• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Secsytime schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:46:
[...]

Grappig hoe “inlevingsvermogen” altijd maar 1 kant op werkt, alleen de kant van mensen die ergens last van hebben. Heb zelfs killers in men uitlaat, maar stoor me echt niet aan alles en iedereen. Laat anderen niet zoveel invloed hebben op je stemming ;)
Dan heb je mijn posts niet goed gelezen/begrepen. Waar het mij om ging is dat er heel veel mensen last moeten hebben voor het plezier van een individu.

Ik laat andere zeker geen invloed hebben op mijn stemming maar een beetje rekening houden met elkaar in een samenleving is tegenwoordig helaas een punt van discussie geworden. De open uitlaten zijn hier slechts een voorbeeld van.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:08

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

FragDaddy schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:43:
[...]
Gebruik dan ook oordoppen! Ik kan het belang van oordoppen niet genoeg onderstrepen!
Het windgeruis boven de 80km/h is slechter voor je oren dan welke uitlaat dan ook. B)
Weet je het zeker? 7(8)7
Afbeeldingslocatie: https://farm7.staticflickr.com/6168/6171682715_408562680f_z.jpg

Toen ik mijn motor kocht zat er geen db-killer in de Remus einddemper. Voor €50 een db-killer laten maken omdat ik het toch echt te gortig vond qua geluid en die is er niet meer uit geweest.

Wel leuk hoor, F-16's op de foto zetten.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:48

Vrijdag

De Zwarte

Decibellen = sneller?

Welnee, niet altijd hoor:

:9

Op de motorbeurs stonden er ook een paar, waaronder de Ego en de Eva.
Vind ik mooi!

Afbeeldingslocatie: https://cleantechnica.com/files/2018/01/energica_ego-770x576.jpg

Afbeeldingslocatie: https://img.newatlas.com/energica-eva-electric-motorcycle-8.jpg?auto=format%2Ccompress&ch=Width%2CDPR&fit=crop&h=347&q=60&rect=0%2C0%2C1889%2C1062&w=616&s=13953763812ebe780514fe709b36adbc

Ik zal wel een beetje afwijken, maar het geluid maakt voor mij niet echt een belangrijk onderdeel van de "beleving van het motorrijden". Mijn Hawk maakt met haar BSM Vampire een behoorlijk diep geluid en de kabaalpaal van Yoshimura onder mijn GPZ doet zelf SM rijders hier omkijken maar het zou me niet echt uitmaken als dat zachter/anders zou zijn. De GSR van een vriend van me is bijna niet te horen maar die paar keer dat ik daar op gereden heb vond ik het wel lekker sturen. Het gaat mij er meer om hoe zo'n motor er uit ziet. En of ik er goed naast/op kan posen. Zwaaien naar overstekende jonge moedertjes bijvoorbeeld 8)

[ Voor 87% gewijzigd door Vrijdag op 14-03-2018 12:30 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12 14:52

Wootlock

Evilution

Bij de akra die onder mijn Z900 ligt kan de killer niet eens meer uit.
Stomme euro4 norm :(

"Don't let your dreams be memes"

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:49

Winkiller

De Mopperpot

FragDaddy schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:12:
[...]

Sommige mensen werpen al afkeurende blikken als je uberhaupt op een motor aan komt rijden. Of zijn het afgunstige blikken? Die kan ik niet altijd goed onderscheiden :o
Haha als je weet dat je een herrieuitlaat hebt is dat toch niet zo moeilijk. >:)
Je moet je niet zo druk maken om wat onbekenden en andere mensen die niet belangrijk zijn in je leven over je denken. Dan wordt je leven een stuk makkelijker en leuker.
Ja +1 (y) :w

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:17
Goed nieuws: https://www.gelderlander....jken-lingewaard~a6a14093/

Gewoon weer lekker rijden in het weekend. Ben benieuwd of het nog gevolgen gaat hebben voor is de lekdijk

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Vrijdag schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:24:
Ik zal wel een beetje afwijken, maar het geluid maakt voor mij niet echt een belangrijk onderdeel van de "beleving van het motorrijden".
Best wel grappig dat het steeds terugkomt, waarschijnlijk ga je er anders over denken als je langs een drukke weg woont. Vooral de hooligans fietsen, MP3 en de Supersports die een F16 straaljager proberen te imiteren met geluid en snelheid zijn niet prettig als je in je tuin zit of in je bed ligt en de volgende dag vroeg er uit moet.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:15

steveman

Comfortabel ten onder

Winkiller schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:42:
[...]

Best wel grappig dat het steeds terugkomt, waarschijnlijk ga je er anders over denken als je langs een drukke weg woont. Vooral de hooligans fietsen, MP3 en de Supersports die een F16 straaljager proberen te imiteren met geluid en snelheid zijn niet prettig als je in je tuin zit of in je bed ligt en de volgende dag vroeg er uit moet.
Als die weg plotseling druk werd terwijl je er woonde heb je reden tot klagen imho.

Maar goed, daadwerkelijk controleren op overtredingen vind ik wel prima, met de botte bijl een hele categorie verbannen... Daar doe ik niet aan mee.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Je begrijpt me verkeerd denk ik. Ik bedoel dus dat het voor mij weinig uitmaakt of mijn motoren een X aantal decibellen produceren of een bepaald kenmerkend geluid (HD roffel, SS hoogtoerig janken etc.) Een elektrische zoals ik hierboven postte lijkt me dan ook gewoon een tof ding vanwege de looks én ik vind het gaaf dat de techniek er is :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

steveman schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:44:
[...]

Als die weg plotseling druk werd terwijl je er woonde heb je reden tot klagen imho.

Maar goed, daadwerkelijk controleren op overtredingen vind ik wel prima, met de botte bijl een hele categorie verbannen... Daar doe ik niet aan mee.
Elke weg in Nederland word langzaam drukker, dus val ik in de door jou genoemde categorie. Laat de motor plotseling weer heel populair worden bij bepaalde cultgroepen (oud en jong) en als iedereen geluid een belangrijk onderdeel vind word de geluidhinder alleen maar groter. Het ligt trouwens ook geheel aan de bestuurders, ik ben niet zo'n liefhebber van sprintjes trekkers + open uitlaat in de bebouwde kom. Als ze dat nu eens NIET doen en verder genieten van hun geluid waar het kan ben ik milder gestemd. :>

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:15

steveman

Comfortabel ten onder

Als een weg druk genoeg is, wordt ie vanzelf lekker stil trouwens >:)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Vrijdag schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:50:
[...]

Je begrijpt me verkeerd denk ik. Ik bedoel dus dat het voor mij weinig uitmaakt of mijn motoren een X aantal decibellen produceren of een bepaald kenmerkend geluid (HD roffel, SS hoogtoerig janken etc.) Een elektrische zoals ik hierboven postte lijkt me dan ook gewoon een tof ding vanwege de looks én ik vind het gaaf dat de techniek er is :)
Ja ik zie het je schreef:

Ik zal wel een beetje afwijken, maar het geluid maakt voor mij NIET echt een belangrijk onderdeel van de "beleving van het motorrijden"

Sorry. :$ _O-
steveman schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:56:
Als een weg druk genoeg is, wordt ie vanzelf lekker stil trouwens >:)
Was het maar zo, die geluiden zijn niet weg te filteren. :X

[ Voor 15% gewijzigd door Winkiller op 14-03-2018 13:02 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Winkiller schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:01:
[...]

Ja ik zie het je schreef:

Ik zal wel een beetje afwijken, maar het geluid maakt voor mij NIET echt een belangrijk onderdeel van de "beleving van het motorrijden"

Sorry. :$ _O-
Geen probleem ;) IK KAN VOORTAAN ANDERS WEL HEEL HARD SCHREEUWEN! :+

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-12 10:09

Least Inkling

Product of the cold war

Au..

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:06
Hier in de wijk is er ook een idioot die met mooi weer heen en weer rijdt en wheelies trekt op de doorgaande weg waar mensen rondlopen/fietsen (ook kinderen!). Echt irritant (geluidsoverlast). :-( Vorig jaar had ie een opgevoerde bromfiets, en nu heeft ie volgens mij een 125cc'er (wat eigenlijk ook een opgevoerde bromfiets is :P). Geen beschermende kleding (t-shirt), geen handschoenen, geen motorschoenen (gewoon slippers) en geen helm.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
sylvesterrr schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:15:
Hier in de wijk is er ook een idioot die met mooi weer heen en weer rijdt en wheelies trekt op de doorgaande weg waar mensen rondlopen/fietsen (ook kinderen!). Echt irritant (geluidsoverlast). :-( Vorig jaar had ie een opgevoerde bromfiets, en nu heeft ie volgens mij een 125cc'er (wat eigenlijk ook een opgevoerde bromfiets is :P). Geen beschermende kleding (t-shirt), geen handschoenen, geen motorschoenen (gewoon slippers) en geen helm.
Dat soort idioten mogen ze wat mij betreft direct rijbewijs van innemen. Dat je je eigen veiligheid in gevaar brengt is al tot daar aan toe(gezien er mensen zijn die jou straks van het asfalt mogen schrapen), maar je brengt ook nodeloos anderen in gevaar. Dan hoor je echt niet thuis op de openbare straat/weg.

I have stability. The ability to stab.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

[...]

Sommige mensen werpen al afkeurende blikken als je uberhaupt op een motor aan komt rijden. Of zijn het afgunstige blikken? Die kan ik niet altijd goed onderscheiden :o
Ik werk op een terras aan een boulevard. Ik heb nog nooit iemand (zelfs de motorrijders niet) blijk van waardering horen of zien uitspreken over luide uitlaten. Ja, iedereen kijkt op en om maar dat is niet omdat ze het mooi vinden maar de irritante ******** willen zien die hun gezellige gesprek verstoort. :/

Overigens, en daar wil ik wel eerlijk in zijn, irriteren mensen zich niet per se aan de uitlaten maar aan de 'uitsloverige' motorrijders. Daar vaullen uitlaten dus ook onder, maar ook wheelies tussen 2 zebrapaden (+- 50 meter uit elkaar), revven, sprinten en dat soort dingen.

Het is niet zo dat jij de enige bent die (ik ga het vanaf nu maar zo noemen) je uitslooft. Sterker nog, als je de enige was en ik heb maar 20 seconden last van je als je langs rijdt, ga vooral je gang. Couldn't care less. Maar het is dus niet 1 motor en het is dus niet voor 20 seconden. Per dag komen er tientallen uitslovers langs. En dan het liefst ook nog in groepen van gelijkgestemden. De R1200-rijders die rustig in de 2 voorbij tokkelen hoor en zie ik niemand over.

Ja, leven en laten leven. Maar er zijn grenzen. En als ik het realistisch bekijk moet er een afweging gemaakt worden tussen de hoeveelheid plezier vs de hoeveelheid overlast die het met zich meebrengt. Ik kan me voorstellen dat die verdeling rond de 20/80 zit (overlast overheerst dus).

En wat mij betreft mag er ook zeker meer op gecontroleerd worden langs de toeristische motorst(r)ekken.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Nu ik er langer over nadenk: de 50cc tweetakt scootertjes die continue volgas (en vol geluid) rijden vind ik irritanter. Continue dat hoge geluid, blijft nog ver hoorbaar en laten vaak een mooie blauwe walm achter. :N

Motorrijden moet gewoon vanaf 16 mogen (A1), en/of A1 gratis bij het B rijbewijs (zoals in BE), verdwijnen die scootertjes vanzelf wel uit het straatbeeld :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-12 08:33
Toen ik nog in de stad woonde was het meeste wat ik hoorde een scooter of een HD. Rest van de motoren hoorde ik bijna nooit.

Geluid hoort voor mij iig wel bij het motorrijden (wel met DB killer). Als ik met de KTM rijd krijg ik toch elke keer weer een big smile op mijn gezicht van het broooaaapp geluid. Dat zal ik van het ZZZZZ geluid van een E-motor niet krijgen.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

tdw schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:22:
[...]

Overigens, en daar wil ik wel eerlijk in zijn, irriteren mensen zich niet per se aan de uitlaten maar aan de 'uitsloverige' motorrijders. Daar vaullen uitlaten dus ook onder, maar ook wheelies tussen 2 zebrapaden (+- 50 meter uit elkaar), revven, sprinten en dat soort dingen.

Ja, leven en laten leven. Maar er zijn grenzen. En als ik het realistisch bekijk moet er een afweging gemaakt worden tussen de hoeveelheid plezier vs de hoeveelheid overlast die het met zich meebrengt. Ik kan me voorstellen dat die verdeling rond de 20/80 zit (overlast overheerst dus).
Dit dus d:)b
En als je die vervelende gasten in bv. een oude Civic + rioolpijp hier nog bij zet is het verhaal compleet. }:|

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Winkiller schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:32:
[...]

Dit dus d:)b
En als je die vervelende gasten in bv. een oude Civic + rioolpijp hier nog bij zet is het verhaal compleet. }:|
Zeker! Ik wil zeker niet pretenderen dat motorrijders de enige zijn die herrie veroorzaken. De lokale Civic/Golf-groep kan er ook wat van. Want iedereen wil gezien worden.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

lol @Vrijdag grappig fenomeen dat CAPS als schreeuwen wordt gezien

Met @tdw

Met mijn standaard uitlaat van de R1200 GSA LC komt er aardige diepe grom uit en ja, daar word ik wel een beetje week van. Is toch iets oerachtigs lijkt me.

Maar het is de groepswerking die geregeld negatief uitvalt. Elkaar opbutsen (kijk maar eens naar de lange sliert die elk jaar naar Assen rijdt, hoewel daar massa's mensen aan de kant van de (snel)wegen staan)

Als ik op een terras ben beland en ik vertrek weer, dan start ik de motor pas als ik daadwerkelijk vertrek en laat dat ding niet 5 minuten lopen. Ja ik vind het geluid geweldig (Ducs, HD's, noem maar op) maar doe dat buiten samenscholingsplaatsen.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

tdw schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:34:
[...]
Want iedereen wil gezien worden.
Ik ook, maar om een andere reden...

:+ :+ :+

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01:20

A13X

Dude

[...]
Ken er toch genoeg die aan het spoor, een snelweg of voetbalveld wonen of hebben gewoond en zich daar niet aan kunnen storen. Sterker nog ik ken er een aantal die niet eens kunnen slapen zonder die herrie, die missen dan gewoon het geluid op de achtergrond. Zelf woon ik nog geen 20mtr van de inrit van een voetbalcomplex en gedurende het seizoen heb ik daar ook genoeg overlast van, kan mij er echter maar weinig aan storen.

Daarentegen had ik ook ooit schoonouders die zich irriteerden aan het buurjongetje dat op zondag om 9uur s'ochtens op de schommel sprong. En dat ding dat piepte, en dat hoorde je met het raam open. Niet dat hun met het raam dicht zouden gaan slapen, nee de buren moesten zich maar aanpassen. ;w

Tel daarbij op dat die overlast niet gestaafd kan worden met cijfers:
Omdat de klachten vooral tijdens mooie (zon- en feest-) dagen binnenkomen, werden de metingen ook op dergelijke momenten uitgevoerd. De resultaten werden door de Omgevingsdienst Midden Holland ingevoerd in een rekenmodel en verwerkt en gepresenteerd in een officieel rapport. Daaruit blijkt dat de feiten niet overeen komen met de beleving van de bewoners. In de officële memo staat onder meer: “Op basis van de geluidsberekening is er onvoldoende juridische basis om op grond van de wegenverkeerswetgeving een inrijverbod voor motoren in te stellen. Daarnaast is er gekeken of er andere handvatten zijn om maatregelen te treffen. Een andere mogelijkheid om een inrijverbod voor motoren in te voeren zou het argument van verkeersveiligheid kunnen zijn. Het aantal geregistreerde (verkeers)ongevallen op de Lekdijk is echter niet hoger dan op andere wegen.”
(jammer genoeg is de link offline gehaald)

en je snapt waarom mensen het afsluiten buiten proporties vinden.

Overigens snap ik niet waarom ze zo nu en dan geen fuik opstellen en iedereen die geen uitlaat met E-keur eronder heeft liggen niet gewoon een WOK aan de broek hangen.

Of een dB controle zoals elk jaar bij de TT in Assen.

Awesome

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Raym09 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:40:
[...]

[...]

Of een dB controle zoals elk jaar bij de TT in Assen.
:Y dB controle is beter. Al dat gedoe met keurmerken.. je kan zonder keurmerk je motor op orde hebben, en met keurmerk je zooi niet op orde.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Raym09 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:40:
[...]

Ken er toch genoeg die aan het spoor, een snelweg of voetbalveld wonen of hebben gewoond en zich daar niet aan kunnen storen. Sterker nog ik ken er een aantal die niet eens kunnen slapen zonder die herrie, die missen dan gewoon het geluid op de achtergrond. Zelf woon ik nog geen 20mtr van de inrit van een voetbalcomplex en gedurende het seizoen heb ik daar ook genoeg overlast van, kan mij er echter maar weinig aan storen.
Ja zo ken ik er ook nog een paar, ik woon vlak bij Schiphol, heb ik eigenlijk geen last van tenzij er een piloot is die precies met alles wat hij heeft over onze woning vliegt, dan staat er wel het een en ander te trillen. Punt is dat sommige er een potje van maken en zeer illegaal bezig zijn.
tdw schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:34:
[...]

Want iedereen wil gezien worden.
Trouwens hebben jullie die sukkel in een gele Seat gezien bij Wegmisbruikers vorige week ? Die kreeg een bon voor onnodig geluid maken waarop hij beloofde zijn open uitlaat de volgende dag te fixen (NIET DUS) en werd 3 dagen later nogmaals opgemerkt en opnieuw aan de kant gezet, oei daar was hij niet blij mee, direct een WOK melding + 2e Boete meen ik me te herinneren, dat liep dus op naar de 1000 euro. Geld wat hij niet had en daardoor ging hij geheel op TILT, sorry maar ik heb geen medelijden met dergelijke sukkels. >:)

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-12 23:28
Winkiller schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:52:
[...]

Ja zo ken ik er ook nog een paar, ik woon vlak bij Schiphol, heb ik eigenlijk geen last van tenzij er een piloot is die precies met alles wat hij heeft over onze woning vliegt, dan staat er wel het een en ander te trillen. Punt is dat sommige er een potje van maken en zeer illegaal bezig zijn.

[...]

Trouwens hebben jullie die sukkel in een gele Seat gezien bij Wegmisbruikers vorige week ? Die kreeg een bon voor onnodig geluid maken waarop hij beloofde zijn open uitlaat de volgende dag te fixen (NIET DUS) en werd 3 dagen later nogmaals opgemerkt en opnieuw aan de kant gezet, oei daar was hij niet blij mee, direct een WOK melding + 2e Boete meen ik me te herinneren, dat liep dus op naar de 1000 euro. Geld wat hij niet had en daardoor ging hij geheel op TILT, sorry maar ik heb geen medelijden met dergelijke sukkels. >:)
http://www.dumpert.nl/med...ders_auto_op_automax.html

8)7

• A13X

A13X

Dude

noes schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:45:
[...]
:Y dB controle is beter. Al dat gedoe met keurmerken.. je kan zonder keurmerk je motor op orde hebben, en met keurmerk je zooi niet op orde.
Ik meen dat een dB controle een stuk moeilijker is en vrij kostbaar, het controleren op E-keur zou dan ook veel eenvoudiger zijn. Je moet dan idd wel controleren of hij is ingekort of de wol compleet vergaan is.
Winkiller schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:52:
[...]
En wie is er bij schiphol gaan wonen? Jij toch zeker? Je kunt ook X km verderop gaan wonen, hetzelfde met de dijk, snelweg of spoorlijn. Je hebt een zekere te verwachten overlast te accepteren, en de overlast die de dijkbewoners aangeven komt niet terug uit de cijfers van de metingen.

De piloten die illegaal over jou huis heen vliegt, of te laag, of te snel dient te worden aangepakt. Daarvoor moet je niet compleet Schiphol maar op slot gooien voor al het vliegverkeer, want dat is effectief wat de dijkafsluiting inhoud.

Awesome

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Raym09 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:05:
[...]
En wie is er bij schiphol gaan wonen? Jij toch zeker? Je kunt ook X km verderop gaan wonen, hetzelfde met de dijk, snelweg of spoorlijn. Je hebt een zekere te verwachten overlast te accepteren, en de overlast die de dijkbewoners aangeven komt niet terug uit de cijfers van de metingen.
Zo kan het wel weer, ik schreef dat ik er geen last van heb tenzij er een dikke 747 of zo iets met full power overvliegt, dat is wel eens vervelend maar ik kan er prima mee leven. Die malloten met open uitlaten zijn een doorn aan mijn oren en mogen van mij allemaal van de weg geplukt worden met hun achterlijke gedrag. Zie ook de link van Khama waar de toeschouwers allemaal hun oren dicht drukken, oh oh wat mooi...NOT.
Ja dat is hem, hier is dat fragment van wegmisbruikers en als voorbeeld laten dienen hier. ;)

http://www.dumpert.nl/mediabase/7384807/703e7337/politie_rotterdam_komt_gepimpte_seat_tegen.html

Er zit een lek in mijn uitlaat. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Winkiller op 14-03-2018 14:35 ]

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

https://machloop.co.uk/

En waarom kan dit in Engeland wel? Is elke dag (mits weer goed) tussen 12.00 en 15.00, kan je vertellen dat 5 Tornado's flinke herrie kunnen maken op een tientallen meters van de grond.

En de inwoners zijn er trots op.

Wat dat betreft zijn wij NL'ers wel grote zeurders hoor. Live and let live is ver te zoeken hoor.

(ik ben me ervan bewust dat ik mezelf tegenspreek tov vorige post, maar soms zijn de lontjes wel erg kort hoor in de nederlanden)

Edit: Oh en als ik toch aan het klagen ben, beste buurman, stop eens met twee dagen in elk weekend je gras te maaien en je heg te snoeien, heb een tering hekel aan dat geluid :+

[ Voor 15% gewijzigd door Least Inkling op 14-03-2018 14:25 ]

• A13X

A13X

Dude

Winkiller schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:11:
[...]
Zo kan het wel weer, ik schreef dat ik er geen last van heb tenzij er een dikke 747 of zo iets met full power overvliegt, dat is wel eens vervelend maar ik kan er prima mee leven.
Begrijp me goed, ik val jou niet aan (niet mijn intentie idg). Ik denk dat wij wel eens meer op een lijn kunnen liggen dan je denkt ;)

Wat @Least Inkling hierboven al zegt, "Live and let Live" is in Nederland nogal eens ver te zoeken. Dat je aan een dijk wilt wonen prima maar daar hoort overlast van recreatief verkeer bij. Net als vliegverkeer bij een vliegveld, als herrie bij een voetbalveld en treinen bij een spoor.

Dat daar excessen bij zitten die aangepakt moeten worden ben ik het helemaal met je eens en volgens mij is dat ook makkelijker dan dat de politie wilt doen voorkomen. Aanhouden, op gehoor checken, klinkt het overdreven de dB killer en E-keur checken en aansluitend handelen.
Die malloten met open uitlaten zijn een doorn aan mijn oren en mogen van mij allemaal van de weg geplukt worden met hun achterlijke gedrag. Zie ook de link van Khama waar de toeschouwers allemaal hun oren dicht drukken, oh oh wat mooi...NOT.
Dat ben ik helemaal met je eens...maar degene die meer geluid maken dan jij leuk vind maar wel gewoon aan het geluidsniveau van hun type goedkeuring voldoen kun je moeilijk iets kwalijk nemen. Hoogstens asociaal gedrag en/of onnodig geluid en daarvoor hebben ze ook genoeg wetsartikelen om op te bekeuren.

Awesome

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-12 16:19
KNMV en MAG winnen uitspraak dijkafsluitingen Lingewaard
De voornaamste reden waarop de rechtbank heeft besloten om de KNMV en MAG in het gelijk te stellen, is dat de gemeente onvoldoende onderzoek heeft uitgevoerd om te kunnen onderbouwen dat motorrijders de oorzaak van de problemen zijn.

Bron: https://knmv.nl/2018/maar...kafsluitingen-lingewaard/
Uitspraak: https://knmv.nl/wp-conten...spraak-180313-2006413.pdf

Heb mezelf toch ook maar ingeschreven bij de MAG. Misschien kunnen ze nog iets goeds doen met mijn paar eurootjes.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Raym09 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:34:
[...]

Begrijp me goed, ik val jou niet aan (niet mijn intentie idg). Ik denk dat wij wel eens meer op een lijn kunnen liggen dan je denkt ;)
Gelukkig maar. :)

[...]
Dat ben ik helemaal met je eens...maar degene die meer geluid maken dan jij leuk vind maar wel gewoon aan het geluidsniveau van hun type goedkeuring voldoen kun je moeilijk iets kwalijk nemen.
Geloof me als ik zeg dat ik inmiddels wel het verschil kan onderscheiden.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:22
SlideR NL schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:37:
De voornaamste reden waarop de rechtbank heeft besloten om de KNMV en MAG in het gelijk te stellen, is dat de gemeente onvoldoende onderzoek heeft uitgevoerd om te kunnen onderbouwen dat motorrijders de oorzaak van de problemen zijn.

Heb mezelf toch ook maar ingeschreven bij de MAG. Misschien kunnen ze nog iets goeds doen met mijn paar eurootjes.
Geen idee waar het ligt en of ik er uberhaubt wel wil rijden (wil geen Gardenameneer tegenkomen midden in de bocht) maar een mooie overwinnint _/-\o_
Daarom alleen al ben ik lid van de MAG!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

https://insideevs.com/fas...pulse-rr-full-race-video/

Inclusief Amerikaanse bombastische muziek, maar toch. Gaaf 8)

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Doet mij denken aan mijn Radio Controlled 4Wheel Drive speelgoed auto op een dikke accu. :)

• A13X

A13X

Dude

Winkiller schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:37:
[...]
Geloof me als ik zeg dat ik inmiddels wel het verschil kan onderscheiden.
Geloof mij als ik zeg dat ik daar nogal sceptisch over ben, ik heb te vaak in de afgelopen 15jaar gehoord dat ik 100% zeker teveel geluid maakte en er vast een illegale pijp op had zitten. Ter info: de FZ1n is de eerste motor in mijn bezit zonder een originele fabrieksuitlaat, en nee die waren ook niet aangepast ;)

Nederland heeft IMO teveel zelf verklaarde experts die het allemaal wel even beter weten. Die voeren rustig hun eigen subjectieve "feiten" op die gebaseerd zijn op hun onderbuik gevoelens of zogenaamde "ervaring". Vaak genoeg meegemaakt dat mensen gingen klagen over het geluid van een machine, terwijl dat ding nog niet eens voorzien was van een voeding.

Awesome

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

SlideR NL schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:37:

Goed nieuws!! Precies waar ik me aan stoorde in het onderzoek is als motivatie aangegeven door de rechtbank. Binnenkort dus maar eens een ritje plannen :*)

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Raym09 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:08:
[...]

Geloof mij als ik zeg dat ik daar nogal sceptisch over ben, ik heb te vaak in de afgelopen 15jaar gehoord dat ik 100% zeker teveel geluid maakte en er vast een illegale pijp op had zitten. Ter info: de FZ1n is de eerste motor in mijn bezit zonder een originele fabrieksuitlaat, en nee die waren ook niet aangepast ;)

Nederland heeft IMO teveel zelf verklaarde experts die het allemaal wel even beter weten. Die voeren rustig hun eigen subjectieve "feiten" op die gebaseerd zijn op hun onderbuik gevoelens of zogenaamde "ervaring". Vaak genoeg meegemaakt dat mensen gingen klagen over het geluid van een machine, terwijl dat ding nog niet eens voorzien was van een voeding.
Ik weet niet wat je wilt bereiken maar als die herriemakers hun gas in de bebouwde kom onder controle houden heb ik geen last van ze. Een zelf verklaarde expert ben ik niet maar meestal als er een illegale pijp onder zit is dat vaak hoorbaar doordat de bestuurders willen dat je het hoort omdat ze zelf oordoppen in hebben of de radio keihard aan hebben en daardoor meer herrie moeten maken om het zelf nog enigszins te horen. >:) :w

Een praktisch voorbeeld is die sukkel met die gele Seat. :Y

• SmurfLink
  • Niet online
Wat een zalige dag voor m'n 2e les. Was weer stralend zonnetje, ging allemaal best wel prima. 30 was dit keer geen probleem meer, nu maar eens 50 aangetikt. Voelt nog steeds allejezushard. :P Blijft raar als je met auto geen moeite hebt met 130 dat nu 50 doooooooooodeng is. Flinke adrenalinekick achteraf. Hopen dat t koude weer meevalt en het volgende week weer zo heerlijk is.

• 418O2
  • Laatst online: 20-12 18:42
SmurfLink schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:43:
Wat een zalige dag voor m'n 2e les. Was weer stralend zonnetje, ging allemaal best wel prima. 30 was dit keer geen probleem meer, nu maar eens 50 aangetikt. Voelt nog steeds allejezushard. :P Blijft raar als je met auto geen moeite hebt met 130 dat nu 50 doooooooooodeng is. Flinke adrenalinekick achteraf. Hopen dat t koude weer meevalt en het volgende week weer zo heerlijk is.
Over een tijdje zit je met 1 hand aan het stuur te zingen terwijl je 150 rijdt ;)

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-12 22:37
Ik had vandaag bijna een aanrijding met een fietser. Lekker over de dijk aan het jagen met mijn broertje, even inhouden ivm paar fietsers en auto's. Trek ik net weer een beetje op, oude van dagen die een kleine 10 meter voor me fietst (en al een tijdje gewoon een rechte lijn had) gaat ineens zonder enige aankondiging naar links.
Ik schrik me de pleuris, in de ankers, meneer lijkt zijn evenwicht nu kwijt te zijn want hij donderd bijna vd fiets af. Enige optie die ik nog had om er niet vol op te klappen (zelfs na remmen) was uitwijken en er rechts langs.
Zag in mijn spiegel dat de man na zijn gestuntel wel overeind bleef en er verder niks mis was, dus wel verder gereden. Broertje was ook van mening dat ik er niks aan kon doen, en als ik er wel op was geklapt het ook niet mijn fout was geweest. Maar toch blijft het wel even in je achterhoofd hangen.

• A13X

A13X

Dude

Zo even het zonnetje meegepakt voor de vorst weer komt inzetten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QvdRorv.jpg

Awesome

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
AcidBurn schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:08:
Ik had vandaag bijna een aanrijding met een fietser. Lekker over de dijk aan het jagen met mijn broertje, even inhouden ivm paar fietsers en auto's. Trek ik net weer een beetje op, oude van dagen die een kleine 10 meter voor me fietst (en al een tijdje gewoon een rechte lijn had) gaat ineens zonder enige aankondiging naar links.
Ik schrik me de pleuris, in de ankers, meneer lijkt zijn evenwicht nu kwijt te zijn want hij donderd bijna vd fiets af. Enige optie die ik nog had om er niet vol op te klappen (zelfs na remmen) was uitwijken en er rechts langs.
Zag in mijn spiegel dat de man na zijn gestuntel wel overeind bleef en er verder niks mis was, dus wel verder gereden. Broertje was ook van mening dat ik er niks aan kon doen, en als ik er wel op was geklapt het ook niet mijn fout was geweest. Maar toch blijft het wel even in je achterhoofd hangen.
Jammer genoeg zijn fietsers zo beschermd dat zelfs wanneer zij in de fout zijn, ze toch niet fout worden beoordeeld. Ken een geval waarbij een fietser door rood ging en dus een bestuurder die afsloeg de fietser raakte. De schade kon niet worden verhaald op de fietser en de bestuurder moest dus zijn eigen verzekering gebruiken voor de reparatie.

Maar goed ingegrepen en een ongeluk vermeden!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
SmurfLink schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:43:
Mijn instructeur was weer op zijn gewoonlijke plekje bezig, dus ik ben even gestopt voor een praatje en heb gelijk de slalom, precisiestop en noodstop nog maar weer even meegepakt. Allemaal in één keer geslaagd 8).

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:56:
[...]

Mijn instructeur was weer op zijn gewoonlijke plekje bezig, dus ik ben even gestopt voor een praatje en heb gelijk de slalom, precisiestop en noodstop nog maar weer even meegepakt. Allemaal in één keer geslaagd 8).
Showoff :P

• HTT-Thalan
  • Nu online
Hah! Ik kreeg er zelfs nog een complimentje bij voor de fijne klapjes uit de brulpijp toen ik het gas dichtgooide :+.

Er was een leerling bij die stiekem al een tijd motor reed zonder rijbewijs. Die zit daar dus vooral om zaken áf te leren, in plaats van bij. Geinig om het verschil te zien, de andere student was gewoon blanco gaan lessen en al bijna klaar voor zijn examen, en die zat er een stuk relaxter bij.

Heb vandaag een proefopname gedaan met een nieuwe microfoon, zal eens kijken of daar wat bruikbaar materiaal bij zit en dan iets monteren, is alweer even geleden.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-03-2018 19:12 ]

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-12 08:54

Ktenolix

Pijlsnel

Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/6g1zqx1ah/IMG_20180314_171354652.jpg
Oliefilter gevonden! Ik denk wel dat ik hier een speciale sleutel voor nodig heb.. Kom hier haast niet bij :+ (en ja ik moet hem wassen)

Tevens m'n achterband, zelf 12k km mee gereden, maar volgens mij ook aan vervanging toe. Of zou het nog een seizoen mee kunnen?
Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/msc1gn7w9/IMG_20180314_171932460.jpg

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ktenolix schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 19:57:
Tevens m'n achterband, zelf 12k km mee gereden, maar volgens mij ook aan vervanging toe. Of zou het nog een seizoen mee kunnen?
[afbeelding]
In het midden is de band zo goed als op. Je zit al over het minimale profiel heen. Gaat het flink regenen voert ie vrijwel geen water meer af in het midden. Nee, die gaat geen seizoen meer mee.

Verwijderd

[afbeelding]
Oliefilter gevonden! Ik denk wel dat ik hier een speciale sleutel voor nodig heb.. Kom hier haast niet bij :+ (en ja ik moet hem wassen)

[afbeelding]
Ik heb exact dezelfde Bandit en wissel dat oliefilter gewoon met de hand. Je hebt echt geen sleutel nodig.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
[afbeelding]

[afbeelding]
Je band is heel ver op, die zou ik zsm vervangen. Daarnaast wil ik niet zeuren, maar de busjes van je ketting lijken wel nieuw, zo erg glimmen ze :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:30

Destruction

(ex-)Automonteur

wimmel_1 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 00:06:
[...]

Jij (en ik, samen met waarschijnlijk vele anderen hier) misschien wel maar er zijn meer mensen in Nederland welke er helaas niet altijd van gecharmeerd zijn en waar "we" als motorrijders gewoon rekening mee dienen te houden.

Hoe meer en vaker mensen zich niet aan de huidige regelgeving kunnen of willen houden des te strenger de regelgeving gaat worden doordat de "goe-gemeente" van mening is / blijft dat de huidige regelgeving te kort schiet....
Volledig mee eens. Ik heb de DB killers er ook gewoon in zitten. Er komt nu een mooi geluidje uit, zonder dat het een teringherrie wordt. Ik vind het prima zo :)

Hier een JIjBuis filmpje van iemand met dezelfde motor en dezelfde uitlaat:

wel een groot gedeelte AC/DC muziek, maar daar moet je dan maar van houden. Ik wel :P

Het zat er overigens al op toen ik de motor kocht (ik heb infeite voor de uitlaat betaald en kreeg de motor erbij :+). Aan de ene kant wil ik niet dat het verkeer om mij heen (geluids)overlast van me ervaart, aan de andere kant is een beetje geluid maken helaas nodig :/
Thoit schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:37:
Wat een discussies weer over geluid. Naar mijn mening is het zoals met alles: houd gewoon rekening met elkaar. Ja, geluid op de motor is leuk en ik kan er in de zomer ook van genieten als ik de motoren op een afstand hoor langsrijden. Kan mij echter ook goed voorstellen dat mensen in bijv. de Eifel helemaal gek worden van al die motoren.

Op zondag gaan we altijd crossen, en als er mensen lopen met honden dan zetten we vaak de motor uit of rijden met de koppeling ingetrokken voorbij. Als mensen dan nog iets te zeuren hebben, dan kan je het toch nooit goed doen.

Kortom: jij houd rekening met mensen die wonen waar jij langs rijdt (geluid / snelheid) en de mensen die daar wonen houden rekening met ons (bijv. geen olie op de weg gooien).
Dit dus. Als ik tijdens m'n toerritjes paarden tegen kom knijp ik de koppeling ook in en zorg ik dat ik het paard zoveel mogelijk ruimte geef terwijl ik er op stationair toerental langsheen rol... Dat wordt ook erg gewaardeerd :)

Echt zeikvolk zul je inderdaad nooit tevreden krijgen, evenals milieu mensen die maar niet begrijpen dat je voor je lol met een "milieuvervuiler" (in hun ogen dan heh) de weg op gaat |:( Joh, jij jouw gewoontes, ik de mijne.. En nee, dat gaat niet altijd met elkaar overeen komen... Maar moet dat dan? Een beetje rekening houden met elkaar heet dat.

Zo heb ik een buurman die op zondag voetbal kijkt en de hele buurt bij elkaar vloekt als zijn favoriet niet kan winnen. Daarentegen hoor ik hem ook nooit zeuren als ik savonds laat thuis kom met de motor. Dan kan ik wel gaan zeuren om zijn voetbal kijkgedrag, maar ik denk dat ik daar 3x zo hard gezeik om terug krijg :+

Oh, en speciaal voor @SmurfLink:

Met extragratis kutgeluid :P

[ Voor 55% gewijzigd door Destruction op 14-03-2018 20:50 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[afbeelding]

[afbeelding]
Nee man, die band is een echte supersoft!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

@PilatuS @DragonSlayer666 thanks, was ik al wel bang voor.. Beter beide banden tegelijk wisselen dan? Wat kost dat doorgaans?

@Verwijderd Oke, ik zal bij het olie verwisselen eens proberen om dat ding met de hand los te halen. :P

Wat is er mis met m'n ketting busjes? :+

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-12 14:43
Ktenolix schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:24:
@PilatuS @DragonSlayer666 thanks, was ik al wel bang voor.. Beter beide banden tegelijk wisselen dan? Wat kost dat doorgaans?

@Verwijderd Oke, ik zal bij het olie verwisselen eens proberen om dat ding met de hand los te halen. :P

Je moet je ketting invetten. ;)

It's funny. But not ha-ha funny.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Als een ketting glimt is hij toch wel aardig toe aan een smeerbeurtje. ;)

En een bandje kost net wat voor iets je wilt... Ik was volgens mij 120 euro voor een voorband en 180 voor de achterband kwijt, Bridgestone T30 Evo.

• HTT-Thalan
  • Nu online

Banden heb je vanaf 30/40 euro het stuk tot en met het 5-voudige, net wat je zoekt. Erom leggen en balanceren gaat vanaf enkele tientjes tot honderd euro arbeidsloon, ligt een beetje aan het werk dat ze eraan hebben.

Overleg even met je bandenboer wat wijsheid is qua bandenkeuze, het helpt als je je van te voren ingelezen hebt op wat er te koop is en wat de rij-eigenschappen zijn.

Ik heb op die manier zelf de keuze tot enkele merken/types beperkt op basis van gedrag in diverse terreinen en weersomstandigheden, en kijk dan wat er qua prijs en beschikbaarheid mogelijk is. Mijn bandenboer weet precies wat ik zoek en kan dus ook een geschikt alternatief voorstellen (wat hij in mijn geval ook gedaan heeft) als iets niet of lastig beschikbaar is of om een andere reden niet gekozen word.

Ik heb geen verstand van weg/race banden, daarvoor moet je bij andere mensen in dit topic zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-03-2018 20:48 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:01:
[...]

Ik heb exact dezelfde Bandit en wissel dat oliefilter gewoon met de hand. Je hebt echt geen sleutel nodig.
Ben erg blij dat 't filter van m'n ZZR zo goed benaderbaar is. Maar die heeft dan ook een momentsleutel nodig bij 't vastmaken. Staat expliciet in 't werkplaatshandboek dat handvast draaien niet afdoende is.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat ligt er aan hoe de voorkant er uit ziet. Als die ook bijna op is dan beide vervangen. Is voor nog goed dan kan alleen achter ook, maar dan wel vervangen door het zeflde type.

Wat het kost hangt af van welke band je kiest. Persoonlijk zou ik wel voor een goede band gaan en niet iets goedkoops omdat goede banden gewoon erg belangrijk zijn. Verder hangt de keuze af van wat je met je motor doet. Rij je regelmatig in de regen is het wel zo handig om een band te kiezen die het daar ook goed doet. Zelf rij ik zo goed als nooit in de regen dus voor mij is grip bij droog weer veel belangrijker dan grip bij nat weer. Als je nooit naar het circuit gaat of erg hard gaat op straat is een goede toerband meestal aan te raden.

Qua kosten kan je naar een dealer gaan voor een setje. Je kan ook banden online bestellen en de wielen er uit halen om te laten monteren. Of je kan de online banden bij een aangesloten bedrijf laten bezorgen of zelf mee nemen en het daar laten doen. Qua kosten is de dealer het duurste. Haal je zelf de wielen er uit is dat de goedkoopste optie. De andere optie is het laten doen bij een bedrijf dat banden er op zet en dat is ook een goedkope optie. Persoonlijk ga ik voor banden niet meer naar de dealer omdat je makkelijk 100 euro meer kwijt bent. Ik ga nu voor de optie online bestellen en wielen er uit halen. Ben wel eens eerder bij een bedrijf geweest voor alleen montage bij online bestellen en dan ben je voor een paar tientjes aan montage wel klaar.

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:29:
En een bandje kost net wat voor iets je wilt... Ik was volgens mij 120 euro voor een voorband en 180 voor de achterband kwijt, Bridgestone T30 Evo.
Hij rijd nu ook op t30. En die prijzen kloppen wel voor die band.
Ik rijd nu nog op een t30 evo (18k km), maar Metzeler staat al in de garage. Was 239 kwijt voor 120/70r17 en 160/60r17 samen.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik haal mijn banden bij bandenleader of bij motorbandenmarkt, het is maar net waar ze het goedkoopst zijn. Goedkoper heb ik ze nog niet kunnen vinden. En laat ze er opleggen bij de lokale motorzaak voor 20 euro.

@Joopieboy als ik die maten bekijk was je op de tweede site ongeveer 200 euro kwijt geweest (zonder montage uiteraard)

[ Voor 46% gewijzigd door Aapie op 14-03-2018 23:26 ]

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:08

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vandaag weer een rondje gereden voor de Landmarkrally 2018 van de Transalpclub.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PdaLAmfo4SiWtDcTXPZqQeiy/full.png

Joe Mann Monument in Best.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yJaE0xE0EsLkQdQS4jA88dTJ/medium.jpg

Doodendraad in Zondereigen (BE).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/myeSLjoTtKR0tNkdufymMclR/medium.jpg

Museum aan de stroom in Antwerpen (BE).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V8mzkEhamyEQlMICWZVX15wQ/medium.jpg

Standbeeld Michiel de Ruijter in Vlissingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/52Ms9BaPpwd5TCFf2xTyVykm/medium.jpg
Superhandig, je ziet het standbeeld staan, maar je moet omrijden omdat het 1-richtingverkeer is.

Deltapark Neeltje Jans in Vrouwenpolder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F1XpBpTipYCiwqiZQu0mzX9u/medium.jpg

Het was best mooi weer, alleen vanaf Zeeland terug werd het toch redelijk koud. Een rondje van 520km, de volgende keer wel iets eerder vertrekken zodat ik niet de hele A15 in het donker hoef te rijden.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aapie schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 23:14:
Ik haal mijn banden bij bandenleader of bij motorbandenmarkt, het is maar net waar ze het goedkoopst zijn. Goedkoper heb ik ze nog niet kunnen vinden. En laat ze er opleggen bij de lokale motorzaak voor 20 euro.

@Joopieboy als ik die maten bekijk was je op de tweede site ongeveer 200 euro kwijt geweest (zonder montage uiteraard)
Er zitten idd een tiental euro's montage bij, als ik ze samen tegelijk had gekocht was het iets voordeliger, maar 200 geloof ik nooit in mijn maat dan. Zal zo eens kijken. En het ook een stukje gunnen imho. :) Plus je gaat ook niet naar de frituur je met eigen friet en snacks van bak die even. :+

Edit: net even zitten kijken, maar de T30 Evo is daar ivm de T31 een heel stuk goedkoper, ben ik idd rond de 210 euro kwijt, de T31 rond de 240. Als ik dan een 3 tientjes monteren reken per velg kom ik alsnog op die 300 euro uit. Dus zo spannend vind ik het niet. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Joopieboy op 15-03-2018 09:43 ]

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

PilatuS schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:10:
[...]

Dat ligt er aan hoe de voorkant er uit ziet. Als die ook bijna op is dan beide vervangen. Is voor nog goed dan kan alleen achter ook, maar dan wel vervangen door het zeflde type.

Wat het kost hangt af van welke band je kiest. Persoonlijk zou ik wel voor een goede band gaan en niet iets goedkoops omdat goede banden gewoon erg belangrijk zijn. Verder hangt de keuze af van wat je met je motor doet. Rij je regelmatig in de regen is het wel zo handig om een band te kiezen die het daar ook goed doet. Zelf rij ik zo goed als nooit in de regen dus voor mij is grip bij droog weer veel belangrijker dan grip bij nat weer. Als je nooit naar het circuit gaat of erg hard gaat op straat is een goede toerband meestal aan te raden.

Qua kosten kan je naar een dealer gaan voor een setje. Je kan ook banden online bestellen en de wielen er uit halen om te laten monteren. Of je kan de online banden bij een aangesloten bedrijf laten bezorgen of zelf mee nemen en het daar laten doen. Qua kosten is de dealer het duurste. Haal je zelf de wielen er uit is dat de goedkoopste optie. De andere optie is het laten doen bij een bedrijf dat banden er op zet en dat is ook een goedkope optie. Persoonlijk ga ik voor banden niet meer naar de dealer omdat je makkelijk 100 euro meer kwijt bent. Ik ga nu voor de optie online bestellen en wielen er uit halen. Ben wel eens eerder bij een bedrijf geweest voor alleen montage bij online bestellen en dan ben je voor een paar tientjes aan montage wel klaar.
Merci. Ik rijd voornamelijk met mooi weer. Zeker niet met regen. Ik denk dat ik gewoon voor een zomer toerband ga. Ik denk dat ik ze online ga bestellen en zelf ga proberen de wielen te demonteren, om vervolgens een dealer de banden te laten omzetten.

Ik wil steeds meer zelf gaan doen en merk dat het knutselen aan de motor toch best leuk is. :)

Edit: voorband
Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/h4e1osnxb/IMG_20180314_172001831.jpg

• Thoit
Eigenlijk zou ik hier een poll voor moeten maken, maar zit met een dilemma. Welke kleur velgen / spaken / naaf zou ik voor mijn KTM EXC 500 kiezen? Wil hem namelijk ombouwen naar supermoto, en ben dus een set wielen aan het samen stellen.

Zwarte wielen met standaard spaken:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/aM8T3Nomiwg/maxresdefault.jpg

Zwarte wielen, zwarte naven en zwarte spijken:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lga3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/c1.0.747.747/23280164_145774556149735_4836822285618774016_n.jpg

Oranje naven:
Afbeeldingslocatie: https://chancemoto.files.wordpress.com/2017/03/img_7638.jpg

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-12 09:56
@Thoit oranje naven en nippels, het is tenslotte een KTM *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

@Thoit zwarte velgen met oranje naven :)

• HTT-Thalan
  • Nu online
Wat het kost hangt af van welke band je kiest. Persoonlijk zou ik wel voor een goede band gaan en niet iets goedkoops omdat goede banden gewoon erg belangrijk zijn.
Ik weet niet of dat ook is hoe je het bedoeld hebt, ik zou daar wel wat nuance aan toe willen voegen: Gewoon een dure band kopen omdat het dan wel goed zal zijn hoeft geen veilige banden op te leveren, en sommige banden scoren goed in één maat en slecht in een andere maatvoering.

Ook zijn er enkele budgetmerken (met lage prijzen) die het onverwacht goed kunnen doen. Je moet dus wel bereid zijn enig vooronderzoek te doen wil je je die extra kosten kunnen besparen. Ik heb onder andere goede banden gezien van Mitas en Mefo, die in mijn hoek (de hybride banden) minstens zo goed scoren als een Heidenau of een Continental, bijvoorbeeld, ondanks dat ze veel goedkoper zijn.

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:56:
[...]

Uitslover! :p

• HTT-Thalan
  • Nu online
Dat is vast waar, maar er zit wel een nuttige kern in: Aldus zijn (mijn instructeur) eigen cijfers oefent gemiddeld niet meer dan 5% van de motorrijders deze skills nog na het behalen van hun rijbewijs. Je zou dus kunnen zeggen dat de kans groter is dat wanneer ze erop moeten vertrouwen in een noodsituatie, ze deze handelingen niet goed uitvoeren.

Dus als ik hem daar met zijn pionnetjes zie, pak ik die kans toch vaak even mee, ook altijd leuk even een praatje te maken.

En zeg nou zelf, we vinden het toch allemaal wel leuk om te zien hoeveel beter we zijn geworden door onszelf even te vergelijken met een paar leerlingen :P.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

[..]

BMW dealer is goedkoper dan de motorzaak in de buurt, en even duur als de online prijzen. Montage ietsjes duurder, maar soit.
Ktenolix schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 07:15:
[...]

Merci. Ik rijd voornamelijk met mooi weer. Zeker niet met regen. Ik denk dat ik gewoon voor een zomer toerband ga. Ik denk dat ik ze online ga bestellen en zelf ga proberen de wielen te demonteren, om vervolgens een dealer de banden te laten omzetten.

Ik wil steeds meer zelf gaan doen en merk dat het knutselen aan de motor toch best leuk is. :)

[afbeelding]
Zou die voorband denk ik ook maar vervangen. Moeilijk te zien hoeveel profiel nog, maar heeft al wel duidelijk slijtage. Houd er wel rekening mee dat je ook onverwacht in een regenbui terecht kan komen ;)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:39

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Thoit schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 07:40:
Eigenlijk zou ik hier een poll voor moeten maken, maar zit met een dilemma. Welke kleur velgen / spaken / naaf zou ik voor mijn KTM EXC 500 kiezen? Wil hem namelijk ombouwen naar supermoto, en ben dus een set wielen aan het samen stellen.

Zwarte wielen met standaard spaken:
[afbeelding]

Zwarte wielen, zwarte naven en zwarte spijken:
[afbeelding]

Oranje naven:
[afbeelding]
Maak hem helemaal zoals die middelste _/-\o_ _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:30:
[...]

Dat is vast waar, maar er zit wel een nuttige kern in: Aldus zijn (mijn instructeur) eigen cijfers oefent gemiddeld niet meer dan 5% van de motorrijders deze skills nog na het behalen van hun rijbewijs. Je zou dus kunnen zeggen dat de kans groter is dat wanneer ze erop moeten vertrouwen in een noodsituatie, ze deze handelingen niet goed uitvoeren.

Dus als ik hem daar met zijn pionnetjes zie, pak ik die kans toch vaak even mee, ook altijd leuk even een praatje te maken.

En zeg nou zelf, we vinden het toch allemaal wel leuk om te zien hoeveel beter we zijn geworden door onszelf even te vergelijken met een paar leerlingen :P.
Ik heb toen ik de bandit kocht ook op een parkeerplaats wat AVB oefeningen gedaan. Noodstop, slalom en achtjes draaien. Achtjes draaien deed ik vervolgens op een smalle weg om te kijken of dat lukte. Rechtsom ging prima, linksom ging eerst goed, later werd de bocht te ruim waardoor ik een stukje berm pakje en de motor neerlegde.. :X Wel goed om feeling te krijgen met je motor. :P

@noes ja, denk dat ik die wel gewoon direct mee pak. Dan ben ik ook niet gebonden aan eenzelfde soort achterband. De keuze is reuze qua banden trouwens, goeiedag. :o

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-12 22:52
@HTT-Thalan Wat is eigenlijk de nieuwe locatie waar Kevin oefent? Moet er over 1 maandje ook heen voor AVB, maar misschien alvast erlangs rijden en gratis oefeningetje meepikken :)

YouTube: MotorcycleGeek

• HTT-Thalan
  • Nu online
Leviathius schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:04:
@HTT-Thalan Wat is eigenlijk de nieuwe locatie waar Kevin oefent? Moet er over 1 maandje ook heen voor AVB, maar misschien alvast erlangs rijden en gratis oefeningetje meepikken :)
Hij had het over een nieuwe locatie bij bavel maar ik zie hem nog steeds regelmatig bij het nac rondrijden, zoals ook gisteren.

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:07:
[...]

Hij had het over een nieuwe locatie bij bavel maar ik zie hem nog steeds regelmatig bij het nac rondrijden, zoals ook gisteren.
Hmm dan ga ik tijdelijk mijn toeristische route naar huis omgooien langs het NAC stadion :9. Wist inderdaad dattie in Bavel ook weleens zat, maar wist niet precies waar.. Gelukkig staan er bij NAC gele stippen op de grond, dus kan prima solo oefenen (y).

• HTT-Thalan
  • Nu online
Leviathius schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:11:
[...]

Hmm dan ga ik tijdelijk mijn toeristische route naar huis omgooien langs het NAC stadion :9. Wist inderdaad dattie in Bavel ook weleens zat, maar wist niet precies waar.. Gelukkig staan er bij NAC gele stippen op de grond, dus kan prima solo oefenen (y).
Ik heb nog een set portofoons liggen, dan kan ik je van typisch "kevin-esque" commentaar voorzien.

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:15:
[...]

Ik heb nog een set portofoons liggen, dan kan ik je van typisch "kevin-esque" commentaar voorzien.
Hahaha nou ik pas, ik mag dat 19 april al de hele ochtend aanhoren :+. En dan 23 april nog een keer een kleine ochtend :').

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:32
Is dat dezelfde Kevin van Motorskills die op de motorbeurs stond met de 650F's waar ik toen op gereden heb? Hebben jullie allemaal bij dezelfde rijschool gezeten ofzo :P

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 15-03-2018 09:24 ]

• Leviathius
Ik had toen HTT-Thalan hier in het topic vroeg om rijschool tips voor regio Breda de rijschool van Kevin aangeraden, aangezien ik daar zelf had gelest. Dus ja, dat is dezelfde Kevin als van de 650F's op de motorbeurs. Dan heb je al wel een idee hoe het tijdens rijlessen zal gaan of een AVD-rijles.

Voorbeeld: Rijden we op een random weg door de stad en er loopt 'iets' op de stoep, hoor je in je oor: "Allemaal even naar rechts kijken" Beide lessers kijken en zien een dame lopen. "Die mag wel bij mij achterop hoor hehe, nou volgende straat links"

• wilco1985
Ktenolix schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 07:15:
[...]

[afbeelding]
Die is zo vierkant dat je het bijna moet voelen als je de bocht in valt. :+
Misschien ten overvloede maar op je band zitten slijtage indicatoren die geven aan of je band officieel nog voldoende profiel heeft. Het zijn die verhoogde stukjes rubber in de groeven.

Liet gisteren mijn motor bijna ompleuren. Koude motor thuis weg rijden zonder choke. Slaat ie af in een langzame bocht. |:( Eerst de motor overeind sleuren en daarna snel om je heen kijken of niemand het gezien heeft :|

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@wilco1985

Eerst de motor overeind sleuren en daarna snel om je heen kijken of niemand het gezien heeft :|

En dan hier vertellen wat er gebeurd is... :+

• A13X

A13X

Dude

wilco1985 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:38:
[...]

Die is zo vierkant dat je het bijna moet voelen als je de bocht in valt. :+
Misschien ten overvloede maar op je band zitten slijtage indicatoren die geven aan of je band officieel nog voldoende profiel heeft. Het zijn die verhoogde stukjes rubber in de groeven.

Liet gisteren mijn motor bijna ompleuren. Koude motor thuis weg rijden zonder choke. Slaat ie af in een langzame bocht. |:( Eerst de motor overeind sleuren en daarna snel om je heen kijken of niemand het gezien heeft :|
Toch wel met de Alp hé???? :(

Awesome

• Chakotay
@HTT-Thalan Goed punt van die instructeur dat bijna niemand die oefeningen meer kan na het behalen van het rijbewijs.

Noodstop en uitwijk e.d. gaan hier nog prima (en bij veel hogere snelheden dan tijdens het examen), maar vooral het krappe spul ben ik aardig verleerd. Halve draai gaat inmiddels wel weer aardig, die oefen ik dagelijks bij het parkeren @ werk. Krappe slalom en achtje doe ik echter nooit meer. Filerijden lijkt soms nog een beetje op de snelle slalom, maar met hogere snelheid en minder krappe bochtjes :P

Verwijderd

Vorige week bij Huybers voor en achter de T31 laten monteren daar kwam ik inderdaad op 278 euro uit.
Joopieboy schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 05:41:
[...]

Edit: net even zitten kijken, maar de T30 Evo is daar ivm de T31 een heel stuk goedkoper, ben ik idd rond de 210 euro kwijt, de T31 rond de 240. Als ik dan een 3 tientjes monteren reken per velg kom ik alsnog op die 300 euro uit. Dus zo spannend vind ik het niet. :)

Verwijderd

Joopieboy schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 05:41:
[...]

Er zitten idd een tiental euro's montage bij, als ik ze samen tegelijk had gekocht was het iets voordeliger, maar 200 geloof ik nooit in mijn maat dan. Zal zo eens kijken. En het ook een stukje gunnen imho. :) Plus je gaat ook niet naar de frituur je met eigen friet en snacks van bak die even. :+

Vorige week bij Huybers voor en achter de T31 laten monteren daar kwam ik inderdaad op 278 euro uit.

• Chakotay
@Verwijderd 2x €278? Dat is wel prijzig :+

• HTT-Thalan
  • Nu online
Leviathius schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:28:
Ik had toen HTT-Thalan hier in het topic vroeg om rijschool tips voor regio Breda de rijschool van Kevin aangeraden, aangezien ik daar zelf had gelest. Dus ja, dat is dezelfde Kevin als van de 650F's op de motorbeurs. Dan heb je al wel een idee hoe het tijdens rijlessen zal gaan of een AVD-rijles.

Voorbeeld: Rijden we op een random weg door de stad en er loopt 'iets' op de stoep, hoor je in je oor: "Allemaal even naar rechts kijken" Beide lessers kijken en zien een dame lopen. "Die mag wel bij mij achterop hoor hehe, nou volgende straat links"
"Als we, zoals nu, stilstaan bij een spoorwegovergang waar je weet dat je wel een tijdje stil gaat staan, zet je de motor af met de knop rechts op je stuur. Voordeel is dat je contact aan blijft staan, je direct weer kunt starten en wegrijden, en je lichten blijven branden..... ik laat mijn motor uiteraard draaien, want anders werkt mijn handvatverwarming niet meer. Hèhèhè."

Tegenwoordig hebben zijn lesmotoren gelukkig ook verwarming :P.
Leviathius schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:17:
[...]

Hahaha nou ik pas, ik mag dat 19 april al de hele ochtend aanhoren :+. En dan 23 april nog een keer een kleine ochtend :').
Misschien kan ik die dagen wel vrijhouden in mijn agenda om jullie rit op film te zetten :+.
Chakotay schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:08:
@HTT-Thalan Goed punt van die instructeur dat bijna niemand die oefeningen meer kan na het behalen van het rijbewijs.

Noodstop en uitwijk e.d. gaan hier nog prima (en bij veel hogere snelheden dan tijdens het examen), maar vooral het krappe spul ben ik aardig verleerd. Halve draai gaat inmiddels wel weer aardig, die oefen ik dagelijks bij het parkeren @ werk. Krappe slalom en achtje doe ik echter nooit meer. Filerijden lijkt soms nog een beetje op de snelle slalom, maar met hogere snelheid en minder krappe bochtjes :P
Dat achtje doe ik ook eigenlijk nooit meer, maar die langzame slalom komt in de stad en in de file nog wel van past, vooral omdat je bij hele langzame snelheden kunt manouvreren.

[ Voor 35% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-03-2018 10:25 ]

Verwijderd

Chakotay schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:20:
@Verwijderd 2x €278? Dat is wel prijzig :+
Nee nee zoals er staat voor en achter laten monteren en kwam ik op 278 uit dus dat is totaal :P

• Thoit
Chakotay schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 07:54:
@Thoit oranje naven en nippels, het is tenslotte een KTM *O*
Oranje nippels vind ik juist goedkoop uitzien. Beetje oranje hoort inderdaad bij KTM, maar wil ook weer niet met een kermis attractie rondrijden.
Wordt denk ik of dit, of zwarte naven. Keuzes, keuzes..
Tylen schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:48:
[...]

Maak hem helemaal zoals die middelste _/-\o_ _/-\o_
Helemaal zoals die gaat hem niet worden. Die heeft voor héél erg veel geld aan onderdelen erop zitten. Compleet wielen set met remmen set vind ik al prijzig genoeg :P Door deze motor vind ik echter alles zwart wel heel erg gaaf

• wilco1985
Least Inkling schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:41:
@wilco1985

Eerst de motor overeind sleuren en daarna snel om je heen kijken of niemand het gezien heeft :|

En dan hier vertellen wat er gebeurd is... :+
Ter lering ende vermaak he 8)
Raym09 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:03:
[...]

Toch wel met de Alp hé???? :(
O-) Was de oude hornet. Ben te veel gewend geraakt aan het koppel bij laag toeren van de TA
Ik heb overigens opdracht gekregen van de baas om het stuur terug te bouwen naar het origineel. Ze kan er niet aan wennen :+

[ Voor 9% gewijzigd door wilco1985 op 15-03-2018 10:32 ]

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:22:

[...]

Misschien kan ik die dagen wel vrijhouden in mijn agenda om jullie rit op film te zetten :+.
Haha we zullen het zien. Ik zat er ook al aan te denken om mijn lessen te filmen. Je weet maar nooit of het leuke content is voor op mijn toekomstig YT kanaal :9

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 21:13
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:09:

[...]
Dat is een nette prijs. Heeft hij daarvoor ook de banden geleverd? Ik heb 250 betaald voor de T30 evo incl. monteren, maar moest wel zelf de banden bestellen. Was wel een paar weken terug, toen was de T31 nog net wel/niet leverbaar.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:32
Leviathius schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:28:
HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:22:
"Als we, zoals nu, stilstaan bij een spoorwegovergang waar je weet dat je wel een tijdje stil gaat staan, zet je de motor af met de knop rechts op je stuur. Voordeel is dat je contact aan blijft staan, je direct weer kunt starten en wegrijden, en je lichten blijven branden..... ik laat mijn motor uiteraard draaien, want anders werkt mijn handvatverwarming niet meer. Hèhèhè."
Hahaha, dat zijn de leuke inderdaad.

Ik vergeet m'n autorijles ook nooit meer, bijna 10 jaar geleden.

Ik kom op een t-splitsing af rijden in een woonwijk, ik kan links af en rechtsaf. Instructeur zegt 'rechstaf en even stoppen'. Spiegelen, richting aan, ik sla rechtsaf en stop na de bocht langs de stoeprand. Instructeur zegt 'bochtje achteruit'. Dus ik doe een perfect bochtje achteruit en stop. Instructeur zegt 'linksaf'. Ik sla linksaf. Instructeur zegt 'stop hier maar even in het parkeervak'. Dus ik spiegel, richting aan en stop in het parkeervak. 'Stap nu maar even uit'. Ik stap uit. 'Ga even voor de auto staan'. Ik ga voor de auto staan. Instructeur zet richtingaanwijzer aan naar links 'doet ie het?'. Ja die doet het. 'Waarom gebruik je 'm niet dan?!'

:/

• HTT-Thalan
  • Nu online
Leviathius schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:32:
[...]

Haha we zullen het zien. Ik zat er ook al aan te denken om mijn lessen te filmen. Je weet maar nooit of het leuke content is voor op mijn toekomstig YT kanaal :9
Ik hoef/kan er ook niet de hele tijd bij zijn, maar een beetje satellietbeelden erbij voor 'added effect' kan ik je wel mee helpen. Misschien kun je een deal sluiten met Kevin over de prijs als zijn bedrijfsnaam ook goed in beeld is :P.

Ik moet nog steeds een goede opname oplossing voor geluid vinden... dit filmpje is met een goedkope mic van Ebay direct op de telefoon geplugd. Is voor snelheden tot ~70km/h goed genoeg, op de snelweg word hij overstuurd door de wind (ondanks dat hij in mijn borstzakje zit).

Waarschijnlijk is zo'n Zoom H1/H2 de beste oplossing maar heb ze nog niet voor een schappelijke prijs kunnen regelen.

[YouTube: https://youtu.be/aaj3mAks8Mg]

(upload is vers, kan tot een kwartier duren voordat hij op Full HD te bekijken is).

Dit is wederom met de HDR-AS50 geschoten, zonder behuizing, op de XAVC Codec met 25FPS.

De microfoon geeft meer bas dan er daadwerkelijk is. Hij is vooral lawaaierig bij het afgeven van veel koppel - bij neutraal gas is er weinig tot geen geluid dus dat is de modus operandi wanneer ik langs de zuurstokken rijd... ik ben nog steeds zoekende naar een goede (passende!) db killer die de bank niet breekt.

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-03-2018 10:45 ]

• A13X

A13X

Dude

wilco1985 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:28:
[...]
O-) Was de oude hornet. Ben te veel gewend geraakt aan het koppel bij laag toeren van de TA
_O- beter die dan de nieuwe :P daar moet je zuinig op zijn :>
Ik heb overigens opdracht gekregen van de baas om het stuur terug te bouwen naar het origineel. Ze kan er niet aan wennen :+
Haha _O- ook smaller maken zou niet helpen? Hij is nu natuurlijk wel enorm breed, je kunt er rustig aan beide kanten een 1,5 tot 2cm af halen.

Awesome

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ktenolix schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:01:
[...]

@noes ja, denk dat ik die wel gewoon direct mee pak. Dan ben ik ook niet gebonden aan eenzelfde soort achterband. De keuze is reuze qua banden trouwens, goeiedag. :o
Daar ga je qua rijgedrag ook héél blij van worden :Y

Ik ben zelf fan van de Continental SportAttack III, doet eigenlijk alles heel goed en blijft nog vrij lang vers ook (op S1000RR). Geen goedkope band helaas.

Verwijderd

Erapaz schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:39:
[...]

Dat is een nette prijs. Heeft hij daarvoor ook de banden geleverd? Ik heb 250 betaald voor de T30 evo incl. monteren, maar moest wel zelf de banden bestellen. Was wel een paar weken terug, toen was de T31 nog net wel/niet leverbaar.
Hij had ze op voorraad liggen dus heb ze niet zelf besteld.

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:30:
[...]

Goed punt, maar op zich lijkt me dat de meeste handelingen (minus remproeven) er voor zijn om te laten zien dat je controle hebt over de fiets waar je op rijdt. Dus in dat geval is het nuttig dat door middels van oefeningen te bewijzen (cq AVB examen). Maar als je een geoefende rijder bent ga ik er voor het gemak vanuit dat je die controle hebt, dus dat het niet nodig is om nog te bewijzen dat je een 8-je kan draaien, dit heb je in de praktijk ook niet nodig. Ja de uitwijk en rem oefeningen zullen altijd nuttig blijven, slalom wellicht? Maar verder lijkt het me wel meevallen.

En ja, ik moet zeggen dat ik het nu al leuk vind om mezelf te vergelijken met de week ervoor. Het gaat best snel al, dat is fijn. Ik lig op schema om er met 20 lessen klaar mee te zijn.

Pagina: 1 ... 26 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht