@antiekeradio is afgelopen zondag verongelukt tijdens een motorrit in Luxemburg. Ik weet niet of mensen hem hier kenden? Volgens mij postte Wouter hier niet mee.
Ben er kapot van in ieder geval.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
[ Voor 9% gewijzigd door Grubeater op 29-05-2018 15:14 ]
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Oei da's minder... Beterschap alvast! Waarvoor moest je zo polts remmen? En, zou ABS geholpen hebben, of was 't in een bochtje?mr_zippey schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:10:
Zo, gisteren eind van de middag eens de slijtvastheid van mn motorkleding getest.
Ging gelukkig niet snel meer, maar met iets van 15-20 kmph mijzelf onderuit geremd en een meter of 3-4 gegleden.. Leren jas en motorjeans hebben het goed uitgehouden. Ikzelf had jammer genoeg wat minder geluk. Pijnlijke schouder, heup en enkel. maargoed motor even nagekeken. achterrem+voetsteun afgebroken, stuur krom en mn amper 2 weken oude sportuitlaatje wat geschaaft. voorrem deed het nog prima, dus binnendoor op het gemakje 18 teruggereden met een zwevende voet. bij thuiskomst met wat pijn en moeite jas maar eens uitgedaan, schouder voelde echt niet goed, dus nog even langs de huisarts geweest. Hier was toch vermoeden van een breuk, dus naar ziekenhuis foto's en blijkt sleutelbeen gebroken. Erg veel pech met neerkomen dus. Mag nu 8-12 weken rusthouden en kan dus even niet meer rijden.
Dit zijn wel erge berichten. Ook als je leest dat @mr_zippey onderuit is gegaan.Maegrim schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:36:
@antiekeradio is afgelopen zondag verongelukt tijdens een motorrit in Luxemburg. Ik weet niet of mensen hem hier kenden? Volgens mij postte Wouter hier niet mee.
[ Voor 7% gewijzigd door MichielK71 op 29-05-2018 17:48 . Reden: aanvulling ]
Zat redelijk kort op voorganger koekblik die redelijk doorreed. Op een t splitsing zag ik opeens vanachter bosjes een bestelauto van rechts komen en had verwacht dat koekblik al door gereden was, echter toen ik weer voor mij keek stond die nog voor mij en heb toen net iets te hard m'n voorrem in geknepen. Als ik gewoon meer afstand had gehouden was er niets aan de hand geweest..Dryhte schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:11:
[...]
Oei da's minder... Beterschap alvast! Waarvoor moest je zo polts remmen? En, zou ABS geholpen hebben, of was 't in een bochtje?
[ Voor 9% gewijzigd door mr_zippey op 29-05-2018 15:26 ]
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Aii, sterkte!mr_zippey schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:24:
[...]
Zat redelijk kort op voorganger koekblik die redelijk doorreed. Op een t splitsing zag ik opeens vanachter bosjes een bestelauto van rechts komen en had verwacht dat koekblik al door gereden was, echter toen ik weer voor mij keek stond die nog voor mij en heb toen net iets te hard m'n voorrem in geknepen. Als ik gewoon meer afstand had gehouden was er niets aan de hand geweest..
Je kan een lang tussenstuk pakken zodat de boel verder naar voren en hoger komt te zitten. Een andere optie is een RAM kogel bij de clipons. Dan krijg je zoiets:Godoftwente schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:28:
[...]
Heb een mobiele houder (google maps), alleen die zit zowat op de tank.
Dus moet echt naar beneden kijken voor de route.. en dan heb ik de blik even niet op de weg.![]()
Nog maar eens even nadenken hoe ik dat ga aanpassen.
Dat kan vast, om eerlijk te zijn heb ik de helft van de tijd niet precies door wat ik doe.Xepos schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:05:
[...]
Wat moet je doen in zo'n geval? Achterrem gebruiken?
Ja, zoiets zat ik ook aan te denken.PilatuS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:35:
[...]
Je kan een lang tussenstuk pakken zodat de boel verder naar voren en hoger komt te zitten. Een andere optie is een RAM kogel bij de clipons. Dan krijg je zoiets:
[afbeelding]
Heb op mijn huidige motor een RAM kogel bij de tank zitten. Er was geen andere optie voor te vinden. Die kogel zit achter de stuurdemper, dus helaas erg ver naar achteren. Met een tussenstuk kan ik de telefoon nog vrij ver naar voren en omhoog krijgen. Niet ideaal, maar veel beter dan zonder tussenstuk want dan zou ik recht naar beneden moeten gaan kijken.Godoftwente schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:34:
[...]
Ja, zoiets zat ik ook aan te denken.
Heb nu die fork stem x grip van RAM. Misschien even een langere arm op zetten.
Idealiter zou ik de telefoon graag naast mijn display achter het kuipruitje van mijn 600rr hebben.
Maar het kuipruitje is nogal aerodynamisch, dus er is geen ruimte
Sterkte man. Was je er zelf ook bij?Maegrim schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:36:
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Reed er 200 meter achteraan als 3e rijder..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Wouter was tot voor kort een collega van me. Super goede kerel, toen ik gisteren door een monteur gebeld werd met het nieuws schrok ik me kapot. Wat is er in vredesnaam gebeurd? Volgens mij was het een prima rijder.Maegrim schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:36:
[ Voor 7% gewijzigd door GSX-MAN op 29-05-2018 18:14 ]
Slecht idee... Hoe laat?
Slecht idee... Hoe laat?
Ik heb het droog gehouden, zag op buienradar een onweersbui aankomen en ben blijkbaar op tijd vertrokken... Yay!Chakotay schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:19:
Zo, dat was een leuk ritje... Buienradar gaf aan dat er rond 1615 een onweersbui zou aankomen bij mij op het werk, dus iets voor 4 uur vertrokken om die voor te blijven.
Well that failedOp de A12 2x in een gigantische stortbui terechtgekomen, met na een tijdje stromend water op de weg. Toen ik er doorheen was maar staand verder gereden om weer wat droog te waaien, want natuurlijk was ik in de kevlarjeans ipv iets waterbestendigs
net voor deze flauwe bocht zag ik hem een rare beweging maken, maar ik zat er te ver af om te zien wat er gebeurde. Meteen daarna een grote zandwolk, waana hij vervolgens door die boom heen geslingerd is? de rode kuipsporen stonden al in de bocht op het asfalt...GSX-MAN schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:12:
[...]
Wouter was tot voor kort een collega van me. Super goede kerel, toen ik gisteren door een monteur gebeld werd met het nieuws schrok ik me kapot. Wat is er in vredesnaam gebeurd? Volgens mij was het een prima rijder.
Godverdomme, man... Krijg je het koud van.Maegrim schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:37:
[...]
net voor deze flauwe bocht zag ik hem een rare beweging maken, maar ik zat er te ver af om te zien wat er gebeurde. Meteen daarna een grote zandwolk, waana hij vervolgens door die boom heen geslingerd is? de rode kuipsporen stonden al in de bocht op het asfalt...
http://www.rtl.lu/letzebuerg/1186057.html
Slecht idee... Hoe laat?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Wat is er mis dan? De maximum snelheid was 120 of 130 en ik deed alleen als er niemand voor mij zat.lolgast schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:57:
@Aschtra Misschien moet je het hier op de openbare weg gewoon bij laten..
Klinkt goed inderdaad! Ik ga even over nadenken of ik zoiets koop. Best duur dingetje als je het maar incidenteel echt gaat gebruiken. Misschien de H1 ofzo, die is rond 100euHTT-Thalan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:13:
[...]
Ik heb een nieuwe audio test gereden zojuist. Settings bij de description.
[video]
Ik denk dat achterop binden met een spin op de buddy seat (en iets om hem te fixeren) heel goed gaat werken, als ik dit zo hoor. Hebben we ook al dat uitlaat geluid er op staan en blijft hij lekker zitten als ik op mijn plaat ga.
[ Voor 51% gewijzigd door Aschtra op 29-05-2018 19:04 ]
op welk klaverblad mag je nog 120-130 ?Aschtra schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:55:
Was naar een klaverblad gegaan, vooral om weer even goed door de bocht te kijken. Ging best lekker dus daarna ging ik kijken hoever ik kwam met het stepje / knietje. Stepje 2x geraakt, knietje niet.
Wel weer stukje eraf
[afbeelding]
Alleen links is nu stuk meer rand nog
Correctie, adviessnelheidwd200 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:14:
[...]
op welk klaverblad mag je nog 120-130 ?
hier in de regio is de max snelheid 50 of 70 .. ze zullen nooit een auto met 80 aan de kant zetten maar zo kunnen ze wel motoren bekeuringen die knee downs proberen...
Klote zeg! En dan druk ik me zwak uit. SterkteMaegrim schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:36:
[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 29-05-2018 19:30 ]
XXXVI
Maegrim schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:36:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Heb je ervaring met een van deze navigaties? Voor/nadelen? Is wel betaalbaar, maar niet goedkoop..GSX-MAN schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:16:
Ander onderwerp: iemand nog op zoek naar navigatie en hoeft het niet het nieuwste model te zijn?
http://www.ibood.com/elec...73/3740/tomtom-navigatie/
Klopt, snelheid was ook prima. Voet was niet goed denk ik. Ik schaafde mijn stepje niet echt, tikte hem meer een keertje aan. Ga ook nog wel keer circuit, moet ik ook een keer gedaan hebbenChakotay schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:53:
@Maegrim damn, heel veel sterkte!
@Aschtra als je op het klaverblad je stepjes al aan de grond rijdt heb je meer dan genoeg snelheid voor een kneedown, maar de verkeerde houdingbuitenste elleboog op de tank, binnenste bil een stukje naast het zadel schuiven, en dwars door je binnenste spiegel heen kijken.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Pf dat is pittig zeg. Heel veel sterkte de komende tijd.Maegrim schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:37:
[...]
net voor deze flauwe bocht zag ik hem een rare beweging maken, maar ik zat er te ver af om te zien wat er gebeurde. Meteen daarna een grote zandwolk, waana hij vervolgens door die boom heen geslingerd is? de rode kuipsporen stonden al in de bocht op het asfalt...
http://www.rtl.lu/letzebuerg/1186057.html
I have stability. The ability to stab.
Ik heb de Rider second edition nu, sinds 2011. Werkt prima, heeft ten opzichte van zijn voorganger de optie "kronkelwegen". Dat was het begin van de verbeterslag bij TomTom, tegenwoordig zijn de Riders absoluut goed voor op de motor.Godoftwente schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:43:
Heb je ervaring met een van deze navigaties? Voor/nadelen? Is wel betaalbaar, maar niet goedkoop..
Slecht idee... Hoe laat?
Slecht idee... Hoe laat?
Raym09 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:44:
op sommige plekken zijn het ook echt maximum snelheden.
Daarom duserg leuk bochtje overigens
[ Voor 35% gewijzigd door PilatuS op 29-05-2018 23:07 ]
I know, een van de weinige die vrij kort is en op het eind niet nog een stukje naar binnen trekt.
Precies, kneedown zelf is dan wel een artikel 5. Als je aan het oefenen bent heb je die knie nog niet aan de grond en kunnen ze niet veel, nu wel.Er zijn plekken die vaak gebruikt worden/werden als kneedown plek. Dan zetten ze daar een bord max 50 neer om dat te voorkomen. Met 50 ga je daar geen kneedown maken. Ga je dan flink hard door die bocht kunnen ze je op de snelheid pakken.
[ Voor 38% gewijzigd door A13X op 29-05-2018 23:27 ]
Awesome
Zie mijn edit. Een atikel 5 voor een kneedown zonder artikel 5 voor het stepje aan de grond is zo krom als maar kan. Dit dan zonder die max snelheid. Een kneedown is juist ideaal om te weten hoeveel je nog over hebt. Met mijn fiets kan ik nog een aardig stukje platter als ik een kneedown maak. En nee, ik hang er niet als een aap naastRaym09 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:07:
[...]
Precies, kneedown zelf is dan wel een artikel 5. Als je aan het oefenen bent heb je die knie nog niet aan de grond en kunnen ze niet veel, nu wel.
Voor zover ik weet kunnen ze een artikel 5 voor alles geven wat ze maar willen. Met of zonder kneedown is een artikel 5 mogelijk. Weet nog een leuk verhaal van iemand die met sneeuw de achterkant van zijn Impreza iets liet uitbreken en daar een artikel 5 voor kreeg door een zure agent. Niet eens driften, maar iets laten uitbreken met volledige controle.Edit: nee maar voor (gevaarlijk) hard door de bocht moeten ze een snelheid hebben. Voor een kneedown alleen maar een constatering. Het zal ook niet de directe gevaarzetting zijn maar meer ongewenst (risicovol) rijgedrag.
[ Voor 53% gewijzigd door PilatuS op 29-05-2018 23:16 ]
Dat lukt met de meeste voertuigen welOsiris schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:18:
Volgens mij er begin v/d avond achter gekomen dat zelfs mijn lompzware motor aan aquaplaning kan doen
Hoe breed is je band eigenlijk ? Met een 190 band kan ik de randen er compleet vanaf rijden voordat ik een kneedown maak. Laat staan dat ik de stepjes aan de grond rij. Als je een 190 band hebt en met de stepjes de grond raakt zonder een kneedown zou moet je wel echt iets aan je houding doen. Met een band van 180 of kleiner is het een ander verhaal.Aschtra schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:55:
Was naar een klaverblad gegaan, vooral om weer even goed door de bocht te kijken. Ging best lekker dus daarna ging ik kijken hoever ik kwam met het stepje / knietje. Stepje 2x geraakt, knietje niet.
Wel weer stukje eraf
[afbeelding]
Alleen links is nu stuk meer rand nog
VandaarAschtra schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:38:
@PilatuS
Band is 140
Mijn houding zal ook vast niet goed zijn. Sowieso mijn voet zat niet goed. Heb wel eens op youtube gezien wat de houding is, dat probeerde ik na te doen. Maar zijn zovee kleine dingetjes
Het heeft ook te maken met de bandenspanning, lager is makkelijker, maar gasten in de RC390 cup houden op het circuit schaamranden over door de dunne banden. De laatste keer op Lelystad heb ik de randen aan beide kanten er compleet afgreden zonder een kneedown te maken met een goede houding.Joopieboy schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 00:01:
Mwow, 160 band op de F reed ik de randen er ook aardig af, nu de 180 valt behoorlijk tegen.
Dat viel me hier nog mee... Mijn allroad-hok is ook niet bepaald een vedergewicht, maar op de rivier die ze normaal de A12 noemen kon ik nog prima rijden terwijl de auto's boeggolven hadden. Hij staat wel op Anakee III's met flink diep profiel, dat helpt waarschijnlijk.Osiris schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:18:
Volgens mij er begin v/d avond achter gekomen dat zelfs mijn lompzware motor aan aquaplaning kan doen
Heel minimaal welliswaar en kon probleemloos sneller dan al die kruipende auto's op 't laatste stuk bij Zwolle
Verwijderd
Klopt inderdaad dit is mijn 160 band en in het dagelijkse verkeer nog meer de randjes eraf rijden is niet helemaal gezond meer.PilatuS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:35:
Hoe breed is je band eigenlijk ? Met een 190 band kan ik de randen er compleet vanaf rijden voordat ik een kneedown maak. Laat staan dat ik de stepjes aan de grond rij. Als je een 190 band hebt en met de stepjes de grond raakt zonder een kneedown zou moet je wel echt iets aan je houding doen. Met een band van 180 of kleiner is het een ander verhaal.
Mooi ding!Secsytime schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:04:
BMW heeft een mooi nieuw concept ontworpen! Gaat de motor van de nieuwe 750 & 850 GS gebruiken en gaat waarschijnlijk F900XR heten.
[afbeelding]
[afbeelding]
Prachtige koffer integratie
[afbeelding]
Kuipje er af enSecsytime schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:04:
BMW heeft een mooi nieuw concept ontworpen! Gaat de motor van de nieuwe 750 & 850 GS gebruiken en gaat waarschijnlijk F900XR heten.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 30-05-2018 10:40 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
ik moet toch echt zeggen dat ik het een ontzettend lelijke motor vind, met name de achterkant.Secsytime schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:04:
[afbeelding]
knip
Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital
Wanneer maken ze de achterkant af?Furbz4300 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:33:
[...]
ik moet toch echt zeggen dat ik het een ontzettend lelijke motor vind, met name de achterkant.
Verwijderd
Wow, ik vind em coolSecsytime schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:04:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R
Of zoals de R1200GS het achterspatbordje heeft, daarop je nummerplaat.. Het zou best eens kunnen werken.Youk schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:20:
Wat zouden jullie bij zo'n motor eigenlijk denken van een hugger die over het volledige achterwiel gaat zodat daarop de nummerplaat gemonteerd kan worden. Op die manier is er geen taartschep nodig aan het kontje.
Oh ja! en dan lekker straffeloos racen overalPatrock schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:37:
Gewoon geen kentekenplaat, geen hugger en geen taartschep! We hebben toch ook een frame nummer?
Wel moeilijk bij te houden soms... #FOMOlolgast schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:35:
![]()
En dan is het nu nog rustig. We hebben ruim 400 berichten in een middag gehaald op verschillende dagen vorig jaar
[ Voor 35% gewijzigd door Dryhte op 30-05-2018 11:39 ]
Oh enne: welkomOrnathon schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:31:
* komt hier ineens een motor topic tegen.
Het is hier actiever dan het MF, zonder slap geneuzel van Wie Rijdt.
lolgast schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:35:
![]()
En dan is het nu nog rustig. We hebben ruim 400 berichten in een middag gehaald op verschillende dagen vorig jaar
Wacht maar tot het @Vrijdag is met lekker weer en veel mensen die geen zin hebben om te werken, dus dan maar hier gaan kletsen/posten en plaatjes plaatsenOrnathon schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:31:
* komt hier ineens een motor topic tegen.
Het is hier actiever dan het MF, zonder slap geneuzel van Wie Rijdt.
Zal ik wel een stuk relaxter door het verkeer kunnen rijden, nu continue opletten op flitsers e.d. en continue de snelheidsmeter in de gaten houden, hou mijn ogen liever op de weg!
Die dingen die zo gruwelijk in de weg kunnen zitten bij een bandenwisselYouk schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:20:
Wat zouden jullie bij zo'n motor eigenlijk denken van een hugger die over het volledige achterwiel gaat zodat daarop de nummerplaat gemonteerd kan worden. Op die manier is er geen taartschep nodig aan het kontje.
Zou zoiets willen voor mijn MT09, voor lange trips. Met korte houder en regen is het echt geen pretje voor mn rug en nekYouk schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:20:
Verwijderd
Daarom ben ik gestopt met korte kentekenhouders voor woon/werk. Ik vind een taartschep helemaal niets maar zonder zo'n ding zitten bepaalde motoren helemaal onder de prut bij dagelijks gebruik.BioHazard schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:46:
[...]
Zou zoiets willen voor mijn MT09, voor lange trips. Met korte houder en regen is het echt geen pretje voor mn rug en nek.
Zou ik dan wel weer demonteren als ik terug zou zijn. Op Aliexpress kan je die dingen wel krijgen, maar ik heb al verhalen gelezen dat ze na een week afbreken door metaalmoeheid.
Maar het standaard spatbord is zo lelijk.Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:54:
[...]
Daarom ben ik gestopt met korte kentekenhouders voor woon/werk. Ik vind een taartschep helemaal niets maar zonder zo'n ding zitten bepaalde motoren helemaal onder de prut bij dagelijks gebruik.
hhmmmm
Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital
Wat dat betreft waren mijn oude sportmotoren (2001 GSX-R & RSV Mille) wel prettig. Die hadden een zeer minimale kentekenplaathouder, maar de kont zelf was nog zo dik dat het alsnog alle meuk tegenhoudt zonder dat het op je rug komtVerwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:54:
[...]
Daarom ben ik gestopt met korte kentekenhouders voor woon/werk. Ik vind een taartschep helemaal niets maar zonder zo'n ding zitten bepaalde motoren helemaal onder de prut bij dagelijks gebruik.
De verwachte aankomsttijd op de TomTom een half uur zien vervroegen op een ritje van 50km zal nooit gaan vervelen inderdaadSmokingSig schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:34:
Wat is het toch heerlijk om 30 min file te passeren door werken in 5 minuten met de moto
[ Voor 10% gewijzigd door SmokingSig op 30-05-2018 12:42 ]
Heb blijkbaar nog wel even tijd om er over na te denken. De 420 is al uitverkochtGSX-MAN schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:49:
[...]
Ik heb de Rider second edition nu, sinds 2011. Werkt prima, heeft ten opzichte van zijn voorganger de optie "kronkelwegen". Dat was het begin van de verbeterslag bij TomTom, tegenwoordig zijn de Riders absoluut goed voor op de motor.
De 420 is het "oude" model, de 550 is serieus sneller met updates en samenstellen van routes. Maar voor het prijsverschil van 130 euro vond ik het wel even best.
Je kan ook voor 20 per jaar de app nemen. Je telefoon heeft waarschijnlijk een beter scherm en processor dan zo'n kastje.Godoftwente schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:46:
[...]
Heb blijkbaar nog wel even tijd om er over na te denken. De 420 is al uitverkocht
Hier niemand (goede) ervaringen met Calimoto?noes schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:49:
[...]
Je kan ook voor 20 per jaar de app nemen. Je telefoon heeft waarschijnlijk een betere scherm en processor dan zo'n kastje.
Ik heb op mijn telefoon de TomTom Go app en die kent wel een krinkel route optie maar die is lang niet zo uitgebreid als de losse motor TomTom. Daar kan je ook nog aangeven in welke mate je een kronkel route wenst. En of je ook hoogteverschillen wenst (in heuvelachtig terrein).noes schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:49:
[...]
Je kan ook voor 20 per jaar de app nemen. Je telefoon heeft waarschijnlijk een betere scherm en processor dan zo'n kastje.
Afgelopen weekend in de Eifel had onze voorrijder de TomTom app gebruikt, voor een aantal stukken gewoon kronkelroute aangezet en knallen maar. Zaten héél fijne stukjes tussenMichielK71 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:05:
[...]
Ik heb op mijn telefoon de TomTom Go app en die kent wel een krinkel route optie maar die is lang niet zo uitgebreid als de losse motor TomTom. Daar kan je ook nog aangeven in welke mate je een kronkel route wenst. En of je ook hoogteverschillen wenst (in heuvelachtig terrein).
[...]
Het zal ongetwijfeld wel werken, ik bedoelde alleen dat de losse TomTom uitgebreidere instellingen kent. Of het je waard is om hiervoor 400 euro uit te geven is een tweede natuurlijknoes schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:07:
[...]
Afgelopen weekend in de Eifel had onze voorrijder de TomTom app gebruikt, voor een aantal stukken gewoon kronkelroute aangezet en knallen maar. Zaten héél fijne stukjes tussen
Dat is een goed alternatief.noes schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:49:
[...]
Je kan ook voor 20 per jaar de app nemen. Je telefoon heeft waarschijnlijk een beter scherm en processor dan zo'n kastje.
[ Voor 6% gewijzigd door Godoftwente op 30-05-2018 13:38 ]
Vind ik juist fijner leesbaar dan LCD. Wel op max helderheid natuurlijkGodoftwente schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:33:
[...]
Dat is een goed alternatief.
Heb helaas wel een schitterend OLED scherm, wat lastig af te lezen is wanneer de zon erop schijnt.
Ik vind het een prachtig dingSecsytime schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:04:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vriendin van me rijdt met een MV Agusta Dragster RC en daarbij is 't toch wel héél erg mooi, hoor!!PilatuS schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:34:
[...]
Ik vind het een prachtig ding
Kontje had wel anders mogen zijn, maar dat ze zo kort zijn zie je helaas tegenwoordig steeds vaker.
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 30-05-2018 14:30 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dikke fiets, dat zeker, maar ook hier ben ik geen fan van de achterkant. Voor mij klopt de verhouding van de voorkant tegenover de achterkant bij zulke fietsen niet. Vind het er maar vreemd uitzien.wimmel_1 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:28:
[...]
Vriendin van me rijdt met een MV Agusta Dragster RC en daarbij is 't toch wel héél erg mooi, hoor!!
[afbeelding]
Ook die fiets heeft zo'n huggertje áchter 't wiel voor de kentekenplaat én verlichting maar bij haar is de verlichting al in 't "kontje" (van de fiets!) verwerkt.
Dan is deze heel erg mooi. Ken die stijl wel. Wat die gasten met de achterkant doenwimmel_1 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:34:
@PilatuS 't Blijft een beetje de "Duitse" stijl qua streetfighter bouw en daar moet je van houden (óf niet, natuurlijk)
[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 30-05-2018 14:38 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq