De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Het leven is te kort om geduld te hebben!

Dat profiel van die voorband van de BMW...
Van mij mag het mooie weer wel blijven
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR
I have stability. The ability to stab.
Van de (zeer) beperkte kennis die ik van het circuit heb moet je volgens mij altijd beginnen in de eerste groep, waar textiel gewoon toegestaan is?Godoftwente schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:36:
Tjah, dat kan. Maar krijg toch de neiging om deze zomer maar direct eens bij een circuit langs te gaan. Lijkt me geweldig. En dan is een leren pak toch wel een must.
Was @SmurfLink op visite?Ophidian schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:53:
Gespot op mijn werk vanochtend
[afbeelding]
Dat profiel van die voorband van de BMW...
Van mij mag het mooie weer wel blijven
[afbeelding]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Was het maar zo
Nuja, je auto staat daar tochSmurfLink schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:59:
[...]
Was het maar zo![]()
Dan was z'n Kawa waarschijnlijk niet meer zo mooi glimmend maar beetje bedekt met kwijl
Hahaha oh die had ik nog niet eens gezien.Is wel dezelfde kleur ja!
Kan iemand trouwens de mooiweer-rijders weer terug in hun blik stoppen tijdens de ochtendspits? Fijne lui die wel midden op de streep gaan rijden, maar dan vervolgens niet of met max 2 kph verschil gaan filteren. Kssst!
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Congrats!Godoftwente schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:41:
Hoppa! vandaag de AVB binnen![]()
[...]
Kijken klinkt goed. Ben blij dat ik van het AVB examen af ben.
Mocht ik tegen die tijd mijn rijbewijs binnen hebben, dan kom ik misschien nog wel even langs wippen.
Maar heb voor dit jaar al genoeg AVB oefeningen gedaan.
Overigens vandaag ook even langs de motorshop geweest om een idee te krijgen van de kosten van pak en accessoires, maar wat is al dat spul duur. Daar gaan de duur verkregen centjes![]()
Overweeg om tweedehands leren pak te kopen via marktplaats, scheelt alweer een paar honderdjes.
Weet niet wat voor maat je hebt, maatje van me heeft net nieuwe kleren gekocht, omdat de oude allemaal miskoop waren (hij wilde toch een andere style). Zen "oude" kleren heeft die denk ik 2-3 keer gedragen xD
Nou ben ik dan misschien als énige hier die wel benieuwd is naar dát wat je op dat adres wil gaan zoekenVrijdag schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:57:
[...]
LeasenIk vind het maar niks, tenzij het van je werk is. Je kan beter óf doorsparen óf een X-dehandsje nemen. Maar dat vind ik dan
Bovendien, als je een X-dehandsje gaat kopen, dan komt gewoon tout motorrijdend GoT met je mee om dat ding te beoordelen
en de verkoper te intimideren "we weten waar jouw 127.168.1.1 staat!"![]()
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
dat vroeg ik me ook al af toen ik het las maar dacht, ach laat ook maar
Herkenbaar. Wat ik vroeger meestal deed is gewoon een baan naar rechts gaan tussen de autos (mits 3 baans) om even die persoon in te halen als het echt te traag ging. Meestal lieten ze mij er wel voor, wat ik overigens in het begin ook voor andere deed.PilatuS schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:46:
Je hebt in de file soms ook wel gasten die flink doorrijden. Had er een tijdje terug 1tje achter mij die al een paar 100 meter op mijn kont zat terwijl ik echt niet langzaam ging. Dus maar even invoegen, hem er langs laten en terug naar filteren. Heb ook wel eens achter iemand gezeten die aan zijn rijstijl liet zien alsof het de eerste keer filteren was. Ik zat al een kilometer of wat achter hem, maar even aan de kant gaan, ho maar. Nog een kilometer of 2 verder was het een treintje geworden omdat er inmiddels 3 man achter mij zat. Dan laat je 4 mensen achter je wachten omdat je zelf als een slak door de file rijd.
Heb ook een keer een K1600GT voor me gehad die op een aardig tempo al het stilstaand verkeer ervoor uit elkaar wist te drijven, daar was het wel fijn om achteraan te rijden
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Als de Suzuki vanavond niks word, weet ik ook nog een CB450s voor 200 euri's (vraagprijs) te staan:
http://www.motor-forum.nl...onda-CB450S-met-werk.html
ik vind hem wat tam, maar misschien is er wat leuks van te maken. De CB500 was lekker fel, maar dit ding doet me qua rijgedrag eigenlijk heel tam aan. Zal wel met de motorkarakteristiek te maken hebben zeker? Grote 1-cylinder tegen een P-twin.
Perfect zal het toch waarschijnlijk niet gaan zitten. Ik ben nogal slank voor mijn lengte.PilatuS schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:40:
Als je een 2e hands pak kan vinden dat je goed zit is daar niets mis mee natuurlijk. Het zal dan niet overal even perfect zitten, maar verder is het geen enkel probleem.
Ziet er goed uit, zal eens kijken.
@Secsytime Maat 52 denk ik.
Is dit nog te herstellen?
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik zou gewoon rondkijken voor gebruikte vorkpooten. Als je hier nieuwe keeringen op zet gaat het sowieso wel weer een keer lekken. Doe het dan goed en zet er nieuwe in. Denk dat gebruikte poten niet veel duurder zullen zijn dan de bestaande laten polijsten / coaten.iMars schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:14:
Ik had laatst gevraagd of steenslag op een voorvork hersteld kan worden, of dat het toch echt vervangen moet worden. Heb gisteravond even een fototje gemaakt. Het ziet er naar mijn mening niet echt ernstig uit, maar kennelijk erg genoeg om een oliekeerringen kaput te maken:
[afbeelding]
Is dit nog te herstellen?
Zijn er nog aanbevolen websites waarop gebruikte poten worden aangeboden? Iemand gaf als tip Boonstra Parts maar daar hebben ze geen vorken/binnenpoten van SV1000.Thoit schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:53:
[...]
Ik zou gewoon rondkijken voor gebruikte vorkpooten. Als je hier nieuwe keeringen op zet gaat het sowieso wel weer een keer lekken. Doe het dan goed en zet er nieuwe in. Denk dat gebruikte poten niet veel duurder zullen zijn dan de bestaande laten polijsten / coaten.
Een nieuwe binnenpoot kost iets van €200~€250.
Vaak kan je via Marktplaats bedrijven / mensen vinden die specifieke merken / modellen slopen. Ook kan je kijken of er een forum is specifiek voor jouw model of MF en daar navragen.iMars schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:13:
[...]
Zijn er nog aanbevolen websites waarop gebruikte poten worden aangeboden? Iemand gaf als tip Boonstra Parts maar daar hebben ze geen vorken/binnenpoten van SV1000.
Anders is nieuw kopen natuurlijk ook nog goed te doen.
Ik ben zelf meestal wel fan van motorparts online, dat is een centrale toko waar tientallen sloperijen bij zijn aangesloten. Redelijk hoge verzendkosten, maar veel aanbod.iMars schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:13:
[...]
Zijn er nog aanbevolen websites waarop gebruikte poten worden aangeboden? Iemand gaf als tip Boonstra Parts maar daar hebben ze geen vorken/binnenpoten van SV1000.
Ik heb hier geen goede ervaring mee. De staat van een onderdeel is op een foto lastig te beoordelen. Daarnaast heb ik een keer 3 weken zitten wachten op een onderdeel. Zero response op de mail .Chakotay schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:19:
[...]
Ik ben zelf meestal wel fan van motorparts online, dat is een centrale toko waar tientallen sloperijen bij zijn aangesloten. Redelijk hoge verzendkosten, maar veel aanbod.
Ik ga zelf liever mp af opzoek naar onderdelen eerst kijken en keuren dan kopen.
Ik heb nog wel een oude jas op zolder liggen.. mag je wel hebben maar verzenden/ophalen word wat prijzig.. maar als je toevallig ooit in de buurt (Reading, UK) bent..Godoftwente schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:57:
[...]
Perfect zal het toch waarschijnlijk niet gaan zitten. Ik ben nogal slank voor mijn lengte.
[...]
Ziet er goed uit, zal eens kijken.
@Secsytime Maat 52 denk ik.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Haha, dat is inderdaad wel een stukje om rijden.ToolkiT schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:54:
[...]
Ik heb nog wel een oude jas op zolder liggen.. mag je wel hebben maar verzenden/ophalen word wat prijzig.. maar als je toevallig ooit in de buurt (Reading, UK) bent..
Heb ook nog wel oude motorkleding en scooterkleding in huis liggen, maar heb liever wat dat van mijzelf is, en in mijn maat.
Hier ook al een aantal keer gebruik gemaakt van die website ja. Soms haal ik het op, soms wordt het verzonden. Tot op heden geen slechte ervaringen mee gehad. Onder andere kuipdelen gehaald, die waren precies zoals beschrevenChakotay schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:19:
[...]
Ik ben zelf meestal wel fan van motorparts online, dat is een centrale toko waar tientallen sloperijen bij zijn aangesloten. Redelijk hoge verzendkosten, maar veel aanbod.
Gratz!Godoftwente schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:41:
Hoppa! vandaag de AVB binnen![]()
[...]
Kijken klinkt goed. Ben blij dat ik van het AVB examen af ben.
Mocht ik tegen die tijd mijn rijbewijs binnen hebben, dan kom ik misschien nog wel even langs wippen.
Maar heb voor dit jaar al genoeg AVB oefeningen gedaan.
Overigens vandaag ook even langs de motorshop geweest om een idee te krijgen van de kosten van pak en accessoires, maar wat is al dat spul duur. Daar gaan de duur verkregen centjes![]()
Overweeg om tweedehands leren pak te kopen via marktplaats, scheelt alweer een paar honderdjes.
Wat voor maat heb je? ik heb nog wel her en der wat spul liggen.
Waaronder een gloednieuwe alpinestars broek waterdicht en ik dacht maat xl long.
Bedankt!kneusteun schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:16:
[...]
Gratz!
Wat voor maat heb je? ik heb nog wel her en der wat spul liggen.
Waaronder een gloednieuwe alpinestars broek waterdicht en ik dacht maat xl long.
Nou, voor iedereen dan maar gelijk:
Ik ben opzoek naar een pak maat M, leer. hoeft niet perse waterdicht te zijn. (jas en broek)
Heb een lang en smal postuur, iets van 187 cm lang, en weeg iets van 63kg. (Ik weet het, kom gewoon niks aan, hoeveel ik ook eet
Zoek ook nog laarzen maatje +-42.
Handschoenen maatje M.
Alles in categorie veiligheid+, zodat ik er evt. mee op het circuit kan.
Mocht je wat hebben liggen, nieuw, zgan of gebruikt, stuur maar een pm
[ Voor 5% gewijzigd door Godoftwente op 11-04-2018 11:34 ]
Zelfde postuur als jij, zelfde eetgewoontes ook dus denk ik
Kijk ook eens naar een GSX-R voorvork. De voorkant van de SV is standaard niet geweldig. Als je dan toch dingen moet vervangen kan een andere vork een goede optie zijn omdat de motor daar een stuk beter van gaat sturen en remmen.iMars schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:13:
[...]
Een GSX-R voorvork is echter wel een heel stuk duurder. Van ik dacht 2005 / 2006? zijn het echter wel ontzettend goede vorken. Bron: Hyper-pro in Alphen.PilatuS schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:04:
[...]
Kijk ook eens naar een GSX-R voorvork. De voorkant van de SV is standaard niet geweldig. Als je dan toch dingen moet vervangen kan een andere vork een goede optie zijn omdat de motor daar een stuk beter van gaat sturen en remmen.
Ik heb ook een lengtemaat voor mijn bovenlijf en ik ben verre van Italiaanslolgast schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:35:
@Godoftwente Dan kom je met leren pakken (combipakken dan) waarschijnlijk bij de merken IXS of Dainese uit in maat 96 of 98. Dat zijn lengte maten voor het postuur Italiaanse man. Ik heb werkelijk alle merken gepast, maar alleen die twee zitten goed.
Zelfde postuur als jij, zelfde eetgewoontes ook dus denk ik
Probleem bij confectie maten is dat de grote maten ook breder worden. En mijn bovenlijf is relatief lang en daardoor is een maat 58/60 in de lengte goed, maar veel te breed.
Het is een beetje zoeken en mazzel hebben dat je er 1tje voor een goede prijs tegenkomt, maar dan is het een goede optie. In het SV topic op MF zijn er genoeg mensen die zo'n vork er onder gezet hebben en dat het enorm scheelt. De standaard SV vork is helaas vrij matig. Het hoeft volgens mij geen 2005 of hoger te zijn, ik dacht dat een 2003 ook zou moeten passen. Die is misschien dan wel minder goed, maar ook goedkoper te krijgen.Thoit schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:10:
[...]
Een GSX-R voorvork is echter wel een heel stuk duurder. Van ik dacht 2005 / 2006? zijn het echter wel ontzettend goede vorken. Bron: Hyper-pro in Alphen.
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 11-04-2018 13:38 ]
Heb ik ook naar zitten kijken, maar dan moet ook de T-stuk vervangen worden omdat de vork er dan omgekeerd in komt... Maakt het nog uit naar welke GSXR ik kijk? Als ik naar de GSXR1000 kijk, zie ik alleen goud-kleurige van rond de €450. Als ik naar de GSXR750 kijk, zie ik ze voor €245 aangeboden worden.PilatuS schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:38:
[...]
Het is een beetje zoeken en mazzel hebben dat je er 1tje voor een goede prijs tegenkomt, maar dan is het een goede optie. In het SV topic op MF zijn er genoeg mensen die zo'n vork er onder gezet hebben en dat het enorm scheelt. De standaard SV vork is helaas vrij matig. Het hoeft volgens mij geen 2005 of hoger te zijn, ik dacht dat een 2003 ook zou moeten passen. Die is misschien dan wel minder goed, maar ook goedkoper te krijgen.
edit:
Omdat deze voorvork omgekeerd gemonteerd is, kan je onderaan van die beschermers doen en zo steenslag in de toekomst voorkomen, toch?
[ Voor 7% gewijzigd door iMars op 11-04-2018 14:07 ]
Je kan even zoeken in het SV1000 topic op MF of het daar vragen. Daar zitten meerdere mensen die er ervaring mee hebbeniMars schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:04:
[...]
Heb ik ook naar zitten kijken, maar dan moet ook de T-stuk vervangen worden omdat de vork er dan omgekeerd in komt... Maakt het nog uit naar welke GSXR ik kijk? Als ik naar de GSXR1000 kijk, zie ik alleen goud-kleurige van rond de €450. Als ik naar de GSXR750 kijk, zie ik ze voor €245 aangeboden worden.
Volgens mij maakt het niet uit of die uit de 750 of 1000 komt. Passen je remmen hier echter op? En je as / voorwiel?iMars schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:04:
[...]
Heb ik ook naar zitten kijken, maar dan moet ook de T-stuk vervangen worden omdat de vork er dan omgekeerd in komt... Maakt het nog uit naar welke GSXR ik kijk? Als ik naar de GSXR1000 kijk, zie ik alleen goud-kleurige van rond de €450. Als ik naar de GSXR750 kijk, zie ik ze voor €245 aangeboden worden.
edit:
Omdat deze voorvork omgekeerd gemonteerd is, kan je onderaan van die beschermers doen en zo steenslag in de toekomst voorkomen, toch?
Eens kijken hoe die zich zal verhouden tov mijn S1000R.
Ik ben echt benieuwd!! Zag dat er Supercorsa's opliggen, dus...
Never ever financial advice...
Dat gaat ik maar even uitzoeken... ik hoop eigenlijk dat die van de GSXR750 past, ~€250 is nog goed te doen voor een complete voorvorkThoit schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:08:
[...]
Volgens mij maakt het niet uit of die uit de 750 of 1000 komt. Passen je remmen hier echter op? En je as / voorwiel?
Gaan blijkbaar genoeg kapot als je zo makkelijk aan een voorvork kan komen
Awesome
En dan zijn ze financieel total lossRaym09 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:52:
[...]
Gaan blijkbaar genoeg kapot als je zo makkelijk aan een voorvork kan komenof worden die gewoon vaak op hun kant gelegd door hun eigenaar?
![]()
Er zijn er natuurlijk simpelweg heel veelRaym09 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:52:
[...]
Gaan blijkbaar genoeg kapot als je zo makkelijk aan een voorvork kan komenof worden die gewoon vaak op hun kant gelegd door hun eigenaar?
![]()
[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 11-04-2018 14:55 ]
Ik les op een groot parkeerterrein, om de remproeven te gaan doen moet ik een lang stuk over, bochtje draaien en weer terug m'n aanloop. Toen ik aan kwam rijden voor het bochtje was er rechts een voetganger en links iemand die hoi tegen me zei... direct afleiding, k ging net te zacht m'n bochtje door, ploep. Daar ging ie.
En m'n instructeur begon na de remproeven dat het wel tijd werd om de halve draai te gaan beginnen.
1. Welkom!SmurfLink schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:21:
Nou het onvermijdelijke is gebeurd.. vandaag de lesmotor voor het eerst neergelegd.![]()
Ik les op een groot parkeerterrein, om de remproeven te gaan doen moet ik een lang stuk over, bochtje draaien en weer terug m'n aanloop. Toen ik aan kwam rijden voor het bochtje was er rechts een voetganger en links iemand die hoi tegen me zei... direct afleiding, k ging net te zacht m'n bochtje door, ploep. Daar ging ie.Wel keurig op de valdop en zelfs daar zat geen schade op. De gedagzegger en voetganger hielpen me sneller de motor overeind te krijgen dan m'n instructeur het stuk kon lopen. Die heeft nog wel even ingepraat wat er fout ging en wat afleiding en daarna weer gewoon verder gegaan. Heb direct de volgende poging hetzelfde bochtje weer geoefend zodat er geen angst in sloop.
En m'n instructeur begon na de remproeven dat het wel tijd werd om de halve draai te gaan beginnen.Humor heeft ie wel. Mocht bij hem achterop om te voelen hoe schuin die motor gaat, dat was nog best eng XD Dat lukt me nu nog zeker niet maar hopelijk na een paar keer proberen wel. Volgende week weer een dag.
2. Het is niet jouw fiets.
3. Alleen een gedeukt ego is het beste resultaat na een keer vallen.
4. Lekker door blijven rijden
Trouwens, iemand ervaring met de nieuwe Suzuki SV650X? Ik heb er op de motorbeurs op gezeten en het zit best actief met die lage clipons. Wel een fiets waar ik goed op pas qua zithoogte. Maar wat me opvalt/beetje tegenstaat is dat als je de motor van de zijkant ziet, het er zo "druk" uitziet. Er lopen allemaal buizen, kabels etc.
Hipster site: http://www.globalsuzuki.com/motorcycle/products/sv650x/
[ Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 11-04-2018 15:26 ]
Ik moest ook één keer achterop bij de instructeur. Hij vrolijk wegrijden, en ik viel al bijna achterover van de motor af. kon nog net naar zijn schouder grijpen.SmurfLink schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:21:
Mocht bij hem achterop om te voelen hoe schuin die motor gaat, dat was nog best eng XD
Achterop de motorfiets zitten is niet wat voor mij.
Hoort erbij, laat je je er niet van weghouden. Bekende cliche: 2 soorten motorrijders...
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Ik vind 'm de maxVrijdag schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:23:
[...]
1. Welkom!
2. Het is niet jouw fiets.
3. Alleen een gedeukt ego is het beste resultaat na een keer vallen.
4. Lekker door blijven rijden
Trouwens, iemand ervaring met de nieuwe Suzuki SV650X? Ik heb er op de motorbeurs op gezeten en het zit best actief met die lage clipons. Wel een fiets waar ik goed op pas qua zithoogte. Maar wat me opvalt/beetje tegenstaat is dat als je de motor van de zijkant ziet, het er zo "druk" uitziet. Er lopen allemaal buizen, kabels etc.
Hipster site: http://www.globalsuzuki.com/motorcycle/products/sv650x/
Haha, dat is ook wel lastig dan!Godoftwente schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:27:
[...]
Ik moest ook één keer achterop bij de instructeur. Hij vrolijk wegrijden, en ik viel al bijna achterover van de motor af. kon nog net naar zijn schouder grijpen.
En bedankt voor het welkom in de groep @Vrijdag
Wat is dat zwarte ding onder die voorste uitlaatbocht eigenlijk? Niet de claxon, geen idee wat het kan zijn. Ziet er zo raar uitDryhte schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:29:
[...]
Ik vind 'm de maxen die 650 V-twin voelt erg lekker aan. Niet specifiek op dat model gereden, wel over staan kwijlen...

Ik heb mijn lesfiets ook twee of drie keer neergelegd. Was bij de, je raad het al, langzame oefeningen. maar er zaten zoveel beugels op dat het toch niks uitmaakteSmurfLink schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:34:
[...]
En bedankt voor het welkom in de groep @VrijdagNu hoor ik er eindelijk bij. Geluk dat het niet mijn fiets was idd. Denk dat wanneer ik wel mijn eigen motor koop ik er stiekem nog wel een paar valdoppen op wil hebben. Gewoon dat kleine beetje extra zekerheid is wel fijn.
Valdoppen kan nooit kwaad. Ik heb ze ook op de Hawk en als ik ooit een andere motor koop wil ik ze daar ook op hebben. Wel zo handig mocht er toch iets gebeuren.
[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 11-04-2018 15:42 ]
Ach ik heb met zo'n geintje ooit een brandwond van 15cm x 5cm opgelopenSmurfLink schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:21:
Nou het onvermijdelijke is gebeurd.. vandaag de lesmotor voor het eerst neergelegd.![]()
links iemand die hoi tegen me zei... direct afleiding,
Op vakantie in Thailand stukje met de crossmotor naar shark bay onderweg. Draai 180 graden van onverhard/slechte staat over naar verhard door een stel sporen heen, begint er halverwege toch een of andere hippie links achter mij moord en brand te schreeuwen. Naja toen lag de honda 250cc crossmotor al op zijn kant met mijn linkerbeen tussen de uitlaat en de voorvork in. Volgens hem maar beter want de weg naar beneden was enorm gevaarlijk, nou gelukkig dan maar.
Motor opgepakt, omhoog naar die plek waar hij stond geduwd, naar beneden gelopen......WTF ***hippie is zeker high geweest, de weg eindigde namelijk.....op het strand
Kon ik die vakantie voor de 2e keer naar de EHBO post, paar dagen ervoor had een Thai een sterk staaltje targetfixatie gehad op mijn achterwiel.
Awesome
Lijkt op een oliefilter zo op het eerste gezicht.Vrijdag schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:42:
[...]
Wat is dat zwarte ding onder die voorste uitlaatbocht eigenlijk? Niet de claxon, geen idee wat het kan zijn. Ziet er zo raar uitEn die taartschep moet er ook onder vandaan natuurlijk, net als de spiegels, daar moeten bar ends op.
[afbeelding]
[...]
@lolgast was iets sneller
XBL: DonFrans
Tijd dat @Vrijdag een keer zelf de olie ververst van zijn motor, anders gelooft hij jou dadelijk nog.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Ai da's toch flink ff minder!Raym09 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:43:
[...]
Ach ik heb met zo'n geintje ooit een brandwond van 15cm x 5cm opgelopen![]()
Op vakantie in Thailand stukje met de crossmotor naar shark bay onderweg. Draai 180 graden van onverhard/slechte staat over naar verhard door een stel sporen heen, begint er halverwege toch een of andere hippie links achter mij moord en brand te schreeuwen. Naja toen lag de honda 250cc crossmotor al op zijn kant met mijn linkerbeen tussen de uitlaat en de voorvork in. Volgens hem maar beter want de weg naar beneden was enorm gevaarlijk, nou gelukkig dan maar.
Motor opgepakt, omhoog naar die plek waar hij stond geduwd, naar beneden gelopen......WTF ***hippie is zeker high geweest, de weg eindigde namelijk.....op het strand
Kon ik die vakantie voor de 2e keer naar de EHBO post, paar dagen ervoor had een Thai een sterk staaltje targetfixatie gehad op mijn achterwiel.
Ik vloog juist de andere kant op, bij de noodstop.Godoftwente schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:27:
[...]
Ik moest ook één keer achterop bij de instructeur. Hij vrolijk wegrijden, en ik viel al bijna achterover van de motor af. kon nog net naar zijn schouder grijpen.
"Remmen kan echt véél harder, kom maar achterop!"
Even snel tussendoor, hij zet geen helm op. Ik dus wel. Remmen ging inderdaad een stuk harder dan verwacht, heeft ie nog wel even hoofdpijn van gehad
Ik ben zometeen nog een half uur bezig de rotzooi van mijn handen te schrobbenVrijdag schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:58:
Okee okee, ik hou niet van vieze handen, dat is inmiddels wel duidelijk denk ikThnx, het is dus een oliefilter
Vandaag zijn de carbs eraf geweest, en ze hebben een ultrasoon badje gehad. En dat was nodig, er kwam een bende gore zooi van af, dat was gewoon niet grappig mee. Stationair sproeier van één carb zat ook zo goed als dicht, dus we dachten de oorzaak gevonden te hebben.
Maar helaas.
Daarna bougies vervangen. Van de achterste twee was er eentje goed nat, de andere mooi bruin, de voorste twee waren zo zwart als de nacht. Dus hoopten we dat we dáárin de oorzaak hadden gevonden.
Helaas pindakaas, daarnet bij het stoplicht begon het stationair toerental gewoon spontaan weer te klimmen richting de 3000 (!) rpm.
Stationair stelschroef dus maar weer afgedraaid zodat hij een meer normaal toerental doet, maar dat zou niet moeten, want bij het in elkaar zetten draaide hij (met lauwwarm tot warm blok, we hadden de carbs ook nog even in sync gezet maar dat bleek niet nodig) prima ~1300 stationair.
Het probleem doet zich dus vooral voor als de motor goed heet is geweest. Ik word er een beetje hopeloos van. Het is niet alsof de motor niet goed rijd, maar dit symptoom hoort er niet te zijn
Gister de noodstop nog even in de praktijk mogen brengen. Verkeer stond wat eerder stil op de uitvoegstrook dan gedacht. Auto voor me had het nog wat later in de gaten. Die schoot de vluchtstrook op en stond twee autolengtes voorbij zijn oorspronkelijke voorligger stil. Had een aardige puinhoop kunnen wordenMelkunie schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:58:
[...]
Ik vloog juist de andere kant op, bij de noodstop.
"Remmen kan echt véél harder, kom maar achterop!"
Als je regelmatig klust kan het handig zijn om handschoenen te gebruiken. Je hebt van die handschoenen die speciaal voor het werken aan auto's/motoren gemaakt zijn. Gebruik ze zelf niet, maar ik klus dan ook niet zo heel vaakHTT-Thalan schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:25:
[...]
Ik ben zometeen nog een half uur bezig de rotzooi van mijn handen te schrobben.
ah, eindelijk je sig aangepastLeviathius schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:32:
En een garagezeep pot kopen. Dat is echt een wondermiddel om je handen mee schoon te krijgen!
Sssh, zag hem opeens staan en er ging een lampje branden
Heb jij 'm gekocht misschien, @Maegrim ?Leviathius schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:35:
[...]
Sssh, zag hem opeens staan en er ging een lampje branden.
Had jij er al iets over gezegd dan? Dat heb ik gemistLeviathius schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:41:
[...]
Volgens mij is @Maegrim geen buitenlandse student die in Tilburg studeert toch?![]()
Of hij baalt dat hij verkocht is, kan ook natuurlijkAcht de kans klein...
[ Voor 44% gewijzigd door Dryhte op 11-04-2018 16:52 ]
Gebruik zelf liever gewoon handschoenen wanneer ik met iets vettigs bezig ga.Leviathius schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:32:
En een garagezeep pot kopen. Dat is echt een wondermiddel om je handen mee schoon te krijgen!
Vroegah voor mijn paps met pensioen ging had hij een pot vloeibare handschoenen. Dat was een middeltje waarmee je je handen insmeerde en als je erna je handen ging wassen spoelde het samen met de troep weer van je handen af.PilatuS schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:30:
[...]
Als je regelmatig klust kan het handig zijn om handschoenen te gebruiken. Je hebt van die handschoenen die speciaal voor het werken aan auto's/motoren gemaakt zijn. Gebruik ze zelf niet, maar ik klus dan ook niet zo heel vaak
Zoiets dus
Awesome
Volgens mij is @Maegrim geen buitenlandse student die in Tilburg studeert toch?
Of hij baalt dat hij verkocht is, kan ook natuurlijk
Wat @Leviathius zegt. Ik heb zo'n pot gewoon staan, en met handschoenen mis je dat gevoel in je vingertoppen, zo moest ik vandaag 2 van de 4 bougies geheel op gevoel monteren.PilatuS schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:30:
[...]
Als je regelmatig klust kan het handig zijn om handschoenen te gebruiken. Je hebt van die handschoenen die speciaal voor het werken aan auto's/motoren gemaakt zijn. Gebruik ze zelf niet, maar ik klus dan ook niet zo heel vaak
Dat ziet er serieus praktisch uit! Maar omdat het op siliconenbasis is, krijg je dan geen gladde handen?Raym09 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:39:
[...]
Vroegah voor mijn paps met pensioen ging had hij een pot vloeibare handschoenen. Dat was een middeltje waarmee je je handen insmeerde en als je erna je handen ging wassen spoelde het samen met de troep weer van je handen af.
Zoiets dus
* Vrijdag vraagt vast iets ontzettend stoms en bewijst eens te meer dat hij geen klusser is
Domme vragen bestaan niet en je moet je afvragen, wie is nou slimmer? Ik als niet-techneut zit dus niet achter mijn vingernagels de prut er uit te peuterenVrijdag schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:54:
[...]
Dat ziet er serieus praktisch uit! Maar omdat het op siliconenbasis is, krijg je dan geen gladde handen?
* Vrijdag vraagt vast iets ontzettend stoms en bewijst eens te meer dat hij geen klusser is
Gewoon je vingernagels zo kort knippen dat er geen smeer achter kan komenLeast Inkling schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:58:
[...]
Domme vragen bestaan niet en je moet je afvragen, wie is nou slimmer? Ik als niet-techneut zit dus niet achter mijn vingernagels de prut er uit te peuteren
Verwijderd
Vroeger waste ik mijn handen net als bijna alle (auto/motor)-monteurs in loodhoudende benzineRaym09 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:39:
[...]
Vroegah voor mijn paps met pensioen ging had hij een pot vloeibare handschoenen. Dat was een middeltje waarmee je je handen insmeerde en als je erna je handen ging wassen spoelde het samen met de troep weer van je handen af.
Zoiets dus
Ik weet van niks, ik ben onschuldigRaym09 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:52:
[...]
![]()
Zo jammer dit weer, valt me van je tegen
Das ook waarGodoftwente schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:04:
[...]
Gewoon je vingernagels zo kort knippen dat er geen smeer achter kan komen
Ben een kantoorpikkie met bijbehorende snelgroeiende nagels, die niet slijten van het op het keyboard rammen. Iets op mijn fiets bouwen lukt me wel, maar de actie eraf en erop, dat wil niet lukkuh in mijn hoofd
Vandaar de uitbesteding
Met die Latex handschoenen (die ze bijv. ook in de zorg gebruiken) heb je prima gevoel in je vingertoppen hoorHTT-Thalan schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:53:
[...]
Wat @Leviathius zegt. Ik heb zo'n pot gewoon staan, en met handschoenen mis je dat gevoel in je vingertoppen, zo moest ik vandaag 2 van de 4 bougies geheel op gevoel monteren.
Dan kan ik je de hand schudden. Ook een kantoorpikkie met snelgroeiende nagels. Heb vandaag dus werkelijk de hele dag achter de nagels zitten pulken omdat ik gisteravond de winterbanden eraf heb gehaaldLeast Inkling schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:08:
[...]
Das ook waar![]()
Ben een kantoorpikkie met bijbehorende snelgroeiende nagels, die niet slijten van het op het keyboard rammen. Iets op mijn fiets bouwen lukt me wel, maar de actie eraf en erop, dat wil niet lukkuh in mijn hoofd
Vandaar de uitbesteding
* Mawlana heeft zijn allereerste fanmail uit Leeuwarden ontvangen.
Wat was jouw overtreding dan?sylvesterrr schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:49:
Ik stuurde dit plaatje door naar familie als grap. Een minuut later keek ik even op cjib.nl en ja hoor...
* HTT-Thalan heeft zijn allereerste fanmail uit Leeuwarden ontvangen.
4km/h te hard (na correctie) binnen de bebouwde kom.
Vaste flitspaal ergens in Delft
[ Voor 3% gewijzigd door Maegrim op 11-04-2018 18:02 ]
Wtf.Maegrim schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:01:
vlak voor oud & nieuw had ik 1kmph te hard in de trajectcontrole, 11e + 81,82%
Waarschijnlijk ga ik uit protest 90x € 0,10 overmaken. Niet dat ze er iets van zullen merken, maar goed.
Zolang is mijn paps nog niet met pensioen en die zat in de industriële weegschaal/bruggen. Daar word niet veel olie of benzine gebruiktVerwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:04:
[...]
Vroeger waste ik mijn handen net als bijna alle (auto/motor)-monteurs in loodhoudende benzine
Pas een jaartje of 3-4, dus dit zou niet zo slecht als loodhoudende benzine moeten zijn. Echter.... In (verlopen) motorolie zitten genoeg carcinogene stoffen dat je dat ook niet zonder handschoenen moet willen gebruiken. Maar voor het standaard (vettige) bagger werkt het goed.
@Vrijdag droogt compleet op naar mijn weten.
@Joopieboy
Awesome
Heh, dat doe ik ook wel eens inderdaad, even wat van die rommel op je handen spuiten. Wel koud en vast niet goed voor je huid, maar ik ben er nog geen vingers door verlorenlolgast schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:14:
Met @Chakotay Ik heb ze wel liggen, maar elke keer als ik ze probeer ben ik ze na 2 minuten weer beu. Remmenreiniger werkt overigens ook top om schoon te maken, je krijgt er alleen wel droge handen van
Bekende paal...sylvesterrr schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:57:
[...]
4km/h te hard (na correctie) binnen de bebouwde kom.Ik vind het vooral kut dat de boete zelf met 33,33% is verhoogd met administratiekosten.
Vaste flitspaal ergens in Delft
Daar reed ik vaak met motorrijles. Instructeur zeer duidelijk dat we daar in moesten houden... Ik kende het plekje alleen al... die flitspaal gaf me mijn eerste snelheidsboete in de auto
Fotonerd
Bij mij zijn ze na 2 minuten altijd volledig gescheurd.lolgast schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:14:
Met @Chakotay Ik heb ze wel liggen, maar elke keer als ik ze probeer ben ik ze na 2 minuten weer beu. Remmenreiniger werkt overigens ook top om schoon te maken, je krijgt er alleen wel droge handen van
Ik maak mijn handen altijd schoon met Dreumex. Bestaat al jaren en wordt heel veel in de automotive industrie gebruikt om je handen weer schoon te maken.
Dit topic is gesloten.
![]()
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht