Acties:
  • 0 Henk 'm!
Godoftwente schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:29:
[...]

Mogen dat ook van die festidoppen zijn?
Heb ook nog geen oordoppen, maar partyplugs heb ik nog wel liggen. :P
beter dan niks, maar motor doppen zijn speciaal voor de frequenties van motorrijden.. geen idee of die festidoppen zelfde range hebben.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Melkunie schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:14:
[...]

Welke van deze 3? https://www.google.nl/map....4536035,5.3978928,15.56z
Bij dat servicepoint zie ik inderdaad wel 's wat les gegeven worden. Sta je er straks rond 16.35? Dan ga ik zwaaiend langskomen op m'n blauwe V-Strom :9
Aankomende zaterdag pas weer les, moet vandaag gewoon werken tot half 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:44
@Godoftwente Ja dat is ook al prima. Volgens mij verkoop Alpine ze beide en een aantal inserts hebben overlappende protectie. Die voor de motor gaan wel iets verder over het algemeen.

Er zijn hier ook genoeg rijders die met 3M plugs rijden overigens :)

[ Voor 22% gewijzigd door lolgast op 11-06-2018 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik mag vanavond weer brommer rijden :D zin an :D

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:47
Als je van die foam dingen bedoelt: jazeker. Sterker nog, Ryan F9 had daar laatst een test mee gedaan en van die foam dingen boden bij hem nog de beste bescherming (al zat in die test geen op maat gemaakte otoplastieken).

Heb hier nog wel eens in een benzinestation voor een paar euro een setje van tien van die foam dingen gehaald, het kost echt geen drol en maakt een wereld van verschil. Enige nadeel is dat ze slijten, vies worden en meer tijd kosten om in te brengen dus ik rij nu met van dit soort dopjes in.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
[...]

Beter iets, dan niets ;)

Gebruik soms zelf generieke constructie oordopjes (3M?). Keer 100 paar voor 3 tientjes gekocht op Ebay.
Dus dat is ook een prime optie.
MueR schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:30:
[...]

Haha, was ik ook zeker van plan voordat ik echt de weg op moet voor mn lessen. Ik heb momenteel wel schietdoppen, die helpen wel iets, maar zijn er eigenlijk niet echt voor gemaakt. Het is echter goed genoeg voor het parkeerplaatsgeneuzel wat ik nu moet doen ;)
Ja die zijn ook prima.

Maar vooral voor tijdens het lessen, waarbij je natuurlijk ook een oortje hebt waar de instructeur in tettert, zijn die Alpine doppen wel fijn. Die filteren het geluid en zorgen ervoor dat je de instructeur nog wel goed hoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Ik maak er maar meteen een oproep van trouwens :+ Iedereen die zonder oordopjes rijdt en die gele 3M dingen niet ziet zitten, doe jezelf een lol en ga de volgende rit EERST naar bijvoorbeeld de MotoPort en haal een setje van Alpine. Kost echt niets en je bent me er de rest van je leven dankbaar voor
https://www.motoport.nl/a...otosafe-gehoorbescherming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
lolgast schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:37:
Ik maak er maar meteen een oproep van trouwens :+ Iedereen die zonder oordopjes rijdt en die gele 3M dingen niet ziet zitten, doe jezelf een lol en ga de volgende rit EERST naar bijvoorbeeld de MotoPort en haal een setje van Alpine. Kost echt niets en je me bent me er de rest van je leven dankbaar voor
Bij mij bleven die niet goed zitten. Kreeg ik in één van m'n oren na een tiental minuten snelweg plots lekkage. Lekker hoor :/ de stap naar otoplastieken was erg snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Ik heb deze sinds vorige week. Wel nog niet getest. Heb ze voor een pint gekregen :)

Afbeeldingslocatie: https://static.rad.eu/i/images/producten/53886gr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 12:01
Dryhte schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:38:
[...]

Bij mij bleven die niet goed zitten. Kreeg ik in één van m'n oren na een tiental minuten snelweg plots lekkage. Lekker hoor :/ de stap naar otoplastieken was erg snel gemaakt.
Maar het is nog steeds beter dan zonder rondrijden. Ik moet bekennen dat ik toen ik 18 was, ze ook niet in deed, maar merk wel dat naar mate je ouder wordt, je ook minder kunt hebben.
Als ik nu 5 minuten zonder doppen rijd, hoor ik alles suizen als ik afstap. Goed advies dus (ook otoplastieken aan laten meten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
lolgast schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:37:
Ik maak er maar meteen een oproep van trouwens :+ Iedereen die zonder oordopjes rijdt en die gele 3M dingen niet ziet zitten, doe jezelf een lol en ga de volgende rit EERST naar bijvoorbeeld de MotoPort en haal een setje van Alpine. Kost echt niets en je bent me er de rest van je leven dankbaar voor
Wat ouderwets, bestel ze gewoon op internet :+
Hoef je niets eerst naar de winkel en kan je gelijk lekker gaan toeren.

Alpine Motosafe
NL-RaVeR schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:31:
[...]

Bij mij zwaaien ze allemaal, maar ik rij zelf ook op een Harley, dus dat zal misschien ook een verschil maken. Overal waar ik het kan en me hand vrij heb steek ik netjes mijn handje uit naar elke motorrijder die ik tegenkom :).
Dat zal inderdaad het verschil wel maken. Maar misschien ben ik wel de enige die er last van heeft dat Harley rijders nooit terug zwaaien. :+

Maar in de vaste groep rijders (8 man) waar mee rij hoor ik dezelfde verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb deze van Alpine en gebruik de gele filter, da's de sterkste (toch?) en die bevallen me wel.

Hoewel ik ook aan het kijken ben naar otoplastieken, want ik wil eigenlijk ook een integraal helm en die steken minder ver uit je oren.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Eigenlijk niet hoor. Die schietdoppen zijn gemaakt om geweerschoten weg te filteren, niet een constant gesuis of gebrom. De filters werken op een iets andere frequentie en geluidsniveau. Maar ik heb Motoport Veldhoven hier bijna om de hoek, dus kan daar altijd ff een keer binnen wippen voor doppen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
MueR schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:45:
[...]

Eigenlijk niet hoor. Die schietdoppen zijn gemaakt om geweerschoten weg te filteren, niet een constant gesuis of gebrom. De filters werken op een iets andere frequentie en geluidsniveau. Maar ik heb Motoport Veldhoven hier bijna om de hoek, dus kan daar altijd ff een keer binnen wippen voor doppen.
Was meer onder het mom van: beter iets dan niets nu. Je hebt gelijk dat het niet gemaakt is om de normale ruis tijdens motorrijden weg te filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
__fred__ schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:40:
[...]

Maar het is nog steeds beter dan zonder rondrijden. Ik moet bekennen dat ik toen ik 18 was, ze ook niet in deed, maar merk wel dat naar mate je ouder wordt, je ook minder kunt hebben.
Als ik nu 5 minuten zonder doppen rijd, hoor ik alles suizen als ik afstap. Goed advies dus (ook otoplastieken aan laten meten).
Ik rijd al weken met m'n slaapdoppen ipv m'n motordoppen (die ben ik kwijtgeraakt, en nieuwe maken duurt blijkbaar even).

Maar ik kan/wil inderdaad echt niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Vrijdag schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:45:
Ik heb deze van Alpine en gebruik de gele filter, da's de sterkste (toch?) en die bevallen me wel.

Hoewel ik ook aan het kijken ben naar otoplastieken, want ik wil eigenlijk ook een integraal helm en die steken minder ver uit je oren.
Klopt, dat is de sterkste.

Je rijdt normaal dus met een systeemhelm? Wat is hier, voor jou, nou het voordeel van?
Heb er zelf namelijk niet zo veel mee en zie er eigenlijk alleen maar nadelen in.

Gelukkig is het nog altijd beter dan een jethelm:

Afbeeldingslocatie: https://www.helmonline.be/media/catalog/product/cache/16/small_image/200x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/v/i/vinz_fashionhelm_met_zonnevizier_-_mat_zwart.jpg

Je zou bijna geen helm op kunnen doen. :+

[ Voor 24% gewijzigd door Panini op 11-06-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:28

Clush

Do as I say...

Afbeeldingslocatie: https://assets.sennheiser.com/img/8733/product_detail_x2_mobile_square_louped_MOMENTUM_InEar_sq-01-sennheiser_red.jpg

Ik gebruik gewoon deze jongens... muziekje aan, indien nodig gps erop, en het geruis wordt meer dan genoeg gefilterd.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Clush schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:00:
[afbeelding]

Ik gebruik gewoon deze jongens... muziekje aan, indien nodig gps erop, en het geruis wordt meer dan genoeg gefilterd.
Gefilterd... zet je de muziek dan niet gewoon te hard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
[afbeelding]

Deze hebben toch geen ANC? Hoe filtert die het geluid dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
[afbeelding]

Heb ik ook gehad, maar dat sloot te veel af. Nu heb ik op maat gemaakte oordoppen en muziek/geluid via de Sena set. Dat werkt een stuk prettiger voor mij :) Door in-ear muziek oordopjes hoorde ik echt helemaal geen omgevingsgeluid meer wat ik niet zo fijn vond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:27
[...]

Heb zelf ook een tijd met partyplugs gereden, puur ondat ik ze al had. Heb nu zelf de Alpine Motosafe met rode filter. Toch wel een fijn verschil.

Snap niet hoe sommige met in-ear kunnen rijden. Het moment dat ik mn helm op doe, zit t al meteen niet meer goed. :/

[ Voor 13% gewijzigd door Ari Gold op 11-06-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:28

Clush

Do as I say...

SmokingSig schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:05:
[...]

Gefilterd... zet je de muziek dan niet gewoon te hard ?
Nee, dat valt mee. Als 4g even wegvalt en de stream stopt is het nog steeds erg stil. Werkt gewoon hetzelfde als andere oordoppen.
Xepos schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:05:
[...]

Deze hebben toch geen ANC? Hoe filtert die het geluid dan?
Filteren is misschien het verkeerde woord, wordt gewoon geblokkeerd.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Panini schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:49:
[...]

Klopt, dat is de sterkste.

Je rijdt normaal dus met een systeemhelm? Wat is hier, voor jou, nou het voordeel van?
Heb er zelf namelijk niet zo veel mee en zie er eigenlijk alleen maar nadelen in.

Gelukkig is het nog altijd beter dan een jethelm:

[afbeelding]

Je zou bijna geen helm op kunnen doen. :+
Ah mooi :)

Tja, geen idee. Ik vind het gewoon wel handig. Klep openklappen en kunnen praten/drinken is wel prettig. En opzetten is ook wel makkelijker. Heb wel het idee dat mijn helm (HJC SyMax III) best lawaaiig is. Daarnaast heb ik deze helm inmiddels al een jaar of vier en wil nu wel naar een integraal.

Alleen het passen is natuurlijk nog wel een ding. Daar moet ik echt eens een dag voor uittrekken. Vooralsnog selecteer ik een helm op dit moment nog alleen maar op de looks, zo vind ik de Caberg Drift er wel gaaf uit zien. Maar of het een goede/passende/stille helm is, geen flauw idee.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Ik heb ook een systeem helm. Het is gewoon handig. Openklappen om het makkelijker op te zetten. Openklappen om met men maat te praten aan een rood licht. Openzetten en met een "sjaal" voor de mond rondrijden <50km/h bij warm weer is hemels enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
SmokingSig schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:39:
Ik heb deze sinds vorige week. Wel nog niet getest. Heb ze voor een pint gekregen :)

[afbeelding]
Hmm die heb ik ook. Bevallen goed. Nadeel is dat ze soms uit gaan op het moment dat de vissenkom op je hoofd zet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
Afgelopen Zaterdag mijn eerste rijles gehad, in zijn 1/2/3/4 optrekken vanuit stilstand om te wennen aan het aan grijp punt van de motor (honda). Ik had al wel vaker wat korte stukjes gereden op de motor(2 a 3 keer). Hij vond het zo goed gaan, dat we een 2e motor bij hebben gepakt en stukje zijn gaan rijden om het te ervaren. Jullie raden het waarschijnlijk al, gelijk verkocht. Aanstaande vrijdag mijn 2e les. :) Ik ben 29 dus ga gelijk voor de zwaarste categorie.

[ Voor 5% gewijzigd door Darkvisje op 11-06-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Darkvisje schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:12:
Afgelopen Zaterdag mijn eerste rijles gehad, in zijn 1/2/3/4 optrekken vanuit stilstand om te wennen aan het aan grijp punt van de motor (honda). Ik had al wel vaker wat korte stukjes gereden op de motor(2 a 3 keer). Hij vond het zo goed gaan, dat we een 2e motor bij hebben gepakt en stukje zijn gaan rijden om het te ervaren. Jullie raden het waarschijnlijk al, gelijk verkocht. Aanstaande vrijdag mijn 2e les. :) Ik ben 29 dus ga gelijk voor de zwaarste categorie.
Haha mooi is dat, volgens mij gaan ze er al vanuit als iemand een proefles neemt dat hij verder wil :)
Gaven ze bij jou ook direct een indicatie hoeveel lessen je nodig gaat hebben? Ik vond dat eigenlijk best knap/vreemd na 2 uur klooien met een motor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
Ardj schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:14:
[...]

Haha mooi is dat, volgens mij gaan ze er al vanuit als iemand een proefles neemt dat hij verder wil :)
Gaven ze bij jou ook direct een indicatie hoeveel lessen je nodig gaat hebben? Ik vond dat eigenlijk best knap/vreemd na 2 uur klooien met een motor..
Nee, de reden was dat ze niet wisten hoe snel ik de opdrachten op zou pakken (slalom, noodstop). Vermoede is uurtje of 20 max. Maar dat moesten we nog afwachten. Pakket kost 999,- voor 16 uren les incl de 3 examens. als ik er meer nodig heb kan ik die los nemen. Daarnaast 100 euro voor de spullen die geleend worden (voor heel de periode).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
Vrijdag schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:18:
[...]

Ah mooi :)

Tja, geen idee. Ik vind het gewoon wel handig. Klep openklappen en kunnen praten/drinken is wel prettig. En opzetten is ook wel makkelijker. Heb wel het idee dat mijn helm (HJC SyMax III) best lawaaiig is. Daarnaast heb ik deze helm inmiddels al een jaar of vier en wil nu wel naar een integraal.

Alleen het passen is natuurlijk nog wel een ding. Daar moet ik echt eens een dag voor uittrekken. Vooralsnog selecteer ik een helm op dit moment nog alleen maar op de looks, zo vind ik de Caberg Drift er wel gaaf uit zien. Maar of het een goede/passende/stille helm is, geen flauw idee.
Zou daarvoor gewoon proberen een hoop reviews op te zoeken. Motorrad, Motoplus, Motorijders; allemaal bladen die regelmatig reviews postten van helmen. Anders is het inderdaad lastig te oordelen wat nu een fijne helm is.

Praten tijdens het motorrijden die we alleen bij pauze's dan is het sowieso wel fijn om je helm even af te zetten om wat af te koelen. Voor de rest: gas erop >:).

Wat jij noemt lijkt mij ook een nadeel: lawaai. Constructie van zo een systeemhelm lijkt ook altijd minder stevig dan een goede integraalhelm van dezelfde prijsklasse. Ik voel mij daar altijd minder prettig bij op de motor en de integraalhelm schijnt veiliger te zijn vanwege de enkele constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:02
wilco1985 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:52:
Hmm die heb ik ook. Bevallen goed. Nadeel is dat ze soms uit gaan op het moment dat de vissenkom op je hoofd zet.
Heb je ze dan wel goed er in zitten? Bij mij raken ze de vissenkom helemaal niet. Ik vind het geweldige oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
wilco1985 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:52:
[...]

Ah ik heb een syteemhelm dus die kan ik wat open trekken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
Ik was alweer vergeten hoe het was om op een naked te rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U7A8SRVoAOs07Un2wSu33JCb/full.jpg

Erg schone lucht langs je helm (fijn) maar bij stevig optrekken aardig wat kracht op je bovenlijf (niet meer gewend na al die tijd met een winkelruit).

Boutjes gehaald, en volgens de garage is die roest in de tank niet zo erg. Het is toch maar een tijdelijke tank, dus vanavond gaat alles erop *O*.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Darkvisje schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:12:
Hier proeflesje gehad afgelopen donderdag en donderdag weer verder met lessen :) Hij geloofde niet dat ik nooit eerder motor/scooter had gereden. Pakte het schakelen en remmen erg snel op. Kreeg wel mooi een opmerking als ik in zn neutraal gasgaf :+

En een groep mannen die langsliep zei dat ik gewoon een wheelie moest doen :9

Word 21 over 3 weken dus ben nu gestart op de A2 maar ga daarna over op A met code 80 :) Kon ik tenminste beginnen met lessen.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Mooi zo, meer motoren op de baan = goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
HTT-Thalan schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:55:

[afbeelding]

Erg schone lucht langs je helm (fijn) maar bij stevig optrekken aardig wat kracht op je bovenlijf (niet meer gewend na al die tijd met een winkelruit).

Boutjes gehaald, en volgens de garage is die roest in de tank niet zo erg. Het is toch maar een tijdelijke tank, dus vanavond gaat alles erop *O*.
Maar de reden om azijn te gebruiken is toch dat je tank dan niet kan gaan roesten?
Of mis ik hier nu iets :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Heb zelf op de motorbeurs gelijk Otoplastieken laten aanmeten. Ben ook concertganger en had daar ook altijd oordoppen voor in, maar die zaten nooit helemaal lekker (plugjes, niet schuim, dat al helemaal niet zat). Ik wil NOOIT meer terug. Wat een hemel zeg. Heb flink verschil gemerkt toen ik achterop mocht met een motortocht, eerste stukje snelweg had ik ze niet in, man man man wat een herrie (het waaide hard). Toen bij de stop toch ingedaan, en zalige, zalige rust. Geen last van m'n hoofd, kon stemmen gewoon verstaan, niet meer 't idee dat ik zelf aan het schreeuwen was... echt.. zalig.

En het lange wachten is EINDELIJK voorbij, mijn instructeur is terug van vakantie. Woensdag eindelijk eerste les AVD. :p

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Godoftwente schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:59:
[...]

Maar de reden om azijn te gebruiken is toch dat je tank dan niet kan gaan roesten?
Of mis ik hier nu iets :?
Azijn bevat ook water. Waarschijnlijk is dat kleine beetje wat erin is gelopen bij het schoonmaken van de buitenkant 1) aan bestaande plekjes gaan vreten en 2) van binnen verdampt (azijn en water gescheiden) toen de tank dichtgeplakt heeft gestaan ivm het spuiten.

Het is niet veel, dus voor nu doe ik er niks aan. Ik heb nog 1 intacte bus lak over, zodra ik een goede harde tank voor weinig vind spuit ik nog wel een keer een nieuwe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:55:
Om eens een cliche van stal te halen:
Real men ride naked twins :9
Ja, het ruitje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Rijden er hier ook nog slechthorende motorrijders rond? Heb al wel wat oplossingen bedacht samen met de eigenaar van de rijschool, maar ben benieuwd hoe mensen het hier eventueel hebben gedaan.

Tijdens het lessen doe ik gewoon 1 hoortoestel uit en hou ik er 1 in. Dan kan ik in ieder geval de instructies horen en omgeving mis ik wel wat (meeste is toch windgeruis). Later zal ik gewoon speakertjes in een eigen helm inbouwen zodat ik daar geen gekloot meer mee heb.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Vanmorgen op de Transalp naar de RDW gereden om de importkeuring in orde te maken. Het was flink druk daar (Venlo), gelukkig had ik van tevoren een afspraak gemaakt. Is echt een keuring van niks.

Aan de hand van de Duitse kenteken papieren wordt gecontroleerd of framenummer, motornummer en nog ergens een nummer overeenkomen en dan vullen ze wat papieren in en ben je ongeveer 100 euro armer.

Aangifte voor BPM thuis al ingevuld en samen met een formulier wat je bij de RDW krijgt in een enveloppe en nu maar wachten op de beslissing van de belastingdienst.

Met een beetje geluk heb ik over een week het kenteken in huis.

Over de oordoppen;
Voorheen had ik otoplastieken van Alpine. Omdat je oren gewoon doorgroeien zijn mijn oude nu te klein. Vooralsnog neem ik gewoon de universele oordoppen van Alpine. De kosten schieten nu al de pan uit.

Afgelopen donderdag bedacht ik me namelijk dat ik geen motorslot meer had. Dus weer naar Termaat om een Abus kettingslot i.c.m. schrijfremslot en muurbeugel te halen. En zaterdag dacht ik ineens dat het toch wel erg warm is met mijn goretex handschoenen en dat ik ook wel zomer handschoenen wil. Ook is het wel handig om je navi instructies in de helm te horen dus daar kwam ook weer een Sena 10S bluetooth setje bij. Termaat is al aardig bekend terrein aan het worden :)

[ Voor 35% gewijzigd door MichielK71 op 11-06-2018 15:04 . Reden: Typo + aanvulling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:14
SmokingSig schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:39:

[afbeelding]
Daar heb ik afgelopen weekend ook maar weer een setje van gehaald :/ Was m'n oude doppen kwijt. Al m'n kleding nagekeken, hele huis overhoop gehaald.. nergens te vinden :(

Ben er wel uit dat ik binnenkort doppen op maat wil hebben. Die van Alpine lekken soms iets bij mijn rechteroor. Wel irritant als je nog aardig wat snelweg km's voor de boeg hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:23
Wat ook leuk is.... een rondje Texel doen op een zaterdag.
Tot dat je na 15 minuten rijden op Texel het oranje lampje ziet branden op de Yamaha TDM 900. Toch maar even de motor uitzetten en kijken wat er aan de hand is. Niks geks te zien. Contact weer om, error code 11. Mmmmm, proberen te starten. Nee dat lukt niet.

ANWB bellen. En ondertussen in de service manual kijken. Nokkenas sensor probleem. Nee dan gaat hij ook niet starten.

ANWB was gearriveerd, motor achterin ze busje geladen. Naar de boot gereden. Motor de boot opgeduwd en in Den Helder er weer af duwen. Daar stond een berger op mij te wachten. Die heeft mijn motor, en mij, weer netjes bij de garage afgeleverd.

Nu maar wachten wat het probleem was en kosten.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

^^ en sta je ook nog op Texel, niet de makkelijkste plek

Zal toch niet heel duur zijn toch?

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SlideR NL schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:52:
Tot dat je na 15 minuten rijden op Texel het oranje lampje ziet branden op de Yamaha TDM 900. Toch maar even de motor uitzetten en kijken wat er aan de hand is. Niks geks te zien. Contact weer om, error code 11. Mmmmm, proberen te starten. Nee dat lukt niet.

ANWB bellen. En ondertussen in de service manual kijken. Nokkenas sensor probleem. Nee dan gaat hij ook niet starten.

ANWB was gearriveerd, motor achterin ze busje geladen. Naar de boot gereden. Motor de boot opgeduwd en in Den Helder er weer af duwen. Daar stond een berger op mij te wachten. Die heeft mijn motor, en mij, weer netjes bij de garage afgeleverd.

fingers crossed dat het alleen de sensor is..

En idd wel de meest onhandige plek in NL om pech te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
SlideR NL schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:52:

Hopelijk is het inderdaad alleen dat en ben je voor een paar tientjes klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Panini op 11-06-2018 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MichielK71 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:30:

Over de oordoppen;
Voorheen had ik otoplastieken van Alpine. Omdat je oren gewoon doorgroeien zijn mijn oude nu te klein. Vooralsnog neem ik gewoon de universele oordoppen van Alpine. De kosten schieten nu al de pan uit.
Dat vroeg ik me laatst ook af.. mijn optoplastieken voelen ook wat ruim aan.. misschien toch ook maar eens van dei alpine dingen kopen om te vergelijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
ToolkiT schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:42:
[...]

Dat vroeg ik me laatst ook af.. mijn optoplastieken voelen ook wat ruim aan.. misschien toch ook maar eens van dei alpine dingen kopen om te vergelijken..
Je kunt ze ook laten testen of ze lekken. Bij mij lekte er aan 1 kant een dopje na 5 jaar. Maar gelijk nieuwe laten opmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
ToolkiT schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:42:
[...]

Hoe oud zijn ze?

Is het niet zo dat sommige merken X jaar garantie geven op lekken? Als je daar nog binnen valt dan kan je wellicht daaronder nog nieuwe doppen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Panini schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:46:
[...]

Hoe oud zijn ze?

Is het niet zo dat sommige merken X jaar garantie geven op lekken? Als je daar nog binnen valt dan kan je wellicht daaronder nog nieuwe doppen krijgen.
mmm goede vraag.. 5-10 jaar gok ik..
Ik weet niet eens meer waar ik ze gekocht heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
ToolkiT schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:48:
[...]

mmm goede vraag.. 5-10 jaar gok ik..
Ik weet niet eens meer waar ik ze gekocht heb..
Dan wordt het wel lastiger, maar kan wel even de moeite waard zijn.
Bij een snelle Google zoektocht kwam ik zelfs bedrijven tegen die levenslange garantie geven op lekdichtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Hoe dan... :/ Je oren groeien je hele leven, het bestaat gewoon niet dat die otoplastieken altijd blijven afdichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Levenslang, zelfde als de verwachte levensduur bij een koelkast, jaar of 10? Bij mij gaan ze vaak ook een jaar of 5 mee. Maar worden wel om iedere 2-3 jaar gecontroleerd.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lolgast schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:52:
Hoe dan... :/ Je oren groeien je hele leven, het bestaat gewoon niet dat die otoplastieken altijd blijven afdichten
Ik gok dat ze nieuwe meten en nieuwe maken die je onder garantie krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb de mijne nu zo'n 5 jaar en die doen het nog goed. Vind iets van 5 tot 7 jaar wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
lolgast schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:52:
ToolkiT schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:55:
[...]

Ik gok dat ze nieuwe meten en nieuwe maken die je onder garantie krijgt?
Je krijgt dus gewoon om de zoveel jaar nieuwe otoplastieken, maar zullen vast een hoop voorwaarden aan vast kleven. Is vaak van toepassing bij bedrijfsmatige afname van gehoorbescherming. Daar moeten werknemers dus ook elk jaar die dingen laten testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Panini op 11-06-2018 16:09 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sMHFMDVVZwbh0nPxMoH22wI9/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Da's rood! 8) Gaaf man!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 20-09 16:14
Paar strepen erop en je bent klaar!

Wordt het niet lastig de weg zien door zo'n carbon 'ruitje'? :?

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:36:
Paar strepen erop en je bent klaar!

Wordt het niet lastig de weg zien door zo'n carbon 'ruitje'? :?
Zitten op je motor is voor mietjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd een paar strepen maken het af..
Die stickers van laatst zou ik zelf niet doen, maar ieder zijn eigen ding natuurlijk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:38:
[...]

Zitten op je motor is voor mietjes.
Staand door de woonwijken of de rondwegen van Breda is ook wat toch? :+

Ziet er wel erg geslaagd uit in ieder geval! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Keer een tolletje over die voorvorkpoten heen halen hé :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Die ruit kijk je helemaal niet doorheen. Je zit zo hoog op zo'n ding dat je er overheen kijkt.
De vorige ruit was smoke en daar kon je ook niet doorheen kijken, was nog een stuk hoger ook.

Wel een hoop gedoe weer tegengekomen. Bouten die niet meer los willen, bouten die niet meer vast willen :') busjes die loskomen (toch de epoxy weer nodig gehad) en stiekem toch een paar krasjes gemaakt. De lak is natuurlijk een stuk dunner uit een spuitbus. Spatbord achter moet nog, maar die bouten zijn al 30 jaar niet los geweest en moeten er straks met de nieuwe uitlaat ook af, dus dat komt dan wel. Komt er gelijk een nieuwe knipper op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@HTT-Thalan Lekker bezig hoor :)
Dat ruitje is wel een beetje jammer vind ik. Glossy zwart (of van die knipperlichtverf) had hem wat mij betreft beter bij het geheel laten passen. Maar dit is uhmmm..., anders? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
lolgast schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:01:
@HTT-Thalan Lekker bezig hoor :)
Dat ruitje is wel een beetje jammer vind ik. Glossy zwart (of van die knipperlichtverf) had hem wat mij betreft beter bij het geheel laten passen. Maar dit is uhmmm..., anders? :D
Net als ik dus B-). Er komt ook nog een carbon uitlaat op, dan komt dat weer terug. Plus, dit ruitje was twintig euro tegenover de vele, vele euro's voor een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:08:
[...]

Net als ik dus B-). Er komt ook nog een carbon uitlaat op, dan komt dat weer terug. Plus, dit ruitje was twintig euro tegenover de vele, vele euro's voor een alternatief.
Heb je trouwens ook fotos gemaakt met alle panelen er vanaf?
Ik bedacht me net dat dat ook best wel eens een leuke basis kan zijn voor een scrambler/flat tracker type projectje als ik er een kan vinden met een goed blok maar kapot tupperware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Ziet er mooi uit!

Plis no stickers

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Secsytime schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:54:
[...]

Ziet er mooi uit!

Plis no stickers
Ik verwacht ze over een week :9.

BRRAAAP.
ToolkiT schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:52:
[...]

Heb je trouwens ook fotos gemaakt met alle panelen er vanaf?
Ik bedacht me net dat dat ook best wel eens een leuke basis kan zijn voor een scrambler/flat tracker type projectje als ik er een kan vinden met een goed blok maar kapot tupperware..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AjwV7actJGoPkgzInP7xvdmj/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/greatmultiverse/images/d/db/Borg_2366.jpg/revision/latest?cb=20140920101938

[ Voor 57% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-06-2018 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:24:
[...]

Ik verwacht ze over een week :9.

BRRAAAP.

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
mmm dat word idd een flinke klus.. maar wel een uniek projectje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ToolkiT schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:33:
[...]

mmm dat word idd een flinke klus.. maar wel een uniek projectje
Het zijn hele vergevingsgezinde en makkelijke motoren om aan te werken, maar ze zijn niet klein, het plastic is vaak broos, de bouten zitten niet zelden muurvast geroest (vooral staal op alu) en onderdelen zijn soms schaars.

Maar inderdaad, je ziet ze steeds minder. En qua rijgedrag kunnen overal wel een beetje meekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
Eerste klusjes met de motor bezig, en heb advies nodig.
Had waarschijnlijk verkeerde kettingvet, het vet/smurry druppelde naar beneden op mijn motorlaarzen ;( dus alles schoongemaakt.
Nu doe ik er ander spul op, en terwijl ik de ketting aan het smeren ben, schud die ketting constant op en neer:?
Hij staat op "een bokje", stationair in de 1.
Staat de ketting te los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Godoftwente schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:57:
Had waarschijnlijk verkeerde kettingvet, het vet/smurry druppelde naar beneden op mijn motorlaarzen ;( dus alles schoongemaakt.
Nu doe ik er ander spul op, en terwijl ik de ketting aan het smeren ben, schud die ketting constant op en neer:?
Staat de ketting te los?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Staat de ketting te los?
Ketting smeren doe je beter niet met de motor stationair in zijn 1. Dan draait de ketting nog steeds veel te snel en vliegt het kettingvet er meteen af. Lekker op de bok zetten en dan met de hand je achterwiel rustig draaien terwijl je hem inspuit. 1x Rondgaan is voldoende.

Waar je nu dan wel achter gekomen bent is dat je ketting waarschijnlijk te slap gespannen staat. Daarvoor kun je bovenstaande video goed voor bekijken. (sowieso alles van MC Garage is nuttig om te kijken!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:07:
[...]

Ketting smeren doe je beter niet met de motor stationair in zijn 1. Dan draait de ketting nog steeds veel te snel en vliegt het kettingvet er meteen af. Lekker op de bok zetten en dan met de hand je achterwiel rustig draaien terwijl je hem inspuit. 1x Rondgaan is voldoende.

Waar je nu dan wel achter gekomen bent is dat je ketting waarschijnlijk te slap gespannen staat. Daarvoor kun je bovenstaande video goed voor bekijken. (sowieso alles van MC Garage is nuttig om te kijken!)
Voor poetsen daarentegen is het weer heel handig :P (vorige week voor het eerst gedaan omdat er nog stukjes Limburg in hingen). Nu spuit ik mijn vet wel aan de binnenzijde van de ketting zodat het erin geslingerd word. Ik hou dat ding zwemmend in het vet, behalve 500km voor een zandrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Nu in plaats van een steigerend paard natuurlijk een steigerende kameel er op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Ik doe het smeren bijna na elke rit als de ketting nog warm is. Even op zijn middenbok (zo handig) wieltje draaien, spuiten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Vrijdag schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:11:
[...]

Nu in plaats van een steigerend paard natuurlijk een steigerende kameel er op 8)
Dat niet, maar er komt wel zo eentje binnen:

https://www.redbubble.com.../18550612-smiley-mud-face

(kan er geen afbeelding van maken om 1 of andere reden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Leviathius schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:07:
[...]

En daarom koop je natuurlijk een cardanfiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:25:
[...]

Dat niet, maar er komt wel zo eentje binnen:

https://www.redbubble.com.../18550612-smiley-mud-face

(kan er geen afbeelding van maken om 1 of andere reden)
Is dat niet die Forrest Gump smiley? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
__fred__ schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:33:
[...]

En daarom koop je natuurlijk een cardanfiets :P
Tuurlijk, want dan hoef je geen spuitbus te hanteren. Misschien zijn surrogaatbandes ook handig, kun je ze niet meer lekrijden. En dat onder een MP3 natuurlijk, want dan kun je ook niet meer omvallen. En die laat je vervolgens in de garage staan, scheelt poetswerk. Vervolgens pak je de trein naar je werk, want dat scheelt in de kosten.

Dat eeuwige cardan argument tegen het hanteren van een fucking spuitbus word oud :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Staat de ketting te los?
Sowieso niet de motor laten draaien als je iets met de ketting doet. Genoeg mensen die hun vingers kwijt zijn geraakt op die manier. Verder is het ook nog eens nergens voor nodig. Je kan het achterwiel ook prima met je hand laten draaien als de motor op een bok op paddockstand staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
We gaan onze eigen dakar in de polder rijden met de TCN *O*. Half oktober, twee dagen, totaal 500km door Limburg, Brabant en België met kamperen en kampvuur. 20 man totaal, en er mogen niet-leden mee! Wie biedt :9.

Even een account aanmaken op het transalp club forum en onder de categorie "allroad en offroad" kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-06-2018 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
HTT-Thalan schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:48:
[...]

Tuurlijk, want dan hoef je geen spuitbus te hanteren. Misschien zijn surrogaatbandes ook handig, kun je ze niet meer lekrijden. En dat onder een MP3 natuurlijk, want dan kun je ook niet meer omvallen. En die laat je vervolgens in de garage staan, scheelt poetswerk. Vervolgens pak je de trein naar je werk, want dat scheelt in de kosten.

Dat eeuwige cardan argument tegen het hanteren van een fucking spuitbus word oud :P.
Ik ben echt HEEL erg lui, heb mijn motor zelfs nog nooit gewassen en ben 20k verder ;-) Overigens zijn mensen ook nog in staat om cardanolie verversen te verknallen door de oude olie onder de band te laten lopen, toch vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

PilatuS schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:50:
[...]

Sowieso niet de motor laten draaien als je iets met de ketting doet. Genoeg mensen die hun vingers kwijt zijn geraakt op die manier. Verder is het ook nog eens nergens voor nodig. Je kan het achterwiel ook prima met je hand laten draaien als de motor op een bok op paddockstand staat.
ook als ie in zn 1 staat?

:+

vd rest helemaal gelijk, motor af en dan pas ketting smeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
Motor in de vrij en de hand op de koppeling klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
kneusteun schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 07:04:
Motor in de vrij en de hand op de koppeling klaar.
Ergens snap ik deze combinatie niet :+ Ik zet de motor gewoon op de paddockstand en draai het achterwiel met de hand. Nergens voor nodig om dat met draaiende motor te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Draaiende kettingen zijn nooit een goed idee. Het kan altijd fout lopen. Je vingers tussen ketting en tandwiel is als américain préparé tussen uw boterham.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

PilatuS schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:50:
[...]

Vaak ben je te bang. Als je je hoofd erbij houd is er niets aan de hand. Ik zet de motor altijd op de paddockstand (zal ook wel moeten want ik heb geen standard, middenbok) en laat heb lekker in z’n 1 rond draaien. Bietje spuut erop en klaar.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
SmokingSig schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:13:
Ik doe het smeren bijna na elke rit als de ketting nog warm is. Even op zijn middenbok (zo handig) wieltje draaien, spuiten en klaar.
Is dat niet heel erg vaak?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Heb je al gemeten hoeveel sneller hij gaat nu ie rood is? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

om eerlijk te zijn vond ik de originele kleuren mooier. Dat typische wit/blauw/rood. Ik vond het echt kek. Net als de originele BMW M-kleuren (ook wit/blauw/rood). Maar hey, iedereen zijn smaak! Vast niet iedereen vindt mat-zwart mooi, en ik wel. Als je er zelf maar blij mee bent!

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
Tylen schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 07:53:
[...]

Vaak ben je te bang. Als je je hoofd erbij houd is er niets aan de hand. Ik zet de motor altijd op de paddockstand (zal ook wel moeten want ik heb geen standard, middenbok) en laat heb lekker in z’n 1 rond draaien. Bietje spuut erop en klaar.
Dat dacht ik dus ook. als je gewoon met een spuitbusje binnen de ketting spuit, kom je niet eens met je vingers in de buurt van de ketting.

Overigens stond de ketting nauwelijks/niet te los, maar zat er waarschijnlijk een stukje vuil tussen waardoor één schakel constant moeilijk wilde buigen. Desondanks wel even opnieuw afgesteld. Hebben we dat ook een keer gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
lolgast schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 07:39:
[...]

Ergens snap ik deze combinatie niet :+ Ik zet de motor gewoon op de paddockstand en draai het achterwiel met de hand. Nergens voor nodig om dat met draaiende motor te doen
Zo geleerd van verscheidene mensen en garage.
in de vrij loopt je wiel rustig rond en dan pak ik een doek die ik met cleaner heb ingesmeerd en laat de ketting rustig door de doek gaan. Als de betreffende motor fiets in de vrij te vlot loopt doe je gewoon slippende koppeling.
Vervolgens met busje inspuiten en klaar.
Kan wel wiel gaan lopen hengsten maar om hem schoon te krijgen ben ik dan wel een tijdje druk en nu ben je in 2 minuten klaar.

Maar als je bang bent voor ongelukken moet je het niet doen natuurlijk.
Het klinkt alleen een beetje overdreven aangezien ik het al jaren doe en iedereen om mij heen ook en het is nog nergens fout gegaan, je moet ook niet in de 1 doen en denken dat dat hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ja maar, in zijn vrij heb je toch geen aandrijving..? Dan draait het wiel bij mij niet hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
InZane schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 07:57:
[...]

Is dat niet heel erg vaak?
Ik spuit ook geen liter op hoor. Af en toe een beetje kan geen kwaad :)

En beste is inderdaad als de ketting warm is (net even de manual erbij genomen).

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingSig op 12-06-2018 09:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:12:
[...]

Heb je al gemeten hoeveel sneller hij gaat nu ie rood is? :p
Nee, maar als ik er nog een paar blauwe strepen op zet win ik tijd omdat mensen me er langs laten bij de stoplichten :+.
w4rguy schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:32:

om eerlijk te zijn vond ik de originele kleuren mooier. Dat typische wit/blauw/rood. Ik vond het echt kek. Net als de originele BMW M-kleuren (ook wit/blauw/rood). Maar hey, iedereen zijn smaak! Vast niet iedereen vindt mat-zwart mooi, en ik wel. Als je er zelf maar blij mee bent!
Die heb ik bewaard. Die worden opgeknapt, gepoetst en gepreserveerd voor later. Maar ik ben het (logischerwijs) niet met je eens :+. Ik vind hem helemaal de bom, en besef me dat het een soort retro combo is geworden tussen een ouderwetse Honda look gecombineerd met een Dakar achtig frontje. Ik mis alleen nog een roostertje voor de koplamp, de stickers, en een paar mistlampen. Oh, en een paar inklapbare spiegels zou wijs zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-06-2018 09:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
@SmurfLink @HTT-Thalan Hij gaat dan dus echt als de brandweer! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
SmokingSig schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:22:
[...]

Ik spuit ook geen liter op hoor. Af en toe een beetje kan geen kwaad :)

En beste is inderdaad als de ketting warm is (net even de manual erbij genomen).
Ja ik spray ook altijd als de ketting nog warm is, maar na elk ritje gaat me iets te ver. Maar ieder z'n ding hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Leviathius schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:46:
@SmurfLink @HTT-Thalan Hij gaat dan dus echt als de brandweer! :+
Misschien ff leuk blauw filtertje voor de knippers doen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannh
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09 12:01
Goedemorgen,

Afgelopen week mijn eerste motor gekocht (Kawasaki z750 -2008).
Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met 'aftermarket' (aliexpress) richtingaanwijzers? Scheelt aardig in prijs..
Pagina: 1 ... 93 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht