• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:23

Vrijdag

De Zwarte

Ik zou textiel tweedehands (jas of broek) nog wel doen. Leer niet, vanwege die pasvorm. Hangt er ook wel vanaf of het vaak gedragen is. Een leren pak dat misschien maar een paar dagen/weken gedragen is valt anders dan een pak van al vijf jaar oud met 40k km.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Leer ben ik eens, beste is nieuw of zgan kopen zodat het kan vormen. :) Ik heb jaren met textiel gereden, vooral voor het gemak en snel aan te kunnen doen met name met woonwerk, maar geef mij maar leer. :) Veel comfortabeler, steviger, zit strakker en beter, gewoon veel fijner.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:28
Gespot op mijn werk vanochtend
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/35cmro1.jpg

Dat profiel van die voorband van de BMW... :/

Van mij mag het mooie weer wel blijven O+
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/znrkhk.jpg

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
@Vrijdag kijk eens naar de post boven deze :D

I have stability. The ability to stab.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:11
Godoftwente schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:36:

Tjah, dat kan. Maar krijg toch de neiging om deze zomer maar direct eens bij een circuit langs te gaan. Lijkt me geweldig. En dan is een leren pak toch wel een must.
Van de (zeer) beperkte kennis die ik van het circuit heb moet je volgens mij altijd beginnen in de eerste groep, waar textiel gewoon toegestaan is?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ophidian schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:53:
Gespot op mijn werk vanochtend
[afbeelding]

Dat profiel van die voorband van de BMW... :/

Van mij mag het mooie weer wel blijven O+
[afbeelding]
Was @SmurfLink op visite? :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• SmurfLink
  • Niet online
Was het maar zo <3 <3 Dan was z'n Kawa waarschijnlijk niet meer zo mooi glimmend maar beetje bedekt met kwijl :9~

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:08
Dat profiel van die BMW kan toch niet man... -O- Hoe kun je zoiets niet zien als je 's morgens opstapt...

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:59:
[...]

Was het maar zo <3 <3 Dan was z'n Kawa waarschijnlijk niet meer zo mooi glimmend maar beetje bedekt met kwijl :9~
Nuja, je auto staat daar toch :? :+

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:02:
[...]

Nuja, je auto staat daar toch :? :+
Hahaha oh die had ik nog niet eens gezien.Is wel dezelfde kleur ja! :*)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-12 10:34
Zo, mooi profiel die BMW... Dat heeft een collega van mij ook een keer gehad, een paar weken later stond hij met foto en al in een rapportage in eoa autoblad over de politie, die hadden hem erom aan de kant gezet _O-

Kan iemand trouwens de mooiweer-rijders weer terug in hun blik stoppen tijdens de ochtendspits? Fijne lui die wel midden op de streep gaan rijden, maar dan vervolgens niet of met max 2 kph verschil gaan filteren. Kssst! :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kameraad van mij was zo een powerranger ook al buitenom voorbij gegaan terwijl die rechtop zittend een bocht door ging. Daarna al gebarend over een doorgetrokken streep en invoegstrook lopen inhalen. :X

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:37

Secsytime

Automagisch

Godoftwente schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:41:
Hoppa! vandaag de AVB binnen *O*

[...]

Kijken klinkt goed. Ben blij dat ik van het AVB examen af ben.
Mocht ik tegen die tijd mijn rijbewijs binnen hebben, dan kom ik misschien nog wel even langs wippen.
Maar heb voor dit jaar al genoeg AVB oefeningen gedaan.

Overigens vandaag ook even langs de motorshop geweest om een idee te krijgen van de kosten van pak en accessoires, maar wat is al dat spul duur. Daar gaan de duur verkregen centjes ;w
Overweeg om tweedehands leren pak te kopen via marktplaats, scheelt alweer een paar honderdjes.
Congrats!

Weet niet wat voor maat je hebt, maatje van me heeft net nieuwe kleren gekocht, omdat de oude allemaal miskoop waren (hij wilde toch een andere style). Zen "oude" kleren heeft die denk ik 2-3 keer gedragen xD

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32
Als je niet naar het circuit wil of in de kou wil rijden, is jeans met een textieljas ook goed te doen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je hebt in de file soms ook wel gasten die flink doorrijden. Had er een tijdje terug 1tje achter mij die al een paar 100 meter op mijn kont zat terwijl ik echt niet langzaam ging. Dus maar even invoegen, hem er langs laten en terug naar filteren. Heb ook wel eens achter iemand gezeten die aan zijn rijstijl liet zien alsof het de eerste keer filteren was. Ik zat al een kilometer of wat achter hem, maar even aan de kant gaan, ho maar. Nog een kilometer of 2 verder was het een treintje geworden omdat er inmiddels 3 man achter mij zat. Dan laat je 4 mensen achter je wachten omdat je zelf als een slak door de file rijd.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:57:
[...]
Leasen :X Ik vind het maar niks, tenzij het van je werk is. Je kan beter óf doorsparen óf een X-dehandsje nemen. Maar dat vind ik dan :P

Bovendien, als je een X-dehandsje gaat kopen, dan komt gewoon tout motorrijdend GoT met je mee om dat ding te beoordelen 8)

en de verkoper te intimideren "we weten waar jouw 127.168.1.1 staat!" >:)
Nou ben ik dan misschien als énige hier die wel benieuwd is naar dát wat je op dat adres wil gaan zoeken :D

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• lolgast
offtopic:
dat vroeg ik me ook al af toen ik het las maar dacht, ach laat ook maar :+

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:51
PilatuS schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:46:
Je hebt in de file soms ook wel gasten die flink doorrijden. Had er een tijdje terug 1tje achter mij die al een paar 100 meter op mijn kont zat terwijl ik echt niet langzaam ging. Dus maar even invoegen, hem er langs laten en terug naar filteren. Heb ook wel eens achter iemand gezeten die aan zijn rijstijl liet zien alsof het de eerste keer filteren was. Ik zat al een kilometer of wat achter hem, maar even aan de kant gaan, ho maar. Nog een kilometer of 2 verder was het een treintje geworden omdat er inmiddels 3 man achter mij zat. Dan laat je 4 mensen achter je wachten omdat je zelf als een slak door de file rijd.
Herkenbaar. Wat ik vroeger meestal deed is gewoon een baan naar rechts gaan tussen de autos (mits 3 baans) om even die persoon in te halen als het echt te traag ging. Meestal lieten ze mij er wel voor, wat ik overigens in het begin ook voor andere deed.

Heb ook een keer een K1600GT voor me gehad die op een aardig tempo al het stilstaand verkeer ervoor uit elkaar wist te drijven, daar was het wel fijn om achteraan te rijden :p. Besides als hij er doorheen past met dat slagschip dan kom ik er zeker tussendoor!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@Godoftwente kijk ook es bij fc-moto.de - ik heb dit pak wel es gekocht (en teruggestuurd ivm de maat, ik was net te lang), was onder de indruk van uiterlijk en kwaliteit (voor zover je dat beoordelen kan zonder ermee te crashen) tegenover de prijs. Zij hebben o.a. van dat merk meer spul wat best goedkoop is, dus je bent niet perse "veroordeeld" tot tweedehands

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• HTT-Thalan
Het is goed om opties te hebben :).

Als de Suzuki vanavond niks word, weet ik ook nog een CB450s voor 200 euri's (vraagprijs) te staan:

http://www.motor-forum.nl...onda-CB450S-met-werk.html

ik vind hem wat tam, maar misschien is er wat leuks van te maken. De CB500 was lekker fel, maar dit ding doet me qua rijgedrag eigenlijk heel tam aan. Zal wel met de motorkarakteristiek te maken hebben zeker? Grote 1-cylinder tegen een P-twin.

• lolgast
@HTT-Thalan Of, je bespaart jezelf de tijd die opknappen kost en gaat voor deze optie :+
Occassion

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
PilatuS schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:40:
Als je een 2e hands pak kan vinden dat je goed zit is daar niets mis mee natuurlijk. Het zal dan niet overal even perfect zitten, maar verder is het geen enkel probleem.
Perfect zal het toch waarschijnlijk niet gaan zitten. Ik ben nogal slank voor mijn lengte.
Ziet er goed uit, zal eens kijken.

@Secsytime Maat 52 denk ik.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 16:48

iMars

Full time prutser

Ik had laatst gevraagd of steenslag op een voorvork hersteld kan worden, of dat het toch echt vervangen moet worden. Heb gisteravond even een fototje gemaakt. Het ziet er naar mijn mening niet echt ernstig uit, maar kennelijk erg genoeg om een oliekeerringen kaput te maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Pc95CM157q0zW8KEBvw6XxkL/thumb.jpg
Is dit nog te herstellen?

Koop hier mijn P1 reader :)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ben geen expert, maar het ziet er heel oppervlakkig uit. Zou m niet meteen bij het oud vuil zetten ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-12 16:49
iMars schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:14:
Ik had laatst gevraagd of steenslag op een voorvork hersteld kan worden, of dat het toch echt vervangen moet worden. Heb gisteravond even een fototje gemaakt. Het ziet er naar mijn mening niet echt ernstig uit, maar kennelijk erg genoeg om een oliekeerringen kaput te maken:
[afbeelding]
Is dit nog te herstellen?
Ik zou gewoon rondkijken voor gebruikte vorkpooten. Als je hier nieuwe keeringen op zet gaat het sowieso wel weer een keer lekken. Doe het dan goed en zet er nieuwe in. Denk dat gebruikte poten niet veel duurder zullen zijn dan de bestaande laten polijsten / coaten.

• iMars

iMars

Full time prutser

Thoit schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:53:
[...]

Ik zou gewoon rondkijken voor gebruikte vorkpooten. Als je hier nieuwe keeringen op zet gaat het sowieso wel weer een keer lekken. Doe het dan goed en zet er nieuwe in. Denk dat gebruikte poten niet veel duurder zullen zijn dan de bestaande laten polijsten / coaten.
Zijn er nog aanbevolen websites waarop gebruikte poten worden aangeboden? Iemand gaf als tip Boonstra Parts maar daar hebben ze geen vorken/binnenpoten van SV1000.

Een nieuwe binnenpoot kost iets van €200~€250.

• Thoit
iMars schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:13:
[...]

Zijn er nog aanbevolen websites waarop gebruikte poten worden aangeboden? Iemand gaf als tip Boonstra Parts maar daar hebben ze geen vorken/binnenpoten van SV1000.

Vaak kan je via Marktplaats bedrijven / mensen vinden die specifieke merken / modellen slopen. Ook kan je kijken of er een forum is specifiek voor jouw model of MF en daar navragen.

Anders is nieuw kopen natuurlijk ook nog goed te doen.

• Chakotay
[...]

Ik ben zelf meestal wel fan van motorparts online, dat is een centrale toko waar tientallen sloperijen bij zijn aangesloten. Redelijk hoge verzendkosten, maar veel aanbod.

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Chakotay schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:19:
[...]

Ik ben zelf meestal wel fan van motorparts online, dat is een centrale toko waar tientallen sloperijen bij zijn aangesloten. Redelijk hoge verzendkosten, maar veel aanbod.
Ik heb hier geen goede ervaring mee. De staat van een onderdeel is op een foto lastig te beoordelen. Daarnaast heb ik een keer 3 weken zitten wachten op een onderdeel. Zero response op de mail .
Ik ga zelf liever mp af opzoek naar onderdelen eerst kijken en keuren dan kopen.
Godoftwente schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:57:
[...]

Perfect zal het toch waarschijnlijk niet gaan zitten. Ik ben nogal slank voor mijn lengte.
[...]

Ziet er goed uit, zal eens kijken.

@Secsytime Maat 52 denk ik.
Ik heb nog wel een oude jas op zolder liggen.. mag je wel hebben maar verzenden/ophalen word wat prijzig.. maar als je toevallig ooit in de buurt (Reading, UK) bent..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Godoftwente
ToolkiT schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:54:
[...]

Ik heb nog wel een oude jas op zolder liggen.. mag je wel hebben maar verzenden/ophalen word wat prijzig.. maar als je toevallig ooit in de buurt (Reading, UK) bent..
Haha, dat is inderdaad wel een stukje om rijden.
Heb ook nog wel oude motorkleding en scooterkleding in huis liggen, maar heb liever wat dat van mijzelf is, en in mijn maat.

• lolgast
Chakotay schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:19:
[...]

Hier ook al een aantal keer gebruik gemaakt van die website ja. Soms haal ik het op, soms wordt het verzonden. Tot op heden geen slechte ervaringen mee gehad. Onder andere kuipdelen gehaald, die waren precies zoals beschreven :)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-12 10:56
Godoftwente schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:41:
Hoppa! vandaag de AVB binnen *O*

[...]

Kijken klinkt goed. Ben blij dat ik van het AVB examen af ben.
Mocht ik tegen die tijd mijn rijbewijs binnen hebben, dan kom ik misschien nog wel even langs wippen.
Maar heb voor dit jaar al genoeg AVB oefeningen gedaan.

Overigens vandaag ook even langs de motorshop geweest om een idee te krijgen van de kosten van pak en accessoires, maar wat is al dat spul duur. Daar gaan de duur verkregen centjes ;w
Overweeg om tweedehands leren pak te kopen via marktplaats, scheelt alweer een paar honderdjes.
Gratz!
Wat voor maat heb je? ik heb nog wel her en der wat spul liggen.
Waaronder een gloednieuwe alpinestars broek waterdicht en ik dacht maat xl long.

• Godoftwente
kneusteun schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:16:
[...]

Gratz!
Wat voor maat heb je? ik heb nog wel her en der wat spul liggen.
Waaronder een gloednieuwe alpinestars broek waterdicht en ik dacht maat xl long.
Bedankt!

Nou, voor iedereen dan maar gelijk:
Ik ben opzoek naar een pak maat M, leer. hoeft niet perse waterdicht te zijn. (jas en broek)
Heb een lang en smal postuur, iets van 187 cm lang, en weeg iets van 63kg. (Ik weet het, kom gewoon niks aan, hoeveel ik ook eet *O* )
Zoek ook nog laarzen maatje +-42.
Handschoenen maatje M.
Alles in categorie veiligheid+, zodat ik er evt. mee op het circuit kan.

Mocht je wat hebben liggen, nieuw, zgan of gebruikt, stuur maar een pm

[ Voor 5% gewijzigd door Godoftwente op 11-04-2018 11:34 ]

• lolgast
@Godoftwente Dan kom je met leren pakken (combipakken dan) waarschijnlijk bij de merken IXS of Dainese uit in maat 96 of 98. Dat zijn lengte maten voor het postuur Italiaanse man. Ik heb werkelijk alle merken gepast, maar alleen die twee zitten goed.
Zelfde postuur als jij, zelfde eetgewoontes ook dus denk ik :+

• kneusteun
fc-moto in de gaten houden (of motoin) daar komen soms hele goede deals voorbij.

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Kijk ook eens naar een GSX-R voorvork. De voorkant van de SV is standaard niet geweldig. Als je dan toch dingen moet vervangen kan een andere vork een goede optie zijn omdat de motor daar een stuk beter van gaat sturen en remmen.

• Thoit
PilatuS schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:04:
[...]

Kijk ook eens naar een GSX-R voorvork. De voorkant van de SV is standaard niet geweldig. Als je dan toch dingen moet vervangen kan een andere vork een goede optie zijn omdat de motor daar een stuk beter van gaat sturen en remmen.
Een GSX-R voorvork is echter wel een heel stuk duurder. Van ik dacht 2005 / 2006? zijn het echter wel ontzettend goede vorken. Bron: Hyper-pro in Alphen.

• 418O2
lolgast schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:35:
@Godoftwente Dan kom je met leren pakken (combipakken dan) waarschijnlijk bij de merken IXS of Dainese uit in maat 96 of 98. Dat zijn lengte maten voor het postuur Italiaanse man. Ik heb werkelijk alle merken gepast, maar alleen die twee zitten goed.
Zelfde postuur als jij, zelfde eetgewoontes ook dus denk ik :+
Ik heb ook een lengtemaat voor mijn bovenlijf en ik ben verre van Italiaans :P

Probleem bij confectie maten is dat de grote maten ook breder worden. En mijn bovenlijf is relatief lang en daardoor is een maat 58/60 in de lengte goed, maar veel te breed.

• PilatuS
  • Niet online
Thoit schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:10:
[...]

Een GSX-R voorvork is echter wel een heel stuk duurder. Van ik dacht 2005 / 2006? zijn het echter wel ontzettend goede vorken. Bron: Hyper-pro in Alphen.
Het is een beetje zoeken en mazzel hebben dat je er 1tje voor een goede prijs tegenkomt, maar dan is het een goede optie. In het SV topic op MF zijn er genoeg mensen die zo'n vork er onder gezet hebben en dat het enorm scheelt. De standaard SV vork is helaas vrij matig. Het hoeft volgens mij geen 2005 of hoger te zijn, ik dacht dat een 2003 ook zou moeten passen. Die is misschien dan wel minder goed, maar ook goedkoper te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 11-04-2018 13:38 ]

• iMars

iMars

Full time prutser

PilatuS schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:38:
[...]

Het is een beetje zoeken en mazzel hebben dat je er 1tje voor een goede prijs tegenkomt, maar dan is het een goede optie. In het SV topic op MF zijn er genoeg mensen die zo'n vork er onder gezet hebben en dat het enorm scheelt. De standaard SV vork is helaas vrij matig. Het hoeft volgens mij geen 2005 of hoger te zijn, ik dacht dat een 2003 ook zou moeten passen. Die is misschien dan wel minder goed, maar ook goedkoper te krijgen.
Heb ik ook naar zitten kijken, maar dan moet ook de T-stuk vervangen worden omdat de vork er dan omgekeerd in komt... Maakt het nog uit naar welke GSXR ik kijk? Als ik naar de GSXR1000 kijk, zie ik alleen goud-kleurige van rond de €450. Als ik naar de GSXR750 kijk, zie ik ze voor €245 aangeboden worden.

edit:
Omdat deze voorvork omgekeerd gemonteerd is, kan je onderaan van die beschermers doen en zo steenslag in de toekomst voorkomen, toch?

[ Voor 7% gewijzigd door iMars op 11-04-2018 14:07 ]

• PilatuS
  • Niet online
iMars schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:04:
[...]

Heb ik ook naar zitten kijken, maar dan moet ook de T-stuk vervangen worden omdat de vork er dan omgekeerd in komt... Maakt het nog uit naar welke GSXR ik kijk? Als ik naar de GSXR1000 kijk, zie ik alleen goud-kleurige van rond de €450. Als ik naar de GSXR750 kijk, zie ik ze voor €245 aangeboden worden.
Je kan even zoeken in het SV1000 topic op MF of het daar vragen. Daar zitten meerdere mensen die er ervaring mee hebben :)

• Thoit
iMars schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:04:
[...]

edit:
Omdat deze voorvork omgekeerd gemonteerd is, kan je onderaan van die beschermers doen en zo steenslag in de toekomst voorkomen, toch?
Volgens mij maakt het niet uit of die uit de 750 of 1000 komt. Passen je remmen hier echter op? En je as / voorwiel?

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:41
Hmmmmm... morgen of overmorgen eens een testritje op de nieuwe Speed Triple RS 2018 doen (en daarna ook effe de street, als referentie).
Eens kijken hoe die zich zal verhouden tov mijn S1000R.

Ik ben echt benieuwd!! Zag dat er Supercorsa's opliggen, dus... :p :)

Never ever financial advice...

• iMars

iMars

Full time prutser

Thoit schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:08:
[...]

Volgens mij maakt het niet uit of die uit de 750 of 1000 komt. Passen je remmen hier echter op? En je as / voorwiel?
Dat gaat ik maar even uitzoeken... ik hoop eigenlijk dat die van de GSXR750 past, ~€250 is nog goed te doen voor een complete voorvork

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Toch fijn he die Gixxers >:)

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:27

A13X

Dude

Gaan blijkbaar genoeg kapot als je zo makkelijk aan een voorvork kan komen :> of worden die gewoon vaak op hun kant gelegd door hun eigenaar? >:)

:+

Awesome

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Raym09 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:52:
[...]

Gaan blijkbaar genoeg kapot als je zo makkelijk aan een voorvork kan komen :> of worden die gewoon vaak op hun kant gelegd door hun eigenaar? >:)

En dan zijn ze financieel total loss :+ Dus dan maar in onderdelen weg en een andere kopen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• 418O2
[...]

Er zijn er natuurlijk simpelweg heel veel :) en ze worden wat risicovoller bereden denk ik

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 11-04-2018 14:55 ]

• SmurfLink
  • Niet online
Nou het onvermijdelijke is gebeurd.. vandaag de lesmotor voor het eerst neergelegd. :-(

Ik les op een groot parkeerterrein, om de remproeven te gaan doen moet ik een lang stuk over, bochtje draaien en weer terug m'n aanloop. Toen ik aan kwam rijden voor het bochtje was er rechts een voetganger en links iemand die hoi tegen me zei... direct afleiding, k ging net te zacht m'n bochtje door, ploep. Daar ging ie. :p Wel keurig op de valdop en zelfs daar zat geen schade op. De gedagzegger en voetganger hielpen me sneller de motor overeind te krijgen dan m'n instructeur het stuk kon lopen. Die heeft nog wel even ingepraat wat er fout ging en wat afleiding en daarna weer gewoon verder gegaan. Heb direct de volgende poging hetzelfde bochtje weer geoefend zodat er geen angst in sloop.

En m'n instructeur begon na de remproeven dat het wel tijd werd om de halve draai te gaan beginnen. _O- Humor heeft ie wel. Mocht bij hem achterop om te voelen hoe schuin die motor gaat, dat was nog best eng XD Dat lukt me nu nog zeker niet maar hopelijk na een paar keer proberen wel. Volgende week weer een dag.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:21:
Nou het onvermijdelijke is gebeurd.. vandaag de lesmotor voor het eerst neergelegd. :-(

Ik les op een groot parkeerterrein, om de remproeven te gaan doen moet ik een lang stuk over, bochtje draaien en weer terug m'n aanloop. Toen ik aan kwam rijden voor het bochtje was er rechts een voetganger en links iemand die hoi tegen me zei... direct afleiding, k ging net te zacht m'n bochtje door, ploep. Daar ging ie. :p Wel keurig op de valdop en zelfs daar zat geen schade op. De gedagzegger en voetganger hielpen me sneller de motor overeind te krijgen dan m'n instructeur het stuk kon lopen. Die heeft nog wel even ingepraat wat er fout ging en wat afleiding en daarna weer gewoon verder gegaan. Heb direct de volgende poging hetzelfde bochtje weer geoefend zodat er geen angst in sloop.

En m'n instructeur begon na de remproeven dat het wel tijd werd om de halve draai te gaan beginnen. _O- Humor heeft ie wel. Mocht bij hem achterop om te voelen hoe schuin die motor gaat, dat was nog best eng XD Dat lukt me nu nog zeker niet maar hopelijk na een paar keer proberen wel. Volgende week weer een dag.
1. Welkom!
2. Het is niet jouw fiets.
3. Alleen een gedeukt ego is het beste resultaat na een keer vallen.
4. Lekker door blijven rijden :Y

Trouwens, iemand ervaring met de nieuwe Suzuki SV650X? Ik heb er op de motorbeurs op gezeten en het zit best actief met die lage clipons. Wel een fiets waar ik goed op pas qua zithoogte. Maar wat me opvalt/beetje tegenstaat is dat als je de motor van de zijkant ziet, het er zo "druk" uitziet. Er lopen allemaal buizen, kabels etc.

Hipster site: http://www.globalsuzuki.com/motorcycle/products/sv650x/ :P

[ Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 11-04-2018 15:26 ]

• Godoftwente
Mocht bij hem achterop om te voelen hoe schuin die motor gaat, dat was nog best eng XD
Ik moest ook één keer achterop bij de instructeur. Hij vrolijk wegrijden, en ik viel al bijna achterover van de motor af. kon nog net naar zijn schouder grijpen.
Achterop de motorfiets zitten is niet wat voor mij. :+

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-12 10:09

Least Inkling

Product of the cold war

@SmurfLink zal je vaker gebeuren van die lullige omvaloefeningetjes. Dit topic staat er vol van, niet waar guys :+

Hoort erbij, laat je je er niet van weghouden. Bekende cliche: 2 soorten motorrijders...

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
Vrijdag schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:23:
[...]

1. Welkom!
2. Het is niet jouw fiets.
3. Alleen een gedeukt ego is het beste resultaat na een keer vallen.
4. Lekker door blijven rijden :Y

Trouwens, iemand ervaring met de nieuwe Suzuki SV650X? Ik heb er op de motorbeurs op gezeten en het zit best actief met die lage clipons. Wel een fiets waar ik goed op pas qua zithoogte. Maar wat me opvalt/beetje tegenstaat is dat als je de motor van de zijkant ziet, het er zo "druk" uitziet. Er lopen allemaal buizen, kabels etc.

Hipster site: http://www.globalsuzuki.com/motorcycle/products/sv650x/ :P
Ik vind 'm de max :) en die 650 V-twin voelt erg lekker aan. Niet specifiek op dat model gereden, wel over staan kwijlen...

• SmurfLink
  • Niet online
Godoftwente schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:27:
[...]

Ik moest ook één keer achterop bij de instructeur. Hij vrolijk wegrijden, en ik viel al bijna achterover van de motor af. kon nog net naar zijn schouder grijpen.
Haha, dat is ook wel lastig dan! :p gelukkig ben ik het achterop zitten wel gewend dus dat scheelt. Alleen moest ik in dit geval dus NIET met de bochten meeleunen, maar tegenleunen ivm halve draai. En dat had ik nog nooit gedaan. Heel vreemde ervaring, maar wel erg leerzaam.

En bedankt voor het welkom in de groep @Vrijdag :*) Nu hoor ik er eindelijk bij. Geluk dat het niet mijn fiets was idd. Denk dat wanneer ik wel mijn eigen motor koop ik er stiekem nog wel een paar valdoppen op wil hebben. Gewoon dat kleine beetje extra zekerheid is wel fijn.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:29:
[...]

Ik vind 'm de max :) en die 650 V-twin voelt erg lekker aan. Niet specifiek op dat model gereden, wel over staan kwijlen...
Wat is dat zwarte ding onder die voorste uitlaatbocht eigenlijk? Niet de claxon, geen idee wat het kan zijn. Ziet er zo raar uit :? En die taartschep moet er ook onder vandaan natuurlijk, net als de spiegels, daar moeten bar ends op.

Afbeeldingslocatie: https://mcn-images.bauersecure.com/PageFiles/637465/1752x1168/sv650x-2.jpg?mode=max&quality=90&scale=down
SmurfLink schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:34:
[...]
En bedankt voor het welkom in de groep @Vrijdag :*) Nu hoor ik er eindelijk bij. Geluk dat het niet mijn fiets was idd. Denk dat wanneer ik wel mijn eigen motor koop ik er stiekem nog wel een paar valdoppen op wil hebben. Gewoon dat kleine beetje extra zekerheid is wel fijn.
Ik heb mijn lesfiets ook twee of drie keer neergelegd. Was bij de, je raad het al, langzame oefeningen. maar er zaten zoveel beugels op dat het toch niks uitmaakte :P

Valdoppen kan nooit kwaad. Ik heb ze ook op de Hawk en als ik ooit een andere motor koop wil ik ze daar ook op hebben. Wel zo handig mocht er toch iets gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 11-04-2018 15:42 ]

• A13X

A13X

Dude

links iemand die hoi tegen me zei... direct afleiding,
Ach ik heb met zo'n geintje ooit een brandwond van 15cm x 5cm opgelopen :-(

Op vakantie in Thailand stukje met de crossmotor naar shark bay onderweg. Draai 180 graden van onverhard/slechte staat over naar verhard door een stel sporen heen, begint er halverwege toch een of andere hippie links achter mij moord en brand te schreeuwen. Naja toen lag de honda 250cc crossmotor al op zijn kant met mijn linkerbeen tussen de uitlaat en de voorvork in. Volgens hem maar beter want de weg naar beneden was enorm gevaarlijk, nou gelukkig dan maar.

Motor opgepakt, omhoog naar die plek waar hij stond geduwd, naar beneden gelopen......WTF ***hippie is zeker high geweest, de weg eindigde namelijk.....op het strand :F

Kon ik die vakantie voor de 2e keer naar de EHBO post, paar dagen ervoor had een Thai een sterk staaltje targetfixatie gehad op mijn achterwiel. 8)7

Awesome

• lolgast
@Vrijdag Het oliefilter :+

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Vrijdag schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:42:
[...]

Wat is dat zwarte ding onder die voorste uitlaatbocht eigenlijk? Niet de claxon, geen idee wat het kan zijn. Ziet er zo raar uit :? En die taartschep moet er ook onder vandaan natuurlijk, net als de spiegels, daar moeten bar ends op.

[afbeelding]
[...]
Lijkt op een oliefilter zo op het eerste gezicht.

@lolgast was iets sneller :P

XBL: DonFrans

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Vrijdag lucht inlaat voor de naverbrander

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Tijd dat @Vrijdag een keer zelf de olie ververst van zijn motor, anders gelooft hij jou dadelijk nog. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• SmurfLink
  • Niet online
Raym09 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:43:
[...]

Ach ik heb met zo'n geintje ooit een brandwond van 15cm x 5cm opgelopen :-(

Op vakantie in Thailand stukje met de crossmotor naar shark bay onderweg. Draai 180 graden van onverhard/slechte staat over naar verhard door een stel sporen heen, begint er halverwege toch een of andere hippie links achter mij moord en brand te schreeuwen. Naja toen lag de honda 250cc crossmotor al op zijn kant met mijn linkerbeen tussen de uitlaat en de voorvork in. Volgens hem maar beter want de weg naar beneden was enorm gevaarlijk, nou gelukkig dan maar.

Motor opgepakt, omhoog naar die plek waar hij stond geduwd, naar beneden gelopen......WTF ***hippie is zeker high geweest, de weg eindigde namelijk.....op het strand :F

Kon ik die vakantie voor de 2e keer naar de EHBO post, paar dagen ervoor had een Thai een sterk staaltje targetfixatie gehad op mijn achterwiel. 8)7
Ai da's toch flink ff minder! :/

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:00
Godoftwente schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:27:
[...]

Ik vloog juist de andere kant op, bij de noodstop.
"Remmen kan echt véél harder, kom maar achterop!"

Even snel tussendoor, hij zet geen helm op. Ik dus wel. Remmen ging inderdaad een stuk harder dan verwacht, heeft ie nog wel even hoofdpijn van gehad :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Okee okee, ik hou niet van vieze handen, dat is inmiddels wel duidelijk denk ik :+ Thnx, het is dus een oliefilter :9

• HTT-Thalan
Vrijdag schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:58:
Okee okee, ik hou niet van vieze handen, dat is inmiddels wel duidelijk denk ik :+ Thnx, het is dus een oliefilter :9
Ik ben zometeen nog een half uur bezig de rotzooi van mijn handen te schrobben :P.

Vandaag zijn de carbs eraf geweest, en ze hebben een ultrasoon badje gehad. En dat was nodig, er kwam een bende gore zooi van af, dat was gewoon niet grappig mee. Stationair sproeier van één carb zat ook zo goed als dicht, dus we dachten de oorzaak gevonden te hebben.

Maar helaas.

Daarna bougies vervangen. Van de achterste twee was er eentje goed nat, de andere mooi bruin, de voorste twee waren zo zwart als de nacht. Dus hoopten we dat we dáárin de oorzaak hadden gevonden.

Helaas pindakaas, daarnet bij het stoplicht begon het stationair toerental gewoon spontaan weer te klimmen richting de 3000 (!) rpm.

Stationair stelschroef dus maar weer afgedraaid zodat hij een meer normaal toerental doet, maar dat zou niet moeten, want bij het in elkaar zetten draaide hij (met lauwwarm tot warm blok, we hadden de carbs ook nog even in sync gezet maar dat bleek niet nodig) prima ~1300 stationair.

Het probleem doet zich dus vooral voor als de motor goed heet is geweest. Ik word er een beetje hopeloos van. Het is niet alsof de motor niet goed rijd, maar dit symptoom hoort er niet te zijn :/.

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
koop die africa twin nou maar :P

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Melkunie schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:58:
[...]

Ik vloog juist de andere kant op, bij de noodstop.
"Remmen kan echt véél harder, kom maar achterop!"
Gister de noodstop nog even in de praktijk mogen brengen. Verkeer stond wat eerder stil op de uitvoegstrook dan gedacht. Auto voor me had het nog wat later in de gaten. Die schoot de vluchtstrook op en stond twee autolengtes voorbij zijn oorspronkelijke voorligger stil. Had een aardige puinhoop kunnen worden :+

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:25:
[...]

Ik ben zometeen nog een half uur bezig de rotzooi van mijn handen te schrobben :P.
Als je regelmatig klust kan het handig zijn om handschoenen te gebruiken. Je hebt van die handschoenen die speciaal voor het werken aan auto's/motoren gemaakt zijn. Gebruik ze zelf niet, maar ik klus dan ook niet zo heel vaak :P

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-12 22:57
En een garagezeep pot kopen. Dat is echt een wondermiddel om je handen mee schoon te krijgen!

YouTube: MotorcycleGeek

• Maegrim
Leviathius schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:32:
En een garagezeep pot kopen. Dat is echt een wondermiddel om je handen mee schoon te krijgen!
ah, eindelijk je sig aangepast :P

• Leviathius
Maegrim schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:34:
[...]

ah, eindelijk je sig aangepast :P
Sssh, zag hem opeens staan en er ging een lampje branden :9.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
Leviathius schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:35:
[...]

Sssh, zag hem opeens staan en er ging een lampje branden :9.
Heb jij 'm gekocht misschien, @Maegrim ?
Leviathius schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:41:
[...]

Volgens mij is @Maegrim geen buitenlandse student die in Tilburg studeert toch? :+

Of hij baalt dat hij verkocht is, kan ook natuurlijk 8) Acht de kans klein...
Had jij er al iets over gezegd dan? Dat heb ik gemist ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Dryhte op 11-04-2018 16:52 ]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Leviathius schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:32:
Gebruik zelf liever gewoon handschoenen wanneer ik met iets vettigs bezig ga.

• A13X

A13X

Dude

PilatuS schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:30:
[...]
Als je regelmatig klust kan het handig zijn om handschoenen te gebruiken. Je hebt van die handschoenen die speciaal voor het werken aan auto's/motoren gemaakt zijn. Gebruik ze zelf niet, maar ik klus dan ook niet zo heel vaak :P
Vroegah voor mijn paps met pensioen ging had hij een pot vloeibare handschoenen. Dat was een middeltje waarmee je je handen insmeerde en als je erna je handen ging wassen spoelde het samen met de troep weer van je handen af.

Zoiets dus

Awesome

• Maegrim
Dryhte schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:37:
[...]

neuh twee is ff zat :9

• Leviathius
Dryhte schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:37:
[...]

Volgens mij is @Maegrim geen buitenlandse student die in Tilburg studeert toch? :+

Of hij baalt dat hij verkocht is, kan ook natuurlijk 8) Acht de kans klein...

• HTT-Thalan
PilatuS schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:30:
[...]

Wat @Leviathius zegt. Ik heb zo'n pot gewoon staan, en met handschoenen mis je dat gevoel in je vingertoppen, zo moest ik vandaag 2 van de 4 bougies geheel op gevoel monteren.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:39:
[...]

Vroegah voor mijn paps met pensioen ging had hij een pot vloeibare handschoenen. Dat was een middeltje waarmee je je handen insmeerde en als je erna je handen ging wassen spoelde het samen met de troep weer van je handen af.

Zoiets dus
Dat ziet er serieus praktisch uit! Maar omdat het op siliconenbasis is, krijg je dan geen gladde handen?

* Vrijdag vraagt vast iets ontzettend stoms en bewijst eens te meer dat hij geen klusser is :+

• kneusteun
_/-\o_

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Vrijdag schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:54:
[...]

Dat ziet er serieus praktisch uit! Maar omdat het op siliconenbasis is, krijg je dan geen gladde handen?

* Vrijdag vraagt vast iets ontzettend stoms en bewijst eens te meer dat hij geen klusser is :+
Domme vragen bestaan niet en je moet je afvragen, wie is nou slimmer? Ik als niet-techneut zit dus niet achter mijn vingernagels de prut er uit te peuteren

• Godoftwente
Least Inkling schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:58:
[...]

Domme vragen bestaan niet en je moet je afvragen, wie is nou slimmer? Ik als niet-techneut zit dus niet achter mijn vingernagels de prut er uit te peuteren
Gewoon je vingernagels zo kort knippen dat er geen smeer achter kan komen B)

Verwijderd

Raym09 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:39:
[...]

Zoiets dus
Vroeger waste ik mijn handen net als bijna alle (auto/motor)-monteurs in loodhoudende benzine ;)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Ik weet van niks, ik ben onschuldig :+

Zo jammer dit weer, valt me van je tegen :+

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Godoftwente schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:04:
[...]

Gewoon je vingernagels zo kort knippen dat er geen smeer achter kan komen B)
Das ook waar :P

Ben een kantoorpikkie met bijbehorende snelgroeiende nagels, die niet slijten van het op het keyboard rammen. Iets op mijn fiets bouwen lukt me wel, maar de actie eraf en erop, dat wil niet lukkuh in mijn hoofd :+

Vandaar de uitbesteding ;)

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:53:
[...]

Wat @Leviathius zegt. Ik heb zo'n pot gewoon staan, en met handschoenen mis je dat gevoel in je vingertoppen, zo moest ik vandaag 2 van de 4 bougies geheel op gevoel monteren.
Met die Latex handschoenen (die ze bijv. ook in de zorg gebruiken) heb je prima gevoel in je vingertoppen hoor ;) en kan je na elke klusbeurt gewoon wegpleuren.

• Godoftwente
Least Inkling schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:08:
[...]

Das ook waar :P

Ben een kantoorpikkie met bijbehorende snelgroeiende nagels, die niet slijten van het op het keyboard rammen. Iets op mijn fiets bouwen lukt me wel, maar de actie eraf en erop, dat wil niet lukkuh in mijn hoofd :+

Vandaar de uitbesteding ;)
Dan kan ik je de hand schudden. Ook een kantoorpikkie met snelgroeiende nagels. Heb vandaag dus werkelijk de hele dag achter de nagels zitten pulken omdat ik gisteravond de winterbanden eraf heb gehaald :+

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:17
Ik stuurde dit plaatje door naar familie als grap. Een minuut later keek ik even op cjib.nl en ja hoor...

* Mawlana heeft zijn allereerste fanmail uit Leeuwarden ontvangen. :(

• HTT-Thalan
sylvesterrr schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:49:
Ik stuurde dit plaatje door naar familie als grap. Een minuut later keek ik even op cjib.nl en ja hoor...

* HTT-Thalan heeft zijn allereerste fanmail uit Leeuwarden ontvangen. :(
Wat was jouw overtreding dan?

• Mawlana
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:54:
[...]

Wat was jouw overtreding dan?
4km/h te hard (na correctie) binnen de bebouwde kom. :O Ik vind het vooral kut dat de boete zelf met 33,33% is verhoogd met administratiekosten. 8)7

Vaste flitspaal ergens in Delft

• Maegrim
vlak voor oud & nieuw had ik 1kmph te hard in de trajectcontrole, 11e + 81,82% :+

[ Voor 3% gewijzigd door Maegrim op 11-04-2018 18:02 ]

• Mawlana
Maegrim schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:01:
vlak voor oud & nieuw had ik 1kmph te hard in de trajectcontrole, 11e + 81,82% :+
Wtf. :|

Waarschijnlijk ga ik uit protest 90x € 0,10 overmaken. Niet dat ze er iets van zullen merken, maar goed. :P

• Maegrim
ach stiekem reed ik (in de auto) 138 op de gps, dus dan mag het wel een keer :z

• A13X

A13X

Dude

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:04:
[...]
Vroeger waste ik mijn handen net als bijna alle (auto/motor)-monteurs in loodhoudende benzine ;)
Zolang is mijn paps nog niet met pensioen en die zat in de industriële weegschaal/bruggen. Daar word niet veel olie of benzine gebruikt :+

Pas een jaartje of 3-4, dus dit zou niet zo slecht als loodhoudende benzine moeten zijn. Echter.... In (verlopen) motorolie zitten genoeg carcinogene stoffen dat je dat ook niet zonder handschoenen moet willen gebruiken. Maar voor het standaard (vettige) bagger werkt het goed.

@Vrijdag droogt compleet op naar mijn weten.

@Joopieboy :>

Awesome

• Chakotay
Ik krijg altijd gigantische zweethanden van die latex-handschoentjes. Daarnaast mis ik toch wat gevoel ermee, dan maar vieze handen. Alleen bij echt smerige klusjes als klooien met remolie doe ik ze aan.

• lolgast
Met @Chakotay Ik heb ze wel liggen, maar elke keer als ik ze probeer ben ik ze na 2 minuten weer beu. Remmenreiniger werkt overigens ook top om schoon te maken, je krijgt er alleen wel droge handen van :+

• Chakotay
lolgast schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:14:
Met @Chakotay Ik heb ze wel liggen, maar elke keer als ik ze probeer ben ik ze na 2 minuten weer beu. Remmenreiniger werkt overigens ook top om schoon te maken, je krijgt er alleen wel droge handen van :+
Heh, dat doe ik ook wel eens inderdaad, even wat van die rommel op je handen spuiten. Wel koud en vast niet goed voor je huid, maar ik ben er nog geen vingers door verloren :+

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-12 13:03

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

sylvesterrr schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:57:
[...]

4km/h te hard (na correctie) binnen de bebouwde kom. :O Ik vind het vooral kut dat de boete zelf met 33,33% is verhoogd met administratiekosten. 8)7

Vaste flitspaal ergens in Delft
Bekende paal... :D
Daar reed ik vaak met motorrijles. Instructeur zeer duidelijk dat we daar in moesten houden... Ik kende het plekje alleen al... die flitspaal gaf me mijn eerste snelheidsboete in de auto O+ (ook 4 km/h te hard).

Fotonerd

• PilatuS
  • Niet online
Ik gebruik vaak lampenolie om het vet van mijn handen te krijgen. Gebruik dat spul sowieso altijd al voor de velgen en andere plekken waar veel vet zit.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:14:
Bij mij zijn ze na 2 minuten altijd volledig gescheurd. :') Daarom gebruik ik of PU Flex of Ultralflex werkhandschoenen...

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Nitril handschoen gebruiken. Of een grippaz handschoen. Die heeft een visschub structuur waardoor je in natte en vettige omstandigheden meer grip hebt. Werkt prima.

Ik maak mijn handen altijd schoon met Dreumex. Bestaat al jaren en wordt heel veel in de automotive industrie gebruikt om je handen weer schoon te maken.
Pagina: 1 ... 45 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht