Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zo, m'n ZZR 1400 zo goed als aan de wilgen gehangen.. ;(

Eerste weekje van m'n nieuwe baan in Grunn' waarbij ik nu ook voor 't eerst sinds 2 jaar in de stad waar ik werk daadwerkelijk woon.

En 't is niet echt prettig om een prachtmotor midden in de binnenstad te zetten in een steegie waar altijd continu dronken studenten langslopen en -fietsen :X

Dus de motor staat bij m'n huis in Utrecht onder de hoes en wacht op de eerstvolgende tourrit i.p.v. het woonwerkverkeer van 't afgelopen jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Houd je hem ook netter bij, merk en zie dat ook wel aan de gixxer nu. Moest hem op het werk altijd in de fietsenstalling zetten, met als gevolg wel eens een fiets of iets tegen een zijkuip aan, gelukkig een kant en net de kant die ik op straat heb gelegd, maar waardeloos blijft het wel...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:25
BdK9001 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:14:
[...]

Bij een pomp tegenover een vriend van mij moet je als motor/scooterrijder je helm afgeven bij de balie, anders blijft de pomp vergrendeld. Denk iets te vaak een tank-and-run gehad
Lol hier kan je blijven zitten en komen ze met een pin naar buiten 😁 echt ideaal. Alleen rij ik tegenwoordig toch liever door naar Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Durf mijn fiets ook nergens neer te zetten. Kan mij niet voorstellen dat zelfs 1 avond goed zal gaan in de stad. Bij het kopen van een nieuwe tankdop ook maar voor een model gegaan zonder sleutel omdat ik de fiets toch nooit ergens uit het zicht durf neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:41:
[...]

Mooi systeem! Wel jammer dat er meteen weer een octrooi op zit... Zou toch mooi zijn als veiligheidsfeatures door alle fabrikanten te implementeren zijn, ipv dat er weer rechten afgedragen moeten worden... Maar ik ben dan ook een anti-patent-hippie :+
De autogordel werd ook gepatenteerd bij uitvinding :) zowel de oude van Ford als de driepuntsgordel van Volvo. Da's ook goed gekomen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Het allerbelangrijkste patent te wereld dames en heren. En laat ik hem niet verkeerd om opgehangen tegenkomen bij je!
Afbeeldingslocatie: https://froot.nl/wp-content/uploads/2015/03/Screenshot-2015-03-23-at-10.42.05.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:29:
Het allerbelangrijkste patent te wereld dames en heren.
Dan ga ik toch voor de afvoer die door de vorm geen geur terug laat komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15
Eraser127 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:25:
edit:
Duidelijke foto's toegevoegd

Zal ook maar eens reageren met een probleem. Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van de inserts van de bar-ends van een Yamaha Fazer 600? Volgens de manual kunnen alleen de bar-ends er af met een inbus. De bar-end heb ik er af, maar ik wil er spiegels op plaatsen, maar de meeste bar-ends die daar geschikt voor zijn hebben een eigen insert. Uiteraard kan ik ook een ander stuur plaatsen (met dus holle einden), maar ik weet niet of dat uitkomt met de lengte van de kabels naar de hendels.

Op dit forum staan wel ideeën, maar geen bevestiging van de oplossing.

[afbeelding][afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Ik heb geen ervaring of iets dergelijks ermee, maar ik heb ooit ergens gelezen dat je die insert een stukje naar binnen moet tikken met een hamer en dat hij dan los komt. Het is heel erg contra intuïtief, maar is schijnbaar wel the way to go. Ik zou het als ik jou was niet klakkeloos van mij aannemen en wel eerst ff ernaar googlen :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:56:
Houd je hem ook netter bij, merk en zie dat ook wel aan de gixxer nu. Moest hem op het werk altijd in de fietsenstalling zetten, met als gevolg wel eens een fiets of iets tegen een zijkuip aan, gelukkig een kant en net de kant die ik op straat heb gelegd, maar waardeloos blijft het wel...
Paar weken terug bij de Jopenkerk in Hoofddorp parkeerde ik mn motor in de "fietsenstalling", een stuk wat gereserveerd was voor fietsen en van die beugeltjes staan om je voorwiel in te zetten. Kom ik uurtje later bij mn motor terug, staat er een fiets op 5cm van mn flank geparkeerd :(. Hele stalling verder leeg! Als de eigenaar m niet vast aan het beugeltje had gezet, had ie m mogen gaan zoeken (had ik m aan de andere kant van het gebouw gezet ofzo)

Ik had m nu dwars op al die beugeltjes gelegd, denk dat ie het wel begrepen heeft.

Ter info, dat was hier:
https://www.google.com/ma..._Sc3CFYFTh43DRliKk4hg!2e0

[ Voor 4% gewijzigd door noes op 04-06-2018 22:07 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja soms snap je dat idd niet :( Ze gaan met een motor om alsof het een brommertje is van een paar honderd euro :(

Als ik dan weer eens op de zaak moest zijn, en niet met de auto was, zette ik hem gewoon in een parkeervak of vooraan bij bezoekers neer, was er wel een beetje klaar mee :P

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54
Zo, het heeft eventjes geduurd maar we zijn weer thuis! :D Het laatste wat er voorbijkwam hadden we net onze boterham op, dus konden we weer vol energie naar Malung. Toen we even gingen bijtanken (soft-ijs met oreo-sprinkles, erg goed te doen!) zagen we al wat wolkjes, en vlak daarna begon het als een gek te hozen. Leek alsof er zelfs nog wat hagel tussendoor kwam, zo hard kwam het aan. Dus wij aan de kant, snel de regenhoes over de tas met laptop trekken, en maar niet de tijd genomen om onze misere op de foto te leggen :+ Dat had uiteindelijk prima gekund, want nog geen vijf minuten later was het weer droog. De eerste, en wellicht ook laatste regenbui van onze tocht...?

In Malung bereiken we ons "verste" punt, maar aangezien de dag nog jong was begonnen we alvast aan de terugweg naar Stockholm. Net buiten Malung vinden we een mooie plek om nog even te stoppen voor een foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Sao7k7H51N1sKrLyDQDOAujL/medium.jpg

Een klein half uurtje later wil Here! ons het laatste pad naar de camping opsturen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vn91uyNPTZsUZi4Pi5tSWXzC/medium.jpg
Erm nee bedankt Here!, we zijn toch zeker @HTT-Thalan niet! :+ Eventjes op de kaart kijken zien we ook een alternatieve route, en via grotendeels asfalt komen we dan toch aan... op een compleet verlaten camping. Prima, kiezen we mooi een plekje uit waar we hopelijk morgenochtend wat schaduw hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/51GHhMMN6OX3p9PTXi1u6SKL/medium.jpg

Dan nog even het nabijgelegen dorpje in om een versnapering te halen en een grillkorv met patat te eten. Blijkt dat we Dalarna ingereden zijn, beroemd om de rode paarden, dus ik moest even testen hoe die rijden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jatB2TEfvaSCO8j0Ng8Xe4Ob/medium.jpg
Ik moet zeggen, met 1pk schiet het niet zo heel hard op, geef mij de Kawasaki maar :9

Eenmaal terug besluiten we nog een beetje van de omgeving te genieten. Helaas is dat wederzijds, en besluit de omgeving in de vorm van ongeveer vijfduizend muggen ook van ons te genieten. Enfin, we duiken maar snel de tent in voor een laatste blikje Sir Tastealot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nB6q4xJieYYQBURiYnJU7VLy/medium.jpg

We hadden geen van beide echt zin om nog een pot nutella in onze tas te doen, dus de volgende ochtend bestond het ontbijt uit slechts een banaan. Al vrij snel kregen we honger, dus toen ik een restaurantje naast de weg zag was de keuze voor een pitstop snel gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CvihOYRpuTdOgoq9CSLf7wLl/medium.jpg

Helaas, we waren er net een kwartier te vroeg, ze gingen pas om 11:00u open. Nouja, dan lopen we even een stukje langs het water, tijd voor een selfie 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8uk7uutbfBdPtv22XgbpEAN9/medium.jpg

Nadat we die mooie natuur weer achter ons lieten was het lekker doorrijden, maar op een gegeven moment kregen onze motoren ook dorst (vooral de Triumph, haalde net 1:17 waarbij de Kawa genoegen nam met een zeer bescheiden 1:21) en toen bleek dat er meer mensen op de motor op reis waren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wd3oO7el5vil7CKTs41YluMt/medium.jpg

Mijn helm zat ondertussen goed onder de vliegen en muggen, en iets lelijks groots is werkelijk geëxplodeerd op Mrs. FragFrog's koplamp, dus tijd om even te boenen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YRyH5Gqw08hZMkxSSyWFzTum/medium.jpg

Vol goede moed en met helder zicht konden we vervolgens weer door! Ondertussen kwamen we al wat dichter bij huis, en de doorgaande wegen waren maar saai, dus besloten we om bij Gästre van de weg af te gaan. Kennelijk waren we dicht genoeg bij huis om weer op de mooie kronkelige vikingwegen te komen, en met de lage velden was het zicht door de bochten prima, kortom heerlijk rijden!

We schieten goed op, maar krijgen het toch wel erg warm, dus maken we een noodstop zodra we het bordje "badplaats" zien en nemen een duik in een lokaal meertje. Even later zitten we lekker afgekoeld in het gras, als er plotseling enorm gedonder boven ons klinkt. Zit er een enorme onweerswolk vlakbij ons, die we door de hoge bomen bij het meer niet aan hadden zien komen :X Als een speer weer omgekleed en alles op de motoren geladen, zodra we tussen de bomen uitkomen zien we de bui al hangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y7qLRh6xgkryludod6q6cuxP/medium.jpg

Redden we of redden we het niet om droog thuis te komen? Op dit moment kunnen we twee kanten op: langs het noorden, via Sigtuna (erg leuk dorpje, aanrader als je in de buurt bent!), of langs het zuiden via Upplands-Bro. Aangezien ik de wegen die kant op wel een beetje ken maar niet zo leuk vind, besluiten we om bovenlangs te rijden. Uiteindelijk is dit onze redding geweest: hoewel we de hele tijd onweer zien en horen, en de donkere wolken vlakbij zijn halen we onze bestemming zonder nat te worden. We beginnen net de tassen af te zadelen als de eerste spetters vallen. Ik ren nog een laatste keer op en neer om de helmen op te halen terwijl Mrs. FragFrog haar bagagerol loshaalt en dan staan we net binnen als de bui echt goed losbarst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ncgdUJrrljU7A9sOEemCTI7g/medium.jpg

Moe maar voldaan eten we wat, ruimen we de ergste rotzooi een beetje op, en als het dan een uurtje later weer droog wordt besluiten we om ook gelijk maar onze motoren af te soppen en de kettingen schoon te maken en te smeren. Vlak voor de zon echt weg is zijn we klaar, tijd voor nog een laatste glamorshot :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V6NNqel5aRfLEbIeFtgx5o06/medium.jpg

En nu alvast maar bedenken waar we de volgende keer heen gaan.. :7

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:55

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Joopieboy schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:09:
Ja soms snap je dat idd niet :( Ze gaan met een motor om alsof het een brommertje is van een paar honderd euro :(

Als ik dan weer eens op de zaak moest zijn, en niet met de auto was, zette ik hem gewoon in een parkeervak of vooraan bij bezoekers neer, was er wel een beetje klaar mee :P
Kun je je voorstellen hoe ze omgaan met brommers/scooters :F Ik zet m'n FS1 ook altijd bij motoren, liever overkomen als een wannabe* met een wannabe-motor, dan schade :+

@Chakotay @SmurfLink De driepuntsgordel was door Volvo wel royaltyvrij beschikbaar gesteld om snelle adoptie door de andere merken mogelijk te maken. Hopelijk doet Ford dit ook en wordt het een standaardonderdeel van de blind-spot detectiesystemen in auto's. Als ik zie hoe slecht sommige mensen op de snelweg op motoren letten :X

*Dat doe ik nl toch al door in dit topic te posten zonder motor :+

[ Voor 4% gewijzigd door BdK9001 op 05-06-2018 08:06 ]

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:17
FragFrog schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:40:
Een klein half uurtje later wil Here! ons het laatste pad naar de camping opsturen:
[afbeelding]
Erm nee bedankt Here!, we zijn toch zeker @HTT-Thalan niet! :+ Eventjes op de kaart kijken zien we ook een alternatieve route, en via grotendeels asfalt komen we dan toch aan... op een compleet verlaten camping.
Volgens mij zitten er in dit topic nog wel mensen met meer zand-ervaring dan ik hoor :P.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-10 08:50
Goed bezig @FragFrog *O*

Mooie manier om van de politie te ontsnappen:

[Video: https://giant.gfycat.com/CompassionateSimpleIndianpalmsquirrel.webm]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
BdK9001 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:05:
[...]

Kun je je voorstellen hoe ze omgaan met brommers/scooters :F Ik zet m'n FS1 ook altijd bij motoren, liever overkomen als een wannabe* met een wannabe-motor, dan schade :+

@Chakotay @SmurfLink De driepuntsgordel was door Volvo wel royaltyvrij beschikbaar gesteld om snelle adoptie door de andere merken mogelijk te maken. Hopelijk doet Ford dit ook en wordt het een standaardonderdeel van de blind-spot detectiesystemen in auto's. Als ik zie hoe slecht sommige mensen op de snelweg op motoren letten :X

*Dat doe ik nl toch al door in dit topic te posten zonder motor :+
Dat was mijn punt inderdaad :) Komt hopelijk wel goed.

En ach, jij hebt teminste een gemotoriseerde tweewieler :p Ik heb op dit moment een fiets en een koekblik dus dan hoor ik hier nog minder thuis!

@FragFrog Mooi verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 10:28
Goeiemorgen!

Hoe wassen jullie de motorvest ? Er hangt al serieus wat roadkill op. Ik heb Richa airstream jacket.

Afbeeldingslocatie: https://www.sportsbikeshop.co.uk/product_images/richa_airstream_grey-black.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
@FragFrog Mooie foto's kerel! 'k O+ je Speed Four!

EDIT: @SmokingSig meer dan met een vochtig doekje de ergste bugsplats afnemen heb ik niet gedaan op 30k km met mijn 'kerstboom' (hi-viz Richa Spirit). Gevolg: street cred ++ ;) (en nog steeds redelijk viz)

Maar ja het geel wordt wel grijs ;)

In alle eerlijkheid: ik ben bang om de waterdichtheid te verliezen. Die is me 100% meer waard dan een schone jas.

M'n leren jasje neem ik 2x per jaar af met een vochtige doek (of ik veeg de ergste spetters meteen na de rit weg) en behandel ik dan opnieuw met ledervet (S100 lederbalsam)

[ Voor 112% gewijzigd door Dryhte op 05-06-2018 09:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmokingSig
Dryhte schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:08:

EDIT: @SmokingSig meer dan met een vochtig doekje de ergste bugsplats afnemen heb ik niet gedaan op 30k km met mijn 'kerstboom' (hi-viz Richa Spirit). Gevolg: street cred ++ ;) (en nog steeds redelijk viz)

Ik neem aan dat jij er dus zo uitziet..

Afbeeldingslocatie: https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/05/02/article-0-12E16F52000005DC-127_964x564.jpg

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
HTT-Thalan schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:05:
[...]

Volgens mij zitten er in dit topic nog wel mensen met meer zand-ervaring dan ik hoor :P.
Bovendien kan ik uit ervaring vertellen dat een dergelijk pad met een Speed Four prima te berijden is(en dat je, met een beetje lef, wat oudere mensen op GS'jes bij kan houden) ;)

Overigens, Zit daar nu nog de originele uitlaat onder? Wat een lang ding...

Maaruh, gave reis!

[ Voor 8% gewijzigd door darkkingll op 05-06-2018 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
SmokingSig schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:16:
[...]

Ik neem aan dat jij er dus zo uitziet..

[afbeelding]

:+
LOL - misschien redt het ruitje me van de ergste bugsplats, zoveel als op mijn helm krijg ik er niet op mijn kleding ;)

Het zou kunnen dat 't op een naked helemaal anders werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 11:54
Dryhte schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:17:
[...]

LOL - misschien redt het ruitje me van de ergste bugsplats, zoveel als op mijn helm krijg ik er niet op mijn kleding ;)

Het zou kunnen dat 't op een naked helemaal anders werkt.
Kan je uit ervaring vertellen dat je helemaal onder zit na een weekendje rijden op een naked. :+

[ Voor 28% gewijzigd door Panini op 05-06-2018 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Panini schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:19:
[...]

Kan je uit ervaring vertellen dat je helemaal onder zit na een weekendje rijden op een naked. :+
Soms is een uurtje rijden al meer dan genoeg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
darkkingll schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:20:
[...]

Soms is een uurtje rijden al meer dan genoeg :'(
Gaat erg rap ja. Vooral als je een dijkenritje doet.
Ag snel doekje er overheen en binnen 5 minuten is het gros ervan af.

Afbeeldingslocatie: https://www.motorfreaks.nl/afbeelding-groot/150511/0/0/Yamaha_MY18_NIKEN_action_B32A4255.jpg Wat moeten we hiermee? :/

[ Voor 6% gewijzigd door Panini op 05-06-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Maar dan nog, volstaat een warm nat doekje niet om de spetters af te vegen?
Dat doe ik alvast met m'n helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Dryhte schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:21:
Doe ik met mijn helm ook. En op aanraden van een mede motorrijder in dit topic gebruik ik lederdoekjes voor het pak nu. Dit i.v.m. uitdrogen van het leer anders.

[ Voor 5% gewijzigd door Panini op 05-06-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Panini schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:21:
[...]

Gaat erg rap ja. Vooral als je een dijkenritje doet.
Ag snel doekje er overheen en binnen 5 minuten is het gros ervan af.

[afbeelding] Wat moeten we hiermee? :/
Precies. Dan hebben we in het noorden nog maar amper echte dijkwegen.. Alleen wegen met een sloot er vlak naast(waar afgelopen weekend ook nog eens een motorrijder is overleden -O- )

Ik doe het vizier op het werk altijd schoonmaken door er een nat stuk keukenpapier op te leggen en vervolgens na een paar minuten er weer af te halen. Vizier even droog(en schoon) maken en klaar.

[ Voor 14% gewijzigd door darkkingll op 05-06-2018 09:25 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:52

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Dryhte schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:21:
Dat is niet altijd voldoende. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wwuQG75cmjVXWhNOaWx6YMBZ/full.jpg

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
darkkingll schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:23:
[...]

Precies. Dan hebben we in het noorden nog maar amper echte dijkwegen.. Alleen wegen met een sloot er vlak naast(waar afgelopen weekend ook nog eens een motorrijder is overleden -O- )

Ik doe het vizier op het werk altijd schoonmaken door er een nat stuk keukenpapier op te leggen en vervolgens na een paar minuten er weer af te halen. Vizier even droog(en schoon) maken en klaar.
Ow, dat is dan weer minder nieuws. -O-

Ik hoorde altijd dat je keukenpapier beter kan vermijden? Dit i.v.m de grove structuur ervan die voor krassen kan zorgen? Heb een aantal microvezel doekjes gehaald voor mijn helm. Na een paar keer gebruiken gaan die gewoon de was in. Werkt een stuk makkelijker dan keukenpapier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

SmokingSig schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:49:
Goeiemorgen!

Hoe wassen jullie de motorvest ? Er hangt al serieus wat roadkill op. Ik heb Richa airstream jacket.

[afbeelding]
Lekker vol in de regen gaan rijden. Is hij zo schoon.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Een setje 30 L panniertassen van 21Brothers uit Polen gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Az35r0swVK5pLb61XcZ9ZWy6/medium.jpg
Ze maken al hun tassen op bestelling, ze hebben ook bagagerollen waarvoor je geen bagagerek nodig hebt. De kleur van het front van de tassen kun je kiezen en de reflectorstrips zijn ook optioneel. Je hoeft pas te betalen als de tassen klaar zijn voor verzending.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nwW1bXWy2CGOYrFMGQwpUJE1/medium.jpg
De tassen zitten vast met 4 riemen die je aan de zijkant van je rek vast maakt, dan zijn er nog 2 kleinere riemen die aan de boven en onderkant van het rek vast zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cROJJLa4KBkgdLrO1llCnx5e/medium.jpg
Ook kunnen de twee aan elkaar gemaakt worden met twee riemen over het kontje en het zadel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yWjebI5ABb521o6mIN54SqUv/medium.jpg
Om de vier riemen aan de zijkant kunnen extra tassen worden vast gemaakt waarin 1,5L flessen of wat los spul passen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J3VyHPGr9Kp48Loj8fN4OrdM/medium.jpg
Dit weekend mee gehad naar Zuid-Limburg, leuke routes daar gereden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XrvBaSQUVAtHb9KBhOHEwnwi/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/suEJDIA0FminZB8zMuOghIUu/medium.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
Benzine erover ipv erin gieten, aansteken en van een afstandje toekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:14

Vrijdag

De Zwarte

Keihard om lachen >:)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 15:23

Wootlock

Evilution

Wachten tot onze getinte medemens met een roof boxer deze motor betaalbaar vind ipv een MP3 ? :+ >:)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:14
Toch lijkt die Niken me wel gaaf om eens een keer te rijden. Omdat het ding vrij kan kantelen zoals een 2-wieler zou de beleving niet minder hoeven zijn dan een "normale" fiets.
Hell, zonder jiffy flikkert 'ie gewoon om.

Ik denk wel dat het onderhoud aan de voorzijde zo wel duurder wordt. Ingewikkeldere constructie, delen die lastiger bereikbaar worden...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
darkkingll schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:17:
Bovendien kan ik uit ervaring vertellen dat een dergelijk pad met een Speed Four prima te berijden is(en dat je, met een beetje lef, wat oudere mensen op GS'jes bij kan houden) ;)

Overigens, Zit daar nu nog de originele uitlaat onder? Wat een lang ding...
Ik twijfelde ook nog even, maar later liepen we op dat pad en werd het een grote stuifzandbende. De laatste anderhalve kilometer naar waar ik woon is ook onverhard dus op zich kom ik wel van het asfalt af (is hier ook onderdeel van je rij-examen), maar onbekende bospaadjes vermijd ik toch liever :+

De Speed Four is overigens van Mrs. FragFrog, inderdaad met originele uitlaat. Toen ze'm kocht kreeg ze ook nog een andere pijp erbij, maar die maakt zoveel lawaai dat we het onze buren niet aan konden doen daarmee rond te rijden, laat staan af en toe 's avonds laat thuis te komen :X
Grubeater schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:45:
Een setje 30 L panniertassen van 21Brothers uit Polen gekocht.
Oeh, ziet er goed uit! Begrijp ik nu dat zo'n basis-set maar 125 euro kost? Voor een stel degelijke tassen is dat heel erg netjes :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Wootlock schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:18:
[...]

Wachten tot onze getinte medemens met een roof boxer deze motor betaalbaar vind ipv een MP3 ? :+ >:)
Had ik het ook al over met een aantal maten. Echter voor de Yamaha Niken heb je wel een motorrijbewijs nodig. Dus dat zal niet zo snel gaan denk ik.
Chakotay schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:00:
[...]

Benzine erover ipv erin gieten, aansteken en van een afstandje toekijken?
Mag ik er dan eerst een rondje op rijden? :+ Kan er gelijk gelachen worden en kunnen wij het daarna in brand steken.

Het heeft toch wel meer iets weg van een motor dan een MP3. Het MT-09 blok is eronder geschroefd + je schakelt gewoon met een quikshifter. Beleving is dus ook totaal anders denk ik. Ben wel nieuwsgierig ernaar :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

FragFrog schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:22:
[...]

Oeh, ziet er goed uit! Begrijp ik nu dat zo'n basis-set maar 125 euro kost? Voor een stel degelijke tassen is dat heel erg netjes :o
Ja, de basisprijs is €125, verzendkosten zijn €25.
Ik heb alle opties erbij (reflectorstrip, extra bevestigingsogen, 2 * 1,5 L tassen en 2 * 1,5 L tassen voor flessen) en dan wordt het €196 inclusief verzending. Het duurde ongeveer een maand tussen eerste contact en de binnenkomst van de tassen. Verzending via DPD en dat ging best rap, alleen jammer dat DPD Google Maps gebruikt om het adres te controleren. Daar stond mijn adres dus met de verkeerde postcode letters op de kaart. Direct maar uitgelegd dat ze de Basis Administratie Gemeentes van het Kadaster moeten gebruiken via een API. :+
Maandag verzonden in Polen en eigenlijk donderdag moeten krijgen, vrijdag in huis.

De binnenkant is knaloranje, dat maakt het wat makkelijker om in de schemer iets uit je tas te halen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iSPOJiH7tY72OPy0VP1OPkWv/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Panini schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:32:
[...]

[...]

Mag ik er dan eerst een rondje op rijden? :+ Kan er gelijk gelachen worden en kunnen wij het daarna in brand steken.

Het heeft toch wel meer iets weg van een motor dan een MP3. Het MT-09 blok is eronder geschroefd + je schakelt gewoon met een quikshifter. Beleving is dus ook totaal anders denk ik. Ben wel nieuwsgierig ernaar :)
Tuurlijk, maar stap er dan wel eerst vanaf voor het ding de fik in gaat :P

Het ziet er wel meer motor uit dan een MP3 maar ik vind het alsnog spuuglelijk. Een beetje een Transformer die niet zeker weet wat 'ie nu eigenlijk wil zijn :+ Of het rijdt, tja, daar zullen vast wel de nodige technische mensen over hebben nagedacht. maar het oog wil ook wat. En mijn ogen willen dit niet :P

[ Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 05-06-2018 10:49 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Panini schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:27:
[...]

Ik hoorde altijd dat je keukenpapier beter kan vermijden? Dit i.v.m de grove structuur ervan die voor krassen kan zorgen? Heb een aantal microvezel doekjes gehaald voor mijn helm. Na een paar keer gebruiken gaan die gewoon de was in. Werkt een stuk makkelijker dan keukenpapier. ;)
Jup, microvezel doek (action!), die nat even eroverheen leggen en paar min laten weken, dan wrijf je het er zo af. :) Doe ik ook bij mijn leren pak, die ik dan voor de winter netjes in het vet zet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribunus
  • Laatst online: 22:22
Panini schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:27:
[...]

Papier is gemaakt van hout, dat kan zorgen voor kleine krasje op bijvoorbeeld je vizier / brillen. Ik maak mijn helm wel droog met een papieren doekje als het nodig is, maar schoonmaken gebruik ik een washandje voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
Vrijdag schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:48:
[...]

Tuurlijk, maar stap er dan wel eerst vanaf voor het ding de fik in gaat :P

Het ziet er wel meer motor uit dan een MP3 maar ik vind het alsnog spuuglelijk. Een beetje een Transformer die niet zeker weet wat 'ie nu eigenlijk wil zijn :+ Of het rijdt, tja, daar zullen vast wel de nodige technische mensen over hebben nagedacht. maar het oog wil ook wat. En mijn ogen willen dit niet :P
Zal ik doen :+

Jouw ogen willen allemaal maar roodharige vrouwen op motoren toch? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Panini schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:53:
[...]

Zal ik doen :+

Jouw ogen willen allemaal maar roodharige vrouwen op motoren toch? ;)
(y)

Jazeker! En dan het liefste nog dat ze niet keihard wegrijden als ik er aan kom ;(
Raym09 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:56:
[...]

@Vrijdag Waar is ook niet zo'n probleem, zijn er genoeg. Maar het zal wel even wat tijd kosten om hem af te stellen.
Ik heb in mijn buurt deze twee gevonden:

http://www.dynojet-rotterdam.nl/
http://kmsmotoren.nl/

Zou dat iets zijn? Zien er wel uit alsof ze daar veel ervaring hebben met afstellen enzo.

[ Voor 42% gewijzigd door Vrijdag op 05-06-2018 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
Misschien moet je dan maar een George Clooney masker op ofzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:11

A13X

Dude

Vrijdag schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:59:
[...]

(y)

Jazeker! En dan het liefste nog dat ze niet keihard wegrijden als ik er aan kom ;(

[...]

Ik heb in mijn buurt deze twee gevonden:

http://www.dynojet-rotterdam.nl/
http://kmsmotoren.nl/

Zou dat iets zijn? Zien er wel uit alsof ze daar veel ervaring hebben met afstellen enzo.
Zou ze eens bellen om te vragen of en wat ze voor je kunnen betekenen en een prijsindicatie.

Verder kun je eens ervaringen op internet zoeken en bekenden vragen of ze hun kennen.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

darkkingll schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:23:
Misschien moet je dan maar een George Clooney masker op ofzo. ;)
Werkt niet, ik drink gewoon Albert Heijn roodmerk oploskoffie :P
Raym09 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:24:
[...]

Zou ze eens bellen om te vragen of en wat ze voor je kunnen betekenen en een prijsindicatie.

Verder kun je eens ervaringen op internet zoeken en bekenden vragen of ze hun kennen.
Goed plan, ga ik van de week maar eens doen!

En om hier te beginnen: Zijn er Tweakers met ervaringen bij één (of beiden) van deze twee garages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Vrijdag schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:33:
[...]

[...]
Iew... :X >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
:|

[ Voor 39% gewijzigd door SmokingSig op 05-06-2018 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-10 15:31
Best handig als je de motor in de garage wil zetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Als hij dan ook meteen de schuifdeur dicht doet en de deur op slot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
lolgast schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:52:
Eerst je koffie laten halen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-10 15:31
én zichzelf poetst :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

En de vaatwasser in- en uitruimt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Het is net een hondje! :p ik wil 'm zo over z'n bolletje aaien.

maatje stuurde deze als reactie:
YouTube: This Motorcycle Won't Fall Over

[ Voor 36% gewijzigd door SmurfLink op 05-06-2018 12:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Komende vrijdag kan ik mijn motor ophalen bij de Honda dealer te Düsseldorf. Maandag naar de RDW voor de import keuring. Met een beetje geluk heb ik dan over een week of 2 het kenteken binnen en kan ik weer gaan rijden.

Omdat het al een jaar of 17 terug was dat ik actief motor reed heb ik gisteren weer een opfris les geboekt bij een rijschool in Nijmegen. De instructeur was positief verrast over de nog aanwezige motor skills. Moet zelf zeggen dat het me ook niet tegenviel, maar wel spannend om te doen.

Instructeur zat er goed in met 'kijken, kijken en nog eens kijken'. Was nog een leerling mee die nog voor zijn rijbewijs op moet gaan. Gelukkig reed die voor zodat ik het een stukje makkelijker had. Die oortjes die je in hebt voor het horen van de instructies knellen behoorlijk om je oor. Soms ook slecht te verstaan, kraken en ruis.

Zaterdag nog een les en ik ben er weer klaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
MichielK71 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:32:
Komende vrijdag kan ik mijn motor ophalen bij de Honda dealer te Düsseldorf. Maandag naar de RDW voor de import keuring. Met een beetje geluk heb ik dan over een week of 2 het kenteken binnen en kan ik weer gaan rijden.

Omdat het al een jaar of 17 terug was dat ik actief motor reed heb ik gisteren weer een opfris les geboekt bij een rijschool in Nijmegen. De instructeur was positief verrast over de nog aanwezige motor skills. Moet zelf zeggen dat het me ook niet tegenviel, maar wel spannend om te doen.

Instructeur zat er goed in met 'kijken, kijken en nog eens kijken'. Was nog een leerling mee die nog voor zijn rijbewijs op moet gaan. Gelukkig reed die voor zodat ik het een stukje makkelijker had. Die oortjes die je in hebt voor het horen van de instructies knellen behoorlijk om je oor. Soms ook slecht te verstaan, kraken en ruis.

Zaterdag nog een les en ik ben er weer klaar voor.
Leuk dat je weer opstapt na zo een lange tijd. Mijn eigen nieuwsgierigheid: wat waren je eerste gedachtes over de motorfiets zelf toen je weer opstapte? In 17 jaar zijn motoren natuurlijk een hoop veranderd.

Succes de komende tijd, zal even wennen zijn. :) Gelukkig krijg je er genoeg plezier voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:21

steveman

Comfortabel ten onder

Vrijdag schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:33:
[...]

[...]

Goed plan, ga ik van de week maar eens doen!

En om hier te beginnen: Zijn er Tweakers met ervaringen bij één (of beiden) van deze twee garages?
Toen ik nog in Den Haag woonde ging ik steeds naar kmsmotoren voor beurtjes/bandenwissels, goede ervaringen mee. Dyno ook een keer in actie gezien.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
Panini schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:49:
[...]

Leuk dat je weer opstapt na zo een lange tijd. Mijn eigen nieuwsgierigheid: wat waren je eerste gedachtes over de motorfiets zelf toen je weer opstapte? In 17 jaar zijn motoren natuurlijk een hoop veranderd.

Succes de komende tijd, zal even wennen zijn. :) Gelukkig krijg je er genoeg plezier voor terug.
Thanks!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij was dat ik eerst weer op een lesmotor stapte met van die zware valbeugels erop:). Gelukkig niet nodig gehad.

Hard les op een Kawa Er6-N en die is best wel pittig. Mijn eerste lesmotor in 1993/1994 was ook een Kawa, maar dan een GT 550 en later een EL 250. Eerste motor was iets van een 4 a 500 cc Suzuki en daarna een Yamaha 400cc buikschuiver :)

Afbeeldingslocatie: https://www.gumtree.com/p/kawasaki-motorbikes/kawasaki-gt-550-/1258513634Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/model/kawasaki/kawasaki_el250.htm

Die Er6-N is best pittig en stuurt lekker scherp. Mijn nieuwe motor is een Transalp uit 2010.Die rijdt wat rustiger denk ik zo.

[ Voor 0% gewijzigd door MichielK71 op 05-06-2018 15:29 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
MichielK71 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:23:
[...]

Thanks!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij was dat ik eerst weer op een lesmotor stapte met van die zware valbeugels erop:). Gelukkig niet nodig gehad.

Hard les op een Kawa Er6-N en die is best wel pittig. Mijn eerste lesmotor in 1993/1994 was ook een Kawa, maar dan een GT 550 en later een EL 250. Eerste motor was iets van een 4 a 500 cc Suzuki en daarna een Yamaha 400cc buikschuiver :)

[afbeelding][afbeelding]

Die Er6-N is best pittig en stuurt lekker scherp. Mijn nieuwe motor is een Transalp uit 2010.Die rijdt wat rustiger denk ik zo.
Leuk om te lezen dat je een ER6-N pittig vindt. Ik zou dat zelf namelijk als best wel tam beschrijven met zijn 72pk.

Ben nu wel benieuwd wat voor 400cc motor je van Yamaha had? Transalp zal inderdaad wel wat rustiger rijden, totaal ander motorkarakter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
Panini schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:41:
[...]
Leuk om te lezen dat je een ER6-N pittig vindt. Ik zou dat zelf namelijk als best wel tam beschrijven :+ met zijn 72pk.

Ben nu wel benieuwd wat voor 400cc motor je van Yamaha had? Transalp zal inderdaad wel wat rustiger rijden, totaal ander motorkarakter.
Ach, als je een tijdje niet meer hebt gereden dan is alles pittig ;)

Mijn 2e en teven laatste motor was een FZR 400 R. Dat was medio jaren 90 een model die met containers vol uit Japan werd gehaald. Samen met de broertjes van Honda en Kawasaki. Eigenlijk vergelijkbaar met de 600cc modellen. In Japan was/is er een soort regel dat 600cc motoren veel duurder in aanschaf of verzekering zijn. Weet dat niet precies, maar 400cc was daar veel gunstiger. En als ze een paar jaar oud waren koste ze daar niet zoveel meer en in Nederland was er een goede markt voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]
Leuk om te lezen dat je een ER6-N pittig vindt. Ik zou dat zelf namelijk als best wel tam beschrijven :+ met zijn 72pk.
Ligt er aan wat je gewent bent. Toen ik ging lessen vond ik de CB500 toch ook wel erg pittig met het gas vol open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragFrog
Leuk om te lezen dat je een ER6-N pittig vindt. Ik zou dat zelf namelijk als best wel tam beschrijven met zijn 72pk.
Ach, pk's zegt ook niet alles. Ik rij bijvoorbeeld net zo snel weg met mijn 72pk ER-6N als mijn vriendin op haar 100pk Speed Four, en volgens deze site liggen ze vlak bij elkaar naar de honderd (3.5s vs 3.4s). Natuurlijk, het is geen supersport, maar als je van een CB500F afkomt, of zoals ik van een Virago XV535 dan heeft'ie wel flink meer pit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
FragFrog schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:36:
[...]

Ach, pk's zegt ook niet alles. Ik rij bijvoorbeeld net zo snel weg met mijn 72pk ER-6N als mijn vriendin op haar 100pk Speed Four, en volgens deze site liggen ze vlak bij elkaar naar de honderd (3.5s vs 3.4s). Natuurlijk, het is geen supersport, maar als je van een CB500F afkomt, of zoals ik van een Virago XV535 dan heeft'ie wel flink meer pit :+
op de korte baan, want volgens mij is die ER een twee pitter dus meer koppel onderin, maar als je beide als een malle gaat jagen dan legt die kawa het wel af. Die triumph pakt later pas goed op waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Transalp zal inderdaad wel wat rustiger rijden, totaal ander motorkarakter.
https://www.facebook.com/crumrider/videos/2052240324817365/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
fjux schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:41:
[...]

Ik heb een paar keer gehoord dat je dat spul er eens in de maand weer opnieuw op moet doen.
klopt dat?

En moet het contact hebben met je vinger of maakt dat niet uit?
Volgens mij hoeft dat niet, zolang het materiaal maar organisch is. Een banaan werkt bijvoorbeeld ook op een touchscreen, of elk andere groente/fruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
kneusteun schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:38:
op de korte baan, want volgens mij is die ER een twee pitter dus meer koppel onderin, maar als je beide als een malle gaat jagen dan legt die kawa het wel af. Die triumph pakt later pas goed op waarschijnlijk.
Jup, boven de 100km/u merk je het verschil wel, de kawa wil dan nog wel door, maar de triumph trekt dan nog steeds als een malle :X Maar daaronder kun je er erg goed plezier mee hebben :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 19:35
Ardj schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:58:
Met rijles werd me afgelopen dinsdag (tussen alle onweersbuien door, yay) geleerd om zittend te tanken. Oftewel; Ik weet niet beter :p

Vanmorgen theorie gehaald, morgen op voor AVB. Het voelt allemaal best wel snel, je AVB na 5 keer lessen, je hebt alles net 2x gedaan en dan moet het voor het echie :)
Zoo, weer een stapje verder; vandaag AVB gehaald. Ik snap nu waarom het slagingspercentage zo hoog ligt, was ontzettend aan het stuntelen (stress...) en toch nog gehaald.

Inparkeren - goed

Langzame slalom - opnieuw, had m'n koppeling los, waardoor het een te snelle langzame slalom was 8)7
Achtje - opnieuw, niet genoeg snelheid

Noodstop - goed
Precisiestop - opnieuw, halve meter te vroeg klaar

Vertragingsoefening - opnieuw, zat te klooien met de koppeling
Uitwijkmanoeuvre - opnieuw, ik smokkelde door de bocht in te zetten voor het poortje :+ Tweede keer niet hard genoeg geremd, afkeur.

Sure, de tweede keren ging altijd beter, maar naar mijn eigen mening niet voldoende.

tldr; Geslaagd is geslaagd, je hoort mij niet klagen - Ik heb alleen wel heeeel veel geluk gehad met de examinator denk ik _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Ardj op 05-06-2018 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
Wat een B(dw)aas is die gozer! Voordat ik zo op mijn Alp kan rijden zijn we heel wat millennia verder denk ik zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Brazos schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:52:
[...]

Volgens mij hoeft dat niet, zolang het materiaal maar organisch is. Een banaan werkt bijvoorbeeld ook op een touchscreen, of elk andere groente/fruit.
Fascinerend :p Nu wil ik eens met een banaan mijn telefoon gaan bedienen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24

Ethirty

Who...me?

SmurfLink schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:21:
[...]

Niet doen als het warm is, trekt nogal wat beestjes aan. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ook hiervan vind ik het ontzettend gaaf. (Filmpje staat al lang online trouwens) Nee, niet dat ik dit op een productie model wil hebben, maar ik vind het wel gaaf dat ze dit technisch hoogstandje voor elkaar hebben gekregen. Misschien leidt dit weer tot nuttige toepassingen in de straatmodellen.

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 05-06-2018 18:04 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Ik rijd nooit offroad, maar waarom steekt hij z'n been zo uit? Denkt ie 200kg met 50km/h te kunnen houden met z'n enkeltje?

Ik zie dat ook altijd bij scooterrijders (zowel 50cc als de drugdealer-fietsjes) op de rotondes.
"Nou, met m'n been naar buiten heb ik een stuk meer evenwicht." Nu weet ik dat het voor de openbare weg (aka de gemiddelde rijder) totaal niet zo is. Maar waarom op het zand dan wel?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ixl85 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:30:
[...]

Ik rijd nooit offroad, maar waarom steekt hij z'n been zo uit? Denkt ie 200kg met 50km/h te kunnen houden met z'n enkeltje?

Ik zie dat ook altijd bij scooterrijders (zowel 50cc als de drugdealer-fietsjes) op de rotondes.
"Nou, met m'n been naar buiten heb ik een stuk meer evenwicht." Nu weet ik dat het voor de openbare weg (aka de gemiddelde rijder) totaal niet zo is. Maar waarom op het zand dan wel?!
Het is toch dat stukje evenwicht. Je ziet het mensen op een SM ook doen. Ik steek mijn knie ook wel eens uit op de scooter of motor terwijl dat niet nodig zou zijn. Heeft denk ik toch te maken met wat gewicht op een andere plek hebben voor een bocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
[...]

Bij echte dirt racers zie je dat ze de hele strakke bochten nemen door op de tank te zitten en hun been naast het voorwiel vooruit te steken. Dan kun je inderdaad het relatief lage gewicht van de bike in die snelle (maar qua voorwaartse snelheid verwaarloosbare) bochten opvangen mocht je iets te schuin gaan of grip verliezen.

Afbeeldingslocatie: https://www.rockymountainatvmc.com/rm-rider-exchange/wp-content/uploads/2018/02/kris-keefer-cornering-tips.jpg

Je ziet dat hij erg dicht bij de grond komt, en zijn been is rechtuit gestrekt zodat hij nog kan opvangen door zijn knie te buigen, het doel is om te voorkomen dat hij plat gaat door te weinig snelheid of grip in de geul.

Een Transalp met dat gewicht en die snelheid kost je gewoon je been of een gewricht denk ik. Je kunt sowieso niet op je tank gaan zitten bij een Alp, de truc is dat je zo veel mogelijk gewicht op je voorwiel zet voor extra grip door die noppen het zand in te drukken. Door zijn voet zo losjes bij de grond naast de motor te houden zal hij, zeker gezien de snelheid, de voet gewoon naar achteren klappen zodra je iets raakt.

Bij een adventure bike gooi je eerder de achterkant in een drift om je voorwiel zo snel mogelijk in de juiste richting te hebben, daarna gas iets terug om het achterwiel terug te laten grijpen en wegtrekken. En in een direct vergelijk gaat een dirt biker gewoon harder door de bocht, klaar.

Als je een ADV bike onder controle wilt houden in terrein ga je heel veel staan, en dat doet hij niet: hij zit de hele tijd. Daardoor heb je minder controle en vermoed ik dat hij dat voetje gebruikt om aan te voelen of de motor niet te schuin gaat/grip verliest.

Ik doe het zelf ook nog bij hele grote/diepe stukken modder hoor. Zitten en zijwieltjes uit. Als de snelheid laag genoeg is hou ik hem zo nog wel als 'ie gaat.

[ Voor 24% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-06-2018 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
[...]

Op dit soort baantjes is dat deels voor het evenwicht, en deels om meer grondspeling te krijgen. Ze leggen die fietsen zo plat dat hun been anders simpelweg in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm, motor aardig aan het klaarmaken voor de motorvakantie Luxemburg/Eifel, morgen een origineel (led) achterlicht oppikken, R&G houder is nog niet binnen maar de knipperlichten liggen klaar met de adapterplaten en kabels. Net ook even een helder double bouble ruitje besteld, eens kijken hoe dat bevalt. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:40:
Mm, motor aardig aan het klaarmaken voor de motorvakantie Luxemburg/Eifel, morgen een origineel (led) achterlicht oppikken, R&G houder is nog niet binnen maar de knipperlichten liggen klaar met de adapterplaten en kabels. Net ook even een helder double bouble ruitje besteld, eens kijken hoe dat bevalt. :)
Ik moet die van mij nog poetsen na deze trip. Doe ik normaal nooit, maar de kappen worden binnenkort vervangen en deze gaan de zolder op :P.

Anywayz, de beelden zijn wederom amateuristisch ge-edit, voorzien van crappy geluid (gestuntel mijnerzijds met de audio recorder) en online gegooid op YT:

Niet zeiken dat de video te lang is, je kunt doorspoelen en uitzetten naar goesting :P.
En nee, het gaat allemaal nog niet bijster hard, maar dat komt vanzelf. Ik vond het al heel wat dat ik heelhuids over nat rotswerk, beginnende riviertjes en modderige grasheuvels ben gekomen. Die Mitas bandjes zijn de bom voor off-road werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:21:
[...]

Bluf zien! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dryhte schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:08:

In alle eerlijkheid: ik ben bang om de waterdichtheid te verliezen. Die is me 100% meer waard dan een schone jas.

M'n leren jasje neem ik 2x per jaar af met een vochtige doek (of ik veeg de ergste spetters meteen na de rit weg) en behandel ik dan opnieuw met ledervet (S100 lederbalsam)
Voor leder onderhoud / behoud: Ik gebruik daar altijd spullen van "EFFAX" voor. Spul is eigenlijk bedoeld om zadels en tuig in de paardensport te onderhouden maar.... :P Spul is ook een héél stuk goedkoper dan dat "speciale spul" voor kleding van motorrijders....

Die K*T boeren (zoals ik van huis uit ben).... Weten vaak nog wel IETS van bepaalde spullen 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 05-06-2018 21:19 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:23:
K*T boeren.... Weten vaak nog wel IETS van bepaalde spullen 8)
En dat eindigt meestal op je bord...

Vanochtend mijn goede daad gedaan voor een andere biker: Hij stond in de berm aan mijn kant maar met de motor in tegengestelde richting, op een plek waarvan ik het knap vond om daar te komen. Bleek dat z'n motor niet meer wilde starten. Mijn eerste ingeving wat ik ook naar hem riep: De rode knop bij je rechterhandvat. 2 tellen later ging de motor weer aan. Fijne dag, veilige rit!

Verder nog een vraag aan de ervaren rijders: stoplichten en het voorbij rijden van de rij wachtende auto's. Ik probeer dat uiteraard netjes te doen, ik heb geen haast en hoef geen capriolen uit te halen.

Situatie: 3 rijstroken naast elkaar, linksaf, rechtdoor en rechtsaf. Ik moet rechtdoor, naar rechts staat niemand. Kan ik dan netjes rechts voorbij de rij gaan, netjes voor de voorste auto stoppen? Of is er een "standaard" dat ik aan de linkerkant voorbij de rij moet en daarna vooraan ga staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
sypie schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:29:
[...]

Situatie: 3 rijstroken naast elkaar, linksaf, rechtdoor en rechtsaf. Ik moet rechtdoor, naar rechts staat niemand. Kan ik dan netjes rechts voorbij de rij gaan, netjes voor de voorste auto stoppen? Of is er een "standaard" dat ik aan de linkerkant voorbij de rij moet en daarna vooraan ga staan?
Ik doe dat, maar het mag niet ;) (in .be mag je tussen de file doorrijden, maar enkel tussen de meest linkse en de op 1 na meest linkse rijstrook)
Ik zorg wel altijd dat ik heel duidelijk toon (door positie) dat ik rechtdoor wil en ga vooral niet in de weg van een hypothetische auto die toch naar rechts wil staan (zeker als het licht op verschillende momenten groen wordt voor de verschillende richtingen)
En als ik 't niet kan doen zonder dat iemand gehinderd word, doe ik het liever niet. (in tegenstelling tot situaties waar ik helemaal in mijn recht ben, dan kan het me niet zoveel schelen dat er iemand denkt dat hij gehinderd wordt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als ik rechtdoor moet dan stop ik uiteraard voor de rij die voor rechtdoor gesorteerd staat, het is niet mijn bedoeling om iemand die links- of rechtsaf wil te hinderen.

Het gaat er mij meer om of in deze verkeerstlichtsituatie zowel links als rechts voorbij mijn rijtje mag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
sypie schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:35:
Als ik rechtdoor moet dan stop ik uiteraard voor de rij die voor rechtdoor gesorteerd staat, het is niet mijn bedoeling om iemand die links- of rechtsaf wil te hinderen.

Het gaat er mij meer om of in deze verkeerstlichtsituatie zowel links als rechts voorbij mijn rijtje mag rijden.
mag dus volgens mij niet, maar kan uiteraard wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:31
[...]

Vaak dit gehad. Ik haal normaliter wel gewoon in via de vrije banen, dat kan links en rechts zijn aangezien dat veiliger is om vooraan de stoplicht te komen als ik haast heb. Omgeving speelt daarin ook een rol, hoe druk is het op de weg? Is dit wel de veiligste methode om vooraan te komen? en de belangrijkste: Is er politie in de buurt? Want met de manoeuvre die je beschrijft bega je al twee overtredingen.

Niet voorsorteren op voorsorteerstrook 230 euro (mn moeder een keer gehad)

Overschrijden doorgetrokken streep 230 euro (maatje van me op de motor een keer gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:55

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

[...]

Betrapt! Ik doe het in situaties dat ik niet te ver wil leunen/verzitten. Geen idee of het natuurkundig iets doet, maar het geeft me net dat beetje extra vertrouwen om netjes die bocht te pakken met zo'n wiebelding. Op de FS1 heb ik het niet nodig, daarmee ga ik elke dag schuiner en sneller door de bochten met een beetje verzitten en een beetje kissing-the-mirror, halverwege de bocht wat gas er bij en ik trek m keurig strak door de bocht.

/me BdK9001 is aan het sparen voor motorrijles en uitrusting, hopelijk is dat rond voordat m'n broertje z'n Monster wegdoet :9~

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@sypie hoe ik naar voren ga bij stoplichten verschilt per locatie & drukte. Bij 2 banen rechtdoor bijna altijd gewoon tussen die 2 banen door, maar als er bijvoorbeeld een lege busbaan naast ligt pak ik die. Bij maar 1 baan per richting (rechtdoor + links en/of rechts) is het echt elke keer anders, ligt er maar net aan waar de meeste ruimte is.

In tegenstelling tot filteren op de snelweg, doe ik dit overigens voor de zekerheid niet langs politieauto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:41:
[...]

Ik doe het zelf ook nog bij hele grote/diepe stukken modder hoor. Zitten en zijwieltjes uit. Als de snelheid laag genoeg is hou ik hem zo nog wel als 'ie gaat.
Je kunt door die drek beter hard gaan! gewicht naar achter en gas erop, dan ben je er makkelijker doorheen dan langzaam. Hoe langzamer hoe meer energie en moeite het kost. Klinkt gek maar als je paar keer probeert ga je zien dat je leven echt makkelijker wordt.

Het is stiekem ook heel logisch want die fiets wil rechtdoor en als je flink wat snelheid hebt en het voorwiel wat omhoog brengt (of minder druk geeft) dan kan je eigenlijk maar 1 kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:59:
[...]

Je kunt door die drek beter hard gaan! gewicht naar achter en gas erop, dan ben je er makkelijker doorheen dan langzaam. Hoe langzamer hoe meer energie en moeite het kost. Klinkt gek maar als je paar keer probeert ga je zien dat je leven echt makkelijker wordt.

Het is stiekem ook heel logisch want die fiets wil rechtdoor en als je flink wat snelheid hebt en het voorwiel wat omhoog brengt (of minder druk geeft) dan kan je eigenlijk maar 1 kant op.
Denk je dat ik dat niet weet :P. Ik heb gewoon nog een beetje koudmoddervrees :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
Dryhte schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:33:
[...]

En als ik 't niet kan doen zonder dat iemand gehinderd word, doe ik het liever niet. (in tegenstelling tot situaties waar ik helemaal in mijn recht ben, dan kan het me niet zoveel schelen dat er iemand denkt dat hij gehinderd wordt ;) )
Vorige week momentje gehad. Ook driebaans stoplicht, Links, rechtdoor en rechts. Ik moet links, waar ook een polo staat te wachten. Andere twee banen zijn vrij.
Ik haal de auto via rechts in, om ervoor te komen, springt net het stoplicht aan op groen, en die auto springt weg. Zat ik dus met m'n onervaren koppie in een rot situatie.. -O-
Zit naast de auto in de bocht.. Heb de bocht extreem wijd genomen, en toen gekeken. Auto zat niet naast me, dus waarschijnlijk remde hij/zij. Dus naar binnen gegaan, en de bocht genomen.
Was niet echt netjes/handig. Volgende keer toch iets beter letten of het licht plots niet op groen springt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Godoftwente schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:07:
[...]

Vorige week momentje gehad. Ook driebaans stoplicht, Links, rechtdoor en rechts. Ik moet links, waar ook een polo staat te wachten. Andere twee banen zijn vrij.
Ik haal de auto via rechts in, om ervoor te komen, springt net het stoplicht aan op groen, en die auto springt weg. Zat ik dus met m'n onervaren koppie in een rot situatie.. -O-
Zit naast de auto in de bocht.. Heb de bocht extreem wijd genomen, en toen gekeken. Auto zat niet naast me, dus waarschijnlijk remde hij/zij. Dus naar binnen gegaan, en de bocht genomen.
Was niet echt netjes/handig. Volgende keer toch iets beter letten of het licht plots niet op groen springt. :/
ach ja kan gebeuren. Tip die ik van m'n instructeur kreeg: je hoeft niet per se als eerste aan het stoplicht, zolang je maar niet meerdere cycli rood/groen/rood staat te wachten :) dus als het niet helemaal lukt om vooraan te komen, maar je schat in dat je toch wel met het volgende groen mee kan, ben je al gewonnen...

Ik sta liefst vooraan, maar lukt het niet, dan lukt het maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

En dat eindigt meestal op je bord...

Vanochtend mijn goede daad gedaan voor een andere biker: Hij stond in de berm aan mijn kant maar met de motor in tegengestelde richting, op een plek waarvan ik het knap vond om daar te komen. Bleek dat z'n motor niet meer wilde starten. Mijn eerste ingeving wat ik ook naar hem riep: De rode knop bij je rechterhandvat. 2 tellen later ging de motor weer aan. Fijne dag, veilige rit!

Verder nog een vraag aan de ervaren rijders: stoplichten en het voorbij rijden van de rij wachtende auto's. Ik probeer dat uiteraard netjes te doen, ik heb geen haast en hoef geen capriolen uit te halen.

Op de Haagweg hier is er ook zo'n situatie. Hier om precies te zijn Daar staat regelmatig voor rechtdoor een treintje auto's te wachten voor rechtdoor. Je mag daar natuurlijk niet rechts langs en dan alsnog er voor maar soms doe ik het toch. Eerst even kijken of ik geen blauw/rood gestreepte witte Golf zie tuurlijk O-)

Iets verderop is er een brug en je zal zien dat áltijd als je haast hebt dat ding open moet voor één of ander pokkebootje met een net iets te hoge mast.

Lang niet altijd trouwens, hangt er vanaf of ik kan zien of de stoplichten net op rood staan of dat ze snel groen worden. Aso er langs knallen vind ik ook weer niet zo netjes.
Als er trouwens al auto's voor rechts staan ga ik er niet tussendoor filteren, daar is het te krap voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 05-06-2018 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Vrijdag schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:18:
[...]

Op de Haagweg hier is er ook zo'n situatie. Hier om precies te zijn Daar staat regelmatig voor rechtdoor een treintje auto's te wachten voor rechtdoor. Je mag daar natuurlijk niet rechts langs en dan alsnog er voor maar soms doe ik het toch. Eerst even kijken of ik geen blauw/rood gestreepte witte Golf zie tuurlijk O-)

Iets verderop is er een brug en je zal zien dat áltijd als je haast hebt dat ding open moet voor één of ander pokkebootje met een net iets te hoge mast.

Lang niet altijd trouwens, hangt er vanaf of ik kan zien of de stoplichten net op rood staan of dat ze snel groen worden. Aso er langs knallen vind ik ook weer niet zo netjes.
Als er trouwens al auto's voor rechts staan ga ik er niet tussendoor filteren, daar is het te krap voor.
Lol hoewel ik uit Enschede kom rij ik daar veel vanwege familie (voorburg, maar wel echt daar om de hoek), maar ik lach me altijd weer helemaal kapot als ik terug ben in Enschede.
Randstad, iedereen heeft haast maar er is geen ruimte voor haast
Twente: amper haast en er is alle ruimte om lekker door te rijden

Moet ook eerlijk toegeven dat ik dat verkeer ook zo slecht trek waarbij er zo'n enorme chaos is en jan en alle man zich maar weet te misdragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
HTT-Thalan schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:58:
[...]

Ik moet die van mij nog poetsen na deze trip. Doe ik normaal nooit, maar de kappen worden binnenkort vervangen en deze gaan de zolder op :P.

Anywayz, de beelden zijn wederom amateuristisch ge-edit, voorzien van crappy geluid (gestuntel mijnerzijds met de audio recorder) en online gegooid op YT:

[video]

Niet zeiken dat de video te lang is, je kunt doorspoelen en uitzetten naar goesting :P.
En nee, het gaat allemaal nog niet bijster hard, maar dat komt vanzelf. Ik vond het al heel wat dat ik heelhuids over nat rotswerk, beginnende riviertjes en modderige grasheuvels ben gekomen. Die Mitas bandjes zijn de bom voor off-road werk!
Prima filmpje, en voor mij persoonlijk leuk om te proberen de kleine weggetjes te herkennen. Wat ik zo snel dacht te herkennen en wat me is bijgebleven:
Van Eys richting Wahlwiller/Nijswiller, sowieso een stukje Epenerbaan, achter het drielandenpunt aan belgische kant naar beneden. Ik meende ook een weggetje richting Teuven te herkennen, maar dat zou wel betekenen dat ze daar nieuw geasfalteerd hebben. :P
Die doorwading komt me wel bekend voor, maar kan ik even niet plaatsen.

Ik verwacht dat jullie ook een paar weggetjes rondom Honthem of het amerikaans kerkhof hebben gereden, maar die kon ik op de beelden niet herkennen. Klein Welsden richting Gasthuis (Eigenlijk Wolfshuis; de windmolen) heb ik sowieso gezien. Dan richting Groot-Welsden (daar lieten jullie dat kind met fietsje eerst aan de kant gaan), en vervolgens Margraten rechts laten liggen en via de veldwegen binnendoor richting Scheulder. Daar aangekomen links teruggedraaid via Heerstraat weer richting Wolfshuis. Vroeger, maar dat is echt al lang geleden, werd daar zelfs een rally gereden. Een stukje iets verderop dat net niet het filmpje heeft gehaald bevat een kleine jump. Niet met deze snelheden, maar voor die rallywagens wel. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:24:
[...]

Lol hoewel ik uit Enschede kom rij ik daar veel vanwege familie (voorburg, maar wel echt daar om de hoek), maar ik lach me altijd weer helemaal kapot als ik terug ben in Enschede.
Randstad, iedereen heeft haast maar er is geen ruimte voor haast
Twente: amper haast en er is alle ruimte om lekker door te rijden

Moet ook eerlijk toegeven dat ik dat verkeer ook zo slecht trek waarbij er zo'n enorme chaos is en jan en alle man zich maar weet te misdragen.
Toen ik nog een kleine Vrijdag was (nuja, ik was jonger, echt groot ben ik nog steeds niet :P ) heb ik samen met een vriend in Thailand scootertjes gehuurd. We dachten dat het scootertjes waren. Het bleken gewoon lichte motoren te zijn.

Dit type:

Afbeeldingslocatie: http://motopitstop.ie/wp-content/uploads/2013/11/wave110i-700x450.jpg

Dus wij door de ongecontroleerde chaos van Phuket scheuren daarmee. Het gekke was, dat de straten in de steden van Thailand echt op het oog een enorme mierenhoop is maar dat het er wel rustig aan toe gaat. Heb er echt vrijwel geen agressie of wat dan ook gezien.

Dat zou in Nederland echt niet werken :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:19
Ik had precies hetzelfde in Vietnam :) Echt complete chaos - voor NL begrippen - op de weg, maar als je met het verkeer mee gaat is het prima te doen.

Je moet in ieder geval vooral niet bang en te voorzichtig zijn. Gewoon er vol in op bijvoorbeeld een rotonde.

[ Voor 4% gewijzigd door EBOOZ op 05-06-2018 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@HTT-Thalan Dat stukje in je filmpje op 1:20 ben ik afgelopen zondag ook met m'n MT-10 overheen gekomen samen met een dame met een CBR 1000RR (Fireblade) achter me aan. We kwamen via de "officiële" route uit op dat gravel/grind pad vanaf de linker kant ..... Waarbij wij twee ook de énige waren welke de route reden volgens dat wat de Zümo me aangaf.....

Ik heb met m'n R6 ooit ergere / serieuzere "off-road" routes gehad in Luxemburg :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:58:
@HTT-Thalan Dat stukje in je filmpje op 1:20 ben ik afgelopen zondag ook met m'n MT-10 overheen gekomen samen met een dame met een CBR 1000RR (Fireblade) achter me aan. We kwamen via de "officiële" route uit op dat gravel/grind pad vanaf de linker kant ..... Waarbij wij twee ook de énige waren welke de route reden volgens dat wat de Zümo me aangaf.....

Ik heb met m'n R6 ooit ergere / serieuzere "off-road" routes gehad in Luxemburg :P
Een setje van drie Duitsers (1 jonge meid met een alpje, twee mannen waarvan 1 met een nieuwe twin), ook van het ITT, voelden zich geïnspireerd door de modder aan de motoren en nadat we ze bij de lunch tegenkwamen grapte ze dat zij het volgende deel van de route wel even zou "checken" voor ons.

Nog geen 20 minuten in het deel van de route na de lunch moesten we haar met Alp en al uit een weiland vissen waar ze 180 graden gedraaid in lag te zwemmen _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:21

steveman

Comfortabel ten onder

Morgenavond weer rondjes rijden te Lelystad \o/

op de cbr -O-
[...]

Je krijgt niet gelijk die volle 200kg te verduren he als het voorwiel iets te ver uitstapt.

Met supermotorijden wel eens kleine wegglipacties gehad van het voorwiel (grind/zand), die kun je dan opvangen als je met het pootje op de juiste plek zit.

[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 05-06-2018 22:18 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:34
FragFrog schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:36:
[...]

Over een virago gesproken, zo eentje ga ik zaterdag ophalen. Voor mijn vriendin alvast. Een 1997 yamaha virago xv535.
Tijdens eerste proefrit hield die alleen een in nadat ik 40 reed ofzo heb toen max 70 gereden. Dat wordt gefixt, daarna nog keer goed testrijden. Maar verder geen klachten. Geheel origineel in weg goede staat voor zijn leeftijd. 34k km gelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aschtra schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:33:
[...]

Over een virago gesproken, zo eentje ga ik zaterdag ophalen. Voor mijn vriendin alvast. Een 1997 yamaha virago xv535.
Tijdens eerste proefrit hield die alleen een in nadat ik 40 reed ofzo heb toen max 70 gereden. Dat wordt gefixt, daarna nog keer goed testrijden. Maar verder geen klachten. Geheel origineel in weg goede staat voor zijn leeftijd. 34k km gelopen
Laat ze de carburateurs van dat machientje maar even goed ultrasoon reinigen en daarna goed afstellen op minimaal een RON98 brandstof... Tip van Flip: Voer 'm daarna nóóit meer iets anders óf voer 'm met béter spul dan RON98 (102?)..... Rede dat 't ding K*T gaat lopen is vaak een afzetting van gom in de carburateurs / vlotterkamers en in/op de sproeiers/naalden. RON95 spul beval al ruim 10% Ethanol waar een carburateur ook nooit op gebouwd is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:34
wimmel_1 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:39:
[...]

Laat ze de carburateurs van dat machientje maar even goed ultrasoon reinigen en daarna goed afstellen op minimaal een RON98 brandstof... Tip van Flip: Voer 'm daarna nóóit meer iets anders óf voer 'm met béter spul dan RON98 (102?)..... Rede dat 't ding K*T gaat lopen is vaak een afzetting van gom in de carburateurs / vlotterkamers en in/op de sproeiers/naalden. RON95 spul beval al ruim 10% Ethanol waar een carburateur ook nooit op gebouwd is.....
Carburateur wordt inderdaad goed schoongemaakt daar dacht die meteen aan en ging al helemaal vertellen dat ze daar een aparte machine voor hebben die dat ding helemaal reinigt. Komt van een Yamaha Dealer waar ik zelf mijn R3 in onderhoud heb. Topmoto in Apeldoorn. Heb gelukkig alle vertrouwen erin dat het goed opgelost wordt

Je bent trouwens de derde die meteen de carburateurs opschonen noemt als eerste oplossing. De verkoper, vriendin haar instructeur en jij :p

[ Voor 5% gewijzigd door Aschtra op 05-06-2018 23:27 ]

Pagina: 1 ... 87 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht