@HTT-Thalan vet!! Zou ik ook een keer graag willen doen. Is de offroad route gewoon toegankelijk? Zo ja, heb je de route toevallig ook voor mij, zou hem graag willen rijden.
Ik heb geen enkele vorm van navigatie buiten google maps als ik ergens moet zijn, ik ben met de rest meegereden.Khayma schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:11:
@HTT-Thalan vet!! Zou ik ook een keer graag willen doen. Is de offroad route gewoon toegankelijk? Zo ja, heb je de route toevallig ook voor mij, zou hem graag willen rijden.
Ghehe, de oude manier dus. Ken je de locatie toevallig nog? Je hebt niet zoveel offroad mogelijkheden in NL vandaar.HTT-Thalan schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:13:
[...]
Ik heb geen enkele vorm van navigatie buiten google maps als ik ergens moet zijn, ik ben met de rest meegereden.
Ik weet dat het allemaal binnen 30 kilometer van Schin op Geul lag. Deel ging door Belgie, en het waren onder andere veel karresporen en achterweggetjes bij weilanden enzo. Dichtbij het 3-landenpunt ook.Khayma schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:14:
[...]
Ghehe, de oude manier dus. Ken je de locatie toevallig nog? Je hebt niet zoveel offroad mogelijkheden in NL vandaar.
Nu het een aantal jaar zonder motor toch onhoudbaar begint te kriebelen ben ik maar eens gaan speuren en ga ik vanavond kijken naar een Honda Shadow 750 Ace2 uit 1997, omgebouwd tot singleseater bobber, iets waar ik toch het meeste naar keek. Ik wil gewoon bij mooi weer lekker over de dijkjes en B wegen touren, ik ga niet naar zuid Frankrijk rijden met dat ding. Het is geen hardtail maar met t panzadel dat erop zit verwacht ik geen comfort. Comfort is voor watjes 
Iemand nog een zinnige tip om buiten de standaard dingen op te letten? Er gaat iemand mee die zijn eigen motor heeft gebouwd om extra paar ogen te hebben.
Ik heb al een verzekering geregeld die het mogelijk maakt hem gelijk mee terug te nemen indien ik verliefd ben.
Iemand nog een zinnige tip om buiten de standaard dingen op te letten? Er gaat iemand mee die zijn eigen motor heeft gebouwd om extra paar ogen te hebben.
Ik heb al een verzekering geregeld die het mogelijk maakt hem gelijk mee terug te nemen indien ik verliefd ben.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat je hebt geschreven. Ik blijf maar gefascineerd naar jouw icon kijken
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Zoo na de eerste paar ritjes op mijn motor(CB 600 S, 2001) toch wel wat rare dingen tegen gekomen (het zal toch ook weer niet
)
Na eerste keer tanken ging er maar 9 Liter in. nouja zal wel goed wezen.
Vervolgens begon hij bij 150 km weer te stotteren! Waren wel allemaal snelweg ritten, en in de avond dus lekker 130 a 140 kunnen rijden. (moet toch mijn nieuwe banden inrijden) niet echt geweldig verbruik, maar heel schokkend (volgens mij ook niet)
Maar ff gestopt, en kraantje op reserve gezet, en gaan tanken. En weer maar 9 liter ingegaan.
Ik een beetje mokken dat 150km bereik wel wat weinig is.
Nu zit ik te kijken, blijk dat ik een 16L tank heb. en daarvan is 3L reserve. Dus ik mis ergens 4L!
Nu heb ik een beetje op internet gekeken, en vind wel wat verschillende dingen.
Deze motor heeft hoogst waarschijnlijk een aardig poosje stil gestaan.
Heeft in april wel helemaal een reining gehad inclusief carbs.
binnenkort dus maar eens even kijken wat het probleem kan zijn. ik wil het volgende gaan testen:
- Tank demonteren en testen hoeveel Liter benzine er in gaat. (en weer uit komt)
- Brandstof filter controleren
- leidingen controleren
Jullie nog tips wat ik zelf even kan doen?
Ik las ook goede verhalen over Forte. Maar ben aan de andere kant bang dat als er echt 4L aan troep in die tank zit, dat het dan allemaal in de motor zelf beland....
Na eerste keer tanken ging er maar 9 Liter in. nouja zal wel goed wezen.
Vervolgens begon hij bij 150 km weer te stotteren! Waren wel allemaal snelweg ritten, en in de avond dus lekker 130 a 140 kunnen rijden. (moet toch mijn nieuwe banden inrijden) niet echt geweldig verbruik, maar heel schokkend (volgens mij ook niet)
Maar ff gestopt, en kraantje op reserve gezet, en gaan tanken. En weer maar 9 liter ingegaan.
Ik een beetje mokken dat 150km bereik wel wat weinig is.
Nu zit ik te kijken, blijk dat ik een 16L tank heb. en daarvan is 3L reserve. Dus ik mis ergens 4L!
Nu heb ik een beetje op internet gekeken, en vind wel wat verschillende dingen.
Deze motor heeft hoogst waarschijnlijk een aardig poosje stil gestaan.
Heeft in april wel helemaal een reining gehad inclusief carbs.
binnenkort dus maar eens even kijken wat het probleem kan zijn. ik wil het volgende gaan testen:
- Tank demonteren en testen hoeveel Liter benzine er in gaat. (en weer uit komt)
- Brandstof filter controleren
- leidingen controleren
Ik las ook goede verhalen over Forte. Maar ben aan de andere kant bang dat als er echt 4L aan troep in die tank zit, dat het dan allemaal in de motor zelf beland....
Op een of andere manier klinkt het heel erg fout als jij dit soort dingen zegt...Vrijdag schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:16:
@HTT-Thalan Gaaf zeg! Lekker met het rubber deur de blubber
I have stability. The ability to stab.
@fjux probeer eens of je er niet een liter of 2, 3 bij krijgt? Als mijn tank vol lijkt kan er meestal ook nog gemakkelijk een liter of zelfs bijna twee bij. En dan heb ik nog nooit meer dan 15,86l kunnen tanken in een tank van 17,5l.
Het feit dat jij zo denkt zegt anders net zoveel over jouSmurfLink schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:37:
[...]
Op een of andere manier klinkt het heel erg fout als jij dit soort dingen zegt...
Copyright Mannenkoor Karrespoor trouwens:
[ Voor 15% gewijzigd door Vrijdag op 04-06-2018 13:06 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Benzinekraan eraf draaien en kijken hoe lang het pijpje is dat daarop zit. Misschien was de vorige eigenaar paranoia over stil te komen staan en heeft hij er een (te) lange slang op gezet. Inkorten is dan het devies.fjux schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:35:
Ik kan even kijken, maar zag de benzine echt al goed zitten. Als ik er meer in moet doen moet ik er op gaan zitten en hem recht zetten. misschien dat dat helpt.Dryhte schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:43:
@fjux probeer eens of je er niet een liter of 2, 3 bij krijgt? Als mijn tank vol lijkt kan er meestal ook nog gemakkelijk een liter of zelfs bijna twee bij. En dan heb ik nog nooit meer dan 15,86l kunnen tanken in een tank van 17l.
Hier zat ik ook nog aan te denken. Kun je dat controleren zonder de tank te monteren?HTT-Thalan schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:44:
[...]
Benzinekraan eraf draaien en kijken hoe lang het pijpje is dat daarop zit. Misschien was de vorige eigenaar paranoia over stil te komen staan en heeft hij er een (te) lange slang op gezet. Inkorten is dan het devies.
Ik ben nog aardig nieuw in de motor wereld, maar wil het wel graag leren.
(half gerelateerde vraag)
Hebben jullie een plek waar ik leuke how-to's of uitleg kan krijgen over hoe je dit soort dingen moet doen?
Denk dat het vooral je gevoel is. Heb nog nooit kwade blikken gezien als ik zelf ergens door een dorpje rij. Heb zelf ook een twee cilinder en daar zit een Yoshi uitlaat onder. Natuurlijk dan wel altijd met een hoge versnelling door het dorp heen tuffen.RvdH schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:28:
[...]
Maar iedere keer dat ik door een dorpje heen reed in een 30km zone ofzo schaamde ik me gewoon. Voelde aan alle kanten kwaaie blikken op me richten (geen idee of het echt zo was of niet).
En in Nijmegen op de nieuwe brug reed ik vlak langs de zijkant, die wanden komen best hoog en reflecteerden het geluid. Deed gewoon pijn aan m'n oren dus maar even "onnodig" links gaan rijden..
Dus de DB-killers gaan er weer lekker in. En dan nog vind ik hem eigenlijk nog bijna te hard.
Rij je wel met oordoppen in?
1.5 mm ongeveer, soms nog iets verder. Wettelijk gezien mag je tot 1mm gaan. Voorbanden gaan altijd langer mee inderdaad, dus je kan vaak 1.5-2 achterbanden op 1 voorband gebruiken.ephymerous schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:25:
Mijn achterband heeft in het midden nog 2,5a3mm profiel. Tot welke diepte rijden jullie door? Voor heeft nog 4,5a5mm. Zonde om al te vervangen imho.
[ Voor 26% gewijzigd door Panini op 04-06-2018 12:54 ]
Zou ik niet doen. Je kan dit alleen controleren door het kraantje er uit te halen, dus je moet de tank demonteren of helemaal leegrijden.fjux schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:47:
[...]
Ik kan even kijken, maar zag de benzine echt al goed zitten. Als ik er meer in moet doen moet ik er op gaan zitten en hem recht zetten. misschien dat dat helpt.
[...]
Hier zat ik ook nog aan te denken. Kun je dat controleren zonder de tank te monteren?
(half gerelateerde vraag)
Hebben jullie een plek waar ik leuke how-to's of uitleg kan krijgen over hoe je dit soort dingen moet doen?
Als er voldoende vrije ruimte is om de kraan los te draaien terwijl hij nog op de motor zit, be my quest. Maar wellicht ten overvloede (of juist het voorkomen daarvanfjux schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:47:
Hier zat ik ook nog aan te denken. Kun je dat controleren zonder de tank te monteren?
Dan ga ik voor tank demonterenVrijdag schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:54:
[...]
Zou ik niet doen. Je kan dit alleen controleren door het kraantje er uit te halen, dus je moet de tank demonteren of helemaal leegrijden.
Heb geen zin om te moeten lopen. of een paar Liter benzine in mijn rugzak te proppen.
Danku allen!HTT-Thalan schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:55:
[...]
Als er voldoende vrije ruimte is om de kraan los te draaien terwijl hij nog op de motor zit, be my quest. Maar wellicht ten overvloede (of juist het voorkomen daarvan) raad ik je af de kraan te demonteren terwijl er nog benzine in de tank zit
. Indien dit het geval is, is demonteren dus wellicht toch slimmer, want dan kun je hem op zijn kant/kop leggen (dat laatste kan niet altijd, vaak is het deksel niet vloeistofdicht ivm ontluchting).
We gaan maar eens sleutelen binnenkort
[ Voor 45% gewijzigd door fjux op 04-06-2018 12:56 ]
Zo doet iedereen het toch? Of ga je ernaast staan?fjux schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:47:
[...]
Als ik er meer in moet doen moet ik er op gaan zitten en hem recht zetten. misschien dat dat helpt.
Ik ga er vanuit dat dat een dikke liter scheelt (afhankelijk van hoe breed je tank is)

Er zijn mensen die liever niet op de motor zitten tijdens het tanken, voor als het fout mocht gaan
Ik blijf zelf ook altijd zitten, ik vind de tank al zo klein...
Kan heel veel schelen. Ik blijf zitten, omdat er geschud moet worden. Naar voren en achteren schudden doet het niveau weer zakken en dan gaat er alsnog bijna een liter bij.lolgast schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:13:
Er zijn mensen die liever niet op de motor zitten tijdens het tanken, voor als het fout mocht gaanIk blijf zelf ook altijd zitten, ik vind de tank al zo klein...
Ik ben nog beginnend rijder heGodoftwente schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:10:
[...]
Zo doet iedereen het toch? Of ga je ernaast staan?
Ik ga er vanuit dat dat een dikke liter scheelt (afhankelijk van hoe breed je tank is).
En ik moest in dit geval eerst mijn pas er in stoppen voor hij iets deed
Maar lijkt mij sterk dat dit 4 Liter scheelt toch?
Ik ben heel incidenteel wel eens door tankstation-personeel aangesproken dat ik niet op de motor mag blijven zitten bij het tanken. Die tankstations sla ik tegenwoordig dus over
Naast de motor staand tanken vind ik persoonlijk juist minder handig, als ik erop zit kan ik beter zien wat er gebeurt.
Daarnaast is het sneller bij een pomp met pinautomaat
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik ben ook pas sinds een paar weekjes actief op de tweewielerfjux schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:16:
[...]
Ik ben nog beginnend rijder hehier moet ik nog ff aan wennen hoe ik mijn motor ect moet neer zetten.
En ik moest in dit geval eerst mijn pas er in stoppen voor hij iets deed
Maar lijkt mij sterk dat dit 4 Liter scheelt toch?
Maar 4 liter is inderdaad wel veel.
Inderdaad gewoon lekker blijven zitten. Kan je zo snel mogelijk weer weg scheuren.lolgast schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:13:
Er zijn mensen die liever niet op de motor zitten tijdens het tanken, voor als het fout mocht gaanIk blijf zelf ook altijd zitten, ik vind de tank al zo klein...
En het is ook inderdaad altijd fijn dat je lekker je motor door elkaar kan schudden om dat extra beetje peut erin te krijgen.
[ Voor 14% gewijzigd door Panini op 04-06-2018 13:25 ]
Hier in BE moet je (toch waar ik tank) afstappen en naar de pinautomaat stappen. Bij gevolg tank ik dus al staand
Komt het trouwens, vaak, voor dat je met z'n allen staat te wachten voor die betaalpaal?SmokingSig schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:26:
Hier in BE moet je (toch waar ik tank) afstappen en naar de pinautomaat stappen. Bij gevolg tank ik dus al staand
Misschien in de kleinere tankstations met maar 1 betaalpaal maar ik hoef eigenlijk nooit te wachten.Panini schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:33:
[...]
Komt het trouwens, vaak, voor dat je met z'n allen staat te wachten voor die betaalpaal?
Ik zou het handiger vinden moest het ingebouwd zijn in elke pomp.
Dan valt het mee. Ik vraag me dat namelijk altijd weer af als ik zo een onhandige constructie tegen kom in BelgiëSmokingSig schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:35:
[...]
Misschien in de kleinere tankstations met maar 1 betaalpaal maar ik hoef eigenlijk nooit te wachten.
Ik zou het handiger vinden moest het ingebouwd zijn in elke pomp.
Dit is toch wel voer voor flauwe Belgenmoppen
Wow! Je kan gewoon blijven zitten? Ik stap al 12 jaar netjes van de motor af, helmpje af, handschoentjes uit..
In elk geval kan er veel meer in de tank als de motor rechtop staat. En dan nog blijf ik meer dan een liter doorgaan nadat de tank al vol lijkt.
(edit:zo heb ik het ook geleerd van m'n instructeur, trouwens)
(edit:zo heb ik het ook geleerd van m'n instructeur, trouwens)
[ Voor 18% gewijzigd door Dryhte op 04-06-2018 13:41 ]
Zo heb ik het ook geleerd van m'n instructeur toen we een keer gingen tanken. Nou ja handschoenen zou ik wss aanlaten ivm vieze benzinemeur op je handen (verdampt makkelijker uit handschoen)..RvdH schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:38:
Wow! Je kan gewoon blijven zitten? Ik stap al 12 jaar netjes van de motor af, helmpje af, handschoentjes uit..
Alleen zo lastig de pinpas te pakken met je handschoenen aan. Maar ik ga dat zittend tanken wel eens proberen.. luiheid siert de mensSmurfLink schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:40:
[...]
Zo heb ik het ook geleerd van m'n instructeur toen we een keer gingen tanken. Nou ja handschoenen zou ik wss aanlaten ivm vieze benzinemeur op je handen (verdampt makkelijker uit handschoen)..het was niet eens in me opgekomen dat je ook kan blijven zitten.
Met zomerhandschoenen zou het best moeten lukkenRvdH schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:42:
[...]
Alleen zo lastig de pinpas te pakken met je handschoenen aan. Maar ik ga dat zittend tanken wel eens proberen.. luiheid siert de mens
Met rijles werd me afgelopen dinsdag (tussen alle onweersbuien door, yay) geleerd om zittend te tanken. Oftewel; Ik weet niet beter 
Vanmorgen theorie gehaald, morgen op voor AVB. Het voelt allemaal best wel snel, je AVB na 5 keer lessen, je hebt alles net 2x gedaan en dan moet het voor het echie
Vanmorgen theorie gehaald, morgen op voor AVB. Het voelt allemaal best wel snel, je AVB na 5 keer lessen, je hebt alles net 2x gedaan en dan moet het voor het echie
Hoe kan je nou zittend tanken? Dan staat de motor toch schuin en krijg je hem niet vol?
Of bedoelen jullie staand met de motor tussen je benen?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Tylen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:00:
Hoe kan je nou zittend tanken? Dan staat de motor toch schuin en krijg je hem niet vol?
zittend met de motor rechtop tussen je benen. Zo moeilijk is 't niet (tenzij je een heel laag moto'tje hebt misschien, of errug lange benen
@ hieronder, ik snap 't nog altijd niet hoor, maar laat maar
[ Voor 38% gewijzigd door Dryhte op 04-06-2018 14:08 ]
Ja zo tank ik ook al jaren.Dryhte schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:04:
[...]
![]()
zittend met de motor rechtop tussen je benen. Zo moeilijk is 't niet (tenzij je een heel laag moto'tje hebt misschien, of errug lange benen)
Ik vond het al zo raar.... zittend.... dan moet je dus de jiffy uitklappen en dan staat de motor schuin
Wat zie jij nou voor je? Motor op de standaard, ernaast op de grond gaan zitten, vulpistool omhoog richten en hopen dat je de tank raakt? Dat wil ik zienTylen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:00:
Nee meer motor op standaard en dan erop zitten.Chakotay schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:11:
[...]
Wat zie jij nou voor je? Motor op de standaard, ernaast op de grond gaan zitten, vulpistool omhoog richten en hopen dat je de tank raakt? Dat wil ik zien
Tussen zitten en staan leek het me wel duidelijk wat er bedoeld werd. Of ga jij bij een stoplicht ook staan?
Zitten = motor tussen je benen
Staan = naast je motor
Zitten = motor tussen je benen
Staan = naast je motor
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Je kan toch op de motor zitten terwijl je nog gewoon je voeten op de grond hebt staan?
Of klap je bij ieder stoplicht ook je jiffy uit?
Ik zet hem bij elk stoplicht op de middenbok en ga even in kleermakerszit op de motor zitten mediteren, jij niet?Leviathius schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:14:
Je kan toch op de motor zitten terwijl je nog gewoon je voeten op de grond hebt staan?Of klap je bij ieder stoplicht ook je jiffy uit?
Proestte zowat de koffie over het scherm heen bij dit beeld.Chakotay schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:11:
[...]
Wat zie jij nou voor je? Motor op de standaard, ernaast op de grond gaan zitten, vulpistool omhoog richten en hopen dat je de tank raakt? Dat wil ik zien
Leuk spel met je maten tijdens het tanken, kijken wie het eerste zijn tank dan vol heeft
Beetje oneerlijk, als ik hoor dat sommige tanken 43(!) liter in past.. dat is 10 liter meer dan in mijn auto kanPanini schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:23:
[...]
Proestte zowat de koffie over het scherm heen bij dit beeld.
Leuk spel met je maten tijdens het tanken, kijken wie het eerste zijn tank dan vol heeft

@Ardj Gefeliciteerd!
Zo heb ik het ook inderdaad geleerd van mijn instructeur. lekker blijven zitten en beetje rondkijken of er nog iets leuks rondloopt
[ Voor 16% gewijzigd door Godoftwente op 04-06-2018 14:31 ]
Ik moest aan zoolander denkenPanini schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:23:
[...]
PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R
Fair enough, dan even een handschoen uit daarvoor inderdaad.RvdH schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:42:
[...]
Alleen zo lastig de pinpas te pakken met je handschoenen aan. Maar ik ga dat zittend tanken wel eens proberen.. luiheid siert de mens
Men will be men....Panini schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:23:
[...]

Hmm... Uhmm?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Satanische cult die het onderhoud ernaast doen

Wel eens meegemaakt dat een collega op werk kwam, ruikende naar benzine. Bij navraag bleek dat zij te ver van de pomp had geparkeerd, en dus iets van 10cm. te kort kwam om nozzle in de auto te drukken. Getuige de geur kun je al raden dat er meer naast kwam dan in de tank.
Om het goed te praten, de haarkleur is blond.
Ik lees hierboven dat iemand op de motor zittend op de standaard schuin zit. Zit je dan met de jiffy uit op de motor te leunen op de standaard?
Ik zie regelmatig foto's langskomen van mensen die op de motor zitten, en dat moet dan haast op de jiffy leunen. Hoe doe je dat? als ik dat probeer doe ik automatisch een kneedown en facedown.
Ik lees hierboven dat iemand op de motor zittend op de standaard schuin zit. Zit je dan met de jiffy uit op de motor te leunen op de standaard?
Ik zie regelmatig foto's langskomen van mensen die op de motor zitten, en dat moet dan haast op de jiffy leunen. Hoe doe je dat? als ik dat probeer doe ik automatisch een kneedown en facedown.
Voor altijd jong...SmurfLink schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:35:
[...]
Fair enough, dan even een handschoen uit daarvoor inderdaad.
[...]
Men will be men....
Heerlijk is dat.
43 liter?Godoftwente schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:30:
[...]
Beetje oneerlijk, als ik hoor dat sommige tanken 43(!) liter in past.. dat is 10 liter meer dan in mijn auto kan
@Ardj Gefeliciteerd!
Zo heb ik het ook inderdaad geleerd van mijn instructeur. lekker blijven zitten en beetje rondkijken of er nog iets leuks rondloopt
Wat voor motor was dat?
Ook een hele prestatie. Zo een brandstofslang is best lang, dus dan stond ze er echt erg ver vanaf.Patrock schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:43:
Wel eens meegemaakt dat een collega op werk kwam, ruikende naar benzine. Bij navraag bleek dat zij te ver van de pomp had geparkeerd, en dus iets van 10cm. te kort kwam om nozzle in de auto te drukken. Getuige de geur kun je al raden dat er meer naast kwam dan in de tank.
[ Voor 55% gewijzigd door Panini op 04-06-2018 14:54 ]
Och man, er zijn zoveel vrouwen die net zo hard van een potje verpissen houden. Het gaat alleen vaak over andere onderwerpen, en soms net iets subtieler vermomd.SmurfLink schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:35:
[...]
Fair enough, dan even een handschoen uit daarvoor inderdaad.
[...]
Men will be men....
En wat voor "auto"Panini schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:52:
[...]
Voor altijd jong...![]()
Heerlijk is dat.
[...]
43 liter?![]()
Wat voor motor was dat?
Een motor waar @HTT-Thalan het over had. Die was met een off-raod tocht mee geweest en daar had iemand een motor met een extra grote benzine tank.
Hahah, ik ga echt stuk hierTylen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:07:
[...]
Ja zo tank ik ook al jaren.
Ik vond het al zo raar.... zittend.... dan moet je dus de jiffy uitklappen en dan staat de motor schuin
Wees dan ook gewoon duidelijk
Danku!Godoftwente schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:30:
[...]
Beetje oneerlijk, als ik hoor dat sommige tanken 43(!) liter in past.. dat is 10 liter meer dan in mijn auto kan
@Ardj Gefeliciteerd!
Dat rondkijken is rij-instructeur eigen volgens mij. Ik werd pas vermaand om achter een fietser te blijven rijden. Niet dat er een kruispunt oid in de buurt lag, maar omdat het uitzicht zo prettig was
Ja? Heb jij een betere manier geleerd dan?Chakotay schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:11:
[...]
Noem er eens eentjeHTT-Thalan schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:53:
[...]
Och man, er zijn zoveel vrouwen die net zo hard van een potje verpissen houden. Het gaat alleen vaak over andere onderwerpen, en soms net iets subtieler vermomd.
Voorzover mij bekend kennen wij elkaar niet, dus is de kans klein dat wij dezelfde mensen kennen, en ik ga hier sowieso geen namen noemenSmurfLink schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:10:
[...]
Noem er eens eentjeben wel benieuwd. Over het algemeen is mijn indruk dat vrouwen meer kattig zijn en bezig anderen naar beneden te halen dan dat het een egostrelend ver pissen wedstrijdje wordt..
SmurfLink doelde op onderwerpen voor de wedstrijden verpissen onder vrouwen. Niet de deelnemers van de wedstrijdenHTT-Thalan schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:22:
[...]
Voorzover mij bekend kennen wij elkaar niet, dus is de kans klein dat wij dezelfde mensen kennen, en ik ga hier sowieso geen namen noemen. Ik heb het niet over beroemdheden, mocht je dat bedoelen, gewoon dat ik genoeg vrouwen ken of heb gekend die net zo erg zijn.
Ik ga mij in ieder geval niet branden aan dit onderwerp

[ Voor 5% gewijzigd door Leviathius op 04-06-2018 15:25 ]
Ah, nou:Leviathius schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:24:
[...]
SmurfLink doelde op onderwerpen voor de wedstrijden verpissen onder vrouwen. Niet de deelnemers van de wedstrijden
Ik ga mij in ieder geval niet branden aan dit onderwerp.
- met hoeveel maanden ging jouw kind lopen
- hoeveel slaapkamers/m2 tuin/whatever heeft jullie huis
- hoeveel verdient jouw man
- hoe vaak gaan jullie op vakantie
- hoe weinig heb je betaald voor item X
Need I continue? Ik weet niet of @SmurfLink zelf kinderen/een partner/een koophuis heeft maar dit zijn toch allemaal onderwerpen waar ik kennisen/vrienden/familie regelmatig over bezig gehoord heb.
@HTT-Thalan Geen leraressen in de omgeving? 
De meest voorkomende in onze kring(en de bloed onder mijn nagels vandaan halende):
Ik/Wij als lerares hebben het echt super druk, alle vakantieuren zijn meer verdient dan de mensen die 'gewoon' op kantoor zitten. Ik moet dit doen voor de les, zus doen tijdens de les, zo doen na de les.
Opzouten, een dreun met de bordenwisser kun je krijgen
De meest voorkomende in onze kring(en de bloed onder mijn nagels vandaan halende):
Ik/Wij als lerares hebben het echt super druk, alle vakantieuren zijn meer verdient dan de mensen die 'gewoon' op kantoor zitten. Ik moet dit doen voor de les, zus doen tijdens de les, zo doen na de les.

@lolgast Een aanval is de beste verdediging. En als je X weken (Hoeveel zijn het er wel niet) vakantie hebt, heb je toch aardig wat wat je moet verdedigen.
60 vakantiedagenGodoftwente schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:36:
@lolgast Een aanval is de beste verdediging. En als je X weken (Hoeveel zijn het er wel niet) vakantie hebt, heb je toch aardig wat wat je moet verdedigen.

Enige nadeel wat ik mij kan bedenken is dat je elke keer verbonden bent aan schoolvakanties. Je betaalt dus ook elke keer de hoofdprijs als je op vakantie gaat.
Tenzij je op vakantie gaat met het tentje achterop de motorPanini schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:43:
[...]
60 vakantiedagen![]()
Enige nadeel wat ik mij kan bedenken is dat je elke keer verbonden bent aan schoolvakanties. Je betaalt dus ook elke keer de hoofdprijs als je op vakantie gaat.

Dat bedoelde ik inderdaadHTT-Thalan schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:29:
[...]
Ah, nou:
- met hoeveel maanden ging jouw kind lopen
- hoeveel slaapkamers/m2 tuin/whatever heeft jullie huis
- hoeveel verdient jouw man
- hoe vaak gaan jullie op vakantie
- hoe weinig heb je betaald voor item X
Need I continue? Ik weet niet of @SmurfLink zelf kinderen/een partner/een koophuis heeft maar dit zijn toch allemaal onderwerpen waar ik kennisen/vrienden/familie regelmatig over bezig gehoord heb.
Nou heb ik geen kinderen, en maar een klein flatje gekocht omdat ik net begonnen ben op de arbeidsmarkt.. meeste van mijn vrienden hebben ook net hun eerste woning/baan/studeren nog, dus ken dit niet uit mijn eigen omgeving.
Is het serieus een ding hoeveel hun man verdient? Pff, ga zelf werken voor je geld ofzo.. daar kan je trots op zijn, niet wat een ander verdient die toevallig een relatie met jou heeft. Het klinkt wel echt kansloos moet ik zeggen. Nou heb ik sowieso weinig met al dat vergelijken... ben tevreden met wat ik heb, al is het niet veel. Het is genoeg.
Niet aan mij besteed. Voor hetzelfde geld zit je gewoon lekker in een hotelletje met goed zoekenGodoftwente schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:46:
[...]
Tenzij je op vakantie gaat met het tentje achterop de motor
En wil zo min mogelijk zooi mee op de motor.
[ Voor 7% gewijzigd door Panini op 04-06-2018 15:52 ]
Het gaat inderdaad snel. Ik had liever ook wat 'langer' les gehad maar het is ook rete duur. Gelukkig had ik al een motor gekocht dus ik kon achterop en dan 's savonds wat oefenenArdj schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:58:
Met rijles werd me afgelopen dinsdag (tussen alle onweersbuien door, yay) geleerd om zittend te tanken. Oftewel; Ik weet niet beter
Ook leuk om aan het oefenterrein eens te passeren op een avond. Wel altijd iemand aan het trainen voor zijn examen
[ Voor 9% gewijzigd door SmokingSig op 04-06-2018 15:55 ]
Hahaha. "Dan had je geen leraar moeten worden."lolgast schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:30:
@HTT-Thalan Geen leraressen in de omgeving?
Soms wel ja, Ik zit binnenkort in een hotel in de Harz voor 18euro per nacht
Ja precies, het is zo'n afweging: Hoe sneller je klaar bent, hoe meer geld er over blijft. Maar, hoe minder les, hoe minder zekerheid dat alles in 1 keer luktSmokingSig schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:55:
[...]
Het gaat inderdaad snel. Ik had liever ook wat 'langer' les gehad maar het is ook rete duur. Gelukkig had ik al een motor gekocht dus ik kon achterop en dan 's savonds wat oefenen
Ook leuk om aan het oefenterrein eens te passeren op een avond. Wel altijd iemand aan het trainen voor zijn examen
Als het brandt tijdens het plassen moet je naar de dokter hèLeviathius schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:24:
[...]
SmurfLink doelde op onderwerpen voor de wedstrijden verpissen onder vrouwen. Niet de deelnemers van de wedstrijden
Ik ga mij in ieder geval niet branden aan dit onderwerp.
Zorg dat je de 12 seconden kan. Dat is veruit de moeilijkste oefening (voor mij). De rest valt eigenlijk heel goed mee.Ardj schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:59:
[...]
Ja precies, het is zo'n afweging: Hoe sneller je klaar bent, hoe meer geld er over blijft. Maar, hoe minder les, hoe minder zekerheid dat alles in 1 keer lukt
Is mens eigen. Ook jij laat toch een greintje trots zien bij de realisatie dat je met weinig/minder tevreden bent. Daar is helemaal niks mis mee, ik wil puur aangeven dat dit niet een mannendingetje is. Je bent waarschijnlijk nog jong dus je hebt nog weinig 'meegemaakt' in termen van dingen zien/horen/ervaren maar als je het van mij aan wil nemen: Vrouwen zijn net zo erg.SmurfLink schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:46:
[...]
Dat bedoelde ik inderdaad![]()
Nou heb ik geen kinderen, en maar een klein flatje gekocht omdat ik net begonnen ben op de arbeidsmarkt.. meeste van mijn vrienden hebben ook net hun eerste woning/baan/studeren nog, dus ken dit niet uit mijn eigen omgeving.![]()
Is het serieus een ding hoeveel hun man verdient? Pff, ga zelf werken voor je geld ofzo.. daar kan je trots op zijn, niet wat een ander verdient die toevallig een relatie met jou heeft. Het klinkt wel echt kansloos moet ik zeggen. Nou heb ik sowieso weinig met al dat vergelijken... ben tevreden met wat ik heb, al is het niet veel. Het is genoeg.
De 12 seconden? Bedoel je stapvoets?SmokingSig schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:23:
[...]
Zorg dat je de 12 seconden kan. Dat is veruit de moeilijkste oefening (voor mij). De rest valt eigenlijk heel goed mee.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ja dat. Was het geen 12 seconden minimum ?
Nee, gewoon paar meter totdat de examinator genoeg heeft gezien. Of vind dat die voldoende heeft gelopen.
Heb vrij recent mijn AVB behaald maar het minimum seconden weet ik niet. Was gewoon een bepaalde afstand bij mij.
Ah in BE is dat niet zo. Dan moet je min 12 seconden over 10 meter doen. Ik heb het examen een half jaar geleden afgelegd...
Bij tankstation hier om de hoek werkt 1 oudere dame die heel streng daarop is..Chakotay schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:17:
Ik ben heel incidenteel wel eens door tankstation-personeel aangesproken dat ik niet op de motor mag blijven zitten bij het tanken. Die tankstations sla ik tegenwoordig dus overNaast de motor staand tanken vind ik persoonlijk juist minder handig, als ik erop zit kan ik beter zien wat er gebeurt.
Als je op motor blijft zitten ontgrendeld ze de pomp niet...
Maar bij de meeste 'pay at the pump' stations is dat geen probleem..
In principe heeft ze wel gelijk, als het fout gaat is ernaast staan veiliger.. maar de kans dat er iets fout gaat is zo klein dat ik het risico wel wil lopen..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik zou zweren dat er minuten stond, nvm!
[ Voor 87% gewijzigd door steveman op 04-06-2018 16:31 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Het zal in de praktijk op hetzelfde neerkomen, dat je stapvoets kan rijden gedurende x tijd of over een bepaalde afstand zonder om te donderen of al te veel te slingeren. Waarbij je de motor in controle hebt qua gas e.d.SmokingSig schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:28:
Ah in BE is dat niet zo. Dan moet je min 12 seconden over 10 meter doen. Ik heb het examen een half jaar geleden afgelegd...

Ah, in NL is het inderdaad gewoon naast de examinator rijden over max 20 meter.SmokingSig schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:28:
Dit moet je hier kunnen:
https://www.cbr.nl/motoroefeningen.pp?
Je moet er 7 doen, waarvan de eerste in elk cluster steeds verplicht is en je moet er 5 voldoende uitvoeren (niet 2 in 1 cluster).
[ Voor 3% gewijzigd door Ardj op 04-06-2018 16:33 ]
die oefening vond ik best makkelijk (gewoon met slepende achterrem en gas combi snelheid reguleren).. draaien op de weg vond ik veel lastiger..SmokingSig schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:23:
[...]
Zorg dat je de 12 seconden kan. Dat is veruit de moeilijkste oefening (voor mij). De rest valt eigenlijk heel goed mee.
Nog steeds trouwens.. ik probeer altijd een 'sur-place' te doen bij stoplicht en dat gaat vaak best goed, maar keren op een (smalle) weg heeft een mental block bij mij..
Het is nog makkelijker als je gaat staan op de pegs.Rubman schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:31:
[...]
Het zal in de praktijk op hetzelfde neerkomen, dat je stapvoets kan rijden gedurende x tijd of over een bepaalde afstand zonder om te donderen of al te veel te slingeren. Waarbij je de motor in controle hebt qua gas e.d.
Halve draai had ik in het begin issues mee, maar dat heb ik aangegeven en vervolgens gewoon zo vaak gedaan beide kanten op (en daarna door het 8je in) dat ik er nu geen enkel issue meer mee heb.ToolkiT schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:32:
[...]
die oefening vond ik best makkelijk (gewoon met slepende achterrem en gas combi snelheid reguleren).. draaien op de weg vond ik veel lastiger..
Nog steeds trouwens.. ik probeer altijd een 'sur-place' te doen bij stoplicht en dat gaat vaak best goed, maar keren op een (smalle) weg heeft een mental block bij mij..
Tijdens AVB afgelopen week moest ik hem ook doen, examinator stuurde mij bewust een doodlopende weg in om te laten keren.
Vroeg achteraf waarom, want halve draai is toch al behandeld, wilde hij mijn reactie testen en overzicht etc.
Prima
Uiteindelijk lukte het me ook wel, maar ben er nog steeds geen fan van..Rubman schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:40:
[...]
Halve draai had ik in het begin issues mee, maar dat heb ik aangegeven en vervolgens gewoon zo vaak gedaan beide kanten op (en daarna door het 8je in) dat ik er nu geen enkel issue meer mee heb.
Maar dat mag volgens mij officieel niet op de weg (onzin regeltje dat je dan geen controle over je voertijg hebt ofzoHTT-Thalan schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:34:
[...]
Het is nog makkelijker als je gaat staan op de pegs.

Hier kan ik natuurlijk totaal geen rechten aan ontlenen maar ik heb wel eens gehad dat er politie langs reed terwijl ik staand rondreed. Geen aandacht gekregen.ToolkiT schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:46:
Maar dat mag volgens mij officieel niet op de weg (onzin regeltje dat je dan geen controle over je voertijg hebt ofzo)
Bij een pomp tegenover een vriend van mij moet je als motor/scooterrijder je helm afgeven bij de balie, anders blijft de pomp vergrendeld. Denk iets te vaak een tank-and-run gehadToolkiT schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:29:
[...]
Bij tankstation hier om de hoek werkt 1 oudere dame die heel streng daarop is..
Als je op motor blijft zitten ontgrendeld ze de pomp niet...
Maar bij de meeste 'pay at the pump' stations is dat geen probleem..
In principe heeft ze wel gelijk, als het fout gaat is ernaast staan veiliger.. maar de kans dat er iets fout gaat is zo klein dat ik het risico wel wil lopen..
Kalm aan! En rap een beetje!
Ja precies, dat scheelt weer een liter en dat is best wel nodigTylen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:00:
Beetje raar als ze de pomp niet ongrendelen dan

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik de UK was er een poos geleden een beetje een rel over dat je je helm af moet doen... ook als je systeemhelm hebt..BdK9001 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:14:
[...]
Bij een pomp tegenover een vriend van mij moet je als motor/scooterrijder je helm afgeven bij de balie, anders blijft de pomp vergrendeld. Denk iets te vaak een tank-and-run gehad
Uit protest gingen mensen tanken met alternatieve hoofddeksels om te bewijzen dat de policy nogal inconsistent is..
Nu hebben ze die regels veel minder.. Ik ga ook vaak met systeem helm op (maar open) naar binnen... nooit een probleem mee gehad..
Ik tank eigenlijk enkel bij onbemande stations. Handschoenen en helm blijven gewoon aan/op en ik blijf zitten (of ga terug zitten als ik moest afstappen voor een gemeenschappelijke kaartlezer)
Mijn handschoenen moeten sowieso uit, anders doe ik 10 minuten over het pakken van mijn pasje
Sowieso wil je geen benzine op je handschoenen. Doe je je vizier dicht, zit het daar ook aan.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
edit:
Duidelijke foto's toegevoegd
Duidelijke foto's toegevoegd
Zal ook maar eens reageren met een probleem. Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van de inserts van de bar-ends van een Yamaha Fazer 600? Volgens de manual kunnen alleen de bar-ends er af met een inbus. De bar-end heb ik er af, maar ik wil er spiegels op plaatsen, maar de meeste bar-ends die daar geschikt voor zijn hebben een eigen insert. Uiteraard kan ik ook een ander stuur plaatsen (met dus holle einden), maar ik weet niet of dat uitkomt met de lengte van de kabels naar de hendels.
Op dit forum staan wel ideeën, maar geen bevestiging van de oplossing.

[ Voor 39% gewijzigd door Eraser127 op 04-06-2018 19:13 ]
Ik kan niet eens zien wat er in je stuur zit. Is dat een moer, of iets van een schroefkop? Zie vooral een witte vlek.
#team_UTC+1
Mooi systeem! Wel jammer dat er meteen weer een octrooi op zit... Zou toch mooi zijn als veiligheidsfeatures door alle fabrikanten te implementeren zijn, ipv dat er weer rechten afgedragen moeten worden... Maar ik ben dan ook een anti-patent-hippie
@ToolkiT @BdK9001 tankstations met dat soort mooie regeltjes sla ik wel over, hier in NL (en in de UK) zijn er bijzonder weinige plaatsen waar je niet voordat je tank leeg is een ander tankstation te vinden is
Die regel dat je eerst je helm op moest zetten heb ik ook een keer gezien, ik heb vriendelijk bedankt, helm weer opgezet en weggereden...
Jij hebt makkelijk pratenChakotay schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:41:
[...]
@ToolkiT @BdK9001 tankstations met dat soort mooie regeltjes sla ik wel over, hier in NL (en in de UK) zijn er bijzonder weinige plaatsen waar je niet voordat je tank leeg is een ander tankstation te vinden is
Ik vermijd dat soort pompstations ook... onzin regeltjes..Chakotay schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:41:
[...]
Die regel dat je eerst je helm op moest zetten heb ik ook een keer gezien, ik heb vriendelijk bedankt, helm weer opgezet en weggereden...
Heeft er hier iemand van het merk fantic gehoord?
Deze Fantic Caballero 500 Scrambler vind ik best cool:
http://www.caballerofantic.com/en/scrambler/scrambler-500
<waarschuwing: site met geluid>
[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 04-06-2018 19:06 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht