Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
@antiekeradio is afgelopen zondag verongelukt tijdens een motorrit in Luxemburg. Ik weet niet of mensen hem hier kenden? Volgens mij postte Wouter hier niet mee.

Ben er kapot van in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Naar om te horen, sterkte.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
:( Sterkte!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:29

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Maegrim Veel sterkte. Zo worden we weer gewezen op de risico's die bij het motorrijden horen. :|

Net even mijn achterlicht aangepast, het gloeilampje vervangen voor een led variant. Toen ik de verschillen wilde bekijken was de gloeidraad van het normale achterlicht al door gebrand, de gloeidraad van het remlicht deed het nog wel. Erg fragiel die gloeilampjes, vorig jaar was het mij ook al kapot gegaan.
Gelijk de remlichtschakelaar van het rempedaal bijgesteld, die stond niet goed na het verlagen van het pedaal.

@mr_zippey Hopelijk is het een ongecompliceerde breuk en zit je met 2-3 maanden weer op de motor.

[ Voor 9% gewijzigd door Grubeater op 29-05-2018 15:14 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:22
Zo, gisteren eind van de middag eens de slijtvastheid van mn motorkleding getest.
Ging gelukkig niet snel meer, maar met iets van 15-20 kmph mijzelf onderuit geremd en een meter of 3-4 gegleden.. Leren jas en motorjeans hebben het goed uitgehouden. Ikzelf had jammer genoeg wat minder geluk. Pijnlijke schouder, heup en enkel. maargoed motor even nagekeken. achterrem+voetsteun afgebroken, stuur krom en mn amper 2 weken oude sportuitlaatje wat geschaaft. voorrem deed het nog prima, dus binnendoor op het gemakje 18 km teruggereden met een zwevende voet. bij thuiskomst met wat pijn en moeite jas maar eens uitgedaan, schouder voelde echt niet goed, dus nog even langs de huisarts geweest. Hier was toch vermoeden van een breuk, dus naar ziekenhuis foto's en blijkt sleutelbeen gebroken. Erg veel pech met neerkomen dus. Mag nu 8-12 weken rusthouden en kan dus even niet meer rijden. :(

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
mr_zippey schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:10:
Zo, gisteren eind van de middag eens de slijtvastheid van mn motorkleding getest.
Ging gelukkig niet snel meer, maar met iets van 15-20 kmph mijzelf onderuit geremd en een meter of 3-4 gegleden.. Leren jas en motorjeans hebben het goed uitgehouden. Ikzelf had jammer genoeg wat minder geluk. Pijnlijke schouder, heup en enkel. maargoed motor even nagekeken. achterrem+voetsteun afgebroken, stuur krom en mn amper 2 weken oude sportuitlaatje wat geschaaft. voorrem deed het nog prima, dus binnendoor op het gemakje 18 teruggereden met een zwevende voet. bij thuiskomst met wat pijn en moeite jas maar eens uitgedaan, schouder voelde echt niet goed, dus nog even langs de huisarts geweest. Hier was toch vermoeden van een breuk, dus naar ziekenhuis foto's en blijkt sleutelbeen gebroken. Erg veel pech met neerkomen dus. Mag nu 8-12 weken rusthouden en kan dus even niet meer rijden. :(
Oei da's minder... Beterschap alvast! Waarvoor moest je zo polts remmen? En, zou ABS geholpen hebben, of was 't in een bochtje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Maegrim schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:36:
@antiekeradio is afgelopen zondag verongelukt tijdens een motorrit in Luxemburg. Ik weet niet of mensen hem hier kenden? Volgens mij postte Wouter hier niet mee.

Dit zijn wel erge berichten. Ook als je leest dat @mr_zippey onderuit is gegaan.

Je bent wel extra kwetsbaar als motor rijder.

Krijg er gewoon buikpijn van. Heel veel sterkte gewenst de komende tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door MichielK71 op 29-05-2018 17:48 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:22
Dryhte schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:11:
[...]

Oei da's minder... Beterschap alvast! Waarvoor moest je zo polts remmen? En, zou ABS geholpen hebben, of was 't in een bochtje?
Zat redelijk kort op voorganger koekblik die redelijk doorreed. Op een t splitsing zag ik opeens vanachter bosjes een bestelauto van rechts komen en had verwacht dat koekblik al door gereden was, echter toen ik weer voor mij keek stond die nog voor mij en heb toen net iets te hard m'n voorrem in geknepen. Als ik gewoon meer afstand had gehouden was er niets aan de hand geweest..

@Grubeater er is een klein stukje aan het einde van mn sleutelbeen afgebroken. Maar idd maand of 3 ben ik er wel zoet mee.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_zippey op 29-05-2018 15:26 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
mr_zippey schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:24:
[...]

Zat redelijk kort op voorganger koekblik die redelijk doorreed. Op een t splitsing zag ik opeens vanachter bosjes een bestelauto van rechts komen en had verwacht dat koekblik al door gereden was, echter toen ik weer voor mij keek stond die nog voor mij en heb toen net iets te hard m'n voorrem in geknepen. Als ik gewoon meer afstand had gehouden was er niets aan de hand geweest..
Aii, sterkte!
Heb zelf ook al van die momenten gehad in de korte tijd dat ik mijn rijbewijs heb.
Heb een mobiele houder (google maps), alleen die zit zowat op de tank.
Dus moet echt naar beneden kijken voor de route.. en dan heb ik de blik even niet op de weg. :/

Nog maar eens even nadenken hoe ik dat ga aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Godoftwente schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:28:
[...]
Heb een mobiele houder (google maps), alleen die zit zowat op de tank.
Dus moet echt naar beneden kijken voor de route.. en dan heb ik de blik even niet op de weg. :/

Nog maar eens even nadenken hoe ik dat ga aanpassen.
Je kan een lang tussenstuk pakken zodat de boel verder naar voren en hoger komt te zitten. Een andere optie is een RAM kogel bij de clipons. Dan krijg je zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8GqUXDOTHJa5S2v4oBybbtfj/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:23
Xepos schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:05:
[...]

Wat moet je doen in zo'n geval? Achterrem gebruiken?
Dat kan vast, om eerlijk te zijn heb ik de helft van de tijd niet precies door wat ik doe.
Het is nog nooit mis gegaan, maar heb nu ook weer wat minder grove band en het lukt al bijna om de steps aan de grond te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
PilatuS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:35:
[...]

Je kan een lang tussenstuk pakken zodat de boel verder naar voren en hoger komt te zitten. Een andere optie is een RAM kogel bij de clipons. Dan krijg je zoiets:

[afbeelding]
Ja, zoiets zat ik ook aan te denken.
Heb nu die fork stem x grip van RAM. Misschien even een langere arm op zetten.
Idealiter zou ik de telefoon graag naast mijn display achter het kuipruitje van mijn 600rr hebben.
Maar het kuipruitje is nogal aerodynamisch, dus er is geen ruimte :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Godoftwente schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:34:
[...]

Ja, zoiets zat ik ook aan te denken.
Heb nu die fork stem x grip van RAM. Misschien even een langere arm op zetten.
Idealiter zou ik de telefoon graag naast mijn display achter het kuipruitje van mijn 600rr hebben.
Maar het kuipruitje is nogal aerodynamisch, dus er is geen ruimte :F
Heb op mijn huidige motor een RAM kogel bij de tank zitten. Er was geen andere optie voor te vinden. Die kogel zit achter de stuurdemper, dus helaas erg ver naar achteren. Met een tussenstuk kan ik de telefoon nog vrij ver naar voren en omhoog krijgen. Niet ideaal, maar veel beter dan zonder tussenstuk want dan zou ik recht naar beneden moeten gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Sterkte man. Was je er zelf ook bij?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 12:57
Zo, dat was een leuk ritje... Buienradar gaf aan dat er rond 1615 een onweersbui zou aankomen bij mij op het werk, dus iets voor 4 uur vertrokken om die voor te blijven.

Well that failed :+ Op de A12 2x in een gigantische stortbui terechtgekomen, met na een tijdje stromend water op de weg. Toen ik er doorheen was maar staand verder gereden om weer wat droog te waaien, want natuurlijk was ik in de kevlarjeans ipv iets waterbestendigs _O-

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:47
@Chakotay Bummer. Maar, ik stapte om 15:30 uur in Den Haag in de auto en ben nu bij Woerden. Ik weet niet wat erger is ;)

Nog geen regen gezien btw..

[ Voor 11% gewijzigd door lolgast op 29-05-2018 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
noes schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:17:
[...]

Sterkte man. Was je er zelf ook bij?
Reed er 200 meter achteraan als 3e rijder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Maegrim schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:26:
[...]

Reed er 200 meter achteraan als 3e rijder..
:/ ai, dan heb je het nog zien gebeuren ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:12
@Maegrim
Ik had het via de app al vernomen van Marcel en Nico.
Het heeft me behoorlijk bezig gehouden, ik kende hem van vorige newbie weekends.
Ik kan me geen voorstelling maken hoe het voor de nabestaanden en jullie als groep moet zijn.

Heel veel sterkte, succes en steun toegewenst.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Wouter was tot voor kort een collega van me. Super goede kerel, toen ik gisteren door een monteur gebeld werd met het nieuws schrok ik me kapot. Wat is er in vredesnaam gebeurd? Volgens mij was het een prima rijder.

[ Voor 7% gewijzigd door GSX-MAN op 29-05-2018 18:14 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ander onderwerp: iemand nog op zoek naar navigatie en hoeft het niet het nieuwste model te zijn?

http://www.ibood.com/elec...73/3740/tomtom-navigatie/

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Chakotay schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:19:
Zo, dat was een leuk ritje... Buienradar gaf aan dat er rond 1615 een onweersbui zou aankomen bij mij op het werk, dus iets voor 4 uur vertrokken om die voor te blijven.

Well that failed :+ Op de A12 2x in een gigantische stortbui terechtgekomen, met na een tijdje stromend water op de weg. Toen ik er doorheen was maar staand verder gereden om weer wat droog te waaien, want natuurlijk was ik in de kevlarjeans ipv iets waterbestendigs _O-
Ik heb het droog gehouden, zag op buienradar een onweersbui aankomen en ben blijkbaar op tijd vertrokken... Yay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
GSX-MAN schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:12:
[...]

Wouter was tot voor kort een collega van me. Super goede kerel, toen ik gisteren door een monteur gebeld werd met het nieuws schrok ik me kapot. Wat is er in vredesnaam gebeurd? Volgens mij was het een prima rijder.
net voor deze flauwe bocht zag ik hem een rare beweging maken, maar ik zat er te ver af om te zien wat er gebeurde. Meteen daarna een grote zandwolk, waana hij vervolgens door die boom heen geslingerd is? de rode kuipsporen stonden al in de bocht op het asfalt...

http://www.rtl.lu/letzebuerg/1186057.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Maegrim schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:37:
[...]

net voor deze flauwe bocht zag ik hem een rare beweging maken, maar ik zat er te ver af om te zien wat er gebeurde. Meteen daarna een grote zandwolk, waana hij vervolgens door die boom heen geslingerd is? de rode kuipsporen stonden al in de bocht op het asfalt...

Godverdomme, man... Krijg je het koud van.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

He jakkes, alleen al klote en waardeloos dat zoiets gebeurd maar om het zelf mee te maken... :/

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:39
Was naar een klaverblad gegaan, vooral om weer even goed door de bocht te kijken. Ging best lekker dus daarna ging ik kijken hoever ik kwam met het stepje / knietje. Stepje 2x geraakt, knietje niet.
Wel weer stukje eraf :p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Jc2VURv.jpg?1

Alleen links is nu stuk meer rand nog :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:49

epic_gram

undercover moderator

5cm water op de a13 net, het was echt verschrikkelijk op de motor. Gelukkig kon ik relatief snel tussen de file door en ben ik redelijk snel thuisgekomen. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Aschtra Misschien moet je het hier op de openbare weg gewoon bij laten.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
lolgast schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:57:
@Aschtra Misschien moet je het hier op de openbare weg gewoon bij laten.. ;)
Wat is er mis dan? De maximum snelheid was 120 of 130 en ik deed alleen als er niemand voor mij zat.
120 heb ik niet aangeraakt.
HTT-Thalan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:13:
[...]

Ik heb een nieuwe audio test gereden zojuist. Settings bij de description.

[video]

Ik denk dat achterop binden met een spin op de buddy seat (en iets om hem te fixeren) heel goed gaat werken, als ik dit zo hoor. Hebben we ook al dat uitlaat geluid er op staan en blijft hij lekker zitten als ik op mijn plaat ga :+.
Klinkt goed inderdaad! Ik ga even over nadenken of ik zoiets koop. Best duur dingetje als je het maar incidenteel echt gaat gebruiken. Misschien de H1 ofzo, die is rond 100eu

[ Voor 51% gewijzigd door Aschtra op 29-05-2018 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-10 07:04
Aschtra schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:55:
Was naar een klaverblad gegaan, vooral om weer even goed door de bocht te kijken. Ging best lekker dus daarna ging ik kijken hoever ik kwam met het stepje / knietje. Stepje 2x geraakt, knietje niet.

[afbeelding]

op welk klaverblad mag je nog 120-130 ?
hier in de regio is de max snelheid 50 of 70 .. ze zullen nooit een auto met 80 aan de kant zetten maar zo kunnen ze wel motoren bekeuringen die knee downs proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wd200 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:14:
[...]

op welk klaverblad mag je nog 120-130 ?
hier in de regio is de max snelheid 50 of 70 .. ze zullen nooit een auto met 80 aan de kant zetten maar zo kunnen ze wel motoren bekeuringen die knee downs proberen...
Correctie, adviessnelheid ;)

En voor een knietje aan de grond moet je echt gaan verzitten op je zadel en flink aan je houding werken, dan gaat het vanzelf... Week geleden ook zelf voor het eerst met de gixxer weer eens een knietje aan de grond, ging verbazend makkelijk. Knee sliders inmiddels geruild met een maatje maar dat mag de lol niet drukken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:47

Klote zeg! En dan druk ik me zwak uit. Sterkte -O-

[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 29-05-2018 19:30 ]

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:30

Vrijdag

De Zwarte

:'( Gecondoleerd ;(

@mr_zippey Sterkte met het herstel!

Bah, naar nieuws ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Godoftwente
Gecontroleerd heren.

@PilatuS Zal het eens proberen. Binnenkort even verlengstukje kopen.
GSX-MAN schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:16:
Ander onderwerp: iemand nog op zoek naar navigatie en hoeft het niet het nieuwste model te zijn?

http://www.ibood.com/elec...73/3740/tomtom-navigatie/
Heb je ervaring met een van deze navigaties? Voor/nadelen? Is wel betaalbaar, maar niet goedkoop..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:34
Gecondoleerd, sterkte, beterschap... :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@Maegrim damn, heel veel sterkte! :/

@Aschtra als je op het klaverblad je stepjes al aan de grond rijdt heb je meer dan genoeg snelheid voor een kneedown, maar de verkeerde houding :) buitenste elleboog op de tank, binnenste bil een stukje naast het zadel schuiven, en dwars door je binnenste spiegel heen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Chakotay schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:53:
@Maegrim damn, heel veel sterkte! :/

@Aschtra als je op het klaverblad je stepjes al aan de grond rijdt heb je meer dan genoeg snelheid voor een kneedown, maar de verkeerde houding :) buitenste elleboog op de tank, binnenste bil een stukje naast het zadel schuiven, en dwars door je binnenste spiegel heen kijken.
Klopt, snelheid was ook prima. Voet was niet goed denk ik. Ik schaafde mijn stepje niet echt, tikte hem meer een keertje aan. Ga ook nog wel keer circuit, moet ik ook een keer gedaan hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:23

steveman

Comfortabel ten onder

Damn wat naar, gecondoleerd.

En mr_zippey natuurlijk een spoedig herstel gewenst.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Maegrim schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:37:
[...]

Pf dat is pittig zeg. Heel veel sterkte de komende tijd.

@mr_zippey Ook sterkte gewenst met het herstel.

Zo merk je weer inene hoe kwetsbaar we zijn...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Godoftwente schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:43:

Heb je ervaring met een van deze navigaties? Voor/nadelen? Is wel betaalbaar, maar niet goedkoop..
Ik heb de Rider second edition nu, sinds 2011. Werkt prima, heeft ten opzichte van zijn voorganger de optie "kronkelwegen". Dat was het begin van de verbeterslag bij TomTom, tegenwoordig zijn de Riders absoluut goed voor op de motor.

De 420 is het "oude" model, de 550 is serieus sneller met updates en samenstellen van routes. Maar voor het prijsverschil van 130 euro vond ik het wel even best.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
Gadver.... sterkte ieder!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ja fuck, Wouter was ook gewoon echt een sympathieke gast. Klotezooi.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:58

A13X

Dude

Pfff sterkte @Maegrim en iedereen die hem kende, @mr_zippey sterkte met het herstel.

@Aschtra houd er wel rekening mee dat een kneedown je zo een artikel 5 kan opleveren.

@Joopieboy op sommige plekken zijn het ook echt maximum snelheden.

Hier bijvoordeeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6zxETvW.jpg

erg leuk bochtje overigens >:)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Raym09 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:44:
op sommige plekken zijn het ook echt maximum snelheden.
erg leuk bochtje overigens
Daarom dus :P

Er zijn plekken die vaak gebruikt worden/werden als kneedown plek. Dan zetten ze daar een bord max 50 neer om dat te voorkomen. Met 50 ga je daar geen kneedown maken. Ga je dan flink hard door die bocht kunnen ze je op de snelheid pakken.

Edit: Een artikel 5 voor alleen een kneedown zou trouwens nogal bullshit zijn. Een artikel 5 voor een kneedown en voor flink hard door de bocht gaan dat het stepje de grond raakt is prima. Met een kneedown heeft je stepje nog ruimte over om platter te gaan. Raakt het stepje de grond zit je op de max. Helemaal met een stepje dat niet kan bewegen is die flink tegen de grond duwen minder druk op het achterwiel en onderuit gaan. Een kneedown maken is veiliger dan met het stepje aan de grond rijden.

[ Voor 35% gewijzigd door PilatuS op 29-05-2018 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bekende bocht idd, zit in die regio nog wel meer leuke klaverbladen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:58

A13X

Dude

I know, een van de weinige die vrij kort is en op het eind niet nog een stukje naar binnen trekt.
Er zijn plekken die vaak gebruikt worden/werden als kneedown plek. Dan zetten ze daar een bord max 50 neer om dat te voorkomen. Met 50 ga je daar geen kneedown maken. Ga je dan flink hard door die bocht kunnen ze je op de snelheid pakken.
Precies, kneedown zelf is dan wel een artikel 5. Als je aan het oefenen bent heb je die knie nog niet aan de grond en kunnen ze niet veel, nu wel.

Edit: nee maar voor (gevaarlijk) hard door de bocht moeten ze een snelheid hebben. Voor een kneedown alleen maar een constatering. Het zal ook niet de directe gevaarzetting zijn maar meer ongewenst (risicovol) rijgedrag.

Edit 2: ben het overigens met je eens dat een goed uitgevoerde kneedown veiliger kan zijn is dan zwaar ingekanteld tot op de stepjes.

Edit 3(lol): kapstok artikel hé...maar ze moeten het wel kunnen onderbouwen als je het voor laat komen. En dan is pietje ging nogal vlotjes over het klaverblad mogelijk niet voldoende, maar pietje sleepte met zijn knietje wel. Of het ergens op slaat....

Was toen aardig wat over te doen bij blik op de weg tig jaar terug. Daar gaven ze het toen zo aan, ook op snelheid kon je hem krijgen maar dat was veel moeilijker te meten en hard te maken.

[ Voor 38% gewijzigd door A13X op 29-05-2018 23:27 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Raym09 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:07:
[...]
Precies, kneedown zelf is dan wel een artikel 5. Als je aan het oefenen bent heb je die knie nog niet aan de grond en kunnen ze niet veel, nu wel.
Zie mijn edit. Een atikel 5 voor een kneedown zonder artikel 5 voor het stepje aan de grond is zo krom als maar kan. Dit dan zonder die max snelheid. Een kneedown is juist ideaal om te weten hoeveel je nog over hebt. Met mijn fiets kan ik nog een aardig stukje platter als ik een kneedown maak. En nee, ik hang er niet als een aap naast :P
Edit: nee maar voor (gevaarlijk) hard door de bocht moeten ze een snelheid hebben. Voor een kneedown alleen maar een constatering. Het zal ook niet de directe gevaarzetting zijn maar meer ongewenst (risicovol) rijgedrag.
Voor zover ik weet kunnen ze een artikel 5 voor alles geven wat ze maar willen. Met of zonder kneedown is een artikel 5 mogelijk. Weet nog een leuk verhaal van iemand die met sneeuw de achterkant van zijn Impreza iets liet uitbreken en daar een artikel 5 voor kreeg door een zure agent. Niet eens driften, maar iets laten uitbreken met volledige controle.

[ Voor 53% gewijzigd door PilatuS op 29-05-2018 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij er begin v/d avond achter gekomen dat zelfs mijn lompzware motor aan aquaplaning kan doen :+

Heel minimaal welliswaar en kon probleemloos sneller dan al die kruipende auto's op 't laatste stuk bij Zwolle :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:18:
Volgens mij er begin v/d avond achter gekomen dat zelfs mijn lompzware motor aan aquaplaning kan doen :+
Dat lukt met de meeste voertuigen wel :) Heeft alles te maken met snelheid tegenover gewicht en hoe breed de banden zijn. Ook met een 4 tonner kan je prima doen :P
Aschtra schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:55:

[afbeelding]

Hoe breed is je band eigenlijk ? Met een 190 band kan ik de randen er compleet vanaf rijden voordat ik een kneedown maak. Laat staan dat ik de stepjes aan de grond rij. Als je een 190 band hebt en met de stepjes de grond raakt zonder een kneedown zou moet je wel echt iets aan je houding doen. Met een band van 180 of kleiner is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
@PilatuS

Band is 140 :p
Mijn houding zal ook vast niet goed zijn. Sowieso mijn voet zat niet goed. Heb wel eens op youtube gezien wat de houding is, dat probeerde ik na te doen. Maar zijn zovee kleine dingetjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Aschtra schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:38:
@PilatuS

Band is 140 :p
Mijn houding zal ook vast niet goed zijn. Sowieso mijn voet zat niet goed. Heb wel eens op youtube gezien wat de houding is, dat probeerde ik na te doen. Maar zijn zovee kleine dingetjes :p
Vandaar :) Met een 140 band ben je al erg ver gegaan. Met een 190 band rij je de randen er makkelijk vanaf. Hoe minder breed de band hoe moeilijker het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mwow, 160 band op de F reed ik de randen er ook aardig af, nu de 180 valt behoorlijk tegen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 00:01:
Mwow, 160 band op de F reed ik de randen er ook aardig af, nu de 180 valt behoorlijk tegen. :P
Het heeft ook te maken met de bandenspanning, lager is makkelijker, maar gasten in de RC390 cup houden op het circuit schaamranden over door de dunne banden. De laatste keer op Lelystad heb ik de randen aan beide kanten er compleet afgreden zonder een kneedown te maken met een goede houding.

Kijk maar naar een 120 voorband. Wat je ook doet, daar zal je nooit compleet de randen er vanaf rijden. Breder is gewoon makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Osiris schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:18:

Heel minimaal welliswaar en kon probleemloos sneller dan al die kruipende auto's op 't laatste stuk bij Zwolle :')
Dat viel me hier nog mee... Mijn allroad-hok is ook niet bepaald een vedergewicht, maar op de rivier die ze normaal de A12 noemen kon ik nog prima rijden terwijl de auto's boeggolven hadden. Hij staat wel op Anakee III's met flink diep profiel, dat helpt waarschijnlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:08

Secsytime

Automagisch

BMW heeft een mooi nieuw concept ontworpen! Gaat de motor van de nieuwe 750 & 850 GS gebruiken en gaat waarschijnlijk F900XR heten.

Afbeeldingslocatie: https://motorcycle.com.vsassets.com/blog/wp-content/uploads/2018/05/052818-bmw-concept-9cento-P90305939.jpg

Afbeeldingslocatie: https://motorcycle.com.vsassets.com/blog/wp-content/uploads/2018/05/052818-bmw-concept-9cento-P90305667.jpg

Prachtige koffer integratie

Afbeeldingslocatie: https://motorcycle.com.vsassets.com/blog/wp-content/uploads/2018/05/052818-bmw-concept-9cento-P90305670.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:35:
Hoe breed is je band eigenlijk ? Met een 190 band kan ik de randen er compleet vanaf rijden voordat ik een kneedown maak. Laat staan dat ik de stepjes aan de grond rij. Als je een 190 band hebt en met de stepjes de grond raakt zonder een kneedown zou moet je wel echt iets aan je houding doen. Met een band van 180 of kleiner is het een ander verhaal.
Klopt inderdaad dit is mijn 160 band en in het dagelijkse verkeer nog meer de randjes eraf rijden is niet helemaal gezond meer.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f8NsEDO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Secsytime
Gezien de grote van het kontje, hadden ze de tijd die ze in het ontwerpen van die koffers hebben gestoken wel anders kunnen gebruiken. Daar passen toch nog geen 2 sokken in man :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Secsytime leuk ding! Die gaat alleen als het van concept naar productie komt wel goed verpest worden door een gigantische taartschep met kentekenplaathouder & reflector :X Geeft wel een mooie optie voor een promotie bij de verkoop, nu met gratis decoupeerzaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Secsytime schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:04:
BMW heeft een mooi nieuw concept ontworpen! Gaat de motor van de nieuwe 750 & 850 GS gebruiken en gaat waarschijnlijk F900XR heten.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi ding! :Y :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:44

BioHazard

*\o/*

Sterkte voor iedereen die Wouter kende. Worden we toch weer met beide benen op de grond gezet als motorrijders.

Ride safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Kuipje er af en :9~ :9~

dan stel ik me een husqy Nuda 900r voor

[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 30-05-2018 10:40 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51

[afbeelding]

knip
ik moet toch echt zeggen dat ik het een ontzettend lelijke motor vind, met name de achterkant.

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 10:28
Wat een rare exhaust op die concept BMW :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 12:43
De achterkant kan nog verlengd worden met een magnetisch opzetstuk zodat er een 2e persoon mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:49
Furbz4300 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:33:
[...]

ik moet toch echt zeggen dat ik het een ontzettend lelijke motor vind, met name de achterkant.
Wanneer maken ze de achterkant af? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-10 23:10
Naar nieuws van Wouter. Allen gecondoleerd die hem kenden en veel sterkte toegewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wow, ik vind em cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 04:42

Youk

Volvo For Life

Wat zouden jullie bij zo'n motor eigenlijk denken van een hugger die over het volledige achterwiel gaat zodat daarop de nummerplaat gemonteerd kan worden. Op die manier is er geen taartschep nodig aan het kontje.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ornathon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

* komt hier ineens een motor topic tegen.
Het is hier actiever dan het MF, zonder slap geneuzel van Wie Rijdt. :o

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
:w
En dan is het nu nog rustig. We hebben ruim 400 berichten in een middag gehaald op verschillende dagen vorig jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Youk schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:20:
Wat zouden jullie bij zo'n motor eigenlijk denken van een hugger die over het volledige achterwiel gaat zodat daarop de nummerplaat gemonteerd kan worden. Op die manier is er geen taartschep nodig aan het kontje.
Of zoals de R1200GS het achterspatbordje heeft, daarop je nummerplaat.. Het zou best eens kunnen werken.

Afbeeldingslocatie: https://www.motorcycleparts-hornig.com/i/900/496/1/huggerr12gs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:45

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Gewoon geen kentekenplaat, geen hugger en geen taartschep! We hebben toch ook een frame nummer?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lolgast
Ducati XDiavel heeft dat o.a.
Afbeeldingslocatie: https://imgd.aeplcdn.com//642x361//bw/ec/30730/Ducati-XDiavel-Rear-threequarter-105968.jpg?v=201711021421&wm=2&q=80

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
Patrock schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:37:
Gewoon geen kentekenplaat, geen hugger en geen taartschep! We hebben toch ook een frame nummer?
Oh ja! en dan lekker straffeloos racen overal >:)
lolgast schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:35:
En dan is het nu nog rustig. We hebben ruim 400 berichten in een middag gehaald op verschillende dagen vorig jaar :+
Wel moeilijk bij te houden soms... #FOMO

[ Voor 35% gewijzigd door Dryhte op 30-05-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ornathon schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:31:
Oh enne: welkom :Y wat rijd je? @lolgast kan het in de TS opnemen, mocht je dat willen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15
lolgast schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:35:
Ornathon schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:31:
Wacht maar tot het @Vrijdag is met lekker weer en veel mensen die geen zin hebben om te werken, dus dan maar hier gaan kletsen/posten en plaatjes plaatsen :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:45

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Dryhte schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:39:
[...]

Oh ja! en dan lekker straffeloos racen overal >:)
Zal ik wel een stuk relaxter door het verkeer kunnen rijden, nu continue opletten op flitsers e.d. en continue de snelheidsmeter in de gaten houden, hou mijn ogen liever op de weg!

Vaak rij je al te hard als je gewoon met de verkeersstroom mee rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Die dingen die zo gruwelijk in de weg kunnen zitten bij een bandenwissel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Zou zoiets willen voor mijn MT09, voor lange trips. Met korte houder en regen is het echt geen pretje voor mn rug en nek :> .

Zou ik dan wel weer demonteren als ik terug zou zijn. Op Aliexpress kan je die dingen wel krijgen, maar ik heb al verhalen gelezen dat ze na een week afbreken door metaalmoeheid. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BioHazard schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:46:
[...]

Zou zoiets willen voor mijn MT09, voor lange trips. Met korte houder en regen is het echt geen pretje voor mn rug en nek :> .

Zou ik dan wel weer demonteren als ik terug zou zijn. Op Aliexpress kan je die dingen wel krijgen, maar ik heb al verhalen gelezen dat ze na een week afbreken door metaalmoeheid. :|
Daarom ben ik gestopt met korte kentekenhouders voor woon/werk. Ik vind een taartschep helemaal niets maar zonder zo'n ding zitten bepaalde motoren helemaal onder de prut bij dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:54:
[...]

Daarom ben ik gestopt met korte kentekenhouders voor woon/werk. Ik vind een taartschep helemaal niets maar zonder zo'n ding zitten bepaalde motoren helemaal onder de prut bij dagelijks gebruik.
Maar het standaard spatbord is zo lelijk. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51
hhmmmm O+ O+ :9~ :9~ dat is mijn droommotor

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:54:
[...]

Wat dat betreft waren mijn oude sportmotoren (2001 GSX-R & RSV Mille) wel prettig. Die hadden een zeer minimale kentekenplaathouder, maar de kont zelf was nog zo dik dat het alsnog alle meuk tegenhoudt zonder dat het op je rug komt :P Die kont zelf word wel smerig natuurlijk, maar dan had het maar geen motor moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Wat is het toch heerlijk om 30 min file te passeren door werken in 5 minuten met de moto :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
SmokingSig schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:34:
Wat is het toch heerlijk om 30 min file te passeren door werken in 5 minuten met de moto :7
De verwachte aankomsttijd op de TomTom een half uur zien vervroegen op een ritje van 50km zal nooit gaan vervelen inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Ik had het over 1 km :9

[ Voor 10% gewijzigd door SmokingSig op 30-05-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
GSX-MAN schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:49:
[...]

Ik heb de Rider second edition nu, sinds 2011. Werkt prima, heeft ten opzichte van zijn voorganger de optie "kronkelwegen". Dat was het begin van de verbeterslag bij TomTom, tegenwoordig zijn de Riders absoluut goed voor op de motor.

De 420 is het "oude" model, de 550 is serieus sneller met updates en samenstellen van routes. Maar voor het prijsverschil van 130 euro vond ik het wel even best.
Heb blijkbaar nog wel even tijd om er over na te denken. De 420 is al uitverkocht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Godoftwente schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:46:
[...]

Heb blijkbaar nog wel even tijd om er over na te denken. De 420 is al uitverkocht |:(
Je kan ook voor 20 per jaar de app nemen. Je telefoon heeft waarschijnlijk een beter scherm en processor dan zo'n kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
noes schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:49:
[...]

Je kan ook voor 20 per jaar de app nemen. Je telefoon heeft waarschijnlijk een betere scherm en processor dan zo'n kastje.
Hier niemand (goede) ervaringen met Calimoto?

Lijkt me een leuk alternatief mits het
- op een handige manier (beter dan OsmAnd) met GPX routes omgaat
- goede tour/avontuurlijke routes samenstelt
- goede navigatie biedt

Ik zou wel bereid zijn de volle 70€ neer te tellen mits het ding even goed werkt als Tomtom (daarvoor krijg je blijkbaar levenslange premium toegang)

Voor regenachtige navigatie (rechte lijn) vind ik de tomtom Vio prima, maar daar routes in uitstippelen is een total pain. En ik ben nog niet klaar om 400€ neer te tellen voor een echte navi. (mijn telefoons kostten nooit meer dan 200€)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
[...]
Je kan ook voor 20 per jaar de app nemen. Je telefoon heeft waarschijnlijk een betere scherm en processor dan zo'n kastje.
Ik heb op mijn telefoon de TomTom Go app en die kent wel een krinkel route optie maar die is lang niet zo uitgebreid als de losse motor TomTom. Daar kan je ook nog aangeven in welke mate je een kronkel route wenst. En of je ook hoogteverschillen wenst (in heuvelachtig terrein).

Scherm van TomTom is nog steeds beperkt qua resolutie, maar aan de andere kant, heb je wel een full HD scherm nodig op 4,3 inch?

Zodra ik toertochten ga maken met de motor (zal eerst woon/werk zijn) ga ik zeker een losse navi aanschaffen. Op de website van MrGPS kan je ook een vergelijking maken van de Garmin en de TomTom navi. Uitgezonderd het rijden over onverhard (daar is TomTom slecht in) is de TomTom voor algemeen gebruik het beste. Daarmee bedoel ik dat je als Noob snel aan de slag kan zonder de handleiding volledig door te hoeven spitten.

Het voordeel van de 550 t.o.v. de oudere generaties is dat de 550 via WiFi valt te updaten, ook routes worden draadloos vanuit de PC ingeladen. Verder is de processor een heel stuk sneller geworden. Dus laadtijden en aanpassen route na verkeerd rijden gaat veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MichielK71 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:05:
[...]

Ik heb op mijn telefoon de TomTom Go app en die kent wel een krinkel route optie maar die is lang niet zo uitgebreid als de losse motor TomTom. Daar kan je ook nog aangeven in welke mate je een kronkel route wenst. En of je ook hoogteverschillen wenst (in heuvelachtig terrein).
[...]
Afgelopen weekend in de Eifel had onze voorrijder de TomTom app gebruikt, voor een aantal stukken gewoon kronkelroute aangezet en knallen maar. Zaten héél fijne stukjes tussen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
noes schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:07:
[...]
Afgelopen weekend in de Eifel had onze voorrijder de TomTom app gebruikt, voor een aantal stukken gewoon kronkelroute aangezet en knallen maar. Zaten héél fijne stukjes tussen :*)
Het zal ongetwijfeld wel werken, ik bedoelde alleen dat de losse TomTom uitgebreidere instellingen kent. Of het je waard is om hiervoor 400 euro uit te geven is een tweede natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
[...]

Je kan ook voor 20 per jaar de app nemen. Je telefoon heeft waarschijnlijk een beter scherm en processor dan zo'n kastje.
Dat is een goed alternatief.
Heb helaas wel een schitterend mooi OLED scherm, wat lastig af te lezen is wanneer de zon erop schijnt.

Edit: woord heeft dubbele betekenis

[ Voor 6% gewijzigd door Godoftwente op 30-05-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Godoftwente schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:33:
[...]

Dat is een goed alternatief.
Heb helaas wel een schitterend OLED scherm, wat lastig af te lezen is wanneer de zon erop schijnt.
Vind ik juist fijner leesbaar dan LCD. Wel op max helderheid natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind het een prachtig ding :)

Kontje had wel anders mogen zijn, maar dat ze zo kort zijn zie je helaas tegenwoordig steeds vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:34:
[...]

Ik vind het een prachtig ding :)

Kontje had wel anders mogen zijn, maar dat ze zo kort zijn zie je helaas tegenwoordig steeds vaker.
Vriendin van me rijdt met een MV Agusta Dragster RC en daarbij is 't toch wel héél erg mooi, hoor!!

Afbeeldingslocatie: https://images.1000ps.net/images_bikekat/2018/30-MV_Agusta/8814-Dragster_800_RC/gr.jpg

Ook die fiets heeft zo'n huggertje áchter 't wiel voor de kentekenplaat én verlichting maar bij haar is de verlichting al in 't "kontje" (van de fiets!) verwerkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 30-05-2018 14:30 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ook daar ziet het er opgepropt uit naar mijn mening :) Het zwevende gedeelte is wel leuk, maar esthetisch heb ik liever een volwaardig kontje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:28:
[...]

Vriendin van me rijdt met een MV Agusta Dragster RC en daarbij is 't toch wel héél erg mooi, hoor!!

[afbeelding]

Ook die fiets heeft zo'n huggertje áchter 't wiel voor de kentekenplaat én verlichting maar bij haar is de verlichting al in 't "kontje" (van de fiets!) verwerkt.
Dikke fiets, dat zeker, maar ook hier ben ik geen fan van de achterkant. Voor mij klopt de verhouding van de voorkant tegenover de achterkant bij zulke fietsen niet. Vind het er maar vreemd uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@PilatuS 't Blijft een beetje de "Duitse" stijl qua streetfighter bouw en daar moet je van houden (óf niet, natuurlijk) :P

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 30-05-2018 14:34 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:34:
@PilatuS 't Blijft een beetje de "Duitse" stijl qua streetfighter bouw en daar moet je van houden (óf niet, natuurlijk) :P
Dan is deze heel erg mooi. Ken die stijl wel. Wat die gasten met de achterkant doen :X

Zulke dingen dus :|

Afbeeldingslocatie: https://thebikersgarage.files.wordpress.com/2013/11/ming-project-118.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 30-05-2018 14:38 ]

Pagina: 1 ... 82 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht