Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik heb nog ergens een Goretex pak hangen, vers gewassen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Is natuurlijk heel overdreven, maar ik probeer altijd een goede balans te vinden in usability-performance-costVrijdag schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:32:
[...]
Kortom: Door motoren met cardan hebben we nu het broeikaseffect!Als jullie nou gewoon motoren hadden gereden met ketting, dan waren de poolkappen nu niet aan het smelten!
/overdrijven
En zolang ze zaken als cardan niet in de MotoGP gebruiken ben ik bereid wat usability in te leveren en daar hogere performance en lagere costen voor terug te krijgen

Ik spray na iedere tankbeurt, dus zeg 200km. Maandelijks een reiniging en bij wisselen van nieuwe band (8000km) alles eraf, grondig schoonmaken van ketting, tandwielen, spat en al het andere eromheen.
PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R
Gewoon oprijden, dan hoef je daar geen rekening mee te houden.Panini schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:05:
[...]
En dat is dan vooral voor de verkoopwaarde in de toekomst.
Dan duurt 't wel even voor je al je droommotoren gereden hebtsylvesterrr schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:32:
[...]
Gewoon oprijden, dan hoef je daar geen rekening mee te houden.
[ Voor 16% gewijzigd door Dryhte op 08-06-2018 11:47 ]
Gereden of gehad? Anders moet de gixxer nu ook langzaam wegDryhte schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:46:
[...]
Dan duurt 't wel even voor je al je droommotoren gereden hebtIk dacht ook dat ik CB zou oprijden, maar na 30kkm denk ik daar anders over, tijd voor iets nieuws.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Is op zich ook wel interessant, gezien het toch een oud beestje gaat worden en ik pas een volgende kan veroorloven wanneer ik hopelijk in een groter huis woon met garage... dan mag ie best blijven. Eerste motor blijft toch speciaal lijkt me.sylvesterrr schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:32:
[...]
I have stability. The ability to stab.
Van wat ik hoor is kilometerstand haast nog belangrijker dan leeftijd voor motoren. Niet alleen zul je op een gegeven moment je complete blok moeten reviseren, ook heel veel andere onderdelen slijten elke keer dat'ie opwarmt, over de weg rammelt en weer afkoelt - denk aan je remmen, balhoofdlager, wiellagers, voorvork, etc.SmurfLink schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:50:
Vind het erg moeilijk in te schatten, die kilometerstand... Maakt het nou veel uit of er veel op staat?
Kun je zelf de compressie testen en heb je de kennis en tijd om je eigen onderhoud te doen, dan zou ik wel overwegen een motor met zo'n hoge kilometerstand te kopen. Maar heb je geen idee hoe het blok eraan toe is en wil je er vooral op rijden, dan zou ik geen motor kopen met bijna een ton op de teller. Zeker niet als eerste motor: als je de ervaring niet hebt is het lastiger in te schatten wanneer bijvoorbeeld je swingarm of wiellagers teveel speling hebben, maar als die versleten zijn kan het wel serieus gevaarlijk worden.
Disclaimer, mijn eerste motor was twintig jaar oud en had bijna 30k gereden toen ik'm kocht, en daar heb ik ongeveer evenveel aan lopen klussen als mee gereden
Wil wel wat vaker wisselen en meer modellen proberen. Heb jammer genoeg geen ruimte om veel motoren te stallen. Zit nu al aan de max met 2 rijdend en 2 gesloopt.sylvesterrr schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:32:
[...]
Heb je helemaal gelijk in vind ik. Voor mij zitten er ook een hoop leuke herinneringen aan mijn eerste motor, deed ook goed pijn toen ik deze dubbel vouwdeSmurfLink schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:38:
[...]
Is op zich ook wel interessant, gezien het toch een oud beestje gaat worden en ik pas een volgende kan veroorloven wanneer ik hopelijk in een groter huis woon met garage... dan mag ie best blijven. Eerste motor blijft toch speciaal lijkt me.

Gelukkig heb ik nog exact dezelfde voor op het circuit
Btw voor je Versys: kijk ook eens bij onze zuiderburen voor leuke motoren.
https://www.2dehands.be/m...650-abs-08-402205587.html
38.000 km, bouwjaar 2008 en 2400 euro. Zit ook nog een topkoffer bij voor woon-werk verkeer.
En de groene kleur waar je naar op zoek bent denk ik.
edit: zie wel nu pas dat deze schade heeft aan een kuip. Dus vandaar de prijs ook.
[ Voor 62% gewijzigd door Panini op 08-06-2018 13:41 ]
Wauw dat is een flink prijsverschil zeg! Nou komt daar nog importheffingen en dergelijke bij lijkt me, maar toch.. dat zal geen 1k zijn. Goeie tip!Panini schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:04:
[...]
Heb je helemaal gelijk in vind ik. Voor mij zitten er ook een hoop leuke herinneringen aan mijn eerste motor, deed ook goed pijn toen ik deze dubbel vouwde.
Gelukkig heb ik nog exact dezelfde voor op het circuit
Btw voor je Versys: kijk ook eens bij onze zuiderburen voor leuke motoren.
https://www.2dehands.be/m...650-abs-08-402205587.html
38.000 km en 2400 euro. Zit ook nog een topkoffer bij voor woon-werk verkeer
Wel even uitvogelen hoe ik die naar NL ga krijgen, heb geen trekhaak.
[ Voor 7% gewijzigd door SmurfLink op 08-06-2018 13:13 ]
Importeren is een eitje, vooral vanuit Belgie. Ik heb destijds gewoon een busje gehuurd waarbij het verhuurbedrijf zelfs een oprijplaat had voor motorfietsen. Ik was daar 100 euro voor kwijt, (dagdeel huur + mcdonalds lunch en diesel).SmurfLink schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:13:
[...]
Wauw dat is een flink prijsverschil zeg! Nou komt daar nog importheffingen en dergelijke bij lijkt me, maar toch.. dat zal geen 1k zijn. Goeie tip!
Wel even uitvogelen hoe ik die naar NL ga krijgen, heb geen trekhaak.Maar eerst even kijken hoeveel importeren zou kosten.
Hier staat het proces beschreven. Ik had dit vorig jaar gedaan aan de hand van die 'how to'.
Scheelt een hoop ja. Via het formulier hier kan je de BPM uitrekenen: https://www.belastingdien...e_aangifte_en_melding_bpmSmurfLink schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:13:
[...]
Wauw dat is een flink prijsverschil zeg! Nou komt daar nog importheffingen en dergelijke bij lijkt me, maar toch.. dat zal geen 1k zijn. Goeie tip!
Wel even uitvogelen hoe ik die naar NL ga krijgen, heb geen trekhaak.Maar eerst even kijken hoeveel importeren zou kosten.
Snelle berekening laat mij een BPM zien van 108 euro die je nog aan de fiscus moet betalen.
Daar bovenop nog de 150 euro die je kwijt bent voor keuren + plaat. En de 150 euro aan benzine + trailer huren (ruwe schatting). Anders inderdaad een busje huren voor weinig of een auto met trekhaak lenen.
Dus voor 408 euro extra ben je klaar. Alstu
[ Voor 4% gewijzigd door Panini op 08-06-2018 13:23 ]
Ik was hem gelijk vergeten, maarja ging dan ook van een CBR600F F3 naar een nwe Z800SmurfLink schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:38:
[...]
Is op zich ook wel interessant, gezien het toch een oud beestje gaat worden en ik pas een volgende kan veroorloven wanneer ik hopelijk in een groter huis woon met garage... dan mag ie best blijven. Eerste motor blijft toch speciaal lijkt me.
De Z800 was ik na de 1e meter op het Monster ook al vergeten
Heb niet zo'n band met voertuigen uit het verleden denk ik
Wauw dat valt mee.Panini schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:22:
[...]
Scheelt een hoop ja. Via het formulier hier kan je de BPM uitrekenen: https://www.belastingdien...e_aangifte_en_melding_bpm
Snelle berekening laat mij een BPM zien van 108 euro die je nog aan de fiscus moet betalen.
Daar bovenop nog de 150 euro die je kwijt bent voor keuren + plaat. En de 150 euro aan benzine + trailer huren (ruwe schatting). Anders inderdaad een busje huren voor weinig of een auto met trekhaak lenen.
Dus voor 408 euro extra ben je klaar. Alstu
@cyntax Bedankt! Ik ga het doorlezen.
Heb natuurlijk nog even voor ik mijn rijbewijs heb, maar zo wordt België best een prima optie als het zoveel geld scheelt. Ik ga in ieder geval wat verder rondkijken dan alleen NL. Hopelijk willen de Tweakers MC dan ook nog mee
https://suchen.mobile.de/...7c-49a7-b6f8-7f3446a44abe
Duitsland lijkt ook een optie te gaan worden. Dusseldorf is nog best bereikbaar.
[ Voor 18% gewijzigd door SmurfLink op 08-06-2018 13:32 ]
Waar kan ik nog meer een motorfiets te koop aanbieden?
Betreft een Honda VFR1200F uit 2011 met 30k op de teller, met DCT (automaat). Topkoffer + bok, onderhouden bij Johan. Vraagprijs €7500 maar ik zou 'm ook wegdoen voor €7000. Waar kan ik zoiets kwijt?
Of is mijn vraagprijs gewoon te hoog?
Is Johan een bekend iemand dat mensen hem moeten kennen?Blue-eagle schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:31:
Ik verkoop mijn motor maar krijg na 1 maand Marktplaats niet meer dan 1 reactie
Betreft een Honda VFR1200F uit 2011 met 30k op de teller, met DCT (automaat). Topkoffer + bok, onderhouden bij Johan. Vraagprijs €7500 maar ik zou 'm ook wegdoen voor €7000. Waar kan ik zoiets kwijt?
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Tijdens mijn zoektocht naar een motor heb ik veel gebruik gemaakt van mp en van autoscout24.Blue-eagle schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:31:
Ik verkoop mijn motor maar krijg na 1 maand Marktplaats niet meer dan 1 reactie
Misschien zou je die nog kunnen proberen.
https://link.marktplaats.nl/m1184569617
Tweakers MC chapter Vlaanderen kan dan misschien komen meekijken
[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 08-06-2018 13:58 ]
Mooi klote dit weekend is het bar en boos.R0y. schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:08:
Helaas gaat mijn trip naar de Eifel niet door morgen. Het weer lijkt alleen maar slechter daar te worden..
Ik ga maandag t/m vrijdag met wat vrienden huisje al geboekt etc. hopelijk klaart het voor mij nog op.
Edit: tenzij het weer zo'n gevluchte Ollander is natuurlijk;)
[ Voor 35% gewijzigd door Least Inkling op 08-06-2018 13:41 ]
Eindbestemming was het Härz gebied in Duitsland; perfect weer, 95% van de tijd prima wegen, goed eten, paar pilsjes, et voila
Met een 1825km in totaal, welke prima uit te houden waren op de FJR. (eerste serieuze trip met t ding (dagje Eifel niet meegeteld) na de overstap van een GSX650FA)
Net na de hoosbuien van gisteren thuis gearriveerd (en dus totaal geen regen gehad de hele trip) en zoals ik het nu zie blij dat we niet in de Eifel zaten; schijnbaar was het daar nogal 'vochtig'...
@SmurfLink ik kwam gisteren bij Goedhart nog een fel roze Versys 650 tegen, heb er een foto van gemaakt en zal hem hier straks even proberen bij te zetten. Zag er nog eigenlijk stoer uit ook. Als roze kan, kan smurf blauw ook vast!
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Mwah, Kawa heeft ook wel mooie smurfkleur (hoewel beiden uiteraard veeeel donkerder dan smurfblauw zijn!)lolgast schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:04:
Blauwe smurf is als bijnaam al gereserveerd voor een motor
[afbeelding]

@aidanl
[ Voor 8% gewijzigd door SmurfLink op 08-06-2018 14:10 ]
lolgast schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:12:
@SmurfLink Maar dat is geen smurf! (lees: zowel in lengte, breedte als zithoogte minstens 10% groter)
Nou ja, ik ben geen smurf qua afmetingen zoals @Vrijdag (vriendinlief wel maar die draagt geen blauw
Het is sowieso zweten, dat ga je niet vermijden. Heb zelf een setje van de Lidl en heb niet het idee dat het warmer is dan zonder. Het zou voor het volgende moeten zorgen:Barrybobslee schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:16:
Hoe doen jullie het met onderkleding bij een leren pak? Heb laatst een setje thermo kleding van de Decathlon uit de kast getrokken maar dit was me toch een partij zweten. Wat zijn de ervaringen met onderkleding voor in de zomer?
Thermo-skin: het materiaal houdt warmte vast check
Ventilatiezones bij de rug en oksel: goede luchtcirculatie en afvoer van lichaamswarmte check
Vochtregulatiezone: hierdoor verdampt vocht sneller check
Windbeschermingszones: geweven met een hoge dichtheid, beschermt de borst tegen koude tegenwind
Antislipband bij de taille: het shirt blijft hierdoor goed op z'n plaats zitten
Ik gebruik het vooral zodat ik normaal mijn pak uit kom en niet eraan vastplak.
Dat is wel veel minder met thermopak dan zonder.
[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 08-06-2018 14:22 ]
Dit kan ik ook zeker aanraden, vooral met wat langere tripjes.lolgast schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:23:
Wat @Panini zegt, warm is het toch wel. Als ik thuiskom wil ik uit mijn pak kunnen en zonder onderkleding is dat echt onbegonnen werk. Rij ook in een setje van de Lidl. Heb 2 setjes, want ze kunnen nog wel eens een wasbeurtje gebruiken
Onderkleding gaat echt snel stinken vind ik. En nee...ik douche gewoon elke dag
Grote Smurf, dus....Dryhte schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:18:
Een... reuzesmurf, als het ware?
Dan moet ze eigenlijk dus ook een rode helm én broek aanschaffen

"Oh, jij bent best klein"SmurfLink schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:16:
[...]
Nou ja, ik ben geen smurf qua afmetingen zoals @Vrijdag
Every girl said to me
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Oke, het is minder afschuwelijk dan ik had verwacht..aidanl schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:25:
@SmurfLink bij deze:
[afbeelding]
* klik voor groter formaat
Vrijdag schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:32:
[...]
"Oh, jij bent best klein"
Every girl said to me

[ Voor 27% gewijzigd door SmurfLink op 08-06-2018 14:33 ]
[ Voor 95% gewijzigd door SmurfLink op 08-06-2018 14:33 ]
Combinatie van smurfblauw met dat zwarte is denk nog best mooi, of je maakt alles wat zwart is wit maar dan wordt het er denk niet beter op.SmurfLink schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:32:
[...]
Oke, het is minder afschuwelijk dan ik had verwacht..het zwart redt het nog een beetje.. maar wauw, als ik een smurf ben met m'n blauwe jack, zat hier dan een barbiepop op?
Geen idee van wie die was, stond toevallig geparkeerd toen ik kwam aangereden.

Dat denk ik nou ook.. de nieuwste versie (2015+) van de Versys is er volgens mij nog niet in het blauw, dus dan zou een custom job in dezelfde kleur als m'n jack wel echt heel vet zijn. Nou is dat sowieso toekomstmuziek gezien ik die fiets de komende jaren nog niet kan betalen, maar toch.aidanl schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:33:
[...]
Combinatie van smurfblauw met dat zwarte is denk nog best mooi, of je maakt alles wat zwart is wit maar dan wordt het er denk niet beter op.
Geen idee van wie die was, stond toevallig geparkeerd toen ik kwam aangereden.
WhahaVrijdag schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:32:
[...]
Every girl said to me
Op vakantie in het moederland (kroatie) heb ik weer de kans om op de kruintjes neer te kijken.
Mijn vriendin steekt wel iets boven mij uit met hakken.
Op de motor altijd met de teentjes op het asfalt (en ja, zo ben ik eens een heg ingevallen met thank god de motor op mij, !@$^% zand).
PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R
Al heb ik liever toch nog steeds mijn eigen oranje (op foto's rood achtige) Versys

Moet nog is een betere foto maken. Inmiddels heb ik er ook zijkoffers en mistlampen bij.
Vriendin heeft last van het syndroom van "een of andere vreemde gozer" (tunnel nog iets).
Ze rijdt op een fazer, waardoor ze nogal naar voren leunt. Betekende afgelopen reis best wel wat rustdagen vanwege slapende en tintelende handen.
Dus is ze nu aan het orienteren.
Mooie kleur!
carpal tunnel?Least Inkling schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:44:
@aidanl hoe is de zithouding op de Kawa en met name de druk op je polsen?
Vriendin heeft last van het syndroom van "een of andere vreemde gozer" (tunnel nog iets).
Ze rijdt op een fazer, waardoor ze nogal naar voren leunt. Betekende afgelopen reis best wel wat rustdagen vanwege slapende en tintelende handen.
Mooie kleur!
EDIT: Wikipedia: Carpaletunnelsyndroom
[ Voor 9% gewijzigd door Dryhte op 08-06-2018 15:50 ]
Edit: f*ck, spuit11
[ Voor 23% gewijzigd door lolgast op 08-06-2018 15:45 ]
@lolgast toch bedankt hoor!
[ Voor 23% gewijzigd door Least Inkling op 08-06-2018 15:46 ]
aidanl schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:20:
@lolgast mee eens, en zoals @SmurfLink zegt moet het een custom job zijn geweest want in blauw of roze zijn ze er niet.
Al heb ik liever toch nog steeds mijn eigen oranje (op foto's rood achtige) Versys
[afbeelding]
Moet nog is een betere foto maken. Inmiddels heb ik er ook zijkoffers en mistlampen bij.
Dat blijft toch m'n droomfiets voor nu, dan wel de groene versie (of als ze in 2019 een blauwe introduceren zou dat ook tof zijn). Maar budgettechnisch gaat het nog een tijd duren voor ik die kan betalen.
@Least Inkling Ik ben Aidan niet maar heb er wel op gezeten. Je zit echt bekant helemaal rechtop (zie http://cycle-ergo.com). Dat is sowieso op z'n kleine broertje de Ninja650/ER-6F(oude naam) ook al zo. Daar les ik op dus daar heb ik wat meer ervaring op. Heb bij een motortocht een Fazer naast ons gezien, en dat was inderdaad veel meer rechtop dan op beide Kawa's. Hoewel de Versys veeel comfortabeler was nog dan de Ninja. Ik was in ieder geval echt op slag verliefd, kan het zeker aanraden hem een keer te proberen om te kijken of het wat is.
[ Voor 28% gewijzigd door SmurfLink op 08-06-2018 15:51 ]
Ja, ik ben ook wel beperkt in motorkeuzes. Wil wel graag goed op de grond kunnen staan. Zo vallen vrijwel alle tourmodellen af, dat zijn allemaal van die hoogpoters. De meeste supersports ook, die hebben vaak een zithoogte van meer dan 830mm.Ornathon schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:05:
[...]
WhahaNouja, ik 1.72. heb het maar in de breedte gecompenseerd.
Op vakantie in het moederland (kroatie) heb ik weer de kans om op de kruintjes neer te kijken.
Mijn vriendin steekt wel iets boven mij uit met hakken.
Op de motor altijd met de teentjes op het asfalt (en ja, zo ben ik eens een heg ingevallen met thank god de motor op mij, !@$^% zand).
Mede daarom vind ik de nieuwe Ninja erg fijn. Daar kan ik gewoon goed op zitten, is lekker licht en ziet er leuk uit.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Is een stuurverhoger niet afdoende dan?Least Inkling schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:44:
Mooie kleur!
Voor carpaal tunnel zijn (voor ik weet) ook trillingen funest (in het Engels wordt het ook vaak Handlebar Palsy genoemd). Investeer wellicht ook in grip puppies of andere zachtere (trillingsdempende) handvatten en wellicht zwaardere stuureinden.
edit: en wellicht een niergordel? Houdt de rug rechter, zodat je minder gaat leunen op de polsen.
[ Voor 6% gewijzigd door noes op 08-06-2018 15:57 ]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Mijn vorige fiets, ook een Kawa had dat sowieso wel.
Zij zal wel zelf er over heen moeten stappen dat ze zo'n model gaat rijden vanwege haar polsen. Komt origineel van een CBR600 af.
Ik vond mijn Versys altijd lekker zitten, op faze heb ik meer druk op de polsen..Least Inkling schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:44:
Mooie kleur!
De Versys heeft een echte 'sit up and beg' positie...
Let wel, nadat de mijne was omgewaaid in een storm had ik er rethal bars op gezet, die waren misschien wat hoger dan standaard..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
En ja, trillingen hebben er zeker mee te maken, althans volgens haar zelf. Maar die worden versterkt door het naar voren leunen. Allicht zullen andere grips helpen.
@ToolkiT volgens mij heeft de Versys standaard wel zo'n positie. Ook goed voor haar ego
Eigenlijk totaal geen druk op je polsen. Ik zit zo goed als volledig rechtop op de motor, leun dus totaal niet op het stuur Waar ik juist op ten duur last van krijg is mijn onderrug. Omdat je recht op op de motor zit begin je tijdens een langere rit op een gegeven moment een beetje onderuit te zitten. Als je dan lang genoeg zo blijft rijden dan voel je het vanzelf in je rug. Oplossing is om gewoon goed te blijven zitten. Ondanks dat kan je prima lange afstanden rijden zonder problemen.Least Inkling schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:44:
Mooie kleur!
Verder hangt bij de 2015+ modellen het blok in rubbers dus je krijgt ook nauwelijks vibraties door het stuur heen. Met de oudere Versys was dat niet zo dus kon je nog wel eens last krijgen van tintelende handen.
Het is een hele gemakkelijke fiets. Bokt niet echt, je kan bij wijze van met 2 vingers in je neus de motor plat door bochten heen smijten en zonder problemen in een te hoge versnelling over een rotonde heen. Alleen uitkijken met heel hard optrekken, Versys maakt dan heel gemakkelijk wheelies
Omdat ik aan het werk ben Omdat ik geen zin om te googlen, hoe hoog is de zit?
Wheelies zouden haar wel helpen, ze ziet geen diepte en dat heb je dan niet nodig omdat je omhoog kijkt
840mm geloof ik, klinkt hoog maar valt volgens mij wel mee. Ik ben 1.80 en pas ook vaak niet op hoge tour motoren maar de Versys was perfect. Het beste zou zijn om even te proberen natuurlijk.Least Inkling schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 16:10:
@aidanl dat herken ik wel op de GSA, dat onderuit zakken.
Omdat ik aan het werk ben Omdat ik geen zin om te googlen, hoe hoog is de zit?
Wheelies zouden haar wel helpen, ze ziet geen diepte en dat heb je dan niet nodig omdat je omhoog kijkt
Was er niet ook een low seat optie?aidanl schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 16:32:
[...]
840mm geloof ik, klinkt hoog maar valt volgens mij wel mee. Ik ben 1.80 en pas ook vaak niet op hoge tour motoren maar de Versys was perfect. Het beste zou zijn om even te proberen natuurlijk.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
aidanl schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 16:32:
[...]
840mm geloof ik, klinkt hoog maar valt volgens mij wel mee. Ik ben 1.80 en pas ook vaak niet op hoge tour motoren maar de Versys was perfect. Het beste zou zijn om even te proberen natuurlijk.
Voor zover ik het weet heeft de Versys geen low seat optie, maar je kan natuurlijk wel je zadel aan laten passen of een Bagster zadel kopen, die is iets dieper (om de zit rechter te maken) waardoor je iets lager zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Winkiller op 08-06-2018 17:04 ]
Misschien ten overvloede maar meestal (lees: bijna altijd) komt dit doordat de hendels verkeerd afgesteld staan. Kijk eens een keer, op het moment dat je vriendin op de motor zit in "rijd-positie", hoe de hoek van haar polsen is. Waarschijnlijk moet ze haar handen verdraaien ten opzichte van d'r onderarm en staan de hendels dus eigenlijk te hoog óf te laag ingesteld waardoor ze gaat "leunen" op haar polsen. Kwestie van de hele hendel verdraaien ten opzichten van het stuur én het issue is (meestal) wég. Scheelt je meteen een zoektocht naar een nieuwe motor, dan (hoe vervelend dat ook is)Least Inkling schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:44:
Mooie kleur!
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 08-06-2018 17:26 ]
Ik vind een Versys 650 toch een stuk saaier dan een CBR 600 hoor, maar dat zal wel aan mij liggenLeast Inkling schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:56:
@SmurfLink ik vind het zelf leuke fietsen, vandaar dat ik haar ook heb aangeraden om in ieder geval te testrijden. Geen idee, maar ik denk dat ze ook leuke karakters hebben, dus geen saaie Honda's (sorry allen;))
Mijn vorige fiets, ook een Kawa had dat sowieso wel.
Zij zal wel zelf er over heen moeten stappen dat ze zo'n model gaat rijden vanwege haar polsen. Komt origineel van een CBR600 af.
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 08-06-2018 17:50 ]
InZane schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:39:
[...]
Ik vind een Versys 650 toch een stuk saaier dan een CBR 600 hoor, maar dat zal wel aan mij liggen
Ergens heeft @InZane wel een punt. Soms is de Versys wel erg gemakkelijk waardoor dat ook misschien als saai gezien kan worden. Toen ik een 4 cilinder Yamaha FZ8 mee kreeg tijdens onderhoud voelde dat een stuk grover of uitdagender als mijn eigen Versys. Daarintegen vind ik zeker bij W/W of langere tochten het gemakkelijke karakter juist fijner.wimmel_1 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:45:
@InZane Ik denk dat je dan nog nooit met de Versys gereden hebt? Het 2 Cilindertje onder de Kawa maakt die fiets tot een érg levendig machientje wat veel dynamischer te berijden is dan een 600CC 4-cylinder (Zoals de CBR600-F).
Overigens rijd de ER6F/N ook heel anders als de Versys terwijl ze alle 3 hetzelfde blok hebben. Het is net waar het blok en software voor ingesteld is.
Uiteindelijk is het je eigen gevoel bij een motor nadat je er op gereden hebt
Daarintegen ga ik dit weekend even proberen een proefrit te regelen op een Tracer 900 bij Van Wijk tijdens de Nacht van Zoetermeer. Ben erg benieuwd naar hoe dit rijd ten opzichte van de Versys.
[ Voor 11% gewijzigd door aidanl op 08-06-2018 17:55 ]
Eigenlijk zou je dan het vergelijk moeten maken met de FZ6 en niet met de FZ8. De FZ6 is ook een érg tamme 4-Cylinder fiets, net zoals de Honda CBR600 dat is. Als ik binnen Yamaha een leukere fiets zou moeten zoeken in die klasse dan zou ik eerder nog de MT-07 adviseren maar.....aidanl schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:53:
[...]
[...]
Ergens heeft @InZane wel een punt. Soms is de Versys wel erg gemakkelijk waardoor dat ook misschien als saai gezien kan worden. Toen ik een 4 cilinder Yamaha FZ8 mee kreeg tijdens onderhoud voelde dat een stuk grover of uitdagender als mijn eigen Versys. Daarintegen vind ik zeker bij W/W of langere tochten het gemakkelijke karakter juist fijner.
Overigens rijd de ER6F/N ook heel anders als de Versys terwijl ze alle 3 hetzelfde blok hebben. Het is net waar het blok en software voor ingesteld is.
De MT-09 (Tracer) is wéér een hele andere (3-Cylinder) fiets...
[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 08-06-2018 18:10 ]
Ja hoor, dat was de eerste motor die ik huurde. Helemaal niet verkeerd hoor, maar ik vind de Honda toch een stuk leuker, niet alleen wat betreft gedrag, maar ook het geluid.wimmel_1 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:45:
@InZane Ik denk dat je dan nog nooit met de Versys 650 gereden hebt? Het 2 Cilindertje onder de Kawa maakt die fiets tot een érg levendig machientje wat veel dynamischer te berijden is dan een 600CC 4-cylinder (Zoals bijvoorbeeld de Honda CBR600-F).
Ik ben gewoon niet gemaakt voor die parallel twins.
De Honda komt bovenin echt tot leven en dat miste ik bij de Versys.
Ik vind een dikke 2 pitter zoals een RSV/VTR/Super Duke wél leuk trouwens.
[ Voor 11% gewijzigd door InZane op 08-06-2018 18:12 ]
SmurfLink schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:16:
[...]
Nee de smurf die erop komt ben ik!
Nou ja, ik ben geen smurf qua afmetingen zoals @Vrijdag (vriendinlief wel maar die draagt geen blauw) maar qua kleur sowieso wel.

JAJA Gargamel we hebben je wel in de gaten hoor
Waar jij natuurlijk heel gladjes op zei: "het zal je verbazen hoe groot ik kan worden van een mooie rooie"Vrijdag schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:32:
[...]
Every girl said to me
Tadaa, de perfecte motor voor je gevonden. Voetjes aan de grond moet net lukken denk ik zoVrijdag schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:56:
[...]Ja, ik ben ook wel beperkt in motorkeuzes. Wil wel graag goed op de grond kunnen staan. Zo vallen vrijwel alle tourmodellen af, dat zijn allemaal van die hoogpoters. De meeste supersports ook, die hebben vaak een zithoogte van meer dan 830mm.
Mede daarom vind ik de nieuwe Ninja erg fijn. Daar kan ik gewoon goed op zitten, is lekker licht en ziet er leuk uit.

Jaja het is weer @Vrijdag
Pas op, hieronder staat nog enigzins iets nuttigs:
@Least Inkling Dat advies van @wimmel_1 over het afstellen van de hendels is iets om naar te kijken. Verbeterde bij mij het tintelen ook in de handen. Daarbij kun je ook eens naar de houding kijken, als je veel hangt op je polsen gaan ze vanzelf tintelen ongeacht carpaal of hoge hendels. Maak mij daar nog wel eens schuldig aan op saaie provinciale wegen, geen winddruk om je wat overeind te duwen en dan ga je nogal makkelijk hangen.
Awesome
Dat is de reden dat ik grotere hendels wil kopen. Proefgereden waar één eigenaar er grotere hendels op had zitten, en scheelt giga veel kwa gevoel aan de handen.Raym09 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:14:
[...]
Pas op, hieronder staat nog enigzins iets nuttigs:
@Least Inkling Dat advies van @wimmel_1 over het afstellen van de hendels is iets om naar te kijken. Verbeterde bij mij het tintelen ook in de handen. Daarbij kun je ook eens naar de houding kijken, als je veel hangt op je polsen gaan ze vanzelf tintelen ongeacht carpaal of hoge hendels. Maak mij daar nog wel eens schuldig aan op saaie provinciale wegen, geen winddruk om je wat overeind te duwen en dan ga je nogal makkelijk hangen.
Alleen nog een keer zin maken om wat te kopen en ze te plaatsen
Raym09 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:14:
[...]
[afbeelding]
JAJA Gargamel we hebben je wel in de gaten hoor![]()
[...]
Waar jij natuurlijk heel gladjes op zei: "het zal je verbazen hoe groot ik kan worden van een mooie rooie"
[...]
Tadaa, de perfecte motor voor je gevonden. Voetjes aan de grond moet net lukken denk ik zo![]()
[video]
Jaja het is weer @Vrijdag

Hmmm.... Ik rijd hier al jaren met korte Titax hendels op m'n motoren welke daarbij ook nog eens qua afstand tót de handlebar / clip-ons volledig instelbaar zijn en dat bevalt écht super. Kan niet zeggen dat ik ooit last heb van tintelende handen/polsen (rem en koppel dus ook maar met 2 vingers, voor meer vingers is er geen plaats op de hendels).Godoftwente schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:31:
[...]
Dat is de reden dat ik grotere hendels wil kopen. Proefgereden waar één eigenaar er grotere hendels op had zitten, en scheelt giga veel kwa gevoel aan de handen.
Alleen nog een keer zin maken om wat te kopen en ze te plaatsen
Zónder handschoen....

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 08-06-2018 19:12 ]
Versys is een heerlijke motor, heel vergevingsgezind. Er is ook een verlagingssetje voor te koop welke hem waarschijnlijk nog meer binnen bereik brengt. Dat gecombineerd met grip puppy's zorgen voor een heerlijk ding.wimmel_1 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 17:45:
@InZane Ik denk dat je dan nog nooit met de Versys 650 gereden hebt? Het 2 Cilindertje onder de Kawa maakt die fiets tot een érg levendig machientje wat veel dynamischer te berijden is dan een 600CC 4-cylinder (Zoals bijvoorbeeld de Honda CBR600-F).
Een quote is een gebrek aan originaliteit

De eerste mooie dag die mij ter beschikking staat maak ik nog eenmaal een mooie spuitcabine (in de brandgang voor meer ruimte) en gaat alles in 1 keer in de rode 2K lak, inclusief de handkapjes die nu ook in de primer staan.
De stappen daarna zijn de carterbak zwart spuiten (speciale direct-op-metaal lak voor), alles goed laten uitharden en mijn tank leegrijden. Dat maakt het wisselen van tank wat makkelijker
Nou ben ik aan het shoppen voor stickers, en daarbij hoop ik op wat inspiratie/ideeen van jullie.
De motor is dus RAL3020 verkeersrood, met zwarte accenten en hier en daar wat carbon. Ik wil graag stickers gaan uitzoeken voor op de nieuwe rode kappen, en dat kan natuurlijk zo'n originele set zijn zoals Honda die had:
http://www.ebay.nl/itm/li...&clk_rvr_id=1558205089135
maar dat vind ik een beetje saai, en eigenlijk zonde van alle moeite
Dan liever een custom verzameling van zaken die ik gewoon leuk vind:

Nu hebben deze stickers ook een witte achtergrond. Zwart-op-rood zal wellicht lastig te lezen zijn zonder dat er een achtergrond bij zit, maar ik wil niet nog meer kleuren introduceren, dus zou het een mooie combo zijn om het bij zwart-witte stickers te houden? Of zijn er meer opties?
Ik zou dan niet weten wat ik zou moeten laten maken eigenlijk.PilatuS schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:07:
Je kan ook vrij goedkoop stickers laten maken. Zo heb ik een hekel aan namen van motorzaken op mijn kentekenplaathouder dus heb ik daar een sticker voor besteld.
Dit mag zeker alleen als je er geweest bent?
https://www.stickerland.n...mI5jKCAT0U3BoC4roQAvD_BwE
PilatuS schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:11:
Dat wist ik zelf ook niet zo goed, dus nu staat er: OMGWTFBBQ

Op FoK vroeger had je:
OMG!!!1!!einz
Maar zulke 'eigen' dingen zijn dus inderdaad heel leuk
Waarom zou je een motor vol plakken met stickers? Dat is echt enorm zonde..HTT-Thalan schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:05:
Ok, alle delen staan opnieuw in de (zelfde) grijze primer
en het is allemaal mooi egaal, glad, grijs.
De eerste mooie dag die mij ter beschikking staat maak ik nog eenmaal een mooie spuitcabine (in de brandgang voor meer ruimte) en gaat alles in 1 keer in de rode 2K lak, inclusief de handkapjes die nu ook in de primer staan.
De stappen daarna zijn de carterbak zwart spuiten (speciale direct-op-metaal lak voor), alles goed laten uitharden en mijn tank leegrijden. Dat maakt het wisselen van tank wat makkelijker.
Nou ben ik aan het shoppen voor stickers, en daarbij hoop ik op wat inspiratie/ideeen van jullie.
De motor is dus RAL3020 verkeersrood, met zwarte accenten en hier en daar wat carbon. Ik wil graag stickers gaan uitzoeken voor op de nieuwe rode kappen, en dat kan natuurlijk zo'n originele set zijn zoals Honda die had:
maar dat vind ik een beetje saai, en eigenlijk zonde van alle moeite.
[afbeelding]
Nu hebben deze stickers ook een witte achtergrond. Zwart-op-rood zal wellicht lastig te lezen zijn zonder dat er een achtergrond bij zit, maar ik wil niet nog meer kleuren introduceren, dus zou het een mooie combo zijn om het bij zwart-witte stickers te houden? Of zijn er meer opties?
Als je van het rode af wilt, plak er dan een Africa Twin sticker set op ofzo.
+1. Korte hendels FTW.wimmel_1 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:54:
[...]
Hmmm.... Ik rijd hier al jaren met korte Titax hendels op m'n motoren welke daarbij ook nog eens qua afstand tót de handlebar / clip-ons volledig instelbaar zijn en dat bevalt écht super. Kan niet zeggen dat ik ooit last heb van tintelende handen/polsen (rem en koppel dus ook maar met 2 vingers, voor meer vingers is er geen plaats op de hendels).
Zónder handschoen....
[afbeelding]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
StickertjoeningHTT-Thalan schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:09:
[...]
Ik zou dan niet weten wat ik zou moeten laten maken eigenlijk.
Dit mag zeker alleen als je er geweest bent?
https://www.stickerland.n...mI5jKCAT0U3BoC4roQAvD_BwE
Heel veel logo's van merken. Elke sticker is 1 pk & 1Nm extra. Dat werkt, kijk maar naar die Golfjes.
Wie heeft het over vol? Een volgende keer ga ik wel in meerdere kleuren spuiten, voor nu wil ik dat massieve rood een beetje breken c.q. opleuken met wat leuke stickers. Personaliseren, en die dakar stickers heeft iedereen al.Secsytime schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:17:
[...]
Waarom zou je een motor vol plakken met stickers? Dat is echt enorm zonde..
Als je van het rode af wilt, plak er dan een Africa Twin sticker set op ofzo.
Zou lekker de originele set doen. Is nu wellicht saai, maar vind je over 3 jaar nog steeds mooi.HTT-Thalan schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:05:
Ok, alle delen staan opnieuw in de (zelfde) grijze primer
en het is allemaal mooi egaal, glad, grijs.
De stappen daarna zijn de carterbak zwart spuiten (speciale direct-op-metaal lak voor), alles goed laten uitharden en mijn tank leegrijden. Dat maakt het wisselen van tank wat makkelijker.
maar dat vind ik een beetje saai, en eigenlijk zonde van alle moeite.
[afbeelding]
Dit is mijn eerste eigen 'custom' job en ik hou mijn originele set kappen + tank gewoon apart. Als ik ooit weer wat anders wil kan dat gewoon. Dit was en is geen restauratie maar een experiment, ik hoef even geen Honda merchandise meer op mijn kappennoes schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 23:24:
[...]
Zou lekker de originele set doen. Is nu wellicht saai, maar vind je over 3 jaar nog steeds mooi.
Ik heb ondertussen een setje besteld om te kijken wat leuk staat en wat er wel en niet op gaat komen. Duurt nog even een week voor het er is, kan ik ondertussen het spuitwerk afmaken.
Persoonlijk vind ik kappen zonder originele stickers maar lelijk of saai.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb vroeger met mijn vader regelmatig de motor overgespoten. De eerste keer ging dat niet super en heeft hij er maar 3 maanden mee rondgereden
Dat ik nu stickers wil plakken op mijn vers gespoten kapjes kan wat vreemd overkomen, is begrijpelijk. De bedoeling is om het rood te breken (iets wat je normaal zou doen met b.v. meerdere kleuren in een patroon) en een boodschap brengen. Ja, ik ga offroad, maar ben nog lerende en niet zonder enige zelfspot, dus mensen mogen aan de motor wel gelijk zien wat voor persoon ze kunnen verwachten. Daarom komen er dus (gisteren besteld) dirt bike stickers op, juist omdat een Transalp overduidelijk geen dirt bike is
Dit is er eentje van de set:

en:

Mijn vrouw zag de werkelijk oneindige verzameling stickers (en shirts enzo) die ze bij Redbubble hebben en wilde gelijk ook wat bestellen. Verzendkosten naar NL zijn iets van 5 euro ofzo, prima te doen.
[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-06-2018 09:03 ]
Persoonlijk vind ik dat soort stickers juist de motor vernagelen/versjonnien.
Dit zou ik dan eerder doen, al is dat wel wat duurder waarschijnlijk:

Awesome
Een luttele 100 tot 300 euro voor een stickerset. Had ik hem net zo goed wit kunnen maken ookRaym09 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 09:38:
[...]
[afbeelding]
Deze was 85 op AmazonHTT-Thalan schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:17:
[...]
Een luttele 100 tot 300 euro voor een stickerset. Had ik hem net zo goed wit kunnen maken ook.
Awesome
Ah ja, als een ras-echte wanabe rondrijden met reclame-stickers zónder dat je er daadwerkelijk sponsorgeld voor krijgtRaym09 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 09:38:
[...]
[afbeelding]
Nee, dat vind ik persoonlijk altijd nogal kansloos.
Net als al die zondagswielrenners met rabo-shirtjes?
In plaats daarvan staat er straks helemaal _niks_ meer op de motor aan reclame, het is niet alsof mensen een sticker nodig hebben om te weten wat voor motor het is.Osiris schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 12:41:
[...]
Ah ja, als een ras-echte wanabe rondrijden met reclame-stickers zónder dat je er daadwerkelijk sponsorgeld voor krijgt
Speling volgens handleiding: 20-30 mmToolkiT schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:53:
[...]
Ja eerst ketting strakker zetten en kijken of dat helpt (let op niet te strak natuurlijk).
Speling bij Melkunie: 60 mm
Ik bespeur een verschil
Blijk alleen niet de goede maten steeksleutels te bezitten, dus dat wordt even een ritje naar de shop. Maar ben nu al blij dat het oorzaak van het probleem al zo goed als zeker is
Speling volgens de handleiding: 4 tot 5 centimeterMelkunie schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:00:
[...]
Speling volgens handleiding: 20-30 mm
Speling bij Melkunie: 60 mm
Ik bespeur een verschil
Blijk alleen niet de goede maten steeksleutels te bezitten, dus dat wordt even een ritje naar de shop. Maar ben nu al blij dat het oorzaak van het probleem al zo goed als zeker is
Speling bij Thalan: tot ik de ketting _net_ tegen de plastic geleider aan kan drukken
Ach als er echt moeite voor gedaan is om het origineel te laten ogen kan ik het nog wel waarderen. Zie op zo'n punt dan ook geen verschil met een Repsol, Telefonica of Dakar uitvoering van een Honda, Yamaha of BMW.Osiris schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 12:41:
[...]
Ah ja, als een ras-echte wanabe rondrijden met reclame-stickers zónder dat je er daadwerkelijk sponsorgeld voor krijgt
Random (ongerelateerde) merkstickers op je motor plakken hou ik ook niet van. Bij die van mij heb ik ze er allemaal af gehaald.
@HTT-Thalan moet (mag) overigens lekker doen wat hij zelf wilt
Awesome
Qua uiterlijk vind ik het ook wel een verbetering, maar om alleen daar nou 250 euro aan uit te geven is me weer wat teveel. Aan de andere kant, mijn motor is bijna 9 jaar oud dus ik wil best geloven dat het originele foam niet meer in perfecte verende staat is.
Klopt, dat zal altijd een replica zijn, maar is dat erg als iemand dat mooi vindt? Origineel of niet, niemand hier die de volle potentie uit zijn (allroad/race/whatever) motor haalt. Ben je dan ook een wanabe?Osiris schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:19:
@Raym09 Wat is "origineel" in die zin dan? Je zult nooit daadwerkelijk de originele motor berijden, maar altijd een wanabe
@HTT-Thalan toevallig dat dit een kit was met "reclame", ging mij meer om dat het iets samenhangends is.
Zoals dit:

Awesome
Dit topic is gesloten.
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht