• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:11
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:33:
Wat vinden we hiervan?

[afbeelding]

Opknappertje met lekke uitlaat en een hoop groene uitslag, maar aldus de eigenaar geen doorgeroest spul en rijd nog gewoon prima. Lekker licht, geschikt voor offroad spielerei en kan ik wss voor heul weinig meenemen.
Ik heb hem laten staan :). Er was toch wel flink wat roest hier en daar, en ik kon mezelf er niet van overtuigen dat dit zonder laswerk op te knappen was. Blokje liep wel, gestart en even laten draaien, maar hij was ook niet veilig naar huis te rijden omdat de voorrem bijna weg was.

Die CB450s ga ik niet bekijken, want als ik zo'n type motor haal wil ik dat het een p-twin is, geen thumper.

De zoektocht gaat voort :). Als iemand iets heeft of weet... ik hou me aanbevolen :P.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-12 15:28
Sinds gisteravond even motorloos. Mijn motor is verkocht en werd opgehaald. Toch altijd even een momentje. :/ Maar ik wil weer wat anders gaan kopen. :9

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:34
Willem30 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 07:23:
Sinds gisteravond even motorloos. Mijn motor is verkocht en werd opgehaald. Toch altijd even een momentje. :/ Maar ik wil weer wat anders gaan kopen. :9
En snel want het goede weer is onderweg ;-)

Wat ga je terug kopen ??

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

lolgast schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:14:
Met @Chakotay Ik heb ze wel liggen, maar elke keer als ik ze probeer ben ik ze na 2 minuten weer beu. Remmenreiniger werkt overigens ook top om schoon te maken, je krijgt er alleen wel droge handen van :+
+1. Remreiniger werkt perfect.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:21:
[...]

Ik heb hem laten staan :). Er was toch wel flink wat roest hier en daar, en ik kon mezelf er niet van overtuigen dat dit zonder laswerk op te knappen was. Blokje liep wel, gestart en even laten draaien, maar hij was ook niet veilig naar huis te rijden omdat de voorrem bijna weg was.

Die CB450s ga ik niet bekijken, want als ik zo'n type motor haal wil ik dat het een p-twin is, geen thumper.

De zoektocht gaat voort :). Als iemand iets heeft of weet... ik hou me aanbevolen :P.
Monstertje 600 uit 1996 kopen? ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-12 17:46
Halowtjes. Korte vraag -> Welke (droge) kettingolie raden jullie aan? (Honda cb500s 1999)

[ Voor 12% gewijzigd door SmokingSig op 12-04-2018 07:47 ]

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-12 14:50
That's what she said.

• HTT-Thalan
Tylen schreef op donderdag 12 april 2018 @ 07:40:
[...]

Monstertje 600 uit 1996 kopen? ;)
200 euro.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:05
SmokingSig schreef op donderdag 12 april 2018 @ 07:43:
Halowtjes. Korte vraag -> Welke (droge) kettingolie raden jullie aan? (Honda cb500s 1999)
Wat bedoel je met droog?

Zelf goede ervaringen met S100 Weisses Kettenspray, maar die noem ik niet echt droog.

De beste ervaringen heb ik met een (elektronische) scottoiler, maar je achtervelg zit dan wel altijd onder die rotzooi. Daarnaast vette ik de zijkanten van de ketting dan in met Forté Red Grease, om roestvorming tegen te gaan waar de scottoiler niet kwam.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-12 17:46
Niet lopend ? :? Het is alsof er een dikke laag wit "poeder" uit de bus komt.

• Willem30
wd200 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 07:36:
[...]
[...]
En snel want het goede weer is onderweg ;-)

Wat ga je terug kopen ??
Ik heb eerst mijn eigen bruiloft over een maand en aansluitend een reis maar daarna ga ik gelijk wat kopen. :+
Omdat mijn eega graag mee wil achterop wil ik richting een toermotor. Een Suzuki V-Strom 1000 of een Yamaha FJR1300 lijkt me wel wat maar misschien dat toch weer wat anders gaat worden. :P

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-12 16:49
PilatuS schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:30:
[...]

Als je regelmatig klust kan het handig zijn om handschoenen te gebruiken. Je hebt van die handschoenen die speciaal voor het werken aan auto's/motoren gemaakt zijn. Gebruik ze zelf niet, maar ik klus dan ook niet zo heel vaak :P
Ik gebruik altijd van die Latex handschoenen, werkt stuk prettiger als die garage handschoenen naar mijn mening.

Vooral met oliewissel zijn handschoenen erg prettig.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-12 10:34
Thoit schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:33:
[...]

Ik gebruik altijd van die Latex handschoenen, werkt stuk prettiger als die garage handschoenen naar mijn mening.

Vooral met oliewissel zijn handschoenen erg prettig.
Ook handig als je hele olie over je lompe poten heen krijgt, scheelt net weer een beetje met direcht op je huid :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

RvdH schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:12:
Zo, afgelopen zondag mooi de Rizoma knippers gemonteerd aan de voorkant nadat we de motor eerst even hadden gepoetst:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zichtbare schade:
* Remhendel afgebroken
* Koppelingspedaaltje verbogen
* Rizoma spiegel aan gort
* Koppelingsdeksel aan gort
* Rempedaal afgebroken
* Barst in cover van 't zadel
Quote ontvangen van de garage.. ruim €1300 aan reparaties ;(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xECp5rR.png

Wel even aangegeven dat er twee brake pedals op staan, de knipperlichten hoeven niet (komt dus al wat voor), en de handlebar hoeft van mij ook niet. Daar staat dan weer tegenover dat er wel 2 nieuwe Rizoma spiegels op moeten. En als ie toch bezig is mag er ook een nieuw setje banden onder..

Maargoed, wat moet dat moet! Als ie straks maar weer goed loopt, dan vergeten we het maar snel 8)

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:17
Ik ga straks maar eens (als het droog blijft) de nieuwe Speed Triple RS testen. Ik ben benieuwd hoe deze het zal doen tov mijn S1000R. Niet dat ik eenzelfde beest verwacht, maar .. ik verwacht er toch veel van!

Never ever financial advice...

• HTT-Thalan
RvdH schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:55:
[...]

[afbeelding]

Wel even aangegeven dat er twee brake pedals op staan, de knipperlichten hoeven niet (komt dus al wat voor), en de handlebar hoeft van mij ook niet. Daar staat dan weer tegenover dat er wel 2 nieuwe Rizoma spiegels op moeten. En als ie toch bezig is mag er ook een nieuw setje banden onder..

Maargoed, wat moet dat moet! Als ie straks maar weer goed loopt, dan vergeten we het maar snel 8)
Volgens mij kun je je die arbeidskosten ook nog wel sparen, ziet eruit als simpel montagewerk.

• Chakotay
Apart ook dat ze '1' arbeidsloon van E200 hebben. Gaat dat niet per uur normaal? :P

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:47

steveman

Comfortabel ten onder

2 setjes Rosso III besteld.

Nu maar hopen dat ze nu wel op dezelfde dag aankomen :+

De S21 is redelijk gauw op geraakt, wellicht dat de te slappe veer hieraan meehielp. Ook voelde ie niet zo koel als ik me de S20evo herinner op m'n Hornet destijds.

RvdH in "Het grote motortopic deel 21"

De koppelingsdeksel is even een geklieder met olie, maar voor de rest zou ik het lekker zelf doen...

Spatie na tussen-s... :F

[ Voor 29% gewijzigd door steveman op 12-04-2018 10:30 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:53

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Oef vanochtend ging het niet helemaal lekker, druk verkeer en rij tussen twee banen bij het stoplicht door. Iets verderop staat een vrachtwagen en een auto er strak tegen aan, dus ik rem af. De auto waar ik op dat moment naast rij, tik ik blijkbaar met het stuurgewicht iets tegen de spiegel aan. Hoe snap ik niet. maar voelde een tikje aan het stuur en hoorde licht iets. Ik kijk over mijn schouder en de spiegel staat nog gewoon recht zonder zichtbare schade. Op dat moment gaat het licht op groen en zij trekt ook op. Ik dus rustig optrekken en snel naar rechts zodat zij er langs kan/ evt. volgen mocht ze willen spreken. Ze leek totaal niet geinteresseerd om even de schade op te nemen, en bij het eerste stoplicht ik ruim op tijd aangeven naar rechts te willen, geen reactie en zij rijdt rechtdoor.

Het ging ook echt niet hard, reed stapvoets maar vind het wel lullig. Snap ook niet dat ik tegen de spiegel aan ben gekomen. de vstrom heeft geen super breed stuur, maar door de handkappen is het wel iets lastiger inschatten.

Jullie wel eens een spiegeltje geraakt?

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:08
@steveman Als je 2 setjes besteld, is 1 set genoeg toch om ze te kunnen vervangen :+

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

lolgast schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:35:
@steveman Als je 2 setjes besteld, is 1 set genoeg toch om ze te kunnen vervangen :+
2 motoren, 2 setjes. Gelijke monniken, direct kappen!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Thoit
[...]

[afbeelding]

Vind de arbeidskosten nog reuze meevallen. Zou zelf de onderdelen bestellen en het zelf vervangen, bespaart je een hoop geld. Zijn vooral wat hendeltjes en knipperlichten, dat is natuurlijk geen rocket science om te vervangen.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:34
kazzzdafke schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:58:
Ik ga straks maar eens (als het droog blijft) de nieuwe Speed Triple RS testen. Ik ben benieuwd hoe deze het zal doen tov mijn S1000R. Niet dat ik eenzelfde beest verwacht, maar .. ik verwacht er toch veel van!
Ik verwacht vooral meer fun!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:58
Vandaag de tweede les gehad, en volledig ondergescheten door een meeuw! Dat moet wel geluk brengen. Het ging, ongetwijfeld daarom, ook al veel beter dan de eerste les. Ik ben benieuwd wat er volgende keer gebeurt. Hopelijk vliegen de albatrossen en pelikanen aan mij voorbij. Ook eindelijk de outfit compleet. Heel tevreden met de Shoei NXR.

Wel heb ik nu toch wat kramp in mijn nek en polsen, dat is toch een teken dat ik nog niet helemaal ontspannen op de motor zit ;-).

Verwijderd

sylvesterrr schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:57:
[...]

4km/h te hard (na correctie) binnen de bebouwde kom. :O Ik vind het vooral kut dat de boete zelf met 33,33% is verhoogd met administratiekosten. 8)7

Vaste flitspaal ergens in Delft
Ach ik vind de boets op het land nog wel meevallen, ik doe zo nu en dan iets met boten. Even een overzicht van de boetes die de waterpolitie uitdeelt. Voorbeeldje 5 kilometer te hard met een groot schip == 1400 euro boete ;)

Alcohol

Alcoholpromillage boven 0,51

Dagvaarding

-------

Snelheidsovertreding groot schip >20 meter:

Tot 2 km/uur

280,-

2-3 km/uur

420,-

3-4 km/uur

600,-

4-5 km/uur

900,-

Meer dan 5 km/uur te snel

1400,-

-------

Snelheidsovertreding klein schip <20 meter:

Tot 6 km/uur

90,-

6-15 km/uur

130,-

15-25 km/uur

200,-

35-45 km/uur

450,-

-------

Waterskiën

Waterskiën zonder uitkijk

230,-

Waterskiën in verboden gebied

230,-

-------

Varen zonder vaarbewijs

Met een klein schip tot 20 meter

550,-

Met een groot schip

1000,-

Geen vaarbewijs te tonen

85,-

-------

Overtredingen met snelle motorboot

Bestuurder jonger dan 18 jaar

210,-

Geen dodemansknop aanwezig

230,-

Geen reddingsvesten onder handbereik

45,- per opvarende

Boot niet geregistreerd

130,-

Geen registratiebewijs aan boord

90,-

Varen zonder brandblusser aan boord

140,-

Geen radarreflector voeren bij slecht zicht

170,-

-------

Zeilboot

Varen in verboden gebied

230,-

-------

Marifoon

Marifoon aan boord zonder bedieningscertificaat

250,-

Bedieningscertificaat niet aan boord

85,-

Onjuist gebruik marifoon

110,-

Niet voldoen aan meld- of uitluisterplicht

230,-

-------

Algemeen

Varen in verboden gebied

340,-

Ligplaats waar verbod geldt

230,-

Ankeren in verboden gebied

340,-

Hinderlijke waterbewegingen maken

230,-

Brug/sluis zonder groen licht af te wachten

230,-

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
120 euro voor een handvat tho _O-

• Thoit
Voor verwarmde handvaten valt dat toch wel mee. Volgens mij kosten de originele Yamaha handvaten dit ook.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

HTT-Thalan schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:24:
[...]

Volgens mij kun je je die arbeidskosten ook nog wel sparen, ziet eruit als simpel montagewerk.
Thoit schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:37:
[...]

Vind de arbeidskosten nog reuze meevallen. Zou zelf de onderdelen bestellen en het zelf vervangen, bespaart je een hoop geld. Zijn vooral wat hendeltjes en knipperlichten, dat is natuurlijk geen rocket science om te vervangen.
Was ik het normaal gesproken mee eens geweest, maar met de nieuwe banden erbij plus het feit dat hij al daar bij de garage staat en ik hem weer terug zou moeten slepen.. mogen zij het wel doen. Weet ik tenminste zeker dat het goed gebeurd ;)
steveman schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:28:
RvdH in "Het grote motortopic deel 21"

De koppelingsdeksel is even een geklieder met olie, maar voor de rest zou ik het lekker zelf doen...
Nee hoor, droge koppeling 8)
Verwarmd handvat. Maar die hoeft ook niet vervangen te worden :)

• kazzzdafke
wd200 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:38:
[...]

Ik verwacht vooral meer fun!
Al met een S1000R gereden? Voor mij is dat:

- Je kan ermee rijden als een mak lammetje
- Je kan er vlot mee rijden
- Je kant er sportief mee rijden
- Je kan er zeer sportief mee rijden
- ... Je kan er als een beest mee rijden dat je denkt van: wow.... tril tril...
- en een mix van hierboven

Voor mij komt de s1000r echt dicht bij de ideale motor voor wat ik ermee doe. Dus geen offroad enz :) maar wel multi inzetbaar op de weg, circuit, ...

Ik denk dat de speed dichtbij komt, wss de afwerking net iets beter is, maar de slik in de keel, de hooliganmodus, iets te platjes gaat zijn.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-12 13:00
@handschoenen ik gebruik altijd tuinhandschoenen van de Intratuin als ik aan de slag ga met motor of auto. Heb er altijd wel een paar tussen mijn gereedschap liggen. Voordeel is dat ze niet heel veel kosten en die latex coting aan de onderkant ook extra grip geeft.
sylvesterrr schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:57:
[...]

4km/h te hard (na correctie) binnen de bebouwde kom. :O Ik vind het vooral kut dat de boete zelf met 33,33% is verhoogd met administratiekosten. 8)7

Vaste flitspaal ergens in Delft
Ahh die heb ik ook al een keer gehad, vervelende plek omdat die weg sowieso uitnodigd tot harder rijden. Zeker als je vanaf de N470 afkomt.
[...]

[afbeelding]

Kan je niet een deel zelf installeren? Ik zie 200 euro aan arbeidskosten terwijl er genoeg onderdelen zijn die je in 2 tellen er weer op zet.

[ Voor 29% gewijzigd door aidanl op 12-04-2018 10:59 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• HTT-Thalan
Ben nu mijn tas aan het pakken oOo morgenavond naar de veluwe voor een allroad kampeertrip. 2 nachten kamperen met een allroad route van 110km, met hopelijk veel zand en grind enzo >:).

Van mijn vrouw voor mijn verjaardag een mooie ortlieb drybag gekregen waar zo'n beetje mijn hele kampeergerief in past (tent, slaapzak etc), exclusief de slaapmat helaas, die is te lang. Dan nog een rugzakje in de topkoffer met mijn electronica (camera's, powerbank enzo) en wat snacks. Voor de rit zelf een camelbak op mijn rug met 2.5liter water, en ik zal mijn nieuwe crosshelm gebruiken :Y. Ziet er naar uit dat ik de zijkoffers zelfs niet nodig zal hebben.

Er zit zelfs een compacte hangmat bij in om 's avonds lekker te relaxen met een boek :).

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Thoit schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:50:
[...]

Voor verwarmde handvaten valt dat toch wel mee. Volgens mij kosten de originele Yamaha handvaten dit ook.
De originele Yamaha handvaten met verwarmingselement kosten €163,- Is overigens wél erg mooi spul waarbij je ook geen extra kastjes en schakelaars in je cockpitje krijgt, de bediening zit gewoon netjes ín 't handvat verwerkt.

Ik heb dat spul al bijna twee jaar op m'n MT-10 zitten en dat bevalt dikke prima!! @Joopieboy heeft dat spul onlangs ook op z'n Suzuki GSX-R gemonteert :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

kazzzdafke schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:56:
[...]

Al met een S1000R gereden? Voor mij is dat:

- Je kan ermee rijden als een mak lammetje
- Je kan er vlot mee rijden
- Je kant er sportief mee rijden
- Je kan er zeer sportief mee rijden
- ... Je kan er als een beest mee rijden dat je denkt van: wow.... tril tril...
- en een mix van hierboven

Voor mij komt de s1000r echt dicht bij de ideale motor voor wat ik ermee doe. Dus geen offroad enz :) maar wel multi inzetbaar op de weg, circuit, ...

Ik denk dat de speed dichtbij komt, wss de afwerking net iets beter is, maar de slik in de keel, de hooliganmodus, iets te platjes gaat zijn.
Yamaha MT10 is net zo'n fiets. Aleen enige nadeel van die fiets is de kleine tank voor een redelijk dorstige motor..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Patrock schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:34:

Jullie wel eens een spiegeltje geraakt?
Yup van een tegenligger om precies te zijn. Die had moeite om op zijn eigen weghelft te blijven. Reed ook gewoon door. Ben er achteraan gegaan om even "verhaal" te halen. Laat me niet van de weg rijden tss :(

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:40
ToolkiT schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:44:
[...]

Yamaha MT10 is net zo'n fiets. Aleen enige nadeel van die fiets is de kleine tank voor een redelijk dorstige motor..
Ik hoor wel steeds meer goede verhalen over de MT10. Hoe rijdt die MT10 vergeleken met een Fazer? Ik heb vorig jaar voor een dag een Fazer gehuurd, maar vond het niks aan vergeleken met m'n eigen fiets (cbr600rr). Ook het rechtop zitten voelde ongewennig aan. :+

Mijn niet zo sportieve rijstijl zou niet passen bij een cbr600rr, vandaar deze vraag. :')

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
Ik vind de MT07 toch een stuk mooier dan die MT10.
Die koplampen zijn echt lelijk imo.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sylvesterrr schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:03:
[...]

Ik hoor wel steeds meer goede verhalen over de MT10. Hoe rijdt die MT10 vergeleken met een Fazer? Ik heb vorig jaar voor een dag een Fazer gehuurd, maar vond het niks aan vergeleken met m'n eigen fiets (cbr600rr). Ook het rechtop zitten voelde ongewennig aan. :+

Mijn niet zo sportieve rijstijl zou niet passen bij een cbr600rr, vandaar deze vraag. :')
'r ding rijdt PRE-CIES zoals @kazzzdafke hierboven al zei aangaande de BMW S1000R. Een vergelijk met de ondertusen "oude" FZ-1 (Fazer 1000) is eigenlijk ook niet goed te maken vanwege 't totaal andere motorblok wat er in de MT-10 gebruikt is. De MT-10 heeft 't blok van de 2017 R1 (Cross-Plane) waar een paar onderdelen van aangepast zijn. De R1 variant heeft bijvoorbeeld titanium drijfstangen terwijl de MT-10 "gewoon" ouderwetse gietijzeren drijfstangen heeft gekregen zodat er méér massa in 't blok kwam te zitten en de koppelkromme dus wat vlakker werd (de R1 is een redelijk hoogtoerige fiets, de MT-10 is óók onder in het toerenbereik al lekker vlot / sterk). In de Verenigde Staten heet de MT-10 ook weer FZ-1 :o

Qua Chassis (frame / vering / demping) zijn de 2017 R1 en de MT-10 100% identiek, je zou zelfs 't kuipwerk en de clip-on's van de R1 één op één over kunnen zetten op de MT-10 als je dat zou willlen.
Godoftwente schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:15:
Ik vind de MT07 toch een stuk mooier dan die MT10.
Die koplampen zijn echt lelijk imo.
De MT-07 en de MT-10 hebben maar twéé dingen gemeen.... Ze komen beide uit een Yamaha fabriek én hebben allebei de letters "MT" in de typeaanduiding. Oké ... Laat ik er drie overeenskomsten van maken: 't Zijn allebei motorfietsen >:)

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 12-04-2018 13:19 ]

• robertnld
  • Laatst online: 23-10 19:52
wimmel_1 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:35:
[...]

De originele Yamaha [url="https://www.yamaha-motor.eu/nl/producten/motoren/hyper-naked/mt-10-
De originele Yamaha handvatverwarming is heel erg goed. Niet de allergoedkoopste maar levert wel een hele tevreden motorrijder op. Een aanrader dus _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• aki345
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31
[...]

De originele Yamaha handvaten met verwarmingselement kosten €163,- Is overigens wél erg mooi spul waarbij je ook geen extra kastjes en schakelaars in je cockpitje krijgt, de bediening zit gewoon netjes ín 't handvat verwerkt.

Ik heb dat spul al bijna twee jaar op m'n MT-10 zitten en dat bevalt dikke prima!! @Joopieboy heeft dat spul onlangs ook op z'n Suzuki GSX-R gemonteert :+
Wel mooi spul. Mijn vriendin heeft ze op de XSR900, maar vindt ze niet warm genoeg worden. Moet zeggen dat de Oxfords op haar vorige motor veel warmer werden (en die op mijn Tracer 900) ook.
Dealer heeft nog naar de instellingen gekeken, maar dat stond allemaal ok.
[...]

Welke Fazer reed je?

Rechtop zitten vind ik persoonlijk wel lekker, ditto een breed stuur..

Een CBR600 heeft veel top end, terwijl de MT10 juist een koppelmonster is.. dat is anders, maar persoonlijk heb ik liever koppel, maar een beetje een 'boost' gevoel vind ik wel lekker, de MT07 vind ik om die reden ook niet zo'n prettig blok.. te linear.. ik hang continue in de toerenbegrenzer omdat ik niet het gevoel krijg hoe de opbouw loopt.. Bij de MT10 had ik dat niet.. die voelde als mijn Fazer8 op megasteroids..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

aki345 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:43:
[...]

Wel mooi spul. Mijn vriendin heeft ze op de XSR900, maar vindt ze niet warm genoeg worden. Moet zeggen dat de Oxfords op haar vorige motor veel warmer werden (en die op mijn Tracer 900) ook.
Dealer heeft nog naar de instellingen gekeken, maar dat stond allemaal ok.
Dan zal er waarschijnlijk toch iets niet helemaal goed staan in de instellingen van 't spul óf de accu en/of dynamo leveren niet genoeg spanning. Je kunt 3 niveau's qua accu/dynamo aangegeven waarbinnen je vervolgens ook weer 3 direct toegankelijke standen hebt welke je met de knopjes kan schakelen (= 9 standen, dus).

Als ik hier 't spul op de maximale stand zet dan word 't spel eigenlijk té heet om nog lekker te zijn.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
steveman schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:28:

Als je de motor schuin genoeg zet komt er niets uit. Had bij de mijne het achterwiel op een blok hout gezet zodat de motor net wat schuiner stond. Toen kwam er maar zo'n 100ml uit. Zet je de motor nog schuiner komt er niets uit. Je kan zelfs alle koppelingsplaten vervangen zonder dat er olie uitkomt als je maar schuin genoeg gaat :)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Willem30 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 08:31:
[...]

Ik heb eerst mijn eigen bruiloft over een maand en aansluitend een reis maar daarna ga ik gelijk wat kopen. :+
:N Dat is niet de juiste volgorde dude. Motor weg, trouwen, huwelijksreis.. Als je terug komt is er geen geld meer voor een motor :/

Ik zou die motor voor het huwelijk er nog ff snel doorheen drukken :P Dan weet de a.s bruid ook hoeveel geld er nog opgemaakt kan worden tijdens de huwelijksreis :+

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 12-04-2018 13:12 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• lolgast
Die Ducati Monster heeft een droge koppeling hoor, daar hoef je niets voor schuin te houden :+

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:54:
[...]

Ook handig als je hele olie over je lompe poten heen krijgt, scheelt net weer een beetje met direcht op je huid :+
Vaseline (paraffine) wordt ook gewoon van aardolie gemaakt hoor, dussuh :+

• kazzzdafke
Het zal em vandaag niet worden... Weer is niet echt lekker :/
Hopelijk morgen!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
kazzzdafke schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:34:
Hopelijk morgen!
Allang blij dat 't niet regent... gaan met die banaan! 8)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

kazzzdafke schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:34:
Hopelijk morgen!
Volgende week is het lekker 20+, gaat het rubber mooi plakken (met die supercorsa's geen overbodige luxe)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:23

Vrijdag

De Zwarte

Destruction schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:11:
[...]

:N Dat is niet de juiste volgorde dude. Motor weg, trouwen, huwelijksreis.. Als je terug komt is er geen geld meer voor een motor :/

Ik zou die motor voor het huwelijk er nog ff snel doorheen drukken :P Dan weet de a.s bruid ook hoeveel geld er nog opgemaakt kan worden tijdens de huwelijksreis :+
Dat dus. Moto's before ho's trouwen :P

Want daarna "is er geen geld voor/te gevaarlijk/een minivan is praktischer/we moeten wel drie keer per jaar op vliegvakantie/undsoweiter".

Afbeeldingslocatie: https://badasshelmetstore.com/wp-content/uploads/Biker-Quote-002.jpg

:P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:37

Secsytime

Automagisch

[...]

Zoveel kost trouwen toch niet? Rond de 100 euro aan het loket?

• Chakotay
Secsytime schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:50:
[...]

Gratis zelfs op het juiste moment, bij de meeste gemeentes op maandagochtend.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:51:
[...]

Gratis zelfs op het juiste moment, bij de meeste gemeentes op maandagochtend.
De eigenlijke rekening komt later pas...... :/

:)

• lolgast
De gemiddelde bruiloft in NL kost tegenwoordig €15.000. Ik heb ze vorig jaar ook uitgegeven... ;)

Maandagochtend is bij sommige gemeenten nog gratis, maar bij een aantal inmiddels ook al niet meer. Sowieso is dat echt letterlijk naar binnen, tekenen, naar buiten. Per persoon 2 mensen mee, niks feestelijks aan.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

lolgast schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:58:
De gemiddelde bruiloft in NL kost tegenwoordig €15.000. Ik heb ze vorig jaar ook uitgegeven... ;)

Maandagochtend is bij sommige gemeenten nog gratis, maar bij een aantal inmiddels ook al niet meer. Sowieso is dat echt letterlijk naar binnen, tekenen, naar buiten. Per persoon 2 mensen mee, niks feestelijks aan.
Voor 15.000 euro ga ik liever 3 maanden naar Bora Bora, dan een dag een groot feest ;)

• kazzzdafke
steveman schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:36:
[...]

Volgende week is het lekker 20+, gaat het rubber mooi plakken (met die supercorsa's geen overbodige luxe)
Vwalla, ook mijn idee :)

testen = goed testen :D

• Willem30
[...]

Haha :P
De bruid weet heel goed dat ik er een ga kopen. Ik heb er een spaarpotje voor. Lang leve de huwelijkse voorwaarden. :+

• A13X
  • Laatst online: 23:27

A13X

Dude

[...]
Wanneer gebruik jij dat dan? Op de zomer avonden of in de regenbuien van en naar Huybers :+
[...]

Een FZ1N is nou niet bepaald langzaam te noemen, en je kunt hem best aardig kietelen zonder dat het een godsvermogen kost. Ben zelf al begonnen met een PC in te bouwen maar een ECU flash gaat er denk ook nog wel komen.

Awesome

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Raym09 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:16:
[...]

Wanneer gebruik jij dat dan? Op de zomer avonden of in de regenbuien van en naar Huybers :+

>>Knipperdeknip<<
Ik rijd stiekem best wel wat vaker met temperaturen rond of zelfs ónder 't vriespunt met dat ding hoor :) . In de Eifel is 't bijvoorbeeld ook in de maand Mei nog érg koud in de vroege ochtend uren 8)

P.S. Zaterdag ga ik naar Drachten voor een rondje "Grunn" met wat vrienden / kennisen ... Afspraak is om daar om 09:00 uur te zijn dus ik zet dat spel ook dan maar aan als ik vanuit huis vertrek :9

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 12-04-2018 14:28 ]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

wimmel_1 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:22:
[...]

Ik rijd stiekem best wel wat vaker met temperaturen rond of zelfs ónder 't vriespunt met dat ding hoor :) . In de Eifel is 't bijvoorbeeld ook in de maand Mei nog érg koud in de vroege ochtend uren 8)

P.S. Zaterdag ga ik naar Drachten voor een rondje "Grunn" met wat vrienden / kennisen ... Afspraak is om daar om 09:00 uur te zijn dus ik zet dat spel ook dan maar aan als ik vanuit huis vertrek :9
Zal wel even zwaaien als ik een blauwe MT-10 voorbij zie komen :*)

Edit: Een rondje Grunn is trouwens niet compleet zonder de N976 gereden te hebben!

[ Voor 6% gewijzigd door Secsytime op 12-04-2018 14:46 ]

• Thoit
Hoeveel lengt een nieuwe ketting ongeveer? Heb mijn setje voor de KTM om te bouwen naar Supermoto binnen, en de ketting moet op maat gemaakt worden.

Had zelf in gedachten om de kettingspanners vrij vooraan te zetten met de ketting op maat te maken, omdat de ketting waarschijnlijk in het begin toch een aantal keren opnieuw gespannen moet worden. Of de spanners gewoon in het midden zetten?

• PilatuS
  • Niet online
Thoit schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:52:
Hoeveel lengt een nieuwe ketting ongeveer? Heb mijn setje voor de KTM om te bouwen naar Supermoto binnen, en de ketting moet op maat gemaakt worden.

Had zelf in gedachten om de kettingspanners vrij vooraan te zetten met de ketting op maat te maken, omdat de ketting waarschijnlijk in het begin toch een aantal keren opnieuw gespannen moet worden. Of de spanners gewoon in het midden zetten?
Een nieuwe ketting rekt niet altijd uit. Bij mijn vorige ketting heb ik de eerst 10.000km niet hoeven spannen na montage.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Thoit schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:52:

Da's minimaal. Als jij de spanners op ~¾ van de minimale lengte zet en er voor zorgt dat de ketting op dát moment de juiste speling heeft dan ga je die kettingset nétjes volledig op rijden op voorwaarde dat je, op het moment je achterste kettingwiel lichtelijke neigingen krijgt om haaietanden te gaan vormen, het voorste kettingwiel tijdig vervangt voor een vers exemplaar.

Een kettingset zou (IMHO) eigenlijk ook moeten bestaan uit één ketting, één kettingwiel voor op de "hub" én twéé kettingwielen voor op de uitgaande as van de versnellingsbak.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 12-04-2018 15:23 ]

• Thoit
Thanks, dan zet ik de spanners gewoon in het midden en kort de ketting daarop in. Alles is nieuw, dus voortandwiel, achtertandwiel en ketting. Rijd als supermoto namelijk een andere vertanding dan als enduro.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

269uuro voor mijn fiets :X

overweeg het ook nog
Secsytime schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:06:
[...]

Voor 15.000 euro ga ik liever 3 maanden naar Bora Bora, dan een dag een groot feest ;)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 20% gewijzigd door steveman op 12-04-2018 15:35 ]

• Chakotay
@steveman voor als je je je op het laatste moment toch bedacht en hard weg wilde kunnen rennen? :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Secsytime schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:06:
[...]

Dan koop ik liever dit. Langer plezier van :9 wel met het verlaagde zadel anders kom ik niet bij de grond :+

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rideapart.com/wp-content/uploads/2017/12/ruiz1712142749-A-770x440.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 12-04-2018 15:42 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:42:
[...]

Dan koop ik liever dit. Langer plezier van :9 wel met het verlaagde zadel anders kom ik niet bij de grond :+

[afbeelding]
Ik mag hopen dat je toch wel twee van dat soort fietsen aan kunt gaan schaffen voor dat bedrag (15K!!)? Dit is overigens de éérste Kawa sinds tijden waarvan de uitlaat niet direct vervangen hoeft te worden om "estetisch verantwoord" te kunnen zijn/blijven ;)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:56:
[...]

Ik mag hopen dat je toch wel twee van dat soort fietsen aan kunt gaan schaffen voor dat bedrag (15K!!)? Dit is overigens de éérste Kawa sinds tijden waarvan de uitlaat niet direct vervangen hoeft te worden om "estetisch verantwoord" te kunnen zijn ;)
Beginprijs is zo rond de 12k helaas ;(

Ik zou het trouwens wel erg gaaf vinden als ze hier een wat lichtere versie van zouden maken. Deze heeft als basis het Z900 frame. Als ze ook zoiets zouden doen met de Z650...

* Vrijdag hoopt tegen beter weten in...

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Ik mag hopen dat je toch wel twee van dat soort fietsen aan kunt gaan schaffen voor dat bedrag (15K!!)? Dit is overigens de éérste Kawa sinds tijden waarvan de uitlaat niet direct vervangen hoeft te worden om "estetisch verantwoord" te kunnen zijn/blijven ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oY0gIRO.png

Hopen staat een ieder vrij, maarre...

• Patrock

Patrock

[...]

Heb een paar uur op de z900rs mogen rijden, en inderdaad, dat uitlaatje geeft ook nog eens een leuk geluid!(als je het gas er op zet)
verder fijne motorfiets die heerlijk aanvoelt in de bochten, en gasrespons is uitstekend!
Het voorwiel kwam bij het optrekken van het stoplicht omhoog terwijl ik het niet verwachte. Vervolgens kon ik hem makkelijk rustig laten zakken. Vond hem voor mij wel aan de lage kant, en een beetje saai door hoe soepel alles gaat. Maar echt een leuke motor is het zeker.

Wat ik een echt drama vond, is dat het tellerwerk ook een eco symbooltje heeft die aangeeft of je economisch rijdt.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07

Exigence

dnkroz

Raym09 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:43:
[...]

Ach ik heb met zo'n geintje ooit een brandwond van 15cm x 5cm opgelopen :-(

Op vakantie in Thailand stukje met de crossmotor naar shark bay onderweg. Draai 180 graden van onverhard/slechte staat over naar verhard door een stel sporen heen, begint er halverwege toch een of andere hippie links achter mij moord en brand te schreeuwen. Naja toen lag de honda 250cc crossmotor al op zijn kant met mijn linkerbeen tussen de uitlaat en de voorvork in. Volgens hem maar beter want de weg naar beneden was enorm gevaarlijk, nou gelukkig dan maar.

Motor opgepakt, omhoog naar die plek waar hij stond geduwd, naar beneden gelopen......WTF ***hippie is zeker high geweest, de weg eindigde namelijk.....op het strand :F

Kon ik die vakantie voor de 2e keer naar de EHBO post, paar dagen ervoor had een Thai een sterk staaltje targetfixatie gehad op mijn achterwiel. 8)7
Ah, de bekende "Thai Tattoo" >:)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:00:
[...]
Beginprijs is zo rond de 12k helaas ;(

Ik zou het trouwens wel erg gaaf vinden als ze hier een wat lichtere versie van zouden maken. Deze heeft als basis het Z900 frame. Als ze ook zoiets zouden doen met de Z650...

* Vrijdag hoopt tegen beter weten in...
Als die machine als basis de ZX10 had gehad dan zou ik die 12K nog enigzinds kunnen verklaren maar nú staat 't apparaat (hier in Nederland) gewoon véél te duur in de markt volgens mij. Is wel jammer want 't is gewoon een érg mooie "retro" look-alike waar veel interesse voor bestaat.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

wimmel_1 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:12:
[...]

Als die machine als basis de ZX10 had gehad dan zou ik die 12K nog enigzinds kunnen verklaren maar nú staat 't apparaat (hier in Nederland) gewoon véél te duur in de markt volgens mij. Is wel jammer want 't is gewoon een érg mooie "retro" look-alike waar veel interesse voor bestaat.
Vind veel motoren wel erg duur in NL hoor.. en dan ontzettend weinig "nieuwe" electronica die al jaren in de automotive te verkrijgen is.

• PilatuS
  • Niet online
Holy shit :P

• lolgast
Maar gelukkig gewoon in beschermende kleding dus dat is een fijne gedachte :)

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12 09:15
lolgast schreef op donderdag 5 april 2018 @ 20:38:
Via de KNMV geen problemen mee gehad bij het afsluiten vorig jaar. Maar was inmiddels wel 4 jaar geleden dat ik hem kwijt was geweest
Het verzekeren is gelukt.
Ik kon uiteindelijk toch terecht via het KNMV, ik moest wel telefonisch contact met ze opnemen :)
Bikerpolis.nl wou mij ook weer accepteren.

ANWB, Moto73 & OHRA wouden er niet aan beginnen :p

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:45
[...]

Wat je zegt inderdaad. Die rare toeters die Kawasaki er tegenwoordig op zet :? Koop je een nieuwe fiets, kun je gelijk in de buidel tasten voor een fatsoenlijke uitlaat.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02:43

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

KNMV schreef op donderdag 12 april 2018:
UPDATE: stand van zaken afsluiting Lekdijk

KNMV - 12 april, 2018
De gemeenteraad van Lopik heeft besloten om de Lekdijk van 1 maart tot 1 oktober definitief af te sluiten voor motorrijders. Ze kwamen tot dit besluit na een vorig jaar uitgevoerde pilot en op die manier leek een einde te komen aan een dossier dat een historie van ruim twintig jaar kent. Als belangenbehartiger van motorrijdend Nederland blijven we echter strijd voeren om alsnog de dijk weer open te stellen voor motorrijders. Daarbij hebben we onze krachten gebundeld met de MAG en is een advocaat op het dossier gezet. Een eerste actie in de vorm van een bezwaarschrift is inmiddels genomen. Waarschijnlijk zal het daardoor uitlopen op een rechtszaak. Het is en blijft een ingewikkeld dossier voor alle partijen die betrokken zijn bij de afsluiting of openstelling van de Lekdijk.

Toegankelijk blijven
Dijkbewoners ervaren al ruim twee decennia overlast van motorrijders, waarbij de meeste klachten gaan over het geluidsniveau van de motoren en het hard rijden. De KNMV hinkt op twee gedachten in deze kwestie. We komen graag op voor de motorrijders, want in de basis vinden we dat dijkwegen tot de openbare weg behoren en dus toegankelijk moeten blijven voor alle verkeersdeelnemers. Daarentegen hebben we ook begrip voor bewoners van de dijk, die jaarlijks vele motorrijders langs hun huizen krijgen en daarbij last ondervinden van het geluidsniveau en de hoge snelheid.
Er is echter ook een grote groep motorrijders die zich keurig gedraagt op de dijken en dat heeft de balans voor de KNMV doen uitslaan om in actie te komen om de afsluiting op te laten heffen. De reden dus ook dat we een advocaat in de arm hebben genomen. Uiteraard blijven we je updates geven als er nieuws te melden valt over de Lekdijk.
MAG en KNMV weer op dijkenjacht.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

want in de basis vinden we dat dijkwegen tot de openbare weg behoren en dus toegankelijk moeten blijven voor alle verkeersdeelnemers
Oplossing: Bewoners kopen de weg zelf, dan wordt het een privé terrein. Kunnen ze zelf lekker scheuren in hun auto's en hebben de wielrenners weer ruimte. En motorrijdend Nederland verplaatst zich naar een andere route.

Iedereen wint :P

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-12 08:06
Ik ben benieuwd welke kleur zijn onderbroek is na deze 'ervaring'.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

:o :X Hoe gebeurt zoiets eigenlijk? En als het je overkomt, wat kan je dan het beste doen? Gas loslaten? Gas erbij? Remmen of juist niet?

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Vrijdag schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:48:
[...]

Oplossing: Bewoners kopen de weg zelf, dan wordt het een privé terrein. Kunnen ze zelf lekker scheuren in hun auto's en hebben de wielrenners weer ruimte. En motorrijdend Nederland verplaatst zich naar een andere route.

Iedereen wint :P
Ik ben het er in zoverre mee eens, dat een weg waar wij (ook, deels) wegenbelasting voor betalen, of anders gezegd, een weg die ook onderhouden wordt van het geld dat wij in de pot voor wegenbelasting gooien, dat dat een weg moet zijn waar wij dan ook mogen rijden.

Nou kom ik nooit in de buurt van die Lekijk, dus zolang het daarbij blijft heb ik nergens last van. Maar toch, eigenlijk wil ik gewoon korting op de wegenbelasting :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02:43

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Destruction schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:15:
[...]

Ik ben het er in zoverre mee eens, dat een weg waar wij (ook, deels) wegenbelasting voor betalen, of anders gezegd, een weg die ook onderhouden wordt van het geld dat wij in de pot voor wegenbelasting gooien, dat dat een weg moet zijn waar wij dan ook mogen rijden.

Nou kom ik nooit in de buurt van die Lekijk, dus zolang het daarbij blijft heb ik nergens last van. Maar toch, eigenlijk wil ik gewoon korting op de wegenbelasting :+
Er worden ook fietspaden aangelegd, daar mag je ook niet rijden.
Discriminatie op basis van vervoersmiddel is een beter argument.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Grubeater schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:19:
[...]

Dat ik op fietspaden niet mag rijden klinkt een heel stuk logischer ;)

Maar het idee van de omwonenden van de Lekdijk die zelf eigenaar worden en op die manier bepalen wat wel en niet welkom is, klinkt mij als een prima alternatief :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32
Grubeater schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:19:
[...]

Tsja, ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt als er constant motoren rijden die hard rijden en herrie maken. Blijkbaar kan er niet gehandhaafd worden op geluid en snelheid daar, dan maar een verbod

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

418O2 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:31:
[...]

Tsja, ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt als er constant motoren rijden die hard rijden en herrie maken. Blijkbaar kan er niet gehandhaafd worden op geluid en snelheid daar, dan maar een verbod
Ik kan me de ergernis van de bewoners ook wel voorstellen maar een verbod vind ik te ver gaan. Zet dan om de zoveel tijd een controleunit neer. Kan je ook nog bonnen schrijven voor milieudelicten (of is dat alleen in Duitsland?)

In mijn ervaring (n=1 en ik rij daar niet dagelijks) zijn het echt niet alleen motoren die voor gevaarlijke situaties zorgen. Scheurende Volvo stations/Golfjes/oldtimers, Tour de France wanende wielerpeletons etc. zorgen nu ook niet echt voor veilige situaties daar.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32
Vrijdag schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:38:
[...]

Ik kan me de ergernis van de bewoners ook wel voorstellen maar een verbod vind ik te ver gaan. Zet dan om de zoveel tijd een controleunit neer. Kan je ook nog bonnen schrijven voor milieudelicten (of is dat alleen in Duitsland?)

In mijn ervaring (n=1 en ik rij daar niet dagelijks) zijn het echt niet alleen motoren die voor gevaarlijke situaties zorgen. Scheurende Volvo stations/Golfjes/oldtimers, Tour de France wanende wielerpeletons etc. zorgen nu ook niet echt voor veilige situaties daar.
We zijn een loud minority :)

• PilatuS
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:09:
[...]

:o :X Hoe gebeurt zoiets eigenlijk? En als het je overkomt, wat kan je dan het beste doen? Gas loslaten? Gas erbij? Remmen of juist niet?
Bij hem vemoed ik dat het gekomen is door het voorwiel iets omhoog te laten komen. Als je die dan niet recht neerzet kan je in zo'n wobble komen. Je ziet het wel vaker bij mensen die wheelies maken en het voorwiel niet recht terug op de grond laten komen. Ietjes scheef maakt niet, maar net wat te veel wel. Verder helpt een stuurdemper dit te voorkomen. Een andere oorzaak is een motor die niet goed in balans is. Achterkant te ver verlaagd bijvoorbeeld. Bij sommige motoren kan het verkeerde ruitje zelfs een oorzaak zijn. Heb wel eens een filmpje gezien van iemand waarbij de motor in een wobble kwam door puur de handen van het stuur af te doen bij iets van 50km/u. Dan is er dus iets goed mis met de setup van de motor.

Van wat ik weet kan je er weinig aan doen. De achterrem erbij pakken zou kunnen helpen, maar het komt maar zelden voor dat mensen niet crashen als het gebeurt.

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 12-04-2018 22:53 ]

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-12 13:03

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Vandaag m'n eerste motor gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://img.photobucket.com/albums/v507/Xilantof/af0f4e08-fc17-4367-a927-9296cd0f6904.jpg

Blij mee.

Fotonerd

• PilatuS
  • Niet online
Xilantof schreef op donderdag 12 april 2018 @ 23:01:
[afbeelding]

Blij mee.
Doe je goed voor een eerste motor :)

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-12 13:03

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

PilatuS schreef op donderdag 12 april 2018 @ 23:09:
[...]

Doe je goed voor een eerste motor :)
Had al wat gespaard. En na wat proefrijden was dit vooral een makkelijke motor wat erg vertrouwd voelde. Eerst lekker kilometers maken en écht leren rijden.

Fotonerd

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Xilantof schreef op donderdag 12 april 2018 @ 23:01:
[afbeelding]

Blij mee.
Mooie handkappen, heb ik ook ! :+

Is dat een 700 of een 750?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

418O2 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:39:
[...]

We zijn een loud minority :)
Zullen we dan maar de "discrminatie kaart" trekken? :9
PilatuS schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:47:
[...]

Bij hem vemoed ik dat het gekomen is door het voorwiel iets omhoog te laten komen. Als je die dan niet recht neerzet kan je in zo'n wobble komen. Je ziet het wel vaker bij mensen die wheelies maken en het voorwiel niet recht terug op de grond laten komen. Ietjes scheef maakt niet, maar net wat te veel wel. Verder helpt een stuurdemper dit te voorkomen. Een andere oorzaak is een motor die niet goed in balans is. Achterkant te ver verlaagd bijvoorbeeld. Bij sommige motoren kan het verkeerde ruitje zelfs een oorzaak zijn. Heb wel eens een filmpje gezien van iemand waarbij de motor in een wobble kwam door puur de handen van het stuur af te doen bij iets van 50km/u. Dan is er dus iets goed mis met de setup van de motor.

Van wat ik weet kan je er weinig aan doen. De achterrem erbij pakken zou kunnen helpen, maar het komt maar zelden voor dat mensen niet crashen als het gebeurt.
Ah bedankt, dus het is vooral een niet goed uitgevoerde wheelie waarmee je daar het meeste kans op hebt. Nuja buiten dan als de motor niet goed is afgesteld.
Zo'n stuurdemper is toch die "zuiger" die vaak bij supersports zit? Ik vroeg me al af waar dat voor was.

Lijkt me doodeng om zoiets mee te maken trouwens, mijn broek zou goed volzitten :X ;(

• PilatuS
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 12 april 2018 @ 23:34:
[...]
Ah bedankt, dus het is vooral een niet goed uitgevoerde wheelie waarmee je daar het meeste kans op hebt. Nuja buiten dan als de motor niet goed is afgesteld.
Zo'n stuurdemper is toch die "zuiger" die vaak bij supersports zit? Ik vroeg me al af waar dat voor was.

Lijkt me doodeng om zoiets mee te maken trouwens, mijn broek zou goed volzitten :X ;(
Wanneer je motor origineel/goed is qua vering en verhogen/verlagen hoef je er geen zorgen over te maken, helemaal als je netjes je handen aan het stuur hebt en geen gekke dingen zoals wheelies doet. Over het algemeen moet je flink gekke dingen doen om in zo'n wobble te komen :)

De stuurdemper is inderdaad een soort zuiger dit het stuur/voorvork verbind met de rest van de motor om de boel stabiel te hoouden :) Meestal verbind die de kroonplaat met de tank, maar hij kan overal op de voorvork zitten en dan met het frame verbonden zijn. Er zijn ook motoren waarbij je ze niet eens ziet omdat ze onder de kappen zitten.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:45
PilatuS schreef op donderdag 12 april 2018 @ 23:43:
[...]

Wanneer je motor origineel/goed is qua vering en verhogen/verlagen hoef je er geen zorgen over te maken, helemaal als je netjes je handen aan het stuur hebt en geen gekke dingen zoals wheelies doet. Over het algemeen moet je flink gekke dingen doen om in zo'n wobble te komen :)
Nou, ik kan me herinneren dat het bij een MT09 Tracer heel makkelijk ging ;)

• Willem30
Secsytime schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:50:
[...]

Haha, maandagochtend is het gratis zelfs. :+ Nee, van de bruiloft had ik qua kosten al een leuk motortje kunnen kopen. -O- Maar komt goed. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Willem30 op 13-04-2018 07:57 ]

• lolgast
PilatuS schreef op donderdag 12 april 2018 @ 23:43:
[...]

@InZane zei het ook al, maar daar zijn de eigenaren van de Tracer het niet mee eens :+

• kazzzdafke
Vrijdag schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:09:
[...]

Blijkbaar: niet proberen tegen de gaan maar het gas erop. Dat zou kunnen helpen.
Remmen of tegenhouden verergert het alleen maar.
Verder is de oplossing natuurlijk volledig tegen de natuur in :)
...en een goeie stuurdemper installeren :)

• Patrock

Patrock

Gek in een golfje vandaag ook weer gezien. Op de a73 afslag Wijchen, reed samen op met een andere motorrijder die op dat moment voor mij reed. vrachtwagen linksachter ,cabine thv. achterwiel van mij die rechtdoor gaat. en had een autolengte tussen mij en de motorrijder voor mij zitten. Op het taartpunt aan hoor ik ineens die vrachtwagen toeteren, en komt er een golfje voorbij de vrachtwagen geschoten om nog snel in te voegen op de afslag. Gelukkig zat er net genoeg ruimte tussen ons in. maar wat een gek.

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
kazzzdafke schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:36:
[...]

Blijkbaar: niet proberen tegen de gaan maar het gas erop. Dat zou kunnen helpen.
Remmen of tegenhouden verergert het alleen maar.
Verder is de oplossing natuurlijk volledig tegen de natuur in :)
...en een goeie stuurdemper installeren :)
Trek een wheelie en je hebt dit probleem niet meer _O-
Pagina: 1 ... 46 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht