Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 15:07
ndthien schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:38:
Ik heb afgelopen zaterdag een Motor Experience Day gehad en nu ben ik helemaal verkocht. Ik ben alleen aan het rond kijken welke motor ik zou willen hebben. Ik ben gekomen op dit lijstje:

Kawasaki Z800
Suzuki GSR 750

Op nummer 1 staat bij mij de Z800, wat een gave machine is dat. Echter gaan ze op marktplaats voor minimaal 7500 euro.

Ik heb gekeken naar de street triple, mt-07, sv650, duke 690 en nog veel meer, maar of het is tweedehands even duur als de Z800 of de looks spreken mij niet aan.

Weet iemand een alternatief voor de Z800, met agressieve looks als de Z800, maar dan wat goedkoper?
Yamaha FZ8-N

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

En anders lekker doorsparen voor een Z900 of een MT09.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 09:20
Lekker warm :+
Maatje had een Duc 1098 en die vertelde dat hij soms wat naar heen er weer zat te schuiven op de motor omdat het zitje zo heet kon worden.
caesar1000 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:18:
[...]

Staat erin! :)

Het plannen van de 2e editie 'Tweakers Buitenlandreis' is weer begonnen, dus houd het aparte topic in de gaten voor meer informatie over de bestemming/datum/details van deze editie. :*)

In 2017 zijn we met een groep Tweakers naar de Eifel geweest waar we 2 dagen heerlijk hebben gereden. De 'Tweakers Buitenlandreis' is voor beginnende- en ervaren motorrijders een leuke manier om andere Tweakers te leren kennen en ervaring op te doen met het motorrijden in het buitenland/bochtige wegen. Voor meer informatie zie de oude en nieuwe posts in het aparte topic. :)
[afbeelding]
Leuk! Ik ga het in de gaten houden of ik dan wellicht mee kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 22:42
Panini schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:51:
[...]
Maatje had een Duc 1098 en die vertelde dat hij soms wat naar heen er weer zat te schuiven op de motor omdat het zitje zo heet kon worden.

[...]
Slecht voor 't Glockenspiel... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

[...]

[...]

Leuk! Ik ga het in de gaten houden of ik dan wellicht mee kan.
Moet je harder rijden :+

* Vrijdag is niet gehinderd door kennis van zaken 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 14-05-2018 10:05 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Godoftwente schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:51:
Weet iemand toevallig een shop waar ik een reserve sleutel kan laten bijmaken? Heb maar één sleutel bij de motor gekregen. En blijkbaar is heeft mijn HISS sleutel dus een chip die ook gekopieerd moet worden.
Honda dealer? :)

Nou weet ik niet exact hoe dat dat HISS system van Honda werkt maar bij Yamaha MOET je nieuwe / vervangende sleutels altijd inleren met de rode sleutel (welke je vanaf 2003 bij een nieuwe motor tezamen met twéé zwarte sleutels aangeleverd krijgt).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Vrijdag schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:05:
[...]

Moet je harder rijden :+

* Vrijdag is niet gehinderd door kennis van zaken 8)
Zodat je noten nog sneller geroosterd worden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:53

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Godoftwente schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:51:
Weet iemand toevallig een shop waar ik een reserve sleutel kan laten bijmaken? Heb maar één sleutel bij de motor gekregen. En blijkbaar is heeft mijn HISS sleutel dus een chip die ook gekopieerd moet worden.
Even naar de dealer.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-06 10:47
Bedankt voor alle suggesties, maar qua looks springt de Z800 er echt uit.

Ik heb inderdaad gelezen dat de Z800 wat zwaarder is vergeleken met de rest. Binnenkort maar even een proefrit maken, kijken hoe dat gewicht aanvoelt.

Voor nu eerst het rijbewijs halen en goed sparen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
ndthien schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:15:

Ik heb inderdaad gelezen dat de Z800 wat zwaarder is vergeleken met de rest. Binnenkort maar even een proefrit maken, kijken hoe dat gewicht aanvoelt.

Zonder rijbewijs een proefrit maken?
Denk dat je de motor niet mee krijgt bij een motorzaak. ;)

Tip: probeer ook gelijk voor motorkleding te sparen. Daar gaat ook een hoop geld in zitten. Het is daarnaast ook erg fijn als je tijdens het lessen al je eigen handschoenen, laarzen en helm aan kan. Die vieze zweetkleding van de rijschool ga je niet blij van worden. :X

[ Voor 21% gewijzigd door Panini op 14-05-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Panini schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:11:
[...]

Zodat je noten nog sneller geroosterd worden? :+
Freeballin' 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
Panini schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:22:
[...]

Zonder rijbewijs een proefrit maken?
Denk dat je de motor niet mee krijgt bij een motorzaak. ;)

Tip: probeer ook gelijk voor motorkleding te sparen. Daar gaat ook een hoop geld in zitten. Het is daarnaast ook erg fijn als je tijdens het lessen al je eigen handschoenen, laarzen en helm aan kan. Die vieze zweetkleding van de rijschool ga je niet blij van worden. :X
Ja dat bedoel ik haha!
1. Lessen
2. Rijbewijs halen
3. Proefrit maken

;)

Ahh bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:28

Wootlock

Evilution

ndthien schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:15:

Ik heb een Z800 gehad (voordat deze gejat werd :( ) fijne machine, was mijn eerste na het behalen van m'n rijbewijs.
Veel vermogen en een behoorlijk gewicht, al moet ik zeggen dat je tijdens het rijden niets van het gewicht merkt.
Nu heb ik zijn grotere broer de Z900. Ook een fijne motor met een iets lager gewicht maar nog steeds meer dan genoeg vermogen 8)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
Wootlock schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:47:
[...]

Ik heb een Z800 gehad (voordat deze gejat werd :( ) fijne machine, was mijn eerste na het behalen van m'n rijbewijs.
Veel vermogen en een behoorlijk gewicht, al moet ik zeggen dat je tijdens het rijden niets van het gewicht merkt.
Nu heb ik zijn grotere broer de Z900. Ook een fijne motor met een iets lager gewicht maar nog steeds meer dan genoeg vermogen 8)
Goed om te horen dat je daar niets van merkt!

Ik vind de Z800/900/1000 toch een van de meest gave nakeds die er zijn. Kawasaki heeft het goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
@ndthien Wat is je budget voor de motorfiets zo?
Ik zag namelijk in je lijstje nog niet:

Ducati Monster
Ducati Streetfighter
BMW S1000R

Misschien ook de moeite waard om naar te kijken? Wel in het wat duurdere segment (op de Monster na).

[ Voor 4% gewijzigd door Panini op 14-05-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:26
ndthien schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:29:
[...]

Ja dat bedoel ik haha!
1. Lessen
2. Rijbewijs halen
3. Proefrit maken

;)

Ahh bedankt voor de tip.
Geen idee hoelang dat gaat duren maar wellicht verkoop ik de mijne dan na die tijd :+
Wil begin 2019 een nieuwe bike kopen heb nu een z800 met veel opties.

14dkm
quickshifter
EJK fuel kit
Highsider mirrors
Rizoma korte kentekenplaat
Barracuda led knippers voor en achter
Led verlichting koplamp
Kuipruit
Buddyseat
Korte hendels
Bar Risers
G&G uitlaat

Z800 is zwaar maar merk je inderdaad niks van tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-06 08:41
Dit weekend over mijn eerste 1000 km gegaan. Mijn cb500s ('99) staat nu op 6700 km :p

Het kriebelt wel om een andere uitlaat te steken.

[ Voor 58% gewijzigd door SmokingSig op 14-05-2018 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joshje
  • Laatst online: 29-04 15:07
[...]
Met een Jap geen last van O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
ndthien schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:56:
[...]

Goed om te horen dat je daar niets van merkt!

Ik vind de Z800/900/1000 toch een van de meest gave nakeds die er zijn. Kawasaki heeft het goed gedaan.
Als je gaat beginnen is de Z750 wellicht een iets goedkopere optie? Of de ER-6N/Z650. Zijn wat minder sterk, maar wel veel goedkoper te vinden. Dan kan je na een paar jaar altijd overstappen op de 800.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:04
joshje schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:13:
[...]

Met een Jap geen last van O+
Da's het 'temperament' (lees: ontwerpfouten) dat je mag verwachten van een Duc.

Een Jap doet gewoon zijn werk zonder gezeik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:14

charrel

Cortisol4life..

ProfaNe schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:19:
[...]

Cool ben benieuwd. Wil al een tijd naar de Eifel, maar alleen lijkt mij dat weinig aan voor een weekend :9
Te klein voor een weekend? valt mee hoor, gebied is groter dan alleen die groene vlek. Je kan ook iets naar beneden, moezel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
SmokingSig schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:11:
Dit weekend over mijn eerste 1000 km gegaan. Mijn cb500s staat nu op 6700 km :p

Het kriebelt wel om een andere uitlaat te steken.
Doen! Altijd beter dan de standaard uitlaten.

Tweedehands niks te vinden?
charrel schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:17:
[...]

Te klein voor een weekend? valt mee hoor, gebied is groter dan alleen die groene vlek. Je kan ook iets naar beneden, moezel!
Ook een erg mooi gebied om te rijden! :*)
Ook altijd vol met bejaarden in de zomer. Kijken toch altijd weer raar op als er een groep Powerrangers naast ze gaat zitten op het terras. :+

[ Voor 31% gewijzigd door Panini op 14-05-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:57
charrel schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:17:
[...]

Ik denk dat het niet zo zeer aan het gebied ligt, maar meer aan het stukje "alleen" uit die zin. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Panini schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:18:
[...]

Doen! Altijd beter dan de standaard uitlaten.

Tweedehands niks te vinden?
Niet echt, Amazon is het goedkoopste. 225 vind ik wel meevallen :9

[ Voor 27% gewijzigd door SmokingSig op 14-05-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:20:
[...]

Ik denk dat het niet zo zeer aan het gebied ligt, maar meer aan het stukje "alleen" uit die zin. ;)
Hahah dat ja. Als in alleen een weekend op pad gaan zonder anderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

HTT-Thalan schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:16:
[...]

Da's het 'temperament' (lees: ontwerpfouten) dat je mag verwachten van een Duc.

Een Jap doet gewoon zijn werk zonder gezeik :P.
Wat een onzin :) Mijn Duc heeft dat 'temperament' niet hoor ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:01

A13X

Dude

Afgelopen weekend ook weer lekker gereden, vrijdag rondje in de omgeving van Eindhoven/Tilburg gedaan. Nou ja een functioneel ritje, kledingzaak> autozaak > kledingzaak > motorzaak> autozaak > etc. :+

Op de heenweg na +/-30min begon het al met een motorongeluk in de tegenovergestelde richting. Aangezien er genoeg mensen stonden maar doorgereden, zo te zien was het een auto die een motorrijder over het hoofd had gezien.

Beide grote motorkledingwinkels in de steden aangedaan en bij Nippon langs geweest om na te vragen of ze de ECU van mijn FZ1N konden flashen. Bij de kledingzaken geweest voor andere zomerhandschoenen en een zomercol, helaas niet geslaagd. Ook nog wat autozaken af geweest om te kijken voor wat goedkopers in gebruik, jammer genoeg ook niet echt iets fatsoenlijks kunnen vinden. Superpole zou open zijn en 50% showroom kortingsactie hebben. Die actie is er, maar de deur was niet los.

Na 3/4 van de rit bleek de accu van mijn Aldi headset leeg te zijn, die provisorisch opgeladen met de powerbank die ook al aan de telefoon hing. Half uur later deed hij het weer en kwam ik erachter dat er een kabelbreuk in de kabel naar de linker speaker zit. Akelig snel voor een headset die ik net 6 maanden heb en totaal misschien 3-4000km mee heb gereden. Toch maar eens kijken voor iets als een Sena of Cardo, maar wat weet ik nog niet. 95% van de tijd heb ik meer dan genoeg aan de simpelste modellen, maar koppelen met een andere rijder is ook wel makkelijk. Probleem daarmee is dat de prijzen dan gelijk met €100,- omhoog schieten.

Totaal 7uur van huis geweest en zo'n 185km gereden met een verbruik van 1:15,5 wat toch niet slecht is voor een FZ1N.

Zaterdag naar de Suzuki Heroes & Angels toer bij Hoegee in Afferden geweest. Daar een proefrit +/- 2*20min mogen maken op een GSX-S1000Z. Ondanks dat de harde cijfers niet heel veel zouden moeten verschillen van de FZ1N rijd hij totaal anders. Veel zenuwachtiger en feller op het gas, aan/uit reactie was ook veel meer aanwezig en voor het gevoel was hij een stuk sneller dan de FZ1N.

Het jammere was dat er veel binnenwegen in zaten waar het grint uit de bermen was gereden, goed opletten in de bochten en op de kruisingen dus. Gelukkig waren we met een klein clubje van 3 man + voorrijder, het jammere was dat degene op de SV650X nogal moeite had met omschakelen naar een andere motor. Tempo lag aardig hoog en volgens mij was de beste man ook nog niet zo heel ervaren. Ach liever af en toe wachten op iemand dan dat hij zichzelf onderuit rijd. Was misschien ook niet heel handig dat de kleinste/lichtste motor achteraan reed. (achter 2 DL1000's en een GSX-S1000Z)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7htEwNdl.jpg

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
SmokingSig schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:25:
[...]

Niet echt, Amazon is het goedkoopste. 225 vind ik wel meevallen :9
Goed te doen inderdaad. Vraag is nu: waardoor laat je je nog tegen houden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Panini schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:46:
[...]

Goed te doen inderdaad. Vraag is nu: waardoor laat je je nog tegen houden? :+
Ik moet nog te weten komen of de DB-Killer er uit kan hehe.

Wat gebruiken jullie om de helm te kuisen ? Die roadkill insecten zijn niet eenvoudig te verwijderen }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:42:

Het jammere was dat er veel binnenwegen in zaten waar het grint uit de bermen was gereden, goed opletten in de bochten en op de kruisingen dus. Gelukkig waren we met een klein clubje van 3 man + voorrijder, het jammere was dat degene op de SV650X nogal moeite had met omschakelen naar een andere motor. Tempo lag aardig hoog en volgens mij was de beste man ook nog niet zo heel ervaren. Ach liever af en toe wachten op iemand dan dat hij zichzelf onderuit rijd. Was misschien ook niet heel handig dat de kleinste/lichtste motor achteraan reed. (achter 2 DL1000's en een GSX-S1000Z)

[afbeelding]
Je hebt er niet zelf op gereden denk ik maar hoe was die SV650X in het echt? Was het de standaard uitvoering of hadden ze er een andere demper op gezet?

Welke doorwaaihandschoenen zoek je? Ik heb laatst deze gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://www.revzilla.com/product_images/0075/2574/revit_dirt2_gloves_black_750x750.jpg

Erg fijne handschoenen. Zit ook touchtips op, dus je kan je telefoon en navi er prima mee bedienen :)

@SmokingSig : Bij thuiskomt een microvezel doekje met heet water er op leggen en na tien minuten veeg je alles er zo af.

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 14-05-2018 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Vrijdag schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:08:
[...]

Je hebt er niet zelf op gereden denk ik maar hoe was die SV650X in het echt? Was het de standaard uitvoering of hadden ze er een andere demper op gezet?
Hoegee heeft beide uitvoeringen staan, de caferacer uitvoering ging mee met de rit. Geen idee of er een andere demper op zat, heb er niet heel veel aandacht aangegeven aangezien het niet echt mijn ding is. Heb hem al helemaal niet gehoord, de GSX had er een Akra opzitten en hij reed gemiddeld +100mtr achter mij. Vind hem wel grappig en had gezien dat jullie het er hier over hadden gehad. Achteraf had ik nog wel een paar andere motoren willen proefrijden maar ach, komt nog wel een andere keer.
[afbeelding]
Erg fijne handschoenen. Zit ook touchtips op, dus je kan je telefoon en navi er prima mee bedienen :)
Heb deze aangehad, zaten mij niet super lekker. De harde (knokkel) bescherming zat niet lekker en had wat drukpunten voor mijn gevoel. Ik heb handschoenen dus ik heb er geen haast mee, zeker niet aangezien ik nu dus eerst in een andere headset kan gaan investeren.
@SmokingSig : Bij thuiskomt een microvezel doekje met heet water er op leggen en na tien minuten veeg je alles er zo af.
@SmokingSig +1 voor bovenstaande, zo doe ik het ook al jaren. (Alleen dan met koud water, dat gaat ook prima.)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
RvdH schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:34:
[...]

Zoals er ook maar twee soorten motorrijders zijn, zijn er ook maar twee soorten Ducati's O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:51

Winkiller

De Mopperpot

SmokingSig schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:06:
[...]

Wat gebruiken jullie om de helm te kuisen ? Die roadkill insecten zijn niet eenvoudig te verwijderen }:|
Jammer weer een verkeerde motorrijder. >:) we gaan voor meer geluid, jammer dat dit nog steeds zo belangrijk is. Ik gebruik gewone handzeep om mijn helm schoon te maken, lauw water even vegen en klaar ben je.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

RvdH schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:34:
[...]

Nee jij maakt hem zelf stuk á la @Joopieboy stijl :+

* A13X doet een roadrunner

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wBxPMVA.gif

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Winkiller schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:28:
[...]

Jammer weer een verkeerde motorrijder. >:) we gaan voor meer geluid, jammer dat dit nog steeds zo belangrijk is. Ik gebruik gewone handzeep om mijn helm schoon te maken, lauw water even vegen en klaar ben je.
Geloof mij, uit een cb500s van 1999 zal niet veel geluid komen ook niet met een andere pot O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:18:
[...]

Hoegee heeft beide uitvoeringen staan, de caferacer uitvoering ging mee met de rit. Geen idee of er een andere demper op zat, heb er niet heel veel aandacht aangegeven aangezien het niet echt mijn ding is. Heb hem al helemaal niet gehoord, de GSX had er een Akra opzitten en hij reed gemiddeld +100mtr achter mij. Vind hem wel grappig en had gezien dat jullie het er hier over hadden gehad. Achteraf had ik nog wel een paar andere motoren willen proefrijden maar ach, komt nog wel een andere keer.
Ah okee, dan is de kans dat je 'm hoort inderdaad niet zo groot. Misschien moe tik ook maar eens bij een dealer gaan kijken/proefrijden :)
Heb deze aangehad, zaten mij niet super lekker. De harde (knokkel) bescherming zat niet lekker en had wat drukpunten voor mijn gevoel. Ik heb handschoenen dus ik heb er geen haast mee, zeker niet aangezien ik nu dus eerst in een andere headset kan gaan investeren.
Deze anders wat? Daarvan is de protectie heel zacht en flexibel: https://www.motorkledingcenter.nl/revit-sand-3.html
SmokingSig schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:32:
[...]

Geloof mij, uit een cb500s van 1999 zal niet veel geluid komen ook niet met een andere pot O-)
Deze dan maar?

Afbeeldingslocatie: https://www.zerotoys.com/v/vspfiles/photos/TURBOSPOKE-2.jpg

:P

[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 14-05-2018 12:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

SmokingSig schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:32:
[...]

Jawel je hebt altijd meer geluid, je weet dat er mooie wegen worden afgesloten doordat mensen hun motor luider laten klinken ? Sorry vriend maar ik ben principieel tegen geluidoverlast omdat het vreselijk irritant is als er elke 5 minuten (of sneller) iemand met een open uitlaat voorbij komt. :P

Doe het omdat er bv. Akrapovic of Leovince, Bos of weet ik veel wat opstaat maar zeg nooit dat de DB-Killer er uit moet kunnen, dan draait het puur om geluid. Zelfs bij de laatste generatie EURO4 of 5 dat weet ik niet precies kunnen DB-Killers losgehaald worden. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
Panini schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:59:
@ndthien Wat is je budget voor de motorfiets zo?
Ik zag namelijk in je lijstje nog niet:

Ducati Monster
Ducati Streetfighter
BMW S1000R

Misschien ook de moeite waard om naar te kijken? Wel in het wat duurdere segment (op de Monster na).
Budget ligt rond de 8000 euro.

Naar de Monster heb ik ook gekeken, alleen vind ik de Z800 mooier.
xeoMe schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:59:
[...]

Geen idee hoelang dat gaat duren maar wellicht verkoop ik de mijne dan na die tijd :+
Wil begin 2019 een nieuwe bike kopen heb nu een z800 met veel opties.
...
Z800 is zwaar maar merk je inderdaad niks van tijdens het rijden.
Ik heb nog geen haast om eentje te kopen, laat maar weten wanneer je hem in de verkoop zet!
SmurfLink schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:15:
[...]

Als je gaat beginnen is de Z750 wellicht een iets goedkopere optie? Of de ER-6N/Z650. Zijn wat minder sterk, maar wel veel goedkoper te vinden. Dan kan je na een paar jaar altijd overstappen op de 800.
De Z750 vind ik minder. De Z650 daarentegen zou wel kunnen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Winkiller schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:43:
[...]

Jawel je hebt altijd meer geluid, je weet dat er mooie wegen worden afgesloten doordat mensen hun motor luider laten klinken ? Sorry vriend maar ik ben principieel tegen geluidoverlast omdat het vreselijk irritant is als er elke 5 minuten (of sneller) iemand met een open uitlaat voorbij komt. :P

Doe het omdat er bv. Akrapovic of Leovince, Bos of weet ik veel wat opstaat maar zeg nooit dat de DB-Killer er uit moet kunnen, dan draait het puur om geluid. Zelfs bij de laatste generatie EURO4 of 5 dat weet ik niet precies kunnen DB-Killers losgehaald worden. :>
Ik snap jouw punt. We zullen zien wat het geeft met of zonder, ik neem je comment mee in het achterhoofd :(:) Ik ben al helemaal geen voorstander om avonds laat door de straten te scheuren met een brullende geluid. Dat gaat mij ook (veel) te ver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

SmokingSig schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:51:
[...]

Ik snap jouw punt. We zullen zien wat het geeft met of zonder, ik neem je comment meet in het achterhoofd :(:) Ik ben al helemaal geen voorstander om avonds laat door de straten te scheuren met een brullende geluid. Dat gaat mij ook te ver.
Als je er zo werkelijk over denkt laat dan de DB-Killer lekker zitten, hij zit daar niet voor niets. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
[...]

[afbeelding]

Dat zijn ook mijn allweather handschoenen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Raym09 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:31:
[...]

Nee jij maakt hem zelf stuk á la @Joopieboy stijl :+

* RvdH doet een roadrunner

[afbeelding]
Auw :'( Heb m nog steeds niet terug :(

Inmiddels ligt al klaar voor gebruik:
- TomTom Rider 550
- Rizoma Leggera achterlichten
- Tailchop kit
- Katvervanger
- Nieuwe motorbroek (Rev'It Philly 2)
- Nieuwe handschoenen (Ducati Tour C3)
- Paddockstand

In elk geval genoeg te doen als ie weer terug is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Zijn er al mensen die de overstap van de TomTom 4XX naar 5XX hebben gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
ndthien schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:45:
[...]

Budget ligt rond de 8000 euro.

Naar de Monster heb ik ook gekeken, alleen vind ik de Z800 mooier.
Duc Streetfighter 848 is ook nog voor die prijs te krijgen. Wat denk je hiervan?
Afbeeldingslocatie: https://www.bennetts.co.uk/-/media/default-website/740_ducati_streetfighter_s_1_bg.ashx?h=444&w=740&la=en&hash=A5204327F9EA972E7F7041309327051A1770017D
:9~

S1000R jammer genoeg niet
SmokingSig schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:06:
[...]

>:)

Gewoon een vaatdoekje. Krijg het er altijd vanaf daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Hoe kan je trouwens het beste de DB killers weer terugplaatsen? Ik heb de Mivv GP exhausts en kan ontzettend genieten van het geluid, maar begrijp ook zeker alle mensen die zich eraan ergeren :) Nu meen ik echter dat ze vastzaten met klinknagels.. zitten ze dan wel stevig genoeg met een simpel boutje en moertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
@Panini wow, ik vind dat een bloedmooie machine. Hoe zit het met het onderhoud van Ducati's? Is dat duurder dan de gemiddelde fiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
[...]

[afbeelding]

Welke zijn dit? zien er gaaf uit en mis de touchtips bij mijn huidige handschoenen.

edit: laat maar zie het al in de url ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

ndthien schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:06:
@Panini wow, ik vind dat een bloedmooie machine. Hoe zit het met het onderhoud van Ducati's? Is dat duurder dan de gemiddelde fiets?
Ik zou het best knap vinden als je een goeie Streetfighter voor rond de 8k kan vinden. Maar wellicht kan het. Onderhoud schijnt over het algemeen wel iets duurder te zijn (afhankelijk van 2 of 4-klepper, Streetfighter is denk ik sowieso 4-klepper). Maar net als altijd kan je er pech en geluk hebben.

Het "Ducati-stuk-gaatie" wat mensen leuk vinden om te zeggen is sinds ~ 2000 allang niet meer terecht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:57
RvdH schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:05:
Hoe kan je trouwens het beste de DB killers weer terugplaatsen? Ik heb de Mivv GP exhausts en kan ontzettend genieten van het geluid, maar begrijp ook zeker alle mensen die zich eraan ergeren :) Nu meen ik echter dat ze vastzaten met klinknagels.. zitten ze dan wel stevig genoeg met een simpel boutje en moertje?
Klein boutje en moertje inderdaad, kan even wat pielen zijn om het moertje er tussen te krijgen. Daarmee zat het spul meestal vast voordat popnagels de standaard was :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
RvdH schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:12:
[...]

Ik zou het best knap vinden als je een goeie Streetfighter voor rond de 8k kan vinden. Maar wellicht kan het. Onderhoud schijnt over het algemeen wel iets duurder te zijn (afhankelijk van 2 of 4-klepper, Streetfighter is denk ik sowieso 4-klepper). Maar net als altijd kan je er pech en geluk hebben.

Het "Ducati-stuk-gaatie" wat mensen leuk vinden om te zeggen is sinds ~ 2000 allang niet meer terecht :P
Zal misschien wel iets meer worden. Denk dat je tussen de 8-9k wel wat kan vinden. Voorbeeldje van marktplaats:
Ducati Streetfighter 848
ndthien schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:06:
Schijnt dat vooral bij de moderne Duc's het onderhoud niet duurder hoeft te zijn. Maar misschien kunnen andere mensen in het topic dit bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Vrijdag schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:33:
[...]
Deze anders wat? Daarvan is de protectie heel zacht en flexibel: https://www.motorkledingcenter.nl/revit-sand-3.html
Ook aangehad, protectie op de muis/palm van de hand zat niet lekker. (Ik weet ben een zeur, maar te vaak gehad dat handschoenen niet lekker zaten en ook niet lekker gingen zitten)

Heb vorig jaar bij Termaat een setje van volgens mij Alpinestar aangehad wat wel lekker zat. Dus als ik de zoektocht hervat ga ik daar maar weer eens door de kasten heen graven.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Panini schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:18:
[...]

Zal misschien wel iets meer worden. Denk dat je tussen de 8-9k wel wat kan vinden. Voorbeeldje van marktplaats:
Ducati Streetfighter 848
Die zat ik nét te bekijken.
Het is een hele mooie motor maar deze heeft een paar kleine puntjes
Persoonlijk zou ik dan al gelijk verder kijken :)

Maar moet ook zeggen dat toen ikzelf naar Streetfighters keek, de 848 nog niet bestond en de prijzen 10k+ waren :) Blijft wel een bloedmooi apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
Raym09 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:19:
[...]

Ook aangehad, protectie op de muis/palm van de hand zat niet lekker. (Ik weet ben een zeur, maar te vaak gehad dat handschoenen niet lekker zaten en ook niet lekker gingen zitten)

Heb vorig jaar bij Termaat een setje van volgens mij Alpinestar aangehad wat wel lekker zat. Dus als ik de zoektocht hervat ga ik daar maar weer eens door de kasten heen graven.
Ik heb deze zomer handschoenen. Zaten gelijk goed. Tussen de vingers kan de wind. Voelt fris aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Panini schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:01:
[...]

Duc Streetfighter 848 is ook nog voor die prijs te krijgen. Wat denk je hiervan?
[afbeelding]
:9~

S1000R jammer genoeg niet

[...]

>:)

Gewoon een vaatdoekje. Krijg het er altijd vanaf daarmee.
Op Autoscout24 staat welgeteld 1 streetfighter, voor 12.5k - heeft wel maar < 1300km gelopen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

noes schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:23:
[...]

Op Autoscout24 staat welgeteld 1 streetfighter, voor 12.5k - heeft wel maar < 1300km gelopen.
Op marktplaats 10 waarvan 2 stuks 8k of minder, een ervan met onderhoudsgeschiedenis.

Niet compleet onmogelijk dus, hoogstens heel goed zoeken.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
noes schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:23:
[...]

Ik zou werkelijk nooit op Autoscout kijken voor motoren. :+ Is het een dealer die het te koop heeft gezet?

-Motor-Forum
-Marktplaats
-Tweedehands.be
-Mobile.de

Niet perse in die volgorde, maar wel enkel die media.
RvdH schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:22:
[...]

Die zat ik nét te bekijken.

[...]

Persoonlijk zou ik dan al gelijk verder kijken :)

Maar moet ook zeggen dat toen ikzelf naar Streetfighters keek, de 848 nog niet bestond en de prijzen 10k+ waren :) Blijft wel een bloedmooi apparaat.
Had het verkeerde linkje erin gezet. Is ondertussen een andere. :)
Maar die puntjes die worden aangedragen vallen best mee vind ik zelf. Enige punt is BPM, wat rubbertjes en oxidatie. De laatste twee punten zijn de kosten niet. Ik vind het juist goed dat sowieso gelijk netjes in de advertentie wordt gemeld. Genoeg aanbieders die niet zo transparant zijn.

Blijft echt een heerlijk apparaat. Heerlijke lijnen ook.
Zit er aan te denken om dit of een Triumph Speed Triple als volgende fiets te kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Panini op 14-05-2018 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Panini schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:18:
[...]

Schijnt dat vooral bij de moderne Duc's het onderhoud niet duurder hoeft te zijn. Maar misschien kunnen andere mensen in het topic dit bevestigen.
Een blok dat riemen heeft is sowieso wat duurder in onderhoud. Heb zelf naar de 1098 zitten kijken, maar dat is wel een fiets die erg duur in onderhoud is. De wat nieuwere modellen zijn inderdaad goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
PilatuS schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:32:
[...]

Een blok dat riemen heeft is sowieso wat duurder in onderhoud. Heb zelf naar de 1098 zitten kijken, maar dat is wel een fiets die erg duur in onderhoud is. De wat nieuwere modellen zijn inderdaad goedkoper.
Maar o zo mooi :9~ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.ducati.ms/forums/attachments/supersport/9346d1167088735-pictures-1098-black-1098-black-wheel-stripe.jpg

Vooral in het zwart vind ik het echt een plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
Winkiller schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:43:
[...]

Mijn 600rr zit ook geen DB killer in, ben ik achter gekomen. Nu heb ik niet het idee dat er echt hard geluid uit komt, maar is er een ezelsbruggetje ofwat waardoor je kunt inschatten hoeveel overlast zo'n uitlaat geeft? Wil namelijk niet door mijn hele dorp hoorbaar zijn als ik wegrijd. :| Maar is nogal lastig in te schatten vind ik.
Zit een Carbon akrapovic uitlaat onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Panini schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:37:
[...]

[afbeelding]

Heel erg mooi inderdaad :) Alleen dus erg duur in onderhoud. Zit met mijn lengte minder goed en stuurt minder goed dan wat ik nu heb. Alles bij elkaar toch maar voor iets anders gegaan. Maarja, dat uiterlijk inderdaad :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Godoftwente schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:43:
[...]

Mijn 600rr zit ook geen DB killer in, ben ik achter gekomen. Nu heb ik niet het idee dat er echt hard geluid uit komt, maar is er een ezelsbruggetje ofwat waardoor je kunt inschatten hoeveel overlast zo'n uitlaat geeft? Wil namelijk niet door mijn hele dorp hoorbaar zijn als ik wegrijd. :| Maar is nogal lastig in te schatten vind ik.
Laat iemand anders met jouw motor door jouw straten rijden :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

[Video: https://gfycat.com/PositiveSophisticatedKakapo]
Ik wil ook een crossmotor voor d'rbij..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10

Exigence

dnkroz

Het kan en mag gelukkig nog hier en daar in Nederland :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TYBhaLMoiYrze4HZqt8GuoLp/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cuCdMlwJpfzNjMPOZ78VNEUD/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wOJjxRpXgiRSpgMeJjgKKZ0h/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Exigence op 14-05-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:23
Same here... Zaterdag nog een fijn stukje Trans Euro Trail gereden, kom ik onderweg langs Circuit Duivenbos van MSV Overloon. Dan rijdt er toch wel heel mooi spul langs zeg.

Nu had ik het met mijn V-Strom met straatbandjes reuze naar m'n zin, maar dat is wel enorm flink werken over het losse droge zand zeg. De spierpijn sloeg vanmorgen flink toe :+

De ruimte in de garage is er, maar eerst (moeten we blijkbaar) een nieuwe badkamer :9

[ Voor 3% gewijzigd door Melkunie op 14-05-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Panini schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:37:
[...]

[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://www.mvagusta.com/sites/default/files/bikes/63/f4-rr_studio-6.jpg

Qua Italiaanse Porno vind ik de MV Agusta F4 mooier :9~

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:34:
[...]

[afbeelding]

De voorkant van de 1098 vind ik dan wel weer veel mooier. De 2 koplampen met luchtinlaten zien er beter uit dat die ene kleine koplamp van MV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Melkunie schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:18:
Same here... Zaterdag nog een fijn stukje Trans Euro Trail gereden, kom ik onderweg langs Circuit Duivenbos van MSV Overloon. Dan rijdt er toch wel heel mooi spul langs zeg.

Nu had ik het met mijn V-Strom met straatbandjes reuze naar m'n zin, maar dat is wel enorm flink werken over het losse droge zand zeg. De spierpijn sloeg vanmorgen flink toe :+

De ruimte in de garage is er, maar eerst (moeten we blijkbaar) een nieuwe badkamer :9
Gaaf! Ja, mul zand is hard werken, zelfs op mijn DR (ben niks gewend, totaal geen offroadervaring). Vind het ook niet echt heel fijn. Wat gravel of hardere bospaden vind ik leuker.

Ben nu zelf bezig om een map van (Noord) Nederland te maken met daarop alle (legale!) onverharde wegen. Bovenstaande foto's waren op een verkenningstocht in de buurt van Dwingeloo.

Ik gebruik Overpass Turbo met een query als basis. Hieruit komen onverharde tracks die in een groot aantal gevallen legaal zijn. Ze zullen alleen nog gecontroleerd moeten wodren. Vaak kan dat wel met Street View, en anders fysiek langsrijden. Indien inderdaad legaal zijn dan teken ik ze in in een GPX file. Deze GPX file zal dus een database worden met legale onverharde tracks.

Uiteindelijke doel is een kaart creeren waarop alle legale onverharde paden zijn. De GPX kan met IMGfromGPX naar een Garmin kaart geconvert worden. Als je deze over een OSM kaart legt dan heb je een perfecte basis voor onverhard rijden (da's theorie, want dat heb ik nog niet geprobeerd).

Wellicht iets om als community op te pakken? Kan wel checken en dergelijke, maar ben niet zo'n held met open-source OSM based kaarten maken waaraan mensen kunnen bijdragen. Iets soortgelijks is jaren geleden al geprobeerd met Allroadmap, maar dit is destijds gestopt.

De pest is wel dat het heel veel moeite kost om zoiets op te zetten en het is zonde als dit zomaar bij mensen terecht komt die niet actief bijdragen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AukHPBpNH5p7N7IqQHrC1hYU/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Exigence schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:49:
[...]

Gaaf! Ja, mul zand is hard werken, zelfs op mijn DR (ben niks gewend, totaal geen offroadervaring). Vind het ook niet echt heel fijn. Wat gravel of hardere bospaden vind ik leuker.

Ben nu zelf bezig om een map van (Noord) Nederland te maken met daarop alle (legale!) onverharde wegen. Bovenstaande foto's waren op een verkenningstocht in de buurt van Dwingeloo.

Ik gebruik Overpass Turbo met een query als basis. Hieruit komen onverharde tracks die in een groot aantal gevallen legaal zijn. Ze zullen alleen nog gecontroleerd moeten wodren. Vaak kan dat wel met Street View, en anders fysiek langsrijden. Indien inderdaad legaal zijn dan teken ik ze in in een GPX file. Deze GPX file zal dus een database worden met legale onverharde tracks.

Uiteindelijke doel is een kaart creeren waarop alle legale onverharde paden zijn. De GPX kan met IMGfromGPX naar een Garmin kaart geconvert worden. Als je deze over een OSM kaart legt dan heb je een perfecte basis voor onverhard rijden (da's theorie, want dat heb ik nog niet geprobeerd).

Wellicht iets om als community op te pakken? Kan wel checken en dergelijke, maar ben niet zo'n held met open-source OSM based kaarten maken waaraan mensen kunnen bijdragen. Iets soortgelijks is jaren geleden al geprobeerd met Allroadmap, maar dit is destijds gestopt.

De pest is wel dat het heel veel moeite kost om zoiets op te zetten en het is zonde als dit zomaar bij mensen terecht komt die niet actief bijdragen.

[afbeelding]
Ik heb een poging gedaan voor West Brabant maar kwam er niet uit met overpass. Als je die meeneemt ben ik bereid ze na te rijden voor je! Goed initiatief, steun ik graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

HTT-Thalan schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:56:
[...]

Ik heb een poging gedaan voor West Brabant maar kwam er niet uit met overpass. Als je die meeneemt ben ik bereid ze na te rijden voor je! Goed initiatief, steun ik graag!
Ik heb geen idee hoe dit op te pakken met meerdere mensen :'( Je zult een soort gedeelde map moeten hebben waar alle Overpass Turbo data inzit en waar mensen tracks kunnen markeren in bijvoorbeeld groen (wel legaal) of rood (niet legaal). Vervolgens maak je op regelmatige basis (maandelijks?) een geupdate kaart Garmin kaart (IMG) op basis van alle groene tracks.

Maar hoe dit aan te pakken?

Vervolgens zou je ook nog extra info aan de kaart kunnen hangen. Ik zie een soort Wiki-Tracks voor me, klikken op een groene track op de kaart (met gecontroleerde/bevestigde tracks) en vervolgens een Wiki pagina krijgen met daarop info (foto's, track-condities, etc..)

[ Voor 26% gewijzigd door Exigence op 14-05-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Exigence schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:59:
[...]

Ik heb geen idee hoe dit op te pakken met meerdere mensen :'( Je zult een soort gedeelde map moeten hebben waar alle Overpass Turbo data inzit en waar mensen tracks kunnen markeren in bijvoorbeeld groen (wel legaal) of rood (niet legaal). Vervolgens maak je op regelmatige basis (maandelijks?) een geupdate kaart Garmin kaart (IMG) op basis van alle groene tracks.

Maar hoe dit aan te pakken?

Vervolgens zou je ook nog extra info aan de kaart kunnen hangen. Ik zie een soort Wiki-Tracks voor me, klikken op een groene track op de kaart (met gecontroleerde/bevestigde tracks) en vervolgens een Wiki pagina krijgen met daarop info (foto's, track-condities, etc..)
Ik hing al op het correct uit overpass krijgen van legale wegen, in mijn geval klopte er bar weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

HTT-Thalan schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:16:
[...]

Ik hing al op het correct uit overpass krijgen van legale wegen, in mijn geval klopte er bar weinig van.
Dat zeg ik, vaak komen er ook illegale wegen mee uit de output. Dit omdat je natuurlijk alleen kunt filteren op de tags die mensen aan het weggedeelte hebben meegegeven in Openstreetmap. Als daar niet expliciet is aangegeven met een tag op dat weggedeelte dat er géén toegang is voor motorvoertuigen, ja, dan kun je er ook niet op filteren natuurlijk.

Dus met de juiste query krijg je alle onverharde wegen waar niet expliciet is aangegeven dat ze verboden zijn voor motorvoertuigen (wel zijn alle paden die expliciet zijn aagegeven als bijvoorbeeld ruiterpad of fietspad eruit gehaald).
Maar dit wil niet zeggen dat er geen ruiterpaden, fietspaden, of wegen met een inrijverbod anderzijds meer tussen zitten (genoeg onverharde wegen in OSM zonder tags).

Vandaar dat de persoonlijke controle noodzakelijk is, danwel met Google Maps (Street View), danwel fysiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Heel gaaf idee, maar heb geen idee over hoe het uit te voeren :+
Heb er zelf ook ooit eens naar Overpass gekeken, gebaseerd op deze post van je: Exigence in "Het grote motortopic deel 20" uit januari.
Ben er alleen nog niet mee op uit gegaan om te kijken of de resultaten kloppen.

Daarbij, ik heb ook nog nul offroadervaring (helaas). Heb nu een paar keer wat stukjes TET gedaan en ben er wel direct compleet verliefd op geworden. Echt onwijs leuk O+
Het voornemen is alvast wel een valbeugelset en geschiktere banden voor de V-Strom regelen om wat lichte ervaring op te doen deze zomer. Daarvoor zijn die Nederlandse TET stukken nog best aardig geschikt denk ik. En me een keer in wat trainingen verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ik heb nu zelf in Friesland en het noorden van Drenthe enkele tientallen kilometers onverhard gecontroleerd en gereden op basis van Overpass data en de gecontroleerde/goedgekeurde stukken in een GPX file staan. Maar dit is lang nog niet genoeg om echt een leuk stuk te rijden.

Zou mooi zijn als er iemand met verstand van dit soort dingen ook geïnteresseerd is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Van het weekend even bij Damen Leathers een nieuw pak gepast. Duurt helaas nog 4 weken voor hij klaar is. Aankomend weekend dus nog maar even met het ouwe pak rijden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
noes schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:34:
[...]

[afbeelding]

Close call. Het liefst zou ik een liefdesbaby uit de twee fietsen willen zien. :+
Kontje + uitlaten van de MV en dan met de voorkant van de Duc.

Zijkant ben ik niet helemaal over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Exigence schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:29:
Ik heb nu zelf in Friesland en het noorden van Drenthe enkele tientallen kilometers onverhard gecontroleerd en gereden op basis van Overpass data en de gecontroleerde/goedgekeurde stukken in een GPX file staan. Maar dit is lang nog niet genoeg om echt een leuk stuk te rijden.

Zou mooi zijn als er iemand met verstand van dit soort dingen ook geïnteresseerd is :D
Los van het zelf routes maken, heb je ooit naar de TET gekeken? Vanuit jou ben je denk ik in een uurtje wel bij het startpunt, dan weet je (nagenoeg) zeker dat de route klopt. Dan kun je er redelijk moeiteloos 50km in een dagje aan toevoegen :)
https://drive.google.com/...2iW3Yc3EtNEn1&usp=sharing
Tylen schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:32:
Van het weekend even bij Damen Leathers een nieuw pak gepast. Duurt helaas nog 4 weken voor hij klaar is. Aankomend weekend dus nog maar even met het ouwe pak rijden. :(
Goed werk heeft tijd nodig... Heb je iets om je op te verheugen :+

[ Voor 17% gewijzigd door Melkunie op 14-05-2018 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Tylen schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:32:
https://www.circuitschool...ssen-vrij-rijden-snel-196

139 euro voor Assen, mits je met je Damen pak aan komt. Misschien nog wel een leuke deal. ;)
(Je hebt nu ook nog een Damen pak toch?)

[ Voor 4% gewijzigd door Panini op 14-05-2018 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Melkunie schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:42:
[...]

Los van het zelf routes maken, heb je ooit naar de TET gekeken? Vanuit jou ben je denk ik in een uurtje wel bij het startpunt, dan weet je (nagenoeg) zeker dat de route klopt. Dan kun je er redelijk moeiteloos 50km in een dagje aan toevoegen :)
https://drive.google.com/...2iW3Yc3EtNEn1&usp=sharing
Yes, wilde ik binnenkort een stuk van rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Panini schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:43:
[...]

https://www.circuitschool...ssen-vrij-rijden-snel-196

139 euro voor Assen, mits je met je Damen pak aan komt. Misschien nog wel een leuke deal. ;)
(Je hebt nu ook nog een Damen pak toch?)
Dat is vandaag ;) Maar ik had hem gezien maar helaas geen tijd. Rijd idd nu ook nog met een damen pak.

@xos is wel aan het rijden nu zag ik >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 14-05-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Tylen schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:03:
[...]

Dat is vandaag ;) Maar ik had hem gezien maar helaas geen tijd. Rijd idd nu ook nog met een damen pak.
Sorry, ben er zo te zien niet helemaal bij vandaag. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
ndthien schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:45:
[...]

De Z750 vind ik minder. De Z650 daarentegen zou wel kunnen, thanks!
https://www.bikeparts.be/...-abs-2017-slechts-4450-km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Melkunie schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:18:

Ja het nadeel is inderdaad dat echt lekkere banden voor zand vaak flink minder zijn op de weg.
Ben begonnen met scouts maar dat was echt de minste band qua vertrouwen op asfalt en in de blubber lost hij het slecht (dus met nattigheid dan is het snel voorbij).
TKC80 is offroad de natte droom en heb ik lang gereden, op de weg redelijk te doen als je niet bang bent voor wat trilling. Qua vertrouwen heb ik eigenlijk nooit echt problemen gehad maar dat komt omdat ze gewoon eruit zien als iets waar je niet te plat mee wil gaan :P (ohja ze slijten ook als een malle!!!)
Nu heb ik van het weekend tkc70 erop laten leggen en dat is op de weg een hele prima band! ondanks het inrijden toch behoorlijk vlak gegaan, in het zand tot nu toe aardig heb even een flink stuk met 120 door wat zachter zand gereden en dat ging goed (wel wat zenuwachtig achter maar dat is logisch).

Uiteindelijk is er gewoon niet een alleskunner en dus is het gewoon goed om te bedenken hoeveel km je echt in zand rijdt.
Ik ga voorlopig wat minder lomp zand rijden dus dan is de tkc70 denk ik prima keuze om af en toe eens een zandpad te pakken.
Maar met de TKC80 ging ik wel eens de crossbaan op en die dingen trekken je echt bijna overal op en doorheen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
kneusteun schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:32:
[...]

Ja het nadeel is inderdaad dat echt lekkere banden voor zand vaak flink minder zijn op de weg.
Ben begonnen met scouts maar dat was echt de minste band qua vertrouwen op asfalt en in de blubber lost hij het slecht (dus met nattigheid dan is het snel voorbij).
TKC80 is offroad de natte droom en heb ik lang gereden, op de weg redelijk te doen als je niet bang bent voor wat trilling. Qua vertrouwen heb ik eigenlijk nooit echt problemen gehad maar dat komt omdat ze gewoon eruit zien als iets waar je niet te plat mee wil gaan :P (ohja ze slijten ook als een malle!!!)
Nu heb ik van het weekend tkc70 erop laten leggen en dat is op de weg een hele prima band! ondanks het inrijden toch behoorlijk vlak gegaan, in het zand tot nu toe aardig heb even een flink stuk met 120 door wat zachter zand gereden en dat ging goed (wel wat zenuwachtig achter maar dat is logisch).

Uiteindelijk is er gewoon niet een alleskunner en dus is het gewoon goed om te bedenken hoeveel km je echt in zand rijdt.
Ik ga voorlopig wat minder lomp zand rijden dus dan is de tkc70 denk ik prima keuze om af en toe eens een zandpad te pakken.
Maar met de TKC80 ging ik wel eens de crossbaan op en die dingen trekken je echt bijna overal op en doorheen _/-\o_
Ik lees wel eens dat de TKC80 front gecombineerd wordt met de TKC70 rear als best of two worlds...

Voorbeeldje: https://adventuremotorcyc...r-continental-tkc70-tkc80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:34
UTwizard schreef op maandag 7 mei 2018 @ 08:57:
Het -lijkt- er op dat de enige schade een afgebroken knipperlicht en mijn ego is, verder lijkt alles goed te zijn.
Helaas, balhoofd en de remmen hebben een tik gehad, dus ik zit voorlopig weer even zonder motor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dryhte schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:39:
[...]

Ik lees wel eens dat de TKC80 front gecombineerd wordt met de TKC70 rear als best of two worlds...

Voorbeeldje: https://adventuremotorcyc...r-continental-tkc70-tkc80
Klopt, maar dan mis je je noppen wel achter.
En dat is op zich geen issue tenzij je echt 100% gaat voor drek rijden en mul zand.

Vooral met de AT had ik echt behoefte aan die noppen achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:58:
[...]

Klopt, maar dan mis je je noppen wel achter.
En dat is op zich geen issue tenzij je echt 100% gaat voor drek rijden en mul zand.

Vooral met de AT had ik echt behoefte aan die noppen achter.
Ik hoor net dat de rit aan het eind van de maand toch wel wat blubber zal bevatten.

Als ik nou voor een wat goedkopere semi-nop ga rij ik die gewoon sneller op en kan ik na de zomer weer wat nieuws erop leggen voor de winter.

Als ik zo eens kijk kan ik onder andere van Kenda goedkope banden vinden, iemand ervaring met andere semi offroad banden voor de midsize / 600cc categorie? Alles behalve een volle nop is welkom, ik heb geen zin om nopjes rond te strooien als ik een keer gas geef op de snelweg, maar als ze wat sneller slijten is dat voor nu geen probleem.

Eerder vond ik nieuwe banden proberen nogal eng, maar ik heb steeds meer vertrouwen gekregen en als de achterkant een keer wiebelt of glijd schrik ik daar niet meer van, dus ik denk dat dit het moment is om eens rond te gaan neuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Gewoon tkc80 gaan.
En die alp heeft niet de power om die noppen heel hard te slijten.
Op de twin ging het ook ruim 8k goed met 50/50 zand en asfalt.
Is ook meteen een best goedkope band :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:32:
Gewoon tkc80 gaan.
En die alp heeft niet de power om die noppen heel hard te slijten.
Op de twin ging het ook ruim 8k goed met 50/50 zand en asfalt.
Is ook meteen een best goedkope band :)
De trailmax gaat achter ook maar 9k mee hoor :P. En ik heb wel ff 55+ pk ja :+.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
:D Nou ondanks het kooktemperatuurtje gingen alle oefeningen in 1x goed, AVB in de pocket.

Wel een beetje jammer dat ik 'm daarna netjes probeerde inparkeren met een bochtje wat te langzaam ging... :p ennnn plof, daar ging ik met motor en al. Nou ja, gehaald is gehaald haha. Op de terugweg beetje lekker tussendoor gereden, wat is het zalig om op een motor te rijden.

Helaas nu even wachten omdat m'n instructeur op vakantie gaat, over een maand pas weer les. :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:01
caesar1000 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:18:
[...]

Staat erin! :)

Het plannen van de 2e editie 'Tweakers Buitenlandreis' is weer begonnen, dus houd het aparte topic in de gaten voor meer informatie over de bestemming/datum/details van deze editie. :*)

In 2017 zijn we met een groep Tweakers naar de Eifel geweest waar we 2 dagen heerlijk hebben gereden. De 'Tweakers Buitenlandreis' is voor beginnende- en ervaren motorrijders een leuke manier om andere Tweakers te leren kennen en ervaring op te doen met het motorrijden in het buitenland/bochtige wegen. Voor meer informatie zie de oude en nieuwe posts in het aparte topic. :)
[afbeelding]
Jeej! Dat was erg leuk... Enkel die stomme Honda die ineens stil stond voor één van de mooiste bochten.. @Joopieboy @wimmel_1
Godoftwente schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:43:
[...]

Mijn 600rr zit ook geen DB killer in, ben ik achter gekomen. Nu heb ik niet het idee dat er echt hard geluid uit komt, maar is er een ezelsbruggetje ofwat waardoor je kunt inschatten hoeveel overlast zo'n uitlaat geeft?

Wil namelijk niet door mijn hele dorp hoorbaar zijn als ik wegrijd. :| Maar is nogal lastig in te schatten vind ik.
Ik zou het gewoon eens aan je buren vragen. Eerste waar de politie naar gaat kijken is of je DB killer erin zit en of er een E-keur op zit. Je moet volgens mij echt een speciale controle hebben wil je dat ze echt DB's gaan meten. Op de website van de RDW kan je d.m.v. je kenteken opzoeken hoeveel DB je mag maken bij bepaalde toeren.

Het zou wel goed zijn als je dat ergens zou kunnen controleren (misschien bij een APK center of een garage oid?). Ik kan mij voorstellen dat ook bij een uitlaat, met e-keur en DB killer te luid kan worden door bijvoorbeeld dempingswol wat vergaan is.

Zelf heb ik een DB killer aangeschaft (ook AKRA) bij https://www.uitlaatstore.nl . Had van te voren even een mail gestuurd met de check of ik de goede had uitgekozen. Heb de DB killer er enkel nooit inzitten want zonder maakt hij ook nog een bescheiden geluid al heb ik het gevoel dat hij steeds wat luider begint te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
Gefeliciteerd!
Balen dat dat dan weer een maand moet duren..
Bij mij zit er ook geen DB killer in. Maar heb hem net horen rijden, en er komt een heerlijk geluid uit, wat bij lange na niet te hard is. Dus DB killer is overbodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
SmurfLink schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:41:
Wel een beetje jammer dat ik 'm daarna netjes probeerde inparkeren met een bochtje wat te langzaam ging... :p ennnn plof, daar ging ik met motor en al. Nou ja, gehaald is gehaald
Was je valpartij nadat de examinator zei dat je geslaagd was? Bij ons was de 'rule zero' wel: vallen is sowieso gezakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mmm vanmiddag even langs de dealer geweest.. want de MOT (engelse APK) liep morgen af..

Goede nieuws is dat hij is goed gekeurd.. iets mindere nieuws is dat hij een grote beurt moet (a rond £500)..
En aangezien ze een grappige Moto Guzi V7 in rat-style hadden staan, vroeg ik me af wat de inruil van de mijne zou zijn..
Gezien de hoeveelheid mijlen die ik er mee gereden heb (36K mijl 58K Km) en dat er een paar dingen niet helemaal 100% zijn (ietsje speling op spiegel, uitlaat verf laat alweer los (was ooit opnieuw gespoten onder garantie), her en der wat sporen van leeftijd op stalen onderdelen, koppeling pedaal ietsje krom, en die grote beurt die er aan zit te komen) gaven ze er veel te weinig voor <£2000...
Dus voor die prijs hou ik hem wel als 2e motor.. aan vaste lasten ben ik maar 200-300 per jaar kwijt..

Maar het idee van een Guzzi scrambler trekt me wel steeds meer aan... mmmm.. Himalayan nieuw, of oude guzzi en dan projectje maken... lastig lastig.. eerst maar mijn bonus afwachten..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Dryhte schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:53:
[...]

Was je valpartij nadat de examinator zei dat je geslaagd was? Bij ons was de 'rule zero' wel: vallen is sowieso gezakt ;)
Ja ik had al een hand gekregen en hij was alweer naar binnen gelopen.. ik moest nou weer zo nodig die motor netjes met een bochtje vooruit ingeparkeerd krijgen naast die van m'n instructeur. :p Tot zo ver de volledige beheersing van het voertuig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:19:
[...]

Mja, ze moeten inderdaad wel goed zitten. Als er bijvoorbeeld net een vouw ontstaat op de handpalm of tussen je duim en wijsvinger is dat vreselijk irritant.
UTwizard schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:54:
[...]

Helaas, balhoofd en de remmen hebben een tik gehad, dus ik zit voorlopig weer even zonder motor :/
Balen :{ Hoge kostenpost of is het te overzien en snel te repareren?

@SmurfLink Gefeliciteerd! *O*

[ Voor 20% gewijzigd door Vrijdag op 14-05-2018 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 21:55
Vandaag wat inkopen gedaan. Alpinestars Fastback WP schoenen en een HJC helm. Helaas was er geen Macna Dry Cooling, die komt komende week binnen.

In Breda stond trouwens een super gemene flitser op de Nieuwe Kadijk!
Stonden sowieso ook veel flitsers in en om Tilburg. Hopelijk hebben ze mij niet op de foto :+

[ Voor 36% gewijzigd door TheBrut3 op 14-05-2018 20:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

(jarig!)
R0y. schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:41:
[...]

Jeej! Dat was erg leuk... Enkel die stomme Honda die ineens stil stond voor één van de mooiste bochten.. @Joopieboy @wimmel_1
Stilvallende Honda's, tsja, en niet gewoon een keer. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:18

Secsytime

Automagisch

Van de zomer ga ik met wat maten voor het eerst (meerdaags) een stukje touren op de motor. Door een aantal motoplus routes aan elkaar te knopen ben ik tot het volgende gekomen. In Maps wilde hij alleen niet de Susten pass pakken, maar die hoort er dus ook tussen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PbppLzu.png

Heb ritten van 300-400 km per dag gemaakt, dan komen we ongeveer op 4 dagen uit. Ze willen rond de 5 dagen, dus ik dacht dat een dag uitloop misschien wel handig was.

Wat vinden jullie van de route? Ardennen > Frankrijk > Zwitserland > B500 > Zwarte Woud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

HTT-Thalan schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:12:
[...]

Als ik zo eens kijk kan ik onder andere van Kenda goedkope banden vinden, iemand ervaring met andere semi offroad banden voor de midsize / 600cc categorie? Alles behalve een volle nop is welkom, ik heb geen zin om nopjes rond te strooien als ik een keer gas geef op de snelweg, maar als ze wat sneller slijten is dat voor nu geen probleem.
Heidenau K60 Scout? Heb ik er onder en bevallen prima :) Was alleen vergeten dat mijn DR650 geen supersport is met sportbanden (mijn andere motor is een ZX6R op Dunlop Sportsmarts ;).

Bij op het gas gaan met een grote hellingshoek wil de achterkant wel glijden (zelfs met 45 pk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Secsytime schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:16:
Van de zomer ga ik met wat maten voor het eerst (meerdaags) een stukje touren op de motor. Door een aantal motoplus routes aan elkaar te knopen ben ik tot het volgende gekomen. In Maps wilde hij alleen niet de Susten pass pakken, maar die hoort er dus ook tussen.
[afbeelding]

Heb ritten van 300-400 km per dag gemaakt, dan komen we ongeveer op 4 dagen uit. Ze willen rond de 5 dagen, dus ik dacht dat een dag uitloop misschien wel handig was.

Wat vinden jullie van de route? Ardennen > Frankrijk > Zwitserland > B500 > Zwarte Woud
Mooi :) Alleen ik zou de Ardennen sneller achter je laten en dan de Vogezen meepakken :) En pak niet alleen maar de Susten, neem wat meer tijd en ga lekker het bekende 8-je rijden in Zwitserland. Kun je in elke willekeurige volgorde maken van de Grimsel, Furka, Susten, Nufenen, St. Gotthard (of de oude Tremola!). Daar kun je een hele dag rondrijden. Tipje: zorg dat je op een avond aankomt in bijvoorbeeld Interlaken, dan kun je de volgende ochtend direct aan het achtje beginnen (of zelfs sommige passen 2x pakken). Ik vind het altijd majestueus om van Bern richting Interlaken te rijden en dat dan op de achtergrond zich langzaam de enorme bergmassa's beginnen af te tekenen.

En na Zwitserland is het Zwarte Woud eigenlijk niet zo heel leuk meer :'( De B500 is dan nog wel ok om redelijk snel en toch relatief leuk nog wat kilometers te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Exigence op 14-05-2018 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 14:34

Youk

Volvo For Life

Laatste tijd beetje kosten aan mijn VFR 2001. Nieuwe voorband (MPR5) ligt klaar en moet gemonteerd worden samen met nieuwe EBC remschijven. Dat is nog voor deze week.

Een RVS collector van BWE staat in bestelling. Mijn huidige komt steeds los op de aansluitpunten van de achterste cylinders. Dus zelfs met DB-killer in mijn MIVV heb ik geluid van hier tot ginder. Heb dit reeds 6 keer hersteld, maar komt steeds terug los. Vandaar maar een nieuwe.

En mijn achterschokdemper zal zijn beste tijd wel hebben gehad denk ik. Heb nu 128K km op de teller (waarvan 115K km zelf gereden op deze fiets). Ligt iets minder strak op de weg en mijn koplamp begint steeds hoger te schijnen. Vandaar dus het vermoeden van de schokdemper achter.

Nu heb ik voor reeds veren van hyperpro zitten en ben hier heel tevreden over. Zou dus de achterkant ook willen vervangen door hyperpro. Echter heb 2 opties en weet niet goed welke ik zou nemen.
  1. Optie 1
  2. Optie 2
Bij beide is de veervoorspanning en uitgaande demping in te stellen. Bij optie 2 ook nog de ingaande demping. Optie 2 ziet er ook een tikje gelikter uit, maar is ook wel een stuk duurder. En ja, je kan de 2e dus net iets beter instellen, maar heb ik dat nodig? De laatste jaren gebruik de motor bijna enkel nog voor woon-werk verkeer (50 km enkele rit). Maar hoop in de toekomst toch af en toe nog eens een motorvakantie te kunnen doen. En eigenlijk wil ik deze fiets ook wel naar de 200K km rijden.

Zijn er onder jullie misschien die kunnen aangeven waarom wel of niet voor het enen of het andere te kiezen?

Volvo Classic Club Belgium

Pagina: 1 ... 72 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht