Interpretatie van hoe iets word gezegd en iemand het hier doet overkomen. Er word ook niet direct gezegd dat het makkelijk kan maar dat het niet moeilijker kan zijn dan met een makke all-road met een breed stuur.virtualJac schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:21:
@Raym09 Niemand beweert dat iedereen het 'makkelijk' kan, waar lees je dat?.
Kan me slecht voorstellen dat jij een Mille met clip-ons makkelijker vind sturen(<30km/h) dan een naked of Allroad met een breed stuur. Het principe van tegensturen is met een breed stuur nou eenmaal veel makkelijker ten uitvoering te brengen dan met clip-ons (IMO en in die van nog een aantal anderen hier). Dat verschil is waar we het hier over hebben, niet of dat het überhaupt wel of niet mogelijk zou zijn. (laten we noodzaak van een goede beheersing van de gashendel en koppeling nog maar even buiten beschouwing)
Je geeft jezelf al antwoord, een (veel) lichtere allroad als die transalp is vaak geen all-road meer. Vergeleken met de GS'en en Varadero's en Vstrom 1000 valt de Transalp dus in de categorie licht gewicht. (het is maar waarmee je het vergelijkt)HTT-Thalan schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:37:
[...]
Ik las de term 'een lichte allroad' en bij licht denk ik aan sub-150 kilo. Dan zit je al snel in Enduro of Offroad categorieen, een allroad is toch meestal een wat flinkere motor.
nou ben ik wel klaar met de discussie, have fun als je nog verder wilt.
Awesome