Afgelopen weekend ook weer lekker gereden, vrijdag rondje in de omgeving van Eindhoven/Tilburg gedaan. Nou ja een functioneel ritje, kledingzaak> autozaak > kledingzaak > motorzaak> autozaak > etc.
Op de heenweg na +/-30min begon het al met een motorongeluk in de tegenovergestelde richting. Aangezien er genoeg mensen stonden maar doorgereden, zo te zien was het een auto die een motorrijder over het hoofd had gezien.
Beide grote motorkledingwinkels in de steden aangedaan en bij Nippon langs geweest om na te vragen of ze de ECU van mijn FZ1N konden flashen. Bij de kledingzaken geweest voor andere zomerhandschoenen en een zomercol, helaas niet geslaagd. Ook nog wat autozaken af geweest om te kijken voor wat goedkopers in gebruik, jammer genoeg ook niet echt iets fatsoenlijks kunnen vinden. Superpole zou open zijn en 50% showroom kortingsactie hebben. Die actie is er, maar de deur was niet los.
Na 3/4 van de rit bleek de accu van mijn Aldi headset leeg te zijn, die provisorisch opgeladen met de powerbank die ook al aan de telefoon hing. Half uur later deed hij het weer en kwam ik erachter dat er een kabelbreuk in de kabel naar de linker speaker zit. Akelig snel voor een headset die ik net 6 maanden heb en totaal misschien 3-4000km mee heb gereden. Toch maar eens kijken voor iets als een Sena of Cardo, maar wat weet ik nog niet. 95% van de tijd heb ik meer dan genoeg aan de simpelste modellen, maar koppelen met een andere rijder is ook wel makkelijk. Probleem daarmee is dat de prijzen dan gelijk met €100,- omhoog schieten.
Totaal 7uur van huis geweest en zo'n 185km gereden met een verbruik van 1:15,5 wat toch niet slecht is voor een FZ1N.
Zaterdag naar de Suzuki Heroes & Angels toer bij Hoegee in Afferden geweest. Daar een proefrit +/- 2*20min mogen maken op een GSX-S1000Z. Ondanks dat de harde cijfers niet heel veel zouden moeten verschillen van de FZ1N rijd hij totaal anders. Veel zenuwachtiger en feller op het gas, aan/uit reactie was ook veel meer aanwezig en voor het gevoel was hij een stuk sneller dan de FZ1N.
Het jammere was dat er veel binnenwegen in zaten waar het grint uit de bermen was gereden, goed opletten in de bochten en op de kruisingen dus. Gelukkig waren we met een klein clubje van 3 man + voorrijder, het jammere was dat degene op de SV650X nogal moeite had met omschakelen naar een andere motor. Tempo lag aardig hoog en volgens mij was de beste man ook nog niet zo heel ervaren. Ach liever af en toe wachten op iemand dan dat hij zichzelf onderuit rijd. Was misschien ook niet heel handig dat de kleinste/lichtste motor achteraan reed. (achter 2 DL1000's en een GSX-S1000Z)