Hoe werkt het dan bij de 550 ?DrivinUCrazy schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:39:
Met uitzondering van de 550 moet je nog steeds data van je telefoon gebruiken om de info op je Rider te krijgen. kost bijna geen data, maar toch.
Je hebt bij de 550 nog steeds een verbinding via BT met je telefoon nodig. Dus ook een databundel. Dit haal ik van de website van TomTom zelfDrivinUCrazy schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:39:
Let wel op: de tomtoms worden regelmatig alsnog vochtig achter het scherm. Dat is uiteraard niet de bedoeling en wordt ook opgelost door tomtom.
Met uitzondering van de 550 moet je nog steeds data van je telefoon gebruiken om de info op je Rider te krijgen. kost bijna geen data, maar toch.
Smartphone Connected: ontvang TomTom Traffic via je smartphone met een draadloze Bluetooth®-verbinding.*Je smartphone moet compatibel zijn en je hebt een data-abonnement nodig. Hieraan kunnen extra kosten zijn verbonden. Ga naar tomtom.com/connect voor meer informatie.
Gisteren mijn RAM mount gemonteerd met X-Grip + elastiekjes. Rondje snelweg gedaan en wat over de dijken. Bleef allemaal wel aardig zitten. Telefoon blijft netjes onder mijn double bubble windscherm.
Omdat Google Maps en Flitsmeister tijdens het rijden switchen niet aan te raden is heb ik TomTom Go geinstalleerd. Eens kijken of dat lekkerder werkt (ook icm mijn Ali BT headset)
Omdat Google Maps en Flitsmeister tijdens het rijden switchen niet aan te raden is heb ik TomTom Go geinstalleerd. Eens kijken of dat lekkerder werkt (ook icm mijn Ali BT headset)

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R
Die heb ik vorige week ook op mijn motor gezet. kon er alleen niet achter komen wat ik met de lijm en het rubber matje moest doen.Ornathon schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:07:
Gisteren mijn RAM mount gemonteerd met X-Grip + elastiekjes. Rondje snelweg gedaan en wat over de dijken. Bleef allemaal wel aardig zitten. Telefoon blijft netjes onder mijn double bubble windscherm.
[afbeelding]

@MichielK71 Dat is de omschrijving van Smartphone Connected. De 550 heeft 'Lifetime TomTom Traffic, Services en Lifetime Maps':
Lifetime TomTom Traffic, Services en Lifetime Maps: ontvang TomTom Traffic en Services en download ieder jaar 4 of meer volledige updates voor je kaart gedurende de levensduur van je product. Je hebt een internetverbinding en een MyTomTom-account nodig om kaartupdates te downloaden. Ga voor meer informatie naar tomtom.com/lifetime.
Oftewel, voor het downloaden van kaarten moet je hem even aan de WiFi hangen, de rest werkt gewoon. Zoals dat ook bij mijn 8 jaar oude TomTom Go het geval was
Lifetime TomTom Traffic, Services en Lifetime Maps: ontvang TomTom Traffic en Services en download ieder jaar 4 of meer volledige updates voor je kaart gedurende de levensduur van je product. Je hebt een internetverbinding en een MyTomTom-account nodig om kaartupdates te downloaden. Ga voor meer informatie naar tomtom.com/lifetime.
Oftewel, voor het downloaden van kaarten moet je hem even aan de WiFi hangen, de rest werkt gewoon. Zoals dat ook bij mijn 8 jaar oude TomTom Go het geval was
Ja maar dan heb je geen file e.d.lolgast schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:16:
@MichielK71 Dat is de omschrijving van Smartphone Connected. De 550 heeft 'Lifetime TomTom Traffic, Services en Lifetime Maps':
[ Voor 7% gewijzigd door SmokingSig op 31-05-2018 14:18 ]
Nice, die heb ik ookOrnathon schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:07:
[afbeelding]

Jawel
Bij de TomTom Go toen wel in ieder geval
[ Voor 71% gewijzigd door lolgast op 31-05-2018 14:20 ]
@lolgastlolgast schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:16:
Dat klopt voor het bijwerken van de kaarten en dergelijke. Als je op de motor of in de auto file informatie wil hebben dan moet je de navi nog steeds via BT koppelen aan de telefoon.
De auto navi 5500 heeft een eigen simkaart met dataverbinding en die heeft geen koppeling via een telefoon nodig om file informatie binnen te halen. Waarom TT dit niet aanbiedt voor de motor navi is mij eigenlijk een raadsel.
Godoftwente schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:12:
Die heb ik vorige week ook op mijn motor gezet. kon er alleen niet achter komen wat ik met de lijm en het rubber matje moest doen.
Lijm is om die 4 noppen extra vast te lijmen (kan je er zo afrekken, lijm in het gat en weer terug, pas op voor je vingers, die lijm is verraderlijk..ik kan het weten

Dat dusOrnathon schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:19:
[...]Lijm is om die 4 noppen extra vast te lijmen (kan je er zo afrekken, lijm in het gat en weer terug, pas op voor je vingers, die lijm is verraderlijk..ik kan het weten)
Ik heb de old school die hard versie zonder elastiekProfaNe schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:19:
[...]
Nice, die heb ik ookDie van mij zit vol in de wind, maar de telefoon zit echt muurvast. Met 190 blijft hij prima zitten. Ik doe wel altijd die elastiekjes er omheen voor de zekerheid. Helaas ben ik wat slordig geweest met de lijm waardoor met warm weer wat lijmresten op mijn telefoon komt
Heb je dan niet dat je telefoon verdraaid? Door het elastiek gaat dat veel stroever en gebeurt dat niet, da's ook de enige reden dat ik het er toch maar op 2 hoeken omheen doe.PilatuS schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:25:
[...]
Ik heb de old school die hard versie zonder elastiekToen ik dat ding kocht hadden ze dat nog niet. 4 telefoons later is er nog niets veloren gegaan
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Je kan de telefoon inderdaad een stukje beide kanten op draaien. Soms gebeurt dat tijdens het rijden ook, maar gelukkig niet zo vaak. Heb er eigenlijk nooit last van.steveman schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:31:
[...]
Heb je dan niet dat je telefoon verdraaid? Door het elastiek gaat dat veel stroever en gebeurt dat niet, da's ook de enige reden dat ik het er toch maar op 2 hoeken omheen doe.
Haha oh heerlijk dit. Ik had ook 2 vingers aan elkaar zitten toen ik dat ging vastlijmenProfaNe schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:21:
[...]
Dat dusZelfs na aandringen van pa en broer voorzichtig te zijn nog steeds lijm op mijn vingers. Dat "spuit" er uit als je zo'n rubber ding op de grip schuift. Weinig lijn gebruiken dus.

@lolgast begrijpt het niet zo goed denkikMichielK71 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:19:
[...]
@lolgast
Dat klopt voor het bijwerken van de kaarten en dergelijke. Als je op de motor of in de auto file informatie wil hebben dan moet je de navi nog steeds via BT koppelen aan de telefoon.
De auto navi 5500 heeft een eigen simkaart met dataverbinding en die heeft geen koppeling via een telefoon nodig om file informatie binnen te halen. Waarom TT dit niet aanbiedt voor de motor navi is mij eigenlijk een raadsel.
Nee ik denk het ook niet
En dat wijzig jij ook nog je avatar. Zo weet ik toch niet tegen wie ik aan het praten ben 
Ik was serieus in de veronderstelling dat TomTom systemen met TomTom Traffic/Services gewoon voorzien zijn van een simkaart. Zoals mijn TomTom die ik 8 jaar terug had en maar €100 nieuw kostte toen. Maarja, aannames...
Ik was serieus in de veronderstelling dat TomTom systemen met TomTom Traffic/Services gewoon voorzien zijn van een simkaart. Zoals mijn TomTom die ik 8 jaar terug had en maar €100 nieuw kostte toen. Maarja, aannames...
Ah neen zo werkt het niet. Mijn 450 heeft geen simkaartslot, het moet dus via bluetooth gebeuren. Zou liever jouw oplossing hebben.
Dus je krijgt geen verkeersupdates op je 450? Kan dus plots een file tegenkomen of wegwerkzaamheden of bijv. een verkeerscontrole oid?SmokingSig schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:49:
Ah neen zo werkt het niet. Mijn 450 heeft geen simkaartslot, het moet dus via bluetooth gebeuren. Zou liever jouw oplossing hebben.
Maar als je de telefoon telkens aan je 450 koppelt met BT, dan wel?
Mijn droom motor... wat een stoer ding!Tribunus schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:56:
Bij deze dan de foto van mijn motor, staat nog in de schuur helaas gezien ik na het ophalen door mijn rug ben gegaan. Ik hoop dat ik dit weekend een ritje kan maken en wat mooiere plaatjes kan schieten![]()
[afbeelding]

En gegevens data deelt via Bluetooth, ja dan wel.Godoftwente schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:43:
[...]
Dus je krijgt geen verkeersupdates op je 450? Kan dus plots een file tegenkomen of wegwerkzaamheden of bijv. een verkeerscontrole oid?
Ik ben laatst één van die plastic doppen van m'n x-grip kwijtgeraakt.
https://www.emounting.nl/...eren-dopjes-x-grip-4.html € 6,95 exclusief € 4,95 verzendkosten of € 9,95 inclusief verzendkosten bij cameranu.
Dure dopjes.
https://www.emounting.nl/...eren-dopjes-x-grip-4.html € 6,95 exclusief € 4,95 verzendkosten of € 9,95 inclusief verzendkosten bij cameranu.
Dure dopjes.
Voor woon-werk ben ik aan het kijken naar een motor. @it0 Hoe bevalt de TDM 850?
Oeh, dan wordt zo'n navi toch wel een stukje minder aantrekkelijk voor mij.SlideR NL schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:51:
[...]
En gegevens data deelt via Bluetooth, ja dan wel.
@NL-RaVeR Je bent net optijd met je Harley volgens mij
"Daarnaast komen er nieuwe tarieven op typisch Amerikaanse producten zoals spijkerbroeken, Harley Davidson-motoren en pindakaas."
(https://www.nu.nl/economi...s-staal-en-aluminium.html)
Ik wist inderdaad dat dit eraan zat te komen. De prijs was overigens al 1k meer als vorig jaar, dus mogelijk hebben ze er al rekening mee gehouden. Mijn aankoop is in ieder geval al rond
En ik me druk maken om het weer.
Bloedheet hiero
.
Bloedheet hiero

Het data gebruik valt heel erg mee hoor. Is veel minder dan via de maps app op de telefoon.Godoftwente schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:08:
[...]
Oeh, dan wordt zo'n navi toch wel een stukje minder aantrekkelijk voor mij.
Of je moet geen mobiele telefoon met een data bundel hebben, maar ik dacht dat je nog vrij jong bent dus dat zal je wel hebben denk ik zo.
En BT kan je automatisch laten pairen met je telefoon. Dus het is een kwestie van TomTom aanzetten en als je telefoon in de buurt is (en BT aan heeft staan) maakt ie atomatisch contact en heb je dus ook file info op je telefoon. Al is dat laatste op de motor wat minder relevant dan met de auto
Nee dat zie je toch verkeerdMichielK71 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:26:
[...]
Al is dat laatste op de motor wat minder relevant dan met de auto
[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 31-05-2018 16:29 ]
Al bij Ali gekeken?sylvesterrr schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:00:
Ik ben laatst één van die plastic doppen van m'n x-grip kwijtgeraakt.![]()
Dure dopjes.
Het leven is te kort om geduld te hebben!

Ben ik weer
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Yup, ik snap hem. Het gaat mij ook niet om het dataverbruik, maar om het feit dat ik nog handelingen moet verrichten voordat ik de navi kan gebruiken. Voor zo'n prijs verwachtte ik eigenlijk een volledig systeem waar alles bij zat.MichielK71 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:26:
[...]
en als je telefoon in de buurt is (en BT aan heeft staan) maakt ie atomatisch contact
Als ik mijn telefoon op BT moet zetten, loopt de batterij natuurlijk ook weer na een paar uur leeg. Moet de telefoon bij op de usb lader aan de motor. Moet ik dus alsnog de telefoon in de houder op de motor zetten, dan kan ik net zo goed die direct gebruiken als navi.
Misschien speculeer ik iets teveel

Ik heb deze dingen onder m'n CBR liggen: http://www.bridgestone.nl/motorbanden/battlax/bt-016-pro/#AcidBurn schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:56:
[...]
Rijwiel zaak adviseerde me Bridgestone, ze zijn geen fan van Dunlop. Voordeel voor mij is dat de Bridgestone ook nog eens goedkoper is. Volgens hen was verschillende merken voor en achter geen probleem, maar zodra de voorband vervangen moest worden raadden ze uiteraard wel aan daar ook Bridgestone op te leggen.
Mijn voorband is niet perfect meer, maar kan nog zeker wel een half jaar mee. Achterband keken ze naar en reactie was: Daar mag je helemaal niet meer mee rijden joh, die is compleet versleten!
Uiteraard kom ik dan weer met de snuggere opmerking dat ik er wel mee rijden mag, want er is toch (nog) geen apk voor motoren, het kost me hooguit een boete voor te weinig profiel.
Dat het niet verstandig en onveilig is, ben ik met iedereen eens. Daarom wordt ie woensdag vervangen.
Bevallen me nog steeds prima. Zou ze de volgende keer zo weer nemen
Yes dat snap ik! ik zoek inderdaad een systeem voor in de zomer.lolgast schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:28:
@fjux Wel apart dat je vind dat je bij TomTom alleen betaalt voor oude hardware en wat software, maar vervolgens met de goedkope oplossingen geen eenvoudig werkende situatie hebt. Waarschijnlijk zit dat prijsverschil dan toch in meer dingen..
Een TomTom komt bijvoorbeeld met flits- en file-info. Wil je dat op je el-cheapo Android, zul je een vorm van databundel moeten aanschaffen. Hij is getest tegen veelvuldig schudden terwijl hij in een fixed mount zit. De TomTom mag best een paar keer op de stoep vallen. En hij is meer dan spatwaterdicht, dat ding is gemaakt om op de bodem van een zwembad na 3 uur nog te kunnen gebruiken.
Als je een navigatiesysteem zoekt omdat je tijdens de zomer in de weekenden een rondje wilt rijden, eens, dan is het veel geld voor de use-case (ik gebruik om die reden mijn iPhone). Maar als je elke dag met de motor rijdt, in weer en wind, dan wist ik het wel.
Moet wel tegen een spatje regen kunnen, maar hoeft echt geen 3 uur onderwater te liggen.
En dan vind ik het inderdaad veel geld ervoor.
ps. data abbo is voor mij niet nodig, ik heb ook mijn normale mobiel mee, kan gemakkelijk wifi hotspot aanzetten.
Alleen ik vertrouw het niet met mijn eigen telefoon, al dat trillen ect (en hij is niet water dicht)
Maar verbaasde me vooral om dat er geen tussen model is.
En ik vind het echt zeker niet erg dat het geen plug en play is (dat is juist het leuke
Daar zat ik ook al naar te kijken, iemand hier ervaring mee?erik23 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:11:
[...]
Je zou kunnen proberen een capacitieve laag aan te brengen op je handschoen. Link
https://www.bmwgsclub.nl/...otornavigatie-waterdicht/
Effe meehelpen met het GPS vraagstuk. Wellicht iets?
Heb een tijdje gezocht, maar niets gevonden wat erop lijkt. Ik denk dat ik 'm maar ga bestellen bij cameranu. Daarna verkoop ik die doppen wel voor een paar euro per stuk.
Dank!!!! deze had ik al gezien maar kon hem niet meer terugvinden!Least Inkling schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:07:
https://www.bmwgsclub.nl/...otornavigatie-waterdicht/
^^ en mijn dag is weer goed;)
er zijn gewoon handschoenen met geleidende vingers te koop tegenwoordig hoor, ik heb in m'n rev'it sand 3 de duim en wijsvinger zo
Mijn Alpinestars SP-Air hebben dat ook, werkt goed. Wel af en toe schoonmaken.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Als ik iets aan mijn navigatie moet doen stop ik even. Dat er dan 1 handschoen uit moet vind ik niet erg. Geen idee of het met mijn handschoenen kan, nooit geprobeerd
Mijn Revit Dirt hebben ook geleidende duim en wijsvingertoppen:

Werkt erg goed, mijn telefoon kan ik er ook gewoon mee bedienen. Heb geen navi dus weet niet hoe dat zit maar als het op een telefoon werkt zal het daar ook wel mee lukken.

Werkt erg goed, mijn telefoon kan ik er ook gewoon mee bedienen. Heb geen navi dus weet niet hoe dat zit maar als het op een telefoon werkt zal het daar ook wel mee lukken.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Klopt! Maar wij hebben een motor dus file hoef je al niet mee te rekenenGodoftwente schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:43:
[...]
Dus je krijgt geen verkeersupdates op je 450? Kan dus plots een file tegenkomen of wegwerkzaamheden of bijv. een verkeerscontrole oid?
Ik scrollde snel naar beneden en dacht serieus dat er "Coolermaster" op je toerenteller stond

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Hahaha. Nou je het zegt. Qua vorm lijkt dat behoorlijk inderdaad
Duitse motor die wel een kont heeft:
Iemand nog tips hoe lijm van de vingers af te krijgen?

Aceton, zeep, wasmiddel, margarine of een nagelvijl.Godoftwente schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:02:
In ieder geval niet met een stanleymes wanneer het is opgedroogd. Been there, done that.Godoftwente schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:02:
Ik moet overigens nog een waterdicht hoesje vinden voor m'n telefoon. Suggesties?
[ Voor 12% gewijzigd door Mawlana op 31-05-2018 19:10 ]
@Godoftwente Aan je vrouw/vriendin vragen of je nagellakremover mag lenen. Is aceton 
@sylvesterrr Mijn schoonvader gebruikt deze (willekeurige website)
https://www.shop4houders....ge-motorhouder-stuur.html?
@sylvesterrr Mijn schoonvader gebruikt deze (willekeurige website)
https://www.shop4houders....ge-motorhouder-stuur.html?
[ Voor 53% gewijzigd door lolgast op 31-05-2018 20:12 ]
Gebruik zelf deze en die bevalt goed. Hij is waterdicht behalve waar de 2 ritsen samenkomen (die moeten dus onder zitten). Er wordt nog een cover meegeleverd als je het echt heel bont wilt maken. Het 'raampje' is touch sensitive, dus je kunt hem gewoon gebruiken als je stil staat.sylvesterrr schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:09:
[...]
In ieder geval niet met een stanleymes wanneer het is opgedroogd. Been there, done that.Ik had opeens een gat in m'n hand.
Ik moet overigens nog een waterdicht hoesje vinden voor m'n telefoon. Suggesties?
Zal gewoon hetzelfde zijn. De kaarten kun je met android immers ook gewoon offline hebben. Je kunt daarbij ook gewoon volledig offline navigeren, of met verkeersinformatie.MichielK71 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:26:
[...]
Het data gebruik valt heel erg mee hoor. Is veel minder dan via de maps app op de telefoon.
Of je moet geen mobiele telefoon met een data bundel hebben, maar ik dacht dat je nog vrij jong bent dus dat zal je wel hebben denk ik zo.
En BT kan je automatisch laten pairen met je telefoon. Dus het is een kwestie van TomTom aanzetten en als je telefoon in de buurt is (en BT aan heeft staan) maakt ie atomatisch contact en heb je dus ook file info op je telefoon. Al is dat laatste op de motor wat minder relevant dan met de auto
Dat BT gedoe zou ik bij voorbaat al geen zich in hebben, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
[ Voor 39% gewijzigd door Brazos op 31-05-2018 20:38 ]
Zo moeilijk vind ik dat anders niet.
En voor het aan en uit zetten van bluetooth/wifi gebruik ik een NFC stickertje. Telefoon er boven houden, bliep, en klaar.
Je bent Tweaker of niet. En lui.
En voor het aan en uit zetten van bluetooth/wifi gebruik ik een NFC stickertje. Telefoon er boven houden, bliep, en klaar.
[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 31-05-2018 21:00 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik ga dan toch voor gebruiksgemak. Dat je een Tweaker bent wil niet zeggen dat alles alternatief moet. Het is moeilijker dan een apparaat dat alles al kan.DrivinUCrazy schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:59:
Zo moeilijk vind ik dat anders niet.
Afgezien van dat biedt een telefoon sowieso al voordelen t.o.v. een Tomtom. Zo zijn de schermen beter afleesbaar, is de software sneller, zijn de kaarten up to date, en de bediening meer dan bekend.
Wat is er mooier dan 1x je schokdemper met nieuwe veer monteren? Tweee keer je schokdemper met nieuwe veer monteren natuurlijk!
Preload stond nog op maximaal ingesteld, dat leek me wat overdreven met de sterkere veer, dus draaide ik die wat terug alvorens hem te monteren.
Een aantal momenten (pun?) later zat ie er op. Paar keer stuiteren... Ohja even de compressie en rebound controleren. Compressie, check. Rebou.... AAAah kaak!
Was de onderkant verdraaid bij het aanpassen van de preload, zat de adjuster dus mooi aan de kant waar de uitlaat de boel blokkeert
Preload stond nog op maximaal ingesteld, dat leek me wat overdreven met de sterkere veer, dus draaide ik die wat terug alvorens hem te monteren.
Een aantal momenten (pun?) later zat ie er op. Paar keer stuiteren... Ohja even de compressie en rebound controleren. Compressie, check. Rebou.... AAAah kaak!
Was de onderkant verdraaid bij het aanpassen van de preload, zat de adjuster dus mooi aan de kant waar de uitlaat de boel blokkeert

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
In de trant van motormounts kan ik deze aanbevelen. Heb hem nog niet kunnen testen door motorwerkzaamheden maar is stevig en zeer degelijk. https://www.quadlockcase.eu/collections/shop-moto
Ik rijd er ook af en toe mee naar me werk (Breda-Antwerpen).Secsytime schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:02:
Voor woon-werk ben ik aan het kijken naar een motor. @it0 Hoe bevalt de TDM 850?
Dus wat is fijn, zadel is goed, hij is smal dus je kan lekker makkelijk tussen alles door. Heb zo wel eens motorrijders achter me gelaten. Het rechtop zitten vind ik ook prettig zodat ik goed zicht heb op alles.
Daarnaast vind ik wel leuk dat je wat kleine zaken zelf kunt doen aan de motor. Het is niet de meest snelle, maar misschien komt dat ook dat hij alles vrij laag in zijn toeren doet. Of misschien ben ik het wel die snel met 4-5000 toeren schakel. Aan de andere kant als ik door trek doet hij het wel, wellicht ben ik er al weer aan gewend. Wat ik wel mis is een benzine indicator, dus nu tank ik steevast op 200 km.
Heb vorige week, een week lang rond gereden op een KTM690 (1 cilinder) op tenerife, die voor me gevoel pittiger aanvoelt en kleiner . Terug op mijn TDM heb ik het idee dat ik nu veel meer motor(neus) voor me heb.
Maar dat zadel van die KTM deed wel pijn na een uur.
Als je in de buurt bent mag je er wel een rondje mee rijden.
Mijn zomerhandschoenen hebben dit ook, redelijk simpele dingetjes dus het is niet alleen bij dure handschoenen het geval. Werkt prima.Maegrim schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:29:
er zijn gewoon handschoenen met geleidende vingers te koop tegenwoordig hoor, ik heb in m'n rev'it sand 3 de duim en wijsvinger zo
Het is weeerrrrrrr @Vrijdag
[ Voor 7% gewijzigd door SmurfLink op 01-06-2018 08:39 ]
I have stability. The ability to stab.
Hahah, eindigde met een witte verharde plakaat over mijn vingers heen. Nagel vast aan het huidje eronder. Brandde een beetje aan het begin en toen even onder water gehouden. Hielp met het branderige gevoel, maar niet met de verharding. Toen dacht ik, whatever en ging ik verder met daily dingen. Nu twee dagen later zie ik er niets meer van terug, dus slijt vanzelfGodoftwente schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:02:

Net even geprobeerd, en met mijn Held handschoenen werkt het ook.Vrijdag schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:48:
Mijn Revit Dirt hebben ook geleidende duim en wijsvingertoppen:
[afbeelding]
Helaas alleen niet met de top van de vinger, maar wel de onderkant. Is dus niet heel praktisch, maar ja je moet tijdens het rijden eigenlijk ook van het ding afblijven
Gebruik zelf de Nanotips, erg tevreden over.erik23 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:11:
[...]
Je zou kunnen proberen een capacitieve laag aan te brengen op je handschoen. Link
Ik heb er nog 2 liggen, had je zo kunnen hebben.sylvesterrr schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:00:
Ik ben laatst één van die plastic doppen van m'n x-grip kwijtgeraakt.![]()
Dure dopjes.
Ik heb een paar keer gehoord dat je dat spul er eens in de maand weer opnieuw op moet doen.
klopt dat?
En moet het contact hebben met je vinger of maakt dat niet uit?
fjux schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:41:
[...]
Ik heb een paar keer gehoord dat je dat spul er eens in de maand weer opnieuw op moet doen.
klopt dat?
*oef*Het aanbrengen gaat gemakkelijk met het potje met nagellak-stift. De handschoenen werken nu goed op een touchscreen. Het laagje laat vrij snel los, dus je moet het vrijwel elke week bijwerken voor goed resultaat. Dat maakt het wat prijzig en vervelend in gebruik.
Hmm, overweg nu zelf om wat geleidende garen door wat vingertoppen te naaien (Note to self: eerst handschoen uittrekken)
Ja dat ja, erg jammer.steveman schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:44:
[...]
[...]
*oef*
Hmm, overweg nu zelf om wat geleidende garen door wat vingertoppen te naaien (Note to self: eerst handschoen uittrekken)
Van die garen er door heen halen vind ik ook weer zo wat.....
Begin net met motor rijden dus heb nog maar 1 paar handschoenen. die wil ik graag heel houden.
En wat ik op foto's zag, ziet het er ook niet echt fraai uit...
Heb de Nanotaps, die plak je er gewoon op. Ze worden per 4 geleverd, dus kan wel even voorruit.fjux schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:41:
[...]
klopt dat?
Misschien moeten ze eens een voorbeeld leveren van hoe die x-grip gemonteerd moet worden op motoren wat betreft die lijm en het matje. Heb al vaak genoeg vragen van mensen gezien.
Ik heb hem er ook sinds vorige week op zitten, maar heb dat matje eigenlijk gewoon bovenop gedaan tussen de pootjes in om er maar vanaf te zijn, die grip klemt mijn Huawei P20 Pro prima en het matje is net te klein om echt goed over de randen te trekken. Lijm heb ik niet eens gebruikt, wist niet waar die voor was
Ik heb hem er ook sinds vorige week op zitten, maar heb dat matje eigenlijk gewoon bovenop gedaan tussen de pootjes in om er maar vanaf te zijn, die grip klemt mijn Huawei P20 Pro prima en het matje is net te klein om echt goed over de randen te trekken. Lijm heb ik niet eens gebruikt, wist niet waar die voor was
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Dat stond bij mij prima uitgelegd bij de verpakking hoor
Deze ochtend reed er voor mij een BMW recht door het rood (was zelf met de wagen) en hij had bijna een grote scooter mee. Reed gewoon door. De scooter kon hem ontwijken en stond daar nog een minuut in choque.
Aan het volgende rode licht uitgestapt en gaan aankloppen bij de BMW. Eventjes op zijn plaats gezet. Heb ook alles op de dashcam maar zal het maar verwijderen..
Aan het volgende rode licht uitgestapt en gaan aankloppen bij de BMW. Eventjes op zijn plaats gezet. Heb ook alles op de dashcam maar zal het maar verwijderen..
@lolgast oh ik heb er niets bij gehad. Zat een boekje met reclame bij dat je die grips ook voor auto kon kopen maar verder niets. Heb het bij een dealer hier in de buurt gehaald, zat in plastic zakken. 1 voor de grip zelf en nog 1 voor de mount.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Ik heb nog niets besteld.Thoit schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:37:
[...]
Ik heb er nog 2 liggen, had je zo kunnen hebben.

@sylvesterrr @Godoftwente
Ik was jullie niet vergeten, ik denk ik wacht even voordat ik weer aan het updaten blijf
Maar jullie staan in de OP
Ik was jullie niet vergeten, ik denk ik wacht even voordat ik weer aan het updaten blijf
Lijm, matje? Hoe ingewikkeld is dat ding wel niet? Heb zelf zo'n houder die je er gewoon opzet, telefoon inleggen en schuifje dicht drukken. Vrij simpel, niet duur, van UltimateAddons. Klein rammeltje alleen bij bepaalde toerentallen.aidanl schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:12:
Misschien moeten ze eens een voorbeeld leveren van hoe die x-grip gemonteerd moet worden op motoren wat betreft die lijm en het matje. Heb al vaak genoeg vragen van mensen gezien.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Laat maar weten als je interesse hebt.
Had het in het verleden al een keer gevraagd, maar is helaas nog niet doorgevoerd. Hierbij dus nog een keer:lolgast schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:16:
Ik was jullie niet vergeten, ik denk ik wacht even voordat ik weer aan het updaten blijfMaar jullie staan in de OP
User: Thoit
Motormerk: KTM en Honda
Motortype: EXC500 en Pan European ST1300
Bouwjaar: 2012 en 2004
Provincie: Limburg
------------
Vorige week een nieuwe fiets aangeschaft. Was door het rijden op nieuwere fietsen aardig verpest, waardoor ik een nieuwere fiets wilde hebben. Hierdoor een Pan European gekocht, met alles erop en eraan. Er zit zelfs een trekhaak op

@noes
Ze zijn niet ingewikkeld
Zie mijn foto nogmaals

Het matje gaat onder de houder, de rubberen houders lijm je vast. Klinkt misschien ingewikkeld, maar je hebt in ieder geval geen trillingen bij bepaalde toeren
Matje is overigens niet nodig en ik doe hem ook nooit meer om de hoekjes heen. Telefoon zit echt muurvast tussen de 4 punten
Edit: @Thoit Je staat erbij met beide motoren
Ze zijn niet ingewikkeld

Het matje gaat onder de houder, de rubberen houders lijm je vast. Klinkt misschien ingewikkeld, maar je hebt in ieder geval geen trillingen bij bepaalde toeren
Matje is overigens niet nodig en ik doe hem ook nooit meer om de hoekjes heen. Telefoon zit echt muurvast tussen de 4 punten
[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 01-06-2018 11:35 ]
Kinderen die vragen worden geslagenSmurfLink schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:39:
[...]
Het is weeerrrrrrr @VrijdagKom maar met het uitzicht!
Ik dacht dat dat tegenwoordig niet meer gedaan werd?
Ik ben geëmancipeerd. Iedereen heeft recht op een pak voor de broekDryhte schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:52:
[...]
Ik dacht dat dat tegenwoordig niet meer gedaan werd?
[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 01-06-2018 11:54 ]
Van mij mag je het proberen, ben benieuwd hoe ver je komt.Vrijdag schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:54:
[...]
Ik ben geëmancipeerd. Iedereen heeft recht op een pak voor de broek
Dus je moet zelf die rubberen hoekjes erop lijmen? Waarom doen ze dat niet gewoon af-fabrieklolgast schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:31:
@noes
Ze zijn niet ingewikkeldZie mijn foto nogmaals
[afbeelding]
In het boekje staat iets van, dat ze er standaard best goed op zitten, maar als je meer off-road gaat, dat het aan te raden is.noes schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:44:
Dus je moet zelf die rubberen hoekjes erop lijmen? Waarom doen ze dat niet gewoon af-fabriek
Tweede dag mee gereden nu, stabiel op de 170 met 2 hoekjes met elastiek. Ben tevreden.
Dit weekend ergens USB met relais proberen te installeren. Naast een nieuw oliedruksensor en verleggen van plugje voor de acculader.
Welke acculader gebruik je @Ornathon Ik heb een Optimate met daarvan de kabel aan de accu hangen. Dan is het heel simpel deze ertussen en opladen van de telefoon tijdens het rijden is geregeld 

Ik wilde eigenlijk nu zeggen dat ik ninja skills heb..... Maar die heb ik nietSmurfLink schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:27:
[...]
Van mij mag je het proberen, ben benieuwd hoe ver je komt.En niet huilen als je wat terugkrijgt dan.
Tijd voor een potje motor-jousting
Grote lege parkeerplaats, @Vrijdag aan de ene kant, @SmurfLink aan de andere kant, beide op de motor met een grote lans in de linkerhand, kijken wie er wint

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Hopelijk ik met een maandje of 2,5 ook.Vrijdag schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:34:
[...]
Ik wilde eigenlijk nu zeggen dat ik ninja skills heb..... Maar die heb ik niet@Ophidian wel. Hij wel
Gezien ik dat nog niet mag hou ik het liever bij dat @Vrijdag een poging mag wagen mij een klap te verkopen.Chakotay schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:45:
Tijd voor een potje motor-joustingGrote lege parkeerplaats, @Vrijdag aan de ene kant, @SmurfLink aan de andere kant, beide op de motor met een grote lans in de linkerhand, kijken wie er wint
[ Voor 39% gewijzigd door SmurfLink op 01-06-2018 13:46 ]
Al een nieuwe tent gefixt?HTT-Thalan schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:14:
En ik me druk maken om het weer.
Bloedheet hiero.
Ga straks het ITT* crashen, samen met een ander lid nog een trekkershut geboekt op de camping.
(*Internationaal Transalp Treffen)
[ Voor 6% gewijzigd door Grubeater op 01-06-2018 14:17 ]
Heb er een tarp overheen gebonden met wat zipties. Hopelijk is dat genoeg, het zou vanavond op moeten houden.Grubeater schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:48:
[...]
Al een nieuwe tent gefixt?
Ga straks het ITT crashen, samen met een ander lid nog een trekkershut geboekt op de camping.
Ik denk dat er dan 2 verliezenChakotay schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:45:
Tijd voor een potje motor-joustingGrote lege parkeerplaats, @Vrijdag aan de ene kant, @SmurfLink aan de andere kant, beide op de motor met een grote lans in de linkerhand, kijken wie er wint
CHAAAARRRGGEEEEEE!!!!!!!Chakotay schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:45:

Ziet er ook niet verkeerd uit eigenlijklolgast schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:57:
Welke acculader gebruik je @Ornathon Ik heb een Optimate met daarvan de kabel aan de accu hangen. Dan is het heel simpel deze ertussen en opladen van de telefoon tijdens het rijden is geregeld
Ik heb een CTEK XS 0.8. Heb op zich ook een connector naar de accu, maar die zit nu onder mijn buddyzadel, waardoor ik altijd dat ding er af moet halen. Veilig opgeborgen, maar niet echt handig.
Vandaar het idee om losse USB inputs in mijn dashboard te bouwen, met zekering en relais, zodat er geen stroom valt te tappen als de motor uit staat.
Volgens mij heeft het systeem wat lolgast laat zien ook een mechanisme ingebouwd die ervoor moet zorgen dat de accu niet leeggetrokken wordt indien de accu niet wordt opgeladen.Ornathon schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:51:
[...]
Ziet er ook niet verkeerd uit eigenlijk![]()
Ik heb een CTEK XS 0.8. Heb op zich ook een connector naar de accu, maar die zit nu onder mijn buddyzadel, waardoor ik altijd dat ding er af moet halen. Veilig opgeborgen, maar niet echt handig.
Vandaar het idee om losse USB inputs in mijn dashboard te bouwen, met zekering en relais, zodat er geen stroom valt te tappen als de motor uit staat.
Bij de Oxford verwarmde handvaten zit ook zo'n check bijv.
Ja klopt dat zit er in. Dat rechtvaardigt de prijs van €22 enigszins
Morgen maar even richting de decathlon voor een nieuwe tent.
Wij gaan dit jaar weer op een camping staan met de TT (zo’n 50 km van Assen bij een oom van iemand uit de groep) en leen eigenlijk al drie jaar het tentje van mijn vader. Weet enkel niet zo goed hoe groot ik kan gaan want ik wil het tentje ook mee op de motor mee kunnen nemen... en wil liever iets groter als zo’n standaard iglo ding.
Dit jaar gaan we overigens met de auto en de motoren op een kar. Stuk relaxter terug naar huis op die manier.
Edit:
https://www.decathlon.nl/...nen/_/R-p-4123?mc=8378237
Ik vind zo iets wel mooi enkel lijkt me dat net te groot om mee te nemen achterop + slaap spullen en kleren.
Wij gaan dit jaar weer op een camping staan met de TT (zo’n 50 km van Assen bij een oom van iemand uit de groep) en leen eigenlijk al drie jaar het tentje van mijn vader. Weet enkel niet zo goed hoe groot ik kan gaan want ik wil het tentje ook mee op de motor mee kunnen nemen... en wil liever iets groter als zo’n standaard iglo ding.
Dit jaar gaan we overigens met de auto en de motoren op een kar. Stuk relaxter terug naar huis op die manier.
Edit:
Ik vind zo iets wel mooi enkel lijkt me dat net te groot om mee te nemen achterop + slaap spullen en kleren.
[ Voor 16% gewijzigd door R0y. op 01-06-2018 15:17 ]
Ik heb zelf een tent die hier erg op lijkt https://www.decathlon.nl/...p-3721?mc=8245650&c=GRIJSR0y. schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:08:
Edit:
Pakmaat is 40 / 15 / 15 centimeter. Dat is klein genoeg om op de motor mee te kunnen nemen. Gewicht is net geen 2 kilo.
Als je het wat ruimer wil hebben kan je ook kijken naar https://www.decathlon.nl/...p-3722?mc=8245651&c=GRIJS
Die is pakmaat 40 / 17 / 16 centimeter en weegt 2,6 kilo.
De tent die je hebt uitgezocht is zeker mooi doordat deze stahoogte heeft, maar de omvang en ook het gewicht is op de motor niet handig.
[ Voor 4% gewijzigd door MichielK71 op 01-06-2018 16:23 ]
Ja mijn voorkeur gaat dan uit naar de wat grotere. Ik hoop namelijk dat ik ooit mijn vriendin nog eens zo gek krijg om samen op de motor wat verder weg te gaan i.c.m. een tent. Zij rijd ook motor maar ik zou het fijn vinden als alles bij mij achterop kan, dan zou ik ook nog eens alleen weg kunnen ala @Bommes .MichielK71 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:25:
[...]
Ik heb zelf een tent die hier erg op lijkt https://www.decathlon.nl/...p-3721?mc=8245650&c=GRIJS
Pakmaat is 40 / 15 / 15 centimeter. Dat is klein genoeg om op de motor mee te kunnen nemen. Gewicht is net geen 2 kilo.
Als je het wat ruimer wil hebben kan je ook kijken naar https://www.decathlon.nl/...p-3722?mc=8245651&c=GRIJS
Die is pakmaat 40 / 17 / 16 centimeter en weegt 2,6 kilo.
Volgens mij heb ik een soortgelijke tent als die wat je liet zien meegenomen naar een camping.R0y. schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:36:
[...]
Ja mijn voorkeur gaat dan uit naar de wat grotere. Ik hoop namelijk dat ik ooit mijn vriendin nog eens zo gek krijg om samen op de motor wat verder weg te gaan i.c.m. een tent. Zij rijd ook motor maar ik zou het fijn vinden als alles bij mij achterop kan, dan zou ik ook nog eens alleen weg kunnen ala @Bommes .
Wel een zware tent om constant mee te moeten slepen op je motor, lijkt mij.
Ik zou voor een iets lichter model gaan.
Staat in de specs hoe groot het is: Tentzak: 60 x 24 x 24 cm. Gewicht: 9,8 kg. In principe zou het wel op de motor moeten lukken, maar je hebt ook nog slaapspullen nodig (handdoek, bed, beddengoed etc) wat het totaal wel flink maakt. Heb je zijkoffers? Daar zou je je kleding in kunnen doen en je tent, slaapzak en luchtbed als rollen achterop. Zou moeten passenR0y. schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:08:
Edit:

Ik heb deze tent zelf ook trouwens, is ruim genoeg voor 2 personen. In het voorcompartiment kunnen veel mensen staan (ik niet natuurlijk

Dit topic is gesloten.
Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht