• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:20
Mijn koppeling is zo'n ouderwetse grote logge hendel en ging al niet licht, en sinds er een DRC kit op zit gaat hij dubbel zo zwaar, maar wel soepel verder.

Dus nee, ik weet het niet zeker dat de mijne de allerzwaarste is, maar menigeen benijd mij niet :P. Zelf ben ik eraan gewend en weet niet beter.

@Joopieboy wat bedoel jij met "de staat van zijn motor"? :7

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hee t is een goed gebruikte Alp toch, met wat ervaring ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 13:31:
Hee t is een goed gebruikte Alp toch, met wat ervaring ;)
Hoe vertaal je voertuigjaren naar mensenjaren, is dat 1 op 7 net als met honden? :P.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Poeh dan zou mijn gixxer ook een oud lijk zijn, met heel wat ervaring inmiddels, wel een nieuw huidje gekregen. :+

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 13:57:
Poeh dan zou mijn gixxer ook een oud lijk zijn, met heel wat ervaring inmiddels, wel een nieuw huidje gekregen. :+
Plastieken chirurgie! :D

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Joopieboy schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 13:57:
Is t toch ook? :+
Mijne is inmiddels een bejaarde. Een hele vitale bejaarde die nog mee doet met de marathon enzo, maar bejaard none-the-less.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:30
Gisteren weer even een woon werk ritje met de motor gedaan (auto van de zaak en retour afstand van 100km..op de motor gebeurd dus niet meer zo vaak)

Kilometerteller was al even stuk, maar met de Navi aan miste ik die niet. De voorlaatste rit hield de toerenteller het ook ineens voor gezien.
Nu dus weer naar nu ging hij ook regelmatig van 0 naar 4000 op en neer, paar seconden op de 4k en weer terug naar 0..
Zag er uit als een of andere fout code melding of zo.
Gaat om mijn Yamaha Fazer van 2000, tellerunit is alleen met een stekker aangesloten. Geen "hardware" tellerkabels dus.
Zal eens opzoeken wat het betekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 07-04-2018 14:18 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• HTT-Thalan
Vandaag lekker ritje gemaakt langs het mastbos, toch weer hoog stationair. Misschien toch een hangende vlotternaald oid. Verder niks aan de hand, oud lijk kan nog raggen als een nieuwe :7.

Oh, en de eerste modder zit alweer aan de banden 8).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q6hPpWWJLyxhz2cnuEjStV9y/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pmEpTRKk0gdeICF0SYrc9cdI/full.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-04-2018 15:02 ]

• Bommes
Bommes schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:17:

Kan nou net de 0 naar 4k toeren code niet vinden.... :(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:56
Ik heb de eerste spanningsregelaar alweer opgeblazen.... het wordt een beetje warm en het is meteen gedaan :(

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:53:
[...]

Kan nou net de 0 naar 4k toeren code niet vinden.... :(
Weet je zeker dat 't naar 4000 rpms is en niet naar 3000?

Motoren van dat bouwjaar hebben nog niet zoveel sensoren en ik ken eigenlijk maar 3 verschillende rpm diagnostic codes van die machines waarbij die laatste eigenlijk niet eens écht spannend is.
  • 3000 rpms: throttle position sensor (TPS)
  • 7000 rpms: EXUP
  • 8000 rpms: fuel level indicator light

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 15:33:
Ik heb de eerste spanningsregelaar alweer opgeblazen.... het wordt een beetje warm en het is meteen gedaan :(
"Alweer"?

• kneusteun
Nu van de R6 _/-\o_ ik denk dat ik een gave heb :X

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

Bommes schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:17:
Gisteren weer even een woon werk ritje met de motor gedaan (auto van de zaak en retour afstand van 100km..op de motor gebeurd dus niet meer zo vaak)

Kilometerteller was al even stuk, maar met de Navi aan miste ik die niet. De voorlaatste rit hield de toerenteller het ook ineens voor gezien.
Nu dus weer naar nu ging hij ook regelmatig van 0 naar 4000 op en neer, paar seconden op de 4k en weer terug naar 0..
Zag er uit als een of andere fout code melding of zo.
Gaat om mijn Yamaha Fazer van 2000, tellerunit is alleen met een stekker aangesloten. Geen "hardware" tellerkabels dus.
Kan je niet helpen maar begrijp ik het goed dat als de motor op contact wordt gezet dat de naald een bepaald toerenaantal aangeeft wat correspondeert met een fout?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@xos Dat is bij (o.a.) Yamaha de oude manier van storingen melden (soort van "FI modus" voor de non-injectie fietsen). Een "Needle Sweep", maar dan anders. De injectie motoren geven dan een "FI" (Fault Indicator) met een nummertje zodat je wat gerichter kan gaan zoeken en tót 2016 kon je dan ook nog met de knopjes van de tellerunit het ding in "Diagnostic Mode" zetten zodat je gewoon onderweg een volledige diagnose kon stellen zonder dat je extra apparatuur nodig had.

De huidige motoren lopen in de tijd van de, ALTIJD VOLLEDIGE, "Needle Sweep" alle aanwezige sensoren ná en geven daarna pas een eventuele "FI" melding.... Maar liever dus gewoon géén melding en start 't ding vervolgens gewoon.

Vanaf 2016 kun je die volledige Diagnostic Mode overigens alleen nog maar benaderen middels een computer welke je op de OBD2 aansluiting aansluit.... Dus moet je je laptop bij je hebben én de juiste OBD2 kabel (mét de juiste software).

@Bommes Die "Needle Sweep" codes zijn overigens voor alle Yamaha modellen uit die tijd gelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 07-04-2018 19:19 ]

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-12 00:09
Had geen betere dag uit kunnen kiezen om mn eerste motorijles te doen, instructeur zegt dat als alles zo als vandaag ging ik rond juli mijn rijbewijs moet hebben :D

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Crist, daar heb ik nog les gehad XD

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:53
Zo klein is dat terrein toch echt niet. :o

Ben benieuwd hoe het met de lesser is afgelopen.

Ik heb daar nooit les gehad, maar ken de instructeur wel. Die verstaat zijn vak ook echt wel. Maar als iemand een fout maakt sta je ook als instructeur machteloos aan de zijlijn. :(

[ Voor 49% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-04-2018 19:31 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bommes
xos schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 15:59:
[...]

Kan je niet helpen maar begrijp ik het goed dat als de motor op contact wordt gezet dat de naald een bepaald toerenaantal aangeeft wat correspondeert met een fout?
Niet helemaal, het is tijdens het rijden.
Starten, rijden en na een tijdje valt de toerenteller terug naar 0 om dan 4K te springen, terug naar 0, 4 enz
Dan weer ineens het werkelijke toerental... :X :?

@wimmel_1 ja dacht echt 4K....
Het is wel een carburateur fiets, EXUP zit er niet op volgens mij???
Dat trottle positie zit er wel op denk ik.
Reset daarvoor is schijnbaar: volgas, contact aan, gas dicht contact uit.
Reset net al geprobeerd maar nu al 2 biertjes op dus ga geen proefrittje meer maken :P

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even 10pk erbij :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B36bjX54B9pk0jiKHhECcIuL/full.jpg

Had die dingen over en kon er niets mee. Vind het wel mooi zo :)

• Bommes
What am I looking @ ???
Battlestar galactica??

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 07-04-2018 19:55 ]

• PilatuS
  • Niet online
Bommes schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:54:
What am I looking @ ???
Battlestar galactica??
Ding ziet er toch al uit als een ruimteschip, dit kon er nog wel bij :P

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:23
PilatuS schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:54:
Even 10pk erbij :P

[afbeelding]

Had die dingen over en kon er niets mee. Vind het wel mooi zo :)
Als je hem ook nog rood verft ga je óók nog sneller :+

• PilatuS
  • Niet online
Deshmir schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 21:26:
[...]

Als je hem ook nog rood verft ga je óók nog sneller :+
Ik zal morgen een blik verf en een roller pakken, gaat vast wel goed :P

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:10
Heerlijk dagje gestuurd! Helaas was de Posbank knetterdruk maar toch wel lekker gereden. M'n ouwe brommertje had er iig weer zin in.
Laatste deel van de rit tempo 'iets' verhoogd. Dat was aardig aanpoten met een S1000 XR op kop.

• PilatuS
  • Niet online
InZane schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:07:
Helaas was de Posbank knetterdruk maar toch wel lekker gereden.
Was ook een ideale dag om met rolstoelwielrenners een dagje te houden daar :P

• InZane
PilatuS schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:08:
[...]

Was ook een ideale dag om met rolstoelwielrenners een dagje te houden daar :P
Hee was jij er ook? :)

• PilatuS
  • Niet online
Jep :) Ik en nog 637 andere motorrijders _O- Woon er vlak bij dus kom er vaak.

• InZane
PilatuS schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:44:
[...]

Jep :) Ik en nog 637 andere motorrijders _O- Woon er vlak bij dus kom er vaak.
Oh grappig, wist ik niet. Ik woon in Apeldoorn, dus voor mij is het ook niet echt ver rijden :)

• PilatuS
  • Niet online
InZane schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:51:
[...]

Oh grappig, wist ik niet. Ik woon in Apeldoorn, dus voor mij is het ook niet echt ver rijden :)
Voor mij is het iets van 15 minuten. Meestal kom ik er als het rustig is, vandaag was veel te druk natuurlijk. Ik was er vandaag met @caesar1000 Daar kwamen we nog iemand tegen op een 1290R die een rondje met ons mee ging rijden (KTM Squad :p). Er zitten wel meer Tweakers in de buurt als je in de TS kijkt :)

• HTT-Thalan
PilatuS schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:54:
[...]

Voor mij is het iets van 15 minuten. Meestal kom ik er als het rustig is, vandaag was veel te druk natuurlijk. Ik was er vandaag met @caesar1000 Daar kwamen we nog iemand tegen op een 1290R die een rondje met ons mee ging rijden (KTM Squad :p). Er zitten wel meer Tweakers in de buurt als je in de TS kijkt :)
Ik kom nooit een tweaker tegen rond Breda ;(.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Ja, maar met een van de onderstaande motoren gaat dat waarschijnlijk beter dan met de scooter in jouw link. :+

@Secsytime Jij vond de 390 Duke toch het formaat brommer? Hier een 125 Duke naast een 1290 SuperDukeR. Valt toch wel mee? ;)

De foto is overigens van de rit afgelopen middag met @PilatuS. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PLv4g0DXJsK66rQWp5ZR7bCe/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door caesar1000 op 07-04-2018 23:35 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:19

Secsytime

Automagisch

caesar1000 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 23:22:
[...]

Ja, maar met een van de onderstaande motoren gaat dat waarschijnlijk beter dan met de scooter in jouw link. :+

@Secsytime Jij vond de 390 Duke toch het formaat brommer? Hier een 125 Duke naast een 1290 SuperDukeR. Valt toch wel mee? ;)

De foto is overigens van de rit afgelopen middag met @PilatuS. :)
[afbeelding]
Mooie super duke (:

Ging meer om als je er op zit, vond het een hele smalle (compacte) motor. Begrijp me niet verkeerd, vind het een erg mooie motor om te zien! Alleen zijn de 390 en 790 het gewoon nét niet voor me..

Edit: Hier in de buurt rijdt er trouwens ook iemand op zon 125 zoals jij hebt, maar dan wit. Moet zeggen dat die oranje veel mooier is.

[ Voor 8% gewijzigd door Secsytime op 07-04-2018 23:46 ]

• InZane
PilatuS schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:54:
[...]

In de TS staan alleen provincies. Gelderland is best groot ;)

• HTT-Thalan
caesar1000 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 23:22:
Wat ik hier uit opmaak is dat alle ktm's voor kabouters zijn :+.

CB500F - TA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Gd667PZKWBwXZNd83Eqx9KGb/full.jpg

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-12 09:24
Uberdude schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:13:
Had geen betere dag uit kunnen kiezen om mn eerste motorijles te doen, instructeur zegt dat als alles zo als vandaag ging ik rond juli mijn rijbewijs moet hebben :D
Succes! Wel lange tijd dat erover heen gaat! Ik heb alles in 2 weken gedaan (4x 3uren).

Wat een engelengeduld :(:)

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-12 22:57
HTT-Thalan schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 23:03:
[...]

Ik heb je gisteren anders gewoon gespot hoor :9. Stond bij nac avb te oefenen en zag je voorbijrijden met je koelvest aan?

YouTube: MotorcycleGeek

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:15
LOL! Wie was dit? Eerlijk zeggen. [Video: http://www.dumpert.nl/mediabase/7403421/2fe12d2c]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Iemand die NIET aan het opletten was, nét zoals jij dat niet doet dus >:)

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:11
Gaat inderdaad lange tijd over heen tegenwoordig... ik ben in januari gestart met lessen, vervolgens meteen een pauze ingelast van 2 maanden aangezien de wachttijd voor het examen 2,5 maand was (notabene wintermaand en in noordelijke provincie, zou het rustigst moeten zijn).

2 weken terug AVB gehaald, maar nu weer een pauze van bijna 2 maanden, want AVD examen kon 24 mei pas op zijn vroegst ingepland worden....

Maar goed, hopelijk haal ik het in één keer, kan ik mooi de weg op.

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:55:
[...]

Ik heb je gisteren anders gewoon gespot hoor :9. Stond bij nac avb te oefenen en zag je voorbijrijden met je koelvest aan?
Zomerjas inderdaad :Y. Als ik had geweten dat je er stond was ik wel ff gestopt :P.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:15
wimmel_1 schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:09:
[...]

Iemand die NIET aan het opletten was, nét zoals jij dat niet doet dus >:)

[...]
Oh.. Ja, nee, ja.. Ik wilde zien of jullie nog scherp waren /3

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-12 00:09
Spacewide schreef op zondag 8 april 2018 @ 08:10:
[...]

Succes! Wel lange tijd dat erover heen gaat! Ik heb alles in 2 weken gedaan (4x 3uren).

Wat een engelengeduld :(:)
Heb totaal 20 les uren van 60 minuten.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:50
Reed vandaag nog door Breda.

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:05
Ik ben van plan om een spoedcursus te gaan doen om mijn motorrijbewijs te halen. Zelf heb ik nog nooit op een motor gereden. Wel op scooters.

Is dat haalbaar voor iemand met nul ervaring?

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12 09:17

Reley

Zoom Zoom

[...]

Oi. Gister nog gereden hoor 😇

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zo, ff litertje koelvloeistof gehaald. Ze hadden em al niet zo heel erg volgedaan bij de grote beurt en met 1000 km per week blijft 't natuurlijk ook niet voor eeuwig gelijk.

Zo maar even bijvullen en dan onderweg naar een verjaardag, via mooie binnenroute uiteraard.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ndthien schreef op zondag 8 april 2018 @ 14:46:
Ik ben van plan om een spoedcursus te gaan doen om mijn motorrijbewijs te halen. Zelf heb ik nog nooit op een motor te rijden. Wel op scooters.

Is dat haalbaar voor iemand met nul ervaring?
Ja, dat is haalbaar. Kans is wel dat je daar even flink je best op moet doen en even goed moet gaan zitten blokken voor je theorie, maar het is te doen.
Scooters zijn niet te vergelijken, dus dat mag je meteen vergeten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55
Wat is dat? :P
daredha schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 00:21:
[...]

Heb je wel oordopjes in? Ik gebruik de alpine race-dopjes (tot mijn motorbeurs-maat gemaakte eindelijk eens geleverd worden) en hoor tot de max van wat ik durf te rijden (+-160 in DL) gewoon mijn muziek van mijn Sena. Bellen rond de 130 is wel wat... schreeuwerig.

Anders: verkeerd / te kort / afwezig windscherm?
Of anders: toch je helm die luidruchtig is?
Ja, ik heb oordopjes in (over een weekje maar eens otoplastieken fixen).

Cbr600rr, kort windscherm dus. Ik heb gisteren even met m'n zithouding geëxperimenteerd, wanneer ik rechtop zit heb ik minder last van windgeruis en hoor ik m'n muziek een stuk beter. Zal wel te maken hebben met de airflow.

[ Voor 9% gewijzigd door Mawlana op 08-04-2018 15:24 ]

• HTT-Thalan
Iemand die ik via de TA Club ken, heeft het afgelopen jaar een AT helemaal gestript, gespoten in een unieke kleurstelling, en weer opgebouwd. Ding is van voor tot achter nagelopen en ook nog even voorzien van verhoogd stuur, scottoiler, panniers... mist alleen nog handvatverwarming. Briljant apparaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nkmz9oK0DnZf6Ii6NvEJwHEg/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2z1VSyk8RwT8QcuQBLU2oAfa/full.jpg

Maar nu gaat hij langere tijd naar het buitenland en doet hem weg voor de juiste prijs, dat wil zeggen, 5000 euro. En ik vind hem zooo vet. Maar 5000 euro is een zwik geld die ik voor hele andere dingen heb staan momenteel (o.a. spaargeld, werk dat aan ons huis moet gebeuren etc).

O wat is dit kut :P.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:44:
Iemand die ik via de TA Club ken, heeft het afgelopen jaar een AT helemaal gestript, gespoten in een unieke kleurstelling, en weer opgebouwd. Ding is van voor tot achter nagelopen en ook nog even voorzien van verhoogd stuur, scottoiler, panniers... mist alleen nog handvatverwarming. Briljant apparaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

Maar nu gaat hij langere tijd naar het buitenland en doet hem weg voor de juiste prijs, dat wil zeggen, 5000 euro. En ik vind hem zooo vet. Maar 5000 euro is een zwik geld die ik voor hele andere dingen heb staan momenteel (o.a. spaargeld, werk dat aan ons huis moet gebeuren etc).

O wat is dit kut :P.
Vind ik niet een hele goede deal tbh, maar dat zal wel aan mij liggen..

• HTT-Thalan
Secsytime schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:48:

Vind ik niet een hele goede deal tbh, maar dat zal wel aan mij liggen..
De mijne zou een taxatiewaarde hebben van 4000 euro of hoger als ik hem in concoursstaat zou brengen.
Mijn clubdealer heeft het met die van hem ook gedaan en die is ook voor dat bedrag gewaardeerd (en verzekerd).

Dit is in feite een AT 750 in nieuwstaat, in een unieke kleur (een of andere zeldzame Triumph kleur).
Een goeie AT gaat tussen de 3000 en 4000 weg (pas nog een goeie rode weg zien gaan voor 3000 euro) dus voor eentje in perfecte staat vind ik 5k niet raar, maar met een beetje onderhandelen zou ik er nog wel 4750 uit weten te slepen denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-04-2018 15:59 ]

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:06
Wat ben ik blij dat ik gisteren een stukje ben wezen rijden. Het heeft eigenlijk heel de ochtend hier geregend.

Gisteren voor het eerst een stuk gereden met mijn nieuwe spiegel, Rizoma 744 spiegels. Zien er zo stuur uit maar ik heb denk ik toch iets van spiegel vereerders nodig om net wat meer te zien. Ook moet ik erg wennen aan de spiegel zelf, het is namelijk erg ingezoomd in tegenstelling tot de spiegels die ik hiervoor had.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:57:
[...]

De mijne zou een taxatiewaarde hebben van 4000 euro of hoger als ik hem in concoursstaat zou brengen.
Mijn clubdealer heeft het met die van hem ook gedaan en die is ook voor dat bedrag gewaardeerd (en verzekerd).

Dit is in feite een AT 750 in nieuwstaat, in een unieke kleur (een of andere zeldzame Triumph kleur).
Een goeie AT gaat tussen de 3000 en 4000 weg (pas nog een goeie rode weg zien gaan voor 3000 euro) dus voor eentje in perfecte staat vind ik 5k niet raar, maar met een beetje onderhandelen zou ik er nog wel 4750 uit weten te slepen denk ik.
"Concours Staat" zeg je: Da's volledig origineel en daar voldoet die AT volgens mij niet écht aan als ik de plaatjes zo bekijk? (De lakkleur is volgens mij al van een Yamaha XSR geleend :P).

Maar als je zo'n brommer daarna dagelijks gaat inzetten voor Woon/Werk verkeer én 'm, net zoals in jouw geval volgens mij, buiten moet stallen dan gaat de waarde ook weer rap minder worden.

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:06:
[...]

"Concours Staat" zeg je: Da's volledig origineel en daar voldoet die AT volgens mij niet écht aan als ik de plaatjes zo bekijk? (De lakkleur is volgens mij al van een Yamaha XSR geleend :P).

Maar als je zo'n brommer daarna dagelijks gaat inzetten voor Woon/Werk verkeer én 'm, net zoals in jouw geval volgens mij, buiten moet stallen dan gaat de waarde ook weer rap minder worden.
Helemaal waar, ik heb geen plek om hem in die staat te houden. Ik denk dat de wijze keuze, ook financieel, is om hem gewoon lekker te laten staan. En die is niet in concoursstaat inderdaad (een aantal niet originele onderdelen) maar wel zo goed als nieuw. Alles is gereviseerd of vervangen, en alles gelakt/gespoten.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:57:
[...]

Blijft toch een 20+ jaar oude fiets, dus vind het veel geld.. alleen een liefhebber heeft dat er voor over denk ik ;)

Begrijp me niet verkeerd, vind het een leuke fiets om te zien.. alleen zou ik er zulke bedragen gewoon niet voor over hebben. Dan leg ik wel 2,5k bij en koop ik een nieuwe cb500x :+

• HTT-Thalan
Secsytime schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:25:
[...]

Blijft toch een 20+ jaar oude fiets, dus vind het veel geld.. alleen een liefhebber heeft dat er voor over denk ik ;)

Begrijp me niet verkeerd, vind het een leuke fiets om te zien.. alleen zou ik er zulke bedragen gewoon niet voor over hebben. Dan leg ik wel 2,5k bij en koop ik een nieuwe cb500x :+
Nee, dit is er eentje uit 2003, dus 15 jaar oud :P. Maar ik volg je redenering helemaal. Ik neig toch meer naar iets dat ik zelf in deze staat kan brengen, dan iets wat ik al kant-en-klaar koop. CB500 is mijn top find, als ik daar een opknapper van kan vinden voor minder dan 3/400 euro zou mooi zijn.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-12 13:00
Zo net terug van een lekker ritje door zeeland, 300km gereden waarvan een deel onverwacht door Belgie :P Wouden vanaf Goes terug naar Rotterdam via snelweg, bleek de snelweg ineens afgesloten te zijn en werden we eerst naar Antwerpen gestuurd. Dus toch maar Antwerpen - Breda - Rotterdam er ook nog bij gepakt!

Klein beetje regen gehad, maar zodra het zonnetje weer tevoorschijn kwam was t al snel weer heerlijk warm!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:06
aidanl schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:39:
Zo net terug van een lekker ritje door zeeland, 300km gereden waarvan een deel onverwacht door Belgie :P Wouden vanaf Goes terug naar Rotterdam via snelweg, bleek de snelweg ineens afgesloten te zijn en werden we eerst naar Antwerpen gestuurd. Dus toch maar Antwerpen - Breda - Rotterdam er ook nog bij gepakt!

Klein beetje regen gehad, maar zodra het zonnetje weer tevoorschijn kwam was t al snel weer heerlijk warm!
Ben toch wel benieuwd naar je route, zou je die willen delen? :)

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Uberdude schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:13:
Ha dan zijn we ongeveer gelijk klaar. :D Ik heb er net 5 opzitten, zou met 20 klaar moeten zijn.
[...]

Zal het binnenkort laten weten als ik voor laarzen ga kijken bij de outlet ;) ben helaas dan wel in het smurfblauwe koekblik haha. Vriendinlief wou graag mee, mag ze gelijk d'r geboortestad aan me laten zien. Wie weet nog richting schoonfamilie, mocht ze daar al aan toe zijn om me voor te stellen.

I have stability. The ability to stab.

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:42:
[...]

Ha dan zijn we ongeveer gelijk klaar. :D Ik heb er net 5 opzitten, zou met 20 klaar moeten zijn.

[...]

Zal het binnenkort laten weten als ik voor laarzen ga kijken bij de outlet ;) ben helaas dan wel in het smurfblauwe koekblik haha. Vriendinlief wou graag mee, mag ze gelijk d'r geboortestad aan me laten zien. Wie weet nog richting schoonfamilie, mocht ze daar al aan toe zijn om me voor te stellen.
Ah, dus daar komt de nick vandaan :P.

Ik kom zojuist nog een hele leuke smurfblauwe CB1 tegen als opknapper op MP.

Heb momenteel niet echt wat nodig, maar na de offroad rit van volgend weekend zou het zo maar kunnen dat ik nog naar een paar nieuwe laarzen moet gaan shoppen, de huidige gaan het niet lang meer halen.

Vandaag was de jaarlijkse "APK" inspectiedag van de Transalpclub in mijn regio, waarbij alle clubmotoren weer eens grondig aan de tand werden gevoeld. De uitkomst:

- balhoofdslager is aan vervanging toe (nog steeds, vorige jaar ook al :P)
- middenbok klapt niet soepel terug (nog steeds :P)
- lichte speling op mijn voorwiel lager
- voorband heeft een beetje veel droogtescheuren (anderhalf jaar oud :?) maar gaat toch al 15k mee

Dus dat word dit voorjaar een nieuw setje rubber, gewoon die dunlops even oproken. Gaat er gelijk een nieuw lager in.

Nieuw dit jaar was een DB meting van de clubmotoren, met officiele apparatuur, op de manier waarop de politie dit ook test. Mijn db-killer loze Produro pijp produceerde daarbij 90-91 decibel, waar voor mijn motor 86 is toegestaan (88 met marge). Dat is te veel, maar dat wist ik zelf ook al. Hopelijk is mijn killer snel hier met de post, en als ik dat niet passend krijg laat ik er gewoon eentje op maat aanmeten.

Verder konden ze er helemaal niks op aanmerken *O*.

Woensdag nog wel even terug om die carbs uit te schrobben en even membraampjes e.d. te checken. Hij staat nog steeds een beetje rijk afgesteld omdat ik grotere carbs/naalden heb dan origineel bij dit (zilveren) blok hoort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8vgWdQJ2JyS3voQ89DVmL4Vh/full.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-04-2018 18:56 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:23

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:42:
[...]

Zal het binnenkort laten weten als ik voor laarzen ga kijken bij de outlet ;)
Witte natuurlijk, matchend bij je broek, blauwe jas en je witte helm ;) :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:50:
[...]

Ah, dus daar komt de nick vandaan :P.
Yeah ;) wat begon met een lievelingskleur is een beetje uitgegroeid tot een obsessie, haha. Alles in mijn leven is zo'n beetje blauw. :p
Vrijdag schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:50:
[...]
Witte natuurlijk, matchend bij je broek, blauwe jas en je witte helm ;) :+
:p blijven dromen!

Moet ook nog steeds een broek halen, goed punt. Wellicht maar tegelijk halen met de laarzen, heb eind mei een toertocht van een maatje waar ik mee achterop mag. Denk wel dat ie wat saaier wordt, toch zwart oid. M'n helm is overigens ook zwart, wat ik stiekem wel saai vind. Misschien van die leuke duivelshoorntjes erop doen... of kattenoortjes. >:)

[ Voor 21% gewijzigd door SmurfLink op 08-04-2018 20:07 ]

• DrivinUCrazy
Zo, vandaag het motorseizoen met een groot deel van ons vaste clubje afgetrapt. Vanuit Heerlen vertrokken, vervolgens een uurtje snelweg, en dan binnendoor tot een eind achter Koblenz, en dan weer binnendoor terug. De laatste pak 'm beet, 45 minuten weer snelweg tot de Nederlandse grens.
Van thuis tot weer thuis iets meer dan 600 km, volgens de statistieken van de GPS. Toegegeven, ik ben nu kapot. Vooral van de warmte. Wat een contrast met vorige week!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:02:
Misschien van die leuke duivelshoorntjes erop doen... of kattenoortjes. >:)
Een roof boxer helm dus?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6XJxmS2IJgk]

Verschillende dingen vind ik het :P.

Voordeel is wel dat iedereen van je verwacht dat je er sneakers bij draagt, dus die laarzen kun je dan laten zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-04-2018 20:43 ]

• DrivinUCrazy
Bij het afzetten van mijn helm merkte ik vandaag dat mijn Schuberth intercom zich uitschakelt. De flatcable er in zal dus wel weer gebroken zijn. Daar heb ik er als het goed is nog een van liggen. Als dat het is repareer ik hem nog één keer. Als het een ander kabelbreukje blijkt te zijn geef ik het sowieso op.

Daarna komt er toch een andere intercom op, want dit ben ik beu.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:02:
[...]
helm is overigens ook zwart, wat ik stiekem wel saai vind. Misschien van die leuke duivelshoorntjes erop doen... of kattenoortjes. >:)
Iedereen heeft al kattenoortjes. Konijnen oren. Da's pas tof 8)

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/31GvwFNCEHL.jpg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• HTT-Thalan
Vrijdag schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:00:
[...]

Iedereen heeft al kattenoortjes. Konijnen oren. Da's pas tof 8)

[afbeelding]
Hier in Breda (en vast in andere delen van het land) heeft een tijd lang een fastfood-bezorg tent gezeten genaamd de 'bezorgbeer'. En, I shit you not, die reden zo rond:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.static.flickr.com/7111/7596792016_49461e5086_b.jpg

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:47:
[...]

Hier in Breda (en vast in andere delen van het land) heeft een tijd lang een fastfood-bezorg tent gezeten genaamd de 'bezorgbeer'. En, I shit you not, die reden zo rond:

[afbeelding]
Niks mis mee toch? Hoop gratis mond-tot-mond reclame.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:21

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Beetje als Elmo rondrijden is ook leuk.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0739/6727/products/Motorcycle_Helmet_Cover_-_Blue_1.1_grande.jpg

@HTT-Thalan Mijn meeting was 88,5 dBa met db-killer, daar kom jij waarschijnlijk ook op met db-killer straks.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

[afbeelding]
Komt uit Rotterdam, als ik ooit een jethelm zou dragen, dan zou ik zo'n muts willen :D :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

88db, wat een snorbrommers :P Geloof mijne goedgekeurd is voor 102db en zonder killer 106db produceert. :+ De KTM van @PilatuS doet nog een poepie meer...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:05
HTT-Thalan schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:43:
[...]

Een roof boxer helm dus?

[video]

Verschillende dingen vind ik het :P.

Voordeel is wel dat iedereen van je verwacht dat je er sneakers bij draagt, dus die laarzen kun je dan laten zitten.
Lekker handig hoe je het gevaar opzoekt bij het 2e stoplicht

• kneusteun
Ja daar was je drukker met snel weg zijn dan vooruit te kijken lijkt het. Maar dat overkomt iedereen wel een keer ;)

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:00
Wel zonde dat ik dit lekkere weer heb moeten missen, en tot overmaat van ramp ligt de dealer ook nog in conflict met KTM waardoor ze niet kunnen bestellen. Daardoor kan het blok nog niet in elkaar... Hoe bouwen jullie trouwens het inslijten van nieuwe banden op? Rotondes gaan maar 1 kant op en verder zijn er hier in de polder alleen maar kaarsrechte wegen.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

kneusteun schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:48:
Ja daar was je drukker met snel weg zijn dan vooruit te kijken lijkt het. Maar dat overkomt iedereen wel een keer ;)
Je moet ook wel.. met zo weinig PK >:)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Woask schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:54:
Wel zonde dat ik dit lekkere weer heb moeten missen, en tot overmaat van ramp ligt de dealer ook nog in conflict met KTM waardoor ze niet kunnen bestellen. Daardoor kan het blok nog niet in elkaar... Hoe bouwen jullie trouwens het inslijten van nieuwe banden op? Rotondes gaan maar 1 kant op en verder zijn er hier in de polder alleen maar kaarsrechte wegen.
Het is het beste om idd wat rustig afwisselende wegen op te zoeken, ga anders eens wat 'verder' dan de polder, Achterhoek ofzo, zat leuke wegen te vinden. :Y

• DrivinUCrazy
Gewoon. Opstappen en rijden? Zit verder geen hogere wiskunde achter.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55
DrivinUCrazy schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:42:
Zo, vandaag het motorseizoen met een groot deel van ons vaste clubje afgetrapt. Vanuit Heerlen vertrokken, vervolgens een uurtje snelweg, en dan binnendoor tot een eind achter Koblenz, en dan weer binnendoor terug. De laatste pak 'm beet, 45 minuten weer snelweg tot de Nederlandse grens.
Van thuis tot weer thuis iets meer dan 600 km, volgens de statistieken van de GPS. Toegegeven, ik ben nu kapot. Vooral van de warmte. Wat een contrast met vorige week!
Dagje Duitsland is vanaf Rotterdam is helaas een wereldreis, maar toch doe ik dat regelmatig (~1000km op een dag op een supersport :+ ). Heerlen lijkt mij een mooie uitvalsbasis voor een dagtrip. _/-\o_

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:33:
88db, wat een snorbrommers :P Geloof mijne goedgekeurd is voor 102db en zonder killer 106db produceert. :+ De KTM van @PilatuS doet nog een poepie meer...
100db bij 5000 toeren met de standaard uitlaat. Ga je naar een Akra kom je makkelijk op de 115 of hoger. Toch als je mijn motor hoort tegenvover die van @caesar1000 klinkt die van hem een stuk dieper. Die van mij maakt qua db's misschien wel meer geluid, maar het klink toch lang niet zo diep als een 125cc met een Arrow demper. Zijn 125cc klinkt met een klein beetje gas en idle dus gewoon leuker dan mijn fiets _O-
Hoe bouwen jullie trouwens het inslijten van nieuwe banden op? Rotondes gaan maar 1 kant op en verder zijn er hier in de polder alleen maar kaarsrechte wegen.
Het is vooral belangrijk dat een band warm word. Dan zweet het vet er makkelijk uit en zijn ze snel volledig bruikbaar. Flink optrekken en remmen helpt om de banden heet te krijgen. Slingeren zoals bij een auto is voor een motor nutteloos, daar word de band alleen maar kouder van en niet heter.

Ik rij er zelf voordat de band warm is heel rustig mee in bochten. Wanneer de band dan goed warm is kan je er langzaam wat harder mee door de bocht gaan.

Vorig jaar moest ik de volgende dag naar het circuit met de motor. Ben toen naar Duitsland gegaan en heb er 20km 250+km/u mee gereden. Toen waren ze gelijk zo heet dat ik bij de eerste afrit en oprit een kneedown had kunnen maken. Toen waren ze binnen 50km klaar om mee te doen wat je wil :P (Dat was 30km rustig rijden met die nieuwe banden om in Duitsland te komen en 20km autobahn om ze heet te krijgen.)

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 08-04-2018 23:31 ]

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:00
PilatuS schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:16:
[...]
Vorig jaar moest ik de volgende dag naar het ciruit met de motor. Ben toen naar Duitsland gegaan en heb er 20km 250+km/u mee gereden. Toen waren ze gelijk zo heet dat ik bij de eerste afrit en oprit een kneedown had kunnen maken. Toen waren ze binnen 50km klaar om mee te doen wat je wil :P
Ik heb het zelfde modelletje als @caesar1000 hè. :+ :>

• PilatuS
  • Niet online
Woask schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:18:
[...]

Ik heb het zelfde modelletje als @caesar1000 hè. :+ :>
Dat zou kunnen, maar jou zie ik IRL nooit en hem wel, vandaar :)

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

PilatuS schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:16:
[...]

100db bij 5000 toeren met de standaard uitlaat. Ga je naar een Akra kom je makkelijk op de 115 of hoger. Toch als je mijn motor hoort tegenvover die van @caesar1000 klinkt die van hem een stuk dieper. Die van mij maakt qua db's misschien wel meer geluid, maar het klink toch lang niet zo diep als een 125cc met een Arrow demper. Zijn 125cc klinkt met een klein beetje gas en idle dus gewoon leuker dan mijn fiets _O-

[...]

Het is vooral belangrijk dat een band warm word. Dan zweet het vet er makkelijk uit en zijn ze snel volledig bruikbaar. Flink optrekken en remmen helpt om de banden heet te krijgen. Slingeren zoals bij een auto is voor een motor nutteloos, daar word de band alleen maar kouder van en niet heter.

Ik rij er zelf voordat de band warm is heel rustig mee in bochten. Wanneer de band dan goed warm is kan je er langzaam wat harder mee door de bocht gaan.

Vorig jaar moest ik de volgende dag naar het ciruit met de motor. Ben toen naar Duitsland gegaan en heb er 20km 250+km/u mee gereden. Toen waren ze gelijk zo heet dat ik bij de eerste afrit en oprit een kneedown had kunnen maken. Toen waren ze binnen 50km klaar om mee te doen wat je wil :P
Dunne bandjes zijn ook weer sneller warm dan dikke banden.. dus denk dat het met een 125cc redelijk snel gaat.

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:22:
[...]

Dunne bandjes zijn ook weer sneller warm dan dikke banden.. dus denk dat het met een 125cc redelijk snel gaat.
Het nadeel van die 125cc is dat alleen dat je niet heel hard kan optrekken. Ook heeft een 125cc niet de remkracht van een motor die meer cc's heeft. Door een 600+cc compleet open te trekken en te remmen alsof je een anker uitgooit kan je de banden heel snel heel warm krijgen. Qua optrekken lukt je dat met een 125cc niet, qua remmen zal het denk ik niet heel veel uitmaken.

Toevallig vandaag gereden met caesar1000 en mijn banden worden veel heter dan die van hem. Puur omdat ik wat lomper kan doen met remmen en optrekken. Hij heeft achter een 150 band en ik een 190, die van mij was na een kort ritje veel heter. (SportSmart2 banden tegenover Pilot Power2, dus zou niet veel moeten uitmaken) Wanneer je de banden laat werken, dus wanneer ze ingedrukt en uitgerekt worden zullen ze het snelste heet worden. Dat krijg je zonder heel hard te rijden anders alleen voor elkaar door hard op te trekken en hard te remmen.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

PilatuS schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:28:
[...]

Het nadeel van die 125cc is dat alleen dat je niet heel hard kan optrekken. Ook heeft een 125cc niet de remkracht van een motor die meer cc's heeft. Door een 600+cc compleet open te trekken en te remmen alsof je een anker uitgooit kan je de banden heel snel heel warm krijgen. Qua optrekken lukt je dat met een 125cc niet, qua remmen zal het denk ik niet heel veel uitmaken.

Toevallig vandaag gereden met caesar1000 en mijn banden worden veel heter dan die van hem. Puur omdat ik wat lomper kan doen met remmen en optrekken. Hij heeft achter een 150 band en ik een 190, die van mij was na een kort ritje veel heter. (SportSmart2 banden tegenover Pilot Power2, dus zou niet veel moeten uitmaken) Wanneer je de banden laat werken, dus wanneer ze indrukt en uitgerekt worden zullen ze het snelste heet worden. Dat krijg je zonder heel hard te rijden anders alleen voor elkaar door hard op te trekken en hard te remmen.
Hmm ja, makes sense. Dan moet @caesar1000 er maar een 125 snel onder zetten en polini raceveertjes >:)

Zo dus Video

[ Voor 4% gewijzigd door Secsytime op 08-04-2018 23:39 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:28:
[...]

Toevallig vandaag gereden met caesar1000 en mijn banden worden veel heter dan die van hem. Puur omdat ik wat lomper kan doen met remmen en optrekken. Hij heeft achter een 150 band en ik een 190, die van mij was na een kort ritje veel heter. (SportSmart2 banden tegenover Pilot Power2, dus zou niet veel moeten uitmaken) Wanneer je de banden laat werken, dus wanneer ze ingedrukt en uitgerekt worden zullen ze het snelste heet worden. Dat krijg je zonder heel hard te rijden anders alleen voor elkaar door hard op te trekken en hard te remmen.
Check, en zo krijg je dus een setje T30 Evo's goed aan het smeren in de zomer in de Eifel en had hij vrij veel tijd nodig, zeker met dat koude weer, om zijn banden schoon te rijden na montage. :)

• xos

xos

Onderschat de invloed van gewicht ook niet. Dat laat de band flexen en geeft warmte. Een rc8 met een beer van een vent erop zorgt altijd voor meer warmte in de banden dan iemand met een normaal postuur op een veel lichtere motor.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Joopieboy schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:33:
Serieus gekeurd voor 102db?? Wat staat er op het frame plaatje dan? Denk eerder dat er 96 of 98 staat.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• SmurfLink
  • Niet online
Grubeater schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:02:
Beetje als Elmo rondrijden is ook leuk.

[afbeelding]

@HTT-Thalan Mijn meeting was 88,5 dBa met db-killer, daar kom jij waarschijnlijk ook op met db-killer straks.
Da's niet Elmo tho :p Elmo is rood. Dit lijkt me eerder Grover van de Muppets.

• Tylen

Tylen

[...]

[afbeelding]
Hier hebben we de leeuw snacks.... En je raad het al ;)

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
Tylen schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:13:
[...]

Serieus gekeurd voor 102db?? Wat staat er op het frame plaatje dan? Denk eerder dat er 96 of 98 staat.
Sommige MV Agusta's mogen 106 dB(A) doen 8)

• Tylen

Tylen

Denk dan dat dat oudere machines zijn.Volgens mij wordt dat al een tijdje niet meer toegestaan in ons landje.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 16:48

iMars

Full time prutser

Even een vraagje:
Van mijn motor (SV1000N) is van mijn rechter voorvork de olie keerring lek. Dat komt (denk ik) omdat ik een paar hele kleine putjes op mijn voorvork heb zitten door steenslag o.i.d. Deze putjes zijn in mijn ogen minuscuul, maar je voelt ze wel zitten (heb nog geen foto ervan om te laten zien). Een collega van mij zei dat je dit met staalwol (o.i.d.) weg kan halen. Echter bij de motorwinkel vertelde ze mij (zonder dat ze het gezien hadden) dat dat niet te herstellen is en dat ik óf een nieuwe voorvork, óf een tweedehands voorvork daarvoor moest aanschaffen.

Wat is jullie ervaring/advies daarvoor?

Zal kijken of ik eind van de dag een foto kan maken.

Koop hier mijn P1 reader :)

• xos

xos

Aprilia RSV4 uit 2010, geluidsniveau stationair 109 dB(A) volgens de RDW website (kenteken gevonden op internet MX-FX-32).

Tegenwoordig is het niet meer zo en mogen ze nog maar 102 db(a) bij 5500 rpm maken of iets in die richting.

[ Voor 9% gewijzigd door xos op 09-04-2018 08:46 ]

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
iMars schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:44:
Even een vraagje:
Van mijn motor (SV1000N) is van mijn rechter voorvork de olie keerring lek. Dat komt (denk ik) omdat ik een paar hele kleine putjes op mijn voorvork heb zitten door steenslag o.i.d. Deze putjes zijn in mijn ogen minuscuul, maar je voelt ze wel zitten (heb nog geen foto ervan om te laten zien). Een collega van mij zei dat je dit met staalwol (o.i.d.) weg kan halen. Echter bij de motorwinkel vertelde ze mij (zonder dat ze het gezien hadden) dat dat niet te herstellen is en dat ik óf een nieuwe voorvork, óf een tweedehands voorvork daarvoor moest aanschaffen.

Wat is jullie ervaring/advies daarvoor?

Zal kijken of ik eind van de dag een foto kan maken.
Weinig echte ervaring, maar mijn vorige motor had daar ook wat steenslag zitten. De garage zei (na inspectie) dat ik dat ik daar op moest letten, omdat dat dus inderdaad de keerringen lek kan maken. Zij gaven ook aan dat vervangen de enige echte oplossing is. Schuren en polijsten haalde naar hun idee ook te weinig uit. Uiteindelijk verkocht voor de problemen begonnen :+

(en geen paniek, nieuwe eigenaar weet er van :9)

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
Tylen schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:41:
Denk dan dat dat oudere machines zijn.Volgens mij wordt dat al een tijdje niet meer toegestaan in ons landje.
Neehoor, F3 800 of 675 was het volgens mij _/-\o_
Check het rdw maar eens voor deze https://link.marktplaats.nl/m1269592416
Die zit al op 102dB(A)

[ Voor 15% gewijzigd door SniperGuy op 09-04-2018 09:10 ]

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-12 18:28
Vandaag voor het eerst met de S3 naar het werk, wat is dat filteren heerlijk zeg! Had nog kleine twijfel om er tussen te duiken, maar die maakte snel plaats voor een big smile onder m'n helm!
Pagina: 1 ... 42 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht