• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:54

A13X

Dude

virtualJac schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:21:
@Raym09 Niemand beweert dat iedereen het 'makkelijk' kan, waar lees je dat?.
Interpretatie van hoe iets word gezegd en iemand het hier doet overkomen. Er word ook niet direct gezegd dat het makkelijk kan maar dat het niet moeilijker kan zijn dan met een makke all-road met een breed stuur.

Kan me slecht voorstellen dat jij een Mille met clip-ons makkelijker vind sturen(<30km/h) dan een naked of Allroad met een breed stuur. Het principe van tegensturen is met een breed stuur nou eenmaal veel makkelijker ten uitvoering te brengen dan met clip-ons (IMO en in die van nog een aantal anderen hier). Dat verschil is waar we het hier over hebben, niet of dat het überhaupt wel of niet mogelijk zou zijn. (laten we noodzaak van een goede beheersing van de gashendel en koppeling nog maar even buiten beschouwing)
HTT-Thalan schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:37:
[...]
Ik las de term 'een lichte allroad' en bij licht denk ik aan sub-150 kilo. Dan zit je al snel in Enduro of Offroad categorieen, een allroad is toch meestal een wat flinkere motor.
Je geeft jezelf al antwoord, een (veel) lichtere allroad als die transalp is vaak geen all-road meer. Vergeleken met de GS'en en Varadero's en Vstrom 1000 valt de Transalp dus in de categorie licht gewicht. (het is maar waarmee je het vergelijkt)

nou ben ik wel klaar met de discussie, have fun als je nog verder wilt.

Awesome

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:59

steveman

Comfortabel ten onder

Weet iemand trouwens hoe je Osmand (plus) zover krijgt zodat je geen spraakinstructies krijgt "slight left" "make a u turn" als er geen afslag is, maar gewoon een bocht in de weg ?

Nogal irritant namelijk op bochtige weggetjes, ik rijd op zicht dus pace notes heb ik niet nodig :+

Oh... dat komt door de GPX route... da's jammer.

[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 16-03-2018 12:05 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-12 13:48
@Raym09 Om mezelf maar even te quoten:
Natuurlijk hoekt dat minder makkelijk dan een lichte allroad, maar langzame slalom is prima te doen hoor
Ik zeg letterlijk hetzelfde als jou, dat het makkelijker is op een motor met een recht stuur. Daarna zeg ik ook iets over 'clutch-control'. Dus volgens mij zijn we het redelijk eensch, alleen iets met interpretatie.
Je geeft jezelf al antwoord, een (veel) lichtere allroad als die transalp is vaak geen all-road meer. Vergeleken met de GS'en en Varadero's en Vstrom 1000 valt de Transalp dus in de categorie licht gewicht. (het is maar waarmee je het vergelijkt)
Inderdaad. Ik zie een TA als een lichte allroad, want zelfde gewichtsklasse als een 660Tenere, F800GS, KTM 1190 etc. Natuurlijk niet te vergeleken met mijn 450 van ca. 100kg.

there's no tweak without the tweaker

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
steveman schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:04:
Weet iemand trouwens hoe je Osmand (plus) zover krijgt zodat je geen spraakinstructies krijgt "slight left" "make a u turn" als er geen afslag is, maar gewoon een bocht in de weg ?

Nogal irritant namelijk op bochtige weggetjes, ik rijd op zicht dus pace notes heb ik niet nodig :+
Via instellingen kun je via "Aankondigen" de instructies aan- of uitzetten. Tenminste het lijkt me dat dit de instelling daarvoor ik heb dit nog niet uitgetest.

Verwijderd

Ik voel toch het topic een beetje de kant op gaan wie kan het verst pissen met bijzondere verrichtingen :P

Even kijken: ik kan een krappe u-turn maken want anders kan ik mijn motor niet op mijn werk parkeren. En ik kan slalom maken tussen witte strepen door omdat ik dat gewoon leuk vind :)

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-12 22:52
Ik doe weleens mijn helm kinsluiting vast klikken als ik merk dat ik die vergeten ben. Maaaar, dat doe ik terwijl ik rijd op een 60km/u weg, dus zonder handjes aan het stuur! :o :o :o Is dat bijzonder genoeg? :+

YouTube: MotorcycleGeek

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:59

steveman

Comfortabel ten onder

Xepos schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:07:
[...]

Via instellingen kun je via "Aankondigen" de instructies aan- of uitzetten. Tenminste het lijkt me dat dit de instelling daarvoor ik heb dit nog niet uitgetest.
Hmm, GPX waypoints uitgezet... Wellicht helpt dat wat. Ik las echter dat in het geval van GPX-routepunten osmand raar doet, dus erg goede hoop heb ik nog niet :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:58
Leviathius schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:15:
Ik doe weleens mijn helm kinsluiting vast klikken als ik merk dat ik die vergeten ben. Maaaar, dat doe ik terwijl ik rijd op een 60km/u weg, dus zonder handjes aan het stuur! :o :o :o Is dat bijzonder genoeg? :+
Tijdens het rijden, handschoenen uit, d-ring vastmaken, handschoenen weer aan. En dat alles terwijl mijn vrouw boos in mijn helm aan het schreeuwen was via het Sena setje :+

• Leviathius
lolgast schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:27:
[...]

Tijdens het rijden, handschoenen uit, d-ring vastmaken, handschoenen weer aan. En dat alles terwijl mijn vrouw boos in mijn helm aan het schreeuwen was via het Sena setje :+
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
[...]

Praktische vraag, waar laat je in de tussentijd je handschoenen? Dat is bij mij meestal het probleem, dan woeien ze weg... 8)7

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:45
gewicht van de motor zegt niet altijd heel veel, een GS1200 voelt als je rijdt lichter aan dan een TA. Het is meer hoe en waar het gewicht zit.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:45
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:32:
[...]

Praktische vraag, waar laat je in de tussentijd je handschoenen? Dat is bij mij meestal het probleem, dan woeien ze weg... 8)7
Achter je jas drukken etc.

• lolgast
[...]

Voordeel van een SS (ik heb er 1 gevonden! *O* ). Achter je ruitje op de tellerunit

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
lolgast schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:33:
[...]

Voordeel van een SS (ik heb er 1 gevonden! *O* ). Achter je ruitje op de tellerunit
Huhmmm, dat gaat hem bij mij dus niet worden...
Afbeeldingslocatie: https://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20B/Kawasaki%20Ninja%20300%2013%20%207.jpg

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Verwijderd

[...]

Onder mijn motorjas ;)

• lolgast
Bij de mijne best goed te doen
Afbeeldingslocatie: https://raresportbikesforsale.com/wp-content/uploads/2012/12/749S_3.jpg

Er hebben ook zakken chips gelegen 8)

[ Voor 14% gewijzigd door lolgast op 16-03-2018 12:42 ]

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
steveman schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:18:
[...]

Hmm, GPX waypoints uitgezet... Wellicht helpt dat wat. Ik las echter dat in het geval van GPX-routepunten osmand raar doet, dus erg goede hoop heb ik nog niet :+
Hm mijn ingeladen GPX route werkte wel goed tot zover ik de route heb kunnen afleggen. Geen vreemd gedrag of iets. De route van ~180km had iets in de 1300 waypoints, misschien komt het omdat het zo gedetailleerd is dat het niet fout kan gaan?
lolgast schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:42:
Bij de mijne best goed te doen
[afbeelding]

Er hebben ook zakken chips gelegen 8)
Beetje jammer van een naked geen windscherm... Zullen de bestuurders achter mij wel leuk vinden als ik een portie friet wil eten haha.

[ Voor 28% gewijzigd door Xepos op 16-03-2018 12:50 ]

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Oeh, mooie plaatjes! Leuk om een keer de motor van bovenaf te zien ipv zijkantshots. :D

I have stability. The ability to stab.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

[...]

Tussen je tank en je benen klemmen, of er even op gaan zitten of iets.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• lolgast
tdw schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:50:
[...]

Tussen je tank en je benen klemmen, of er even op gaan zitten of iets.
Ik denk dat als je dat stadium bereikt, je toch beter even kunt stoppen aan de zijkant van de weg ;)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:41:
[...]

Ik spreek het niet tegen, maar ik heb daarna een zelfde Gymkhana filmpje bekeken van een KTM390 met een gewoon stuur, en die gebruikt niet zijn maximale stuuruitslag (eigenlijk vergelijkbaar met deze GSX-R 750), voorzover ik dat kan beoordelen).

Dit zegt mij dat er een hoop verschil zit in de manier waarop ze dit doen en hoe ver ze moeten afschuinen om te compenseren voor een eventueel gebrek aan stuuruitslag.
Ja als je ziet hoe enorm plat ze gaan met die gixxer, vind het erg knap. Mooie techniek

Maar rijden op straat heeft alles te maken met marge houden en vooral alles en iedereen om je heen die je toch dood willen hebben. Als je zo rijdt wordt ja je vanzelf ouder. :P

Maar ik zou zeggen, als jij echt zo een liefhebber bent ga dan echt eens met van alles en nog wat rijden en basseer daar je mening dan op een onderbouwd iets. Dat werkt net even beter. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-12 09:56
[...]

He, die achievement heb ik ook! Iets aan de GPS willen instellen onderweg, wat niet lukte met dikke winterhandschoenen. Handschoen uit, achter het raampje proppen, GPS instellen en handschoen weer aan :+

Ik heb ook wel eens een compleet 2persoonsmatras op de motor meegenomen, geeft dat ook bonuspunten?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Chakotay schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:56:
[...]

He, die achievement heb ik ook! Iets aan de GPS willen instellen onderweg, wat niet lukte met dikke winterhandschoenen. Handschoen uit, achter het raampje proppen, GPS instellen en handschoen weer aan :+
Ik kreeg laatst m'n teller niet eens terug van 'brandstof sinds reserve' naar 'dagteller' ;(

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:35

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Het enige moment dat ik zonder handschoenen rij is als ik de afstandbediening van de parkeergarage moet pakken om de poort te kunnen open maken. Dan stop ik mijn linker handschoen in mijn stuur en rij ik zo naar beneden de garage in.

@HTT-Thalan Er is een TCN clublid die Gymkhana rijdt met zijn Alp, was dit jaar ook op de Motorbeurs als demo.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:56:
[...]

Ik heb ook wel eens een compleet 2persoonsmatras op de motor meegenomen, geeft dat ook bonuspunten?
Zijn hier foto's van? :p Gevalletje pics or it didn't happen.

En was het een opgerold, vacuum verpakte matras of echt een volledig uitgeklapte? Dat laatste zou wel echt diep, diep respect opleveren van me.

• lolgast
Uitgeklapt kan ik niet geloven, dat werkt als 1 groot zeil waardoor je nooit vooruit gaat komen terwijl beide wielen op de grond blijven ;)

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-12 10:09

Least Inkling

Product of the cold war

En dan ook nog de vraag voorop of achterop de motor?

Ik hoop achterop :+

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• Chakotay
SmurfLink schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:07:
[...]

Zijn hier foto's van? :p Gevalletje pics or it didn't happen.

En was het een opgerold, vacuum verpakte matras of echt een volledig uitgeklapte? Dat laatste zou wel echt diep, diep respect opleveren van me.
Er zijn foto's, maar nog niet teruggevonden :( Ik zal binnenkort thuis eens door de archieven gaan graven.

Het was een opgerolde, en met een paar spanbanden op de buddyseat gebonden.

• lolgast
Geen zorgen schat, komt goed, fix ik.
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/vpNtVJEOtRM/maxresdefault.jpg

• Chakotay
Ik heb wel nog een ander leuk plaatje teruggevonden, ik heb eens twee reepjes geheugen gebruikt als brace voor een kentekenplaathouder :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kEeM7ga.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h7ZyEGU.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Chakotay op 16-03-2018 13:23 ]

Verwijderd

Leuk filmpje :)

• Chakotay
Ha! Gevonden in een hoekje op mijn Synlogy :)

matras mee kan best

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:28

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:22:
Ik heb wel nog een ander leuk plaatje teruggevonden, ik heb eens twee reepjes geheugen gebruikt als brace voor een kentekenplaathouder :+

[afbeelding]

[afbeelding]
En dan wil je motor niet starten. Alles nagelopen, dodemansknop om, zit nog benzine in, kraantje open, choke staat goed, versnelling gecheckt, standaard in....

Aha, geheugenbanken niet compatible :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-12 23:29
Zo, de motor brandschoon terug van motorport waarbij ze een grote beurt hebben uitgevoerd, de motor hebben opgehaald en gebracht, en nieuwe bandjes hebben gemonteerd. Dit kostte wel 850 ballen, maar ik kan er nu weer een tijdje tegenaan. Plus de duc is nog nooit zo schoon geweest hehe :9. Nu hopen op snel mooi weer. Kan niet wachten om het verse rubber uit te proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door gebruikershaes op 16-03-2018 13:34 ]

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:32:

[afbeelding]
Oke dat is best wel netjes! :p

• Chakotay
SmurfLink schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:35:
[...]

Oke dat is best wel netjes! :p
Het was wel 'interessant' rijden. Niet meer filteren, extra rechtop blijven en de wegligging werd er ook niet beter van :+

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die "Energica EVA" dingen zien er nog best wel aardig uit ook. Dat andere apparaat (Johammer / ZoJammer) is een beetje een doorgeslagen designer in elkaar aan't flansen geweest, lijkt 't wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 16-03-2018 13:42 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:09
wimmel_1 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:39:
[...]

Die "Energica" dingen zien er nog best wel aardig uit ook. Dat andere apparaat is een beetje een doorgeslagen designer in elkaar aan't flansen geweest, lijkt 't wel.
Doe een beetje Philippe Starck aan

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-12 08:33
Net maar eens alle ribben uit mijn lijf uitgegeven om de KTM om te bouwen naar supermoto. Bestellijstje:

Zwarte Talon naaf
Zwarte Spaken
Zwarte Nippels
Zwarte Excel velgen
Goldspeed Precut bandenset
Motomaster Race Kit
Motomaster 45T tandwiel
DID GOLD ketting
Motomaster 15T voortandwiel
AXLE slider Front and Rear
Spatbord KTM kort Oranje

• Chakotay
Thoit schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:45:
Net maar eens alle ribben uit mijn lijf uitgegeven om de KTM om te bouwen naar supermoto. Bestellijstje:

Zwarte Talon naaf
Zwarte Spaken
Zwarte Nippels
Zwarte Excel velgen
Motomaster Race Kit
Motomaster 45T tandwiel
DID GOLD ketting
Spatbord KTM kort Oranje
Leuk projectje!

Dat blokken-profiel zie ik vaker bij SM-banden. Wat is daar het idee achter?

• Thoit
Chakotay schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:47:
[...]

Leuk projectje!

Dat blokken-profiel zie ik vaker bij SM-banden. Wat is daar het idee achter?
Het zijn eigenlijk slicks, die zijn toegelaten voor de weg. Waarom ze hierbij blokkenprofiel hebben, geen idee

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:07
[...]

Daar heb je toch een mond voor? 8) #systeemhelm

• virtualJac
Thoit schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:45:

Zwarte Talon naaf
Zwarte Spaken
Zwarte Nippels
Zwarte Excel velgen
Motomaster Race Kit
Motomaster 45T tandwiel
DID GOLD ketting
Spatbord KTM kort Oranje
Moet je niet je remmerij aanpassen voor?

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Thoit Je oude wielen bewaar je voor offroad rijden?

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Chakotay schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:32:

[afbeelding]
liendert? :P

• Thoit
virtualJac schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:51:
[...]

Moet je niet je remmerij aanpassen voor?
Google maar eens op: Motomaster Race Kit ;)

• Chakotay
Schuilenburg. Inmiddels verhuisd, en die flats worden afgebroken :P

• Thoit
Grubeater schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:53:
@Thoit Je oude wielen bewaar je voor offroad rijden?
Yes. Al komt er misschien nog een nieuw offroad setje. Schijnbaar heb ik er nu crosswielen i.p.v. enduro wielen inzitten.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SmurfLink schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:48:
Oeh, mooie plaatjes! Leuk om een keer de motor van bovenaf te zien ipv zijkantshots. :D
Show je cockpit :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ORG2zg1fKZNP3M9cqyynvx5L/medium.jpg

• virtualJac
Thoit schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:53:
[...]

Google maar eens op: Motomaster Race Kit ;)
Aah! Helemaal overheen gelezen. Leuk man beetje supermoto rijden. Ik rijd net iets teveel offroad in de zomermaanden dus wil m'n huidige fiets niet ombouwen. Misschien ooit nog eens iets erbij.

• Thoit
virtualJac schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:02:
[...]

Aah! Helemaal overheen gelezen. Leuk man beetje supermoto rijden. Ik rijd net iets teveel offroad in de zomermaanden dus wil m'n huidige fiets niet ombouwen. Misschien ooit nog eens iets erbij.
Wil het crossen ook blijven doen in de zomer. Heb juist een compleet set gekocht omdat ik dan alles zonder problemen kan overzetten. Is dus wielen verwisselen en klauw met rempot omzetten en kan ik weer offroad met de motor. Denk als ik dat een paar keer gedaan heb, dat zo gewisseld kan zijn :)

• Chakotay
Thoit schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:04:
[...]

Wil het crossen ook blijven doen in de zomer. Heb juist een compleet set gekocht omdat ik dan alles zonder problemen kan overzetten. Is dus wielen verwisselen en klauw met rempot omzetten en kan ik weer offroad met de motor. Denk als ik dat een paar keer gedaan heb, dat zo gewisseld kan zijn :)
Je remklauw als 1 geheel met leiding en pot kunnen vervangen scheelt nogal inderdaad. Is het een enkele schijf, en gaat de leiding niet door krappe openingen? Dan ben je zo klaar :)

• Thoit
Chakotay schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:07:
[...]

Je remklauw als 1 geheel met leiding en pot kunnen vervangen scheelt nogal inderdaad. Is het een enkele schijf, en gaat de leiding niet door krappe openingen? Dan ben je zo klaar :)
Zo uit mijn hoofd wordt de leiding alleen tussen een plastic clip geklemd op de "koplamp" en aan de kappen van de vering. Moet dus niet veel werk zijn, wielen zijn er namelijk ook zo uit.

• virtualJac
Thoit schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:04:
[...]

Zal wel redelijk snel gaan ja. Daarna even uitvogelen of je twee standen in je vering kan vinden die voor allebei werken. Vering is vaak erg slap voor supermoto.

• Thoit
virtualJac schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:21:
[...]

Zal wel redelijk snel gaan ja. Daarna even uitvogelen of je twee standen in je vering kan vinden die voor allebei werken. Vering is vaak erg slap voor supermoto.
Klopt. Al kan je de vering aanpassen zodat het voor beide goed te gebruiken is. Doe het ook puur hobbymatig, dus een niet perfecte afstelling merk ik toch niet

• SmurfLink
  • Niet online
Vraagje btw. Als jullie een nieuwe (2ehands) motor zoeken, hoe begin je dan? Hebben jullie vaste dealers waar jullie kijken? Gewoon al het internet afstruinen naar iets wat er betrouwbaar uitziet (waar herken je dat aan)?

Ik kijk af en toe nu wel eens op de site van de zaak waar m'n maatje z'n fiets van heeft, Motoport, maar verder weet ik echt niet meer waar ik moet kijken. Iets met bomen en een bos. Welke zaak of site is er betrouwbaar, waar moet ik ver van uit de buurt blijven?

Heeft het nut om mijn rijinstructeur te vragen waar hij z'n Kawa's vandaan haalt? Hoewel hij waarschijnlijk prima bij een particulier kan oordelen of de fiets goed is of niet.. ik wil het sowieso eerst bij een dealer doen tot ik daadwerkelijk verstand heb ervan. Voor die tijd lijkt het me niet verstandig via particulieren te kijken.

Edit: Zal even specificeren. Ik woon in het midden van het land, maar zou het niet erg vinden een stuk te moeten rijden om m'n eerste motor te vinden. Voor mijn eerste motor zoek ik hoogstwaarschijnlijk wat ouders. Budget wordt rond de 3-4k dus de Kawasaki Versys wordt 'm dan nog niet. Ik zat te kijken naar de ER-6N of F van rond 2008, die lijken in m'n budget te vallen. En dan na een paar jaar over naar de Versys van 2015 of later (die heeft veeeel mooiere koplampen dan de <2015 edities).

[ Voor 22% gewijzigd door SmurfLink op 16-03-2018 14:55 ]

• lolgast
Ik heb voor mijn eerste motor via Marktplaats gekeken naar wat ik mooi vond en binnen mijn budget viel. Daarna bij dealer websites opzoek gegaan of ze er een hadden. Bij een dealer even proefzitten en goed bekijken is wat netter dan daarvoor een afspraak bij een particulier maken.

Toen ik eenmaal wist welke ik wilde, goed Marktplaats/Speurders en de dealers in de gaten houden. Dan herken je de krent in de pap meteen :)

• Thoit
SmurfLink schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:31:
Vraagje btw. Als jullie een nieuwe (2ehands) motor zoeken, hoe begin je dan? Hebben jullie vaste dealers waar jullie kijken? Gewoon al het internet afstruinen naar iets wat er betrouwbaar uitziet (waar herken je dat aan)?

Ik kijk af en toe nu wel eens op de site van de zaak waar m'n maatje z'n fiets van heeft, Motoport, maar verder weet ik echt niet meer waar ik moet kijken. Iets met bomen en een bos. Welke zaak of site is er betrouwbaar, waar moet ik ver van uit de buurt blijven?

Heeft het nut om mijn rijinstructeur te vragen waar hij z'n Kawa's vandaan haalt? Hoewel hij waarschijnlijk prima bij een particulier kan oordelen of de fiets goed is of niet.. ik wil het sowieso eerst bij een dealer doen tot ik daadwerkelijk verstand heb ervan. Voor die tijd lijkt het me niet verstandig via particulieren te kijken.
Vaak kan je juist beter niet bij een dealer kopen. Vaak wordt een motor ingeruild bij een dealer, en wordt de motor zoals die wordt ingeleverd te koop aangeboden. De dealer weet dan echt 0 wat er met de motor gebeurd is. Je kunt dan beter een motor particulier kopen en dan door iemand na laten kijken. Vaak zijn de kleinere garage's ook meer te vertrouwen dan de grote bekende namen.

Motoport is per filiaal verschillend. Bij mij is Motoport Echt in de buurt, maar daar ga ik écht nooit meer heen :+

• Chakotay

Ligt heel erg aan wat je zoekt, en je budget. Voor een fiets van hooguit een paar jaar oud met nog een 20k op de klok kom je snel bij een dealer terecht, voor een veel oudere fiets van een paarduizend euro kom je eerder op marktplaats e.d. uit.

Als je een specifiek type zoekt is het vaak een goed idee om op het forum van de merkenclub daarvan te kijken. Vaak hebben die wel een verkoop-sectie, waar je een grotere kans op een goed onderhouden fiets hebt dan bij een compleet onbekende op Markplaats.

Zelf begon ik meestal in de tekoop-sectie op motor-forum, vooral toen dat nog echt een normaal forumdeel was ipv een interface naar een verkoopsite. Van mijn vorige fiets (de RSV Mille) heb ik op die manier een groot deel van de historie terugggevonden, incl 2 of 3 eerdere verkooptopics :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Thoit schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:35:
[...]

Vaak kan je juist beter niet bij een dealer kopen. Vaak wordt een motor ingeruild bij een dealer, en wordt de motor zoals die wordt ingeleverd te koop aangeboden. De dealer weet dan echt 0 wat er met de motor gebeurd is. Je kunt dan beter een motor particulier kopen en dan door iemand na laten kijken. Vaak zijn de kleinere garage's ook meer te vertrouwen dan de grote bekende namen.

Motoport is per filiaal verschillend. Bij mij is Motoport Echt in de buurt, maar daar ga ik écht nooit meer heen :+
Jij hebt echt alleen ervaring met MP he. :P Helaas is het vaak wel de gang van zaken in de markt, maar veel kleinere specialisten en zo ook de zaak waar ik kom weet in mijn geval dan exact het hoe en wat van de motor (zal daar ook sneller een motor kopen dan ergens anders) en kijkt ze ook na en zorgt ze goed zijn. Hun naam staat erop en die shit willen ze niet. Duurt jaren om een goeie naam op te bouwen, die zou je dan zo kwijt zijn.

Wel mooi, mensen gaan dan klagen ze vaak 1000 euro duurder zijn, ene kant klopt dat wel, andere kant wel een stuk kwaliteit en zekerheid en een goeie motor.

Maar goed, er is een reden dat ik ook bij MPE weg ben gegaan en met onderstel en remproblemen en zo nog van alles bij Huybers ben terecht gekomen, plus een hoop ellende wat nog tevoorschijn kwam bij de beurt...

Verkoop, sfeer, kleding, dat is echt super daar in Echt, kom er nog steeds graag. Standaard beurtje niks mis mee, al slaan ze wel eens dingen over zoals remvloeistof en die gein. :+

• SmurfLink
  • Niet online
Heb even ge-edit met wat meer info. Bedankt alvast voor de informatie. Ben wat huiverig qua MP dingen maar had niet door dat daar ook dealers op staan! Motor-Forum ga ik ook in de gaten houden. De reden dat ik liever bij een dealer zou kijken is dat ik (misschien naief) er van uit ga dat de dealer daar de motor volledig heeft nagekeken en dergelijke. Bij een particulier moet ik dat zelf en daar heb ik de kennis en kunde nog niet voor.

Ik zou het liefst zoals @Joopieboy aangeeft een kleine specialist vinden of iets dergelijks, waarvan ik vertrouwen kan hebben in de kwaliteit. Daar heb ik best wat meer geld voor over (hoewel mijn budget erg krap is, dat weet ik. Hangt een beetje af hoeveel ik kan sparen de komende maanden, dit is t minimum.).

• Thoit
Joopieboy schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:40:
[...]

Jij hebt echt alleen ervaring met MP he. :P Helaas is het vaak wel de gang van zaken in de markt, maar veel kleinere specialisten en zo ook de zaak waar ik kom weet in mijn geval dan exact het hoe en wat van de motor (zal daar ook sneller een motor kopen dan ergens anders) en kijkt ze ook na en zorgt ze goed zijn. Hun naam staat erop en die shit willen ze niet. Duurt jaren om een goeie naam op te bouwen, die zou je dan zo kwijt zijn.

Wel mooi, mensen gaan dan klagen ze vaak 1000 euro duurder zijn, ene kant klopt dat wel, andere kant wel een stuk kwaliteit en zekerheid en een goeie motor.

Maar goed, er is een reden dat ik ook bij MPE weg ben gegaan en met onderstel en remproblemen en zo nog van alles bij Huybers ben terecht gekomen, plus een hoop ellende wat nog tevoorschijn kwam bij de beurt...

Verkoop, sfeer, kleding, dat is echt super daar in Echt, kom er nog steeds graag. Standaard beurtje niks mis mee, al slaan ze wel eens dingen over zoals remvloeistof en die gein. :+
Nee hoor, eerste motor bij Motorcenter Venlo gekocht maar daar ben ik ook niet zo over te spreken. Maar Motoport Echt slaat wel echt alles. Zou het liefste ook zo'n zaak in de buurt willen hebben wat jij aangeeft, heb er wat extra geld best voor over.

Als ik dezelfde avond onderdelen moet hebben ga ik naar Louis in Aken. Olie bestel ik bij oliehandel, rest van de onderdelen meestal online.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Edit: Zal even specificeren. Voor mijn eerste motor zoek ik hoogstwaarschijnlijk wat ouders. Budget wordt rond de 3-4k dus de Kawasaki Versys wordt 'm dan nog niet. Ik zat te kijken naar de ER-6N of F van rond 2008, die lijken in m'n budget te vallen. En dan na een paar jaar over naar de Versys van 2015 of later (die heeft veeeel mooiere koplampen dan de <2015 edities).
Waar woon je? In Bodegraven zit Goedhart Motoren, grote zaak met een breed aanbod. Verder natuurlijk marktplaats/autoscout24.nl en de reviews erbij pakken. Zo een shortlist maken en dan verder op gevoel. Er is er toch altijd wel één die ik subjectief het gaafst vind (door uiterlijk, geluid of whatever) en als die dan geen objectieve bezwaren heeft (betrouwbaarheid, kosten, comfort etc.) dan hoef ik m ook niet met de rest te vergelijken :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@SmurfLink Neem iemand mee die wat meer van motoren weet en ook kan zien of een ketting versleten is, de banden niet hoog bejaard, de remmen niet geblokkeerd zijn, pekelschade kan herkennen, etc.

Er zijn ook onafhankelijke monteurs die motorkeuringen doen.

• SmurfLink
  • Niet online
Super voor de hulp guys, dit waardeer ik echt zeer! Ben nog enorm zoekende door m'n totale gebrek aan ervaring hiermee en hoop m'n eerste motor toch gelijk wel een goeie te vinden en geen miskoop te begaan. Heb gelukkig nog wel even de tijd.

Via het MF vond ik deze:
http://www.motorshopper.n...i-KLE-650-Versys-ABS.html

Kan iemand mij uitleggen waarom deze zo'n 1000-1500 euro goedkoper is dan de meeste Versys van 2008 die ik tegenkom? Heeft wat krasjes en enorm veel kilometers, maar is dat dan alles? Of zitten er dan wellicht wat 'verborgen' gebreken bij die niet in de advertentie staan? Deze zou in m'n budget vallen (nou zal deze wel weg zijn tegen de tijd dat ik m'n rijbewijs en 't geld ervoor heb, maar dan weet ik in ieder geval of iets dat te mooi om waard te zijn lijkt dat ook is of niet).

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 21:13

Edit: Zal even specificeren. Voor mijn eerste motor zoek ik hoogstwaarschijnlijk wat ouders. Budget wordt rond de 3-4k dus de Kawasaki Versys wordt 'm dan nog niet. Ik zat te kijken naar de ER-6N of F van rond 2008, die lijken in m'n budget te vallen. En dan na een paar jaar over naar de Versys van 2015 of later (die heeft veeeel mooiere koplampen dan de <2015 edities).
Ik heb mijn eerste motor bij een scooterzaak vandaan. Binnen het eerste jaar (6000 km) moest ik de voorremmen reviseren, nieuwe kettingset, nieuwe voorband en een kleine beurt. De beurt en de voorband wist ik, dat was het gevolg van de 6000 km die ik zelf had gereden. De voorremmen en kettingset kwamen als een verrassing.

Ik denk dat de tip is om gewoon een euro of 600 aan onderhoud in te calculeren voor na je aankoop. Of je nou bij een particulier of garage koopt, bij een motor van > 10 jaar zul je gewoon onderhoud hebben.

Verder is het een kwestie van via-via de betere garage's te weten zien te komen. Die zullen je echt geen wrak verkopen en eerlijk zijn over de staat. Uiteraard moet je dan niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Goedkoop een goede motor kopen kan best, maar dan zul je er wel zelf verstand van moeten hebben.

Mijn tweede motor komt van Van Hoeijen in Achterveld. Wordt gerund door een vader en een zoon (Raymond en Mike). Mijn ervaringen daar zijn tot nu toe positief. Reageren ook op mail, wat ik persoonlijk erg prettig vind.
De motor is in erg goede staat. Heb alleen de banden vervangen vanwege de leeftijd (was bekend bij aankoop).

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@SmurfLink Ik heb mijn twee motoren via een vriend van me gekocht. De GPZ van iemand van MF en de Hawk was van hem zelf. Daar heb jij natuurlijk niet zoveel aan dus wat je wel kan doen is in je netwerk zoeken. Kijk wie er verstand van heeft en neem die persoon mee als je gaat kijken of een proefrit maken.

Zowel een dealer als een particulier hebben hun voor- en nadelen en het is sowieso goed om met z'n tweeën te gaan kijken.

Ohja, houdt het budget wat je hebt gewoon aan :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• virtualJac
@SmurfLink Ik gebruik ook altijd deze. handige website.

[ Voor 3% gewijzigd door virtualJac op 16-03-2018 14:59 ]

• Chakotay
noes schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:52:
[...]

Waar woon je? In Bodegraven zit Goedhart Motoren, grote zaak met een breed aanbod. Verder natuurlijk marktplaats/autoscout24.nl en de reviews erbij pakken. Zo een shortlist maken en dan verder op gevoel. Er is er toch altijd wel één die ik subjectief het gaafst vind (door uiterlijk, geluid of whatever) en als die dan geen objectieve bezwaren heeft (betrouwbaarheid, kosten, comfort etc.) dan hoef ik m ook niet met de rest te vergelijken :)
Goedhart heeft helemaal niets dat binnen haar budget valt. Ouder dan een jaar of 5-8 doen ze niet aan. Ze zijn overigens wel behulpzaam om je te helpen met ergens anders iets te vinden dat wel binnen je budget valt, toen ik daar een keer langs ging.

@SmurfLink die Versys van MF is waarschijnlijk zoveel goedkoper door de kmstand. Mensen zijn heel erg allergisch voor een hoge kmstand, op een paar uitzonderingen na (R1200GS / FJR1300 e.d.) wil niemand het hebben voor een zinnig bedrag als er meer dan 50k op staat. Naar mijn mening onterecht, zolang je het maar onderhoud gaat het veel langer mee. Ik heb 3 motoren over de 100k gereden, en de huidige zit ook alweer over de 85k :)

[ Voor 21% gewijzigd door Chakotay op 16-03-2018 15:09 ]

• lolgast
SmurfLink schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:58:
Super voor de hulp guys, dit waardeer ik echt zeer! Ben nog enorm zoekende door m'n totale gebrek aan ervaring hiermee en hoop m'n eerste motor toch gelijk wel een goeie te vinden en geen miskoop te begaan. Heb gelukkig nog wel even de tijd.

Via het MF vond ik deze:

Kan iemand mij uitleggen waarom deze zo'n 1000-1500 euro goedkoper is dan de meeste Versys van 2008 die ik tegenkom? Heeft wat krasjes en enorm veel kilometers, maar is dat dan alles? Of zitten er dan wellicht wat 'verborgen' gebreken bij die niet in de advertentie staan? Deze zou in m'n budget vallen (nou zal deze wel weg zijn tegen de tijd dat ik m'n rijbewijs en 't geld ervoor heb, maar dan weet ik in ieder geval of iets dat te mooi om waard te zijn lijkt dat ook is of niet).
En hij staat in het noorden :+ Ik ga daar niet heen om een motor te kopen, is al snel te ver en je rijdt er tig voorbij onderweg daarheen

• Thoit
Wat vaak ook helpt is de kwaaltjes van een specifiek model opzoeken. Vervolgens opzoeken hoe je kunt controleren of iets versleten is of niet. Tip: Youtube!

Zelf kijk ik de motor na aanschaf altijd helemaal na en vervang de vloeistoffen e.d. dan weet ik namelijk zeker dat het allemaal goed zit.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-12 14:48
Joopieboy schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:40:
[...]

1000 euro? Kan soms nog veel meer zijn dan dat. :+
MP all the way.

Edit: Zal even specificeren. Ik woon in het midden van het land, maar zou het niet erg vinden een stuk te moeten rijden om m'n eerste motor te vinden. Voor mijn eerste motor zoek ik hoogstwaarschijnlijk wat ouders. Budget wordt rond de 3-4k dus de Kawasaki Versys wordt 'm dan nog niet. Ik zat te kijken naar de ER-6N of F van rond 2008, die lijken in m'n budget te vallen. En dan na een paar jaar over naar de Versys van 2015 of later (die heeft veeeel mooiere koplampen dan de <2015 edities).
Ik loop zelf altijd met een grote boog om dealers heen. Die extra garantie weegt absoluut niet op tegen de extra kosten |:( .

Op marktplaats en 2ehands.be rondkijken. Heb zelf vorig jaar in België mijn motor gekocht. En zelfs met importkosten + RDW kosten kwam ik veel voordeliger uit dan MP of een dealer. Dus het kan de moeite waard zijn om ook over de grens te kijken. Het invoeren is ook niet veel werk.

Neem iemand mee die er verstand van heeft en lees je goed in waar je op moet letten bij de koop van een tweedehandsmotor. Dan kom je prima uit en hou je genoeg geld over voor kleding, helm etc.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Thoit schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:48:
[...]

Nee hoor, eerste motor bij Motorcenter Venlo gekocht maar daar ben ik ook niet zo over te spreken. Maar Motoport Echt slaat wel echt alles. Zou het liefste ook zo'n zaak in de buurt willen hebben wat jij aangeeft, heb er wat extra geld best voor over.

Als ik dezelfde avond onderdelen moet hebben ga ik naar Louis in Aken. Olie bestel ik bij oliehandel, rest van de onderdelen meestal online.
Noem je ook iets, niet voor niets dat die toko failliet is geweest. ;) En ik ken wel een bedrijfje bij jou in de buurt, zo eens zoeken. Gaat een maatje met een KTM ook altijd veel heen.

Edit: VMS Motorservice in Vessem :)
Panini schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:03:
[...]

1000 euro? Kan soms nog veel meer zijn dan dat. :+
MP all the way.
Kan, maar goed je hebt er zat rotte peren tussen. Ik heb het dan meer over de ervaring met mijn dealer. Als hij een eenzelfde had staat was die ook zo 1000 euro duurder als ik nu had betaald, maar het eerste onderhoud was ook al 800 euro. Dusja ik weet niet hoor. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Joopieboy op 16-03-2018 15:07 ]

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Panini Ligt aan het model of een motor goedkoper is in België, de oude Africa Twin (XRV750) is meer gewild in België dan in Nederland.

• lolgast
Panini schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:03:
[...]

Ik loop zelf altijd met een grote boog om dealers heen. Die extra garantie weegt absoluut niet op tegen de extra kosten |:( .

Op marktplaats en 2ehands.be rondkijken. Heb zelf vorig jaar in België mijn motor gekocht. En zelfs met importkosten + RDW kosten kwam ik veel voordeliger dan MP of een dealer.

Neem iemand mee die er verstand van heeft en lees je goed in waar je op moet letten bij de koop van een tweedehandsmotor. Dan kom je prima uit en hou je genoeg geld over voor kleding, helm etc.
Ligt eraan bij welk dealer. Ik heb mijn Ducati heel bewust wel bij de dealer gehaald. Inclusief €250 extra zodat ze hem helemaal nalopen. Leverde me 3 weken vertraging in aflevertijd op, maar wel inclusief nieuwe kabelboom, nieuwe distributieriem, nieuwe banden. Als ik voor €500 goedkoper op MP had gezocht, had ik mezelf mooi in de voeten geschoten.

Dat gezegd hebbende: De Sprint ST 1050 en de VF800 van mijn pa zijn we particulier gaan halen. Hij wilde dat ik mee ging omdat ik er verstand van zou hebben :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Nou, anders gaan we met z'n allen hier mee als @SmurfLink haar motor gaat kopen. Kunnen we mooi dat ding helemaal binnenste buiten keren en de eigenaar doorzagen over onderhoud enzo 8)

Mooie meeting er aanknopen :P

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
Direct tourritje erbij enzo :) Puik idee

• Chakotay
Lol, zal de verkoper vast leuk vinden, in 1x 20 mafkezen op z'n stoep :+

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:18
Vrijdag schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:11:
Nou, anders gaan we met z'n allen hier mee als @SmurfLink haar motor gaat kopen. Kunnen we mooi dat ding helemaal binnenste buiten keren en de eigenaar doorzagen over onderhoud enzo 8)

En dan allemaal even proefrijden, natuurlijk.

• Leviathius
Soort gangbang met een motor dus? :9

Het is vrijdag, dus ja dit niveau humor mag :+

• SmurfLink
  • Niet online

Ik vind het een strak plan. Maarreuh, bij wie moet ik nou achterop gaan zitten op de heenweg? Dat wordt nog een pittige keuze! :p

Heb nu best wel hoop dat ik met een Versys kan beginnen. Dacht dat ik die niet onder de 4k zou gaan vinden maar lijkt dus toch wel te doen te zijn. Nou, opschieten met lessen dan maar en sparen als een malle. Prognose is rond half Juli klaar te zijn (dan zijn m'n 20 lessen op, hoop het binnen dit pakket te doen). :p Begin Augustus ben ik jarig dus dan hoop ik op nog wat giften erbij, dan ergens in augustus een mooie aankoop doen.

• Chakotay
SmurfLink schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:14:
[...]

Ik vind het een strak plan. Maarreuh, bij wie moet ik nou achterop gaan zitten op de heenweg? Dat wordt nog een pittige keuze! :p

[...]
Ik heb een ruime topkoffer, daar past een smurf makkelijk in :+

• lolgast
Je bent welkom hoor, achterop :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ElKrKRGl.jpg

• Chakotay
Wel lekker warm met dit weer!

• Panini
lolgast schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:10:
[...]

Ligt eraan bij welk dealer. Ik heb mijn Ducati heel bewust wel bij de dealer gehaald. Inclusief €250 extra zodat ze hem helemaal nalopen. Leverde me 3 weken vertraging in aflevertijd op, maar wel inclusief nieuwe kabelboom, nieuwe distributieriem, nieuwe banden. Als ik voor €500 goedkoper op MP had gezocht, had ik mezelf mooi in de voeten geschoten.

Dat gezegd hebbende: De Sprint ST 1050 en de VF800 van mijn pa zijn we particulier gaan halen. Hij wilde dat ik mee ging omdat ik er verstand van zou hebben :+
Bij sommige motoren zou ik er ook wat voorzichtiger mee zijn denk ik. Jij haalt al gelijk de Duc aan, wat een goed voorbeeld is denk ik. :9

Neem wel aan dat ze niet al die dingen voor 250 euro extra gedaan hebben? Anders heb je wel echt een goede deal. :o
Grubeater schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:09:
@Panini Ligt aan het model of een motor goedkoper is in België, de oude Africa Twin (XRV750) is meer gewild in België dan in Nederland.
Apart, ben benieuwd waarom. :) Mijn ervaring ermee zegt gelukkig ook niet alles. Het viel mij namelijk op bij de 4-5 modellen waar ik naar op zoek was.
Joopieboy schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:04:
[...]

Noem je ook iets, niet voor niets dat die toko failliet is geweest. ;) En ik ken wel een bedrijfje bij jou in de buurt, zo eens zoeken. Gaat een maatje met een KTM ook altijd veel heen.

Edit: VMS Motorservice in Vessem :)

[...]

Kan, maar goed je hebt er zat rotte peren tussen. Ik heb het dan meer over de ervaring met mijn dealer. Als hij een eenzelfde had staat was die ook zo 1000 euro duurder als ik nu had betaald, maar het eerste onderhoud was ook al 800 euro. Dusja ik weet niet hoor. :P
Klopt, maar tevens kan je dat over genoeg dealers ook zeggen. Zoals we hier in de reacties al tegen komen. Vaak is dat ook echt niet de geleverde service die je mag verwachten voor de extra kosten die je maakt. Maakt het toch wel extra zuur vind ik.

Vandaar ook het advies om je goed voor te bereiden als je iets van MP koopt

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
Kan ze beter bij mij achterop, ik kan de buddycover eenvoudig eraf halen. >:)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NP2GZ9h.jpg

Maar een Versys is volgens mij wel een zeer goede keus als eerste motor d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door darkkingll op 16-03-2018 15:23 ]

• lolgast
@Panini Aflever-/beurtkosten zijn €250 bij verkoop. Daar zit alles in om hem 100% af te leveren ;) Dus ik was spekkoper inderdaad

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:18
SmurfLink schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:14:
[...]

In ieder geval iemand die zijn AVB beheerst, je wil wel zeker weten dat 'ie kan stoppen wanneer nodig :+.

* HTT-Thalan rent hard weg

• Panini
lolgast schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:18:
@Panini Aflever-/beurtkosten zijn €250 bij verkoop. Daar zit alles in om hem 100% af te leveren ;) Dus ik was spekkoper inderdaad
Goed geregeld, dat zou nog eens lekkere meevallers. :*)

Arme verkoper, die weet niet wat hem/haar overkomt.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:22:
[...]

In ieder geval iemand die zijn AVB beheerst, je wil wel zeker weten dat 'ie kan stoppen wanneer nodig :+.

Hoezo..juiste manier is toch zo hard mogelijk in je rem knijpen + trappen?
Niks moeilijks aan toch? :+

[ Voor 21% gewijzigd door Panini op 16-03-2018 15:26 ]

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Via het MF vond ik deze:

De kans dat deze nu al verkocht is al redelijk groot aangezien de advertentie bijna 3 jaar geleden is geplaatst. ;)
Het grote nadeel van motorshopper vind ik dat er allerlei oude advertenties op blijven staan en je daar dus goed op moet letten bij het zoeken naar een motor.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:22:
[...]

Toch wel binnen de pylonen hè? :+

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:54

A13X

Dude

Via het MF vond ik deze:

Kan iemand mij uitleggen waarom deze zo'n 1000-1500 euro goedkoper is dan de meeste Versys van 2008 die ik tegenkom?
De inkopers zijn natuurlijk
- de schade natuurlijk
- de kmstand obviously
- en de lokatie, gek genoeg zag ik in mijn zoektocht dat de prijzen in die hoek toch iets lager liggen.

Opvallende dingen aan de foto's?
- Kettingset lijkt op te zijn, tandwielen zijn aardig puntig aan het worden en zo te zien zit er ook een vaste schakel in.
- aantal plekken lichte roestvorming, opnemer ABS voorwiel bijvoorbeeld.
- remschijven hebben een zichtbare rand, iets om te controleren op dikte i.c.m. de dikte van de remblokken
- Banden lijken nog wel wat leven in zich te hebben, maar die kom je over een jaar zeker tegen (achterband heeft nog een paar mm t.o.v. de indicator)
- Kappen van de kont lijken op het eerste gezicht niet helemaal lekker te zitten. (al heb ik geen idee hoe ze daadwerkelijk zouden moeten zitten.)
- km stand 77k, groot onderhoud te plegen binnenkort (80k)? Iets om na te gaan.

Ik koop daar waar ik een goede deal denk te zien, bekijk hem nauwkeurig loop zoveel mogelijk na en stel veel vragen over onderhoud, waar plekjes/schades vandaan komen, algemene vragen om de persoon te peilen etc.

3 motoren via een dealer gekocht de rest allemaal via MP o.i.d., je moet bij allebei een beetje geluk hebben. Wat je zoekt moet ook maar net bij een "goede" motorzaak te koop staan.

@SpongeRob scherp gezien, al staat hij nog wel bij hun op de site klik, misschien gebruikt hij een doorlopende advertentie?

[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 16-03-2018 15:35 ]

Awesome

Verwijderd

Kwam weer eens mooi bijzondere verrichtingen motorfilmpje tegen :P

[YouTube: https://youtu.be/Crk3Ti3mDMM]

• PilatuS
  • Niet online
SmurfLink schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:44:
De reden dat ik liever bij een dealer zou kijken is dat ik (misschien naief) er van uit ga dat de dealer daar de motor volledig heeft nagekeken en dergelijke. Bij een particulier moet ik dat zelf en daar heb ik de kennis en kunde nog niet voor.
Genoeg dealers maken er een zooitje van als het daar op aankomt. De meeste poetsen een motor mooi op, maar echt volledig nakijken zie ik ze niet doen. Hooguit even kijken naar de standaard dingen.

Zo is mijn vorige motor in de showroom gezet met de volgende woorden: Zeer goed onderhouden ! Nou was het ding inderdaad netjes, maar ik heb de motor weg gedaan net voordat er een grote beurt aan zat te komen. Die is dus niet uitgevoerd en dat word dan in de showroom gezet als zeer goed onderhouden.

Het voordeel van een particulier is dat je een motor kan zoeken die aantoonbaar onderhoud heeft. Bij een dealer weer je meestal nooit wat er nou precies aan een motor gedaan is. Zodra een motor meer dan 40k km er op heeft staan word dat onderhoud toch best wel een belangrijk punt.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

LET OP!
IK HEB WEL EEN IDEE!
LET OP!
WE KUNNEN OOK NAAR EEN BEKENDE ZAAK IN HET MIDDEN VAN HET LAND!
LET OP!
DAN GAAN WE KIJKEN NAAR DE "BLACK EDITIONS"!
LET OP!
DEZE ZIJN ALLEMAAL VAN LIEFHEBBERS GEWEEST!
LET OP!
DE KOFFIE STAAT ER OOK AL KLAAR!
LET OP!
WEL ALLEMAAL M-F- STICKERS PLAKKEN. VOOR EXTRAGRATIS KORTING 8)

[ Voor 67% gewijzigd door Vrijdag op 16-03-2018 15:53 ]

• TheBrut3
  • Laatst online: 14:57
Vandaag een mondelinge overeenkomst met de dealer om mijn motor in te ruilen. Als de proefrit dinsdag bevalt rijd ik binnenkort op een Z1000SX :o

Edit: is een 2013 model, welke in 2014 op kenteken is gekomen. Wel met erg lage kilometerstand.
Afbeeldingslocatie: https://www.thebikemarket.co.uk/media/710962/1005x1500x0_FFFFFF_H.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door TheBrut3 op 16-03-2018 16:15 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:51:
LET OP!
IK HEB WEL EEN IDEE!
LET OP!
WE KUNNEN OOK NAAR EEN BEKENDE ZAAK IN HET MIDDEN VAN HET LAND!
LET OP!
DAN GAAN WE KIJKEN NAAR DE "BLACK EDITIONS"!
LET OP!
DEZE ZIJN ALLEMAAL VAN LIEFHEBBERS GEWEEST!
LET OP!
DE KOFFIE STAAT ER OOK AL KLAAR!
LET OP!
WEL ALLEMAAL M-F- STICKERS PLAKKEN. VOOR EXTRAGRATIS KORTING 8)
_O-

Lol :+

En de MF sticker ja, ook niet meer zo actief, vorige motor nooit gespot, deze motor afgelopen jaar een keer bij een buurman van een motorkameraad notabene. :'(

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:21
Ik ga even marktplaatsspammetjes neerleggen:
https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr
Deze is van mijn broer, komt uit België en het blok is onlangs helemaal gereviseerd (preventief)

Deze is van een vriend van me en is echt wonderschoon! Het geluid is geweldig als het gas open getrokken wordt! Tevens mooie opties!

• PilatuS
  • Niet online
BvZwolle schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:42:
Deze is van mijn broer, komt uit België en het blok is onlangs helemaal gereviseerd (preventief)
Er is onderhoud uitgevoerd. Een revisie is iets heel anders. Sowieso een Honda die een revisie nodig heeft onder de 100k zou wat zijn :P

• wilco1985
  • Laatst online: 24-12-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:36:
Kwam weer eens mooi bijzondere verrichtingen motorfilmpje tegen :P

[video]
Lesson learned: Mijn rijstijl is aan de voorzichtige kant ik kan prima meer risco nemen. Filmert overleeft het ook :+
Pagina: 1 ... 29 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht