Destruction schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 02:21:
Ooit, lang geleden, toen ik de motor van m'n broer ophaalde bij de garage en daar lopend mee richting huis ging, kreeg ik van een agent ("Ik had geluk!") een waarschuwing voor het feit dat ik (toen) geen motorrijbewijs had.
De gegeven verklaring klopt volgens mij niet, maar als daar dezelfde regels gelden als hier was wellicht wel de garage strafbaar. Iemand die geen rijbewijs heeft mag je niet de mogelijkheid geven een voertuig te besturen. Als ik mijn motor parkeer en de sleutels erin laat zitten, ben ik strafbaar omdat een tiener er dan mee weg kan rijden en kan verongelukken. Als de garage jou een motor meegeeft waar je niet op mag rijden, hebben ze geen controle over of je wel of niet er even verderop ermee gaat rijden. Zoals ik die regel interpreteer, zou je wel de motor naar huis mogen duwen, maar alleen als je bijvoorbeeld niet de sleutels bij je hebt (maar: IANAL).
Een vriend van mij heeft in de USA daar nog eens een pijnlijkere variant op meegemaakt: na een avondje drinken besloot hij om maar niet naar huis te rijden, dus is hij in zijn auto gaan slapen die nog voor de kroeg geparkeerd stond. Werd wakker door getik op z'n ruit, stond de politie buiten zijn auto. Nu had hij de sleutels nog in zijn broekzak, dus "kon hij de auto besturen terwijl hij dronken was", en is daardoor veroordeeld voor rijden onder invloed. Heeft het nog op een rechtzaak aan laten komen, maar nee, hij was schuldig want hij had het voertuig kunnen besturen. Dikke boete, verplicht een cursus moeten volgen over verantwoord alcoholgebruik, en een voorwaardelijke rijontzegging voor als'ie weer zoiets doet
Volledig ongerelateerd: ben ik de enige die soms bagage meeneemt?

Loop al een tijdje te zoeken naar een simpel rek om m'n zadeltassen mee te nemen op de ER6N, kan nergens iets vinden. Nu maar
deze set besteld, ken gelukkig nog wel iemand hier in de buurt die mijn oude tassen kan gebruiken, maar ben een beetje verbaasd over hoe weinig er lijkt te zijn. Voor sommige sets moet je zelfs eerst een gat in je kappen boren

Had gehoopt dat ik wel ergens een paar beugels kon vinden voor weinig maar helaas..