Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-10 19:33
PilatuS schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:30:
[...]

Het LC8 blok is inmiddels redelijk bulletproof geworden. We zitten nu in 2018 met een blok dat in 2008 uitgekomen is. Toen het blok in 2008 voor het eerst in de RC8 kwam zijn er wel wat kleine problemen geweest, maar niets groots en sindsdien is het blok enorm doorontwikkeld. Van 1145cc naar de nu 1301cc met aanpassingen aan bijna alles zoals de krukas, vliegwiel, dubbele injectoren en nog heel veel meer.

Heb zelf nu iets meer dan 10.000km met mijn 2010 LC8 blok gereden en geen enkel probleem gehad op een lekke radiator na. Had in het begin wel wat olieverbruik, maar dat kwam omdat de zaak waar ik de motor gekocht had er 10w40 in gegooit had terwijl er origineel 10w50 in hoort te zitten. Later heeft KTM dat aanpast naar 10w60 wat ik er zelf vorig jaar in gedaan heb en sindsdien is het olieverbruik vrijwel 0.

Het mooiste van het blok vind ik nog het koppel. Zelfs bij 4000 toeren trekt de motor al als een idioot omdat ik daar al meer dan 100Nm koppel heb. Het maximale koppel zit onder de 7000 toeren :) Terugschakelen voor vermogen is iets wat nooit nodig is.
Je kunt altijd nog Lyndon Poskit (Uit mijn hoofd was de naam zo)sturen en die maakt er een preformance blok van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:26

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Panini schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:06:
[...]

Zo jammer dan weer hé. Heb je zo een prachtige machine en dan wordt de hele ervaring verpest door slechte betrouwbaarheid van de fiets. :o

Wat waren problemen waar jij tegenaan liep, en wat vond je van de rijeigenschappen?

[...]

Te groot, lomp, duur en kwetsbaar?
Valt wel mee hoor.
Mijn man heeft 'm op z'n streetglide en dat is naar volle tevredenheid

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tribunus schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:45:
[...]
Ik ben blij dat het een betrouwbare fiets is gebleken voor jou, hopelijk ben ik net zo fortuinlijk! Enige waar ik een beetje benauwd voor ben is de elektronica welke niet door de garantie wordt gedekt. En het apparaat zit er vol mee. Of is dat inmiddels niet meer zo? Heb er wel 4 jaar garantie op (2 jaar bijgekocht) just in case :9
Heb geen idee hoe het precies met de garantie op electronica zit. Mijn fiets heeft sowieso geen electronica op de ECU na, zelfs ABS zit er niet eens op :P Wel lekker om er 4 jaar garantie op te hebben :)
kneusteun schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:47:
[...]

Je kunt altijd nog Lyndon Poskit (Uit mijn hoofd was de naam zo)sturen en die maakt er een preformance blok van :)
Ben nu al heel tevreden met mijn blok. Heb het blok bij Ritzen per cilinder laten mappen wat het een andere motor maakt. Vooral het bokken op lage toeren was heel erg en dat is nu flink minder. Verder zijn de lambda's er uit wat ook gelijk het surging effect laat verdwijnen waar ik bij mijn SV een grote hekel aan had.

Qua vermogen en koppel doe ik nauwelijks onder voor een 2018 1290R. Standaard heeft die fiets 155pk en 125Nm op het achterwiel en mijn RC8 heeft 150pk met 125Nm op het achterwiel na het mappen. Terwijl mijn fiets dus 1145cc is en de 1290R 1301cc heeft scheelt het dus maar 5pk en het koppel is gelijk. Tuurlijk als je daar een andere uitlaat op gooit en laat mappen zal ie een stuk meer hebben, maar vond het kleine verschil toch wel erg opvallend. Voor mij is het niet nodig om nog meer uit het blok te halen gezien het vermogen en vooral hoe heerlijk het nu loopt. Bij iedere rit geniet ik nu enorm van het blok en dat was voor het mappen wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-10 11:03
Zondagskindje schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:49:
[...]

Valt wel mee hoor.
Mijn man heeft 'm op z'n streetglide en dat is naar volle tevredenheid
Ik las even over i.p.v heen en dacht dat je de Gimbal op de helm wilde bevestigen.
Maar ik denk dat op de helm toch wel wat betere beelden zal leveren dan op de zijkant van de motor of achter het ruitje. Waar heeft jou man het nu bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-10 21:49
Tribunus schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:45:
Enige waar ik een beetje benauwd voor ben is de elektronica welke niet door de garantie wordt gedekt. En het apparaat zit er vol mee. Of is dat inmiddels niet meer zo? Heb er wel 4 jaar garantie op (2 jaar bijgekocht) just in case :9
Dat speelde volgens mij alleen in Amerika, niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Raym09 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 07:25:
[...]

Als je het vaker wilt doen kun je er ook een kopen.

Ik heb zelf hier ooit een kettingset + klinker hier gekocht. Let wel dat je de juiste hebt, voor holle of massieve pinnen.

Voor het breken heb je overigens niet perse een pons nodig, alleen kun je daarna ook echt je ketting weggooien. Het klinken van een sluitschakel met massieve pinnen kan ook met 2 hamers gedaan worden.
Die gecombineerde prijs valt wel mee. Weet jij toevallig of hun ook het borgplaatje verkopen voor het voortandwiel?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
PilatuS schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:30:
[...]

Het LC8 blok is inmiddels redelijk bulletproof geworden. We zitten nu in 2018 met een blok dat in 2008 uitgekomen is. Toen het blok in 2008 voor het eerst in de RC8 kwam zijn er wel wat kleine problemen geweest, maar niets groots en sindsdien is het blok enorm doorontwikkeld. Van 1145cc naar de nu 1301cc met aanpassingen aan bijna alles zoals de krukas, vliegwiel, dubbele injectoren en nog heel veel meer.
Mijn 990 is ook een LC8 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Maegrim schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:25:
[...]

Mijn 990 is ook een LC8 ;(
De LC8 was er inderdaad eerder dan 2008, alleen in 2008 heeft de LC8 de vorm gekregen die het nu nog steeds heeft. Er zit een flink verschil tussen het eerste 1145cc LC8 blok tegenover de 990.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:24

A13X

Dude

thijsco19 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:47:
[...]

Die gecombineerde prijs valt wel mee. Weet jij toevallig of hun ook het borgplaatje verkopen voor het voortandwiel?
Geen idee :N

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
@ephymerous was bij jou de SAS al verwijderd? Ik heb zo'n setje besteld en er 2 geleverd gekregen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ik wil even jullie mening weten

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/k77icrz.jpg?1

Wat vinden jullie van deze afstand? Ik rij voorop. Reden met zijn tweeën.
Persoonlijk vind ik dit véél te dichtbij. Ik kon hem niet zien in mijn spiegels, het is minder dan een seconde afstand. Hij is van mening dat dit prima is. Mijn vriendin irriteerde zich er ook aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Aschtra op 17-05-2018 19:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:56
caesar1000 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:18:
[...]

Staat erin! :)

Het plannen van de 2e editie 'Tweakers Buitenlandreis' is weer begonnen, dus houd het aparte topic in de gaten voor meer informatie over de bestemming/datum/details van deze editie. :*)

In 2017 zijn we met een groep Tweakers naar de Eifel geweest waar we 2 dagen heerlijk hebben gereden. De 'Tweakers Buitenlandreis' is voor beginnende- en ervaren motorrijders een leuke manier om andere Tweakers te leren kennen en ervaring op te doen met het motorrijden in het buitenland/bochtige wegen. Voor meer informatie zie de oude en nieuwe posts in het aparte topic. :)
[afbeelding]
Tankiej in "Tweaker Mega Moto Meet"
*O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Aschtra schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:12:

[afbeelding]

Persoonlijk vind ik dit véél te dichtbij. Ik kon hem niet zien in mijn spiegels, het is minder dan een seconde afstand. Hij is van mening dat dit prima is. Mijn vriendin irriteerde zich er ook aan.
Prima, baksteen stijl en dus als jij hem nu niet ziet in je spiegels dan misschien gaan kijken hoe die afgesteld staan.
Maar heel misschien vergis ik me de de groothoeklens hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:01

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[afbeelding]

Helemaal goed zo. Niks meer aan doen. Als jij hem niet kan zien staan je spiegels verkeerd.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Nu online
Ah oke, naja dan zal 't wel aan mij liggen dat 0,7 seconden afstand normaal is. Ben benieuwd wat er was gebeurd als ik moest uitwijken en vol op de rem moest. Volgende keer proberen, met GoPro uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:04

[afbeelding]

Ik baseer mijn mening puur op gevoel: Ik zou er zelf iets verder achter rijden. Maar je weet het snel genoeg: Even je rem aantikken. Als hij zichzelf van schrik onderuit remt, zat hij er te dicht op :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:38

Ethirty

Who...me?

Aschtra schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:29:
Ah oke, naja dan zal 't wel aan mij liggen dat 0,7 seconden afstand normaal is. Ben benieuwd wat er was gebeurd als ik moest uitwijken en vol op de rem moest. Volgende keer proberen, met GoPro uiteraard.
Hij rijdt toch schuin achter je? Iets meer afstand is misschien wel netjes, maar als jij moet uitwijken heeft hij dat ook wel gezien gok ik.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Aschtra schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:29:
Daarom rijdt hij op de rechter helft en jij op de linker. Jij kan vooruit kijken en hij ook :)
Ik kan niet ver vooruit kijken door de camera die raar staat maar volgens mij is het een N weg en komt er weinig spannends aan.
Ik rij ook vaak zo en trek hem er wel eens naast om even te schreeuwen heen en weer :)

Voordeel van zo rijden is ook dat je beter te zien bent en in te schatten dan dat je achter elkaar rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Nu online
Ik weet het nut van om en om rijden wel, maar dan nog vind ik persoonlijk de afstand te dichtbij. Hij heeft ook 2-3x volledig naast mij gereden, en dan niet een paar seconden maar gewoon constant. Als we langzaam rijden niet erg, maar we reden tussen 80-100

[ Voor 13% gewijzigd door Aschtra op 17-05-2018 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02:19

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Aschtra Voor een 80 km weg vind ik het dichtbij, maar ik ben wel van mening dat je hem zou moeten zien in de spiegel.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Aschtra schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:42:
Ik weet het nut van om en om rijden wel, maar dan nog vind ik persoonlijk de afstand te dichtbij. Hij heeft ook 2-3x volledig naast mij gereden, en dan niet een paar seconden maar gewoon constant. Als we langzaam rijden niet erg, maar we reden tussen 80-100
Ja dan gewoon aangeven, ik neem aan dat het een bekende van je is ;)
Het is natuurlijk voor iedereen anders.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Zo!
Eerste AVB les achter de rug. Hóóp aanwijzingen om in 1x te verwerken 😱

Maar leuk!, dit is wel een blijvertje 👍

Eerst een beetje rondrijden om weer te wennen, tussendoor noodstop & precisiestop gedaan; de snelheidsbeleving is voor mij nog wel heel anders dan in de auto!

Volgende les wordt een halve AVD, benieuwd hoe me dat afgaat. Merkte wel vrij snel dat ik nog verkrampt zit.
Moest na een half uurtje een pauze inlassen, m’n polsen waren aan het protesteren, maar dat schijnt vrij normaal te zijn bij beginners 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
TheRookie schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:49:
Zo!
Eerste AVB les achter de rug. Hóóp aanwijzingen om in 1x te verwerken 😱

Maar leuk!, dit is wel een blijvertje 👍

Eerst een beetje rondrijden om weer te wennen, tussendoor noodstop & precisiestop gedaan; de snelheidsbeleving is voor mij nog wel heel anders dan in de auto!

Volgende les wordt een halve AVD, benieuwd hoe me dat afgaat. Merkte wel vrij snel dat ik nog verkrampt zit.
Moest na een half uurtje een pauze inlassen, m’n polsen waren aan het protesteren, maar dat schijnt vrij normaal te zijn bij beginners 😁
Krijg je AVB en AVD door elkaar?

Die polsen dat kan ook de positie op de motor zijn, op watvoor motor les je? Had zelf van de polsen geen last maar wel van de handpalmen omdat ik veel kneep in de handvaten. :p

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

AVD onderweg naar de AVB vermoed ik, tenzij ik -zonder het te weten- een natuurtalent ben 😉

Yamaha XJ6

Combi van knijpen en polsen te laag houden; ging op een gegeven moment beter klemmen met m’n benen, dat zat al een stúk beter 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
@TheRookie Ah da's een redelijk standaard lesmotor, dan is het idd de positie van je polsen. Zal vanzelf wel wat beter gaan :) Veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Ik ben nu aan het inpakken, morgenochtend vertrekken we voor een lang weekend naar de Eifel. Enorm veel zin in, maar ik heb een knagend gevoel dat ik iets aan het vergeten ben.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

[afbeelding]

Ik snap t wel, hij wil gewoon een goed uitzicht op n lekker kontje :+

Anyway, het is afhankelijk van de snelheid. Zoals je al zegt, minder dan 1 seconde afstand is wel wat krap aan, ookal ben je met de motor smaller en kan dus eventueel naast elkaar rijden.
Als je om een of andere reden moet uitwijken naar rechts en hij trekt net bij, dan is t wel een klapper.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:04

FortNine heeft weer een juweeltje van een video, en nog verdomd nuttige informatie ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
GSX-MAN schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:42:
Ik ben nu aan het inpakken, morgenochtend vertrekken we voor een lang weekend naar de Eifel. Enorm veel zin in, maar ik heb een knagend gevoel dat ik iets aan het vergeten ben.
Ik ook, huisje gehuurd bij Bad Münstereifel in de buurt. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Maegrim schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:09:
[...]

Cool, wij in Bad Bertrich. Rijden, eten, drinken, sterke verhalen met dikke sigaren, het jaarlijkse weekendje met de jongens.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-10 22:39
@ProfaNe en @Xepos: Heb even wat foto's gemaakt en in een Imgur album gestopt. De beschrijvingen staan in het engels, want tja, misschien wil ik het ooit hergebruiken op een engels forum/reddit of iets dergelijks.. :9 Ik hoop dat het idee/plaatje duidelijker is zo :)

https://imgur.com/a/6erKHco

Preview:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e0a4FTX.jpg?1

Als je geen ventilatie gat hebt of gewoon meer ruimte voorop de kin van de helm, dan zou je hem nog 'korter' kunnen monteren. Dan doe je de plakker verticaal (vergeleken met de mijne nu) en dan een klein stukje mounting arm van je cam case naar de plakker. Als ik ooit een volgend hem zou kopen en dan nog steeds film ga ik daar wel op letten. Is veel compacter dan.

[ Voor 47% gewijzigd door Leviathius op 17-05-2018 21:37 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:16:
[...]

Krijg je AVB en AVD door elkaar?

Die polsen dat kan ook de positie op de motor zijn, op watvoor motor les je? Had zelf van de polsen geen last maar wel van de handpalmen omdat ik veel kneep in de handvaten. :p
Ik moest altijd van en naar het oefenterrein rijden met de instructeur, kreeg je ook al les op de weg, mooie manier om te ontspannen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:58:
[video]

FortNine heeft weer een juweeltje van een video, en nog verdomd nuttige informatie ook!
Jammer dat ece ook niet helemaal te vertrouwen is en achterhaald.
ece is een minimum die gehaald moet worden, en dat is nogal eenvoudig dus veel van de "betere" producenten houden er eigen metingen op na.
Was ook wel een keer een promotor filmpje over.

DOT wordt in de hipster scene nog steeds veel gebruikt, dus dat probleem lost zichzelf wel op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:21

Destruction

(ex-)Automonteur

Leviathius schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:29:
Preview:
[afbeelding]

Als je geen ventilatie gat hebt of gewoon meer ruimte voorop de kin van de helm, dan zou je hem nog 'korter' kunnen monteren. Dan doe je de plakker verticaal (vergeleken met de mijne nu) en dan een klein stukje mounting arm van je cam case naar de plakker. Als ik ooit een volgend hem zou kopen en dan nog steeds film ga ik daar wel op letten. Is veel compacter dan.
De camera daar op de helm bevestigen lijkt me wat veiliger dan aan de rechter- of linkerkant.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:57

[afbeelding]

Prima zo schuin achter elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02:19

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

kneusteun schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:56:
[...]

Jammer dat ece ook niet helemaal te vertrouwen is en achterhaald.
ece is een minimum die gehaald moet worden, en dat is nogal eenvoudig dus veel van de "betere" producenten houden er eigen metingen op na.
Was ook wel een keer een promotor filmpje over.

DOT wordt in de hipster scene nog steeds veel gebruikt, dus dat probleem lost zichzelf wel op _/-\o_
AT rijden is hartstikke hip hoor. :+

Ryan en co hebben eerder de DOT code al afgekraakt.

Welke website's/motorbladen doen ook alweer hun eigen testen? Ik heb ze in een vorige versie van dit topic wel eens voorbij zien komen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
motoplus/motorrad heeft een eigen testmethode

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10 11:56
Deze vandaag binnen gekregen en gemonteerd :P

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/thumbs/images/g/KL4AAOSwkLhaHhlM/s-l225.jpg

Eindelijk geen naai machientje meer en met db killer prima geluidje.. :+

@TheRookie Probeer het gas wat verder te pakken, wat minder te knijpen en vooral niet leunen..
Het komt met de tijd wel goed, moet even wennen en vertrouwd raken.. ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Grubeater schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:42:
[...]

AT rijden is hartstikke hip hoor. :+

Ryan en co hebben eerder de DOT code al afgekraakt.
[video]

Welke website's/motorbladen doen ook alweer hun eigen testen? Ik heb ze in een vorige versie van dit topic wel eens voorbij zien komen.
promotor had ik laatst een filmpje van geplaatst geloof ik, maar er is genoeg over te vinden.
En toch blijven mensen die lidl en aldi helmen gebruiken, waarschijnlijk de zelfde mensen die loco gaan als ik keer geen crosslaarzen aanheb :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:14
Maegrim schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:52:
@ephymerous was bij jou de SAS al verwijderd? Ik heb zo'n setje besteld en er 2 geleverd gekregen :P
Bedankt voor het aan me denken. Ik heb deze winter de sas afgedopt :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Aschtra schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:42:
De eerste persoon rechts achter heeft 1 seconden afstand en de persoon links daar achter heeft 2 seconden afstand op de persoon die er recht voor rijd. Op die manier heb je per motorrijder maar 1 seconden, maar omdat de ene links en de ander rechts rijd heb je nogsteeds netjes 2 seconden op de persoon die recht voor je rijd. Vind ik zelf een prima manier. Dan is 0.7 seconden misschien wat weinig, maar het komt aardig in de buurt van de 1 seconden dus geen bezwaar. Omdat de ene links zit en de ander rechts kan je prima af met de helft afstand terwijl de mensen die beide links of rechts zitten netjes 2 seconden hebben. Qua zicht heeft iedereen ook netjes 2 seconden op die manier.

Helemaal naast iemand gaan rijden met 80 vind ik dan wel weer een slecht plan op hoge snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Onder het mom van random vragen: Hebben jullie een abonnement op een motortijdschrift waarin je af en toe wat meer leert? Of is het voornamelijk gericht op internet op onderzoek uitgaan als je iets specifieks wilt weten?
Ik zou best graag wat meer willen leren over motoren en techniek en alles, maar het internet is zo groot en ik heb niet echt iets specifieks om op te zoeken. Dus vandaar de vraag.. :p in tijdschriften staat vaak elke keer een artikel over iets van techniek oid of wellicht over rijtechniek dus dan kan ik daar elke keer wat bijleren. Het hoeft ook weer niet zo dat ik straks m'n hele motor in/uit elkaar kan sleutelen, gezien ik geen garage heb zal ik niet heel veel spectaculairs aan onderhoud zelf doen maar ik wil wel graag weten hoe alles werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:21
@SmurfLink ik krijg al jaren de Moto73 in de bus. Die hebben tegenwoordig ook altijd wel een techniek-artikeltje, de laatste keer over vering afstellen. Daarnaast vind ik de 'marathonmotor'-stukjes altijd wel leuk, waar iemand met een goed gebruikte motor even langs komt, controle krijgt en daar een verhaaltje over. Heb ik zelf ook een keer met de RSV in gestaan :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-10 23:40

Clush

Do as I say...

[afbeelding]

Ik vind het wel dicht op elkaar. En het is ook nergens voor nodig.

Dat je incidenteel zo dichtbij komt is prima, maar als dit de basispositie is zou ik het als voorste rijder niet prettig vinden. Je constant af moeten vragen of je wel naar rechts kan bewegen is gewoon niet relaxt. en waarom zou je niet gewoon 5 meter meer laten?

De reden dat baksteen-rijden goed is is ten eerste omdat het gewoon kan met een smal voertuig als een motor, en ten tweede omdat je een langere remweg hebt met 2 wielen ipv 4. En dus niet dat je de volgafstand kan halveren. Als er plotseling geremd moet worden heb je grote kans dat er ook uitgeweken wordt, dus je moet de volgafstand gewoon blijven tellen alsof je er direct achter zit.
PilatuS schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 02:41:
De eerste persoon rechts achter heeft 1 seconden afstand en de persoon links daar achter heeft 2 seconden afstand op de persoon die er recht voor rijd. Op die manier heb je per motorrijder maar 1 seconden, maar omdat de ene links en de ander rechts rijd heb je nogsteeds netjes 2 seconden op de persoon die recht voor je rijd. Vind ik zelf een prima manier.
Volgens mij is het een denkfout om aan te nemen dat je bij een incident niets te maken krijgt met de persoon op 1 seconde voor je.

... not as I do.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
Maegrim schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:09:
[...]

GSX-MAN schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 20:42:
Allebei veel plezier! Zal ook wel lekker druk worden tijdens het pinksterweekend :*)
@GSX-MAN Wat heb je nog meer nodig behalve een onderbroek en tandenborstel 8)
SmurfLink schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:25:
Onder het mom van random vragen: Hebben jullie een abonnement op een motortijdschrift waarin je af en toe wat meer leert? Of is het voornamelijk gericht op internet op onderzoek uitgaan als je iets specifieks wilt weten?
Ik zou best graag wat meer willen leren over motoren en techniek en alles, maar het internet is zo groot en ik heb niet echt iets specifieks om op te zoeken. Dus vandaar de vraag.. :p in tijdschriften staat vaak elke keer een artikel over iets van techniek oid of wellicht over rijtechniek dus dan kan ik daar elke keer wat bijleren. Het hoeft ook weer niet zo dat ik straks m'n hele motor in/uit elkaar kan sleutelen, gezien ik geen garage heb zal ik niet heel veel spectaculairs aan onderhoud zelf doen maar ik wil wel graag weten hoe alles werkt.
Met betrekking tot techniek ga je niet zoveel vinden in tijdschriften denk ik.
Wat zou je bijvoorbeeld willen weten? Aantal handige dingen:
  • Rijtechniek: Twist of the Wrist. Staat veel in over de basis
  • Motortechniek: werkplaatshandboek van je motor. Je kan ook wat standaard dingen opzoeken op Youtube denk ik. (olie,remblokken, ketting vervangen+smeren) Tot slot zijn er ook sleutelcursussen tussen de 200-300 euro die je leren je motor een kleine beurt te geven bijvoorbeeld.

[ Voor 52% gewijzigd door Panini op 18-05-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:28:
@SmurfLink ik krijg al jaren de Moto73 in de bus. Die hebben tegenwoordig ook altijd wel een techniek-artikeltje, de laatste keer over vering afstellen. Daarnaast vind ik de 'marathonmotor'-stukjes altijd wel leuk, waar iemand met een goed gebruikte motor even langs komt, controle krijgt en daar een verhaaltje over. Heb ik zelf ook een keer met de RSV in gestaan :)
Kijk, zoiets is precies wat ik zoek! :Y

https://www.tijdschriftnu.nl/26-nrs-louis-de-backpack-75
Ik zie dat ze een aanbieding hebben waarbij je een Louis rugtas cadeau krijgt. Enig idee of die tas kwalitatief wat is? Kan niet echt een modelnr eruit graven oid. Maar op zich is een stevige rugtas die motorgeschikt is best welkom.
Panini schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:03:

[...]

Met betrekking tot techniek ga je niet zoveel vinden in tijdschriften denk ik.
Wat zou je bijvoorbeeld willen weten? Aantal handige dingen:
  • Rijtechniek: Twist of the Wrist. Staat veel in over de basis
  • Motortechniek: werkplaatshandboek van je motor. Je kan ook wat standaard dingen opzoeken op Youtube denk ik. (olie,remblokken, ketting vervangen+smeren) Tot slot zijn er ook sleutelcursussen tussen de 200-300 euro die je leren je motor een kleine beurt te geven bijvoorbeeld.
Ik zoek juist algemene dingen, beetje basis maar vind het ook interessant om details te leren. Dat werkplaatshandboek ga ik zeker zoeken wanneer ik mijn motor heb, maar dat is meer gericht en heel specifiek. Juist zo'n tijdschrift heeft artikelen die wat algemener zijn en soms ook voor newbies wat leuke info. En gewoon iets leuks om op de luie zondag te lezen :9

[ Voor 38% gewijzigd door SmurfLink op 18-05-2018 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@SmurfLink "Gratis Louis backpack ter waarde van € 29,95" €30 vind ik voor een normale rugtas al erg goedkoop, helemaal voor iets dat geschikt is voor op de motor... Ik zou daar dus niet teveel van verwachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 12:43
SmurfLink schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:09:
[...]

Kijk, zoiets is precies wat ik zoek! :Y

https://www.tijdschriftnu.nl/26-nrs-louis-de-backpack-75
Ik zie dat ze een aanbieding hebben waarbij je een Louis rugtas cadeau krijgt. Enig idee of die tas kwalitatief wat is? Kan niet echt een modelnr eruit graven oid. Maar op zich is een stevige rugtas die motorgeschikt is best welkom.

[...]

Ik zoek juist algemene dingen, beetje basis maar vind het ook interessant om details te leren. Dat werkplaatshandboek ga ik zeker zoeken wanneer ik mijn motor heb, maar dat is meer gericht en heel specifiek. Juist zo'n tijdschrift heeft artikelen die wat algemener zijn en soms ook voor newbies wat leuke info. En gewoon iets leuks om op de luie zondag te lezen :9
Lijkt een beetje op de tas die je van Cap krijgt, gewoon een normale rugzak dus niet gericht voor op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10 20:51
kneusteun schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:46:
[...]

Het mooiste komt nog als mensen in 4k opnemen en vervolgens proberen te bewerken met een i3 uit het jaar 0 ;w
Heb zelf ooit 8k moeten doen voor een project en dat was op mijn 12 core al een hell, dus soms vraag ik me af hoeveel van de gebruikers daadwerkelijk 4K gebruiken.
Bewerken in Sony Vegas Pro gaat over het algemeen wel (aangezien de preview toch 1:2 of 1:4 met lagere kwaliteit is, tenzij anders aangegeven). Renderen gaat de meeste tijd inzitten, maar dat kan 's nachts ook en hoef je niet bij te zitten.
In 2003 2x een half uur durende motorfilm (source Digital8, overgeet met FireWire) geedit en op DVD formaat gemaakt met Adobe Premiere (was qua software stabiliteit een drama).
In 2014 een uur durende motorfilm geedit in HD-ready formaat (source was een GoPro4 Silver) in Adobe Premiere op een i5 laptop (was qua software nog steeds een drama)
Afgelopen jaar op een i7 laptop (met m.2 NVME SSD) met Vegas Pro en dat was een verademing. Source was GoPro4 Silver, output was full-HD progressive 24 of 25fps). Renderen duurt nog steeds lang, maar de software is veel stabieler en ondersteunt GPU rendering _/-\o_
Mijn nieuwe GoPro5 black ondersteunt 4K, maar dat durf ik nog niet aan qua opnemen en editen. Nadeel is wel: als de videostandaard over een x-aantal jaar 4K of 8K is dan ga je huilen van de kwaliteit van je eindvideo waar je een paar jaar daarvoor in lagere (toen dé standaard) ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 09:00
@SmurfLink Ik krijg elke maand de motoplus in de bus (via mijn werk). Leuk blad met veel inhoud denk aan verschillende testen, revieuws, reizen en nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Top dan negeren we die tas en vergelijken we met de gewone prijs. :p Ik ga even een lijstje maken van jullie suggesties en ze dit weekend ergens rustig met elkaar vergelijke welke me het meeste aanstaat. Thanks alvast voor de suggesties, meer zijn altijd welkom! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
@SmurfLink Het blad 'Motorrijder' van onze zuiderburen is ook de moeite waard. Lees die vaak in combinatie met de Motoplus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshje
  • Laatst online: 13-10 09:00
SmurfLink schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:55:
Top dan negeren we die tas en vergelijken we met de gewone prijs. :p Ik ga even een lijstje maken van jullie suggesties en ze dit weekend ergens rustig met elkaar vergelijke welke me het meeste aanstaat. Thanks alvast voor de suggesties, meer zijn altijd welkom! :Y
Geen idee waar je woont, Maar als je in de buurt van Arnhem bent mag je wel wat Motoplus bladen meenemen.

TS: Mij mag je ook toevoegen aan de lijst. Kawasaki ZX6R 2005 - Joshje - Gelderland (regio Arnhem)

[ Voor 9% gewijzigd door joshje op 18-05-2018 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@SmurfLink ik bedenk me net dat ik ook nog maandelijks (of wat is het) het blaadje van de MAG krijg. Ook wel interressant meestal, en voor €35 per jaar sowieso wel een zinnige organisatie om aan bij te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:40

[afbeelding]

Wanneer ik met een groep rijd mogen alleen bekenden van mij op zo'n afstand rijden, we kennen elkaars rijstijl immers. Een onbekende die aanhaakt moet niet proberen op deze afstand te rijden, ik heb dan continu het idee dat ik over m'n schouders moet kijken. Ik zorg er dan voor dat hij óf afstand houdt óf voor mij gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Laatst online: 15-10 20:47
Deze ochtend stond er een Suzuki GSX1300R naast mij. Toch maar een raar ding hoor :F

Afbeeldingslocatie: https://www.streetbike.co.uk/wp-content/uploads/Hayabusa-Black-1.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door SmokingSig op 18-05-2018 10:19 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chakotay
@SmokingSig wel met een verlengde achterbrug? Anders tellen ze niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Dat ding kende ik alleen als Hayabusha(?), inderdaad. lelijk ding..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[afbeelding]

Zoals @Clush al zei: te dichtbij. Begreep ik dat het een bekende is? Dan is er toch geen discussie als jij aangeeft dat ie wat meer afstand moet houden.

Vanmorgen reed de A4 op, tegelijkertijd met iemand op een donkergroene Diversion - wat een mafketel was dat. Reed ook graag op 1m afstand van me tijdens het filterijden en nadat ie me rechts had ingehaald (wat m al 4x eerder niet gelukt was wegens matig inzicht) ging ie nog een stuk 'file rijden' waar iedereen al 100 reed. Ook steeds op een paar meter afstand van zn voorganger. :F

Het suffe is dat je meer op dat soort lui gaat letten (moet gaan letten?) dan op de rest van het verkeer, wat uiteindelijk voor jezelf gevaarlijker is dan het rijgedrag van zo'n mafketel.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:25

steveman

Comfortabel ten onder

Brr, fris ritje, voor het werk aan "even" naar Tiel op en neer. Maar kan net deze maand nog een 105N/mm veer laten monteren op de striple, waar 95 standaard is.
wat ben ik blij dat ik in 10 minuten hardlopen op kantoor kan zijn

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Laatst online: 15-10 20:47
Chakotay schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:20:
@SmokingSig wel met een verlengde achterbrug? Anders tellen ze niet :P
Exact zelfde als de afbeelding. Buiten Hayabusa was in goudkleur ipv rood. Ik neem aan dat er niet veel van rondrijden in BE ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:38
darkkingll schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:20:
Dat ding kende ik alleen als Hayabusha(?), inderdaad. lelijk ding..
Is inderdaad een Hayabusa ja. Ze mogen dan wel snel zijn, toch zijn ze zo lelijk als maar zijn kan.
Nou vind ik dat Suzuki wel meer lelijke fietsen heeft, zoals de GSX...F serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
SmokingSig schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:42:
[...]

Exact zelfde als de afbeelding. Buiten Hayabusa was in goudkleur ipv rood. Ik neem aan dat er niet veel van rondrijden in BE ?
In NL zijn er een stuk of 45. (hier opgezocht, ik weet niet of BE ook een vergelijkbare open kentekendatabase heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:34
SmokingSig schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:19:
Deze ochtend stond er een Suzuki GSX1300R naast mij. Toch maar een raar ding hoor :F

[afbeelding]
#busalife

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:27

[afbeelding]
Ze schijnen in 'standaard' uitrusting dus zonder al die verlengde achterbrug fratsen, best comfortabele tourfietsen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020

[afbeelding]

Lijkt op de foto een vrij smalle weg met rechts geen enkele uitwijk mogelijkheid. Je moet jezelf afvragen of je daar wel baksteens wilt rijden in de eerste plaats.

Dat je de vraag stelt geeft al aan dat je zelf twijfels hebt over de afstand dus in dat geval meer afstand nemen. Het idee is vooral dat je beide relaxt rijdt zonder continu krampachtig elkaar in de gaten te moeten houden.
Je moet altijd de ander in de spiegel kunnen zien vindt ik zelf.

Wij rijden eigenlijk alleen baksteens op de snelweg of bredere autowegen.

[ Voor 3% gewijzigd door wilco1985 op 18-05-2018 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:26

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Panini schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:54:
[...]

Ik las even over i.p.v heen en dacht dat je de Gimbal op de helm wilde bevestigen.
Maar ik denk dat op de helm toch wel wat betere beelden zal leveren dan op de zijkant van de motor of achter het ruitje. Waar heeft jou man het nu bevestigd?
Nee niet op de helm, dat zou inderdaad erg onhandig zijn.
Hij heeft 'm op z'n stuur gemonteerd.
Ik zal in het weekend er een foto van maken als daar belangstelling voor is.

Hier ligt Bigtwin op de keukentafel.

[ Voor 10% gewijzigd door Zondagskindje op 18-05-2018 11:34 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Nu online
wilco1985 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:58:
[...]

Lijkt op de foto een vrij smalle weg met rechts geen enkele uitwijk mogelijkheid. Je moet jezelf afvragen of je daar wel baksteens wilt rijden in de eerste plaats.

Dat je de vraag stelt geeft al aan dat je zelf twijfels hebt over de afstand dus in dat geval meer afstand nemen. Het idee is vooral dat je beide relaxt rijdt zonder continu krampachtig elkaar in de gaten te moeten houden.
Je moet altijd de ander in de spiegel kunnen zien vindt ik zelf.

Wij rijden eigenlijk alleen baksteens op de snelweg of bredere autowegen.
Ik heb aangegeven dat ik het veel te dichtbij vond. Hij vond van niet, maar gaf aan er wel op te gaan letten. Hielp niets though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:47
cyntax schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:55:
[...]

Ze schijnen in 'standaard' uitrusting dus zonder al die verlengde achterbrug fratsen, best comfortabele tourfietsen te zijn.
Alleen al vanwege het stigma zou ik er niet op durven rijden :+ Helpt ook niet dat in deze regio (Rotterdam) er ontzettend veel verlengd rijden. Rijklaar wegen ze ook nog eens 266 kilo, zo'n verlengde achterbrug komt het gewicht dan al helemaal niet ten goede en die 196 pk is tegenwoordig ook niet echt speciaal. Ik heb er zelf nooit op gereden, maar qua specificaties ben ik in ieder geval niet overtuigd (dat is toch een beetje het praatje wat er verkocht wordt). Hij moet dan wel érg comfortabel rijden wil je met die motor rondrijden :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mr_zippey

[afbeelding]
Dan zie ik deze Suzuki GSX1400 liever.. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.suzukicycles.org/photos/GSX/GSX1400/2007_GSX1400_blwh1_800.jpg

Oh ennuh @Vrijdag plaatjes :P
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/45/06/ce/4506ce838f07f256ffdafeadaaa30cec.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door mr_zippey op 18-05-2018 12:29 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
SniperGuy schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:49:
[...]

Bewerken in Sony Vegas Pro gaat over het algemeen wel (aangezien de preview toch 1:2 of 1:4 met lagere kwaliteit is, tenzij anders aangegeven). Renderen gaat de meeste tijd inzitten, maar dat kan 's nachts ook en hoef je niet bij te zitten.
In 2003 2x een half uur durende motorfilm (source Digital8, overgeet met FireWire) geedit en op DVD formaat gemaakt met Adobe Premiere (was qua software stabiliteit een drama).
In 2014 een uur durende motorfilm geedit in HD-ready formaat (source was een GoPro4 Silver) in Adobe Premiere op een i5 laptop (was qua software nog steeds een drama)
Afgelopen jaar op een i7 laptop (met m.2 NVME SSD) met Vegas Pro en dat was een verademing. Source was GoPro4 Silver, output was full-HD progressive 24 of 25fps). Renderen duurt nog steeds lang, maar de software is veel stabieler en ondersteunt GPU rendering _/-\o_
Mijn nieuwe GoPro5 black ondersteunt 4K, maar dat durf ik nog niet aan qua opnemen en editen. Nadeel is wel: als de videostandaard over een x-aantal jaar 4K of 8K is dan ga je huilen van de kwaliteit van je eindvideo waar je een paar jaar daarvoor in lagere (toen dé standaard) ;(
In principe hou ik gewoon 1080p 50 fps aan.
Dat is goed te doen op me laptops en pc's.

4k is wel te doen op pc, maar dan moet ik dus wel zeggen dat het een hele dikke macpro is.
4k op mijn laptop is drama, op imac ook.
Kortom 4k editten is alleen mogelijk als jeminimaal een 1500+ pc systeem (alleen pc) hebt, en ik ga er niet vanuit dat iedereen zo'n pc heeft staan dus voordat 4k een echte standaard is zal nog wel even duren.

Heb nu een project lopen waarbij de resolutie 4 tot 5X 4K gaat worden en dat wordt dus meteen verhaaltje render farm.
Maar goed ik irriteer me beetje aan die marketing van 4K action cams, omdat het gewoon voor 90% van de gebruikers niet bruikbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Streskip schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:50:
[...]

Alleen al vanwege het stigma zou ik er niet op durven rijden :+ Helpt ook niet dat in deze regio (Rotterdam) er ontzettend veel verlengd rijden. Rijklaar wegen ze ook nog eens 266 kilo, zo'n verlengde achterbrug komt het gewicht dan al helemaal niet ten goede en die 196 pk is tegenwoordig ook niet echt speciaal. Ik heb er zelf nooit op gereden, maar qua specificaties ben ik in ieder geval niet overtuigd (dat is toch een beetje het praatje wat er verkocht wordt). Hij moet dan wel érg comfortabel rijden wil je met die motor rondrijden :9
In de drag scene worden ze veel gebruikt omdat de blokken nogal bombproof zijn.. je kan ze behoorlijk tunen.. en de airodynamica is ook goed natuurlijk..
Maar tegenwoordig met de H2 is het wel al een achterhaald model..
Jammer van het stigma want ik vind ze wel cool...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:17

Secsytime

Automagisch

SmurfLink schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:55:
IMO is er maar één echt motorblad en dat is de Engelse MCN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ToolkiT schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:11:
[...]

In de drag scene worden ze veel gebruikt omdat de blokken nogal bombproof zijn.. je kan ze behoorlijk tunen.. en de airodynamica is ook goed natuurlijk..
Achterhaald door de H2? Er waren al andere motoren die je kon overwegen als je voor een dikke sport/tour wilde gaan met een hoop vermogen. Denk bijv aan: Kawasaki ZZR1400, BMW K1300S. De H2 is eigenlijk ook weer een vreemde eend: sportiever dan deze modellen, maar ook geen 'echte' supersport.

Qua looks.. de Hayabusa vind ik persoonlijk niks, maar ieder zn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Secsytime schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:28:
[...]

IMO is er maar één echt motorblad en dat is de Engelse MCN.
Ik heb een abbo op zowel Ride als Bike magazines en moet zeggen dat Ride mijn favo blad is..
noes schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:29:
[...]

Achterhaald door de H2? Er waren al andere motoren die je kon overwegen als je voor een dikke sport/tour wilde gaan met een hoop vermogen. Denk bijv aan: Kawasaki ZZR1400, BMW K1300S. De H2 is eigenlijk ook weer een vreemde eend: sportiever dan deze modellen, maar ook geen 'echte' supersport.

Qua looks.. de Hayabusa vind ik persoonlijk niks, maar ieder zn smaak.
Ride heeft net toevallig een heel stuk over de H2 SX, welke wel de uber sport-tourer is (de H2 is wat meer extreem).

[ Voor 58% gewijzigd door ToolkiT op 18-05-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

ToolkiT schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:30:
[...]

Ik heb een abbo op zowel Ride als Bike magazines en moet zeggen dat Ride mijn favo blad is..
Die kende ik nog niet, volgende keer als ik in de UK ben maar even aanschaffen! Lijkt me meer gericht op toeren (in de UK)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Secsytime schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:32:
[...]

Die kende ik nog niet, volgende keer als ik in de UK ben maar even aanschaffen! Lijkt me meer gericht op toeren (in de UK)?
Het is een beetje een mix: nieuwe modellen, mooie locaties, verslagen van reizigers, buyers guides, specials..etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10 20:51
ToolkiT schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:11:
[...]

De eerste Hayabusa modellen (1999) waren gewild omdat ze onbegrensd waren (vwb de Gentlemens agreement 300km/h) of makkelijk te ontgrenzen waren. Toen heeft Suzuki een bijna onverwoestbaar statement gemaakt vwb hard rechtdoorrijdende motorfietsen waar ze nu nog de vruchten van plukken (het model loopt dus al bijna 20 jaar, bijna ongewijzigd!)
Een turbo is er ook makkelijk op te zetten dus toen was het hek helemaal van de dam. Toen ging de Ghostrider er ook nog eens op rijden en filmpjes maken in het begintijd van het internet en de hype was compleet.
Tegenwoordig stelt de Busa qua techniek niet meer zoveel voor, die is voorbijgestreefd door Panigale, S1000RR en H2 achtige machines. Toch is en blijft een Hayabusa in bepaalde bevolkingsgroepen nog die cult status behouden, alhoewel die ook meer overstappen naar het eerder genoemde trio Hypersports...

Als je een Busa hebt zit er in 90% van de gevallen een verlengde achterbrug op, alleen deze helm mist vaak nog :+

Afbeeldingslocatie: http://www.noveltyhelmetshop.com/product_images/b/566/germanchrome_8__35030_zoom.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ToolkiT schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:30:
[...]

[...]

Ride heeft net toevallig een heel stuk over de H2 SX, welke wel de uber sport-tourer is (de H2 is wat meer extreem).
Ja, die was ik idd vergeten! H2 SX is echt wel een gaaf beest :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:34

Vrijdag

De Zwarte

Busa's zijn dacht ik erg populair bij Antillianen. Waarom weet ik trouwens niet. Dacht ooit ergens gelezen te hebben (hier?) omdat er op de Antillen vrij weinig te doen is qua motorrijden en ze dan maar gaan dragracen. Dat is dan hiernaartoe overgewaaid.

Vorig jaar had ik circuittraining op Lelystad (hoi andere tweaker!) en in mijn groepje zat er een Antilliaan met een standaard (?)Busa. Hij vond die verlengde achterbrug maar niets trouwens, kon hij geen bochten mee maken :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n K1300 klinkt met een leuke uitlaat eronder wel erg lekker trouwens. Ik ben weg van het geluid van die boxer, maar zoiets is wel leuk. Of die nieuwe HP4 met de traction control, het had net zo goed muziek kunnen heten, heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:22:
Busa's zijn dacht ik erg populair bij Antillianen. Waarom weet ik trouwens niet. Dacht ooit ergens gelezen te hebben (hier?) omdat er op de Antillen vrij weinig te doen is qua motorrijden en ze dan maar gaan dragracen. Dat is dan hiernaartoe overgewaaid.

Vorig jaar had ik circuittraining op Lelystad (hoi andere tweaker!) en in mijn groepje zat er een Antilliaan met een standaard (?)Busa. Hij vond die verlengde achterbrug maar niets trouwens, kon hij geen bochten mee maken :P
Als je geen fatsoenlijke bochten hebt om te rijden, zoals het is op die eilanden daar, dan ga je maar hard rechtdoor rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:25

steveman

Comfortabel ten onder

Of zoveel mogelijk rubber achterlaten met een zo laag mogelijke snelheid.

Bandentent beginnen daar :9

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Ik heb werkelijk een pesthekel aan mensen die geen afstand houden, als ik op de motor zit, maar ook als ik met iemand mee rij. Ze nemen dan de gok met het leven van een ander. Je hebt groot gelijk, hoewel je op een recht stuk in blokformatie je iets meer kunt permitteren omdat je naast elkaar tot stilstand kunt komen. Desondanks, afstand houden....

Het maakt het hele rijden zoveel veiliger maar ook soepeler. Vriend van me reed terug vanaf Oostenrijk, 170, rijdt zichzelf op de rechterbaan praktisch vast, gaat naar de linkerbaan op <5m van z'n voorganger...met 170. Vervolgens zie ik drie auto's verder remlichten (reed allemaal kort op elkaar) en hij reageert niet: dan heb je mij echt instant tegen het dak zitten. Grappige was dat de vader van een vriend meereed, ook zei van joh rij maar wat rustiger, diezelfde man gaf geen kick toen ik met 180+ het stuur overpakte. Maarja ik weef overal rustig tussendoor met ruime afstand, hoef de remmen praktisch nooit aan te raken dan :)

De meeste mensen in m'n omgeving die een broertje dood hebben aan afstand houden hebben dan ook al wel eens wat geraakt. Ze leunen vaak op het anticipatievermogen van hun medeweggebruikers en dat gaat nogal eens mis. Ik heb nog nooit wat geraakt en dat hou ik graag zo :P Op de motor los ik het soms op door de snelheid 25kmh terug te laten vallen en dan op het gas te gaan staan als gebaren niks uithalen. Doei :w

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
SniperGuy schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:47:
[...]

Als je een Busa hebt zit er in 90% van de gevallen een verlengde achterbrug op, alleen deze helm mist vaak nog :+

[afbeelding]
Nee, dit past meer bij de choppers toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou bij die MF-meetings genoeg van dit stereotype en dan bij voorkeur tijden lang donuts maken met een licht slippend achterwiel. Gasten kunnen wel sturen wat dat betreft, ik kan het niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Vrijdag schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:22:

Opzich kan je op Curacao heel mooi rijden, alleen is het wegdek gewoon heel erg slecht. En daarnaast is het eiland ook niet heel erg groot.. dus dan rij je vaak hetzelfde rondje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Leviathius schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:29:
@ProfaNe en @Xepos: Heb even wat foto's gemaakt en in een Imgur album gestopt. De beschrijvingen staan in het engels, want tja, misschien wil ik het ooit hergebruiken op een engels forum/reddit of iets dergelijks.. :9 Ik hoop dat het idee/plaatje duidelijker is zo :)

https://imgur.com/a/6erKHco

Preview:
[afbeelding]

Bedankt voor de foto's _/-\o_ Ziet er goed uit zo! Deze setup ga ik ook is fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:07
Zucht. Mijn wakker word momentje weer gehad. Stond voor de brug dus dacht als ik de afslag pak kan ik via de andere brug een stuk verder. Net toen ik afsloeg zag ik dat de boot juist richting de brug ging waar ik naar toe wou. Dus toch maar weer even keren. Scherpe halve draai, bijna door. Voelde ik mijn voorwiel weg glijden :X. Heb hem nog op kunnen vangen maar ik was wakker! :)

@mr_zippey was jij dat nou vanochtend op de ravensteinweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
R0y. schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 17:32:
Zucht. Mijn wakker word momentje weer gehad. Stond voor de brug dus dacht als ik de afslag pak kan ik via de andere brug een stuk verder. Net toen ik afsloeg zag ik dat de boot juist richting de brug ging waar ik naar toe wou. Dus toch maar weer even keren. Scherpe halve draai, bijna door. Voelde ik mijn voorwiel weg glijden :X. Heb hem nog op kunnen vangen maar ik was wakker! :)

@mr_zippey was jij dat nou vanochtend op de ravensteinweg?
Een bijna oopsie dus, gelukkig goed vanaf gekomen dan :)

Het zou kunnen, als ik die weg opzoek is het een klein stukje bij de torenweg in Middelburg (bij die voormalige ROC locatie) Kwam trouwens al best wat mede motoristen tegen vanmorgen.

Anyways hier een maps linkje van het rondje dat ik vanmorgen tussen 8u en 9u gedaan had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het gisteren ook, wat los grind, dus de motor schoof wat. Moet wel zeggen dat ik er steeds minder van schrik, zelfde als teerstrepen of oneffenheden, meestal is het een kwestie van rustig doorgaan en met oneffenheden met wat spierballen de motor toch plat duwen als 'ie even niet wil: gaat vaak met minder drama dan ik vooraf verwacht in zo'n situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
mr_zippey schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:50:
[...]

Een bijna oopsie dus, gelukkig goed vanaf gekomen dan :)

Het zou kunnen, als ik die weg opzoek is het een klein stukje bij de torenweg in Middelburg (bij die voormalige ROC locatie) Kwam trouwens al best wat mede motoristen tegen vanmorgen.

Anyways hier een maps linkje van het rondje dat ik vanmorgen tussen 8u en 9u gedaan had..
Dan was jij het. Jij kwam uit de richting van de gevangenis en ging rechtdoor op de rotonde. Ik rechts af richting de oude ROC locatie. Was rond 08:55!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mr_zippey
R0y. schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:06:
[...]

Dan was jij het. Jij kwam uit de richting van de gevangenis en ging rechtdoor op de rotonde. Ik rechts af richting de oude ROC locatie. Was rond 08:55!
Het bewijs.. >:)
R0y_20180518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SmurfLink schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:50:
[...]

Da's flink pittig. Juist met dit mooie weer.
Het ging hier afgelopen week over ook nog even over gereedschap dus naar aanleiding van dát gesprek: Ik ben hier ook een nieuwe gereedschapskist aan't maken voor m'n gereedschap.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ka04leKzz62u1qqYaOY2HcqU/medium.jpg

Maar om dan ook maar even op jouw opmerking aangaande 't lekkere weer én niet kunnen rijden terug te komen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WL9Vc4rYXXi2EUHzfMT5fo5z/medium.jpg

Dát ding kan nu dus niet naar buiten (óók niet door de voordeur doordat ook dáár alles "open" ligt vanwege leidingwerk wat naar die gereedschapskist moet.....) .... :(

>:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Gixxer lenen? :+ Ben dit weekend toch weg en onderweg :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:21

Destruction

(ex-)Automonteur

@wimmel_1 zoiets zou ik hier ook graag doen. Woon echter in een (oud) huurhuis, ik heb in principe al wel toestemming van de verhuurder om de schuur af te breken en een nieuwe (grotere) te bouwen, maar ik heb er toch ook wel iets op tegen om (veel) geld te steken in het huis van een ander, zegmaar :+

Mijn huidige schuur houdt niet echt ruimte over, met een stelling, een werkbank, en de heftafel erin staat-ie redelijk vol en heb ik nog net de ruimte om aan de motor te werken, zegmaar. Een schuur erbij bouwen ligt meer voor de hand, maar da's ook makkelijker bedacht dan gedaan. Ik wil ook nog graag een beetje tuin overhouden :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Joopieboy schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 22:24:
Gixxer lenen? :+ Ben dit weekend toch weg en onderweg :P
Ik zal zo even mijn adres gegevens en de code van de garage deur sturen. Zondag haal je hem weer op? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 12:43
Even over de motor toer. De datum is beslist en is 15 juli geworden. Wil je meerijden? Kijk dan even hier.
Pagina: 1 ... 75 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht