Ik rijd zelf met een jeans broek. Het is kiezen tussen veiligheid, waterdichtheid of warmte. En met dit weer ben ik heel blij met mijn jeansMichielK71 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:47:
[...]
Ik hoorde bij Termaat dat ze daar geen groot fan zijn van motor jeans omdat ze een stuk minder veilig zouden zijn dan een 'gewone' motorbroek. Nu snap ik wel dat een volledig lederen broek, of zo'n Ignition 3 broek met lederen stukken op de slijtage delen een heel pak beter is dan jeans. Maar als het echt zo slecht zou zijn dan werd het toch niet verkocht?
Met de huidige warmte denk ik dat het veel lekkerder rijden is met een luchtiger broek (lees jeans) dan met een dikke (half)lederen broek.
Wat is jullie mening hierover?
In tegenstelling tot helmen hoeft een broek aan geen eisen te voldoen. Ook de grootste troep mag gewoon verkocht worden. Ik zeg niet dat zo'n broek troep is, maar een bepaald model zou het wel kunnen zijn en die mag gewoon verkocht worden.MichielK71 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:47:
[...]
Maar als het echt zo slecht zou zijn dan werd het toch niet verkocht?
Dat een broek minder veilig is dan dan een goede broek van leer met bescherming er in mag duidelijk zijn. Maar als je dan toch gaat rijden zonder zoiets dan liever een goede broek dan een standaard broek die er helemaal niet voor gemaakt.
Je kan zelf met je pyjamabroek gaan rijden als je wil
Dan ga ik voor alleen een zwembroek met dit weerSmokingSig schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:53:
Doe je er dan wel een kevler legging onder aan?SmokingSig schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:53:

https://www.motorkledingc...1RCgDCEAQYASABEgI8b_D_BwE
Dat is verbodenPilatuS schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:53:
[...]
Dan ga ik voor alleen een zwembroek met dit weer
Weer iets bijgeleerd heheThoit schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:54:
[...]
Doe je er dan wel een kevler legging onder aan?![]()
![]()
[ Voor 51% gewijzigd door SmokingSig op 28-05-2018 15:55 ]
Met een tanktop.PilatuS schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:53:
[...]
Dan ga ik voor alleen een zwembroek met dit weer
Maar niet alle leer is gelijk. Dat je een leren broek hebt betekent niet automatisch dat het meer resistant is dan een kevlar jeans of textiel.
Er zijn overigens wel jeans met een volledige kevlar laag. Maar ze zijn wel prijzig en dan kan je net zo goed voor leer gaan, beschermingsgewijs dan.
[ Voor 18% gewijzigd door Xepos op 28-05-2018 15:56 ]
Dat is zeker zo. Daarom zeg ik ook een goede broek van leerXepos schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:55:
[...]
Maar niet alle leer is gelijk. Dat je een leren broek hebt betekent niet automatisch dat het meer resistant is dan een kevlar jeans of textiel.
Dat laatste hebben ze jaaaaren geleden ook eens gedaan bij Kicxstart. Resultaat was toen niet al te best. Zat er volgens mij nog geen kevlar in de broeken verwerkt.Thoit schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:51:
[...]
Zoals met alles zit er natuurlijk wel wat verschil tussen de motorjeans en motorbroeken. Over het algemeen is meestal een motorjeans minder veilig ja, maar nog altijd stukken veiliger dan niks.
Bij Motome hebben ze de broeken een keer getest door zich zelf achter een motor te binden en over het asfalt te laten trekken.
Dit is echt perfect, werkt dat net zo goed als een broek?Thoit schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:54:
[...]
![]()
Alleen niet in combinatie met een zwembroekSecsytime schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:01:
[...]
Dit is echt perfect, werkt dat net zo goed als een broek?
Helaas geen foto's! gaat ondertussen wel weer wat beter dus hopelijk snel!R0y. schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:40:
[...]
Gefeliciteerd.... en uhhh... beterschap(?). Balen zeg!
Toevallig wel wat foto’s kunnen maken?
Iemand hier die vaak tomtom gebruikt voor het rijden van voorgedefinieerde routes? Ik heb een leuke route op internet gevonden welke ook langs mijn woonplaats komt. Helaas ligt de start van de route 100 km verder op. Is er ook een mogelijkheid om dit in MyDrive aan te passen? Dus het begin en eindpunt? Ik kan dat niet zo snel vinden. Dus wellicht iemand hier die vaker met dat bijltje heeft gehakt?
Het gaat mij niet zozeer om de kosten, maar om het verschil in hitte met deze temperaturen buiten. Als een jeans met een volledig kevlar laag of een jeans waar cordura doorheen geweven beduidend beter is dan een jeans met wat inzetstukken zou ik daarvoor gaan.Xepos schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:55:
[...]
Er zijn overigens wel jeans met een volledige kevlar laag. Maar ze zijn wel prijzig en dan kan je net zo goed voor leer gaan, beschermingsgewijs dan.
Als aan de andere kant dan de jeans zo dik wordt dat het alsnog zweten wordt dan kan ik net zo goed mijn semi leren broek aantrekken.
Vergeleken met een goede motorjeans? Nee, zeer zeker niet. De spijkerstof bij motorjeans is ook vele malen steviger (vaak). Zo zitten er speciale vezels in verweven. Dat merk je ook wel als je er eentje aan hebt, is vaak wat dikker en zwaarder dan een normale hippe jeans.Secsytime schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:01:
[...]
Dit is echt perfect, werkt dat net zo goed als een broek?
Als je een motorjeans koopt van een degelijk merk (rev'it, john doe etc) dan zit je sowieso wel goed. Die van Rev'it hebben een 'glij-tijd' van 6-7 seconden.
Waarom ik voor een (2
[ Voor 20% gewijzigd door Leviathius op 28-05-2018 16:06 ]
Ja, je kunt de routes aanpassen. Kan tevens ook in de Myrouteapp.Tribunus schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:04:
[...]
Helaas geen foto's! gaat ondertussen wel weer wat beter dus hopelijk snel!
Iemand hier die vaak tomtom gebruikt voor het rijden van voorgedefinieerde routes? Ik heb een leuke route op internet gevonden welke ook langs mijn woonplaats komt. Helaas ligt de start van de route 100 km verder op. Is er ook een mogelijkheid om dit in MyDrive aan te passen? Dus het begin en eindpunt? Ik kan dat niet zo snel vinden. Dus wellicht iemand hier die vaker met dat bijltje heeft gehakt?
Ik weet dat ik de routes kan aanpassen, maar ik kan nergens zeggen op dit punt wil ik dat de route gaat starten en eindigen. Hope that makes sense.Thoit schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:06:
[...]
Ja, je kunt de routes aanpassen. Kan tevens ook in de Myrouteapp.
Ik heb een Revit jeans met cordura, de Lombard 2. Kan je zeggen dat de jeans met dit weer perfect is! Onder de 20 graden vind ik het een beetje frisjes als je op de autosnelweg gaat.MichielK71 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:04:
[...]
Het gaat mij niet zozeer om de kosten, maar om het verschil in hitte met deze temperaturen buiten. Als een jeans met een volledig kevlar laag of een jeans waar cordura doorheen geweven beduidend beter is dan een jeans met wat inzetstukken zou ik daarvoor gaan.
Als aan de andere kant dan de jeans zo dik wordt dat het alsnog zweten wordt dan kan ik net zo goed mijn semi leren broek aantrekken.
Iets anders, zijn er mensen die met noise canceling oortjes rijden of is dat echt niet aan te raden kwa veiligheid ?
Verf besteld
. 2 liter (5x400ml) "Verkehrsrot" RAL 3020 2K lak is onderweg, morgen bezorgd.
Nu nog even heel snel die tank preppen
.

Nu nog even heel snel die tank preppen
@Tribunus het kan zeker, ik heb dat zelf vorig jaar nog gedaan voor een een vakantie met aangeleverde routes. Zo uit mijn hoofd weet ik alleen niet meer precies hoe, iets met punten toevoegen / verslepen geloof ik.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Een maat van mij zweert bij die oordoppen. Speciaal op maat gemaakt en filteren het windruis weg. Schijnt echt fantastisch te werken. Zelf nog geen ervaring mee.SmokingSig schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:09:
Iets anders, zijn er mensen die met noise canceling oortjes rijden of is dat echt niet aan te raden kwa veiligheid ?
Bedoel je als in Bose oordoppen met ANC of de oordoppen voor geluidsbescherming?
Ik bedoel zoals gewone oordoppen die je aan de pc/gsm hangt en die gebruik maken van noise canceling. Het lijkt me echt relax enkel muziek te horen maar tevens ook gevaarlijk. Mensen met ervaring ?Xepos schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:13:
Bedoel je als in Bose oordoppen met ANC of de oordoppen voor geluidsbescherming?
Hm, niet helemaal hetzelfde maar met de Bose QC35 hoofdtelefoon werkt de noise cancelling helemaal niet wanneer er sprake is van wind. Wandelen en fietsen is niet te doen en soms lijkt het alsof de ANC het windgeruis zelfs luider maakt. Auto's en dergelijke filtert die in mindere mate weg. En het is niet zo dat je niks meer hoort maar monotone geluiden worden zachter.SmokingSig schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:15:
[...]
Ik bedoel zoals gewone oordoppen die je aan de pc/gsm hangt en die gebruik maken van noise canceling. Het lijkt me echt relax enkel muziek te horen maar tevens ook gevaarlijk. Mensen met ervaring ?
Nu heb ik geen ervaring met de oordopjes dus je moet dan even opletten hoe het zit met windgeluiden. Volgens mij geeft Bose in hun eigen webwinkel 30 dagen niet tevreden geld terug garantie. Je kan het dan altijd uitproberen.
Bedoel je een bluetooth in-ear monitor? Zoiets als dit?
Niet zo speciaal. Gewoon de eenvoudige zoals ditsylvesterrr schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:32:
Bedoel je een bluetooth in-ear monitor? Zoiets als dit?

Vergis je niet dat er weldegelijk verschil tussen de soorten jeans zitten. Je hebt gewoon jeans met wat verstevigingsplekken, de bekende en vaak goedkopere die idd lekker luchtig zij. Stap daarboven zijn de volledig gevoerde, maar als je het net zoals ik net zo stevig en veilig wilt doen als met leer (cat 2 protectoren allemaal ook erin, daar is wel een keur voor), dan krijg je dus een relatief zware cordura jeans die volledig doorgeweven is én nog eens verstevigingsvlakken met kevlar heeft.PilatuS schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:52:
[...]
In tegenstelling tot helmen hoeft een broek aan geen eisen te voldoen. Ook de grootste troep mag gewoon verkocht worden. Ik zeg niet dat zo'n broek troep is, maar een bepaald model zou het wel kunnen zijn en die mag gewoon verkocht worden.
Dat een broek minder veilig is dan dan een goede broek van leer met bescherming er in mag duidelijk zijn. Maar als je dan toch gaat rijden zonder zoiets dan liever een goede broek dan een standaard broek die er helemaal niet voor gemaakt.
Grootste voordeel van leer is dat je schuift en niet gaat rollen doordat je pak blijft hangen en doen. Maar je ziet bij de duurdere racepakken dat de naden dubbel of soms 3 dubbel uitgevoerd zijn en vaak een dikkere kwaliteit op zitvlakken edg, ook niet voor niets.
[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 28-05-2018 16:55 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik denk niet dat dit werkt. In een vliegtuig filtert het ACN systeem het windgeruis eruit maar om in een helm hetzelfde effect te hebben zou (denk ik) de microfoon (die windruis oppikt) ook in de helm moeten zitten. En dat gaat niet lukken vermoed ik zo.SmokingSig schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:33:
[...]
Niet zo speciaal. Gewoon de eenvoudige zoals dit
[afbeelding]
Tuurlijk zit er verschil inJoopieboy schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:53:
[...]
Vergis je niet dat er weldegelijk verschil tussen de soorten jeans zitten.
Rijwiel zaak adviseerde me Bridgestone, ze zijn geen fan van Dunlop. Voordeel voor mij is dat de Bridgestone ook nog eens goedkoper is. Volgens hen was verschillende merken voor en achter geen probleem, maar zodra de voorband vervangen moest worden raadden ze uiteraard wel aan daar ook Bridgestone op te leggen.PilatuS schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:35:
[...]
Dunlop RoadSmart, Michelin Pilot Road of iets vergelijkbaars van de andere merken.
Edit: Zou wel voor en achter samen vervangen als je voor een ander type band gaat. Helemaal als de voorband ook nog eens oud is. Achter een goede band en voor een slechte band die ook nog eens van een ander type is, is geen goed idee.
Mijn voorband is niet perfect meer, maar kan nog zeker wel een half jaar mee. Achterband keken ze naar en reactie was: Daar mag je helemaal niet meer mee rijden joh, die is compleet versleten!
Uiteraard kom ik dan weer met de snuggere opmerking dat ik er wel mee rijden mag, want er is toch (nog) geen apk voor motoren, het kost me hooguit een boete voor te weinig profiel.
Dat het niet verstandig en onveilig is, ben ik met iedereen eens. Daarom wordt ie woensdag vervangen.
Psst, merk maakt geen zak uit, de uitvoering wel en welke gebruikte materialenPilatuS schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:56:
[...]
Tuurlijk zit er verschil inVandaar dat ik zeg dat een bepaald model troep kan zijn. Ga je voor een goed merk motorjeans die ook echt gemaakt is om veel bescherming te bieden dan zal dat zeker beter zijn dan een model dat lekker goedkoop gemaakt is met weinig bescherming.
Als ik de komende tijd in Breda een rode 1e generatie Transalp tegenkom weet ik dat ik moet zwaaien.HTT-Thalan schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:10:
Verf besteld. 2 liter (5x400ml) "Verkehrsrot" RAL 3020 2K lak is onderweg, morgen bezorgd.
Nu nog even heel snel die tank preppen.

Breda? Hebben we gewoon nog een regio Breda rijder gevonden hier in t topic?MichielK71 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:57:
[...]
Als ik de komende tijd in Breda een rode 1e generatie Transalp tegenkom weet ik dat ik moet zwaaien.

Boete, en met pech een WOK. Dan mag je er ook écht niet meer op rijden. Maar als je voorbandje ook al zo ver weg is dat ie nog maar paar maanden mee kan (weet niet hoeveel je rijdt) is het wel lekkerder om ze beiden in één keer te vervangen.AcidBurn schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:56:
[...]
Uiteraard kom ik dan weer met de snuggere opmerking dat ik er wel mee rijden mag, want er is toch (nog) geen apk voor motoren, het kost me hooguit een boete voor te weinig profiel.
Dat het niet verstandig en onveilig is, ben ik met iedereen eens. Daarom wordt ie woensdag vervangen.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik rijd zelf ook met bridgestones (BT45).AcidBurn schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:56:
[...]
Rijwiel zaak adviseerde me Bridgestone, ze zijn geen fan van Dunlop. Voordeel voor mij is dat de Bridgestone ook nog eens goedkoper is. Volgens hen was verschillende merken voor en achter geen probleem, maar zodra de voorband vervangen moest worden raadden ze uiteraard wel aan daar ook Bridgestone op te leggen.
Mijn voorband is niet perfect meer, maar kan nog zeker wel een half jaar mee. Achterband keken ze naar en reactie was: Daar mag je helemaal niet meer mee rijden joh, die is compleet versleten!
Leuke zaakAcidBurn schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:56:
[...]
Volgens hen was verschillende merken voor en achter geen probleem,

Straks rij je met een goede achterband die meer grip heeft dan voor en veel vertrouwen geeft, terwijl de voorband bagger is. Je wil altijd de band met de beste grip voor hebben, niet achter. Los van dat is banden mixen dus sowieso niet aan te raden.
Tsja. Zoek eens wat testen op. De RoadSmart 3 van Dunlop is 1 van de beste banden op dit moment en wint een hoop testen van verschillende banden.Rijwiel zaak adviseerde me Bridgestone, ze zijn geen fan van Dunlop.
No shit, SherlockJoopieboy schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:57:
[...]
Psst, merk maakt geen zak uit, de uitvoering wel en welke gebruikte materialen
[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 28-05-2018 17:08 ]
Er is niet heel veel eerste generatie meer aanMichielK71 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:57:
[...]
Als ik de komende tijd in Breda een rode 1e generatie Transalp tegenkom weet ik dat ik moet zwaaien.
Maar goed rood zal hij in ieder geval wel zijn, en voor zover ik heb kunnen zien afgelopen anderhalf jaar zal ik de enige zijn
Misschien kan dit helpen: https://www.revzilla.com/best-motorcycle-tires-guide-2018
Ik rijdt 300 km per week woon-werk, en daarnaast weleens een stukkie touren van 100-200 km.
De reden dat ik niet direct beide banden vervang: Ik heb het geld er gewoon even niet voor, dus nu alleen vervangen wat noodzakelijk is, en zodra ik weer wat reserves heb opgebouwd wordt de rest gedaan. Dat gaat me binnen een half jaar wel lukken, dus dat moet de voorband nog wel redden.
Joopieboy: Ik heb Michelin Premium zomerbanden onder de BMW 525 liggen, prima zomerspul maar in de winter echt niet fijn. Mag dan 4x4 zijn, als het glad is breek ik compleet uit met een beetje gas geven in de bocht. Winterbanden zijn Continental Contraqs, en die bevallen uitstekend. Heerlijk haarspeldbochten maken, ook in de winter
[ Voor 24% gewijzigd door AcidBurn op 28-05-2018 17:22 ]
@PilatuS Dunlop kan best een of twee goeie modellen maken, zo was die Dunlop onder de leen Transalp 2 jaar geleden ook echt super, maar ze hebben echt ook veel zooi gemaakt. Zelfde met Continental, ik heb er meerdere slechte eigen ervaringen mee, motor en auto, en andere ook. Terwijl sommige het helemaal geweldig vinden. Ik zal die snel niet kopen. Bridgestone is tegenwoordig echt mijn merk, en dat was echt niet zo met de BT021 en 23...
Aja zo zie je maar.
Aja zo zie je maar.
Nou rijden de meeste mensen een Alpje ook niet alsof ze hem gestolen hebben, maar dat gaat dus ook nog meespelen in de bandenkeuze.Joopieboy schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:18:
@PilatuS Dunlop kan best een of twee goeie modellen maken, zo was die Dunlop onder de leen Transalp 2 jaar geleden ook echt super, maar ze hebben echt ook veel zooi gemaakt. Zelfde met Continental, ik heb er meerdere slechte eigen ervaringen mee, motor en auto, en andere ook. Terwijl sommige het helemaal geweldig vinden. Ik zal die snel niet kopen. Bridgestone is tegenwoordig echt mijn merk, en dat was echt niet zo met de BT021 en 23...
Aja zo zie je maar.
Ik ben ook geen fan van een bepaald merk. Voor mij is het echt het bepaalde type wat het doet. Feit is wel dat de RoadSmart3 en de SportSmart2 Max beide hele goede banden zijn. Dat een bepaald merk dan eerder iets gemaakt heeft wat minder was boeit mij dan niet voor dit moment bij een ander type. Wanneer ik een nieuwe set banden nodig heb ga ik kijken wat er op dat moment het beste is. Rij nu al een tijdje de SportSmart banden omdat die het gewoon goed doen. De SportSmart2 Max is net uit en die is weer net wat beter dus is het die geworden. Had Michelin of Bridgestone iets anders wat beter was dan had ik die gekocht. Ik ben niet trouw aan een merk. Beetje hetzelfde met Intel, Nvidia of AMD. Voor mij gaat het er puur om wat er op het moment dat ik iets wil kopen het beste is, welk merk maakt mij dan niets uit.Joopieboy schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:18:
Aja zo zie je maar.
Zou tijd worden dat Kuhmo eens motorbanden ging maken. Daar was ik onder de alfa 156 en 147 echt fan van
Sowieso zijn er eigenlijk niet heel veel (goede) spelers op de motorbanden markt heb ik het idee
Sowieso zijn er eigenlijk niet heel veel (goede) spelers op de motorbanden markt heb ik het idee
Ik woon in Nijmegen maar werk momenteel in Breda.Leviathius schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:02:
[...]
Breda? Hebben we gewoon nog een regio Breda rijder gevonden hier in t topic?
Valt wel mee toch ? Voor zowel toer als sport is er genoeg te vinden dacht ik zo.lolgast schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:35:
De Yamaha Niken op de Motorbeurs zien staan, Ari kan er mee driften en een wheelie lukt ook nog wel.
Ik vind het er nog niet mooi uitzien.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
het is en blijft een driewielerGrubeater schreef op maandag 28 mei 2018 @ 18:33:
[video]
De Yamaha Niken op de Motorbeurs zien staan, Ari kan er mee driften en een wheelie lukt ook nog wel.
Ik vind het er nog niet mooi uitzien.
Kan je met onderstaande ook clipons verhogen ?

Bijna 2025
Die heeft mijn vriendin gepast toen we daar waren. Moet zeggen, dat stond goed.Thoit schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:54:
[...]
![]()
Er zit wel echt een flink verschil in kwaliteit tussen motorjeans. Je hebt zoals in dat filmpje die met stukjes versterkt zijn, maar ook die compleet verwoven zijn met aramid/kevlar. Dus dan zijn ze een stuk veiliger dan de jeans in het filmpje en doen ze eigenlijk weinig onder voor goedkope stoffen broeken. Ze leggen het uiteraard duidelijk af tegen de duurdere broeken en leer.
I have stability. The ability to stab.
Ik gebruik m'n Airpods daar wel eens voor en dat bevalt écht "Dikke Prima"!!SmokingSig schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:15:
[...]
Ik bedoel zoals gewone oordoppen die je aan de pc/gsm hangt en die gebruik maken van noise canceling. Het lijkt me echt relax enkel muziek te horen maar tevens ook gevaarlijk. Mensen met ervaring ?
Nope, als je dat wil dan kan je beter voor een SBK ombouwkit gaan.Tha_Flash schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:20:
Kan je met onderstaande ook clipons verhogen ?
[afbeelding]
[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 28-05-2018 19:31 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Het tankje dat ik (voor weinig, dus het is niet zo erg) heb opgepikt is toch wel erg roestig, zo roestig dat ik het er zelfs met een accumachine + staalborstel niet wegkrijg. Dat komt bovenop de deuken die erin zitten
. Pech, het is een mooie oefentank, ik spuit hem gewoon, pleur hem erop en ga daarna gewoon op het gemakje een harde/goede tank zoeken en dan spuit ik die later gewoon in dezelfde kleur.
Zo'n tank primen is toch weer heel wat anders dan wat houten panelen zoals de bolderkar van laatst. Goed dat ik dit nu toch even kan oefenen, dan gaan de panelen morgen des te beter.

Zometeen nog een tweede laag erover en dan morgen clearcoat gloss lak erover en misschien nog een beetje buffen, maar dit moet hem worden:
Zo'n tank primen is toch weer heel wat anders dan wat houten panelen zoals de bolderkar van laatst. Goed dat ik dit nu toch even kan oefenen, dan gaan de panelen morgen des te beter.

Zometeen nog een tweede laag erover en dan morgen clearcoat gloss lak erover en misschien nog een beetje buffen, maar dit moet hem worden:

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-05-2018 21:22 ]
Nee totaal niet, het heeft maar een hele korte worp, max 20-30cm. Ik zorg wel dat ik met de wind mee spuit zodat ik het drijfgas niet inadem.Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:38:
Lukt dat buiten zo een beetje, heb je niet de hele boel onder de verfstuif zitten?
Maar voor de panelen heb ik een rol plastic gekocht en een ademmasker, dan maak ik een cabine zodat ze echt netjes strak worden. Die tank had ik al afgeschreven voor ik begon met spuiten dus dat geloof ik wel.
Deze Maston 1K spuitbus begon op een gegeven moment nogal te poederen. Jammer dat ik dat te laat door had, want nu zitten er flinke stukken met gepoederde lak op mijn tank

Maar geen hek van de dam, ik haal morgen een 1200 korrel papiertje om het weer iets terug te werken en dan ga ik er gewoon met de 2K RAL bus overheen, is hij ook gelijk gelakt. Weer iets geleerd om te vermijden
[ Voor 30% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-05-2018 21:44 ]
@HTT-Thalan
Ik heb volgens mij gelezen dat jij zo'n Zoom H2 audio recorder ging kopen?
Heb je die al? Bevalt dat? Ben het zelf een beetje zat aan het worden dat mijn filmpjes dat geruis hebben van de wind. H2 is volgens mij een redelijk makkelijke oplossing zonder een adapter en nog een Mic te kopen voor de GoPro.
Heb er tevens al een mic inzitten van de Scala Packtalk Bold
Heb je die al? Bevalt dat? Ben het zelf een beetje zat aan het worden dat mijn filmpjes dat geruis hebben van de wind. H2 is volgens mij een redelijk makkelijke oplossing zonder een adapter en nog een Mic te kopen voor de GoPro.
Jazeker, die heb ik gekocht. Het enige waar ik niet op had gerekend is dat hij flink groter/lomper/dikker is dan ik dacht te hebben begrepen van de vele plaatjes. Hij past wel in je binnen/buiten pocket, maar je voelt echt een hele dikke bobbel zitten (op een plek waar je die niet verwachtAschtra schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:45:
@HTT-Thalan
Qua audio opname is het natuurlijk geweldig, probleem is voor mij nog om de juiste positie te vinden. Ik heb er zo'n dooie kat bij en dat houd de wind eraf, maar nu neemt hij nog wel windruis op van mijn jas zelf. Tijdens het ITT gaat het allemaal niet zo hard dus kan ik hem ergens op de motor monteren, maar voor snelle(re) ritten moet ik nog even wat verzinnen.
Rode kleur = kunstmatig 10PK extra in je motor proppen?HTT-Thalan schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:30:
…maar dit moet hem worden…
RoyalJordanian gebruikt ook een Zoom H2/H4n en heeft die in zijn jaszak zitten. Draagt wel altijd textiel dus met mijn leren pak zou dat niet zo fijn zijn iddHTT-Thalan schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:48:
[...]
Jazeker, die heb ik gekocht. Het enige waar ik niet op had gerekend is dat hij flink groter/lomper/dikker is dan ik dacht te hebben begrepen van de vele plaatjes. Hij past wel in je binnen/buiten pocket, maar je voelt echt een hele dikke bobbel zitten (op een plek waar je die niet verwacht).
Qua audio opname is het natuurlijk geweldig, probleem is voor mij nog om de juiste positie te vinden. Ik heb er zo'n dooie kat bij en dat houd de wind eraf, maar nu neemt hij nog wel windruis op van mijn jas zelf. Tijdens het ITT gaat het allemaal niet zo hard dus kan ik hem ergens op de motor monteren, maar voor snelle(re) ritten moet ik nog even wat verzinnen.
Dat heb ik hardwarematig al gedaan dus dat hoeft niet meer uit de kleur te komensypie schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:51:
[...]
Rode kleur = kunstmatig 10PK extra in je motor proppen?
Ja, maar ik heb gemerkt dat dit het geluid wel wat bedompter kan doen klinken, de hoge tonen gaan er een beetje uit. Ik denk dat ik tijdens de offroad ritten gewoon een klein rugzakje op de buddyseat vast bind en daar de recorder in stop samen met reserve batterijen en geheugenkaarten enzo. Dan rammelt het niet (zoals in de koffer) en heb ik er ook geen wind op.Aschtra schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:51:
[...]
RoyalJordanian gebruikt ook een Zoom H2/H4n en heeft die in zijn jaszak zitten. Draagt wel altijd textiel dus met mijn leren pak zou dat niet zo fijn zijn idd
Maarre, als straks de gloss erop zit:

Komt het aardig overeen denk ik!
[ Voor 74% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-05-2018 21:59 ]
Kan je de settings niet aanpassen? Ik dacht er zelf aan om hem in een heuptasje te doen mocht ik er een kopen
Schaaf heeft er ook een video van:
Klopt, maar een heuptas of rugzak vind ik vervelend zitten tijdens het rijden, en zeker offroad.Aschtra schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:01:
Kan je de settings niet aanpassen? Ik dacht er zelf aan om hem in een heuptasje te doen mocht ik er een kopen
[video]
Bovendien vind ik het geluid te donker zonder de hoge tonen. Ik heb tot nu toe wel met auto gain gereden, even testen welke gain setting goed werkt want nu zorgt te hoge windruk voor het wegvallen van veel motorgeluid omdat hij de gain terugdraait.
Verwijderd
Goed bezig Thalan, ben benieuwd wat eruit komt.
Nog wat nuttigs besteld hier: https://www.ebay.co.uk/it...42a385:g:wmkAAOSw945bA90I
Ideaal spul, heb er ook één voor de Aygo ::)
Nog wat nuttigs besteld hier: https://www.ebay.co.uk/it...42a385:g:wmkAAOSw945bA90I
Ideaal spul, heb er ook één voor de Aygo ::)
Ik ben een beetje aan het kijken voor onderkleding. Wat is nou het beste, een longsleeve of shortsleeve? Aan de ene kant denk ik short maar als de stof goed werkt ben je beter af met lange mouwen. Is voor onder de Ignition 2. Misschien ook wel een broek en dan een doorwaaibroek erover heen.
Hier mensen met ervaring van regulerend ondergoed? Gaat mij vooral om warmte en transpiratie afvoer, hoeft me niet warm te houden (mooiweer rijder
)
Hier mensen met ervaring van regulerend ondergoed? Gaat mij vooral om warmte en transpiratie afvoer, hoeft me niet warm te houden (mooiweer rijder
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Persoonlijk vind ik lang ondergoed erg fijn, zeker omdat ik met leer rijd en het anders toch echt wel wilt gaan plakken.
Ha mooi. Ik ga denk ik eens proberen wat lang ondergoed+doorwaaibroek doet ipv motorjeans.
Motorjeans is wel fijn voo korte stukjes maar als ik langer rij heb ik liever een "echte" motorbroek zeg maar.
Motorjeans is wel fijn voo korte stukjes maar als ik langer rij heb ik liever een "echte" motorbroek zeg maar.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Stomme vraag maar waarom heet het een SBK kit. In de superbike hebben ze toch ook gewoon clip-ons?wimmel_1 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:28:
[...]
Ik gebruik m'n Airpods daar wel eens voor en dat bevalt écht "Dikke Prima"!!
[...]
Nope, als je dat wil dan kan je beter voor een SBK ombouwkit gaan.
TsskR0y. schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:44:
[...]
Stomme vraag maar waarom heet het een SBK kit. In de superbike hebben ze toch ook gewoon clip-ons?

Dat zijn Superbikers!
Die jeeeugd van tegenwoordig.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Gisteren maar een melding gemaakt over de adverteerder en de advertentie is nu verwijdertThoit schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:49:
Erg jammer weer.. ben aan het orienteren naar een Pan European. Staat er eentje in de buurt dus dacht reageer of ik kan gaan kijken.
Krijg ik een mailtje dat de motor i.p.v. in zuid limburg in Schiermonnikoog staat, en de motor kan zonder problemen op transport![]()
Maar gelijk een melding gemaakt van fraude, motor is namelijk aardig goedkoop en de adverteerder heeft een profiel wat net zo oud is als de advertentie.
Maargoed, morgen voor eentje gaan kijken die wat verder weg staat
De adverteerde antwoordde namelijk op geen van de vragen, enige antwoord was elke keer: de motor kan op transport, en ik moest maar even mijn gegeven doorsturen

Vanavond voor een Pan European kijken, zodat we in de zomer lekker comfortabel kunnen rondrijden. Heb nu een Diversion, maar merk dat met 2 man de techniek (vooral remmen) toch wel wat veroudert begint te worden.
Hey wat een weertje voor pendelen met de motor...
Nou
Nou, ik ging even om schuurpapier bij de Bouwmarkt, dus ik reed even om via het 'lesterrein' bij Jumbo.
Ik heb twee noodstops gemaakt. Bij de eerste pakte ik (expres) teveel achterrem - de achterkant gaat een beetje fishtailen, zoals verwacht, en maar een tikkeltje sneller dan de Dunlop Trailmax dat deed.
Maar die voorkant
initieel heb je best goede grip en kun je aardig doorpakken, maar er is totaal geen waarschuwing zodra je de grip overschrijdt - hij gaat gewoon ineens schuiven. Ik deed het uiteraard expres dus ik verwachtte al zoiets en hield hem rechtuit door de voorrem weer iets te lossen.
Maar goed, dit is kurkdroog weer en kurkdroog asfalt, ik ben blij dat ik hier niet proefondervindelijk achter moest komen met zwaar weer
. Ze hadden in de reviews al gezegd dat je op deze banden je rijstijl zeer zeker aan moet passen in slecht weer, dus dat advies blijkt gegrond!
Bewijs:
[YouTube: https://youtu.be/Ybzxy0zTcSo]
Ik heb twee noodstops gemaakt. Bij de eerste pakte ik (expres) teveel achterrem - de achterkant gaat een beetje fishtailen, zoals verwacht, en maar een tikkeltje sneller dan de Dunlop Trailmax dat deed.
Maar die voorkant

Maar goed, dit is kurkdroog weer en kurkdroog asfalt, ik ben blij dat ik hier niet proefondervindelijk achter moest komen met zwaar weer
Bewijs:
[YouTube: https://youtu.be/Ybzxy0zTcSo]
[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-05-2018 10:15 ]
Zelfde hier in BEixl85 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:15:
[...]
Nou, heb hem laten staan. Om 16:00 tot 17:30 gaat het goed los tussen Hilversum/Den Bosch.
Dat maakt het juist interessantixl85 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:15:
[...]
Om 16:00 tot 17:30 gaat het goed los tussen Hilversum/Den Bosch.
Vanmorgen lichtelijk schrik momentje toen ik de over de v-max door een dorpje heen ging.
Zat achter een blik die reed lekker door dus ik volgde soort van semi-automatisch.
Komt er opeens een motoragent tussen de rijen geparkeerde auto's tevoorschijn

Gelukkig had hij blijkbaar al een ander slachtoffer op het oog dus ik kon door. Of ik krijg hem binnenkort alsnog in de bus
Het effect van noppen ook.HTT-Thalan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:44:
Nou, ik ging even om schuurpapier bij de Bouwmarkt, dus ik reed even om via het 'lesterrein' bij Jumbo.
Maar die voorkantinitieel heb je best goede grip en kun je aardig doorpakken, maar er is totaal geen waarschuwing zodra je de grip overschrijdt - hij gaat gewoon ineens schuiven. Ik deed het uiteraard expres dus ik verwachtte al zoiets en hield hem rechtuit door de voorrem weer iets te lossen.
Maar goed, dit is kurkdroog weer en kurkdroog asfalt, ik ben blij dat ik hier niet proefondervindelijk achter moest komen met zwaar weer. Ze hadden in de reviews al gezegd dat je op deze banden je rijstijl zeer zeker aan moet passen in slecht weer, dus dat advies blijkt gegrond!
Bewijs:
[video]
Als je hem goed plat in de bocht zet ga je dat ook op leuke manier uitvinden
De noppen gaan dan "vouwen" en dus zonder waarschuwing wil je achterkant wel ff verspringen.
Als reactie: Is goed. Ik heb een kennis in Schiermonnikoog die de motor kan controleren; Wanneer en waar kan hij langs komen?Thoit schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:49:
Krijg ik een mailtje dat de motor i.p.v. in zuid limburg in Schiermonnikoog staat, en de motor kan zonder problemen op transport
Ben benieuwd wat je dan voor reactie had gehad
Zoiets had ik gevraagd, maar kreeg alleen maar een antwoord dat de motor op transport kan. Hij zou de transportkosten betalen, moest alleen even mijn gegevens doorsturen.TheBrut3 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:00:
[...]
Als reactie: Is goed. Ik heb een kennis in Schiermonnikoog die de motor kan controleren; Wanneer en waar kan hij langs komen?
Ben benieuwd wat je dan voor reactie had gehad![]()
Ben trouwens benieuwd wat het weer vanavond doet, voor een nieuwe motor kijken in dikke onweersbuien is misschien niet zo handig
Deze noppen zijn nog net niet 'hoog' of lang genoeg om te kunnen vouwen, maar dat zou ik aan de achterkant ook niet zo erg vinden, als de voorkant maar spoortkneusteun schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:42:
[...]
Het effect van noppen ook.
Als je hem goed plat in de bocht zet ga je dat ook op leuke manier uitvinden![]()
De noppen gaan dan "vouwen" en dus zonder waarschuwing wil je achterkant wel ff verspringen.
Van 't weekend eindelijk een heerlijke tocht gemaakt
https://www.myrouteapp.com/route/open/1018915
Onder Nijmegen tot aan Venray en weer terug. Helaas zaten er enkele stukjes offroad bij wat met mijn Monster toch niet echt geschikt is.. maar de TomTom pakte de route wel weer keurig op als ik er een stukje omheen reed.
Wat me verder wel opviel, aan het eerste keer rijden met een TomTom: de rit naar het startpunt van de route maakt hij ook blijkbaar "spannend" wat er voor zorgde dat ik in Nijmegen ergens gewoon een rondje aan het rijden was, kwam twee keer over hetzelfde kruispunt. Ik zat al een beetje in tijdsnood dus dat vond ik niet zo relaxt.
Daarnaast valt de TomTom soms uit tijdens het rijden, ineens een zwart scherm en dan komt ie na een paar seconden weer terug. Klinkt dat bekend bij andere TomTom (Rider) gebruikers? Ook een paar keer gehad dat ie niet meer terug wou komen, toen heb ik zelf een paar keer de powerknop ingedrukt voor hij er weer was.
Helaas ook ergens onderweg mijn nummerbord verloren. Denk dat door het weghalen van de katalysator de uitlaatgassen nu nog harder door de dempers heen knallen, zelfs mét de DB killers erin, dat de trillingen dusdanig groot waren dat ie uit de houder getrild is. Weet iemand of mijn vrouw met mijn rijbewijs en kentekenbewijs een nieuw nummerbord mag halen?
Onder Nijmegen tot aan Venray en weer terug. Helaas zaten er enkele stukjes offroad bij wat met mijn Monster toch niet echt geschikt is.. maar de TomTom pakte de route wel weer keurig op als ik er een stukje omheen reed.
Wat me verder wel opviel, aan het eerste keer rijden met een TomTom: de rit naar het startpunt van de route maakt hij ook blijkbaar "spannend" wat er voor zorgde dat ik in Nijmegen ergens gewoon een rondje aan het rijden was, kwam twee keer over hetzelfde kruispunt. Ik zat al een beetje in tijdsnood dus dat vond ik niet zo relaxt.
Daarnaast valt de TomTom soms uit tijdens het rijden, ineens een zwart scherm en dan komt ie na een paar seconden weer terug. Klinkt dat bekend bij andere TomTom (Rider) gebruikers? Ook een paar keer gehad dat ie niet meer terug wou komen, toen heb ik zelf een paar keer de powerknop ingedrukt voor hij er weer was.
Helaas ook ergens onderweg mijn nummerbord verloren. Denk dat door het weghalen van de katalysator de uitlaatgassen nu nog harder door de dempers heen knallen, zelfs mét de DB killers erin, dat de trillingen dusdanig groot waren dat ie uit de houder getrild is. Weet iemand of mijn vrouw met mijn rijbewijs en kentekenbewijs een nieuw nummerbord mag halen?
Volgens mij heb je alleen het kentekenbewijs nodig. Wel het deel dat je normaal gesproken thuis laat
Wat sowieso vaak wel helpt is roteren uitschakelen. Door de trillingen denkt hij vaak dat het scherm gedraaid moet worden, waardoor die op zwart kan springen.RvdH schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:28:
Van 't weekend eindelijk een heerlijke tocht gemaakt![]()
Hierdoor wordt die schijnbaar ook een stuk sneller.
https://www.rdw.nl/partic...enplaat/kwijt-of-gestolen
Legitimatie is wel nodig. Maar je kan volgens mij een briefje schrijven dat je volmacht geeft. Voor het kentekenbedrijf is het belangrijk dat je betaalt.
Legitimatie is wel nodig. Maar je kan volgens mij een briefje schrijven dat je volmacht geeft. Voor het kentekenbedrijf is het belangrijk dat je betaalt.
Volgens mij heb ik maar 1 deel, zo'n formaat bankpaslolgast schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:30:
Volgens mij heb je alleen het kentekenbewijs nodig. Wel het deel dat je normaal gesproken thuis laat
Hmm thanks, ga ik eens proberen. Al met al niet echt een beste indruk van TomTom gekregen.. maar volgens mij (en volgens mrgps.nl) is er ook niks beters..Thoit schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:31:
[...]
Wat sowieso vaak wel helpt is roteren uitschakelen. Door de trillingen denkt hij vaak dat het scherm gedraaid moet worden, waardoor die op zwart kan springen.
Hierdoor wordt die schijnbaar ook een stuk sneller.
Ja het ging mij er ook meer om, of dat de persoon die op het kentekenbewijs hetzelfde moet zijn als de persoon die zich legitimeert. Maargoed, mn vrouw kan wel even mijn rijbewijs meenemen en 't kentekenbewijs.Xepos schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:32:
https://www.rdw.nl/partic...enplaat/kwijt-of-gestolen
Gebruik zelf een Givi telefoonhouder en Calimoto en moet zeggen dat dat me toch wel beter bevalt. Bediening is gemakkelijker, scherm is beter afleesbaar (met name in de zon), software is sneller, kaarten zijn altijd up to date, je hoeft niet een extra apparaat mee te zeulen en het is goedkoper. Houder is verder waterdicht, en er is ook een gleuf voor een lader.RvdH schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:01:
[...]
[...]
Hmm thanks, ga ik eens proberen. Al met al niet echt een beste indruk van TomTom gekregen.. maar volgens mij (en volgens mrgps.nl) is er ook niks beters..
[...]
Ik heb een nieuwe audio test gereden zojuist. Settings bij de description.Aschtra schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:01:
[video]
[YouTube: https://youtu.be/3HJ1mrNn9b4]
Ik denk dat achterop binden met een spin op de buddy seat (en iets om hem te fixeren) heel goed gaat werken, als ik dit zo hoor. Hebben we ook al dat uitlaat geluid er op staan en blijft hij lekker zitten als ik op mijn plaat ga
Zelfs de scouts hadden er last van.HTT-Thalan schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:08:
[...]
Deze noppen zijn nog net niet 'hoog' of lang genoeg om te kunnen vouwen, maar dat zou ik aan de achterkant ook niet zo erg vinden, als de voorkant maar spoort.
Opzich is het leuk, maar heb een keer gehad dat op de afrit mijn achterkant mijzelf wou inhalen met 100+ en dat is toch wel even schrikken.
ach ja hier ook, maar een heerlijk ritje vanmorgen EN minstens een halfuur file geskipt. Wat kan een mens meer willenixl85 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:15:
[...]
Nou, heb hem laten staan. Om 16:00 tot 17:30 gaat het goed los tussen Hilversum/Den Bosch.
+1, ik merk wel wat het word vanmiddag. Met deze temperaturen is een hoosbui halverwege ook helemaal primaDryhte schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:18:
[...]
ach ja hier ook, maar een heerlijk ritje vanmorgen EN minstens een halfuur file geskipt. Wat kan een mens meer willen
Ik vind een dat je bij een TomTom meer waarde voor je geld krijgt. Ben echter nu ook aan het proberen met een Android smartphone en TomTom Go app. Heeft allemaal zo zijn voor en nadelen.RvdH schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:01:
Hmm thanks, ga ik eens proberen. Al met al niet echt een beste indruk van TomTom gekregen.. maar volgens mij (en volgens mrgps.nl) is er ook niks beters..
Ze voorspellen zo vaak slecht weer of geven weeralarmcodes af.. en dan blijkt het allemaal enorm mee te vallen. Ik heb er iig geen vertrouwen meer in.Chakotay schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:58:
[...]
+1, ik merk wel wat het word vanmiddag. Met deze temperaturen is een hoosbui halverwege ook helemaal prima

Wat moet je doen in zo'n geval? Achterrem gebruiken?kneusteun schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:17:
[...]
Zelfs de scouts hadden er last van.
Opzich is het leuk, maar heb een keer gehad dat op de afrit mijn achterkant mijzelf wou inhalen met 100+ en dat is toch wel even schrikken.
Regenkleding kan ik niet bij, dus straks lekker met de motorjeans van Nijmegen naar Groesbeek met de FZ1 om half 6.
Moet nog even kijken hoe ik de band van de andere motor fix. Heb die motor vrijdag nodig. Staat in Vriezenveen (120km rijden hiervandaan) en moet elke dag werken tot half 6. Vriendin durft niet achterop de FZ1.
Moet nog even kijken hoe ik de band van de andere motor fix. Heb die motor vrijdag nodig. Staat in Vriezenveen (120km rijden hiervandaan) en moet elke dag werken tot half 6. Vriendin durft niet achterop de FZ1.
Dan gaat hij nog harder glijdenXepos schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:05:
[...]
Wat moet je doen in zo'n geval? Achterrem gebruiken?
Wat ik vaak doe, klink misschien omslachtig, maar ik maak gewoon in de buurt van het startpunt een nieuwe locatie aan. Die geef ik een naam. Stel me TomTom in op snelste route naar dat punt. Eenmaal aangekomen open ik de track en begin ik aan de route. Op die manier hoeft de TomTom ook de hele track niet meer berekenen naar het beginpunt als je per ongeluk fout rijdt.RvdH schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:28:
Misschien doet de TomTom dat wel goed, maar ik heb het gevoel dat het op deze manier beter werkt.
Als de achterkant er vandoor gaat in een snelle bocht ? Heel veel mazzel hebbenXepos schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:05:
[...]
Wat moet je doen in zo'n geval? Achterrem gebruiken?
Edit: Dat de achterkant ietsjes begint te glijden maakt natuurlijk niet heel veel uit. Dat heb ik op het circuit ook wel eens gehad met banden die begonnen te smeren door de hitte. Alleen als ie echt gaat dan doe je er heel weinig aan.
[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 29-05-2018 13:39 ]
En dan hebben de gasten in de MotoGP ook nog een hoop elektronica die ze helpt. Kijk maar toen Marquez de sensor bij Pedrosa kapot reed. Die ging er gelijk met een highsider vanaf omdat de elektronica normaal zou bijspringen.PilatuS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:37:
[...]
Als de achterkant er vandoor gaat in een snelle bocht ? Heel veel mazzel hebbenTegensturen is iets wat je automatisch zal doen. Dan is het hopen dat het achterwiel grip pakt zonder dat je een highsider maakt. En hopen dat het achterwiel grip pakt, want anders maak je een lowsider. Zelfs de gasten in de MotoGP gaan bij zoiets vaker onderuit dan dat ze het redden.
Edit: Dat de achterkant ietsjes begint te glijden maakt natuurlijk niet heel veel uit. Dat heb ik op het circuit ook wel eens gehad met banden die begonnen te smeren door de hitte. Alleen als ie echt gaat dan doe je er heel weinig aan.
Dat Pedrosa toen bij de volgende bocht meteen ging liggen, komt natuurlijk dat ze hun rijstijl aanpassen aan die electronica. Als dat dan opeens onverwacht niet meer werkt, gaat je wiel er vandoor de eerstvolgende keer dat het gas goed opengehengst word. Als je dezelfde coureur op een fiets set waarvan hij weet dat er niet dat soort speelgoed op zit, zal hij een uitbrekend wiel prima op kunnen vangen waarschijnlijkThoit schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:53:
[...]
En dan hebben de gasten in de MotoGP ook nog een hoop elektronica die ze helpt. Kijk maar toen Marquez de sensor bij Pedrosa kapot reed. Die ging er gelijk met een highsider vanaf omdat de elektronica normaal zou bijspringen.
Klopt, dat bedoel ik ook.. Ze vertrouwen dermate op de elektronica dat je ziet dat het gelijk fout gaat als de elektronica stuk gaat.Chakotay schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:56:
[...]
Dat Pedrosa toen bij de volgende bocht meteen ging liggen, komt natuurlijk dat ze hun rijstijl aanpassen aan die electronica. Als dat dan opeens onverwacht niet meer werkt, gaat je wiel er vandoor de eerstvolgende keer dat het gas goed opengehengst word. Als je dezelfde coureur op een fiets set waarvan hij weet dat er niet dat soort speelgoed op zit, zal hij een uitbrekend wiel prima op kunnen vangen waarschijnlijk
Verwijderd
Valt wel mee tochPilatuS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:37:
[...]
Als de achterkant er vandoor gaat in een snelle bocht ? Heel veel mazzel hebbenTegensturen is iets wat je automatisch zal doen. Dan is het hopen dat het achterwiel grip pakt zonder dat je een highsider maakt. En hopen dat het achterwiel grip pakt, want anders maak je een lowsider. Zelfs de gasten in de MotoGP gaan bij zoiets vaker onderuit dan dat ze het redden.
Dat doet ie natuurlijk prachtig, maar zo kan het ook
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=K2bOZL9xOlA]
Dat is ook een manier van afstappenPilatuS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:07:
[...]
Dat doet ie natuurlijk prachtig, maar zo kan het ook
[video]
Ik kom uit de tijd van Eddie Lawson en co. In die tijd hadden ze geen elektronica die wielspin corrigeerde. Volgens mij waren de vermogens zelfs lager dan nu regulier in de motorzaak te koop is.
Dat waren voor mij echte helden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht