• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:11:
[...]

En wat, pray tell, is een clip-on?
Dat, mijn leerling, is het hele 'probleem ' van een SS wat jij eens moet gaan ervaren. ;) Het zijn paar uitstekende handvaten op een voorvork waar je je aan vast kunt houden, je grepen op zitten voor ho ijzers, een koppeling en je kunt de mate van versnelling bepaling, en vooral vasthouden. Klein beetje het voorwiel draaien van enige vorm van richting, in zoverre het wiel zich bestuurbaar op de grond blijft bij een overtuigende hoeveelheid of iets te enthousiaste hoeveelheid gas, waarbij je met name met alle spieren in je lichaam de beweging van de machine onder je moet zien te temmen met allerhande tegenbewegingen. Zo niet heb je zoals in mijn geval voorin nog iets van een stuurdemper die de ergste klappen kan opvangen van de zweep. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:18
Joopieboy schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:14:
[...]

Dat, mijn leerling, is het hele 'probleem ' van een SS wat jij eens moet gaan ervaren. ;) Het zijn paar uitstekende handvaten op een voorvork waar je je aan vast kunt houden, je grepen op zitten voor ho ijzers, een koppeling en je kunt de mate van versnelling bepaling, en vooral vasthouden. Klein beetje het voorwiel draaien van enige vorm van richting, in zoverre het wiel zich bestuurbaar op de grond blijft bij een overtuigende hoeveelheid of iets te enthousiaste hoeveelheid gas, waarbij je met name met alle spieren in je lichaam de beweging van de machine onder je moet zien te temmen met allerhande tegenbewegingen. Zo niet heb je zoals in mijn geval voorin nog iets van een stuurdemper die de ergste klappen kan opvangen van de zweep. ;)
Dus een clip-on is gewoon je stuur? Ik noem mijn schakelpedaal toch ook niet mijn ratio-manipulatie-hendel?

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Oftewel, kleine stukje stuur die vast zitten aan je voorvork waardoor ze vrij snel tegen je tank aankomen. Daardoor is de draaicirkel van een SS zo groot als een vrachtwagen ;)
HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:16:
[...]

Dus een clip-on is gewoon je stuur? Ik noem mijn schakelpedaal toch ook niet mijn ratio-manipulatie-hendel?
Nee, een clip-on heet een clip-on. Omdat het een wezenlijk verschil maakt :P

[ Voor 47% gewijzigd door lolgast op 15-03-2018 21:17 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Een stuur is toch technisch om mee te sturen? Handlebar is de correct technische benaming in het Engels? Zo ja dan voldoet het niet echt...

O en sorry, ik leen mijn Gixxer echt niet uit, zeker niet een onervaren rijder. Er zijn 2 mensen die er inmiddels op hebben mogen rijden en die vertrouw ik echt, of die kunnen veilig beter rijden dan ik. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 15-03-2018 21:20 ]

• lolgast
  • Nu online
Stomme k*t kat had me gruwelijk te pakken vanavond, ik kan niet snel typen met een middel- en ringvinger ingetapet :+

• HTT-Thalan
lolgast schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:16:
Oftewel, kleine stukje stuur die vast zitten aan je voorvork waardoor ze vrij snel tegen je tank aankomen. Daardoor is de draaicirkel van een SS zo groot als een vrachtwagen ;)

[...]

Nee, een clip-on heet een clip-on. Omdat het een wezenlijk verschil maakt :P
Kijk, simpel. @Joopieboy zit gewoon nodeloos interessant te doen :P.

Het is dus niet zo dat een SS per sé een kleinere draaicirkel hebben, SS rijders zijn gewoon eigenwijs en omgekeerd evenredig aan sommige harley rijders:

Afbeeldingslocatie: https://acculength.com/wp-content/uploads/2017/09/ape-hangers-for-harley-davidson.jpg

Ik moest even hard nadenken om tot de conclusie te komen dat mijn stuur inderdaad niet op mijn voorvork gemonteerd zit _O-.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-03-2018 21:21 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:39
Joopieboy schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:07:
600R dan, das een SS met clipons, een 650F is gewoon een sporttoer. :P
Maar een 600F heeft wel weer clipons, al zit het een stuk comfortabeler dan een 600R :P

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:51

Vrijdag

De Zwarte

Plaatjes bij de praatjes.

Clip-ons:

Afbeeldingslocatie: https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1ls.GHFXXXXasXVXXq6xXFXXXh/204955410/HTB1ls.GHFXXXXasXVXXq6xXFXXXh.jpg

Handlebar (ook wel SBK stuur genoemd):

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB11ZsPNFXXXXaAXFXXq6xXFXXXG/High-Quality-Blue-Motorcycle-Bike-Handlebar-Cross-Bar-Steering-Wheel-Strength-Lever-7-8-Adjustable-Handlebar.jpg_640x640.jpg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

't Wordt tijd dat 't weer eens wat warmer wordt in 't weekend :P .... Mooie tijd om dán eens af te spreken met "IEDEREEN" hier (diegene die willen) om vervolgens eens te kijken naar de diverse soorten fietsen en er eventueel een stukje mee te rijden ALS het rijbewijs dat toestaat....

M'n MT mág een ieder mee rijden als 'ie daar een geschikt pasje voor heeft....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@InZane Is dat echt zo? Ik zit met de Bandit/650F in mijn hoofd dan.
HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:20:
[...]

Kijk, simpel. @Joopieboy zit gewoon nodeloos interessant te doen :P.

Het is dus niet zo dat een SS per sé een kleinere draaicirkel hebben, SS rijders zijn gewoon eigenwijs en omgekeerd evenredig aan sommige harley rijders:

[afbeelding]
Volgens mij heb ik net een ongeloveloze troll gemist... You won sir...

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:13

A13X

Dude

[...]
Dan zou het nog altijd een half stuur zijn, je hebt namelijk 2 clipons nodig :+

Awesome

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:23:
[...]

Dan zou het nog altijd een half stuur zijn, je hebt namelijk 2 clipons nodig :+
Deze man niet.

Maar nu komt het interessante gedeelte, waarin jullie als ervaren clip-on-rijders mij gaan uitleggen wat het verschil is voor het bestúren van de motor, los van het feit dat je bij elke slalom deuken in je tank aan het butsen bent?

[ Voor 28% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-03-2018 21:25 ]

• A13X

A13X

Dude

Die mag echt niet op de openbare weg komen :+

Awesome

• lolgast
  • Nu online
Ik zou hem vragen om een achtje te draaien anders :+ Overigens wel tof hoor, zo dedicated kunnen zijn!

[ Voor 32% gewijzigd door lolgast op 15-03-2018 21:25 ]

• HTT-Thalan
lolgast schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:25:
Ik zou hem vragen om een achtje te draaien anders :+
_O-

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:23:
[...]

Deze man niet.

Maar nu komt het interessante gedeelte, waarin jullie als ervaren clip-on-rijders mij gaan uitleggen wat het verschil is voor het bestúren van de motor, los van het feit dat je bij elke slalom deuken in je tank aan het butsen bent?
Nee, dat ervaar je zelf maar terwijl wij in onze broek zeiken van het lachen omdat je de bocht niet om komt _O-

Awesome

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:38
InZane schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:20:
[...]

Maar een 600F heeft wel weer clipons, al zit het een stuk comfortabeler dan een 600R :P
Jup.. verschil zit hem in clip-ons boven de kroonplaat (F) en onder de kroonplaat (R).

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:21:
Plaatjes bij de praatjes.

Clip-ons:

[afbeelding]

Handlebar (ook wel SBK stuur genoemd):

[afbeelding]
En dan post je nog een foto waarbij de Clip On's bóven de kroonplaat gemonteerd zijn. Bij de huidige SS modellen zitten die "stompjes" ónder de kroonplaat zodat je nóg verder voorover ('IN") de motor ligt en er nóg minder stuuruitslag / ruimte over blijft :9

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:26:
[...]

Nee, dat ervaar je zelf maar terwijl wij in onze broek zeiken van het lachen omdat je de bocht niet om komt _O-
O ik dacht om de humor van vanavond _O-

• lolgast
  • Nu online
@HTT-Thalan Dat moet je echt ervaren. Je zit sowieso meer voorover. Je leunt dus meer op je armen, waardoor je minder vrij in je bewegen bent. Je stuuruitslag is kleiner. Gewoon in geen velden of wegen met elkaar te vergelijken

• HTT-Thalan
Hey kijk, een Gixxer met clip-ons :P.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zwaar respect voor die man, maar ik ben helaas een gewone sterveling. Als de rijlessen zo waren zou bijna niemand een rbw halen, ook jij niet. :P

• lolgast
  • Nu online
Das een beetje @Tylen vergelijken met Marc Marquez :+ Als je maar lang genoeg oefent kan alles

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:32:
Zwaar respect voor die man, maar ik ben helaas een gewone sterveling. Als de rijlessen zo waren zou bijna niemand een rbw halen, ook jij niet. :P
Je zou toch op zijn minst wel iets langer bezig zijn :P.

En onze rijlessen zijn nu al van veel hogere standaard dan in veel andere landen...

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:17

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

lolgast schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:34:
Das een beetje @Tylen vergelijken met Marc Marquez :+ Als je maar lang genoeg oefent kan alles
Ooit lukt het me :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Joopieboy Pssst.... Die Cip-Ons zijn verplaatst. Stop 't filmpje maar eens als 'ie in een bocht zit.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:27:
[...]

En dan post je nog een foto waarbij de Clip On's bóven de kroonplaat gemonteerd zijn. Bij de huidige SS modellen zitten die "stompjes" ónder de kroonplaat zodat je nóg verder voorover ('IN") de motor ligt en er nóg minder stuuruitslag / ruimte over blijft :9
Inderdaad, die zie je ook vaak op café racers trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://www.hondatwins.net/forums/attachments/40615d1402061860-clip-handle-bar-clipons03-.jpg

Een hele actieve houding maar echt funest voor je rug lijkt me :X

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:34:
@Joopieboy Pssst.... Die Cip-Ons zijn verplaatst. Stop 't filmpje maar eens als 'ie in een bocht zit.
Verrek! Scherp opgelet :Y

• HTT-Thalan
Vrijdag schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:35:
[...]

[afbeelding]

Ik zie het probleem niet, dan monteer je toch gewoon een kleinere tank? Jullie zijn het toch al gewend wat vaker te tanken :+.

• lolgast
  • Nu online
Hij zat gewoon: Nondeju dit klopt niet! Anders kon ik het ook wel! :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

[afbeelding]

Dat valt (serieus) bést mee. Net zoals dat 't géén aanslag op je polsen hoeft te zijn als je de hendels (koppeling / rem) goed afstelt én je rug/buik én bovenbeen spieren gebruikt om je houding te bepalen.

Er zijn er hier wel meer welke dat kunnen bevestigen, overigens.... 8)

• lolgast
  • Nu online
Bij mij hielp een rugbeschermer met niergordel enorm. Forceert me om mijn rug beter recht te houden

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is absoluut een gouden tip! Een rugband zoals krachtsporters gebruiken heb ik er ook voor nu ik protectors in mijn jassen heb zitten. :) Scheelt ook voor je ingewanden. ;)
wimmel_1 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:38:
[...]

Dat valt (serieus) bést mee. Net zoals dat 't géén aanslag op je polsen hoeft te zijn als je de hendels (koppeling / rem) goed afstelt én je rug/buik spieren gebruikt om je houding te bepalen.

Er zijn er hier wel meer welke dat kunnen bevestigen, overigens.... 8)
Dus dit ;) Op een GSX650F stierf ik af na een lange rit van meer dan 2 uur, armen, schouders, knieën, bij mijn (aangepaste) Gixxer rijd ik moeiteloos naar Luxemburg zonder een pijntje...

Stuur mij alleen niet binnendoor over een dijk op zondagmiddag of een dorp met klinkers. :X

[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 15-03-2018 21:42 ]

• InZane
[...]

[afbeelding]

Pff, ik krijg al pijn als ik er alleen maar naar kijk.

Vandaag de CBR weer opgehaald. Grote beurt gehad, inc. kleppen stellen en een nieuwe remschijf achter. De oude was niet versleten, maar begon scheuren te vertonen. Toch wel even schrikken :X

Maar goed, we kunnen er in ieder geval weer even tegen. Nu het mooie weer nog. Met die subzero temperaturen van aankomend weekend ga ik in ieder geval de weg niet op :(

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
40k km in die houding en geen last van de rug hier :)

• InZane
PilatuS schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:41:
40k km in die houding en geen last van de rug hier :)
Afgelopen zaterdag bijna 85km nonstop rondgereden zonder pijn :)

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:38
lolgast schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:39:
Bij mij hielp een rugbeschermer met niergordel enorm. Forceert me om mijn rug beter recht te houden
Klopt. Op mijn CBR600F hielp een niergordel mij ook ( met dus clip-ons boven de kroonplaat). Nu heb ik al andere problemen met mijn rug dus dat zal er ook wel wat te maken mee hebben gehad.

Na een korte proefrit op een gsxr750 uit 2011 was ik helemaal kapot. En zelfs ik zat opgevouwen op dat ding terwijl ik 0,5 @Joopieboy ben... qua lengte dan hè B)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daarom heb ik een 2004-2005 model. ;) En een verhoogd zadel (2cm). :+

• PilatuS
  • Niet online
Heb op de motorbeurs op veel fietsen gezeten. De R1 was nog het extreemste van allemaal. Erger zefls dan bijvoorbeeld een H2R of Duc V4.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:47:
Heb op de motorbeurs op veel fietsen gezeten. De R1 was nog het extreemste van allemaal. Erger zefls dan bijvoorbeeld een H2R of Duc V4.
LOVE IT!!! >:)

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:44:
Daarom heb ik een 2004-2005 model. ;) En een verhoogd zadel (2cm). :+
Verbreed (~+8cm) zadel, verhoogd (3cm) en gekanteld stuur, verlaagde (3.5cm) en verbrede voetsteunen, verhoogd windscherm, ik zit met 90 graden rechtop een rijdende troon, alleen een goldwing is comfortabeler :P.

Voordeel is: Mijn motor is ook nog comfortabel als je lange stukken moet/wilt staan!

• PilatuS
  • Niet online
Het leek mij wel een goede mogelijke opvolger, maar die houding was echt niet leuk.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:49:
[...]

Verbreed (~+8cm) zadel, verhoogd (3cm) en gekanteld stuur, verlaagde (3.5cm) en verbrede voetsteunen, verhoogd windscherm, ik zit met 90 graden rechtop een rijdende troon, alleen een goldwing is comfortabeler :P.

Voordeel is: Mijn motor is ook nog comfortabel als je lange stukken moet/wilt staan!
Comfort is relatief, en afhankelijk van je wensen/eisen kies je daarop een motor. Vergelijken kun je het niet, meningen worden er helaas teveel op gegeven. Ook over dat een SS nooit comfortabel kan zijn en je op een allroad per definitie beter zit/rijdt/doet. Voor mij is het dus een afweging en een keuze, ook naar gelang het gebruik.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:49:
[...]

Het leek mij wel een goede mogelijke opvolger, maar die houding was echt niet leuk.
Het is en blijft een fiets waar je actief op moet blijven, ten alle tijden...... Maar volgens mij ben jij niet zó veel groter dan dat ik dat ben qua lengte? 1,87Mtr. hier... En zelfs de R6 blijf ik een héérlijke rijdersfiets vinden, ook 't 2017 model....

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:52:
[...]

Het is en blijft een fiets waar je actief op moet blijven, ten alle tijden...... Maar volgens mij ben jij niet zó veel groter dan dat ik dat ben qua lengte? 1,87Mtr. hier... En zelfs de R6 blijf ik een héérlijke rijdersfiets vinden.
1.98m :p

Edit: Los van de beenruimte waren het voornamelijk de clipons die extreem zijn bij die fiets. Heel erg laag en onder een finke hoek.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 15-03-2018 21:55 ]

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

PilatuS schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:47:
De R1 is juist de motor die het meeste ruimte biedt van alle moderne superbikes. Misschien dat de stepjes/clipons niet juist stonden afgesteld? Een pani v4, volgens mij is de gemiddelde Nederlandse groep 8 leerling daar al te groot voor. Dat is echt een miniscuul ding. Ben nu op Alcarras voor een voorjaarstraining en hier rijdt er ook iemand mee in de beginnersgroepen. De kerel is niet echt lang maar lijkt wel een reus op dat ding.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@PilatuS Dat laatste herken ik wel, de Gixxer is daarin een van de minst heftige. Voordeel van de R6 is dat ie wel een heel stuk scherper stuurt...

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 15-03-2018 21:58 ]

• PilatuS
  • Niet online
xos schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:57:
[...]

De R1 is juist de motor die het meeste ruimte biedt van alle moderne superbikes. Misschien dat de stepjes/clipons niet juist stonden afgesteld? Een pani v4, volgens mij is de gemiddelde Nederlandse groep 8 leerling daar al te groot voor. Dat is echt een miniscuul ding. Ben nu op Alcarras voor een voorjaarstraining en hier rijdt er ook iemand mee in de beginnersgroepen. De kerel is niet echt lang maar lijkt wel een reus op dat ding.
Beenruimte zou wel kunnen, maar qua clipons vond ik het de extreemste van alle fietsen daar. Verder was het volgens mij een standaard R1M.

• lolgast
  • Nu online
Ik kom van een ZX7R, daarmee vergeleken vind ik de 749s bijzonder comfortabel zitten :P

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

PilatuS schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:00:
[...]

Beenruimte zou wel kunnen, maar qua clipons vond ik het de extreemste van alle fietsen daar. Verder was het volgens mij een standaard R1M.
Als je serieus zoekt naar een opvolger zou ik je adviseren de R1 nog niet direct af te schrijven op basis van je ervaring op de motorbeurs maar een dealer te bezoeken en daar na te vragen wat er mogelijk is om de clipons aan te passen. Yamaha levert zelf ook verstelbare clipons afaik. Als de R1 je hart sneller laat kloppen zou het jammer zijn als je hem afschrijft vanwege een probleem wat op te lossen is. Neemt niet weg dat de R1 wel een erg sportieve houding heeft, Yamaha heeft de mt-10 voor straat en de R1 voor het circuit ontwikkeld en zijn daar redelijk compromisloos in. Beide motoren delen veel maar hebben een totaal andere motor en rijgedrag.

Afgaande wat je zelf over de RC8 zegt denk ik dat alle moderne superbikes erg oncomfortabel zullen zijn. Ze zijn steeds meer hardcore geworden en er is een nieuwe markt ontstaan om dat gat op te vullen, de "supernakes". Je zou daar ook eens naar kunnen kijken, sportief doch comfortabel. Wimmel en ondergetekende zijn je voor gegaan ;).

• PilatuS
  • Niet online
Ben nog heel tevreden met de RC8 dus die blijft voorlopig nog wel. De R1 is de fiets die ik op dit moment als opvolger zou willen hebben, maar dan vind ik de clipons van wat ik zo voelde wel erg extreem.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-12 09:56
Alles went sowieso. Toen ik voor het eerst van mijn GSX650F (die dingen komen niet eens in de buurt van een supersport, het is een Bandit met teveel tupperware) op een GSX-R 600 stapte dacht ik ook "WTF, dit zit toch voor geen meter?". Een paar jaar en zo'n 200k km op supersports verder weet ik niet beter, en vind ik ze zelfs comfortabel.

Nu rij ik een grote allroad, voor lange stukken snelweg vind ik een supersport eigenlijk comfortabeler :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:09
Ik vond het eerst ook niet zo'n fijne positie, maar krijg eigenlijk nooit last. Alleen het schakelen moet ik veel moeite voor doen, de hoek van mijn enkel is wat krap.

Dit jaar maar wat meer rijden, heb er wel weer zin in

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

418O2 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:52:
Ik vond het eerst ook niet zo'n fijne positie, maar krijg eigenlijk nooit last. Alleen het schakelen moet ik veel moeite voor doen, de hoek van mijn enkel is wat krap.

Dit jaar maar wat meer rijden, heb er wel weer zin in
Je wist dat je (zelfs een standaard, af fabriek) schakel setje nog wel redelijk kunt afstellen door de stand van het schakelpookje / rempedaal qua hoogte bij te regelen?

• 418O2
wimmel_1 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:56:
[...]

Je wist dat je (zelfs een standaard, af fabriek) schakel setje nog wel redelijk kunt afstellen door de stand van het schakelpookje / rempedaal qua hoogte bij te regelen?
Ook in 97 al?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ja, zéfs toen al.... Dat stangetje tussen de bak en het pookje kun je qua lengte laten variëren, en het zelfde geldt ook voor de remkant.

• PilatuS
  • Niet online
De meeste zijn inderdaad wel in te stellen. Het hangt heel erg van de persoon af wat een goede stand is. Persoonlijk heb ik mijn rem het liefste vrij hoog zitten, maar het schakelpookje niet.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Least Inkling schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:35:
Met @tdw

Met mijn standaard uitlaat van de R1200 GSA LC komt er aardige diepe grom uit en ja, daar word ik wel een beetje week van. Is toch iets oerachtigs lijkt me.
Klopt. En ik ben ook niet roomser dan de paus en ook ik trek m'n motor wel eens vol open. Boven de 8k begint ie heerlijk te janken :9~ Maar dat is buiten de bebouwde kom en met standaard uitlaat. In m'n normale ritten rijd ik meestal rond de 3-4k toeren. Meer dan dat kan ik er ook niet aan doen.
Maar het is de groepswerking die geregeld negatief uitvalt. Elkaar opbutsen (kijk maar eens naar de lange sliert die elk jaar naar Assen rijdt, hoewel daar massa's mensen aan de kant van de (snel)wegen staan)
Het grote verschil lijkt me dat Assen maar een aantal dagen per jaar is, en het wonen aan een dijk / motorroute meerdere dagen per jaar hinder oplevert.
Raym09 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:40:
[...]

Ken er toch genoeg die aan het spoor, een snelweg of voetbalveld wonen of hebben gewoond en zich daar niet aan kunnen storen. Sterker nog ik ken er een aantal die niet eens kunnen slapen zonder die herrie, die missen dan gewoon het geluid op de achtergrond. Zelf woon ik nog geen 20mtr van de inrit van een voetbalcomplex en gedurende het seizoen heb ik daar ook genoeg overlast van, kan mij er echter maar weinig aan storen.
Voordat ik hier op reageer - wat voor overlast is dat dan? Draaiende auto's bij het ophalen / wegbrengen, of een fluitje, of het gejoel van toeschouwers?
Daarentegen had ik ook ooit schoonouders die zich irriteerden aan het buurjongetje dat op zondag om 9uur s'ochtens op de schommel sprong. En dat ding dat piepte, en dat hoorde je met het raam open. Niet dat hun met het raam dicht zouden gaan slapen, nee de buren moesten zich maar aanpassen. ;w
Tsja, sommige mensen overdrijven inderdaad, maar dit is ook niet echt een vergelijkbare situatie. Ik denk dat iedereen, zelfs de mensen die tegen luide uitlaten zijn, dat jongetje ook wel een schommelsessie hadden gegund, ondanks dat er lawaai vanaf komt ;)
Tel daarbij op dat die overlast niet gestaafd kan worden met cijfers:

[...]

(jammer genoeg is de link offline gehaald)

en je snapt waarom mensen het afsluiten buiten proporties vinden.
In het artikel dat je aanhaalt staat "Daaruit blijkt dat de feiten niet overeen komen met de beleving van de bewoners." Ik lees dat persoonlijk als: "Men heeft ooit een richtlijn bedacht met een drempelwaarde voor overlast. Die drempelwaarde wordt niet overschreden, dus er kan geen overlast zijn."

Zonder teveel kennis van zaken te hebben, kan ik me goed inbeelden dat de commissie die ooit de richtlijnen heeft uitgeschreven, dat heeft gedaan aan de hand van gemiddelde geluidsdruk (gemeten over een periode). Gemiddeld over een dag gezien zal de meetdata wel 'gunstig' uitkomen, terwijl de ervaring toch anders is. Zijn de bewoners dan zeuren of zijn de richtlijnen dan fout?

Na een beetje graven heb ik het volgende onderzoek kunnen vinden: klik. Hierin wordt gesteld (en blijk ik gelijk te hebben), dat men voor de berekeningsmethoden uitgaat van de Europese dosismaat Lden: een maat weergegeven in dB die gemiddelde over een etmaal vertegenwoordigt. Als je alles gaat middelen over 24 uur doet nagenoeg niks er nog toe dunkt me, maar oke.

Ik had het in bovenstaand rapport handiger gevonden als men ook de pieken en de aantallen daarvan zou weergeven. Immers: de excessen blijven hangen, de gemiddelden of ondergemiddelden niet. Als je het aantal excessen afzet tegen de 'standaard' uitlaten qua duur en luidheid ben ik wel benieuwd wat eruit komt.
Overigens snap ik niet waarom ze zo nu en dan geen fuik opstellen en iedereen die geen uitlaat met E-keur eronder heeft liggen niet gewoon een WOK aan de broek hangen.

Of een dB controle zoals elk jaar bij de TT in Assen.
Helemaal mee eens.
Destruction schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:21:
Aan de ene kant wil ik niet dat het verkeer om mij heen (geluids)overlast van me ervaart, aan de andere kant is een beetje geluid maken helaas nodig :/
En dit is dus gewoon onzin. Het werkt misschien in de stad voor fietsers en voetgangers, als je er een automobilist mee wakker probeert te schudden moet je echt van betere huize komen. Of solliciteren bij de hulpdiensten, die met hun speciaal geplaatste speakers alsnog niet worden opgemerkt. Ze zoeken nog steeds een goede oplossing, en die schijn jij te hebben :+
418O2 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:43:
Ik ga op mijn gixxer ook geen achtjes draaien, dat doet toch niemand voor zijn lol?
Nou eigenlijk vond ik AVB wel het leukste aan de de lessen :+ Beetje gooien en smijten zonder echt ergens op te moeten letten. En je voelt en ziet ook echt vooruitgang en na geslaagde oefeningen kom je voldaan weer terug. Na een AVD-rit voelde ik me nou niet echt super-opgelaten dat ik het verboden in te rijden bord al van 200 meter ver heb gespot en dus op tijd een andere route kon plannen :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:16

Destruction

(ex-)Automonteur

tdw schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 00:41:
[...]

En dit is dus gewoon onzin. Het werkt misschien in de stad voor fietsers en voetgangers, als je er een automobilist mee wakker probeert te schudden moet je echt van betere huize komen. Of solliciteren bij de hulpdiensten, die met hun speciaal geplaatste speakers alsnog niet worden opgemerkt. Ze zoeken nog steeds een goede oplossing, en die schijn jij te hebben :+
Ik kan inderdaad wel wat oplossingen verzinnen voor dat probleem, maar ik weet niet of ik dat hier moet omschrijven. Het probleem is dat veel koekblikkers hun spiegels niet gebruiken en van die niet-spiegelaars is er ook nog een grote groep die het niet kan laten om tijdens het rijden te kloten met hun telefoon :/ Het is allemaal niet zo moeilijk, toch? Als dat volk gewoon leert rijden, fatsoenlijk spiegelt en van die verdomde telefoon afblijft, hoeft er niks aan de hand te zijn.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Na dat ritje van woensdag (Grubeater in "Het grote motortopic deel 21") vandaag even mijn oliepeil gecontroleerd, er mocht zo'n 850 ml bij na 1600 km. :+
Mijn olieverbruik is dus 1 L op 2000 km, eigenlijk iedere 1000 km controleren en bijvullen. Volgens mij verbruikten ze in de F1 meer afgelopen seizoen. 8)7
Als het verbruik erger wordt is het tijd voor een koprevisie.

Niemand kijkt in zijn dode hoek. Op de fiets kan ik ook vaak genoeg mede-fietsers uitfoeteren die afslaan zonder te kijken en zonder richting aan te geven terwijl ik ze wil inhalen. Eigenlijk zie ik aan het gedrag dat ze gaan afslaan ben ben ik te lui om ze voor die tijd in te halen. :')

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-12 08:54

Ktenolix

Pijlsnel

Nou ik heb het onderhoudsboekje van m'n Bandit gevonden (volgens de verkoper toentertijd was die er wel, maar hij kon hem nergens vinden). Het zat onder het zadel verstopt... Daar staat dus bar weinig in, dus ik hoop dat de vorige eigenaar gewoon uitermate laks is geweest wat betreft noteren of laten noteren.

De bandit is van 2011 en heeft welgeteld 3 (genoteerde) beurtjes gehad. De laatste in 2013 bij 6000 km een grote beurt (teller staat nu op 31k). Fijn, ik weet dus echt niet wat er sinds die tijd aan is gepast (ik ben derde eigenaar). Misschien toch verstandig om dat ding naar de garage te doen ter controle. Tenzij ik veel zelf kan doen. Wat ik op dit moment van plan ben:

- Nieuwe olie
- Nieuwe oliefilter
- Nieuw bandje voor
- Nieuw bandje achter
- Ketting spannen (moet nog controleren of ie nog mee kan)

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? Remvloeistof lijkt me bijvoorbeeld nog wel goed, is helder en ik zie dat er genoeg in zit.. Reservoir is helemaal vol (of helemaal leeg :+).

Remblokken kan ik moeilijk beoordelen, in het handboek staat dit:
Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/ujgcwgx3t/Screenshot_20180316-063826.png
Betekent dit dat de remblokken vervangen moeten worden zodra de inkeping bereikt is? Dat is bij mij nog niet zo.

Verder rijd de motor nog altijd als een betrouwbaar beestje en heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad. (1x wou hij niet meer starten, maar dat was m'n eigen schuld :+).

Ik denk dat de meesten hier wel begrepen hebben dat ik geen motorklusser ben, maar ik vind het wel leuk om te doen en te leren. Echter moet het wel verantwoord blijven :P

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-12 13:48
Zo... over een actief topic gesproken. Kon m'n eigen reactie van gisterenmiddag al niet meer terugvinden :+

Bedankt voor de suggesties.

Gisterenmiddag nog even een stukje gereden op de KTM 1290 Superduke van mijn collegatje. Wel erg mooi spul hoor! Alleen ik denk dat een 790 voor mij beter is. Woon in een gebied met max 100 km/h wegen en dan is zo'n 1290 toch wel (ik zeg het niet snel) overpowered.

@Ktenolix ik zou zelf niet wachten tot de inkeping bereikt is. Dan zijn ze helemaal op en als ze een klein beetje schuin slijten zit je aan de voorkant als in het metaal. Bij mij staat er min 2mm dikte in het onderhoudsboekje.

[ Voor 22% gewijzigd door virtualJac op 16-03-2018 08:07 ]

there's no tweak without the tweaker

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Grubeater schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 02:10:
Niemand kijkt in zijn dode hoek. Op de fiets kan ik ook vaak genoeg mede-fietsers uitfoeteren die afslaan zonder te kijken en zonder richting aan te geven terwijl ik ze wil inhalen. Eigenlijk zie ik aan het gedrag dat ze gaan afslaan ben ben ik te lui om ze voor die tijd in te halen. :')
Gewoon zoals je geleerd is tijdens je motorrijlessen. Niet inhalen vlak voor of op een kruising :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• HTT-Thalan
Na dat ritje van woensdag (Grubeater in "Het grote motortopic deel 21") vandaag even mijn oliepeil gecontroleerd, er mocht zo'n 850 ml bij na 1600 km. :+
Mijn olieverbruik is dus 1 L op 2000 km, eigenlijk iedere 1000 km controleren en bijvullen. Volgens mij verbruikten ze in de F1 meer afgelopen seizoen. 8)7
Als het verbruik erger wordt is het tijd voor een koprevisie.
:X.

Er zit 300ml tussen low en high op de peilstok van een Alp...

Ik doe ongeveer 1500km met een liter (schatting) maar aangezien het blok op ongeveer 50k staat is een revisie nog te vroeg, volgens velen. Alpje vreten nu eenmaal snel olie, zit ook een beetje in het ontwerp.

• Chakotay
@Ktenolix remvloeistof hoort elke 2 jaar vervangen te worden, die zou ik alsnog meenemen ookal is het nog helder. Is sowieso de kosten niet :) Blokjes gaan (als je weinig rijdt) langer mee, die kan je inderdaad nog wel laten zitten als er nog genoeg vlees in zit.

Daarnaast zou ik er in ieder geval een nieuw luchtfilter in hangen, en eventueel een setje bougies. Verder het bewegende spul controleren (balhoofdslager, lagers bij de schokdemper / achterbrug). Als je het echt goed wil doen ook de vorkpoten eruit trekken en nieuwe olie geven. De ketting kan afhankelijk van het smeergedrag bij 30k ook wel tegen zijn eind lopen, even aan de achterkant van het kettingwiel vastpakken en proberen naar achteren te trekken. Als hij makkelijk een noemenswaardig stuk van het kettingwiel los komt, is hij wel op zijn eind. Daarnaast even kijken of er geen vastzittende schakels zijn'.

@Grubeater & @HTT-Thalan wat een olieboten die Transalps. Honda - dream of power was het toch? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 16-03-2018 08:15 ]

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik reed vanochtend met m'n koekblikje achter/naast een zwarte Ducati, leek wel een naked bike, weinig kuipwerk. Wat een prachtbeest was dat zeg, klonk ook goed. :9~ Wat zijn er toch veel mooie motoren op deze wereld.

Merk dat ik wel heel anders rij nu. Kijk veel meer naar de motoren die langskomen :p naja en in de file braaf naar de zijkant van m'n rijstrook zodat ze er langskunnen. Dat doen best weinig mensen (en helaas de stereotype 'aso' rijders al helemaal niet). Heb al regelmatig duimpjes gekregen.

[ Voor 40% gewijzigd door SmurfLink op 16-03-2018 08:22 ]

I have stability. The ability to stab.

• Chakotay
SmurfLink schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:21:
Ik reed vanochtend met m'n koekblikje achter/naast een zwarte Ducati, leek wel een naked bike, weinig kuipwerk. Wat een prachtbeest was dat zeg, klonk ook goed. :9~ Wat zijn er toch veel mooie motoren op deze wereld.

Merk dat ik wel heel anders rij nu. Kijk veel meer naar de motoren die langskomen :p naja en in de file braaf naar de zijkant van m'n rijstrook zodat ze er langskunnen. Dat doen best weinig mensen (en helaas de stereotype 'aso' rijders al helemaal niet). Heb al regelmatig duimpjes gekregen.
Een Monster toevallig? Leuke dingen, zou ik ook nog wel eens willen voor erbij :)

Afbeeldingslocatie: https://images.contentful.com/ytfr4s5clyt8/1qVMWk4r0gQgK4sSo20A8c/ecfe7273e6501c59910b46a6583946d9/Monster-821-MY18-Black-01-Model-Preview-1050x650.png

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:05:
[...]
De achteruit inparkeren oefening is er onder druk van de verzekeraars in gekomen, vanwege opvallend veel 'val'schades (omvallen op de parkeerplaats, as if, waarschijnlijk veel gasten zoals @DragonSlayer666 ;)).
/me moppert iets over scooters die bij de grote jongens willen horen

@HTT-Thalan Zaterdag ben ik in de regionen van Breda, kan je eens kijken hoe clip-ons sturen. Mijn 300 is eigenlijk een Sport-tour, vind ik, maar officieel is het een SS.

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• lolgast
  • Nu online
Kan ook de Ducati 848 streetfighter zijn geweest :)

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:31:
[...]

Een Monster toevallig? Leuke dingen, zou ik ook nog wel eens willen voor erbij :)

[afbeelding]
JA! Dankje! Was een beetje lastig zoeken als je niet weet waar je naar zoekt haha. Prachtig zeg.
lolgast schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:35:
Kan ook de Ducati 848 streetfighter zijn geweest :)
He die lijkt er ook wel op. :p verdorie, nou ja, beiden zijn tof!

Ik denk dat het de monster was, de onderkant was redelijk kaal, bij die streetfighter lijkt daar wat uitstekends te zitten.. hmmm

[ Voor 27% gewijzigd door SmurfLink op 16-03-2018 08:37 ]

• lolgast
  • Nu online
SmurfLink schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:35:
[...]

JA! Dankje! Was een beetje lastig zoeken als je niet weet waar je naar zoekt haha. Prachtig zeg.

[...]

He die lijkt er ook wel op. :p verdorie, nou ja, beiden zijn tof!

Ik denk dat het de monster was, de onderkant was redelijk kaal, bij die streetfighter lijkt daar wat uitstekends te zitten.. hmmm
Dat ‘uitstekende’ ding heet een bellypan :)

• Chakotay
lolgast schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:42:
[...]

Dat ‘uitstekende’ ding heet een bellypan :)
En die kan je vast ook wel als accessoire onder een Monster schroeven :P

• SmurfLink
  • Niet online
Wat doet zo'n bellypan precies? Bescherming van de onderkant ofzo?

• Chakotay
SmurfLink schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:45:
Wat doet zo'n bellypan precies? Bescherming van de onderkant ofzo?
Voornamelijk voor de looks. Het zal wel wat prut e.d. bij je uitlaatbochten weghouden, maar voor echte bescherming tegen klappen heb je lompere carterbeschermers van metaal die je vooral onder allroads vind.

Dit idee:

Afbeeldingslocatie: http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?PHPSESSID=n1h8eh9f4lp5o38p85974sqbh6&action=dlattach;topic=11046.0;attach=20667;image

[ Voor 16% gewijzigd door Chakotay op 16-03-2018 08:48 ]

• SmurfLink
  • Niet online
Zo leer ik elke dag weer wat nieuws hier :p (ja het is vrijdag dus geen barst te doen op werk haha)

[ Voor 39% gewijzigd door SmurfLink op 16-03-2018 08:47 ]

• lolgast
  • Nu online
Chakotay schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:44:
[...]

En die kan je vast ook wel als accessoire onder een Monster schroeven :P
Natuurlijk. Beetje vijlen, beetje boren, beetje buigen. Ongeveer zoals ze het bij de fabriek doen :D

• A13X

A13X

Dude

tdw schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 00:41:
[...]
Klopt. En ik ben ook niet roomser dan de paus en ook ik trek m'n motor wel eens vol open. Boven de 8k begint ie heerlijk te janken :9~ Maar dat is buiten de bebouwde kom en met standaard uitlaat. In m'n normale ritten rijd ik meestal rond de 3-4k toeren. Meer dan dat kan ik er ook niet aan doen.
Zoals in een ander stukje al staat is dit mijn eerste motor zonder standaard uitlaat (met met E-keur en db killer), verder rij ik precies hetzelfde. Altijd rustig, laagtoerig en binnen de max. V binnen de bebouwde kom, als ik gek wil doen doe ik dat erbuiten wel.
Voordat ik hier op reageer - wat voor overlast is dat dan? Draaiende auto's bij het ophalen / wegbrengen, of een fluitje, of het gejoel van toeschouwers?
Van de sport zelf hoor je hoogstens wat geroezemoes, ik woon dan ook niet strak aan het veld maar tegenover de ingang met de tuin aan de achterkant. Bij trainingen (2x per week) is het vaak asociaal rijgedrag voor en na de training, oftewel lomp en hard optrekken vanaf de inrit de straat in. Moet zeggen dat dit varieert van tijd tot tijd dus het lijkt erop dat de betreffende personen er wel op aangesproken worden.

Zeker bij wedstrijden, in het seizoen praktisch elke zondag, parkeer overlast door veel te weinig plek bij het terrein zelf waardoor de straat compleet vol staat waarbij de bochten, stoepen en plantsoenen dicht geparkeerd worden. Hoe beter de teams het doen hoe vaker en erger de overlast is. De gemeente is overigens niet van plan hier iets aan te wijzigen, een paar jaar terug is een stuk perceel van de club verkocht om huizen op te bouwen en de parkeerplaats (die tegen dat perceel aanligt) is niet uitgebreid. De opbrengsten moesten naar andere sportclubs in de gemeente.

Ze hebben geregeld evenementen/sport dagen, op die dagen draaien ze muziek. Heb ik niet zo'n moeite mee maar doordat het muziek moet zijn waarvoor ze de rechten hebben... is dat al minstens 7 jaar dezelfde cd met zo'n 60-90minuten muziek die de gehele dag op repeat staat. (en nee even een nieuwe cd brengen is geen oplossing>i.v.m. die rechten)

Aansluitend worden er regelmatig feestjes gehouden waarbij de (hardcore) muziek tot 01:00 - 02:00 hard genoeg staat om bij mij binnen mee te kunnen "genieten". Om zo'n feest goed te kunnen afsluiten gaat de muziek het laatste uurtje nog even wat harder en aansluitend heeft het volk nog een luidruchtig half uur tot uur op de parkeerplaats nodig om naar huis te gaan.

Zoals al gezegd, ik kan mij er niet aan storen, ik zet de tv harder en slaap er toch wel doorheen. Die auto staat al op z'n plek voordat ze er zijn en anders zet ik hem wel even ergens anders neer. ;)
Tsja, sommige mensen overdrijven inderdaad, maar dit is ook niet echt een vergelijkbare situatie. Ik denk dat iedereen, zelfs de mensen die tegen luide uitlaten zijn, dat jongetje ook wel een schommelsessie hadden gegund, ondanks dat er lawaai vanaf komt ;)
Zo ken ik ook mensen die klagen over iemand die rustig rijd met een standaard uitlaat. Hier een collega die het niet begrijpt, en ongeacht het geluid ze liever niet op de dijk ziet. Veel mensen vergelijken ook het geluid van een motor met een auto, daar zit echter een giga verschil in zonder dat je meer geluid maakt dan je type goedkeuring.
Zijn de bewoners dan zeuren of zijn de richtlijnen dan fout?
Als je alles gaat middelen over 24 uur doet nagenoeg niks er nog toe dunkt me, maar oke.
Daar zijn richtlijnen toch voor, om een grens vast te leggen om dingen aan te toetsen? Die worden ook toegepast bij de andere wegen dus die overlast daar word ook gemiddeld ;)

En in de uitspraak word daarop ook terug gekomen:
De rechter verscheurde het verbod in Lingewaard omdat onvoldoende onderzoek is gedaan naar de overlast die motoren zouden veroorzaken. Het besluit ''lijkt vooral te zijn gebaseerd op de mening van gemeenteraadsleden'' en dat is volgens de rechtbank geen goede basis.
Het onderzoek wat er dus ligt voldoet niet maar het huidige besluit is ook niet op een ander onderzoek gebaseerd maar gewoon op meningen van raadsleden.

[onderbuikmodus] Mensen waarvan ik toch sterk het vermoeden hebben dat die in hun privé situatie goede contacten hebben met de dijkbewoners. Koppel dit aan het gebrek aan "leven en laten leven", de mening dat alle motorrijders aso's zijn en je hebt een reactie die buiten proporties is. [/onderbuikmodus]

Persoonlijk vind ik je nogal naïef als je een huis met tuin onderaan de dijk koopt en dan denk geen last te hebben van het verkeer dat er langs komt. Juist die lager gelegen tuin t.o.v. de weg verergerd de overlast. Voor wat betreft verkeersveiligheid, van auto's valt het minder op dat ze te hard rijden omdat ze stiller en laagtoeriger zijn. Betekend echter niet dat ze het daarom ook minder doen, mijn ervaring is dat als ik een tijdje langs de dijk in de zon zit de auto's net zo goed te hard voorbij komen. (om die zelfde auto al dan dat niet later geparkeerd te zien staan bij een dijkwoning)

Het argument dat motoren wel geweerd moeten worden en de auto's niet omdat ze harder rijden vind ik dan ook kul. Dat is een stukje beleving en onderbuik gevoel van de omwonende. ("hoogtoerig" dus men rijd hard)

Awesome

• Chakotay
lolgast schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:00:
[...]

Natuurlijk. Beetje vijlen, beetje boren, beetje buigen. Ongeveer zoals ze het bij de fabriek doen :D
Je vergeet het belangrijkste:

Afbeeldingslocatie: https://www.newstalk.com/content/000/images/000010/10339_54_news_hub_9302_656x500.jpg

Die beschrijving is overigens precies hoe ik de als official Aprilia spare geleverde valbeugels op mijn caponord gemonteerd heb. Hier en daar wat vijlen, paar gaatjes boren en vooral heel veel grof geweld om het uiteindelijk op zijn plek te buigen :+

[ Voor 48% gewijzigd door Chakotay op 16-03-2018 09:06 ]

Verwijderd

Joopieboy schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:12:
[...]

Hier hetzelfde, ben blij ik een jap heb met een werkende achterrem maar om nu bewust AVB te gaan lopen doen. :P Laat maar!

Straatje keren met een halve draai is leuk zat. :Y
Blijkt toch niet zo moeilijk te zijn met jou motor ;)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:04:
[...]

Je vergeet het belangrijkste:

[afbeelding]

Die beschrijving is overigens precies hoe ik de als official Aprilia spare geleverde valbeugels op mijn caponord gemonteerd heb. Hier en daar wat vijlen, paar gaatjes boren en vooral heel veel grof geweld om het uiteindelijk op zijn plek te buigen :+
Afbeeldingslocatie: https://pics.loveforquotes.com/alien-italien-29813909.png
:+

• HTT-Thalan
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:33:
[...]

/me moppert iets over scooters die bij de grote jongens willen horen

@HTT-Thalan Zaterdag ben ik in de regionen van Breda, kan je eens kijken hoe clip-ons sturen. Mijn 300 is eigenlijk een Sport-tour, vind ik, maar officieel is het een SS.
Dat is wel een leuk idee :) maar het weer voorspelt hier 55% kans op natte sneeuw en 1 graden boven nul, wellicht niet het beste weer voor een proefritje. Bovendien gaan we wellicht een dagje weg met de kinderen, dus we moeten ff kijken :).
Chakotay schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:46:
[...]

Voornamelijk voor de looks. Het zal wel wat prut e.d. bij je uitlaatbochten weghouden, maar voor echte bescherming tegen klappen heb je lompere carterbeschermers van metaal die je vooral onder allroads vind.

Dit idee:

[afbeelding]
Die komt er binnenkort onder bij mij *O*.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:20:
[...]

Blijkt toch niet zo moeilijk te zijn met jou motor ;)

[video]
Spuit 11, en zoals @wimmel_1 aangaf ook al aangepast met verhoogde clipons. ;)

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:37:
[...]

Spuit 11, en zoals @wimmel_1 aangaf ook al aangepast met verhoogde clipons. ;)
Ik spreek het niet tegen, maar ik heb daarna een zelfde Gymkhana filmpje bekeken van een KTM390 met een gewoon stuur, en die gebruikt niet zijn maximale stuuruitslag (eigenlijk vergelijkbaar met deze GSX-R 750), voorzover ik dat kan beoordelen).

Dit zegt mij dat er een hoop verschil zit in de manier waarop ze dit doen en hoe ver ze moeten afschuinen om te compenseren voor een eventueel gebrek aan stuuruitslag.

• 418O2
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/veWrSJ4.jpg
Mijn clipons zitten heel laag :)

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-12 23:56
Wel mooie sponsors. :+

• Chakotay
@418O2 je stickers liegen, dat is helemaal geen RGV :+

• 418O2
Hij is wel uniek ;)

Hij was zo toen ik hem kocht. En het is zo netjes gedaan dat ik de stickers er niet 1-2-3 af kan halen, zitten netjes onder een blanke lak.

Vind het zelf wel grappig, hij is herkenbaar en niet 13 in een dozijn.

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:41:
[...]
Ik spreek het niet tegen, maar ik heb daarna een zelfde Gymkhana filmpje bekeken van een KTM390 met een gewoon stuur, en die gebruikt niet zijn maximale stuuruitslag (eigenlijk vergelijkbaar met deze GSX-R 750), voorzover ik dat kan beoordelen).

Dit zegt mij dat er een hoop verschil zit in de manier waarop ze dit doen en hoe ver ze moeten afschuinen om te compenseren voor een eventueel gebrek aan stuuruitslag.
Voor "shits and giggles" zou ik jou wel eens op een eerste generatie RSV Mille willen zien :P

@DragonSlayer666 300cc en laag gewicht, geeft nog niet echt de juiste beleving. Gewoon een oude SS met lekker wat gewicht is veel leuker >:)

Awesome

• Chakotay
Raym09 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:54:
[...]

Voor "shits and giggles" zou ik jou wel eens op een eerste generatie RSV Mille willen zien :P

@DragonSlayer666 300cc en laag gewicht, geeft nog niet echt de juiste beleving. Gewoon een oude SS met lekker wat gewicht is veel leuker >:)
Heh, ideale combinatie voor ghymkana zo'n ding. Lage clipons, weinig stuuruitslag, en loopt voor geen meter op lage snelheden :P

• HTT-Thalan
[...]

En voor diezelfde shits and giggles zou ik die uitdaging gewoon aannemen, je krijgt mij niet gauw gek hoor :P.
Als ik het mis heb geef ik dat ook gewoon toe, en als je bang moet zijn om op je bek te gaan (letterlijk en figuurlijk) leer je nooit wat.

• virtualJac
[...]

Zelf best een tijdje op een RSV mille R gereden. Natuurlijk hoekt dat minder makkelijk dan een lichte allroad, maar langzame slalom is prima te doen hoor. Natuurlijk is dat even wennen vanaf het begin, maar de trick zit hem voornamelijk in clutch control en blijven rollen.

Afbeeldingslocatie: http://www.motorstek.nl/download/94717/121a860783e7064a1fc20d09a4740a7e/large
Mijn RSV destijds.

Verder lees ik heel veel over stuuruitslag, maar dat is voor dit soort zaken niet heel relevant. Je stuurt met je lichaam en duwt je motor onder een hoek. Vooral met offroad rijden leer je dit echt goed. Al zou ik met mijn 450 liever over de pionnetjes heen rijden :+

[ Voor 5% gewijzigd door virtualJac op 16-03-2018 10:51 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:31
Ik hoor het al. Binnenkort toch maar weer eens het industrieterrein in duiken om op een parkeerplaats de gymnastiekoefeningen weer eens te doen.

Doe ik sowieso regelmatig, en al helemaal aan het begin van het seizoen

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• HTT-Thalan
virtualJac schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:47:
Zelf best een tijdje op een RSV mille R gereden. Natuurlijk hoekt dat minder makkelijk dan een lichte allroad, maar langzame slalom is prima te doen hoor. Natuurlijk is dat even wennen vanaf het begin, maar de trick zit hem voornamelijk in clutch control en blijven rollen.
Ik weet niet wat iedereen's definitie van 'licht' is, maar ik zit op 220+ kilo nat zonder berijder :P.
Verder lees ik heel veel over stuuruitslag, maar dat is voor dit soort zaken niet heel relevant. Je stuurt met je lichaam en duwt je motor onder een hoek. Vooral met offroad rijden leer je dit echt goed. Al zou ik met mijn 450 liever over de pionnetjes heen rijden :+
Eindelijk bijval :P.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:16

Destruction

(ex-)Automonteur

Herkenbaar inderdaad. Het is alsof fietsers de gedachten gang erop na houden van "als ik aangereden wordt betaald de verzekering toch sowieso alles wel, dus het maakt allemaal niks uit" :/

Als ik zelf op de fiets zit ben ik me er goed van bewust dat ik weldegelijk een zwakke verkeersdeelnemer ben. Heel leuk dat ik ergens voorrang heb en de verzekering van de automobilist schade aan mij moet uitkeren als ik aangereden wordt.. Maar wat koop ik daarvoor? Ik ben wel degene die dan gewond op straat ligt. Daar koop ik dus helemaal niks voor :? Op de motor hetzelfde verhaal, het komt regelmatig voor dat ik voorrang heb maar toch die ene koekblikker maar voor laat gaan omdat ik er op dat moment vol van overtuigd ben geraakt dat diegene me totaal niet ziet, er dan toch voor duiken zou een gevalletje dont push your luck zijn.

In de auto daarentegen, fair enough, kan ik soms best een hufter zijn. Als ik zie dat zo'n leasepikkie bij een versmalling tot de laatste centimeter doorrijdt op de rijbaan die weg gaat vallen ipv gewoon te ritsen waar er plek is, om dan op die laatste centimeters te verwachten dat hij of zij voorrang krijgt, moet ik regelmatig de neiging bedwingen om ff snel het gaatje dicht te rijden O-) Als ik m'n dag niet heb doe ik het ook :X (dus nee, ik ben ook niet roomser dan de paus en op zo'n moment geen haar beter dan die leasepik).

Ik rijdt dus met een bestelauto (zzp'er ook, dan ligt dat al snel voor de hand), ik heb dat ding wel van dode hoek spiegels (1 links, 2 stuks rechts) voorzien omdat ik het prettig vind om een beetje een beeld te hebben (en te houden) van wat er om me heen gebeurd. Dat ik al voor een rotonde in kan schatten of ik van die ene fietser bij het verlaten van de rotonde wel of geen last heb, en als ik dan stil kom te staan op de rotonde, kan ik dankzij die 2 dode hoek spiegels rechts zicht halen om te kijken of het fietspad vrij is of niet. Zo voorkom ik een hoop ellende.

Helaas is het wel nodig dat er een dashcam aan m'n voorruit hangt, voor als er weer eens een fietser zich vlak voor mijn auto naar links gooit en ik een keertje niet in staat ben om remmend een aanrijding te voorkomen. De kans is behoorlijk groot dat ik gewoon aansprakelijk gesteld zal worden in zo'n geval, maar dan heb ik in elk geval nog iets van bewijs dat ik niet 100% verantwoordelijk gehouden kan worden :/ * Destruction zoekt nog een goede oplossing voor op de motor. Ik heb een tijd terug een systeem tekoop gezien met 2 camera's (1 voor, 1 achter) en een recorder die je dan onder de buddy kunt maken. Dat lijkt me opzich wel wat. Niet alleen voor als er iets gebeurd, maar ook om evt. een keer een mooi filmpje te kunnen maken van een toertocht :) En natuurlijk handig dat het een vast systeem is dat op de motor zit ipv een losse gopro om je middel, of (en dat lijkt me bij een val/aanrijding best gevaarlijk) op de helm.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• lolgast
  • Nu online
@Destruction Qua 'dashcam' achtige oplossing met voor en achter camera is de meest bekende volgens mij Innovv, maar de meningen over de kwaliteit lopen uiteen. Product is wel al enkele jaren in doorontwikkeling

• A13X

A13X

Dude

Niemand zegt hier dan ook dat het onmogelijk is, het is echter wel veel harder werken en je dient de techniek vele malen beter onder controle te hebben.

Stellen dat iedereen het "makkelijk" moet kunnen, omdat jij het kan op jouw motor is nogal wat kort door de bocht. Simpelweg is niet elke motor even makkelijk te berijden en zul je het (met een gelijk ervaringsniveau) veel moeilijker hebben op het een dan op het ander.

@HTT-Thalan een niet meer dan gemiddeld gewicht dus, mijn oude 1994 CBR woog 206kg nat en de FZ1 weegt 221kg nat. De zwaarste die ik heb gereden was een XJ900f met 245kg nat, al voelde die op lage snelheden lichter aan dan m'n CBR.

Awesome

• virtualJac
@Raym09 Niemand beweert dat iedereen het 'makkelijk' kan, waar lees je dat?. Alleen dat het, ook al rijd je op een zware oudere supersport, het ook goed mogelijk is. En dat het niet zozeer met wel of geen clip-ons te maken heeft.

Natuurlijk heb je verschillende ervaringsniveaus en zal iedereen meer kunnen op z'n eigen motor. Logisch toch? En wat voor de één een makkelijk te berijden motor is, is voor de ander weer een draak van een machine. Dus ook daar zit nog verschil in.

• HTT-Thalan
Raym09 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:14:
[...]

Niemand zegt hier dan ook dat het onmogelijk is, het is echter wel veel harder werken en je dient de techniek vele malen beter onder controle te hebben.

Stellen dat iedereen het "makkelijk" moet kunnen, omdat jij het kan op jouw motor is nogal wat kort door de bocht. Simpelweg is niet elke motor even makkelijk te berijden en zul je het (met een gelijk ervaringsniveau) veel moeilijker hebben op het een dan op het ander.

@HTT-Thalan een niet meer dan gemiddeld gewicht dus, mijn oude 1994 CBR woog 206kg nat en de FZ1 weegt 221kg nat. De zwaarste die ik heb gereden was een XJ900f met 245kg nat, al voelde die op lage snelheden lichter aan dan m'n CBR.
Ik las de term 'een lichte allroad' en bij licht denk ik aan sub-150 kilo. Dan zit je al snel in Enduro of Offroad categorieen, een allroad is toch meestal een wat flinkere motor.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:12

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:37:
[...]

Ik las de term 'een lichte allroad' en bij licht denk ik aan sub-150 kilo. Dan zit je al snel in Enduro of Offroad categorieen, een allroad is toch meestal een wat flinkere motor.
Sub-150 kilo is bijna onmogelijk voor een lichte allroad? Dan zit je al aan crossmotor gewicht.. Zelfs een CRF250 Rally is al 159 kilo rijklaar.
Pagina: 1 ... 28 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht