• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:30
Even een vraagje voor de gebruikers van intercom systemen:
Begrijp ik het goed dat de momenteel populaire bluetooth systemen geen van allen een mogelijkheid hebben om een "zendknopje" op het stuur te monteren maar dat ze alleen reageren op je stem?
Begin jaren 90 had ik een simpel fm setje in gebruik en daar werkte de stembesturing dermate slecht van dat ik blij was dat er ook een "ptt" knop bij zat.
Inmiddels heb ik al jaren geleden afscheid genomen van dat setje, maar nu mijn vrouw sinds een jaar zelfstandig meerijdt ipv achterop lijkt het ons toch wel handig om enige vorm van communicatie te hebben en ben ik voorzichtig aan het rondkijken wat er mogelijk is.
ArwinV schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:27:
Even een vraagje voor de gebruikers van intercom systemen:
Begrijp ik het goed dat de momenteel populaire bluetooth systemen geen van allen een mogelijkheid hebben om een "zendknopje" op het stuur te monteren maar dat ze alleen reageren op je stem?
Begin jaren 90 had ik een simpel fm setje in gebruik en daar werkte de stembesturing dermate slecht van dat ik blij was dat er ook een "ptt" knop bij zat.
Inmiddels heb ik al jaren geleden afscheid genomen van dat setje, maar nu mijn vrouw sinds een jaar zelfstandig meerijdt ipv achterop lijkt het ons toch wel handig om enige vorm van communicatie te hebben en ben ik voorzichtig aan het rondkijken wat er mogelijk is.
Is dit wat je zoekt?
https://www.sena.com/product/handlebarremote/

Maar BT is tegenwoordig toch prima dat je geen PTT nodig hebt?
Ik doe nooit BT to BT, maar via BT aan telefoon kan ik prima bellen (als ik niet te hard rijd)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:30
Tja, volgens mij is dat gewoon een afstandbediening om het "apparaat" te bedienen en niet een zendknop.
Ik heb ook geen ervaring met het BT gebeuren hoor, in zo'n 25 jaar zal de techniek ongetwijfeld verbeterd zijn, maar mijn ervaring destijds was dat het eerste stukje wat je zei gewoon wegviel doordat hij pas ging zenden als je begon te spreken.
Voor telefonie denk ik zeker dat het goed zal werken maar het gaat mij in dit geval dus om BT to BT

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Reed toen ik net Zwolle uit begon te rijden op de A28 een of andere mafklapper achter me aan te rijden. Niet klevend ofzo, gewoon ruim achter me. Maar wel de hele tijd knipperen met z'n lichten? :?

Thuis maar eens even de achterkant van m'n fiets geïnspecteerd, maar kon er niets raars aan zien.. :/ Vaaaaaaaaaaaaaaaag.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:11
http://www.motor-forum.nl...onda-CB450S-met-werk.html

Ideaal: Projectmotor voor weinig, allemaal zaken die ik zelf kan verhelpen... maar het ding doet met gewoon helemaal niks :/. Echt een beetje een heel tam ding :F.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:45
Woei, WSBK kaarten gewonnen bij Ten Kate. Had meegedaan met een foto actie onder het mom van 'niet geschoten'. Krijg ik vandaag ineens bericht dat ik de kaarten heb gewonnen :D

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-12 10:56
HTT-Thalan schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:45:
http://www.motor-forum.nl...onda-CB450S-met-werk.html

Ideaal: Projectmotor voor weinig, allemaal zaken die ik zelf kan verhelpen... maar het ding doet met gewoon helemaal niks :/. Echt een beetje een heel tam ding :F.
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/83/c1/1c/83c11c3a4dfda23d79f665ac217e6ffb.jpg

• HTT-Thalan
Los van het feit dat ik zoiets helemaal niet mooi vind, laat ik mezelf eerst maar eens met iets minder ambitieus bezighouden, eerst iets fixen voor ik iets ga 'verbeteren' :P.

• InZane
Arme Honda :'(
Ik vind er echt geen klap aan en het ziet er ook niet echt uit alsof het lekker rijdt.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Raym09 was net even hier. Hij appte een foto van de Lentse Warande en even later stond hij voor de deur.
Tijd dat we het Grote GoT Motor Tour Meeting* topic maken. :Y

*werktitel.

[ Voor 1% gewijzigd door Grubeater op 10-04-2018 01:29 . Reden: Grote GoT Motor Tour Meeting ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:02

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:01:
[...]

Wanneer gingen we die AVB dag nou doen? :P Jij en @Vrijdag gingen dat plannen toch?
AVB? Ikke? Ik ga dan wel lekker aan de kant zitten en van de zijlijn commentaar geven :P Wil je er best heenrijden maar ik ga mooi niet mezelf kwellen :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• HTT-Thalan
Vrijdag schreef op maandag 9 april 2018 @ 22:15:
[...]

AVB? Ikke? Ik ga dan wel lekker aan de kant zitten en van de zijlijn commentaar geven :P Wil je er best heenrijden maar ik ga mooi niet mezelf kwellen :+
Ik voorzie dan een groep van ongeveer twintig tweakers die van de zijlijn gaan toekijken onder het mom van 'ik heb clip-ons, die pionnen staan niet goed, het asfalt is te nat, ik heb mijn geluksonderbroek niet aan vandaag', ik als enige die de AVB daadwerkelijk onderneemt en achteraf nog een andere random bezoeker die het zielig vond dat ik daar alleen reed.

En dan zul je net zien dat ik hem dan nog neerleg ook :P.

Maar just for laughs zal ik wel proberen een paar pionnen te regelen voor de got meet!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op maandag 9 april 2018 @ 22:31:
[...]

Ik voorzie dan een groep van ongeveer twintig tweakers die van de zijlijn gaan toekijken onder het mom van 'ik heb clip-ons, die pionnen staan niet goed, het asfalt is te nat, ik heb mijn geluksonderbroek niet aan vandaag', ik als enige die de AVB daadwerkelijk onderneemt en achteraf nog een andere random bezoeker die het zielig vond dat ik daar alleen reed.

Maar just for laughs zal ik wel proberen een paar pionnen te regelen voor de got meet!
"HTT-Thalan-doet-AVB-support-GoT-Meet" 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:08

* Bommes draait rondjes om die pionnen en HTT-Thalan er bij terwijl die de langzame slalom doet.

Aait Vespa met 12Inch wieltjes.. 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-12 22:57
Vrijdag schreef op maandag 9 april 2018 @ 22:33:
[...]

"HTT-Thalan-doet-AVB-support-GoT-Meet" 8)
..."-waar-de-mensen-die-nog-lessen-en-dus-zonder-rijbewijs-eigenlijk-niet-mogen-rijden" :+

Ontopic: Als het in de buurt is, doe ik zeker mee. Dus ik stel voor om bij het NAC-terrein af te spreken. Staan al gele stippen op de grond voor de pilonnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Leviathius op 09-04-2018 22:42 ]

YouTube: MotorcycleGeek

• InZane
Leviathius schreef op maandag 9 april 2018 @ 22:41:
[...]

..."-waar-de-mensen-die-nog-lessen-en-dus-zonder-rijbewijs-eigenlijk-niet-mogen-rijden" :+

Ontopic: Als het in de buurt is, doe ik zeker mee. Dus ik stel voor om bij het NAC-terrein af te spreken. Staan al gele stippen op de grond voor de pilonnen.
Weet je niks centralers? ;)

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Raym09 en ik dachten aan een vertrek uit Tiel, dan de Waalbandijk naar Nijmegen. Vervolgens via de Zevenheuvelweg naar Groesbeek om vervolgens via Grave in Brabant te geraken. Vanaf daar zuig ik de route uit mijn duim :+ (a.k.a. suggesties welkom) om vervolgens bij Lith de Maas over te gaan met de pont naar Alphen. Dan is het door naar Zaltbommel om via de A2 de Waal te bedwingen en via dijkjes naar Tiel terug te rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sRDz5Ka4yVprQleG1GOBcmuC/medium.png

Een pontje eerder de Maas over kan ook altijd, zoals gezegd zijn suggesties welkom.
Tiel centraal genoeg voor iedereen?

De route.

Gisteren ook even bezig geweest met Fusion 360 voor kofferbevestiging op een 18mm rack:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aQnk5Tdzc6fuCLwgWeasap0s/medium.png
https://www.grubeater.nl/...tor/PannierUpperMount.stl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IJSyF0vbmq7PhFESUQKILxAr/medium.png
https://www.grubeater.nl/...tor/PannierLowerMount.stl

Niet dat ik koffers heb, maar een rack heb ik al.

[ Voor 38% gewijzigd door Grubeater op 10-04-2018 00:04 . Reden: 3D ontwerpjes ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-12 16:44
[...]
Dat regelen hoef je niet meer te doen, ik heb er wel een stapel pionnen voor liggen.
Ooit gekocht om daadwerkelijk met eigen motor te oefenen voor avb, maar is er nooit van gekomen :D

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Ik zou voor de fun de transalp weer moeten lenen van de garage dan, eigen risico even afkopen en goan. Gelukkig hoef ik mij zelf niet te bewijzen. :Y

Mooie verhalen ook met iemand een tijdje terug, zo trots dat ie zijn schaamranden er volledig afreed en alles. Ik ben juist blij dat ik een beste rand overhebt, mijn houding is zoveel beter geworden de laatste jaren plus ik ben een heel stuk rustiger geworden. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-12 01:27
Pfft sinds een paar dagen last van schrapende linker voorrem, dus ik afgelopen zaterdag even tussen visite en andere taken in geprobeerd zaakje schoon te borstelen met een sopje ala Delboy's garage caliper winter cleanup..
Jammer genoeg geen goede platte schroevendraaier meer in de buurt (geen zin om afdekdopje van de glijstift te slopen met verrotte schroevendraaier), dus heb de remblokjes er niet uit gehad, eigenlijk dus maar half werk, maar beter dan niets dacht ik zo.. Na een uurtje pielen zaakje weer netjes in elkaar en even proef rondje langs de pomp gedaan, maar schrapende geluid blijft (wel iets minder maar toch).
Tijdens het schoonmaken viel mij ook al op dat er wat plekjes op de remzuigers zitten, dus preventieve revisie gaat eraan komen voor beide remklauwen. Vervolgens ook nog maar even de dikte van de schijven zelf nagekeken.. Aangeraden wordt om ze onder de 4mm vervangen, blijkt dat de rechter op 3,7 zit en de linker 3,5 mm zit :|
Dus ff zoeken op het net per schijf tussen 200 en 250 is blijkbaar normaal.. Weet niet wat jullie daarvoor kwijt zijn maar, ik vond het nogal aan de hoge kant. Na wat beter/verder zoeken kom ik op een duitse site terecht scheelt gewoon 50,- per schijf en het revisiesetje dat ik nodig had was daar ook iets goedkoper..
Nu zag ik op die site nog iets anders wat ik ook niet heel vaak bij andere sites tegenkwam. De schijfdikte is vermeld, zo zaten een paar ebc remschijven bij die allemaal 4,7 mm zijn en een trw van 5mm, dus dan maar 0,3 mm meer voor minder geld dan :?
Nu dus voor 163 per stuk ipv 219 bij bijvoorbeeld MLMparts tot 248 bij motorcyclespareparts
https://www.biketeile-ser...kes/brakefront/brakedisc/

Wellicht kunnen anderen hier ook van profiteren.. 8)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:24
mr_zippey schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 00:04:
Dus ff zoeken op het net per schijf tussen 200 en 250 is blijkbaar normaal.. Weet niet wat jullie daarvoor kwijt zijn maar, ik vond het nogal aan de hoge kant. Na wat beter/verder zoeken kom ik op een duitse site terecht scheelt gewoon 50,- per schijf en het revisiesetje dat ik nodig had was daar ook iets goedkoper..
Ik geloof je direct: heb mijn remschijf vorig jaar gevonden in een Ebay shop uit de UK, betaalde 90 euro per schijf in plaats van de 180 euro die het zou kosten op XLmoto. Kwamen wel wat meer verzendkosten bij natuurlijk, maar alsnog een idioot verschil. Hoeveel het in kwaliteit uitmaakt weet ik dan weer niet, maargoed ik rij dan ook geen SS en m'n motor is bejaard genoeg dat die remschijf waarschijnlijk langer mee zal gaan dan de motor zelf.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Deze avond nog ff stukje gereden en gevlogen met de drone... leuke combinatie om te doen.

360° foto
https://kuula.co/post/7lWN8

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op maandag 9 april 2018 @ 23:35:
ik ben een heel stuk rustiger geworden. ;)
Je sig aanpassen naar "relaxed mode engaged" dan maar? ;)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:05
InZane schreef op maandag 9 april 2018 @ 22:57:
[...]

Weet je niks centralers? ;)
Ja... Maastricht of zo. :+

Als ik er bij ben (dat is een grote als) draai ik ook nog wel wat avb mee. Ik heb wat geoefend op het beheersen van de koppeling tijdens die manoeuvres en dan gaat het een stuk beter.
Op de lesmanier met alleen de achterrem schokt het wat te veel. Het is niet echt bokken, maar je voelt iedere werkslag van de motor.

Ook een tip van mij: bij athleteshop is de Sena 20S EVO in de aanbieding. Over twee weken worden ze pas uitgeleverd, waarschijnlijk doen ze de inkoop adhv de bestellingen.
Mijn Schuberth/cardo geeft het namelijk weer regelmatig op, en nu ben ik er echt klaar mee.

[ Voor 62% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-04-2018 13:15 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• HTT-Thalan
[...]

Ik heb een kampeervakantie met de TA club dit weekend maar de eerste lekkere middag daarna ben ik voor! Iedereen die dichtbij genoeg woont of de moeite neemt langs te komen is welkom, en dan regelen wij samen wel een programma en wat drinken enzo :P.

En dan weet ik voor de avonturiers nog wel wat zandpaden in de buurt 8).

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-04-2018 07:28 ]

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:17
Is er ook al bekend wanneer die AVB GoT meetup is? Mocht ik mijn rijbewijs hebben (en misschien ook wel niet) dan kom ik denk ik ook wel ff langs. Ook al is het alleen om te kijken en even kennis te maken :)

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
Grubeater schreef op maandag 9 april 2018 @ 23:09:
@Raym09 en ik dachten aan een vertrek uit Tiel, dan de Waalbandijk naar Nijmegen. Vervolgens via de Zevenheuvelweg naar Groesbeek om vervolgens via Grave in Brabant te geraken. Vanaf daar zuig ik de route uit mijn duim :+ (a.k.a. suggesties welkom) om vervolgens bij Lith de Maas over te gaan met de pont naar Alphen. Dan is het door naar Zaltbommel om via de A2 de Waal te bedwingen en via dijkjes naar Tiel terug te rijden.

[afbeelding]

Een pontje eerder de Maas over kan ook altijd, zoals gezegd zijn suggesties welkom.

De route.
Leuke route. Jammer dat Tiel toch nog een uurtje rijden is. :P Afhankelijk van de datum en het tijdstip ben ik erbij. :Y

• alexthegrat
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 16:53
Grubeater schreef op maandag 9 april 2018 @ 23:09:

[afbeelding]

De route.
Een paar weken geleden de hornet van @wilco1985 overgenomen, en Tiel is voor mij prima te doen, dus ik ben hier zeker in geinteresseerd!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Jaja wrijf het er nog even in :p Dan kom ik gewoon met het koekblik erbij staan en kijken, haha. Kan ik mooi gelijk naar die outlet om m'n laarzen te halen!

I have stability. The ability to stab.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:17:
[...]

Jaja wrijf het er nog even in :p Dan kom ik gewoon met het koekblik erbij staan en kijken, haha. Kan ik mooi gelijk naar die outlet om m'n laarzen te halen!
En toen was er een bijdehante Tweaker met een trialbike....

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/ZW0eROvW0lk/maxresdefault.jpg

:P

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:46
Raym09 schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:03:
[...]

Weet niet welk jaartal je aan het kijken bent maar, het is niet alleen +30pk maar ook + 70kg. Effectief kan je wel eens meer moeite krijgen om je maten bij te houden doordat het apparaat nogal log is en naar verhouding pk/kg niet heel veel sterker.

85pk @ 209kg (0,407pk/kg) of 113pk @ 273kg (0,414pk/kg) daar ga je niet heel veel sneller mee zijn. Van SS'en van die leeftijd zijn de 600cc's beter in het bochtenwerk dan de 1000cc jongens.

ps:achterwiel pk's overigens
Je vergeet hierbij wel even het verschil in koppel. Dat zal toch even anders aanvoelen, vooral in de lager toerentallen.

Sig

• HTT-Thalan
Vrijdag schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:32:
[...]

En toen was er een bijdehante Tweaker met een trialbike....

[afbeelding]

:P
Wat voor koekblik is het @SmurfLink? Afhankelijk van de hoogte van de neus komen we er met een ADV ook nog wel op :P.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Zo te zien een Corsa Kilometerteller inene kaduuk? :P

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:27

A13X

Dude

sylvesterrr schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:13:
[...]

Leuke route. Jammer dat Tiel toch nog een uurtje rijden is. :P Afhankelijk van de datum en het tijdstip ben ik erbij. :Y
Tiel is een compromis waar we, afhankelijk van de geïnteresseerden, nog van zouden kunnen afwijken. Realiseer me nu namelijk dat een aantal tweakers (waar direct contact mee is) namelijk ook al 45minuten moeten rijden om in Tiel te geraken.

Het originele idee was om met tweakers uit (grofweg) de omgeving Arnhem/Nijmegen te gaan rijden, echter zijn er signalen dat mensen van verder weg ook willen komen en dan is Tiel/Zaltbommel misschien een handigere locatie.

Een dezer dagen zullen @Grubeater en ik een topic openen waar we e.e.a. kunnen bepalen, denk namelijk dat een datum afspreken belangrijker is en afhankelijk daarvan een locatie moeten bepalen.

@treative Als hij zijn maten moet bijhouden zal hij vooral hoog in zijn toeren rijden. Daarbij zalde handeling van een CBR1000F (gebouwd tot 1999) met 270kg achterblijven bij een 600cc van die leeftijd afhankelijk van het gebied waar je rijd. Ik heb ooit een engels motorblad gehad waarin ze 16 motoren tegen elkaar hadden gezet 4x 600cc jaren '90, 4x 1000cc jaren '90, 4x 600" jaren half '00 en 4x 1000cc jaren half '00. Waarbij de grootste verandering het gewicht was, de 1000cc waren 40-50kg afgevallen t.o.v. hun oudere broers en de pk's waren met 20-40% toegenomen. Met alle motoren over hetzelfde stuk weg/circuit met als resultaat dat de 1000cc jaren '90 bleven ver achter op alle anderen.

Het zal inderdaad een stuk luier rijden, maar hij gaat daar niet de achterstand op zijn maten mee goedmaken.

[ Voor 11% gewijzigd door A13X op 10-04-2018 09:47 ]

Awesome

• SmurfLink
  • Niet online
Haha ja helaas wel :p Was vanochtend even een minder leuk grapje. Hopelijk is het voor de terugrit weg, anders wordt het maatschappij bellen en met de trein naar huis (heb gekozen voor vervangend vervoer na 24u, d'oh).

Vriendinlief had het gisteren over mogelijk haar auto overnemen aan het einde van het contract, en toen had ik inene een ingeving... je kan ook motoren leasen. Dat idee bevalt me niks want ik wil dat mijn motor van mij is... maaarr, ik ga van de zomer sowieso een xdehandsje halen omdat ik verder geen budget heb voor een mooie nieuwere.. dus dan zou ik die oudere motor kunnen gebruiken voor de overbruggingsperiode van 3 jaar tot m'n contract voor de auto afloopt, de auto afkopen en vervolgens een gloedjenieuwe motor gaan leasen, die ik na 4 jaar ook weer afkoop zodat hij van mij wordt.... moet de financien wel helemaal gaan doorrekenen of dit uberhaupt rendabel is of dat het beter is te sparen en de motor zelf te kopen, maar toch.. best een leuk idee dat ik een gloedjenieuwe motor kan hebben. :P

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:46:
[...]

Haha ja helaas wel :p Was vanochtend even een minder leuk grapje. Hopelijk is het voor de terugrit weg, anders wordt het maatschappij bellen en met de trein naar huis (heb gekozen voor vervangend vervoer na 24u, d'oh).

Vriendinlief had het gisteren over mogelijk haar auto overnemen aan het einde van het contract, en toen had ik inene een ingeving... je kan ook motoren leasen. Dat idee bevalt me niks want ik wil dat mijn motor van mij is... maaarr, ik ga van de zomer sowieso een xdehandsje halen omdat ik verder geen budget heb voor een mooie nieuwere.. dus dan zou ik die oudere motor kunnen gebruiken voor de overbruggingsperiode van 3 jaar tot m'n contract voor de auto afloopt, de auto afkopen en vervolgens een gloedjenieuwe motor gaan leasen, die ik na 4 jaar ook weer afkoop zodat hij van mij wordt.... moet de financien wel helemaal gaan doorrekenen of dit uberhaupt rendabel is of dat het beter is te sparen en de motor zelf te kopen, maar toch.. best een leuk idee dat ik een gloedjenieuwe motor kan hebben. :P
Leasen :X Ik vind het maar niks, tenzij het van je werk is. Je kan beter óf doorsparen óf een X-dehandsje nemen. Maar dat vind ik dan :P

Bovendien, als je een X-dehandsje gaat kopen, dan komt gewoon tout motorrijdend GoT met je mee om dat ding te beoordelen 8)

en de verkoper te intimideren "we weten waar jouw 127.168.1.1 staat!" >:)

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:57:
[...]
Leasen :X Ik vind het maar niks, tenzij het van je werk is. Je kan beter óf doorsparen óf een X-dehandsje nemen. Maar dat vind ik dan :P

Bovendien, als je een X-dehandsje gaat kopen, dan komt gewoon tout motorrijdend GoT met je mee om dat ding te beoordelen 8)

en de verkoper te intimideren "we weten waar jouw 127.168.1.1 staat!" >:)
Het is via werk, maar het is meer dat ik 4 jaar later dan 'm afkoop, zodat het mijn prive motor wordt.

Die xdehansje afspraak staat! :p Als het goed is ben ik in Juli klaar dus kan er een mooi tourgroepje begin augustus mee richting random dealer x voor mijn Kawa ^^(of als jullie serieus meewillen durf ik Marktplaats ook nog wel aan).

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:06:
[...]

Het is via werk, maar het is meer dat ik 4 jaar later dan 'm afkoop, zodat het mijn prive motor wordt.

Die xdehansje afspraak staat! :p Als het goed is ben ik in Juli klaar dus kan er een mooi tourgroepje begin augustus mee richting random dealer x voor mijn Kawa ^^(of als jullie serieus meewillen durf ik Marktplaats ook nog wel aan).
Maar ga je wel vier jaar lang op de dezelfde motor rijden? ;)

Afbeeldingslocatie: http://img1.joyreactor.com/pics/post/auto-9gag-1133347.jpeg

• Mawlana
Raym09 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:44:
[...]

Tiel is een compromis waar we, afhankelijk van de geïnteresseerden, nog van zouden kunnen afwijken. Realiseer me nu namelijk dat een aantal tweakers (waar direct contact mee is) namelijk ook al 45minuten moeten rijden om in Tiel te geraken.

Het originele idee was om met tweakers uit (grofweg) de omgeving Arnhem/Nijmegen te gaan rijden, echter zijn er signalen dat mensen van verder weg ook willen komen en dan is Tiel/Zaltbommel misschien een handigere locatie.

Een dezer dagen zullen @Grubeater en ik een topic openen waar we e.e.a. kunnen bepalen, denk namelijk dat een datum afspreken belangrijker is en afhankelijk daarvan een locatie moeten bepalen.
Ik rijd eigenlijk liever door naar Nijmegen zodat ik aan het einde van de rit nog even bij m'n ouders kan langsgaan. :+ Na afloop heb ik waarschijnlijk geen zin om van Tiel naar Nijmegen te rijden.
mmm ik las gister dat service interval inc kleppen stellen bij de Himalayan een half jaar of 3000 mijl is.. eens checken of dat klopt, want dat kan best een spelbreker zijn.. goedkope motor maar je betaald je scheel aan onderhoud (iig de eerste 2 jaar ivm garantie, daarna kan je het zelf doen want lijkt me vrij simpele techniek...
The bike was also being run in, with a 300 mile first service interval, and then after that every 6000 miles for the oil, but rather annoyingly from the service manual, valve checks every 3000 miles. This isn't ideal due to cost and inconvenience, and also the need to stick to these intervals in order to retain the 24 month warranty. It should be noted that the twin cylinder engines in the Suzuki and Kawasaki also require 3000 mile services, so the Royal Enfield isn't alone (the Honda CRF250L is an impressive 8000 mile interval). The only defence is that once the warranty has expired, or if you're going to self-service the bike from the get go, then the simple screw and lock-nut style valve adjustment shouldn't be beyond the scope of most amateur mechanics, or travellers. Also, by all accounts from riders in India, once the 3000 mile check has been carried out, the valves don't move much after that anyway.
https://www.bennetts.co.u...himalyan-road-test-review
review door By Nathan Millward
NateThePostman Round the world adventurer Nathan Millward rode home to the East Midlands from Australia on a 105cc Australian postal bike (he didn’t like flying). He’s since ridden across America to Alaska, writing two brilliant books about the experience. www.nathanmillward.com

[ Voor 67% gewijzigd door ToolkiT op 10-04-2018 10:41 ]

• Mawlana
SmurfLink schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:46:
[...]

Gaat het om lease via de werkgever? Dan hoop ik voor je dat in de winter geen klanten aan de andere kant van het land hoeft te bezoeken, tenzij je dat met je eigen auto wil doen (zonder tankpas) of op de lease-motor. :P

• SmurfLink
  • Niet online
sylvesterrr schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:32:
[...]

Gaat het om lease via de werkgever? Dan hoop ik voor je dat in de winter geen klanten aan de andere kant van het land hoeft te bezoeken, tenzij je dat met je eigen auto wil doen (zonder tankpas) of op de lease-motor. :P
Hmm, dat is een goeie, die gaat op het lijstje bij de nadelen. Het is nog maar een idee voor nu, dus ik probeer zoveel mogelijk punten te verzamelen. :)
Vrijdag schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:26:
[...]

Maar ga je wel vier jaar lang op de dezelfde motor rijden? ;)

[afbeelding]
Op zich heb ik daar niet heel veel moeite mee denk ik, maar dat weet ik natuurlijk nog helemaal niet. Sowieso beginnen met een oudere motor voor op z'n minst een jaar (of 2), en vervolgens over naar iets nieuwers/mooiers/duurders .

[ Voor 33% gewijzigd door SmurfLink op 10-04-2018 10:48 ]

• kneusteun
ToolkiT schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:32:
mmm ik las gister dat service interval inc kleppen stellen bij de Himalayan een half jaar of 3000 mijl is.. eens checken of dat klopt, want dat kan best een spelbreker zijn.. goedkope motor maar je betaald je scheel aan onderhoud (iig de eerste 2 jaar ivm garantie, daarna kan je het zelf doen want lijkt me vrij simpele techniek...

[...]

NateThePostman Round the world adventurer Nathan Millward rode home to the East Midlands from Australia on a 105cc Australian postal bike (he didn’t like flying). He’s since ridden across America to Alaska, writing two brilliant books about the experience. www.nathanmillward.com
Jezus zo vaak was ik mijn motor niet eens!

• Dryhte
  • Laatst online: 04-12 20:43
ToolkiT schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:32:

[...]

Ik vind die Himalayan wel leuk, maar als ik op een adventure thumper zou overstappen werd het toch deze: Afbeeldingslocatie: https://bikereview.com.au/wp-content/uploads/2017/10/2017-SWM-650-SuperDual-Bike-Review-8312.jpg

http://bikereview.com.au/review-2017-swm-650-superdual/
kneusteun schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:52:
[...]

Jezus zo vaak was ik mijn motor niet eens!
Maar ik las net in de manual https://royalenfield.com/...malayan-Owners_Manual.pdf op pagina 121 dat de eerste 4 services wel gratis zijn (op kosten van olie na)..
Maar het is wel altijd gezeik om naar de dealer te gaan..

Dryhte schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:58:
[...]

Ik vind die Himalayan wel leuk, maar als ik op een adventure thumper zou overstappen werd het toch deze: [afbeelding]

http://bikereview.com.au/review-2017-swm-650-superdual/
Daar heb ik ook naar zitten kijken, maar zie ik nergens te koop staan.. dus een proefrit is dan lastig..

• Dryhte
  • Laatst online: 04-12 20:43
ToolkiT schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:03:
[...]

Daar heb ik ook naar zitten kijken, maar zie ik nergens te koop staan.. dus een proefrit is dan lastig..
Ik heb een dealer in de buurt :) ik was 'm een beetje vergeten maar ik ga toch eens een proefrit regelen. Ik vind 't een hele mooie.

• Leviathius
SmurfLink schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:17:
[...]

Hoho, ik zeg 'eigenlijk' he, dus het mag 'eigenlijk' niet, maar het kan wel. Heb afgelopen weekend mijn vriendin ook een paar rondjes proberen te laten rijden. Allemaal onderdeel van het plan: 'Krijg d'r zo ver om het rijbewijs te halen' :9.

Dryhte schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:04:
[...]

Ik heb een dealer in de buurt :) ik was 'm een beetje vergeten maar ik ga toch eens een proefrit regelen. Ik vind 't een hele mooie.
Nathan is er ook positief over: https://www.bennetts.co.u...kes/swm/swm-650-superdual

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Zo, afgelopen zondag mooi de Rizoma knippers gemonteerd aan de voorkant nadat we de motor eerst even hadden gepoetst:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tyOfq1J.jpg

Dus gisteren dacht ik even lekker op de motor naar kantoor te rijden. De drie-baans weg werd een twee-baans, dus ik kijk naar rechts om in te voegen (en tegelijk tussen de twee rijen autos te filteren), stuur naar binnen, kijk naar voren en toen was daar opeens een auto op de rem gaan staan. Bam.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wOCn1lW.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xq07BJI.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/78ddeh8.jpg?1

Zichtbare schade:
* Remhendel afgebroken
* Koppelingspedaaltje verbogen
* Rizoma spiegel aan gort
* Koppelingsdeksel aan gort
* Rempedaal afgebroken
* Barst in cover van 't zadel

Nou maar hopen dat de 'interne' schade meevalt, want toen ik voorzichtig probeerde verder te rijden (naar een parkeerplaatst) voelde ik hem zwaar aanlopen.

Dus uiteindelijk de fiets afgevoerd naar de garage.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P9Ni1rt.jpg

Zelf trouwens alleen maar een gekrenkte trots, een deuk in mijn ego en verstuikte blauwe pols (200kg + jezelf opvangen met 1 armpje.. niet doen)

• HTT-Thalan
Oei oei! Hopelijk is het allemaal goed te fixen inderdaad!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-12 13:00
[...]

Alsnog een uur rijden vanaf Rotterdam maar I'm in afhankelijk van datum en tijd! Misschien dat andere Tweakers uit omgeving Rotterdam / Den Haag dan samen naar Tiel of Zaltbommel kunnen rijden?

@RvdH klote man! Gelukkig dat je zelf geen schade hebt, motor is gemakkelijker te fixen als nieuwe ledematen of organen.

[ Voor 32% gewijzigd door aidanl op 10-04-2018 11:22 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

RvdH schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:12:
Zo, afgelopen zondag mooi de Rizoma knippers gemonteerd aan de voorkant nadat we de motor eerst even hadden gepoetst:

[afbeelding]

Dus gisteren dacht ik even lekker op de motor naar kantoor te rijden. De drie-baans weg werd een twee-baans, dus ik kijk naar rechts om in te voegen (en tegelijk tussen de twee rijen autos te filteren), stuur naar binnen, kijk naar voren en toen was daar opeens een auto op de rem gaan staan. Bam.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zichtbare schade:
* Koppelingshendel afgebroken
* Rempedaal afgebroken

Nou maar hopen dat de 'interne' schade meevalt, want toen ik voorzichtig probeerde verder te rijden (naar een parkeerplaatst) voelde ik hem zwaar aanlopen.

[afbeelding]

Zelf trouwens alleen maar een gekrenkte trots, een deuk in mijn ego en verstuikte blauwe pols (200kg + jezelf opvangen met 1 armpje.. niet doen)
goed te horen dat je zelf niks ernstigs hebt, maar erg balen van de schade..
Ben je all risk verzekerd?

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:45

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zichtbare schade:
* Rempedaal afgebroken

[afbeelding]

Dat is balen! Gelukkig ben je er zelf nog redelijk goed van af gekomen!

Is het niet de remhendel die afgebroken is ipv koppelingshendel?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zichtbare schade:
* Rempedaal afgebroken

[afbeelding]

-O- Gelukkig zelf nog redelijk goed vanaf gekomen. Ga met je arm anders nog even bij de dokter langs, kan nooit kwaad. Hopelijk dat de schade aan de motor snel en eenvoudig te verhelpen is!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:07
@RvdH: klote man ;( Succes met het herstel!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

ToolkiT schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:20:
[...]

goed te horen dat je zelf niks ernstigs hebt, maar erg balen van de schade..
Ben je all risk verzekerd?
Helaas niet. De auto was van een (heel lief) ouder vrouwtje uit dezelfde woonplaats als ikzelf, dus ze gaan nou kijken hoeveel het kost om de auto te repareren. Paar krasjes en een kleine deuk. Als het niet zoveel geld is (< €600 ofzo) kan ik het beter uit eigen zak betalen ipv schadevrije jaren inleveren denk ik.
Tankiej schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:22:
[...]

Dat is balen! Gelukkig ben je er zelf nog redelijk goed van af gekomen!

Is het niet de remhendel die afgebroken is ipv koppelingshendel?
Ja, staat er toch ook? ;)
Vrijdag schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:22:
[...]
-O- Gelukkig zelf nog redelijk goed vanaf gekomen. Ga met je arm anders nog even bij de dokter langs, kan nooit kwaad. Hopelijk dat de schade aan de motor snel en eenvoudig te verhelpen is!
Ben gisteren ook even langs de huisarts geweest die me doorverwees naar het ziekenhuis om foto's te laten maken. Niks gebroken gelukkig.

• HTT-Thalan
Wat vinden we hiervan?

Afbeeldingslocatie: https://md59kw.sn.files.1drv.com/y4mZsxNVeaxJ6Wy-YCb-abYd4Grr0yiYfr1B3b08voIHrs0NZudom7zAKVv7Mxj-ePuQTR9DRjm6IQO3_HGqyOOVEEDVxzJRYhseILvlidzFYHbneQx59u0SYOpl25i0hjZHHP1w4ZvPYrcdWX6LoPsD9acQZO4gx3LEonof110I4noXUKY7xmHzQgFEMuoTlpHWf4X6tMUUHAL8lG0dnHtzA?width=800&height=600&cropmode=none

Opknappertje met lekke uitlaat en een hoop groene uitslag, maar aldus de eigenaar geen doorgeroest spul en rijd nog gewoon prima. Lekker licht, geschikt voor offroad spielerei en kan ik wss voor heul weinig meenemen.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:45
RvdH schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:28:
[...]

Helaas niet. De auto was van een (heel lief) ouder vrouwtje uit dezelfde woonplaats als ikzelf, dus ze gaan nou kijken hoeveel het kost om de auto te repareren. Paar krasjes en een kleine deuk. Als het niet zoveel geld is (< €600 ofzo) kan ik het beter uit eigen zak betalen ipv schadevrije jaren inleveren denk ik.
Wat voor schade had de auto dan? Als ik de schade van je motor bekijk, lijkt het eigenlijk alleen schuif/valschade te zijn, geen botsing schade :o
[...]

Ja, staat er toch ook? ;)

[...]
In m'n quote nog niet :+

• Mawlana
RvdH schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:28:
[...]

Gewoon de verzekeraar vragen om een berekening te maken. Zij kunnen vrij eenvoudig uitrekenen hoeveel je meer kwijt zal zijn aan je verzekering voor de komende jaren. Afhankelijk van de verzekeraar mag je volgens mij ook 1 schade per jaar binnen een jaar terugbetalen om terugval in schadevrije jaren te voorkomen.

Beterschap en succes met de verdere afwikkeling!
aidanl schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:20:
[...]

Alsnog een uur rijden vanaf Rotterdam maar I'm in afhankelijk van datum en tijd! Misschien dat andere Tweakers uit omgeving Rotterdam / Den Haag dan samen naar Tiel of Zaltbommel kunnen rijden?
Ik wil wel meerijden vanuit Rotterdam. :)

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:08
@RvdH Flinke schade :o Hopen dat het allemaal meevalt inderdaad. Koppelingsdeksel heb je in ieder geval niet nodig toch :P
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:33:
Wat vinden we hiervan?

[afbeelding]

Opknappertje met lekke uitlaat en een hoop groene uitslag, maar aldus de eigenaar geen doorgeroest spul en rijd nog gewoon prima. Lekker licht, geschikt voor offroad spielerei en kan ik wss voor heul weinig meenemen.
Leuk projectje! welk model is dat?
Als je een beetje handig bent en tijd hebt heb je daar een leuk ding, er vanuitgaande dat hij niet te duur is..
Zou zelf best zoiets willen hebben.. maar in de UK zijn veel van dat soort retro offroaders vaak of heel slecht of heel duur..

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:53

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Mooie route! Rij graag mee. Ben nu al mooi de omgeving Groesbeek/Nijmegen aan het verkennen.
Als er een datum is moet ik even zorgen dat de goede motor deze kant ook op komt! Momenteel staat die nog bij mijn ouders. en heb ik alleen de woonwerk motor hier.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:27

A13X

Dude

@RvdH

Aiii, zuur man -O-
Zichtbare schade:
* Rempedaal afgebroken
Hebben die Duc's een voetkoppeling ja? :+

Awesome

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Tankiej schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:35:
[...]

Wat voor schade had de auto dan? Als ik de schade van je motor bekijk, lijkt het eigenlijk alleen schuif/valschade te zijn, geen botsing schade :o
Tegen de achterkant aan de rechterzijde ertegenaangeklapt dus daar zat wel een behoorlijk zichtbaar deukje en een aantal krassen. Door die klap ben ik inderdaad gaan schuiven.. denk dat ik met een km/h of 30 onderuit ging.
lolgast schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:44:
@RvdH Flinke schade :o Hopen dat het allemaal meevalt inderdaad. Koppelingsdeksel heb je in ieder geval niet nodig toch :P
Ik hoop nu heel erg dat het stroef lopen kwam door die koppelingsdeksel, dat hij niet volledig ontkoppeld werd ofzo. Aan de andere kant, nu ik erover nadenk, was het een soort schokkend gevoel dus wellicht eerder een remschijf/klauw die aanloopt ofzo..
sylvesterrr schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:43:
[...]
Gewoon de verzekeraar vragen om een berekening te maken. Zij kunnen vrij eenvoudig uitrekenen hoeveel je meer kwijt zal zijn aan je verzekering voor de komende jaren. Afhankelijk van de verzekeraar mag je volgens mij ook 1 schade per jaar binnen een jaar terugbetalen om terugval in schadevrije jaren te voorkomen.

Beterschap en succes met de verdere afwikkeling!
Goeie tip, thanks! Zal ik zeker gaan doen.

• HTT-Thalan
ToolkiT schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:47:
[...]

Leuk projectje! welk model is dat?
Als je een beetje handig bent en tijd hebt heb je daar een leuk ding, er vanuitgaande dat hij niet te duur is..
Zou zelf best zoiets willen hebben.. maar in de UK zijn veel van dat soort retro offroaders vaak of heel slecht of heel duur..
TS185, maar op kenteken een 250 en er zit ook een lopend 250 blok bij dat er nog in gezet moet worden.
Ik ga morgenavond een proefritje maken, ding staat gewoon op kenteken.

Ik hoop dat ik hem voor minder dan 200 mag meenemen op voorwaarde dat hij een goed huis krijgt en weer helemaal mooi gemaakt gaat worden :P. Simpele techniek dus simpel gereedschap nodig, in principe heb ik alles hiervoor wel liggen.

Zou echt een hele goede zijn om mijn offroad vaardigheden op aan te scherpen, zeker hier in de buurt waar het vooral modder en weiland is.

Ondanks dat ik de Alp die niet meer gered kon worden voor winst heb gesloopt, beschouwde mijn vrouw dat als een 'mislukt project'. Als ik deze niet rijdend hou en restaureer mag ik de eerstkomende 5 jaar geen projectjes meer beginnen zegt ze, dus de druk staat erop :+.

[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-04-2018 12:07 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:47

steveman

Comfortabel ten onder

Ai, schade en pijn :/ Succes met herstel en afhandeling!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• SmurfLink
  • Niet online
Leviathius schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:05:
[...]

Hoho, ik zeg 'eigenlijk' he, dus het mag 'eigenlijk' niet, maar het kan wel. Heb afgelopen weekend mijn vriendin ook een paar rondjes proberen te laten rijden. Allemaal onderdeel van het plan: 'Krijg d'r zo ver om het rijbewijs te halen' :9.
Ik zou het zelf eerlijk gezegd ook niet durven op een andere motor dan m'n lesmotor hoor, veel te bang 'm neer te leggen en jullie schade te geven. Dan ben ik ook niet verzekerd dus dat lijkt me ook niet handig.

Maar het lijkt me alsnog wel leuk om te kijken hoe jullie je AVB kennis weer even ophalen :p

@RvdH Dat is flink balen zeg. Gelukkig heb je zelf relatief weinig schade aan je lijf.. blik is vervangbaar, maar het is wel echt heel zuur.

[ Voor 9% gewijzigd door SmurfLink op 10-04-2018 12:24 ]

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-12 10:09

Least Inkling

Product of the cold war

@RvdH zuur man!

Doet me denken aan mijn "nieuwe handvaten halen" om daarna de fiets total loss te rijden.

Voortaan wacht ik een dag als ik iets nieuws heb gekocht voor de motor..

Succes met de ellende (want dat is het dan toch allemaal achteraf)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:03:
[...]

TS185, maar op kenteken een 250 en er zit ook een lopend 250 blok bij dat er nog in gezet moet worden.
Ik ga morgenavond een proefritje maken, ding staat gewoon op kenteken.

Ik hoop dat ik hem voor minder dan 200 mag meenemen op voorwaarde dat hij een goed huis krijgt en weer helemaal mooi gemaakt gaat worden :P. Simpele techniek dus simpel gereedschap nodig, in principe heb ik alles hiervoor wel liggen.

Zou echt een hele goede zijn om mijn offroad vaardigheden op aan te scherpen, zeker hier in de buurt waar het vooral modder en weiland is.

Ondanks dat ik de Alp die niet meer gered kon worden voor winst heb gesloopt, beschouwde mijn vrouw dat als een 'mislukt project'. Als ik deze niet rijdend hou en restaureer mag ik de eerstkomende 5 jaar geen projectjes meer beginnen zegt ze, dus de druk staat erop :+.
Check even de maat van de voorband, soms zoals de Xl500 zijn die banden of erg duur of erg lastig nog te vinden.

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:41:
[...]

Check even de maat van de voorband, soms zoals de Xl500 zijn die banden of erg duur of erg lastig nog te vinden.
De clubdealer van de Transalp club waar ik regelmatig kom regelt zoiets wel voor me, dat is de uitdaging niet. Ik ga vooral letten op hoe 'redbaar' het frame nog is, valt het uit elkaar of is het vooral poetswerk en oppervlakkige roest, hoe is de vering, bedrading etc.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zichtbare schade:
* Remhendel afgebroken
* Rempedaal afgebroken

[afbeelding]

Zo zuur dit, doet zeer om te zien. :( Ligt er met name ook aan hoe je hem hebt neergelegd, in mijn geval wat het kuipen en schakelspul, steuntjes, etc. Toch een dikke 3,5k verder...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:04

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Nieuwe aanwinst

Softail Slim FLSL 2018

Blij mee 8)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zondagskindje schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:28:
Nieuwe aanwinst

[afbeelding]

Blij mee 8)
Nais! :9

• lolgast
@Zondagskindje Veel plezier ermee! :D

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Zondagskindje gloedje nieuw?

Veul rammelende km's gewenst :+

Vet hoor

• Zondagskindje

Zondagskindje

Least Inkling schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:32:

Vet hoor
Gloedje nieuw.

Wat er nog op komt is een sissy bar.
Verder zit er handvatverwarming op. (ik heb hekel aan kouwe klauwen ;-) )
En Jekyl en Hyde uitlaatsysteem

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• HTT-Thalan
Least Inkling schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:32:

Vet hoor
Daarvoor zijn de 'loud pipes' natuurlijk, niet om gehoord te worden, maar om de rest van de motor niet te horen :+.

• Zondagskindje

Zondagskindje

HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:47:
[...]

Daarvoor zijn de 'loud pipes' natuurlijk, niet om gehoord te worden, maar om de rest van de motor niet te horen :+.
Ik kan 'm ook op standje Vespa zetten.
Dan kan ik heerlijk naar het gerammel luisteren :+

Jekyl and Hyde Uitlaatsysteem

[ Voor 14% gewijzigd door Zondagskindje op 10-04-2018 13:53 ]

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Vind die Jekyl and Hyde ook wel rete-interessant, maar die interesse is afgelopen als ik die prijs hoor 8)7

Als ik oud genoeg ben en ik kan niet meer op mijn tractor klimmen, komt er ook een Harley, maar dat duurt natuurlijk nog heul erg lang :+

• HTT-Thalan
Morgenavond ga ik dat motortje bekijken in het pitoreske dorpje 'standaardbuiten'.
Word een plezierritje via de polders in plaats van de snelweg, en ik ga daar zo rond half 7 heen vanuit Breda.

Iemand interesse om mee te gaan?

• Leviathius
Nieuwe aanwinst

[afbeelding]

Blij mee 8)
Wauw super nice! Ooit als ik ouder en rijker ben komt er ook zo'n gave motor in de garage te staan!

Jekyll & Hyde is al helemaal gaaf 8)

• NL-RaVeR
Nieuwe aanwinst

[afbeelding]

Blij mee 8)
Super gaaf ding :9~ _/-\o_ . Heel veel plezier met je nieuwe beestje!

PS: we willen uiteraard nog een foto hier zien als de aanpassingen erop zitten ;)

• Zondagskindje

Zondagskindje

@NL-RaVeR Komt goed (y)
Mijn man is toevallig vandaag naar de dealer om de sissy bar en swing arm tas op te halen.
Dus met beetje mazzel morgen nieuwe foto

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mijn baas had een sportster met Jekyl & Hyde uitlaatje, maar die vond het zelf teveel herrie. Toen hij hem dus een keer voorzichtig neer had gelegd en de uitlaat vervangen moest worden, heeft hij er een standaard uitlaat op laten zetten. De nieuwprijs van zo'n uitlaat telde ook wel een beetje mee :X

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12 09:17

Reley

Zoom Zoom

HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:04:
Morgenavond ga ik dat motortje bekijken in het pitoreske dorpje 'standaardbuiten'.
Word een plezierritje via de polders in plaats van de snelweg, en ik ga daar zo rond half 7 heen vanuit Breda.

Iemand interesse om mee te gaan?
Ligt aan het weer :+

• HTT-Thalan
https://www.buienradar.nl/weer/breda/nl/2758401/5daagse

19:00 14°C 11°C O 3 26% 0,0 mm 0%
20:00 14°C 11°C O 3 26% 0,0 mm 0%

• NL-RaVeR
@RvdH balen man :(. Hoop dat de schade post enigszins mee valt. Belangrijkste is dat je er zelf redelijk ongeschonden vanaf komt.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-12 08:06
aidanl schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:45:
[...]

We hebben een route gereden die door de TomTom gegenereerd werd alszijnde kronkelroute dus de exacte route weet ik niet meer exact. We zijn vanuit Spijkernisse vertrokken met als eindbestemming Vlissingen waarbij maximale kronkels ingesteld stond en snelweg vermijden. Hierbij zijn we vrijwel constant over kleine wegen gestuurd behalve wanneer we soms een brug naar het volgende zeeuwse eiland over moesten.

Helaas begon het in de buurt van Geersdijk te regenen dus zijn we direct via de provinciale weg naar Goes gereden om daar te lunchen. Vervolgens dachten we de A58 --> A4 terug te pakken omdat 1 van de rijders op tijd terug moest zijn o.i.d.. Dat is dus mooi niet gelukt :+

De A4 was dit weekend dicht in de buurt van de verbinding van de A58 naar de A4 toe. Dus toen maar de A12 naar Antwerpen gepakt en daarvandaan de A16 terug via Breda.

Overigens de eerste keer dat ik met de motor in het "buitenland" kom en daarnaast ook eerste keer in Zeeland met de motor. Met de auto al vaak genoeg geweest ivm duiken, maar had eigenlijk niet verwacht dat het met de motor ook best leuk rijden is!
Je kan hier zeker goed rijden. Als je nog eens een leuke route wilt, laat maar weten. Het ' bekende ' rondje van Walcheren is erg leuk, langs de kust en heeft wat mooie bochten!

De lokale motorclub (niet Satudarah, die heb je hier ook :9 ) organiseert elk jaar de Dieketoer (Dijken tour) in Zeeuws Vlaanderen. Afgelopen jaar was de rit 200km!
[...]

Voor mij is dat anderhalf uur rijden. Als we dus niet te vroeg gaan rijden (08:00 o.i.d.) zie ik het best zitten om die kant op te komen (mits goed weer). Wil je mij even taggen in het topic als jullie het opstarten?

[ Voor 24% gewijzigd door R0y. op 10-04-2018 20:39 ]

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
Hoppa! vandaag de AVB binnen *O*
[...]

Kijken klinkt goed. Ben blij dat ik van het AVB examen af ben.
Mocht ik tegen die tijd mijn rijbewijs binnen hebben, dan kom ik misschien nog wel even langs wippen.
Maar heb voor dit jaar al genoeg AVB oefeningen gedaan.

Overigens vandaag ook even langs de motorshop geweest om een idee te krijgen van de kosten van pak en accessoires, maar wat is al dat spul duur. Daar gaan de duur verkregen centjes ;w
Overweeg om tweedehands leren pak te kopen via marktplaats, scheelt alweer een paar honderdjes.

• HTT-Thalan
Godoftwente schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:41:
Hoppa! vandaag de AVB binnen *O*

Kijken klinkt goed. Ben blij dat ik van het AVB examen af ben.
Mocht ik tegen die tijd mijn rijbewijs binnen hebben, dan kom ik misschien nog wel even langs wippen.
Maar heb voor dit jaar al genoeg AVB oefeningen gedaan.

Overigens vandaag ook even langs de motorshop geweest om een idee te krijgen van de kosten van pak en accessoires, maar wat is al dat spul duur. Daar gaan de duur verkregen centjes ;w
Overweeg om tweedehands leren pak te kopen via marktplaats, scheelt alweer een paar honderdjes.
Tja, Dress for the slide, not for the ride ;).

Je bent welkom om ons te zien stuntelen in ieder geval :P.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:45:
[...]

Tja, Dress for the slide, not for the ride ;).

Je bent welkom om ons te zien stuntelen in ieder geval :P.
Dat. ATGATT :)
Een gevalletje asfalteczeem doet meer pijn dan de kosten van een goed motorpak.

Ennuh, gefeliciteerd :)

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 10-04-2018 20:56 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Godoftwente schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:41:
Het nadeel van leer is dat het vormt naar je lichaam. Als je een gebruikt pak koopt is de kans erg klein dat je dezelfde vorm krijgt. Een zaak als Termaat is over het algemeen wat goedkoper dan de gemiddelde motorzaak omdat ze veel meer hebben liggen. Verder krijg je bij aanschaf van meerdere dingen ook nog een stukje korting. 2e hands snap ik verder prima want het is inderdaad duur spul. Ik zou alleen eens bij een zaak als Termaat gaan kijken die heel veel kleding heeft, dan is het nog niet goedkoop, maar heb je wel goed nieuw spul. Vergeet ook niet dat iets als een pak erg lang mee kan. Heb mijn pak nu zo'n 7 jaar en hoewel ie niet er niet meer zo mooi uitziet is het pak zelf nog steeds prima. 1x per jaar vet ik het pak in en verder maak ik het regelmatig schoon. Stel een mooi pak kost je 700 euro en je kan er 10 jaar mee doen valt de prijs best wel mee.

• HTT-Thalan
Maar dan nog moet je het aanschafbedrag wel kunnen ophoesten, ongeacht hoe lang je er mee kunt doen.

Misschien is een goed textiel pak een goede begin optie?

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:25:
Maar dan nog moet je het aanschafbedrag wel kunnen ophoesten, ongeacht hoe lang je er mee kunt doen.
Als je het geld niet hebt voor goede kleding moet je niet gaan rijden.

• SmurfLink
  • Niet online

Da's ook mijn plan. Heb m'n jas nu, textielen overbroek erbij en dan ben ik voor het begin klaar. Daarna wil ik zeker nog een leren jas erbij, en wellicht ook een broek, en een goeie kevlar jeans. Maar als beginner is het allemaal een hoop geld samen met de eerste motor, dus dan stel ik het leer liefst nog even uit tot mijn budget wat breder is.

Sowieso ben ik nu steeds elke maand iets aan het hamsteren. :p Eerst de helm, op de MB m'n textielen jas, handschoenen met de Lidl aanbieding.. elke maand komt er iets bij. Hopelijk deze maand m'n schoenen en dan in mei de broek.

• lolgast
Mijn eerste motor outfit was een difi van textiel, daarna voor €125 een lerenpak via MP gescoord. Ondanks dat dat niet meer vormde naar mijn lichaam, reed dat toch een stuk beter voor mij :)

• HTT-Thalan
PilatuS schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:25:
Je verwoording impliceert dat ik een andere mening ben toegedaan ;) en dat zit hem in de definitie 'goed'. Ik vind goede kleding ook heel belangrijk, maar ben niet van mening dat leer de enige (juiste) keuze is.

Ik weet niet wat zijn plannen zijn maar er zijn hele goede textielen pakken te krijgen voor heel veel soorten rijstijlen.

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021

HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:33:[/b]
Ik weet niet wat zijn plannen zijn maar er zijn hele goede textielen pakken te krijgen voor heel veel soorten rijstijlen.
Tjah, dat kan. Maar krijg toch de neiging om deze zomer maar direct eens bij een circuit langs te gaan. Lijkt me geweldig. En dan is een leren pak toch wel een must.
PilatuS schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:25:
[...]

Geval van budget beheren. Weet ongeveer wat ik dit jaar maximaal wil spenderen. Dan neemt een gloednieuw leren pak toch wel een flinke hap, als je ook nog al het andere moet kopen.
Overigens zal een gebruikt pak naar mijn weten niet opeens kwalitatief hard achteruit gaan. Zolang het er nog goed uit ziet tenminste. Koop ik liever een goed stel schoenen en helm.
PilatuS schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:16:
[...]

Het nadeel van leer is dat het vormt naar je lichaam. Als je een gebruikt pak koopt is de kans erg klein dat je dezelfde vorm krijgt. Een zaak als Termaat is over het algemeen wat goedkoper dan de gemiddelde motorzaak omdat ze veel meer hebben liggen. Verder krijg je bij aanschaf van meerdere dingen ook nog een stukje korting. 2e hands snap ik verder prima want het is inderdaad duur spul. Ik zou alleen eens bij een zaak als Termaat gaan kijken die heel veel kleding heeft, dan is het nog niet goedkoop, maar heb je wel goed nieuw spul. Vergeet ook niet dat iets als een pak erg lang mee kan. Heb mijn pak nu zo'n 7 jaar en hoewel ie niet er niet meer zo mooi uitziet is het pak zelf nog steeds prima. 1x per jaar vet ik het pak in en verder maak ik het regelmatig schoon. Stel een mooi pak kost je 700 euro en je kan er 10 jaar mee doen valt de prijs best wel mee.
Goede tip, zal er eens kijken.

[ Voor 29% gewijzigd door Godoftwente op 10-04-2018 21:38 ]

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:33:
[...]

Je verwoording impliceert dat ik een andere mening ben toegedaan ;) en dat zit hem in de definitie 'goed'. Ik vind goede kleding ook heel belangrijk, maar ben niet van mening dat leer de enige (juiste) keuze is.

Als het maar goed spul is. Of dat leer is of niet boeit opzich niet qua veiligheid. Aan de andere kant nu textiel kopen als je later toch voor leer wil gaan vind ik ook zonde van het geld. Dan koop je 2x iets wat toch een stuk duurder zal zijn. Persoonlijk vind ik leer veel fijner rijden omdat het overal strak zit. Voor mij was overstappen van textiel naar leer enorm fijn.
Godoftwente schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:36:
[...]

Tjah, dat kan. Maar krijg toch de neiging om deze zomer maar direct eens bij een circuit langs te gaan. Lijkt me geweldig. En dan is een leren pak toch wel een must.

[...]

Geval van budget beheren. Weet ongeveer wat ik dit jaar maximaal wil spenderen. Dan neemt een gloednieuw leren pak toch wel een flinke hap, als je ook nog al het andere moet kopen.
Overigens zal een gebruikt pak naar mijn weten niet opeens kwalitatief hard achteruit gaan. Zolang het er nog goed uit ziet tenminste. Koop ik liever een goed stel schoenen en helm.
Als je een 2e hands pak kan vinden dat je goed zit is daar niets mis mee natuurlijk. Het zal dan niet overal even perfect zitten, maar verder is het geen enkel probleem.
Pagina: 1 ... 44 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht