Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:28
PilatuS schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:10:
[...]

Ehm ?

[...]

Denk dat je heel weinig kans hebt met de uitlaat in het filmpje aan de regels te voldoen. Die uitlaat is ook gewoon een pijp om een leuk geluid te geven, geen stil origineel geluid.
De alternatieven waren luider, voorzover gevonden. Er is erg weinig te krijgen voor de Alp, Delkevich (geen e-keur), Dominator (idem), Arrow (ditto) en eventueel een Akra of vergelijkbaar systeem voor 900 euro of meer. GPR is zo'n beetje de enige die een e-keur voor de Alp maakt die ook nog betaalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@HTT-Thalan Dát wat @PilatuS hierboven al zegt..... Een CB500 mét zo'n geluid terwijl zo'n fiets normaal eigenlijk amper meer geluid maakt dan een moderne Dyson?

Gaat 't 'm niet worden qua "goedkeuring", vrees ik :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan heb je Mivv, wat ook niet per definitie echt heel stil is, Arrow is ook altijd (vziw) met e keur, je hebt Leovince, etc...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:14:
@HTT-Thalan Dát wat @PilatuS hierboven al zegt..... Een CB500 mét zo'n geluid terwijl zo'n fiets normaal eigenlijk amper meer geluid maakt dan een moderne Dyson ?

Gaat 't 'm niet worden qua "goedkeuring", vrees ik
De shop verzekert mij dat dit een juiste combinatie is, maar ik zal na montage een nieuwe meting laten doen bij de clubdealer en laat het jullie weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:13:
[...]

De alternatieven waren luider, voorzover gevonden. Er is erg weinig te krijgen voor de Alp, Delkevich (geen e-keur), Dominator (idem), Arrow (ditto) en eventueel een Akra of vergelijkbaar systeem voor 900 euro of meer. GPR is zo'n beetje de enige die een e-keur voor de Alp maakt die ook nog betaalbaar is.
Pak dan voor 20 tientjes een dikke originele demper van een andere fiets. Die dingen staan met grote getallen op MP en dan krijg je een stille fiets, niet met zo'n aftermarket ding wat gemaakt is voor een leuk geluid. Dat je voor zo'n pijp wil gaan spreekt compleet tegen van wat je eerder gezegt hebt. Deze pijp valt onder die andere 90% waar ik het over had, er is 0,0 verschil. Als je toch een leuk geluid wil snap ik dat wel, maar dat maakt het verhaal wel een beetje vreemd. Wil je echt iets wat stil is ben je voor een paar tientjes klaar met een middagje klussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:11
@uitlaat hierboven.

Hij knettert iig lekker na op 0.27 maar of die door de 'keuring' gaat komen... Ben bang van niet :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
PilatuS schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:17:
[...]

Pak dan voor 20 tientjes een dikke originele demper van een andere fiets. Die dingen staan met grote getallen op MP en dan krijg je een stille fiets, niet met zo'n aftermarket ding wat gemaakt is voor een leuk geluid. Dat je voor zo'n pijp wil gaan spreekt compleet tegen van wat je eerder gezegt hebt. Deze pijp valt onder die andere 90% waar ik het over had, er is 0,0 verschil. Als je toch een leuk geluid wil snap ik dat wel, maar dat maakt het verhaal wel een beetje vreemd. Wil je echt iets wat stil is ben je voor een paar tientjes klaar met een middagje klussen.
Heb ik ook naar geshopt. Met geknutsel valt er een 650 uitlaat onder te zetten, maar die heeft een kat dus er moet gelast worden (kan ik niet). Originele gebruikte dempers gaan voor 150-200 euro in redelijke staat en dan zit er nog roest op, in niet veel betere staat dan die er bij mij vanonder is gegaan.

Ik snap wat je zegt, je vind het tegenstrijdig, ik ging/ga er gewoon van uit dat als ik goedgekeurde spullen koop ik aan de veilige kant zit, het is pas sinds dat verhaal dat ik zojuist las hier in het topic dat ik daar aan ging twijfelen.

Ik hoef maar een paar DB onder de produro te duiken om goed te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:21:
[...]

Heb ik ook naar geshopt. Met geknutsel valt er een 650 uitlaat onder te zetten, maar die heeft een kat dus er moet gelast worden (kan ik niet). Originele gebruikte dempers gaan voor 150-200 euro in redelijke staat en dan zit er nog roest op, in niet veel betere staat dan die er bij mij vanonder is gegaan.

Ik snap wat je zegt, je vind het tegenstrijdig, ik ging/ga er gewoon van uit dat als ik goedgekeurde spullen koop ik aan de veilige kant zit, het is pas sinds dat verhaal dat ik zojuist las hier in het topic dat ik daar aan ging twijfelen.

Ik hoef maar een paar DB onder de produro te duiken om goed te zitten.
Zou eens kijken naar de diameter van jouw laatste bocht en wat je aan andere dempers kan krijgen. Schroef er een originele SV1000S demper op die je in perfecte staat voor een paar tientjes kan krijgen en je motor is stiller dan origineel. Er is genoeg te krijgen waarbij je hooguit een bracket voor de ophanging moet maken wat vrij simpel te doen is. Eventueel een verloop van de bocht naar de demper, maar zoiets is ook wel te doen. Dan krijg je het ding netjes stil. Die demper van die shop gaat echt niet ok zijn in DL. Dat kunnen ze wel zeggen, maar ik denk dat ze zelf ook dondersgoed weten dat het onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
PilatuS schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:24:
[...]

Zou eens kijken naar de diameter van jouw laatste bocht en wat je aan andere dempers kan krijgen. Schroef er een originele SV1000S demper op die je in perfecte staat voor een paar tientjes kan krijgen en je motor is stiller dan origineel. Er is genoeg te krijgen waarbij je hooguit een bracket voor de ophanging moet maken wat vrij simpel te doen is. Eventueel een verloop van de bocht naar de demper, maar zoiets is ook wel te doen. Dan krijg je het ding netjes stil. Die demper van die shop gaat echt niet ok zijn in DL. Dat kunnen ze wel zeggen, maar ik denk dat ze zelf ook dondersgoed weten dat het onzin is.
Dan ben ik in de war, want ik heb tot nu toe overal begrepen dat ze een nominale (hele lage) limiet hanteren voor alles wat geen e-keur is, en als je wel een e-keur hebt en de killer gebruikt, ze geen boete uitschrijven (in DLD). Dit zou er voor zorgen dat je zonder e-keur eigenlijk altijd de sjaak bent daar.

In Nederland is e-keur niet verplicht als je aan de limiet voldoet, maar bij alle andere situaties (en herkeuringen) moet je e-keur heben.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet voornemens dat ding eronder te schroeven en de zaak daarmee af te doen. Het is zeker wel mijn bedoeling om op of onder de limiet uit te komen. Ik was gewoon een beetje klaar met 2e/3ehands geknutsel en redeneerde dat ik me een fatsoenlijke investering van het gedoe af kon zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:36:
[...]

Dan ben ik in de war, want ik heb tot nu toe overal begrepen dat ze een nominale (hele lage) limiet hanteren voor alles wat geen e-keur is, en als je wel een e-keur hebt en de killer gebruikt, ze geen boete uitschrijven (in DLD). Dit zou er voor zorgen dat je zonder e-keur eigenlijk altijd de sjaak bent daar.

In Nederland is e-keur niet verplicht als je aan de limiet voldoet, maar bij alle andere situaties (en herkeuringen) moet je e-keur heben.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet voornemens dat ding eronder te schroeven en de zaak daarmee af te doen. Het is zeker wel mijn bedoeling om op of onder de limiet uit te komen. Ik was gewoon een beetje klaar met 2e/3ehands geknutsel en redeneerde dat ik me een fatsoenlijke investering van het gedoe af kon zijn.
Ik zou er voor zorgen dat je aan de limiet voldoet. Bij veel herrie boeit e-keur niet in NL hebben we net gezien en in DL zijn ze eerder strenger dan andersom. Een uitlaat pakken die er origineel niet op hoort weet ik niet van of dat problemen gaat geven, maar zolang je aan de limiet voldoet kan ik mij niet voorstellen dat het een probleem gaat zijn, helemaal als die uitlaat van een andere fiets ook nog e-keur heeft. Ik kan mij niet voorstellen dat ze in DL geen boete gaan geven als jij een e-keur uitlaat hebt en daar alle dempingswol uithaalt zodat ie 120dB doet.

De uitlaat die onder die CB500 hangt gaat never nooit voldoen, niet in NL en niet in DL. Nogal lullig van de shop dat ze zeggen dat ie wel gaat voldoen, maar zonder zwart op wit te hebben dat hun de boete's gaan betalen zou ik niet voor die uitlaat gaan. Dat filmpje zegt gewoon genoeg. Die uitlaat klink veel zwaarder en dieper dan origineel met ook nog wat flinke roffels bij gas los. Zonder het aantal dB's te weten kan ik aan het filmpje al horen dat zoiets meer herrie maakt dan origineel en niet minder.

Gezien de kosten en het niet kunnen vinden van iets wat er origineel op hoort te zitten denk ik dat je met een custom oplossing toch het beste af bent als je iets wil hebben wat stil is. Als je alleen in NL gaat rijden is de kans op een controle heel klein, daarom rijd ook half het land rond met iets anders. Zelf met de SV ook jaren rond gereden met Laser uitlaten waarvan de dempingswol compleet weg was door alle backfires en daar nooit problemen mee gehad. Na een val ben ik voor race-only Yoshi's gegaan uit de USA die veel minder (!) herrie gaven dan de Laser uitlaten terwijl die van Laser e-keur hadden. Hier in NL is de kans op een boete gewoon erg klein, maar van wat ik hoor is DL flink strenger. Als je dan iets wil kopen juist om naar DL te gaan en juist omdat je iets zoekt wat lekker stil is, dan is die uitlaat in het filmpje gewoon geen optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:32

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Bommes Waar is de foto van de blije viervoeter dat je weer thuis bent?

Mijn Alp mag 86 dB(A) bij 4000 min-1 maken en de Remus doet er 88,5 (A), voor NL dus weinig problemen. In Duitsland over de grens nog geen aandacht gekregen, maar ik ben dan ook niet in de Eifel geweest.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bij een andere uitlaat is het sowieso handig om op het PAIR, SAS, hoe ze het ook noemen systeem te letten. Bij een originele uitlaat is het prima dat er lucht in het uitlaatsysteem komt bij gas los om de emissie eisen te halen en/of om de cat te laten werken. Wanneer je voor andere uitlaten gaat zorgt dit alleen voor knallen die wel leuk kunnen zijn, maar ook de dempingswol na verloop van tijd compleet slopen. Dan koop je een uitlaat die 2 of 3dB meer doet, maar na een jaartje doet ie al 5dB meer en na 3 jaar 10dB.

De Laser uitlaten die ik had waren origineel dus ook e-keur en gaven een redelijk beschaaft geluid. Alleen later kwam er echt een belachelijke hoop herrie uit en helemaal met de knallen bij gas los. Weet nog wel een moment dat ik probeerde op een mooie zondag rustig en stil door een dorp te rijden, maar bij gas los bleven de knallen maar komen en dan ook gelijk erg heftig. Ik hou wel van een paar leuke backfires, maar dit was zo extreem hard en ook echt iedere keer bij gas los dat het niet leuk meer was. Dan probeer je weinig herrie te maken, maar door puur het gas los te doen komen er knallen uit waar zelfs mensen 500m verderop nog wakker van zouden worden. Dit nog los van hoeveel herrie die uitlaten maakten omdat de dempingswol vrijwel compleet verbrand was door de backfires.

Bij mijn SV heb ik toen het PAIR systeem dichtgemaakt wat de knallen flink minder vaak en minder hard maakten. Toen ik naar de Yoshi's ging was ik er sowieso blij mee want dan bleven die voor langere tijd goed zonder binnen een jaar weer compleet zonder dempingswol te zitten door die knallen. Dan ga je van een e-keur uitlaten naar race-only uitlaten en die laatste maken minder herrie :P

Niet alle fietsen hebben zo'n systeem, maar een hoop moderne fietsen wel voor de emissie eisen. Nou heeft mijn huidige fiets ook na mappen dat systeem er nog wel opzitten, maar dat is nodig zodat de cat niet in de fik vliegt met de originele uitlaat. Bij een andere open einddemper is het sterk aan te raden zoiets dicht te maken zodat de backfires minder worden en de dempingswol niet in korte tijd verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gezien alle berichten over controles en gedoe maar eens de brave harrie/me Joopie uithangen en mijn dealer een mailtje gestuurd of de set van R&G nog leverbaar is. :+ Knipperlichten gaan echt niet (netjes) passen, komen nu anders te hoog/tegen de onderkant van het kontje aan na wat gepruts, plus het viel mij nu pas op dat ik geen kentekenverlichting heb. :+

Zou het trouwens een probleem zijn als ik achter een dubbel knipperlicht zou hebben? Dus in het achterlicht en de knippers dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dubbele knipperlichten lijken mij geen probleem zolang het remlicht maar goed zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Remlicht is sowieso feller, maar gezien de aankomende apk en ik dan de regels lees voor de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Aankomende APK in NL ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:25

steveman

Comfortabel ten onder

9dB te veel... Iedere 3 decibel is een verdubbeling van de geluidsenertie :X

Da's dus ook best wel luid.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Europa is er sowieso mee bezig, rommelt al jaren, bemoeienis wordt alsmaar erger. Hoor steeds meer verhalen dat dat er toch wel doorheen gedrukt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:54:
9dB te veel... Iedere 3 decibel is een verdubbeling van de geluidsenertie :X

Da's dus ook best wel luid.
3dB is een verdubbleling van de geluidsdruk, maar voor het oor is 10dB 2x zoveel geluid. Met 9dB zit je dus net niet aan 2x zoveel herrie als normaal. Dat is inderdaad flink veel, maar vind de boete wel erg hoog tegenover andere dinge met een lagere boeten die veel meer gevaar geven.
Joopieboy schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:56:
[...]

Europa is er sowieso mee bezig, rommelt al jaren, bemoeienis wordt alsmaar erger. Hoor steeds meer verhalen dat dat er toch wel doorheen gedrukt gaat worden.
Hoop toch echt dat het niet gebeurt. Indien wel, heb nog steeds de originele uitlaat er onder en de orginele kentekenplaathouder ligt er ook nog mochten ze gaan zeuren over die 5cm die de knipperlichten niet ver genoeg uit elkaar zitten. Indien nodig schroef ik die houder er wel even op.

Verder zou mijn fiets volledig aan de eisen moeten voldoen ook al is ie flink aangepast. Voor mij zou een APK echt compleet nutteloos zijn omdat ik wel goed oplet dat mijn fiets in goede staat is. Dat de knipperlichten dan 5cm te dicht bij elkaar zitten gaat nergens over.

[ Voor 45% gewijzigd door PilatuS op 27-05-2018 00:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Helemaal mee eens, maar helaas vind men (mensen in het pluche) het nodig... Dan moeten de goeie onder de kwaaie lijden. :Y

Over boetes kun je ook een hele discussie voeren, afschrikbeleid maar niemand is onder de indruk want er wordt toch niet gecontroleerd, dan loopt het de spuigaten uit en is het met de harde hand en bingo...

[ Voor 46% gewijzigd door Joopieboy op 27-05-2018 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-10 23:10
PilatuS schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:56:
[...]

3dB is een verdubbleling van de geluidsdruk, maar voor het oor is 10dB 2x zoveel geluid. Met 9dB zit je dus net niet aan 2x zoveel herrie als normaal. Dat is inderdaad flink veel, maar vind de boete wel erg hoog tegenover andere dinge met een lagere boeten die veel meer gevaar geven.

[...]

Hoop toch echt dat het niet gebeurt. Indien wel, heb nog steeds de originele uitlaat er onder en de orginele kentekenplaathouder ligt er ook nog mochten ze gaan zeuren over die 5cm die de knipperlichten niet ver genoeg uit elkaar zitten. Indien nodig schroef ik die houder er wel even op.

Verder zou mijn fiets volledig aan de eisen moeten voldoen ook al is ie flink aangepast. Voor mij zou een APK echt compleet nutteloos zijn omdat ik wel goed oplet dat mijn fiets in goede staat is. Dat de knipperlichten dan 5cm te dicht bij elkaar zitten gaat nergens over.
Volgens mij is dat niet liniair dus kun je niet zeggen dat 10db 2x zoveel is. Maar 9db te luid kan wel veel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
gebruikershaes schreef op zondag 27 mei 2018 @ 01:09:
[...]

Volgens mij is dat niet liniair dus kun je niet zeggen dat 10db 2x zoveel is. Maar 9db te luid kan wel veel zijn.
Zo heb ik het ergens een keer gelezen over de 3 en 10dB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:53

A13X

Dude

[...]

Geluid word logaritmisch opgeteld, 2 bronnen van 80dB bij elkaar worden geen 160dB maar 83dB. Echter voor het gehoor klinkt een verschil van 10dB pas als een verdubbeling van het geluid.

@PilatuS heeft het dus wel bij het rechte eind, ik meen dat ik daar eerder al eens uitgebreider over had gereageerd.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Secsytime schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:31:
Net aangehouden door de politie bij een grootschalige geluidscontrole. Koop je bewust een uitlaat met e-keur voor je specifieke motor, ga je alsnog 9 db over de geluidsnorm.. wtf. Dag € 420 en opnieuw een keuring. :| :|
Tja zuur voor jou. Maar goed van die agenten dat ze er op bekeuren en controleren. Ik ben die herrie ook meer dan zat. Vannacht zat er ook weer 1 door de woonwijk te bléééren met zijn motor. Wil je herrie maken? Pak een circuit dag op Zolder op een donderdag.

Maar 9dB overschreiding is echt heel veel.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

[...]
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand in Nederland een boete kreeg voor teveel geluid. Vraag me af wat er precies voorgevallen is, ik denk dat je het wel heel bont moet maken. Rij zelf met 2x een Bos demper zonder db-killer. Genoeg om een autoalarm van een geparkeerde auto af te zetten. Ook in Duitsland nooit problemen gehad, wel meerdere keren langs controles gereden, ik mocht gewoon door.

Voordeel is wel dat de uitlaat erg veel op de originelen lijken (qua grootte en kleur). Geen carbon geval met gekleurde badges.
[...]

[...]

Hoop toch echt dat het niet gebeurt. Indien wel, heb nog steeds de originele uitlaat er onder
Bij de APK controleert men niet op geluidsdruk. Alleen dat de uitlaat niet lekt, deugdelijk bevestigd is, en dat de uitstoot binnen de normen is (kat aanwezig als dat standaard zo was dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
[...]

Letterlijk iedereen die mijn motor hoort zegt dat hij heel beschaafd klinkt en vinden dat ik er niks aan zou moeten doen, maar zij vergelijken waarschijnlijk met wat ze gewend zijn te horen op straat en niet met wat een Alp normaal doet.

Ik zit er 4 a 5db boven dus als ik het zo lees is dat gewoon nog niet zo veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Tylen schreef op zondag 27 mei 2018 @ 09:52:
[...]

Tja zuur voor jou. Maar goed van die agenten dat ze er op bekeuren en controleren. Ik ben die herrie ook meer dan zat. Vannacht zat er ook weer 1 door de woonwijk te bléééren met zijn motor. Wil je herrie maken? Pak een circuit dag op Zolder op een donderdag.

Maar 9dB overschreiding is echt heel veel.
Ben ik het ook absoluut mee eens hoor. Alleen ben ik er dus achter gekomen dat een e-keur niks zegt over dat die aan geluidseisen voldoet. Als ik dit had geweten dan had de standaarduitlaat er gewoon onder gezeten. Dit is niet een risico dat ik bewust heb genomen en daardoor voelt het extra naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Secsytime schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:01:
[...]

Ben ik het ook absoluut mee eens hoor. Alleen ben ik er dus achter gekomen dat een e-keur niks zegt over dat die aan geluidseisen voldoet. Als ik dit had geweten dan had de standaarduitlaat er gewoon onder gezeten. Dit is niet een risico dat ik bewust heb genomen en daardoor voelt het extra naar.
Erg jammer ook dat het 'advies' van de verkoper/fabrikant er ook meer op is om te verkopen dan waar je echt om vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Secsytime schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:01:
[...]

Maar goed een e-keur is niet afdoende in Nederland. Daar kom je mee weg in Duitsland, maar in Nederland mag je ook best zonder e-keur rijden, als je maar niet teveel geluid produceert.

Ik meen me te herinneren dat er een fout in de wet staat waarbij enkel een auto op gas een gekeurd uitlaat systeem nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ja E-Keur zegt volgens mij niet zoveel in nl. Iedereen kan zo’n keurmerk erin slaan.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:53

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op zondag 27 mei 2018 @ 09:56:
[...]

Letterlijk iedereen die mijn motor hoort zegt dat hij heel beschaafd klinkt en vinden dat ik er niks aan zou moeten doen, maar zij vergelijken waarschijnlijk met wat ze gewend zijn te horen op straat en niet met wat een Alp normaal doet.

Ik zit er 4 a 5db boven dus als ik het zo lees is dat gewoon nog niet zo veel?
Voor wat perspectief, 4-5 dB meer komt overeen met 3 originele transalpjes die naast elkaar staan en datzelfde toerental aanhouden.

Die 3 samen maken evenveel geluid als de jouwe alleen...

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:17:
3 originele transalpjes die naast elkaar staan
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

E-keur is meer dan alleen geluid. Mijn Tuono heeft bv de katalysator in de demper zitten ipv in een soort van doos onder de motor zoals vaak bij euro 4 motoren. Voordeel als je je niet wilt houden aan de wetgeving dat je met alleen een slipon al een open systeem hebt. Nadeel is dat als je een andere demper wilt hebben -want de originele is niet bepaald mooi door alle meuk die erin zit- dat momenteel alleen akrapovic een slipon levert met e-keur. En omdat daar dus veel meer in zit dan wat demperwol krijg je dit soort prijzen: http://www.af1racing.com/...l+Slip%2DOn+System+For+V4

Grap is dat met deze slipon het vermogen met een custom map op hetzelfde niveau brengt als een volledig systeem. Dus de prijs is in die zin wel te rechtvaardigen maar toch. Prijs daalt trouwens hard, Nederlandse dealer vroeg er een paar maanden geleden nog 2200 euro voor :X.

In de praktijk denk ik dat de politie in Nederland alleen geluid meet maar in theorie kunnen ze je een wok melding aansmeren als je geen goedgekeurde uitlaat erop hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Brazos schreef op zondag 27 mei 2018 @ 09:54:
[...]

Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat iemand in Nederland een boete kreeg voor teveel geluid. Vraag me af wat er precies voorgevallen is, ik denk dat je het wel heel bont moet maken. Rij zelf met 2x een Bos demper zonder db-killer. Genoeg om een autoalarm van een geparkeerde auto af te zetten. Ook in Duitsland nooit problemen gehad, wel meerdere keren langs controles gereden, ik mocht gewoon door.
Vorig jaar had ik het ook een aantal keer gelezen in het nieuws en het gaat steeds meer worden. Volgens mij heb je iets van een certificaat nodig om zo’n meting uit te voeren (ergens eens gelezen) dus vandaar dat ze het nog niet overal doen.

Zoals je bovenstaande beschrijft.. niets persoonlijk maar dat vind ik dus gewoonweg aso ( als je daadwerkelijk een autoalarm af kan laten gaan ) en voor zulke motoren zijn de keuringen wat mij betreft terecht!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:18:
[...]

35kw kan ook wel inderdaad, dat zal vast een flink verschil zijn, maar niet te groot. Heb zelf nog nooit op 11kw, 25kw of 35kw fiets gereden. Voor mij was het wachten tot mijn 21ste en gelijk vol A halen :P
Probleem met 11kw is dat de motorinhoud max 125cc mag zijn. De meeste 125cc'tjes halen geen 11kw, dus in de praktijk rij je op 7-9kw.

Bij het 25 of 35kw rbw maakt(e) de inhoud niets uit, dus je kan prima voor een XT660 bijvoorbeeld gaan. 35kw en genoeg power voor de binnendijkjes.

25kw reed op zich ook best prima, maar ik heb nooit een motor begrenst. Ik denk dat dat toch de pret veel meer drukt. Heb 2 jaar op een VTR250 gereden,en daar ook veel lol op gehad. V-twin die tot 14.000 RPM ging, best een kek apparaat was dat. En die wou ook nog wel aanpoten tot de 100, en reed toch nog wel 160 op top (plat op de tank).

Maar 35kw is toch net wat meer bruikbaar vermogen, helemaal als je voor een wat grotere cilinderinhoud gaat.
R0y. schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:34:
[...]

Vorig jaar had ik het ook een aantal keer gelezen in het nieuws en het gaat steeds meer worden. Volgens mij heb je iets van een certificaat nodig om zo’n meting uit te voeren (ergens eens gelezen) dus vandaar dat ze het nog niet overal doen.

Zoals je bovenstaande beschrijft.. niets persoonlijk maar dat vind ik dus gewoonweg aso ( als je daadwerkelijk een autoalarm af kan laten gaan ) en voor zulke motoren zijn de keuringen wat mij betreft terecht!
Het is geluid wat je niet hoort maar vooral voelt, gewoon heel veel laag. Juist daarom zet je het alarm af, de auto's gaan trillen. Qua wat je hoort is de motor best stil en veroorzaak je veel minder overlast dan zo'n race motor, zelfs als die standaard uitlaten heeft. Uitzonderingen zijn tunnels, dat is wel wat aso. Maar die hebben we gelukkig niet zoveel in Nederland.

Over die controles, ik had juist gelezen dat in de meeste gemeentes de politie helemaal geen apparatuur heeft hiervoor. Het komt nogal precies, want het apparaat moet ook het toerental meten.

[ Voor 34% gewijzigd door Brazos op 27-05-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Maat van me kreeg een boete voor geluid op terugweg vanaf mij. Pech met controle denk ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Rubman schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:47:
Om toch maar even binnen te komen met een mogelijk ontzettende noob vraag stel ik hem toch.

Ik ga met een beetje geluk maandag mijn examen halen (daar gaan wij in ieder geval van uit).
Nu ben ik van plan om één van de privé motoren van mijn leraar over te kopen.
Het gaat hierbij om een BMW K1200R uit 2006, met 26000 KM op de teller en verder voorzien van ABS, Handvatverwarming & Boardcomputer.

Ik wil hem uiteraard eerst laten nakijken voor ik over ga tot koop, maar wat zijn zaken waar ik bij een dergelijke motor op moet letten als ik hem wil controleren.
Mijn advies over de motor zelf, koop deze niet als beginbike. Ik rijd zelf al lang op een F800ST en heb ooit een proefrit op de K1300R gemaakt. Daar zit zo veel geweld achter, het is/was de snelste naked. In mijn ogen absoluut niet geschikt voor iemand met weinig kilometers. Ik schrok er zelfs van, met jaarlijks 15 tot 20k kilometers op m'n bike. Op een leuke 750/900 CC bike ben je onder de 100 bijna net zo snel. Tot de 140 kan je het goed bijhouden. Boven de 140 verlies je het. Echter zijn de lichte bikes met zoveel trekkracht bij 'lage' snelheden al een uitdaging genoeg. Ik kan nog steeds niet zo hard door de bochten als een pro, of binnen de 3.2 seconden op de 100 zitten, wat zou moeten kunnen. Zo'n monster van een bike is jou de baas en zal je minder snel comfortabel laten voelen. /eind advies voor de beginnende rijder

Echter, mocht je hem toch kopen:
Ik weet dat men bij de S versie zeurde over een vreemd geratel/zingend geluid bij bepaalde toeren. Ook waren er wat gearbox issues waar je even naar moet zoeken. De S en R zijn eigenlijk bijna het zelfde. Dus kijk even goed uit.

Verder is er een ABS issue bij de vroege modellen. Eentje had te maken met het ABS systeem (storing in de software ofzo) De andere was een issue bij lage snelheden. Je verliest remkracht als je remt en over een hobbeltje rijdt. Het is een vaag probleem, maar mijn F800ST uit 2007 heeft er ook lat van. 1 keer meegemaakt bij een tankstation. Het was eng, maar gebeurt bijna nooit ;)

Verder is dit een goede om na te lezen.
https://www.pistonheads.c...ic.asp?h=0&f=74&t=1689587
De post van black-k1 op Tuesday 15th August 2017

De problemen met de 1200 serie heeft mij ook doen kijken naar de 1300 serie. Uiteindelijk wordt het, denk ik (over een aantal jaartjes, eerst een dure verhuizing/verbouwing) een VFR1200F. :>

[ Voor 10% gewijzigd door ixl85 op 27-05-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 14:48

Winkiller

De Mopperpot

Voordeel is wel dat de uitlaat erg veel op de originelen lijken (qua grootte en kleur). Geen carbon geval met gekleurde badges.
Ik wel en dat koste 370,= als ik het goed heb + WOK.
Niet zelf overigens, van mij mogen ze strenger worden, het is bij sommige echt niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Brazos schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:39:
[...]

[...]

Het is geluid wat je niet hoort maar vooral voelt, gewoon heel veel laag. Juist daarom zet je het alarm af, de auto's gaan trillen. Qua wat je hoort is de motor best stil en veroorzaak je veel minder overlast dan zo'n race motor, zelfs als die standaard uitlaten heeft. Uitzonderingen zijn tunnels, dat is wel wat aso. Maar die hebben we gelukkig niet zoveel in Nederland.

Over die controles, ik had juist gelezen dat in de meeste gemeentes de politie helemaal geen apparatuur heeft hiervoor. Het komt nogal precies, want het apparaat moet ook het toerental meten.
Als je bij mij in de straat rijd en alle autoalarmen gaan af noem ik dat ook overlast hoor.. :9
418O2 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:44:
Maat van me kreeg een boete voor geluid op terugweg vanaf mij. Pech met controle denk ik
Geen WOK? Heeft hij ontzettend geluk gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
R0y. schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:03:
[...]
Geen WOK? Heeft hij ontzettend geluk gehad!
Is nog een leuk filmpje van wegmisbruikers van. Staande gehouden worden met een dikke herriepijp onder de auto en wegkomen met een boete. Paar dagen later hangt die herriepijp er nog steeds onder en krijgt ie een WOK. Is dan natuurlijk de schuld van de agenten en niet van hem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
PilatuS schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:07:
[...]

Is nog een leuk filmpje van wegmisbruikers van. Staande gehouden worden met een dikke herriepijp onder de auto en wegkomen met een boete. Paar dagen later hangt die herriepijp er nog steeds onder en krijgt ie een WOK. Is dan natuurlijk de schuld van de agenten en niet van hem :P
Meneer met de SEAT? Volgens mij zag ik ergens anders een foto van zijn auto langs komen op een soort Mac-meeting na die WOK.. hij reed er dus gewoon mee door..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
R0y. schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:10:
[...]

Meneer met de SEAT? Volgens mij zag ik ergens anders een foto van zijn auto langs komen op een soort Mac-meeting na die WOK.. hij reed er dus gewoon mee door..
Een gele Seat inderdaad. Die foto's kwam ik later ook tegen inderdaad. Helemaal zielig doen en iedereen de schuld geven behalve zichzelf om er vervolgens mee te blijven rijden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

ixl85 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:46:
[...]

Mijn advies over de motor zelf, koop deze niet als beginbike. Ik rijd zelf al lang op een F800ST en heb ooit een proefrit op de K1300R gemaakt. Daar zit zo veel geweld achter, het is/was de snelste naked. In mijn ogen absoluut niet geschikt voor iemand met weinig kilometers. Ik schrok er zelfs van, met jaarlijks 15 tot 20k kilometers op m'n bike. Op een leuke 750/900 CC bike ben je onder de 100 bijna net zo snel. Tot de 140 kan je het goed bijhouden. Boven de 140 verlies je het. Echter zijn de lichte bikes met zoveel trekkracht bij 'lage' snelheden al een uitdaging genoeg. Ik kan nog steeds niet zo hard door de bochten als een pro, of binnen de 3.2 seconden op de 100 zitten, wat zou moeten kunnen. Zo'n monster van een bike is jou de baas en zal je minder snel comfortabel laten voelen. /eind advies voor de beginnende rijder

Echter, mocht je hem toch kopen:
Ik weet dat men bij de S versie zeurde over een vreemd geratel/zingend geluid bij bepaalde toeren. Ook waren er wat gearbox issues waar je even naar moet zoeken. De S en R zijn eigenlijk bijna het zelfde. Dus kijk even goed uit.

Verder is er een ABS issue bij de vroege modellen. Eentje had te maken met het ABS systeem (storing in de software ofzo) De andere was een issue bij lage snelheden. Je verliest remkracht als je remt en over een hobbeltje rijdt. Het is een vaag probleem, maar mijn F800ST uit 2007 heeft er ook lat van. 1 keer meegemaakt bij een tankstation. Het was eng, maar gebeurt bijna nooit ;)

Verder is dit een goede om na te lezen.
https://www.pistonheads.c...ic.asp?h=0&f=74&t=1689587
De post van black-k1 op Tuesday 15th August 2017

De problemen met de 1200 serie heeft mij ook doen kijken naar de 1300 serie. Uiteindelijk wordt het, denk ik (over een aantal jaartjes, eerst een dure verhuizing/verbouwing) een VFR1200F. :>
Ja ik weet dat het een zware bak is, ook 1 van de redenen waarom ik twijfel.
Nu kan ik in theorie als ik zijn motor overneem kiezen welke. Hij heeft twee motoren voor privé gebruik waarvan De andere een F800R is uit 2010.
Die is alleen wat duurder en heeft meer km gereden.

Al ga ik ook nog even verder neuzen bij een “lokale” Motorshop.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Nieuw type paddockstand van Renault ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rz3Dk5ES2HwVVZo3L4QlTCkG/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

Bij de APK controleert men niet op geluidsdruk. Alleen dat de uitlaat niet lekt, deugdelijk bevestigd is, en dat de uitstoot binnen de normen is (kat aanwezig als dat standaard zo was dus).
Bij de MOT hier checken ze er volgens mij wel op want iedereen bewaard originele uitlaat voor de MOT (=UK APK)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PilatuS schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:24:
Nieuw type paddockstand van Renault ?

[afbeelding]
Da's een foto's op neem ik aan??
Die FJRs zijn solide toerbuffers, maar zo'n Renault weegt minstens het dubbele..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ToolkiT schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:55:
[...]

Probeer te bedenken wat je bedoelt, maar weet het echt niet :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
BTW ik heb gisteren een 'reverse-@Bommes' gedaan; ik ging mijn Fazer halen en kwam met een scooter thuis :+
Kleppen waren dusdanig krap geworden dat de pully eraf moest en om de boel weer goed te maken is er nieuwe gasket nodig.. En aangezien het morgen een bank Holiday is kan dat ff duren..
Dus de enige leen motoren die niet ingeboekt zijn deze week was een MT03 en een Xmax300.. Aangezien ik nog nooit op een motor scooter gereden heb de laatse maar gekozen..
Laat ik maar zeggen dat het geen blijvertje is...
Wind op snelweg gaat precies fout over het scherm dus veel turbulentie.. Voorrem doet amper wat, en met linkerhand achter remmen is best raar op een brommert..

Maar vanochtend een stukje toeren met dochter van 11 achterop.. Met 30-40mph snap ik de lol nog wel.. Je kan met elkaar praten en ziet meer details..
Maar echt veel lol in bochten heb je niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PilatuS schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:58:
[...]

Probeer te bedenken wat je bedoelt, maar weet het echt niet :P
Ggrrr auto correct op phone :(

Fotosjop bedoelde ik dus..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ToolkiT schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:08:
[...]

Ggrrr auto correct op phone :(

Fotosjop bedoelde ik dus..
Het is helaas geen PS. Is ergens in NL op de snelweg gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scooter is wel practisch... 10kg zak kolen past er makkelijk in, ev verbruik is minimaal.. Mijn diesel verbruikt 2 of 3x zoveel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Die FJRs zijn solide toerbuffers, maar zo'n Renault weegt minstens het dubbele..
Dat wát je gedronken had voordat je dit typte moet je maar beter niet meer pakken in de toekomst :D

Autocorrect de schuld geven én dan ook nog eens een verkeerd motortype én merk in de zélfde tekst??.... Dat laatste zal dan wel aan het automatisch aanvullen liggen? :P :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
ToolkiT schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:54:
[...]

Bij de MOT hier checken ze er volgens mij wel op want iedereen bewaard originele uitlaat voor de MOT (=UK APK)
Zou kunnen, of de originele demper is met Kat. Bij de APK wordt er wel gecontroleerd op uitstoot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:46:
[...]

Dat wát je gedronken had voordat je dit typte moet je maar beter niet meer pakken in de toekomst :D

Autocorrect de schuld geven én dan ook nog eens een verkeerd motortype én merk in de zélfde tekst??.... Dat laatste zal dan wel aan het automatisch aanvullen liggen? :P :P >:)
_O-

Zie nu het suzuki logo ook als ik in om.. Ik blijf erbij dat het de schuld is van telefoon ipv dat halve flesje San Miguel ;)

Edit: I zoom dus... Grr bloody SwiftKey

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 27-05-2018 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
In de UK gaat het ook weer lekker :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PilatuS schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:06:

[video]
Scooter gangs worden telkens erger in London lijkt het wel..
Volgende week moet ik een paar dagen in London zijn en was van plan op de fazer te gaan, maar dat gaat niet door nu.. Xmax zou ideaal zijn in principe, maar £1500 eigen risico.. Weet nog niet of ik de trein pak of het er op gok.. Kans is op zich klein, maar toch..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ToolkiT schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:24:
[...]

Scooter gangs worden telkens erger in London lijkt het wel..
Volgende week moet ik een paar dagen in London zijn en was van plan op de fazer te gaan, maar dat gaat niet door nu.. Xmax zou ideaal zijn in principe, maar £1500 eigen risico.. Weet nog niet of ik de trein pak of het er op gok.. Kans is op zich klein, maar toch..
Het is inderdaad al de zoveelste video die ik er van zie. Ook even lekker op klaarlichte dag een Ducati proberen te jatten door het slot door te gaan zagen terwijl er gewoon mensen staan toe te kijken. Als iemand dan iets er tegen wil doen aankomen zetten met slagwapens. Bij een ander iemand probeerde ze de motor te stelen ook overdag terwijl de eigenaar uit het raam hing en aan het filmen was. Toen het te veel tijd ging kosten sloegen ze nog maar even de ruit van zijn auto in uit toen ze er vandoor gingen. Zo zijn er nog genoeg andere video's en verhalen van die gasten. Ze hebben compleet overal schijt aan. De politie achtervolgt ze niet omdat het te gevaarlijk is voor andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 13-10 19:19

[video]
Holy shit! Zelfs bij het bekijken van de video giert de adrenaline door mn lichaam. Wat zou ik dat soort gasten toch... @#&*!¥§$!! :(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik mocht mijn bandjes zelf monteren *O*.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qbXAjTJEry7mOqklnVGOF3pM/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pIhuvM6Pe93LPufjY3Dr0THY/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WDJjWZeF2pXcywA64r9PfEZY/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bjBz9t9waHcYkXhAySX5l2rY/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TR4RA9RIiUBoXPdsQOKjQMZP/medium.jpg

Leuk, met zo'n Dakar karkas erin, we moesten er op een gegeven moment met 3 man aan staan om ze fatsoenlijk over de rand te krijgen :9. Gelijk ook nieuwe voorlagers gestoken, die waren nog origineel (30 jaar oud :o) en goed versleten ondertussen.

Wat rijdt dat compleet anders zeg! Allereerst voel je natuurlijk een lichte roffel in de band, maar zodra je schuin gaat voelt het alsof je over kinderkopjes gaat _O-. Uiteraard regende het, dus gelijk een beetje de grip getest met voorzichtig steeds harder remmen voor en achter.

Het voorwiel valt nu letterlijk in de bocht als je in probeert te sturen, alsof de motor omkantelt, er zit echt geen enkele weerstand op (makes sense, er is natuurlijk veel minder contactoppervlak) maar tegelijkertijd spoort de voorkant nu als een malle, hij probeert ten alle tijde rechtuit te trekken waardoor je op snelheid toch iets meer je best moet doen bij het tegensturen.

Oh, en mooie km-stand onderweg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jBGGU8rZNHqhHzx04uoxPsCg/full.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
EBOOZ schreef op zondag 27 mei 2018 @ 18:30:
[...]

Holy shit! Zelfs bij het bekijken van de video giert de adrenaline door mn lichaam. Wat zou ik dat soort gasten toch... @#&*!¥§$!! :(
Het zou toch zo heerlijk zijn om een pistool te pakken en ze beide in de voet te schieten. Afstappen en gelijk 2 kogels, dan lekker relax wachten tot de politie er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-10 23:10
PilatuS schreef op zondag 27 mei 2018 @ 18:39:
[...]

Het zou toch zo heerlijk zijn om een pistool te pakken en ze beide in de voet te schieten. Afstappen en gelijk 2 kogels, dan lekker relax wachten tot de politie er is.
Ja heerlijk. En dan een school binnenstromen en iedereen overhoop schieten. Oh wacht we wonen in eurpa. Gelukkig zijn vuurwapens hier verboden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
gebruikershaes schreef op zondag 27 mei 2018 @ 18:53:
[...]

Ja heerlijk. En dan een school binnenstromen en iedereen overhoop schieten. Oh wacht we wonen in eurpa. Gelukkig zijn vuurwapens hier verboden. :+
Dude. Gelijk zo'n reactie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 13-10 19:19
[...]

Jonguh... het was natuurlijk bij spreken van wijze, wijsneus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Misschien dat die dingen in eurpa (?) verboden zijn maar in Europa, waar Nederland ook een onderdeel van uitmaakt, mag je gewoon een vuurwapen bezitten áls je er een vergunning voor hebt, hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
[...]

_O-

Ik begrijp het sentiment hoor. Ik vind vuurwapens machtig interessant en vind een 'schietspelletje' zoals paintball geweldig en beoefen de sport al jaren, maar ben tegelijkertijd fervent tegen privaat vuurwapenbezit (al in: hou dat lekker op de club oid).

Het liefst los ik alles met een gesprek op (en dat lukt me vaak vrij aardig) maar het is overduidelijk dat dit soort gasten alle vormen van discussie voorbij zijn, als ze bereid zijn om met geweldig iets van een ander af te pakken. Op zo'n moment (het moment van de overval dus) snapt zo'n persoon ook alleen tegen-geweld, dus tenzij je ze onder de duim kunt krijgen door sneller/sterker te zijn of een beter wapen te hebben, dring je niet tot ze door (en dan nog leren ze er uiteindelijk niks van natuurlijk).

Het wraakgevoel (ook als bijstander, of zelfs maar als je er over leest) is groot bij zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 20:37
Hier in Zweden controleren ze bij de motor-APK ook op geluidsdruk, als ze vermoeden dat je uitlaat te luid is. Vriendin kreeg toen ze haar Speed4 kocht nog het advies om de originele uitlaat (die mee kwam) tijdelijk te monteren omdat degene die er onder zat wat meer herrie maakte. Al had de vorige eigenaar hem wel door de APK gekregen met de niet-originele pijp, volgens hem omdat'ie goed kon lullen met de keuringsgast :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:56
[...]

Volgens mij is het een Bandit 650/1250 in een aangeklede versie ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Terug van een weekend met meer dan 750km *O* Wat een feest *O*

Vrijdag eerst nog even gelachen op het werk met een collega:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-25-06.58.46-Medium.jpg
Daarna de boel de boel gelaten om 1 uur, alles had ik al ingepakt dus achterop gegooid en op naar Amsterdam. :)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-25-14.28.46-Medium.jpg
Flesje koel water was wel welkom ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-25-14.39.16-Custom-e1527448959360.jpg
Kameraad wezen ophalen, en bij hem thuis even een poser foto:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-25-17.39.43-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-25-17.39.48-Medium.jpg
's Avonds nog even een rondje gedaan vanuit Castricum naar zee, en naar Ijmuiden:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-25-21.41.47-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-25-21.41.52-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-25-21.42.19-Medium.jpg
's Ochtends dus de tour naar Texel :) Eerste stop de wasbox, beetje toonbaar maken en een shitload aan vliegen eraf spuiten ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-26-09.37.55-Medium.jpg
Daarna de hoop maar opgegeven, niet schoon te houden :+

Mooi via Egmon, Bergen, Aagtdorp,Bregtdorp, etc zo naar boven gereden richting Den Helder. Een van de vele tankstops van dit weekend:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-26-10.30.08-Medium.jpg
Toen de boot op:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-26-11.08.44-Custom-e1527449173382.jpg
En natuurlijk, koffie en gebak, vreettour!
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-26-12.04.19-Medium.jpg
Diverse foto's op en rond het Eiland, we hebben de Texel route gereden en zo nog wat rondgecrost, heerlijk vermaakt daar, temperatuur was goed te doen met 24 graden, alleen eind van de dag ging de wind liggen, dat was iets minder. :P
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-26-13.00.29-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-26-13.08.08-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-26-13.08.16-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-26-13.15.32-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-26-13.20.41-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-26-13.20.26-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-26-13.41.37-Medium.jpg
Op het strand op Noord:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-26-13.44.43-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-26-13.44.40-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-26-13.44.47-Medium.jpg
En natuurlijk:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-26-14.14.02-Custom-e1527449561943.jpg
Texels Pulled Lam, prima te doen!

Maatje vond mijn Gixxer ook helemaal geweldig, die was nog even een rondje wezen doen:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-26-15.04.42-Custom-e1527449590801.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-26-15.08.13-Medium.jpg
Maar zijn 1000 is ook echt niet verkeerd. ;)

Eind van de middag boot weer gepakt, vanaf Den Helder weer mooi binnendoor richting Callantsoog, maar daarna over Schagen richting Alkmaar om zo het laatste stuk nog wat mooi weggetjes te pakken. 8)

Allebei waren we redelijk moet, dus rustig avondje gehad. :P
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-26-21.47.16-Custom-e1527449833410.jpg

Vanochtend op het gemak uitgeslapen, lekker ontbeten, rustig aan spullen gepakt, route naar huis voorbereid en zo rond 11 uur gaan rijden. Eerst even naar Amsterdam, Oudekerk aan de Amstel waar ik de route langs de Amstel ben gaan volgen, na Loenersloot het kanaal overgestoken en afgeslagen richting Loenen aan de Vecht om zo aldaar de Vecht te gaan volgen.
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-27-12.23.04-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-27-12.23.39-Medium.jpg
Even gestopt bij Nyenrode, en toen door richting Leidsche Rijn, snelweg over richting Harmelen, daar afgeslagen richting Haarzuilens, stukje kastelenroute. :P Wilde dat eens gezien hebben. :) Doorgereden richting kasteel De Haar:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-27-12.40.10-Medium.jpg
Even posen: :P
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-27-12.44.33-Custom-e1527450167738.jpg
Toen echt een hele hoop dijkjes lopen rijden langs Bodegraven richting Reeuwijk, Boskoop, Benthorn. Heel stuk tussen de kassen en velden daar doorgereden bij Moerkapelle en zo nog wat wegen en dorpen. :P Super mooi!

Zoetermeer een stop gemaakt, gegeten en gedronken met wat gezelligheid, en toen over de snelweg even lekker uitwaaien tussen de buien door richting thuis. Hier bleken de straten overstroom te zijn geweest, maar toen ik aankwam was het net zonnig en benauwd. :P
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-27-19.05.46-Medium.jpg
Km's vanaf de eerste tankstop geteld. :P

En weer een persoonlijk record, en dat met gewoon 130-140 naar huis en hele stukken ook gewoon maar 100 kunnen rijden...
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-27-19.19.02-Custom.png
Na afloop was ik nog verbazend fris, natuurlijk wel de knieën die je begint te voelen, zeker na weer zo een lange dag in het zadel, maar geen gewicht meer op je rug scheelt écht zoveel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
@Raym09 beetje late reactie op de sleuteldiscussie maar was een weekendje weg. ZElf gebruik ik voor m'n sleutelbos een simpele Karabijnhaak. Klein, kost een euro ofzo bij de Praxis, en alle variabele sleutels zitten aan die haak. Fiets, Auto, Huis en straks ook motor. Ga ik met de fiets weg, dan haal ik de autosleutel eraf en laat ik die thuis. Thuis heb ik de huissleutel eraf die in de balkondeur zit, en ga ik fietsen/autorijden dan zit die sleutel los van de bos in het slot zodat ik niet een bungelende bos sleutels heb. Werkt voor mij ideaal.

@Bommes Prachtig verslag man, heb echt genoten van de foto's en je leuke manier van verhalen vertellen! :) Hoop zelf ook zeker dit soort tripjes te gaan maken met de motor straks!

@Joopieboy Ook mooi verslag! Had nog gekeken op het eiland of ik je zag, maar het was erg druk, veel groepen motorrijders en als passagier zie je toch flink minder van wat er tegemoet rijdt. :P Wij hebben 't eiland rechtsom gedaan en zijn uiteindelijk in de namiddag via Bergen en dergelijke teruggereden. Prachtige dag gehad, het was wel erg warm (lag 's avonds totalloss bij vriendin op de bank, beetje oververhit geraakt), maar echt genoten. Texel is echt een prachtig eiland, ga daar zeker terug wanneer ik zelf kan rijden, met vriendinlief dan achterop. ;)

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zat jij toevallig in de groep met de S1000 en de GSX650F? Zo ja dan heb ik je waarschijnlijk gezien. :P

Wij zijn linksom begonnen en ook de Texel route nog voor een deel gereden. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[video]
Wat een brutaliteit! Ik snap alleen niet dat hij keerde, hij leek door te hebben dat hij gevolgd werd door die scooter.

@Joopieboy & @Bommes mooie verslagen!

Dit weekend ook lekker wezen sturen, in de Eifel geweest! Met de S1000RR was dat zeker geen straf, met klein groepje lekker doorgereden. Helaas ging er veel mis: aanrijdinkje tussen 2 maten op vrijdag (één omgevallen, ander kuip kapot getrokken) en eentje was de bocht uitgegaan op zaterdag.. die is met ambulance weggevoerd en later door familie met de auto opgehaald (hij maakt het nu weer goed, lichte hersenschudding gehad). Vandaag was er een heel fietsparcour afgezet door de 'buurt', dus we hebben 100x 'verkeerd' gereden: we kwamen steeds weer de afgezette weg(en) tegen en konden dan niet verder. Een defecte accu heeft ons ook best wat tijd gekost en de regen maakte het af..

Kortom: een hoop pech gehad in één weekend, maar ook genoten en gelachen. De Eifel is nog niet van me af :Y

Foto's... komen misschien nog. Nu mn eigen bed weer in :z

edit: nou vooruit, ééntje dan:

S1000RR en GSXR

Mijn BMW S1000RR staat voorop, daarachter: Suzuki GSX-R, Honda Hornet en KTM Superduke 1290. Links op de achtergrond nog Yamaha Tracer 900 en Triumph Street Triple. Mooi spul allemaal :Y

[ Voor 18% gewijzigd door noes op 27-05-2018 23:20 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:13:
[...]

Wat een brutaliteit! Ik snap alleen niet dat hij keerde, hij leek door te hebben dat hij gevolgd werd door die scooter.
Hij had het zeker door inderdaad. Weet ook niet waarom ie keerde, kan het op zijn kanaal niet vinden. Doorrijden, eventueel naar een politiebureau was een beter plan geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:07:
Zat jij toevallig in de groep met de S1000 en de GSX650F? Zo ja dan heb ik je waarschijnlijk gezien. :P

Wij zijn linksom begonnen en ook de Texel route nog voor een deel gereden. :)
Zwarte GSX volgens mij ja, een BWM met ook iemand achterop. Verder nog een blauwe Hornet, een legergroene Z650, uh iets italiaans van een merk wat ik niet kende, Moto guzzi oid? Ik zat zelf in Smurfblauwe jas achterop een Honda Pan European 1300. Groep van 9 motoren waarvan we er in het begin even 3 kwijt waren. :p Wel grappig dat jullie 'm precies andersom hebben gereden!

[ Voor 10% gewijzigd door SmurfLink op 28-05-2018 07:59 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@noes altijd zuur als er zoveel pech/schade is in t weekend. Beetje overenthousiast misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 12:18

André

Analytics dude

noes schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:13:
[...]

Dit weekend ook lekker wezen sturen, in de Eifel geweest! Met de S1000RR was dat zeker geen straf, met klein groepje lekker doorgereden. Helaas ging er veel mis: aanrijdinkje tussen 2 maten op vrijdag (één omgevallen, ander kuip kapot getrokken) en eentje was de bocht uitgegaan op zaterdag.. die is met ambulance weggevoerd en later door familie met de auto opgehaald (hij maakt het nu weer goed, lichte hersenschudding gehad). Vandaag was er een heel fietsparcour afgezet door de 'buurt', dus we hebben 100x 'verkeerd' gereden: we kwamen steeds weer de afgezette weg(en) tegen en konden dan niet verder. Een defecte accu heeft ons ook best wat tijd gekost en de regen maakte het af..

Kortom: een hoop pech gehad in één weekend, maar ook genoten en gelachen. De Eifel is nog niet van me af :Y

Foto's... komen misschien nog. Nu mn eigen bed weer in :z

edit: nou vooruit, ééntje dan:

[afbeelding]

Mijn BMW S1000RR staat voorop, daarachter: Suzuki GSX-R, Honda Hornet en KTM Superduke 1290. Links op de achtergrond nog Yamaha Tracer 900 en Triumph Street Triple. Mooi spul allemaal :Y
Hier ook in de eifel geweest afgelopen weekend, maatje net iets te ruim uit de haarspeld en komt met voorband in zacht spul en klapt over de motor heen. Schouder en rug pijnlijk, alle kappen beschadigt. En gisteren opgehaald door zijn vader. Ik kon 4,5 uur over de snelweg terug, wist niet meer hoe ik moest zitten :-(

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:23
Sinds gisteren ben ik ook (eindelijk) trotse eigenaar van een motor!

Het is een Honda CB 600S (Hornet) uit 2001 geworden, en wat ziet ie er nog mooi uit:
Motor
Honda CB 600S (Hornet)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cZYpJI4k1RamT57SW65o8ob7/thumb.jpgThuis en Nat :D

Staat maar 12K op te teller :o
Maar daar gaan we wel wat verandering in brengen.

Nu alleen nog een nieuwe achterband en een hoes kopen!
Hier nog tips voor een hoes? (bij mij in de straat staan aardig wat bomen die enorm veel hars afgeven)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 10:28
Gisteren mijn Storm (MIVV) slipon geplaatst op de oude cb500s. Iets luider. De db-killer hoeft er niet uit. Hij maakt nu zo een leuke plofjes als ik me laat uitbollen oOo (geen knallen die je 2 straten verder hoort)

[ Voor 15% gewijzigd door SmokingSig op 28-05-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:09
@fjux Proficiat met de aankoop! Als je motor altijd buiten moet staan zou ik in ieder geval proberen te zoeken naar een hoes die qua afmetingen past bij je motor. Daarmee heb je zo min mogelijk hoes over wat als windvanger kan fungeren. Er zijn (ook hier) helaas verhalen genoeg waarbij de motor door de hoes is omgewaaid ;(

Qua merk heb ik niet veel ervaring. Mijn pa kreeg bij zijn vorige motor een Verheul mee, die voelt wel erg goed aan moet ik zeggen

offtopic:
PS. Ik ben weer in het land :D Wat is Amerika toch een schitterend land!

[ Voor 8% gewijzigd door lolgast op 28-05-2018 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:53:
@noes altijd zuur als er zoveel pech/schade is in t weekend. Beetje overenthousiast misschien?
Tja, hoe mn maatje de bocht uit is gegaan weten we niet precies, maar hij had het minste ervaring. Waarschijnlijk geschokken en geremd in de bocht, daardoor wijd gelopen en langs het stoeprandje terecht gekomen.. zie m daar maar weer vanaf te halen. De twee aanrijdingen waren klein en knullig, maar wel tussen de rijders met meer ervaring: eentje reed te vroeg weg na een stop en tikte nét een passagierstepje van een ander aan, reed er zijn kappen helaas mee kapot. Andere aanrijding was doordat we stopten op een helling en iemand net even doorschoot met als resultaat een los knippertje.

@fjux Voor hoezen is Verheul de beste. Bij Ten Kate verkopen ze die. Niet goedkoop, wel de moeite waard. Het slotje wat ze erbij verkopen is waardeloos, alleen al omdat die van onbeschermd metaal is en dus echt van de hoes af moet als je m op/van de motor plaatst/haalt: je kan snel krassen maken. Gefeliciteerd met je aankoop!

[ Voor 7% gewijzigd door noes op 28-05-2018 11:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

@noes en @André Balen zeg! Hopelijk blijft het bij materiële schade en is het lichamelijk snel weer opgelost!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:23
@noes thanks!
En dat die hoes goed moet passen had ik inderdaad al gedacht dus dacht er ook aan om even langs te gaan.

Bij mij zit MotoZoom om de hoek, dus denk dat ik daar even ga kijken.
Helaas verkopen zij geen Verheul....

En is z'n slotje op je hoes echt nodig? worden ze vaak gejat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-10 10:28
Blij dat in België een motorkeuring niet bestaat als ik al het gedoe hier lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

fjux schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:04:
@noes thanks!
En dat die hoes goed moet passen had ik inderdaad al gedacht dus dacht er ook aan om even langs te gaan.

Verheul heeft meerdere maten, ze moeten niet té goed passen: het is belangrijk dat hij te kort is, zodat er lucht onder de hoes door kan tochten. Slotje is denk ik niet nodig, maar heb zelf zo'n simpel Action bagageslotje met cijfercombi erop en door mn beugelslot. Zo kan ik met één slot zowel hoes als motor losmaken. Kostte 2,50 ofzo, dus dat maakt het net even minder aantrekkelijk voor de gelegenheidsdief die het koud heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 08:43
SmokingSig schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:36:
Blij dat in België een motorkeuring niet bestaat als ik al het gedoe hier lees.
Motorbekeuring, wasda? * Jolke woont in Duitsland. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

fjux schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:04:
@noes thanks!

Sommige hoezen hebben ook gaten waar je een kettingslot doorheen kan doen. Heb je meteen minder risico dat ie weg waait/wordt gejat.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:56:
[...]

Sommige hoezen hebben ook gaten waar je een kettingslot doorheen kan doen. Heb je meteen minder risico dat ie weg waait/wordt gejat.
Verheul zal niet snel wegwaaien, zijn mooie zware hoezen. Tenzij je 3 maten te groot neemt natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:44
fjux schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:59:
Sinds gisteren ben ik ook (eindelijk) trotse eigenaar van een motor!

Het is een Honda CB 600S (Hornet) uit 2001 geworden, en wat ziet ie er nog mooi uit:
Motor
Honda CB 600S (Hornet)
[afbeelding][afbeelding]

Staat maar 12K op te teller :o
Maar daar gaan we wel wat verandering in brengen.

Nu alleen nog een nieuwe achterband en een hoes kopen!
Hier nog tips voor een hoes? (bij mij in de straat staan aardig wat bomen die enorm veel hars afgeven)
Gefeliciteerd met je aankoop! Let ook even op waarvoor de hoes gemaakt is, er zijn er speciaal voor binnen en speciaal voor buiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Nou lekker dan, vanochtend bij het op de motor stappen merk ik dat de achterband leeg is.
Bij de pomp op druk gebracht, maar geen merkbaar lek, als in dat er lucht uit stroomt.

De motor heeft het hele weekend buiten gestaan naast een flat. dus merkte het helaas vanochtend pas.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Rustig naar ouderlijk huis kunnen rijden, en de FZ1 kunnen pakken. Zo'n hele straf is een verplichte wissel niet. Alleen jammer dat ik voor een nieuwe achterband moet gaan bij de DL650.. zelf net 5k mee kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 12:57
@Patrock ziet er uit als gewoon lekgereden, maar een tijdje meer doorgereden waardoor het wat heen en weer is gaan snijden door de band, en uiteindelijk afgesleten tot gelijke hoogte met het loopvlak. Bij leksteken verwacht ik een 'schoner' gat, en geen of een duidelijk uitstekend stuk metaal.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chakotay schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:12:
@Patrock ziet er uit als gewoon lekgereden, maar een tijdje meer doorgereden waardoor het wat heen en weer is gaan snijden door de band, en uiteindelijk afgesleten tot gelijke hoogte met het loopvlak. Bij leksteken verwacht ik een 'schoner' gat, en geen of een duidelijk uitstekend stuk metaal.
+1
Zo'n lek heb ik ook wel eens gehad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 12:57
Een eind metaal in je band zonder dat er daadwerklijk snel lucht uit gaat kan prima inderdaad, zo heb ik mijn achterband zelf een keer teruggevonden:

Schroefje

Die ging alleen door het loopvlak heen, niet daadwerkelijk door het karkas. Volgens mij ben ik er zelfs nog rustig mee naar huis gereden toen :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Kan het dan wel een beetje plaatsen waar ik het lek gereden zou kunnen hebben.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

In Wyler(DE) na het (goedkoper) tanken door scherp grind gereden toen ik even pauzeerde langs de weg, om de telefoon op te nemen. vervolgens in 1 streep naar Zwolle gereden. En het hele weekend de motor niet aangeraakt.

donderdagavond bij het inspuiten van de ketting was er in ieder geval nog niets mis met de band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 21:42
Ik heb een nieuwe achterband nodig voor de CBR 600, de huidige is nogal versleten op het middenvlak.
Voor zover ik kan zien ligt er een Dunlop ArrowMax 140/80/17 op, geen idee hoe oud de band is.
Nou is mijn vraag: Wat adviseren de ervaren rijders hier, voor iemand die het hele jaar door rijdt, en dus ook grip onder slechte omstandigheden wil hebben. Gewoon weer een Dunlop band, of iets anders?
Hoeft niet de allergoedkoopste band te zijn, maar ik was ook niet van plan om de hoofdprijs te betalen, want de motor zelf heeft maar 450 euro gekost ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
AcidBurn schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:11:
Ik heb een nieuwe achterband nodig voor de CBR 600, de huidige is nogal versleten op het middenvlak.
Voor zover ik kan zien ligt er een Dunlop ArrowMax 140/80/17 op, geen idee hoe oud de band is.
Nou is mijn vraag: Wat adviseren de ervaren rijders hier, voor iemand die het hele jaar door rijdt, en dus ook grip onder slechte omstandigheden wil hebben. Gewoon weer een Dunlop band, of iets anders?
Hoeft niet de allergoedkoopste band te zijn, maar ik was ook niet van plan om de hoofdprijs te betalen, want de motor zelf heeft maar 450 euro gekost ;)
Met een motor van 450 euro kun je jezelf net zo goed ongelukkig rijden als met eentje van 4500 euro.

Alhoewel een compleet ander type, en YMMV, ik heb hele goede ervaringen met Dunlop in de winter, in hele lage temperaturen, in sneeuw en regen. Er zijn (alhoewel er een beperkte selectie is) bij diverse merken ook speciale banden te koop voor alle weertypes.

Aangezien je flink bespaard hebt op de aanschaf van de motor, heb je nu meer budget voor fatsoenlijk onderhoud en banden ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 21:42
HTT-Thalan schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:17:
[...]

Met een motor van 450 euro kun je jezelf net zo goed ongelukkig rijden als met eentje van 4500 euro.
Aangezien je flink bespaard hebt op de aanschaf van de motor, heb je nu meer budget voor fatsoenlijk onderhoud en banden ;).
Dat eerste ben ik volkomen met je eens... Ben overigens al rustig aan het rondkijken voor de opvolger van deze motor. Wordt waarschijnlijk een Kawasaki ZX9R of ZZR1100 uit de jaren '90. De CBR gaat er dan niet uit, maar wordt mijn pekelhok zolang de motor en koppeling het nog uithouden. Dan heeft ie toch echt nog steeds goede bandjes nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
AcidBurn schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:11:
Dunlop RoadSmart, Michelin Pilot Road of iets vergelijkbaars van de andere merken.

Edit: Zou wel voor en achter samen vervangen als je voor een ander type band gaat. Helemaal als de voorband ook nog eens oud is. Achter een goede band en voor een slechte band die ook nog eens van een ander type is, is geen goed idee.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 28-05-2018 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
MichielK71 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:30:
Afgelopen zaterdag bij Termaat in Nijmegen mijn nieuwe motorpak, helm, laarzen en handschoenen gekocht. Kan niet anders zeggen dan dat je daar goed geholpen wordt. Was er al redelijk vroeg, wat ook maar goed was want het duurde ongeveer een uur of 4 om alles bij elkaar te zoeken en te passen.

Het is uiteindelijk een Rev'It Ignition 3 pak (broek/jas) geworden, Dainese toerlaarzen, Shark Spartan helm en handschoenen van Bering type Loky.
Ik hoorde bij Termaat dat ze daar geen groot fan zijn van motor jeans omdat ze een stuk minder veilig zouden zijn dan een 'gewone' motorbroek. Nu snap ik wel dat een volledig lederen broek, of zo'n Ignition 3 broek met lederen stukken op de slijtage delen een heel pak beter is dan jeans. Maar als het echt zo slecht zou zijn dan werd het toch niet verkocht?

Met de huidige warmte denk ik dat het veel lekkerder rijden is met een luchtiger broek (lees jeans) dan met een dikke (half)lederen broek.

Wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Erg jammer weer.. ben aan het orienteren naar een Pan European. Staat er eentje in de buurt dus dacht reageer of ik kan gaan kijken.

Krijg ik een mailtje dat de motor i.p.v. in zuid limburg in Schiermonnikoog staat, en de motor kan zonder problemen op transport 8)7

Maar gelijk een melding gemaakt van fraude, motor is namelijk aardig goedkoop en de adverteerder heeft een profiel wat net zo oud is als de advertentie.

Maargoed, morgen voor eentje gaan kijken die wat verder weg staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
MichielK71 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:47:
[...]

Ik hoorde bij Termaat dat ze daar geen groot fan zijn van motor jeans omdat ze een stuk minder veilig zouden zijn dan een 'gewone' motorbroek. Nu snap ik wel dat een volledig lederen broek, of zo'n Ignition 3 broek met lederen stukken op de slijtage delen een heel pak beter is dan jeans. Maar als het echt zo slecht zou zijn dan werd het toch niet verkocht?

Met de huidige warmte denk ik dat het veel lekkerder rijden is met een luchtiger broek (lees jeans) dan met een dikke (half)lederen broek.

Zoals met alles zit er natuurlijk wel wat verschil tussen de motorjeans en motorbroeken. Over het algemeen is meestal een motorjeans minder veilig ja, maar nog altijd stukken veiliger dan niks.

Bij Motome hebben ze de broeken een keer getest door zich zelf achter een motor te binden en over het asfalt te laten trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

MichielK71 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:47:
[...]

Motorbroeken hebben vaak een kevlarlaag aan de binnenkant bij de billen & bovenbeen/knieën, omdat dit de plekken zijn waar de meestal terecht komt. Hierdoor zijn ze een aantal seconden slijtbestendiger dan normale broeken. Het is nooit zo veilig als een lerenbroek, alleen voor velen wel het perfecte compromis.

Edit: video toegevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Secsytime op 28-05-2018 15:52 ]

Pagina: 1 ... 80 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht