Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:37
Ik wil de Arpenaz met voortent (dus XL-variant) kopen. :Y

https://www.decathlon.nl/...X8492485?mc=8492485&c=WIT

En mocht je dus ooit samen met je vriendin willen kamperen, dan zou ik een maatje groter (https://www.decathlon.nl/...X8492486?mc=8492486&c=WIT) kopen.
MichielK71 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:25:
[...]

Ik heb zelf een tent die hier erg op lijkt https://www.decathlon.nl/...p-3721?mc=8245650&c=GRIJS

Pakmaat is 40 / 15 / 15 centimeter. Dat is klein genoeg om op de motor mee te kunnen nemen. Gewicht is net geen 2 kilo.

Als je het wat ruimer wil hebben kan je ook kijken naar https://www.decathlon.nl/...p-3722?mc=8245651&c=GRIJS
Die is pakmaat 40 / 17 / 16 centimeter en weegt 2,6 kilo.
Lekker licht, maar ook klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:56
https://www.decathlon.nl/...n/_/R-p-105650?mc=8322425

Cilindervormige zak van 13 x 57 cm. 30 liter. Gewicht: 6,5 kg.
noes schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:51:
[...]

Staat in de specs hoe groot het is: Tentzak: 60 x 24 x 24 cm. Gewicht: 9,8 kg. In principe zou het wel op de motor moeten lukken, maar je hebt ook nog slaapspullen nodig (handdoek, bed, beddengoed etc) wat het totaal wel flink maakt. Heb je zijkoffers? Daar zou je je kleding in kunnen doen en je tent, slaapzak en luchtbed als rollen achterop. Zou moeten passen :Y

Ik heb deze tent zelf ook trouwens, is ruim genoeg voor 2 personen. In het voorcompartiment kunnen veel mensen staan (ik niet natuurlijk :N ) wat erg handig is bij aan/omkleden.
Klopt alleen die maten zeggen mij niet zo veel. Moet het morgen echt even zien :) .

Heb van die reis handdoekjes die amper ruimte innemen(ideaal! Ook van de decathlon?) en mijn slaapzak knal ik er wel bovenop. Enkel dan nog een slaapmatje. Kleren e.d. kunnen in de tanktas. Maar waar laat ik dan de overige spullen...

Ik ben zelf niet zo groot (op mijn paspoort staat 1,75... daar heb ik gelogen O-) ) dus ik kan al snel in een tent staan.
aidanl schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:51:
@R0y. misschien dat @Bommes kan vertellen wat voor tent hij gebruikt? :D
Bij hem moest er natuurlijk een Vespa in passen! :9

[ Voor 5% gewijzigd door R0y. op 01-06-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Als je met de auto gaat zou ik trouwens niet moeilijk doen over de pakmaat. :P Dan koop je later maar een compacte tent voor de motorvakanties. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

sylvesterrr schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:04:
Als je met de auto gaat zou ik trouwens niet moeilijk doen over de pakmaat. :P Dan koop je later maar een compacte tent voor de motorvakanties. :+
True. En als je voor een niet-compacte tent gaat, neem er één die je met een compressor opzetten kan :Y

Geen gedoe met stokken: compressor aansluiten en wachten is all it takes :*)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:47
Het belangrijkste van een tent is dat je er niet op bespaart.
Heb zelf een colemann gescoord die 2kg weegt en ruimte voor 3 man incl. voortent.

Opgerold is hij 10 bij 20 bij 30 cm groot/klein en dit is ie ook eenvoudig weer terug te brengen in de zak.
Binnentent zit er vast in en hij staat binnen 5 minuten.

Koste wel wat meer dan een b merk tent, maar als je eenmaal op vakantie bent dan had je er ook zeker meer voor over om een makkelijke en goede tent te hebben.

Nu had hij ook nog van die reflecterende spots en scheerlijnen, had ik niet voor gekozen maar is best fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
sylvesterrr schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:04:
Wij gaan eigenlijk altijd op vakantie met het vliegtuig. Dit gaat het eerste jaar worden met de auto maar enkel icm hotels.

De tent zal dus voornamelijk icm de motor worden gebruikt echter wil ik wel het comfort hebben om bijv de motorspullen buiten het ‘slaapvertrek’ te plaatsen en het liefst wat ruimte om ook in te zitten mocht het slecht weer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
kneusteun schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:22:
Het belangrijkste van een tent is dat je er niet op bespaart.
Heb zelf een colemann gescoord die 2kg weegt en ruimte voor 3 man incl. voortent.

Opgerold is hij 10 bij 20 bij 30 cm groot/klein en dit is ie ook eenvoudig weer terug te brengen in de zak.
Binnentent zit er vast in en hij staat binnen 5 minuten.

Koste wel wat meer dan een b merk tent, maar als je eenmaal op vakantie bent dan had je er ook zeker meer voor over om een makkelijke en goede tent te hebben.

Nu had hij ook nog van die reflecterende spots en scheerlijnen, had ik niet voor gekozen maar is best fijn!
Heb je een linkje? Ben benieuwd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R0y. schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:00:
https://www.decathlon.nl/...n/_/R-p-105650?mc=8322425

Cilindervormige zak van 13 x 57 cm. 30 liter. Gewicht: 6,5 kg.

[...]

Klopt alleen die maten zeggen mij niet zo veel. Moet het morgen echt even zien :) .

Heb van die reis handdoekjes die amper ruimte innemen(ideaal! Ook van de decathlon?) en mijn slaapzak knal ik er wel bovenop. Enkel dan nog een slaapmatje. Kleren e.d. kunnen in de tanktas. Maar waar laat ik dan de overige spullen...

Ik ben zelf niet zo groot (op mijn paspoort staat 1,75... daar heb ik gelogen O-) ) dus ik kan al snel in een tent staan.

[...]

Bij hem moest er natuurlijk een Vespa in passen! :9
Dat is best een behoorlijke tent.. rij hebben zoiet wat we als voortent bij de camper gebruiken.. maar ik zou dat niet achter op de motor knopen.. een trekkers tentje is toch echt handiger..
Je moet op een motor nou eenmaal kiezen of delen.. het extra comfort weegt voor mij niet op voor de prijs die je betaald voor de wegligging tijdens het rijden (waar het toch om gaat)..
Is een B&B of van die trekkershutjes niet een optie? never mind zie net de post dat het specifiek om de TT gaat.. in dat geval kan het wel.. niet ideaal, maar kan.. als je gaat touren zou ik echt een kleinere tent nemen..

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 01-06-2018 17:53 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:57
Zo, anders crash je even met een goede 300 kph.... :X

[Streamable: https://streamable.com/6xpdj]

Blijkbaar heeft hij 'alleen' een schouder uit de kom en mogenlijke hersenschudding, en heeft hij alweer gevraagd om morgen gewoon mee te mogen doen 8)7

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04:22
Wow, dat had ook anders kunnen aflopen. Die mag in zijn handjes wrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:30:

[video]

Blijkbaar heeft hij 'alleen' een schouder uit de kom en mogenlijke hersenschudding, en heeft hij alweer gevraagd om morgen gewoon mee te mogen doen 8)7
WTF :X wat een geluksvogel zeg!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Chakotay schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:30:

[video]

WAT?!

Totale helden zijn het ook he _/-\o_

Over helden (gekken?) gesproken... IOM TT is ook weer!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:30

A13X

Dude

steveman schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 21:18:
[...]

WAT?!

Totale helden zijn het ook he _/-\o_

Over helden (gekken?) gesproken... IOM TT is ook weer!
En die heeft zijn eerste slachtoffer alweer opgeëist.....
Dan Kneen

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Raym09 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 21:30:
[...]

En die heeft zijn eerste slachtoffer alweer opgeëist.....
Dan Kneen
En ze zijn nog maar met de trainingen bezig :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
steveman schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 21:36:
[...]

En ze zijn nog maar met de trainingen bezig :X
Ook dan gaan ze heel erg hard. Michael Dunlop heeft een persoonlijk record gereden tijdens een training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:07
Wat gebeurde er nou bij die crash?
Ik heb er wel eens een zo zien vliegen tijdens een race in oostenrijk (op tv) omdat hij was doorgereden na een val. Tijdens het aanremmen brak daarna de clipon af en blokkeerde zijn voorwiel. :/

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 01:28:
Wat gebeurde er nou bij die crash?
Ik heb er wel eens een zo zien vliegen tijdens een race in oostenrijk (op tv) omdat hij was doorgereden na een val. Tijdens het aanremmen brak daarna de clipon af en blokkeerde zijn voorwiel. :/
Hij had op hoge snelheid een tankslapper, daarbij wil het wel eens voorkomen dat door alle krachten de remblokjes naar buiten geduwd worden. De remhendel heeft daarom onverwacht wat extra slag, waarna hij in 1 klap alsnog aangrijpt. -> stoppie met 300 kph terwijl de motor al alle kanten op gaat -> boem -> vlieg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:04
Het giet oan vandaag :). 125km blubber. Even de recorder achterop binden en om 10 uur verzamelen. Banden behandeld met ride on dus lekrijden is hopelijk ook niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier "giet it ek oan". Straks onderweg van Zwolle richting nijmegen voor een proefrit. Als alles meezit wil ik daarna meteen de overschrijving regelen + via de mobiel een verzekering afsluiten. Dan kan ik al rijdend op de motor naar huis. Miss Sypie redt zich daarna wel met het koekblik naar huis toe...

Nog aanraders voor vlotte motorverzekering via internet? Met de auto zit ik bij Promovendum maar die bieden geen motorverzekering aan voor zover ik gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Laatst online: 10:57
sypie schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 09:53:
Hier "giet it ek oan". Straks onderweg van Zwolle richting nijmegen voor een proefrit. Als alles meezit wil ik daarna meteen de overschrijving regelen + via de mobiel een verzekering afsluiten. Dan kan ik al rijdend op de motor naar huis. Miss Sypie redt zich daarna wel met het koekblik naar huis toe...

Nog aanraders voor vlotte motorverzekering via internet? Met de auto zit ik bij Promovendum maar die bieden geen motorverzekering aan voor zover ik gezien heb.
Leuk! Welke motor hoop je te kopen? Ik heb zelf voor de ANWB gekozen, uiteraard omdat ik daar lid van ben en 5% korting krijg. Daarnaast is een bijkomend voordeel dat je kan meeliften op de bonus malis van een andere al verzekerde auto of motor. Ik heb daar dus de auto en motor. Omdat de auto een aanzienlijke hogere no claim heeft ben ik goedkoper uit. Daarnaast zijn ze al niet eens zo duur vergeleken met andere partijen. Of ik heb niet goed genoeg gezocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

InShared kan je regelen vanaf je mobieltje. Al paar keer gedaan direct na overschrijven van motor.

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40

Welke dealer ga je naar toe? TLM of Termaat, of koop je particulier?

Via internet kom je met de zoektermen motor verzekering vergelijken uit bij verschillende maatschappijen die motorverzekeringen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Als je belt naar de verzekering is het toch direct geregeld? Of is dat enkel bij ZLM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:52
R0y. schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:12:
Als je belt naar de verzekering is het toch direct geregeld? Of is dat enkel bij ZLM?
Kan volgens mij bij de meeste. Bij die van mij was het inspreken van de voicemail in het weekend al voldoende. Op de maandag werd dan nog even gebeld om het een en ander te checken.

Kan het zijn dat ik je (witte gsr) gistermiddag gespot heb op de nieuw vlissingseweg ter hoogte van westerzicht? Was volgens mij tussen 14u en 15u.. Je zal mij niet gezien hebben waarschijnlijk, want ik was met de benenwagen.. Kan zelf ff niet rijden natuurlijk :|

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
mr_zippey schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:49:
[...]

Kan volgens mij bij de meeste. Bij die van mij was het inspreken van de voicemail in het weekend al voldoende. Op de maandag werd dan nog even gebeld om het een en ander te checken.

Kan het zijn dat ik je (witte gsr) gistermiddag gespot heb op de nieuw vlissingseweg ter hoogte van westerzicht? Was volgens mij tussen 14u en 15u.. Je zal mij niet gezien hebben waarschijnlijk, want ik was met de benenwagen.. Kan zelf ff niet rijden natuurlijk :|
Jup dat was ik :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo gister een dure... Grote beurt met wat complicaties bij kleppen stellen: £712 :(
Maar ja als ik kijk wat ik gemiddeld aan beurten betaald heb valt het mee.. en inmiddel 56k KM op de klok..
Volgende beurt doe ik denk ik zelf, moeilijke werk is inmiddels al gebeurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 21:42
Vanmorgen nieuwe bandjes op de motor laten leggen, eerste wat me opvalt: het lopen met de motor gaat ineens belachelijk zwaar. Moet echt kracht zetten om de motor achterin de tuin op zijn plek te zetten, waar dat voorheen eigenlijk moeiteloos ging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
AcidBurn schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:38:
Vanmorgen nieuwe bandjes op de motor laten leggen, eerste wat me opvalt: het lopen met de motor gaat ineens belachelijk zwaar. Moet echt kracht zetten om de motor achterin de tuin op zijn plek te zetten, waar dat voorheen eigenlijk moeiteloos ging.
Dat heb ik nog nooit gehad, eerder andersom.. zitten je remmen er wel goed op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Filmpje van RJ gaat beetje viral op FB
Vanaf 1:25
YouTube: The silent bike, the stealth Pedestrian and the cool bus driver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@ToolkiT 9gag staat er ook vol mee. Vind het wel een leuk moment :)

@AcidBurn Ik zou ff controleren of bijvoorbeeld je achterwiel niet scheef zit waardoor nu inderdaad de rem (te veel) aanloopt

[ Voor 48% gewijzigd door lolgast op 02-06-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
AcidBurn schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:38:
Even kijken waar het in zit, want dat hoort niet. Remblokken die aanlopen, een wiel spacer die niet goed zit, een wiel dat scheef zit. Er moet iets zijn wat er voor zorgt.
Met al die roadrage filmpjes van tegenwoordig is deze ook wel erg leuk :)

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 21:54
Na al die mooie verhalen hier van @Bommes besloten Mrs. FragFrog en ik om ook eens wat van onze tour te posten. Nu waren we gisteren beide vroeg vrij van werk, het is werkelijk belachelijk lekker weer in Zweden (en geen idee hoe lang dat nog duurt), dus besloten we om eens te proberen met de tent weg te gaan.

Nu zijn wij niet zo van het ultra-light-slapen-op-een-dekentje camperen, dus we hadden een, erm, aanzienlijke hoeveelheid bagage mee :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TQC7aqGiR7OLdgZL4NeiDYrI/medium.jpg

Aangezien we nog e.e.a. moesten regelen voordat we erop uit konden trekken (mijn koelvloeistof zat op het minimale niveau, niet handig met dertig graden) duurde het wel even voordat we vertrokken, maar uiteindelijk was het dan zover en om exact vierendertig minuten over vijf konden we de laan uitrijden. Ons plan was om de eerste dag alvast een eind van Stockholm af te komen, dus ik zal jullie de saaie snelwegkilometers besparen, maar om een uur of acht waren we dan toch in de buurt van Örebro en besloten we om iets te eten te zoeken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k1kgqlwfxgxqaxbmuDzmax7t/medium.jpg

Geen blikjes bier voor ons, we waren wat moe en ze zijn hier nogal streng, dus lekker aan de cola :+ Daarna ging de pizza er ook wel erg goed in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WhAtkzX4A16wY4sMoYJ5R4kI/medium.jpg
Toevaligerwijs was de broer van de eigenaar in Nederland, dus hij begroette ons zowaar in het Nederlands. Dat in de middle of nowhere in Zweden, je verwacht het niet!

Enfin, nog een klein uurtje verder rijden kwamen we aan bij de camping die we origineel op het oog hadden. Echter, daar bleek een of ander evenement aan de gang te zijn, waardoor het stervensdruk was en bovendien hadden ze de prijzen ook maar aangepast, en wij vonden het beide een tikkeltje debiel om vijftig euro voor een campeerplaats te betalen, dus besloten we om het dan maar luxe te doen en een B&B op te zoeken. Het was even racen om daar aan te komen voordat ze dicht gingen, maar gelukkig was er geen politie te zien en stonden we vlak voor tien uur dan bij deze prachtige klassieke boerderij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mRoMXC57Pn2LetLLgnHsMEzK/medium.jpg

Helaas heb ik geen foto van het meisje wat ons begroette, maar laten we maar zeggen dat het een prachtige omgeving is daar :Y)

Geen croissant voor ons, nadat we heerlijk uitgeslapen zijn konden we een ontbijtje maken met gebakken ei en lekkere bammetjes, en voor de gelegenheid had Mrs. FragFrog maar haar Indian T-shirt aangetrokken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SZLYZdpZ3REtpvfq9mD2yUse/medium.jpg

Vol goede moed sjorden we onze bagage weer op de motor, en met wat haast om maar niet te lang stil te staan in de felle zon waren we al snel op pad. Ditmaal hebben we de snelwegen ontweken, en dan kom je terecht op de landsweggetjes waar de snelheidslimiet doorgaans op 90 ligt en je bijna niemand tegenkomt: erg prima rijden! Rond het middaguur begonnen we ons wel een beetje zorgen te maken over het benzinepeil, aangezien we er alweer 150 kilometer op hadden zitten sinds de laatste tankbeurt en je tussen alle bossen niet zo gek veel pompstations vindt. Alsof het erom gedaan is reden we gelukkig tien kilometer verder langs een pompstation, en dat moet uiteraard gevierd worden met een ijsje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cveBagxpWGyhaSGe1G0uOzjc/medium.jpg

Nog snel een paar broodjes erbij gekocht, en een klein uurtje verder vonden we een mooie plek om even te lunchen en dit verhaal te tikken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TfpzqHhSjDIpyzANXFqiA0jh/medium.jpg

Ons plan is om vandaag nog door te rijden naar Brattmon vlakbij de grens met Noorwegen, maar wellicht slaan we eerder af zodat we morgen niet al te ver terug hoeven te rijden naar Stockholm: helaas moeten we maandag wel weer op werk verschijnen... maar tot dan genieten we nog even van de lege wegen en de zon 8)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:52
Die Karcher foamer kost een habbekrats, maar zou niet in de buurt komen (volgens de paar revieuws die ik heb kunnen vinden) van een foamer die 3x zo duur is.
Maar als ik jouw foto zie is het resultaat toch bevredigend. Zal ongetwijfeld met een goede afstelling gebaseerd op een goed reinigingsmiddel te maken hebben :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
MichielK71 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 10:58:
[...]

Welke dealer ga je naar toe? TLM of Termaat, of koop je particulier?

Via internet kom je met de zoektermen motor verzekering vergelijken uit bij verschillende maatschappijen die motorverzekeringen aanbieden.
Ik koop particulier. Een BMW R1100RT. Wordt mijn dagelijkse vervoer zodat de auto kan blijven staan.

Motor moet alleen nog even op naam gezet worden, gaan we zo doen, daarna meteen de verzekering doen en een stuk rijden.

@lolgast Kun je de TS bijwerken?
UserMotormerkMotortypeBouwjaarProvincie
SypieBMWR1100 RT1996Overijssel

[ Voor 21% gewijzigd door sypie op 02-06-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 09:00
SniperGuy schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:15:
[...]

Die Karcher foamer kost een habbekrats, maar zou niet in de buurt komen (volgens de paar revieuws die ik heb kunnen vinden) van een foamer die 3x zo duur is.
Maar als ik jouw foto zie is het resultaat toch bevredigend. Zal ongetwijfeld met een goede afstelling gebaseerd op een goed reinigingsmiddel te maken hebben :)
Niks te klagen over de foamer, Hij is goed instelbaar en de laag is erg mooi en dik genoeg of dun als je dat wil. En maakt ook nog is mooi schoon :) Ook op internet lees ik er weinig klachten over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Grappig om te zien dit. Start op 1 minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Shorttrack voor 50CC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@PilatuS Die had ik ook wel eens gezien ja, Kan een aardig potje bochten nemen :o

@TheBrut3 Stel je zit in zo'n situatie en je vind het verstandig om de benen te nemen, dan kijk je toch of je gevolgd wordt -.-' Mocht mij dit overkomen, dan ging ik echt niet bij dat tankstation afwachten wat er ging gebeuren, dan reed ik wel weer verder :+ Beetje vreemd zo zonder context imho

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het is wel meer dan 50cc. Die dingen zijn er wel compleet voor gemaakt, het stuur is ook niet symmetrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Wat is het rustig hier!

Morgen een rit vanuit de personeelsvereniging van mijn werk. Hoop op goed weer :Y

Oja. En vandaag voor de tent wezen kijken. Wou uiteindelijk een tent meenemen voor achterop de motor maar uiteindelijk is het toch een grote geworden. Moet deze mee moeten achterop zal het niet zo’n probleem zijn gok ik en anders zien we het dan wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-10 21:49

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Na de proefrit die ik vandaag gedaan had in de buurt van Arnhem moest de kentekencard opgehaald worden bij de eigenaar. Hij ligt/lag in het ziekenhuis in Utrecht waardoor we eerst een rit van zo'n 80 km daarheen gemaakt hebben. Onderweg had ik zo mijn bedenkingen, misschien een waardeloze manier van scam... Maar gelukkig was dat niet zo.

Na het oppikken van de kentekencard naar De Bilt gereden, de boel overgeschreven en financiën geregeld. Daarna van De Bilt via wat binnendoorweggetjes naar Zwolle gereden. Bijna 200 km er bij op de teller gezet. Het rijden op deze motor vermoeit in ieder geval niet. Een echte tourmachine waar je zo een dag op kunt zitten, als je getraind zitvlees hebt.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Tribunus
Eindelijk een stukje kunnen rijden met de nieuwe motor! Uiteraard nog aan het inrijden dus nog niet alle opties zijn vrijgegeven en er wordt van mij verwacht dat ik niet hoger ga dan 6500 toeren. Eigenlijk een verstandige keuze gezien de power van deze motor!

Nu nog een andere uitlaat en ik verwacht ook wel het powerparts zadel te kopen!

En dan een fatsoenlijke foto:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jDeGDkj.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
@sypie Je staat in de startpost

@Tribunus Really....... ;( Ik druk echt net op opslaan van de OP. Kan ik weer editten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribunus
lolgast schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 21:40:
@sypie Je staat in de startpost

@Tribunus Really....... ;( Ik druk echt net op opslaan van de OP. Kan ik weer editten :P
Sorry, but thanks tough :9 _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tribunus schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 21:39:
er wordt van mij verwacht dat ik niet hoger ga dan 6500 toeren. Eigenlijk een verstandige keuze gezien de power van deze motor!
Valt wel mee hoor :) Gewoon niet het gas snel open trekken. Je kan prima het voorwiel op de grond houden en vol gas geven op die fiets zolang je het gas maar niet te snel helemaal open doet. Met een dot gas is het wheelies zonder enige moeite en niet alleen in de 1. Heb met mijn KTM nog nooit een onbedoelde wheelie gemaakt met zo goed als hetzelfde blok. Het is met dat blok wel echt opletten dat als je later meer gas gaat geven dat je het gas dus rustig open draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
PilatuS schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 22:52:
[...]

Valt wel mee hoor :) Gewoon niet het gas snel open trekken. Je kan prima het voorwiel op de grond houden en vol gas geven op die fiets zolang je het gas maar niet te snel helemaal open doet. Met een dot gas is het wheelies zonder enige moeite en niet alleen in de 1. Heb met mijn KTM nog nooit een onbedoelde wheelie gemaakt met zo goed als hetzelfde blok. Het is met dat blok wel echt opletten dat als je later meer gas gaat geven dat je het gas dus rustig open draait.
I know, doelde meer op het feit dat de eerste 1000km de eerste redline al op 6500 word gezet. Deze kan je pas aanpassen na de eerste beurt. Ook dan worden de extra functies aangezet zoals de launch control. Maar wat je zegt heb ik inmiddels wel ervaren. Rustig op het gas is voor nu voldoende :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tribunus schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:27:
[...]

Maar wat je zegt heb ik inmiddels wel ervaren. Rustig op het gas is voor nu voldoende :+
Dat zal wel ja :) De meeste mensen doen wheelies zo rond de 5000 toeren. Dus als ie alleen een lagere redline heeft kan je zelfs nu het voorwiel makkelijk omhoog krijgen op het gas :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:32
aidanl schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:51:
@R0y. misschien dat @Bommes kan vertellen wat voor tent hij gebruikt? :D
De vorige trip met de Vespa had ik zo een opgooi tent van de Decathlon bij me.
Dat was een leen tent die eigenlijk wel goed beviel.
Nadeel dat je met zo een hoepel achterop rond rijd.

De afgelopen trip op de Fazert had ik "mijn" 20 jaar oude Perry sport tentje weer bij me. Simpel koepel tentje ruim genoeg voor mij een redelijk snel op gezet.
Grote voordeel is de kleine voortent waar je stink schoenen kunt stallen.. :Y
Ding is wel versleten ondertussen, is trouwens ook van de ex dus daar afgegooid van de week.

Moest ik nu weer gaan en een tent moeten kopen zou ik zeker voor iets met een voortentje gaan en als het kan zo makkelijk mogelijk op te zetten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Laatst online: 12-10 21:42
Probleem van het zwaar aanlopen gevonden: een vd remblokken achter bleek vast te blijven zitten na gebruik. Dat ding schoongemaakt, doet die het goed blijft vervolgens de andere hangen. Ook schoongemaakt, toen werd duidelijk dat de remklauw eigenlijk aan revisie toe is.

Dat, en 1 vd remschijven voor mag voor eind van het jaar vervangen worden. Dan gewoon beiden ineens vervangen.
Wordt nog best een duur jaar voor een motor die eigenlijk al afgeschreven is en enkel nog overeind wordt gehouden om volgend jaar pekelhok te worden...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ich bin wieder da.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nJReSqys1IgMuBdpRjDkObz9/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-10 21:49
Weet iemand wat KTM aan het doen is met de officiële dealers? Mijn dealer (Verpalen) is nu geen dealer meer maar Motoport wormerveer neemt het over. Als ik op https://www.ktm.com/nl/dealer/ kijk zie ik ook nog maar heel weinig dealers, waren er eerst veel meer. Ik heb ook wel eens onderdelen bij Goedhart besteld en ze waren ook KTM dealer maar ze staan er nu niet meer tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Volgens mij missen er gewoon een hoop op de site, andre motors in ermelo staat er ook niet tussen.
Verpalen was gestopt omdat KTM te groot geworden is las ik, RB motoren vinden yamaha's leuker ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Maegrim schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:53:
Volgens mij missen er gewoon een hoop op de site, andre motors in ermelo staat er ook niet tussen.
Verpalen was gestopt omdat KTM te groot geworden is las ik, RB motoren vinden yamaha's leuker ofzo :P
Vaak hebben ze weinig keuze en wilt een merk dat ze alleenrecht krijgen, ene kant kleine voordelen maar aan de andere kant wordt je wel behoorlijk beperkt en moet je voldoen aan allerlei targets.

Mijn motorzaak Huybers was ooit officieel dealer van 4 Japanse merken, maar heeft een voor een afscheid genomen. Die wilde gewoon alles en iedereen kunnen blijven helpen van die merken, die wilde niet naar een mega pand in Eindhoven met een glimmende showroom en gewoon gezellig en normaal blijven zoals ze altijd al zijn geweest. Nieuwe motoren leveren ze nog steeds, onderhoud en schades. Alles origineel en gewoon goed. En dat heeft ze geen windeieren gelegd. :)

Wat KTM nu doet geen idee, ik weet wel dat de nieuwe importeur het merk best wel weer op de kaart heeft gezet, maar de verandering nu snap ik idd ook niet helemaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 03-06-2018 14:11 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die site klopt niet. Er zijn echt wel meer dealers dan dat. Zie hier bijvoorbeeld: https://www.ktm.com/ktmontour/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:48

epic_gram

undercover moderator

goedhart geen KTM dealer meer? Nee toch?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:24
Gisteren een proefrit gemaakt op een 2018 Harley Davidson Fat Bob (114ci). Man man man wat een beest van een motor is dat. Totaal niet je typische H-D motor met het potato potato geluid, maar een lekkere rumble en zodra je bovenin de toeren zit snap ik de naam 'Screamin eagle' die op de uitlaatdempers stond 8). En qua sturen viel het ook zeker niet tegen eigenlijk! Lekker op een dijkje op en neer gereden in Rotterdam en was echt leuk. Enige nadeel van de motor (en alle H-D's) is de prijs.. 20.000€ voor de 107ci (1750cc) versie en 23.000€ voor de 114ci (1850cc) versie 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xiOYLfRRdCXGjctaiqnBSYjU/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tTo9P5oQKBDZxyAbjkfP3XPB/thumb.jpg

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Gaan Harleys niet snel nog meer in prijs omhoog door dat import geneuzel tussen de EU en US ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Zou best kunnen. Ik moet trouwens altijd wel grinniken om "<insert bevolkingsgroep> DESTROYS Harley Davidson!!!" Youtube filmpjes.

Als je naar de prijzen kijkt lijkt me dat redelijk vanzelfsprekend. Voor de prijs van één nieuwe Harley koop je ook een willekeurige nieuwe Japanner én heb je zelfs nog geld over voor een goedkoop klein autotje. Of een leuke vakantie. Of een maandabbo op je favoriete dame van plezier.

Ik zou best een Nightrod zoals @FragDaddy willen of het model van Jax :+ maar financiëel is dat gewoon niet te doen. Voor mij dan :P

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 03-06-2018 15:18 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:33
Ik weet dat op 1 januari de prijzen al wat omhoog waren gegaan (zo'n 5-10%). Mogelijk al voorbereiding op import heffingen.

Die fat bob is wel erg gaaf. Zou er graag 1 willen maar helaas te duur. Moet het maar doen met een Iron O-) . Nog 6 dagen en dan ophalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leviathius schreef op zondag 3 juni 2018 @ 14:47:
Gisteren een proefrit gemaakt op een 2018 Harley Davidson Fat Bob (114ci). Man man man wat een beest van een motor is dat. Totaal niet je typische H-D motor met het potato potato geluid, maar een lekkere rumble en zodra je bovenin de toeren zit snap ik de naam 'Screamin eagle' die op de uitlaatdempers stond 8). En qua sturen viel het ook zeker niet tegen eigenlijk! Lekker op een dijkje op en neer gereden in Rotterdam en was echt leuk. Enige nadeel van de motor (en alle H-D's) is de prijs.. 20.000€ voor de 107ci (1750cc) versie en 23.000€ voor de 114ci (1850cc) versie 8)7

[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik een Harley zou kopen, zou dat het model worden. Die dingen schijnen een van de eerste HDs te zijn met een beetje wegligging .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ToolkiT schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:19:
[...]

Als ik een Harley zou kopen, zou dat het model worden. Die dingen schijnen een van de eerste HDs te zijn met een beetje wegligging .
Lekker boeiend met die grondspeling :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
ToolkiT schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:19:
[...]

Helemaal mee eens. Ben geen fan van die 'klassieke' Harley's met al dat chroom en dergelijke. Het radicale en matzwarte van deze Fat Bob spreekt mij juist weer heel erg aan.

En voor wat betreft de wegligging valt dat echt reuze mee inderdaad. Ik was echt lekker aan het scheuren op een dijk en had geen enkele keer dat ik met de voetpedalen over het asfalt ging of dat ik merkte op de limiet te rijden. En ik ging echt niet als een bejaarde door de bocht :9. Dus @PilatuS, eerst er een keer op rijden voordat je conclusies gaat trekken >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Vergeet de XR1200 niet. Toch best een dikke naked.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Leviathius schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:27:
[...]
Ik was echt lekker aan het scheuren op een dijk en had geen enkele keer dat ik met de voetpedalen over het asfalt ging of dat ik merkte op de limiet te rijden. En ik ging echt niet als een bejaarde door de bocht :9. Dus @PilatuS, eerst er een keer op rijden voordat je conclusies gaat trekken >:).
Er zit natuurlijk een hoop verschil tussen de verschillende modellen. Af en toe zie ik een crash voorbij komen waarvan ik denk: welke idioot maakt zo'n fiets ? Het blijft natuurlijk een fiets die niet gemaakt is om hard mee door de bocht te gaan en dat is prima, alleen iemand die crashed omdat ie de 25 graden hellingshoek nog niet eens kan halen :X Het feit blijft wel dat je 45 graden met zo'n fiets gewoon niet kan halen. Geen idee wat dit model doet, maar het zal meer dan die 25 graden zijn. Ik snap prima dat het leuke fietsen zijn, maar ze blijven gemaakt om lekker relax mee te rijden, niet om hard door de bocht te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
PilatuS schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:39:
[...]

Er zit natuurlijk een hoop verschil tussen de verschillende modellen. Af en toe zie ik een crash voorbij komen waarvan ik denk: welke idioot maakt zo'n fiets ? Het blijft natuurlijk een fiets die niet gemaakt is om hard mee door de bocht te gaan en dat is prima, alleen iemand die crashed omdat ie de 25 graden hellingshoek nog niet eens kan halen :X Het feit blijft wel dat je 45 graden met zo'n fiets gewoon niet kan halen. Geen idee wat dit model doet, maar het zal meer dan die 25 graden zijn. Ik snap prima dat het leuke fietsen zijn, maar ze blijven gemaakt om lekker relax mee te rijden, niet om hard door de bocht te gaan.
Je hebt inderdaad gelijk hoor, deze soort motoren zijn niet gemaakt om over een bergpas te scheuren. Maar meer om lekker relaxed, met op z'n tijd een lekker stukje sturen, te kunnen rijden. Als ik het goed herinner heeft deze Fat Bob een hellingshoek van max 32 graden aan beide kanten. Ter vergelijking, de H-D Iron 883 en de meeste nieuwe Softails hebben een hellingshoek van 28 graden. Of je dat verschil snel zult merken? Denk het niet :+.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001

Winkiller

De Mopperpot

Ook even op stap geweest met een maat en zijn R1200GS, foto's zijn gemaakt bij kasteel Haarzuilens.

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/2ed8304.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/9zwns1.jpg

2 All Roads maar totaal verschillend. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Van de motor die ik gisteren gekocht heb deed één van de voorste knipperlichten het niet. Hierdoor kennis gemaakt met het degelijke ontwerp van BMW in de jaren 90: om het knipperlicht te vervangen moet je gewoon de spiegelhouder+knipperlichthouder van het chassis af trekken... Als je te hard trekt dan trek je de draden stuk, zo lang zijn die nou ook weer niet.

Bleek dat niet de lamp stuk was maar dat er slecht contact was in de connectoren. Even opgepoetst, met een stuurpapiertje over de metalen lipjes van de connector, tandenborstel er overheen en alles was weer in orde.

Denk dat die motor de komende tijd nog aardig wat poetsbeurtjes krijgt, vooral op lastige hoekjes waar je pas bij komt op het moment dat er ergens een kap afgehaald wordt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
Kom al zo lang op Tweakers, maar kom hier pas een paar dagen. Mooi ! Ben sinds 2 weken trots eigenaar van een CBR 600 RR '03.

Gister de knipperlichten vervangen, klus normaal nooit aan motoren of überhaupt. Maar dit was wel een leuke klus! M'n motor leren kennen zonder kappen en even lekker ermee bezig zijn. Maar was toch iets meer werk dan ik dacht, zowel voor als achter vervangen..

Ik ga het hier lekker volgen en wat tour ideeën opdoen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
R0y. schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 21:33:
Wat is het rustig hier!
[...]
Wat dacht je dan, met dat weer is iedereen toch lekker aan het rijden :9~ niet te warm maar toch een stralend zonnetje, echt ideaal.

Ik heb voor het eerst Calimoto uitgeprobeerd. Valt goed mee in gebruik, enkel jammer dat ik er niet de hele Benelux op heb ipv enkel Vlaanderen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Net terug van een ritje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o5xtk6PL9Ih5s8cqM0hznrgc/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jammer van die witte vlek :+

Mooie foto, kan zo in het weerfoto topic op mf ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik weet het :$
Mooie foto, kan zo in het weerfoto topic op mf ;)
Done :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 08:16
Vrijdag schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:34:
[...]

Ik wilde eigenlijk nu zeggen dat ik ninja skills heb..... Maar die heb ik niet :'( @Ophidian wel. Hij wel :(
Nee niet meer :'(

Met pijn in mijn hart heb ik hem verkocht. Voorheen werkte ik in het centrum van Amsterdam. Door verandering van baan werk ik vanaf nu op fietsafstand en zal ik dus zo vaak mogelijk de fiets gaan pakken. Ik merkte al dat ik in het beetje vrije tijd dat je hebt (met jonge twee kinderen), ik vrijwel nooit een rondje ging rijden maar altijd even een rondje ging stampen op de MTB.

Nu kon ik er een goede prijs voor krijgen en heb ik best weinig afgeschreven. Uiteindelijk maar besloten om hem nu weg te doen en over een paar jaar een andere te kopen. Momenteel nog in diepe rouw, maar de gedachte om over een aantal jaren zoiets als een Kawasaki Z1000SX te kopen maakt een hoop goed. ;) Ik zal je niet meer pesten dus :(

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ophidian schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:22:
[...]
-lang, treurig verhaal-
Afbeeldingslocatie: https://www.reactiongifs.com/r/but-why.gif

;( :(:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier inmiddels ook weer bijna 3 uur terug van een een lekker lang weekend motorrijden wat op al op donderdagochtend om 07:00 uur begon. 4 dagen heerlijk kunnen sturen naar en door 't Duitse Westerwald met o.a. @Tankiej en nog een slordige 50 anderen.

Smaakt weer naar méééééér.... >:) >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 23:18
wimmel_1 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 21:36:
Hier inmiddels ook weer bijna 3 uur terug van een een lekker lang weekend motorrijden wat op al op donderdagochtend om 07:00 uur begon. 4 dagen heerlijk kunnen sturen naar en door 't Duitse Westerwald met o.a. @Tankiej en nog een slordige 50 anderen.

En voor mij begon het al op woensdagochtend 10.00 :+
Was weer een mooi weekend inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Met pijn in mijn hart heb ik hem verkocht. Voorheen werkte ik in het centrum van Amsterdam. Door verandering van baan werk ik vanaf nu op fietsafstand en zal ik dus zo vaak mogelijk de fiets gaan pakken. Ik merkte al dat ik in het beetje vrije tijd dat je hebt (met jonge twee kinderen), ik vrijwel nooit een rondje ging rijden maar altijd even een rondje ging stampen op de MTB.

Nu kon ik er een goede prijs voor krijgen en heb ik best weinig afgeschreven. Uiteindelijk maar besloten om hem nu weg te doen en over een paar jaar een andere te kopen. Momenteel nog in diepe rouw, maar de gedachte om over een aantal jaren zoiets als een Kawasaki Z1000SX te kopen maakt een hoop goed. ;) Ik zal je niet meer pesten dus :(
Heb je je Ninja 650 verkocht? En nu motorloos? :o
Dat wordt een lange rouwperiode... en daar is maar één remedie voor: een andere motor kopen! :*)

Wellicht een goedkoper model om het minder vervelend te vinden dat je er maar weinig op kan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00
Mijn achterband heeft in het midden nog 2,5a3mm profiel. Tot welke diepte rijden jullie door? Voor heeft nog 4,5a5mm. Zonde om al te vervangen imho.

Nice, waar ging dat vanuit? :)

[ Voor 59% gewijzigd door ephymerous op 03-06-2018 22:27 ]

XXXVI

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ephymerous schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:25:
Mijn achterband heeft in het midden nog 2,5a3mm profiel. Tot welke diepte rijden jullie door? Voor heeft nog 4,5a5mm. Zonde om al te vervangen imho.
Ligt er aan wat je van plan bent te gaan doen. Als je die band de komende maand alleen maar gaat gebruiken om er wat rustig in de omgeving mee rond te gaan rijden dan zou ik 'm gewoon "OP-rijden".... Ga je er één dagje mee naar 't buitenland (met ander asfalt waar "beestjes" in zitten welke rubber vreten) dan zou ik 'm er nú al af gooien.

Voorband kan nog wel een weekendje mee.....Als ik 't zo lees :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wat Wimmel zegt. Ik heb mijn achterband regelmatig tot op een millimeter opgereden, maar ik rij dan ook nooit in de regen. Slicks voor straat mogen niet (en terecht) maar hoe ik met mijn motor rij zou het geen probleem zijn. Ga je woon/werk doen waarbij de kans op regen dik aanwezig is zou ik gewoon de slijtnok aanhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Precies, mijn band zit nu tegen de 2,5mm maar is kei vierkant dus voor het komende motorweekend gaat ie eraf. Dikke kans dat ie met de komende kilometers alsnog op de nok zit dan (1,6mm) maar soit. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Het M-F weekend? Prima hotel daar, was ik vorige week ook :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00
Bedankt mannen, eind deze maand een weekendje Duitsland. Ik rijd voorlopig even door :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

;( Neeee wat zonde!!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 13:07
Een motorvriend van mij stuurde dit door. Ook Luxemburg heeft het zwaar gehad met het slechte weer.

https://www.alpentourer.n...xemburg-wegen-afgesloten/

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:52
DrivinUCrazy schreef op maandag 4 juni 2018 @ 06:24:
Een motorvriend van mij stuurde dit door. Ook Luxemburg heeft het zwaar gehad met het slechte weer.

https://www.alpentourer.n...xemburg-wegen-afgesloten/
Mooie omgeving daar rond Klein Zwitserland. Een paar jaar geleden geweest vlak na een week noodweer: bij sommige campings stonden de caravans tot de assen in het water :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Laatst online: 06-10 10:28
PilatuS schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 16:22:
Grappig om te zien dit. Start op 1 minuut.

[video]
Heb je dat stuur gezien ? :| (oops iemand poste het al)

Gisteren de DB-killer er uitgehaald. Wat een diep geluid _/-\o_ . 'S avonds gaat die er sowieso terug in, ik wil niet iedereen irriteren.

[ Voor 26% gewijzigd door SmokingSig op 04-06-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ephymerous schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:25:
Ligt aan de situatie. Ik heb mijn voorband met 4mm er nog op vervangen omdat hij droogtescheuren begon te vertonen, ondanks dat er al 17k op stond en waarschijnlijk nog meer kon. Er waren ondertussen al twee achterbanden van hetzelfde type opgereden tot ~2mm of toch bijna op de nokjes. Voorband was nog maar 1.5 jaar oud maar die dingen gebeuren blijkbaar. Er is meer dan alleen profiel om te bepalen of een band eraf moet, vind ik.

Nu stond ik op het punt een trip te ondernemen waar ik sowieso andere banden voor nodig had, dus dan heb je extra incentive de oude nog even snel op te roken, toch? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Bandjes oproken is altijd goed :)

Hier in Groningen woont schijnbaar iemand die dat helemaal graag doet, ik zie regelmatig sporen van rolling burn-outs op het asfalt...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Thoit schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:31:
[...]

Wat sowieso vaak wel helpt is roteren uitschakelen. Door de trillingen denkt hij vaak dat het scherm gedraaid moet worden, waardoor die op zwart kan springen.

Hierdoor wordt die schijnbaar ook een stuk sneller.
Dit werkte inderdaad perfect.. dat roteren uitgezet en geen zwarte schermen meer. Beetje jammer dat 't nodig is, want die instelling is ook niet bepaald makkelijk te vinden, maar oke :). Thanks!

Van het weekend trouwens 2 x ongeveer 150km gereden, heerlijk.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nVIQn2jl.jpg

Doel van de 2 ritten was even vergelijken tussen mét en zónder DB-killers. Zonder DB-killers was tsja.. bijzonder vet geluid! Maar iedere keer dat ik door een dorpje heen reed in een 30km zone ofzo schaamde ik me gewoon. Voelde aan alle kanten kwaaie blikken op me richten (geen idee of het echt zo was of niet).

En in Nijmegen op de nieuwe brug reed ik vlak langs de zijkant, die wanden komen best hoog en reflecteerden het geluid. Deed gewoon pijn aan m'n oren dus maar even "onnodig" links gaan rijden..

Dus de DB-killers gaan er weer lekker in. En dan nog vind ik hem eigenlijk nog bijna te hard.

[ Voor 40% gewijzigd door RvdH op 04-06-2018 10:34 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nou, dit weekend had ik dus het ITT op de agenda staan, samen met nog 164 andere Transalp liefhebbers, en berijders van aanverwanten zoals de Varadero, Africa Twin, Dominator... er waren 6 asfalt en 3 offroad routes uitgezet, maar in tegenstelling tot de door mij gedachte 4 waren er maar 2 dagen gepland om ritten te doen, dus het was kiezen of delen :). Ik ben nog steeds bezig mijn set kampeertroep voor op de motor zo compact/beperkt mogelijk te maken, dus ik kon de topkoffer al lozen maar de zijkoffers waren voor nu nog wel nodig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sFEbFYwKtodU6F53tQCB89sY/medium.jpg

Het was een ritje van ongeveer 1 uur en 3 kwartier, waar ik natuurlijk langer over deed :P. Het onweerde nog flink dus ik ging uiteindelijk pas om 1 uur weg nadat ik nog even snel een paar nieuwe laarzen had gekocht. Onderweg verbazingwekkend goed weer gehad, en een half uur voor de bestemming besloot ik een kleine verlate lunchpauze te houden langs de snelweg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DvripXuOu0g5WCpYF4JtnFxT/medium.jpg

Aangekomen op de bestemming begroette mij een vista vol potentieel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HPhPFuV3uZMF7dOCe0sYf4Vc/medium.jpg

Vol goede moed mijn tentje opgezet, onder luid gejuich van enkele omstanders die hem helemaal 'die kicker' en 'unglaublich toll' vonden, en foto's maakten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ljProZP69SU1OpGEXik1XYhn/medium.jpg

En mijn stalen monster een mooi plekje in het gazon gegeven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MIKI94PUFj191VbFdiSIPR8s/medium.jpg

En toen zakte in de avond langzaam de zon over ons veldje dat immer voller kwam te staan met een bonte verzameling Alpjes en tentjes, en alles was goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SH51sBUVTxTcGbXfiyFXXYLr/medium.jpg

totdat....

<insert "dun dun dun" geluid>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HW6XIJyJDPnCkm8kms6IHfPJ/full.png

Nou sta ik niet bekend als een lange slaper en zeker in een tent ben ik meestal op tijd wakker om het nog licht te zien worden. Ik was er dus nog enigzins op tijd bij om het water langs het dak van de tent naar binnen te zien lopen. Mijn ouwe trouwe bloementent, ooit nog de eerste aanschaf samen met mijn toen-vriendin-nu-vrouw voor onze eerste vakantie samen, was zo lek als een mandje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RMGthlUhQ9OUHBrSFo7vj1CF/medium.jpg

Nou heb ik de tegenwoordigheid van geest nog gehad voor vertrek om, aangezien ik nog een gaatje over had, een tarp mee te nemen. Dat kwam goed van pas als impromptu 'paraplu' voor mijn tijdelijke huisje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x42ueEBu1A0gYS4NYcUMhSZy/medium.jpg

Nou was de dag daarop dermate nat, glibberig en modderig dat een offroad rit te lastig danwel risicovol zou zijn, alsdus onze ervaren rijders. We besloten dan ook die dag af te gelasten. Sommige mensen besloten over het asfalt een mooie stadje te bezoeken maar kwamen zo verzopen terug dat het sanitairgebouw helemaal vol hing met verzopen kleding.

Mijn geluk, want die ochtend stond gepland dat de fabrikant van banden sealant 'Ride-On' ons een bezoekje bracht. En als deel van de presentatie was afgesproken dat de eerste vijf motoren die zich bij de demo zouden melden, hun banden gratis mochten laten voorzien. Als geboren en getogen zeeuw zat ik al op de motor nog voor dat de voorzitter zijn microfoon terug neerlegde, en ik stond dan ook als eerste bij de Ride-On demo.

Na de uitleg werd ons geinstrueerd om de banden af te laten door het ventiel te verwijderen, daardoor moet de sealant namelijk naar binnen gepompt worden. Normaliter is het dan gauw gedaan met de bandenspanning: de andere vier motoren stonden binnen seconden plat op het gras.

Zo niet de Mitas bandjes onder mijn Transalp _O-. Na het verwijderen van het ventiel stonden ze te kijken en te wachten tot de band in zou zakken, maar dat gebeurde dus niet :Y). Het karkas van deze banden is dermate sterk dat ik er waarschijnlijk zo op weggereden zou kunnen zijn. De zijkant van deze banden staat erop bekend extra bestendig te zijn tegen lekrijden, en dankzij de sealant in het loopvlak zou dat dus nu ook voor het midden moeten gelden :). Soit, het rijd iets minder comfortabel, maar dat was al gauw opgelost door achter 1.5 en voor 1.3 bar te zetten voor de offroad rit.

Op zaterdag was het dan eindelijk zo ver: De offroad rit waar ik voor kwam. De eerste helft was tamelijk tam, tempo lag nog wat lager omdat iedereen er nog in kwam. We hadden één Dominator 650 (van instructeur nummer 1) en een XRV750 van Instructeur nummer 2. De drie deelnemers waren ikzelf, nog een andere Transalp van een iets nieuwer bouwjaar en een Twin door mij liefkozen gedoopt tot 'Jumbo', vanwege de 43 (!) liter tank die erop zat. Handig als wij onderweg zonder zouden komen te zetten :+. Dit, en zijn versleten Heidenau bandjes zouden Jumbo later nog parten gaat spelen bij sommige beklimmingen :P.

Na de eerste stukken kwamen we dus nog redelijk schoon aan bij het 3-landenpunt voor een terrasbezoek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kzrZmFfJO1OIhX7cmlMeWFf3/medium.jpg

Maar daarna werd het al snel lastiger, en harder werken. Probeer maar eens een glibberige grasheuvel te beklimmen met een hellingsgraad waar je te voet nog moeite mee zou hebben :7. Toen ik eenmaal doorhad dat het niet gassen, maar ook niet tokkelen was, en soms gras de betere keuze was in plaats van het moddergeultje, stond ik al snel boven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z9AR96wR9B4PGDz9Jjw0iBsk/medium.jpg

zodat we even op het gemakje konden afstappen en van het uitzicht genieten terwijl Jumbo zich een weg naar boven vocht 8). Niet snel daarna begaf zijn voorband het. We hebben samen in hetzelfde spoor gereden, helaas zal ik niet weten of ik geluk gehad heb, of dat de combinatie band en ride-on mij gered heeft, hier zat in ieder geval een snee van bijna een centimeter in de binnenband:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/souoTR46xq8g1WVGwyG8gLza/medium.jpg

De rest van de trip staat op video en niet op foto, dus, we skippen even naar het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F1JTsUolnhtumQqKQ1HC3cwz/medium.jpg

Waarna een BBQ volgde met de hele groep:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ne9Fp9em0XRsIOLaH6b51F3t/medium.jpg

waarbij iedereen wilde weten hoe de offroadrit was gegaan. Bijna iedereen wilde wel, maar durfde het niet aan. Gelukkig sprak onze uitrusting boekdelen en konden we terugkijken op een geslaagde dag waarbij ik weer veel ervaring op heb gedaan op lastig terrein.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0VjrrMwNRcdFptHVZRJAlzku/medium.jpg

En die video: Die volgt nog. Later. Als ik bijgeslapen heb. Maar hier hebben jullie alvast een voorproefje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9jYpXb7G9NRjxXV4H9ipxc0b/full.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
:P Wauw dat is een HOOP modder @HTT-Thalan ! Wel echt een prachtige tent, past heel goed bij het stoere ritje.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:52:
:P Wauw dat is een HOOP modder @HTT-Thalan ! Wel echt een prachtige tent, past heel goed bij het stoere ritje.

Dan vergeet ik nog de ervaringen met de Mitas E-09 Dakar en E-10 voorband:

Geweldig! :o.

Ik had verwacht kut te moeten rijden op asfalt, maar dat viel reuze mee. Verschil met de Dunlops is dat ik die niet warm hoefde te rijden voor goede grip, maar met de Mitas is, zodra ze warm zijn, verbazingwekkend goed te leven op asfalt. Haarspeldbochten geen probleem, lean angles bijna hetzelfde gedaan als op de Dunlops en nog geen issues tegengekomen. Dat hobbelen en sporen is stukken minder geworden nu ze ingereden zijn.

Maar ik kocht ze natuurlijk voor de blubber... en daar presteren ze ge-wel-dig. Bakken tractie in zachte ondergrond, gras, gravel, en stenen. Ook op ondergelopen rotsige ondergrond gaven ze geen krimp. De voorband had in mijn beleving nog wat grover gemogen, die had soms nog wat moeite een spoor te trekken in de blubber maar spoorde prima in alle andere ondergronden. Achterband lost de modder ook prima en bijna nergens liep hij vol (eigenlijk alleen op die grasheuvel, dat was echt troep).

Enige wijziging die ik dus zou maken de volgende keer is een andere voorband, geen E-10 meer voor mij, maar ik zal ze nog een tijd rijden dus wellicht kom ik nog tot inkeer.

Oh, en over slijtage moeten we niet praten natuurlijk. De 150km enkele rit over de snelweg zal niet geholpen hebben, ondanks de lage snelheden, maar ik denk dat ik toch al 15% van het loopvlak kwijt ben ondertussen :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

@HTT-Thalan Gaaf zeg! Lekker met het rubber deur de blubber 8-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Mooi verhaal @HTT-Thalan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Laatst online: 06-10 10:28
RvdH schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:28:
[...]

Dit werkte inderdaad perfect.. dat roteren uitgezet en geen zwarte schermen meer. Beetje jammer dat 't nodig is, want die instelling is ook niet bepaald makkelijk te vinden, maar oke :). Thanks!

Van het weekend trouwens 2 x ongeveer 150km gereden, heerlijk.
[afbeelding]

Doel van de 2 ritten was even vergelijken tussen mét en zónder DB-killers. Zonder DB-killers was tsja.. bijzonder vet geluid! Maar iedere keer dat ik door een dorpje heen reed in een 30km zone ofzo schaamde ik me gewoon. Voelde aan alle kanten kwaaie blikken op me richten (geen idee of het echt zo was of niet).

En in Nijmegen op de nieuwe brug reed ik vlak langs de zijkant, die wanden komen best hoog en reflecteerden het geluid. Deed gewoon pijn aan m'n oren dus maar even "onnodig" links gaan rijden..

Dus de DB-killers gaan er weer lekker in. En dan nog vind ik hem eigenlijk nog bijna te hard.
Hehe idem gisteren voor het eerst gestest. Toch wat te luid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 19:12
@HTT-Thalan als je dingen op het tentdoek gaat leggen dan gaat ie inderdaad lekken ja. Dat tarpje over de tent spannen en/of het tentdoek opnieuw impregneren.

Of een nieuwe tent kopen, deze heeft zijn beste tijd wel gehad gok ik? Bloemetjes motief is al heel lang uit :P

[ Voor 26% gewijzigd door FastFred op 04-06-2018 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
FastFred schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:56:
@HTT-Thalan als je dingen op het tentdoek gaat leggen dan gaat ie inderdaad lekken ja. Dat tarpje over de tent spannen en/of het tentdoek opnieuw impregneren.

Of een nieuwe tent kopen, deze heeft zijn beste tijd wel gehad gok ik? Bloemetjes motief is al heel lang uit :P
Tarp heb ik er 's morgens om 6 uur overheen gelegd omdat het water al langs alle kanten binnen liep, goochem :P. Daarna bleef 'ie de rest van het weekend droog (binnen).

Tent ligt inderdaad in de grofvuil container, die heb ik niet meer mee naar huis genomen. 40 euro voor betaald in 2008, tijd voor een nieuwe.
Pagina: 1 ... 85 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht