Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:05
Exigence schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:19:
[...]

Heidenau K60 Scout? Heb ik er onder en bevallen prima :) Was alleen vergeten dat mijn DR650 geen supersport is met sportbanden (mijn andere motor is een ZX6R op Dunlop Sportsmarts ;).

Bij op het gas gaan met een grote hellingshoek wil de achterkant wel glijden (zelfs met 45 pk).
Glijden als in: Beetje driften of glijden als in: het asfalt kussen? Dat is nogal een verschil :P.
Ik zie de profi's vaak driften op asfalt met noppen.

*O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CGa5obhvoBFvCY4cphnkdGbQ/full.jpg

Nu nog even een goede windvanger regelen (een goede dikke sok schijnt al flink te helpen) en dan de komende dagen flink wat opnames maken. Er kan dik 15 uur op de 32gb SD kaart die ik erin heb gestoken, op de hoogste kwaliteit WAV file (handiger met editen).

[ Voor 24% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-05-2018 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10 11:56
Youk schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:29:
...
En mijn achterschokdemper zal zijn beste tijd wel hebben gehad denk ik. Heb nu 128K km op de teller (waarvan 115K km zelf gereden op deze fiets). Ligt iets minder strak op de weg en mijn koplamp begint steeds hoger te schijnen. Vandaar dus het vermoeden van de schokdemper achter.

Nu heb ik voor reeds veren van hyperpro zitten en ben hier heel tevreden over. Zou dus de achterkant ook willen vervangen door hyperpro. Echter heb 2 opties en weet niet goed welke ik zou nemen.
  1. Optie 1
  2. Optie 2
Bij beide is de veervoorspanning en uitgaande demping in te stellen. Bij optie 2 ook nog de ingaande demping. Optie 2 ziet er ook een tikje gelikter uit, maar is ook wel een stuk duurder. En ja, je kan de 2e dus net iets beter instellen, maar heb ik dat nodig? De laatste jaren gebruik de motor bijna enkel nog voor woon-werk verkeer (50 km enkele rit). Maar hoop in de toekomst toch af en toe nog eens een motorvakantie te kunnen doen. En eigenlijk wil ik deze fiets ook wel naar de 200K km rijden.

Zijn er onder jullie misschien die kunnen aangeven waarom wel of niet voor het enen of het andere te kiezen?
Misschien is optie 3 ook nog een mogelijkheid? Een vervangingsveer voor je huidige schokbreker en die (laten) reviseren. ESARepair doet bijvoorbeeld dit soort werkzaamheden voor je.

Scheelt volgens mij aanzienlijk in kosten en dan heb je volgens mij een soortgelijke upgrade als aan de voorkant.. 8)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-10 15:03

steveman

Comfortabel ten onder

Laatste tijd beetje kosten aan mijn VFR 2001. Nieuwe voorband (MPR5) ligt klaar en moet gemonteerd worden samen met nieuwe EBC remschijven. Dat is nog voor deze week.

Een RVS collector van BWE staat in bestelling. Mijn huidige komt steeds los op de aansluitpunten van de achterste cylinders. Dus zelfs met DB-killer in mijn MIVV heb ik geluid van hier tot ginder. Heb dit reeds 6 keer hersteld, maar komt steeds terug los. Vandaar maar een nieuwe.

En mijn achterschokdemper zal zijn beste tijd wel hebben gehad denk ik. Heb nu 128K km op de teller (waarvan 115K km zelf gereden op deze fiets). Ligt iets minder strak op de weg en mijn koplamp begint steeds hoger te schijnen. Vandaar dus het vermoeden van de schokdemper achter.

Nu heb ik voor reeds veren van hyperpro zitten en ben hier heel tevreden over. Zou dus de achterkant ook willen vervangen door hyperpro. Echter heb 2 opties en weet niet goed welke ik zou nemen.
  1. Optie 1
  2. Optie 2
Bij beide is de veervoorspanning en uitgaande demping in te stellen. Bij optie 2 ook nog de ingaande demping. Optie 2 ziet er ook een tikje gelikter uit, maar is ook wel een stuk duurder. En ja, je kan de 2e dus net iets beter instellen, maar heb ik dat nodig? De laatste jaren gebruik de motor bijna enkel nog voor woon-werk verkeer (50 km enkele rit). Maar hoop in de toekomst toch af en toe nog eens een motorvakantie te kunnen doen. En eigenlijk wil ik deze fiets ook wel naar de 200K km rijden.

Zijn er onder jullie misschien die kunnen aangeven waarom wel of niet voor het enen of het andere te kiezen?
Ik heb het Hornet '11 equivalent van optie 1 gehad, beviel voortreffelijk!

Maar ja je blijft wel afvragen hoe optie 2 zou hebben bevallen...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-10 02:19

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vandaag even gekeken hoe ver ik durfde te rijden nadat ik de tank op reserve had gezet.
Bij 263 km moest de kraan op reserve en bij 330 km ben ik maar gaan tanken. Er ging maar 14,49 L in, het verbruik was dus 1 L op 22,7 km.
Volgens mij staat mijn reserve erg conservatief afgesteld en kan ik 100 km rijden tot de tank leeg is als ik 80 km/u wegen neem.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:48
Vrijdag schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:16:
Balen :{ Hoge kostenpost of is het te overzien en snel te repareren?
De motorzaak verwachtte dat het wel mee zou vallen, maar de komende weken is kennelijk de werkplaats in ieder geval al helemaal volgepland, dus het wordt sowieso wachten tot ze tijd hebben.

Shit happens, maar goed, gelukkig alleen maar schade en geen letsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nieuwe voorband (MPR5)

Bij beide is de veervoorspanning en uitgaande demping in te stellen.

En ja, je kan de 2e dus net iets beter instellen, maar heb ik dat nodig?
Aangezien je met een toerband rijd, veel kilometers maakt en optie 1 al beter is dan origineel zou ik lekker voor optie 1 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:33

Secsytime

Automagisch

Exigence schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:26:
[...]

Mooi :) Alleen ik zou de Ardennen sneller achter je laten en dan de Vogezen meepakken :) En pak niet alleen maar de Susten, neem wat meer tijd en ga lekker het bekende 8-je rijden in Zwitserland. Kun je in elke willekeurige volgorde maken van de Grimsel, Furka, Susten, Nufenen, St. Gotthard (of de oude Tremola!). Daar kun je een hele dag rondrijden. Tipje: zorg dat je op een avond aankomt in bijvoorbeeld Interlaken, dan kun je de volgende ochtend direct aan het achtje beginnen (of zelfs sommige passen 2x pakken). Ik vind het altijd majestueus om van Bern richting Interlaken te rijden en dat dan op de achtergrond zich langzaam de enorme bergmassa's beginnen af te tekenen.

En na Zwitserland is het Zwarte Woud eigenlijk niet zo heel leuk meer :'( De B500 is dan nog wel ok om redelijk snel en toch relatief leuk nog wat kilometers te maken.
Thanks voor de input! Heb de route aangepast (: De passen kon ik niet aanpassen, want die pakt google maps blijkbaar niet (bug), maar daar is nu ook ruimte voor.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4fEKWYy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Grubeater schreef op maandag 14 mei 2018 @ 23:12:
Vandaag even gekeken hoe ver ik durfde te rijden nadat ik de tank op reserve had gezet.
Bij 263 km moest de kraan op reserve en bij 330 km ben ik maar gaan tanken. Er ging maar 14,49 L in, het verbruik was dus 1 L op 22,7 km.
Volgens mij staat mijn reserve erg conservatief afgesteld en kan ik 100 km rijden tot de tank leeg is als ik 80 km/u wegen neem.
Een Alp heeft een reserve van om-en-nabij de 3 liter. Van de bijna 18 liter die in de tank past blijft echter tot ongeveer halve liter (misschien iets meer) in de rechter 'wang' van de tank hangen (tenzij je hem een keer flink schuin naar links legt) waardoor je zonder gebruik van de reserve een effectief gebruik hebt van ongeveer 13.5 tot 14 liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:54

Clush

Do as I say...

Secsytime schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:16:
Van de zomer ga ik met wat maten voor het eerst (meerdaags) een stukje touren op de motor. Door een aantal motoplus routes aan elkaar te knopen ben ik tot het volgende gekomen. In Maps wilde hij alleen niet de Susten pass pakken, maar die hoort er dus ook tussen.
[afbeelding]

Heb ritten van 300-400 km per dag gemaakt, dan komen we ongeveer op 4 dagen uit. Ze willen rond de 5 dagen, dus ik dacht dat een dag uitloop misschien wel handig was.

Wat vinden jullie van de route? Ardennen > Frankrijk > Zwitserland > B500 > Zwarte Woud
400km per dag kan wel tegenvallen. Nemen jullie tentjes mee of ga je iets boeken? Als je verder vrij bent lijkt het me met een dagje uitloop geen probleem, verder.

Ik heb het zelf in Ierland op 250km/dag gehouden met het idee dat als ik zin had om meer te rijden ik er altijd nog een rondje achteraan kan plakken. Maar ik had alle b&b's dan ook al vooraf geboekt dus zat er ook min of meer aan vast.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-10 20:47
Van de zomer ga ik met wat maten voor het eerst (meerdaags) een stukje touren op de motor. Door een aantal motoplus routes aan elkaar te knopen ben ik tot het volgende gekomen. In Maps wilde hij alleen niet de Susten pass pakken, maar die hoort er dus ook tussen.
[afbeelding]

Heb ritten van 300-400 km per dag gemaakt, dan komen we ongeveer op 4 dagen uit. Ze willen rond de 5 dagen, dus ik dacht dat een dag uitloop misschien wel handig was.

Wat vinden jullie van de route? Ardennen > Frankrijk > Zwitserland > B500 > Zwarte Woud
Knap! Is er een manier om jouw route te importen in mijn TomTom ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03:42
[afbeelding]

Wat is de reden dat je niet door Luxemburg rijdt? Mooie bochten daarzo. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38

Exigence

dnkroz

HTT-Thalan schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:31:
[...]

Glijden als in: Beetje driften of glijden als in: het asfalt kussen? Dat is nogal een verschil :P.
Ik zie de profi's vaak driften op asfalt met noppen.
Driften, maar een beetje kon ik het niet noemen. Nu was de hellingshoek substantieel en het gas tegen de stuit, dus ik denk dat elke andere semi-nop hetzelfde zou doen.

Maar ik moet zeggen dat ik niet de indruk had dat ie in één keer weg was, subtiel van het gas af en hij kwam weer terug, dus dat is positief :)
Secsytime schreef op maandag 14 mei 2018 @ 23:59:
[...]

Thanks voor de input! Heb de route aangepast (: De passen kon ik niet aanpassen, want die pakt google maps blijkbaar niet (bug), maar daar is nu ook ruimte voor.

[afbeelding]
Dit ziet er leuk uit d:)b En zoals hierboven al gezegd, 400 kilometer kan ambitieus zijn. De eerste twee dagen kun je dat wel redden denk ik, maar in Zwitserland gaat dat wat lastiger worden. Zeker als je tussen de middag even ergens lekker wilt eten en zo nu en dan even stoppen. Natuurlijk is dat heel persoonlijk. Ik heb jaren geleden bijna exact hetzelfde rondje gedaan in 5 dagen (kom uit Friesland), dat was zo'n 450 kilometer per dag. Maar daar pakten we wel stukken snelweg eind van de middag.

Aan de andere kant ben ik ook al eens vanuit mijn woonplaats in één ruk naar Interlaken gereden, da's 1100 kilometer :+

Maar laat je niet ontmoedigen, ga gewoon. Erg leuk _/-\o_

[ Voor 48% gewijzigd door Exigence op 15-05-2018 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:18

Vrijdag

De Zwarte

UTwizard schreef op maandag 14 mei 2018 @ 23:15:
[...]

De motorzaak verwachtte dat het wel mee zou vallen, maar de komende weken is kennelijk de werkplaats in ieder geval al helemaal volgepland, dus het wordt sowieso wachten tot ze tijd hebben.

Shit happens, maar goed, gelukkig alleen maar schade en geen letsel.
Ben je mooi klaar mee met dit mooie weer :/ Maar inderdaad, beter dat dan schade aan jezelf. Dit is nog te herstellen. Hoop dat het snel gaat voor je, kan je lekker weer rijden :Y

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
Vrijdag schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:07:
[...]

Ben je mooi klaar mee met dit mooie weer :/
Mooi weer? Waar? Vanmorgen door de dichte mist naar 't werk gependeld... :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:10:
[...]

Hier (in Rotterdam) heldere lucht, rond de 19 graden, klein beetje wind :P

ben wel met de trein gegaan... ;w

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
Dryhte schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:10:
[...]

Hier in Vlissingen/Middelburg ook hoor.. Gisteren wat frisjes, vandaag prima motor weer. :P

Maar goed ook, vanmiddag even m'n achterband (Trailsmart) laten vervangen voor een nieuwe T31, die het als het goed is wat langer uithoud dan +/- 4000 km en gelijk ff inrijden natuurlijk 8)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
mr_zippey schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:58:
[...]

Hier in Vlissingen/Middelburg ook hoor.. Gisteren wat frisjes, vandaag prima motor weer. :P

Maar goed ook, vanmiddag even m'n achterband (Trailsmart) laten vervangen voor een nieuwe T31, die het als het goed is wat langer uithoud dan +/- 4000 km en gelijk ff inrijden natuurlijk 8)
Geen A41?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik ga binnenkort maar eens wat leuke routes richting het Harz gebergte zoeken.

Vanmorgen twijfelde ik, maar ik had geen zin om de motor uit de garage te halen enzovoorts, dus ik ben gewoon met het Ford Feestje :)
In Emmen is het nu 22 graden en zonnig, hooray voor airco in dit gebouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:28

thijsco19

KTM 990 SMT

Binnenkort maar eens nieuwe banden en Kettingset laten monteren voor de vakantie naar Oostenrijk.
Zullen denk ik de Michelin pilot road 4 worden. Ketting van did met een goud kleurtje. Weet alleen niet elke merk tandwielen. Ook geen idee wat het standaard merk is dat ze hebben.

2e helft van juni ga ik dan samen met een maat naar Oostenrijk, 3 dagen heen en 6 dagen daar rond rijden vervolgens weer 3 daagjes terug.
Al met al een hele onderneming :9 .

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
Ik kom hier niet zoveel onverharde paden tegen en met die T31 durf ik daar ook wel overheen.. Had een BT23 besteld, maar werd gisteren gebeld dat die niet op tijd geleverd kon worden. Daarom maar een stapje omhoog, anders was een BT45 geworden, welke ook beschikbaar was bij de leverancier van de motorzaak. Bijkomend voordeel natuurlijk dat deze T31 (als het goed is) nog langer mee moet kunnen. We gaan het zien.. :)

De Trailsmart was ook eigenlijk alleen maar gemonteerd, omdat die toen toevallig nog op voorraad was voor een gunstige prijs. Op zich is het een prima band met voldoende grip bij droog en nat weer, alleen de levensduur bij mijn rijstijl is wat kort. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

SmokingSig schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:53:
[...]

Knap! Is er een manier om jouw route te importen in mijn TomTom ? >:)
Welke route heb je het dan over, versie 1 of 2? Wat voor bestand heb je nodig om te importeren?
sylvesterrr schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:20:
[...]

Wat is de reden dat je niet door Luxemburg rijdt? Mooie bochten daarzo. _/-\o_
In versie 2 zit wel Luxemburg!
Exigence schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:27:
[...]

Driften, maar een beetje kon ik het niet noemen. Nu was de hellingshoek substantieel en het gas tegen de stuit, dus ik denk dat elke andere semi-nop hetzelfde zou doen.

Maar ik moet zeggen dat ik niet de indruk had dat ie in één keer weg was, subtiel van het gas af en hij kwam weer terug, dus dat is positief :)

[...]

Dit ziet er leuk uit d:)b En zoals hierboven al gezegd, 400 kilometer kan ambitieus zijn. De eerste twee dagen kun je dat wel redden denk ik, maar in Zwitserland gaat dat wat lastiger worden. Zeker als je tussen de middag even ergens lekker wilt eten en zo nu en dan even stoppen. Natuurlijk is dat heel persoonlijk. Ik heb jaren geleden bijna exact hetzelfde rondje gedaan in 5 dagen (kom uit Friesland), dat was zo'n 450 kilometer per dag. Maar daar pakten we wel stukken snelweg eind van de middag.

Aan de andere kant ben ik ook al eens vanuit mijn woonplaats in één ruk naar Interlaken gereden, da's 1100 kilometer :+

Maar laat je niet ontmoedigen, ga gewoon. Erg leuk _/-\o_
Het idee is waarschijnlijk ook om het in 5 dagen te doen, dus dan hebben we ergens een dag uitloop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ToolkiT schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:56:

Maar het idee van een Guzzi scrambler trekt me wel steeds meer aan... mmmm.. Himalayan nieuw, of oude guzzi en dan projectje maken... lastig lastig.. eerst maar mijn bonus afwachten..
mmm ik kijk net ff of er toevallig een Guzzi V50Nato te koop staat.. er stond er bij mij in de stad een op gumtree maar die advertentie was een jaar oud.. en bleek inmiddels verkocht.. was nog een NL leger import ook..
Maar wat zie ik nou op ebay: https://www.ebay.co.uk/it...Custom-build/282965258836
Ook bij mij in de stad... mmm verleidelijk...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-10 11:34
Heren/dames,

ik wil wel eens een circuitdagje meepakken en ik merk dat mijn huidige pak (rev'it stellar tweedelig mt.54) hier een beperkende factor in is (te weinig rek). Nu ben ik dus op zoek naar een pak die wat beter rekt/strekt en wat meer geschikt is voor circuitgebruik. Mijn broertje heeft een dainese en is daar erg content mee, maar die pakken zijn redelijk aan de prijs. Was van plan te gaan passen, maar gezien Dainese erg prijzig is en ze geen groene accenten doen bij hun pakken, zou het fijn zijn als bijvoorbeeld een Berik oid ook zou werken. Zijn er andere merken/modellen die ik in de zoektocht mee moet nemen of heeft iemand nog tips?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
ToolkiT schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:38:
[...]

mmm ik kijk net ff of er toevallig een Guzzi V50Nato te koop staat.. er stond er bij mij in de stad een op gumtree maar die advertentie was een jaar oud.. en bleek inmiddels verkocht.. was nog een NL leger import ook..
Maar wat zie ik nou op ebay: https://www.ebay.co.uk/it...Custom-build/282965258836
Ook bij mij in de stad... mmm verleidelijk...
Ben je van plan om met de V50 NATO woon/werk te doen? Dan moet je wel rekening houden dat die V50s niet goed tegen hoge snelheden kunnen, dus als je langdurig snelweg rijdt dan kunnen blokdelen vrij snel slijten. Ik had gehoord dat sommige eigenaren dat oploste door andere carburateurs te plaatsen maar ik zou niet weten welke. Met de standaard V50 NATO zit je rond 100km/h al bijna aan de redline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bastard schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:40:
Heren/dames,

ik wil wel eens een circuitdagje meepakken en ik merk dat mijn huidige pak (rev'it stellar tweedelig mt.54) hier een beperkende factor in is (te weinig rek). Nu ben ik dus op zoek naar een pak die wat beter rekt/strekt en wat meer geschikt is voor circuitgebruik. Mijn broertje heeft een dainese en is daar erg content mee, maar die pakken zijn redelijk aan de prijs. Was van plan te gaan passen, maar gezien Dainese erg prijzig is en ze geen groene accenten doen bij hun pakken, zou het fijn zijn als bijvoorbeeld een Berik oid ook zou werken. Zijn er andere merken/modellen die ik in de zoektocht mee moet nemen of heeft iemand nog tips?

Alvast bedankt
Ik heb een RevIt 2 delig: een Akira Air mt 52 jas en een Tarmac mt 56 broek gecombineerd, dat zit voor mij het beste. Dus probeer vooral ook verschillende jassen en broeken te combineren.

Mocht je trouwens voor Dainese willen gaan, ik zag op MF nog een ad staan voor een gebruikt pak in 54.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 07:41:
[...]

Een Alp heeft een reserve van om-en-nabij de 3 liter. Van de bijna 18 liter die in de tank past blijft echter tot ongeveer halve liter (misschien iets meer) in de rechter 'wang' van de tank hangen (tenzij je hem een keer flink schuin naar links legt) waardoor je zonder gebruik van de reserve een effectief gebruik hebt van ongeveer 13.5 tot 14 liter.
Je vertelt mij niets nieuws. :P
Als ik terug reken vanaf de 14,5 L die erin gingen bij het tanken en de afgelegde 67 km vanaf op reserve zetten staat de reserve ingesteld op 11,5 - 12 L, terwijl rond de 13,5 L logischer is. Waarschijnlijk had ik bijna 400 km kunnen rijden tot dat de tank droog zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cyntax schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:48:
[...]

Ben je van plan om met de V50 NATO woon/werk te doen? Dan moet je wel rekening houden dat die V50s niet goed tegen hoge snelheden kunnen, dus als je langdurig snelweg rijdt dan kunnen blokdelen vrij snel slijten. Ik had gehoord dat sommige eigenaren dat oploste door andere carburateurs te plaatsen maar ik zou niet weten welke. Met de standaard V50 NATO zit je rond 100km/h al bijna aan de redline.
Nee, ik werk van huis tegenwoordig..
En heb de Fazer ook nog..hoewel mrsT nu al klaagt over hoe vol de garage is, een 2e motor zal ze niet blij mee zijn ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 15-05-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Grubeater schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:04:
[...]

Je vertelt mij niets nieuws. :P
Als ik terug reken vanaf de 14,5 L die erin gingen bij het tanken en de afgelegde 67 km vanaf op reserve zetten staat de reserve ingesteld op 11,5 - 12 L, terwijl rond de 13,5 L logischer is. Waarschijnlijk had ik bijna 400 km kunnen rijden tot dat de tank droog zou staan.
Technisch gezien is die reserve niks anders dan een stukje rubber slang op de binnenzijde van je kraantje. Misschien heeft één van de vorige eigenaren het slangetje verlengd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-10 11:34
noes schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:49:
[...]

Ik heb een RevIt 2 delig: een Akira Air mt 52 jas en een Tarmac mt 56 broek gecombineerd, dat zit voor mij het beste. Dus probeer vooral ook verschillende jassen en broeken te combineren.

Mocht je trouwens voor Dainese willen gaan, ik zag op MF nog een ad staan voor een gebruikt pak in 54.
Bedankt voor de tip maar de adverteerder lijkt niet meer te bestaan ;). Combineren zou ook nog kunnen, maar wilde eigenlijk ook meteen naar een 1 delig pak. Ik rijd toch nooit met alleen de jas/broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bastard schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:35:
[...]

Bedankt voor de tip maar de adverteerder lijkt niet meer te bestaan ;). Combineren zou ook nog kunnen, maar wilde eigenlijk ook meteen naar een 1 delig pak. Ik rijd toch nooit met alleen de jas/broek.
Ik in principe ook niet, rijd altijd wel met de combi aan, maar op deze manier heb ik de juiste maatstelling te pakken. Bij maat 54 wordt het jasje te breed en de broek te kort, bij 52+56 zit het als gegoten :Y Bij veel modellen combipak zijn de jas en broek gewoon afzonderlijk te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Laatst online: 15-10 20:47
Secsytime schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:37:
[...]

Welke route heb je het dan over, versie 1 of 2? Wat voor bestand heb je nodig om te importeren?
Dat werkt met gpx bestanden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

SmokingSig schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:15:
[...]

Dat werkt met gpx bestanden :)
Dat is niet zo vanzelfsprekend als dat je het brengt xD

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EHlAQ8H.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:44
noes schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:39:
[...]

Ik in principe ook niet, rijd altijd wel met de combi aan, maar op deze manier heb ik de juiste maatstelling te pakken. Bij maat 54 wordt het jasje te breed en de broek te kort, bij 52+56 zit het als gegoten :Y Bij veel modellen combipak zijn de jas en broek gewoon afzonderlijk te bestellen.
En van een combipak kun je de jas ff losritsen als je in het brandende zonnetje zit op het terras :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

't Is pas echt mooi als je voor een nummer twee je overal helemaal uit moet trekken :*)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
lolgast schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:56:
[...]

En van een combipak kun je de jas ff losritsen als je in het brandende zonnetje zit op het terras :D
terras? Poser, rijden moet je doen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 19:57
[...]

Het probleem wat ik heb: dan krijg ik nooit meer alles goed zittend (en dan voornamelijk de rugbeschermer en de onderkleding die ik zonder plooien onder m'n combi aan heb getrokken)
Ik hou alles dus gewoon aan en gooi er maar een extra Cola in :Y)
Volgende keer ga ik daarom denk ik toch voor een overal...

Na 15 jaar eens een andere rugbeschermer gekocht (bij de oude was het elastiek OP):
Afbeeldingslocatie: https://shop.zweirad-stadler.de/out/pictures//master/product/1/dainese-pro-armor-rueckenprotektor-jacket-schwarz-online-kaufen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Die hongingraat, slim! Kunnen zulke zweetdingen zijn anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
[...]

Ik vind het ook makkelijker aantrekken
Plus mijn textiele broek kan aan de leren jas van de combi worden vast geritst.

Voor echt lange tochten zit de textiele broek toch net iets fijner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 23:32
* Bommes moet maar eens gaan beginnen met voorbereiding..

Vertrek zaterdag voor 2700km sturen op de Vespa maar er zit nog niet eens nieuwe olie in..
Oude wel al afgetapt, kleppen gesteld, koppeling gereinigd, vario-kast schoongemaakt.
Wilde eigenlijk nog een motor ophang rubber vervangen en de koppeling ook echt wisselen in plaats van schoonmaken..

Prio is nu de olie terug weer in en de kampeer gear en zo bij elkaar zoeken..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr_zippey
Zo wat rijdt dat weer lekker met een vers bandje vanachter 8)

Dit is wat van de oude over was..
Oude achterband

De nieuwe, net 50km ingereden :P
Nieuwe achterband

En het (bijna) eindpunt van het inrijden.
Vlissingen vuurtoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Met een aantal leden van de Transalpclub gaan we binnenkort een set uitlaten bestellen bij Huzar in Polen (want lekker goedkoop). Een uitlaat voor mijn Alpje kost daar 123 euro en een beetje, en dat is nog zonder de groepskorting.

Nu bouwen ze nog veel meer uitlaten voor andere merken en types, dus als je even bladert:

http://huzarexhaust.eu/ho...-honda-transalp-600v.html

en aan mij laat weten of je mee doet? We hebben op dit moment 4 man bij elkaar en dat is goed voor een korting van 10% op de bestelling. Vanaf 10 uitlaten krijgen we meer korting.

Impressie:

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-05-2018 21:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 21:54

Ethirty

Who...me?

Oh yeah! Meer CP2 builds graag O+ :7

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:02:
* Bommes moet maar eens gaan beginnen met voorbereiding..

Vertrek zaterdag voor 2700km sturen op de Vespa maar er zit nog niet eens nieuwe olie in..
Oude wel al afgetapt, kleppen gesteld, koppeling gereinigd, vario-kast schoongemaakt.
Wilde eigenlijk nog een motor ophang rubber vervangen en de koppeling ook echt wisselen in plaats van schoonmaken..

Prio is nu de olie terug weer in en de kampeer gear en zo bij elkaar zoeken..
Waar gaat de reis heen? Italië? En gaat moppie v2.0 mee achterop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:01:
[...]

terras? Poser, rijden moet je doen! 8)
Dat zie je toch verkeerd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Puf, zo dan schokdemper weer gemonteerd, olie + filter gewisseld en wat dubieuse boutjes in wat kuipdelen (kuipen, wat een uitvinding, leve nakeds!) vervangen.

Morgen maar eens wat sag-metingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10 17:08
Daar zit zo te horen geen killer in. Zou ik wel ff op letten bij de aanschaf. Of die meegeleverd wordt...

Ik krijg eind deze week mijn spulletjes om m'n monstertje weer rijdend te maken :D. Het mooie can zo'n valpartij is dat ik meteen betere dan stock onderdelen heb besteld. Dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
gebruikershaes schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:29:
[...]

Daar zit zo te horen geen killer in. Zou ik wel ff op letten bij de aanschaf. Of die meegeleverd wordt...

Ik krijg eind deze week mijn spulletjes om m'n monstertje weer rijdend te maken :D. Het mooie can zo'n valpartij is dat ik meteen betere dan stock onderdelen heb besteld. Dus ik ben benieuwd.
Ze worden met een pre-killer (in de uitlaat) en een eind-killer geleverd, voorgemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:08
HTT-Thalan schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:08:
Ze worden met een pre-killer (in de uitlaat) en een eind-killer geleverd, voorgemonteerd.
En met e-keur voor als je gaat rijden bij de buren? Of komen jullie daar nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
TheBrut3 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:11:
[...]

En met e-keur voor als je gaat rijden bij de buren? Of komen jullie daar nooit?
Nope, maar voor 112,50 per uitlaat (na aftrek korting) vind ik dat ook niet zo vreemd. Een originele uitlaat voor de Alp is sowieso niet meer nieuw te krijgen (en indien wel onbetaalbaar denk ik).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-10 17:43

bakvis

Tweakers.Nerd

Afgelopen 2 weken druk bezig geweest om de vering upgrade te installeren op de Shiver. Begonnen met het installeren van de voorvorken van een Tuono 2008. Alles past zo, zonder problemen alleen de voorvorken zijn een stukje korter zoals je kunt zien op de onderstaande foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z0EHBcDbPwwN62Zr06WFtwD2/full.jpg

Nadat de voorpoten waren geinstalleerd natuurlijk ook nieuwe remmen geinstalleerd. De hart tot hart afstand van de Tuono remmen zijn 100mm. De Shiver remmen zijn 88mm. Ik heb een setje Brembo klauwen van een BMW S1000RR kunnen scoren, achter af gezien een goede keus maar daar kom ik later op terug. Zoals je op onderstaande foto kunt zien is de remklauw forst groter en de remwerking is ook stukken beter!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xOOT1EJweO8Mn4B8UHVOFrAv/full.jpg

En hier het aanzicht van de kroonplaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iwPGRgJqwM8NJHXxrp96NDVx/full.jpg

Na uitlijnen van de voorvorken en het ontluchten van de remmen kwam ik het probleem tegen dat de remblokken niet goed vrij leken te komen. De klauwen waren al enige jaren niet gebruikt en daar zat her en der nog wat vuil op. Na wat proefritjes (niet de meest veilige keuze ooit) bleek dat dit wel een groot probleem was. Na een stukje rijden werden de remmen zo heet en zet alles zoveel uit dat de motor bijna niet meer vooruit of achteruit te duwen is.

Als eerste maar eens begonnen met het schoonmaken van de remmen met een bakje warm water en dreft om te kijken wat we hier van kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KWHy3D4r3xWCup8lVmK4dXd5/full.jpg

Uiteindelijk besloten om ook alle seals uit de remklauw te halen en alles achter de seals schoon te maken. Helaas betekende dit dat ik een revisie set nodig had (weer 180 euro, BMW onderdeelnummer: 34117714801). Gelukkig na installeren remt alles zonder problemen en loopt niets meer aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q2r79SG7NZh8GSREfUpurB1o/full.jpg

De volgende stap is alles af laten stellen (ik heb ook een nieuwe achterveer van Wilbers) en dan kan ik jullie een oordeel geven van de upgrade!

[ Voor 10% gewijzigd door bakvis op 16-05-2018 10:06 ]

Mijn Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik ben altijd wel een klein beetje jaloers als ik zie wat sommige mensen zelf kunnen doen aan hun motor. Ik kan nog net mijn RAW's achter verwisselen :') Nuja, de carbs eruit en schoonmaken lukt ook nog wel, in elkaar zetten en terugzetten is meer een uitdaging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
Vrijdag schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:16:
Ik ben altijd wel een klein beetje jaloers als ik zie wat sommige mensen zelf kunnen doen aan hun motor. Ik kan nog net mijn RAW's achter verwisselen :') Nuja, de carbs eruit en schoonmaken lukt ook nog wel, in elkaar zetten en terugzetten is meer een uitdaging :P
Oefening baart kunst. Ik ga ook proberen het meeste zelf te doen. Als ik niet weet hoe het moet, filmpjes opzoeken. Ziet het er moeilijk uit, dan evt een monteur erbij halen, en samen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-10 12:43
Jup, ben ik ook wel jaloers op. Heb inmiddels het gereedschap binnen gehaald. En ben met goede moed begonnen mijn ventilator te troublenshooten. Maar ik krijg de voedingskabel niet eens los :X. Dus naar de monteur, kan hij er naar kijken terwijl hij de grote beurt doet. En vraag ik het achteraf wel hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:25
HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 21:13:
Met een aantal leden van de Transalpclub gaan we binnenkort een set uitlaten bestellen bij Huzar in Polen (want lekker goedkoop). Een uitlaat voor mijn Alpje kost daar 123 euro en een beetje, en dat is nog zonder de groepskorting.

Nu bouwen ze nog veel meer uitlaten voor andere merken en types, dus als je even bladert:

http://huzarexhaust.eu/ho...-honda-transalp-600v.html

en aan mij laat weten of je mee doet? We hebben op dit moment 4 man bij elkaar en dat is goed voor een korting van 10% op de bestelling. Vanaf 10 uitlaten krijgen we meer korting.

Impressie:

[video]
E keur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Godoftwente schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:22:
[...]

Oefening baart kunst. Ik ga ook proberen het meeste zelf te doen. Als ik niet weet hoe het moet, filmpjes opzoeken. Ziet het er moeilijk uit, dan evt een monteur erbij halen, en samen doen.
Da's waar. Het vervelende is dat ik alleen maar een stalling heb waar mijn motoren staan waar ik maar beperkt wat kan doen. Ook heb ik nauwelijks gereedschap, op wat simpele dingetjes na.
Vriend van me heeft veel meer sleutelervaring en ook veel eigen ruimte dus als het moet ga ik naar hem maar dat is niet altijd even makkelijk.

Sommigen hier hebben een mooi uitgeruste garage, dat is wel gaaf. Bovendien is het natuurlijk ook gewoon leuk als je zelf wat kan doen aan de motor.

* Vrijdag heeft aan de ene kant een hekel aan vieze handen maar wil best meer kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Nie, układ wydechowy nie ma e-wyboru.
Google translate Pools.
HTT-Thalan schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:23:
[...]

Nope, maar voor 112,50 per uitlaat (na aftrek korting) vind ik dat ook niet zo vreemd. Een originele uitlaat voor de Alp is sowieso niet meer nieuw te krijgen (en indien wel onbetaalbaar denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dan ga ik toch voor de leo of de dakar replica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Mja, ik heb eerder niet op de juiste termen gezocht zie ik wel. Originele sets gingen over de 600 euro heen, maar nu ik specifiek op e-keur voor de transalp zoek heb ik wel 1 winkel gevonden:

https://www.uitlaatstore.nl/honda-xl600v-transalp

277 euro is nog wel redelijk, en dan hebben we wel een e-keur.
Of het ook echt wat is, is een tweede.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-05-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Laatst online: 13-10 09:00
Vrijdag schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:16:
Goed gereedschap is het halve werk!
Daarnaast met een werkplaats handboek en filmpjes kan je al een heel eind komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 19:57
bakvis schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:05:
Afgelopen 2 weken druk bezig geweest om de vering upgrade te installeren op de Shiver. Begonnen met het installeren van de voorvorken van een Tuono 2008. Alles past zo, zonder problemen alleen de voorvorken zijn een stukje korter zoals je kunt zien op de onderstaande foto.

[afbeelding]

Nadat de voorpoten waren geinstalleerd natuurlijk ook nieuwe remmen geinstalleerd. De hart tot hart afstand van de Tuono remmen zijn 100mm. De Shiver remmen zijn 88mm. Ik heb een setje Brembo klauwen van een BMW S1000RR kunnen scoren, achter af gezien een goede keus maar daar kom ik later op terug. Zoals je op onderstaande foto kunt zien is de remklauw forst groter en de remwerking is ook stukken beter!

[afbeelding]

[afbeelding]

Na uitlijnen van de voorvorken en het ontluchten van de remmen kwam ik het probleem tegen dat de remblokken niet goed vrij leken te komen. De klauwen waren al enige jaren niet gebruikt en daar zat her en der nog wat vuil op. Na wat proefritjes (niet de meest veilige keuze ooit) bleek dat dit wel een groot probleem was. Na een stukje rijden werden de remmen zo heet en zet alles zoveel uit dat de motor bijna niet meer vooruit of achteruit te duwen is.

Als eerste maar eens begonnen met het schoonmaken van de remmen met een bakje warm water en dreft om te kijken wat we hier van kunnen maken.

[afbeelding]

Uiteindelijk besloten om ook alle seals uit de remklauw te halen en alles achter de seals schoon te maken. Helaas betekende dit dat ik een revisie set nodig had (weer 180 euro, BMW onderdeelnummer: 34117714801). Gelukkig na installeren remt alles zonder problemen en loopt niets meer aan.

[afbeelding]

De volgende stap is alles af laten stellen (ik heb ook een nieuwe achterveer van Wilbers) en dan kan ik jullie een oordeel geven van de upgrade!
Leuke upgrades zo te zien :)
Waren de remklauwen niet meer te redden met alleen schoonmaken?
Ik heb een paar weken geleden ook m'n (Tokico monoblock) voorremklauwen preventief gecleaned.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-10 14:21
@Godoftwente @joshje Opvallend dat jullie beide filmpjes noemen om te leren sleutelen. Persoonlijk vind ik dat een erg irritante trend de laatste jaren, howto's op allerlei verbieden worden steeds vaker in video-formaat gemaakt ipv wat foto's en begeleidende text. Dat laatste vind ik vele malen handiger, een foto & text kan je een stuk makkelijker op het juiste punt in het proces erbij houden, en kan je op je eigen tempo verwerken ipv steeds door een filmpje heen en weer skippen en moeten luisteren.

Ligt dat nou aan mij, of word ik gewoon oud? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-10 11:03
bakvis schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:05:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Is dit je eigen garage? :|
Zou echt een moord doen om zo een ruimte hier in Rotterdam te hebben. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
Chakotay schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:53:
@Godoftwente @joshje Opvallend dat jullie beide filmpjes noemen om te leren sleutelen. Persoonlijk vind ik dat een erg irritante trend de laatste jaren, howto's op allerlei verbieden worden steeds vaker in video-formaat gemaakt ipv wat foto's en begeleidende text. Dat laatste vind ik vele malen handiger, een foto & text kan je een stuk makkelijker op het juiste punt in het proces erbij houden, en kan je op je eigen tempo verwerken ipv steeds door een filmpje heen en weer skippen en moeten luisteren.

Ik zelf gebruikte altijd gewoon werkplaats handboek maar sommige kleine details zijn soms fijn om te kunnen zien op een filmpje, Die staan vaak niet aangegeven in het boek of in de plaatjes. Daarnaast is het voor iemand met weinig tot geen ervaring altijd handig om een beeld te krijgen wat hij moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente

Generatiekloof misschien? ;)
Ik vind foto's prima, maar met een filmpje kun je laten zien hoe en wat. Met een foto alleen wat, niet hoe.
Nou is dat geen ramp natuurlijk, maar filmpjes zijn ook makkelijker te vinden dan een uitleg met foto's.
Even youtuben, en je hebt 10+ filmpjes gevonden. een tekst een foto's vind je misschien alleen nog op forums.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

Me eens. Vroeger met het sleutelen aan scooters vond ik het 10x fijner als er foto's waren met text. Elke keer pauzeren en terug zoeken is irritant :P En handleiding kan je uitprinten en zo meenemen naar je schuur. Telefoon ook, maar ga maar lekker pauzeren met vieze klauwen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-10 14:21
ProfaNe schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:04:
[...]

Me eens. Vroeger met het sleutelen aan scooters vond ik het 10x fijner als er foto's waren met text. Elke keer pauzeren en terug zoeken is irritant :P En handleiding kan je uitprinten en zo meenemen naar je schuur. Telefoon ook, maar ga maar lekker pauzeren met vieze klauwen :9
Precies dat, ik wil helemaal niet met vette klauwen een laptop/telefoon hoeven bedienen, en een flimpje uitprinten kost zoveel papier :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:47:
Mja, ik heb eerder niet op de juiste termen gezocht zie ik wel. Originele sets gingen over de 600 euro heen, maar nu ik specifiek op e-keur voor de transalp zoek heb ik wel 1 winkel gevonden:

https://www.uitlaatstore.nl/honda-xl600v-transalp

277 euro is nog wel redelijk, en dan hebben we wel een e-keur.
Of het ook echt wat is, is een tweede.
Voorde alp zijn toch ook wel genoeg slip ons te vinden?
En die arrows zijn dikke prima hoor, had ene maat van me ook op zijn muilezel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-10 17:43

bakvis

Tweakers.Nerd

SniperGuy schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:51:
[...]

Leuke upgrades zo te zien :)
Waren de remklauwen niet meer te redden met alleen schoonmaken?
Ik heb een paar weken geleden ook m'n (Tokico monoblock) voorremklauwen preventief gecleaned.
Mogelijk wel, helaas kun je de seals niet uit de klauw halen zonder hier een gaatje in te prikken, als je ze met een schroevendraaier uit de groef wipt dan kun je het metaal beschadigen en is de garantie op een goede seal weg.

Gezien ik ook alle andere onderdelen (voorvorken en achterveer) heb laten reviseren heb ik maar even geslikt en de klauwen ook gereviseerd. Nu is alles gewoon goed en als nieuw.
Panini schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:53:
[...]

Is dit je eigen garage? :|
Zou echt een moord doen om zo een ruimte hier in Rotterdam te hebben. :*)
Nee, is niet mijn garage. Is een gedeelde schuur van een aantal vrienden van mij. Hun gebruiken de schuur om te beunen en om te hobbyen aan hun dirft auto's (ook een leuke sport trouwens). Maar dit maakt het voor mij wel makkelijker om dit soort ombouwprojecten uit te voeren. Zonder een krik/brug, rem ontluchtings set en goede momentsleutels was het een stuk moeilijker geworden. Dan had ik het in mijn schuurtje moeten doen van mijn appartement, en geloof me, dat is behelpen.

Verder inderdaad wat andere zeggen, goed gereedschap is het halve werk. Een werkplaatshandboek beantwoord 70% van de vragen voor je en 30% is gewoon een stukje inzicht en wel kennis. Voor deze conversie heb ik eerst alles in detail uitgezocht of het past en hoe je een stel voorpoten monteert in een fiets, dit onder andere van YouTube

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind de combi handig..
Eerst filmpje kijken hoe het moet, daarna foto's en txt terwijl ik bezig ben een stappen plan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Goed gereedschap is inderdaad de beste basis. Helaas heb ik daarvoor weinig liquide middelen (over ;) ) noch opbergruimte. Maar een WPH is ook niet verkeerd. Ga maar eens op zoek naar een WPH voor mijn Hawk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Ligt zeker niet aan jou. Ik ben waarschijnlijk flink jonger en heb zelf ook niks met al die filmpjes. Ik vind het veel fijner om dingen van een tekening of gebruiksaanwijzing te kunnen doen zodat ik het in mijn eigen tempo kan doen, al helemaal als je vieze vingers krijgt. Dan wil ik niet steeds op m'n laptop dat filmpje terugspoelen (telefoon is voor mij te klein voor onderhoudsdingen oid).

Wat ik wel prettig vond was het filmpje om mijn nieuwe kraan te monteren. Maar dat kwam omdat die tekening zo ontieglijk onduidelijk was over de volgorde van alle ringetjes en dergelijke dat ik 't gewoon even niet zag. en in dat filmpje zag je 't wel netjes.

Geef mij maar een IKEA handleiding..

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
SmurfLink schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:22:
[...]

Ligt zeker niet aan jou. Ik ben waarschijnlijk flink jonger en heb zelf ook niks met al die filmpjes. Ik vind het veel fijner om dingen van een tekening of gebruiksaanwijzing te kunnen doen zodat ik het in mijn eigen tempo kan doen, al helemaal als je vieze vingers krijgt. Dan wil ik niet steeds op m'n laptop dat filmpje terugspoelen (telefoon is voor mij te klein voor onderhoudsdingen oid).

Wat ik wel prettig vond was het filmpje om mijn nieuwe kraan te monteren. Maar dat kwam omdat die tekening zo ontieglijk onduidelijk was over de volgorde van alle ringetjes en dergelijke dat ik 't gewoon even niet zag. en in dat filmpje zag je 't wel netjes.

Geef mij maar een IKEA handleiding..
ToolkiT schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:19:
[...]

Ik vind de combi handig..
Eerst filmpje kijken hoe het moet, daarna foto's en txt terwijl ik bezig ben een stappen plan..
Ik bedoel meer deze combi. Vooraf kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
Of ik vraag het aan jullie :9

Ik wil nog graag andere handvatten op de 600rr zetten. Die wat er nu op zitten zijn nogal dun.
Kwam zoiets tegen:
https://www.store-nederla...-handvat-rubber-grip.html

Maar hier zit niet zo'n gashendel bij. Kan ik de gashendel van mijn vorige handvatten weergebruiken? of verschillen die per handvat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Heb hier voor mijn fiets 2 PDF's. De eerste is het Service Manual met zo'n 240 pagina's aan info voor de simpele dingen. Bijvoorbeeld om de wielen er uit te halen en er weer in te doen staat dat perfect beschreven met iedere stap en plaatjes er bij. Heb bij zulke dingen dan de tablet erbij als ik iets doe.

Heb ook nog het Workshop Manual met meer dan 440 pagina's waar de meest moeilijke dingen zeer uitgebreid in staan. Nou is die laatste eigenlijk niet voor de consument maar voor de dealers en de dingen die daar in staan gaan mij in veel gevallen ook wel wat te ver voor wat ik zelf durf te doen.

Deze 2 PDF's samen met goed gereedschap zorgen er voor dat ik tegenwoordig zoveel mogelijk zelf doe. Het gereedschap dat ik gekocht heb is inmiddels terug verdient en ik vind het ook gewoon leuk om zelf te doen. Verder heb ik gemerkt dat de gemiddelde bandenboer het voorwiel terug plaatsen niet doet zoals het hoort. Dus onder andere niet netjes de klauwen los maakt en de remmen uitlijnt en niet de voorvork inveert voordat de 4 schroeven op de poten vast gezet worden. Dan doe ik zoiets liever zelf helemaal volgens het boekje terwijl ik ook nog een leuk bedrag bespaar.

Filmpjes vind ik trouwens ook wel erg handig. Heb voor een oliewissel een filmpje gevonden wat toch wel erg fijn is als je iedere stap kan zien.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 16-05-2018 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
Vrijdag schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:38:
Goed gereedschap is inderdaad de beste basis. Helaas heb ik daarvoor weinig liquide middelen (over ;) ) noch opbergruimte. Maar een WPH is ook niet verkeerd. Ga maar eens op zoek naar een WPH voor mijn Hawk.
Is dit em?

http://hawkworks.net/HONDA_HAWK_GT_89_OWNERS_MANUAL.pdf

Lang leve de digitalisering. O+

edit: Klik

Ziet er wat uitgebreider uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Panini op 16-05-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

_/-\o_

Nu even een goed momentje zoeken dat de baas de andere kant op kijkt zodat ik wat kan printen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Vrijdag schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:00:
[...]

_/-\o_

Nu even een goed momentje zoeken dat de baas de andere kant op kijkt zodat ik wat kan printen O-)
Denk dat je werkgever nog minder blij is als je de versie die in de edit erbij staat print. :+

Of het maakt niks uit natuurlijk. Print hier ook regelmatig hele boekwerken aan literatuur. O-)
Maar dat wordt dan weer uitgevlakt door collega's die het fijn vinden om elke mail uit te printen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Panini schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:02:
[...]

Denk dat je werkgever nog minder blij is als je de versie die in de edit erbij staat print. :+

Of het maakt niks uit natuurlijk. Print hier ook regelmatig hele boekwerken aan literatuur. O-)
Maar dat wordt dan weer uitgevlakt door collega's die het fijn vinden om elke mail uit te printen...
Ik werk vaak in de avond, dus ga van de week wel even aan de slag met die extra uitgebreide. Ik zal dan in elk geval dubbelzijdig uitprinten 8)

Nogmaals dank! _/-\o_ d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 16-05-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Vrijdag schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:05:
[...]

Ik werk vaak in de avond, dus ga van de week wel even aan de slag met die extra uitgebreide. Ik zal dan in elk geval dubbelzijdig uitprinten 8)

Nogmaals dank! _/-\o_ d:)b
Geen probleem. :)

We zien graag alle sleutelfoto's (en blunders) tegemoet in het topic. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Panini schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:06:
[...]

Geen probleem. :)

We zien graag alle sleutelfoto's (en blunders) tegemoet in het topic. ;)
*een tijdje later*

Afbeeldingslocatie: http://www.maicorijdersclub.eu/_wp_generated/wpf8cb0758_0f.jpg

Tja, als je ergens mee begint hè.... O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 16-05-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10 21:59
Ik heb een DiFi motorjas gekocht maar twijfel ik wel een juiste maat gebruik... :F

De jas heb ik nu zo een 3 maanden in gebruik en in die tussentijd niet super vaak gereden. Toch merk ik dat de jas veel naar boven kruipt, ik rits de jas wel aan mijn broek.
De hals komt hierdoor naar boven en zit daardoor klem tegen mijn strot... :P

Volgens mijn moeder is de jas te kort en daar begin ik nu ook aan te twijfelen.
Ik heb ook al geprobeerd om handschoenen over mijn mouwen te doen, het omhoog kruipen is minder maar nog steeds niet voorbij.

Hebben jullie hier ervaring of tips in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-10 08:56
StoOker schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:25:
Ik heb een DiFi motorjas gekocht maar twijfel ik wel een juiste maat gebruik... :F

De jas heb ik nu zo een 3 maanden in gebruik en in die tussentijd niet super vaak gereden. Toch merk ik dat de jas veel naar boven kruipt, ik rits de jas wel aan mijn broek.
De hals komt hierdoor naar boven en zit daardoor klem tegen mijn strot... :P

Volgens mijn moeder is de jas te kort en daar begin ik nu ook aan te twijfelen.
Ik heb ook al geprobeerd om handschoenen over mijn mouwen te doen, het omhoog kruipen is minder maar nog steeds niet voorbij.

Hebben jullie hier ervaring of tips in?
Als de hals naar boven komt wanneer je de jas aan je broek ritst, is de jas dan niet juist te lang i.p.v. te kort? Als hij te kort was, trok het wel aan je schouders en kwam je broek omhoog..? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-10 22:39
@StoOker En is het toevallig een leren jas? Die zijn in het begin nogal stijfjes en moet je echt indragen. Dan gaan ze vanzelf soepeler worden en beter zitten. Maaaar, het kan ook zijn dat het de verkeerde maat is. Al gok ik het eerste.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10 21:59
Tankiej schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:28:
[...]

Als de hals naar boven komt wanneer je de jas aan je broek ritst, is de jas dan niet juist te lang i.p.v. te kort? Als hij te kort was, trok het wel aan je schouders en kwam je broek omhoog..? :X
Het lijkt alsof de jas te kort is en er via de onderkant wind in komt. Vandaar trekt hij mijn schouders omhoog en duwt hij de hals tegen mijn keel zegmaar... :p
Leviathius schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:42:
@StoOker En is het toevallig een leren jas? Die zijn in het begin nogal stijfjes en moet je echt indragen. Dan gaan ze vanzelf soepeler worden en beter zitten. Maaaar, het kan ook zijn dat het de verkeerde maat is. Al gok ik het eerste.
Het is een textiel jas. En als ik hem vastrits is het ook minder, maar niet fijn genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-10 16:52

Youk

Volvo For Life

Godoftwente schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:50:
Of ik vraag het aan jullie :9

Ik wil nog graag andere handvatten op de 600rr zetten. Die wat er nu op zitten zijn nogal dun.
Kwam zoiets tegen:
https://www.store-nederla...-handvat-rubber-grip.html

Maar hier zit niet zo'n gashendel bij. Kan ik de gashendel van mijn vorige handvatten weergebruiken? of verschillen die per handvat?
Je kan ook grip puppies overwegen. Die schuif je (met wat hulp want ze horen strak te zitten) zo over je bestaande handvatten.

Heb deze ook al enkele jaren. De omtrek van de handvatten wordt iets groter en aangezien het zacht materiaal is krijg je nog wat extra demping tegen trillingen. Dus minder snel slapende handen moest je daar soms last van hebben.

Ik moet enkele de mijne eens vernieuwen, want ze beginnen nogal door te scheuren na 5 jaar en ongeveer 80k km.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://stockx.imgix.net/products/streetwear/Supreme-Fox-Racing-Moto-Hand-Grip-Red.jpg?fit=fill&bg=FFFFFF&w=1400&h=1000&auto=format,compress&trim=color&q=90

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-10 14:06
+1 voor grip puppies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik ben ook bang dat ze die dingen er meteen af jatten :F
Dingen waren officieel 49 euro ofzo en gaan nu via marktplaats voor 150 euro.
Wel grappig die samenwerking met fox, de helm vond ik best tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
kneusteun schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:29:
[...]

Ik ben ook bang dat ze die dingen er meteen af jatten :F
Dingen waren officieel 49 euro ofzo en gaan nu via marktplaats voor 150 euro.
Wel grappig die samenwerking met fox, de helm vond ik best tof!
Ben eerder bang dat ik al een stumper overkom met die dingen op de motor. :+
Heb zelf echt helemaal niks met het merk en de manier waarop ze op alles hun naam plakken + marketen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmurfLink schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:22:
[...]

Ligt zeker niet aan jou. Ik ben waarschijnlijk flink jonger en heb zelf ook niks met al die filmpjes.
Tsja ik ben waarschijnlijk een stuk ouder maar ik vind filmpjes kijken weer prettiger. Dus ik denk dat het niets met leeftijd te maken heeft.

Hetzelfde met trainingen, ik kijk liever video trainingen dan dat geneuzel in boeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10 14:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Idd. Videos ftw. (Ben 39)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

36 of 37, ik twijfel steeds.

Videos om van te voren eens door te nemen, wel flink doorheen klikken want sjonge wat praat men soms irritant/langzaam in die filmpjes.

Maar als je bezig bent vind ik afbeeldingen met wat tekst handiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hier hetzelfde. Eerst een video kijken en daarna met de servicehandleiding aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Daar kan ik me inderdaad ook wel in vinden. Van te voren filmpje, tijdens afbeeldingen met tekst. :p

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 23:32
ToolkiT schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:08:
[...]

Waar gaat de reis heen? Italië? En gaat moppie v2.0 mee achterop?
De reis gaat zaterdag a.s. vanuit Eindhoven over de snelweg naar de Franse/Belgische grens, dan verder 7 dagen binnendoor. Alleen maar provinciale wegen naar de Provence, met een bocht door de Gorges du Tarn slingerend terug naar Eindhoven.
Totaal iets van 2700 km's, dag ritten tussen de 250 en ruim 300 met uitzondering van de eerste dag, dan is het eerst bijna 300km snelweg en daarna nog 250 binnen door.

Ergens 1 van de dagen heb ik 2 nachten op de zelfde plek gepland, en heb ik een dag rond rit door en in de buurt van de Gorges du Verdon.
Mijn kampeergear gaat mee en om wat zuinig te doen wil ik ook wel elke nacht kamperen.

Gisterenavond nog tot half 10 aan de Vespa bezig geweest. Olie zit er weer in, verse luchtfilter en bougie en uitlaat pakking.
Klonk weer netjes en beschaafd nu.

En nee mijn vriendin gaat niet mee, die had al een vakantie gepland met haar moeder naar Sicilië. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 16-05-2018 19:43 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Youk schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:12:
[...]

Je kan ook grip puppies overwegen. Die schuif je (met wat hulp want ze horen strak te zitten) zo over je bestaande handvatten.

Heb deze ook al enkele jaren. De omtrek van de handvatten wordt iets groter en aangezien het zacht materiaal is krijg je nog wat extra demping tegen trillingen. Dus minder snel slapende handen moest je daar soms last van hebben.

Ik moet enkele de mijne eens vernieuwen, want ze beginnen nogal door te scheuren na 5 jaar en ongeveer 80k km.
Nog een plus één voor Grip Puppies. Maar op mijn S1000RR zijn ze na 2 jaar versleten. Denk dat dat komt doordat ik iets meer 'hang' aan de grepen (clipons natuurlijk) en ze er zo langzaam aftrek, vooral na een regenbui moet ik ze weer goed zetten. Maar ach, voor die 2-tientjes-en-een-beetje. Hoewel ik het liefst verwarmde handvaten zoals die van Yamaha zou willen monteren, maar dan dikker. Niet dat ik veel in de koud rijd met het ding :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
De bandenkeuze is erdoor *O*.

Voor een Mitas B E-10 en achter een Mitas E09 Dakar (de E010 hebben ze achter niet in mijn maat schijnbaar). Met versterkt canvas :).

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0569/5085/products/E091Rear_1024x1024.png?v=1447234916

Voor een 90/90/21 en achter 130/80/17. De Dunlops blijven er nog de komende weken op liggen om de laatste millimeters eraf te rijden en vlak voor de ITT eind deze maand komen de Mitas bandjes erop.

Oh, en ik zat voor het eerst vast vandaag, nota bene in een dorpje _O-.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xVE625A5s71mF84HoVAceV6O/full.jpg

Weg opgebroken, geen probeem, gebeurt daar wel vaker. Even door het zand baggeren. Maar het is laat, woonwijk enzo, ik denk ik doe het extra kalm aan. Enige uitweg aan het einde was echter een flink hoogte verschil, en ik had natuurlijk veel te weinig vaart :P.

Dus toen stond ik daar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7hTvxjz4qBwP5JKwhrkp5yqh/full.jpg

Achterwiel compleet ingegraven, en voorwiel stond te hoog dus ik ging geen kant meer op :D.
Vriendelijke voorbijgangers hebben me vervolgens geholpen het gevaarte eruit te trekken, en met een dot gas was ik onsubtiel over het oranje spul heen, op naar mijn bestemming.

Oh, en omdat ik op dezelfde rit ook nog even de snelweg meepakte:
Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:42:
@HTT-Thalan om aardig te kunnen zien hoe schuin je gaat moet je in een bocht je blik eens naar beneden richten en kijken naar de lijn stuur-balhoofd-tank.

Dan valt in praktijk dat schuin gaan vaak vies tegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KtyBUNCDIRAsmnssRCO9RrNU/full.jpg

180 of 270 graden rond de snelweg op of af, ik begrijp wel waarom de 'racers' dat leuk vinden. Nou zal ik nooit een knietje aan de grond leggen maar zo even een keertje een vlotte bocht meepakken is wel leuk. Daar moet ik straks mee stoppen, want dan heb ik op de zijkant van mijn banden niet meer zoveel profiel zitten :9.

[ Voor 26% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-05-2018 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:52:
[..]
Oh, en omdat ik op dezelfde rit ook nog even de snelweg meepakte:

[...]

[afbeelding]

180 of 270 graden rond de snelweg op of af, ik begrijp wel waarom de 'racers' dat leuk vinden. Nou zal ik nooit een knietje aan de grond leggen maar zo even een keertje een vlotte bocht meepakken is wel leuk. Daar moet ik straks mee stoppen, want dan heb ik op de zijkant van mijn banden niet meer zoveel profiel zitten :9.
Misschien vertekent je camera het beeld een beetje, maar het lijkt alsof je de motor naar beneden drukt terwijl je zelf een beetje naar buiten leunt? Of dat je iig helemaal rechtop blijft zitten. Als je schuift met de kont (je eigen :Y ) kan je de motor -ook op hogere snelheden- rechter op houden, waardoor je meer controle houdt en je bochten makkelijker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 22:26:
[...]

Misschien vertekent je camera het beeld een beetje, maar het lijkt alsof je de motor naar beneden drukt terwijl je zelf een beetje naar buiten leunt? Of dat je iig helemaal rechtop blijft zitten. Als je schuift met de kont kan je de motor -ook op hogere snelheden- rechter op houden, waardoor je meer controle houdt en je bochten makkelijker worden.
Kissing the mirror is bij iedere motor op straat een goed plan inderdaad :)

Edit: Met je kont schuiven is niet eens nodig toch gezien de hellingshoek ? Als ik een dijk pak blijf ik met mijn kont vrijwel altijd in het midden zitten. Wel met het bovenlichaam flink naar de spiegel en het gewicht van mijn bovenlichaam op de ene of andere bil. Tuurlijk kan je nog een stapje verder gaan, maar zelfs zonder te gaan verzitten kan je flink hard gaan als je maar met je bovenlichaam naar zijkanten gaat.

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 16-05-2018 22:37 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht