Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
noes schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:26:
[...]

Misschien vertekent je camera het beeld een beetje, maar het lijkt alsof je de motor naar beneden drukt terwijl je zelf een beetje naar buiten leunt? Of dat je iig helemaal rechtop blijft zitten. Als je schuift met de kont kan je de motor -ook op hogere snelheden- rechter op houden, waardoor je meer controle houdt en je bochten makkelijker worden.
Oh dat zou kunnen, daar moet ik eens op letten! Ik neem de bochten een beetje zoals ik dat in het zand doe eigenlijk, en op asfalt hoort dat inderdaad niet, maar daar ga ik zelden echt hard en daar ligt mijn focus momenteel ook niet.

Maar goed, voor de komende anderhalve week mag het profiel op de dunlops er helemaal af dus dan kan ik nog een beetje bochtjes pakken :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:30:
[...]

Kissing the mirror is bij iedere motor op straat een goed plan inderdaad :)

Edit: Met je kont schuiven is niet eens nodig toch gezien de hellingshoek ? Als ik een dijk pak blijf ik met mijn kont vrijwel altijd in het midden zitten. Wel met het bovenlichaam flink naar de spiegel en het gewicht van mijn bovenlichaam op de ene of andere bil. Tuurlijk kan je nog een stapje verder gaan, maar zelfs zonder te gaan verzitten kan je flink hard gaan als je maar met je bovenlichaam naar zijkanten gaat.
Nee, niet nodig, maar ik vind het zelf wel fijner om een stukje te verschuiven op het zadel. Dit kost wat oefenen, maar als je het vrijwel altijd doet maakt het nauwelijks meer uit hoe hard je een bocht pakt. (niet dat ik jou dat uit hoef te leggen :) ).
HTT-Thalan schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:40:
[...]

Oh dat zou kunnen, daar moet ik eens op letten! Ik neem de bochten een beetje zoals ik dat in het zand doe eigenlijk, en op asfalt hoort dat inderdaad niet, maar daar ga ik zelden echt hard en daar ligt mijn focus momenteel ook niet.

Maar goed, voor de komende anderhalve week mag het profiel op de dunlops er helemaal af dus dan kan ik nog een beetje bochtjes pakken :9.
Dat is prima voor langzame bochten natuurlijk (zo leren we het ook bij AVB), maar voor de snellere precies niet wat je wil. Zoals @PilatuS al zei: 'Kissing the mirror' is een heel goede basis. Zoek maar es op die term en je vind zat filmpjes om het beter uit te leggen dan ik in tekst kan :9

[ Voor 30% gewijzigd door noes op 16-05-2018 22:42 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
noes schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:40:
[...]

Nee, niet nodig, maar ik vind het zelf wel fijner om een stukje te verschuiven op het zadel. Dit kost wat oefenen, maar als je het vrijwel altijd doet maakt het nauwelijks meer uit hoe hard je een bocht pakt. (niet dat ik jou dat uit hoef te leggen :) ).
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe hard je gaat. Als ik een dijk pak rij ik wel lekker door, maar niet zo hard dat verzitten echt nodig of nuttig is. Vind het wel prettig om op straat te blijven zitten en puur met het bovenlichaam er naast te gaan hangen. Met het bovenlichaam ga ik dan ook wel vrij ver als ik hard door de bocht ga. Pak ik een snelle oprit of afrit of ga ik naar het circuit dan ga ik er wel naast hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 12:43
noes schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:40:
[...]

Dat is prima voor langzame bochten natuurlijk (zo leren we het ook bij AVB), maar voor de snellere precies niet wat je wil. Zoals @PilatuS al zei: 'Kissing the mirror' is een heel goede basis. Zoek maar es op die term en je vind zat filmpjes om het beter uit te leggen dan ik in tekst kan :9
Hm, zal zeker ook aan mijn zoekgeschiedenis liggen maar ik krijg geen goede resultaten op YouTube. Geprobeerd met alleen kissing the mirror en dan met zoektermen als motorcycle / technique / riding maar allemaal vreemde filmpjes.

Nvm, Google geeft betere resultaten maar nog steeds geen filmpje.

[ Voor 5% gewijzigd door Xepos op 16-05-2018 22:53 . Reden: Google werkt beter! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-10 17:13

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

HTT-Thalan schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:40:
[...]

Niet om het een of ander, maar banden kunnen ook versleten zijn als het profiel nog niet 'op' is. Zodra jij merkt dat je nieuwe banden nodig hebt omdat het weggedrag niet meer je van het is, moet je ze vervangen. Die laatste paar mm (sowieso hebben de meeste motorbanden maar een paar mm?) wegrijden omdat je denkt dat je banden nog niet versleten zijn doet mij afvragen waarom je dan überhaupt nieuwe banden hebt besteld?

Oh ja, en afschuinen alleen tot 30 kmh. Tenminste, zo heb ik het geleerd tijdens rijles van de KNMV instructeur. Daarboven meeleunen. Ik neem aan dat je wel harder rijdt dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Icephase schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:52:
[...]

Niet om het een of ander, maar banden kunnen ook versleten zijn als het profiel nog niet 'op' is. Zodra jij merkt dat je nieuwe banden nodig hebt omdat het weggedrag niet meer je van het is, moet je ze vervangen. Die laatste paar mm (sowieso hebben de meeste motorbanden maar een paar mm?) wegrijden omdat je denkt dat je banden nog niet versleten zijn doet mij afvragen waarom je dan überhaupt nieuwe banden hebt besteld?
Voor weggebruik zijn ze nog niet versleten (ik heb nog wel een millimeter of 2, 2,5 over) en ze rijden nog geweldig maar omdat het een 50/50 band is, en ik voor de komende rit heel veel zachte bosgrond, modder en los zand verwacht, zijn ze daar niet goed genoeg meer voor.

Ik besloot dus om voor een lage(re) prijs een set meer offroad gerichte banden te kopen om lekker los te kunnen gaan offroad en daarbij te accepteren dat ze wat sneller slijten, wat niet erg is want ik betaal erg weinig voor de set.

Zodra de zomer ten einde is en ik deze 'op' gereden heb komt er weer een setje 50/50's op voor herfst en winter.

Ter vergelijking: ik betaal nu voor de hele set inclusief montage wat ik normaal alleen voor een achterband betaal :P. De Dunlops heb ik nu 16k gereden, waarvan 1 voorband (nog 3 tot 4mm over, maar hij krijgt droogtescheuren) en 2x een achterband.

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-05-2018 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Xepos schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:51:
[...]

Hm, zal zeker ook aan mijn zoekgeschiedenis liggen maar ik krijg geen goede resultaten op YouTube. Geprobeerd met alleen kissing the mirror en dan met zoektermen als motorcycle / technique / riding maar allemaal vreemde filmpjes.

Nvm, Google geeft betere resultaten maar nog steeds geen filmpje.
Je kan op YouTube ook even kijken naar: Motorcycle body position. Opzich maakt het weinig uit of je er naast gaat hangen of niet. Wat je met je bovenlichaam doet terwijl je in het midden blijft zitten is gelijk aan bij er naast gaan hangen. Een filmpje waarbij mensen er naast gaan hangen voldoet net zo goed en daar zijn er heel veel van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Vanavond ff een front paddock stand voor de cb1000R gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PpMcdZf1yl6eGlWycY7LzLd4/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/36SpNYmo9Q9W2Lt3Xmtcg1ah/thumb.jpg

Mooi stabiel in combinatie met stand aan het achterwiel.

Volgende week vrijdag met 5 man een weekend met de motor naar Trois-Ponts België. Iemand hier nog leuke plekken/routes/advies?

[ Voor 13% gewijzigd door Aapie op 16-05-2018 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:43:
[...]

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe hard je gaat. Als ik een dijk pak rij ik wel lekker door, maar niet zo hard dat verzitten echt nodig of nuttig is. Vind het wel prettig om op straat te blijven zitten en puur met het bovenlichaam er naast te gaan hangen. Met het bovenlichaam ga ik dan ook wel vrij ver als ik hard door de bocht ga. Pak ik een snelle oprit of afrit of ga ik naar het circuit dan ga ik er wel naast hangen.
Klopt ja, maar door het altijd een beetje te doen is het niet meer zo 'spannend' als ik eens een bocht sneller wil pakken.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 23:50:
[...]

Klopt ja, maar door het altijd een beetje te doen is het niet meer zo 'spannend' als ik eens een bocht sneller wil pakken.
Misschien ben ik gewoon lui :P Als ik op straat rij gebruik ik niet de volledige band maar hou altijd een stukje over. Voor mij is dan verzitten niet nodig. Heb geen zin om met mijn kont de hele tijd van de ene naar de andere kant te gaan op een mooie dijk, maar blijf gewoon lui in het midden zitten :) Door wel met het bovenlichaam naar de binnenkant van de bocht te gaan is voor mij op staat dus voldoende. Het voordeel daarvan is dat ik ook in een bocht steeds verder kan gaan, midden in een bocht verzitten is niets voor mij, maar puur alleen met het bovenlichaam kan je steeds verder gaan terwijl je al in de bocht zit. Als ik een bocht hard pak en wel ga verzitten doe ik dat altijd voor de bocht, maar dat komt op straat dus niet vaak voor.

Af en toe is het ook wel heerlijk om wel met verzitten een bocht te pakken. De snelheid ligt dan een stuk hoger dan normaal waarbij ik voor de bocht zo ver mogelijk met mijn kont op de hoek van het zadel ga zitten net zoals ik op het circuit doe. Doe dat dus op staat niet vaak, maar daarom is het ook wel extra leuk als ik het wel eens doe.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 17-05-2018 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:28

thijsco19

KTM 990 SMT

Heeft er toevallig iemand in regio Rotterdam een kettingpons set te leen?
Gisteren een offerte aangevraagd voor het wisselen van de banden, kettingsets en een kleine beurt. Kwam een beetje (te) hoog uit dus wil graag wat zelf doen. Scheelt een berg in de kosten.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:50

A13X

Dude

thijsco19 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 06:38:
Heeft er toevallig iemand in regio Rotterdam een kettingpons set te leen?
Gisteren een offerte aangevraagd voor het wisselen van de banden, kettingsets en een kleine beurt. Kwam een beetje (te) hoog uit dus wil graag wat zelf doen. Scheelt een berg in de kosten.
Als je het vaker wilt doen kun je er ook een kopen.

Ik heb zelf hier ooit een kettingset + klinker hier gekocht. Let wel dat je de juiste hebt, voor holle of massieve pinnen.

Voor het breken heb je overigens niet perse een pons nodig, alleen kun je daarna ook echt je ketting weggooien. Het klinken van een sluitschakel met massieve pinnen kan ook met 2 hamers gedaan worden.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-10 20:47
Je mag mijn locatie veranderen naar Vlaams-Brabant (BE) @lolgast

Enig idee wanneer de lijst met leden wordt geupdate ?

[ Voor 30% gewijzigd door SmokingSig op 17-05-2018 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
SmokingSig schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:12:
Je mag mijn locatie veranderen naar Vlaams-Brabant (BE) @lolgast

Enig idee wanneer de lijst met leden wordt geupdate ?
Volgens mij was lolgast op vakantie, dus zou je 't even aan een van de andere topicstarters kunnen vragen, dan gaat het sneller.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:31
Ik zit inderdaad nog wel even aan de andere kant van de oceaan en heb alleen mijn telefoon bij me. @Chakotay kan dit vast oplossen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:21

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Bedankt!

Nu nog de nieuwe mensen van de vorige posts :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51
oh ja @Chakotay, zou jij mij ook nog willen toevoegen aan het lijstje?
Furbz4300 | Suzuki | GSXF 600 | 1995 | Utrecht

Hoewel die helaas even niet meer mag rijden van mij. De inlaatrubbers zijn gescheurd, dus druk bezig om die te vinden voor niet al te veel.

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Furbz4300 staat er nu ook in. Alles wat er verder de afgelopen week oid tussen staat zou ik een keer voor moeten gaan zitten om het topic door te spitten & bij elkaar te verzamelen, wat nu op het werk niet zo handig is.

Over je inlaatrubbers, kijk even bij Roukema, Boonstra of 2ehandsonderdelen.nl :)

[ Voor 17% gewijzigd door Chakotay op 17-05-2018 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
Chakotay schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:05:
@Furbz4300 staat er nu ook in. Alles wat er verder de afgelopen week oid tussen staat zou ik een keer voor moeten gaan zitten om het topic door te spitten & bij elkaar te verzamelen, wat nu op het werk niet zo handig is.

Over je inlaatrubbers, kijk even bij Roukema, Boonstra of 2ehandsonderdelen.nl :)
Ik doe het wel even voor jou :)

*update* Deze mag je aanpassen/updaten:

2008 Triumph Street Triple - DragonSlayer666

Yamaha MT-07 2015 - Leviathius

Honda cb600f uit 2000 - alexthegrat - Gelderland

yamaha tracer 2015 racing blue - PheraX

Triumph Speed Four 2006 - MrXen0 - Overijssel.

Kawasaki Z1000SX 2013 - TheBrut3 - Noord-Brabant.

vstrom 650 - Patrock - (motor er bij en verhuisd naar Gelderland)

S1000RR - noes (Fazer motor mag uit TS)

Harley Nightrod Special 2007 + Suzuki Streetfighter - FragDaddy

Softail Slim FLSL 2018 - Zondagskindje - Groningen (Fat Bob motor mag uit TS)

RSV 2017 - xos (R1 motor mag uit TS)

[ Voor 39% gewijzigd door SmokingSig op 17-05-2018 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kan je mijn locatie ook aanpassen: Reading, UK

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Laatst online: 18:43

Kan je mij ook toevoegen in de start post? KTM Superduke 1290 R / 2018 / Gelderland.

En een vraag aan alle anderen, iemand die een dealer weet voor een slipon van SC-Project? Ben met name geïnteresseerd in de SC1-R Muffler of de Conic Silencer. Helaas weet ik alleen het verschil niet. Iemand bekend met beide slipon's ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-10 22:39
Tribunus schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:39:
[...]

Kan je mij ook toevoegen in de start post? KTM Superduke 1290 R / 2018 / Gelderland.

En een vraag aan alle anderen, iemand die een dealer weet voor een slipon van SC-Project? Ben met name geïnteresseerd in de SC1-R Muffler of de Conic Silencer. Helaas weet ik alleen het verschil niet. Iemand bekend met beide slipon's ?
Bekend met SC project ben ik niet, ken ze alleen van foto's en filmpjes. Als je niet per se een offline dealer zoekt zou je Bolski van uitlaatstore.nl een berichtje kunnen sturen. Die handelen erg veel in uitlaten en sowieso ook SC Project.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:52:
De bandenkeuze is erdoor *O*.

Voor een Mitas B E-10 en achter een Mitas E09 Dakar (de E010 hebben ze achter niet in mijn maat schijnbaar). Met versterkt canvas :).

[afbeelding]

Voor een 90/90/21 en achter 130/80/17. De Dunlops blijven er nog de komende weken op liggen om de laatste millimeters eraf te rijden en vlak voor de ITT eind deze maand komen de Mitas bandjes erop.

Oh, en ik zat voor het eerst vast vandaag, nota bene in een dorpje _O-.

[afbeelding]

Weg opgebroken, geen probeem, gebeurt daar wel vaker. Even door het zand baggeren. Maar het is laat, woonwijk enzo, ik denk ik doe het extra kalm aan. Enige uitweg aan het einde was echter een flink hoogte verschil, en ik had natuurlijk veel te weinig vaart :P.

Dus toen stond ik daar:

[afbeelding]

Achterwiel compleet ingegraven, en voorwiel stond te hoog dus ik ging geen kant meer op :D.
Vriendelijke voorbijgangers hebben me vervolgens geholpen het gevaarte eruit te trekken, en met een dot gas was ik onsubtiel over het oranje spul heen, op naar mijn bestemming.

Oh, en omdat ik op dezelfde rit ook nog even de snelweg meepakte:

[...]

[afbeelding]

180 of 270 graden rond de snelweg op of af, ik begrijp wel waarom de 'racers' dat leuk vinden. Nou zal ik nooit een knietje aan de grond leggen maar zo even een keertje een vlotte bocht meepakken is wel leuk. Daar moet ik straks mee stoppen, want dan heb ik op de zijkant van mijn banden niet meer zoveel profiel zitten :9.
Welke camera gebruik jij? En heb je een voorbeeld van bewegend beeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
ProfaNe schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:59:
[...]

Welke camera gebruik jij? En heb je een voorbeeld van bewegend beeld?
Sony HDR-AS50. En er staat genoeg materiaal op mijn YouTube kanaal: The Rolling Dutchman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:59

Secsytime

Automagisch

[...]

Waarschijnlijk: looks, geluid, performance en prijs :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:02:
[...]

Sony HDR-AS50. En er staat genoeg materiaal op mijn YouTube kanaal: The Rolling Dutchman.
thnx, zat ook naar de xiaomi yi te kijken. Die steady shot van de sony werkt wel echt goed:

YouTube: Side-by-Side XIAOMI YI vs HDR-AS50

De prijs van de sony valt ook reuze mee vergeleken met GoPro. Nu wil ik het liefst een mount op mijn helm, maar het lijkt mij zo "trekken" als je de action cam aan de zijkant heb zitten. Het liefst wil ik een action cam op de kin.

[ Voor 22% gewijzigd door ProfaNe op 17-05-2018 10:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
ProfaNe schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:11:
[...]

thnx, zat ook naar de xiaomi yi te kijken. Die steady shot van de sony werkt wel echt goed:

De prijs van de sony valt ook reuze mee vergeleken met GoPro. Nu wil ik het liefst een mount op mijn helm, maar het lijkt mij zo "trekken" als je de action cam aan de zijkant heb zitten. Het liefst wil ik een action cam op de kin.
Xiaomi YI 4K gebruiker hier. Goede camera en een echte aanrader. Is beter dan de 'gewone' YI van Xiaomi, want 4K , maar ook EIS (electronic image stabilisation). Paar pagina's terug had ik mijn YouTube video geplaatst, die is gefilmd met de YI 4K. Prijs is ook prima, ik heb er 140€ voor betaald en je kunt er alle GoPro accesoires voor gebruiken (ook uit China natuurlijk :9). De YI 4K is dus eigenlijk een Go Pro hero5 voor 25% van de prijs. Er is ook een YI 4K+ en die heeft 4K 60fps én de mogelijkheid om een microfoon op de camera aan te sluiten. Dat is dan ook het enige minpunt dat ik heb voor mijn YI 4K..

Als je meer info wilt, vraag maar raak!

[ Voor 10% gewijzigd door Leviathius op 17-05-2018 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
SmokingSig schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:11:
[...]

Ik doe het wel even voor jou :)

*update* Deze mag je aanpassen/updaten:

[...]
Done :) Een deel ervan was al verwerkt, de rest (incl @ToolkiT ) nu ook. Dank voor het bij elkaar graven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Leviathius schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:14:
[...]

Xiaomi YI 4K gebruiker hier. Goede camera en een echte aanrader. Is beter dan de 'gewone' YI van Xiaomi, want 4K , maar ook EIS (electronic image stabilisation). Paar pagina's terug had ik mijn YouTube video geplaatst, die is gefilmd met de YI 4K. Prijs is ook prima, ik heb er 140€ voor betaald en je kunt er alle GoPro accesoires voor gebruiken (ook uit China natuurlijk :9). De YI 4K is dus eigenlijk een Go Pro hero5 voor 25% van de prijs. Er is ook een YI 4K+ en die heeft 4K 60fps én de mogelijkheid om een microfoon op de camera aan te sluiten. Dat is dan ook het enige minpunt dat ik heb voor mijn YI 4K..

Als je meer info wilt, vraag maar raak!
Hmmm lastig :P Heb jij een chin mount? Merk je daar wat van als je 120+ gaat? En hoelang kan je filmen zonder je accu te vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
ProfaNe schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:27:
[...]

Hmmm lastig :P Heb jij een chin mount? Merk je daar wat van als je 120+ gaat? En hoelang kan je filmen zonder je accu te vervangen?
Yep heb hem gemonteerd op mijn kin (van de helm natuurlijk) met behulp van aluminium gopro mounting shizzle uit China. De mega GoPro draaibouten heb ik vervangen met simpele boutjes van de bouwmarkt. Merk er vrij weinig van als ik 120+ ga eerlijk gezegd. Zo heel vaak draai je je hoofd nou ook weer niet en de mount zit echt goed stevig vast. Je moet wel een geschikte helm hebben ervoor met een vlakke schaal. Bij mij was het iets lastiger, maar lukt wel.

Met mijn huidige instellingen (1080p, 60fps, medium quality) kan ik iets meer dan 3uur lang filmen. Als ik de quality op High zet dan schiet dat naar 2uur. De getallen voor 4K filmen weet ik zo even niet uit mijn hoofd. Ik heb er, volgens mij, een 64gb geheugenkaartje in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10 11:56
ProfaNe schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:11:
[...]

Dat "trekken" merk je echt niet hoor.. tenminste ik niet :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3aJ4kyAMXVU] let niet op beeldkwaliteit, die is minder geworden bij uploaden..

Gefilmd met een Sony HDR-AZ1 waarbij ongeveer een uur op 1 acculading in HD geschoten kan worden..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Leviathius schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:30:
[...]

Yep heb hem gemonteerd op mijn kin (van de helm natuurlijk) met behulp van aluminium gopro mounting shizzle uit China. De mega GoPro draaibouten heb ik vervangen met simpele boutjes van de bouwmarkt. Merk er vrij weinig van als ik 120+ ga eerlijk gezegd. Zo heel vaak draai je je hoofd nou ook weer niet en de mount zit echt goed stevig vast. Je moet wel een geschikte helm hebben ervoor met een vlakke schaal. Bij mij was het iets lastiger, maar lukt wel.

Met mijn huidige instellingen (1080p, 60fps, medium quality) kan ik iets meer dan 3uur lang filmen. Als ik de quality op High zet dan schiet dat naar 2uur. De getallen voor 4K filmen weet ik zo even niet uit mijn hoofd. Ik heb er, volgens mij, een 64gb geheugenkaartje in zitten.
Thnx voor de info. Drie uur is lang zat in ieder geval. Klopt het dat als je op 1080p filmt je geen steady shot modus aan kan zetten? Heb je misschien nog een linkje naar je filmpje? Ben scheel en kan hem niet vinden :P
mr_zippey schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:38:
[...]

Dat "trekken" merk je echt niet hoor.. tenminste ik niet :)

[video] let niet op beeldkwaliteit, die is minder geworden bij uploaden..

Gefilmd met een Sony HDR-AZ1 waarbij ongeveer een uur op 1 acculading in HD geschoten kan worden..
Ziet er ook gewoon goed uit. Te veel keuzes 8)7 Een uur vind ik wel aan de korte kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
ProfaNe schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:43:
[...]

Thnx voor de info. Drie uur is lang zat in ieder geval. Klopt het dat als je op 1080p filmt je geen steady shot modus aan kan zetten? Heb je misschien nog een linkje naar je filmpje? Ben scheel en kan hem niet vinden :P
Dat zal ik even moeten controleren vanavond. volgens mij werkt het gewoon op 1080p. Ik zou trouwens wel de Yi 4k+ aanraden. Kost iets meer, maar geeft je ook meer. En vooral dat je een microfoon aan de camera zelf vast kan maken is nice. Geen idee of de kwaliteit daarvan dan goed is trouwens. Hoef je geen 4k/60fps videos, dan lekker de YI 4k doen, is echt een uitstekende camera.

Hier nog het linkje naar mijn video: YouTube: Yamaha MT 07/FZ 07 (2015) First Impressions
(for the sake of teveel reclame/spam, dit keer alleen de link :+)

Als ik er aan denk zal ik vanavond ook ff een foto maken van de chin-mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Leviathius schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:49:
[...]

Dat zal ik even moeten controleren vanavond. volgens mij werkt het gewoon op 1080p. Ik zou trouwens wel de Yi 4k+ aanraden. Kost iets meer, maar geeft je ook meer. En vooral dat je een microfoon aan de camera zelf vast kan maken is nice. Geen idee of de kwaliteit daarvan dan goed is trouwens. Hoef je geen 4k/60fps videos, dan lekker de YI 4k doen, is echt een uitstekende camera.

Hier nog het linkje naar mijn video: YouTube: Yamaha MT 07/FZ 07 (2015) First Impressions
(for the sake of teveel reclame/spam, dit keer alleen de link :+)

Als ik er aan denk zal ik vanavond ook ff een foto maken van de chin-mount.
Thnx! ik zit al te kijken waar ik die 4k kan krijgen ;) Een foto van de chin-mount zou top zijn _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
@ProfaNe Aliexpress is your friend!

YI 4k: http://bit.ly/2IsWLfB
YI 4k+: http://bit.ly/2IpF2Wl

De prijzen zijn nu een beetje hoog. Je moet ze gewoon toevoegen aan je winkelmandje en in de gaten houden wat de prijzen doen, die schommelen echt heel vaak namelijk. Kan je zo makkelijk 40€ schelen op de gewone YI 4k bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Secsytime schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:03:
[...]

Waarschijnlijk: looks, geluid, performance en prijs :p.
Vooral de prijs is evident ;) Performance met alleen een slipon is toch minimaal dus daar doe ik het niet voor. Het gaat me echt om het geluid. De stock demper op deze fiets is echt niets aan naar mijn mening. Als hier de DB killer makkelijk uit kan had ik dat gedaan. Maar dat is helaas niet aan mij besteed, ik ben daar niet technisch genoeg voor en heb ook geen dremel o.i.d. daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Leviathius schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:55:
@ProfaNe Aliexpress is your friend!

YI 4k: http://bit.ly/2IsWLfB
YI 4k+: http://bit.ly/2IpF2Wl

De prijzen zijn nu een beetje hoog. Je moet ze gewoon toevoegen aan je winkelmandje en in de gaten houden wat de prijzen doen, die schommelen echt heel vaak namelijk. Kan je zo makkelijk 40€ schelen op de gewone YI 4k bijvoorbeeld.
Danku, nu nog mijn laatste vraag. Welke helmet mount heb je? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
ProfaNe schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:01:
[...]

Danku, nu nog mijn laatste vraag. Welke helmet mount heb je? :+
Heb gewoon een combinatie van wat GoPro mount onderdelen.
Alu armdelen: http://bit.ly/2IpBhQx (heb je 2x nodig)
Alu cam case: http://bit.ly/2IpHZGp ook handig natuurlijk :9. (niet waterproof trouwens, daarvoor heb je n andere nodig).
Stickers, klem ed: http://bit.ly/2IrWTMh (1x deze set is voldoende, maar meer kan geen kwaad natuurlijk).

Die laatste heb ik nog niet in aluminium kunnen vinden. Die klemmetjes sneuvelen redelijk snel bij mij. Plastic is namelijk wel china-plastic. Maar geen zorgen, het is vaak dat 1 zo'n tandje scheurt, maar de mount blijft nog gewoon vastzitten. Gebeurt meestal bij het losklikken.. 8)7.

ps. Misschien moeten we dit gesprek naar DM verplaatsen om het topic niet te vervuilen. Tenzij andere mensen het interessant vinden natuurlijk :+.

[ Voor 6% gewijzigd door Leviathius op 17-05-2018 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51

Thanks @Chakotay, ik had hier in eerste instantie ook gezocht. Roukema lijkt nu inderdaad de goede rubbers te hebben! Dat scheelt een hoop, nu nog even tijd zien te vinden om ze op te halen en erin te zetten. Bedankt voor de tip!

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 12:43
Leviathius schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:07:
[...]

Alu cam case: http://bit.ly/2IpHZGp ook handig natuurlijk :9. (niet waterproof trouwens, daarvoor heb je n andere nodig).
Stickers, klem ed: http://bit.ly/2IrWTMh (1x deze set is voldoende, maar meer kan geen kwaad natuurlijk).

Die laatste heb ik nog niet in aluminium kunnen vinden. Die klemmetjes sneuvelen redelijk snel bij mij. Plastic is namelijk wel china-plastic. Maar geen zorgen, het is vaak dat 1 zo'n tandje scheurt, maar de mount blijft nog gewoon vastzitten. Gebeurt meestal bij het losklikken.. 8)7.

ps. Misschien moeten we dit gesprek naar DM verplaatsen om het topic niet te vervuilen. Tenzij andere mensen het interessant vinden natuurlijk :+.
Nee hoor, ik ben hier aan het mee lurken.
Heb de spullen al moet alleen nog even uitpluizen hoe ik de camera vast moet plakken om een recht beeld te krijgen. als je een foto van jouw set-up kan delen kan ik dat zeer waarderen!

[ Voor 3% gewijzigd door Xepos op 17-05-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Leviathius schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:07:
[...]

De prijs valt in ieder geval mee. Ik hoop dat je foto wat duidelijk maakt want geen idee hoe je die onderdelen nu gebruikt :P

Ik gok een plakker op je helm. Daarop zo'n plat ding. Daarop plat ding met mogelijkheid die alu arm op te zetten? Je alu case op je alu arm? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
ProfaNe schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:35:
[...]

De prijs valt in ieder geval mee. Ik hoop dat je foto wat duidelijk maakt want geen idee hoe je die onderdelen nu gebruikt :P

Ik gok een plakker op je helm. Daarop zo'n plat ding. Daarop plat ding met mogelijkheid die alu arm op te zetten? Je alu case op je alu arm? 8)7
Je zit warm hoor. Vanavond zal ik het prachtig voor jullie in beeld proberen te brengen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

[...]

Ik heb de conic op mijn FZ1 zitten, is het verschil niet of er wel of geen e-keur op zit?

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Raym09 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:57:
[...]

Ik heb de conic op mijn FZ1 zitten, is het verschil niet of er wel of geen e-keur op zit?
Ze lijken allemaal wel E keur te hebben. Ik zie wel het verschil tussen de 17-18 modellen en die daarvoor. Bij de oude modellen staat netjes dat de DB killer er uit kan voor een non-street-legal configuratie. Maar bij de "nieuwe" staat alleen EURO4 Compliant en iets met dB(A) en niet dat de db killer eruit kan.

Van de nieuwe kan vast de killer eruit maar dat zal dan net zo ingewikkeld zijn als bij de nieuwe Akra. Lekker dat Euro 4 gedoe... Kijken of de oude modellen ook op de 17-18 modellen passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
[...]

Ik heb zelf met wintersport een gopro mee gehad. ook plakkertje op de helm, en daar de gopro aan vast.
Officieel spul allemaal van gopro, maar die plakker liet al los na een paar keer vallen. Dus durf niet mijn gopro met zo'n plakker op mijn helm te zetten tijdens het motorrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Tribunus schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:33:
[...]

Ze lijken allemaal wel E keur te hebben. Ik zie wel het verschil tussen de 17-18 modellen en die daarvoor. Bij de oude modellen staat netjes dat de DB killer er uit kan voor een non-street-legal configuratie. Maar bij de "nieuwe" staat alleen EURO4 Compliant en iets met dB(A) en niet dat de db killer eruit kan.

Van de nieuwe kan vast de killer eruit maar dat zal dan net zo ingewikkeld zijn als bij de nieuwe Akra. Lekker dat Euro 4 gedoe... Kijken of de oude modellen ook op de 17-18 modellen passen..
Tsja, je hebt je natuurlijk ook gewoon aan de geluidsnormen te houden :+ O-) Maar die SDR mag sowieso ziek veel geluid maken door de 1301 cc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Secsytime schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:36:
[...]

Tsja, je hebt je natuurlijk ook gewoon aan de geluidsnormen te houden :+ O-) Maar die SDR mag sowieso ziek veel geluid maken door de 1301 cc?
Dat mag wellicht wel maar dat doet die dus mooi niet met de standaard slipon. Lastig uit te leggen maar ik mis gewoon het geluid onderin. Het doel is ook niet om meer herrie te maken, maar ander soort (lagere?) herrie.

Hope that makes sense :9 Maar goed, is dus nogal lastig uitzoeken hoe dat nu precies zit met die DB killer etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Tribunus schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:42:
[...]

Dat mag wellicht wel maar dat doet die dus mooi niet met de standaard slipon. Lastig uit te leggen maar ik mis gewoon het geluid onderin. Het doel is ook niet om meer herrie te maken, maar ander soort (lagere?) herrie.

Hope that makes sense :9 Maar goed, is dus nogal lastig uitzoeken hoe dat nu precies zit met die DB killer etc..
Mijn FZ1 mag ook 94dB(A) maken, en met de conic en dB killer erin klinkt hij goed genoeg en hard genoeg. Zonder is het gewoon echt aso, hij is er echter wel redelijk makkelijk uit te halen.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Daarom heb ik een lange demper, een korte gaat al snel lopen snerpende en doen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Je bent waarschijnlijk opzoek naar een wat dieper geluid. Mijn RC8 heeft de originele uitlaat en hoewel er standaard bij 5000 toeren al 100dB uitkomt mis ik ook wel dat diepe geluid. Vind persoonlijk een Akra wel heel lekker klinken op een 1290R alleen is die natuurlijk vrij prijzig. Vind het mooie daar aan wel dat het geluid een stuk dieper klinkt, maar het niet gelijk heel extreem is. Ik zou sowieso wel even rekening houding met wat bijvoorbeeld in Duitsland legaal is mocht je daar een keer naartoe willen. De Akra is bijvoorbeeld met killer volledig legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
PilatuS schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:22:
[...]

Je bent waarschijnlijk opzoek naar een wat dieper geluid. Mijn RC8 heeft de originele uitlaat en hoewel er standaard bij 5000 toeren al 100dB uitkomt mis ik ook wel dat diepe geluid. Vind persoonlijk een Akra wel heel lekker klinken op een 1290R alleen is die natuurlijk vrij prijzig. Vind het mooie daar aan wel dat het geluid een stuk dieper klinkt, maar het niet gelijk heel extreem is. Ik zou sowieso wel even rekening houding met wat bijvoorbeeld in Duitsland legaal is mocht je daar een keer naartoe willen. De Akra is bijvoorbeeld met killer volledig legaal.
Ik hoor vaker Duitsland voorbij komen. Zijn ze daar strenger kwa hoeveel DB je produceert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
Godoftwente schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:26:
[...]

Ik hoor vaker Duitsland voorbij komen. Zijn ze daar strenger kwa hoeveel DB je produceert?
Vooral strenger op e-keur denk ik (als in, alles wat je op je motor hebt zitten moet goedgekeurd zijn voor die motor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:03

steveman

Comfortabel ten onder

Dryhte schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:27:
[...]

Vooral strenger op e-keur denk ik (als in, alles wat je op je motor hebt zitten moet goedgekeurd zijn voor die motor)
Lijkt me niet dat je daar als buitenlandse toerist op je mieter krijgt als je met andere banden rijdt dan dat ze daar door de TUV heen hebben gehaald. Iets waar je wel mee te maken krijgt als je voertuig daar geregistreerd staat.

Mocht dit niet zo zijn, dan ben ik best wel stout geweest :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
PilatuS schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:22:
[...]

Dit dus, ik ben inderdaad fan van de wat diepere sound, vooral op deze motorfiets. De Akra is erg mooi maar tegenwoordig (de nieuwe) een drama om de db killer er uit te krijgen. Ook omtrent duitsland: Daarom wil ik een slipon waarmee de db killer in een paar minuten (zo niet 10 seconden) terug gezet kan worden.

Met DB Killer is de nieuwe akra ook euro4 complient en qua geluid nou niet veel anders dan de standaard vind ik. Of ik heb het verkeerd. Maar dan nog is 800,- wel aan de hoge kant vergeleken met SC-Projects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Tribunus schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:32:
[...]

Dit dus, ik ben inderdaad fan van de wat diepere sound, vooral op deze motorfiets. De Akra is erg mooi maar tegenwoordig (de nieuwe) een drama om de db killer er uit te krijgen. Ook omtrent duitsland: Daarom wil ik een slipon waarmee de db killer in een paar minuten (zo niet 10 seconden) terug gezet kan worden.

Met DB Killer is de nieuwe akra ook euro4 complient en qua geluid nou niet veel anders dan de standaard vind ik. Of ik heb het verkeerd. Maar dan nog is 800,- wel aan de hoge kant vergeleken met SC-Projects.
Toch vraag ik me af of niet alle uitlaten voor motoren die aan de Euro 4 norm moeten voldoen, een onverwijderbare db-killer hebben.. Misschien dat ze anders geen e-keur krijgen, want dat is het stickertje dat die aan de europese norm voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Secsytime schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:46:
[...]

Toch vraag ik me af of niet alle uitlaten voor motoren die aan de Euro 4 norm moeten voldoen, een onverwijderbare db-killer hebben.. Misschien dat ze anders geen e-keur krijgen, want dat is het stickertje dat die aan de europese norm voldoet?
Ik was gisteren in contact met het verkoopteam van Storm/Mivv. Zelf heb ik een uitlaat besteld met een db-killer die vast zit met 1 klinknagel/puntlas. Ze zeiden zelf dat ik deze eenvoudig kan uitboren en er een bout en moer kan insteken.

Ik vroeg of het zo ook conform de wet was en ze zeiden zolang hij er inzit wel. Dus op welke manier maakt niet uit... Toch volgens hun :)

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingSig op 17-05-2018 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

SmokingSig schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:50:
[...]

Ik was gisteren in contact met het verkoopteam van Storm/Mivv. Zelf heb ik een uitlaat besteld met een db-killer die vast zit met 1 klinknagel/puntlas. Ze zeiden zelf dat ik deze eenvoudig kan uitboren en er een bout en moer kan insteken.

Ik vroeg of het zo ook conform de wet was en ze zeiden zolang hij er inzit wel. Dus op welke manier maakt niet uit... Toch volgens hun :)
Voor motoren van voor de Euro 4 wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tribunus schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:32:
[...]

Was laatst bij iemand die een 1290R had met een volledig Akra systeem met killer, die klonk toch wel erg leuk vind ik zelf. Dat is toch een stuk dieper dan bij mijn motor met vrijwel hetzelfde blok maar met de standaard uitlaat. Dat klinkt net wat beter, maar niet gelijk heel extreem zoals bij een AR die meer dan 125dB doet.

Zo'n SC-Project is leuk, maar zou wel even kijken waar je dan qua dB's uitkomt. Persoonlijk zou ik niet veel verder gaan dan 120dB wat al erg veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Secsytime schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:52:
[...]

Voor motoren van voor de Euro 4 wel ja.
Oops. Weer iets bijgeleerd :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

RvdH schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:38:
[...]

Zoo frustrerend dit.. nu net weer gebeld.. er is een gedeelte van de onderdelen binnen maar ze missen nog een rempedaal en koppelingsdeksel. Die kunnen morgen verzonden worden en overmorgen binnen zijn maar voor hetzelfde geld pas over een week.

Blijkbaar is Ducati aan het verhuizen van voorraadmagazijn en worden daardoor de onderdelen versnipperd en/of sporadisch maar verzonden enzo. Wat een gekut..
Weer even gebeld.. ze wachten alleen nog op het koppelingsdeksel. Nu afgesproken dat ze gaan kijken of ze alles kunnen monteren en het koppelingsdeksel naleveren. Hopelijk morgen ophalen oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
PilatuS schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:52:
[...]

Was laatst bij iemand die een 1290R had met een volledig Akra systeem met killer, die klonk toch wel erg leuk vind ik zelf. Dat is toch een stuk dieper dan bij mijn motor met vrijwel hetzelfde blok maar met de standaard uitlaat. Dat klinkt net wat beter, maar niet gelijk heel extreem zoals bij een AR die meer dan 125dB doet.

Zo'n SC-Project is leuk, maar zou wel even kijken waar je dan qua dB's uitkomt. Persoonlijk zou ik niet veel verder gaan dan 120dB wat al erg veel is.
Dat is nu exact wat er ook lastig aan in. Het probleem is dat geluid door een ieder anders wordt ervaren. Helaas is er in de buurt geen toko waar ik even de verschillen kan horen op een SDR 2018 :-( Enige wat ik nu heb gehoord is het verschil tussen stock en Akra. Uiteraard klinkt die Akra dan fantastisch, ook gezien deze voor een lekker prijsje wordt verkocht. Die SC project dempers zijn ook Euro4, ik denk dus dat deze de geluidsnormen niet overschrijden. Maar zoals eerder aangegeven ben ik niet op zoek naar meer dB(s) maar meer een lager geluid dan met de stock demper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
yup maakt 't moeilijk. 'k heb namelijk ook al aftermarket dempers gehoord die eerder een hoog geluid geven dan een diep geluid ;) ik heb zelf besloten me er niet mee bezig te houden en gewoon te rijen met de originele demper. Da's weer x€ dichter bij de volgende motor ;)
@PilatuS hieronder: wie weet is het zo'n screamer systeem ;) you never know

[ Voor 12% gewijzigd door Dryhte op 17-05-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tribunus schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:03:
[...]

Dat is nu exact wat er ook lastig aan in. Het probleem is dat geluid door een ieder anders wordt ervaren. Helaas is er in de buurt geen toko waar ik even de verschillen kan horen op een SDR 2018 :-( Enige wat ik nu heb gehoord is het verschil tussen stock en Akra. Uiteraard klinkt die Akra dan fantastisch, ook gezien deze voor een lekker prijsje wordt verkocht. Die SC project dempers zijn ook Euro4, ik denk dus dat deze de geluidsnormen niet overschrijden. Maar zoals eerder aangegeven ben ik niet op zoek naar meer dB(s) maar meer een lager geluid dan met de stock demper.
Hier in omgeving Arnhem weet 2 ik mensen die een 1290R hebben waarvan 1tje alleen de Akra einddemper heeft en de ander een volledig Akra systeem. Vind beide eigenlijk wel prima klinken, een stuk dieper maar niet lomp hard. Eigenlijk zou je inderdaad 3 fietsen naast elkaar moeten hebben met 3 verschillende uitlaten. Als ik een 1290R met Akra naast mijn motor zet en dan met beide gas geef is het verschil qua toon toch al vrij groot zonder dat het gelijk heel hard is. Als zo'n SC-Project ongeveer vergelijkbaar is en dus niet flink meer dB's maakt lijkt mij dat een mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
RvdH schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:55:
[...]

Weer even gebeld.. ze wachten alleen nog op het koppelingsdeksel. Nu afgesproken dat ze gaan kijken of ze alles kunnen monteren en het koppelingsdeksel naleveren. Hopelijk morgen ophalen oOo
Pff het schiet ook niet op zeg. :p Hoe lang ben je nou al aan het wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dryhte schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:06:
@PilatuS hieronder: wie weet is het zo'n screamer systeem ;) you never know
Je hebt van SC-Projects een vrij grote einddemper die qua formaat vergelijkbaar is met de Akra. Zo op het oog zou daar qua geluid niet heel veel verschil in moeten zitten. Je hebt echter ook nog een demper wat meer te vergelijken is met een blikje cola en die maakt natuurlijk heel veel herrie. Die is vergelijkbaar met die van AR en die doet dus makkelijk meer dan 125dB. RJ had zo'n ding op zijn fiets maar heeft het er gelijk weer afgehaalt omdat het te extreem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

[...]

Die conic heeft een beetje een crispy sound, volgens mij is dit voor alle motoren zo.. want voor de street triple klinkt die ook (ongeveer) zo.

Edit: Wat een machine :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:19:
[...]

[video]

Die conic heeft een beetje een crispy sound, volgens mij is dit voor alle motoren zo.. want voor de street triple klinkt die ook (ongeveer) zo.

Aan de hand van dit filmpje durf ik wel te zeggen dat deze meer geluid maakt dan de Akra. Net wat je zegt dat crispy geluid bij hogere toeren heeft de Akra niet zo. Dat je het geluid zo hoort geeft denk ik wel aan dat ie meer herrie maakt. Vind het persoonlijk eigenlijk niet eens heel mooi dat geluid, vind de Akra beter klinken. Op lage toeren klink de uitlaat in het filmpje heerlijk, maar op hoge toeren is het net iets te vind ik.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 17-05-2018 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

PilatuS schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:24:
[...]

Aan de hand van dit filmpje durf ik wel te zeggen dat deze meer geluid maakt dan de Akra. Net wat je zegt dat crispy geluid bij hogere toeren heeft de Akra niet zo. Dat je het geluid zo hoort geeft denk ik wel aan dat ie meer herrie maakt. Vind het persoonlijk eigenlijk niet eens heel mooi dat geluid, vind de Akra beter klinken. Op lage toeren klink de uitlaat in het filmpje heerlijk, maar op hoge toeren is het net iets te vind ik.
Vind de Akra zelf ook mooier.. met de conic klinkt die als de duke 790 prototype xD

Op de street triple hebben de meeste mensen ook een sc-project conic, maar niet echt mijn geluid. Daarom ben ik zelf voor de HP corse gegaan. Helaas maakt Akrapovic niks voor de street triple, anders had die er zeker weten opgezeten! IMO worth the extra cash.

Nu maar hopen dat volgend jaar de 790 adventure uitkomt en niet zo ontzettend tegenvalt als de duke 790 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:03

steveman

Comfortabel ten onder

Ik ben niet echt onder de indruk van dat geluid...

Baron von Grumble had een bizar luid pijpje, die had wel een mooie klank imho, alleen veeeuuulll te luid. Als je het nodig om continu zo'n lawaai te maken mag je van mij blootvoets over legosteentjes wandelen :P

YouTube: This Exhaust is TOO LOUD. 1290 Super Duke R

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

SmurfLink schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:12:
[...]

Pff het schiet ook niet op zeg. :p Hoe lang ben je nou al aan het wachten?
Het heeft mij nu ook wel lang genoeg geduurd ja. 9 april onderuit gegaan, dus inmiddels 6 weken aan 't wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:28:
[...]

Vind de Akra zelf ook mooier.. met de conic klinkt die als de duke 790 prototype xD

Op de street triple hebben de meeste mensen ook een sc-project conic, maar niet echt mijn geluid. Daarom ben ik zelf voor de HP corse gegaan. Helaas maakt Akrapovic niks voor de street triple, anders had die er zeker weten opgezeten! IMO worth the extra cash.

Nu maar hopen dat volgend jaar de 790 adventure uitkomt en niet zo ontzettend tegenvalt als de duke 790 :+
Het geluid bij deze uitlaat is op hoge toeren een hoog geluid en geen diep laag geluid. Juist bij een twin wil je een diep geluid en geen hoog geluid vind ik zelf.

De 790 was voor mij ook een teleurstelling. Het prototype was zo enorm vet en het eindresultaat is 3x niets. De achterkant is ook veel te laag en ook nog eens die uitlaat niet onder de kont maar aan de zijkant. Erg jammer.
steveman schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:28:
Ik ben niet echt onder de indruk van dat geluid...

Baron von Grumble had een bizar luid pijpje, die had wel een mooie klank imho, alleen veeeuuulll te luid. Als je het nodig om continu zo'n lawaai te maken mag je van mij blootvoets over legosteentjes wandelen :P

YouTube: This Exhaust is TOO LOUD. 1290 Super Duke R
Dat is dus zo'n blikje bier uitlaat. RJ had ook zo'n ding en die ging er dus gelijk weer af. Een beetje extra geluid en helemaal als het alleen om iets dieper gaat is wel leuk, maar zulke dempers zijn echt niet leuk meer. Niet alleen voor de omgeving, maar ook voor jezelf.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 17-05-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Secsytime schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:19:
[...]

[video]

Die van mij klinkt een stuk zwaarder 8) zal denk ook aan motor liggen waar hij op zit.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Het filmpje van die SC project demper is ook niet meer euro4 want daar zit de db killer niet meer in.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Tylen schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:33:
[...]

Het filmpje van die SC project demper is ook niet meer euro4 want daar zit de db killer niet meer in.
Ik ben nu even aan het kijken of de oude conic demper past op de nieuwe duke. Dat zou beter zijn, deze demper is namelijk niet Euro 4 en staat gewoon duidelijk bij dat de killer er uit kan! Vind de andere pijp iets mooier maar ik doe het uiteindelijk voor een mooi vol geluid onderin het spectrum. Diepe tonen is wat ik zoek :)

En trouwens, die geluidsopnamen van motoren is ook wel afhankelijk van hoe het is opgenomen en met welke apparatuur. In het echt kan het zo maar heel anders klinken en af gaan van een filmpje vind ik wel lastig hoor!

[ Voor 16% gewijzigd door Tribunus op 17-05-2018 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tribunus schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:44:
[...]

Ik ben nu even aan het kijken of de oude conic demper past op de nieuwe duke. Dat zou beter zijn, deze demper is namelijk niet Euro 4 en staat gewoon duidelijk bij dat de killer er uit kan! Vind de andere pijp iets mooier maar ik doe het uiteindelijk voor een mooi vol geluid onderin het spectrum. Diepe tonen is wat ik zoek :)

En trouwens, die geluidsopnamen van motoren is ook wel afhankelijk van hoe het is opgenomen en met welke apparatuur. In het echt kan het zo maar heel anders klinken en af gaan van een filmpje vind ik wel lastig hoor!
Dat schelle geluid wat je bij de SC hoort heeft de Akra niet. Met filmpjes is het inderdaad lastig oordelen, maar dat schelle geluid valt wel heel erg op tegenover andere dempers. Hier een Akra voorbeeld waarbij het op hoge toeren heel anders klinkt: YouTube: KTM 1290 Super Duke R - Akrapovič Sound | 192PS Racing Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
RvdH schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:30:
[...]

Het heeft mij nu ook wel lang genoeg geduurd ja. 9 april onderuit gegaan, dus inmiddels 6 weken aan 't wachten..
Da's flink pittig. Juist met dit mooie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
PilatuS schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:49:
[...]

Dat schelle geluid wat je bij de SC hoort heeft de Akra niet. Met filmpjes is het inderdaad lastig oordelen, maar dat schelle geluid valt wel heel erg op tegenover andere dempers. Hier een Akra voorbeeld waarbij het op hoge toeren heel anders klinkt: YouTube: KTM 1290 Super Duke R - Akrapovič Sound | 192PS Racing Edition
Ahja, dat is duidelijk. Maar het filmpje wat jij meestuurt is ook zonder cat, dus een full system. Dat klinkt weer volledig anders dan met cat wat het vorige filmpje met de SC heeft. Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik antwoord heb van SC omtrent de "oude" slipon. Als deze past ga ik die denk ik wel bestellen. Spannend.

In ieder geval allen bedankt voor het meedenken in deze. Eerst nog even wachten op de motor :X Nog een weekje en dan zou ik moeten kunnen rijden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tribunus schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:53:
[...]

Ahja, dat is duidelijk. Maar het filmpje wat jij meestuurt is ook zonder cat, dus een full system. Dat klinkt weer volledig anders dan met cat wat het vorige filmpje met de SC heeft. Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik antwoord heb van SC omtrent de "oude" slipon. Als deze past ga ik die denk ik wel bestellen. Spannend.

In ieder geval allen bedankt voor het meedenken in deze. Eerst nog even wachten op de motor :X Nog een weekje en dan zou ik moeten kunnen rijden :*)
Heb de laatste tijd 2 1290's gehoort waarbij 1tje met slip on en 1tje met volledig systeem. Het is inderdaad zo dat het zonder cat wat luider en dieper is, maar zelfs met alleen de slip on vind ik nog steeds een mooi geluid. Een stuk zwaarder en dieper zonder gelijk heel luid te zijn. Als je opzoek bent naar een diep geluid zou ik persoonlijk de SC niet kopen aan de hand van het eerder geposte filmpje er over. Vind die alles behalve diep op hoge toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
PilatuS schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:56:
[...]

Heb de laatste tijd 2 1290's gehoort waarbij 1tje met slip on en 1tje met volledig systeem. Het is inderdaad zo dat het zonder cat wat luider en dieper is, maar zelfs met alleen de slip on vind ik nog steeds een mooi geluid. Een stuk zwaarder en dieper zonder gelijk heel luid te zijn. Als je opzoek bent naar een diep geluid zou ik persoonlijk de SC niet kopen aan de hand van het eerder geposte filmpje er over. Vind die alles behalve diep op hoge toeren.
Belangrijk voor mij is dat de SC in ieder geval een heel stuk beter klinkt dan stock, dat is punt 1. Het liefst zou ik zelf ook een Akra kopen waar de DB killer ook uit te halen is. Helaas is die prijsklasse gewoon heel anders en voor mij even niet te verkopen thuis O-). Of gewoon even volhouden met de stock en over een jaartje de Akra. keuzes keuzes... Was dat dan een slipon met of zonder killer die je hebt gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tribunus schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:02:
[...]

Belangrijk voor mij is dat de SC in ieder geval een heel stuk beter klinkt dan stock, dat is punt 1. Het liefst zou ik zelf ook een Akra kopen waar de DB killer ook uit te halen is. Helaas is die prijsklasse gewoon heel anders en voor mij even niet te verkopen thuis O-). Of gewoon even volhouden met de stock en over een jaartje de Akra. keuzes keuzes... Was dat dan een slipon met of zonder killer die je hebt gehoord?
Snap wel dat je meer geluid wil hebben, vind zelf alleen de SC in het filmpje geen mooi geluid hebben. Persoonlijk zou ik het dan zonde van het geld vinden om zoiets te kopen, maar dat is natuurlijk maar mijn mening.

Beide Akra's waren met killer er in en dan gelijk flink dieper dan mijn standaard uitlaat. Vond het opvallend goed klinken bij beide, en helemaal voor de slip on. Als ik er dan achteraan rij baal ik wel een beetje van mijn uitlaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:48
[...]

Wat GoPro als voordeel heeft is dat die software van hun best chill is, dus mocht je geen kennis hebben van video editten dan kan je best eenvoudig nog een filmpje maken.
Maar ik weet niet of dat ook te gebruiken is met andere camera's.

Ben zelf behoorlijk handig met Adobe CC en toch gebruik ik voor de snelle filmpjes gewoon die GoPro quick app.
Maar als er tekst of animatie of tracking bij moet dan is het meteen after effects en dan maakt het geen kont uit natuurlijk.

Ik merk wel dat veel mensen een action cam kopen en dan pas bedenken dat die films ook nog tijd kosten om "mooi" te maken.
Ik sprak iemand die zijn GoPro 5 verkocht omdat hij niet helemaal snapte hoe hij de films kon knippen en plakken etc. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Tribunus schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:02:
[...]

Dit was het model waar je van wist dat de DB-killer eruit kan? Je kan €600 bieden, zoiets kost een SC project ook toch?

Edit: Niet goed gelezen, super adventure model :+

[ Voor 17% gewijzigd door Secsytime op 17-05-2018 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:57
kneusteun schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:09:
[...]

Wat GoPro als voordeel heeft is dat die software van hun best chill is, dus mocht je geen kennis hebben van video editten dan kan je best eenvoudig nog een filmpje maken.
Maar ik weet niet of dat ook te gebruiken is met andere camera's.

Ben zelf behoorlijk handig met Adobe CC en toch gebruik ik voor de snelle filmpjes gewoon die GoPro quick app.
Maar als er tekst of animatie of tracking bij moet dan is het meteen after effects en dan maakt het geen kont uit natuurlijk.

Ik merk wel dat veel mensen een action cam kopen en dan pas bedenken dat die films ook nog tijd kosten om "mooi" te maken.
Ik sprak iemand die zijn GoPro 5 verkocht omdat hij niet helemaal snapte hoe hij de films kon knippen en plakken etc. 8)7
Herkenbaar: met een actioncam moet je veel filmen, nog meer weggooien en toch een zeker 100uur editen om een leuke vakantiefilm te maken :)
Het aantal uren editen kan omlaag als je een pro bent (ik heb 200GB Gopro4 video voor de eerste keer gedit met Sony Vegas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Secsytime schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:10:
[...]

Dit was het model waar je van wist dat de DB-killer eruit kan? Je kan €600 bieden, zoiets kost een SC project ook toch?
Dat is voor een ander type motor en past niet op de superduke. Daarnaast weet ik niet welk model van Akra de killer eruit kan. Prijs van een SC is overigens 390,- nieuw incl verzending dus dat is nog een aardig gat :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:00

Destruction

(ex-)Automonteur

SniperGuy schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:33:
[...]

Herkenbaar: met een actioncam moet je veel filmen, nog meer weggooien en toch een zeker 100uur editen om een leuke vakantiefilm te maken :)
Het aantal uren editen kan omlaag als je een pro bent (ik heb 200GB Gopro4 video voor de eerste keer gedit met Sony Vegas)
Yup, toen ik er ooit een hobby videobewerking op nahield ging ik dus ook vaak met een filmcamera op pad, als ik weer iets had verzonnen om een film(pje) over te maken had ik vaak ook uren beeldmateriaal. Het eindresultaat was dan vaak een filmpje van maximaal 10min ook echt bruikbaar materiaal :P

* Destruction moet nogsteeds een keer iets van een gopro of actioncam kopen. Ik heb er gevoelsmatig alleen iets op tegen om zo'n ding aan de helm te bevestigen. Wellicht zie ik spoken hoor, maar wat als je valt en de camera komt tussen het asfalt en de helm/jouw hoofd te zitten?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Destruction schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:44:
[...]

Yup, toen ik er ooit een hobby videobewerking op nahield ging ik dus ook vaak met een filmcamera op pad, als ik weer iets had verzonnen om een film(pje) over te maken had ik vaak ook uren beeldmateriaal. Het eindresultaat was dan vaak een filmpje van maximaal 10min ook echt bruikbaar materiaal :P

* Destruction moet nogsteeds een keer iets van een gopro of actioncam kopen. Ik heb er gevoelsmatig alleen iets op tegen om zo'n ding aan de helm te bevestigen. Wellicht zie ik spoken hoor, maar wat als je valt en de camera komt tussen het asfalt en de helm/jouw hoofd te zitten?
Als je valt is een kapotte gopro vermoedelijk toch het minste van je zorgen? (tenzij je motor de dagwaarde van een pannekoek met choco heeft en je jezelf niet bezeert)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
@Destruction dan breekt de mount los en doet de helm verder zijn werk? Ik zie het probleem niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-10 11:03
Chakotay schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:48:
@Destruction dan breekt de mount los en doet de helm verder zijn werk? Ik zie het probleem niet zo :)
^^ dit dus. Zo een GoPro ga je niet echt last van hebben met het vallen denk ik. Of het moet een hele aparte val zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
En je hebt dan mooie beelden die je hier weer kan delen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Panini
Nieuwe MV :9~

Afbeeldingslocatie: https://www.motorfreaks.nl/afbeelding-groot/149995/0/0/_AC32953.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.motorfreaks.nl/afbeelding-groot/149991/0/0/_AC32868.jpg

Jammer van de koplamp wel, had daar toch wat anders op gezet. Lijkt nu niet mooi aan te sluiten bij de rest van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Panini schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:54:
Nieuwe MV :9~

[afbeelding]

[afbeelding]

Jammer van de koplamp wel, had daar toch wat anders op gezet. Lijkt nu niet mooi aan te sluiten bij de rest van de motor.
Prachtige machine! Ik heb 2 brutales versleten, een 800 en een 990r. Ik heb er echt alleen maar gezeur mee gehad en zou niet snel meer een italiaan kopen. Maar: het blijft een meesterwerk qua ontwerp :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:00

Destruction

(ex-)Automonteur

Dryhte schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:47:
[...]

Als je valt is een kapotte gopro vermoedelijk toch het minste van je zorgen? (tenzij je motor de dagwaarde van een pannekoek met choco heeft en je jezelf niet bezeert)
Het gaat me uiteraard niet om de evt. schade aan de camera in kwestie, maar meer een evt. risico dat de camera en/of de mount de helm binnen komt zetten?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:19

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Misschien een rare vraag hoor, maar waarom geen Gimbal ipv op je helm bevestigen?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Tribunus schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:56:
[...]

Prachtige machine! Ik heb 2 brutales versleten, een 800 en een 990r. Ik heb er echt alleen maar gezeur mee gehad en zou niet snel meer een italiaan kopen. Maar: het blijft een meesterwerk qua ontwerp :9~
Zo jammer dan weer hé. Heb je zo een prachtige machine en dan wordt de hele ervaring verpest door slechte betrouwbaarheid van de fiets. :o

Wat waren problemen waar jij tegenaan liep, en wat vond je van de rijeigenschappen?
Zondagskindje schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:04:
Misschien een rare vraag hoor, maar waarom geen Gimbal ipv op je helm bevestigen?
Te groot, lomp, duur en kwetsbaar?

[ Voor 32% gewijzigd door Panini op 17-05-2018 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Panini schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:06:
[...]

Zo jammer dan weer hé. Heb je zo een prachtige machine en dan wordt de hele ervaring verpest door slechte betrouwbaarheid van de fiets. :o

Wat waren problemen waar jij tegenaan liep, en wat vond je van de rijeigenschappen?
Brutale 800: Verschrikkelijke mooie machine, ik had in NL denk ik 1 van de eerste. Vanaf het eerste moment had ik bij het ontkoppelen af en toe dat de motor uitviel. Dit kon gebeuren bij 120 km/h of bij 30, snelheid maakte niets uit. Dit hebben ze nooit kunnen oplossen ondanks meerdere malen dealer / importeur etc. Ik heb na een jaar de dealer min of meer in gebreken moeten stellen.

Daarna de 990R gekocht. Bekende 4 cilinder, minder problemen dan de 3 cilinder die toen nog nieuw waren. Stuk zwaarder. Stuk minder wendbaar en gewoon niet zo mooi. Nooit echt plezier van gehad. En afgelopen tijd is mijn voorvork stuk gegaan na 6000 km en moet dat zwikje vervangen worden voor 2500 euro. Uiteraard meerdere keren de keerringen etc vervangen maar mocht allemaal niet baten.

Nu gaan we het dus maar met een KTM proberen, kijken of dit mij minder "problemen" oplevert.

Rijeigenschappen van de Brutale 800 waren overigens echt fenomenaal. Ik was echt dol op deze motorfiets. Daarom baal ik ook zo van de keuze die ik heb gemaakt om naar een 4 cilinder over te stappen. Licht, super wendbaar. Echt een fantastische motor, als die het doet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Tribunus schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:17:
[...]

Brutale 800: Verschrikkelijke mooie machine, ik had in NL denk ik 1 van de eerste. Vanaf het eerste moment had ik bij het ontkoppelen af en toe dat de motor uitviel. Dit kon gebeuren bij 120 km/h of bij 30, snelheid maakte niets uit. Dit hebben ze nooit kunnen oplossen ondanks meerdere malen dealer / importeur etc. Ik heb na een jaar de dealer min of meer in gebreken moeten stellen.

Daarna de 990R gekocht. Bekende 4 cilinder, minder problemen dan de 3 cilinder die toen nog nieuw waren. Stuk zwaarder. Stuk minder wendbaar en gewoon niet zo mooi. Nooit echt plezier van gehad. En afgelopen tijd is mijn voorvork stuk gegaan na 6000 km en moet dat zwikje vervangen worden voor 2500 euro. Uiteraard meerdere keren de keerringen etc vervangen maar mocht allemaal niet baten.

Nu gaan we het dus maar met een KTM proberen, kijken of dit mij minder "problemen" oplevert.

Rijeigenschappen van de Brutale 800 waren overigens echt fenomenaal. Ik was echt dol op deze motorfiets. Daarom baal ik ook zo van de keuze die ik heb gemaakt om naar een 4 cilinder over te stappen. Licht, super wendbaar. Echt een fantastische motor, als die het doet :*)
Moet er echt niet aan denken dat je motor zo te pas en onpas opeens uit valt :X. Bizar dat beide fietsen zoveel problemen hadden en dus de bouwkwaliteit van MV's structureel benedenmaats is.

De KTM 1290 doet qua looks zeker niet onder aan de MV's waar we het over hebben. Jammer dat de motor nog zo verschrikkelijk duur is, anders had ik het wel geweten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tribunus schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:17:
[...]

Het LC8 blok is inmiddels redelijk bulletproof geworden. We zitten nu in 2018 met een blok dat in 2008 uitgekomen is. Toen het blok in 2008 voor het eerst in de RC8 kwam zijn er wel wat kleine problemen geweest, maar niets groots en sindsdien is het blok enorm doorontwikkeld. Van 1145cc naar de nu 1301cc met aanpassingen aan bijna alles zoals de krukas, vliegwiel, dubbele injectoren en nog heel veel meer.

Heb zelf nu iets meer dan 10.000km met mijn 2010 LC8 blok gereden en geen enkel probleem gehad op een lekke radiator na. Had in het begin wel wat olieverbruik, maar dat kwam omdat de zaak waar ik de motor gekocht had er 10w40 in gegooit had terwijl er origineel 10w50 in hoort te zitten. Later heeft KTM dat aanpast naar 10w60 wat ik er zelf vorig jaar in gedaan heb en sindsdien is het olieverbruik vrijwel 0.

Het mooiste van het blok vind ik nog het koppel. Zelfs bij 4000 toeren trekt de motor al als een idioot omdat ik daar al meer dan 100Nm koppel heb. Het maximale koppel zit onder de 7000 toeren :) Terugschakelen voor vermogen is iets wat nooit nodig is.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 17-05-2018 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Panini schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:27:
[...]
De KTM 1290 doet qua looks zeker niet onder aan de MV's waar we het over hebben. Jammer dat de motor nog zo verschrikkelijk duur is, anders had ik het wel geweten :D
Looks is subjectief, zijn wel 2 hele verschillende looks moet ik zeggen, wel allebei fantastisch in their own way wat mij betreft!
PilatuS schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:30:
[...]

Het LC8 blok is inmiddels redelijk bulletproof geworden. We zitten nu in 2018 met een blok dat in 2008 uitgekomen is. Toen het blok in 2008 voor het eerst in de RC8 kwam zijn er wel wat kleine problemen geweest, maar niets groots en sindsdien is het blok enorm doorontwikkeld. Van 1145cc naar de nu 1301cc met aanpassingen aan bijna alles zoals de krukas, vliegwiel, dubbele injectoren en nog heel veel meer.

Heb zelf nu iets meer dan 10.000km met mijn 2010 LC8 blok gereden en geen enkel probleem gehad op een lekke radiator na. Had in het begin wel wat olieverbruik, maar dat kwam omdat de zaak waar ik de motor gekocht had er 10w40 in gegooit had terwijl er origineel 10w50 in hoort te zitten. Later heeft KTM dat aanpast naar 10w60 wat ik er zelf vorig jaar in gedaan heb en sindsdien is het olieverbruik vrijwel 0.

Het mooiste van het blok vind ik nog het koppel. Zelfs bij 4000 toeren trekt de motor al als een idioot omdat ik daar al meer dan 100Nm koppel heb. Het maximale koppel zit onder de 7000 toeren :) Terugschakelen voor vermogen is iets wat nooit nodig is.
Ik ben blij dat het een betrouwbare fiets is gebleken voor jou, hopelijk ben ik net zo fortuinlijk! Enige waar ik een beetje benauwd voor ben is de elektronica welke niet door de garantie wordt gedekt. En het apparaat zit er vol mee. Of is dat inmiddels niet meer zo? Heb er wel 4 jaar garantie op (2 jaar bijgekocht) just in case :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:48
SniperGuy schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:33:
[...]

Het mooiste komt nog als mensen in 4k opnemen en vervolgens proberen te bewerken met een i3 uit het jaar 0 ;w
Heb zelf ooit 8k moeten doen voor een project en dat was op mijn 12 core al een hell, dus soms vraag ik me af hoeveel van de gebruikers daadwerkelijk 4K gebruiken.
Pagina: 1 ... 74 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht