Klopt, maar volgens mij hebben alle GSR600 van na 2006 of 2007 ABS.
Vanaf 2016 pas: http://www.motor.nl/nieuws/abs-vanaf-2016-verplicht/Tylen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:46:
[...]
Volgens mij is ABS verplicht op alle nieuwe motoren (al een tijdje)
Dus al een tijdje (as I said)
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
-- off topic --lolgast schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:34:
Dit is volgens mij gewoon een gevalletje "ik ben toch groter dus f*ck alle andere op de wereld"
Ja en daar kan ik over meepraten, ik heb dat ook wel eens gedaan bij een debiele automobilist.
Je wil niet weten wat sommige doen en totaal geen rekening houden met ons gewicht.
-- / off topic --
Zorg altijd dat je de chauffeur kan zien in zijn spiegels dan ziet hij jou ook als hij zijn spiegels gebruikt.
Denk dat dat ook het probleem is: die rode auto remt voor die grijze auto en de vrachtwagenchauffeur is bang die rode te raken, dus wijkt uit. En kijkt daarbij onvoldoende. Zullen wel grijsaards in die grijze auto zittenChakotay schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:35:
Ik vraag me ook af wat die grijze auto aan het doen was waardoor een invoegende vrachtwagen nog 2x zo snel is...
Vrachtwagens geef ik altijd extra ruimte, vooral op de motor. Die dingen zijn gewoon enorm en de gevolgen kunnen/zullen een stuk groter zijn als je ermee in aanraking komt. Vooral even inhouden zodat ze normaal kunnen invoegen helpt de doorstroming enorm. En toch is het opvallend dat bij het filteren het al vaker gebeurt is dat er een XX tons vrachtwagen een stukje voor me opzij gaat, en die hufter in zn Infiniti of die snol in dr Micra gewoon lekker staan te blokkeren.. Geen stereotypes, gewoon wat ik zo recent heb meegemaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door noes op 13-02-2018 13:36 ]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Yamaha MT07/MT09.wd200 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:53:
Iemand een suggestie voor een motor , naked model met
- abs
- digitale snelheidsmeter (ja... eis van de vrouw)
Ik kwam op
Fz6 2004
Xj

Als je voor een motor met abs gaat, let wel even op of je dan "bochten abs" (meer info) hebt of niet.
Aha de nieuwe Tracer -> die lijken op Transformers, vorig jaar naar gekeken maar de Versys gekocht.
bochten ABS op een motor onder de 3000 euro? da's alleen te krijgen op topmodellen van maximaal 5 jaar oud, of nieuwe middenklassers van nusteffex schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:49:
[...]
Yamaha MT07/MT09.![]()
Als je voor een motor met abs gaat, let wel even op of je dan "bochten abs" (meer info) hebt of niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Maegrim op 13-02-2018 14:27 ]
*op motor stapt en wegscheurt* Brrrrroeemmm brrrrrooooeemmmm
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Broem broem?
Bedoel je niet BROOOAAAAPPPP BROOOAAAAPPPP?
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Vrijdag heeft er wel een DB-killer in zitten.Least Inkling schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:16:
Broem broem?
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Oh, dat zou het wel kunnen verklaren

Mijn motor doet nog steeds BROOOAAAAPPPP BROOOAAAAPPPP met DB-killer. Is er iets stuk?Grubeater schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:18:
[...]
Vrijdag heeft er wel een DB-killer in zitten.
Verwijderd
Ik lees hier nog wel hoor. Maar ik post niet meer actief...wimmel_1 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:25:
[...]
Als @maximiliaan_nl hier zog zou posten dan zou 'ie je waarschijnlijk adviseren om zo'n fiets aan te schaffen en er dagelijks mee te gaan rijden... Ik heb meer zoiets van: Een nieuwe set banden voor zo'n fiets overtreft waarschijnlijk de aanschaf / dag-waarde al dus....
Ik raad het overigens af want die ellende met zo'n exotisch model ken ik intussen wel. Zelfs als je handig bent is het waardeloos.
ja je DB-killer
All-Round nerd | iRacing Profiel
Jaja doe maar zo... wacht maar tot ik m'n rijbewijs hebVrijdag schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:29:
[...]
*op motor stapt en wegscheurt* Brrrrroeemmm brrrrrooooeemmmm
[ Voor 10% gewijzigd door SmurfLink op 13-02-2018 15:40 ]
I have stability. The ability to stab.
Een veiliger gevoel kan voor een hogere uitgave zorgen. Het is maar net wat de persoon zoekt. Voor een bedrag onder de 3000 wordt het inderdaad lastig. Die eis had ik even gemistMaegrim schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:25:
[...]
bochten ABS op een motor onder de 3000 euro? da's alleen te krijgen op topmodellen van maximaal 5 jaar oud, of nieuwe middenklassers van nu
@steffex Geheel off-topic, maar door je avatar ben ik op dit moment Cut the Rope weer aan het installeren op mijn telefoon
Ja en ? mag @maximiliaan_nl geen eigen mening hebben ? er word toch nergens gezegd dat jij ook zo te werk moet gaan.wimmel_1 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:25:
[...]
Als @maximiliaan_nl hier zog zou posten dan zou 'ie je waarschijnlijk adviseren om zo'n fiets aan te schaffen en er dagelijks mee te gaan rijden... Ik heb meer zoiets van: Een nieuwe set banden voor zo'n fiets overtreft waarschijnlijk de aanschaf / dag-waarde al dus....
Iedereen mag volgens mij een eigen mening hebben en dat is dus geen FEIT zoals hier op Tweakers wel eens gesuggereerd word.
^^ hear hear
*lange neus maakt* neh neh neh neh neeeeeeeeh nehSmurfLink schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:39:
[...]
Jaja doe maar zo... wacht maar tot ik m'n rijbewijs hebDan kom ik je achterna gescheurd! Denk niet dat mijn huidige koekblikje een motorfiets kan bijhouden.
Maar zo hard gaat mijn Hawkje niet hoor. En anders hou ik mijn helm op, dan komt die deegroller toch minder hard aan

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik mag hopen dat je een lolletje maakt anders kan je nog wel eens van een koude kermis thuis komen.SmurfLink schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:39:
[...]
Dan kom ik je achterna gescheurd! Denk niet dat mijn huidige koekblikje een motorfiets kan bijhouden.
-- even de ouwe rot uithangen --
Motorrijden is niet voor iedereen weggelegd. Vooral mensen die het leuk vinden om willens en wetens hun grenzen op te zoeken, kunnen maar beter niet op een motorfiets stappen.
-- /even de ouwe rot uithangen --
PilatuS/Secsytime/Raym09: thanks! opgeschreven. die Hornet vind ik best vet
Heb hier precies dat model gehad als eerste motor. Puur gekocht om mee te leren rijden. Iets van 10.000km mee gereden en nooit problemen mee gehad. Die dingen zijn enorm betrouwbaar en het echte vermogen komt pas boven de 9.000 toeren goed los. Prima fiets om mee te beginnen voor niet al te veel geldtsayonara schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:58:
die Hornet vind ik best vet

Pff, ben ff 2 weken weg. Kom ik terug bij 40+ pagina's en een nieuwe topic! Volgens mij kijkt iedereen hier heel erg uit naar de start van het nieuwe seizoen
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
We willen op nummer 1 komen..
De rode zijn sneller. Zelfs op een chopperLeast Inkling schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:23:
We willen op nummer 1 komen..

Nou het was vandaag ook lekker weer in het midden van het land. Alleen de hoeveelheid zout die gestrooid is
. Met de auto geeft wat enthousiast op het gas gaan al een uitbrekende achterkant, met de motor lijkt het mij niet lekker ontspannen rijden. Maar het voorjaar mag idd wel beginnen
.

Gaan er nog mensen dit weekend naar Goedhart? Ik hoop dat de pekel dan wel weg is eigenlijk.
Ik rijd al 2 weken auto doordat ik steeds maar weer hoor dat het glad wordt
. Overdag met zonnetje er bij valt t wel mee, maar s'ochtends vroeg en s'avonds laat kan het toch hier en daar verraderlijk glad worden.
Doe mij maar weer gewoon 5+ zonder nachtvoorst, dan zit ik weer iedere dag op de motor!

Doe mij maar weer gewoon 5+ zonder nachtvoorst, dan zit ik weer iedere dag op de motor!
Ik weet niet in welke regio je woont (te lui om op te zoeken in topicstart), maar de route Rijswijk ZH -> Hoofddorp is prima te doen, tot nu toe iedere dag behalve die ene sneeuwstorm met code rood lekker op de motor gesprongenaidanl schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:33:
Ik rijd al 2 weken auto doordat ik steeds maar weer hoor dat het glad wordt. Overdag met zonnetje er bij valt t wel mee, maar s'ochtends vroeg en s'avonds laat kan het toch hier en daar verraderlijk glad worden.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Als je me persoonlijk gekend had dan had je misschien geweten dat ik iedereen z'n eigen mening gun én die mening (serieus) ook alleen maar kan waarderen.Winkiller schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:23:
[...]
Ja en ? mag @maximiliaan_nl geen eigen mening hebben ? er word toch nergens gezegd dat jij ook zo te werk moet gaan.![]()
Iedereen mag volgens mij een eigen mening hebben en dat is dus geen FEIT zoals hier op Tweakers wel eens gesuggereerd word.
Die "notification" naar hem was meer bedoeld om 'm ook weer even in dit topic te betrekken
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Mijn handkappen met geïntegreerde richtingaanwijzer is binnen een week (!!) gearriveerd vanuit china. Dat noem ik pas service. Nu even kijken hoe ik het aanmoet sluiten.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Of een suzuki bandit 650 vanaf 2005wd200 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:53:
Iemand een suggestie voor een motor , naked model met
- abs
- digitale snelheidsmeter (ja... eis van de vrouw)
Ik kwam op
Fz6 2004
Xj
Ik geef je het voordeel van de twijfel, dit omdat jewimmel_1 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:24:
[...]
Als je me persoonlijk gekend had dan had je misschien geweten dat ik iedereen z'n eigen mening gun én die mening (serieus) ook alleen maar kan waarderen.
Die "notification" naar hem was meer bedoeld om 'm ook weer even in dit topic te betrekken

PEACE
waarschijnlijk wel, weet nog niet welke dagVrijdag schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:33:
Gaan er nog mensen dit weekend naar Goedhart? Ik hoop dat de pekel dan wel weg is eigenlijk.
idem... ik moet voor 6 uur of na 22 uur rijden voor werk, dan kan het 's middags nog zo lekker zijn maar wordt het toch niksaidanl schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:33:
Ik rijd al 2 weken auto doordat ik steeds maar weer hoor dat het glad wordt. Overdag met zonnetje er bij valt t wel mee, maar s'ochtends vroeg en s'avonds laat kan het toch hier en daar verraderlijk glad worden.
Kijk wat ik nu vind in mijn voor- en achterband.

Beide banden hebben een spijker.

Beide banden hebben een spijker.
It's funny. But not ha-ha funny.
Misschien volgende keer weer gewoon met een winkelwagentje door de Praxis dan?
Ik maakte een grapje... Ben geen persoon die z'n grenzen snel opzoekt, dus troost je, ik ga een hele saaie motorrijder worden..Winkiller schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:45:
[...]
Ik mag hopen dat je een lolletje maakt anders kan je nog wel eens van een koude kermis thuis komen.![]()
-- even de ouwe rot uithangen --
Motorrijden is niet voor iedereen weggelegd. Vooral mensen die het leuk vinden om willens en wetens hun grenzen op te zoeken, kunnen maar beter niet op een motorfiets stappen.
-- /even de ouwe rot uithangen --
VerbeterdSmurfLink schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:56:
[...]
Ik maakte een grapje... Ben geen persoon die z'n grenzen snel opzoekt, dus troost je, ik ga een hele saaie verstandige motorrijder worden..
Hah.lolgast schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:51:
Misschien volgende keer weer gewoon met een winkelwagentje door de Praxis dan?
Helaas vind ik het (nog) niet zo grappig.
It's funny. But not ha-ha funny.
Motorrijden is nooit saaiSmurfLink schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:56:
[...]
Ik maakte een grapje... Ben geen persoon die z'n grenzen snel opzoekt, dus troost je, ik ga een hele saaie motorrijder worden..
Da's het plan. Eerste poging met schakelen vond ik doodeng, dus ik denk dat hoge snelheden niet mijn ding gaan worden.
Dat went heel snel. Vrijwel iedereen vind de eerste keer op de snelweg erg heftig. Een paar maanden later rij je 120 met 1 hand aan het stuurSmurfLink schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:08:
[...]
dus ik denk dat hoge snelheden niet mijn ding gaan worden.
Of met cruise control zonder handen aan het stuurPilatuS schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:18:
[...]
Dat went heel snel. Vrijwel iedereen vind de eerste keer op de snelweg erg heftig. Een paar maanden later rij je 120 met 1 hand aan het stuur
Ach, ik kan me mijn eerste les nog herinneren. Op een parkeerplaats voor het eerst op zo'n ding.
WAUW IK GA ECHT KEIHARD!111!!!!!EINZ!!!ELEVEN!!!
...een blik op de snelheidsmeter leerde dat ik toen een whopping 45km/u reed
noes schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:45:
[...]
Ik weet niet in welke regio je woont (te lui om op te zoeken in topicstart), maar de route Rijswijk ZH -> Hoofddorp is prima te doen, tot nu toe iedere dag behalve die ene sneeuwstorm met code rood lekker op de motor gesprongenik vertrek meestal rond 8u smorgens, dan is er vaak al wat meer duidelijkheid of het nou echt glad is of niet.
Zelfde regio, maar wat @Maegrim zegt dusMaegrim schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:11:
[...]
idem... ik moet voor 6 uur of na 22 uur rijden voor werk, dan kan het 's middags nog zo lekker zijn maar wordt het toch niks
Hopelijk wordt het rond het weekend van de motorbeurs wel wat warmer. Roep nu al 3 jaar dat ik op de motor wil maar iedere keer werd het toch de auto omdat (mooi-weer) vrienden geen zin hadden om op de motor te gaan.
BRIL-JAN-TE feature inderdaadSecsytime schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:23:
[...]
Of met cruise control zonder handen aan het stuur
En dan vooral 't muziekje er onder....
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 13-02-2018 21:16 ]
Haha, dat herken ik inderdaad heel goedVrijdag schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:56:
Ach, ik kan me mijn eerste les nog herinneren. Op een parkeerplaats voor het eerst op zo'n ding.
De meeste, waaronder ikke, moeten het helaas doen met een (simpele?) voorwielaandrijver..... Als de achterkant me daarmee voorbij komt dan gaat er meestal écht iets misxos schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:26:
Nou het was vandaag ook lekker weer in het midden van het land. Alleen de hoeveelheid zout die gestrooid is. Met de auto geeft wat enthousiast op het gas gaan al een uitbrekende achterkant, met de motor lijkt het mij niet lekker ontspannen rijden. Maar het voorjaar mag idd wel beginnen
.
Mm wat een tam spul heb jij danwimmel_1 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:21:
[...]
De meeste, waaronder ikke, moeten het helaas doen met een (simpele?) voorwielaandrijver..... Als de achterkant me daarmee voorbij komt dan gaat er meestal écht iets mis
Ik zie Wimmel nog voorbij komen op de snelweg met dat hok van hem, eerste keer niet eens erg in.Secsytime schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:23:
[...]
Of met cruise control zonder handen aan het stuur
[ Voor 29% gewijzigd door Joopieboy op 13-02-2018 22:14 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dan zou ik voor iets nieuwers gaan. Ik heb een paar jaar geleden bewust een oude (goedkope) motor gekocht met het doel niet alleen te leren rijden, maar ook te leren onderhouden. Ik ben ondertussen de tel kwijtgeraakt met onderdelen die ik heb moeten fixen / repareren, stond op een gegeven moment eigenlijk elk weekend wel te sleutelen, en dat met een motor uit '97 die niet eens zo bizar ver gereden heeft, ~35k. Heel erg leerzaam, maar je moet wel bereid zijn veel tijd en geld erin te willen steken. En aangezien ik eigenlijk de tijd er niet meer voor heb, gaat die de komende lente in de verkoop en haal ik iets wat minimaal tien jaar nieuwer istsayonara schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:44:
Wimmel uberhaupt niet aan een motorfiets beginnen van >20 jaar oud? Jammer, ik vind die modellen juist wel leuk, mooi plat hehe. Maar je hebt gelijkt, ik wil inderdaad graag een motor zonder teveel onderhoud
Hahaha dit is zo herkenbaar, de eerste keer op de snelweg dacht ik echt dat ik van die motor geblazen werd. Bijna kramp in m'n armenPilatuS schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:18:
[...]
Dat went heel snel. Vrijwel iedereen vind de eerste keer op de snelweg erg heftig. Een paar maanden later rij je 120 met 1 hand aan het stuur
Nu nog steeds, ben zo gewend aan mijn ruitje geworden dat ik op een naked rijd het gevoel heb dat ik zo weg geblazen wordt op de snelweg
Precies. Kan mij nog een keer herinneren dat met lessen het vizier open ging bij 1 van de eerst keren op de snelwegCFC-Mathijs schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:26:
[...]
Hahaha dit is zo herkenbaar, de eerste keer op de snelweg dacht ik echt dat ik van die motor geblazen werd. Bijna kramp in m'n armen

Moet wel zeggen dat het pak dat ik nu heb ook een groot verschil maakt. Had eerst een pak van textiel wat vrij los zat en alle kanten op ging. Nu een strak pak van leer wat ik 10x fijner vind rijden
Dit herken ik wel ja. Nou helpt het ook niet dat de lesfiets (uiteraard...) een CB500 was en de volle rijwind dus op jou zelf terecht komtPilatuS schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:18:
[...]
Nu ik naast meer ervaring ook vooral gewoon een (voor mij) prettige fiets heb gebeurd het vaak dat ik dan mijn linker arm op m'n linkerbeen leg oid. Opletten als er rommel opdoemt op het wegdek, maar als het goed is let je daar toch sowieso al op, naast de standaard zaken waar je tijdens het rijden op moet letten
Ben het verder ook eens met eerder aangedragen stelling, dat motorrijden niet is voor de mensen die "on the limit" leven en willen kijken waar de grenzen liggen. Natuurlijk is het verleidelijk om af en toe die gashendel eens lekker open te trekken, ook ik doe dat soms. En dan vind ik het met name leuk om vanaf een stoplicht volgas op te trekken naar de vmax of iets daarboven, om vervolgens gewoon lekker rustig door te pruttelen. Mijn huidige motor zou een topsnelheid moeten hebben van ergens rond de 200km/u, dat intresseert me eigenlijk niet, ik vind de (tussen) acceleraties veel leuker.
Dat icm rugklachten is de reden dat ik geen sportfiets (meer) heb. Ik maak ook tourtochtjes in de omgeving, maar ik ga (als het weer meehelpt) ook op de motor naar de verjaardag van vrienden aan de andere kant van het land. Dan wil ik een comfortabele fiets hebben, en die heb ik nu
Ik denk wel dat er ooit iets van een CBR600F bij komt, het lijkt me ook wel leuk om af en toe een circuit dagje mee te pakken. Daar is mijn huidige fiets natuurlijk niet geschikt voor, maar ik vind het ook zonde om een fiets met cardan van 22 jaar oud en met 117.000km op de teller op het circuit te gaan slopen, en dan heb ik het nog niet over het risico van een schuiver de grindbak in
Overigens, er is in principe niks mis met een motor van 20jr> oud. Natuurlijk zijn er (net als met auto's) ook motoren die prototype wel- en niet betrouwbaar zijn, maar het is niet per definitie zo dat je van een motor van 20+ jaar oud totaal géén betrouwbaarheid mag verwachten.
Natuurlijk, gevoelsmatig zou ik als ik dagelijks op de motor weg moest voor woon/werk verkeer mijn Diversion 900 inruilen voor een FJR1300 omdat dat toch wat moderner is, bij voorkeur ook ABS heeft etc.. Maar mijn motor zal mij ondanks leeftijd en kilometerstand gewoon brengen waar ik wil zijn, daar ben ik niet bang voor
[ Voor 20% gewijzigd door Destruction op 13-02-2018 23:00 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik zie trouwens dat Schuberth allemaal nieuwe kleurcombo's heeft voor de C4, zou dit dan ook betekenen dat de problemen met de helm opgelost zijn? De Shoei Neotec 2 is ook net uit. Beide maar even gaan vergelijken.
PilatuS schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:29:
[...]
Precies. Kan mij nog een keer herinneren dat met lessen het vizier open ging bij 1 van de eerst keren op de snelwegDat was niet echt leuk toen.
Moet wel zeggen dat het pak dat ik nu heb ook een groot verschil maakt. Had eerst een pak van textiel wat vrij los zat en alle kanten op ging. Nu een strak pak van leer wat ik 10x fijner vind rijden
Zoiets?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dan wordt 't tijd dat je een keer een rondje mee gaat rijden. Terrasje hier, terrasje daar.... En tussentijds moet je even op de brommer stappen om van 't éne naar 't andere terras te rijden
Verwijderd
wimmel_1 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:51:
[...]
Dan wordt 't tijd dat je een keer een rondje mee gaat rijden. Terrasje hier, terrasje daar.... En tussentijds moet je even op de brommer stappen om van 't éne naar 't andere terras te rijden
Welnee. Bovendien is het dan ook nog eens mooi zelf onderhouden
Op een naked valt dat nog best tegenPilatuS schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:18:
[...]
Al moet ik zeggen dat ik de snelweg eigenlijk gewoon saai vind. Het is wel leuk als je kan filteren bij files en de autobestuurders beetje kan bekijken
Overigens vanochtend om half 9 met de motor gereden. Wegtemperatuur was -0.3 C maar het was niet glad. Het zout was natuurlijk al ingereden door het verkeer voor mij.
[ Voor 15% gewijzigd door Xepos op 14-02-2018 02:52 ]
Gisteravond aan de KTM bezig geweest.
De volgende punten gedaan:
- Nieuwe kettinggeleider onder achterbrug
- Nieuwe kettinggeleider op de achterbrug
- Nieuwe koelvloeistof
To do:
- Nieuwe bougie, er zit een bougie in waarvoor ik geen dop heb. Die straks maar even halen en de bougie erin draaien.
De volgende punten gedaan:
- Nieuwe kettinggeleider onder achterbrug
- Nieuwe kettinggeleider op de achterbrug
- Nieuwe koelvloeistof
To do:
- Nieuwe bougie, er zit een bougie in waarvoor ik geen dop heb. Die straks maar even halen en de bougie erin draaien.

Dat hoor lees ik hier vaker, maar het lukt mij totaal niet om tijdens het filteren (lees: 40-50km/h tussen stapvoets rijdende auto's) zowel op te letten op de andere auto's, als ook nog eens te zien wat er zich binnenin afspeelt. Voor mij is een auto een bewegend obstakel, geen kijkdoosXepos schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 02:48:
Het is wel leuk als je kan filteren bij files en de autobestuurders beetje kan bekijken
[...]
40/50 rij ik persoonlijk sowieso nooit meer tussen het verkeer door. Ik filter tot 30 km/h en als het weer harder gaat voeg ik op een rijstrook in, met 20km/h kan je volgens mij prima af en toe even glurenDryhte schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:47:
[...]
Dat hoor lees ik hier vaker, maar het lukt mij totaal niet om tijdens het filteren (lees: 40-50km/h tussen stapvoets rijdende auto's) zowel op te letten op de andere auto's, als ook nog eens te zien wat er zich binnenin afspeelt. Voor mij is een auto een bewegend obstakel, geen kijkdoosMisschien dat ik aan 10 km/h in de auto zou kunnen kijken, maar op de snelweg is het filteren gelukkig sneller dan dat...
dan heb ik geluk met mijn traject. Gent-Brussel en de Brusselse ring = filter highway. Ik ga vaak opzij voor motoren die zo nodig 70 moeten doen, maar eigenlijk is daar plenty ruimte voor (ik doe het niet want het voelt gevaarlijk én mag niet)CFC-Mathijs schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:49:
[...]
40/50 rij ik persoonlijk sowieso nooit meer tussen het verkeer door. Ik filter tot 30 km/h en als het weer harder gaat voeg ik op een rijstrook in, met 20km/h kan je volgens mij prima af en toe even gluren
Ik zat onlangs wel op de ring van Antwerpen en daar was het inderdaad kruipen en wringen tussen de auto's en vrachtwagens door.
Met 40/50km/u tussen stapvoets (5-10km/u) mag ook al niet
bron16.2bis. Motorfietsers die tussen de rijstroken rijden.
Voor de motorfietsers, het sneller rijden tussen twee rijstroken of files dan de voertuigen die stoppen of traag rijden in die rijstroken of files, wordt niet als inhalen beschouwd, behalve voor de toepassing van artikel 17.2, 5°.
In dat geval mag de motorfietser evenwel niet sneller rijden dan 50 km per uur en mag het snelheidsverschil tussen de motorfietser en de voertuigen die zich in die rijstroken of files bevinden niet meer dan 20 km per uur bedragen.
Op autosnelwegen en autowegen moet hij daarenboven tussen de twee meest links gelegen rijstroken rijden.
[ Voor 4% gewijzigd door A13X op 14-02-2018 09:03 ]
Awesome
De eerste keer snelweg ging ik rechts op en vloog er bijna direct links vanafCFC-Mathijs schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:26:
[...]
Hahaha dit is zo herkenbaar, de eerste keer op de snelweg dacht ik echt dat ik van die motor geblazen werd. Bijna kramp in m'n armen

ach ja ik heb géén laser in mijn ogen die zegt hoe snel de auto's rond mij rijden. Ik vind mezelf al zo braaf dat ik zelden sneller dan 55 (op teller) filter...Raym09 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:02:
[...]
Met 40/50km/u tussen stapvoets (5-10km/u) mag ook al niet![]()
[...]
bron
EDIT: maar het is echt wel opvallend hoeveel plaats je krijgt op E40 en ring van Brussel.
[ Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 14-02-2018 10:20 ]
Oh cool, in België is er daadwerkelijk een wet voor? Vindt het nog steeds grappig dat het in Nederland nergens in de wet staat. Technisch gezien mag je met 200km/h met de auto tussen de file doorrijdenRaym09 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:02:
[...]
Met 40/50km/u tussen stapvoets (5-10km/u) mag ook al niet![]()
[...]
bron
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Dat klinkt als gewoon woon werkverkeerwimmel_1 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:51:
[...]
Denkdat het nog wel even duurt voordat ik weer met mijn motor de weg op kan.. heeft vanacht weer gesneeuwd hier (Bratislava)..
Verwijderd
Ik kom anders niet echt lang terassen waar ik zou willen zitten...
Geen wetten, wel een gedragscode inderdaad.DragonSlayer666 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:19:
[...]
Oh cool, in België is er daadwerkelijk een wet voor? Vindt het nog steeds grappig dat het in Nederland nergens in de wet staat. Technisch gezien mag je met 200km/h met de auto tussen de file doorrijden. (ja ik weet het, er is een gedragsvoorschrift en artikel 5 enzo, raad ook zeker niet aan om met 40+ door de file te gaan, maar dat is een apart verhaal)
Even gekeken op Google:
Voor Nederland dus. Een file is bij ons omschreven als 50km/u of langzamer, dus op zijn hardst zou je met 60km/u door een file mogen rijden. Ikzelf wacht tot het tempo zakt tot 30-40km/u, en dan ga ik ertussen, hou ik het snelheidsverschil zo laag mogelijk bij het inhalen (een automobilist die de deur open gooit, van rijstook gaat wisselen zonder te kijken etc.. Ik wil nog kans en tijd hebben om daarop te reageren) en als de snelheid weer boven de 40km/u komt ga ik een plek zoeken waar ik veilig kan invoegen om dan weer op de normale rijstrook verder te rijden.Filegedragscode
Gepaste snelheid
Rijd rustig tussen de file door. Het snelheidsverschil tussen motor en auto mag maximaal 10 km/u bedragen.
Wees alert op onvoorzichtig gedrag
Automobilisten kunnen bij gaten in de file plotseling van rijstrook wisselen of bij warm weer een portier opengooien
Meerdere motorrijders
Houd onderling minstens een afstand van twee auto’s aan.
Naderen file
Verminder geleidelijk snelheid en waarschuw achterop komend verkeer met alarmlichten (of remlicht). Gebruik om verwarring bij automobilisten te voorkomen, geen richtingaanwijzers of alarmlichten wanneer je tussen de file doorrijdt. Kies bij snelwegen met meer dan twee rijstroken, positie tussen de twee meest linke rijstroken.
Stoppen in de file
Sta je toch in een file, gebruik dan alarmlichten of remlicht om duidelijk aan te geven dat je met je motor achter de file staat. Soms merken automobilisten de file wel op, maar niet de motor achter de file. Houd voldoende afstand van de voorganger en probeer zo mogelijk in te voegen tussen de wachtende auto’s. Daar is het veiliger.
Einde file
Zodra de file weer op gang komt, voeg dan in op de rijstrook. Gebruik hierbij tijdig – dus voor het invoegen – de richtingaanwijzer.
Waar mag een motorrijder niet rijden?
Vluchtstrook: de strook uiterst rechts van de rijbaan, bedoeld voor hulpverlening.
Redresseerstrook: de asfaltstrook tussen de linker rijstrook en de linker vangrail; hier ligt veel vuil.
Doelgroepstrook: weggedeelten bedoeld voor bussen, vrachtverkeer of trams.
Verdrijvingsvlak: vlak met schuine strepen (bij overgang naar minder rijstroken).
Puntstuk: witte wegmarkering (ook wel ‘taartpunt’ genoemd).
* Destruction voelt zich altijd een beetje geroepen mensen te laten zien dat niet alle motorrijders asociale racepiloten zijn.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Voor rijplezier moet het gaan om de reis en niet de bestemmingVerwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:53:
[...]
Ik kom anders niet echt lang terassen waar ik zou willen zitten...Is ook grotendeels auto(snel)weg.
Maar wat jij zegt zie ik ook bij vrienden die woon-werkverkeer gaan doen. In het begin kiezen ze nog wat leukere routes uit maar na een tijdje wordt de meest efficiente route gekozen om zo snel mogelijk op de bestemming aan te komen. Dat is dus meestal een saaie route. Volgende stap is stoppen met fun ritjes omdat ze al zoveel zitten op zo'n ding en er geen plezier meer aan beleven. Bij het koffieapparaat gaat het er meer over hoeveel tijdswinst er gemaakt wordt ipv een leuke rit die gedaan is. Zo wordt een hobby in een paar maanden geofferd om 15 minuten eerder thuis te zijn.
Verwijderd
Als het al een hobby was...xos schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:37:
[...]
Voor rijplezier moet het gaan om de reis en niet de bestemming.
... Zo wordt een hobby in een paar maanden geofferd om 15 minuten eerder thuis te zijn.
Saaie vrienden danxos schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:37:
[...]
Maar wat jij zegt zie ik ook bij vrienden die woon-werkverkeer gaan doen. In het begin kiezen ze nog wat leukere routes uit maar na een tijdje wordt de meest efficiente route gekozen om zo snel mogelijk op de bestemming aan te komen. Dat is dus meestal een saaie route. Volgende stap is stoppen met fun ritjes omdat ze al zoveel zitten op zo'n ding en er geen plezier meer aan beleven. Bij het koffieapparaat gaat het er meer over hoeveel tijdswinst er gemaakt wordt ipv een leuke rit die gedaan is. Zo wordt een hobby in een paar maanden geofferd om 15 minuten eerder thuis te zijn.
Ik raad je aan om eerst eens voor je plezier een rondje te gaan rijden. Het kost je misschien 5€ benzine om een ritje van 60-80km te rijden, dus dat zijn de kosten niet. Desnoods geef ik je die 5€.. Qua tijd is het ongeveer 1uurtje, dus ook geen ramp. Maar geniet eens van het leven man! Pas wanneer je zo'n plezierritje hebt gemaakt mag je terug komen en zeggen 'nee ik ervaar er geen plezier mee'. Maar eerst doen, dan pratenVerwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:40:
[...]
Als het al een hobby was...Het is een vervoersmiddel voor mij.
[ Voor 19% gewijzigd door Leviathius op 14-02-2018 11:52 ]
Niks mis mee toch? Ik vind het wel eens leuk om een ritje met vrienden te maken, en op een mooie dag wil ik al eens een leukere weg naar huis nemen, maar 90% van mijn kilometers zijn saai woon-werk én ik ben blij met de uitgespaarde minuten (uren).xos schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:37:
[...]
Het is ook niet eerst een hobby geweest, ik heb leren motorrijden puur omdat ik de files beu was. Plus, ik heb niet zoveel motorvrienden
Daar is ook niks mis mee en begrijp het ook wel. Constateer alleen dat in mijn omgeving mensen die zijn gaan motorrijden voor hun plezier het ding niet of nauwelijks meer gebruiken sinds ze woon- werkverkeer doen. Niks meer en minder.
Kan ik wel beamen, en de dagelijkse routes gaan steeds gekker.xos schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:11:
Daar is ook niks mis mee en begrijp het ook wel. Constateer alleen dat in mijn omgeving mensen die zijn gaan motorrijden voor hun plezier het ding niet of nauwelijks meer gebruiken sinds ze woon- werkverkeer doen. Niks meer en minder.

Heb nu voor t eerst echt weer kriebels als ik erop stap, dat heb ik wel gemist.

Dat klinkt als een goeie dagwimmel_1 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:51:
[...]
Bedankt trouwens voor alle adviezen guys, ben er redelijk nerveus over qua snelheid en dergelijke, maar het is goed om te horen dat die angst vanzelf wegtrekt als je vaker rijdt. Op zich was dit met de auto natuurlijk ook zo, maar dan ben je toch wat minder kwetsbaar. Zal ff dingetje zijn waar ik doorheen moet, komt hopelijk vanzelf goed. Ik heb er in ieder geval wel heel veel zin in!
Ik merk dat zelf ook wel. Zelf rij ik nu een ruime 10 jaar motor, de laatste jaren op een incidentele vakantie of tourritje na bijna alleen maar woon-werk. Gezien dat 55km is en ik meestal geen zin heb ik eerder opstaan en weer optijd thuis moet zijn voor de oppas, is dat 99 van de 100 keer gewoon over de snelweg.xos schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:11:
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Het is voor iedereen wennen de eerste keren. Ik heb in Duitsland de top van mijn motor uitgeprobeerd, dat was ook niet eng. Uiteindelijk 209 km/h op GPS gehad. Daarna reed ik voor mijn gevoel rustig verder op de Autobahn naar de afrit, totdat ik op mijn teller keek: ik reed nog 180 km/h zonder dat ik het doorhad.SmurfLink schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:55:
[...]
Dat klinkt als een goeie dagWanneer ik m'n papiertje heb hou ik me aanbevolen.
Bedankt trouwens voor alle adviezen guys, ben er redelijk nerveus over qua snelheid en dergelijke, maar het is goed om te horen dat die angst vanzelf wegtrekt als je vaker rijdt. Op zich was dit met de auto natuurlijk ook zo, maar dan ben je toch wat minder kwetsbaar. Zal ff dingetje zijn waar ik doorheen moet, komt hopelijk vanzelf goed. Ik heb er in ieder geval wel heel veel zin in!
Kortom: snelheid went.
XBL: DonFrans
owja nog een tip anders (voor wat het waard is): toen ik examen deed voor A was er een meisje dat haar A2 al had, en nu voor vol A ging. Ze 'reed' al jaren op een Monster (821 neem ik aan, teruggebracht naar 35kw) die ze als te zwaar en moeilijk te besturen ervaarde, en waardoor ze in die jaren eigenlijk nauwelijks gereden had. De tip (kwam van haar) was dus: kies een motor die licht en goed handelbaar is als eerste motor, en niet een afdankertje van familie 'omdat het goedkoop is' want dan rijd je er toch niet op.SmurfLink schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:55:
[...]
Dat klinkt als een goeie dagWanneer ik m'n papiertje heb hou ik me aanbevolen.
Ze ging na het halen van A de monster verkopen en iets lichters halen
N.B.: ik heb nooit op een Monster gereden, geen idee of die minder handelbaar zijn, haar woorden!
Dat is natuurlijk ook wel weer per persoon verschillend. Zijn genoeg mensen die als eerste motor een dikke tourbuffel kopen en er veel mee rijden. Je moet vooral veel verschillende motoren rijden en kijken wat je leuk vindt. Ik vind het in de buurt rijden bijv. geen zak aan, en kies er dan dus liever voor om een uur snelweg te rijden zodat ik in een leuker gebied in Duitsland uit kom. Op zo'n dag rijd ik toch al snel 400 KM, op een racemotor kreeg ik erg veel last van mijn nek en polsen en vond het daarom niet meer leuk. Daarom heb ik nu een tourmotor en vind het fantastisch. Wil ik spelen, pak ik de KTM.Dryhte schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:02:
[...]
owja nog een tip anders (voor wat het waard is): toen ik examen deed voor A was er een meisje dat haar A2 al had, en nu voor vol A ging. Ze 'reed' al jaren op een Monster (821 neem ik aan, teruggebracht naar 35kw) die ze als te zwaar en moeilijk te besturen ervaarde, en waardoor ze in die jaren eigenlijk nauwelijks gereden had. De tip (kwam van haar) was dus: kies een motor die licht en goed handelbaar is als eerste motor, en niet een afdankertje van familie 'omdat het goedkoop is' want dan rijd je er toch niet op.
Ze ging na het halen van A de monster verkopen en iets lichters halen![]()
N.B.: ik heb nooit op een Monster gereden, geen idee of die minder handelbaar zijn, haar woorden!
Kortom, vooral vanalles proberen en kijken wat jij leuk vindt.
Een monster is juiste 1 van de lichtst en makkelijkst bestuurbare motor. Er zal vast iets niet goed gezeten hebben.Dryhte schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:02:
[...]
owja nog een tip anders (voor wat het waard is): toen ik examen deed voor A was er een meisje dat haar A2 al had, en nu voor vol A ging. Ze 'reed' al jaren op een Monster (821 neem ik aan, teruggebracht naar 35kw) die ze als te zwaar en moeilijk te besturen ervaarde, en waardoor ze in die jaren eigenlijk nauwelijks gereden had. De tip (kwam van haar) was dus: kies een motor die licht en goed handelbaar is als eerste motor, en niet een afdankertje van familie 'omdat het goedkoop is' want dan rijd je er toch niet op.
Ze ging na het halen van A de monster verkopen en iets lichters halen![]()
Of ze woog 40kg.
Da's vreemd dan; ze was er alleszins niet over te sprekenTylen schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:48:
[...]
Een monster is juiste 1 van de lichtst en makkelijkst bestuurbare motor. Er zal vast iets niet goed gezeten hebben.
Tja, vrouwenDryhte schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:51:
[...]
Da's vreemd dan; ze was er alleszins niet over te spreken
Mijn eerste motor was een naked en dat ging ook prima op de snelweg met 1 hand. Tuurlijk gaat het met een kuip nog veel makkelijker, maar ook met een naked is het even wennen.
Misschien heeft het met de karakteristiek van een twin te maken. Niet iedereen vindt dat lekker rijden. Een 4-in-lijn is soepeler. Kan me voorstellen dat een beginnende rijder een twin wat bokkend vindt aanvoelen en daar wat onzeker van wordt.Tylen schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:48:
[...]
Een monster is juiste 1 van de lichtst en makkelijkst bestuurbare motor. Er zal vast iets niet goed gezeten hebben.
Have a wheelie good weekend!
En dan ook nog op 35kw. Niet ieder blok vind dat even leuk. Kan maar zo dat ie daardoor nog slechter loopt.FragDaddy schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:01:
[...]
Misschien heeft het met de karakteristiek van een twin te maken. Niet iedereen vindt dat lekker rijden. Een 4-in-lijn is soepeler. Kan me voorstellen dat een beginnende rijder een twin wat bokkend vindt aanvoelen en daar wat onzeker van wordt.
Riep er iemand vmax?Destruction schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:52:
[...]
En dan vind ik het met name leuk om vanaf een stoplicht volgas op te trekken naar de vmax of iets daarboven, om vervolgens gewoon lekker rustig door te pruttelen
Overigens, er is in principe niks mis met een motor van 20jr> oud. Natuurlijk zijn er (net als met auto's) ook motoren die prototype wel- en niet betrouwbaar zijn, maar het is niet per definitie zo dat je van een motor van 20+ jaar oud totaal géén betrouwbaarheid mag verwachten.

Alleen Ducati's zijn toch onbetrouwbaar, die gele en rode versies toch?
*olie op het vuur gooien doet
*rijd een Vmax uit 86, doet het keurig.

Moet zeggen dat de winteronderhoud/project pics een beetje achterblijven heren, niemand aan het sleutelen? This topic needs more pics!
Jawel, zie vorige paginaradium6969 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:15:
[...]
Riep er iemand vmax?![]()
![]()
![]()
*olie op het vuur gooien doet![]()
*rijd een Vmax uit 86, doet het keurig.![]()
Moet zeggen dat de winteronderhoud/project pics een beetje achterblijven heren, niemand aan het sleutelen? This topic needs more pics!
Ben nu aan het orienteren naar supermoto wielen voor de zomer, en de Yamaha Diversion kom binnenkort ook aan de beurt. In augustus wil ik namelijk naar BRNO met de Yamaha, dus zowel de motor als m'n vriendin moeten voorbereid worden
Beetje herinneringen ophalen...radium6969 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:15:

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik moet hem eigenlijk nog even weg brengen voor wat plastic, maar ik zit te twijfelen om toch niet maar even te bellen om hem op te laten halenradium6969 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:15:
[...]
Riep er iemand vmax?![]()
![]()
![]()
*olie op het vuur gooien doet![]()
*rijd een Vmax uit 86, doet het keurig.![]()
Verwijderd
Alsof ik in de afgelopen tien jaar niet of en toe getracht heb een pleziertochtje te maken...Leviathius schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 11:40:
[...]
Ik raad je aan om eerst eens voor je plezier een rondje te gaan rijden. Het kost je misschien 5€ benzine om een ritje van 60-80km te rijden, dus dat zijn de kosten niet. Desnoods geef ik je die 5€.. Qua tijd is het ongeveer 1uurtje, dus ook geen ramp. Maar geniet eens van het leven man! Pas wanneer je zo'n plezierritje hebt gemaakt mag je terug komen en zeggen 'nee ik ervaar er geen plezier mee'. Maar eerst doen, dan praten.

Ik rij dan ook maar met een minimale verschil van rond de 10-15 km/h haha. Zodra ik rond de 50km/h dan schuif ik weer gewoon aan.Dryhte schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:47:
[...]
Dat hoor lees ik hier vaker, maar het lukt mij totaal niet om tijdens het filteren (lees: 40-50km/h tussen stapvoets rijdende auto's) zowel op te letten op de andere auto's, als ook nog eens te zien wat er zich binnenin afspeelt. Voor mij is een auto een bewegend obstakel, geen kijkdoosMisschien dat ik aan 10 km/h in de auto zou kunnen kijken, maar op de snelweg is het filteren gelukkig sneller dan dat...
[ Voor 4% gewijzigd door Xepos op 14-02-2018 16:01 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht