• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01:20

A13X

Dude

Leviathius schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:28:
Thanks voor de tips hierboven! Staan genoteerd :D

Er is vast wel iets te knutselen inderdaad. En desnoods met tape iets tijdelijks maken inderdaad zoals PilatuS zegt. Thanks heren (y)
Afbeeldingslocatie: https://www.polo-motorrad.com/media/catalog/product/cache/2/image/1500x1500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/e/de000019862.jpg

Volgens mij monteer je zoiets op de gaten in je kentekenplaat.
PilatuS schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:26:
[...]
Als het voor die ene keer is zou ik een reflector pakken en die met dubbelzijdig tape vastmaken.
Permanent werkt dat ook wel goed als je maar een goede kwaliteit tape pakt.Ik moet nog even naar mijn kentekenplaathouder kijken maar dat was een optie die ik open hield. Sterker nog in die link van mij staan een paar reflectoren met dubbelzijdige tape verbinding.

Awesome

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:06
Grubeater schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 00:42:
Vanavond toch niet met @Raym09 gereden en dus wel lekker droog gebleven :+. Wel geappd en wat ideeën over een Tweakerritje in en om Arnhem/Nijmegen/Oss te gaan doen. Laat maar horen of je daar interesse in hebt.
Afhankelijk van het weekend heb ik wel interesse. Nijmegen. O+

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Grubeater schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 00:42:
@FragFrog Vanavond toch niet met @Raym09 gereden en dus wel lekker droog gebleven :+. Wel geappd en wat ideeën over een Tweakerritje in en om Arnhem/Nijmegen/Oss te gaan doen. Laat maar horen of je daar interesse in hebt.
Bij! Afhankelijk van wanneer natuurlijk. :9

[ Voor 29% gewijzigd door ProfaNe op 13-03-2018 17:16 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Leviathius schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:21:
@Raym09 Mijn houder ziet er volgens mij zo uit:
[afbeelding]

Dus niet echt de mogelijkheid om eronder iets vast te schroeven aan de houder lijkt me. Maaaaaar, heb de motor nog niet thuis staan (duurt lang! ;(), dus tot die tijd weet ik nog niets zeker.
Bij de originele Yamaha houder (uit de accessoire lijn) zitten wat extra onderdelen (gratis) bijgeleverd.... Één daarvan is de de reflectorhouder. De reflector zélf moet je wel van de originele, af fabriek bevestigde, taartschep af schroeven.

Als je dat spul vervolgens bewust niet bevestigd, net als ik dat niet deed, dan kost je dat bij een staandehouding in Duitsland €25,- Hier in NL zul je voor zo'n futiliteit waarschijnlijk ter plekken de doodstraf toegepast krijgen + 5 jaar gevangenisstraf zonder mogelijkheid tot beroep :/

Het rijden zonder gemonteerde dB-killer in je uitlaat, terwijl er wél zo'n ding in hoort te zitten, kost je €380,- als je dat ding wel bij je hebt (en ze dat laatste merken). Heb je 't ding niet bij je dan kost 't "maar" €190,-..... In beide gevallen levert zo'n transactie overigens ook 7 gratis "Flensburg Punkte" op dus als je die spaart dan schiet het hiermee goed op... De Max. van 7 punten per staandehouding heb je dan gehaald.

Het niet tijdig stoppen voor een zebrapad kost overigens €90,- in Dld.... En levert tevens een inspectie van de motorfiets op met bovenstaande aangaande de dB killer als gevolg (in mijn geval). Uiteraard mag je tegenwoordig alles gewoon ter plekke betalen met je bankpas / PIN transactie dus je hoeft niet meer bang te zijn dat je met ± €500,- aan contanten over straat hoeft als je een dagje "Duitse Eifel" wilt gaan doen.

Het rijden in een zône waar dat, vaak in de weekeinden, niet mag (met je motor) kun je overigens het beste met een groepje doen, boetebedrag is €80,- pér overtreding maar dat bedrag mag je, als je jezelf een beetje netjes opstelt ten overstaan van de politie, gewoon over het aantal rijders verdelen zolang je het bedrag maar niet over meerdere PIN transacties gaat verdelen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 13-03-2018 19:59 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

wimmel_1 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:48:
[...]

Bij de originele Yamaha houder (uit de accessoire lijn) zitten wat extra onderdelen (gratis) bijgeleverd.... Één daarvan is de de reflectorhouder. De reflector zélf moet je wel van de originele, af fabriek bevestigde, taartschep af schroeven.

Als je dat spul vervolgens bewust niet bevestigd, net als ik dat niet deed, dan kost je dat bij een staandehouding in Duitsland €25,- Hier in NL zul je voor zo'n futiliteit waarschijnlijk ter plekken de doodstraf krijgen + 5 jaar gevangenisstraf zonder mogelijkheid tot beroep :/

Het rijden zonder gemonteerde dB-killer in je uitlaat, terwijl er wél zo'n ding in hoort te zitten, kost je €380,- als je dat ding wel bij je hebt (en ze dat laatste merken). Heb je 't ding niet bij je dan kost 't "maar" €190,-..... In beide gevallen levert zo'n transactie overigens ook 7 gratis "Flensburg Punkte" op dus als je die spaart dan schiet het hiermee goed op... De Max. van 7 punten per staandehouding heb je dan gehaald.

Het niet stoppen voor een zebrapad kost overigens €90,- in Dld.... En levert tevens een inspectie van de motorfiets op met bovenstaande aangaande de dB killer als gevolg (in mijn geval). Uiteraard mag je tegenwoordig alles gewoon ter plekke betalen met je bankpas / PIN transactie dus je hoeft niet meer bang te zijn dat je met ± €500,- aan contanten over straat hoeft als je een dagje "Duitse Eifel" wilt gaan doen.

Het rijden in een zône waar dat, vaak in de weekeinden, niet mag (met je motor) kun je overigens het beste met een groepje doen, boetebedrag is €80,- pér overtreding maar dat bedrag mag je, als je jezelf een beetje netjes opstelt ten overstaan van de politie, gewoon over het aantal rijders verdelen zolang je het bedrag maar niet over meerdere PIN transacties gaat verdelen :)
Je hebt wel echt een goed hart voor 'der Polizei' ontwikkeld, of niet? 8)7 damn... xD. Al moet ik zeggen, 25 euro voor een reflector kan ik nog wel hebben. En ik heb een uitlaat met E-keur.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:15

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qlhm52o.png

Hele weg een psychopatische blik in de binnenspiegel gehad... Maar we zijn te Barcelona \o/
Leviathius schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:21:
@Raym09 Mijn houder ziet er volgens mij zo uit:
[afbeelding]

Dus niet echt de mogelijkheid om eronder iets vast te schroeven aan de houder lijkt me. Maaaaaar, heb de motor nog niet thuis staan (duurt lang! ;(), dus tot die tijd weet ik nog niets zeker.
Zit je kenteken in de standaardhouder niet op een plaatje (waar de dealer graag gratis reclame voor zichzelf maakt op JOUW eigendom, grr) dat je weer kan vastschroeven op de korte houder :?

Zo niet, dan zitten we in hetzelfde schuitje (dibs stuurboord!)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

w4rguy schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:24:
[...]

Je hebt wel echt een goed hart voor 'der Polizei' ontwikkeld, of niet? 8)7 damn... xD. Al moet ik zeggen, 25 euro voor een reflector kan ik nog wel hebben. En ik heb een uitlaat met E-keur.
Ik heb serieus écht respect voor de manier waarop ik alle keren door de Duitse politie behandeld en te woord gestaan ben. Dat ik er inmidels helaas een (klein) kapitaal aan verbalen heb opgelopen is niet aan die mannen/vrouwen te wijten maar is al die keren gewoon m'n eigen schuld geweest.

Dat regeltje aangaande het mogelijke verbaal aangaande die reflector in NL zegt als het goed is genoeg plus het feit dat je hier in Nederland vaak (maar ook niet altijd) op een betuttelende / belerende manier wordt toegesproken op het moment dat je ergens terecht voor staande gehouden wordt.
De keer dat ik m'n rijbewijs een tijdje ter inzage moest achterlaten ben ik door de NL agenten overigens ook gewoon normaal behandeld en niet zo van : Weet U wel hoe LEVENS gevaarlijk uw rijgedrag nú was (150Km/h té hard in een 60Km/h Zône).

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 14:13:
[...]

Ligt eraan. Als het een paar simpele bolletjes zijn niet. Sommige motoren hebben echter iets als dit:

[afbeelding]

Met een reflector ingebouwd in de achterlichtunit, dan telt het wel. (voorbeeld is van een K1 GSX-R)
Helaas bij veel aftermarket lampen zit dat er niet meer op. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-12 22:52
steveman schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:29:
[afbeelding]

Hele weg een psychopatische blik in de binnenspiegel gehad... Maar we zijn te Barcelona \o/

[...]

Zit je kenteken in de standaardhouder niet op een plaatje (waar de dealer graag gratis reclame voor zichzelf maakt op JOUW eigendom, grr) dat je weer kan vastschroeven op de korte houder :?

Zo niet, dan zitten we in hetzelfde schuitje (dibs stuurboord!)
Gaaf, veel plezier in Barcelona!

Yep, even gecontroleerd en inderdaad mijn kentekenplaat zit in zo'n propaganda houder. Dus dan zou ik in principe zo'n reflector ding van @Raym09 erop kunnen schroeven of zoals @wimmel_1 zei even navragen naar de extra accesoires die bij de houder zaten bij de verkoper. Gaat helemaal goed komen dus bij mij.

Moet je helaas alleen op het schuitje achterlaten :-(

YouTube: MotorcycleGeek

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:59

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:12:
[...]

[afbeelding]

Volgens mij monteer je zoiets op de gaten in je kentekenplaat.

[...]

Permanent werkt dat ook wel goed als je maar een goede kwaliteit tape pakt.Ik moet nog even naar mijn kentekenplaathouder kijken maar dat was een optie die ik open hield. Sterker nog in die link van mij staan een paar reflectoren met dubbelzijdige tape verbinding.
Ik heb precies die en het op de volgende manier opgelost:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/d8BzKc/reflector.jpg

Gewoon twee gaten geboord en schroeven er doorheen geramd 8)

@wimmel_1 Huh wat? O-) Just because you're not paranoid doen's mean they are not after you :P

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 13-03-2018 20:03 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Leviathius schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:44:
[...]

Gaaf, veel plezier in Barcelona!

Yep, even gecontroleerd en inderdaad mijn kentekenplaat zit in zo'n propaganda houder. Dus dan zou ik in principe zo'n reflector ding van @Raym09 erop kunnen schroeven of zoals @wimmel_1 zei even navragen naar de extra accesoires die bij de houder zaten bij de verkoper. Gaat helemaal goed komen dus bij mij.

Moet je helaas alleen op het schuitje achterlaten :-(
Bij een Yamaha met originele houder komt 't er dan zó uit te zien....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WdvW7J23XQWQWjCOhIsuUdrO/medium.jpg

@Vrijdag : Je krijgt hier écht geen verbaal op kenteken thuisgestuurd voor 't té snel posten van plaatjes hoor, of plak jij je kentekenplaat ook altijd af als je over de openbare weg rijd (als in: niemand mag die cijfer/letter combi zien)? 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 13-03-2018 19:57 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Goeie houder sjef ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/07/2017-07-04-15.40.26-Medium-800x449.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door Joopieboy op 13-03-2018 19:51 ]

• Leviathius
wimmel_1 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:48:
[...]

Bij een Yamaha met originele houder komt 't er dan zó uit te zien....

[afbeelding]

@Vrijdag : Je krijgt hier écht geen verbaal voor 't té snel posten van plaatjes, hoor 8)
Hmm ik vrees eigenlijk dat mijn houder niet origineel is :X. Lijkt er wel op, maar is het niet volgens mij. Maarja, valt vast wel wat te regelen bij de zaak waar ik hem koop :9.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

In mijn geval is er een reflector waar een beugeltje aan zit gemonteerd, boutje zit achter de plaat. :)

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:35
* lolgast checkt even wat foto's, maar ziet dat hij geen reflector heeft
Living on the edge dan maar 8)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-12 09:56
@Vrijdag extra gaatjes in de ketenkenplaat geboord, ohjee... Das ist verboten! :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Ik heb er ook geen reflector op zitten aan de achterkant. Letterlijk zo gekocht bij de dealer.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:59

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:01:
@Vrijdag extra gaatjes in de ketenkenplaat geboord, ohjee... Das ist verboten! :+
Als ik nou heel hard rij zien ze het niet :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• lolgast
Goede tip :+ Alle problemen meteen opgelost!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

lolgast schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:54:
* lolgast checkt even wat foto's, maar ziet dat hij geen reflector heeft
Living on the edge dan maar 8)
Ik heb ook echt niet het idee alsof die reflector ineens je leven gaat redden ofzo. Als ze je van achter dood willen rijden doen ze dat sowieso wel. Met of zonder reflector..

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-12 09:56
Neem dan een taxi-kenteken, door de blueshift als je hard genoeg rijdt kunnen ze het dan helemaal niet meer zien!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
w4rguy schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:23:
[...]

Ik heb ook echt niet het idee alsof die reflector ineens je leven gaat redden ofzo. Als ze je van achter dood willen rijden doen ze dat sowieso wel. Met of zonder reflector..
Gaat het ook niet. Maar het staat in de wet, dus dan dien je eraan te voldoen of je krijgt een boete.

I have stability. The ability to stab.

• lolgast
Ik hanteer de tip van @Vrijdag wel dan :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Welke tip? Dat als je heel hard rijdt je niet gezien wordt?

Been there, done that..... (Got No T-Shirt :( ) Je wordt helaas wél gezien, ooit.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 13-03-2018 21:36 ]

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Leviathius schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:49:
Allereerst een foto van de lichtbundel. Zoals je kunt zien is links wat hoger de rechts. Oftewel ik zal hoogstwaarschijnlijk tegenliggers verblinden...
[afbeelding]
Dat ziet er bekend uit :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HqPZ52W.jpg

Ik moet die lamp nog even draaien, maar ik heb nog geen zin gehad de hele voorkant er weer af te halen :p

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:22

Fuelke

Forza Ferrari

Dag meneer met de open uitlaat op de Harley die stilstaat aan het rode licht.

Dag meneer die ervoor zorgt dat ik denk: "Hé, draait mijn motor nog? Hoelang knipper jij al op reserve? Ben ik stilgevallen?"

Dag meneer, als het nog lang rood blijft zet ik jouw noodschakelaar om dan ben ik tenminste niet doof als het groen wordt.

Dag meneer met de Harley die wegscheurt bij groen, zag je ook hoe de mevrouw met de kinderwagen tegelijk naar haar eigen pijnlijke oor moest grijpen en haar kindje moest troosten?

Dag meneer, stiekem vind ik u een asociale klootzak. :(

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Fuelke schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:30:

Dag meneer die ervoor zorgt dat ik denk: "Hé, draait mijn motor nog? Hoelang knipper jij al op reserve? Ben ik stilgevallen?"

Dag meneer, als het nog lang rood blijft zet ik jouw noodschakelaar om dan ben ik tenminste niet doof als het groen wordt.

Dag meneer met de Harley die wegscheurt bij groen, zag je ook hoe de mevrouw met de kinderwagen tegelijk naar haar eigen pijnlijke oor moest grijpen en haar kindje moest troosten?

Dag meneer @Fuelke ; Wat is de rede van uw post? 't Komt mij nú een beetje over als een aversie jegens Harley Davidson rijders en ik denk niet dat dat uw bedoeling is, of toch wel?

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:22

Fuelke

Forza Ferrari

Nee @wimmel_1 het gaat hem om de uitlaat. Maar het was wel een Harley. Dat mag er wel bij toch?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Maegrim schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:18:
[...]

Dat ziet er bekend uit :+
[afbeelding]

Ik moet die lamp nog even draaien, maar ik heb nog geen zin gehad de hele voorkant er weer af te halen :p
Daarom altijd eerst testen of het werkt voordat je alles weer terug/inbouwt ;)
Zeker, dat maakt het verhaal geloofwaardiger. Alle Harleys hebben namelijk een open uitlaat 'want dat is stoer'

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
tdw schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:46:
[...]

Daarom altijd eerst testen of het werkt voordat je alles weer terug/inbouwt ;)
Ik had andere dingen te doen, en die motor staat redelijk openbaar ;)

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
tdw schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:46:
[...]
Alle Harleys hebben namelijk een open uitlaat 'want dat is stoer'
En de uiterst domme regelgeving dat de hoeveelheid lawaai die geproduceerd mag worden bepaald wordt door de cilinder inhoud. Dus 300cc mag maar weinig lawaai maken, maar twee keer een emmer mag heel veel lawaai maken, because reasons... 8)7

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

• tdw

tdw

Amai seg!

Ik weet dat Harleys over het algemeen een hoge cilinderinhoud hebben, en ik weet niet wat voor emmers jij hebt, maar een motorinhoud van 20 liter redden de meeste vrachtwagens niet eens :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Derby
  • Niet online
tdw schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:06:
[...]

Ik weet dat Harleys over het algemeen een hoge cilinderinhoud hebben, en ik weet niet wat voor emmers jij hebt, maar een motorinhoud van 20 liter redden de meeste vrachtwagens niet eens :P
Nee I know. Alleen HD heeft geloof ik wel de motoren met de grootste cilinder inhoud.
Was wat overtrokken. :P

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Derby schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:03:
[...]

En de uiterst domme regelgeving dat de hoeveelheid lawaai die geproduceerd mag worden bepaald wordt door de cilinder inhoud. Dus 300cc mag maar weinig lawaai maken, maar twee keer een emmer mag heel veel lawaai maken, because reasons... 8)7
Toch zit daar wel wat logica in. Het is inderdaad wel raar dat de ene fiets meer mag doen dan de andere. Maar aan de andere kant kan je een 300cc veel stiller krijgen dan een 1000cc, dat is gewoon een feit. Ik kan mij dan wel voorstellen dat je van de 10 motoren die er rond rijden, je er het liefst zoveel mogelijk zo stil mogelijk hebt, als zeg de helft onder de 700cc is. Dat een 500cc 4 cilinder net zoveel geluid maakt als een 1000cc 2 cilinder is dan ook wel weer onzin.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Hoezo een 125cc is toch een brommer en vanaf een 1000 beginnen de echte motoren toch? 8) :+

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:12:
[...]

Hoezo een 125cc is toch een brommer en vanaf een 1000 beginnen de echte motoren toch? 8) :+
1144cc :P

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Daarom heb ik 4 emmertjes, mag dus ook 103dB maken ;) Akrapovic einddemper erop, klinkt het ook nog goed :Y

Maar ff serieus: met DB killer erin is ie best netjes bij het stoplicht, wordt pas luidruchtig boven de 5000 rpm. Echt stil zal een literbike niet snel zijn, behalve de EURO5 exemplaren met catalysator, tussendemper en einddemper.

De Harleys etc die alles doen trillen bij stationair of iets erboven heb ik ook nooit begrepen. Afgelopen herfst eens een stuk achter zo'n dude door de file heen gereden, ik dacht dat ik n lekke band had ofzo, zo hard trilde ik op mijn Fazer mee. Afgezaagde open pijpen op een grote Vtwin :N en dan ook zo'n kentekenhouder aan de zijkant, waar een piepklein rood lampje opzit wat ietsjes feller wordt als ie de rem hanteert. Bijzonder aso idd.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Derby
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:11:
[...]

Toch zit daar wel wat logica in. Het is inderdaad wel raar dat de ene fiets meer mag doen dan de andere. Maar aan de andere kant kan je een 300cc veel stiller krijgen dan een 1000cc, dat is gewoon een feit. Ik kan mij dan wel voorstellen dat je van de 10 motoren die er rond rijden, je er het liefst zoveel mogelijk zo stil mogelijk hebt, als zeg de helft onder de 700cc is. Dat een 500cc 4 cilinder net zoveel geluid maakt als een 1000cc 2 cilinder is dan ook wel weer onzin.
Een kleine cilinderinhoud zal toeren moeten draaien om vermogen te ontwikkelen. Toeren betekend een hoge frequentie en hoge frequenties zijn makkelijker te dempen. Helemaal mee eens. Alleen hoge frequenties rijken niet ver. Dempen snel uit. Dus wat is het probleem? En waarom kan HD niet verplicht worden een motor te maken die maar 85db uitstoot? Dan doen ze wat extra moeite. In auto's en vrachtwagens lukt het ook. En die Harleys zijn toch al slagschepen, dus ruimte zat voor wat dempings materiaal.

Speelt ook mee dat ik met mijn 690 cc motor aangehouden voor lawaai en dat er dan zo'n leer nicht voorbij komt en dat oom agent niet eens omkijkt. :?

• Mawlana
noes schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:14:
[...]

Daarom heb ik 4 emmertjes, mag dus ook 103dB maken ;) Akrapovic einddemper erop, klinkt het ook nog goed :Y
Even puur uit oprechte nieuwsgierigheid: waarom zijn motorrijders bereid om geld te betalen voor andermans genot? Met gehoorbescherming, helm en rijwind hoor je dat mooie geluid niet, of wel? Moet wel even erbij vermelden dat ik een enorm gehoorverlies heb. :P

• PilatuS
  • Niet online
sylvesterrr schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:19:
[...]
Met gehoorbescherming, helm en rijwind hoor je dat mooie geluid niet, of wel?
Wel dus :P
Derby schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:19:
[...]
En waarom kan HD niet verplicht worden een motor te maken die maar 85db uitstoot?
Dan moet je de boel toch wel flink gaan knijpen. Heb hier 1145cc en er hangt een box onder de motor van 10kg voor de cat en demping. Een vervangende uitlaat zit op iets van 3kg. Meer dan 1000cc op 85dB krijgen is de boel enorm knijpen.

[ Voor 51% gewijzigd door PilatuS op 13-03-2018 23:23 ]

• tdw

tdw

Amai seg!

[...]

gehoorbescherming, helm en rijwind hoor je dat mooie geluid niet, of wel?
Ligt eraan hoe hard er gereden wordt en in welke versnelling. Tot een kilometertje of 60 per uur heb ik er wel last van. Ik heb dan ook niet echt een stille helm dus daardoor vergaat het geluid snel, maar heb ook maximale demping in m'n otoplastieken.

[ Voor 17% gewijzigd door tdw op 13-03-2018 23:21 ]

~ James May

• Derby
  • Niet online
[...]

Even puur uit oprechte nieuwsgierigheid: waarom zijn motorrijders bereid om geld te betalen voor andermans genot? Met gehoorbescherming, helm en rijwind hoor je dat mooie geluid niet, of wel? Moet wel even erbij vermelden dat ik een enorm gehoorverlies heb. :P
Ik doe het om zuinig te rijden. Na het vervangen van de standaard demper is het brandstof verbruik gedaald. (is echt waar) En als ik tijdens het rijden de uitlaat begin te horen weet ik dat het geld gaat kosten (verbruik omhoog). Dus ik heb betaald om zuinig te kunnen rijden. Dat andere ook genieten is bijvangst :*)
PilatuS schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:21:

Dan moet je de boel toch wel flink gaan knijpen. Heb hier 1145cc en er hangt een box onder de motor van 10kg voor de cat en demping. Een vervangende uitlaat zit op iets van 3kg. Meer dan 1000cc op 85dB krijgen is de boel enorm knijpen.
Dat klopt. Kleppen in de uitlaat helpt al een heleboel, en wordt door veel fabrikanten al gebruikt. Is bij lage belasting stil, bij flink aan de hendel hangen gaat het meer lawaai maken. HD's maken nu bij elke belasting en toerental lawaai. En de klant betaald...Nu snap ik ook dat het geluid bij HD een deel van de beleving is en een aanzienlijk deel doet in de reden tot aankoop. Dus voor HD zou het serieus nadelig zijn als de regels aangepast worden.

[ Voor 37% gewijzigd door Derby op 13-03-2018 23:30 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Ik vind m er vooral mooi uitzien :) een S1000RR klinkt standaard al niet verkeerd, maar zoals bij veel motoren is de standaard uitlaat niet zo mooi.

Voorbeeldje is de Z1000 die hierboven ergens op de foto staat. Mooie fiets maar rare uitlaat (vind ik). Die zou er erg van opknappen als er een carbon hexagonal Akra voor in de plaats komt.

Het uitlaat geluid wordt verder iets lager, klinkt wel mooier vind ik. Beter dan scheller of snerpend. Maar mag ook niet gaan dronen, dat het zo lijkt te galmen in je hoofd ;)

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:29
noes schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:14:
[...]

Maar ff serieus: met DB killer erin is ie best netjes bij het stoplicht, wordt pas luidruchtig boven de 5000 rpm. Echt stil zal een literbike niet snel zijn, behalve de EURO5 exemplaren met catalysator, tussendemper en einddemper.

De Harleys etc die alles doen trillen bij stationair of iets erboven heb ik ook nooit begrepen. Afgelopen herfst eens een stuk achter zo'n dude door de file heen gereden, ik dacht dat ik n lekke band had ofzo, zo hard trilde ik op mijn Fazer mee. Afgezaagde open pijpen op een grote Vtwin :N en dan ook zo'n kentekenhouder aan de zijkant, waar een piepklein rood lampje opzit wat ietsjes feller wordt als ie de rem hanteert. Bijzonder aso idd.
Heerlijk vind ik dat. Als zo'n brommer langs rijdt en je voelt de trillingen in je voeten, krijg ik spontaan en lach op m'n gezicht.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

gebruikershaes schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:58:
[...]

Heerlijk vind ik dat. Als zo'n brommer langs rijdt en je voelt de trillingen in je voeten, krijg ik spontaan en lach op m'n gezicht.
Jij (en ik, samen met waarschijnlijk vele anderen hier) misschien wel maar er zijn meer mensen in Nederland welke er helaas niet altijd van gecharmeerd zijn en waar "we" als motorrijders gewoon rekening mee dienen te houden.

Hoe meer en vaker mensen zich niet aan de huidige regelgeving kunnen of willen houden des te strenger de regelgeving gaat worden doordat de "goe-gemeente" van mening is / blijft dat de huidige regelgeving te kort schiet....

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

Het is een beeje een mythe dat motoren met grote inhoud niet stil kunnen zijn. Er zijn genoeg voorbeelden van motoren die en 1000+ cc's hebben en stil zijn. Op het circuit gelden strengere geluidsregels dan op de openbare weg. De jongen die vorig jaar Nederlands kampioen is geworden in de 1000cc klasse reed op een motor die vanaf de zijlijn hoorbaar (subjectief) stiller was dan de rest. En zeker stiller dan 95% van de motoren die op de openbare weg rijden. Van horen zeggen heeft dat ding "minimaal 235pk" wat ik ook direct geloof gezien de manier waarop hij accelereerde. Heb van dichtbij een kijkje kunnen nemen en er zit gewoon een volledig systeem op maar ze hebben dat wel open gezaagd om "iets" te doen gezien de lasnaden die zeker niet door de fabriek erin zijn gezet.

Dus veel vermogen, stil en 1000cc zijn best mogelijk maar ik denk eerlijk gezegd niet dat er heel veel mensen op zitten te wachten.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:11

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb die herrie nooit gesnapt. Allemaal dempers erop zonder db killers en vervolgens met oordoppen gaan rijden. Daarnaast is het bloed irritant voor de medemens. En als ze dan naar duitsland gaan kunnen ze die db killer er wel opeens inzetten.

Alsof je harder gaat van die herrie. Wat een onzin. Voor mij mag de wet aangepst worden. Max 94Decibel voor iedereen. Bam. Geen gezeik meer.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:33:
[...]

Welke tip? Dat als je heel hard rijdt je niet gezien wordt?

Been there, done that..... (Got No T-Shirt :( ) Je wordt helaas wél gezien, ooit.
De volgende keer op een rode motor proberen. Die gaan sneller!
Tylen schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 07:54:
Ik heb die herrie nooit gesnapt. Allemaal dempers erop zonder db killers en vervolgens met oordoppen gaan rijden. Daarnaast is het bloed irritant voor de medemens. En als ze dan naar duitsland gaan kunnen ze die db killer er wel opeens inzetten.

Alsof je harder gaat van die herrie. Wat een onzin. Voor mij mag de wet aangepst worden. Max 94Decibel voor iedereen. Bam. Geen gezeik meer.
Eens. Ik vind motoren prachtig en het geluid telt zeker mee... maar dat hoeft echt niet zo asociaal hard. Dat doet gewoon pijn aan m'n oren, nergens voor nodig. Als je geen plezier kan hebben zonder oorverdovende herrie..... doet me denken aan de Harley aflevering van South Park...

[ Voor 53% gewijzigd door SmurfLink op 14-03-2018 08:29 ]

I have stability. The ability to stab.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:15

Eens. Toen ik mijn motor kocht zat er een open demper op. Ik vond het een mooi geluid, maar gewoon asociaal hard waar ik me voor schaamde maar helaas was er geen dB killer voor beschikbaar. Toen de motor toch voor een beurt moest heb ik de dealer maar gelijk een andere demper laten monteren. Hij had de killer er voor me uitgehaald, maar die heb ik gelijk terug gedaan. Deze demper vind ik vooral mooier qua uiterlijk en klank dan de standaard demper, meer volume hoeft voor mij echt niet.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gebruikershaes schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:58:
[...]

Bij die motor die ik beschreef voel je de trillingen niet in je voeten, maar rammelen je kaken op elkaar. Niet heel relax ;)

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:28
xos schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 07:47:
Dus veel vermogen, stil en 1000cc zijn best mogelijk maar ik denk eerlijk gezegd niet dat er heel veel mensen op zitten te wachten.
Kijk, en dáár zit het 'm in. "Het moet erbij voor de beleving, je moet het voelen, enzovoort". Nee, wat ze bedoelen is dat anderen het moeten voelen. Ik snap dat dus niet. Ik wil zelf genieten van mijn hobby, en dat aan niemand anders opdringen, want dat verpest het voor mijzelf straks ook.

Op de motorbeurs was het geluid ook het meest gehoorde commentaar bij de elektrische motoren. Er was toen ik daar was maar één man naast mij die nog niet overtuigd was vanwege de actieradius. De rest keurde het per definitie af vanwege het geluid.
Als elektrisch rijden straks de enige manier is om de leuke wegen in de leuke stuurgebieden te mogen rijden, dan laat mij maar elektrisch rijden! maar dan wel met een fatsoenlijke actieradius ;)
Ik heb die herrie nooit gesnapt. Allemaal dempers erop zonder db killers en cervolgens met oordoppen gaan rijden. Daar aast is het bloed irritant voor de medemens. En als ze dan naar duitsland gaan kunnen ze die db killer er wel opeens inzetten.

Alsof je harder gaat van die herrie. Wat een onzin. Voor mij mag de wet aangepst worden. Max 94Decibel voor iedereen. Bam. Een gezeik meer.
Nou ja, dit dus.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 14:24
Fuelke schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:30:

Hi hi, ik voel me stiekum aangesproken. >:)

Ik heb open uitlaten op mijn Harley.

Gelukkig zijn die electronisch te dempen met een drukknopje op het stuur. Dat is fijn voor snelweg rijden zodat je niet gek wordt van het sonore gebulder.

Maar bij langzaam rijden door dorpjes en over dijkjes gaan de pijpen natuurlijk helemaal open!
Klinkt heerlijk :9~ en men moet natuurlijk wel (om)kijken als je aan komt rollen O+

Overigens krijg ik op mijn Harley of op mijn oldskool-suzuki-dragracer veel meer positieve opmerkingen van mede-weggebruikers dan ik vroeger kreeg toen ik op racemotoren reed (uiteraard ook allemaal met open pijpen en zonder katalysator!).

Die race-monsters vind men maar asociaal. Zelfs als je geen wheelies maakt. De Harley kan regelmatig rekenen op een duimpje of zelfs een oud mannetje met rollator die zegt "zo eentje had ik er vroeger ook jonguh!".

Overigens rijden al mijn motor-maatjes ook met open pijpen rond. Zelfs mijn vader. Al heeft een van mijn motor-maatjes laatst de DB-killers in zijn ZARD demper geschoven omdat hij gek werd van de herrie :F
[...]

Even puur uit oprechte nieuwsgierigheid: waarom zijn motorrijders bereid om geld te betalen voor andermans genot?
Omdat wij hele sociale dieren zijn! Dat DOEN we gewoon voor andere mensen! Als er een klein jongetje langs de kant van de straat een "geef gas" beweging maakt trek ik hem ook altijd even in de toerenbegrenzer, waarna de kleine jongen snel zijn vingertjes in zijn oortjes steek! O+

Stiekum zijn we zelf ook kleine jongetjes :D Of teminste ik dan :>

Je mag in Nederland ook helemaal niets meer. Houtkachel opstoken, sigaretje opsteken, beetje fatsoenlijk motorrijden, 's avonds in de achtertuin lekker lullen met maten.. Iedereen stoort zich overal aan in dit land.

Maak je toch niet zo druk over die open uitlaat. Die is over 10 seconde al weer de straat uit! Ga lekker motorrijden ofzo!

[ Voor 21% gewijzigd door FragDaddy op 14-03-2018 08:47 ]

Have a wheelie good weekend!

• A13X

A13X

Dude

Eens, in die SC Project Conic zit met db killer een mooi diep geluid, en die db killer blijft er mooi in zitten. Voel mij niet eens prettig/nogal aso zonder dat ding erin, terwijl die 2 waarvan ik de motor kocht de broek al vol spoten bij de gedachte dat hij eruit was.

Awesome

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-12 08:54

Ktenolix

Pijlsnel

Joopieboy schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:04:
[...]

Met grote bouten ook hoor, als je die over moment trekt dan wens ik je veel plezier met de boel loskrijgen na zoveel kilometers. ;) Voor de dagelijkse sleutelaars kun je het misschien op gevoel doen, maar als je het niet vaak/regelmatig doet dan kom je vaak niet eens in de buurt van. :P
Ik ben dus geen dagelijkse sleutelaar :+ Ik wil wel meer zelf gaan doen, dus ook dit. Gelukkig heeft een maat van mij zo'n momentsleutel, dus komend weekend maar eens kettinkje spannen. :)

Overigens lijkt het mij ook wel verstandig om een keer olie te vervangen. Laatste keer was bij aankoop. Zou ik dan direct het filter meenemen? Welke olie is goed voor de motor? (leek-alert)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• FragDaddy
Ktenolix schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:41:
[...]

Ik ben dus geen dagelijkse sleutelaar :+ Ik wil wel meer zelf gaan doen, dus ook dit. Gelukkig heeft een maat van mij zo'n momentsleutel, dus komend weekend maar eens kettinkje spannen. :)
Een momentsleutel om een ketting te spannen? Heb je die moer gezien waarmee je achteras vast zit? Die draai je echt niet stuk met je rateltje. Gewoon draaien tot 'ie goed vast zit. Het is geen aluminium m4 boutje! Het juiste moment opzoeken kost meer tijd dan die hele ketting spannen :)

(ik gebruik voor heel veel dingen een momentsleutel, maar voor een achteras moer?)

Maargoed als je ECHT helemaal geen gevoel hebt, een lompe boer bent en met voet op de ratel wilt gaan stampen om die moer nog NET even wat vaster aan te trekken.. Ja, dan moet je toch maar een momentsleutel gebruiken.
Overigens lijkt het mij ook wel verstandig om een keer olie te vervangen. Laatste keer was bij aankoop. Zou ik dan direct het filter meenemen? Welke olie is goed voor de motor? (leek-alert)
Altijd het filter vervangen als je olie ververst. Welke olie is goed? Het soort dat in je instructie boekjes staat! Zal wel 10W40 half-syntheet zijn. En het merk naar eigen voorkeur of wat de lokale motorzaak toevallig heeft staan.

Let wel op dat je er olie in gooit die voor motorfietsen is gemaakt en niet voor auto's. Dit omdat de koppeling (die bij de meeste motoren, in tegenstelling tot auto's, ook in de olie draait) anders gaat doorslippen.

Oh en over momentsleutel en vastdraaien gesproken: Het nieuwe filter gewoon met de hand stevig vastdraaien. Dus niet zo'n filtersleutel erop zetten en flink AANDRAAIEN!!!! want dan krijg je hem nooit meer los :X Die filtersleutel is om hem LOS te draaien, niet om hem weer vast te zetten. Oh, en de olie-aftapplug ook niet STRAK vastdraaien, want dan draai je het schroefdraad in het carter dol. Dus als je al ergens een momentsleutel op wilt zetten, doe dan de olie-aftapplug!

Oh en als laatste: Aftapplug en nieuw filter monteren voordat je er nieuwe olie in flikkert!

Ja, de meeste van ons ervaren sleutelaars hebben bovenstaande fouten gemaakt en ja we konden er toen niet om lachen!

[ Voor 44% gewijzigd door FragDaddy op 14-03-2018 08:57 ]

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-12 14:18
Raym09 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:40:
[...]

Eens, in die SC Project Conic zit met db killer een mooi diep geluid, en die db killer blijft er mooi in zitten. Voel mij niet eens prettig/nogal aso zonder dat ding erin, terwijl die 2 waarvan ik de motor kocht de broek al vol spoten bij de gedachte dat hij eruit was.
Ach, zoveel mensen, zoveel wensen/meningen. Ik heb ook de SC Project Conic...

Afbeeldingslocatie: https://www.motovationusa.com/images/product/street_triple_conic_opaco_1_1.jpeg

...op mijn Street Triple zitten... zonder db-killer. Ik ben geen aso, woon in een nette buurt en heb een goede/nette baan. Toch is voor mij het geluid erg belangrijk. Het voegt iets toe aan de beleving. Ik krijg af en toe echt kippenvel van het geluid, zeker op een driecilinder.

Neemt niet weg dat ik wel rekening houd met het geproduceerde geluid: Ik rijd (bijna) stationair weg in de ochtend, schakel snel op als ik in een woonwijk rijd, ga niet vol-gas langs huizen rijden, enz. Maar... op stukken waar het wel kan (snelweg, buiten de bebouwde kom, enz) doe ik dat af en toe wel. Echt genieten van het mooie, diepe, ploppende geluid.

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

FragDaddy schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:43:
[...]

Een momentsleutel om een ketting te spannen? Heb je die moer gezien waarmee je achteras vast zit? Die draai je echt niet stuk met je rateltje. Gewoon draaien tot 'ie goed vast zit. Het is geen aluminium m4 boutje! Het juiste moment opzoeken kost meer tijd dan die hele ketting spannen :)

(ik gebruik voor heel veel dingen een momentsleutel, maar voor een achteras moer?)

Maargoed als je ECHT helemaal geen gevoel hebt, een lompe boer bent en met voet op de ratel wilt gaan stampen om die moer nog NET even wat vaster aan te trekken.. Ja, dan moet je toch maar een momentsleutel gebruiken.
Tja, het handboek vermeld dat er een momentsleutel nodig is. Meer dan dat weet ik niet, geen ervaring mee. :)
FragDaddy schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:43:
Altijd het filter vervangen als je olie ververst. Welke olie is goed? Het soort dat in je instructie boekjes staat! Zal wel 10W40 half-syntheet zijn. En het merk naar eigen voorkeur of wat de lokale motorzaak toevallig heeft staan.

Let wel op dat je er olie in gooit die voor motorfietsen is gemaakt en niet voor auto's. Dit omdat de koppeling (die bij de meeste motoren, in tegenstelling tot auto's, ook in de olie draait) anders gaat doorslippen.
Thanks voor de tip. Wat betreft het filter kwam ik deze tegen. Is dat wat?

• FragDaddy
Ktenolix schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:58:
K&N maakt mooie luchtfilters. Maar voor oliefilters maakt het merk echt niet uit. Deze K&N filtert de olie echt niet beter dan welk willekeurig passend oliefilter ook. Teminste naar mijn mening. Dus pak gewoon de goedkoopste. Of koop hem bij dezelfde tent als waar je de olie koopt. Als dat een fysieke motorzaak is bel je ze gewoon even "Ey, ik wil even de olie verversen van mijn Bandit 650. Heb je een filtertje en olie voor me liggen? Ok, kom ik er zo even om!"

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ktenolix schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:58:
[...]

Tja, het handboek vermeld dat er een momentsleutel nodig is. Meer dan dat weet ik niet, geen ervaring mee. :)

[...]

Ja, dat filter is fijn, want er zit een 'moer' op waar je je normale sleutels op kan zetten. Je zal bij het loshalen van je huidige filter wel merken dat het filter best vast kan zitten en je er met normaal gereedschap geen grip op krijgt (tip: waterpomptang helemaal open en het filter knijp je wel stuk, dan is ie plat genoeg om grip op te zetten). Met zo'n nep moer op de bovenkant heb je dit probleem niet zo: dopje en rateltje. Ook fijn als het filter op een wat lastig bereikbare plek zit. Op dit detail na is het een filter net als alle andere oliefilters, het maakt allemaal niet zo uit, als het maar binnen de specs valt van jouw motor.
Anteros schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:55:
[...]

[afbeelding]

...op mijn Street Triple zitten... zonder db-killer. Ik ben geen aso, woon in een nette buurt en heb een goede/nette baan. Toch is voor mij het geluid erg belangrijk. Het voegt iets toe aan de beleving. Ik krijg af en toe echt kippenvel van het geluid, zeker op een driecilinder.

Neemt niet weg dat ik wel rekening houd met het geproduceerde geluid: Ik rijd (bijna) stationair weg in de ochtend, schakel snel op als ik in een woonwijk rijd, ga niet vol-gas langs huizen rijden, enz. Maar... op stukken waar het wel kan (snelweg, buiten de bebouwde kom, enz) doe ik dat af en toe wel. Echt genieten van het mooie, diepe, ploppende geluid.
Maar die van jou is stationair waarschijnlijk wel stiller dan de gemiddelde V-twin met open pijpen? Verder, prima zo te handelen. Doe ik ook op mn S1000RR, die is (wel met killer) ook niet stil.

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12 10:39
Zo na lang wikken en wegen om mijn VFR 750F om te ruilen voor een andere motor, naked of toch iets anders. Besloten om voor een V-strom 650 te gaan uit 2005.
A.s. zaterdag ga ik hem bekijken.

V-Strom 650

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Rijders die met hun open pijpen rondrijden bezorgen motorrijders een slechte naam.
Zeker met hun opmerkingen als iedereen klaagt hier of anderen passen zich maar aan. Als een groep mensen zich moet aanpassen aan een individu hebben ze daar een mooi woord voor. Egoïstisch. Als je geen rekening wilt houden met anderen moet je de koffers pakken en niet in een dicht bewoond land als Nederland gaan zitten.
Probeer eens een beetje inlevingsvermogen op te brengen. Hoe ga jij het vinden als er iedere ochtend om half zes iemand met open pijpen door je straat komt dreunen? Of als jezelf geen fatsoenlijk gesprek meer kan voeren als je buiten zit door het non stop gebrul van motoren die over de dijk rijden? Vindt je het dan ook nog zo mooi?
Het is helaas een kleine groep ( vaak zondagsrijders ) die het weer voor iedereen verkloot. Om de een of andere zie ik de brulpijpers niet als het winter is of slecht weer :?

Ik voel mijzelf zeker niet roomser dan de paus en heb in het verleden ook met zo'n herrie pijp rond gereden. Eigenlijk zonder te beseffen dat er ook mensen zijn die gediend zijn van het geluid wat mij zo prachtig in de oren klinkt. Na wat goede gesprekken tot inzicht gekomen dat het niet door iedereen gewaardeerd wordt. En ik moet zeggen nadat ik de open pijp weer vervangen heb door het origineel ik het zeker geen gemis vindt. Het is zeker een stuk prettiger voor mijn eigen gehoor. Ik kom weer zonder een piep in het oor van de motor af.

Just my 2ct :)

• A13X

A13X

Dude

Anteros schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:55:
[...]

...op mijn Street Triple zitten... zonder db-killer. Ik ben geen aso,
Zeg toch dat ik mij anders aso voel? Niet dat jij het zonder DB killer zou zijn? Daarbij maak je een vergelijk dat niet zo recht toe recht aan is als je wilt doen voorkomen.

Street triple > 675cc vs FZ1 > 1000cc

Mijn motor mag standaard al 94dB(A) maken bij 4750toeren, dat kan bij die van jou best een aantal dB lager uitkomen door zijn kleinere inhoud. Ik kan het max. dB(A) van de street triple jammer genoeg niet terug vinden, maar het kan maar zo zijn dat jouw street triple zonder dB killer evenveel geluid maakt als de mijne met dB killer.

Awesome

• Leviathius
@noes en @Ktenolix Die K&n filters werden mij door Bolski juist afgeraden omdat er schijnbaar de kans bestaat dat je door aan die bout te draaien je filter scheurtjes krijgt. En dat is niet echt prettig bij een oliefilter. Zij raadden mij aan om gewoon de HiFlo te kopen.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Leviathius schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:25:
@noes en @Ktenolix Die K&n filters werden mij door Bolski juist afgeraden omdat er schijnbaar de kans bestaat dat je door aan die bout te draaien je filter scheurtjes krijgt. En dat is niet echt prettig bij een oliefilter. Zij raadden mij aan om gewoon de HiFlo te kopen.
Je hebt m alleen nodig om hem los te draaien! Vastzetten doe je handvast, dus daar heb je geen sleutel voor nodig (tenzij echt onmogelijke plek). Denk ook wel dat je flink moet draaien wil je m laten scheuren (in de buitenwand bedoel je toch?)

• Leviathius
Even het mailtje erbij gezocht, voordat ik verkeerde uitspraken ga doen of dingen onduidelijk worden:

Ik kreeg dus onverwacht een HiFlo, dus vroeg om uitleg. Dit was de reactie
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-12 14:18
Raym09 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:25:
[...]

Zeg toch dat ik mij anders aso voel? Niet dat jij het zonder DB killer zou zijn? Daarbij maak je een vergelijk dat niet zo recht toe recht aan is als je wilt doen voorkomen.

Street triple > 675cc vs FZ1 > 1000cc

Mijn motor mag standaard al 94dB(A) maken bij 4750toeren, dat kan bij die van jou best een aantal dB lager uitkomen door zijn kleinere inhoud. Ik kan het max. dB(A) van de street triple jammer genoeg niet terug vinden, maar het kan maar zo zijn dat jouw street triple zonder dB killer evenveel geluid maakt als de mijne met dB killer.
Ik wil het zo niet doen voorkomen - heb niet eens naar de inhoud of type motoren gekeken. Ik heb het ook zo niet bedoeld. Ik wilde alleen maar (in het algemeen) aangeven dat voor sommige mensen het geluid belangrijk is. Een 'stille' motor vind ik bv niet leuk om te rijden. Hij mag van mij meer dan lekker roffelen.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12 14:02

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ook uitlaten hebben onderhoud nodig, als jij er verse dempingswol in hebt is die ook netjes stil. Agree ~100db is hard zat.

Asus Zenbook i7 256gb

• A13X

A13X

Dude

Anteros schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:40:
[...]

Ik wil het zo niet doen voorkomen - heb niet eens naar de inhoud of type motoren gekeken. Ik heb het ook zo niet bedoeld. Ik wilde alleen maar (in het algemeen) aangeven dat voor sommige mensen het geluid belangrijk is. Een 'stille' motor vind ik bv niet leuk om te rijden. Hij mag van mij meer dan lekker roffelen.
Die van mij is met dB killer alles behalve stil ;) op de snelweg met muziek op, oordoppen in en met een luidruchtige helm op een naked hoor ik hem nog >:)

Awesome

• FragDaddy
wilco1985 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:24:
Probeer eens een beetje inlevingsvermogen op te brengen. Hoe ga jij het vinden als er iedere ochtend om half zes iemand met open pijpen door je straat komt dreunen?
Ik ben een zondagsrijder. Ik rijdt niet om half zes in de ochtend.
Of als jezelf geen fatsoenlijk gesprek meer kan voeren als je buiten zit door het non stop gebrul van motoren die over de dijk rijden? Vindt je het dan ook nog zo mooi?
Prachtig! Helaas moet ik altijd helemaal naar het circuit rijden als ik wil genieten van dat geluid. Die mensen onder aan de dijk krijgen dat gewoon gratis. Die moeten geld vragen en bier gaan verkopen. Zit hun terras binnen een half uurtje vol met motorrijders die naar andere motorrijders kijken en luisteren.
Het is helaas een kleine groep ( vaak zondagsrijders ) die het weer voor iedereen verkloot. Om de een of andere zie ik de brulpijpers niet als het winter is of slecht weer :?
Geloof me. Het is niet zo'n kleine groep! En natuurlijk hoor je ons niet brullen in de winter of met slecht weer. Wie gaat dan motor rijden.. motorrijden is hobby! Als het prutweer is pak ik lekker de auto. Lekker onderuit gezakt met de stoelverwarming op standje 'frituur'.
Na wat goede gesprekken tot inzicht gekomen dat het niet door iedereen gewaardeerd wordt.
Ik heb heel veel goede gesprekken, maar die gaan gek genoeg nooit over het stiller maken van motoren.
Het is zeker een stuk prettiger voor mijn eigen gehoor. Ik kom weer zonder een piep in het oor van de motor af.
Gebruik dan ook oordoppen! Ik kan het belang van oordoppen niet genoeg onderstrepen!
Het windgeruis boven de 80km/h is slechter voor je oren dan welke uitlaat dan ook. B)

• Ktenolix

Ktenolix

Pijlsnel

Leviathius schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:33:
Even het mailtje erbij gezocht, voordat ik verkeerde uitspraken ga doen of dingen onduidelijk worden:

***members only***
Hmm, okee. Ik kan bij motoport hier in de buurt wel een HiFlo filter krijgen voor m'n motor. Maar als ik het goed begrijp heb ik hiervoor wel een aparte sleutel voor nodig?

[ Voor 6% gewijzigd door Ktenolix op 14-03-2018 09:44 ]

• FragDaddy
Ktenolix schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:43:
[...]

Hmm, okee. Ik kan bij motoport hier in de buurt wel een HiFlo filter krijgen voor m'n motor. Maar als ik het goed begrijp heb ik hiervoor wel een aparte sleutel voor nodig?
Voor het vastdraaien heb je geen sleutel nodig. Voor het losdraaien soms wel. Afhankelijk van hoe erg het filter is vastgedraaid door de vorige eigenaar.

Je hebt doppen die op maat gemaakt zijn voor een bepaalde maat oliefilter. Dat is de mooiste manier.

Afbeeldingslocatie: https://www.motoport.nl/WebRoot/Store/Shops/Motoport/4BA0/1913/EEC1/3036/2546/515D/3D59/7294/702420.jpg

Maar, als je er bij kunt voldoen een universele tang meestal ook.

Afbeeldingslocatie: http://www.hebbestools.nl/images/source/1050_oliefiltertang.jpg

of

Afbeeldingslocatie: http://www.tomacarparts.nl/media/catalog/product/sku/42.74152.jpg

En als je echt geen goed gereedschap hebt liggen ram je een ouwe schroevendraaier door het ouwe oliefilter heen en gebruik je die als hefboom om hem los te draaien.

[ Voor 18% gewijzigd door FragDaddy op 14-03-2018 09:52 ]

• lolgast
Het loshalen van een filter vergt vaak nogal wat kracht, dus daar is speciaal gereedschap voor. Ga niet zoals je wel eens ergens leest een schroevendraaier door je filter rammen om het op die manier op te lossen. Met wat pech vernaggel je je blok en zo'n sleutel als hierboven kost je €5

• FragDaddy
lolgast schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:47:
Ga niet zoals je wel eens ergens leest een schroevendraaier door je filter rammen om het op die manier op te lossen. Met wat pech vernaggel je je blok.
Je moet de schroevendraaier ook door het filter rammen. Niet door je blok! :D

Als beunoplossing werkt dit vaak prima hoor :X En ik heb zo wel oliefilters verwijderd die zo vast zaten dat zelfs de officiële dop doorslipte. Maar dan had de vorige eigenaar waarschijnlijk diezelfde dop + een wringijzer van een meter gebruikt om het oliefilter vast te zetten ("want stel je voor dat ie los trilt onder het rijden!"). : :F

Maar laten we het niet moeilijker maken dan het is. Het is maar een oliewissel. Als je een beetje rustig aan doet, logisch nadenkt en niet alles ramvast aandraait kun je daar niet zo heel veel aan verprutsen. Bij de motorzaak doen ze dit in 10 minuten. Ktenolix doet het vast lekker rustig in een uur en dat komt echt goed!

[ Voor 46% gewijzigd door FragDaddy op 14-03-2018 09:57 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Leviathius schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:33:

***members only***
Terugroepactie, dus één serie met problemen ;)
lolgast schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:47:
Het loshalen van een filter vergt vaak nogal wat kracht, dus daar is speciaal gereedschap voor. Ga niet zoals je wel eens ergens leest een schroevendraaier door je filter rammen om het op die manier op te lossen. Met wat pech vernaggel je je blok en zo'n sleutel als hierboven kost je €5
En met zo'n K&N filtertje heb je dat speciale tooltje niet nodig.

• lolgast
Nee dat klopt, maar er zit nu ook al een filter op denk ik :+

• FragDaddy
lolgast schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:57:
Nee dat klopt, maar er zit nu ook al een filter op denk ik :+
Dat!

Enne het is een oliefilter. Het is geen hersenchirurgie. Ik kan me best voorstellen dat wanneer je monteur bent in een motorzaak en 20x per dag een oliefilter los schroeft, dat je de passende doppen wilt hebben. Want dat scheelt tijd en je wilt toch op tijd naar huis!?

Maar als je een hobbyist bent en je doet dit 1x per jaar.. Zo'n passende dop is veel te veel luxe joh!

• Mawlana
FragDaddy schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:46:
[...]

En als je echt geen goed gereedschap hebt liggen ram je een ouwe schroevendraaier door het ouwe oliefilter heen en gebruik je die als hefboom om hem los te draaien.
Eén keer geprobeerd, NOOIT meer. Ik denk dat sommigen mijn enorme klusblunder zich nog kunnen herinneren. :F _O-

• FragDaddy
sylvesterrr schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:00:
[...]

Eén keer geprobeerd, NOOIT meer. Ik denk dat sommigen mijn enorme klusblunder zich nog kunnen herinneren. :F _O-
Nou wordt ik nieuwschierig :D

• wilco1985
FragDaddy schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:43:
Ik heb heel veel goede gesprekken, maar die gaan gek genoeg nooit over het stiller maken van motoren.
De afkeurende blikken die ik regelmatig zie op terrassen en in de stad zeggen genoeg. De rest van het verhaal valt bij mij onder inlevingsvermogen.

Overigens kan ik echt wel genieten van het geluid van verbrandingsmotoren. Ik ga regelmatig naar een tractorpull voor het geluid. Er is niets mooier dan het geluid van een motor te voelen. Maar wel op plaatsen waar een ander er geen last van heeft. Niet iedereen deelt dezelfde passie.

Om te voorkomen dat je oliefilter te vast gaat zitten en beter afsluit is het aan te raden om er een smeertje olie op te doen voordat je hem erop schroeft.
Daarna niet te strak erop schroeven. Zelf doe ik altijd hand vast en dan nog een paar graden extra.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

sylvesterrr schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:00:
[...]

nee, vertel?

Ik ben wel zo iemand geweest die voor 1 keer een oliefilterdop heeft gehaald om de originele oliefilter er af te halen. Daarna een K&N er op gezet dus geen last meer van.

Nu is de motor van mijn huisgenoot aan de beurt. Ik hoop dat mijn oliefilterdop er op past want die schroevendraaiertechniek ga ik écht niet proberen

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
Dat is toch gewoon een schroevendraaier door het filter rammen en dan gebruiken als hefboom toch?
Mits je er een oliepan onder plaatst zie ik niet zo snel in wat daar fout mee kan gaan.

• wilco1985
darkkingll schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:08:
Dat is toch gewoon een schroevendraaier door het filter rammen en dan gebruiken als hefboom toch?
Mits je er een oliepan onder plaatst zie ik niet zo snel in wat daar fout mee kan gaan.
Mwah een filter is niet heel sterk dus als je pech hebt dan scheurt je hele filter aan vellen en blijft het schroef randje netjes achter >:) Maar als noodoplossing kan het wel maar best practice is anders 8)

• FragDaddy
wilco1985 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:03:
De afkeurende blikken die ik regelmatig zie op terrassen en in de stad zeggen genoeg. De rest van het verhaal valt bij mij onder inlevingsvermogen.
Sommige mensen werpen al afkeurende blikken als je uberhaupt op een motor aan komt rijden. Of zijn het afgunstige blikken? Die kan ik niet altijd goed onderscheiden :o

Daarnaast is het ontzettend moeilijk om iedereen te vriend en tevreden te houden. Als je aan de wensen van iedereen moet voldoen (ook de wensen van volslagen onbekenden die je toevallig op het terras of in de stad zien rijden) heb je zelf geen leven meer!

Je moet je niet zo druk maken om wat onbekenden en andere mensen die niet belangrijk zijn in je leven over je denken. Dan wordt je leven een stuk makkelijker en leuker.

Want ook al kom je op een standaard piaggio MP3 aanrijden met volledig textiel pak en zuurstok helm. Dan nog zullen er mensen zijn die denken "daar heb je weer zo'n asociale/gevaarlijke motorrijder!!!!". En wil je DIE mensen nou echt te vriend houden? Zijn dat de mensen waar je lekker een biertje mee wilt drinken en gezellig mee wilt ouwehoeren? Nee toch? Dat zijn de zuurstokken van deze wereld! Daar kun je toch niets mee!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-12 22:37
FragDaddy schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:43:
[...]
Ik ben een zondagsrijder. Ik rijdt niet om half zes in de ochtend.
[...]
Prachtig! Helaas moet ik altijd helemaal naar het circuit rijden als ik wil genieten van dat geluid. Die mensen onder aan de dijk krijgen dat gewoon gratis. Die moeten geld vragen en bier gaan verkopen. Zit hun terras binnen een half uurtje vol met motorrijders die naar andere motorrijders kijken en luisteren.
[...]
Geloof me. Het is niet zo'n kleine groep! En natuurlijk hoor je ons niet brullen in de winter of met slecht weer. Wie gaat dan motor rijden.. motorrijden is hobby! Als het prutweer is pak ik lekker de auto. Lekker onderuit gezakt met de stoelverwarming op standje 'frituur'.
[...]
[...]
Gebruik dan ook oordoppen! Ik kan het belang van oordoppen niet genoeg onderstrepen!
Het windgeruis boven de 80km/h is slechter voor je oren dan welke uitlaat dan ook. B)
Ik hoop dat dit sarcastisch bedoeld was, anders besef je niet dat je inderdaad asociaal bezig bent. Vooral die opmerking over "wie gaat motorrijden in slecht weer, het is hobby". Ken er genoeg in dit topic die wel degelijk alle seizoenen rijden. (Chakotay, Wimmel en ikzelf bijvoorbeeld, maar er zijn er zeker meer). Van Oktober tot Maart is het lekker rustig op de weg, dan hebben alle "mooi-weer" rijders de motor nog in de stalling staan. Zodra het voorjaar aanbreekt, wordt het ineens weer druk. Als je oordoppen nodig hebt op je eigen motor maakt het ding simpelweg teveel herrie.

Ik heb daar zelf ook last van, enorm schelle uitlaat waardoor ik niet harder dan 40 in zijn 1 ga, of 60 in de 2. Omdat ik me zelf al irriteer aan het lawaai dat hij dan maakt, laat staan hoe het voor de omgeving klinkt.

• FragDaddy
AcidBurn schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:12:
Vooral die opmerking over "wie gaat motorrijden in slecht weer, het is hobby". Ken er genoeg in dit topic die wel degelijk alle seizoenen rijden. (Chakotay, Wimmel en ikzelf bijvoorbeeld, maar er zijn er zeker meer). Van Oktober tot Maart is het lekker rustig op de weg, dan hebben alle "mooi-weer" rijders de motor nog in de stalling staan. Zodra het voorjaar aanbreekt, wordt het ineens weer druk.
Dus ik mag niet zeggen dat ik alleen motorrij als het lekker weer is en anders de auto pak. Maar denigrerend praten over 'mooi-weer-rijder' en 'zondagsrijders' is dan wel weer prima!

Gast. we zijn allemaal motorrijders. Waar is het "wij" gevoel?

Kan mij het verrekken wie wanneer op de motor zit en hoeveel kilometer je per jaar wel of niet rijdt! Als je er maar lol in hebt. En ik heb er persoonlijk geen aardigheid in om met kouwe klauwe in de regen op zo'n ding te zitten vernikkelen. Maar als jij dat wel leuk vindt.. Top! Moet je doen joh! Maar praat dan niet zo laag over mensen die dat niet doen.

Ik kan me de tijd nog herinneren dat het mensen geen ruk kon schelen wat voor herriepijp je had of dat je af en toe was te hard reed op je buikschuiver. Nu zijn we zelfs als motorrijders onder elkaar politiek correct geworden. Want wat moet de medemens wel niet van ons denken?
Als je oordoppen nodig hebt op je eigen motor maakt het ding simpelweg teveel herrie.
Nee, rij vooral lekker met een standaard naked-bike zonder oordoppen over de autobahn naar italie en dan praten we nog wel even verder over het nut van oordoppen en over teveel herrie.

[ Voor 12% gewijzigd door FragDaddy op 14-03-2018 10:29 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:11

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ghostrider schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:41:
[...]

Ook uitlaten hebben onderhoud nodig, als jij er verse dempingswol in hebt is die ook netjes stil. Agree ~100db is hard zat.
I know ;) Sterker nog, mijn demper heeft net nieuw wol gehad. :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Mawlana
FragDaddy schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:01:
[...]

Nou wordt ik nieuwschierig :D
Afbeeldingslocatie: https://s.skewl.net/e3fkc=m

Als dat ding muurvast zit, begint af te vellen, uit woede naar een waterpomptang/combinatietang grijpt enzo kan het grandioos misgaan. :')

• FragDaddy
sylvesterrr schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:19:
[...]

[afbeelding]

Als dat ding muurvast zit, begint af te vellen, uit woede naar een waterpomptang/combinatietang grijpt enzo kan het grandioos misgaan. :')
Tja.. En zo kan het ook! Maar dit is niet jou schuld! Dit is de schuld van de halve zool die dat filter heeft vastgezet met een wringijzer van een meter. En hier had een passende sleutel ook niets meer opgelost. Die was doorgeslipt op het filter.

Maar hier is nog steeds niets aan de hand. Het ziet er misschien vreselijk uit, maar dat is alleen het oliefilter. Op het blok zit geen krasje. Dus.. gewoon doorgaan met het oliefilter verwijderen! Ik zou nu (weer) naar een schroevendraaier en een hamer grijpen om te zien of ik het filter kon lostikken.

Maar.. Wat heb jij gedaan om dit op te lossen?

[ Voor 24% gewijzigd door FragDaddy op 14-03-2018 10:24 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wilco1985 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:10:
[...]

Mwah een filter is niet heel sterk dus als je pech hebt dan scheurt je hele filter aan vellen en blijft het schroef randje netjes achter >:) Maar als noodoplossing kan het wel maar best practice is anders 8)
Daarom liever waterpomp tang: veel groter oppervlak om je filter mee vast te pakken :)

Maar het kan altijd misgaan :/

• lolgast
En als het niet lukt, een rubberen elastiek tussen het filter en de tang. Geeft vaak extra grip en je gaat minder snel door het metaal heen :Y

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 14-03-2018 10:32 ]

• Mawlana
FragDaddy schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:22:
[...]

Tja.. En zo kan het ook! Maar dit is niet jou schuld! Dit is de schuld van de halve zool die dat filter heeft vastgezet met een wringijzer van een meter. En hier had een passende sleutel ook niets meer opgelost. Die was doorgeslipt op het filter.

Maar hier is nog steeds niets aan de hand. Het ziet er misschien vreselijk uit, maar dat is alleen het oliefilter. Op het blok zit geen krasje. Dus.. gewoon doorgaan met het oliefilter verwijderen! Ik zou nu (weer) naar een schroevendraaier en een hamer grijpen om te zien of ik het filter kon lostikken.

Maar.. Wat heb jij gedaan om dit op te lossen?
Geloof me, heb ook hamer en schroevendraaier erbij gepakt... Ik kreeg 'm niet los. :') Er waren zelfs een paar vrienden die ook een poging hebben gewaagd.

Uiteindelijk maar een garage gebeld om de motor op te halen. Dure oliewissel. :+

• cyntax
  • Laatst online: 00:40
sylvesterrr schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:19:
[...]

[afbeelding]

Moest hier aan denken :+ :

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/o0yex9bf5tvz.png

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-12 08:33
Wat een discussies weer over geluid. Naar mijn mening is het zoals met alles: houd gewoon rekening met elkaar. Ja, geluid op de motor is leuk en ik kan er in de zomer ook van genieten als ik de motoren op een afstand hoor langsrijden. Kan mij echter ook goed voorstellen dat mensen in bijv. de Eifel helemaal gek worden van al die motoren.

Op zondag gaan we altijd crossen, en als er mensen lopen met honden dan zetten we vaak de motor uit of rijden met de koppeling ingetrokken voorbij. Als mensen dan nog iets te zeuren hebben, dan kan je het toch nooit goed doen.

Kortom: jij houd rekening met mensen die wonen waar jij langs rijdt (geluid / snelheid) en de mensen die daar wonen houden rekening met ons (bijv. geen olie op de weg gooien).

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:05

Investig8or

What goes up, could come down

FragDaddy schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:35:
[...]

Klinkt heerlijk :9~ en men moet natuurlijk wel (om)kijken als je aan komt rollen O+
FragDaddy schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:12:
[...]
Je moet je niet zo druk maken om wat onbekenden en andere mensen die niet belangrijk zijn in je leven over je denken. Dan wordt je leven een stuk makkelijker en leuker.
Eh... Maken anderen je nou wel of niet wat uit?

Idiocracy: it is real!

• Mawlana
Daar kwam het wel op neer inderdaad...

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Je mist de Dremel ;)

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:55

Secsytime

Automagisch

wilco1985 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:24:
Rijders die met hun open pijpen rondrijden bezorgen motorrijders een slechte naam.
Zeker met hun opmerkingen als iedereen klaagt hier of anderen passen zich maar aan. Als een groep mensen zich moet aanpassen aan een individu hebben ze daar een mooi woord voor. Egoïstisch. Als je geen rekening wilt houden met anderen moet je de koffers pakken en niet in een dicht bewoond land als Nederland gaan zitten.
Probeer eens een beetje inlevingsvermogen op te brengen. Hoe ga jij het vinden als er iedere ochtend om half zes iemand met open pijpen door je straat komt dreunen? Of als jezelf geen fatsoenlijk gesprek meer kan voeren als je buiten zit door het non stop gebrul van motoren die over de dijk rijden? Vindt je het dan ook nog zo mooi?

Ik voel mijzelf zeker niet roomser dan de paus en heb in het verleden ook met zo'n herrie pijp rond gereden. Eigenlijk zonder te beseffen dat er ook mensen zijn die gediend zijn van het geluid wat mij zo prachtig in de oren klinkt. Na wat goede gesprekken tot inzicht gekomen dat het niet door iedereen gewaardeerd wordt. En ik moet zeggen nadat ik de open pijp weer vervangen heb door het origineel ik het zeker geen gemis vindt. Het is zeker een stuk prettiger voor mijn eigen gehoor. Ik kom weer zonder een piep in het oor van de motor af.

Just my 2ct :)
Grappig hoe “inlevingsvermogen” altijd maar 1 kant op werkt, alleen de kant van mensen die ergens last van hebben. Heb zelfs killers in men uitlaat, maar stoor me echt niet aan alles en iedereen. Laat anderen niet zoveel invloed hebben op je stemming ;)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:42
Secsytime schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:46:
[...]

Grappig hoe “inlevingsvermogen” altijd maar 1 kant op werkt, alleen de kant van mensen die ergens last van hebben. Heb zelfs killers in men uitlaat, maar stoor me echt niet aan alles en iedereen. Laat anderen niet zoveel invloed hebben op je stemming ;)
Een dik blok met open pijpen vind ik zelf ook ronduit asociaal. Er zijn grenzen

• FragDaddy
Investig8or schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:37:
Eh... Maken anderen je nou wel of niet wat uit?
Positieve reacties worden gewaardeerd. Negatieve reacties worden genegeerd.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:42

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Lang leve Dr.Jekill&Mr. Hyde uitlaat.
Kan je lekker zelf regelen wanneer je met open of dichte uitlaat rijdt. _/-\o_
http://jekillandhyde.com/NL_NL/home

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Pagina: 1 ... 25 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht