Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Destruction schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 22:38:
@wimmel_1 zoiets zou ik hier ook graag doen. Woon echter in een (oud) huurhuis, ik heb in principe al wel toestemming van de verhuurder om de schuur af te breken en een nieuwe (grotere) te bouwen, maar ik heb er toch ook wel iets op tegen om (veel) geld te steken in het huis van een ander, zegmaar :+

Mijn huidige schuur houdt niet echt ruimte over, met een stelling, een werkbank, en de heftafel erin staat-ie redelijk vol en heb ik nog net de ruimte om aan de motor te werken, zegmaar. Een schuur erbij bouwen ligt meer voor de hand, maar da's ook makkelijker bedacht dan gedaan. Ik wil ook nog graag een beetje tuin overhouden :+
Ik houd nu nog een slordige 45 vierkante meter over aan tuin/plaats en da's genoeg om te kunnen BBQn bijvoorbeeld :) Scheelt bij mij ook dat ik een hoekwoning heb en dus een roldeur van 225Cm. breed kan maken aan een straatkant (binnenmaten van dat "gereedschapskistje" zijn overigens 400 x 600 x 260Cm.).....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
wimmel_1 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 22:03:
[...]

Het ging hier afgelopen week over ook nog even over gereedschap dus naar aanleiding van dát gesprek: Ik ben hier ook een nieuwe gereedschapskist aan't maken voor m'n gereedschap.....

[afbeelding]

Maar om dan ook maar even op jouw opmerking aangaande 't lekkere weer én niet kunnen rijden terug te komen:

[afbeelding]

Dát ding kan nu dus niet naar buiten (óók niet door de voordeur doordat ook dáár alles "open" ligt vanwege leidingwerk wat naar die gereedschapskist moet.....) .... :(

>:)
Dat wordt een aardige gereedschapskist dan! :p

Hoe gaat het er allemaal uit komen te zien?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:25

steveman

Comfortabel ten onder

Interessant, als ik de preload probeer aan de passen op m'n cbr draait de ring met het palletje mee met de ring met verschillende uhm heuvels?

Wat kruipolie richting pal gespoten, straks een kijken of het nu wel lukt. Evt de veer eens op z'n plek proberen te houden.

Anders het hele ding er maar weer uithalen met de bankschroef nog eens proberen.

Maar was wel positief verrast over de aanwezigheid EN compleetheid van het gereedschapsetje, na 13 jaar!

[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 19-05-2018 13:50 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 22:49:
[...]

Ik houd nu nog een slordige 45 vierkante meter over aan tuin/plaats en da's genoeg om te kunnen BBQn bijvoorbeeld :) Scheelt bij mij ook dat ik een hoekwoning heb en dus een roldeur van 225Cm. breed kan maken aan een straatkant (binnenmaten van dat "gereedschapskistje" zijn overigens 400 x 600 x 260Cm.).....
Ik hoor BBQ? ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

@Tylen _O_

Stiekum de nieuwe Ruskenhoek genomen?

[ Voor 4% gewijzigd door xos op 19-05-2018 17:33 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Mini(mega :7)TweakersMotorBBQ? :Y)

Awesome

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:05

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

xos schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:33:
@Tylen _O_

Stiekum de nieuwe Ruskenhoek genomen?
*O* *O* En voelde me kip lekker ook.

1:48,6 <3

Ook nog even de motor van mijn maat en mij mooi op de foto laten zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d9AQqzafL8nc0ZOOMcAHEjNe/full.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Tylen op 20-05-2018 10:00 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10 15:45
Vandaag bij de Harley dealer een proefrit gemaakt op de Iron 883. Ik was er al weg van, en na de proefrit helemaal. Dus na het uitzoeken van wat accesoires en wat onderhandelen heb ik een krabbel gezet. Eind Juni krijg ik mijn eerste motor, een Harley Davidson Sportster Iron 883 :D

(Plaatje is van de proefrit motor, mijn eigen komt dus eind juni :D)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/98327557262286848/447419605787475979/20180519_124349.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
NL-RaVeR schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:12:
Eind Juni krijg ik mijn eerste motor, een Harley Davidson Sportster Iron 883 :D
Congrats.

HD lijkt mij ook écht wel wat. Helaas kan mijn portemonnee het op dit moment niet aan, dus ga ik voor iets wat wél binnen bereik ligt. (ik hoop volgende week mijn eerste motor te kopen)
wimmel_1 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 22:03:
[...]
[afbeelding]

Dát ding kan nu dus niet naar buiten…
Ik heb lelijkere accessoires voor in huis gezien.

[ Voor 28% gewijzigd door sypie op 19-05-2018 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
.

[ Voor 94% gewijzigd door sypie op 19-05-2018 20:29 . Reden: Dubbelpost, niet volgens de regels... ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
En weer klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/blhtItYURHf9MQ3JEp1jCL2a/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NG9L9Q189a7gzzrESttSLg8x/thumb.jpg

Iemand nog routes of aanbevelingen voor Trois Ponts Belgie? Aankomend weekend met 5 man die kant op.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02:19

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vandaag maar weer eens een rondje gereden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HQXdb3laCPV1p55fxO6N77lb/medium.png

De Avia in Glanerbrug was de eerste stop. De nieuwe N18 gehad, maar met een vrachtwagen ervoor heb je weinig aan een maximumsnelheid van 100 km/u.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oWU2wKJfYHyGHSEvkbdiJBwu/medium.jpg

Toen door Duitsland naar Bourtange, op de Autobahn even de topsnelheid getest. Bij 162 km/u volgens de gps hield de Alp het voor gezien. Even later op de A31 stond er Stau (NL=file) door wegwerkzaamheden en werden we over de andere weghelft geleid. In Duitsland mag je als motorrijder er niet tussen door bij een file, dus dat duurde een dik half uur langer.
Omdat er een C3 bord staat mag je met de motor wel de oude vesting van Bourtange in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/66Bh7lCHMoFfXVgxs96wojSL/medium.jpg

Daarna mocht Hunebed D30 buiten Exloo op de foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0mPP4aiW1UYNAWsza9dCT0XC/medium.jpg

Toen door naar Heerenveen (Museum Belvedère), in Drenthe nog het Historische TT parkour gekruist.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LDYirFAKGiqPk3WORmxMUQdt/medium.jpg

Na 351 km was het tijd om te tanken, er ging 16.06 L benzine in en dat geeft een verbruik van 1 L op 21,86 km. Zelf ook nog even getankt, McDoh.

Toen door naar de replica van het schip van Willem Barentz in Harlingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/INp7fdyWifnmsJX9fUG2bAup/medium.jpg

In Lemmer mocht het grootste stoomgemaal ter wereld op de foto, het Ir. D. F. Woudagemaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/craAuxBCjxJoHt5oOxjgkO05/medium.jpg

Op de N50 zatten we weer achter een vrachtwagen, alleen heeft de wegbeheerder daar wel gedacht aan dubbelbaanspasseer stukken. Wel fijn om zo'n passeerstuk te eindigen met een combi van 70 km/u borden, snelheidswaarschuwing en als toetje een flitspaal. :+

Uiteindelijk mocht de Hezenbergersluis aan het Apeldoorns Kanaal in Hattem nog op de foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WSV12WIqPuo29zlNAGdnrw3j/medium.jpg

Na een kleine 600 km en 1 tankbeurt was ik weer thuis in Nijmegen.

[ Voor 6% gewijzigd door Grubeater op 20-05-2018 00:42 . Reden: Stau! ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Zijn er ook bezitters van een dnepr of ural hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-10 19:33
@Grubeater zijn we waarschijnlijk vlak langs elkaar gekomen. Ik ben vanaf Enschede door Duitsland omlaag gereden en daarna weer via de zandwegen ook bij de N18 langs weer terug naar Enschede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Racer89 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 00:50:
Zijn er ook bezitters van een dnepr of ural hier?
Een collega van me heeft een Ural dacht ik, telt dat ook ?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:38
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/05/1526804193-600-x-450px-IMG_20180519_090714.jpg

Vespa failed.. :'(

Gisterenochtend compleet bepakt invoegend op de snelweg hield het op bij 100km/u. Inhouden/haperen...
Terug naar huis, sleutelen, niets gevonden, door naar de Vespa dealer, uit laten lezen. Verdachte: de bobine, die gekocht weer naar huis bobine gewisseld. Bleek het niet de schuldige :X
Alle zooi van de Vespa af op de Yammie en om half 4 begon ik dan toch uit eindelijk aan mijn 550km dag rit van zaterdag.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/05/1526749375-600-x-450px-IMG_20180519_163316.jpg

550km bleek wat te optimistisch, na ongeveer 330 km was het wel klaar voor die dag.
Ergens wat gegeten:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/05/1526804846-580-x-435px-IMG_20180519_185147.jpg

En nog een uurtje door gereden en een camping gevonden.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/05/1526804195-600-x-450px-IMG_20180519_211057.jpg

Vanochtend een koude douche... Niet vrijwillig ben maar niet bang maar ik denk dat de boiler nog niet wakker was om 6 uur :F

Bende er weer terug op, klaar voor vertrek.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/05/1526804403-600-x-450px-IMG_20180520_081519.jpg

Nu al weer een 2 uurtjes onderweg, een verlate ontbijt stop.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/05/1526804404-600-x-450px-IMG_20180520_094624.jpg

* Bommes zegt au revoir vanuit Neufchateau :w

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Raym09 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:37:
[...]

Mini(mega :7)TweakersMotorBBQ? :Y)
Als die gereedschapskist straks klaar is én de plaats weer een beetje netjes ingericht is dan kunnen we hier bést wel een keer gaan BBQ'en hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:51
Ik heb een verzoek voor de groep: Is er hier iemand enigzins capabel met photoshop of iets dergelijks?

Mijn project 'alpje krijgt een nieuwe kleur' is van start gegaan :P. Ik heb een volledige kappenset + tank, maar nog geen oplossing voor de ruit. Ik heb nu nog een zwarte hoge ruit, en ik wil weten hoe dit eruit ziet zodra de kappen hun uiteindelijke kleur hebben. Dan weet ik of ik nu direct op zoek moet naar iets anders, of dat ik die zwarte ruit nog even laat zitten voorlopig.

Hiervoor moet ik iemand vinden die op een foto van mijn alp de kappen even een bepaald kleurtje kan geven :).

Iemand hier? Je zou me er heel blij mee maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-10 11:03
Ook weer wat nieuws gezien op de weg in Nederland. Iemand die met zijn tanktop en korte broek op de motor zat. Lijkt me alsnog vrij koud met 21 graden. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:47:
Ik heb een verzoek voor de groep: Is er hier iemand enigzins capabel met photoshop of iets dergelijks?

Mijn project 'alpje krijgt een nieuwe kleur' is van start gegaan :P. Ik heb een volledige kappenset + tank, maar nog geen oplossing voor de ruit. Ik heb nu nog een zwarte hoge ruit, en ik wil weten hoe dit eruit ziet zodra de kappen hun uiteindelijke kleur hebben. Dan weet ik of ik nu direct op zoek moet naar iets anders, of dat ik die zwarte ruit nog even laat zitten voorlopig.

Hiervoor moet ik iemand vinden die op een foto van mijn alp de kappen even een bepaald kleurtje kan geven :).

Misschien moet je even foto's bijvoegen zoals bij het Transalp forum wel deed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Grubeater schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:40:
[...]

Misschien moet je even foto's bijvoegen zoals bij het Transalp forum wel deed. ;)
Gezocht: Hulp met een kleurtje (photoshop oid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zou mij wel moeten lukken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-10 16:52

Youk

Volvo For Life

Zo afgelopen vrijdag de viffer nog maar even een beetje verwend. Nieuw voorbandje is erop gekomen, een michelin pilot road 5. Ineens de remschijven vervangen door nieuwe van EBC, met natuurlijk nieuwe blokken.

Verder staat er nog een RVS uitlaat collector van BWE in bestelling. De huidige komt steeds uit elkaar bij aansluiting van de pijpjes van de achterste cilinders.
PilatuS schreef op maandag 14 mei 2018 @ 23:16:
[...]

Aangezien je met een toerband rijd, veel kilometers maakt en optie 1 al beter is dan origineel zou ik lekker voor optie 1 gaan.
En uiteindelijk toch voor optie 1 gegaan en ook deze demper staat in bestelling.

/me Youk is er blij mee *O*

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Hier geen goede PS skills, maar ik denk dat rood erg goed zal staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Uch, m'n ZZR heeft de kleppenstel-kilometerstand bereikt. Gaat geen leuke rekening worden, vooral als 't afwijkend is.. :X Met van die shims die vervangen moeten worden met nog meer demonteren et cetera.

Ook al heb ik van die voelers lijkt me dit niet echt een klusje om zelf op straat even te gaan doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:20:
Uch, m'n ZZR heeft de kleppenstel-kilometerstand bereikt. Gaat geen leuke rekening worden, vooral als 't afwijkend is.. :X Met van die shims die vervangen moeten worden met nog meer demonteren et cetera.

Ook al heb ik van die voelers lijkt me dit niet echt een klusje om zelf op straat even te gaan doen 8)7
Mooi bij de dealer laten doen en dan de brommer als "naked" aanleveren. Kuipdelen kun je vaak zelf nog wel redelijk goed demonteren en als er gestelt moet gaan worden dan is het toch het meest handige om de radiateur te verwijderen en vervolgens 't blok te laten kantelen (bovenste blokbouten loshalen zodat 't blok op de aandrijflijn kan kantelen). Alleen méten gaat vaak nog nét wel middels alleen demonteren van de airbox en throtltebodies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:31:
[...]

Mooi bij de dealer laten doen en dan de brommer als "naked" aanleveren. Kuipdelen kun je vaak zelf nog wel redelijk goed demonteren en als er gestelt moet gaan worden dan is het toch het meest handige om de radiateur te verwijderen en vervolgens 't blok te laten kantelen (bovenste blokbouten loshalen zodat 't blok op de aandrijflijn kan kantelen). Alleen méten gaat vaak nog nét wel middels alleen demonteren van de airbox en throtltebodies.
Wat voor ontwerp is dat als je voor regulier onderhoud de halve motor moet demonteren :X.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:32:
[...]

Wat voor ontwerp is dat als je voor regulier onderhoud de halve motor moet demonteren :X.
Gewoon een standaard ontwerp voor een 4-cilinder lijnblok in een moderne (al dan niet gekuipte) fiets... :9 Gelukkig ook maar een klusje wat je ééns in de 50.000 Km moet uitvoeren en waarbij je vaak ook alleen maar meet... Stellen is zelden noodzakelijk.

Beter kun je in zo'n geval een BMW Boxer Blok hebben, daar kun je er direct bij, maar daarbij moet je de hele fiets weer splitsen als je een koppeling-platenset wil vervangen. Dat laatste doe je bij zo'n vier cilinder lijnblok dan weer in ámper een kwartiertje....

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 20-05-2018 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
steveman schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:18:
[...]

Een collega van me heeft een Ural dacht ik, telt dat ook ?
Haha, ja. Ik was benieuwd naar ervaringen. Ben zelf aan het kijken voor eentje met zijspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
1x raden wanneer m'n helm teveel hoofdpijn begon te geven :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yp7jsCLo2jHp2kNq7phNOSQg/full.png

Wil sowieso een nieuwe.. Ene keer helemaal geen last van, andere keer drukt 'ie net eventjes op een verkeerd bultje op m'n kop.. En als je dat bultje probeert te ontlasten, dan begint 't bultje aan de andere kant van m'n hoofd wel pijn te doen :+ Alternatief is even langs de huisarts, maarja, scalpels, snijden, brrrr.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vind zelf een helm die flink op de wangen drukt nog steeds het fijnste. Als je je wangen sloopt door kauwgom proberen te kauwen zit je goed :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op zondag 20 mei 2018 @ 18:31:
1x raden wanneer m'n helm teveel hoofdpijn begon te geven :+

[afbeelding]

Wil sowieso een nieuwe.. Ene keer helemaal geen last van, andere keer drukt 'ie net eventjes op een verkeerd bultje op m'n kop.. En als je dat bultje probeert te ontlasten, dan begint 't bultje aan de andere kant van m'n hoofd wel pijn te doen :+ Alternatief is even langs de huisarts, maarja, scalpels, snijden, brrrr.. :P
Ik zeg: Die ZZR1400, welke pas vér bóven de invorderingsgrens op de snelweg lekker gaat rijden, de deur uit én een brommertje terug wat niet harder kán dan 100Km/h.... 8)
Ik zag hier vanmiddag al een goede vervanger voor je in dit topique: Een Ural/Djnepr mét zijspan, daarmee dúrf je niet harder te gaan rijden dan 80Km/h als je een béétje verantwoordelijkheidsgevoel naar je passagier en de overige weggebruikers hebt :P _O-

Maar: Even serieus; Ik heb hier een heel arsenaal aan (érg) goede helmen liggen welke ik kan afwisselen naar gelang de rit / rijstijl en ik kan nog steeds niet zeggen dat ik één helm heb welke ik gedurende alle omstandigheden PERFECT vind zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 20-05-2018 19:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
Racer89 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 14:59:
[...]

Haha, ja. Ik was benieuwd naar ervaringen. Ben zelf aan het kijken voor eentje met zijspan.
Op de Ars Technica motor thread zit iemand - Syonyk - die sinds hij een Ural kocht, nauwelijks noch op z'n andere moto's rijdt. Maar als je hem hoort moet je d'r wel wat sleutel skills, type tractor, voor hebben, en die heeft hij ook wel. Dus zolang je geen moderne motor verwacht maar eerder een soort coole tractor, zit je met een Ural wel goed ;) ik zoek je wel eens zijn lange review op. Hij heeft het ook wel eens over de Ural Delay Factor, daarmee bedoelt hij dat Jan en alleman een praatje wil komen maken als hij met de Ural is. Oh ja en donuts maken in de sneeuw ;) dat doe je met een gewone motor ook niet...

EDIT: https://arstechnica.com/c...f=23&t=1181353&p=31995043

Hij heeft nog wel wat andere lange posts over de Ural maar dit is toen hij 'm net had gekocht.

[ Voor 9% gewijzigd door Dryhte op 20-05-2018 21:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zo, ketting en tandwielen weer schoon. Wat werkt dat toch makkelijk met lampenolie en een borstel, daarna met compressor de restanten lampenolie afspuiten. Wel een ophoping van zooi bij het tandwiel voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TjzoOXNSP01Sfb0rxLmtkQlH/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jiT5iby6Pj2Gso5m4jYw92IX/thumb.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Aapie op 20-05-2018 21:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Korte update, de geinteresseerden kunnen terecht op het TA forum voor het hele verhaal :9.

Stap 1: Panelen stickervrij maken zodra ik beschadigingen kan herstellen en busjes vervangen, daarna schuren. Maandag primer, verf en lak regelen, plus plastic liners om een spuitcabine te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Gt4jJwJJl5jgH1wsThoIGgs4/full.jpg

Een vriendelijke tweaker genaamd @Turismo heeft voor mij een 'shop' gemaakt om het rood er in te kleuren om te kijken hoe dit eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HrWTs0GZTveefrMDIoVVWDFv/full.jpg

Ik ga voor RAL 3020 'verkeersrood' waarschijnlijk :).
De carterbak wil ik misschien hammerite zwart maken, ik wil zo min mogelijk 'zilver' hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-05-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het rood aan de onderkant vind ik er beter uitzien dan de rest. Vind rood mooi als het diep en fel is, niet richting roze zegmaar.

Wou je dat blauw trouwens laten zitten ? Vind zelf blauw en rood niet goed samen gaan. Zou zelf dan eerder voor volledig rood gaan met eventueel wat wit voor de letters en getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:57:
Het rood aan de onderkant vind ik er beter uitzien dan de rest. Vind rood mooi als het diep en fel is, niet richting roze zegmaar.

Wou je dat blauw trouwens laten zitten ? Vind zelf blauw en rood niet goed samen gaan. Zou zelf dan eerder voor volledig rood gaan met eventueel wat wit voor de letters en getallen.
Inderdaad, roze-rood is zonde! En zou zelf voor zwart gaan :9, lijkt me wel gaaf met die blauwpaarse stickers.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
PilatuS schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:57:

Ik ben van de set met fairing die ik gebruik alle stickers aan het verwijderen. De panelen worden volledig effen rood, momenteel ga ik van deze kleur uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/i/312057236397-0-1/s-l1000.jpg

Die kleur komt ook het beste overeen met de drybag waar de meeste gear tijdens trips in zit:

Afbeeldingslocatie: https://www.fashn.de/mode/Ortlieb/Ortlieb-Reisetasche-Rack-Pack-L-Rot-(49-Liter)-von-Ortlieb-Rot-Groesse-49-Liter-878615069.jpg

En de carterbak spuit ik dan zwart. In principe zou ik frame, blok en uitlaat dan ook zwart willen hebben maar dat is nu even niet de scope van het project, dat komt wel als ik het ding ooit weer opnieuw opbouw.

Zwarte accenten op de lak zullen komen van stickers, die ik nog moet vinden overigens.
Er komt wel een nieuwe uitlaat op van Huzar, deze of volgende maand.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-05-2018 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-10 22:39
@HTT-Thalan heeft aspiraties voor de vrijwillige brandweer? :+

Hier dan een nummertje voor tijdens het schuren en stickers pielen 8)

Zonder dollen, leuk project heb je zo weer! Succes en ben benieuwd naar het resultaat d:)b

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@HTT-Thalan Ik zou er persoonlijk niet zo'n "bonte kermis" van gaan maken. De kleuren van de Honda emblemen zou ik sowieso in één kleur (wit?) proberen te houden en niet zoals in je "Foto-Soep" in drie verschillende kleuren gaan uitvoeren :+

Voorspatbordje vervolgens in 't zwart óf dat blauw wat er al in zit én de karteberschermer gewoon in blank ALU (Grijs) én je hebt al een héél andere fiets welke wat beter oogt (IMHO).

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 20-05-2018 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op zondag 20 mei 2018 @ 22:07:
@HTT-Thalan heeft aspiraties voor de vrijwillige brandweer? :+

Hier dan een nummertje voor tijdens het schuren en stickers pielen 8)
[video]

Zonder dollen, leuk project heb je zo weer! Succes en ben benieuwd naar het resultaat d:)b
Hey, we willen allemaal gezien worden, maar kanariegeel is toch niet helemaal mijn ding :+.
wimmel_1 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 22:09:
@HTT-Thalan Ik zou er persoonlijk niet zo'n "bonte kermis" van gaan maken. De kleuren van de Honda emblemen zou ik sowieso in één kleur proberen te houden en niet zoals in je "Foto-Soep" in drie verschillende kleuren gaan uitvoeren :+

Voorspatbordje vervolgens in 't zwart én de karteberschermer gewoon in blank ALU (Grijs) én je hebt al een héél andere fiets welke wat beter oogt (IMHO).
Het word ook een two-tone verhaal, de reden dat die letters en dat blauw er nog in zitten is omdat het even een snel photoshopje was (door iemand anders). Het plan is effen rood met zwarte bestickering.

[ Voor 41% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-05-2018 22:12 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mag ik dan nog vragen waarom je van plan bent te gaan spuiten in plaats van er (gewoon?) een WRAP overheen te zetten?

Déze MT-10 zag er bij aflevering 't zelfde uit als de mijne (Yamaha Racing Blue)..... Én is later ge-wrapped in de "Kenny Rogers" kleuren :>

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1319362/f83c22230b367537c347285e9364744f

[ Voor 52% gewijzigd door Will_M op 20-05-2018 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 22:18:
Mag ik dan nog vragen waarom je van plan bent te gaan spuiten in plaats van er (gewoon?) een WRAP overheen te zetten?

Déze MT-10 zag er bij aflevering 't zelfde uit als de mijne (Yamaha Racing Blue)..... Én is later ge-wrapped in de "Kenny Rogers" kleuren :>

[afbeelding]
Als je wil wrappen moet de lak eronder wel goed zijn. En gezien die Alp al 20 jaar oud is... wordt dat mss lastig :)

edit: overigens wel gave kleurstelling, dat geel/zwart/wit!

[ Voor 4% gewijzigd door noes op 20-05-2018 22:28 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

[afbeelding]
In tegenstelling tot veel mensen hier ga ik er van uit dat ik de motor met enige regelmaat neerleg, gezien het soort terrein dat ik steeds vaker opzoek. Een wrap is minder bestendig tegen grind, steenslag, zand, schaven (in welk geval ik kan bijspuiten, dat gaat niet met een wrap), benzine (vooral op de tank), en bovenal kan ik dat niet zelf.

Bovendien ga ik later wellicht ook nog zaken spuiten die niet te wrappen zijn, en dan kan ik er maar gelijk wat ervaring in opdoen :).
noes schreef op zondag 20 mei 2018 @ 22:28:
[...]

Als je wil wrappen moet de lak eronder wel goed zijn. En gezien die Alp al 20 30 jaar oud is... wordt dat mss lastig :)
FTFY :+.

De panelen zijn niet echt puntgaaf nee. Er zal nog wel flink wat geschuurd moeten worden om ook de laklaag even op te kunnen brengen.

[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-05-2018 22:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-10 21:14
Afbeeldingslocatie: http://www.xrv.org.uk/forums/attachments/transalp/77361d1437254894-600-transalp-ebay-gumtree-thread-_86-3.jpg

Zo iets als dit is best ok. Zou de onderste kappen en voorspatbord zwart spuiten en witte Honda bestockering voor wat meer dynamiek.

[ Voor 30% gewijzigd door gebruikershaes op 20-05-2018 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@gebruikershaes Die Alp heeft een achterbrug en wiel van een Africa Twin en zo te zien ook een andere voorvork (XR600?). Wel de kleur die @HTT-Thalan in gedachten heeft.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Bommes
Vandaag gereden: 460km
Van: Camping Camp Municipal Les Eglantines
https://goo.gl/maps/2ysEcLJSKDP2
Naar: Camping des Iles
https://goo.gl/maps/UsL7ZAjNfQt

De camping van afgelopen nacht had de receptie gesloten toen ik aankwam en ook toen ik vertrok. Luie Fransozen.. :w
Goedkoop nachtje dus, goed nachtje ook.
Sliep ergens rond 10 uur en was er uit rond kwart voor 7.
Te vroeg voor de douche blijkbaar want die bleef koud :N Goed om wakker te worden, niet voor het humeur.
Zooi ingepakt en op de motor, uurtje of 8 dat ik weg reed denk ik.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/05/1526843099-600-x-450px-IMG_20180520_081544.jpg

Naar de bakker:
Croissant en een klein stokbroodje, die croissant gaat er meteen in en dan op de Fazert en rijden.
Ruim een uurtje later (of nog langer ik weet het niet meer zeker) ben ik bij 9-kastelen. Neufchateau.
Mijn maag gromt en ik heb zin in koffie.
2-wieler aan de kant, brander op de stoep, koffie pruttelt en stokbroodje met Nutella gaat er goed in. :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/05/1526879018-600-x-800px-IMG_20180520_095943.jpg

Ondertussen komen de apjes van mijn vriendin ook binnen, zij is onderweg naar Sicilië met een tussenlanding op Sardinië. Als ik mijn stokje naar binnen sta te werken is zij net geland op Sardinië. We sturen wat foto's heen en weer een kletsen wat.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/05/1526843205-600-x-450px-IMG_20180520_094624.jpg

Ik drink mijn koffie op en klim weer op de Yammie.

Het eerste stuk van de route zijn wat grote doorgaande wegen richting het zuiden. Het ene na het andere dorpje passeert.
Ik weet dat het zondag is maar kom op! waar zijn alle mensen heen??
Het is compleet uitgestorven overal. Voordeel is dat ik goed kan doorrijden maar er is maar weinig leven te zien zo.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/05/1526879019-600-x-450px-IMG_20180520_143157.jpg

In eens draai ik een erg smal weggetje op en blijf dat voor bijna een uur al stuiterend en slingerend volgen. Wat niet goed vast zat ben ik nu zeker kwijt. :|

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/05/1526879019-600-x-450px-IMG_20180520_143327.jpg

Ik stop bij een supermarkt om wat te drinken en boursin te kopen.
Het is ondertussen lekker warm, ik zag ergens 25 graden op een bord.
Een paar dorpjes verder stop ik voor de kerk en haal bij een lokale naar bier meurende (de eigenaar dus) kebabtent een blikje cola.
Hij bied mee nog gratis water aan, maar als dat net zo schoon is als de rest van zijn tent ben ik blij dat ik er voor heb bedankt. :X

Helaas na wat verder gereden te hebben zie ik de lucht betrekken.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/05/1526879020-600-x-450px-IMG_20180520_145829.jpg

En ja hoor het blijft niet droog. :N
Ik rijd achter 3 andere motoren en achter mij rijd nog weer een motor.
De voorste 2 rijders schieten een parkeervak in en die ene voor mij en mijn volger rijden stug door
Het houd op met zachtjes regenen, het tempo gaat er compleet uit en met zijn drieën sukkelen we door. Mijn volger is ineens verdwenen als de regen gecomplementeerd wordt met hagel en onweer.
Mijn voor rijder haakt ook af en niet veel later voel ik mijn ballen en eigenlijk alles in die regio wel nat worden.. 8)7
Ik bikkel nog even door, rijd een dorp in en vindt een ingang van een garage onder een flat waar de Fazert en ik samen droog staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/05/1526879812-600-x-800px-IMG_20180520_152322.jpg

Helm af, jas uit en meteen de rest ook maar, droge spijkerbroek, regenbroek en de rest aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/05/1526879514-600-x-450px-IMG_20180520_152338.jpg

Maar het regent me echt veel te hard dus ik zet maar een bakkie koffie. Ik sta toch droog hier.
Weer is mijn vriendinnetje online en wisselen we wat apjes. Ik had haar graag mee gehad op deze trip, misschien niet in deze regen en ook niet achterop de Fazert.
Maar met wat beter weer en een of andere dikke Harley Electra glide ofzo. Ik weet zeker dat ze het gaaf zou vinden zo samen op pad te zijn.

Uiteindelijk klaart het wat op, de lucht wordt lichter, ik trek al mijn gear weer aan, regenpak er over heen en rijd verder.
Het regent nog een beetje voor het eerste half uur maar uiteindelijk wordt het toch weer droog.
Het blijft rustig op de weg, en eigenlijk rijd ik pal zuid valt me op, en weer alleen, net als voor de middag. Wat een rust hier.
De lucht trekt open, ik stop om te tanken en bind meteen mijn natte zooi inclusief natte onderbroek achterop/bovenop mijn bagage. Kan het wat droog wapperen in de zon.

Als ik de weg op draai zie ik op de navi dat het nog maar 5 minuten rijden is naar de camping.. :F
Nuttige actie met mijn natte zooi…. >:)

Bij de laatste kruising word ik nog tegengehouden door een verkeersregelaar, wat er aan de hand is :?
Na 5 minuten wordt het me duidelijk, een lokale wegrace met allerlei motoren, het gaat niet echt hard en het is maar een rare verzameling.
Racers, scooters, supermotos, een mountainbiker.. _/-\o_
Na ruim 10 minuten te hebben staan wachten mag ik er eindelijk door, ik ga naar rechts, rijd 100 meter en ben op de camping…. :P

Wederom receptie gesloten, dus ik rijd maar gewoon de camping op, nog 2 plekjes leeg, de eerste draai ik op. Ik trek een biertje open en bouw mijn kamp weer op.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/05/1526881083-600-x-450px-IMG_20180520_185238.jpg

Na een half uurtje klussen loop ik naar het dorpje en vind een pizzeria. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/05/1526879810-600-x-800px-IMG_20180520_193603.jpg

Het was een gave dag, zon regen en weer zon, afwisselende wegen en mooie dorpjes.
Tot nu toe is het echt een hele gave route met weinig verkeer, waar je lekker rustig kunt toeren maar ook flink kunt door jakkeren als je dat wilt.
En die regen.. tja die zorgt voor leuke verhalen en een natte onderbroek zullen we maar zeggen.

Morgen nog weer verder naar het zuiden.
Provence here I come. 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/05/1526879812-600-x-800px-IMG_20180520_214055.jpg

Ik zal proberen wat meer foto's te maken, de route is flink korter vandaag dus meer tijd om te stoppen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Bommes, zo hoort het leven te zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
gebruikershaes schreef op zondag 20 mei 2018 @ 23:15:
[afbeelding]

Zo iets als dit is best ok. Zou de onderste kappen en voorspatbord zwart spuiten en witte Honda bestockering voor wat meer dynamiek.
Dat is eigenlijk precies zoals ik het in gedachten had! Geweldig! :9. Zo te zien heeft deze persoon inderdaad ook het uitlaatschild en de carterbak meegenomen. Dat kan ik ook doen, ze zullen gewoon wat meer slijtage krijgen da's al.

Voor de bestickering ben ik er nog niet aan uit wat ik het beste doe. Gelukkig is dat de allerlaatste stap in het project dus ik heb nog even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-10 19:33
Die carter kap schilderen is toch vragen om problemen? dan kan je na elk stukje rijden weer opnieuw bijwerken.

En ik mis nog 1 ding en dat is supreme stickers :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Tylen schreef op maandag 21 mei 2018 @ 07:59:
Bommes, zo hoort het leven te zijn. _/-\o_
Dat je het maar weet.. :Y *O*

Ff koffie stop, God mag weten waar. Het is in in ieder geval lekker warm vandaag. Natte zooi is al weer droog. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
HTT-Thalan schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:39:
Korte update, de geinteresseerden kunnen terecht op het TA forum voor het hele verhaal :9.

Stap 1: Panelen stickervrij maken zodra ik beschadigingen kan herstellen en busjes vervangen, daarna schuren. Maandag primer, verf en lak regelen, plus plastic liners om een spuitcabine te maken.

[afbeelding]

Een vriendelijke tweaker genaamd @Turismo heeft voor mij een 'shop' gemaakt om het rood er in te kleuren om te kijken hoe dit eruit ziet:

[afbeelding]

De carterbak wil ik misschien hammerite zwart maken, ik wil zo min mogelijk 'zilver' hebben.
Ziet er goed in in de rode kleuren! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Bommes schreef op maandag 21 mei 2018 @ 11:38:
[...]

Ff koffie stop, God mag weten waar. Het is in in ieder geval lekker warm vandaag. Natte zooi is al weer droog. :+
Erg leuk om je reis zo te volgen! Je maakt er een mooi verhaal van! O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:59
Bommes schreef op maandag 21 mei 2018 @ 11:38:
[...]

Mooi hoor! Stiekem een beetje jaloers :)

Veel plezier en veilige km’s!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
Nice!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
stukje leedvermaak:

[Video: https://www.facebook.com/dirtybikerspage/videos/834487480095925/]

Het is zo erg dat het weer grappig word..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 12:05
Vandaag een nieuw item in mijn collectie mogen verwelkomen, een Macna dry cooling ding. Werkt geweldig :o
ToolkiT schreef op maandag 21 mei 2018 @ 13:53:
stukje leedvermaak:
[video]
Het is zo erg dat het weer grappig word..
Wat een retard.... 8)7 Wat voor motor is dat? Zo zwaar ziet die er helemaal niet uit. Vraag me serieus af hoe je een motor, welke tussen je benen zit, kan laten vallen. |:(

[ Voor 11% gewijzigd door TheBrut3 op 21-05-2018 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

TheBrut3 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 15:52:
Vandaag een nieuw item in mijn collectie mogen verwelkomen, een Macna dry cooling ding. Werkt geweldig :o

[...]

Wat een retard.... 8)7 Wat voor motor is dat? Zo zwaar ziet die er helemaal niet uit. Vraag me serieus af hoe je een motor, welke tussen je benen zit, kan laten vallen. |:(
Alcohol...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 12:43
TheBrut3 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 15:52:
Gezien de interesse van alle motorrijders in dit ding moeten we eigenlijk dit samen kopen om bulkkorting te krijgen haha.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

[YouTube: https://youtu.be/56usBqctIcA]
Bij de Moto3 doen ze ook aan offroad rijden. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:41
Grubeater schreef op maandag 21 mei 2018 @ 16:26:
[video]
Bij de Moto3 doen ze ook aan offroad rijden. 8)
Zo zie je maar, gang is alles! ;)

@Bommes Ziet er weer goed uit! Veel plezier met de reis :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Panini schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:03:
[...]

[...]

Allebei veel plezier! Zal ook wel lekker druk worden tijdens het pinksterweekend :*)
@GSX-MAN Wat heb je nog meer nodig behalve een onderbroek en tandenborstel 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6ljSBAPOIK9V8U9IEVlryrMa/full.jpg
Wel iets meer, dus ik heb er vrijdag 2 tassen op geknoopt.

Het weekend was weer super. Niet eens extreem veel gereden, maar wel lekker weg met de jongens, bier drinken, dikke sigaren roken en lekker uit eten. En toen de banden eenmaal goed op spanning stonden, kon ik ook nog wel een paar leuke bochten draaien.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Hey tas, waar ga je met die brommer heen :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Osiris schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:38:
Hey tas, waar ga je met die brommer heen :+
U riep? :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/IMG-20180510-WA0006-Medium.jpeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Puf, een tijd staan sleutelen en vooral bleed nippel open en dichtdraaien aan een 2007 RSV 1000.
Bij aankomst had ie echt TOTAAL geen achterrem, en bij vertrek slechts een heel klein beetje.

En dat terwijl we keurig de remklauw los hadden gehaald en met de aftapnippel omhoog hielden.

Nu is dat een bekend euvel bij (die) appie(s), kennelijk omdat de remcilinder horizontaal zit zou het lucht introduceren :?

Verse (en belloze) vloeistof er in en er weer uit... Ik gok dat cilinder gaar is. Alleen bij heel nauw coördineren schoof de vloeistof wat op in het aftapslangetje. Wel mooi te zien hoe de vloeistof van troebel naar zuiver ging.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:22
Toen ik twee drypacks op elkaar stapelde had ik best veel moeite met op- en afstappen. Waarschijnlijk ben ik niet meer zo lenig en heb ik hier en daar iets te veel pondjes. Daardoor besloot ik de tassen achter elkaar te plaatsen met als gevolg een gat in de achterste tas (die blijkbaar licht over het kontje hing: uitlaat) . :+

Had je nergens last van? :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 17-10 23:59
Over bagage gesproken: bij thuiskomst werd ik vandaag verwelkomd door dit hippe bouwpakket:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xR88cZ5Qs4d1aqnRbQ9hCmnU/thumb.jpg

Eventjes knutselen later was het dan zover: eindelijk een beetje bagageruimte!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IiA6qLyLGeM12NxefwwbXO7g/thumb.jpg

Hip systeem, blijft alleen een klein plaatje aan de motor vastzitten als je ze niet gebruikt, en die schroeft zo in de passagiersvoetsteunen zodat je in principe nog gewoon iemand achterop kan hebben.

Tassen zijn wel een beetje klein, dus ik moet nog even bedenken of ik een bevestigingspunt naai aan mijn ouwe Givli tassen. En dan over een maandje via Denemarken en Nederland richting zuid-Duitsland :D

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Licht pakken, het is geen auto. ;)

Maar dat is het beste en fijnste systeem wat je kunt bedenken, zo jammer dat dat er niet is voor mijn model gixxer ...
sylvesterrr schreef op maandag 21 mei 2018 @ 22:35:
[...]

Toen ik twee drypacks op elkaar stapelde had ik best veel moeite met op- en afstappen. Waarschijnlijk ben ik niet meer zo lenig en heb ik hier en daar iets te veel pondjes. Daardoor besloot ik de tassen achter elkaar te plaatsen met als gevolg een gat in de achterste tas (die blijkbaar licht over het kontje hing: uitlaat) . :+

Had je nergens last van? :P
Neuh, hoog hoogte, lange demper en met opstappen, ik ben 1.97m met relatief lange benen, dus zoals met een verhoogde enduro been over het zadel steken en zo gaan zitten. :Y

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 21-05-2018 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik vind opstappen met een topkoffer toch wel erg irritant, ook met mijn bijna 2 meter. Vorige week bij een dealer weer eens op een SuperDuke GT gaan zitten, maar die had dus een topkoffer er op zitten. Even het been er overheen slaan zoals normaal zit er dan niet in :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
FragFrog schreef op maandag 21 mei 2018 @ 23:00:
Over bagage gesproken: bij thuiskomst werd ik vandaag verwelkomd door dit hippe bouwpakket:

[afbeelding]

[afbeelding]

Hip systeem, blijft alleen een klein plaatje aan de motor vastzitten als je ze niet gebruikt, en die schroeft zo in de passagiersvoetsteunen zodat je in principe nog gewoon iemand achterop kan hebben.

Tassen zijn wel een beetje klein, dus ik moet nog even bedenken of ik een bevestigingspunt naai aan mijn ouwe Givli tassen. En dan over een maandje via Denemarken en Nederland richting zuid-Duitsland :D
Ha, die heb ik ook. Ik heb nog wel een leuke tanktas kunnen scoren op marktplaats. Enige minpunt van de zadeltassen is de beveiliging. Je kunt de tassen niet opslot zetten zonder een hangslotje. Ik moet nog een topcase en een bagagerol en dan ben ik klaar voor mn trip naar Italie, Spanje en Marokko.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nloSxjeZbvrAIzOqZDpUbmTx/thumb.jpg

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Joopieboy schreef op maandag 21 mei 2018 @ 23:18:

Maar dat is het beste en fijnste systeem wat je kunt bedenken, zo jammer dat dat er niet is voor mijn model gixxer ...

[...]

Neuh, hoog hoogte, lange demper en met opstappen, ik ben 1.97m met relatief lange benen, dus zoals met een verhoogde enduro been over het zadel steken en zo gaan zitten. :Y
1.97m met relatief lange benen, juist... Ik moet het helaas doen met slechts 1.82m. :+

Ik merk trouwens dat ik met m'n textielbroek iets minder kan bewegen dan met motorjeans. Van de week eens met motor jeans proberen op te stappen met hoge bagage. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 17-10 23:59
Joopieboy schreef op maandag 21 mei 2018 @ 23:18:
Dat sowieso natuurlijk, maar dit is in totaal 42 liter als ik ze uitklap. Mijn Givi's waarmee ik vorig jaar onderweg was waren dat per stuk, dat is toch iets makkelijker inpakken :+

Op zich zou het wel genoeg moeten zijn om een paar dagen weg te gaan, maar m'n vriendin en ik willen wellicht nog kamperen op de motor, dan haal ik er wel een bagagerol bij.
Hamza schreef op maandag 21 mei 2018 @ 23:34:
Ha, die heb ik ook. Ik heb nog wel een leuke tanktas kunnen scoren op marktplaats.
Nice! Ik heb een tanktas die met magneten vastzit; iets nieuwer model dan die mijn vriendin heeft. Die van haar blijft prima zitten, die van mij verschuift bij elke hobbel... Ik ga eens kijken of ik toekan met alleen zadeltassen, of wellicht mijn tanktas inruilen voor een exemplaar die aan de tankring vastklikt. Tochtje naar Marokko klinkt erg gaaf trouwens, veel plezier :D

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
GSX-MAN schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:06:
[...]

[afbeelding]
Wel iets meer, dus ik heb er vrijdag 2 tassen op geknoopt.

Het weekend was weer super. Niet eens extreem veel gereden, maar wel lekker weg met de jongens, bier drinken, dikke sigaren roken en lekker uit eten. En toen de banden eenmaal goed op spanning stonden, kon ik ook nog wel een paar leuke bochten draaien.
Hoop spul mee dan.

Hoe zat het met de drukte? Kan mij voorstellen dat het tijdens een Pinksterweekend echt enorm druk is daar.
Hoop spul mee ook, was hopelijk niet enkel voor een weekendje? :o

Moet zeggen dat een tanktas toch wel voldoende is voor een weekendje weg. Des te minder gewicht op de motor des te beter3.

[ Voor 25% gewijzigd door Panini op 22-05-2018 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Xepos schreef op maandag 21 mei 2018 @ 16:06:
[...]

Gezien de interesse van alle motorrijders in dit ding moeten we eigenlijk dit samen kopen om bulkkorting te krijgen haha.
Klinkt als een goed idee! Ik ben ook wel geïnteresseerd in zo'n ding.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Xepos schreef op maandag 21 mei 2018 @ 16:06:
[...]

Dan hou ik me ook aanbevolen. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-10 14:27
steveman schreef op maandag 21 mei 2018 @ 22:26:
Puf, een tijd staan sleutelen en vooral bleed nippel open en dichtdraaien aan een 2007 RSV 1000.
Bij aankomst had ie echt TOTAAL geen achterrem, en bij vertrek slechts een heel klein beetje.

En dat terwijl we keurig de remklauw los hadden gehaald en met de aftapnippel omhoog hielden.

Nu is dat een bekend euvel bij (die) appie(s), kennelijk omdat de remcilinder horizontaal zit zou het lucht introduceren :?

Verse (en belloze) vloeistof er in en er weer uit... Ik gok dat cilinder gaar is. Alleen bij heel nauw coördineren schoof de vloeistof wat op in het aftapslangetje. Wel mooi te zien hoe de vloeistof van troebel naar zuiver ging.

***members only***
Heb je behalve de klauw met de nippel omhoog, hem ook nog helemaal ondersteboven gehouden? Achterremmen van RSV's ontluchten is een vak apart, je moet het 3x doen... Klauw op de normale plek, klauw omhoog en klauw ondersteboven om echt alles eruit te krijgen.

Ik heb er ooit nog een how-to van gemaakt, met wat foto's. Dit was met een '01 RSV, maar de '07 heeft hetzelfde probleem, en hetzelfde brakke ontwerp van de achterrem.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Chakotay schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:29:
[...]

Heb je behalve de klauw met de nippel omhoog, hem ook nog helemaal ondersteboven gehouden? Achterremmen van RSV's ontluchten is een vak apart, je moet het 3x doen... Klauw op de normale plek, klauw omhoog en klauw ondersteboven om echt alles eruit te krijgen.

Ik heb er ooit nog een how-to van gemaakt, met wat foto's. Dit was met een '01 RSV, maar de '07 heeft hetzelfde probleem, en hetzelfde brakke ontwerp van de achterrem.
Ah, dit was een handige bron geweest... vantevoren :+

Huh, ook in de gemonteerde positie... apart. Nee alleen op de kop, en met het achterwiel in de paddockstand, nav wat forumposts en tjoeptjoep filmpjes. Ook nog de rempomp gedemonteerd en verticaal gehouden, maar hij bleef maar geen druk opbouwen. ik vond 17Nm wel ERG veel op die remcilinderbouten trouwens

Echt een ontzettende designmisser van appie trouwens zeg, na zoveel productiejaren nog, foei!

Hmm... maar lucht in een rare hoek van de klauw verklaart niet waarom na herhaaldelijk pompen nog geen druk werd opgebouwd. Alleen met het losdraaien van de nippel tijdens de neerwaartse slag kregen we beweging in de vloeistof.

[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 22-05-2018 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
SmurfLink schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 08:52:
[...]

Dan hou ik me ook aanbevolen. :p
+2, zullen we er serieus werk van maken?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Panini schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 08:28:

[...]

Hoop spul mee ook, was hopelijk niet enkel voor een weekendje? :o

Moet zeggen dat een tanktas toch wel voldoende is voor een weekendje weg. Des te minder gewicht op de motor des te beter3.
Lang weekend, maar ik had een slaapzak mee. :) En beter wat gewicht op je motor dan op je rug. Moet wel 'normaal' blijven. :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Afgelopen weekend kon ik *eindelijk* m'n motor weer ophalen bij de garage, na 6 weken.
Kom ik daar, waren ze vergeten dat ze ook spiegels erop hadden moeten zetten (nog in de mail naar ze gestuurd welke type Rizoma's het waren en wat ze exact nodig hadden). Ze waren ook vergeten dat ik een nieuwe achterband gevraagd had. Die hebben ze alsnog erop gezet maar ik baalde er wel flink van.

Ter plekke meteen de TomTom RAM mount gemonteerd en toen dus 40km zonder spiegels naar huis gereden.

Thuis vrijwel direct de zaag in de kont gezet.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rxVVtnLl.jpg
Ook meteen de Rizoma achter knipperlichten gemonteerd (die integraded LEDs zijn inderdaad vrij slecht zichtbaar). En de DB-killers weer teruggeplaatst.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PsaerSQl.jpg
De volgende dag heb ik ook de katalysator (bruine uier) vervangen door een directe bochtenset:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jTeeiz0l.jpg
Ook nog even de TomTom mount aangesloten op de 12v van de koplamp. Alles netjes aanelkaar gesoldeerd en weggewerkt.

Toen wou m'n dochtertje natuurlijk even poseren:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eC463Pgl.jpg
Ze mocht hem zelf even starten.. prachtig die glimlach :)

Vanavond hopelijk de nieuwe spiegels monteren. Al met al een heerlijk Pinksterweekend vol met sleutelen aan de motor (helaas nog niet gereden) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wat zijn het toch kleine motortjes he ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panini
Joopieboy schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 10:07:
[...]

Lang weekend, maar ik had een slaapzak mee. :) En beter wat gewicht op je motor dan op je rug. Moet wel 'normaal' blijven. :)
Dat is al een ander verhaal. Neemt alweer een hoop ruimte in.
Probeer altijd zoveel mogelijk zooi te vermijden op de motor. Daarom altijd slaapplekken met linnen etc. erbij. En natuurlijk geen camping.

Vroeger nog wel eens met een 30 (of 40?) liter rugzak op mijn rug heen en weer naar Duitsland. Na 2 tripjes was ik daar toch snel klaar mee; ben het dus helemaal met je eens dat het beter op de motor dan op je rug kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-10 16:16
Weer terug van de Northwest 200. Was de eerste keer dat ik naar Irish Road Racing was geweest. Wát een event is dat _/-\o_ Mensen die er rond lopen zijn echte race fans, alles is toegankelijk en gelukkig niet één groot zuipfestijn.

Volgend jaar dan toch maar proberen op de Isle of Man te komen.

Helaas heb ik alleen nog een motor thuis staan waarvan de bouten van de remklauw niet los willen. Heb al met krachtdoppen, griptangen, warmstoken geprobeerd maar volgens mij hebben ze het met de verkeerde Loctite ooit vastgezet :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
@Thoit Waarschijnlijk gaat dit je niets helpen, maar is het proberen waard (heb het zelf nog niet hoeven testen). Maar schijnbaar is dit de magische oplossing waarmee je bouten los kun krijgen:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Leviathius schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:07:
Maar schijnbaar is dit de magische oplossing waarmee je bouten los kun krijgen:
Ik denk dat het aan je schoenen ligt. Die moet je natuurlijk wel uit doen tijdens het sleutelen, dan heb je meer magische krachten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
sypie schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:17:
[...]

Ik denk dat het aan je schoenen ligt. Die moet je natuurlijk wel uit doen tijdens het sleutelen, dan heb je meer magische krachten ;-)
Uiteraard! Je moet contact houden met moeder aarde om je innerlijke oer-krachten te ontdekken :+

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 14:07
Yess ! Net mijn rijbewijs gehaald, vanmiddag naar het gemeentehuis en dan morgen het roze pasje ophalen.

Bijna 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 12:43
Proficiat! Al een motor op het oog?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
sylvesterrr schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:07:
[...]

Helaas, het is er blijkbaar zo druk dat ze de verleiding hebben kunnen verstaan. :-(
De otoplastieken zijn zojuist bezorgd. Na een minuut of twee had ik door hoe ik ze moet indoen. :+ Vanmiddag maar eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51
Tha_Flash schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:43:
Yess ! Net mijn rijbewijs gehaald, vanmiddag naar het gemeentehuis en dan morgen het roze pasje ophalen.
Gefeliciteerd!

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Thoit schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:01:
Weer terug van de Northwest 200. Was de eerste keer dat ik naar Irish Road Racing was geweest. Wát een event is dat _/-\o_ Mensen die er rond lopen zijn echte race fans, alles is toegankelijk en gelukkig niet één groot zuipfestijn.

Helaas heb ik alleen nog een motor thuis staan waarvan de bouten van de remklauw niet los willen. Heb al met krachtdoppen, griptangen, warmstoken geprobeerd maar volgens mij hebben ze het met de verkeerde Loctite ooit vastgezet :(
Zou wel cool zijn als het met die kaarstechniek lukt :D

Een badje van kruipolie/regelmatig inspuiten met kruipolie ook al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Tha_Flash schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:43:
Gefeliciteerd! Weet je al watvoor motor je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
FragFrog schreef op maandag 21 mei 2018 @ 23:00:

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi systeem. Heb het ook voor de Hornet gehad. Jammer dat het niet op de versys past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10 20:51
Thoit schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:01:

Rood ipv Blauw?

Afbeeldingslocatie: https://henkeladhesivesna.com/blog/media_uploads/Loctite%20Threadlockers.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-10 16:16
steveman schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:16:
[...]

Zou wel cool zijn als het met die kaarstechniek lukt :D

Een badje van kruipolie/regelmatig inspuiten met kruipolie ook al geprobeerd?
Ja, heb al een paar keer WD40 erin gespoten. Maar helaas geen beweging.
Lijkt er wel op. Heb zelfs al met een bijtel het los proberen te slaan, kop is namelijk toch al beschadigd van de bout omdat ik de griptang erop had gezet. Maar er beweegt echt 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:39:
Ik zou zelf gaan voor:

RAL 7015:

https://www.ralcolorchart...assic/ral-7015-slate-grey

of

RAL 7011:

https://www.ralcolorchart.com/ral-classic/ral-7011-iron-grey

Is een keer iets anders dan rood, zwart, etc etc ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Thoit schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:48:
[...]

[...]

Lijkt er wel op. Heb zelfs al met een bijtel het los proberen te slaan, kop is namelijk toch al beschadigd van de bout omdat ik de griptang erop had gezet. Maar er beweegt echt 0.
Hmm, ja WD40 ken ik niet echt als kruipolie. Toen ik met een irritante (anti-diefstal zo bleek later _O- ) bout zat werkte dit wel voor mij: https://www.toolstation.n...6/Zwaluw+kruipolie/p67299

kost ook de wereld niet, en wie weet helpt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

IMAL kruipolie gebruiken ipv WD40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

.
WD-40 is zoals de naam al zegt (Water Displacementspray) een waterverdrijver, geen kruipolie. Is op basis van koolwaterstoffen, terwijl olie op basis van vetten is. Beiden hebben een ander effect, dus kruipolie valt dan zeker nog te proberen. :)

Pagina: 1 ... 76 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht