Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aschtra schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 23:26:
[...]

Carburateur wordt inderdaad goed schoongemaakt daar dacht die meteen aan en ging al helemaal vertellen dat ze daar een aparte machine voor hebben die dat ding helemaal reinigt. Komt van een Yamaha Dealer waar ik zelf mijn R3 in onderhoud heb. Topmoto in Apeldoorn. Heb gelukkig alle vertrouwen erin dat het goed opgelost wordt

Je bent trouwens de derde die meteen de carburateurs opschonen noemt als eerste oplossing. De verkoper, vriendin haar instructeur en jij :p
Waarschijnlijk allemaal mensen die in de jaren '90 al lang met verbrandingsmotoren vertrouwd waren en destijds ook nog gewend waren om loodhoudende benzine te moeten tanken totdat dat in '90 ineens niet meer kón....terwijl de verbrandingsmotoren er nog wél baat bij hadden (klepzettingen welke anders uit droogden).

In '90 werd de katalysator overigens verplicht (bij auto's) en dat ding kan niet tegen lood.... Platina en Lood reageren nogal agressief op/met elkaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 06-06-2018 00:04 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-10 13:53

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

RON95 mag maximaal 5% ethanol bevatten in Nederland. In België is alleen RON95 E10 of RON98 te krijgen en voor RON102 moet je naar de Aral in Duitsland (Sommige Firezones schijnen het ook te hebben).

@Vrijdag Deze blogs van een oud-volleybaltrainer zijn wel handig voor mensen die in Zuid-oost Azië gaan rijden. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36
Aschtra schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:33:
Over een virago gesproken, zo eentje ga ik zaterdag ophalen. Voor mijn vriendin alvast. Een 1997 yamaha virago xv535.
Tijdens eerste proefrit hield die alleen een in nadat ik 40 reed ofzo heb toen max 70 gereden. Dat wordt gefixt, daarna nog keer goed testrijden. Maar verder geen klachten. Geheel origineel in weg goede staat voor zijn leeftijd. 34k km gelopen
Hah, dat is bijna exact waar die van mij op stond, ook een '97 Virago met net 35k op de teller. Dat was nog 28k toen ik'm kocht twee jaar geleden, stiekem zit dat ding verdraaid comfortabel en superstabiel, geeft je echt veel vertrouwen en is prima te doen voor langere tochten. Ik ben er nog vanuit Zweden op en neer naar Nederland mee gereden. Goedkoop ruitje erop gezet, prima rijden :Y)

Die van mij had overigens ook een beetje last van power-loss, kon'm op het laatst nog net naar de 120km/u krijgen maar daar hield het wel een beetje mee op, terwijl ik er eerder ook 150km/u mee heb gedaan. Ga ervanuit dat het hetzelfde probleem is, reed verder nog prima maar had nodig een carb schoonmaakbeurt nodig. Ook een prima motor om aan te sleutelen, heb er heel veel zelf aan kunnen doen. Vond de Haynes manual wat duidelijker dan de Clymer, maar met beide kom je erg ver. Let ook even op de voorrem: die kan minder zijn geworden, bij die van mij heb ik uiteindelijk de complete remklauw moeten reviseren. Een nieuwe stalen remleiding van mpartz was ook wel een verbetering.

Heb er ook nog lang over gedacht om iets soortgelijks weer te kopen, maar dan wat nieuwer zodat ik minder tijd kwijt ben aan onderhoud. Iets als een Rebel 500 of een Vulcan S bijvoorbeeld. Kwam er daar maar weinig tweedehands van tegen, maar wellicht in de toekomst.

[ Voor 9% gewijzigd door FragFrog op 06-06-2018 01:56 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-10 17:17
Grubeater schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 01:04:
RON95 mag maximaal 5% ethanol bevatten in Nederland. In België is alleen RON95 E10 of RON98 te krijgen en voor RON102 moet je naar de Aral in Duitsland (Sommige Firezones schijnen het ook te hebben).

@Vrijdag Deze blogs van een oud-volleybaltrainer zijn wel handig voor mensen die in Zuid-oost Azië gaan rijden. :+
Kan ook 102 octaan tanken in NL: http://competition102.com/

Geloof dat Shell V-Power en BP Ultimate geen ethanol hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:22
FragFrog schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 01:41:
[...]

Hah, dat is bijna exact waar die van mij op stond, ook een '97 Virago met net 35k op de teller. Dat was nog 28k toen ik'm kocht twee jaar geleden, stiekem zit dat ding verdraaid comfortabel en superstabiel, geeft je echt veel vertrouwen en is prima te doen voor langere tochten. Ik ben er nog vanuit Zweden op en neer naar Nederland mee gereden. Goedkoop ruitje erop gezet, prima rijden :Y)

Die van mij had overigens ook een beetje last van power-loss, kon'm op het laatst nog net naar de 120km/u krijgen maar daar hield het wel een beetje mee op, terwijl ik er eerder ook 150km/u mee heb gedaan. Ga ervanuit dat het hetzelfde probleem is, reed verder nog prima maar had nodig een carb schoonmaakbeurt nodig. Ook een prima motor om aan te sleutelen, heb er heel veel zelf aan kunnen doen. Vond de Haynes manual wat duidelijker dan de Clymer, maar met beide kom je erg ver. Let ook even op de voorrem: die kan minder zijn geworden, bij die van mij heb ik uiteindelijk de complete remklauw moeten reviseren. Een nieuwe stalen remleiding van mpartz was ook wel een verbetering.

Heb er ook nog lang over gedacht om iets soortgelijks weer te kopen, maar dan wat nieuwer zodat ik minder tijd kwijt ben aan onderhoud. Iets als een Rebel 500 of een Vulcan S bijvoorbeeld. Kwam er daar maar weinig tweedehands van tegen, maar wellicht in de toekomst.
Leuk om te horen dat we een goede aankoop hebben gedaan qua type motor :D
Hij is ook vrij laag wat perfect is voor mijn vriendin, die is niet zo heel lang.
Naast de carburateur schoonmaken wordt er ook een 5000km onderhoudsbeurt op gedaan en 6 maanden garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:16

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Zijn er hier mensen met ervaring betreffende het kopen van een motor in Duitsland?

Ben op zoek naar een leuke motor en nu komen er in Duitsland gewoon veel meer voor en zeker de modellen waar ik naar zoek. Daarbij ook vaak wat jongere uitvoeringen en qua prijs een stuk interessanter.
Weet dat er nog invoerrechten e.d bij komen al weet ik niet precies hoe en wat qua hoeveelheid etc.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Rubman schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:36:
Zijn er hier mensen met ervaring betreffende het kopen van een motor in Duitsland?
Zie ook dit topic: https://www.motor-forum.n...en-uit-Duitsland-eno.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:54
MichielK71 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:49:
[...]

Ach, als je een tijdje niet meer hebt gereden dan is alles pittig ;)

Mijn 2e en teven laatste motor was een FZR 400 R. Dat was medio jaren 90 een model die met containers vol uit Japan werd gehaald. Samen met de broertjes van Honda en Kawasaki. Eigenlijk vergelijkbaar met de 600cc modellen. In Japan was/is er een soort regel dat 600cc motoren veel duurder in aanschaf of verzekering zijn. Weet dat niet precies, maar 400cc was daar veel gunstiger. En als ze een paar jaar oud waren koste ze daar niet zoveel meer en in Nederland was er een goede markt voor.
Mooie motoren zijn dat! Mocht er ooit een grote garage komen dan zou ik ook wel dat erbij willen hebben :+
FragFrog schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:36:
[...]

Ach, pk's zegt ook niet alles. Ik rij bijvoorbeeld net zo snel weg met mijn 72pk ER-6N als mijn vriendin op haar 100pk Speed Four, en volgens deze site liggen ze vlak bij elkaar naar de honderd (3.5s vs 3.4s). Natuurlijk, het is geen supersport, maar als je van een CB500F afkomt, of zoals ik van een Virago XV535 dan heeft'ie wel flink meer pit :+
Pk zegt absoluut niet alles. Het is bij de ER6-N ook niet enkel op de pk, maar het hele karakter van de motor vond ik vrij tam. Voor de rest betekent dat niet dat er iets mis zou zijn met de motor trouwens. :)

Ik verlang zelf naar iets meer pit.
Zie hierboven. Natuurlijk kan je er lekker mee door rijden, kan met zowat elke motor ;). Hoewel ik bij de Transalp niet uit ervaring kan spreken, enkel van een enkele review die ik las over het 2010 model. Zelf nooit op gereden.

[ Voor 42% gewijzigd door Panini op 06-06-2018 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Vooral je rust bewaren. Probeer te drang te voorkomen om koste wat het kost voor een auto te komen die als een gek er vandoor gaat.
Het is net als bij naar voren rijden bij het stoplicht. Er valt altijd wel ergens een gat waar je hem fatsoenlijk in kan zetten. Slapers zitten altijd in de rij.
Vanmorgen nog. Flinke rij voor het rode licht dus ik tokkel rustig naar voren. Halverwege springt hij op groen en de boel gaat rijden. Gewoon rustig er tussen gebleven totdat er een gaatje viel. Plinkertje aan en er tussen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panini

Ben op zoek naar een leuke motor en nu komen er in Duitsland gewoon veel meer voor en zeker de modellen waar ik naar zoek. Daarbij ook vaak wat jongere uitvoeringen en qua prijs een stuk interessanter.
Weet dat er nog invoerrechten e.d bij komen al weet ik niet precies hoe en wat qua hoeveelheid etc.
Heb een motor gekocht in België en een auto in Duitsland. De link die PilatuS hierboven post geeft wel ongeveer alle info. Kosten zijn:

-BPM betalen: de hoeveelheid BPM die je uiteindelijk moet afdragen aan de Belastingdienst is afhankelijk van het bouwjaar van de motor. Des te ouder de motor, des te minder BPM je alsnog hoeft af te dragen. Zie de volgende link ook voor meer info: Forfaitaire tabel Belastingdienst
-Invoeren bij het RDW: vroeg langsgaan bij een keuringsstation of een afspraak maken. Stelt niet zoveel voor en ze checken vooral het motorblok + framenummer. Meer info: Invoerkosten RDW
-Plaat laten drukken, kost je ongeveer 20 euro.
-Vergeet niet om ook je benzinekosten + trailerkosten mee te rekenen voor het tripje naar Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
wilco1985 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:11:
[...]

Vooral je rust bewaren. Probeer te drang te voorkomen om koste wat het kost voor een auto te komen die als een gek er vandoor gaat.
Het is net als bij naar voren rijden bij het stoplicht. Er valt altijd wel ergens een gat waar je hem fatsoenlijk in kan zetten. Slapers zitten altijd in de rij.
Vanmorgen nog. Flinke rij voor het rode licht dus ik tokkel rustig naar voren. Halverwege springt hij op groen en de boel gaat rijden. Gewoon rustig er tussen gebleven totdat er een gaatje viel. Plinkertje aan en er tussen. :)
Goed advies. Volgende keer iets rustiger weer proberen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:51

Clush

Do as I say...

Heb m'n oog laten vallen op een V-Strom 1000 (2005) in bijna nieuwstaat voor een heel schappelijk prijsje. Had hem het liefst gister al meegenomen, maar zit middenin de aankoop van m'n eerste koopwoning. Taxatie en hypotheek is nog even afwachten hoe het precies uitpakt en ik weet nu dus even niet hoe het dadelijk met de spaarcenten zit. Ook dat is geen probleem, verkoper wil hem nog wel een paar maand voor me vasthouden als dat nodig is.

Als ik nou een garage of schuur had zou ik er niet over peinzen om m'n ouwe trouwe 750 Nighthawk (1994) weg te doen maar ik denk dat er niet veel anders op zit. Achteraf is dat wel een redelijk ultieme beginnersmotor geweest voor mij. Stuurt fantastisch en is verder zo mak als een lammetje. Maar eens kijken of ik er nog een andere beginner blij mee kan maken.

... not as I do.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-10 15:31

Heb meerdere motoren vanuit Belgie ingevoerd en uitgevoerd en stelt uiteindelijk niet zo veel voor.

- Je moet bij aankoop er goed op letten dat je alle benodigde papieren hebt.
- Je kunt gratis een kentekenplaat aanvragen bij RDW, waarbij je gemachtigd bent om met het voertuig naar het keurstation te rijden. Verzeker je motor wel even ;)
- Afspraak maken bij RDW (Tip: doe dit al vooraf, wachttijden kunnen erg lang zijn)
- Je moet een brief sturen naar de belastingdienst, dat kan je doen als je moet wachten bij het RDW. Vaak hebben ze een loket van de belastingdienst in het gebouw.

Als je Duitse advertenties bekijkt, staat er vaak VB bij. Dit betekent verhandlungsbasis, er kan dan vaak nog een hoop met de prijs gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Wordt lastig, geen videocamera behalve de te bedienen telefoon. :P

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:00
SmurfLink schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:48:
[...]

Webcam van laptop, als je überhaupt een laptop gebruikt.

Over het filerijden bij een stoplicht. Ik ben denk ik een rustige motorrijder, als ik het vermoeden heb dat het stoplicht halverwege mijn filter actie op groen gaat dan doe ik het meestal niet. Bij stoplichten met maar één rijstrook van waar ik naartoe wil ga ik helemaal niet voordringen. Ik heb vaak niet zo'n haast dat het nodig is, die paar tellen kunnen er ook wel bij.
Ja, ik kom bijna nooit op een plek waar een rij van hier tot sint-juttemis voor het stoplicht staat met maar één rijstrook.
Ik rijd liever relax zonder mezelf overal tussen te proppen. Filteren in een file met minimaal twee rijstroken doe ik uiteraard wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40

Ik heb zelf mijn motor kortgeleden in Duitsland gekocht. Via de link die eerder is gepost richting het topic op MotorForum kan je alle info terugvinden.

Haal aanstaande vrijdag de motor op (met een aanhanger waar een motor op vervoerd kan worden). Maandag ga ik met een eendags kenteken naar de RDW om de motor te laten keuren. Regel bij je verzekeringsmaatschappij wel dat je die dag ook in ieder geval een WA dekking voor de motor hebt.

Aangifte BPM kan je uitrekenen door gebruik te maken van de website van Fastguzzi (even Googelen). Dan BPM aangifte downloaden van de website van de belastingdienst en gegevens invullen. Uitprinten en meenemen naar RDW keuring en kan je daar in een speciale brievenbus doen (envelopje eromheen). Na een paar dagen krijg je van de belastingdienst een bericht hoeveel BPM je moet betalen en dat maak je dan over. Als de belastingdienst de BPM ontvangen heeft geven ze dit door aan de RDW en krijg je naar een paar dagen bericht welk kenteken je gekregen hebt. Meldt dit door aan je verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon zodat het kenteken ook verzekerd wordt (anders krijg je na verloop van tijd een boze brief van de RDW).

En per post volgt dan de kenteken card, daarmee ga je dan naar een bedrijf die kentekenplaten kan drukken (even Googelen naar een bij jou in de buurt) en laat je een plaat maken en kan je rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:44
Panini schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:08:
Zie hierboven. Natuurlijk kan je er lekker mee door rijden, kan met zowat elke motor ;). Hoewel ik bij de Transalp niet uit ervaring kan spreken, enkel van een enkele review die ik las over het 2010 model. Zelf nooit op gereden.
Dus even los van estetische overwegingen hoef je alleen op de soort "zit" te letten en eventueel veerweg, als je het nodig denkt te hebben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@SlideR NL same here, zeker met filevorming en ongeduldige mensen voor het stoplicht ben ik liever safe then sorry...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
SlideR NL schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:11:
[...]

Webcam van laptop, als je überhaupt een laptop gebruikt.

Over het filerijden bij een stoplicht. Ik ben denk ik een rustige motorrijder, als ik het vermoeden heb dat het stoplicht halverwege mijn filter actie op groen gaat dan doe ik het meestal niet. Bij stoplichten met maar één rijstrook van waar ik naartoe wil ga ik helemaal niet voordringen. Ik heb vaak niet zo'n haast dat het nodig is, die paar tellen kunnen er ook wel bij.
Ja, ik kom bijna nooit op een plek waar een rij van hier tot sint-juttemis voor het stoplicht staat met maar één rijstrook.
Ik rijd liever relax zonder mezelf overal tussen te proppen. Filteren in een file met minimaal twee rijstroken doe ik uiteraard wel.
Het is wel veiliger om niet als laatste in een rij voor het stoplicht te staan. Stel dat een pannekoek niet zit op te letten en jou van achteren vol raakt. Dan loopt het meestal niet goed met je af. Daarom is het verstandiger om even door te rijden naar voren. Niet omdat je haast hebt maar voor je eigen veiligheid. Moet het wel kunnen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

Godoftwente schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:07:
[...]

Vorige week momentje gehad. Ook driebaans stoplicht, Links, rechtdoor en rechts. Ik moet links, waar ook een polo staat te wachten. Andere twee banen zijn vrij.
Ik haal de auto via rechts in, om ervoor te komen, springt net het stoplicht aan op groen, en die auto springt weg. Zat ik dus met m'n onervaren koppie in een rot situatie.. -O-
Zit naast de auto in de bocht.. Heb de bocht extreem wijd genomen, en toen gekeken. Auto zat niet naast me, dus waarschijnlijk remde hij/zij. Dus naar binnen gegaan, en de bocht genomen.
Was niet echt netjes/handig. Volgende keer toch iets beter letten of het licht plots niet op groen springt. :/
Haha, hier zelfde verhaal :D Soms heb je wat pech daarin, rustig blijven, laat de auto naast je passeren, zorg dat het voor de auto erachter duidelijk is dat je ervoor wilt, komt altijd wel goed.
Had wel een keer dat ie uitsloeg bij optrekken terwijl ik vooraan tussen linkers en rechterbaan zat. Links en rechts alles langs mij heen, was ook wel even vervelend. Paar sec later kon ik weer rijden, snelheid gepakt zodat ik bij de volgende passerende auto (in rechte lijn blijvend) er achter kon (wel even links en rechts gekeken waar voldoende ruimte zat).

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
HTT-Thalan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:18:
[...]

Dus even los van estetische overwegingen hoef je alleen op de soort "zit" te letten en eventueel veerweg, als je het nodig denkt te hebben :P.
Soort zit is toch belangrijker dan ik mij besefte. Met de SV650 heb ik nu het gevoel dat de motor iets te klein is. Jammer genoeg kom je daar pas achter na een aantal flinke ritten. Ga deze nu dan ook verhogen, aangezien de vorige bestuur een mini mensje was :+

Als de motor nog niet bevalt na een lang weekendje sturen in Duitsland gaat deze ook weer redelijk snel van de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Het ligt er ook maar net aan waar je woont. Hier in Limburg is het natuurlijk vele malen rustiger dan in de randstad. Hierdoor komt het natuurlijk veel minder vaak voor om met de motor vooraan te staan. De automobilisten zijn hierdoor er minder op bedacht dat er een motor vooraan gaat staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:16

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:48:
[...]

Vriendin vragen, niet voor elke oplossing een probleem zoeken hè :P

Trouwens, Goedhart heeft nu de Kawasaki dagen. Allemaal modellen (motoren!) waar je een proefrit op kan maken :)

[ Voor 18% gewijzigd door Vrijdag op 06-06-2018 10:40 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Vrijdag schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:38:
[...]

Trouwens, Goedhart heeft nu de Kawasaki dagen. Allemaal modellen (motoren!) waar je een proefrit op kan maken :)
Maar goed dat je verduidelijkt dat het om motoren gaat :+
Helaas is Goedhart nogal een eind rijden voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:00

steveman

Comfortabel ten onder

darkkingll schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:00:
[...]

Maar goed dat je verduidelijkt dat het om motoren gaat :+
Helaas is Goedhart nogal een eind rijden voor mij..
Had best 2 Kawasaki jetski's willen proefrijden anders. varen?

Okay compromis: 1 Kawasaki jetski.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkkingll
Mjah, opzich.. Ik woon al aan een kanaal met een verbinding naar een groot meer.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
[...]

de H2R? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Mag je niet mee de weg op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:54:
Het gekke was, dat de straten in de steden van Thailand echt op het oog een enorme mierenhoop is maar dat het er wel rustig aan toe gaat. Heb er echt vrijwel geen agressie of wat dan ook gezien.

Dat zou in Nederland echt niet werken :X
In Nederland zou dat best kunnen werken als we niet zo verwend waren geweest met al die belijning. Zo lang je tussen de lijntjes rijdt/loopt/fietst is er weinig loos. Wanneer je even over de streep gaat is het mis, en goed ook soms.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Al die mooie modder er weer af -O-.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mou3mhRXexUdInttlDV1Yxt5/full.jpg

Er kwamen hele plaggen onder de spatborden en uit de carterbak vandaan _O-.

Oh, en nu de banden ingereden, warm en iets verlaagd in druk zijn, remmen ze een stuk beter. Kon net alweer de helft van de afstand tussen de pionnen een noodstopje maken, en dan kneep ik nog niet op zijn allerhardst door.

En dat was iets daarna nodig ook, busje voor mij slaat linksaf op de kruising, en ik heb natuurlijk minder ruimte dan een auto nodig om achter hem langs rechtdoor te rijden. De eikel die ons tegemoet kwam ging het echter niet snel genoeg, dus die probeert over de linkerhelft van de weg (voor hem) linksaf te slaan en rijd mij bijna voor mijn knikker :(. Ik had gelukkig de tegenwoordigheid van geest om eerst te remmen en daarna bij te sturen, anders had ik op mijn kant gelegen. Alhoewel hij fout zat, ga ik nog maar weer wat meer afstand tot voorliggers houden in dit soort situaties, dan kan ik er verder omheen kijken. Ben er nog gekeerd om hem een stukje uit te kafferen maar hij maakte zich snel uit te voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Goed punt. En oeh, dat klinkt goed! :'( maar mag dat ook zonder AVD? Waarschijnlijk niet zeker? Pff, taai leven. Volgende week is m'n instructeur terug van vakantie, dan beginnen we eindelijk met AVD lessen. Gelijk maar ff vragen wanneer m'n examen gepland is.

Voor geïnteresseerden, heb even de site opgezocht. https://www.goedhartmotor...eek-goedhart-4-tm-9-juni/
Leuke kortingen ook op accessoires en dergelijke!

Het is weer domme vragen tijd. :p Ik zit tussen de accessoires te neuzen, en zie nu alweer "Bobbins" staan, dat is hier in het topic eerder ook voorbij gekomen, en ik google nu naar wat het zijn maar kan het nog niet echt vinden. Lijkt iets met de paddockstand te maken te hebben? Moet je zo'n paar bobbins erop zetten zodat die paddockstand je achterwiel kan aangrijpen? Of kan dat ook zonder en is het meer een 'extra'? Dus die heb ik straks ook nodig als ik m'n ketting wil gaan smeren enzo?
Moet maar eens een lijstje maken van dingen die ik nog allemaal moet/wil aanschaffen naast de motor. Wordt volgens mij ook wel aardig wat. Heb van de motorbeurs schoonmaakmiddel voor de motor, die voetpomp die hier werd gelinkt en een set spanbanden. Maar dat is het dan ook. Wil sowieso een topkoffer, dus daar ook rekje voor nodig, wellicht een middenbok, sowieso valdoppen..

[ Voor 50% gewijzigd door SmurfLink op 06-06-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:28

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

HTT-Thalan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:45:
En dat was iets daarna nodig ook, busje voor mij slaat linksaf op de kruising, en ik heb natuurlijk minder ruimte dan een auto nodig om achter hem langs rechtdoor te rijden. De eikel die ons tegemoet kwam ging het echter niet snel genoeg, dus die probeert over de linkerhelft van de weg (voor hem) linksaf te slaan en rijd mij bijna voor mijn knikker :(. Ik had gelukkig de tegenwoordigheid van geest om eerst te remmen en daarna bij te sturen, anders had ik op mijn kant gelegen. Alhoewel hij fout zat, ga ik nog maar weer wat meer afstand tot voorliggers houden in dit soort situaties, dan kan ik er verder omheen kijken. Ben er nog gekeerd om hem een stukje uit te kafferen maar hij maakte zich snel uit te voeten.
Stond het busje vóór je voorgesorteerd? Anders snap ik de tegenligger wel. Auto´s achter het busje moeten toch wachten, dus ik piep er voorlangs. Had ik ook kunnen doen, kwestie van doorstroming bevorderen. Bij verkeerslichten is het vaak zat dat tegenovergestelde kanten linksaf tegelijk mogen.
Dat jíj er met de motor wél bijlangs kan, wil nog niet zeggen dat je dat ook mag. Rechts inhalen mag bij voorgesorteerde voertuigen, maar de vraag is dus of er voorgesorteerd was. Daarvoor moet 'ie echt duidelijk tegen de middenstreep aan gaan staan, én er moet ruimte zijn om voor te sorteren. Is de weg te smal, kun je niet voorsorteren.

Volgens mij is het dus de vraag of de tegenligger wel zo fout zat als jij ons wilt laten geloven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:50
@SmurfLink bobbins zijn een soort busjes die je achteraan aan de zijkant van je achterbrug schroeft. De meeste sportmotoren en spul dat daarop lijkt hebben er al schroefdraad voor zitten.

Een paddockstand zonder kan ook, je kut ipv de haken voor bobbins ook L-vormige haken krijgen die je direct onder de achterbrug haakt. Werkt prima, maar met bobbins is makkelijker & stabieler tijdens het opbokken omdat het niet scheef kan gaan of verschuiven.

Edit, ploaties:

Dit zijn bobbins, de grijze bussen:

Afbeeldingslocatie: https://www.datona.nl/media/catalog/product/cache/image/470x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/a/aangepaste_naam_dsc8143.jpg

En dit is met een soort haken:

Afbeeldingslocatie: https://www.datona.nl/media/catalog/product/cache/image/800x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/u/n/universele-paddockstand.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Chakotay op 06-06-2018 13:00 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
O+ Bedankt @Chakotay ! Plaatjes en tekst maken het helemaal duidelijk!! Ik voeg het toe aan het lijstje met dingen die ik uiteindelijk wel nodig ga hebben dan, het klinkt een stuk praktischer dan zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:06
Chakotay schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:58:
@SmurfLink bobbins zijn een soort busjes die je achteraan aan de zijkant van je achterbrug schroeft. De meeste sportmotoren en spul dat daarop lijkt hebben er al schroefdraad voor zitten.

Een paddockstand zonder kan ook, je kut ipv de haken voor bobbins ook L-vormige haken krijgen die je direct onder de achterbrug haakt. Werkt prima, maar met bobbins is makkelijker & stabieler tijdens het opbokken omdat het niet scheef kan gaan of verschuiven.

Edit, ploaties:

Dit zijn bobbins, de grijze bussen:

[afbeelding]

En dit is met een soort haken:

[afbeelding]
Die met haken heb ik nog voor weinig op zolder liggen voor de liefhebber. Ik heb gewoon een middenbok onder de SMT :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Die L-vormige haken, dat schijnt niet bij elke motor te werken, misschien handig om daar even rekening mee te houden..

Zo'n stand is wel erg makkelijk als je de ketting moet smeren.

[ Voor 21% gewijzigd door darkkingll op 06-06-2018 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Icephase schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:54:
[...]

Stond het busje vóór je voorgesorteerd? Anders snap ik de tegenligger wel. Auto´s achter het busje moeten toch wachten, dus ik piep er voorlangs. Had ik ook kunnen doen, kwestie van doorstroming bevorderen. Bij verkeerslichten is het vaak zat dat tegenovergestelde kanten linksaf tegelijk mogen.
Dat jíj er met de motor wél bijlangs kan, wil nog niet zeggen dat je dat ook mag. Rechts inhalen mag bij voorgesorteerde voertuigen, maar de vraag is dus of er voorgesorteerd was. Daarvoor moet 'ie echt duidelijk tegen de middenstreep aan gaan staan, én er moet ruimte zijn om voor te sorteren. Is de weg te smal, kun je niet voorsorteren.

Volgens mij is het dus de vraag of de tegenligger wel zo fout zat als jij ons wilt laten geloven...
Het was een kruising zonder lichten, en het busje dat voor mij stond was al halverwege zijn bocht, ik had de helft van de rijbaan voor mij dus al vrij. Er was geen ruimte om beide richtingen gelijktijdig linksaf te laten slaan zonder op de verkeerde weghelft de rijden.

En dat ik er langs mag is wel degelijk vastgelegd, ik heb de vraag zelfs gehad op mijn theorie-examen. Check je boek maar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
SmurfLink schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:03:
O+ Bedankt @Chakotay ! Plaatjes en tekst maken het helemaal duidelijk!! Ik voeg het toe aan het lijstje met dingen die ik uiteindelijk wel nodig ga hebben dan, het klinkt een stuk praktischer dan zonder.
Met haken vind ik ook stukken praktischer inderdaad. Wel even opletten dat de motor die je uiteindelijk gaat rijden wel schroefdraad ervoor in de achterbrug heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
Pas op met bobbins kopen voordat je een motor hebt. Ze zijn er namelijk in verschillende maten. Daarnaast heb je hele dure maar ook gewoon goedkope. Naar mijn idee doen ze één ding en dat hoeft niet duur te wezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:34
darkkingll schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:06:
Die L-vormige haken, dat schijnt niet bij elke motor te werken, misschien handig om daar even rekening mee te houden..

Klopt :+
Afbeeldingslocatie: https://images.bikenet.nl/images/0007764141414141466EA.JPG

Ik heb bobbins bij mijn motor btw, maar die is hier helemaal niet op voorbereid dus de paddockstand pas niet goed. Ook fraai :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
darkkingll schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:06:

gaat zeker niet als je een enkelzijdige swingarm hebt ;) maar dan krijg je ook problemen met bobbins denk ik. (tenzij ze op de achteras zitten)

maar het werkt voor mij zowel voor mijn vorige (Mash 75), huidige (CB500X) als volgende (V-Strom 650) motor. *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 06-06-2018 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
lolgast schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:08:
[...]

Klopt :+
[afbeelding]

Ik heb bobbins bij mijn motor btw, maar die is hier helemaal niet op voorbereid dus de paddockstand pas niet goed. Ook fraai :F
Zet er gewoon een middenbok onder man :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Mjah, een aantal nieuwere Triumph hebben datzelfde: slechts aan 1 kant zit het achterwiel bevestigd..
Maar die vierkantjes schijnen ook niet te werken bij een 2010 ZX6R, mijn vader heeft toen een nieuwe stand moeten kopen.

Ik ben wel blij dat ik geen middenbok heb trouwens, Op de lesmotor schraapte ik er al regelmatig mee in de bochten, en dat was dan een tamme Honda.. De Speed wil stukken beter door de bocht.(en een middenbok op een naked of sportbike ziet er imho niet uit)

[ Voor 37% gewijzigd door darkkingll op 06-06-2018 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
SlideR NL schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:07:
[...]

Pas op met bobbins kopen voordat je een motor hebt. Ze zijn er namelijk in verschillende maten. Daarnaast heb je hele dure maar ook gewoon goedkope. Naar mijn idee doen ze één ding en dat hoeft niet duur te wezen.
Goed punt, ik heb bij de RSV een keer een setje gehad met te kort schroefdraad... Eerste keer opbokken klapte een bobbin eruit :X Ging verder wel goed, maar dat was onhandig. Van de verkoper gratis een correct setje gehad achteraf.

En ga eens weg jullie met je fancy enkelzijdige achterbruggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
SlideR NL schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:07:
[...]

Het lijstje is ook voor dingen die ik bij de motor wil aanschaffen :) Dus dat komt helemaal goed. Ik wil nl ook een topkoffer bijvoorbeeld, die moet ook op die specifieke motor passen. Hoop dat ik met onderhandelen met een mogelijke verkoper eruit kan halen dat ik bijv. de topkoffer erbij krijg oid.

Dus dan gelijk even kijken wat er mogelijk is voor dat model (wss ER-6F 2009 of Versys 650 vanaf 2007). :) Maar dan weet ik in ieder geval DAT ik ernaar moet gaan kijken. :)

[ Voor 12% gewijzigd door SmurfLink op 06-06-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
SmurfLink schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:15:
[...]

Het lijstje is ook voor dingen die ik bij de motor wil aanschaffen :) Dus dat komt helemaal goed. Ik wil nl ook een topkoffer bijvoorbeeld, die moet ook op die specifieke motor passen. Hoop dat ik met onderhandelen met een mogelijke verkoper eruit kan halen dat ik bijv. de topkoffer erbij krijg oid.
Weet je eigenlijk al wat je wil rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Al een motor op het oog dan? @SmurfLink ?

Edit, Damnit Dryhte.. }:|

[ Voor 33% gewijzigd door darkkingll op 06-06-2018 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Heb 'm aan gepast :p Ik neig toch nog steeds naar de zelfde 2 modellen. De naked versie vind ik wel mooi, maar kuipje is toch wat fijner voor beginner. Ik les nu op de er-6f uit de 2009 serie (ik denk 2011-12 omdat een lesmotor max 7 jaar oud moet zijn), daar zit in ieder geval al een brandstof indicator op en dat vind ik zelf wel zo fijn. Ja je kan op je dagteller rijden, maargoed, hier zit het op. 2006 ER-6F is meer verkrijgbaar, maar die technologie is dus nog tikkeltje ouder, minder digitaal display (once again, not a need but a want).
Daarnaast blijft de Versys 650 ook trekken, die heeft al vanaf 2006 brandstof indicator en deels digitaal display, dus dan zou ik vanaf dat jaar kijken. Beiden zouden een prima optie zijn, uiteindelijk wil ik met een paar jaar over op de 2015 Versys 650/1000. Na de revamp met de ninja kop vind ik hem echt zoveel mooier. Dat is jammer aan de 2006 Versys, die koplamp is zo lelijk. Dus daar wint de ER-6F het weer op. :P vanaf 2009 al de Ninja look.

/en het vrouwenantwoord: Ik wil of een Kawa groene of een blauwe. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:10
Heb de mogelijkheid om dit weekend naar de Eifel te gaan. Mijn plan was om vrijdag middag te vertrekken richting mijn schoonmoeder in zuid Limburg. Vervolgens zaterdagochtend de Eifel in. Daarna terug naar schoonmoeder en vervolgens na het avondeten terug naar huis (zo'n 200km verderop)...

Enkel geven ze *** weer af in de Eifel zaterdag :(

O ja.. En dat in mijn eentje. Avontuurlijk hé! >:)

[ Voor 7% gewijzigd door R0y. op 06-06-2018 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:53
SmurfLink schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:19:
Is nog steeds geen écht stereotype vrouwen antwoord hoor. Dat zou zijn: 'Maakt het echt wat uit dan? Lijken toch allemaal op elkaar. Doe die groene maar' (spreek uit ervaring :'))

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
De mijne heeft daar toch een andere mening over. Maar goed, die heeft er zelf ook een en weet wat er met je neiging om te rijden gebeurd als je eigen motor niet fijn rijdt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Leviathius schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:23:
[...]

Is nog steeds geen écht vrouwen antwoord hoor. Dat zou zijn: 'Maakt het echt wat uit dan? Lijken toch allemaal op elkaar. Doe die groene maar' (spreek uit ervaring :'))
Dat is echt zo niet oke! De kleur maakt zoveel uit! Het moet wel matchen met m'n outfit en alle overige accessoires! /drama :-( *

*Neuh, ik vind het gewoon mooi. Lekker wijverig, maar groen hoort bij Kawasaki, en tja, lichte voorliefde voor blauw heb ik wel. Zo'n beetje alles in mijn leven is blauw, inclusief mijn smurfblauwe auto en motorjas. :p Dus een blauwe Kawa zou een goede uitzondering zijn op het groene.

Vriendin is net zo stug als ik, die wil per se een zwarte Ninja. :p Nou ja, die moet eerst maar eens gaan beginnen met lessen. Gok dat het wel snel komt als ze achterop mag, dat versnelde de boel bij mij ook enorm toen m'n maatje z'n motor kreeg. Toen was het niet meer van 'ooit wil ik een motorrijbewijs halen', maar OMG IK WIL MOTORRIJDENNNNN. Sparen omdat je net een huis hebt gekocht en een buffertje nodig hebt? Nah, MOTORRRRRRRR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:21
Dat proefrijden bij goedhart kun je overslaan. Vorige keer lang wachten en toen ik eenmaal mocht was het gezellig filerijden met een groepje van 8 motoren, zonde van je tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
omdat een lesmotor max 7 jaar oud moet zijn)
[...]
daar zit in ieder geval al een brandstof indicator op en dat vind ik zelf wel zo fijn. Ja je kan op je dagteller rijden, maargoed, hier zit het op. 2006 ER-6F is meer verkrijgbaar, maar die technologie is dus nog tikkeltje ouder, minder digitaal display (once again, not a need but a want).
Daarnaast blijft de Versys 650 ook trekken, die heeft al vanaf 2006 brandstof indicator en deels digitaal display, dus dan zou ik vanaf dat jaar kijken.
Die brandstofindicator is al jarenlang zo normaal in auto's dat mensen vreemd opkijken als ze hem opeens missen op de motor, maar daar wen je (al heel) snel aan denk ik. Hang jezelf er in ieder geval niet aan op. Hele volksstammen hebben zonder gedaan (en doen dat soms nog). Je rijdt dat ding ofwel voor je plezier (en zoek je een benzinestation op als je op de reserve zit, daar hebben we er meer dan zat van in NL) of je rijdt woon-werk en dan weet je binnen een week hoeveel er uit de tank verdwijnt voor je commute, en diengevolge dus ook hoe vaak je moet tanken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:19

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:41:
[...]

Die brandstofindicator is al jarenlang zo normaal in auto's dat mensen vreemd opkijken als ze hem opeens missen op de motor, maar daar wen je (al heel) snel aan denk ik. Hang jezelf er in ieder geval niet aan op. Hele volksstammen hebben zonder gedaan (en doen dat soms nog). Je rijdt dat ding ofwel voor je plezier (en zoek je een benzinestation op als je op de reserve zit, daar hebben we er meer dan zat van in NL) of je rijdt woon-werk en dan weet je binnen een week hoeveel er uit de tank verdwijnt voor je commute, en diengevolge dus ook hoe vaak je moet tanken.
Je komt er ook gauw genoeg achter als je te ver gegaan bent zonder brandstofindicator.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
En daarbij: Mijn vader zijn vorige motor had wel een lampje, maar zodra die brandde wist je ook meteen dat je f*cked was :+ Duurde ongeveer 500 meter, dan was ie leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
R0y. schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:23:
Heb de mogelijkheid om dit weekend naar de Eifel te gaan. Mijn plan was om vrijdag middag te vertrekken richting mijn schoonmoeder in zuid Limburg. Vervolgens zaterdagochtend de Eifel in. Daarna terug naar schoonmoeder en vervolgens na het avondeten terug naar huis (zo'n 200km verderop)...

En Luxemburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Dat vind ik stiekem iets te ver... Ik vind het juist wel lekker dat ik eerst kan slapen in Limburg en vervolgens de Eifel in kan... Daarna moet ik in de avond ook nog eens naar huis rijden namelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
lolgast schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:43:
En daarbij: Mijn vader zijn vorige motor had wel een lampje, maar zodra die brandde wist je ook meteen dat je f*cked was :+ Duurde ongeveer 500 meter, dan was ie leeg
Da's wel een heel vervelend lampje dan. :P

En @HTT-Thalan I know, het is overbodige luxe. Maar als ik me daar fijner en veiliger bij voel, dan is dat de moeite waard toch? Qua aanschafkosten is het verschil tussen de 2006-2008 en 2009-2011 ER-6F verder niet enorm, daarnaast vind ik de 2009 versie mooier, dus als ik dan de keuze kan maken dan lijkt het me zonde die paar honderdjes te besparen en dan toch niet helemaal gelukkig te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
R0y. schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:46:
[...]

Dat vind ik stiekem iets te ver... Ik vind het juist wel lekker dat ik eerst kan slapen in Limburg en vervolgens de Eifel in kan... Daarna moet ik in de avond ook nog eens naar huis rijden namelijk...
Ik woon zelf in midden limburg, en rijd vaak genoeg naar Luxemburg. Is niet heel veel verder hoor. Als daar het weer goed is zou ik het wel weten. Eerste stukje gewoon even snelweg knallen zodat je er snel bent. Als ik richting Luxemburg ga, rijd ik pas bij Spa de snelweg af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
Thoit schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:48:
[...]

Ik woon zelf in midden limburg, en rijd vaak genoeg naar Luxemburg. Is niet heel veel verder hoor. Als daar het weer goed is zou ik het wel weten. Eerste stukje gewoon even snelweg knallen zodat je er snel bent. Als ik richting Luxemburg ga, rijd ik pas bij Spa de snelweg af.
Ik ben ooit, op een Koninginnedag, met een groepje vanuit Tilburg naar de Eiffel gereden, via Luxemburg en België weer terug. Was een rit van ongeveer 600 á 700 kilometers. Ik had met daar toch wel een houten reet van gekregen (of een blikgat op z'n Gronings) ;)

Dus het is wel te doen, maar of je daarna nog lekker kan lopen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:56
Onderhoudsvraagje.
Ik heb in oktober mijn motor (V-Strom 650, 2007) gekocht met 25.500 km op de teller. Ik kwam van een CB500 uit '95, dus dat was mijn vergelijkinsmateriaal. Ik merkte toen als dat de V-Strom wat hoger in de toeren moest om lekker te rijden, maar deed het verder helemaal prima.

Ik begin de laatste paar weken echter te merken dat ik nog hoger in de toeren moet om lekker soepel te rijden. Waar eerst 4000 toeren m'n ondergrens was, is dat nu bijna 5000. Bij de onderhoudsintervallen zie ik dat de kleppen elke 24k km gesteld moeten worden. Het zou dus kunnen dat dit eerder al niet gebeurd is. Inmiddels is de kmstand 30.000. Hij is verder niet onhandelbaar ofzo, maar er zit een irritant ritmisch 'getrek' in, waardoor ik aanvankelijk dacht dat er misschien iets met de achterrem was, voelde alsof die telkens heel lichtjes aantikte.
Kan hier iemand zeggen of dat gevoel en de cijfers simpelweg duiden op 'kleppen stellen' of zou het iets anders kunnen zijn?

Edit:
Ook zie ik overal trouwens mooie verbruikscijfers van minimaal 1:22 bij dit model. Bij mij is dit eerder 1:19 en ik heb niet het idee dat ik zo'n enorme scheurneus ben :+

[ Voor 8% gewijzigd door Melkunie op 06-06-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Melkunie schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:53:
Onderhoudsvraagje.
Ik heb in oktober mijn motor (V-Strom 650, 2007) gekocht met 25.500 km op de teller. Ik kwam van een CB500 uit '95, dus dat was mijn vergelijkinsmateriaal. Ik merkte toen als dat de V-Strom wat hoger in de toeren moest om lekker te rijden, maar deed het verder helemaal prima.

Ik begin de laatste paar weken echter te merken dat ik nog hoger in de toeren moet om lekker soepel te rijden. Waar eerst 4000 toeren m'n ondergrens was, is dat nu bijna 5000. Bij de onderhoudsintervallen zie ik dat de kleppen elke 24k km gesteld moeten worden. Het zou dus kunnen dat dit eerder al niet gebeurd is. Inmiddels is de kmstand 30.000. Hij is verder niet onhandelbaar ofzo, maar er zit een irritant ritmisch 'getrek' in, waardoor ik aanvankelijk dacht dat er misschien iets met de achterrem was, voelde alsof die telkens heel lichtjes aantikte.
Kan hier iemand zeggen of dat gevoel en de cijfers simpelweg duiden op 'kleppen stellen' of zou het iets anders kunnen zijn?

Edit:
Ook zie ik overal trouwens mooie verbruikscijfers van minimaal 1:22 bij dit model. Bij mij is dit eerder 1:19 en ik heb niet het idee dat ik zo'n enorme scheurneus ben :+
Ik zou ff proberen uit te vinden waneer kleppen zijn gesteld...zou het probleem kunnen zijn..
Maar dat getrek, is dat niet een te ruime ketting?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:46:
[...]

Da's wel een heel vervelend lampje dan. :P

En @HTT-Thalan I know, het is overbodige luxe. Maar als ik me daar fijner en veiliger bij voel, dan is dat de moeite waard toch? Qua aanschafkosten is het verschil tussen de 2006-2008 en 2009-2011 ER-6F verder niet enorm, daarnaast vind ik de 2009 versie mooier, dus als ik dan de keuze kan maken dan lijkt het me zonde die paar honderdjes te besparen en dan toch niet helemaal gelukkig te zijn.
Je zult het niet van me aannemen, maar de eerste weken/maanden ben je blij met zo'n beetje alles boven de 300cc op twee wielen :P. Eerst ga je opnieuw wennen, misschien nog een paar keer neerleggen, beetje kennis opdoen, rij-ervaring erbij rijden, en shoppen. Dan weet je ook beter waar je tijdens een proefrit op moet letten.

Ik kocht mijn motor al voor ik afreed, en ik was dolgelukkig met mijn keuze (en dat ben ik gelukkig nog). Maar ik was waarschijnlijk net zo happy-de-peppy geweest met een CB500, een BMW1200GS of een XT600. Het is pas daarna dat je voldoende weet over wat er mogelijk is om daar tijdens het koopproces al op te letten.

Die brandstofindicator mis je de eerste paar dagen, en daarna denk je er niet eens meer aan. Ik zou veel meer aandacht besteden aan hoe je het onderhoud aan gaat pakken (als je verwachtte kilometrage daar noodzaak toe bied, hoe simpel dat is, of de delen uberhaupt nog voor een acceptabele prijs te koop zijn (vanwege dat leerleggen) en of de ergonomie past bij de soort (en lengte van de) ritten die je denkt te gaan maken.

Ik zie mensen hier 2000+ euro stuk slaan op het terug restaureren van kuipwerk terwijl een paar beugels van 200 euro een hoop ellende had bespaard. Als het kuipwerk zo veel geld kost zou ik er niet eens aan beginnen, maar die uitspraak is zwaar onder invloed van het feit dat ik de motor nou eenmaal meeneem naar locaties en activiteiten waar neerleggen een zeer aannemelijke gebeurtenis is.

Dat gezegd hebbende, als ik zie hoeveel sommige mensen hier investeren in kennis ten aanzien van de ideale lean angle, spiegeltjekussen en bochtensnelheid zou ik durven zeggen dat je toch ook situaties opzoekt waar de kans op schade weer groter is dan bij 'gewoon' (definieer 'gewoon') rijden.

TLDR; Zorg dat je goed zit, de motor technisch veilig is en je de onderdelen kunt betalen na de initiele aanschaf. Je zult in je nopjes zijn met elke motor, zeker in de eerste weken/maanden. De rest is nu nog niet belangrijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Thoit schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:48:
[...]

Ik gok dat het vanuit Valkenburg zo'n 150 km is naar Luxemburg? Dan wil ik daar nog een goede 100/150 km rond gaan rijden. Vervolgens terug naar Valkenburg. Dan zit ik al op 450 km en dan moet ik in de avond nog eens 200 richting huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
Heb 'm aan gepast :p Ik neig toch nog steeds naar de zelfde 2 modellen. De naked versie vind ik wel mooi, maar kuipje is toch wat fijner voor beginner. Ik les nu op de er-6f uit de 2009 serie (ik denk 2011-12 omdat een lesmotor max 7 jaar oud moet zijn), daar zit in ieder geval al een brandstof indicator op en dat vind ik zelf wel zo fijn. Ja je kan op je dagteller rijden, maargoed, hier zit het op. 2006 ER-6F is meer verkrijgbaar, maar die technologie is dus nog tikkeltje ouder, minder digitaal display (once again, not a need but a want).
Daarnaast blijft de Versys 650 ook trekken, die heeft al vanaf 2006 brandstof indicator en deels digitaal display, dus dan zou ik vanaf dat jaar kijken. Beiden zouden een prima optie zijn, uiteindelijk wil ik met een paar jaar over op de 2015 Versys 650/1000. Na de revamp met de ninja kop vind ik hem echt zoveel mooier. Dat is jammer aan de 2006 Versys, die koplamp is zo lelijk. Dus daar wint de ER-6F het weer op. :P vanaf 2009 al de Ninja look.

De nieuwere Versys is wel erg mooi :9 Goede smaak dus d:)b

En al die technologie is leuk, maar niet meer dan dat inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

HTT-Thalan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:07:
[...]

Het was een kruising zonder lichten, en het busje dat voor mij stond was al halverwege zijn bocht, ik had de helft van de rijbaan voor mij dus al vrij. Er was geen ruimte om beide richtingen gelijktijdig linksaf te laten slaan zonder op de verkeerde weghelft de rijden.

En dat ik er langs mag is wel degelijk vastgelegd, ik heb de vraag zelfs gehad op mijn theorie-examen. Check je boek maar :P.
Mijn boek ligt inmiddels allang te verstoffen in een doos op zolder, dus ik heb de regels even online opgezocht:
http://wetten.overheid.nl...7-07-01#search_highlight0 (=RVV 1990)
Artikel 11 schrijft voor dat je rechts moet inhalen (en dus niet links mag inhalen) als een voertuig is voorgesorteerd én heeft aangegeven linksaf te slaan.

Daar wordt 'voorsorteren' dus duidelijk in genoemd. Wat is dan precies voorsorteren? Daar gaat artikel 17 van het RVV over:
http://wetten.overheid.nl...ukII_Paragraaf7_Artikel17
Het voertuig vóór je moet duidelijk zoveel mogelijk tegen de wegas aan staan of zoveel mogelijk links aan te houden.

Ik weet dus precies wat erover is vastgelegd, en dat komt overeen met wat ik eerder al zei. Wat ik niet weet, is of het busje vóór je, inderdaad stond voorgesorteerd. Zo ja, had de tegemoetkomende auto beter op moeten letten. Aan de andere kant, hij hoeft ook niet onnodig te wachten natuurlijk. Artikel 18 zegt niet dat hij het busje voor jou voor moet laten gaan, dus waarom zou hij dat doen als de weg vrij lijkt te zijn?

Maar er zijn nog twee regels van toepassing: art 12 en art 14. Artikel 12 zegt dat je bij een voetgangersoversteekplaats niet mag inhalen (was er sprake van een voetgangersoversteekplaats?) en artikel 14 zegt dat je een kruispunt niet mag blokkeren, oftewel je mag deze pas oprijden als je zeker weet dat je deze ook in 1x kunt oversteken. Was dat het geval bij jou? Want de tegenligger moet al haast begonnen zijn aan het linkaf slaan toen jij inhaalde willen jullie mekaar tegenkomen zou ik denken.

Ik zeg niet dat de tegemoetkomende bestuurder niet fout zat, maar er zijn wel meer factoren dan alleen het feit of je er langs kunt... Het komt op mij allemaal over alsof het een 'onschuldige' SMIDSY was waarbij er niemand echt fout zat. Dat je dan eraan denkt om die ander te achtervolgen... tja... namens alle motorrijders die zich wél normaal kunnen gedragen: doe maar niet.

Je opmerking dat je wat meer afstand zult houden en voorzichtiger zult zijn in dit soort situaties vind ik een hele verstandige. Hopelijk leidt dat tot minder van dit soort situaties.

[ Voor 3% gewijzigd door Icephase op 06-06-2018 14:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R0y.
Icephase schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:03:
[...]

Mijn boek ligt inmiddels allang te verstoffen in een doos op zolder, dus ik heb de regels even online opgezocht:
Artikel 11 schrijft voor dat je rechts moet inhalen (en dus niet links mag inhalen) als een voertuig is voorgesorteerd én heeft aangegeven linksaf te slaan.

Daar wordt 'voorsorteren' dus duidelijk in genoemd. Wat is dan precies voorsorteren? Daar gaat artikel 17 van het RVV over:
Het voertuig vóór je moet duidelijk zoveel mogelijk tegen de wegas aan staan of zoveel mogelijk links aan te houden.

Ik weet dus precies wat erover is vastgelegd, en dat komt overeen met wat ik eerder al zei. Wat ik niet weet, is of het busje vóór je, inderdaad stond voorgesorteerd. Zo ja, had de tegemoetkomende auto beter op moeten letten. Aan de andere kant, hij hoeft ook niet onnodig te wachten natuurlijk. Artikel 18 zegt niet dat hij het busje voor jou voor moet laten gaan, dus waarom zou hij dat doen als de weg vrij lijkt te zijn?

Maar er zijn nog twee regels van toepassing: art 12 en art 14. Artikel 12 zegt dat je bij een voetgangersoversteekplaats niet mag inhalen (was er sprake van een voetgangersoversteekplaats?) en artikel 14 zegt dat je een kruispunt niet mag blokkeren, oftewel je mag deze pas oprijden als je zeker weet dat je deze ook in 1x kunt oversteken. Was dat het geval bij jou? Want de tegenligger moet al haast begonnen zijn aan het linkaf slaan toen jij inhaalde willen jullie mekaar tegenkomen zou ik denken.

Ik zeg niet dat de tegemoetkomende bestuurder niet fout zat, maar er zijn wel meer factoren dan alleen het feit of je er langs kunt... Het komt op mij allemaal over alsof het een 'onschuldige' SMIDSY was waarbij er niemand echt fout zat. Dat je dan eraan denkt om die ander te achtervolgen... tja... namens alle motorrijders die zich wél normaal kunnen gedragen: doe maar niet.

Je opmerking dat je wat meer afstand zult houden en voorzichtiger zult zijn in dit soort situaties vind ik een hele verstandige. Hopelijk leidt dat tot minder van dit soort situaties.
" Koos, we zagen zojuist een bestuurder die... "

:Y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

R0y. schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:06:
[...]

" Koos, we zagen zojuist een bestuurder die... "

:Y)
Tja... ik word uitgedaagd over mijn theoriekennis, dus dan moet het even...

Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/duty_calls.png

[ Voor 11% gewijzigd door Icephase op 06-06-2018 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-10 13:53

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Frans92 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:43:
[...]

Je komt er ook gauw genoeg achter als je te ver gegaan bent zonder brandstofindicator.
Vrijdag vertrokken vanuit Nijmegen vertrokken naar Zuid-Limburg, ergens op de A73 de tank op reserve gezet bij 250 km op de tripteller. Normaal kan ik makkelijk tot 350 km voordat ik moet tanken, ik had verwacht bij afslag Linne de A73 te verlaten om daar bij de Total te gaan tanken.
Maar de nieuwe tassen kosten wat km's per liter en een paar kilometer na de Swalmentunnel ging de motor inhouden en gelukkig zag ik dat over twee kilometer er een tankstation was bij Hoogvonderen. Met 90 km/u door getokkelt en de afslag genomen. Bij de pomp sloeg de motor dan ook af met 330 km op de tripteller. Het starten kostte even wat meer tijd, de carburateurs waren waarschijnlijk leeg. 8 liter getankt en 45 km gereden om bij een Tinq nog 10,65 L erbij te gooien. De tank was dus vrijwel leeg bij de eerste keer tanken, er kan maximaal 18 L in en er blijft een klein beetje benzine hangen in de rechterwang van de tank.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:59:
[...]

Je zult het niet van me aannemen, maar de eerste weken/maanden ben je blij met zo'n beetje alles boven de 300cc op twee wielen :P. Eerst ga je opnieuw wennen, misschien nog een paar keer neerleggen, beetje kennis opdoen, rij-ervaring erbij rijden, en shoppen. Dan weet je ook beter waar je tijdens een proefrit op moet letten.

[..]

TLDR; Zorg dat je goed zit, de motor technisch veilig is en je de onderdelen kunt betalen na de initiele aanschaf. Je zult in je nopjes zijn met elke motor, zeker in de eerste weken/maanden. De rest is nu nog niet belangrijk :P.
Ben daar inderdaad wat koppiger op. Men zei hetzelfde over een gitaar, maar ik wilde per se een Fender hebben. En daar ben ik nog steeds zielsgelukkig mee. Had ik eerst een cheapere knockoff kunnen kopen en later pas over op het eggie? Sure, maar daar was ik niet zo gelukkig mee geweest denk ik. Uiteraard kan je dat achteraf niet met zekerheid zeggen, maar op gevoel ben ik daar wel van overtuigd.

En juist om wat je aankaart wil ik beginnen met een wat oudere fiets, voor ik over wil op de motor waar ik echt van zou gaan staan kwijlen elke dag dat ie van mij is. Valdoppen erop en leren rijden. Qua onderdelen is er dus ook voordeel voor een recentere versie, het is nl dezelfde motor. En ik denk oprecht niet dat ik nu happy zou worden van een random ander merk of model. Het is van kleins af aan mijn droom geweest om een Kawasaki te rijden, ga ik happy zijn als ik random een motor kreeg van iemand van een ander merk? Wellicht, maar nu moet ik het zelf kopen en zou ik mezelf tekort doen om niet naar mijn eigen wensen te luisteren. Daarnaast, als ik een harley of iets van een supersport zou gaan rijden, zou ik daar echt niet gelukkig van worden. Dus mijn eisen op dit moment zijn hard: een Kawasaki die ik kan betalen. Soft: toegespitst op de ER-6F of Versys, door mijn gelimiteerde budget wordt dat dus of die 2006 of 2009 versies van de 6F, of een 2006-2009 Versys. Gezien budgettair de 2006 en 2009 versies van de 6F niet veel verschillen, is de keuze dan makkelijk gemaakt voor de 2009 te gaan. Gezien deze moderner is, dus makkelijker onderdelen ervoor te krijgen, technisch weer wat veiliger dan de 2006 versie, en voor mij dan ook de bonus heeft dat ie een brandstofindicator heeft.

Ik snap inderdaad oprecht niet hoe jij genoegen zou kunnen nemen met een willekeurige motor van meer dan 300CC. Als je al zo lang wacht tot je motor kan rijden, dan wil je toch juist dat die eerste gelijk raak is? Het hoeft niet m'n perfecte droommotor te zijn, maar het moet wel passen in het beeld wat ik van mezelf op een motor heb. Als ik 'm zie moet ik denken, yesss, da's mijn fiets. Elke keer dat ik opstap een smile op m'n muil. Dat is voor mij het ultieme gevoel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is eigenlijk een documentaire die elke motorliefhebber zou moeten zien:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
R0y. schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:23:

https://eifelwetter.de/

De zaterdag kan meevallen maar garantie dat het droog blijft heb je niet.
Al is een rondje rond de Ruhrsee nooit verkeerd dat was ik zelf ook van plan eigenlijk.
Nog even het weer afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:23

Wootlock

Evilution

SmurfLink schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:19:
[...]

Ben daar inderdaad wat koppiger op. Men zei hetzelfde over een gitaar, maar ik wilde per se een Fender hebben. En daar ben ik nog steeds zielsgelukkig mee. Had ik eerst een cheapere knockoff kunnen kopen en later pas over op het eggie? Sure, maar daar was ik niet zo gelukkig mee geweest denk ik. Uiteraard kan je dat achteraf niet met zekerheid zeggen, maar op gevoel ben ik daar wel van overtuigd.

En juist om wat je aankaart wil ik beginnen met een wat oudere fiets, voor ik over wil op de motor waar ik echt van zou gaan staan kwijlen elke dag dat ie van mij is. Valdoppen erop en leren rijden. Qua onderdelen is er dus ook voordeel voor een recentere versie, het is nl dezelfde motor. En ik denk oprecht niet dat ik nu happy zou worden van een random ander merk of model. Het is van kleins af aan mijn droom geweest om een Kawasaki te rijden, ga ik happy zijn als ik random een motor kreeg van iemand van een ander merk? Wellicht, maar nu moet ik het zelf kopen en zou ik mezelf tekort doen om niet naar mijn eigen wensen te luisteren. Daarnaast, als ik een harley of iets van een supersport zou gaan rijden, zou ik daar echt niet gelukkig van worden. Dus mijn eisen op dit moment zijn hard: een Kawasaki die ik kan betalen. Soft: toegespitst op de ER-6F of Versys, door mijn gelimiteerde budget wordt dat dus of die 2006 of 2009 versies van de 6F, of een 2006-2009 Versys. Gezien budgettair de 2006 en 2009 versies van de 6F niet veel verschillen, is de keuze dan makkelijk gemaakt voor de 2009 te gaan. Gezien deze moderner is, dus makkelijker onderdelen ervoor te krijgen, technisch weer wat veiliger dan de 2006 versie, en voor mij dan ook de bonus heeft dat ie een brandstofindicator heeft.

Ik snap inderdaad oprecht niet hoe jij genoegen zou kunnen nemen met een willekeurige motor van meer dan 300CC. Als je al zo lang wacht tot je motor kan rijden, dan wil je toch juist dat die eerste gelijk raak is? Het hoeft niet m'n perfecte droommotor te zijn, maar het moet wel passen in het beeld wat ik van mezelf op een motor heb. Als ik 'm zie moet ik denken, yesss, da's mijn fiets. Elke keer dat ik opstap een smile op m'n muil. Dat is voor mij het ultieme gevoel.
Hier kan ik me goed in vinden _/-\o_

Wilde vanaf het begin een Kawaski Z en die dan ook gelijk gekocht :*)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Icephase schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:03:
[...]

In dit geval was de persoon met het busje voor mij zelfs al bezig met het maken van zijn bocht - richtingaanwijzer uit en bezig met naar links draaien (over de weg-as heen). De persoon erachter bleef niet aan zijn 'plek op de weg' en maakte dus een 'korte' bocht naar links, wat in bepaalde landen in de wereld ok is, maar hier niet :P.

Dat ik hem wilde aanspreken ging mij om het feit dat hij me eerst bijna omver rijdt, en er daarna vandoor gast - hij keek me niet eens aan. Dat gaat bij een volgende 'encounter' (met een andere weggebruiker) gewoon weer mis, en misschien wel echt, die keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
R0y. schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:01:
[...]

Ik gok dat het vanuit Valkenburg zo'n 150 km is naar Luxemburg? Dan wil ik daar nog een goede 100/150 km rond gaan rijden. Vervolgens terug naar Valkenburg. Dan zit ik al op 450 km en dan moet ik in de avond nog eens 200 richting huis.
Mooi toch? Heb wel eens meer gereden op een dag :)
SmurfLink schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:19:
[...]

Gewoon lekker kopen wat jij wil! Mocht het niet bevallen kan je de motor nog altijd verkopen en een andere halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:35
Leviathius schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:23:
[...]

Is nog steeds geen écht stereotype vrouwen antwoord hoor. Dat zou zijn: 'Maakt het echt wat uit dan? Lijken toch allemaal op elkaar. Doe die groene maar' (spreek uit ervaring :'))
Die van mij kijkt alleen naar de vorm, je wilt toch niet gezien worden op zon oude lullen ding (Super Adventure S / Super Duke GT) zegt ze dan...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Flipside22 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:47:
[...]

Die van mij kijkt alleen naar de vorm, je wilt toch niet gezien worden op zon oude lullen ding (Super Adventure S / Super Duke GT) zegt ze dan...
Oud lullen ding? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.visordown.com/sites/default/files/article-images/8/82453.jpg

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

HTT-Thalan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:38:
[...]

In dit geval was de persoon met het busje voor mij zelfs al bezig met het maken van zijn bocht - richtingaanwijzer uit en bezig met naar links draaien (over de weg-as heen). De persoon erachter bleef niet aan zijn 'plek op de weg' en maakte dus een 'korte' bocht naar links, wat in bepaalde landen in de wereld ok is, maar hier niet :P.

Dat ik hem wilde aanspreken ging mij om het feit dat hij me eerst bijna omver rijdt, en er daarna vandoor gast - hij keek me niet eens aan. Dat gaat bij een volgende 'encounter' (met een andere weggebruiker) gewoon weer mis, en misschien wel echt, die keer.
Ik zou ook niet durven kijken als er ineens een biker achter me aan zou komen met de spreekwoordelijke stoom vanonder z'n helm vandaan. Zoek er niet teveel achter, laat het gaan, hakuna matata en dat soort dingen.
En wees niet te snel overtuigd van je eigen gelijk, vaak zit het 'm in details en verkeerde aannames (waar ik me zelf uiteraard ook wel schuldig aan maak zo nu en dan!), en houd een open mind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Als ik dit soort foto's laat zien, weet ik zeker dat ze dwars gaat liggen als ik wil beginnen met lessen.
Lees al ff mee, zonder rijbewijs haha ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Flipside22 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:50:
[...]

Als ik dit soort foto's laat zien, weet ik zeker dat ze dwars gaat liggen als ik wil beginnen met lessen.
Lees al ff mee, zonder rijbewijs haha ...
Des te makkelijker om eroverheen te stappen onderweg naar de rijschool :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipside22
Haha nee, dan mag ik ergens anders niet meer op rijden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een zand en modder overal :X Lekker binnendoor aan het rijden Waalwijk, Heusden, Rosmalen bovenlangs langs Maren-Kessel, zit nu even in Lith, maar echt al 2x mijn voorwiel opzij voelen komen, 1x in een bocht dat ie iets scherper in moest zetten vanwege een vrachtwagen (da's helemaal leuk dan), en gewoon op een landweggetje, koekkoek. -O-

Maar het is prachtig weer en lekker rustig zo overdag. *O*

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 19:35
Flipside22 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:56:
Haha nee, dan mag ik ergens anders niet meer op rijden :X
You win some, you lose some :)

Ik heb m'n vriendin (die absoluut geen voorstander was) overtuigd door een proefles voor haar af te spreken. Vond het zo leuk dat ze het nu zelfs zelf overweegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Haar zelf op de motor aan het rijden krijgen is een Mission Impossible. Droom motor was voor mij altijd een Super Duke 1290, maar nu ze wel open staat om als passagier mee te gaan, kijk ik al naar alternatieven.

Eerst maar eens mn rijbewijs een keer halen, en tot die tijd genieten van de verhalen hier.

Zou dan ook graag een keer samen op vakantie willen op de motor, de laatste keer dat ik dat deed, toen was ik een jaar of 12, achterop een Goldwing 1200. Bagageruimte is nogal een dingetje op de motor, dus de test is deze zomer met de auto naar Marbella. En de kofferbak van onze auto is ook net een 100 liter. Dus als het daarmee lukt, moet met een toer motor op vakantie ook wel lukken

[ Voor 38% gewijzigd door Flipside22 op 06-06-2018 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Joopieboy schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:02:
Wat een zand en modder overal :X Lekker binnendoor aan het rijden Waalwijk, Heusden, Rosmalen bovenlangs langs Maren-Kessel, zit nu even in Lith, maar echt al 2x mijn voorwiel opzij voelen komen, 1x in een bocht dat ie iets scherper in moest zetten vanwege een vrachtwagen (da's helemaal leuk dan), en gewoon op een landweggetje, koekkoek. -O-

Maar het is prachtig weer en lekker rustig zo overdag. *O*
Misschien moet je gewoon leren rijden! :+

Fijne rit verder :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Flipside22 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:05:
Haar zelf op de motor aan het rijden krijgen is een Mission Impossible. Droom motor was voor mij altijd een Super Duke 1290, maar nu ze wel open staat om als passagier mee te gaan, kijk ik al naar alternatieven.

Eerst maar eens mn rijbewijs een keer halen, en tot die tijd genieten van de verhalen hier.
In het begin vond ze het motorrijden eigenlijk maar niks. Maar toen ze merkte hoeveel plezier ik er aan beleef vond ze het wel leuk. Ze heeft ook een proefles gehad, maar omdat we een grote verbouwing hebben op een laag pitje gezet.

Ze zit wel graag achterop, en aangezien ik nu een bankstel op wielen heb vind ze het wel prima zo. Ben evengoed maar aan het proberen over te halen dat als de verbouwing klaar is ze echt zelf maar het rijbewijs moet halen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Flipside22 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:05:

Zou dan ook graag een keer samen op vakantie willen op de motor, de laatste keer dat ik dat deed, toen was ik een jaar of 12, achterop een Goldwing 1200. Bagageruimte is nogal een dingetje op de motor, dus de test is deze zomer met de auto naar Marbella. En de kofferbak van onze auto is ook net een 100 liter. Dus als het daarmee lukt, moet met een toer motor op vakantie ook wel lukken
De Super Duke GT is wel echt een enorm dik ding vind ik. Zelfde blok als de 1290R met zat vermogen en heeeel veel koppel. Genoeg electronica zoals een quickshifter. Heb er vorig jaar op gereden en hij beviel mij erg goed. Het is dat ik nog met de RC8 blijf rijden, anders is die fiets voor mij een serieuze optie. Vind het sowieso een stuk minder een oude lullen ding zoals een GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 09:20

Least Inkling

Product of the cold war

PilatuS schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:12:
[...]

.... Vind het sowieso een stuk minder een oude lullen ding zoals een GS.
Wut?

:+

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Statistisch gezien is het een oude lullen ding :P De gemiddelde leeftijd van een GS rijder ligt toch aardig in de 50.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
PilatuS schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:20:
[...]

Statistisch gezien is het een oude lullen ding :P De gemiddelde leeftijd van een GS rijder ligt toch aardig in de 50.
da's omdat je het niet kan betalen als je niet of al 30 jaar werkt, of de lotto wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Nee dat is omdat verstand met de jaren komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 09:20

Least Inkling

Product of the cold war

De GS is een oude lullen ding, maar de GSA vind ik bruut.

Laat ik nou een GSA hebben...dus ik val niet in de statistieken, althans niet deze;)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dryhte schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:22:
[...]

da's omdat je het niet kan betalen als je niet of al 30 jaar werkt, of de lotto wint.
Klopt :)

Aan de andere kant. De goedkoopste GT die ik zo even snel 2e hands kan vinden zit op 15.450,00 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:56
ToolkiT schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:55:
[...]

Ik zou ff proberen uit te vinden waneer kleppen zijn gesteld...zou het probleem kunnen zijn..
Maar dat getrek, is dat niet een te ruime ketting?
Ben bang dat ik daar niet achter ga kunnen komen. Ik heb 'm bij een handelaar gehaald, en die heeft 'm weer uit Duitslang geïmporteerd, geen geschiedenis aanwezig helaas. Maar de ketting is een goede suggestie, ga ik naar kijken, bedankt!
Die een beetje strakker zetten moet zelfs mij lukken denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

zo'n standaard heb ik nog rondslingeren, werkte niet bij de Duc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Frijns.Net schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:26:
[...]

https://eifelwetter.de/

De zaterdag kan meevallen maar garantie dat het droog blijft heb je niet.
Al is een rondje rond de Ruhrsee nooit verkeerd dat was ik zelf ook van plan eigenlijk.
Nog even het weer afwachten.
Ik houd het in de gaten, bedankt. Ik ga alvast op zoek naar een leuke route en beslis vrijdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Godoftwente
Juist! Heb niet voor niks een half jaar lang mp in de gaten gehouden. O-)
Het hoeft ook niet direct duur, maar wilde wel een motor waar ik niet snel zat van zou worden, of lelijk zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Godoftwente schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:36:
[...]

Juist! Heb niet voor niks een half jaar lang mp in de gaten gehouden. O-)
Het hoeft ook niet direct duur, maar wilde wel een motor waar ik niet snel zat van zou worden, of lelijk zou vinden.
Ik heb toen een motor (en mijn huidige ook trouwens) gekocht met juist in het achterhoofd dat ik hem niet super lang zou rijden, want er zijn er veel te veel die ik gehad wil hebben :+

Edit: Achteraf spijt dat ik die niet een jaar eerder weg heb gedaan, dan had ik mijn huidige al langer gehad en had die ook het veld al mogen ruimen :+

[ Voor 13% gewijzigd door lolgast op 06-06-2018 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Mjah, mijn eerste heb ik gekregen, een half jaar later was die total loss.. Ik was dus blij dat ik niet direct een van mijn droomfietsen heb gekocht.
Pagina: 1 ... 88 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht