Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

lolgast schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:11:
[...]

offtopic:
Dan heb je alleen deze maand nog :P
_/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
lolgast schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:05:
***members only***

Om maar aan te geven hoe makkelijk kentekengegevens zijn op te vragen ;)
(en nee, ik werk niet voor/bij de RDW, dit is gewoon openbare data)
voertuig.net zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Nee dan heb je het kenteken al nodig toch? Nee dus, maar die website lijkt niet up-to-date met actuele transacties
Alle voertuiggegevens van Nederland zijn te vinden via RDW Opendata.
https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data

[ Voor 20% gewijzigd door lolgast op 12-02-2018 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door _eLMo_ op 12-02-2018 13:55 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Kun jij op die website een kenteken vinden gebaseerd op voertuiggegevens? Of vind je daar alleen voertuiggegevens gebaseerd op een kenteken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Frans92 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:46:
[...]

Ik had een min of meer voorgevormde set voor de rimstriping. Was met een klein uurtje klaar en heb toen allebei de wielen volledig gedaan.
Het was een setje van ebay en kwam uit het Verenigd Koninkrijk. Kostte iets van €12 dacht ik. Mocht je nog interesse hebben, kan ik kijken of ik het linkje nog kan vinden.
Dus dat, dat scheelt zoveel ellende. :P Maar de laatste keer heb ik het laten doen bij een bandenwissel. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Joopieboy schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:11:
[...]

Dus dat, dat scheelt zoveel ellende. :P Maar de laatste keer heb ik het laten doen bij een bandenwissel. :+
en @DrivinUCrazy:

Ik vind het er redelijk strak uitzien :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WuW117B.jpg

Ben gisteren ook nog even bezig geweest:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bISoLRR.jpg

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 15:45
Vraagje: ik heb een motortje op het oog, maar het is wel eentje die niet zoveel liefde heeft gehad. Het gaat om deze motor: https://www.marktplaats.n...3611909-honda-cb-500.html

Optisch heeft ie nogal wat aandacht nodig. Is het een beetje te doen om bijv. de roest te verwijderen? Ik hoef niet per se een hele mooie motor, het gaat mij vooral om de fun.

Verder heb ik weinig verstand van de techniek, dus ik ben wel op m'n hoede met zo'n motor als dit. Schijnt 2 jaar geleden nog een kleine beurt te hebben gehad en sindsdien zeer weinig op gereden. Wat voor kosten kan ik verder nog op rekenen met zo'n motor? Aangezien ik zelf niet zo'n klusser ben zal ik vermoedelijk eerst nog langs een dealer moeten voor onderhoud en dan ben ik weer bang dat de onderhoudskosten hoog oplopen.

Vandaar vraag ik een beetje jullie advies. Als jullie zo'n motor zien als dit gaan dan de alarmbellen rinkelen of kun je wel degelijk hiermee veel plezier beleven met niet al te veel onderhoudskosten?

Edit: krijg nu bijvoorbeeld ook al bericht dat de achterband vervangen moet worden.

[ Voor 4% gewijzigd door MitchellHearth op 12-02-2018 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
MitchellHearth schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:30:
Vraagje: ik heb een motortje op het oog, maar het is wel eentje die niet zoveel liefde heeft gehad. Het gaat om deze motor: https://www.marktplaats.n...3611909-honda-cb-500.html

Optisch heeft ie nogal wat aandacht nodig. Is het een beetje te doen om bijv. de roest te verwijderen? Ik hoef niet per se een hele mooie motor, het gaat mij vooral om de fun.

Verder heb ik weinig verstand van de techniek, dus ik ben wel op m'n hoede met zo'n motor als dit. Schijnt 2 jaar geleden nog een kleine beurt te hebben gehad en sindsdien zeer weinig op gereden. Wat voor kosten kan ik verder nog op rekenen met zo'n motor? Aangezien ik zelf niet zo'n klusser ben zal ik vermoedelijk eerst nog langs een dealer moeten voor onderhoud en dan ben ik weer bang dat de onderhoudskosten hoog oplopen.

Vandaar vraag ik een beetje jullie advies. Als jullie zo'n motor zien als dit gaan dan de alarmbellen rinkelen of kun je wel degelijk hiermee veel plezier beleven met niet al te veel onderhoudskosten?
Als je voor een beurt langs de dealer moet, zou ik eerder doorsparen en een wat netter examplaar kopen. Als je het echt netjes wil hebben, heb je voor je het weet de hele motor uit elkaar liggen.

Meestal gaat het zo: je haalt de achterbrug eruit, want die wil je bijv. laten stralen. Maar nu heb je ook het achterwiel eruit, dus kan je die ook net zo goed laten stralen. Daarvoor moeten de banden eraf, die ook al wat ouder zijn, dus ook maar nieuwe banden etc.

Als je zelf wil sleutelen is het prima, anders lekker verder kijken. Die motoren krijg je vaak voor heel weinig geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
MitchellHearth schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:30:

Edit: krijg nu bijvoorbeeld ook al bericht dat de achterband vervangen moet worden.
Een cb500 is een rete betrouwbare motor, maar met genoeg achterstallig onderhoud krijg je alles kapot. Ik zou indien de prijs er naar is dat ding gewoon zelf opknappen, maar als dat geen optie voor je is, kijk gewoon of het rijdbaar te maken/houden is voor het komende seizoen. Roest op alles buiten dragende delen is niet zo'n issue en vermindert het plezier niet (tenzij je een poetser bent :P).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Voor iets meer staat er een in Oss te koop zie ik. Die ziet er zo via de MP foto's beter uit. En heeft 30k minder gelopen.

Waarom is die in Sexbierum interessant voor je? Afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
lolgast schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:40:
Voor iets meer staat er een in Oss te koop zie ik. Die ziet er zo via de MP foto's beter uit. En heeft 30k minder gelopen.

Waarom is die in Sexbierum interessant voor je? Afstand?
Ik woon in Groningen, dus afstand is wel een dingetje ja. Komt er gewoon op neer:

- Zoek een motor voor plezierritjes (ook niet echt touren, maar gewoon beetje na werk of in het weekend)
- Ben 1.92m, dus wel een motor die beetje geschikt is voor langere kerels
- Heb een voorkeur voor naked bikes ivm zithouding en looks
- Niet te zware motoren, ik vind het wel leuk om juist het uiterste uit zo'n motor te halen
- Budget tot ongeveer 1500 euro

In Assen ga ik nog een proefritje maken op een SV650s, daar heb ik gisteren even op gezeten maar viel me toch tegen hoe opgekruld ik zat met m'n benen. Wellicht valt het mee met een proefritje.

Motoren die ik heb gehad: ZZR250 (eerste motor op licht rijbewijs), GS500 en een CBR600F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik wil deze zomer even een paar dagen in Sauerland rondrijden met de GSXR 1000, hoe zijn de ervaringen daar nu met DB killer controles? Mijn Yoshimura is vrij stil maar heeft geen db killer of e-keur.

Normaal word je hier en op MF platgegooid met horror verhalen, maar in werkelijkheid ben ik nog nooit in Duitsland gecontroleerd op DB's. En heb toch regelmatig in DLD gereden.

[ Voor 31% gewijzigd door Ghostrider op 12-02-2018 11:16 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Ghostrider schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:15:
Ik wil deze zomer even een paar dagen in Sauerland rondrijden met de GSXR 1000, hoe zijn de ervaringen daar nu met DB killer controles? Mijn Yoshimura is vrij stil maar heeft geen db killer of e-keur.

Normaal word je hier en op MF platgegooid met horror verhalen, maar in werkelijkheid ben ik nog nooit in Duitsland gecontroleerd op DB's. En heb toch regelmatig in DLD gereden.
Sauerland is een heel stuk rustiger dan de Eifel, zie daar amper politie. Echter blijft het altijd zo dat je maar net die ene keer op het verkeerde moment op de verkeerde plek hoeft te zijn en je aangehouden wordt.

Mijn mening blijft, als je je normaal gedraagd zal er niet veel aan het handje zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je netjes rijdt heb je niet zo snel problemen, maar ik zou het er niet op wagen. Ze zijn er erg streng. ;)

Vergeet je reflector achterop niet, krijg je een lullige bekeuring voor, he @wimmel_1 :+

En sowieso een gixxer zonder killer... Da's gewoon echt niet leuk meer, voor jezelf maar ook voor iedereen om je heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 14:45

Least Inkling

Product of the cold war

met @Thoit

De vraag is wat is overlast. Als je in de Eifel (@wimmel_1 jawel, met 1 "f" :+ ) de hele dag hetzelfde rondje rijdt, ja dan vraag je erom denk ik.

Wij hebben altijd zo'n rammelende en blaffende Harley bij ons, nog nooit aangehouden, terwijl hij 40k per jaar rijdt en telkens door DLD kachelt.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Frans92 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:30:
[...]

en @DrivinUCrazy:

[afbeelding]
Ik denk dat dit niet heel legaal is als je zo over de weg vliegt :D

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:56:
[...]

Als je netjes rijdt heb je niet zo snel problemen, maar ik zou het er niet op wagen. Ze zijn er erg streng. ;)

Vergeet je reflector achterop niet, krijg je een lullige bekeuring voor, he @wimmel_1 :+

En sowieso een gixxer zonder killer... Da's gewoon echt niet leuk meer, voor jezelf maar ook voor iedereen om je heen.
Met m'n R6 ben ik daar ook ooit staande gehouden en mocht ik pas verder nadat ik contant wat "Bußgeld" (€380,-) betaalt had vanwege een bewust gepleegd milieu-delict (géén dB-eater in m'n Akrapovic uitlaatje, maar had 't ding wél bij me).

Laatste keer met m'n MT-10 waren ze ook weer op zoek naar de "dB-Killer" maar in die originele Akrapovic zit geeneens een mogelijkheid tot bevestigen van zo'n ding + ik had de bijbehorende papieren van Yamaha bij me waarin het, in DLD. afgegeven, E-Keur beschreven stond). Na wat zoekwerk kwamen ze toen maar met een ontbrekende reflector aanzetten zodat ze toch nog €25,- konden incasseren ná een volledige APK in 20 minuten :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Wootlock schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:14:
[...]

Ik denk dat dit niet heel legaal is als je zo over de weg vliegt :D
Daarom staan ze ook niet aan als ik rij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

wimmel_1 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:16:
[...]

.... Na wat zoekwerk kwamen ze toen maar met een ontbrekende reflector aanzetten zodat ze toch nog €25,- konden incasseren ná een volledige APK in 20 minuten :P
Goedkoop APK'tje toch?

Oh wacht... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MitchellHearth schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:45:
[...]

Ik woon in Groningen, dus afstand is wel een dingetje ja. Komt er gewoon op neer:

- Zoek een motor voor plezierritjes (ook niet echt touren, maar gewoon beetje na werk of in het weekend)
- Ben 1.92m, dus wel een motor die beetje geschikt is voor langere kerels
- Heb een voorkeur voor naked bikes ivm zithouding en looks
- Niet te zware motoren, ik vind het wel leuk om juist het uiterste uit zo'n motor te halen
- Budget tot ongeveer 1500 euro

In Assen ga ik nog een proefritje maken op een SV650s, daar heb ik gisteren even op gezeten maar viel me toch tegen hoe opgekruld ik zat met m'n benen. Wellicht valt het mee met een proefritje.

Motoren die ik heb gehad: ZZR250 (eerste motor op licht rijbewijs), GS500 en een CBR600F.
Dan zou ik niet de CB500 nemen: vrij compacte fiets, en met 500cc staande twin niet heel rap. Yamaha Fazer is misschien wel een leuke voor je, hoewel die een kleine kuip hebben (zie foto's van @Frans92). Zijn te vinden voor ongeveer 1500 euro, rijden verassend leuk: stuurt makkelijk en laten zich graag de toeren in jagen, goede remmen. Kies er wel één die al een vervangende uitlaatlijn heeft, want die rotten vanzelf weg. Zelf ben ik 1m93 en rijd ermee woon/werk, pas er prima op. Qua verbruik vallen ze ook mee, lekker doorrijden en ik haal er ongeveer 18 kilometer per liter mee.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:16:
[...]

Met m'n R6 ben ik daar ook ooit staande gehouden en mocht ik pas verder nadat ik contant wat "Bußgeld" (€380,-) betaalt had vanwege een bewust gepleegd milieu-delict (géén dB-eater in m'n Akrapovic uitlaatje, maar had 't ding wél bij me).

Laatste keer met m'n MT-10 waren ze ook weer op zoek naar de "dB-Killer" maar in die originele Akrapovic zit geeneens een mogelijkheid tot bevestigen van zo'n ding + ik had de bijbehorende papieren van Yamaha bij me waarin het, in DLD. afgegeven, E-Keur beschreven stond). Na wat zoekwerk kwamen ze toen maar met een ontbrekende reflector aanzetten zodat ze toch nog €25,- konden incasseren ná een volledige APK in 20 minuten :P
Altijd handig die apk. :+

En @HTT-Thalan: http://www.moto73.nl/2017/10/10/oproep-marathonrijders/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

noes schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:36:
[...]

Dan zou ik niet de CB500 nemen: vrij compacte fiets, en met 500cc staande twin niet heel rap. Yamaha Fazer is misschien wel een leuke voor je, hoewel die een kleine kuip hebben (zie foto's van @Frans92). Zijn te vinden voor ongeveer 1500 euro, rijden verassend leuk: stuurt makkelijk en laten zich graag de toeren in jagen, goede remmen. Kies er wel één die al een vervangende uitlaatlijn heeft, want die rotten vanzelf weg. Zelf ben ik 1m93 en rijd ermee woon/werk, pas er prima op. Qua verbruik vallen ze ook mee, lekker doorrijden en ik haal er ongeveer 18 kilometer per liter mee.
@MitchellHearth

Bij mij rijdt de motor verrassend leuk. Verassend vind ik niet zo prettig :+

Ik heb voor deze winter een anti-corrosie spray gekocht. Die werkt behoorlijk goed op de uitlaatbochten, ik heb nog geen roestplekje gespot sinds het eerste gebruik. Daarmee valt de levensduur van de uitlaatbochten wel te verlengen.
Al met al is het mooi meegenomen als er al een nieuwe uitlaat op zit, maar met de anti-corrosie spray kom je een eind.

Ben zelf ook zeer tevreden over de Fazer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 22:36

Ik heb veel die kant op gereden en dat gedeelte is tot nu toe redelijk goed te doen.
Maar het ligt er wel aan hoe je rijdt en of je beetje normaal doet.
Mijn twin is alles behalve stil en ik rij regelmatig waar het niet mag en tot op heden nog niks gehad.

Uiteindelijk is er altijd een risico om de verkeerde tegen te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Frans92 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:45:
[...]

@MitchellHearth

Ik heb voor deze winter een anti-corrosie spray gekocht. Die werkt behoorlijk goed op de uitlaatbochten, ik heb nog geen roestplekje gespot sinds het eerste gebruik. Daarmee valt de levensduur van de uitlaatbochten wel te verlengen.
Al met al is het mooi meegenomen als er al een nieuwe uitlaat op zit, maar met de anti-corrosie spray kom je een eind.

Ben zelf ook zeer tevreden over de Fazer!
Jaja, snel getyped ;)

Enne roest komt ook van binnen: uitlaatgassen bevatten veel vocht (want koolwaterstoffen worden omgezet in CO2 en H2O en nog wat andere troep) en je zal ook wel condens in de pijp hebben staan als ie buiten geparkeerd wordt. Maar in het ergste geval, een bochtenset kost 225 euro bij uitlaatstore, dat valt nog wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Ik denk dat de hoeveelheid condens in de uitlaatbochten bij mij wel meevalt. Ik rij gemiddeld 5 dagen per week op de motor en rij altijd de motor warm.
Maar goed, je merkt het vanzelf als de pijpjes doorgerot zijn. En vervanging is ook geen ramp, zeker niet zoals het er bij @noes uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
Thanks iedereen! Zo'n Fazer spreekt mij ook wel aan. Ga daar ff naar kijken en laat die CB500 voor wat het is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:00
Raym09 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:39:
@Vrijdag Idd vrijdag plaatjes dag! Geen vrouw maar wat een plaatje O+

[afbeelding]
Wauw, welke bike is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ypuh schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:29:
[...]

Wauw, welke bike is dat?
Een omgebouwde 2003/2005 Aprilia Tuono.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:06

Vrijdag

De Zwarte

Frans92 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:45:
[...]

@MitchellHearth

Verassend kan wel hoor :9

Afbeeldingslocatie: http://www.fastcoolcars.com/images/burnouts3/big-Burn-Out.jpg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:03
Misschien een beetje vloeken in de kerk hier maar ik ga het toch proberen :9 :

In de zomer willen wij (vriendin en ik) twee weken naar Italie met het koekblik. Nu zitten er in het noorden fantastische musea m.b.t. motoren en auto's. Ik kan mij herinneren dat ik ergens eens een verslag heb gelezen van iemand die met de motor daar een toer deed en langs al die interessante plekken kwam. Ik zou bijvoorbeeld heel graag eens bij Ducati willen gaan kijken.

Nu kan ik dat artikel natuurlijk niet meer terug vinden 8)7 . Heb zelf al mijn Motoplus boekjes doorgebladerd maar daar kwam ik het niet tegen.. Ook op hun website waar ik toegang heb ik vond ik niets terug, ik denk dus dat ik het ergens anders heb gelezen. Hier iemand waar bovenstaande een belletje gaat rinkelen of een leuke route weet? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Onze scooterrijder @Bommes natuurlijk! :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
Joopieboy schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:03:
Onze scooterrijder motorrijder @Bommes natuurlijk! :P
Psst. Ik heb het even aangepast, anders reageert hij nooit :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:23

Winkiller

De Mopperpot

Frans92 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:30:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3lJ2pqh.jpg
OMG Serieus ? PIMPBAK :+ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:57

A13X

Dude

R0y. schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:01:

In de zomer
1 tip, ga niet in augustus.....dan zit compleet Italië dicht.....

* A13X dacht ook langs Ducati te gaan....mooi niet dus :+

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meconium
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-10-2022
Vandaag weer lekker 2 uur rijles gehad in het zuid-Limburgse land! Geprobeerd de carnavals optochten zoveel mogelijk te ontwijken, met wisselend succes...

AVD is ondertussen gepland, 29 maart! Mooi op tijd voor de zomer *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

In de zomer willen wij (vriendin en ik) twee weken naar Italie met het koekblik. Nu zitten er in het noorden fantastische musea m.b.t. motoren en auto's. Ik kan mij herinneren dat ik ergens eens een verslag heb gelezen van iemand die met de motor daar een toer deed en langs al die interessante plekken kwam. Ik zou bijvoorbeeld heel graag eens bij Ducati willen gaan kijken.

Nu kan ik dat artikel natuurlijk niet meer terug vinden 8)7 . Heb zelf al mijn Motoplus boekjes doorgebladerd maar daar kwam ik het niet tegen.. Ook op hun website waar ik toegang heb ik vond ik niets terug, ik denk dus dat ik het ergens anders heb gelezen. Hier iemand waar bovenstaande een belletje gaat rinkelen of een leuke route weet? :)
Ik heb een artikel in de Moto73 gevonden (nummer 15/16 van zomer 2016) met daaron Motor Valley in de provincie Emilia Romagna.

In die regio kan je onder andere vinden:
Ducati
Moto Morini
Vyrus
Bimota
Circuit Misano
Wat bekende koekblikken (:+)
Geboorteplaats van enkele bekende coureurs (Rossi, Simoncelli, Dovizioso)
Vlakbij ligt ook nog Pesaro waar oa Benelli, Motobi en MBA vandaan komen.

In de regio zijn ook nog genoeg niet motorgerelateerde dingen te zien, maar dat is niet zo boeiend :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Leuk gevonden! Daar ga ik eens naar kijken :Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:32:
[...]

Leuk gevonden! Daar ga ik eens naar kijken :Y.
Ik kreeg ook de tip maar ik heb net een jaar de gixxer en pas 20, bijna 21dkm gereden dus niet interessant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:00
pff, ik ben een weekje op vakantie en mis het nieuwe topic + 18 pagina's. Zo eens even wat teruglezen.

Kom net terug van een week IJsland, ontzettend mooi land, echter was het weer vrij slecht. Elke dag wel minstens 10 cm sneeuw. Heb zowaar 1 motorrijder kunnen spotten op het hele eiland ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Vrijdag schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:30:
[...]
Ik heb een artikel in de Moto73 gevonden (nummer 15/16 van zomer 2016) met daaron Motor Valley in de provincie Emilia Romagna.

In die regio kan je onder andere vinden:
Ducati
Moto Morini
Vyrus
Bimota
Circuit Misano
Wat bekende koekblikken (:+)
Geboorteplaats van enkele bekende coureurs (Rossi, Simoncelli, Dovizioso)
Vlakbij ligt ook nog Pesaro waar oa Benelli, Motobi en MBA vandaan komen.

In de regio zijn ook nog genoeg niet motorgerelateerde dingen te zien, maar dat is niet zo boeiend :P
Cool, zou je daar misschien een foto van willen maken en doorsturen via DM? :) ( je zit niet in de Tweakers Eifel app groep he? Anders kon je hem via daar plaatsen )
Raym09 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:04:
[...]

1 tip, ga niet in augustus.....dan zit compleet Italië dicht.....

* R0y. dacht ook langs Ducati te gaan....mooi niet dus :+
Het gaat begin Augustus worden i.v.m. werk .... B)

[ Voor 4% gewijzigd door R0y. op 12-02-2018 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:58:
[...]

Cool, zou je daar misschien een foto van willen maken en doorsturen via DM? :) ( je zit niet in de Tweakers Eifel app groep he? Anders kon je hem via daar plaatsen )
Zal het artikel morgen even voor je scannen en via dm sturen (y)

Nee klopt ik heb geen wa omdat facebook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 21:42
@Eoghlear en andere geïnteresseerden, zo ziet mijn chin-mount eruit voor op mijn helm. Ja, die joekels van een draaibouten moet ik nog vervangen door normale boutjes, maar nog geen tijd (en zin :+) gehad om ervoor naar de bouwmarkt te gaan.

Alle onderdelen komen zoals genoemd uit een china-bundel van gopro accesoires.

Camera mount
Camera mount2

[ Voor 15% gewijzigd door Leviathius op 12-02-2018 19:05 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Beter laat dan nooit deze topic start gevonden :)

Ook een foto:

Me

Never ever financial advice...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Onlangs een actiefoto laten maken, die in de TS mag :)

Afbeeldingslocatie: http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/normal_aa99644a-db0f-425f-b396-ee112ce12e62.jpg

code:
1
[tr][td]tdw[/td][td]Yamaha[/td][td][url=http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/aa99644a-db0f-425f-b396-ee112ce12e62.jpg]FZ6 Fazer[/][/td][td]2004[/td][td]Zuid-Holland[/td][/tr]

Degene die mijn gewicht raadt krijgt een plaatje van een koekje :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsayonara
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-08 09:30
Hallo, ik kan eindelijk mijn eerste motor kopen, erg zin in! Omdat ik geen verstand heb van de techniek, wil ik sowieso een occasion kopen bij een bedrijf, met garantie.

Vraagje aan jullie, hoop dat het in dit topic hoort:
is het gewoon om te vragen of ik de motor tijdens de proefrit even naar een monteur mag brengen, die dan kan zeggen of de motor het waard is? Ik ken niemand die mee zou kunnen gaan :x

Of zou het wel snor moeten zitten met een garantie?

Ik zou zelf kunnen proberen alle checks te doen (genoeg lijsten op internet gevonden), maar ja, stel de motor loopt niet lekker (wat anderen meteen zouden oppikken), ik ga dat waarschijnlijk niet horen. Ik ga geen mankementen vinden, tenzij de uitlaat er half hangt haha..

En ik heb al een mooie Kawasaki Z550GT gevonden (46k, uit 1994), wat zou een degelijke prijs daar voor zijn (incl 6 maanden garantie)?

Alvast bedankt voor de hulp, ik ben nooit zo op de forums geweest hier, maar mooi dat jullie topic over motors hebben, leuk om te volgen

[ Voor 3% gewijzigd door tsayonara op 12-02-2018 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@tsayonara aankoopkeuring, gewoon vragen of het geen probleem is. Als het wel een probleem is, is er wellicht iets mis. Of garantie vragen natuurlijk.
kazzzdafke schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:58:
Beter laat dan nooit deze topic start gevonden :)

Ook een foto:

[afbeelding]
Matching colors, nice :) mooie bike ook!

[ Voor 51% gewijzigd door noes op 12-02-2018 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tsayonara schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:13:
Hallo, ik kan eindelijk mijn eerste motor kopen, erg zin in! Omdat ik geen verstand heb van de techniek, wil ik sowieso een occasion kopen bij een bedrijf, met garantie.

is het gewoon om te vragen of ik de motor tijdens de proefrit even naar een monteur mag brengen, die dan kan zeggen of de motor het waard is?

Ik zou zelf kunnen proberen alle checks te doen (genoeg lijsten op internet gevonden), maar ja, stel de motor loopt niet lekker (wat anderen meteen zouden oppikken), ik ga dat waarschijnlijk niet horen. Ik ga geen mankementen vinden, tenzij de uitlaat er half hangt haha..

En ik heb al een mooie Kawasaki Z550GT gevonden (46k, uit 1994), wat zou een degelijke prijs daar voor zijn (incl 6 maanden garantie)?

Alvast bedankt voor de hulp, ik ben nooit zo op de forums geweest hier, maar mooi dat jullie topic over motors hebben, leuk om te volgen
Als de verkoper dat liever niet heeft dan zegt dat eigenlijk al voldoende, toch?

Maar: een Z550GT? Da's een motorfiets van minimaal 20 jaar oud (na je edit: 24 jaartjes al) en daar zal niet bijster veel "garantie" op gegeven gaan worden vrees ik. Hooguit dat je wat mag reclameren als 't apparaat ineens niet meer wil starten (aan-slaan heb ik 't dan nog niet eens over).

Als je géén technische kennis/inzicht hebt: Ik zou er NIET aan beginnen....Tenzij je de tijd én zin hebt om die kennis op te gaan doen en daarmee dus liever sleutelt dan rijdt.

Als @maximiliaan_nl hier zog zou posten dan zou 'ie je waarschijnlijk adviseren om zo'n fiets aan te schaffen en er dagelijks mee te gaan rijden... Ik heb meer zoiets van: Een nieuwe set banden voor zo'n fiets overtreft waarschijnlijk de aanschaf / dag-waarde al dus.... ;w

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 12-02-2018 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredha
  • Laatst online: 07:55

is het gewoon om te vragen of ik de motor tijdens de proefrit even naar een monteur mag brengen, die dan kan zeggen of de motor het waard is?

Of 't normaal is weet ik niet (mijn garage biedt het wel aan als service), maar ik zou 't wel doen. Mijn 1100GS leek perfect voor mijn onervaren oog, bleek dat mijn garage een paar maanden later direct kon zien dat:
  • beide banden aan vervanging toe waren, niet qua profiel maar wel qua leeftijd
  • alle drie de remschijven moesten worden vervangen
  • de remleidingen al jaren geleden moesten worden vervangen
  • de accu van compleet het verkeerde type was en daarom problemen gaf
En daarnaast heeft de xenon-lamp het binnen 2k km begeven en bleek de navigatie niet aangesloten (draadje liep wel naar de accu, maar was losgekoppeld, waarschijnlijk omdat 't niet was geschakeld.

Verder heel tevreden hoor :+ hou van mijn GSje, maar een ervaren oog had dit kunnen zien en me veel geld kunnen besparen. Volgende keer koop ik mooi een inkoper aan om met me mee te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou persoonlijk eerder bij een particulier kopen met aantoonbaar onderhoud dan bij een motorzaak. Het nadeel van de motorzaak is dat je eigenlijk altijd geen idee hebt wat er aan onderhoud gedaan is. Verder betaal je flink wat geld meer. Er moet wel echt iets heel mis gaan wil je het echt een voordeel voor je zijn om het extra geld voor de motor en garantie te betalen. Als je een wat duurdere fiets koopt zou ik het wel eerder doen via een motorzaak dan bij een goedkopere fiets. Voor alles onder de 3000 euro vind ik persoonlijk particulier een betere optie. Is er geen aantoonbaar onderhoud valt een fiets gewoon af en zoek je verder. Verder kan je dan ook zien wat voor soort iemand de motor gehad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsayonara
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-08 09:30
Hi Noes en Wimmel, inderdaad als het niet mag loop ik al weg, en hij is 24 jaar oud, benieuwd wat de garantie inhoudt..

Wimmel uberhaupt niet aan een motorfiets beginnen van >20 jaar oud? Jammer, ik vind die modellen juist wel leuk, mooi plat hehe. Maar je hebt gelijkt, ik wil inderdaad graag een motor zonder teveel onderhoud

Daredha, wat naar, dat is hele lijst haha, mooi dat ie verder toch bevalt ^^

PilatuS, daar heb je een punt, en als ik hem toch eerst langs een keuring breng, zou het in theorie ook weinig uitmaken of die van een particulier of bedrijf komt.

Ik wil liefst onder de 2500 zitten, ik ben maar een beginner, m'n droom motor kan altijd later

Bedankt allemaal, het lijkt me wel leuk om te kunnen sleutelen na een tijdje, maar dat zal nog even duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
zou het in theorie ook weinig uitmaken of die van een particulier of bedrijf komt.
Voor het prijsverschil kan je een boel onderhoud (laten) doen. Het belangrijkste punt vind ik nog dat je niets over het onderhoud weet bij een motorzaak. Als je een liefhebber kan vinden die fatsoenlijk met het ding omgegaan is en aantoonbaar onderhoud heeft weet je dat je iets goeds koopt. Bij de motorzaak weet je nooit wat er allemaal mee gegaan is.

Mijn oude motor maar even als voorbeeld. Heb deze ingeruild net voordat er groot onderhoud aan zat te komen. Was aan het twijfelen tussen grote beurt of een andere fiets. Uiteindelijk de grote beurt maar laten zitten en voor een andere fiets gegaan. De motorzaak poetst die fiets mooi op en zet hem in de showroom zonder iets aan onderhoud te doen.

Ik snap prima dat je bij een motorzaak wil kopen, maar los van dat je niet weet wat je koopt betaal je flink wat geld voor 3 maanden garantie. Stel je zou een fiets van 2500 euro bij de motorzaak via een particulier voor 1800 kunnen kopen. Mocht er dan iets kapot heb je dat geld voor reparatie. Ik twijfel zelf gewoon heel erg aan het voordeel bij een motorzaak voor een oudere fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011

Secsytime

Automagisch

tsayonara schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:44:
Hi Noes en Wimmel, inderdaad als het niet mag loop ik al weg, en hij is 24 jaar oud, benieuwd wat de garantie inhoudt..

Wimmel uberhaupt niet aan een motorfiets beginnen van >20 jaar oud? Jammer, ik vind die modellen juist wel leuk, mooi plat hehe. Maar je hebt gelijkt, ik wil inderdaad graag een motor zonder teveel onderhoud

PilatuS, daar heb je een punt, en als ik hem toch eerst langs een keuring breng, zou het in theorie ook weinig uitmaken of die van een particulier of bedrijf komt.

Ik wil liefst onder de 2500 zitten, ik ben maar een beginner, m'n droom motor kan altijd later

Bedankt allemaal, het lijkt me wel leuk om te kunnen sleutelen na een tijdje, maar dat zal nog even duren
Er zijn hier nog wel een aantal mensen in het topic met een gpz 500s voor een mooie prijs.. kan je als beginner geen buil aan vallen denk ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

.....

Begrijp me niet verkeerd, er zijn legio fietsen van 10 á 20 jaar oud (óf nog ouder) welke ik met liefde en plezier hier thuis neer zou willen zetten maar dat zouden dan geen fietsen worden welke ik dagelijks zou willen gaan rijden.

Ik denk persoonlijk niet dat je als "beginner" aan zo'n fiets moet gaan beginnen als je er de verwachting bij hebt dat je er zorgeloos óp kunt stappen en er mee kan gaan rijden als het jou uitkomt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
En voor 2500 euro kan je genoeg leuks en betrouwbaars vinden wat stukken beter stuurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Leeftijd is het probleem niet zo, maar houd er rekening mee dat ze wel wat onbetrouwbaarder kunnen zijn en onderdelen niet altijd even makkelijk verkrijgbaar. Maar voor jou geldt misschien wel hetzelfde als wat ik eerder typte: noes in "Het grote motortopic deel 21" probeer es een Fazer ;)

Uiteindelijk maakt ook je gebruik en mogelijkheden thuis (heb je een garage?) ook veel uit voor wat er goede opties zijn. Bij weinig gebruik en goede, droge opslag is een oude fiets prima te doen. Maar bij te weinig gebruik moet je ieder jaar je carbs reinigen. Als je er dagelijks mee naar werk wil, is het weer een ander verhaal. Dat doe ik overigens wel met de Fazer (of in de zomer met een S1000RR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
noes schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:23:

Matching colors, nice :) mooie bike ook!
Thanks!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:57

A13X

Dude

Daar koop je ook een leuke hornet voor O+

De mijne bijvoorbeeld :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RnEaQ6El.jpg

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:52
Meconium schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:12:
Vandaag weer lekker 2 uur rijles gehad in het zuid-Limburgse land! Geprobeerd de carnavals optochten zoveel mogelijk te ontwijken, met wisselend succes...

AVD is ondertussen gepland, 29 maart! Mooi op tijd voor de zomer *O*
Mooi! Welke rijschool?

En als je je rijbewijs hebt even melden voor een Beginnersrit bij LRT. Leer je ontzettend veel van!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meconium
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-10-2022
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 00:10:
[...]

Mooi! Welke rijschool?

En als je je rijbewijs hebt even melden voor een Beginnersrit bij LRT. Leer je ontzettend veel van!
Ed Godding in Maastricht.

LRT = Limburg Racing Team? Ik zal er eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit

is het gewoon om te vragen of ik de motor tijdens de proefrit even naar een monteur mag brengen, die dan kan zeggen of de motor het waard is? Ik ken niemand die mee zou kunnen gaan :x

Ik zou zoals gezegd is inderdaad niet denken dat dealers heilig zijn. Die mensen moeten ook hun geld verdienen, en willen natuurlijk zoveel mogelijk aan een motor overhouden. Veel checks kan je zelf doen. DOT code van banden kan je controleren, remschijven kan je eenvoudig opmeten met een schuifmaat, vloeistoffen vervang ik zelf altijd als ik iets nieuws koop (dus heeft geen meerwaarde voor mij). En voor de rest alles goed nalopen, als je bijv. kroonsteentjes ziet in de kabelboom of andere rare fratsen lekker staan laten.

Een dealer is vaak handig als je een motorfiets hebt die moeilijk te verkopen is (een supersport op dit moment bijvoorbeeld), als je die bij de dealer inleverd krijg je direct je inruilwaarde die natuurlijk lager ligt dan dat je hem zelf verkoopt.
Meconium schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 06:37:
[...]

LRT = Limburg Racing Team? Ik zal er eens naar kijken!
Klopt. De ritten door de Eifel hebben echter niks meer met 'Racing' te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@tdw Je staat in de lijst :D

/me lolgast begint zich af te vragen hoe we ervoor kunnen zorgen dat hij eens in de zoveel tijd up-to-date blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 10:22
@lolgast taggen in posts? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Jongens even een vraagje, ik zie nu in het krantje van de Lidl dat ze motorspullen verkopen. Nou vraag ik me af wat de kwaliteit van dat spul is. Ik heb aardig wat gereedschap van de Lidl en dat is prima spul.
Ik zat te denken om voor mijn rijlessen een paar van die handschoenen te halen, voor 15 euro kan ik me er geen buil aan vallen en het is zeker fijner dan de zweetbakken van de rijschool. Dan koop ik wanneer ik m'n rijbewijs heb en serieus ga rijden een paar stevigere, duurdere. De helmmuts zag er ook prima uit.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Gewoon doen, ik heb ook gelest met de handschoenen van de Lidl. Waren voor die periode dikke prima. De binnenvoering is niet super, maar het scheelt wel om de kosten nog ff laag te houden tot je weet wat je echt belangrijk vindt bij je handschoenen. Onderkleding gebruik ik ook van de Lidl overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
SmurfLink schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:13:
Jongens even een vraagje, ik zie nu in het krantje van de Lidl dat ze motorspullen verkopen. Nou vraag ik me af wat de kwaliteit van dat spul is. Ik heb aardig wat gereedschap van de Lidl en dat is prima spul.
Ik zat te denken om voor mijn rijlessen een paar van die handschoenen te halen, voor 15 euro kan ik me er geen buil aan vallen en het is zeker fijner dan de zweetbakken van de rijschool. Dan koop ik wanneer ik m'n rijbewijs heb en serieus ga rijden een paar stevigere, duurdere. De helmmuts zag er ook prima uit.
Toen ik met lessen begon heb ik ook een goedkoop pak gekocht, onder het motto: als je een keer valt dan doet het niet zo'n pijn in de beurs. Voor in het begin is het prima, ga je het wat meer gebruiken merk je dat het toch niet echt lekker zit en goede kwaliteit is. Daardoor betaal je natuurlijk ook een heel stuk minder.

Een broek en jas zou ik als beginner aanraden. Helm, handschoenen en laarzen zou ik in één keer van een goed merk kopen. Een helm muts kost trouwens ook normaal bijna niks bij Louis bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Raym09 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:51:
[...]

Daar koop je ook een leuke hornet voor O+

De mijne bijvoorbeeld :+

[afbeelding]
Don't do it! Hornet's for life!

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Tof guys, thanks. Dan donderdag ff naar de Lidl toe. Een goeie helm heb ik al, maatje ging over op een duurdere dus ik heb zijn helm van +- 1 jaar oud gekregen, die me goed past. Nieuw vizier erop gezet en klaar voor de les!
Dus dan voor nu nog die Helmmuts, paar handschoenen en de thermokleding dan bij de lidl scoren, dan heb ik voor tijdens het lessen in ieder geval voldoende. Broek en Jas vind ik minder erg om van de rijschool te gebruiken, gezien ik daar gewoon eigen kleding onder heb. Handschoenen en helm is toch weer wat meer contact met andermans zweet, daar heb ik beduidend minder mee. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:36:
Tof guys, thanks. Dan donderdag ff naar de Lidl toe. Een goeie helm heb ik al, maatje ging over op een duurdere dus ik heb zijn helm van +- 1 jaar oud gekregen, die me goed past. Nieuw vizier erop gezet en klaar voor de les!
Dus dan voor nu nog die Helmmuts, paar handschoenen en de thermokleding dan bij de lidl scoren, dan heb ik voor tijdens het lessen in ieder geval voldoende. Broek en Jas vind ik minder erg om van de rijschool te gebruiken, gezien ik daar gewoon eigen kleding onder heb. Handschoenen en helm is toch weer wat meer contact met andermans zweet, daar heb ik beduidend minder mee. :p
Die helmmuts heb ik ook, zit goed strak en heel dun. Gaat ook niet lubberen na een paar keer gebruik, ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
Iemand een suggestie voor een motor , naked model met
- abs
- digitale snelheidsmeter (ja... eis van de vrouw)

Ik kwam op
Fz6 2004
Xj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
SmurfLink schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:13:
Meestal moet je niet direct de top willen om te weten hoe goedkoper tov duurder voelt en dat weten te apprecieren.
Doen dus, dan weet je achteraf dus ook waarom er duurdere handschoenen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
wd200 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:53:
- abs

Ik kwam op
Fz6 2004
Xj
Dan zou ik (denk niet veel verschil in prijs) voor een FZ6N gaan van +2008 (dus de S2).
Is motorisch beter en nieuwer dan de 2007 modellen.
Ook gehad, prima ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

- abs

Ik kwam op
Fz6 2004
Xj
Wat is je richtprijs?

Kijk eens naar de Honda CB600F vanaf bouwjaar 2007+ (typenummer PC41).

Of als je meer pit wilt: een Ducati Monster? (wel een klap duurder)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
- abs

Ik kwam op
Fz6 2004
Xj
Superduke? :P

Afbeeldingslocatie: http://www.bazzaz.net/images/stories/virtuemart/product/ktm_superduke_1290r_2014.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
Ok kleine aanvulling... niet te zwaar in gewicht en bij voorkeur +/- 3000

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leviathius
Suzuki Hayabusa is de perfecte beginnersmotor, vooral de rode, die zijn sneller :+
Afbeeldingslocatie: https://secure.pic.autoscout24.net/images-big/495/359/0297359495001.jpg?d1a9839e7ae42d8cbbe0243d91dfb328
(3950 vind ik nog best meevallen voor deze motor)

ps. @wd200 Waarom eist 'de vrouw' een digitale snelheidsmeter? Maakt de motor niet veiliger ofzo dan een analoge snelheidsmeter? :/

[ Voor 19% gewijzigd door Leviathius op 13-02-2018 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

wd200 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:09:
Hm, misschien een Kawasaki ER-5? Honda CB500?

**edit** excuus, beiden analoge meters :(

[ Voor 8% gewijzigd door w4rguy op 13-02-2018 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:12
8)
Alleen ben ik nooit langs die musea geweest, heb dus ook geen route daar.
Merendeel waren vakanties met de camper waarbij ik de Vespa bij had en we dag ritten maakte.
De laatste zomer heb ik pas echt (solo) wat langere ritten gemaakt. Maar dat was in de Alpen, niet in de steek waar @R0y. naar vraagt.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:13:
Suzuki Hayabusa is de perfecte beginnersmotor, vooral de rode, die zijn sneller :+
[afbeelding]
(3950 vind ik nog best meevallen voor deze motor)
Bijna goed, vergeet niet de verlengde achterbrug. Zorgt voor meer stabiliteit in de bochten. Ideaal in stadsverkeer voor de beginnende A2 rijder :Y

Plaatje bij het praatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.psychobike.com/forums/attachments/suzuki-hayabusa/67298d1294592047-bike-length-extended-tail-picture-140.jpg

Je kan aan de enkelvoudige remschijf voor zien dat dit een hele vriendelijk, gemoedelijke beginnersfiets is met bescheiden vermogen.
ps. @wd200 Waarom eist 'de vrouw' een digitale snelheidsmeter? Maakt de motor niet veiliger ofzo dan een analoge snelheidsmeter? :/
Tja, vrouwen... * Vrijdag rent hard weg voor @SmurfLink :P

[ Voor 24% gewijzigd door Vrijdag op 13-02-2018 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit

Ben twee jaar geleden een week naar Misano geweest voor de MotoGP. Hierbij hebben we het volgende bezocht wat echt de moeite waard was:
- Morbidelli Museum: https://roadprose.com/201...i-museum-in-pesaro-italy/
- Simoncelli museum (zéér indrukwekkend)
- Tavullia
- San Marino

Rimini zelf moet je echt weg blijven, wat vond ik dat verschrikkelijk 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

- abs

Ik kwam op
Fz6 2004
Xj
Kawasaki ER6N
Kawasaki Z750
Kawasaki Z800

:+

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@R0y.
Ik ben een tijd geleden ook daar in de regio geweest. Hebben de Ducati werkplaats gehad (museum was nog in aanbouw), Lamborghini werkplaats/museum en het Alfa Romeo museum. AR museum is wel leuk, maar ik denk alleen als je echt iets hebt met dat merk. Ferrari kwam niet lekker uit, dus overgeslagen.

Waar je bij de Lamborghini werkplaats-tour vrij strak geregeld langs een route loopt (wel leuk!), loop je bij Ducati echt dwars door/tussen de werknemers. Herinner me nog tegen een stoppenkast aan te lopen met mijn harsens omdat het deurtje gewoon openstond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:19:
[...]

Tja, vrouwen... * Vrijdag rent hard weg voor @SmurfLink :P
Waar is m'n deegroller emoticon?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Zoiets :P

Afbeeldingslocatie: https://rs58.pbsrc.com/albums/g258/PatC_pics/smilies/angrywife.gif~c200 Afbeeldingslocatie: https://rs1119.pbsrc.com/albums/k635/mtgirl79/smileys/girlie%20smileys/1sm109rollingpin.gif~c200

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

wd200 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:09:
Is 3000 niet wat zwaar?

kon het niet laten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Thoit schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:40:
[...]

Ben twee jaar geleden een week naar Misano geweest voor de MotoGP. Hierbij hebben we het volgende bezocht wat echt de moeite waard was:
- Morbidelli Museum: https://roadprose.com/201...i-museum-in-pesaro-italy/
- Simoncelli museum (zéér indrukwekkend)
- Tavullia
- San Marino

Rimini zelf moet je echt weg blijven, wat vond ik dat verschrikkelijk 8)7
Niet helemaal mee eens, maar ik begrijp je aversie :+

Ik heb er voor m'n werk héél veel gezeten en vond 't wel een leuk "dorpje". Je moet alleen niet in het touuristische deel (Rivazurra) komen, da's een beetje gelijk aan het Spaanse "Lloret de Mar" Het oude Rimini is gewoon een mooi en gezellig plaatsje.

Vanaf medio 2019 heb je op ~35 Km. van Rimini in Ravenna overigens "Ducati World". Ravenna is daarbij ook nog eens een érg mooie stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
wimmel_1 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:11:
[...]

Niet helemaal mee eens, maar ik begrijp je aversie :+

Ik heb er voor m'n werk héél veel gezeten en vond 't wel een leuk "dorpje". Je moet alleen niet in het touuristische deel (Rivazurra) komen, da's een beetje gelijk aan het Spaanse "Lloret de Mar" Het oude Rimini is gewoon een mooi en gezellig plaatsje.

Vanaf medio 2019 heb je op ~35 Km. van Rimini in Ravenna overigens "Ducati World". Ravenna is daarbij ook nog eens een érg mooie stad.
Wij waren inderdaad in het touristische gedeelte, daar zat het vol van de russen. Zaten zelf in Catollica wat ook al erg touristisch was. Omdat we toch in de buurt zaten waren we maar naar Rimini gereden. Binnenland is daarentegen wel erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

WTF !! hier schrik ik van, zowel als chauffeur als motorrijder.
https://www.telegraaf.nl/...e-invoegactie-cementwagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Ik heb altijd als ik zie dat een vrachtwagen wilt invoegen, ook al zit ik een baan verderop, dat ik altijd ervan uit ga dat hij mij niet in de gaten heeft. Pas als hij netjes in zijn baan blijft sjees ik er voorbij.

Al heb ik het nog nooit gehad dat een vrachtwagen mij niet heeft gezien, afgelopen 2 weken al 2x gehad dat een klein koekblik mij niet had gezien en vrolijk een baan opschoof terwijl ik naast ze reed (geen blinde hoek ofzo dus!). Pas toen ik toeterde gingen ze langzaamaan weer terug naar hun eigen baan 8)7. Vanaf vandaag dus maar zo vaak mogelijk de camera mee op de motor. Alvast beeldmateriaal vergaren voor mijn toekomstig YT-kanaal :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Leviathius schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:25:
[...]

Ik heb altijd als ik zie dat een vrachtwagen wilt invoegen, ook al zit ik een baan verderop, dat ik altijd ervan uit ga dat hij mij niet in de gaten heeft. Pas als hij netjes in zijn baan blijft sjees ik er voorbij.
Ik zorg altijd als motorrijder dat ik zichtbaar ben door in zijn spiegel bereik te gaan rijden.
Vervolgens duim ik dat hij in zijn spiegel kijkt voordat hij gaat verplaatsen.
Die eikel in het voorbeeld kijkt niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Dit is volgens mij gewoon een gevalletje "ik ben toch groter dus f*ck alle andere op de wereld"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12
Ik vraag me ook af wat die grijze auto aan het doen was waardoor een invoegende vrachtwagen nog 2x zo snel is...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWin
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:34

DaWin

beep boop

Filmpje lijkt een beetje versneld afgespeeld waardoor het drama effect wat groter is... maar nog steeds had die chauffeur beter uit zijn doppen moeten kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
- abs

Ik kwam op
Fz6 2004
Xj
GSR600? O-) Heb je ook nog een gear indicator bij (vind ik oprecht erg handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Zeker wel. Niet alle modellen hebben het standaard (de mijne ook niet) maar ze zijn zeker aanwezig. Volgens mij is dan officieel het type aanduiding GSR600A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik moest even 2x kijken of dit niet een post van @caesar1000 was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

CFC-Mathijs schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:05:
[...]

Zeker wel. Niet alle modellen hebben het standaard (de mijne ook niet) maar ze zijn zeker aanwezig. Volgens mij is dan officieel het type aanduiding GSR600A
Volgens mij is ABS verplicht op alle nieuwe motoren (al een tijdje)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
Tylen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:46:
[...]

Volgens mij is ABS verplicht op alle nieuwe motoren (al een tijdje)
GSR600 is maar gemaakt t/m 2011
Pagina: 1 ... 5 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht