Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altern8
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:37
Vrijdag schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:21:
[...]

LET OP!
WIJ VERKOPEN ALLEEN UNIEKE MOTOREN!
LET OP!
UITSLUITEND BLACK EDITIONS! OOK VAN ANDERE KLEUREN!
LET OP!
DE KOFFIE STAAT KLAAR!
LET OP!
LASTIGE VRAGEN BEANTWOORDEN WIJ NIET!
LET OP!
HOE MEER UITROEPTEKENS HOE BETER DE MOTOR!!!!!!!!!!
LET OP!
ALS JE DE NAAM ERIK VAN LENT OF BAATSEN LAAT VALLEN KRIJG JE KLAPPEN!
LET OP!
...MAAR VOORAL NIET OP DE STAAT VAN DE MOTOR!
Ze bestaan naar eigen zeggen 22,5 jaar. (het staat op de website, dus dan is het waar)
Dan doen ze ergens iets goed toch? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:10:

Een motor via MP kopen durf ik niet aan gezien ik er 0 ervaring mee heb. Dus dan kijk ik toch voornamelijk rond bij dealer occasions.
Er zou toch een chapter van Tweakers MC met je mee gaan als je een motor zou gaan kopen? O-)
altern8 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:30:
[...]

Ze bestaan naar eigen zeggen 22,5 jaar. (het staat op de website, dus dan is het waar)
Dan doen ze ergens iets goed toch? :D
Ja, maar wat :?

[ Voor 28% gewijzigd door Vrijdag op 07-06-2018 16:32 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:23:
[...]

Dan heb je toch wel de verkeerde dealer te pakken. :P Maar vaak zijn mensen ook echt niet zuinig op de boekjes en gedoe, en documenteren van hoe en wat kennen ze ook niet...
Het zal best dat het er bij een dealer soms wel bij zit, maar mijn ervaring is dat het vaker niet is dan wel. Los van dat weet je ook niet wie de vorige eigenaar geweest is en kan je niet met die persoon praten. Wat voor een soort persoon de vorige eigenaar is en wat hij/zij over de motor kan vertellen vind ik toch wel prettig om te weten. Bij de dealer heb je meestal geen idee wat er allemaal met de motor gedaan is en wat het onderhoud is geweest. Voor minder dan 10k km iets minder boeiend natuurlijk, maar bij 20k of meer vind ik onderhoud toch wel erg belangrijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
PilatuS schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:44:
[...]

Bij de dealer heb je meestal geen idee wat er allemaal met de motor gedaan is en wat het onderhoud is geweest. Voor minder dan 10k km iets minder boeiend natuurlijk, maar bij 20k of meer vind ik onderhoud toch wel erg belangrijk.
Dat weet je nooit zeker.

Als je 'm nieuw koopt kan je 'm helemaal zelf verneuken ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Vrijdag schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:31:
[...]

Er zou toch een chapter van Tweakers MC met je mee gaan als je een motor zou gaan kopen? O-)

[...]

Ja, maar wat :?
Allemaal gehuld in Lederen jacks met "Tweakers MC" achterop, Chapter 172.0.0.1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36
Godoftwente schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:56:
Edit: Maar zal wel verschillen per motor, als die er6f juist goedkoop is.
Is dat zo trouwens? Ik heb vorige maand een iets goedkopere ER-6N uit hetzelfde jaar gekocht, maar die had nieuwe banden en veel minder kilometers gereden (11k versus 28k). Maar dat is particulier en Zweden, dus heb geen idee hoe dat zich verhoudt. Voor mij is 4k best veel voor een ER6F die al zover gereden heeft.

Ter vergelijking, voor ~4390 euro haal je hier particulier een '12 ER-6F met nog geen drieduizend kilometer op de teller.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
darkkingll schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:46:
[...]

Allemaal gehuld in Lederen jacks met "Tweakers MC" achterop, Chapter 127.0.0.1 :D
Als iemand die badge (of sticker) maakt koop ik 'm meteen! EDIT: Zitten er hier geen grafisch ontwerpers?

[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 07-06-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dryhte schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:46:
[...]

Dat weet je nooit zeker.
Tuurlijk weet je het nooit zeker, maar bij een dealer heb je meestal 0 info bij iets waar ieder beetje info helpt. Als ik een motor zou kopen met 30k er op wil ik weten wat er precies aan onderhoud is gedaan. Kan iemand dat niet aantonen zoek ik wel verder. Bij een dealer weet je meestal niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-10 13:53

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

darkkingll schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:46:
[...]

Allemaal gehuld in Lederen jacks met "Tweakers MC" achterop, Chapter 172.0.0.1 :D
127.0.0.1 toch?
Ik denk dat we eerder voor fluorvestjes gaan? *O*
Ik had gisteren bij een ritje door het Gooi mijn oordoppen verkeerd-om in, links rechts en rechts links werkt niet. 8)7
Toch nog de groep kunnen bijhalen.

[ Voor 19% gewijzigd door Grubeater op 07-06-2018 16:52 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
FragFrog schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:46:
[...]

Is dat zo trouwens? Ik heb vorige maand een iets goedkopere ER-6N uit hetzelfde jaar gekocht, maar die had nieuwe banden en veel minder kilometers gereden (11k versus 28k). Maar dat is particulier en Zweden, dus heb geen idee hoe dat zich verhoudt. Voor mij is 4k best veel voor een ER6F die al zover gereden heeft.

Ter vergelijking, voor ~4390 euro haal je hier particulier een '12 ER-6F met nog geen drieduizend kilometer op de teller.
Geen idee. Was van die veronderstelling aangezien @SmurfLink opeens spontaan werdt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:48:
[...]

Als iemand die badge (of sticker) maakt koop ik 'm meteen! EDIT: Zitten er hier geen grafisch ontwerpers?
Dat zou echt briljant zijn :D

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 09:20

Least Inkling

Product of the cold war

Hier zit al een consument voor zo'n sticker/badge d:)b

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 16:29

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Moet het een sticker zijn of een "geborduurde" badge?
of nog beter een plastic/metalen plaatje waarop het gelazerd is

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Rubman schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 17:28:
Liever geen sticker of een plaatje, liever een badge. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Rubman schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 17:28:
Een badge zou wel geweldig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

MC is wel een beladen afkorting, is ZO* niet beter?

*Zooitje Ongeregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik zou ook wel zo'n badge willen ja :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:50
Hesje? Zooitje Ongergeld? Nee joh, gewoon een fullsize badge voor op een zwarleren jas, Boogje met Tweakers MC bovenaan, 127.0.0.1 onderaan, en Henk ertussenin *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:46
Ik maak alvast een afspraak voor de MC tatoeage voor in mijn nek!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 17:58:
Ik maak alvast een afspraak voor de MC tatoeage voor in mijn nek!
Ik ga mijn motor wrappen in de Tweakers kleuren!

...maar welke? De originele layout, of de nieuwe? :?

En er moet natuurlijk ook nog een serie/docu/real-life-soap van gemaakt worden:

Tweakers MC: Nuts & bolts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:23

Secsytime

Automagisch

FragFrog schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:46:
[...]

Voor dat geld had je ze van de winter ook in NL hoor.. Alleen het is nu mooi weer, en motorrijden is weer populair(der) aan het worden. De prijzen zijn daardoor enorm gestegen.

Voor een mooie ER-6F zou ik idd kijken naar import, in DL zijn de prijzen een stuk gunstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo
  • Laatst online: 12-10 14:06
Heeft er iemand onder ons ervaring in het verwijderen van die f*****g Kuryakin led lampen?
Installatie is plug and play maar verwijderen is echt een ramp..

Mijn motor is vanuit de USA voorzien van zo'n aftermarket set (achterlicht, knipperlichten en koplamp) die ik al verwijderd heb maar het remlicht blijft een paar keer knipperen voordat het gewoon blijft branden..
Probleem is echter dat wanneer ik de regeleenheid loskoppel en de stekkers weer stock plaats, het remlicht blijft knipperen en de knipperlichten alleen knipperen als ik de schakelaar indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:34
Dat knipperen van het achterlicht bij remmen is volgens mij vrij standaard in de US. Veel nieuwe auto’s daar rollen met die ‘feature’ van de band, zal bij motoren niet anders zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo
Klopt, deze heeft dat echter niet standaard, de motor is een HD Road King btw.

Hij moet nog rdw gekeurd worden, heb hem helemaal klaar alleen dat remlicht..

[ Voor 0% gewijzigd door Japiooo op 07-06-2018 18:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
Vrijdag schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 18:13:
[...]

En er moet natuurlijk ook nog een serie/docu/real-life-soap van gemaakt worden:

Tweakers MC: Nuts & bolts
Paars met geel natuurlijk, de enige echte tweakers layout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:30
Japiooo schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 18:30:
Heeft er iemand onder ons ervaring in het verwijderen van die f*****g Kuryakin led lampen?
Installatie is plug and play maar verwijderen is echt een ramp..
Ik overweeg een theelichtje in plaats van mijn huidige 'Honda Original' koplamp. Erger kan het niet worden :X.

Je hebt van die led kits die in een H4 socket passen, maar dat doet niks aan de soort worp die de lens geeft natuurlijk, die blijft ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Reflector koplamp hé? Krijg je alleen maar meer strooilicht en ellende...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:31:
[...]

O+ Dat zou nog steeds awesome zijn!
Godoftwente schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:51:
[...]

Geen idee. Was van die veronderstelling aangezien @SmurfLink opeens spontaan werdt ;)
Nou ja goedkoop is het niet, maar heb ze ook duurder gezien. Vandaar dat ik redelijk betaalbaar zei oid..

Heb liever iets rond de 3K maar dat wordt waarschijnlijk lastig in het hoogseizoen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-10 18:28
Jullie hebben het over verlichting, maar ik moet toch even wat vragen.

Ik heb voor m'n indian bobber sinds februari dempers in bestelling staan, maar ze worden maar niet geleverd.
Nu zijn ze bij andere distri ook "out of stock". Ongeduldig dat ik begin te worden,... zeker met dit mooie weer.

Even Ebay bezocht en daar kan ik diezelfde dempers voor 339 EUR + 55 EUR Verzending + 102 EUR Invoerkosten aankopen. Wat neerkomt op dezelfde prijs.

Zou ik dit aankopen bij Ebay vanuit de verenigde staten of is dit om ellende vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Spacewide Mijn ervaring met Ebay bij ‘duurdere’ items, waar deze in mijn ogen onder valt, is alleen maar goed. Maar, de vraag is natuurlijk wat de levertijd is. Die staat aangegeven als het goed is.
Als die wat jou betreft ok is, zou ik het persoonlijk gewoon kopen.

Als je PayPal of een CC hebt, gebruik die dan. Mocht je dan leveringsproblemen krijgen, dan krijg je 99,99% je geld terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japiooo
Over het algemeen heb ik goede ervaringen met kopen van ebay, maar liever zie ik dit wat kostbaardere spullen lokaal geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-10 18:28
@lolgast @Japiooo
Nog nooit iets groter dan een schoendoos online gekocht, maar misschien de overweging waard met PayPal.

10 dagen levertermijn is nog niet zo slecht.

Thx voor de tip

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Sneak peek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sTVjuPtBIsILMdbGD9VY3JX5/full.jpg

Andere primer gekocht, maar het regent nu helaas. De panelen opnieuw iets opschuren, dan doorschuren tot korrel 3000 voor een spiegel is de volgende stap. Vooral de tank, die erg ruw is en anders geen mooie 'shine' krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 19:29:
[...]

O+ Dat zou nog steeds awesome zijn!
Nooit een gelegenheid tot posen onbenut laten natuurlijk 8)

Gaan we gewoon heel booskijkend rond de motor lopen en kritisch wijzen en smoezen enzo. Terwijl er twee of drie de weg "in de gaten houden voor het geval dat". Wie weet kunnen we zo wat korting "voor elkaar krijgen" })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Laatst online: 11:54
Wellicht dat het ergens in dit topic al veelvuldig is besproken maar ik ga de vraag toch stellen: Welke middelen gebruiken jullie om de ketting goed te houden. Ik gebruik nu zelf een spuitbus wat ik eigenlijk een niets waard vind. Alles zit er onder als ik begin te spuiten met die rotzooi.

Heb wel mensen gehoord over een pot met "dikkere" vet wat je er op kunt smeren met een kwast, dat lijkt me al beter. En zijn er daarnaast merken welke beter zijn? Zit er veel verschil tussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05

Fuelke

Forza Ferrari

Ik heb er een ScottOiler aan hangen, heb ik nergens omkijken naar.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Tribunus Er zijn ook spuitmondjes te krijgen voor die spuitbussen. Heb ik ook niet. 7(8)7
Als de laatste spuitbus kettingspray leeg is maak ik de ketting schoon en ga ik de Osco die aan mijn motor hangt nakijken en schoonmaken. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tribunus schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:52:
Wellicht dat het ergens in dit topic al veelvuldig is besproken maar ik ga de vraag toch stellen: Welke middelen gebruiken jullie om de ketting goed te houden. Ik gebruik nu zelf een spuitbus wat ik eigenlijk een niets waard vind. Alles zit er onder als ik begin te spuiten met die rotzooi.

Heb wel mensen gehoord over een pot met "dikkere" vet wat je er op kunt smeren met een kwast, dat lijkt me al beter. En zijn er daarnaast merken welke beter zijn? Zit er veel verschil tussen?
Ligt eraan wat voor spuitbus je gebruikt. Sommigen zweren bij S10 maar ik gebruik zelf gebruik een industriële spuitvet van Innotec, Total Power Grease oid. Blijft tot wel 7-800km zitten en spetterd echt amper tot niet, velgen blijven schoon, etc. Vet kwasten vind ik ook ellendig.

Die automatische kettingsmeerders vind ik maar vervelende en vieze ondingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 07-06-2018 21:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Kettingspray van de Action. Kost geen ruk, werkt verrassend goed. Ze hebben het sporadisch dus ik heb meteen vier bussen gekocht à €3,00 ofzo. Kan ik de komende dertig jaar weer mee vooruit :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:46
Ik gebruik van dat S100 spul. Mijn ervaring met oa het action spul is dat het erg dun is en na een kort rondje overal zit behalve je ketting :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hier ook S100. Iedere 200km direct na een rit een klein beetje. Liever wat vaker wat minder dan andersom. De velg wordt natuurlijk wel vies maar met lampenolie is ie toch zo schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb er nog geen problemen mee gehad eigenlijk. Insprayen na een rit zodat het kan intrekken en de volgende dag lekker gesmeerd rijden :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:17:
Hier ook S100. Iedere 200km direct na een rit een klein beetje. Liever wat vaker wat minder dan andersom. De velg wordt natuurlijk wel vies maar met lampenolie is ie toch zo schoon.
Je ziet de ketting vanzelf wel beginnen te glimmen, dus dan is het op tijd zat. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36
Alles zit er onder als ik begin te spuiten met die rotzooi.
Ik gebruik een no-name spray van Biltema die een beetje schuimt, is vrij dik verder, en dat valt erg mee bij het aanbrengen. Maar dan zet ik ook altijd een plaatje karton tussen ketting en wiel zodat de ergste rotzooi daarop zit (zo dus).

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:04
Vrijdag schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:04:
[...]

Kettingspray van de Action. Kost geen ruk, werkt verrassend goed. Ze hebben het sporadisch dus ik heb meteen vier bussen gekocht à €3,00 ofzo. Kan ik de komende dertig jaar weer mee vooruit :P
4 bussen zijn hier twe seizoenen... wel enkel s100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

wd200 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 22:00:
[...]

4 bussen zijn hier twe seizoenen... wel enkel s100
Ik ben een mooi weer rijder hè, plus ik rij niet zo heel vaak woon/werk want dan is de trein gewoon makkelijker. Daardoor doe ik vrij lang met een bus, ben nog steeds bezig met mijn eerste, die heb ik begin vorig jaar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:04:
[...]

Ik gebruik dat spul hier ook, en dan vooral om mee te nemen op de weekendjes wég met de motor. Kost géén drol en als je 't spul, net zoals je al aangeeft, meteen op brengt aan het einde van de dagrit dan is het méér dan voldoende voor de volgende dagrit (300Km.), ook als 't regent.

Bij mij is er afgelopen weekend bijna een héle bus á 400ML doorheen gegaan, maar da's meer omdat er een aantal mensen géén kettingspray mee genomen hadden voor een weekendje van ±1500Km's mét de kans op regen. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 07-06-2018 22:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Ik spuit er hier alles op wat ik tegenkom, op het moment eoa spuitbusje van de Lidl. Smerig word het achterwiel toch wel :+ Ik heb ook een tijd lang een pot plakkerig rood spul met een kwastje gebruikt, maar die word niet meer gemaakt geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 22:13:
Ik spuit er hier alles op wat ik tegenkom, op het moment eoa spuitbusje van de Lidl. Smerig word het achterwiel toch wel :+ Ik heb ook een tijd lang een pot plakkerig rood spul met een kwastje gebruikt, maar die word niet meer gemaakt geloof ik.
Forté RED!!

Ik heb daar hier ook nog steeds de tegenhanger van LiguiMoly van. Kost wat meer moeite om 't aan te brengen maar werkt dan ook écht wel goed.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 22:07:
[...]

Ik gebruik dat spul hier ook, en dan vooral om mee te nemen op de weekendjes wég met de motor. Kost géén drol en als je 't spul, net zoals je al aangeeft, meteen op brengt aan het einde van de dagrit dan is het méér dan voldoende voor de volgende dagrit (300Km.), ook als 't regent.

Bij mij is er afgelopen weekend bijna een héle bus á 400ML doorheen gegaan, maar da's meer omdat er een aantal mensen géén kettingspray mee genomen hadden voor een weekendje van ±1500Km's mét de kans op regen. ;)
Inderdaad. Het zal ongetwijfeld minder lang meegaan dan het duurdere spul maar voor die paar euro maak ik me niet druk. Als je toch zelden in de regen rijdt en ook geen duizenden km's toch maakt is het wat mij betreft voldoende :)

Vriend van me vroeg of ik interesse had in zijn Scottoiler maar ik zou serieus niet weten waar ik dat ding zou moeten laten. Is zo'n uitvoering met een soort computerding en dat past lang niet onder mijn zadel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Dank allemaal voor de reacties! Toch maar eens dat s100 proberen dan! Tip met karton is ook een goeie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Tribunus schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 22:21:
Dank allemaal voor de reacties! Toch maar eens dat s100 proberen dan! Tip met karton is ook een goeie!
Je kan ook zo'n dingetje gebruiken:

https://www.louis.nl/arti...78dc264c8de8840b4b541b12f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Hmmm, niet eens zon gek idee idd, thanks! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 18:13:
[...]

Custom CSS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:06
Chakotay schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 22:13:
Forte red Grease.
Daar heb ik nog 3 potten van staan. Ooit gekocht op eBay, en pas na aflevering kwam ik er achter dat ik 3 potten had besteld in plaats van 1. Was dus ook echt een koopje voor die prijs.
Nu lijken die potten maar niet te willen minderen sinds ik de super tenere heb... :+
(En nee, ik doe ze niet weg, die kunnen later nog goed van pas komen)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Wereldspul is dat, heb alleen nog kwart in mn potje zitten, dus meestal smeren met s100 en af en toe insmeren met vet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:59
Joopieboy schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:24:
[...]

Je ziet de ketting vanzelf wel beginnen te glimmen, dus dan is het op tijd zat. :)
Zo doe ik het ook. Als de rolletjes beginnen te glimmen spray ik weer, liefst op warme ketting.
Troep op mijn velg heb ik trouwens nooit last van :?

Edit: ik gebruik S100 trouwens

[ Voor 4% gewijzigd door InZane op 08-06-2018 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tribunus schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 22:21:
S100 transparant is nog beter: geen troep op achterbrug en velg. Dat witte spul vind ik maar meh.

@HTT-Thalan projector met HID of LED inbouwen. Is al vast iemand je voorgegaan :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Troep op de achterbrug en velg heb ik nog nooit last van gehad. Ik spuit alleen aan de binnenkant van de ketting een stuk voor het achterwiel. Alles wat er naast gaat komt dan op de grond terecht wat geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
wimmel_1 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 22:19:
[...]

Forté RED!!

Ik heb daar hier ook nog steeds de tegenhanger van LiguiMoly van. Kost wat meer moeite om 't aan te brengen maar werkt dan ook écht wel goed.
Yes, dat spul inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 23:39

The Executer

Lekker belangrijk!

Hmm, als ik dit zo lees moet ik echt vaker mij ketting gaan smeren. Dit jaar nu zo'n 600 km gereden en nog geen enkele keer gesmeerd.

Ik lees iets over de rolletjes, wanneer die glimmen is het tijd voor smeren? Hier ook S100 btw.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Een ScottOiler heb ik ook gehad, op mijn ZX7R. Ik vind alleen de benodigde olie daarvoor te dun. De kont van die motor was altijd zwart/blauw van de spetters ipv wit :+ Een hoop tijd gestoken in het afstellen van de hoeveelheid olie, maar zelfs op de laagste/langzaamste stand vlogen de spetters eraf. Kwam dus echt niet omdat er te veel olie op de ketting zat.
Tegenwoordig spray ik gewoon na elke 2 ritten, direct na een rit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:47
wimmel_1 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 22:19:
[...]

Forté RED!!

Ook eens een pot gehad, helaas nergens meer te krijgen :( :( :(
Ik gebruik nu wit vet van Motorex en smeer dat met een radiatorkwast op de ketting. Werkt erg goed!

Nog een tip voor smeren met vet als je op motorvakantie gaat: neem een (ikea) zakje doe daar een paar klodders vet in. Knip een minuscuul puntje van het zakje (en maak er een kettingvet spuitzakje van!)
Doe de spuitzak in een 2e afsluitbaar zakje zodat het onder je zadel geen vette bende wordt.
Na een langere rit (als de ketting warm is) even een kleine rups aan de binnenkant van de ketting leggen en de ketting een paar keer rond laten gaan 8)

Voordeel is dat een flexibel zakje makkelijk ergens onder je zadel weg kan stoppen en je band zit niet onder (zoals vaak bij een spuitbus) _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door SniperGuy op 08-06-2018 08:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:51:
[...]

Nooit een gelegenheid tot posen onbenut laten natuurlijk 8)

Gaan we gewoon heel booskijkend rond de motor lopen en kritisch wijzen en smoezen enzo. Terwijl er twee of drie de weg "in de gaten houden voor het geval dat". Wie weet kunnen we zo wat korting "voor elkaar krijgen" })
https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

Vond deze net, geen particulier, maar goed. Zou me wel echt hilarisch lijken, kom ik daar, achterop bij een van jullie, groep motorrijders die allemaal veel te serieus kijken en met moeite hun lachen inhouden. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
Ik vind dit wel een mooie quote uit die advertentie :')
GEEN AFLEVERINGSKOSTEN!!!!!!!!
Kwaliteit, is een keuze!
Oftewel, we vragen geen afleverkosten want we kiezen ervoor om geen kwaliteit te leveren :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

The Executer schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 07:22:
Hmm, als ik dit zo lees moet ik echt vaker mij ketting gaan smeren. Dit jaar nu zo'n 600 km gereden en nog geen enkele keer gesmeerd.

Ik lees iets over de rolletjes, wanneer die glimmen is het tijd voor smeren? Hier ook S100 btw.
600km kan hoor, ik gebruik zelf spul van Innotec en daar doe ik 7-800km mee. En idd, een vette ketting is mat en gaat glimmen als het vet weg is. :)

O, en btw, warm!
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-06-16.17.29-Medium-e1528439611758.jpg
En hoi :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
lolgast schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:35:

[...]

Oftewel, we vragen geen afleverkosten want we kiezen ervoor om geen kwaliteit te leveren :D
Dat is Ron z'n standaard slogan. :P :*)

Een van onze motoren is bij hem gekocht en het is een aankoop waar we nog steeds rijplezier van hebben. Vergeleken met de grote ketens die eenzelfde motor hadden staan was de prijs uitstekend1

Prijs was goed en de staat van de motor uitmuntend (eigenlijk gewoon nieuw met 4500km op de teller).
Na een proefrit konden we (na betalen) de motor direct meenemen aangezien onderhoud vlak daarvoor nog was uitgevoerd.
Eenmanszaakje, kleine werkplaats: ik hou ervan.

[ Voor 6% gewijzigd door SniperGuy op 08-06-2018 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
lolgast schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:35:

[...]

Ja sommige advertenties zijn erg creatief met hun slogans. :p beetje overdreven allemaal als je 't mij vraagt. Proberen heel hard schreeuwend te laten zien dat ze anders zijn... dan al die andere bedrijven die precies hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 19:35
SmurfLink schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:33:
[...]

https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

Vond deze net, geen particulier, maar goed. Zou me wel echt hilarisch lijken, kom ik daar, achterop bij een van jullie, groep motorrijders die allemaal veel te serieus kijken en met moeite hun lachen inhouden. :9
94.000 KM :o

Ik doe ook alvast beroep op Tweakers MC voor mijn eerste motoraankoop :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ardj op 08-06-2018 08:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Wat een rare discussie over kettingen en smeren...

Cardan FTW! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ardj schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:43:
[...]

94.000 KM :o

Ik doe ook alvast beroep op Tweakers MC voor mijn eerste motoraankoop :)
Vind het erg moeilijk in te schatten, die kilometerstand... Maakt het nou veel uit of er veel op staat? Lijkt me dat het weer afhangt van hoe goed hij onderhouden is, maar ik heb geen idee wat de 'maximale' km stand is voor zo'n motor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
Least Inkling schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:43:
Wat een rare discussie over kettingen en smeren...

Cardan [...]
Is voor toerfietsen en tevens past niet in het beeld van hedendaagse verduurzaming, immers een cardan verspeeld meer energie dan een ketting of riem waardoor de motorfiets minder efficient met energie omgaat en onzuiniger wordt!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2zLIxiTh3J3HhLAGTCBBGzZ6/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

^^ ik was even even een echte luie consument, die het voordeel van het niet te hoeven onderhouden van een ketting zag.

Maar je hebt gelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 19:35
SmurfLink schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:50:
[...]

Vind het erg moeilijk in te schatten, die kilometerstand... Maakt het nou veel uit of er veel op staat? Lijkt me dat het weer afhangt van hoe goed hij onderhouden is, maar ik heb geen idee wat de 'maximale' km stand is voor zo'n motor.
Je zou zeggen een klein blok, dus moet aardig toeren maken, waardoor zo'n blok wel op is bij deze kilometerstand. Er staat wel bij dat de onderhoudshistorie aanwezig is; wie weet, misschien is het hele blok inmiddels al gereviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Obvious
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-10 16:22
Klein vraagje,

ik ga mijn nieuwe Bandit 600 (2001) dit weekend een eerste (hele) kleine beurt geven :Y) . Wat voor een kettingsmeer gebruiken de meeste van jullie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Mister_Obvious schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:59:
Klein vraagje,

ik ga mijn nieuwe Bandit 600 (2001) dit weekend een eerste (hele) kleine beurt geven :Y) . Wat voor een kettingsmeer gebruiken de meeste van jullie?
Heb je de afgelopen pagina gemist? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:22
SmurfLink schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:59:
[...]

Hij doet zijn nickname geen eer aan nee :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 10:28
Ik gebruik deze

Afbeeldingslocatie: https://oeldepot24.de/media/catalog/product/cache/1/image/265x265/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/1/m103008.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister_Obvious
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-10 16:22
Ben net aan het teruglezen en zie inderdaad dat er genoeg over smeren staat 8)7

SmurfLink schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:59:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Afbeeldingslocatie: https://static-images.jumbo.com/product_images/22071PAK-9_360x360.png
Is ook vet, en makkelijk aan te brengen als je het niet eerst verwarmd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
InZane schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 23:52:
[...]

Zo doe ik het ook. Als de rolletjes beginnen te glimmen spray ik weer, liefst op warme ketting.
Troep op mijn velg heb ik trouwens nooit last van :?

Edit: ik gebruik S100 trouwens
Met putoline kettingspray was mijn velg aan een kant altijd zwart. De achterbrug trouwens ook.

Ik heb sinds kort ook S100, ben benieuwd of dat minder spettert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

SniperGuy schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:50:
[...]

Is voor toerfietsen en tevens past niet in het beeld van hedendaagse verduurzaming, immers een cardan verspeeld meer energie dan een ketting of riem waardoor de motorfiets minder efficient met energie omgaat en onzuiniger wordt!
Kortom: Door motoren met cardan hebben we nu het broeikaseffect! :( Als jullie nou gewoon motoren hadden gereden met ketting, dan waren de poolkappen nu niet aan het smelten!

/overdrijven :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ishetalvrijdag.nl? :+

En overdrijven is een vak, daar is een pont voor :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

jahetisvrijdag.org 8)
En overdrijven is een vak, daar is een pont voor :>
.... :F daar ging mijn koffie... * Vrijdag pakt maar weer eens wat doekjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Joopieboy
offtopic:
de meeste pontjes in NL hebben gewoon een motor hoor :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:37:
[...]
jahetisvrijdag.org 8)

[...]
* Vrijdag pakt maar weer eens wat doekjes
He bah, moet dat nou gedeeld worden. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:38:
[...]

He bah, moet dat nou gedeeld worden. :p
En wederom: Dit zegt net zoveel over jou als over mij 8)

....laten aankoeken is een andere optie, maar dat wordt niet gewaardeerd door mijn collega's O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:45:
[...]

....laten aankoeken is een andere optie, maar dat wordt niet gewaardeerd door mijn collega's O-)
Zoals mijn vorige manager altijd zei, "a dirty mind is a joy forever, a dirty girl is a toy forever" :9

Maarreuh duss, beschaafde onderwerpen enzo, kilometerstanden van boven de 50.000, zegt dat wat bij motoren? Of is het enige wat boeit de onderhoudshistorie en kan je er een paar ton kms opzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:48:
[...]

Zoals mijn vorige manager altijd zei, "a dirty mind is a joy forever, a dirty girl is a toy forever" :9

Maarreuh duss, beschaafde onderwerpen enzo, kilometerstanden van boven de 50.000, zegt dat wat bij motoren? Of is het enige wat boeit de onderhoudshistorie en kan je er een paar ton kms opzetten?
Tja, met goed onderhoud zou ik niet afgeschrikt worden door motoren met hoge kilometerstanden. Houd er wel rekening mee dat er dan ook ander onderhoud aan kan komen, bijv balhoofdlagers. Ook is het zo dat de ene serie er gevoeliger voor is dan de andere (bijv BMW R1200 hebben na 150k alleen maar zin in de volgende 150k en nog steeds een beste prijs daardoor), dat kan je onderzoeken. Dat wordt fora afstruinen :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Pro tip: don't stick your dick in crazy ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Dirty mind heb ik al. Nu dat andere nog ;(

Het hangt onder andere af wat voor motor het is. Eén, twee, viercylinder, hoevaak het onderhoud is gedaan, wat er allemaal vervangen is etc. Toerbuffels kunnen vaak veel meer aan dan kleinere motoren. Ook wel belangrijk is hoe de motor behandeld is. Als er iemand als een hooligan heeft op gereden en met een koude motor wheelies enzo ging maken is 25k km ook niet heel erg veel zeggend.

Maar dat laatste weet je natuurlijk nooit zeker of de verkoper eerlijk is. Daarom is het altijd fijn als er iemand meegaat met meer (sleutel) ervaring die weet waar je op moet letten. Jij kan namelijk helemaal verliefd worden op de motor waardoor je sommige dingen niet ziet of niet eens van af weet. Een nay-sayer is dan goed om de kritische blik er op te werpen.

Als je zoals ik weinig weet van motoren kan ik je dat in elk geval aanraden.
Joopieboy schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:55:
[...]

Pump & dump 8)

spoiler:
zo sprak de toetsenbordheld ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 08-06-2018 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
[...]

Ik kom regelmatig BMW motoren tegen met ruim anderhalve ton of meer op de teller. Zal ook wel aan het type motor liggen. Van die hoogtoerige motoren slijt het blok sneller. Ook eens een filmpje op YouTube gezien van een groepje Yamaha TRX rijders. Daar was iemand bij die had er meerdere en een daarvan had al 500K kilometers gereden. Dus het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
Vrijdag schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:45:
[...]

Show dominance >:)

Kan je gelijk je werkruimte claimen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Panini schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:59:
[...]

Show dominance >:)

Kan je gelijk je werkruimte claimen :+
Territorial pissings :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Klinkt alsof die 94k KM dus niet zo extreem is voor een Versys, als ik het zo hoor. Hij is namelijk wel betaalbaar, dan zou ik 'm half augustus direct na m'n salaris kunnen kopen. Voor 3k+ gaat dat helaas wat langer duren. :p Dus dan zou ik met de Tweakers meet mee kunnen... op zich best interessante optie, nou ja, waarschijnlijk is ie binnen 2 maanden wel verdwenen maar dan weet ik het in ieder geval.
[...]

Thanks, dat komt wel goed denk ik. :p Heb er geen dus kan er ook niks mee.
Vrijdag schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:56:
[...]

Dirty mind heb ik al. Nu dat andere nog ;(
Naww :(:) Komt vast wel goed!

[ Voor 13% gewijzigd door SmurfLink op 08-06-2018 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@SmurfLink Waar je rekening mee moet houden bij zo'n km-stand, is dat alles die afstand te verduren heeft gekregen. Niet alleen het blok. Ook de vering, de wiellagers, dat soort zaken. De kans dat die vervangen moeten gaan worden, wordt ook groter naarmate de km-stand oploopt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
[...]

Wacht eens, laten we de belangrijke regel niet vergeten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wR52Yqw.jpg
[...]

Zou mij bij voldoende onderhoud ook niet direct afschrikken, maar dit is wel erg hoog vind ik. Daarnaast is de kans vaak klein dat onderhoud aan de niet standaard dingen (vering, lagers enz.) dan ook altijd is gedaan. Maar hou vooral rekening met het volgende: de eventuele verkoopwaarde in de toekomst.

De meeste personen schrikken namelijk van een hoge km-stand en zullen de advertentie niet eens openen. Ik zoek zelf bijvoorbeeld altijd naar fietsen beneden de 20.000-30.000 km. En dat is dan vooral voor de verkoopwaarde in de toekomst.
lolgast schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:03:
@SmurfLink Waar je rekening mee moet houden bij zo'n km-stand, is dat alles die afstand te verduren heeft gekregen. Niet alleen het blok. Ook de vering, de wiellagers, dat soort zaken. De kans dat die vervangen moeten gaan worden, wordt ook groter naarmate de km-stand oploopt :)
Edit: lolgast was mij zo te zien al voor. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Panini op 08-06-2018 10:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:06
[...]

Hier kan ik het dan weer alleen maar mee eens zijn. :+

Zoals het nu uit ziet gaan we zondag een paar rondjes draaien in Luxemburg. Eens kijken hoe ze de zondvloed daar overleefd hebben.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou vandaag met @caesar1000 even naar Ten Kate gaan en een klein rondje doen, maar het ziet er niet naar uit dat het hier vandaag nog iets van droog gaat worden. :+ Maar eens hopen op een wonder of dat het wat minder hard gaat...

Pagina: 1 ... 90 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht