Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:57
@PilatuS Is die niet gewoon wat overdreven opgelapt na een aanrijding van achteren, maar was het geld op voordat ze een nieuw subframe konden kopen?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:58:
@PilatuS Is die niet gewoon wat overdreven opgelapt na een aanrijding van achteren, maar was het geld op voordat ze een nieuw subframe konden kopen?
Nope. Dat is gewoon de stijl. Zoek op Google Images maar eens naar: German streetfighter. Dan vind je er nog 50 die er zo uitzien :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:01

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Racer89 Ik kwam dit filmpje over Ural zijspan tegen in de MC Commute reeks.

Ik kwam gisteren op Marktplaats een advertentie voor een Rev!it Eclipse doorwaaijas. Afgesproken om die 's avonds op te halen in Vlaardingen. Natuurlijk er even een ritje van gemaakt, er waren nog twee Landmarks die ik nog moest bezoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I69ybA9nU53xKEC34qacSScE/medium.png

Tot nu toe zijn de extra Landmarks watertorens met een nieuwe functie.
Restaurant in Werkhoven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sxdLHSiokRetkZFz18RR8Iai/medium.jpg

Kantoor in Hazerswoude-Rijndijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F8d93TEmwahdxIQtma9Wquyj/medium.jpg

Tussendoor bij Motozoom in Utrecht geweest voor de bijbehorende rugprotector, even zoeken en deze was bij Bikeroutfit goedkoper. Via de laagste prijsgarantie geregeld dat ik bij Motozoom de protector voor de zelfde prijs kreeg. Wel klopte de voorraad op de website niet met wat er in de winkel hing. De website gaf aan dat de voorraad kritiek was, maar in de winkel hing het rek vol.

Qua regen viel het wel mee, voor Bodegraven even geschuild en later op de A20 stonden bij een viaduct 2 van de 3 rijbanen onder water. Of rij ik al te veel door de regen. :+

Die Duitse Streetfighters zien eruit als Duitse herders met heupdysplasie. :F

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
@Grubeater Ben inmiddels voorzien van een Ural uit 1966 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Goed, poging twee om te kijken of ik de rode vlekken op buienradar kan ontwijken bij de rit naar huis... Gisteren was het gigantisch mislukt, eens zien wat het nu word :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:33
Vanmiddag gebeld door de Harley dealer. Mijn Iron komt eerder aan als verwacht en ik kan hem 9 juni al ophalen #zinin :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 10:28
Chakotay schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:57:
Goed, poging twee om te kijken of ik de rode vlekken op buienradar kan ontwijken bij de rit naar huis... Gisteren was het gigantisch mislukt, eens zien wat het nu word :+
Hier maar 1 blauwe plek over heel het land, net waar ik zit wanneer ik vertrek :/

Tis weg *O*

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingSig op 30-05-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
SmokingSig schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:01:
[...]

Hier maar 1 blauwe plek over heel het land, net waar ik zit wanneer ik vertrek :/
Ik vraag me soms af of ik me wel in NL bevindt momenteel.
Nauwelijks regen tegengekomen gisteren & vandaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:57
Om één of andere reden zeggen mijn ballen: "Neen, liever niet!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Racer89 Waar blijven de foto's? 8)

Wanneer ga jij zwemmen?

@NL-RaVeR Dat is nog zeker 10 dagen! :X

[ Voor 30% gewijzigd door Grubeater op 30-05-2018 17:37 . Reden: Extra filmpje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ornathon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

Leviathius schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:40:
Wacht maar tot het @Vrijdag is met lekker weer en veel mensen die geen zin hebben om te werken, dus dan maar hier gaan kletsen/posten en plaatjes plaatsen :+
Haha, nice nice.
noes schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:39:
Oh enne: welkom :Y wat rijd je? @lolgast kan het in de TS opnemen, mocht je dat willen.
Thanks. Aprilia RSV Mille uit 2001/2002 en mijn vriendin de Suzuki GSX1300R (niet verlengd ;) )
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/1928486442bebea3a4476743b3bd3533/5B8A569D/t51.2885-15/s320x320/e35/29093332_170005893717232_8598365449593290752_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/acc8e12343edf0ed82347a9c4e7e0bcc/5B88C6E5/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/31779321_204693120149207_8124046583026155520_n.jpg

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Wel 20 dagen eerder dan gepland. :(:)

Zo'n Yamaha TZ250 weegt maar 100 kg.

[ Voor 21% gewijzigd door Grubeater op 30-05-2018 17:07 . Reden: Filmpje erbij. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:55
Ornathon schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:50:
[...]

Haha, nice nice.

[...]

Thanks. Aprilia RSV Mille uit 2001/2002 en mijn vriendin de Suzuki GSX1300R (niet verlengd ;) )
[...]
Ik snap de haters van de Busa niet. Vind ik één van de mooiere fully faired bikes...

[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 30-05-2018 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dryhte schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:53:
[...]

Ik snap de haters van de Busa niet. Vind ik één van de mooiere fully faired bikes...
Zoals bij wel meer fietsen is het voor veel mensen een love it or hate it uiterlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 30-05-2018 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:54

Secsytime

Automagisch

[...]

Maar is het zonder verlengde achterbrug wel een echte busa?
[...]

Haha, nice nice.

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
Woohoo, vandaag wel gelukt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Chakotay schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 17:31:
[...]

Welk stuk heb jij van de A12 :? Ik sta wederom in de file (jajaja in de auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
lolgast schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 17:35:
[...]

Lunetten tot Bodegraven, 's ochtends naar het oosten en 's middags naar het westen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

lolgast schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 17:35:
[...]

Wat doe je dan op het forum? Je bent toch niet stiekem met je telefoon bezig? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Chakotay schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 17:38:
[...]

Lunetten tot Bodegraven, 's ochtends naar het oosten en 's middags naar het westen.
Ah dat is de andere kant op. Ik ‘s middags van Den Haag tot Utrecht (en dan nog A2 tot aan Den Bosch ;( )
@Secsytime Nee niet stiekem, op het stuur dus iedereen kan het zien :D

Ik heb regelmatig tijd zat ;(
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/big/db9439f26c7f95bb9fc8f5a4edcc4972.jpeg

[ Voor 13% gewijzigd door lolgast op 30-05-2018 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 17:31:
[...]

Hier juist totaal niet :(

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Het zijn zeker leuke fiets maar erg zwaar, en helaas net zoals bij zoveel auto's rijdt er een bepaalde doelgroep mee wat gewoon erg jammer is. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

[...]

Ik had zelf een Blackbird, die vind ik nog steeds oprecht een veel mooiere motor.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:51:
[...]

Dat viel me hier nog mee... Mijn allroad-hok is ook niet bepaald een vedergewicht, maar op de rivier die ze normaal de A12 noemen kon ik nog prima rijden terwijl de auto's boeggolven hadden. Hij staat wel op Anakee III's met flink diep profiel, dat helpt waarschijnlijk.
Het profiel van m'n al ietswat vierkant wordende PR4's is ook flink aan het uitdunnen. Of beter gezegd, ontdiepenen ofzo :+

Maar dat van die rivier klinkt bekend idd :P

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 30-05-2018 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:26

Freelance

(..)

Gisteren eerder van het werk weg gegaan om het noodweer te vermijden, reed rechtstreeks het noodweer in Utrecht binnen. Hagelstenen van 2cm, 25m zicht en lekkere bliksem. Mijn handschoenen zijn nog steeds niet droog :D

Wel fijn dat de motorrijders toch nog samen over de A2 gingen met alarmlichten in colonne op veilige snelheid :)

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gisteren en vandaag een hoosbui over me heen gekregen in Den Haag. Hulde aan alle automobilisten die ruim baan maakten voor alle doorweekte motorrijders d:)b (geen sarcasme :p ).

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Freelance schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 18:27:
[...]

Wel fijn dat de motorrijders toch nog samen over de A2 gingen met alarmlichten in colonne op veilige snelheid :)
Hm, in Zwolle kon ik ondanks dat de hemel openging gewoon doorrijden met 120. Zicht was logischerwijs beroerd, maar zag auto's prima voor me (OK, die grijze moest je wel ff goed zoeken, maar alsnog ruim en breed op tijd in the picture), dus ook ruim voldoende stopafstand indien nodig.

Bedoel, voor de regen an sich hoef je de snelheid bij fatsoenlijk wegdek nou ook weer niet zo veel aan te passen.

Hagel en enorme windvlagen die me de vluchtstrook op duwen, nee, dáár ben ik dan weer minder fan van :+

[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 30-05-2018 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:23
nog een ander vraagje!

ik zit te kijken om een navigatie systeem aan te schaffen voor de motor, maar vind alle systemen wel aardig duur. zeker voor wat je er voor terug krijgt.

Het is tegenwoordig toch alleen maar een stukje software.
en wij als tweakers zouden dat toch handiger op moeten kunnen lossen.

nu zie ik op andere forums best wel wat dingen dat mensen spul uit china halen en daar software op zetten voor de motor. Ook marktplaats staat vol met die dingen.
Dan heb je voor +/- 150 euro een mooi systeempje.

maar nu ik zelf heb gekeken draaien al die china dingen op windows CE met echt een halve aardappel er in. 1 android ding gezien, en die draait android 4.0..........

nu zat ik misschien te kijken om in china een rugged telefoon te kopen, met een goede stand.
Maarja motor handschoenen en een capacitief scherm gaan niet echt lekker samen.

Hier mensen nog mooie alternatieven/ideeën hier over?

Altijd leuk om aan een beetje techniek te knutselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

lolgast schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 17:40:
[...]

Ah dat is de andere kant op. Ik ‘s middags van Den Haag tot Utrecht (en dan nog A2 tot aan Den Bosch ;( )
@Secsytime Nee niet stiekem, op het stuur dus iedereen kan het zien :D

Ik heb regelmatig tijd zat ;(
[afbeelding]
Mooi stukje Den Haag daar, kun je beter het OV pakken.. Station is praktisch naast je :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:23

steveman

Comfortabel ten onder

Als het cheap moet^^

Cheap hoesje, wat velcrospul, 2 slangklemmen en een stukje 2mm aluminium.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 21:42
Dit is me toch ook een mooie grap:
Had ik maandag een nieuwe achterband besteld, eigenlijk geen geld voor ook een nieuwe voorband.
Bedacht me gisterochtend dat allebei vervangen toch echt beter is, dus toch maar besteld.
Ze zouden me vandaag bellen als ze de banden binnen hadden, om te zien of die dingen er vanavond nog onder konden. Geen telefoon gehad, dus ik hen maar bellen tegen 17u.
Wat blijkt: De voorband (die dus gister pas besteld is) is al wel binnen, maar de achterband nog niet....

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:23

steveman

Comfortabel ten onder

Als het goed is komen voorbanden altijd eerder aan ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17
Gisteravond een heel moeilijke/vervelende beslissing moeten nemen: ik heb besloten mijn vakantie naar Turkije af te blazen. Een vakantie waar ik naar uitkeek. :( Ik vind het onverantwoord (voor mezelf en voor andere verkeersdeelnemers) om vier weken te gaan touren met een laag energieniveau.

Het bericht van Maegrim heeft me behoorlijk geraakt. Op twee wielen zijn we al behoorlijk kwetsbaar, zie geen reden om Azraël een handje te helpen. :/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sylvesterrr schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 19:43:
Gisteravond een heel moeilijke/vervelende beslissing moeten nemen: ik heb besloten mijn vakantie naar Turkije af te blazen. Een vakantie waar ik naar uitkeek. :( Ik vind het onverantwoord (voor mezelf en voor andere verkeersdeelnemers) om vier weken te gaan touren met een laag energieniveau.

Het bericht van Maegrim heeft me behoorlijk geraakt. Op twee wielen zijn we al behoorlijk kwetsbaar, zie geen reden om Azraël een handje te helpen. :/
Ik kán je beslissing serieus alléén maar respecteren!! Moeilijk voor, maar vooral héél verstandig van, jezelf om zo'n beslissing te durven nemen!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

fjux schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 18:43:
nog een ander vraagje!

ik zit te kijken om een navigatie systeem aan te schaffen voor de motor, maar vind alle systemen wel aardig duur. zeker voor wat je er voor terug krijgt.

nu zie ik op andere forums best wel wat dingen dat mensen spul uit china halen en daar software op zetten voor de motor. Ook marktplaats staat vol met die dingen.

maar nu ik zelf heb gekeken draaien al die china dingen op windows CE met echt een halve aardappel er in. 1 android ding gezien, en die draait android 4.0..........

nu zat ik misschien te kijken om in china een rugged telefoon te kopen, met een goede stand.

Ik ben vooral voor een apparaat gegaan dat zowel soft- als hardwarematig gewoon werkt. En waar ze in mijn motorhotel gewoon een route van de computer in mijn navigatie kunnen zetten.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
nog een ander vraagje!

Het is maar de vraag wat je duur vindt. Oké, het is veel geld dat ben ik met je eens. Maar duur is voor mij iets waar je veel voor betaalt maar weinig voor terug krijgt. Dus als je zelden met navigatie denkt te gaan rijden, neem dan een app op je telefoon. Maps is gratis :)

Maar als je iets wilt dat out of the box werkt en waar je meer mee kan dan simpel van A naar B rijden, dan zou je kunnen denken aan een losse navi. Koop je dan een brak systeem uit China omdat het zo ‘goedkoop’ is dan kan je naar mijn idee wel ‘duur’ uit zijn. Zeker als je je iedere keer weer ergert aan het ding omdat het niet werkt.

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

nog een ander vraagje!

Waarom niet de TomTom app, of Kurviger of die ander op je telefoon? Handschoenen en capaciteit scherm gaan prima samen, mits je handschoenen daarop zijn voorbereid :Y . Knox en Revit zijn dat (vaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
nog een ander vraagje!

Koop dan zo'n Garmin zumo op mp. kost ook geen drol :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 20:37
Waarschijnlijk onpopulaire mening: gewoon van je scherm afblijven tijdens het rijden ;)

Ik gebruik altijd de Here! app op mijn android telefoon, USB stekkertje aan m'n accu gekoppeld, hele dag rijden en fijn met een vol opgeladen telefoon aankomen d:)b Heb ook wel google maps geprobeerd in het verleden, maar zowel in de auto als op de motor werkt dat beduidend slechter voor mij (te laat waarschuwen als je van baan moet wisselen, onduidelijke instructies bij een afslag, etc). Met Here! kun je ook simpel kaarten downloaden, bij de route even "snelwegen ontwijken" aanvinken en gaan. Uit China ooit een houder met waterdicht hoesje gehaald voor een tientje, met handschoenen uit werkt dat nog net.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:31
1

Velg striping geplakt! Had hiervoor velg lint (helemaal rond) maar dat kwam na een flinke stortbui los.. hoop dat dit blijft plakken :Y

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:20
Sneak peek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kPGHaYRyicEtxOTTHzRrjHBh/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Professionele spuitcabine hoor! :9 vooral ook die hooivork...

@mr_zippey beterschap kerel!

[ Voor 4% gewijzigd door R0y. op 30-05-2018 21:02 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Grubeater schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:29:
@Racer89 Waar blijven de foto's? 8)

[video]
Wanneer ga jij zwemmen?

@NL-RaVeR Dat is nog zeker 10 dagen! :X
Dan moet ik eerst de zijspan dicht hebben gelast haha. Anders ga ik onder als de titanic. De motor ligt al uit elkaar. Alles in orde maken voor invoeren. Sneak preview :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YTyjY5N.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Roy Met een "vier-tand" wil je écht geen hooi gaan laden hoor, daar heb je een twéé tand's gaffel voor. Zo'n viertands ding is eigenlijk alleen maar als mest-riek te gebruiken (óf als steun, zoals @HTT-Thalan nou doet) :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@HTT-Thalan da's echt rood ja :+ Ga je het rood nog wat breken met witte strepen of wat livery?

Hier trouwens voor week 28 een beurt ingepland staan voor de Gixxer, nu 52dkm maar daar komt zeker nog wel 1k bij in die tussentijd. Achterband mag er dan ook eens af. :P Vorig jaar april met 30dkm dus een T30 EVO erop laten leggen, nu na 22dkm (op een SS met 150pk!) en nog 2mm over werd het wel eens tijd. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Godverdegodver. Ik zoek tientallen wiki's op, iedereen zegt dat ik na het gebruik van een hechtmiddel direct op plastic kan spuiten. Ik krijg van iedereen en zijn moeder te horen hoe ik het moet doen, maar niemand die erbij verteld dat spuitverf totaal _niet_ dekt en nu zijn letterlijk alle delen een andere kleur rood (en de tank zelfs mat :(. Ik ben echt heel giftig nu :-(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:01:
Godverdegodver. Ik zoek tientallen wiki's op, iedereen zegt dat ik na het gebruik van een hechtmiddel direct op plastic kan spuiten. Ik krijg van iedereen en zijn moeder te horen hoe ik het moet doen, maar niemand die erbij verteld dat spuitverf totaal _niet_ dekt en nu zijn letterlijk alle delen een andere kleur rood (en de tank zelfs mat :(. Ik ben echt heel giftig nu :-(.
Laat ik je bij deze dan even "helpen" door meteen te zeggen dat rood één van de grootte K*T kleuren is om egaal te kunnen spuiten. Als je niet ALLE delen in één keer netjes gespoten kunt krijgen vanuit de zelfde richting / hoek dan heb je eigenlijk automagisch een kleurverschil te pakken..... En als je 't niet bij daglicht ziet dan zet je je object daarna maar eens in de buurt van een natrium lamp (zoals een "oranje" lantaarnpaal).

Écht serieus: Suc-6 met spuiten!!! Als 't klaar is dan is 't waarschijnlijk wél erg mooi!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
wimmel_1 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:59:
@Roy Met een "vier-tand" wil je écht geen hooi gaan laden hoor, daar heb je een twéé tand's gaffel voor. Zo'n viertands ding is eigenlijk alleen maar als mest-riek te gebruiken (óf als steun, zoals @HTT-Thalan nou doet) :+ ;)
En dit is nou precies de reden dat ik geen boer ben geworden :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03
Ik gebruik een altijd een drietands-gaffel. Voor 30 rond - 10 hoog werkt dat prima.

@Joopieboy 22 duizend km met een achterband? Knap hoor!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:34:
Ik gebruik een altijd een drietands-gaffel. Voor 30 rond - 10 hoog werkt dat prima.

Een twee-tand "lóst" beter..... Kom je aan de 12 hoog mét wat gooien 8)

Scheelt weer een ritje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:06:
[...]

Laat ik je bij deze dan even "helpen" door meteen te zeggen dat rood één van de grootte K*T kleuren is om egaal te kunnen spuiten. Als je niet ALLE delen in één keer netjes gespoten kunt krijgen vanuit de zelfde richting / hoek dan heb je eigenlijk automagisch een kleurverschil te pakken..... En als je 't niet bij daglicht ziet dan zet je je object daarna maar eens in de buurt van een natrium lamp (zoals een "oranje" lantaarnpaal).

Écht serieus: Suc-6 met spuiten!!! Als 't klaar is dan is 't waarschijnlijk wél erg mooi!!
Kan ik dit terug glad schuren en een witte basecoat aanbrengen of moet het rood er allemaal af? Dit is 2k lak namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:43:
[...]

Kan ik dit terug glad schuren en een witte basecoat aanbrengen of moet het rood er allemaal af? Dit is 2k lak namelijk.
Kun je gewoon weer vlak zetten / schuren en dan met een goede primer vullen.... Vervolgens weer schuren met liefst waterproof papier korreltje.... Steeds fijner tot aan 3000.... En daarna meerdere DUNNE lagen rode lak erover zónder de lak volledig te laten drogen/harden, zodat ALLES egaal rood wordt...

Als laatste één á twee lagen blanke lak er over (ook weer vóór dat alles droog is)....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:23
MichielK71 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 19:56:
[...]

Het is maar de vraag wat je duur vindt. Oké, het is veel geld dat ben ik met je eens. Maar duur is voor mij iets waar je veel voor betaalt maar weinig voor terug krijgt. Dus als je zelden met navigatie denkt te gaan rijden, neem dan een app op je telefoon. Maps is gratis :)

Maar als je iets wilt dat out of the box werkt en waar je meer mee kan dan simpel van A naar B rijden, dan zou je kunnen denken aan een losse navi. Koop je dan een brak systeem uit China omdat het zo ‘goedkoop’ is dan kan je naar mijn idee wel ‘duur’ uit zijn. Zeker als je je iedere keer weer ergert aan het ding omdat het niet werkt.

Just my 2 cents.
Voor mij hoeft het niet 123 out of the box te werken.

Ik kom uit de elktro hoek, dus juist dit soort dingen liggen mij! (het fysieke onderhoud van de motor moet nog komen ;))

maar wat mij vooral tegen zit is het feit dat het tegenwoordig allemaal software is. en natuurlijk zit het in een water dicht jasje, maar mensen komop: 400 euro voor een stukje software en waterdichte hardware dat 6 jaar oud is, dat gaat mij wat ver.

Zeker als je kijkt dat je "theoretisch" een beter systeem hebt met een simpele water dichte android tel en wat gratis apps. (evt tom tom go er op)

vanuit mijn optiek is het enige wat deze toestellen extra hebben een resistive touch panel, en wat lomper gebouwd.
Vandaar mijn idee dat het zelf ook prima zou moeten kunnen. Maar enige probleem is resistive touch, tegenwoordig is alles capacitief.

als er een rugged android tel was met resistive was dan al snel de eerste keuze geweest.
Appje installeren is zo gedaan en een mount is nou ook geen rocket science meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Maandagavond nog even een rondje gereden. Onderweg voelde ik al iets raars aan de wegligging.

Eenmaal thuis gekomen om de ketting te smeren, hup op de paddock, zie ik dit. :/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KEHBr4n.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3K0apiU.png

Zo te zien is ie niet ver door het dikste gedeelte van het rubber gekomen.

Volgens mij ben ik nu nog wel safe toch? Hij loopt in ieder geval niet leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:34:

Best grappig, toch zat mensen hier ervaring met een drietand of gaffel :+

En idd, viel niet tegen! Veel mensen denken redelijk klassiek en menen een tour sport band 'houterig' rijdt of wat dan ook, die mening deel ik totaal niet. :P Hoe lang had jij nu ook alweer gedaan met jouw achterband?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Onder de Hornet 18.000 geloof ik.
11.500 km onder de super tenere. Hierbij moet je wel weten dat de pilot road 4 Trail in het midden medium is en aan de zijkanten zacht. De andere uitvoeringen hebben hardere compounds.

Aan het cuppen te zien weet ik niet of de huidige band dat gaat herhalen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sylvesterrr schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 19:43:

Is route aanpassen geen optie?
Zelf merk ik dat ik van motorrijden energie krijg..maar wel met mate natuurlijk..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mawlana
ToolkiT schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 23:21:
[...]

Is route aanpassen geen optie?
Zelf merk ik dat ik van motorrijden energie krijg..maar wel met mate natuurlijk..
Ik denk dat ik wel ga touren, maar minder lang (maximaal twee weken, waarschijnlijk zelfs korter) en met aanzienlijk meer rustdagen. Dat betekent dat ik niet ver van huis zal gaan.

Motorrijden geeft me ook energie (en ontspanning), maar ben snel moe. Snel moe als in: na een dagje motorrijden moet ik m'n rust pakken. Dagen achterelkaar rijden lukt me niet. Wanneer ik een lange reis zou maken, dan is de kans groot dat ik toch de grenzen ga opzoeken (ik ken mezelf). Om dat te voorkomen dus een kortere vakantie. :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sylvesterrr schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 00:24:
[...]

Ik denk dat ik wel ga touren, maar minder lang (maximaal twee weken, waarschijnlijk zelfs korter) en met aanzienlijk meer rustdagen. Dat betekent dat ik niet ver van huis zal gaan.

Motorrijden geeft me ook energie (en ontspanning), maar ben snel moe. Snel moe als in: na een dagje motorrijden moet ik m'n rust pakken. Dagen achterelkaar rijden lukt me niet. Wanneer ik een lange reis zou maken, dan is de kans groot dat ik toch de grenzen ga opzoeken (ik ken mezelf). Om dat te voorkomen dus een kortere vakantie. :)

***members only***
Klinkt als een verstandig plan (y)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sylvesterrr schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 00:24:
[...]

***members only***
Nogmaals HULDE!! Hier in dit topique hadden we tot een aantal jaar geleden ook nog iemand voor wie het nóóit gek / lang genoeg kon duren en dat is minder goed afgelopen, helaas.

De rede dat ik in dit topique rondzwerf is overigens te wijten aan een leugen.... Ik had mezelf én de rest van m'n familie in 1992 belooft om nóóit meer op een motor te gaan rijden nadat een maatje van me zichzelf voor m'n neus .....en heb dat tót ergens in 2005 (?) voor mezelf vol weten te houden... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
[afbeelding]
[afbeelding]
Je staat er bij d:)b

@sylvesterrr Klinkt als een verstandige keuze.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Ari Gold schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 23:02:
Maandagavond nog even een rondje gereden. Onderweg voelde ik al iets raars aan de wegligging.

Eenmaal thuis gekomen om de ketting te smeren, hup op de paddock, zie ik dit. :/

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo te zien is ie niet ver door het dikste gedeelte van het rubber gekomen.

Volgens mij ben ik nu nog wel safe toch? Hij loopt in ieder geval niet leeg.
Oef.... Als het maar geen zwakke plek is/net enkele milimeters te ver door is geprikt. Ik zou het even na laten kijken. Je wilt niet dat met 160km/h de band het begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:26

Freelance

(..)

Osiris schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 18:43:
[...]

Hagel en enorme windvlagen die me de vluchtstrook op duwen, nee, dáár ben ik dan weer minder fan van :+
Dat was nou net het probleem ;)

Ik heb mijn SV650 en BMW k75 verkocht en een V-Strom DL1000 twee weken terug opgehaald. Machine is uit 2002 maar ziet er nog gloednieuw uit, 35k op de teller. Gebruik hem dagelijks voor woon-werk en in de weekenden uiteraard!

Niet de meest zuinige motor maar wilde na 10 jaar een keer wat meer pk's voor in de weekenden :*)

@lolgast update voor de startpost?

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
ixl85 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:09:
[...]
Oef.... Als het maar geen zwakke plek is/net enkele milimeters te ver door is geprikt. Ik zou het even na laten kijken. Je wilt niet dat met 160km/h de band het begeeft.
Dit dus. Het kan best zijn dat die spijker/schroef zich aan de binnenkant van je band heen en weer heeft gewerkt. Dat kan met meer centrifugale kracht (=hogere snelheid) best voor scheuren zorgen. Dat wil je echt niet op een motor.

Ik zou het na laten kijken en/of vervangen. Better safe then sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
NL-RaVeR schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 08:59:
[...]

Dit dus. Het kan best zijn dat die spijker/schroef zich aan de binnenkant van je band heen en weer heeft gewerkt. Dat kan met meer centrifugale kracht (=hogere snelheid) best voor scheuren zorgen. Dat wil je echt niet op een motor.

Ik zou het na laten kijken en/of vervangen. Better safe then sorry ;)
Een bandje is immers goedkoper dan het laagste eigen risco. Laat staan een helicopteruitje naar het ziekenhuis. Over een rolstoel maar niet gesproken... :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@Freelance Consider it done :) En veel plezier van je aankoop uiteraard!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ornathon
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

GSX-MAN schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 18:20:
Ik had zelf een Blackbird, die vind ik nog steeds oprecht een veel mooiere motor.
Die blijft ook heel erg mooi. Eigenlijk alleen maar vanwege de leeftijd niet voor gekozen.
Joopieboy schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 18:17:
Het zijn zeker leuke fiets maar erg zwaar, en helaas net zoals bij zoveel auto's rijdt er een bepaalde doelgroep mee wat gewoon erg jammer is. :P
Ja, meestgegooide opmerking op straat is ook of de Busa nog wordt verlengd.. :F
Het extra gewicht en de fairings komen goed tot hun recht op de snelweg, waar wij toch nog de meeste kilometers maken. Rijdt heerlijk. Mis wel een beetje de meerdere rijstanden (voor vermogen) die de latere versie wel heeft.
Secsytime schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 17:26:
Maar is het zonder verlengde achterbrug wel een echte busa?
Welkom!
Haha, daar buigen hele folklores en culturen over. Super customizable ding, maar clean toch het mooiste naar mijn mening.

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tribunus
  • Laatst online: 13:43
@lolgast Kan jij mij ook toevoegen aan de startpost en mijn oude vermelding verwijderen?
Mijn oude vermelding is nog onder mijn oude naam Janaart met als motor de brutale 990R

Huidige motor is een KTM SuperDuke 1290r 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat vraagt om foto's ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
@lolgast Ik zie dat ik ook nog niet in de TS sta ;)

Huidige motor: Suzuki GSR600 2006 Utrecht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DRMpew7EKukMwtIUPMniWIuP/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
@Joopieboy Hoe kan ik een foto toevoegen dan? Wanneer ik via imgur een link probeer toe te voegen tussen de [img] tags krijg ik als nog de link te zien. Ik heb even in de faq gekeken maar daar wordt ik ook niet heel veel wijzer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:43
Tribunus schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:54:
@Joopieboy Hoe kan ik een foto toevoegen dan? Wanneer ik via imgur een link probeer toe te voegen tussen de [img] tags krijg ik als nog de link te zien. Ik heb even in de faq gekeken maar daar wordt ik ook niet heel veel wijzer van.
Je moet de directe link kopieren van imgur. Eindigt meestal met .jpg of .png.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Tribunus schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:54:
Op reageer klikken ipv een reactie direct onder topic zetten. Daar kan je een afbeelding toevoegen.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Tribunus
Bij deze dan de foto van mijn motor, staat nog in de schuur helaas gezien ik na het ophalen door mijn rug ben gegaan. Ik hoop dat ik dit weekend een ritje kan maken en wat mooiere plaatjes kan schieten :o

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/keIo2rZ.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@ProfaNe Je staat er bij!
@Tribunus Deze foto voeg ik maar niet toe aan de startpost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik weet absoluut niet wat het weer gaat doen. Mijn waterdichte jas is sowieso te warm voor offroad werk, want je zweet je te barstens. Mijn zomerjas is lekker koel, makkelijker te drogen, maar regent ook gewoon door het mesh heen. Overdag zweet je je de laatste dagen te pletter, maar ook veel regen. Wat te doen?

Compromis is nu een grotere tent mee, zodat ik plek in de tent heb om wat zaken uit te leggen als het moet drogen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/58zt3B7qlFgcKU4aaIZl8eel/full.jpg

En toch gewoon alleen zomerbroek + zomerjas mee te nemen. In de drybag zitten een set camping kleding voor 's avonds en na het douchen, inclusief een trui.

Het weer voor de heenrit ziet er niet lief uit in ieder geval...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:36:
Ik weet absoluut niet wat het weer gaat doen. Mijn waterdichte jas is sowieso te warm voor offroad werk, want je zweet je te barstens. Mijn zomerjas is lekker koel, makkelijker te drogen, maar regent ook gewoon door het mesh heen. Overdag zweet je je de laatste dagen te pletter, maar ook veel regen. Wat te doen?

Compromis is nu een grotere tent mee, zodat ik plek in de tent heb om wat zaken uit te leggen als het moet drogen:

[afbeelding]

En toch gewoon alleen zomerbroek + zomerjas mee te nemen. In de drybag zitten een set camping kleding voor 's avonds en na het douchen, inclusief een trui.

Had je niet een vrouw en kinderen? Zie je die ook weleens, want volgens mij ben je altijd met je nieuwe liefde (Transalp) bezig :+ O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Wie zegt dat het niet aangemoedigd wordt vanuit huis. "Ga alsjeblieft een weekendje weg, je slaapt al een maand thuis" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
HTT-Thalan schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:36:

[afbeelding]

Het regent nu al in Breda dus je hebt wel pech. En de vooruitzichten voor de komende dagen is ook niet best. Ik hoop dat je wel een leuke ITT hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ach, Valkenburg heeft de laatste dagen al genoeg regen gehad. Daar valt de komende dagen niets meer. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
@lolgast Als je toch bezig bent met de startpost: Honda cbr600rr, 2009, Rotterdam ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Mijn vrouw moedigt mijn uitjes wel degelijk aan, en gelukkig niet omdat ze me weg wil hebben, maar omdat ze mij mijn hobbies gunt :P (en ik haar de hare). Wat dat betreft gunnen we elkaar echt alles :Y.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 13:47
sylvesterrr schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:17:
@lolgast Als je toch bezig bent met de startpost: Honda cbr600rr, 2009, Rotterdam ;)
Laat me raden, je vind de looks van een Kawasaki leuk, maar wilde graag een Honda? :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Leviathius schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:20:
[...]

Laat me raden, je vind de looks van een Kawasaki leuk, maar wilde graag een Honda? :+
Precies wat ik ook dacht: Hee een kawa-nee-Honda. 8)7 Staat m wel goed, dat wel :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
@lolgast Als je dan toch bezig bent: Honda cbr600rr 2005, Overijssel

@noes @Leviathius Kawasaki.. dat zijn toch van die tweewielers met zo'n uitlaatpijp aan de zijkant? }:| :+

[ Voor 3% gewijzigd door Godoftwente op 31-05-2018 13:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
Leviathius schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:20:
[...]

noes schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:29:
[...]

Precies wat ik ook dacht: Hee een kawa-nee-Honda. 8)7 Staat m wel goed, dat wel :Y
Ik noem 'm een Honda in een Kawa-jasje, oftewel Hondaki. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 13:47
Godoftwente schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:47:

@noes @Leviathius Kawasaki.. dat zijn toch van die tweewielers met zo'n uitlaatpijp aan de zijkant? :+
Geen idee waar je het over hebt hoor :9
Afbeeldingslocatie: https://www.trademy.bike/oc-content/uploads/100121/3310.jpg

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nou, gezien de hevigheid van de (verwachte) buien, toch nog maar even snel een tripje motorkledingcenter gedaan om die brakke Difi laarzen te vervangen:

Afbeeldingslocatie: https://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/4D69/22B6/18CD/E2B0/97AC/3E70/5055/39B4/Forma-Adventure_BRA_ml.jpg

Weer een rib armer :X maar hopelijk wel een weekend lang droge voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
HTT-Thalan schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:05:
Nou, gezien de hevigheid van de (verwachte) buien, toch nog maar even snel een tripje motorkledingcenter gedaan om die brakke Difi laarzen te vervangen:

[afbeelding]

Ik ben bijzonder tevreden over de lage versie van die botten laarzen (EDIT: zowel waterdichtheid als comfort). Alleen zijn ze wat 'bulky' zodat ik er met geen mogelijkheid de pijpen van mijn Rev'It motorjeans over krijg (de andere motor jeans die ik heb lukken wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Leviathius schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:54:
[...]

Geen idee waar je het over hebt hoor :9
[afbeelding]
My ninja senses were tingling :9~ O+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• joshje
  • Laatst online: 13-10 09:00
Motor wit gespoten O-)

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/5f418cd0a794c14b008e415201164af5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Laatst online: 06-10 10:28
HTT-Thalan schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:05:

[afbeelding]

Must have :o

Momenteel rijd ik nog altijd met wandelbottines. Los van het feit dat het helemaal nergens op lijkt weegt het niets en het zit heel goed.

[ Voor 12% gewijzigd door SmokingSig op 31-05-2018 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Dryhte schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:15:
[...]

Ik ben bijzonder tevreden over de lage versie van die botten laarzen (EDIT: zowel waterdichtheid als comfort). Alleen zijn ze wat 'bulky' zodat ik er met geen mogelijkheid de pijpen van mijn Rev'It motorjeans over krijg (de andere motor jeans die ik heb lukken wel)
Ik heb deze, iets minder zwaar. Goed waterdicht en zitten goed. Een keer met offroad rijden kreeg ik een plas modder in een laars omdat het tussen de broek en laars omhoog ging. Volgende keer sneller door de plassen, dan stamp je wat minder.
Zorg wel voor een lange broek onder je motorbroek bij de eerste paar ritjes. Ze zijn in het begin nogal stijf en zonder lange broek kreeg ik geschaafde scheenbenen van het schuren. Na anderhalve maand kun je de plekken nog zien op mijn scheenbenen. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://www.motozoom.com/imports/afbeeldingen/detailed/Laars_Forma_Adventure_Tourer_101.jpg

@Dryhte Nee, dat dan weer niet. Ik gooi altijd mijn schoenen in mijn topkoffer als ik ergens langer ben.

[ Voor 14% gewijzigd door Grubeater op 31-05-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
@Grubeater maar die hebben ze niet in low zeker? ik wil echt geen hele dagen in hoge botten laarzen rondlopen ;) noch op vakantie, noch op 't werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 21:00
fjux schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 23:01:
[...]
Vandaar mijn idee dat het zelf ook prima zou moeten kunnen. Maar enige probleem is resistive touch, tegenwoordig is alles capacitief.
[...]
Je zou kunnen proberen een capacitieve laag aan te brengen op je handschoen. Link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@HTT-Thalan & @Grubeater mooie laarzen beide! Flink profiel ook eronder, is dat zodat je makkelijker de motor uit de blubber kan trekken nadat hij is gaan slapen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@fjux Wel apart dat je vind dat je bij TomTom alleen betaalt voor oude hardware en wat software, maar vervolgens met de goedkope oplossingen geen eenvoudig werkende situatie hebt. Waarschijnlijk zit dat prijsverschil dan toch in meer dingen..
Een TomTom komt bijvoorbeeld met flits- en file-info. Wil je dat op je el-cheapo Android, zul je een vorm van databundel moeten aanschaffen. Hij is getest tegen veelvuldig schudden terwijl hij in een fixed mount zit. De TomTom mag best een paar keer op de stoep vallen. En hij is meer dan spatwaterdicht, dat ding is gemaakt om op de bodem van een zwembad na 3 uur nog te kunnen gebruiken.

Als je een navigatiesysteem zoekt omdat je tijdens de zomer in de weekenden een rondje wilt rijden, eens, dan is het veel geld voor de use-case (ik gebruik om die reden mijn iPhone). Maar als je elke dag met de motor rijdt, in weer en wind, dan wist ik het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Ik hecht zelf ook veel waarde aan de mount van de TomTom. Het apparaat is er zeer makkelijk in en uit te halen, maar zit toch stevig vast en krijgt ook meteen stroom. Met de laadconnectoren van telefoons gaat dit toch vaak wat lastiger, zeker als het ook tegen water en langdurige trillingen moet kunnen. Vooral dat laatste word vaak niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Let wel op: de tomtoms worden regelmatig alsnog vochtig achter het scherm. Dat is uiteraard niet de bedoeling en wordt ook opgelost door tomtom.

Met uitzondering van de 550 moet je nog steeds data van je telefoon gebruiken om de info op je Rider te krijgen. kost bijna geen data, maar toch. ;)

Pagina: 1 ... 83 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht