Ik kan even niet op de naam komen, maar tis een amerikaans geval geloof ik
Een Can Am Spyder dus
Een Can Am Spyder dus
[ Voor 15% gewijzigd door darkkingll op 24-05-2018 12:55 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 15% gewijzigd door darkkingll op 24-05-2018 12:55 ]
Zo'n Can Am is voor paupers met teveel geld en Roof Boxer helmen.FragFrog schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:54:
@SmurfLink een Can Am trike. Technisch gezien valt'ie denk ik onder motoren, en aangezien de autoparkeerplaatsen hier honderd euro per maand kosten (en motoren gratis parkeren) snap ik wel dat'ie hem daar neerzet. Maar het laat wel verdraaid weinig ruimte over voor de rest.
[ Voor 0% gewijzigd door MichielK71 op 24-05-2018 12:57 . Reden: tiepvaud ]
Nooit eerder gezien of van gehoord... pff, dure parkeerplekken idd. Maar alsnog, volgens mij moet je voor een driewieler een autorijbewijs hebben en wordt het dus als auto gezien, dan hoort ie niet tussen het tweewielerig schoon op de stoep!FragFrog schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:54:
@SmurfLink een Can Am trike. Technisch gezien valt'ie denk ik onder motoren, en aangezien de autoparkeerplaatsen hier honderd euro per maand kosten (en motoren gratis parkeren) snap ik wel dat'ie hem daar neerzet. Maar het laat wel verdraaid weinig ruimte over voor de rest.
I have stability. The ability to stab.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
FragFrog schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:57:
Kom vanochtend aanrijden op werk, staat er een prachtige collectie van motoren om naast te parkeren
... en helaas een of ander gedrocht wat de halve parkeerplaats inneemt..![]()
[afbeelding]
ik heb een toe toe toeter op mijn...Een jetski met zijwieltjes!
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 24-05-2018 18:58 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik kan het niet zien, heb geen HK toegangToolkiT schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 17:54:
Technomania in "Het grote grappige plaatjes topic Editie 2018"
toepasselijke timing.. het is namelijk vandaag mijn trouwdag
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Plaatje van een man die met zijn motor romantisch dineert, inclusief foto's van het paar aan de muur.
[ Voor 8% gewijzigd door Grubeater op 24-05-2018 19:22 ]
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Vanuit m'n oude berging…..
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 24-05-2018 19:27 ]
Maar nu moet je weer een nieuw bord hebben hèwimmel_1 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:25:
[...]
Vanuit m'n oude berging…..![]()
[afbeelding]
Dát bord (offiicieel gemaakt door de maker van de reguliere verkeersborden) én het bijbehorend speelgoed...……
Er moet inderdaad een nieuw bord bij komen ja...Vrijdag schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:31:
[...]
Maar nu moet je weer een nieuw bord hebben hè
Da's toch eigenlijk alleen maar mooiwimmel_1 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:34:
[...]
Er moet inderdaad een nieuw bord bij komen ja...
Zékers wel, maar niet als je weet wat 't kost om zo'n bord "custom" te laten maken….. Destijds was ik nog gedetacheerd bij RijksWaterStaat en kon ik zo'n klusje er wel "el-cheopo" tussendoor láten moffelen als ik een correct .psd bestand aanleverde maar....
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Netwerken. Het is nét werkenwimmel_1 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 20:04:
[...]
Zékers wel, maar niet als je weet wat 't kost om zo'n bord "custom" te laten maken….. Destijds was ik nog gedetacheerd bij RijksWaterStaat en kon ik zo'n klusje er wel "el-cheopo" tussendoor láten moffelen als ik een correct .psd bestand aanleverde maar....
Wordt even een kwestie van "netwerken", dus
[ Voor 19% gewijzigd door thijsco19 op 24-05-2018 20:34 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Hefbrugje onder het blok, of ophangen.thijsco19 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 20:32:
Iemand goede tips om bijde wielen van de grond te krijgen? Heb wel een paddockstand voor achter maar niet voor voor![]()
Wil beide wielen eruit halen om de banden te laten wisselen. Maar dan moet de motor wel blijven 'staan' zonder wielen..
Zou gewoon een stand voor de voorkant kopen. Hoeft niet zo duur te zijn en je zal het vast vaker gebruiken bij andere dingen of om in de winter de motor van de grond te hebben. Mijn motor heeft laatst ook een paar dagen zonder wielen in de schuur gestaan.thijsco19 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 20:32:
Iemand goede tips om bijde wielen van de grond te krijgen? Heb wel een paddockstand voor achter maar niet voor voor![]()
Wil beide wielen eruit halen om de banden te laten wisselen. Maar dan moet de motor wel blijven 'staan' zonder wielen..
thijsco19 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 20:32:
Iemand goede tips om bijde wielen van de grond te krijgen? Heb wel een paddockstand voor achter maar niet voor voor
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Voorpret
[ Voor 0% gewijzigd door sypie op 24-05-2018 21:06 . Reden: 2 stomme letters vergeten, groot verschil ]
Gefeliciteerd! En óók nog vakantiegeldsypie schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 20:57:
Het is maar goed dat het morgen payday is. Vandaag mijn uitgebreide rijbewijs gehaald (naast A ook T er bij gekregen...) en zaterdag wil ik een proefrit maken. Als alles meezit zaterdag op de brommer terug naar huis terwijl Ms. Sypie in het koelblik naar huis mag.
Slecht idee... Hoe laat?
RAM Mount erop en Google Maps/Sygic/TomTomGo?GSX-MAN schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:09:
Na afgelopen weekend zijn we het eens: de TomTom Rider uit 2011 (2nd edition) mag zo onderhand wel vervangen worden:
[afbeelding]
Ik zie bij zonnig weer geen flikker op mijn scherm, er kunnen te weinig waypoints in en ik verdom het om er nog kaartupdates voor te kopen.
Maar ja, wat nu?
Lijkt me voor toertochten niet heel haalbaar, of kan dat ook allemaal gewoon op de telefoon?SmurfLink schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:36:
[...]
RAM Mount erop en Google Maps/Sygic/TomTomGo?
Slecht idee... Hoe laat?
https://www.androidplanet...elf-routes-maken-my-maps/GSX-MAN schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:39:
[...]
Lijkt me voor toertochten niet heel haalbaar, of kan dat ook allemaal gewoon op de telefoon?
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Voor zover ik weet is die functie een tijd terug geschrapt. Je kunt in de My Maps app de routes nu alleen nog maar bekijken, niet volgen.SmurfLink schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:41:
[...]
https://www.androidplanet...elf-routes-maken-my-maps/
Kan je op de PC maken en dan naar je telefoon gooien. Heb er nog geen ervaring mee omdat ik nog geen rijbewijs heb, maar was wel van plan dit te gaan gebruiken.
Ah zonde. Heb er een tijdje niet naar gekeken. Hm, dan wordt het een andere app vinden om routes mee te rijden.Melkunie schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:04:
[...]
Voor zover ik weet is die functie een tijd terug geschrapt. Je kunt in de My Maps app de routes nu alleen nog maar bekijken, niet volgen.
https://www.datona.nl/paddockstand-motor-set.html houd de kortingscode in de smiezenthijsco19 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 20:32:
@HTT-Thalan Ophangen gaat sowieso niet. hef brugje oid is een mogelijkheid weet alleen niet of dat zo lekker staat..
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Neem voor de zekerheid ook een vuilniszak mee. Mocht het gaan regenen dan kan je je spullen daarin doen en dan weer in de tas.Joopieboy schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:07:
Tanktas alvast erop gezet voor de rit morgen, zit erg prima voor het geld (aliexpress tas).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mocht deze na een jaar versleten zijn komt er alsnog een 100+ euro kostende vergelijkbare van een 'echt' merk, maar voor nu wilde ik dit wel eens geprobeerd hebben.Scheelt een hoop gewicht op mijn rug iedere keer, en hoef ik niet telkens een relatief grote tas achterop mee te nemen.
Een paar schoenen, spijkerbroek, toilettas en zo nog wat spullen passen er al in, dus voor een enkele overnachting al meer dan zat.
Zit een hoes bij idd, wel een goeie tip.Vrijdag schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:11:
[...]
Neem voor de zekerheid ook een vuilniszak mee. Mocht het gaan regenen dan kan je je spullen daarin doen en dan weer in de tas.
Is de tas waterdicht: Mooi! Is de tas toch niet waterdicht: Alsnog geen zeiknatte spullen
De zij-koffertjes met MT-10 logo van Yamaha komen ook (gewoon) van SW-Motech en daar heb ik binnentassen bij gekregen … Ik vrees dat ik "Jules Vernes" boeken moet gaan ná-spelen om die binnentassen écht nodig te gaan hebbenJoopieboy schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:16:
[...]
Zit een hoes bij idd, wel een goeie tip.Dat is dan wel weer het voordeel van SW Motech spullen, het materiaal en de ritsen zijn van een dermate kwaliteit dat ze gewoon waterdicht zijn.
Hell, mijn 1700+ euro kostende werklaptop heeft toch een beste plensbui overleefd op de motor.Dan is het de tas van 200 euro wel waard.
Ik baal zo erg dat ze alleen voor het model na mijn gixxer te leveren zijn, anders is dan idd een van de beste opties die je kunt hebben.wimmel_1 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:20:
[...]
De zij-koffertjes met MT-10 logo van Yamaha komen ook (gewoon) van SW-Motech en daar heb ik binnentassen bij gekregen … Ik vrees dat ik "Jules Vernes" boeken moet gaan ná-spelen om die binnentassen écht nodig te gaan hebben
De afgelopen dagen wel aan gedacht, maar dan meer omdat ik dan niet steeds hoef af te stappen, handschoenen uit te doen om foto's te maken.R0y. schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:47:
@Bommes is een Actioncam geen leuk idee voor je op de motor? Dan kan je ook gaan vloggen
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
En dat doe je ook meer dan verdienstelijk. Ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk, maar als ik zie hoeveel plusjes er bij jouw berichten staan ben ik niet de enige. Keep them comingBommes schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:27:
[...]
De afgelopen dagen wel aan gedacht, maar dan meer omdat ik dan niet steeds hoef af te stappen, handschoenen uit te doen om foto's te maken.
Voor wat betreft vloggen, denk niet dat dat mijn ding gaat zijn.
Heb niet echt het geduld om door uren film materiaal te spitten voor een beetje bruikbaar spul.
Laat mij maar foto's maken en een verhaaltje schrijven
Je hebt één geluk: Er is serieus geen enkele "leuke" route vanuit Eindhoven naar Maastricht te maken welke in een redelijk tijdsbestek is af te ronden…. Écht niet!!Aapie schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:07:
De route voor morgen is bekend.. Erg saai, maar er moet natuurlijk snel bier en eten ingeslagen worden.
[afbeelding]
Mijn SW Motech heeft toch al wel eens wat lekkage gehad bij een aantal cm waterJoopieboy schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:16:
[...]
Dat is dan wel weer het voordeel van SW Motech spullen, het materiaal en de ritsen zijn van een dermate kwaliteit dat ze gewoon waterdicht zijn.
Ach, dat je eerst een half uur snelweg hebt voor het leuk word is ook weer niet zo'n onoverkomelijk probleem, toch?wimmel_1 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:24:
[...]
Je hebt één geluk: Er is serieus geen enkele "leuke" route vanuit Eindhoven naar Maastricht te maken welke in een redelijk tijdsbestek is af te ronden…. Écht niet!!
Van hier uit naar (bijv.) de Eifel is ook altijd de eerste 100Km.... A2
En voor degenen die denken, dan ga ik eens even van de snelweg af langs de grensmaas (Stevensweert, Roosteren, Illikhoven, enz): Tegenwoordig zijn daar zo veel controles dat je daar alleen nog maar naar de teller kijkt of je niet harder dan 60 of 30 km/h gaat. Het nodigt uit om op de verlaten stukken even gas te geven, maar je bent dan niet de eerste die dan een taxi mag gaan bellen.wimmel_1 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:24:
[...]
Je hebt één geluk: Er is serieus geen enkele "leuke" route vanuit Eindhoven naar Maastricht te maken welke in een redelijk tijdsbestek is af te ronden…. Écht niet!!
Van hier uit naar (bijv.) de Eifel is ook altijd de eerste 100Km.... A2
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zwaai even als je langs roermond rijdt, zit bijna naast de A73Aapie schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:07:
De route voor morgen is bekend.. Erg saai, maar er moet natuurlijk snel bier en eten ingeslagen worden.
[afbeelding]
Ik heb afgelopen weekend een TomTom Rider 550 gehaald en op mijn motor gezet/gekoppeld aan mijn headset. Dat werkt echt zoveel fijner dan TomTom Go op mijn S8 icm een X-Grip... telefoon kreeg veel trillingen door waardoor de camera moeilijk ging doen. Geen blijvende schade gelukkig maar toch..GSX-MAN schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:09:
Na afgelopen weekend zijn we het eens: de TomTom Rider uit 2011 (2nd edition) mag zo onderhand wel vervangen worden:
[afbeelding]
Ik zie bij zonnig weer geen flikker op mijn scherm, er kunnen te weinig waypoints in en ik verdom het om er nog kaartupdates voor te kopen.
Maar ja, wat nu?
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
[ Voor 52% gewijzigd door Thalaron op 25-05-2018 08:14 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Heb nog even gekeken, je kunt .gpx bestanden bijvoorbeeld inladen in OsmAnd (deze gebruik ik zelf voor de TransEuroTrail route).SmurfLink schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:09:
[...]
Ah zonde. Heb er een tijdje niet naar gekeken. Hm, dan wordt het een andere app vinden om routes mee te rijden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Software is inderdaad hetzelfde, scherm even groot. Maar die Quadcore en updates via WiFi zijn echt retesnel.Thalaron schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:12:
Excuses voor de dubbelpost... er ging iets mis...
Aanvulling was;
De Rider 450 is nu op veel plekken 299 euro. 100 euro goedkoper dan de 550. Mijn collega heeft de 450 en wilt een nieuwe halen omdat hij zo traag is tegenwoordig. Mocht traagheid geen bezwaar zijn is de 450 (Wellicht 2e hands nog goedkoper) een optie. Op snelheid na verschillen ze volgens mij amper van elkaar
Slecht idee... Hoe laat?
Via Motoplus kan je vaak erg mooie routes downloaden, TomTom heeft zelf ook een aantal routes en je kunt ze ook downloaden via: https://motorroutes.net/RvdH schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:48:
Morgenochtend eindelijk eens ruimte om weer een flinke tocht (voor mijn doen) te maken van +/- 4 uur. Nu ik een TomTom Rider 550 op de motor heb wil ik dan ook even een leuke route rijden.
Nou heb ik aardig wat gezien over MyRouteApp (gold trial is nu actief en heb nog een code voor 3 maanden extra bij de TomTom gekregen) - maar hoe vind ik daar in godesnaam wat *goede* routes zijn? Ik kan via de Library uiteraard een hele hoop routes zien, maar hoe weet ik nu wat mooie routes zijn?
Of weet iemand een betere site waar je dergelijke routes kan downloaden?
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Word anders lid van de MRA Gold - Routes & Friends International. Daar staan leuke routes op, voor binnen- en buitenland.RvdH schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:48:
Morgenochtend eindelijk eens ruimte om weer een flinke tocht (voor mijn doen) te maken van +/- 4 uur. Nu ik een TomTom Rider 550 op de motor heb wil ik dan ook even een leuke route rijden.
Nou heb ik aardig wat gezien over MyRouteApp (gold trial is nu actief en heb nog een code voor 3 maanden extra bij de TomTom gekregen) - maar hoe vind ik daar in godesnaam wat *goede* routes zijn? Ik kan via de Library uiteraard een hele hoop routes zien, maar hoe weet ik nu wat mooie routes zijn?
Thanks! Blijkbaar had ik die site ook al eerder gevonden en wat routes van gedownload. Nu nog op de TomTom zetten.Thoit schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:54:
[...]
Via Motoplus kan je vaak erg mooie routes downloaden, TomTom heeft zelf ook een aantal routes en je kunt ze ook downloaden via: https://motorroutes.net/
Gedaan, zit nu in de groep en heb jou meteen toegevoegd als vriendjeSlideR NL schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:07:
[...]
Word anders lid van de MRA Gold - Routes & Friends International. Daar staan leuke routes op, voor binnen- en buitenland.
Ik probeer ook een route bibliotheek voor mezelf op te bouwen: https://www.myrouteapp.co...file=true&fitmarkers=true
Ook gebruik ik veel www.motorroutes.net en www.routeyou.com Die routes download ik en importeer ik in mijn MyRouteApp bibliotheek en pas zo nodig aan. Zo groeit de bibliotheek van mezelf ook weer.
Wat ik zelf juist prettig vind aan de TomTom is dat de bochtige route functie erg goed werkt. Voorheen deed ik ook vaak routes downloaden, maar het nadeel is dat je in feite een lijntje volgt. Als ik een keer lang onderweg ben en tussendoor snelweg wil pakken om meters te maken is dit lastig met een track, je moet namelijk de track blijven volgen.RvdH schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:26:
[...]
Thanks! Blijkbaar had ik die site ook al eerder gevonden en wat routes van gedownload. Nu nog op de TomTom zetten.
Je kan dan beter dan de N277 volgen en dan langs Asten de N279, kun je nog wel makkelijk een leuke route van maken dat stuk. De weg langs t kanaal langs Helmond moet je mijden als de pest... En idd Roosteren en die kant op, crist.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 07:34:
[...]
En voor degenen die denken, dan ga ik eens even van de snelweg af langs de grensmaas (Stevensweert, Roosteren, Illikhoven, enz): Tegenwoordig zijn daar zo veel controles dat je daar alleen nog maar naar de teller kijkt of je niet harder dan 60 of 30 km/h gaat. Het nodigt uit om op de verlaten stukken even gas te geven, maar je bent dan niet de eerste die dan een taxi mag gaan bellen.
Gewoon tot aan de Duitse grens op de snelweg blijven. Wij gaan meestal zelfs na Autobahnkreuz Aachen pas de snelweg af.
Klopt, hier hetzelfde. Als ik de Eifel / Luxemburg in ga, ga ik het stuk in nederland allemaal via de snelweg, in duitsland meestal pas in Kerpen er vanaf.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 07:34:
[...]
En voor degenen die denken, dan ga ik eens even van de snelweg af langs de grensmaas (Stevensweert, Roosteren, Illikhoven, enz): Tegenwoordig zijn daar zo veel controles dat je daar alleen nog maar naar de teller kijkt of je niet harder dan 60 of 30 km/h gaat. Het nodigt uit om op de verlaten stukken even gas te geven, maar je bent dan niet de eerste die dan een taxi mag gaan bellen.
Gewoon tot aan de Duitse grens op de snelweg blijven. Wij gaan meestal zelfs na Autobahnkreuz Aachen pas de snelweg af.
Ik heb toch een aantal leuke routes gevonden via MyRouteApp maar mijn ervaring is toch wel dat ze altijd even goed nagelopen moeten worden of er geen gekke kronkels en afslagen in zitten.RvdH schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:48:
Issie hier te spotten?R0y. schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:01:
Ik kwam trouwens gistermiddag mijn oude motor tegen. Had enkel niet verwacht dat er een Satudarah member op zou zitten maar ach... dat is ook een mens
[...]
Ik heb toch een aantal leuke routes gevonden via MyRouteApp maar mijn ervaring is toch wel dat ze altijd even goed nagelopen moeten worden of er geen gekke kronkels en afslagen in zitten.
Mijn Sena camera heeft een 'tagging' functie, waar de camera continu loopt maar als je de knop in drukt dan slaat hij de afgelopen minuut en de volgende 2 minuten op zodat je ene stuk opslaat van 3 minuten met het event dat je wil bewaren..Bommes schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:27:
[...]
De afgelopen dagen wel aan gedacht, maar dan meer omdat ik dan niet steeds hoef af te stappen, handschoenen uit te doen om foto's te maken.
Voor wat betreft vloggen, denk niet dat dat mijn ding gaat zijn.
Heb niet echt het geduld om door uren film materiaal te spitten voor een beetje bruikbaar spul.
Laat mij maar foto's maken en een verhaaltje schrijven
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital
Met 5 seconden googlen kom ik hierop:Furbz4300 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:24:
Ik had een vraag en wellicht heeft iemand van jullie hier ervaring mee of kunnen jullie mij helpen aan de informatie.
Scenario:
Collega heeft een KTM jaren geleden gekocht in de UK met een UK license toen hij daar woonde. Daarna is hij naar Italië gegaan en, because Italy, heeft hij hem daar niet op Italiaanse kenteken hoeven zetten. Nu is hij alweer een paar jaar in NL en wil hij zijn moter op NL kenteken laten zetten. Nu vroeg hij of ik wist hoe ze de BPM bepalen van de motor, hebben jullie enig idee wat daar de standaard voor is, of op welke manier je daar achter kan komen?
gewoon nieuwe kopen toch?Furbz4300 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:24:
Ik had een vraag en wellicht heeft iemand van jullie hier ervaring mee of kunnen jullie mij helpen aan de informatie.
Scenario:
Collega heeft een KTM jaren geleden gekocht in de UK met een UK license toen hij daar woonde. Daarna is hij naar Italië gegaan en, because Italy, heeft hij hem daar niet op Italiaanse kenteken hoeven zetten. Nu is hij alweer een paar jaar in NL en wil hij zijn moter op NL kenteken laten zetten. Nu vroeg hij of ik wist hoe ze de BPM bepalen van de motor, hebben jullie enig idee wat daar de standaard voor is, of op welke manier je daar achter kan komen?
Volgens mij had hier iemand van de week nog aangegeven ervaring mee te hebben..Furbz4300 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:24:
Scenario:
MichielK71 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:30:
Gisteren in Düsseldorf (Dld) een Honda Transalp (bouwjaar 2010) gekocht. [...]
Prijs voor dit alles 4.500 euro. Dan nog 174 euro resterend BPM en 100 euro keuringskosten bij RDW.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
ik denk dat ik dit bericht gemist heb, maar dat gaat ook echt te snel soms in dit ticket.mr_zippey schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:50:
[...]
Volgens mij had hier iemand van de week nog aangegeven ervaring mee te hebben..
[...]
Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital
NL-RaVeR schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:40:
@mr_zippey ik doe met je mee omdat het @Vrijdag is![]()
[afbeelding]
[ Voor 37% gewijzigd door Vrijdag op 25-05-2018 14:23 ]
Ik heb ook een extern setje en merk er qua wind niks van.ixl85 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:27:
De 3e of 4e graag.
Nu een vraag.
Oordoppen: Zeker, na veel testen heb ik de beste te pakken.
Stille helm? Jazeker, de C3 PRO.
Nu heb ik een oude Sena SMH5 liggen (zo'n bluetooth ding voor buiten aan je helm). Dit zorgt voor turbulentie. Is dit merkbaar/hoorbaar?
Zo nee, dan scheelt dat weer 250,- voor een Sena 10U die in de helm zit verwerkt
Waarom kiezen?ixl85 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:27:
De 3e of 4e graag.
Ik heb zelf een C3 PRO met een Sena 20S Evo aan de buitenkant hangen. En op maat gemaakte oordoppen. Nergens last van.ixl85 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:27:
De 3e of 4e graag.
Nu een vraag.
Oordoppen: Zeker, na veel testen heb ik de beste te pakken.
Stille helm? Jazeker, de C3 PRO.
Nu heb ik een oude Sena SMH5 liggen (zo'n bluetooth ding voor buiten aan je helm). Dit zorgt voor turbulentie. Is dit merkbaar/hoorbaar?
Zo nee, dan scheelt dat weer 250,- voor een Sena 10U die in de helm zit verwerkt
R0y. schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:01:
Ik kwam trouwens gistermiddag mijn oude motor tegen. Had enkel niet verwacht dat er een Satudarah member op zou zitten maar ach... dat is ook een mens
[...]
Nou maar hopen dat ze je niet op komen zoeken omdat je zijn foto gepost hebt.R0y. schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:29:
[...]
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Had het niet verwacht maar het is um toch echt (ik heb namelijk zelf die knipperlichten erop geknutseld)
Op @Vrijdag posten we toch altijd foto's van mooie motoren?HTT-Thalan schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:35:
[...]
Nou maar hopen dat ze je niet op komen zoeken omdat je zijn foto gepost hebt.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Even kijken of er model specifiek kwaaltjes zijn. Over het algemeen:Rubman schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:47:
Om toch maar even binnen te komen met een mogelijk ontzettende noob vraag stel ik hem toch.
Ik ga met een beetje geluk maandag mijn examen halen (daar gaan wij in ieder geval van uit).
Nu ben ik van plan om één van de privé motoren van mijn leraar over te kopen.
Het gaat hierbij om een BMW K1200R uit 2006, met 26000 KM op de teller en verder voorzien van ABS, Handvatverwarming & Boardcomputer.
Ik wil hem uiteraard eerst laten nakijken voor ik over ga tot koop, maar wat zijn zaken waar ik bij een dergelijke motor op moet letten als ik hem wil controleren.
Niet je doorsnee beginnersmotor iig.Rubman schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:47:
Om toch maar even binnen te komen met een mogelijk ontzettende noob vraag stel ik hem toch.
Ik ga met een beetje geluk maandag mijn examen halen (daar gaan wij in ieder geval van uit).
Het gaat hierbij om een BMW K1200R uit 2006, met 26000 KM op de teller en verder voorzien van ABS, Handvatverwarming & Boardcomputer.
Ik wil hem uiteraard eerst laten nakijken voor ik over ga tot koop, maar wat zijn zaken waar ik bij een dergelijke motor op moet letten als ik hem wil controleren.
[ Voor 72% gewijzigd door steveman op 25-05-2018 17:30 . Reden: Verkeerd verslonden ]
Zag laatst nog een witte GSR rijden hier in de buurt, moest toen al aan je denken.R0y. schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:37:
[...]
Op @Vrijdag posten we toch altijd foto's van mooie motoren?
Bij wie moet ik zijn om in de OP mijn provincie te veranderen naar Groningen?
Mag je die motor wel rijden met een "beginners" rijbewijs?Rubman schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:47:
Dat is het R1200r topic, niet de Ksteveman schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:54:
[...]
Niet je doorsnee beginnersmotor iig.
Wellicht ook hier eens buurten:
https://www.motor-forum.n...ets-go-naked-again-1.html
Tuurlijk, als hij maar A doet.RvdH schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:01:
[...]
Mag je die motor wel rijden met een "beginners" rijbewijs?
Ah right.. geen idee hoe dat zit tegenwoordig, ik ben blijkbaar zo oud dat je gewoon meteen alles mocht rijdenGodoftwente schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:11:
[...]
Tuurlijk, als hij maar A doet.
Ik heb ook wel direct een Honda 600rr gekocht.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq