De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Mijn vriendin zit ook gewoon achterop de Superduke hoor. Schijnt nog prima te zitten ook. Het is uiteraard geen toerbuffel maar een ritje van 200km is prima te doen hoorFlipside22 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:05:
Haar zelf op de motor aan het rijden krijgen is een Mission Impossible. Droom motor was voor mij altijd een Super Duke 1290, maar nu ze wel open staat om als passagier mee te gaan, kijk ik al naar alternatieven.
Eerst maar eens mn rijbewijs een keer halen, en tot die tijd genieten van de verhalen hier.
Zou dan ook graag een keer samen op vakantie willen op de motor, de laatste keer dat ik dat deed, toen was ik een jaar of 12, achterop een Goldwing 1200. Bagageruimte is nogal een dingetje op de motor, dus de test is deze zomer met de auto naar Marbella. En de kofferbak van onze auto is ook net een 100 liter. Dus als het daarmee lukt, moet met een toer motor op vakantie ook wel lukken
Ja eerst ketting strakker zetten en kijken of dat helpt (let op niet te strak natuurlijk).Melkunie schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:52:
[...]
Ben bang dat ik daar niet achter ga kunnen komen. Ik heb 'm bij een handelaar gehaald, en die heeft 'm weer uit Duitslang geïmporteerd, geen geschiedenis aanwezig helaas. Maar de ketting is een goede suggestie, ga ik naar kijken, bedankt!
Die een beetje strakker zetten moet zelfs mij lukken denk ik
En een grote beurt kan geen kwaad.. maar kost wel wat..
Maar ik ben blij dat ik op de fazer het wel gedaan heb.. want het bleek dat de uitlaatkleppen wel heel strak stonden.. als die dicht kwamen te staan was het waarschijnlijk blok kapot en total loss..
Ik kwam er trouwens ook achter dat ondanks dat hij altijd bij de dealer onderhouden is, hij nog nooit zijn kleppen had gesteld

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
If it aint broken, don't fix itToolkiT schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:53:
[...]
Ja eerst ketting strakker zetten en kijken of dat helpt (let op niet te strak natuurlijk).
Maar ik ben blij dat ik op de fazer het wel gedaan heb.. want het bleek dat de uitlaatkleppen wel heel strak stonden.. als die dicht kwamen te staan was het waarschijnlijk blok kapot en total loss..
Ik kwam er trouwens ook achter dat ondanks dat hij altijd bij de dealer onderhouden is, hij nog nooit zijn kleppen had gesteld

De monteur zei dat hij wel op gehoor checkte, maar gaf wel toe dat hij in hindsight het helemaal mis had in dit geval.. blok klonk alsof alles prima was... maar ach, net op tijd gevonden en heeft me wat geld aan onderhoud bespaard..
Ja precies, een dure fiets kan ik toch niet betalen nu, maar ik wil er wel eentje waar ik me fijn op voel zolang ik spaar voor m'n droomfiets.Godoftwente schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:36:
[...]
Juist! Heb niet voor niks een half jaar lang mp in de gaten gehouden.![]()
Het hoeft ook niet direct duur, maar wilde wel een motor waar ik niet snel zat van zou worden, of lelijk zou vinden.
Zou tof zijn als ik die over kon kopen wanneer ik mijn motor heb. Moet dus nog wel afwachten of dat gaat werken met die motor dus wordt ergens half Augustus waarschijnlijk.Accident schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:53:
[...]
zo'n standaard heb ik nog rondslingeren, werkte niet bij de Duc
[ Voor 28% gewijzigd door SmurfLink op 06-06-2018 17:17 ]
I have stability. The ability to stab.
Verhuizen dan!ToolkiT schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:54:
[...]
Mee eens, maar mijn garage met motor, 4x fietsen, honderd stepjes en rolschaatsen, mega koelkast, gereedschap etc begint best wel vol te raken... een 2e motor erbij gaat krap worden..
Ik kwam deze advertentie trouwens laatst tegen op MF: https://www.motor-forum.n...ike-A2-mogelijk-Mivv.html
Best een mooi ding
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Heen kun je bijvoorbeeld via de L246 > L218 of L249 en dan L249 langs Abtei Mariawald.R0y. schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:31:
[...]
Ik houd het in de gaten, bedankt. Ik ga alvast op zoek naar een leuke route en beslis vrijdag.
Daarna nog wat verder naar het zuiden. Ligt eraan hoeveel tijd je hebt. Of terug via Schleiden de 258 of 266
Niet verkeerd, maar inderdaad verkeerde kleurVrijdag schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:17:
[...]
Verhuizen dan!
Ik kwam deze advertentie trouwens laatst tegen op MF: https://www.motor-forum.n...ike-A2-mogelijk-Mivv.html
Best een mooi dingAlleen issie niet blauw/zwart/groen @SmurfLink
Komt door het mooie weer, in de winter kan je het beste een motor kopen en in het voorjaar verkopenSmurfLink schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:22:
[...]
Niet verkeerd, maar inderdaad verkeerde kleuren het is de naked. Ik hoop dat ik iets kan vinden voor onder de 4k. Op zich zie ik nog wel wat Versys met flink wat op de teller rond de 3k, hoop zoiets te kunnen vinden (die advertentie staat al een eeuwigheid online dus geloof d'r niet in dat ie er nog staat). De ER-6 lijkt heel erg te fluctueren in prijs. Van de winter rond de 3k, nu allemaal richting de 4k..
Moet ook nog steeds mijn Kawa maar eens aan de praat krijgen, dan kan ik die ook in de verkoop zetten. Staat nu echt al veel te lang stil. Daarbij gaat mijn stalling sluiten per november dus moet ik voor die tijd wat anders vinden.
Wat nou lelijkSmurfLink schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:19:
Heb 'm aan gepastIk neig toch nog steeds naar de zelfde 2 modellen. De naked versie vind ik wel mooi, maar kuipje is toch wat fijner voor beginner. Ik les nu op de er-6f uit de 2009 serie (ik denk 2011-12 omdat een lesmotor max 7 jaar oud moet zijn), daar zit in ieder geval al een brandstof indicator op en dat vind ik zelf wel zo fijn. Ja je kan op je dagteller rijden, maargoed, hier zit het op. 2006 ER-6F is meer verkrijgbaar, maar die technologie is dus nog tikkeltje ouder, minder digitaal display (once again, not a need but a want).
Daarnaast blijft de Versys 650 ook trekken, die heeft al vanaf 2006 brandstof indicator en deels digitaal display, dus dan zou ik vanaf dat jaar kijken. Beiden zouden een prima optie zijn, uiteindelijk wil ik met een paar jaar over op de 2015 Versys 650/1000. Na de revamp met de ninja kop vind ik hem echt zoveel mooier. Dat is jammer aan de 2006 Versys, die koplamp is zo lelijk. Dus daar wint de ER-6F het weer op.vanaf 2009 al de Ninja look.
/en het vrouwenantwoord: Ik wil of een Kawa groene of een blauwe.

Een quote is een gebrek aan originaliteit
Huh, je hebt dus wel een Kawa? Wat is er mee aan de hand?Vrijdag schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:35:
[...]
Komt door het mooie weer, in de winter kan je het beste een motor kopen en in het voorjaar verkopen![]()
Moet ook nog steeds mijn Kawa maar eens aan de praat krijgen, dan kan ik die ook in de verkoop zetten. Staat nu echt al veel te lang stil. Daarbij gaat mijn stalling sluiten per november dus moet ik voor die tijd wat anders vinden.
Het spijt me, maar ehm.. ja.. ik vind de Versys werkelijk prachtig maar dit ronde neusding... nee, dat wordt 'm niet.
Dit daarentegen:

[ Voor 13% gewijzigd door SmurfLink op 06-06-2018 18:13 ]
Plaatje; je moet even de directe link van de afbeelding pakken, dan werkt 'ie wel.SmurfLink schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:22:
[...]
Niet verkeerd, maar inderdaad verkeerde kleuren het is de naked. Ik hoop dat ik iets kan vinden voor onder de 4k. Op zich zie ik nog wel wat Versys met flink wat op de teller rond de 3k, hoop zoiets te kunnen vinden (die advertentie staat al een eeuwigheid online dus geloof d'r niet in dat ie er nog staat). De ER-6 lijkt heel erg te fluctueren in prijs. Van de winter rond de 3k, nu allemaal richting de 4k..
Ik zoek een beetje in dezelfde prijscategorie, maar weet niet helemaal waar ik slim aan doe.
Wat die prijzen betreft: er is ook echt geen peil op te trekken. Mijn voorkeur gaat uit naar Z750, ER-6N of SV650 naked. Dat varieert allemaal tussen 3200 en 6000 euro, ik heb alleen soms geen flauw idee waarom er zoveel verschil tussen zit?
[ Voor 4% gewijzigd door Ardj op 06-06-2018 18:12 ]
hoor het welZou tof zijn als ik die over kon kopen wanneer ik mijn motor heb. Moet dus nog wel afwachten of dat gaat werken met die motor dus wordt ergens half Augustus waarschijnlijk.
thanks, heb even een ander gepakt. Via lightshot pakt ie niet.Ardj schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:10:
[...]
Plaatje; je moet even de directe link van de afbeelding pakken, dan werkt 'ie wel.
Ik zoek een beetje in dezelfde prijscategorie, maar weet niet helemaal waar ik slim aan doe.
Wat die prijzen betreft: er is ook echt geen peil op te trekken. Mijn voorkeur gaat uit naar Z750, ER-6N of SV650 naked. Dat varieert allemaal tussen 3200 en 6000 euro, ik heb alleen soms geen flauw idee waarom er zoveel verschil tussen zit?
Voor wat ik zie is de kilometerstand het grootste ding... ik kijk idd hetzelfde, ga rond de 3000 te besteden hebben dus is lastig, hoop iets meer te sparen maar dan is de zomer voorbij
De lage kilometerstanden zitten allemaal enorm aan de bovengrens, terwijl je voor 3000 eentje met 50k op de teller kan vinden. Daar heb ik op zich geen problemen mee, mits de onderhoudshistorie erbij zit.
Ja ik heb deze:SmurfLink schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:05:
[...]
Huh, je hebt dus wel een Kawa? Wat is er mee aan de hand?

Is een paar keer tijdens het rijden spontaan uitgevallen. En ik heb werkelijk geen flauw idee waarom. Tank is schoon, brandstofkraan is vernieuwd, bougies nieuw, tankdop schoon, benzinefilter is nieuw, airbox niet verstopt. Echt, ik heb geen idee.
Wil 'm nu in elk geval startend krijgen zodat ik 'm kan verkopen. Rijden raad ik af, er zitten BT-45jes onder die bijna net zo oud zijn als de motor zelf volgens mij
Ah, da's wel vervelend dan zeg.. Klinkt niet alsof ie nog veel op gaat brengen. Wie weet een verzamelaar of iemand voor de onderdelen?Vrijdag schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:15:
[...]
Ja ik heb deze:
[afbeelding]
Is een paar keer tijdens het rijden spontaan uitgevallen. En ik heb werkelijk geen flauw idee waarom. Tank is schoon, brandstofkraan is vernieuwd, bougies nieuw, tankdop schoon, benzinefilter is nieuw, airbox niet verstopt. Echt, ik heb geen idee.
Wil 'm nu in elk geval startend krijgen zodat ik 'm kan verkopen. Rijden raad ik af, er zitten BT-45jes onder die bijna net zo oud zijn als de motor zelf volgens mij
Kilometers is 1 ding inderdaad, maar net wat je zegt: ik koop liever iets met 40K met onderhoudshistorie dan 20 zonder.SmurfLink schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:14:
[...]
thanks, heb even een ander gepakt. Via lightshot pakt ie niet.
Voor wat ik zie is de kilometerstand het grootste ding... ik kijk idd hetzelfde, ga rond de 3000 te besteden hebben dus is lastig, hoop iets meer te sparen maar dan is de zomer voorbij![]()
De lage kilometerstanden zitten allemaal enorm aan de bovengrens, terwijl je voor 3000 eentje met 50k op de teller kan vinden. Daar heb ik op zich geen problemen mee, mits de onderhoudshistorie erbij zit.
Je ziet bijvoorbeeld Z750's wel voor rond de 3.5 met <30K op de teller, als daar onderhoudshistorie bij is, waarom vraagt een ander dan 6.000 voor praktisch hetzelfde? ;p
Ik wil hem wel opknappen om zelf mee te gaan rijdenSmurfLink schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:17:
[...]
Ah, da's wel vervelend dan zeg.. Klinkt niet alsof ie nog veel op gaat brengen. Wie weet een verzamelaar of iemand voor de onderdelen?
Meh, zelfde als de multistrada, tiger, honda, al die dingen lijken op elkaar.SmurfLink schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:05:
[...]
Huh, je hebt dus wel een Kawa? Wat is er mee aan de hand?
[...]
Het spijt me, maar ehm.. ja.. ik vind de Versys werkelijk prachtig maar dit ronde neusding... nee, dat wordt 'm niet.
Dit daarentegen:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Ik ook welHTT-Thalan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:41:
[...]
Ik wil hem wel opknappen om zelf mee te gaan rijden.

@Vrijdag Koppakking misschien?
Uitlaat verstopt?
Luchtfilter?
Ja ik heb geen idee. Best irritant wel, want het was mijn eerste motor. In totaal heb ik er misschien iets van 300km op geredenSmurfLink schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:17:
[...]
Ah, da's wel vervelend dan zeg.. Klinkt niet alsof ie nog veel op gaat brengen. Wie weet een verzamelaar of iemand voor de onderdelen?

Misschien kan iemand er wat mee voor de €500 challenge.
@Godoftwente Koppakking is nog prima, uitlaat maakt idoot veel kabaal en de luchtfilter is ook helemaal schoon. Vermoed dat het in de tank zit maar waar precies, geen flauw idee.Vacuüm oid?
[ Voor 17% gewijzigd door Vrijdag op 06-06-2018 18:52 ]
Weet je het zeker ?SmurfLink schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:17:
[...]
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
€ 3500,00 met nog geen 8K op de teller
Nee hoor, dan zou hij kut lopen maar niet uitvallen. Grote kans op een kabelbreuk, probleem met stators of ergens sluiting/corrosie in een stekker. Met andere woorden, een naald in een hooibergGodoftwente schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:50:
[...]
Ik ook welLeuk project voor in de avonduren.
@Vrijdag Koppakking misschien?
Uitlaat verstopt?
Luchtfilter?

[ Voor 7% gewijzigd door lolgast op 06-06-2018 19:02 ]
Te strakke uitlaatkleppen gaan niet dichtstaan, maar kunnen juist niet meer dicht. En als de klep niet meer zetelt kan hij zijn warmte niet kwijt aan de kop, en verbrandt de klep.ToolkiT schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:53:
[...]
Ja eerst ketting strakker zetten en kijken of dat helpt (let op niet te strak natuurlijk).
Te strakke kleppen hoor je trouwens niet, te grote klepspeling dan weer wel. Het eerste komt wat minder voor (betekent namelijk dat de klep zich in de zetel omhoog werkt, hetgeen men vroeger lood voor toevoegde maar tegenwoordig met geharde zittingen niet zo'n probleem meer is). Het laatste is wat minder schadelijk.
Er kan ook een enorm verschil in zitten als iemand er bijvoorbeeld net een nieuwe set banden onder gedaan heeft, of net groot onderhoud heeft laten doen. Komt'ie dan nog met wat accessoires (setje koffers, windscherm, nieuwe uitlaat etc) dan heb je het zo over honderden euro's extra "waarde" die de verkoper eruit wil halen. Is soms ook een beetje wishful thinking: als je voor duizend euro aan extra's op je motor zet en je telt dat bij je verkoopbedrag op, komt er waarschijnlijk geen hond naar kijken. "Ja moar d'r zit heul veul extra op!" - ja dat is leuk, maar ik heb er niet om gevraagd en ik geef m'n geld dan liever uit aan een motor die wat jonger is / minder heeft geredenArdj schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:10:
Mijn voorkeur gaat uit naar Z750, ER-6N of SV650 naked. Dat varieert allemaal tussen 3200 en 6000 euro, ik heb alleen soms geen flauw idee waarom er zoveel verschil tussen zit?
Mijn '97 XV535 bijvoorbeeld heb ik voor 1600 euro te koop gezet, stonden er nog een paar die varieerden van 1200 tot 2000 op vooral bouwjaar en kilometerstand, en ik had er achteraf waarschijnlijk nog wel ietsje meer voor kunnen krijgen (was binnen een week verkocht). Maar er staan er daarvan ook enorm veel te koop, dus dan zie je erg snel of je prijs een beetje in de goede range zit. Aangezien ik'm twee jaar eerder voor 1500 gekocht heb vond ik eigenlijk de prijzen te hoog, maargoed in de lente lijkt alles duurder te zijn dus mij hoor je niet klagen
Ik had ook een oer-versys en vond het een geweldige fiets.. en die lamp is nogal een love-hate dingetje..
/me Mental note to self: volgende klus niet starten midden op de middag, knal in de zon als het zo warm is

Op dit moment in de Baltische staten om wat Sovjet vibes mee te krijgen en over 2 weken richting Tsjernobyl ^^.
Voor wie benieuwd is: www.instagram.com/gravelforbreakfast
[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 06-06-2018 22:12 ]
Awesome, prachtig avontuur! Geniet ervanRequiem19 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:10:
Tijdje terug had ik het al aangekondigd, maar nu is het dan echt zo ver. Afgelopen zaterdag samen met mijn vriendin vertrokken vanuit Amsterdam om in december in Nepal te eindigen! Beiden gelukkig een eigen motor, Honda Africa Twin RD07a. Qua vermogen en sturen wel even wennen ivm mijn vorige motor (Multistrada 950), maar voor een machine van 22 jaar oud in mijn geval is het lang niet slecht zo ver!
Op dit moment in de Baltische staten om wat Sovjet vibes mee te krijgen en over 2 weken richting Tsjernobyl ^^.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Tsjernobyl! Wat gaaf zeg!Requiem19 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:10:
Tijdje terug had ik het al aangekondigd, maar nu is het dan echt zo ver. Afgelopen zaterdag samen met mijn vriendin vertrokken vanuit Amsterdam om in december in Nepal te eindigen! Beiden gelukkig een eigen motor, Honda Africa Twin RD07a. Qua vermogen en sturen wel even wennen ivm mijn vorige motor (Multistrada 950), maar voor een machine van 22 jaar oud in mijn geval is het lang niet slecht zo ver!
Ik ben érg benieuwd naar je verslag & foto's!
Ook helemaal kapotgezweet:
2x 0.5L hydraterende sportdrank, 0.5L water, 0.25cl Monster (gloeiendegloeiende, weer koffieverslaafd), camelbak a 0.8L en nog een paar bekertjes water.
M'n binnenpak mag weer eens in de was laat ik maar zeggen.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik ging van dit:

Naar dit:

Waarbij ik bij de laaste foto een stuk harder ging.
Zit net even op m'n telefoon te bladeren ik heb ook wel wat vergelijkingsmateriaal. Waar ook op te zien is dat m'n hellingshoek is áfgenomen. Helemaal in vergelijking met m'n Hornet destijds.
Straks op pc tijdens "compiling" slinger ik wel wat online.
De cbr gisteravond:

2016 (pre-vorkrevisie en pre-shockservice)

En zo ging het met de hornet.

Met een beetje mazzel rijdt het 1 juli ook een beetje door met VRO bochten, kan ik de stripple vergelijken.
[ Voor 34% gewijzigd door steveman op 07-06-2018 08:49 . Reden: https://xkcd.com/303/ ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Omdat ik het leuk vind om in verschillende landen geweest te zijn, leek het mij leuk om door polen te rijden. Tevens denk ik dat de overnachtingen in Polen ook wat goedkoper zullen zijn dan de landen die meer in het westen liggen. In onderstaande afbeeling, grof de plaatsen waar ik heen wil. Liefste wil ik in de middag in een grotere plaats terecht komen waar iets te doen is. Vriendin zit namelijk achterop, en wil ook dat ze een beetje een leuke vakantie heeft. Hierdoor wil ik proberen om max 300 KM te rijden op een dag.

Hoe plannen jullie je routes als je een paar dagen weg wil? Wat ik tot nu toe geprobeerd heb is in kurviger.de en TomTom Mydrive de plaatsen ingevoerd en aangegeven dat ik een bochtige route wil. Hiermee maakt hij een waarschijnlijk? leuke route. Vervolgens heb ik de route in MyrouteApp geimporteerd en middels de Michelin kaarten naar wegen met een groene streep ernaast gezocht. Dit zouden mooie wegen moeten zijn. Echter vind ik in Polen geen ene weg met een groene streep, rond Praag dan weer wel. Dus heeft er iemand ervaring met het rijden in Zuid Polen, is het de moeite waard om daar met de motor te rijden? Ik ben natuurlijk verpest omdat ik dicht bij de Eifel woon, Zuid Limburg vind ik bijv. geen klap aan. Laat staan de rest van NL

Ik/Wij zijn laatst 3 weken op rondreis geweest in Amerika en hebben die reis (nouja, alle bestemmingen) uiteindelijk in Furkot geplempt. Wat een fantastische tool is dat! Houdt overal automatisch rekening mee qua reistijd, via punten zijn eenvoudig in te stellen en je kunt de complete reis in een keer op papier uitprinten, waarin je aan kunt geven welk stuk van de reis je per dag doet. Dan zie je dus meteen de reistijd, afstand en routebeschrijving per dag
Je kunt aangeven dat je per motor reist en of je wel of geen snelwegen wilt, maar wat hij er dan van bakt weet ik niet, niet getest
[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 07-06-2018 08:28 ]
Maar het geluid en de trillingen verder steeds erger.
Bleek stomtoevallig precies rond de tijd dat ik mijn blokjes verving, mijn wiellager kapot gegaan te zijn. Die zater er dus al 150k km in.
De monteur belde dat de binnenste ring van het lager gescheurd was, het stoffilter open lag, er kogels mistte en de buitenste ring weggeslepen moest worden.

Een setje lagers en een half uurtje arbeid verder kan ie weer opgehaald worden.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Je kan er ook zelf windbescherming op bouwen, net zoals @Erasmo gedaan heeftChakotay schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:02:
Hm, net onderweg voor het eerst iemand op een Zero in het wild gezien ipv alleen tijdens demodagen e.d.. Ik blijf het leuke dingen vinden, alleen jammer dat ze geen versie met iets van windbescherming hebben. Zeker gezien dat ook nog eens beter voor de luchtweerstand is, en daarmee meer bereik geeft...
Ik zie er ook bijna dagelijks iemand op rijden. Ik vind het best een leuke fiets om te zien maar het is verder niet mij smaak. Maar de beperkte afstand zou mij toch het meest tegen zitten. Is uiteraard wel uitbreidbaar maar dat kost wel even flink geld! En ik vraag mij af hoelang een accu mee gaat en wat de kosten van vervanging zijn.Chakotay schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:02:
Hm, net onderweg voor het eerst iemand op een Zero in het wild gezien ipv alleen tijdens demodagen e.d.. Ik blijf het leuke dingen vinden, alleen jammer dat ze geen versie met iets van windbescherming hebben. Zeker gezien dat ook nog eens beter voor de luchtweerstand is, en daarmee meer bereik geeft...
Het lijkt me (met windbescherming) ideaal als woonwerk-fiets. Ze zijn echter voorlopig helaas nog te duur 2ehands. De accu zou volgens mij langer mee moeten gaan dan de gemiddelde verbrandingsmotor, een paarhonderdduizend kilometer.Tribunus schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:38:
[...]
Ik zie er ook bijna dagelijks iemand op rijden. Ik vind het best een leuke fiets om te zien maar het is verder niet mij smaak. Maar de beperkte afstand zou mij toch het meest tegen zitten. Is uiteraard wel uitbreidbaar maar dat kost wel even flink geld! En ik vraag mij af hoelang een accu mee gaat en wat de kosten van vervanging zijn.
... vooropgesteld dat je een voorspelbare woon-werk afstand van max 50km enkele reis hebtChakotay schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:59:
[...]
Het lijkt me (met windbescherming) ideaal als woonwerk-fiets. Ze zijn echter voorlopig helaas nog te duur 2ehands. De accu zou volgens mij langer mee moeten gaan dan de gemiddelde verbrandingsmotor, een paarhonderdduizend kilometer.
55km hier, zou net moeten kunnen in de winter. Er zijn in de motor/fietsenstalling hier echter ook een aantal stopcontacten voor electrische fietsen, er staat nergens dat dat geen motorfiets mag zijnDryhte schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:06:
[...]
... vooropgesteld dat je een voorspelbare woon-werk afstand van max 50km enkele reis hebtIk heb het bekeken en voor mij is het vooralsnog niet bruikbaar - helaas.

En als dan alsnog alles bezet is heb je een probleem. Je moet al zonder problemen op en neer kunnen om het interessant te hebben. Heb zelf een plug in hybrid auto, en merk dat laadpalen geregeld storingen hebben. Als je dan een volledig elektrische auto hebt, heb je een probleem als je 's avonds naar huis wilChakotay schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:14:
[...]
55km hier, zou net moeten kunnen in de winter. Er zijn in de motor/fietsenstalling hier echter ook een aantal stopcontacten voor electrische fietsen, er staat nergens dat dat geen motorfiets mag zijn(Die Zero's hebben standaard gewoon een Schuko-stekker voor in een 230V stopcontact, waar het vervolgens dan ook maar ongeveer 1kW uit trekt als ik het me goed herinner... Aangezien het ontworpen is op de Amerikaanse markt waar je niet veel meer dan dat uit een normaal 110V stopcontact kan halen
)

Helemaal mee eens, ik wil alleen electrisch rijden als ik er gegarandeerd mee op één lading heen en weer terug kwam. Op die manier op het werk laden is vooral leuk omdat die stopcontacten niet metered zijn, gewoon inpluggen en gaan zonder dat het iets kostThoit schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:21:
[...]
En als dan alsnog alles bezet is heb je een probleem. Je moet al zonder problemen op en neer kunnen om het interessant te hebben. Heb zelf een plug in hybrid auto, en merk dat laadpalen geregeld storingen hebben. Als je dan een volledig elektrische auto hebt, heb je een probleem als je 's avonds naar huis wil

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R
Benieuwd wat het kan veroorzaken.
Maar goed, vanuit Wijk en Aalburg langs Slot Loevestein, langs Brakel zo naar Aalst, Nederhemert, Delwijnen, Kerkwijk, De kampen, etc zo naar Empel, zo al die dorpjes langs en doorheen, mooi om te zien en goed te rijden daar.

Natuurlijk heeft die gekke gixxer altijd dorst.
Vanuit Empel weer door naar boven naar Maren-Kessel om in Lith nog even een bakkie te doen en wat te eten.

En zo richting Ravenstein langs Den Bosch:

En dan richting Schaijk en zo door. Speciaal voor @HTT-Thalan ook het bewijs dat een Gixxer prima offroad kan.

En het origineel achterlicht dus:

Uiteindelijk nog bijna een duur achterlicht geworden ook, ze stonden op de N277 te controleren, en het stuk ervoor met invoegen redelijk enthousiast gedaan...
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Toevallig laatst eens met de airpods in de navigatie gebruikt, maar hij schreeuwt keihard in je oorwimmel_1 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:04:
Heeft er hier toevallig iemand (ook?) Apple AirPods én gebruikt diegene die dingen ook wel eens in zijn/haar helm in combinatie met een navigatiedevice (Garmin/Tom-Tom i.e.)?
Klinkt als backfire, altijd leukPatrock schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:58:
Hoor laatste tijd af en toe een plofje bij het luchtfilter van de vstrom. Vanochtend onderweg naar werk, rem ik voor een rotonde, trek de koppeling in, en hoor een stuk of 5 ploffen uit de inlaat.
Benieuwd wat het kan veroorzaken.
En ook qua lawaai (wind) blokkeren ze voldoende?RvdH schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:22:
[...]
Toevallig laatst eens met de airpods in de navigatie gebruikt, maar hij schreeuwt keihard in je oorUitstekend te verstaan. Of je er dan ook nog mee kan bellen weet ik niet, dat had ik nog niet geprobeerd. Het zit verder prima, maar als je je helm afdoet moet je wel klaarstaan om de airpods op te vangen
't Zijn AirPods.. geen noise-cancelling headphones.. ze blokkeren niksXepos schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:32:
[...]
En ook qua lawaai (wind) blokkeren ze voldoende?
Ja ze zijn wel in ear maar hebben geen dopjes om de gehoorgang af te sluiten. Oordopjes onder de helm drukken bij mij altijd op het oor wat juist pijn doet. Hierdoor een China headset in mijn helm, wat het opzicht prima doetXepos schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:43:
@RvdH Ze zijn toch in-ear? Dan moeten ze toch wel passief beetje geluid blokkeren? Nee? Geen ervaring met die dingen
Binnenkort wil ik langs Motoport en Jager motoren in Hoogeveen om het aanbod daar eens te kijken. Zijn er nog andere zaken waar een groot aanbod van motoren is om eens rond te kunnen lopen? Ben op zoek naar een toermotor, nog niet specifiek merkgericht als ie mar rond de 80/81/82 cm hoog is vanwege mijn lengte.
En anders net over de grens, bij Lingen(geloof ik) zit een H-D dealer en Ducati tegenover elkaar, ernaast een grote Louis..
Wat voor problemen had je dan? Lukte het niet om geluid uit de navigatie op de intercom headset te krijgen (tegelijk met intercom gebruik?).Thoit schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:44:
[...]
Ja ze zijn wel in ear maar hebben geen dopjes om de gehoorgang af te sluiten. Oordopjes onder de helm drukken bij mij altijd op het oor wat juist pijn doet. Hierdoor een China headset in mijn helm, wat het opzicht prima doetVooral nu ik ben overgestapt van een TomTom rider naar de TomTom Go app, nu geen problemen meer met bluetooth en intercom functie.
Bij die van mij (uit China) moet beide kunnen, maar of dat tegelijk werkt, no idea.
Ten Kate in Nieuwleusen zit ook niet heel ver van jou af.altern8 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:56:
Sinds ik vorig jaar oktober het rijbewijs heb gehaald lees al een tijdje enthousiast mee in dit topic. Ik hebaf en toe een motor gehuurd om ervaring op te doen. Nu begint het te kriebelen en wordt het tijd voor een aanschaf.
Binnenkort wil ik langs Motoport en Jager motoren in Hoogeveen om het aanbod daar eens te kijken. Zijn er nog andere zaken waar een groot aanbod van motoren is om eens rond te kunnen lopen? Ben op zoek naar een toermotor, nog niet specifiek merkgericht als ie mar rond de 80/81/82 cm hoog is vanwege mijn lengte.
Doe maar verdubbelen die afstand, in een Zero weten ze tegenwoordig iets van 18kWh te proppen. 200km is geen probleem.Dryhte schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:06:
[...]
... vooropgesteld dat je een voorspelbare woon-werk afstand van max 50km enkele reis hebtIk heb het bekeken en voor mij is het vooralsnog niet bruikbaar - helaas.
Dank voor de suggestie!darkkingll schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:00:
Je woont in Hoogeveen? Anders zou je ook kunnen kijken bij Motoplaza in b.v. Groningen, niet de goedkoopste, maar wel een behoorlijke voorraad.
En anders net over de grens, bij Lingen(geloof ik) zit een H-D dealer en Ducati tegenover elkaar, ernaast een grote Louis..
Ik woon in Almere
Thnx!Aapie schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:15:
[...]
Ten Kate in Nieuwleusen zit ook niet heel ver van jou af.
Precies, hoe meer motoren hoe beterlolgast schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:03:
In Assen zit ook nog een MotoPort volgens mij. Hoe meer motoren je ziet en even op kan zitten, hoe beterMaar ik ken de omgeving verder niet qua motorzaken dus hier moet je het mee doen van mijn kant
Dat is bij de nieuwe modellen, en als je de powertank erbij neemt. Tegen die tijd dat die 2ehands betaalbaar worden zijn wel weer x jaar verderErasmo schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:26:
[...]
Doe maar verdubbelen die afstand, in een Zero weten ze tegenwoordig iets van 18kWh te proppen. 200km is geen probleem.
In dat geval, zou ik vooral ook de andere kant van het land op rijden en gaan naaraltern8 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:37:
[...]
Dank voor de suggestie!
Ik woon in AlmereBen niet te beroerd om een eindje te rijden om goed te kunnen orienteren. Dus deze winkels gaan op mijn lijstje
....
- Hans van Wijk (Zoetermeer)
- Goedhart Motoren (Bodegraven)
Waarom dan niet beginnen bij Motoport Almere?altern8 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:37:
[...]
Dank voor de suggestie!
Ik woon in AlmereBen niet te beroerd om een eindje te rijden om goed te kunnen orienteren. Dus deze winkels gaan op mijn lijstje.
Ga a.u.b. niet naar Jager in Hoogeveen, dat is zo'n ontzettend slecht bedrijf. Motorplaza in Groningen/Heerenveen is dan VEEL beter. Motoport in Assen staat trouwens ook heel slecht aangeschreven, alleen heb ik daar zelf geen ervaring mee (nooit geweest).altern8 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:56:
Sinds ik vorig jaar oktober het rijbewijs heb gehaald lees al een tijdje enthousiast mee in dit topic. Ik hebaf en toe een motor gehuurd om ervaring op te doen. Nu begint het te kriebelen en wordt het tijd voor een aanschaf.
Edit: Als je veel motoren wilt, kun je beter naar Barbier gaan!
[ Voor 3% gewijzigd door Secsytime op 07-06-2018 12:47 ]
Met mijn 2015 model is het ook nog wel te doen met de kuip. Tsjah, ze zijn wat duurder in de aanschaf maar je rijdt letterlijk voor een cent de kilometer dus voor forensen is het een aantrekkelijke motor.Chakotay schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:38:
[...]
Dat is bij de nieuwe modellen, en als je de powertank erbij neemt. Tegen die tijd dat die 2ehands betaalbaar worden zijn wel weer x jaar verder
snelweg? Geloof ik niks van. Plus, ik reken maar op 80% van het maximum (de batterij functioneert niet optimaal als het koud is, en slijtage vermindert ook de range.)Erasmo schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:26:
[...]
Doe maar verdubbelen die afstand, in een Zero weten ze tegenwoordig iets van 18kWh te proppen. 200km is geen probleem.
De 14,4kWh batterij gaat 145 km mee op de snelweg. 80% daarvan is ongeveer 110.
De power tank verhoogt dit misschien wel, maar dan kan je de charge tank niet installeren... en het kost een flinke hap extra.
Mijn donderdagse pendelritje is 142km, volgende week dinsdag moet ik er 203, range anxiety zal voor mij nog wel een tijdje een ding blijven.
EDIT: owja, snelweg is 113km/h
[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 07-06-2018 12:53 ]
Helemaal mee eens, die initiele investering heb ik alleen stom weg niet liggen, dan houdt het snel op. (Een lening ervoor afsluiten doe ik liever niet)Erasmo schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:46:
[...]
Met mijn 2015 model is het ook nog wel te doen met de kuip. Tsjah, ze zijn wat duurder in de aanschaf maar je rijdt letterlijk voor een cent de kilometer dus voor forensen is het een aantrekkelijke motor.
Dan geloof je het toch lekker niet. En als je zo bang bent voor de range hang je hem na 150km even aan de snellader, bakkie-peukje-plasje en je kunt weer verder.Dryhte schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:46:
[...]
snelweg? Geloof ik niks van. Plus, ik reken maar op 80% van het maximum (de batterij functioneert niet optimaal als het koud is, en slijtage vermindert ook de range.)
De 14,4kw batterij gaat 145 km mee op de snelweg. 80% daarvan is ongeveer 110.
De power tank verdubbelt dit misschien wel, maar dan kan je de charge tank niet installeren... en het kost een flinke hap extra.
Mijn donderdagse pendelritje is 142km, volgende week dinsdag moet ik er 203, range anxiety zal voor mij nog wel een tijdje een ding blijven.
Motoport Almere ben ik geweest! Evenals Motorplanet. Vind deze zaken wat klein, al hoeft er maar net iets naar je zin te staan natuurlijk. Ben op zoek naar een zaak met groot aanbod.SmurfLink schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:41:
[...]
Waarom dan niet beginnen bij Motoport Almere?Mede Almeerder hier. Is voor wat ik heb gehoord een prima zaak, m'n maatje komt er veel. had z'n motor bij een andere Motoport gehaald, weet niet meer welke.
thnx! Wat vind je slecht aan Jager?Secsytime schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:46:
[...]
Ga a.u.b. niet naar Jager in Hoogeveen, dat is zo'n ontzettend slecht bedrijf. Motorplaza in Groningen/Heerenveen is dan VEEL beter. Motoport in Assen staat trouwens ook heel slecht aangeschreven, alleen heb ik daar zelf geen ervaring mee (nooit geweest).
Edit: Als je veel motoren wilt, kun je beter naar Barbier gaan!
Versta me niet verkeerd, in andere omstandigheden zou ik het wel overwegen. Lijkt me een geweldige motor. Maar voor mijn huidige gebruik zie ik het niet zitten en de initiële investering is ook niet te onderschatten.Erasmo schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:51:
[...]
Dan geloof je het toch lekker niet. En als je zo bang bent voor de range hang je hem na 150km even aan de snellader, bakkie-peukje-plasje en je kunt weer verder.
Inderdaad! Hans van Wijk geen ervaring mee, Goedhart in Bodegraven wel. Prima geholpen daar met de schade aan mn Fazer (uiteindelijk taxatie + total loss) en heb daar 2 proefritten kunnen maken zonder gezeur.lolgast schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:39:
[...]
In dat geval, zou ik vooral ook de andere kant van het land op rijden en gaan naar
- Hans van Wijk (Zoetermeer)
- Goedhart Motoren (Bodegraven)
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Je kan ook nog eens kijken bij Barbier Motorsport in Havelte, dat ligt tussen Meppel en Hoogeveen in. Vanuit Almere is dat in iets meer dan een uur te doen.altern8 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:37:
[...]
Dank voor de suggestie!
Ik woon in AlmereBen niet te beroerd om een eindje te rijden om goed te kunnen orienteren. Dus deze winkels gaan op mijn lijstje.
[...]
Thnx!
[...]
Precies, hoe meer motoren hoe beterBinnenkort een dagje langs de zaken om eens op motoren te zitten en prijsindicaties op te doen.
Nog even gekeken naar het aanbod bij Barbier, hebben nu 229 motoren online staan. Variërend in prijs van € 1.290,00 tot € 13.990,00 en chopper tot supersport.
[ Voor 11% gewijzigd door MichielK71 op 07-06-2018 13:26 ]
Al die AlmeerdersSmurfLink schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:41:
[...]
Waarom dan niet beginnen bij Motoport Almere?Mede Almeerder hier. Is voor wat ik heb gehoord een prima zaak, m'n maatje komt er veel. had z'n motor bij een andere Motoport gehaald, weet niet meer welke.
Bij Markerkant heb je nog een Kawa tent dacht ik en een kleinschalige Harley zaak (Duch Motorcycle iets, met soms leuke andere dingen). Motoport Almere idd. In Haven heb ook een tent met zo een 30-40 machines.
Brug bij A27 over, bij Huizen heb je Koeman Motoren, heeft ook nog een voorraad. 5min verderop heb je dozenschuiver HP Motoren in Eemnes met veel motoren (goed oppassen daar! Er zitten soms wel gems tussen). Daarna doorrijden naar Hilversum naar de overpriced Van Heerdt motoren (veel Ducati).
HP MotorenOrnathon schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:01:
[...]
Al die AlmeerdersBen er ook regelmatig bij mijn vriendin.
Bij Markerkant heb je nog een Kawa tent dacht ik en een kleinschalige Harley zaak (Duch Motorcycle iets, met soms leuke andere dingen). Motoport Almere idd. In Haven heb ook een tent met zo een 30-40 machines.
Brug bij A27 over, bij Huizen heb je Koeman Motoren, heeft ook nog een voorraad. 5min verderop heb je dozenschuiver HP Motoren in Eemnes met veel motoren (goed oppassen daar! Er zitten soms wel gems tussen). Daarna doorrijden naar Hilversum naar de overpriced Van Heerdt motoren (veel Ducati).

[ Voor 10% gewijzigd door lolgast op 07-06-2018 13:09 . Reden: Ik vergat de bij HP Motoren noodzakelijke nadruk ]
LET OP!lolgast schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:09:
En dan weet je zeker dat je een UNIEK!!!! exemplaar te pakken hebt
WIJ VERKOPEN ALLEEN UNIEKE MOTOREN!
LET OP!
UITSLUITEND BLACK EDITIONS! OOK VAN ANDERE KLEUREN!
LET OP!
DE KOFFIE STAAT KLAAR!
LET OP!
LASTIGE VRAGEN BEANTWOORDEN WIJ NIET!
LET OP!
HOE MEER UITROEPTEKENS HOE BETER DE MOTOR!!!!!!!!!!
LET OP!
ALS JE DE NAAM ERIK VAN LENT OF BAATSEN LAAT VALLEN KRIJG JE KLAPPEN!
LET OP!
...MAAR VOORAL NIET OP DE STAAT VAN DE MOTOR!
[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 07-06-2018 13:22 ]
http://www.barbiermotorsp...#kawasaki-er-6-f-m1284114MichielK71 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:59:
[...]
Je kan ook nog eens kijken bij Barbier Motorsport in Havelte, dat ligt tussen Meppel en Hoogeveen in. Vanuit Almere is dat in iets meer dan een uur te doen.
Nog even gekeken naar het aanbod bij Barbier, hebben nu 229 motoren online staan. Variërend in prijs van € 1.290,00 tot € 13.990,00 en chopper tot supersport.
Oke ik kende deze site totaal niet. Ga ik aan mijn lijstje toevoegen om in de gaten te houden! De prijzen zijn enorm redelijk!!!
@Ornathon Bedoel je Motorplanet Almere als Kawa tent?
[ Voor 4% gewijzigd door SmurfLink op 07-06-2018 13:45 ]
Yes dat was het ja. Paar keer binnen geweest, nooit wat gekocht verder.SmurfLink schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:41:
[...]
Laatste drie keer via Marktplaats motoren gekocht. Net even iets goedkoper en ben zelf handig genoeg om door te hebben in wat voor staat zo een machine is. Natuurlijk filteren op rare lui.
[ Voor 27% gewijzigd door Ornathon op 07-06-2018 13:51 ]
Heb je dat gekke ding nou helemaal dat pad op gedouwd om die grap te kunnen maken?Joopieboy schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:19:
En dan richting Schaijk en zo door. Speciaal voor @HTT-Thalan ook het bewijs dat een Gixxer prima offroad kan.
[afbeelding]
Is wel veelal import bij Barbier, hoeft niet slecht te zijn natuurlijk, puur een observatie. Is vaak wel een reden waarom ze wat goedkoper zijn.SmurfLink schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:41:
[...]
http://www.barbiermotorsp...#kawasaki-er-6-f-m1284114![]()
![]()
Oke ik kende deze site totaal niet. Ga ik aan mijn lijstje toevoegen om in de gaten te houden! De prijzen zijn enorm redelijk!!!
De laatste keer dat ik er ging kijken voor een motor, viel me wel op dat ze alleen van de 'goede' kant foto's gemaakt hadden en online hadden staan, en logen over schade die op de motor zat. Valblok was half afgesleten en dat was volgens de verkoper ontstaan omdat de motor binnen was omgevallen, waar een gladde tegelvloer lag..
Ze zullen best goede motoren hebben, maar wel goed kijken en je niet te snel laten verleiden. Al is dat natuurlijk een advies die je bij elke motorzaak mee moet nemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Tankiej op 07-06-2018 13:55 ]
@Ornathon Wat was je indruk van de zaak verder? ben er nog nooit geweest.
Een motor via MP kopen durf ik niet aan gezien ik er 0 ervaring mee heb. Dus dan kijk ik toch voornamelijk rond bij dealer occasions.
Zou gewoon lekker bij een particulier kopen, neem dan iemand mee die er iets meer kijk op heeft. Bij "dealers" worden ze (meestal) ook gewoon vanuit inruil direct de showroom ingereden. Dan kun je voor een betere prijs een van een particulier kopen.SmurfLink schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:10:
Duly noted @Tankiej , bedankt voor de info! Ik kijk uiteraard op het moment nog voornamelijk rond ter oriëntatie.
Een motor via MP kopen durf ik niet aan gezien ik er 0 ervaring mee heb. Dus dan kijk ik toch voornamelijk rond bij dealer occasions.
Onderstaand filmpje zegt zo'n beetje alles.
Ze hebben er vaak wel wat moois staan voor best een goede prijs, maar geloof niets wat ze zeggen. Zijn echt handelaren. Altijd een testrit maken en goed luisteren. Bekijk alle onderdelen goed. Speling op de banden e.d. Ziet het er slecht uit op het oog, dan is het onder de kap wsl nog erger. Zet afspraken zwart op wit. Laat nooit iets nazenden of achteraf doen. Rare lampjes die niet aan moeten = doei, wat ze er ook over zeggen. Eigenlijk tips voor iedere motorzaak, maar wees hier extra kritisch. Je kan je geld maar 1 keer uitgeven.SmurfLink schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:10:
Is begrijpelijk. Valt geen enkele garantie te regelen ook. Wat je zou kunnen doen is kijken op de FB van WieRijdt (worden weleens motoren gepost door gebruikers, met daarbijhorende kritische comments) of vanuit een iets betrouwbaarder forum, motor-forum. Daar staan ook een aantal motoren van normale gebruikers. Even hun posts doorspitten of ze nog wat hebben geklaagd over hun eigen motor voor die de verkoop in ging
Nou, ik heb even snel vergeleken wat mijn 600rr daar zou kosten.(was nieuwschierig)Tankiej schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:55:
[...]
Is wel veelal import bij Barbier, hoeft niet slecht te zijn natuurlijk, puur een observatie. Is vaak wel een reden waarom ze wat goedkoper zijn.
Daar zit de prijs van een 2005 600rr even hoog als een 2009 model bij HP Motoren. (met dezelfde km stand)
HP Motoren mag dan een CAPSLOCK probleem hebben, scherp geprijsd zijn ze in dit geval wel.
Wilde ik even kwijt
Het grootste nadeel bij een dealer vind ik dat er meestal niets bekend is over het onderhoud. Genoeg mensen die hun fiets weg doen net voordat er groot onderhoud nodig is. De meeste dealers rijden zo'n ding gewoon zo de showroom in na wat poetsen. De motor ziet er dan wel heel netjes uit, maar dat zegt niets. Bij een particulier weet je meestal wel veel over het onderhoud en zo niet, lekker laten staan.Secsytime schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:29:
[...]
Zou gewoon lekker bij een particulier kopen, neem dan iemand mee die er iets meer kijk op heeft. Bij "dealers" worden ze (meestal) ook gewoon vanuit inruil direct de showroom ingereden. Dan kun je voor een betere prijs een van een particulier kopen.
Dan noem je ook wel een zaak natuurlijkGodoftwente schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:01:
[...]
Nou, ik heb even snel vergeleken wat mijn 600rr daar zou kosten.(was nieuwschierig)
Daar zit de prijs van een 2005 600rr even hoog als een 2009 model bij HP Motoren. (met dezelfde km stand)
HP Motoren mag dan een CAPSLOCK probleem hebben, scherp geprijsd zijn ze in dit geval wel.
Wilde ik even kwijt
En als je het vergelijkt met een 'normale' motorzaak?
Dan heb je toch wel de verkeerde dealer te pakken.PilatuS schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:02:
[...]
Het grootste nadeel bij een dealer vind ik dat er meestal niets bekend is over het onderhoud. Genoeg mensen die hun fiets weg doen net voordat er groot onderhoud nodig is. De meeste dealers rijden zo'n ding gewoon zo de showroom in na wat poetsen. De motor ziet er dan wel heel netjes uit, maar dat zegt niets. Bij een particulier weet je meestal wel veel over het onderhoud en zo niet, lekker laten staan.
Mijn punt was niet om HP Motoren goedkoop te laten lijken.Tankiej schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:08:
[...]
Dan noem je ook wel een zaak natuurlijk
En als je het vergelijkt met een 'normale' motorzaak?
Het ging mij om de stelling dat Barbier goedkoper zou (kunnen) zijn dan normaal. (Lijkt me niet dus)
Prijzen van een 600rr bij Barbier zijn wel €1000 te hoog.
Voor de rest geen ervaring met beide bedrijven, heb mijn motor particulier gekocht voor een scherpe prijs
Edit: Maar zal wel verschillen per motor, als die er6f juist goedkoop is.
[ Voor 6% gewijzigd door Godoftwente op 07-06-2018 15:57 ]

Hier zie je goed dat ie toch al wat battle scars heeft en eens wat goed heet rubber erop heeft gehad oid.

Past goed bij de 2 streepjes in mijn koplamp haha.
Hij glimt en glanst iig weer en is weer netjes rood!

Dus ja, best wel
Dit topic is gesloten.
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht