Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:15

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:45:
[...]

Zo snel dat de afbeelding het alweer niet meer doet :+
Hier doet ie het nog gewoon :?

Huh raar, in een andere browser inderdaad ook niet. Gek, ik heb het plaatje op imgbb gestald :{

Je moet gewoon even wachten :P

[ Voor 25% gewijzigd door Vrijdag op 11-05-2018 18:47 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wachten? Geduld?! Kun je dat eten :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:51:
Wachten? Geduld?! Kun je dat eten :+
Zoals het Chinese spreekwoord zegt:

Geduld komt tot hen die wachten

True story 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-06 23:11

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@kneusteun De GoPro had net een paar graden omhoog gesteld kunnen worden naar mijn mening.

@Vrijdag Voor een roodharige is ze niet snel.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:52:
[...]

Zoals het Chinese spreekwoord zegt:

Geduld komt tot hen die wachten

True story 8)
:P

Wachten, voor t stoplicht is al lang zat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-06 20:36
Grubeater schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:54:
@kneusteun De GoPro had net een paar graden omhoog gesteld kunnen worden naar mijn mening.

@Vrijdag Voor een roodharige is ze niet snel.
Klopt, maar in alle haast iets te laks erop gegooid :+
Zal op de R6 helemaal een ramp worden, dus ik denk dat ik aan de andere kant ook nog maar ff een clip maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://farm6.static.flickr.com/5538/30917253215_28ce87735c_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caferace.com/wordpress/wp-content/gallery/cafe-racer-girls/1976_cb360_girl.jpg

Deze zouden het meteen moeten doen :P

Oh, en deze voor het vintage gevoel:

Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-WvzOQYwH62s/Txhdgeva8rI/AAAAAAAAbvM/1wuE6dWV7fE/s1600/theoldmotor.jpeg

Geen idee of ze rood is trouwens :+

[ Voor 30% gewijzigd door Vrijdag op 11-05-2018 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-06 23:11

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

kneusteun schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:57:
[...]

Klopt, maar in alle haast iets te laks erop gegooid :+
Zal op de R6 helemaal een ramp worden, dus ik denk dat ik aan de andere kant ook nog maar ff een clip maak.
Voor offroad was het wel een goede hoek, maar dan wil je de camera liever bovenop de helm.

@Vrijdag Kan die eerste dame niet op de tweede motor gaan zitten?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Grubeater schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:09:
[...]

Voor offroad was het wel een goede hoek, maar dan wil je de camera liever bovenop de helm.

@Vrijdag Kan die eerste dame niet op de tweede motor gaan zitten?
Mijn fotosoepskills zijn niet je-van-het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
Morgen een flink rondje voor de boeg.
Ik twijfel alleen of ik mijn textiele of lerenbroek aantrek ivm zadelpijn ?

Iemand ervaring met iets waar je minder last van hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wd200 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:21:

Ik denk niet dat het veel verschil zal maken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 15:30

kan met beide de hele dag rijden, alleen de regenvoering van m'n leren broek gaat irriteren na een dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik denk dat je dan beter iets op je zadel kan leggen. Ludde misschien? Of zo'n Airride kussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Leder! Geen kans op plooien :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:25

Volgens mij moet je dan eigenlijk gaan kijken voor andere vulling in je zadel..

Bij mij maakt het weinig uit wat voor broek ik aan doe, moet na een paar uur echt wel even stoppen.
M'n zadel een keertje nieuw laten bekleden incl. nieuwe vulling staat nog op de verlanglijst, probleem alleen is dat ik dan even geen zadel op m'n motor heb en dan kan ik niet gaan rijden wanneer ik wil.. :)

Corbin zadel is ook wel mooi, maar die prijzen hé.. Je bent zo 350,- armer :+

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou Hawk GT eens een berichtje sturen op Motor Forum, heb ik mijn zadel ook laten aanpassen (verhogen) met comfortschuim en met een ander ruwere stof laten bekleden, voor iets meer dan honderd euro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 09:23
Joopieboy schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:56:
[...]

:P

Wachten, voor t stoplicht is al lang zat :+
Vanmiddag, midden in het schwarzwald (ja, verkapte wij zijn met de motor in t schwarzwald) stond opeens een bordje werkzaamheden en een tijdelijk stoplicht midden in het bos. Ok dan, wij braaf wachten.
Komen we de hoek om, pakweg 150 meter verder, staat daar direct het licht voor de andere richting... Geen werkzaamheden te zien. Hadden de houthakkers voor de gein de lichten niet weggehaald.
Het volgende verkeerslicht hebben we maar over het hoofd gezien. ;)

Wel een heerlijk circuitje hier zeg. Echt genieten!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zwarte woud zegt ie, jaloers 8) Tijd voor de v strom ;)

En werkzaamheden kennen ze daar wel. Jaar van te voren zetten ze alles al neer...

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06 09:33
Vanochtend examen gehad en geslaagd!! *O* . A rijbewijs in de pocket :*)

Nu kleding en motor uitzoeken en dan genieten :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-06 22:15

Secsytime

Automagisch

NL-RaVeR schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 11:52:
Vanochtend examen gehad en geslaagd!! *O* . A rijbewijs in de pocket :*)

Nu kleding en motor uitzoeken en dan genieten :D
Congrats!

Voor het uitzoeken van kleding, ga naar een goede zaak, en denk er goed over na wat voor kleding je wilt. Probeer daarnaast niet te forceren om alles bij één zaak te kopen als ze niet hebben wat je zoekt, ga je later spijt van krijgen. Dat is mijn ervaring tenminste :+

Edit: Wordt het een Harley? (Dacht dat je het daar over had)

[ Voor 5% gewijzigd door Secsytime op 12-05-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249002

Even iets anders als liefhebber van snelheid moet ik misschien naast het motorrijden toch een andere hobby zoeken _/-\o_ 8)

P.s de snelheid op de filmpjes is de echte snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Secsytime schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 11:56:
[...]

Congrats!

Voor het uitzoeken van kleding, ga naar een goede zaak, en denk er goed over na wat voor kleding je wilt. Probeer daarnaast niet te forceren om alles bij één zaak te kopen als ze niet hebben wat je zoekt, ga je later spijt van krijgen. Dat is mijn ervaring tenminste :+

Edit: Wordt het een Harley? (Dacht dat je het daar over had)
Thnx. Ja klopt. Zodra de kleding en het rijbewijs er is ga ik een proefrit maken op een HD Iron 883 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Congrats. altijd fijn om de lessen achter de rug te hebben en er zelf op uit te gaan.

Jammer dat het stadskantoor (in Zwolle in ieder geval) erg druk is waardoor ik pas donderdag mijn rijbewijs kan aanvragen. Had het liever afgelopen week nog kunnen doen... maar ja. 't Is niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Ik heb net een afspraak ingepland voor rijbewijs aanvraag. Dit kon voor mij meteen Maandag ochtend om 8:30 :D. Kleiner dorp (Didam, gemeente Montferland), dus meestal niet zo druk.

Nu kleding uitzoeken (broek, jas, handschoenen) en volgende week motor proefrijden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
NL-RaVeR schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 12:57:
Ik heb net een afspraak ingepland voor rijbewijs aanvraag. Dit kon voor mij meteen Maandag ochtend om 8:30 :D. Kleiner dorp (Didam, gemeente Montferland), dus meestal niet zo druk.

Nu kleding uitzoeken (broek, jas, handschoenen) en volgende week motor proefrijden :D
Moet jij daarvoor een afspraak maken? Ik ging gewoon langs het gemeentehuis en binnen. 5 minuten ben ik klaar. Gisteren (week later) kwam iemand langs de deur hem brengen.

En gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Zo'n luxe is het hier niet. Moet een afspraak maken en hem ook nog zelf ophalen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:54
Godoftwente schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 13:40:
[...]

Moet jij daarvoor een afspraak maken? Ik ging gewoon langs het gemeentehuis en binnen. 5 minuten ben ik klaar. Gisteren (week later) kwam iemand langs de deur hem brengen.
Dat ligt volgens mij aan de gemeente. Bij mij kun je in de ochtend ook gewoon langslopen, in de middag moet je een afspraak hebben. Maar de luxe van dat ze de rijbewijs brengen ken ik niet!

Hoeveel betaal je dan voor je rijbewijs?

[ Voor 4% gewijzigd door Xepos op 12-05-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:58

Ethirty

Who...me?

Anoniem: 249002 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 12:18:
Even iets anders als liefhebber van snelheid moet ik misschien naast het motorrijden toch een andere hobby zoeken _/-\o_ 8)

[video]

[video]

P.s de snelheid op de filmpjes is de echte snelheid
Ik zou na 2 bochten de weg al kwijt zijn. :')

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:09
Bij Ducati demodag een Multistrada 1260 mogen proberen. Had zelf eem Multistrada 950 vorig jaar.

Mama mia, wat een verschil. Echt op alle gebieden. Quickshifter - zou elke motor moeten hebben. Verslavend om het gas vol open te hebben en dan opschakelen. Verder was het vermogen aardig intimiderend.

Minpuntjes: minder gevoel in voorkant dan de MTS950. Misschien komt het door de actieve vering? Voelt wat vager. Wel fijn dat de actieve vering ervoor zorgt dat de voorvork minder duikt bij hard remmen.

Zou ik zo’n MTS1260 willen? Hmm, eerst eens de KTM SA1290 proberen 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 11:36
Hallo Mensen!

Ik heb misschien een wat domme vraag omdat het antwoord waarschijnlijk simpel niet mogelijk is, maar ik heb al 1,5 jaar een Remux Hexacone op mijn F800GS adv zitten met de DB killer erin. Alleen ben ik altijd al benieuwd geweest hoe die zou klinken zonder de killer erop (geluid vind ik nu al prima maar is altijd leuk te weten).

Ik loop alleen tegen het punt aan dat de schroef die je normaal gebruikt om hem los te schroeven is vast gelast aan de uitlaat. (foto erbij als voorbeeld)

https://ibb.co/i4tQDy

Hebben andere mensen dit ook ooit gehad of is dit eigenlijk een uniek gevalletje? En zou dit mogelijk zijn los te halen zonder dat die er nooit meer in kan?

Alvast bedankt voor een antwoord!

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Naif0n schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 16:55:
Hallo Mensen!

Ik heb misschien een wat domme vraag omdat het antwoord waarschijnlijk simpel niet mogelijk is, maar ik heb al 1,5 jaar een Remux Hexacone op mijn F800GS adv zitten met de DB killer erin. Alleen ben ik altijd al benieuwd geweest hoe die zou klinken zonder de killer erop (geluid vind ik nu al prima maar is altijd leuk te weten).

Ik loop alleen tegen het punt aan dat de schroef die je normaal gebruikt om hem los te schroeven is vast gelast aan de uitlaat. (foto erbij als voorbeeld)

https://ibb.co/i4tQDy

Hebben andere mensen dit ook ooit gehad of is dit eigenlijk een uniek gevalletje? En zou dit mogelijk zijn los te halen zonder dat die er nooit meer in kan?

Alvast bedankt voor een antwoord!
't IS waarschijnlijk een Remus en géén Remux :*)

Maar die dingen worden tegenwoordig inderdaad "vast" gelast met een puntlas zodat je ze er niet per-ongeluk uit schroeft.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:05
stel je voor:

Je hebt een medemotorrijder die nog niet zo lang zijn rijbewijs heeft. Telkens als je gaat rijden stijgt je bloeddruk naar ongeziene hoogte omdat deze persoon er m.i. een bijzondere rijstijl op na laat) wat doe je dan?

- naar rechts komen als t eigenlijk niet meer kan waardoor autos op de rem moeten (snelweg)
- fluctueren in snelheid (beginners dingetje denk ik maar nogal lomp om op de linkerbaan af te zakken naar +- 100 als je 130 mag)
- Bochten angst: op den snelweg in bochten gas terug nemen waardoor je ingehaald wordt door auto's (even uitgaand van een 2baans uitvoegstrook zoals bijvoorbeeld bij breda richting tilburg, roosendaal richting breda, roosendaal richting goes)
- bij het naar links komen om iemand in te halen snelheid te verliezen i.p.v. op te bouwen.

en nog wat andere zaken. Hoe help je zo iemand om daar vanaf te komen?

vanmiddag een heel stuk snelweg gereden en telkens als diegene richting aangeeft om in te halen zakt de snelheid terug. dus op het moment dat ik dan spiegel en terugkijk zit ik er bijna achterop. Dat heb ik opgelost door meer afstand te houden, maar de persoon in kwestie ging daarop zachter rijden: "je kan me zeker niet bijhouden :X "

Ik heb geleerd als je gaat in halen: kijken of t kan, richting aangeven en gas erop!

vervolgens wordt er bij elke bochtt snelheid teruggenomen : ik snap ook dat je als beginner niet met je knie over de grond door de bocht vliegt bij philip morris (bergen op zoom) maar bochten zoals (richting breda dus flauw naar rechts)
Linkje naar google maps

die leer je bij je rijlessen toch gewoon met 120 te nemen, daar komt bij dat de motor in kwestie een sportieve fiets is die nooit boven de 3000RPM uit komt. Een beetje Daewoo Matiz rijd ons bij t stoplicht kwijt :9

Persoon in kwestie vindt dat alles prima gaat en is dan ook niet bang, als ik er voorzichtig over begin van joh, probeer is op je snelheid te letten want je fluctueert nogal dan zegt ie gewoon: nee man valt wel mee!

what to do? terug naar de rijschool sturen :P ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja uit de laatste reactie te merken is dat iemand die eens achter mij aan mag gaan rijden, lekker op mijn gemak, en dat zal dan naar alle waarschijnlijkheid de laatste rit zijn. :P

Naar de rijschool sturen als die er al zo instaat heeft 0 zin, stukje eigen verantwoordelijkheid. Vooral zorgen dat je er zelf geen last van hebt, klinkt misschien wat hard en lastig maar wel beter. Anders moet je dadelijk ineens wel uitwijken of een andere actie uithalen en lig je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:36
Requiem19 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:27:
Bij Ducati demodag een Multistrada 1260 mogen proberen. Had zelf eem Multistrada 950 vorig jaar.

Mama mia, wat een verschil. Echt op alle gebieden. Quickshifter - zou elke motor moeten hebben. Verslavend om het gas vol open te hebben en dan opschakelen. Verder was het vermogen aardig intimiderend.

Minpuntjes: minder gevoel in voorkant dan de MTS950. Misschien komt het door de actieve vering? Voelt wat vager. Wel fijn dat de actieve vering ervoor zorgt dat de voorvork minder duikt bij hard remmen.

Zou ik zo’n MTS1260 willen? Hmm, eerst eens de KTM SA1290 proberen 😉.
Ik was er ook. Lange rijen. Had wel even op nieuwe monster 821 willen rijden. 2 juni opnieuw proberen bij bruggeman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waar verkoop je een motor het best? Marktplaats?

En, hoe zorg ik ervoor dat die transactie zonder oplichting gebeurt? Men wilt een proefrit komen maken natuurlijk, wat is dan te doen gebruikelijk? Rijbewijs bij mij achterlaten?

En dan eerst geld laten overmaken waarna ze de motor kunnen komen ophalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:38

steveman

Comfortabel ten onder

At the risk of sounding arrogant:

Adviseren om te stoppen met motorrijden en nog eens evalueren hoe het in de auto gaat.

Het is niet voor iedereen weggelegd en dat is op zich ook niet erg, zolang je het dan ook niet probeert.

Maar aangezien het aangeven niet slaagt: blik op de weg met hem spelen, film het maar eens, pixels liegen soms niet.
Blue-eagle schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:57:

En, hoe zorg ik ervoor dat die transactie zonder oplichting gebeurt? Men wilt een proefrit komen maken natuurlijk, wat is dan te doen gebruikelijk? Rijbewijs bij mij achterlaten?

Goed naar je intuitie luisteren, hoe gaat het contact, spreekt men in volzinnen? Past men onterecht stam+t toe bij sterke werkwoorden?

Verder zijn er ook wel lijstjes:
https://www.startersmotor.nl/motorverkopen.php

Zelf 1x particulier een motor gekocht, kreeg zonder morren de mogelijkheid tot een proefrit. Vond ik best goed van vertrouwen, maar wellicht schepte het ook wat vertrouwen dat ik met m'n eigen voertuig kwam had ook gestolen kunnen zijn natuurlijk...

DIe sites als "ikwilvanmnblaaf.nl" kun je denk ik beter mijden, wel eens gehoord dat daar wel heel lage biedingen uit komen.

[ Voor 53% gewijzigd door steveman op 12-05-2018 19:20 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Blue-eagle schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:57:

MP is niet gratis, maar mijn ervaring is wel dat de meeste mensen daar kijken. Verder kan een MF advertentie nooit kwaad en kost niets.

Wat betreft het risico dat de motor gestolen word hangt dat voor mij flink af van wie er aan de deur komt. Mijn eerste motor verkocht aan 2 kerels waarvan 1tje nog net niet zijn rijbewijs had en hij nam zijn broer mee die de proefrit gemaakt heeft. Verder flink onderhandelen nog dus dat gaf ook wel vertrouwen. Voor wie de motor was bleef achter toen de proefrit gemaakt werd. Had bij die 2 gasten genoeg vertrouwen dat het wel goed zou gaan dat ik niet om een rijbewijs of volledig aankoopbedrag heb gevraagd.

Het maakt voor mij ook wel uit of het een motor is van 3000 euro of van 10.000 euro. Ik denk dat de kans dat ie gestolen word bij een motor van 3000 euro heel klein is. Dieven komen toch eerder langs voor iets dat 6000 euro of meer waard is. Is het geen hele dure motor zou ik mij niet zo snel zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Thanks :) De vraagprijs is tussen de €8000 en €8500, dus dat loont de moeite voor een lid van het dievengilde denk ik ;)

Zal mijn gevoel gewoon volgen dan. Verzekering dekt zeker geen "diefstal" als ik de sleutels overhandig tijdens een proefrit zeker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
steveman schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:11:
[...]

At the risk of sounding arrogant:

Adviseren om te stoppen met motorrijden en nog eens evalueren hoe het in de auto gaat.

Het is niet voor iedereen weggelegd en dat is op zich ook niet erg, zolang je het dan ook niet probeert.

Maar aangezien het aangeven niet slaagt: blik op de weg met hem spelen, film het maar eens, pixels liegen soms niet.

[...]

Goed naar je intuitie luisteren, hoe gaat het contact, spreekt men in volzinnen? Past men onterecht stam+t toe bij sterke werkwoorden?

Verder zijn er ook wel lijstjes:
https://www.startersmotor.nl/motorverkopen.php

Zelf 1x particulier een motor gekocht, kreeg zonder morren de mogelijkheid tot een proefrit. Vond ik best goed van vertrouwen, maar wellicht schepte het ook wat vertrouwen dat ik met m'n eigen voertuig kwam had ook gestolen kunnen zijn natuurlijk...

DIe sites als "ikwilvanmnblaaf.nl" kun je denk ik beter mijden, wel eens gehoord dat daar wel heel lage biedingen uit komen.
t issue is dat wel echt een beginner is, ik kan me alleen niet voorstellen dat wanneer je in gaat houden voor flauwe bochten etc je je rijbewijs gehaald krijgt. Misschien toch maar meer gaan begeleiden anders zit ik constant met een duopassagier :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:56

thijsco19

KTM 990 SMT

@Reloader Wat zegt of doet hij als jij voorop rijd?
Lijkt me sterk dat hij dan wel gewoon 'zoals het hoort' gaat rijden zonder er erg in te hebben?
Maw, laat hem het verschil merken.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:39

Destruction

(ex-)Automonteur

@Reloader Ik zou hem inderdaad eens achtervolgen met een camera, zodat je hem later kan laten zien hoe het eruit ziet en dat je daarom je vraagtekens hebt bij zijn rijstijl. Bij voorkeur een camera die ook de snelheid registreert en in beeld laat zien.

Evt. daarna zelf ervoor gaan rijden zoals @thijsco19 zegt, en dan kijken of hij zijn rijgedrag daarop aanpast. Een beginner zal nou eenmaal beginner dingen doen, maar er moet toch op den duur wel vooruitgang in zitten dunkt me.

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 12-05-2018 20:18 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-06 19:52
Oke dit is echt hartstikke eng en spannend eigenlijk, maar hier is hij dan dames & heren, mijn eerste Youtube video op mijn nieuwe motor kanaal :D

Wel in het engels dus..

Sorry alvast voor het belabberde engels en uitspraak, dat is iets waar ik op ga letten. Ook ga ik erop letten om de videos korter te maken en vlotter te laten verlopen. Maar al met al ben ik best tevreden over mijn eerste resultaat.

Tips, feedback en dergelijke zijn welkom uiteraard! Maar wees niet te streng, kan mijn tere zieltje niet aan :+.

[ Voor 11% gewijzigd door Leviathius op 12-05-2018 20:21 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-06 22:13
Vandaag weer heerlijk verdwaald. Rit begon vanuit Lansingerland naar de Meije. Helemaal de weg gevolgd naar Woerdens verlaat en door naar Vinkeveen. Even lunchen en spontaan besloten om maar door te rijden naar Volendam omdat het kon :P

Dit zijn echt de leukste soort ritjes, gewoon lekker spontaan en genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:39

Destruction

(ex-)Automonteur

@Leviathius: Heb er ook wel 's aan zitten denken om zoiets te gaan doen. Hoe ik dat concreet aan zou willen pakken, geen idee. Ik zou niet zozeer motoren willen reviewen of alleen over motorrijden praten, ik zou iets willen maken dat ook voor een niet-motorrijder intressant/leerzaam zou kunnen zijn. Een beetje zoals Blik op de Weg, maar dan zou ik het Blik vanaf de Motor noemen :P

Hey, just to be sure.. Nou niet met mijn ideetje aan de haal gaan he? :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Destruction schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:56:
@Leviathius: Heb er ook wel 's aan zitten denken om zoiets te gaan doen. Hoe ik dat concreet aan zou willen pakken, geen idee. Ik zou niet zozeer motoren willen reviewen of alleen over motorrijden praten, ik zou iets willen maken dat ook voor een niet-motorrijder intressant/leerzaam zou kunnen zijn. Een beetje zoals Blik op de Weg, maar dan zou ik het Blik vanaf de Motor noemen :P

Hey, just to be sure.. Nou niet met mijn ideetje aan de haal gaan he? :+
Haha ja ik ken het hoor, niet weten wat je moet maken. Je wilt natuurlijk wel het liefst iets produceren wat een beetje uniek is wat het interessant zou maken. Ik heb ondertussen al wel een aantal leuke ideëen, dus geen zorgen, Blik vanaf de Motor blijft van jou 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@Leviathius Voor mij persoonlijk is zo'n filmpje niet iets wat ik zal kijken. Het aanbod op YouTube is extreem groot dat er eigenlijk te veel te zien is. Iemand die dan 10 minuten praat terwijl er normaal gereden word is voor mij persoonlijk niet boeiend genoeg. Ik besteed die 10 minuten dan liever aan iets anders op YouTube. Ben sowieso wel fan van filmpjes die 5 minuten of korter zijn, maar dan wel de hele tijd lang dat er iets boeiends te zien is. Bijvoorbeeld de compilaties die RJ maakt vind ik goed te kijken. Klinkt wel negatief, dat weet ik, maar voor mij zijn filmpjes waarbij er weinig spannends te zien is en iemand praat niet echt de moeite waard. Misschien kan je bepaalde dingen anders doen waardoor er meer te zien wat het kijken het waard maakt. Niet lullig bedoelt, maar puur mijn mening :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
@PilatuS Snap je opmerking hoor, ik kijk ook liever dat soort videos niet. Mijn plan is ook zeker niet om 'motovlogs' te maken. Wil echt focussen op goede content (gaan) creëren. Dit was meer een try-out van het filmen en editenproces van een video en een soort intro video voor mijn kanaal. Heb nog allerlei plannen, maar dat komt ter zijner tijd wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een wat grotere kijkhoek zou trouwens wat fijner kijken. Dat geeft wat meer overzicht en maakt het beeld ook een stuk rustiger. Geen idee of je dat kan aanpassen. Verder een mount op de zijkant van de helm waarbij je 10 of 20% van de helm in de hoek laat zien geeft ook een fijner beeld om naar te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Reloader schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 18:24:
what to do? terug naar de rijschool sturen :P ?
Opnemen. GoPro of andere actioncam en dan het liefst waarbij je snelheid in beeld staat, zodat je kunt laten zien wat er gebeurt.

Je hoeft de beelden niet samen met je motormaatje te bespreken, laat het hem eerst zelf bekijken en ga er later over in gesprek of bekijk ze dan eens. Doe dit zonder veroordelen. Soms kan het zijn dat de motormaat er helemaal niet van bewust is.

Ik had tijdens het rijden ook een medeleerling die het gas niet open durfde te trekken wanneer het mocht/moest én hij voorop reed. Zodra ik voorop reed en wél vlot op ging trekken reed hij wel mee. Heel apart...

Over het naar links gaan om een inhaalactie te doen en vervolgens de snelheid te laten zakken: dat kom je ook bij automobilisten tegen. Mijn vrouw heeft ook een tijd gehad dat ze dit deed. We hebben het eens besproken en sindsdien gaat het beter. Vrachtwagens of vangrail zijn niet eng, je moet gewoon tussen de strepen blijven en er voorbij gaan, beter voor iedereen.

EDIT: Eerdere reacties niet gelezen, volgens mij ben ik een beetje aan het papegaaien hier zo. Denk dat de strekking zo wel duidelijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door sypie op 12-05-2018 22:01 . Reden: Spuit 11 geeft ook modder. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Leviathius schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:20:
Tips, feedback en dergelijke zijn welkom uiteraard! Maar wees niet te streng, kan mijn tere zieltje niet aan :+.
Geklets over motoren is eigenlijk helemaal niet interessant :p

Dingen die bijvoorbeeld The Kleb of Walteriffic doen op YouTube of filmpjes met "Random Act of Kindness from Bikers" zijn altijd een aardigheid om te zien. De filmpjes van The Kleb zijn net alsof je naar een ADHD-er zit te kijken. Die vent heeft energie voor 10.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Godoftwente
Xepos schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 13:42:
[...]

Dat ligt volgens mij aan de gemeente. Bij mij kun je in de ochtend ook gewoon langslopen, in de middag moet je een afspraak hebben. Maar de luxe van dat ze de rijbewijs brengen ken ik niet!

Hoeveel betaal je dan voor je rijbewijs?
Rijbewijs weet ik zo niet. Maar de dienst dat het langs de deur/werk wordt gebracht is €13. En dan maakt het niet uit of ik werk ik Drenthe of Limburg.

Overigens zojuist mijn eerste motor gekocht *O*
Een CBR 600rr Zwart-Grijs uit 2005. Het is een beetje donker nu, dus zal met mooi weer wel even een fototje maken van mijn eerste echte liefde <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:53
Vandaag back2back twee demo ritjes gemaakt op een 2018 R6 en MT09.

Die R6 met akra zag er gelikt uit, maar wellicht had ik te hoge verwachtingen, want zo heel veel anders dan mijn oude 2005 ZX6R voelde het niet aan. Ik had hem in de standaard modus staan, alleen bleef de gas aan/uit reactie nogal irritant.
Gave motor voor op het circuit, voor op de straat... haal lekker een veeeeeel goedkopere 600cc van voor 2010. Tractiecontrole en rijmodi heb je naar mijn mening niet echt nodig in deze klasse.

Daarna op de MT-09 gesprongen. Deze heeft mij verrast, lekker veel koppel en die quickshifter werkte heerlijk. Deze stond ook in de standaard modus en hier had ik weinig last van een aan/uit effect. Het enige mindere vond ik de positie op motor, ik voelde me niet 'verbonden' en zat voor mijn gevoel er erg los op.

Daarna weer op mijn ZZR1400 naar huis gegaan en die reed voor mij toch wel het fijnste. Prima zithouding, vrij relaxed maar toch nog sportief vanwege de clip-ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@ShininNL zoek je ook echt iets anders? Van 1400 naar 600/900 lijkt me best een stap, of komt de nieuwe erbij?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 11:36
wimmel_1 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 17:15:
[...]

't IS waarschijnlijk een Remus en géén Remux :*)

Maar die dingen worden tegenwoordig inderdaad "vast" gelast met een puntlas zodat je ze er niet per-ongeluk uit schroeft.....
Inderdaad het hoorde gewoon Remus te zijn, for some odd reason maak ik er vaak Remux van heb ik gemerkt.

Per-ongeluk eruit schroeven is wel heel bijzonder om eerlijk te zijn. Wel erg jammer dat ze dit hebben gedaan, vind het nogal zonde dat je dan zelf niet meer de keus kan maken :/

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Maar goed ook, zeker als je naar Duitsland gaat heb je die keuze niet, maar de meeste motoren zonder binnendemper zijn niet echt fijn voor je omgeving. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 11:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Naif0n schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:51:
[...]

Inderdaad het hoorde gewoon Remus te zijn, for some odd reason maak ik er vaak Remux van heb ik gemerkt.

Per-ongeluk eruit schroeven is wel heel bijzonder om eerlijk te zijn. Wel erg jammer dat ze dit hebben gedaan, vind het nogal zonde dat je dan zelf niet meer de keus kan maken :/
Die keuze kan je sowieso niet zelf maken. Dat heeft de wetgeving al bepaald.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ShininNL schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 23:40:
Vandaag back2back twee demo ritjes gemaakt op een 2018 R6 en MT09.

Die R6 met akra zag er gelikt uit, maar wellicht had ik te hoge verwachtingen, want zo heel veel anders dan mijn oude 2005 ZX6R voelde het niet aan.Ik had hem in de standaard modus staan, alleen bleef de gas aan/uit reactie nogal irritant.
Gave motor voor op het circuit, voor op de straat... haal lekker een veeeeeel goedkopere 600cc van voor 2010. Tractiecontrole en rijmodi heb je naar mijn mening niet echt nodig in deze klasse.

Daarna op de MT-09 gesprongen. Deze heeft mij verrast, lekker veel koppel en die quickshifter werkte heerlijk. Deze stond ook in de standaard modus en hier had ik weinig last van een aan/uit effect. Het enige mindere vond ik de positie op motor, ik voelde me niet 'verbonden' en zat voor mijn gevoel er erg los op.

Daarna weer op mijn ZZR1400 naar huis gegaan en die reed voor mij toch wel het fijnste. Prima zithouding, vrij relaxed maar toch nog sportief vanwege de clip-ons.
En toen gestopt met lezen. Ik denk dat je maar lekker op de ZZR1400 moet blijven rijden. Want als je dat verschil niet eens kan merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:26
Leviathius schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 21:11:
@PilatuS Snap je opmerking hoor, ik kijk ook liever dat soort videos niet. Mijn plan is ook zeker niet om 'motovlogs' te maken. Wil echt focussen op goede content (gaan) creëren. Dit was meer een try-out van het filmen en editenproces van een video en een soort intro video voor mijn kanaal. Heb nog allerlei plannen, maar dat komt ter zijner tijd wel :)
Ik wil best een keer met je brainstormen (en stiekem een keer naar je nieuwe motor kijken). Ik ben uitgekomen op behendigheid en offroad qua onderwerp. Er is genoeg KTM en MX materiaal op YouTube maar weinig van/voor de gewone mens.

Ben de AVB oefeningen op film aan het zetten, daar, zou ik jouw hulp dan weer bij kunnen gebruiken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 22:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7PtVfS40DcL4fevGcVBSrP9g/thumb.jpg

Leuk ritje gisteren. Weer over dit stukje gepasseerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EkFQTQO8dF3xZi0omjEjE8MG/thumb.jpg

Als je hier in snelheid over rijdt ziet het eruit alsof je gewoon door een grasveld rijdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-06 20:36
HTT-Thalan schreef op zondag 13 mei 2018 @ 09:15:
[...]

Ik wil best een keer met je brainstormen (en stiekem een keer naar je nieuwe motor kijken). Ik ben uitgekomen op behendigheid en offroad qua onderwerp. Er is genoeg KTM en MX materiaal op YouTube maar weinig van/voor de gewone mens.

Ben de AVB oefeningen op film aan het zetten, daar, zou ik jouw hulp dan weer bij kunnen gebruiken!
Awesome player’s
Everideadv
Fortnite
Motorcycle adventure dirtbike magazine
Mototrippin
Offroad fanatic

Dat zijn er een paar die ik volg.
Misschien heb je er wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op zondag 13 mei 2018 @ 10:26:
[...]

Awesome player’s
Everideadv
Fortnite
Motorcycle adventure dirtbike magazine
Mototrippin
Offroad fanatic

Dat zijn er een paar die ik volg.
Misschien heb je er wat aan
Everide en Fortnine kijk ik ook regelmatig inderdaad :Y leuke gasten, sympathiek.

Nu is het offroad gebeuren waar zij rijden en waar ik woon compleet anders, nog los van de skillset die zij wel hebben en ik niet :+ maar dat komt wel, eind van de maand ga ik weer 3 dagen de blubber in (of, als het droog blijft: zandbak) in Limburg met nog 200 andere TA/AT fans/rijders.

De koffer is straks gevuld met een powerbank die permanent een accu laad, zodat ik de camera's steeds kan laten draaien onderweg: Eentje op de helm en eentje op de motor (naar achteren en naar voren dus). Ben nu eindelijk die Zoom recorder aan het regelen waar ik al tijden over twijfel, het word een H2N. Dan heb ik nog een paar weken om te oefenen voor het zo ver is.

Ik twijfel alleen nog wat ik met mijn banden doe. Er zit nog een millimeter of 2 profiel op (buiten de indicatoren) die voldoende zijn voor wat asfalt scheuren. Ik ga dat niet meer op rijden voor einde maand, maar als het natte/zachte grond word heb ik wel meer profiel nodig dan dat. Dus misschien moet ik voor die tijd maar overstappen op nieuwe semi noppen, maar dan heb ik weinig tot geen tijd meer om aan die nieuwe banden te wennen.

Lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
thijsco19 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:07:
@Reloader Wat zegt of doet hij als jij voorop rijd?
Lijkt me sterk dat hij dan wel gewoon 'zoals het hoort' gaat rijden zonder er erg in te hebben?
Maw, laat hem het verschil merken.
als ik voorop rijdt moet ik telkens wachten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:53
noes schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:11:
@ShininNL zoek je ook echt iets anders? Van 1400 naar 600/900 lijkt me best een stap, of komt de nieuwe erbij?
Wellicht eentje voor erbij, vandaar de ook wat lichtere fietsen :)

@Tylen Welke verschillen zou je volgens jou op straat moeten merken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Godoftwente schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:54:
[...]

Rijbewijs weet ik zo niet. Maar de dienst dat het langs de deur/werk wordt gebracht is €13. En dan maakt het niet uit of ik werk ik Drenthe of Limburg.

Overigens zojuist mijn eerste motor gekocht *O*
Een CBR 600rr Zwart-Grijs uit 2005. Het is een beetje donker nu, dus zal met mooi weer wel even een fototje maken van mijn eerste echte liefde <3
Als het een PC37A is heb ik nog een voorspatbord liggen voor als je ooit een schijfremslot vergeet zoals ik met m'n PC73B deed en toen per ongeluk voor het verkeerde model een vervanger zocht

Maar: gefeliciteerd en glimmende kant boven he!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:03
Leviathius schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:20:
Oke dit is echt hartstikke eng en spannend eigenlijk, maar hier is hij dan dames & heren, mijn eerste Youtube video op mijn nieuwe motor kanaal :D

[video]
Wel in het engels dus..

Sorry alvast voor het belabberde engels en uitspraak, dat is iets waar ik op ga letten. Ook ga ik erop letten om de videos korter te maken en vlotter te laten verlopen. Maar al met al ben ik best tevreden over mijn eerste resultaat.

Tof dat je het probeert. Denk dat er veel mensen zijn die zouden willen maar niet durven.

Zorg dat je filmpjes niet te snel saai worden en dat je uniek bent. Ook ben ik benieuwd wie je wilt bereiken (wie is je publiek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
R0y. schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:07:
[...]

Tof dat je het probeert. Denk dat er veel mensen zijn die zouden willen maar niet durven.

Zorg dat je filmpjes niet te snel saai worden en dat je uniek bent. Ook ben ik benieuwd wie je wilt bereiken (wie is je publiek).
Thanks voor de feedback!

Wil inderdaad de filmpjee korter maken dan die ik gisteren geplaatst had. Mijn doelgroep is in ieder geval niet het publiek dat graag naar van die kamikaze rijders kijkt. Die overal weelies trekken, problemen opzoeken etc. Ik wil informatieve videos maken. Denk aan ervaringen van rijders op hun 'niet nieuwe' motor, how to's, first rides/reviews etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:05:
Denk aan ervaringen van rijders op hun 'niet nieuwe' motor, how to's, first rides/reviews etc.
Je mag nu legaal op de/een Alp rijden in ieder geval :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ShininNL schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:38:
[...]

Wellicht eentje voor erbij, vandaar de ook wat lichtere fietsen :)

@Tylen Welke verschillen zou je volgens jou op straat moeten merken dan?
Tussen een ss van 2005 en 2018?

- Veel beter motorblok met meer vermogen en electronics.
- veel betere remmen.
- veel betere vering.
- veel betere stuur eigenschappen.
- veel lichter.
- etc etc etc.

Dan merk je 100% wel. En benut je ook zeker op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:37:
[...]

Tussen een ss van 2005 en 2018?

- Veel beter motorblok met meer vermogen en electronics.
- veel betere remmen.
- veel betere vering.
- veel betere stuur eigenschappen.
- veel lichter.
- etc etc etc.

Dan merk je 100% wel. En benut je ook zeker op de weg.
Vooral het gewicht en scherpheid qua sturen, laatst met een 'nieuwe' 1000 op stap geweest, afgifte is veel verfijnder, voelt niet meer zo 'log' aan als een K4, maar ook al die hulpelektronica zijn enorm van waarde. Verbaasde mij dat bij het uitkomen van een snelle bocht er ineens een lampje ging knipperen...

En toch vind ik mijn 750 leuker rijden, speelser. :P Uitdagender, ondanks het minder lomp hard gaat is het wel meer werken en houdt het je enorm bij de les. :)

Nadeel dat ze echt serieus klein zijn geworden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:23:
[...]

Vooral het gewicht en scherpheid qua sturen
De meeste moderne fietsen hebben het gewicht erg laag zitten. Bij oudere motoren zie je vaak dat het gewicht niet zo laag zit en dat ze dan ook nog een vrij zware kont hebben. Heb je dan ook nog seatpipes zit daar nog meer gewicht en dat merk je goed. Ook het verplaatsen van de uitlaat van de zijkant naar de onderkant scheelt weer aardig wat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:30:
[...]

De meeste moderne fietsen hebben het gewicht erg laag zitten. Bij oudere motoren zie je vaak dat het gewicht niet zo laag zit en dat ze dan ook nog een vrij zware kont hebben. Heb je dan ook nog seatpipes zit daar nog meer gewicht en dat merk je goed. Ook het verplaatsen van de uitlaat van de zijkant naar de onderkant scheelt weer aardig wat.
Dat zal ook zeker schelen idd, dat merk je dan wel. Nu kan ik mijn 750 niet echt log noemen of en gebrek aan scherpheid, maar het verschil is wel behoorlijk. :)

Terug van een lang weekend Steenwijk trouwens. *O* We zaten vlak daarbij op een camping, en mooi zo het natuurgebied de Weerribben in geweest. Goed vermaakt!
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/IMG-20180510-WA0006-Medium.jpeg
Ingepakt en gas erop ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-10-12.35.06-Medium.jpg
Foto onderweg, en op locatie:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-10-13.03.45-Custom-e1526222535917.jpg
Tussendoor nog even langs de Action geweest, flink geinvesteerd:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-12-13.28.29-Medium.jpg
Tip van flip, onee @wimmel_1:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-12-16.00.57-Medium.jpg
Kost 1 euro 25, kun je 2 stuks uithalen, scheelt schuivende bagage en spanbanden die lopen te schuren op je kuipen. :Y

Vandaag voor het noodweer gaan rijden en op een bui bij Nijmegen en wat spetters bij Apeldoorn en hier thuis geen last gehad, maar tot nu toe valt het mee. Gixxer heeft zich goed gedragen, 1 op 14,5 gemiddeld over het weekend. :P Bandje is nog net iets meer dan 2mm, dus die mag binnenkort voor een T31 vervangen gaan worden. :Y

Bij thuiskomst een lading uit China binnen. Nieuwe knipperlichten met verse adapterkabels en een reserve led relais:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-13-13.46.03-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-13-13.50.30-Medium.jpg
Ik mis alleen nog de nieuwe adapterplaatjes voor in de kuip, die komen van de week wel denk ik.

Waarom weer nieuwe knippers? De huidige vallen weg in de zon en zeker met mijn felle koplamp zie je ze totaal niet. Dus vandaar:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-13-14.35.16-Medium.jpg
Alleen achter moet ik nog eens kijken, heb ze nu ingebouwd zitten in het achterlicht (wat echt super zichtbaar is :+ ), maar de kentekenplaathouder is niet voorbereid voor knipperlichten...
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-13-15.59.40-Medium.jpg
Dus even zien hoe en wat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Stripje maken met 2 boorgaten op de positie van die bevestigingsboutjes, uiteinden 90 graden omzetten en een gaatje van 10,5 er in boren. (Uitgaande van M10)
Nog even zwart spuiten, en klaar is @Joopieboy . Spuitbus zwart heb ik zelfs nog wel liggen, mocht je die willen lenen. :)

Vandaag heeft het gehoosd in Europa. Ik schat dat we op de terugweg 80-100 km gefilterd hebben over de A61 in Duitsland. (Nee dat mag niet. Boehoe) Bij de tankstations vonden vervolgens diverse motortreffens plaats. Bij het grootste tankstation waar we zijn gestopt stonden toch wel een paar honderd man hun handschoenen uit te wringen.
Conclusies van afgelopen weekend:
- mijn motor is echt geschikt voor het schwarzwald (welke niet?), én voor mij.
- de S1000XR lijkt wel daar bij iedereen thuis gefokt te worden, wat rijden er daar veel van rond
- ook ik krijg de pilot road 4 blijkbaar tot tegen het smeren aan.
- ondanks het knallen heb ik de stepjes niet aan de grond gehad. Houding is sterk verbeterd.
- we hebben de bandjes weer netjes rond gereden (voorband begint rechts nu hard te minderen)
- mijn pak is redelijk waterdicht. En paar slijtplekjes die nu water door laten.
- regenpak vandaag getest in de moesson: test glansrijk doorstaan
- Handschoenen helemaal droog van binnen. \o/
- laarzen helemaal niet droog van binnen; versleten :P De Sidi cobra's gaan dus op korte termijn vervangen worden.
- Schuberth S2: er druppelt inderdaad soms wat water langs de bovenrand van het vizier, bekend van vele reviews. Toch niet echt storend.
- De Sena S20 EVO werkt prima. Veel plezier van gehad.

Al met al een zeer geslaagd weekend. 1860 km van vertrek- tot eindpunt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Poeh, dan heb ik toch wel geluk gehad met de terugweg vandaag. :P Maar dat klinkt als een goed weekend! *O* En misschien overstappen op de Bridgestone T31's dan maar? :+

Thnx voor het idee trouwens, misschien ga ik wel zoiets knutselen op het werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Vooroordelen... Ik ben al eens flink in de steek gelaten door Bridgestone in de regen. Ja, dat kan tegenwoordig vast verbeterd zijn. Toch kleeft er dan een vreemde nasmaak aan.
Voorlopig houd ik het fijn bij de pilot road 4 (de 5 laat ik voorlopig links liggen. Duur, de verkrijgbaarheid in de allroad maten, en de levensduur?) Of, ik ga eens kijken voor een setje van bijvoorbeeld Metzeler. Eens even over nadenken en wat reviews zoeken. Ik heb nog tijd zat tot deze op zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Zooo smurfje is gelukkig :) Motor outlet in Breda was prachtig, wat een grote winkel. Vrijwel direct de Alpinestars Fastback v2 gevonden waar ik m'n oog online op had laten vallen, gepast en als gegoten. Dat was snel. Ronde 2 duurde echter flink lang. Alle damesbroeken die ik probeerde waren te klein. Toch gek als ik bij de rijschool een L draag voor overbroeken dat ik nu niet in een dames XXL pas. Maargoed, die zaten allemaal vol wintervoering. De dame die me hielp bleef wat proberen, maar niks paste, tot ze een Revit Enterprise 2 pakte, die zat als gegoten.
Qua handschoenen veel lopen wikken en wegen, ik wilde zomerse dus iets van doorwaai, maar ook niet te duur voor nu. Ben uitgekomen op een paar van Genesis oid, kan het merk/model niet meer achterhalen want de kaartjes werden er afgeknipt en het staat niet op de bon. :p Dus it's a mystery.

:D Al met al leuke dag gehad, mooie winkel, goed geholpen... enige onprettige verrassing aan het einde was dat ze geen Visa accepteerden. Gelukkig had m'n vriendin wel genoeg op d'r rekening staan, anders was het alsnog niet door gegaan. :9

Ben helemaal klaar voor morgen. Enige nadeel, het wordt weer koken. 26 graden, zonnig... gaat pittig worden m'n concentratie te houden. Nou ja, kan alleen maar m'n best doen, dus dat gaan we dan maar doen!!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:37:
Vooroordelen... Ik ben al eens flink in de steek gelaten door Bridgestone in de regen. Ja, dat kan tegenwoordig vast verbeterd zijn. Toch kleeft er dan een vreemde nasmaak aan.
Voorlopig houd ik het fijn bij de pilot road 4 (de 5 laat ik voorlopig links liggen. Duur, de verkrijgbaarheid in de allroad maten, en de levensduur?) Of, ik ga eens kijken voor een setje van bijvoorbeeld Metzeler. Eens even over nadenken en wat reviews zoeken. Ik heb nog tijd zat tot deze op zijn.
Ik heb met de BT021's mijn eerste motor afgeschreven, de 023's waren met nat niet heel veel beter, en nu rijd ik alweer een hele tijd met veel plezier op de T30 Evo's rond. ;) Maar ik snap het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3wEv3r1X00P8nQtZSEQO1JIH/full.gif

Zo maar weer eens naar m'n doordeweekse onderkomen tuffen. Wordt 'ie tenminste wel weer schoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Sterkte! Ik reed er net met het koekblik doorheen, die is aardig schoon nu! :p

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Osiris schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:25:
[afbeelding]

Zo maar weer eens naar m'n doordeweekse onderkomen tuffen. Wordt 'ie tenminste wel weer schoon :+
Niet teveel herrie maken in zeewolde he. Ik lig al in bed ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Zondagskindje schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:40:
[...]
Zou je mijn gegevens ook willen updaten? :)

Fat Bob is vervangen voor Softail Slim FLSL 2018, Zuid Holland > Groningen
Staat erin! :)

Het plannen van de 2e editie 'Tweakers Buitenlandreis' is weer begonnen, dus houd het aparte topic in de gaten voor meer informatie over de bestemming/datum/details van deze editie. :*)

In 2017 zijn we met een groep Tweakers naar de Eifel geweest waar we 2 dagen heerlijk hebben gereden. De 'Tweakers Buitenlandreis' is voor beginnende- en ervaren motorrijders een leuke manier om andere Tweakers te leren kennen en ervaring op te doen met het motorrijden in het buitenland/bochtige wegen. Voor meer informatie zie de oude en nieuwe posts in het aparte topic. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rYYC9qFkVHIrVDIwXchAAT03/full.jpg

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:51

A13X

Dude

caesar1000 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:18:
[...]

Het plannen van de 2e editie 'Tweakers Buitenlandreis' is weer begonnen, dus houd het aparte topic in de gaten voor meer informatie over de bestemming/datum/details van deze editie. :*)

In 2017 zijn we met een groep Tweakers naar de Eifel geweest waar we 2 dagen heerlijk hebben gereden. De 'Tweakers Buitenlandreis' is voor beginnende- en ervaren motorrijders een leuke manier om andere Tweakers te leren kennen en ervaring op te doen met het motorrijden in het buitenland/bochtige wegen. Voor meer informatie zie de oude en nieuwe posts in het aparte topic. :)
[afbeelding]
Daar staat nog niks :+

Maar goed bezig heren! Zolang het in de planning pas te krijgen is ben ik er zeker weer bij dit jaar!

Overigens zijn minimaal 4 van de motoren op die foto ondertussen alweer vervangen :D

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik had hem nog geen jaar dus ik wil hem wel nog even behouden :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:21
Oef, als ik het zo hoor ben ik maar blij met het weer hier. Heerlijke zonnige dag gehad om eventjes naar Danmark te rijden :Y)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/32440508_918523668331877_8245145754327318528_o.jpg?_nc_cat=0&oh=53f3aa38c7461c929b59801db980fb35&oe=5B87E5CF

Buurvrouw ging mee op haar Virago, die rijdt best aardig door. En ze weet echt de allermooiste wegen hier in de omgeving te vinden :D

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Godoftwente
Het zonnetje heeft even geschenen in Twente, dus bij deze de nieuwe aanwinst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9RxZ4G4KEe0ebCiIHFutgjOF/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rmabcYlfNJ39c8OELcltawHZ/full.jpg

@steveman Heb overigens geen idee of dit de A of B is. dit is de eerste keer dat ik hoor dat er verschillende zijn :)

[ Voor 20% gewijzigd door Godoftwente op 13-05-2018 20:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Godoftwente schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:46:
[afbeelding]
[afbeelding]
Seatpipe :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:54
[...]

[afbeelding]
Nou topic staat gebookmarkt. Ben benieuwd naar de planning.

Vorige keer ook al meegelezen maar had helaas nog geen A rijbewijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Xepos op 13-05-2018 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-06 16:20
http://www.at5.nl/artikel...mmer-en-staatsliedenbuurt

Een jongen die ik zowel van het werk ken en van het motorrijden

Rijd altijd voorzichtig jongens.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-06 22:15

Secsytime

Automagisch

Hamza schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:00:
http://www.at5.nl/artikel...mmer-en-staatsliedenbuurt

Een jongen die ik zowel van het werk ken en van het motorrijden

Rijd altijd voorzichtig jongens.
hmm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
SmurfLink schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:46:
Sterkte! Ik reed er net met het koekblik doorheen, die is aardig schoon nu! :p
Windkrachtje 3, viel reuze mee dus, paar spetters, niets om je opeens wél aan de maximumsnelheid te houden :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Godoftwente schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:46:
[afbeelding]
[afbeelding]

@steveman Heb overigens geen idee of dit de A of B is. dit is de eerste keer dat ik hoor dat er verschillende zijn :)
Het is een *drum roll*

B

Te zien aan de upside down vork :)
Deze is technisch gelijk aan het 2006 model, in 2005 hebben ze dus even 2 modellen gehad, die wij hebben en de PC37a zoals in dit filmpje: YouTube: Honda CBR 600 RR PC37A Bj.2005-2006 by motorrad-teile.com
(uitsluitend BJ 2005 geloof ik dus...)

Voor mijn PC37B zojuist deze bij de buren overhandigd gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RYiIpQH.png

Helaes de avond doorgebracht met luxaflex en lamellen ophangen... maar zsm monteren en gaan testen :9

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 13-05-2018 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:27:
[...]

Je mag nu legaal op de/een Alp rijden in ieder geval :P.
Haha ja inderdaad! Een paar maanden geleden hadden we het over film ideeën hier in t topic en een daarvan was dus rijden op/reviewen van doorgewinterde motoren en hun berijders ervan interviewen. Volgens mij waren er toen wel een aantal vrijwilligers hiervoor?

Moet het in ieder geval nog uitdenken en uitwerken, maar zouden jou en je Alpje als proefkonijn kunnen gebruiken natuurlijk (y)

@caesar1000 Leuk dat de planning weer begonnen is! Hoop dat ik dit jaar wel mee kan. Plannen zal zeker wel in de speciale whatsappgroep begonnen zijn? Want in je verwezen topic staat nog niets :+

[ Voor 16% gewijzigd door Leviathius op 14-05-2018 08:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Leviathius schreef op zondag 13 mei 2018 @ 23:46:
[...]
Haha ja inderdaad! Maar paar maanden geleden hadden we het over fikm ideeën hier in t topic en een daarvan was dus rijden op doorgewinterde motoren en hun berijders ervan interviewen. Volgens mij waren er toen wel een aantal vrijwilligers hiervoor?

Moet het in ieder geval nog uitdenken en uitwerken, maar zouden jou en je Alpje als proefkonijn kunnen gebruiken natuurlijk (y)

@caesar1000 Leuk dat de planning weer begonnen is! Hoop dat ik dit jaar wel mee kan. Plannen zal zeker wel in de speciale whatsappgroep begonnen zijn? Want in je verwezen topic staat nog niets :+
In de komende dagen zal er in het aparte topic de nodige informatie/polls worden gepost door @Tankiej. Samen met hem plan ik ook deze 'Tweakers Buitenlandreis' weer. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:13
Gisteren ~800km over de snelweg gereden. Tot aan Frankfurt was het weer leuk, daarna begon het iets frisser te worden. Bij Köln begon het te regenen tot aan Venlo.

Bij Venlo had een automobilist geluk dat ik geen honkbalknuppel bij me had. Wat een idioot was dat zeg. }:|

Oh, Kriega drypacks zijn waterbestendig maar niet hittebestendig. :P

Afbeeldingslocatie: https://s.skewl.net/q10qt5v5w494wwc-600px
Mijn schoen heeft het ook niet overleefd zoals je kan zien. :+

De US20 had ik vastgemaakt aan de US30. De eerstgenoemde is blijkbaar iets over het kontje gaan hangen, en laat daar nou net de uitlaat zitten... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
Cool ben benieuwd. Wil al een tijd naar de Eifel, maar alleen lijkt mij dat weinig aan voor een weekend :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[afbeelding]
Mooi want ik kwam er achter dat ik nog heel wat overtochten met de eurotunnel te goed heb op mijn abbo.. dus dit zou een mooi excuus zijn :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-06 10:47
Ik heb afgelopen zaterdag een Motor Experience Day gehad en nu ben ik helemaal verkocht. Ik ben alleen aan het rond kijken welke motor ik zou willen hebben. Ik ben gekomen op dit lijstje:

Kawasaki Z800
Suzuki GSR 750

Op nummer 1 staat bij mij de Z800, wat een gave machine is dat. Echter gaan ze op marktplaats voor minimaal 7500 euro.

Ik heb gekeken naar de street triple, mt-07, sv650, duke 690 en nog veel meer, maar of het is tweedehands even duur als de Z800 of de looks spreken mij niet aan.

Weet iemand een alternatief voor de Z800, met agressieve looks als de Z800, maar dan wat goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
ndthien schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:38:
Ik heb afgelopen zaterdag een Motor Experience Day gehad en nu ben ik helemaal verkocht. Ik ben alleen aan het rond kijken welke motor ik zou willen hebben. Ik ben gekomen op dit lijstje:

Kawasaki Z800
Suzuki GSR 750

Op nummer 1 staat bij mij de Z800, wat een gave machine is dat. Echter gaan ze op marktplaats voor minimaal 7500 euro.

Ik heb gekeken naar de street triple, mt-07, sv650, duke 690 en nog veel meer, maar of het is tweedehands even duur als de Z800 of de looks spreken mij niet aan.

Weet iemand een alternatief voor de Z800, met agressieve looks als de Z800, maar dan wat goedkoper?
Z750? :9

Let wel dat de Z800 echt een hele zware machine is (in gewicht) vergeleken met alle andere die je opnoemt. Het is niet slecht natuurlijk, maar wel iets wat je in overweging moet nemen. En zoals altijd gezegd wordt door iedereen zodra je op zoek bent naar een motor: Proefrijden, proefrijden en proefrijden. Niemand weet beter of een motor bij je past, dan jijzelf na een proefrit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kawasaki Z800
Suzuki GSR 750

Suzuki SFV650 Gladius, Kawasaki Er6-N.. dat zijn de naked apparaten met een wat modernere look..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

Kawasaki Z800
Suzuki GSR 750

GSR600 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
Weet iemand toevallig een shop waar ik een reserve sleutel kan laten bijmaken? Heb maar één sleutel bij de motor gekregen. En blijkbaar is heeft mijn HISS sleutel dus een chip die ook gekopieerd moet worden.
Pagina: 1 ... 71 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht