De oefeningen doe ik nog best vaak met de wegmotor, vind het leuk om te doen. Merk ook goed door elke week te crossen dat mijn niveau van rijden enorm is gestegen. Je bent dan echt met de motor aan het gooien / spelen waardoor je veel meer controle en vertrouwen krijgt.
Best een beschaafd geluid, hoe klinkt het als je je gas opentrekt ?HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:40:
[...]
[video]
(upload is vers, kan tot een kwartier duren voordat hij op Full HD te bekijken is).
Altijd wel relaxed daar en de meest gangbare merken + type banden liggen er gewoon vers op voorraad. Kwestie van bellen, binnen rijden, koffie drinken, afrekenen én een half uurtje later weer weg wezen met een verse set bandjes (en een ketting welke weer keurig op de juiste speling staat afgesteld).Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:50:
[...]
Hij had ze op voorraad liggen dus heb ze niet zelf besteld.
Ik kan voor die paar knaken méér echt de moeite niet gaan nemen om zelf banden te bestellen en vervolgens de wielen uit m'n motor te pakken om ze elders te laten monteren. Een beetje gemak mag best wat kosten, vind ik.
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 15-03-2018 11:17 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik zal eens kijken of er qua audio nog bruikbare stukjes in die opname zittenWinkiller schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:10:
[...]
Best een beschaafd geluid, hoe klinkt het als je je gas opentrekt ?
Het zal je tegenvallen hoeveel motorrijders nog in staat zijn op de weg te keren (U-bocht) zonder te steken of voetjes aan de grond. Het gaat meer om de beheersing tijdens lage snelheid tijdens ontwijken van obstakels en daar is de slalom (of 8tjes draaien) best handig om het te blijven oefenen (balans).SmurfLink schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:06:
[...]
... Maar als je een geoefende rijder bent ga ik er voor het gemak vanuit dat je die controle hebt, dus dat het niet nodig is om nog te bewijzen dat je een 8-je kan draaien, dit heb je in de praktijk ook niet nodig. Ja de uitwijk en rem oefeningen zullen altijd nuttig blijven, slalom wellicht? Maar verder lijkt het me wel meevallen.
....
Ik zie (en af en toe ben ik daar zelf ook schuldig aan) regelmatig onhandige manoeuvres omdat de lage snelheid icm balans en gewicht niet in iemands systeem zit.
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Ik merk dat ik het niet meer kan, moet er dringend op oefenen, maar ik betrap mezelf erop dat ik enkel op de motor kruip als ik ergens moet zijn (werk of privé) en dus nooit tijd heb om gewoon rustig te oefenen.Least Inkling schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:43:
[...]
Het zal je tegenvallen hoeveel motorrijders nog in staat zijn op de weg te keren (U-bocht) zonder te steken of voetjes aan de grond. Het gaat meer om de beheersing tijdens lage snelheid tijdens ontwijken van obstakels en daar is de slalom (of 8tjes draaien) best handig om het te blijven oefenen (balans).
Ik zie (en af en toe ben ik daar zelf ook schuldig aan) regelmatig onhandige manoeuvres omdat de lage snelheid icm balans en gewicht niet in iemands systeem zit.
Achtjes draaien en U-bocht is voornamelijk het probleem - ik DENK althans dat de slalom nog wel zou lukken.
Jap, tis een kwestie van gewoon domweg op een parkeerplaats even oefenen, of weer eens een VRO'tje mee te pakken. Maar voornamelijk zelfspiegeling speelt hier een rol;)
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Eerlijk is eerlijk, ik denk zelf ook dat ik een 8-je draaien niet meer vlekkeloos kan. Sterker nog, ik zou het nu niet eens proberen omdat ik bang ben dat ik hem plat leg. 8-jes vond ik tijdens het lessen al het moeilijkste onderdeel, ondanks dat ik het best leuk vond. De U-bocht of slalom lukt mij wel.
Ik vond 8-tjes helemaal niet moeilijk, maar tijdens lessen had je een soort van vertrouwen van als je hem neerlegt, dat ding heeft grote beugels, kan geen kwaad.TheBrut3 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:08:
Eerlijk is eerlijk, ik denk zelf ook dat ik een 8-je draaien niet meer vlekkeloos kan. Sterker nog, ik zou het nu niet eens proberen omdat ik bang ben dat ik hem plat leg. 8-jes vond ik tijdens het lessen al het moeilijkste onderdeel, ondanks dat ik het best leuk vond. De U-bocht of slalom lukt mij wel.
Maar nu met eigen motor durf ik het gewoon niet, inderdaad ook in de schrik van hem plat te leggen.
U-bocht lukt mij meestal wel, maar ook daar zit er wel wat schrik in.
Slalom of noodstop is dan weer geen enkel probleem...
Gisteren nog een paar keer gedaan toen ik per ongeluk 3 navigatie-apps aan had staan (probeerde naar de locatie van een foto terug te rijden, vond de verschillende stemmen al raar
).
Linksom gedaan houd ik wel m'n linkerbeen in de aanslag om te steppen mocht het nodig zijn.
Linksom gedaan houd ik wel m'n linkerbeen in de aanslag om te steppen mocht het nodig zijn.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
... wat je uit balans brengt en ervoor zorgt dat het sneller nodig wordtsteveman schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:16:
[...]
I know, ik moet niet spreken, maar dat is wat mij tijdens de rijlessen gezegd werd.
Gewoon nog eens tijd voor VRO voor mij. In de lente doe ik wel eens ééntje.
Voor €50 ben je klaar bij Pajic in Genderingen, maak wel een afspraak.HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:40:
[...]
ik ben nog steeds zoekende naar een goede (passende!) db killer die de bank niet breekt.
Ik heb gelijk een route voor je gemaakt, kun je direct 4 Landmarks mee pikken onderweg.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Pff, met de snelheid waarmee jij er langs gaat maak ik geen schijn van kans!Grubeater schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:31:
[...]
Voor €50 ben je klaar bij Pajic in Genderingen, maak wel een afspraak.
Ik heb gelijk een route voor je gemaakt, kun je direct 4 Landmarks mee pikken onderweg.
Het gaat er niet om wie als eerste klaar is, het is geen race maar een rally. Het gaat er om het finishen en niet om of je eerste wordt.HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:34:
[...]
Pff, met de snelheid waarmee jij er langs gaat maak ik geen schijn van kans!
Aah, juist. Vandaar dat jij dagen van 500 kilometer maakt om ze allemaal mee te pakkenGrubeater schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:41:
[...]
Het gaat er niet om wie als eerste klaar is, het is geen race maar een rally. Het gaat er om het finishen en niet om of je eerste wordt.
Als de prijs gaat naar de eerste die alle punten bij elkaar heeft noem ik het toch echt een race en geen rally
[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-03-2018 12:45 ]
Dat zijn puur economische redenen. Om voor iedere Landmark apart vanaf Nijmegen heen en weer te rijden wordt mij te duur.HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:43:
[...]
Aah, juist. Vandaar dat jij dagen van 500 kilometer maakt om ze allemaal mee te pakken.
Als de prijs gaat naar de eerste die alle punten bij elkaar heeft noem ik het toch echt een race en geen rally.
De andere nummer 1 is geen lid meer en de nummer 2 had in Middelburg de verkeerde toren op de foto gezet. Als 40 man de rally uitrijden dan hebben ze 40 1e prijzen bij de ALV volgend jaar.
[ Voor 17% gewijzigd door Grubeater op 15-03-2018 12:48 ]
Bij offroad rijden/racen werd dat beentje mij wel aangeleerd, maar daar ga je ook op je tank zitten wat bij een adventure bike niet echt een optie isDryhte schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:28:
[...]
... wat je uit balans brengt en ervoor zorgt dat het sneller nodig wordt![]()
I know, ik moet niet spreken, maar dat is wat mij tijdens de rijlessen gezegd werd.
Gewoon nog eens tijd voor VRO voor mij. In de lente doe ik wel eens ééntje.
Dat moet een breed podium worden dan! Ik kijk meestal welke ik mee kan pakken op de ritten die ik toch al doe. Nou hebben we dit jaar ook museum jaarkaarten met het gezin... en er komen nog wat verjaardagen her en der aan...Grubeater schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:46:
[...]
Dat zijn puur economische redenen. Om voor iedere Landmark apart vanaf Nijmegen heen en weer te rijden wordt mij te duur.
De andere nummer 1 is geen lid meer en de nummer 2 had in Middelburg de verkeerde toren op de foto gezet. Als 40 man de rally uitrijden dan hebben ze 40 1e prijzen bij de ALV volgend jaar.
[YouTube: https://youtu.be/JaTihH1sma8]Winkiller schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:10:
[...]
Best een beschaafd geluid, hoe klinkt het als je je gas opentrekt ?
Gas opentrekken bij ongeveer ~2min. Niet te gek uiteraard, we zijn geen sjonnies
[ Voor 53% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-03-2018 13:17 ]
Ik rijd inmiddels een aantal jaar motor en ben van een 1000cc RSV steeds naar een lichtere motor gegaan. Waarna ik volledig gestopt ben met op de weg te rijden en eigenlijk alleen nog maar offroad ritten en enduro rijd. Was de fun op de weg kwijt, omdat ik meer ben van 'functionele ritten'. Had destijds een lease auto dus ging ook nooit op de motor naar mijn werk. Momenteel is mijn situatie gewijzigd en heb geen leaseauto meer, maar wel een grotere garage
Lijkt me dus leuk om een motor erbij te hebben waar ik woon-werk mee kan gaan doen, maar ook eens mee op familiebezoek kan in het weekend.
Omdat de enduro een klein kapitaal per maand kost en ik mijn halve huis nog aan het verbouwen ben zal het wel een budget fiets worden. Iemand nog leuke tips? Het raggen en blazen doe ik wel op mijn 450, ik vind het bij deze meer belangrijk dat hij ook rustig is op de snelweg. Natuurlijk is het wel lekker dat je af en toe binnendoor wat leuke bochtjes mee kan pakken. Zelf zat ik te denken aan iets van een Fazer of een CBR600f.
Omdat de enduro een klein kapitaal per maand kost en ik mijn halve huis nog aan het verbouwen ben zal het wel een budget fiets worden. Iemand nog leuke tips? Het raggen en blazen doe ik wel op mijn 450, ik vind het bij deze meer belangrijk dat hij ook rustig is op de snelweg. Natuurlijk is het wel lekker dat je af en toe binnendoor wat leuke bochtjes mee kan pakken. Zelf zat ik te denken aan iets van een Fazer of een CBR600f.
there's no tweak without the tweaker
Ja precies, in een keer een setje laten monteren scheelt wat.Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:09:
Vorige week bij Huybers voor en achter de T31 laten monteren daar kwam ik inderdaad op 278 euro uit.
[...]
En iedereen wat @wimmel_1 zegt, meestal kom je daar niet weg zonder een bakkie koffie of iets.
[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 15-03-2018 12:57 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
DL650 Wee-Strom? CB500X? Versys 650? Tracer 700? (Of bedoel je budget <2000€?)virtualJac schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:53:
Ik rijd inmiddels een aantal jaar motor en ben van een 1000cc RSV steeds naar een lichtere motor gegaan. Waarna ik volledig gestopt ben met op de weg te rijden en eigenlijk alleen nog maar offroad ritten en enduro rijd. Was de fun op de weg kwijt, omdat ik meer ben van 'functionele ritten'. Had destijds een lease auto dus ging ook nooit op de motor naar mijn werk. Momenteel is mijn situatie gewijzigd en heb geen leaseauto meer, maar wel een grotere garageLijkt me dus leuk om een motor erbij te hebben waar ik woon-werk mee kan gaan doen, maar ook eens mee op familiebezoek kan in het weekend.
Sport/tour? Wat is je budget?virtualJac schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:53:
Ik rijd inmiddels een aantal jaar motor en ben van een 1000cc RSV steeds naar een lichtere motor gegaan. Waarna ik volledig gestopt ben met op de weg te rijden en eigenlijk alleen nog maar offroad ritten en enduro rijd. Was de fun op de weg kwijt, omdat ik meer ben van 'functionele ritten'. Had destijds een lease auto dus ging ook nooit op de motor naar mijn werk. Momenteel is mijn situatie gewijzigd en heb geen leaseauto meer, maar wel een grotere garageLijkt me dus leuk om een motor erbij te hebben waar ik woon-werk mee kan gaan doen, maar ook eens mee op familiebezoek kan in het weekend.
< 3k:
Aprilia Futura RST 1000
Aprilia Caponord ETV 1000
Yamaha Fazer of Diversion
BMW K 1200 RS
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik heb nog wel iets leuks voor je staan.virtualJac schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:53:
Nondeju, volgens mij maakt de FZ1 al meer herrie als ik gewoon normaal optrekHTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:50:
[...]
Gas opentrekken bij ongeveer ~2min. Niet te gek uiteraard, we zijn geen sjonnies.
Awesome
Ja, maar we moeten niet vergeten dat het geen nominale grens is waar je naar kijkt. Bij mij zit er zo'n mooi metalen plaatje vlakbij het balhoofd waarop staat hoeveel DB de motor zou moeten maken (ik meen 84) en bij hoeveel toeren (4000). Ik durf te gokken dat ik daar wel overheen zit. Zeker omdat ik dan nog in het koppelgebied zit en niet hoog in de toeren, waar het geluid minder luid word (in verhouding).Raym09 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:25:
[...]
Nondeju, volgens mij maakt de FZ1 al meer herrie als ik gewoon normaal optrek
Deze uitlaat is gemaakt om hoger in de toeren te gaan zitten (zo vertelt men mij) maar onderin gaat hij dus wel een beetje 'klappen'.
Ik ben benieuwd naar de dag dat ik die fiets eens "in 't echie" ga zien en horen. Maatje van me had zo'n zelfde fiets een aantal jaren geleden (in 't geel, dus 't ding had dan ook de bijnaam "Tweety") met een "Superpole" einddemper. Dat klonk ook altijd érg lekker!!Raym09 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:25:
[...]
Nondeju, volgens mij maakt de FZ1 al meer herrie als ik gewoon normaal optrek
Ik doe 't maar met een (officieel Yamaha) Akrapovic op m'n MT-10 .... Feitelijk de laatste / huidige opvolger van jouw fiets
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 15-03-2018 13:39 ]
Vandaag de één na laatste dag bij mijn huidige baan, om straks naar Arnhem/Nijmegen te vertrekken met een baan in Nijmegen. Zojuist de afscheidslunch gehad.
Leuk afscheid van de collega's op deze manier. Ik verwen mijzelf altijd door een broodje bij het restaurant hiernaast te halen tijdens de lunch. Vandaag kreeg iedereen dus een broodje vanuit het werk!
Leuke kaarten ontvangen waar ik met gezicht op een cartoonmotorrijder ben gefotosoept. Met een rits leuke teksten van collega's op de achterkant. Een luxe pen en cadeaubonnen vanuit de personeelsvereniging en directie. Plus een mooi boeket bloemen.

Vandaag alleen de motor bij mij en geen tas niets. Dus nu maar een taxi regelen voor de bloemen.
Zonde om ze kapot te rijden.
Leuk afscheid van de collega's op deze manier. Ik verwen mijzelf altijd door een broodje bij het restaurant hiernaast te halen tijdens de lunch. Vandaag kreeg iedereen dus een broodje vanuit het werk!
Leuke kaarten ontvangen waar ik met gezicht op een cartoonmotorrijder ben gefotosoept. Met een rits leuke teksten van collega's op de achterkant. Een luxe pen en cadeaubonnen vanuit de personeelsvereniging en directie. Plus een mooi boeket bloemen.
Vandaag alleen de motor bij mij en geen tas niets. Dus nu maar een taxi regelen voor de bloemen.
@Patrock wel grappig dat ze duidelijk doorhebben dat je met de motor bent, maar dan alsnog een grote bos bloemen voor je meenemen die je niet mee naar huis kan nemen
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Haha nee klopt, ik mag 94dB(A) maken volgens mijn type goedkeuring en ik vermoed dat hij dat ook wel haalt met de SC Project Conic. Dat is dus 10x zoveel als jouw Alp, voor het gehoor ongeveer het dubbele.HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:30:
[...]
Ja, maar we moeten niet vergeten dat het geen nominale grens is waar je naar kijkt. Bij mij zit er zo'n mooi metalen plaatje vlakbij het balhoofd waarop staat hoeveel DB de motor zou moeten maken (ik meen 84) en bij hoeveel toeren (4000). Ik durf te gokken dat ik daar wel overheen zit. Zeker omdat ik dan nog in het koppelgebied zit en niet hoog in de toeren, waar het geluid minder luid word (in verhouding).
Deze uitlaat is gemaakt om hoger in de toeren te gaan zitten (zo vertelt men mij) maar onderin gaat hij dus wel een beetje 'klappen'.
Ach zit geregeld in de buurt, dinsdag zelfs nog even bij @Joopieboy geweest met de FZ1.wimmel_1 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:31:
[...]
Ik ben benieuwd naar de dag dat ik die fiets eens "in 't echie" ga zien en horen. Maatje van me had zo'n zelfde fiets een aantal jaren geleden (in 't geel, dus 't ding had dan ook de bijnaam "Tweety") met een "Superpole" einddemper. Dat klonk ook altijd érg lekker!!
Uitlaat ploft wel erg graag, komt schijnbaar door het EXUP systeem dat verse lucht in de uitlaat gooit. Misschien dat ik die wel afkoppel, ploffen is leuk maar het geluid alleen is eigenlijk wel meer dan genoeg.
Dat bedacht ik me later dus ookIk doe 't maar met een Akrapovic op m'n MT-10 .... Feitelijk de laatste / huidige opvolger van jouw fiets
Awesome
Daar hebben meer bedrijven een handje van.. Mijn vader kreeg bij zijn ontslag alleen een bos bloemen. Terwijl hij 99 van de 100x op de motor komt.Chakotay schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:43:
@Patrock wel grappig dat ze duidelijk doorhebben dat je met de motor bent, maar dan alsnog een grote bos bloemen voor je meenemen die je niet mee naar huis kan nemen
Maar die lunch en dat kaartje is wel een tof gebaar
Sterker nog: In de US heet de MT-10 nog gewoon FZ1 (2017 FZ1)Raym09 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:50:
[...]
>>KNIP<<
Dat bedacht ik me later dus ooktoch bijna een MT-10 gekocht
Heb je geen leuke collega om ze aan te geven?Patrock schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:35:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Gaat mijn vriendin niet leuk vindenVrijdag schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:54:
[...]
Heb je geen leuke collega om ze aan te geven?
Dat hoeft ze niet te weten...
Ik weet niet waarom, maar ik durf niet met m'n eigen motor de langzame slalom en het achtje te oefenen. Halve draai is een twijfelgeval. Met de nadruk op oefenen, want dat gaat zo geforceerd enzo..HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:30:
[...]
Dat is vast waar, maar er zit wel een nuttige kern in: Aldus zijn (mijn instructeur) eigen cijfers oefent gemiddeld niet meer dan 5% van de motorrijders deze skills nog na het behalen van hun rijbewijs. Je zou dus kunnen zeggen dat de kans groter is dat wanneer ze erop moeten vertrouwen in een noodsituatie, ze deze handelingen niet goed uitvoeren.
Dus als ik hem daar met zijn pionnetjes zie, pak ik die kans toch vaak even mee, ook altijd leuk even een praatje te maken.
En zeg nou zelf, we vinden het toch allemaal wel leuk om te zien hoeveel beter we zijn geworden door onszelf even te vergelijken met een paar leerlingen.
De snelle oefeningen evenals het stapvoets rijden heb ik geen probleem mee.
In de US heet de Hornet ook geen Hornet vanwege een of andere auto uit de jaren 70 van een fabrikant die inmiddels al op de fles is.wimmel_1 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:14:
[...]
Sterker nog: In de US heet de MT-10 nog gewoon FZ1 (2017 FZ1)![]()
Amerika
Maar je hebt wel een goed excuus, "Wat moest ik anders met die bloemen? Weggoeien?"
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Nog steeds beschaafd, maar wat is dat getik ? lijkt me irritant.HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:50:
[video]
Gas opentrekken bij ongeveer ~2min. Niet te gek uiteraard, we zijn geen sjonnies.
De plastic afdekstukken naast de tellerunit zitten los, omdat de boutjes die in de neus schroeven niet meer vast kunnen - de bussen zijn uitgewoond/gescheurd. Daarvoor moet er dus wel een compleet nieuwe neus op met intacte bussen. Die heeft mijn garagist nog liggen, maar ik vergeet er steeds om te vragen.Winkiller schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:27:
[...]
Nog steeds beschaafd, maar wat is dat getik ? lijkt me irritant.
Ze vallen er niet af want ze zitten nog aan de kuip vast, maar het tikt. Dus.
En beschaafd... volgas en dan weer dicht (b.v. op de snelweg) geeft behoorlijke klappen. Je zal maar nét in een tunnel rijden... (zodra ik dat op video weet te krijgen post ik hem gelijk
Ik zeg we doen snel een keer een Tweakers rit, dan kunnen jullie haar live bewonderen
Ik wéét ook niet waarom, maar ik kan er wel een gok naar wagensylvesterrr schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:06:
Ik weet niet waarom, maar ik durf niet met m'n eigen motor de langzame slalom en het achtje te oefenen. Halve draai is een twijfelgeval. Met de nadruk op oefenen, want dat gaat zo geforceerd enzo..
De snelle oefeningen evenals het stapvoets rijden heb ik geen probleem mee.
Uitwijken en noodstop vond ik zelf het lastige (eng) met mijn eigen motor vanwege geen ABS en toch smallere bandjes, je gaat behoorlijk schuin met een uitwijk (in mijn geval koffertjes bijna aan de grond).
[ Voor 32% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-03-2018 15:41 ]
Die Amerikanen sporen wel vaker niet, zeker die "oranje" oppersmurf snapt 't spel nog niet helemaalFastFred schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:09:
[...]
In de US heet de Hornet ook geen Hornet vanwege een of andere auto uit de jaren 70 van een fabrikant die inmiddels al op de fles is.
Amerika
Nou moeten we hier in de EU de rollen KWALITEITSTAAL van Krupp/TaTa ook al gaan omvormen zodat ze als "kunstwerk" naar de US verscheept kunnen worden
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 15-03-2018 16:13 ]
Met name de langzame, krappe oefeningen.. Ik heb ze na mijn AVB nooit meer gedaan, en met name bij de halve draai of de 8 zie ik het ergens gebeuren dat ik m'n motor op straat leg. Laat maar mooi zittenHTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:38:
[...]
Ik wéét ook niet waarom, maar ik kan er wel een gok naar wagen. Dat achtje vind ik gewoon irritant en heb ik ook al lang niet meer geoefend (slecht eigenlijk) maar de langzame slalom is peanuts - ik moest eerst wel leren hoe ik een v-twin _niet_ liet afslaan, want daar had die (4-cyl) lesmotor natuurlijk geen last van.
Uitwijken en noodstop vond ik zelf het lastige (eng) met mijn eigen motor vanwege geen ABS en toch smallere bandjes, je gaat behoorlijk schuin met een uitwijk (in mijn geval koffertjes bijna aan de grond).
Een enkele keer als ik mijn oud instructrice aantref op het terrein (en als ik dan de motor bij me heb) wil ik nog wel 's de snelle slalom en de uitwijk doen, maar daarna ben ik er eigenlijk altijd wel klaar mee
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Nou ben ik misschien (nog steeds) één van de minder ervaren rijders in deze groep, maar mijn motor is wel eens van de best beschermde als het gaat om neerleggen. Niet dat ik er op zit te wachten natuurlijk, maar tijdens een halve draai om gaan zou zo ramp niet zijn, vooral schade aan de beugels.Destruction schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:08:
[...]
Met name de langzame, krappe oefeningen.. Ik heb ze na mijn AVB nooit meer gedaan, en met name bij de halve draai of de 8 zie ik het ergens gebeuren dat ik m'n motor op straat leg. Laat maar mooi zitten![]()
Een enkele keer als ik mijn oud instructrice aantref op het terrein (en als ik dan de motor bij me heb) wil ik nog wel 's de snelle slalom en de uitwijk doen, maar daarna ben ik er eigenlijk altijd wel klaar mee
Als die tweakers rit er komt doen we een wedstrijdje AVB
Moet zeggen dat ik tegenwoordig wel een stuk beter ben in stapvoets rijden dan toen bij het avb examen.
Die oefening ging wel zo gruwelijk slecht
langzame slalom ging ook vrij krampachtig. Alles wat met snelheid en remmen te maken had was geen probleem 
Maar ik denk dat de meeste sport en supersport motoren ook helemaal niet geschikt zijn voor de langzame slalom. Die oefening vereist dat je het stuur behoorlijk om kunt gooien, je hebt de ruimte en snelheid niet om de motor plat te gooien zoals je zulke motoren normaal gesproken door de bocht stuurt. Dat zal een stuk makkelijker zijn met tourhokken of choppers. Al heb je bij die laatste weer meer kans een paar pionnen mee te pakken met het chroomwerk
Die oefening ging wel zo gruwelijk slecht
Maar ik denk dat de meeste sport en supersport motoren ook helemaal niet geschikt zijn voor de langzame slalom. Die oefening vereist dat je het stuur behoorlijk om kunt gooien, je hebt de ruimte en snelheid niet om de motor plat te gooien zoals je zulke motoren normaal gesproken door de bocht stuurt. Dat zal een stuk makkelijker zijn met tourhokken of choppers. Al heb je bij die laatste weer meer kans een paar pionnen mee te pakken met het chroomwerk
Schade aan de motor is te repareren. Schade aan je ego daarentegenHTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:18:
[...]
Nou ben ik misschien (nog steeds) één van de minder ervaren rijders in deze groep, maar mijn motor is wel eens van de best beschermde als het gaat om neerleggen. Niet dat ik er op zit te wachten natuurlijk, maar tijdens een halve draai om gaan zou zo ramp niet zijn, vooral schade aan de beugels.
Als die tweakers rit er komt doen we een wedstrijdje AVB.
Voor de AVB opdrachten die ik niet meer kan zijn weer andere vaardigheden in de plaats gekomen
Dat plus dat je op zo'n supersport niet zo rechtop zit als op een lesmotor.AcidBurn schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:37:
Moet zeggen dat ik tegenwoordig wel een stuk beter ben in stapvoets rijden dan toen bij het avb examen.
Die oefening ging wel zo gruwelijk slechtlangzame slalom ging ook vrij krampachtig. Alles wat met snelheid en remmen te maken had was geen probleem
HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:18:
[...]
Als ik jouwe een keer neer mag leggen, mag jij mijne een keer neerleggenHTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:18:
[...]
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Hier hetzelfde, ben blij ik een jap heb met een werkende achterrem maar om nu bewust AVB te gaan lopen doen.
Straatje keren met een halve draai is leuk zat.
Een motormeeting lijkt me opzich prima. Een ritje, dunno... Vaak ontaard dat toch in een wedstrijdje van wie het meest durft, het hardste rijdt etc.. Daar heb ik dan weer niet zo'n trek in.HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:18:
[...]
In het verleden bij automeetings (ok, niet van hier maar het waren ook geen autostyle/mcdonald style meetings, alles behalve) wel eens benaderd door Politie nav een straatrace van mede meetingbezoekers, aangezien men op foto's mijn kenteken had gevonden wilden ze van mij weten wat ik wist.. Reden geweest om 1) witte platen te laten maken met mijn naam erop, en die op een parkeer/meetplaats over m'n kentekenplaten te doen en 2) sowieso wat selectiever om te gaan met welke meetings ik wel en niet wil bezoeken.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik heb trouwens nog steeds een weddenschap daarover lopen met mijn beste maat, wie van ons uberhaupt de langzame avb oefeningen nog redt met de eigen motor. Denk dat mijn CBR600 meer kans maakt dan zijn Yamaha R6, maar het zal genoeg zeggen dat het na 2 jaar nog niet getest is. We hebben beiden geen zin om de motor neer te leggen
Tijdens de lunch ga je je gang maarHTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:18:
[...]
Halve draai e.d. met een supersport doe je met een burnout toch?
En dat noemt zich motorrijders
@DragonSlayer666 in het mulle zand dan? Scheelt straks weer een discussie met de verzekering
Jullie hebben mijn dag weer gemaakt, geweldig
Ik zal mij maar even niet aangesproken voelen hier.
Er is een verschil tussen goed verstand en jezelf willen bewijzen. Volgens mij val jij aardig in die laatste categorie. 
Rechtuit gasgeven is trouwens ook maar zoiets... Bochtenwerk begint het leuker te worden.
Rechtuit gasgeven is trouwens ook maar zoiets... Bochtenwerk begint het leuker te worden.
Een transalp plat leggen heeft iets minder gevolgen dan een SSHTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:03:
En dat noemt zich motorrijders. Potje gasgeven is allemaal prima maar zodra er techniek bij komt kijken schrijft de helft zich uit
. Nou maar hopen dat ik er te zijner tijd zelf geen potje van maak
.
@DragonSlayer666 in het mulle zand dan? Scheelt straks weer een discussie met de verzekering.
Jullie hebben mijn dag weer gemaakt, geweldig.
Breek mij de bek niet openSecsytime schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:08:
[...]
Een transalp plat leggen heeft iets minder gevolgen dan een SS.
Die AVB oefeningen zijn ez pz met menig adventure/dual-sport/enduro motor omdat je flinke stuuruitslagen kan maken, beetje easy mode zeg maar. Naked is dan medium en chopper/cruiser en supersport zijn hard mode
.
Overigens zijn 8j-es draaien met een supersport wel mogelijk maar vergt meer 'commitment'
. Het heeft meer met durf te maken dan met skills.
Overigens zijn 8j-es draaien met een supersport wel mogelijk maar vergt meer 'commitment'
Ik zie mij al de langzame slalom doen met mijn motorSecsytime schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:08:
[...]
Een transalp plat leggen heeft iets minder gevolgen dan een SS.
Plus gebrek aan stuuruitslag, uh wacht, welk stuur? 
Jongen op het werk snapte dat ook niet, stuur? Ik heb helemaal geen stuur.
Jongen op het werk snapte dat ook niet, stuur? Ik heb helemaal geen stuur.
Ik zeg er gelijk bij dat ik de AVB óók niet perfect beheers (en dan vooral de achtjes) - waar ik om moet lachen is de semi-massale reactie tégen een (grappend bedoeld) AVB wedstrijdje. Het inherent risico van een AVB oefening is m.i. erg klein voor iemand die zégt zijn of haar motor te beheersen. Ik krijg al meer dan een jaar van diverse kanten opmerkingen over 'leren motorrijden' en zodra het over de basale beheerstechnieken gaat, die we allemaal hebben moeten doen voor ons examen, krijg ik excuus na excuusJoopieboy schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:07:
Ik zal mij maar even niet aangesproken voelen hier.Er is een verschil tussen goed verstand en jezelf willen bewijzen. Volgens mij val jij aardig in die laatste categorie.
Ik vind het ook een gek vergelijk: Wél een knietje tegen de grond kunnen leggen, ik heb hier al eens tips gehad voor een wheelie, schakelen zonder koppeling, maar zodra we gaan straatje keren zijn we bang de motor neer te leggen? Ik zeg dit nu in zijn algemeenheid, het is niet mijn bedoeling om jou af te zeiken of te insinueren dat dit allemaal bij jou vandaan kwam.
Precies dus dat. Ligt heel erg aan welke motor of wat dan ook, is meer zelfbehoud dan terugkrabbelen. Maar ik snap wel waar @HTT-Thalan op doelt, ken ook zat van die gasten, meestal ook het type houterig en vierkant en als een stelletje losgeslagen lammetjes met de eerste zomer zonnestralen de wei in mogen.PilatuS schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:33:
Geef mij maar een CB500 oid. Geen probleem om alle oefeningen te doen.
Als ik er eentje had mocht je hem zo lenenPilatuS schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:33:
Geef mij maar een CB500 oid. Geen probleem om alle oefeningen te doen.
Even voor de goede orde: Het was geen serieus voorstel, maar ik zou er geen moeite hebben om daar ook eens naar te kijken in groepsverband. Want andersom gesteld: Ik ga óók niet 'mee' als er mensen besluiten knietje-aan-de-grond door de bocht te sjezen. Dat is mij dan weer een stap te ver (te grote kans op ongelukken).
Straatje keren ben ik niet bang voor, doe dat vaak zat. Elke keer dat ik de motor weer terugzet achter het huis moet ik een bocht maken die je zonder achterrem gewoon niet redt. 8tje wordt al lastiger, maar is denk ik ook nog wel haalbaar. Alleen de langzame slalom zie ik niet zitten 
Bij het knietje aan de grond bochtenwerk haak ik ook af. Ik durf aardig plat te gaan in de bochten, maar dat gaat me te ver
Bij het knietje aan de grond bochtenwerk haak ik ook af. Ik durf aardig plat te gaan in de bochten, maar dat gaat me te ver
[ Voor 18% gewijzigd door AcidBurn op 15-03-2018 18:42 ]
In groep sowieso niet doen want dan ga je over je eigen kunnen heen, zelfde met een wheelie of iets. Dat gebeurd alleen op wegen die ik écht ken, een tijd dat ik weet dat het niet veel kwaad kan en als ik wakker genoeg ben. Verder zul je mij niet snel gek zien doen.HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:38:
[...]
Als ik er eentje had mocht je hem zo lenen.
Even voor de goede orde: Het was geen serieus voorstel, maar ik zou er geen moeite hebben om daar ook eens naar te kijken in groepsverband. Want andersom gesteld: Ik ga óók niet 'mee' als er mensen besluiten knietje-aan-de-grond door de bocht te sjezen. Dat is mij dan weer een stap te ver (te grote kans op ongelukken).
Knietje aan de grond war einmal, huidige leren pak heeft nog maagdelijke sliders zelfs.
[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 15-03-2018 18:43 ]
Ik ga op mijn gixxer ook geen achtjes draaien, dat doet toch niemand voor zijn lol?
Ik volg die gedachte wel hoor. Maar ik kan het aan mezelf niet verkopen.418O2 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:43:
Ik ga op mijn gixxer ook geen achtjes draaien, dat doet toch niemand voor zijn lol?
Toen ik begon met motorrijden was alles lastig, en alles eng. Toen ik voor de eerste keer na mijn motorrijles op die Alp kroop dacht ik 'godver, wat heb ik nou gekocht'. Zó hoog en dat gewicht bovenin dat letterlijk de bocht in vált. Ik zag die hele motorbeheersing in rook opgaan.
Maar langzaam wen je aan zo'n ding, en je ziet wat anderen er mee kunnen. Ik ben echt niet op zoek naar gymkhana achtige beheersing en ik zal er ook geen trappen mee rijden zoals bij de KLPD, maar ik wil toch op zijn minst dat ding onder controle hebben om aan mezelf te bewijzen dat ik echt wat geleerd heb en erop vooruitgegaan ben sindsdien.
En alhoewel elke motor het technisch gezien moet kunnen, natuurlijk, er zijn verschillen in geometrie. Maar als de eerste reactie is 'niet met deze/mijn motor' ruikt het al snel naar een excuus, maar dan vanuit mijn (egocentrische, toegegeven) standpunt dat ik me niet voor kan stellen dat je met je 'main' motor niet kan lezen en schrijven (na zoveel jaar/kilometer ervaring). Ik kan het nog niet, maar ik verwacht niet minder van de mensen die mij belerend hebben toegesproken
Ik kan me in alle verkeerssituaties prima redden, onzinnige kunstjes doe ik gewoon niet.
Met een motor zoals die van mij is het gewoon echt niet te doen op een normale manier. Dat heeft niets met een excuus te maken.HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:50:
[...]
En alhoewel elke motor het technisch gezien moet kunnen, natuurlijk, er zijn verschillen in geometrie. Maar als de eerste reactie is 'niet met deze/mijn motor' ruikt het al snel naar een excuus,
Los van dat, waarom zou ik dingen als de langzame slalom en 8 moeten kunnen op mijn fiets ? Ik heb geen enkel probleem met langzaam rijden en kleine krappe bochten pakken. Ik kom niets op straat tegen wat ik niet kan en dat maakt die oefeningen nutteloos in de praktijk.
Mia hij zegt het zelf al, hij snapt het wel maar kan maar niet doordringen. Das prima, ik geloof dat hij ook weinig tot geen ervaring heeft met een SS. Kan hij niks aan doen, zijn mee mensen die er een aversie tegen hebben, en zeker achter een toetsenbord. Tot ze een keer zelf ermee hebben gereden...
Kennis van mij reed jarenlang op het circuit met een dikker naked/superbike. En hij begreep niemand met de SS brommers... Tot hij er zelf een kocht.
En iemand hier had het afgelopen jaar ook op rotondes toen die mij zag werken om 3 kwart rond te gaan, en zeker binnendoor.
Kennis van mij reed jarenlang op het circuit met een dikker naked/superbike. En hij begreep niemand met de SS brommers... Tot hij er zelf een kocht.
En iemand hier had het afgelopen jaar ook op rotondes toen die mij zag werken om 3 kwart rond te gaan, en zeker binnendoor.
Halve draai doe ik nog wel es, als ik verkeerd rijd 
Hele punt van 8jes is niet dat je de 8jes zelf kan, die zijn op zich nutteloos. Het punt is dat je 100% door hebt dat kijken en sturen zeer nauw met elkaar verbonden zijn.
Op een SS is langzaam en precies rijden een grotere uitdaging dan met een naked met breed stuur. En nee, ik ga het ook niet wagen met mn S1000RR. En de Fazer is stuk. Maar het rijden op beide motoren heeft me wel geleerd dat sturen op een Fazer (en vergelijkbare motoren) veel makkelijker gaat dan op een SS.
Hele punt van 8jes is niet dat je de 8jes zelf kan, die zijn op zich nutteloos. Het punt is dat je 100% door hebt dat kijken en sturen zeer nauw met elkaar verbonden zijn.
Op een SS is langzaam en precies rijden een grotere uitdaging dan met een naked met breed stuur. En nee, ik ga het ook niet wagen met mn S1000RR. En de Fazer is stuk. Maar het rijden op beide motoren heeft me wel geleerd dat sturen op een Fazer (en vergelijkbare motoren) veel makkelijker gaat dan op een SS.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Aangezien ik vlak bij de Posbank woon kom ik er vrij vaak. Ik denk dat er geen enkele andere plek in het land is waar de haarspeldbochten zo extreem zijn als daar. Er zitten er dan ook nog genoeg bij die flink omhoog en omlaag gaan. Heb daar met mijn motor geen enkel probleem mee. Zolang dat goed gaat maak ik mij geen zorgen over de halve draai of 8
Jij bent toch ommenabij de 6km lang? Makkelijk praten!Joopieboy schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:42:
[...]
[...]je moet een beetje verzitten en met een uitstekende knie heb je hem zo aan de grond.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik val niet in jou genoemde categorie, ik heb die oefeningen nooit hoeven doen voor mijn examen.HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:30:
[...]
Ik zeg er gelijk bij dat ik de AVB óók niet perfect beheers (en dan vooral de achtjes) - waar ik om moet lachen is de semi-massale reactie tégen een (grappend bedoeld) AVB wedstrijdje. Het inherent risico van een AVB oefening is m.i. erg klein voor iemand die zégt zijn of haar motor te beheersen. Ik krijg al meer dan een jaar van diverse kanten opmerkingen over 'leren motorrijden' en zodra het over de basale beheerstechnieken gaat, die we allemaal hebben moeten doen voor ons examen, krijg ik excuus na excuus.
Mijn brommer heeft 't volledige onderstel / frame van een 2017 R1 maar is af fabriek uitgevoerd met een "normaal" stuur inplaats van een paar Clip-On's. Je moet met dat ding dan ook niet denken dat je een kleinere draaicirkel kan maken dan dat je met een SS (mét Clip-On's) kan halen. De stuuruitslag begrenzers op 't frame houden je net zo goed tegen....PilatuS schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:07:
Aangezien ik vlak bij de Posbank woon kom ik er vrij vaak. Ik denk dat er geen enkele andere plek in het land is waar de haarspeldbochten zo extreem zijn als daar. Er zitten er dan ook nog genoeg bij die flink omhoog en omlaag gaan. Heb daar met mijn motor geen enkel probleem mee. Zolang dat goed gaat maak ik mij geen zorgen over de halve draai of 8
Ik heb mijn avb gehaald en was daarna nogal klaar met die bijzondere verrichtingen. Geloof het allemaal wel 
Gymkhana filmpjes vind ik erg gaaf om te zien maar dat is verder niks voor mij. Ik rij liever van terras naar terras. Ja, ik ben er zo één
Gymkhana filmpjes vind ik erg gaaf om te zien maar dat is verder niks voor mij. Ik rij liever van terras naar terras. Ja, ik ben er zo één
Hier meet ik me ook maar aan inderdaad. Niet specifiek de Posbank, daar kom ik nooit. Zal me m’n reet roesten dat ik soms moet steken in smalle straatjes, ik heb ook de draaicirkel van een vrachtwagen als we langzaam rijdenPilatuS schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:07:
Beetje inlevingsvermogen kan soms geen kwaad
Het is hier geen WieRijdt of M-FDestruction schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:49:
[...]
Vaak ontaard dat toch in een wedstrijdje van wie het meest durft, het hardste rijdt
Vorig jaar waren die bezwaren er ook met de tweakers eifel rit, vraag mij nu nog af aan wie dat gericht had moeten zijn. Er was niet één die er ook maar aan dacht of toch iets in die aard probeerde. Niet elke groep is zo of heeft die behoeftes.
Rij dan ook gewoon een beetje door man...Joopieboy schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:59:
@HTT-Thalan ga voor de lol eens een SS huren/lenen voor een dag. Korte bochten maken is daarmee echt wel wat harder werken als met een naked of allroad. Mijn "eisen" voor een nieuwe motor lagen dichterbij een SS dan bij een naked, maar als enige motor wilde ik niet iets met clipons.
Awesome
Ik heb inderdaad 0,0 ervaring met alles wat nog maar in de búúrt komt van een SS.Raym09 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:45:
@HTT-Thalan ga voor de lol eens een SS huren/lenen voor een dag. Korte bochten maken is daarmee echt wel wat harder werken als met een naked of allroad. Mijn "eisen" voor een nieuwe motor lagen dichterbij een SS dan bij een naked, maar als enige motor wilde ik niet iets met clipons.
Wat ik wél weet is dat de lesmotor (650f) inderdaad minder stuuruitslag heeft/had dan mijn Alp.
Dat gezegd hebbende, had ik die uitslag ook niet volledig nodig voor de oefeningen (eerst dacht ik van wel, maar toen ik de truuc eenmaal doorhad niet meer). Aangezien ik geen idee heb hoe dit zich verhoud tot de stuuruitslag van een (willekeurige) SS kan ik dus niet bevestigen noch ontkennen of zoiets 'te doen' is op een SS.
Maar ik maakte die opmerking niet met de gereden type motoren door de heren hier in mijn achterhoofd, puur in algemene zin na de hoeveelheid 'ik niet' reacties toen het over AVB ging, da's al.
Ik heb ook wel interesse in een 'racer' voor erbij, maar zoals al vaker gemeld zoek ik het eerder in de lagere CC regionen voor mijn doel. Dan moeten jullie mij maar vertellen of er ook 'echte' SS motoren zijn met minder dan 500cc.
En over de (on)zinnigheid van die oefeningen: Tja, die achtjes kan ik ook niet plaatsen, of je moet willen simuleren dat je binnen 5 seconden eerst bedenkt dat je je sleutels vergeten bent en daarna beseft dat je ze tóch bij hebt. Of zoiets. Ik ga helemaal met de heren mee die beweren dat dit een oefening is om beheersing te testen, al kun je natuurlijk beargumenteren dat als je die mening bent toegedaan, en vind dat jij je motor helemaal beheerst, je dit ook kunt
Alle andere oefeningen zie ik het nut in het dagelijkse motorleven wel van in, alles behalve de uitwijkproef heb ik ook erg vaak nodig gehad.
Voor mij was het een graadmeter. Ik ging een ander type motor rijden dan op les, iedereen beweert dat de 650f een makkelijke motor is, dat zegt men van de Alp ook, ergo, dan moet ik het op de Alp ook kunnen. En dat viel toch ff tegen in het begin.
Ho ho, ik heb helemaal níks tegen wat voor motor dan ook (behalve MP3's)Joopieboy schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:59:
Mia hij zegt het zelf al, hij snapt het wel maar kan maar niet doordringen. Das prima, ik geloof dat hij ook weinig tot geen ervaring heeft met een SS. Kan hij niks aan doen, zijn mee mensen die er een aversie tegen hebben, en zeker achter een toetsenbord. Tot ze een keer zelf ermee hebben gereden...
Neem mijn tegenovergestelde standpunt niet aan als hoogdoenerij of afgunst, dat is het absoluut niet.
[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-03-2018 20:11 ]
Ik geef direct toe dat ik nog niet helemaal met mijn motor kan lezen/schrijven. Heb hem nu 2 jaar, maar kan nog steeds niet optimaal met het aangrijppunt van de koppeling omgaan, optrekken in 1/10 seconde is aan mij dus niet besteed. Dat komt deels doordat dat punt ook na afstellen heel snel weer richting het einde van de hendel gaat. Koppeling vervangen, maar daar bleek weinig mis mee te zijn. En toch krijg je de motor soms bijna niet in de neutraal stand na een lange rit, of hij blijft juist in neutraal hangen en wil bijna niet in de 1.HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:50:
[...]
Maar als de eerste reactie is 'niet met deze/mijn motor' ruikt het al snel naar een excuus, maar dan vanuit mijn (egocentrische, toegegeven) standpunt dat ik me niet voor kan stellen dat je met je 'main' motor niet kan lezen en schrijven (na zoveel jaar/kilometer ervaring). Ik kan het nog niet, maar ik verwacht niet minder van de mensen die mij belerend hebben toegesproken.
Rechtsaf uit parkeervak wegrijden of straatje keren vanuit stilstand doe ik dus ook gewoon niet. parkeer altijd vooruit in zodat dat niet nodig is
@HTT-Thalan : Yamaha heeft voor de "R3" zelfs een speciale "R3-Cup". Je mag zo'n lichte, 321 CC SS gewoon op de openbare weg rijden met een A2 rijbewijs dus dat mag voor jou geen probleem op gaan leveren, toch 
@ Hieronder: (@Wekko306 : PAR-DON?
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 15-03-2018 20:27 ]
Die zijn er wel, maar wel wat ouder allemaal. Bv een ZXR400, GSXR250RR, CBR250RR of natuurlijk een RS250.HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:06:
[...]
Ik heb ook wel interesse in een 'racer' voor erbij, maar zoals al vaker gemeld zoek ik het eerder in de lagere CC regionen voor mijn doel. Dan moeten jullie mij maar vertellen of er ook 'echte' SS motoren zijn met minder dan 500cc.
@wimmel_1 Ik kijk naar de bandenmaat, 140mm. Die mist toch wel minimaal 40mm om te ervaren hoe een SS stuurt volgens mij 
Edit: Waarmee ik niet wil zeggen dat andere motoren geen brede banden hebben, maar voor het totaalplaatje speelt het wel mee natuurlijk
Edit: Waarmee ik niet wil zeggen dat andere motoren geen brede banden hebben, maar voor het totaalplaatje speelt het wel mee natuurlijk
[ Voor 35% gewijzigd door lolgast op 15-03-2018 20:19 ]
Om 'm nou meteen op een 600CC minimaal die ervaring op te laten doen is ook weer zoiets, hij vroeg om een SS met minder dan 500CClolgast schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:18:
@wimmel_1 Ik kijk naar de bandenmaat, 140mm. Die mist toch wel minimaal 40mm om te ervaren hoe een SS stuurt volgens mij
Ná die fiets mag 'ie dan eens proberen om een "190" óf "200" band de bocht door te werken.....
Verwijderd
Kwam je maat uit Rotterdam ? Had daar een x deze superpole demper overgenomen .wimmel_1 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:31:
[...]
Ik ben benieuwd naar de dag dat ik die fiets eens "in 't echie" ga zien en horen. Maatje van me had zo'n zelfde fiets een aantal jaren geleden (in 't geel, dus 't ding had dan ook de bijnaam "Tweety") met een "Superpole" einddemper. Dat klonk ook altijd érg lekker!!
Ik doe 't maar met een (officieel Yamaha) Akrapovic op m'n MT-10 .... Feitelijk de laatste / huidige opvolger van jouw fiets
Leuk maar toch weer snel doorverkocht.
Heb hem hierna via MP nog het halve land door zien gaan . Denk dat iedereen hem toch te luid vond.
Als jij vind dat die FZ1 op jouw foto "Geel" is dan zou dat best wel eens kunnenVerwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:21:
[...]
Kwam je maat uit Rotterdam ? Had daar een x deze superpole demper overgenomen .
Leuk maar toch weer snel doorverkocht.
Heb hem hierna via MP nog het halve land door zien gaan . Denk dat iedereen hem toch te luid vond.
[afbeelding]
Maar nee: Maatje komt niet, nét zoaals ik dat niet doe, uit Zuid-Holland
Op ja de R3 is er ook nogwimmel_1 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:16:
@HTT-Thalan : Yamaha heeft voor de "R3" zelfs een speciale "R3-Cup". Je mag zo'n lichte, 321 CC SS gewoon op de openbare rijden weg met een A2 rijbewijs dus dat mag voor jou geen probleem op gaan leveren, toch
Al vind ik het jammer dat het geen viercilinder is. Zo'n klein blokje in een SSD moet gewoon lekker veel toeren janken.
Verwijderd
Excuus . Maar als jij goed lees staat er de superpole demper en niet de motor.wimmel_1 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:24:
[...]
Als jij vind dat die FZ1 op jouw foto "Geel" is dan zou dat best wel eens kunnen![]()
Maar nee: Maatje komt niet, nét zoaals ik dat niet doe, uit Zuid-Holland
Als jij goed gelezen had in de post waarin ik die Superpole aanhaalde dan had je gelezen dat dei kennis een GELE FZ1 reed (Tweety).Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:26:
[...]
Excuus . Maar als jij goed lees staat er de superpole demper en niet de motor.
Maar je had dus alleen zo'n demper over genomen, klaarblijkelijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 15-03-2018 20:30 ]
Ik ging er vanuit dat hij hem van iemand had overgenomen die een gele had, en de foto is gemaakt van de demper op de motor van Johnny1971wimmel_1 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:28:
[...]
Als jij goed gelezen had in de post waarin ik die Superpole aanhaalde dan had je gelezen dat dei kennis een GELE FZ1 reed (Tweety).
Maar je had dus alleen die demper over genomen, klaarblijkelijk.
Verwijderd
Ik heb het er alleen over dat ik van iemand een superpole demper had overgenomen . Die persoon had ook een gele fz1 . Dus ik dacht , misschien je maat. Ach laat maar ook.wimmel_1 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:28:
[...]
Als jij goed gelezen had in de post waarin ik die Superpole aanhaalde dan had je gelezen dat dei kennis een GELE FZ1 reed (Tweety).
Maakt niet uit. Maatje heeft die fiets in z'n geheel verkocht destijds (mét de originele demper er los bij, geloof ik) en waarschijnlijk zijn de onderdelen later een eigen weg gaan volgen. Gele FZ1's zie je niet al te vaak dus het kan goed zijn "oude" fiets zijn geweest waar het ding van af gekomen isVerwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:31:
[...]
Ik heb het er alleen over dat ik van iemand een superpole demper had overgenomen . Die persoon had ook een gele fz1 . Dus ik dacht , misschien je maat. Ach laat maar ook.
Verwijderd
Van mijn kant geen probleem . Was even wat verwarring . No hard feelings.wimmel_1 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:33:
[...]
Maakt niet uit. Maatje heeft die fiets in z'n geheel verkocht destijds (mét de originele demper er los bij, geloof ik) en waarschijnlijk zijn de onderdelen later een eigen weg gaan volgen. Gele FZ1's zie je niet al te vaak dus het kan goed zijn "oude" fiets zijn geweest waar het ding van af gekomen is
Nou ik had het best leuk gevonden als jullie een AVB momentje gingen doen hoor @HTT-Thalan !
had ik wat mooie voorbeeldjes gehad.
I have stability. The ability to stab.
De juiste manier een hoge stoep afgaan met een supersport heb ik ook heel snel geleerd. Vooral niet te langzaam, dan schraapt je onderkuip en met een beetje pech downpipes over de rand. Tikje gas erbij en met een subtiel hupsje gaat het een stuk soepelerlolgast schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:40:
[...]
Hier meet ik me ook maar aan inderdaad. Niet specifiek de Posbank, daar kom ik nooit. Zal me m’n reet roesten dat ik soms moet steken in smalle straatjes, ik heb ook de draaicirkel van een vrachtwagen als we langzaam rijdenStoep afrijden is ook zoiets. Keertje discussie gehad dat ik een bepaalde kan niet op wilde na de pauze, want daar kon ik de stoep niet af. Werd nondeju een rolmaat bijgehaald of ik de stoeprand zou raken. Prima, dan rij ik wel in mijn eigen tempo mijn eigen route..
Beetje inlevingsvermogen kan soms geen kwaad
Dat is helemaal niet leukSmurfLink schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:38:
Nou ik had het best leuk gevonden als jullie een AVB momentje gingen doen hoor @HTT-Thalan !had ik wat mooie voorbeeldjes gehad.
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 15-03-2018 20:55 ]
mja dat blijkt nu. Het idee klonk goed XD alleen de uitvoering gaat wat minder.wimmel_1 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:47:
[...]
Dat is helemaal niet leuk.... Mensen met járen rij-ervaring welke dat soort "kunstjes" niet kunnen uitvoeren op een eigen motorfiets
Nou ja, weet ik ook weer dat ik die kunstjes alleen voor m'n examen moet kennen. Ik dacht dat het manier waren om gevoel en controle te krijgen voor 't voertuig ofzo.
I have stability. The ability to stab.
Schat, een 650F heeft een gewoon stuur, dat is totaal geen vergelijk en heeft een gewone stuuruitslag.HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:06:
[...]
Ik heb inderdaad 0,0 ervaring met alles wat nog maar in de búúrt komt van een SS.
Wat ik wél weet is dat de lesmotor (650f) inderdaad minder stuuruitslag heeft/had dan mijn Alp.
Dat gezegd hebbende, had ik die uitslag ook niet volledig nodig voor de oefeningen (eerst dacht ik van wel, maar toen ik de truuc eenmaal doorhad niet meer). Aangezien ik geen idee heb hoe dit zich verhoud tot de stuuruitslag van een (willekeurige) SS kan ik dus niet bevestigen noch ontkennen of zoiets 'te doen' is op een SS.
Maar ik maakte die opmerking niet met de gereden type motoren door de heren hier in mijn achterhoofd, puur in algemene zin na de hoeveelheid 'ik niet' reacties toen het over AVB ging, da's al.
En over de (on)zinnigheid van die oefeningen: Tja, die achtjes kan ik ook niet plaatsen, of je moet willen simuleren dat je binnen 5 seconden eerst bedenkt dat je je sleutels vergeten bent en daarna beseft dat je ze tóch bij hebt. Of zoiets. Ik ga helemaal met de heren mee die beweren dat dit een oefening is om beheersing te testen, al kun je natuurlijk beargumenteren dat als je die mening bent toegedaan, en vind dat jij je motor helemaal beheerst, je dit ook kunt.
Alle andere oefeningen zie ik het nut in het dagelijkse motorleven wel van in, alles behalve de uitwijkproef heb ik ook erg vaak nodig gehad.
Voor mij was het een graadmeter. Ik ging een ander type motor rijden dan op les, iedereen beweert dat de 650f een makkelijke motor is, dat zegt men van de Alp ook, ergo, dan moet ik het op de Alp ook kunnen. En dat viel toch ff tegen in het begin.
[...]
Ho ho, ik heb helemaal níks tegen wat voor motor dan ook (behalve MP3's). Ik heb er gewoon geen ervaring mee, da's al. Ik wil er absoluut wel eentje proberen hoor, maar ik heb het geld niet voor een 'literfiets' (en als ik het wel had kocht ik een nieuwe AT) en ik laat me graag wijs maken over de specifieke verschillen die een SS speciaal maken (en in het licht van deze discussie: moeilijker).
Neem mijn tegenovergestelde standpunt niet aan als hoogdoenerij of afgunst, dat is het absoluut niet.
Ik weet niet of ik nou een enorme autist ben dat ik niet weet of ik iets in deze opmerking moet lezen of nietSmurfLink schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:56:
Ik dacht dat het manier waren om gevoel en controle te krijgen voor 't voertuig ofzo.
- edit - Ik weet het écht niet, geen gein
De achteruit inparkeren oefening is er onder druk van de verzekeraars in gekomen, vanwege opvallend veel 'val'schades (omvallen op de parkeerplaats, as if, waarschijnlijk veel gasten zoals @DragonSlayer666
De achtjes daargelaten, gebruik ik elk van de 'bijzondere' manoeuvres best vaak (uitwijken alleen als oefening dan toch, hoop het nooit nodig te hebben):
- Langzaam rijden / langzaam draaien/slalom de file, parkeerplekken, garages, stallingen, uitritten
- Halve draai sowieso na elke rit (moet straatje keren om de stoep naar de voortuin op te kunnen rijden)
- Noodstop hoef ik niet uit te leggen denk ik
- Precisiestop: Stoplichten, file, algemeen verkeersbeeld (met en zonder terugschakelen)
- Snelle slalom: Snelweg, soms in de stad met paaltjes of troep op de weg (soms ook gewoon voor de lol als er strepen liggen en niemand is)
Het verschil tussen een C en een D voel ik blind, maar het onderscheid tussen een F en een R moet je me ff uitleggenJoopieboy schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:03:
[...]
Schat, een 650F heeft een gewoon stuur, dat is totaal geen vergelijk en heeft een gewone stuuruitslag.Dat het kuipwerk er misschien wat vlotter uit ziet... De eerste beste bocht weet je weer je een F en geen R hebt.
[ Voor 78% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-03-2018 21:12 ]
600R dan, das een SS met clipons, een 650F is gewoon een sporttoer.
En wat, pray tell, is een clip-on?Joopieboy schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:07:
600R dan, das een SS met clipons, een 650F is gewoon een sporttoer.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht