wimmel_1 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 00:06:
[...]
Jij (en ik, samen met waarschijnlijk vele anderen hier) misschien wel maar er zijn meer mensen in Nederland welke er helaas niet altijd van gecharmeerd zijn en waar "we" als motorrijders gewoon rekening mee dienen te houden.
Hoe meer en vaker mensen zich niet aan de huidige regelgeving kunnen of willen houden des te strenger de regelgeving gaat worden doordat de "goe-gemeente" van mening is / blijft dat de huidige regelgeving te kort schiet....
Volledig mee eens. Ik heb de DB killers er ook gewoon in zitten. Er komt nu een mooi geluidje uit, zonder dat het een teringherrie wordt. Ik vind het prima zo
Hier een JIjBuis filmpje van iemand met dezelfde motor en dezelfde uitlaat:
wel een groot gedeelte AC/DC muziek, maar daar moet je dan maar van houden. Ik wel
Het zat er overigens al op toen ik de motor kocht (ik heb infeite voor de uitlaat betaald en kreeg de motor erbij

). Aan de ene kant wil ik niet dat het verkeer om mij heen (geluids)overlast van me ervaart, aan de andere kant is een beetje geluid maken helaas nodig

Thoit schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:37:
Wat een discussies weer over geluid. Naar mijn mening is het zoals met alles: houd gewoon rekening met elkaar. Ja, geluid op de motor is leuk en ik kan er in de zomer ook van genieten als ik de motoren op een afstand hoor langsrijden. Kan mij echter ook goed voorstellen dat mensen in bijv. de Eifel helemaal gek worden van al die motoren.
Op zondag gaan we altijd crossen, en als er mensen lopen met honden dan zetten we vaak de motor uit of rijden met de koppeling ingetrokken voorbij. Als mensen dan nog iets te zeuren hebben, dan kan je het toch nooit goed doen.
Kortom: jij houd rekening met mensen die wonen waar jij langs rijdt (geluid / snelheid) en de mensen die daar wonen houden rekening met ons (bijv. geen olie op de weg gooien).
Dit dus. Als ik tijdens m'n toerritjes paarden tegen kom knijp ik de koppeling ook in en zorg ik dat ik het paard zoveel mogelijk ruimte geef terwijl ik er op stationair toerental langsheen rol... Dat wordt ook erg gewaardeerd
Echt zeikvolk zul je inderdaad nooit tevreden krijgen, evenals milieu mensen die maar niet begrijpen dat je voor je lol met een "milieuvervuiler" (in hun ogen dan heh) de weg op gaat

Joh, jij jouw gewoontes, ik de mijne.. En nee, dat gaat niet altijd met elkaar overeen komen... Maar moet dat dan? Een beetje rekening houden met elkaar heet dat.
Zo heb ik een buurman die op zondag voetbal kijkt en de hele buurt bij elkaar vloekt als zijn favoriet niet kan winnen. Daarentegen hoor ik hem ook nooit zeuren als ik savonds laat thuis kom met de motor. Dan kan ik wel gaan zeuren om zijn voetbal kijkgedrag, maar ik denk dat ik daar 3x zo hard gezeik om terug krijg
Oh, en speciaal voor @
SmurfLink:
Met extragratis kutgeluid
[
Voor 55% gewijzigd door
Destruction op 14-03-2018 20:50
]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.