• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 19:44

charrel

Cortisol4life..

Woask schreef op zondag 11 maart 2018 @ 00:30:
Vandaag 6 uur gedaan over het wisselen van de voorband. :P Net maar zo'n apparaat besteld en dan van de week hopen dat het wat sneller gaat met de achterband:
[afbeelding]
Velg is wel flink beschadigd aan de binnenzijde door het kloten met de bandenlichters. Ik heb gezien dat bij de eerste oppompbeurt de binnenwand tegen de velg aanplopt, kan ik dit gewoon bij het tankstation doen? Ik heb geen compressor namelijk.
In principe wel, voor je velg heb je velg beschermers he. Je moet je band wel flink oppompen, denk dat 6 bar eerst komt zeker bij een tubeless band die echt in de rand geduwd moet worden. Geen idee of het pompstation dat haalt. Als je binnenkant beschadigd is hoop ik dat de velg nog luchtdicht is als je geen binnenband hebt. Dat apparaat is alleen om de velg van de rand te breken he. Niet om de band er weer om te leggen.

Daar is deze beter voor, je hebt ook van die bokken waar je het wiel op kan leggen. Werkhoogte wordt dan stukken beter!

Vriend van me heeft deze, gebruik hem altijd voor de crossbanden en van de pekelfiets:

[ Voor 12% gewijzigd door charrel op 11-03-2018 14:46 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:51
Gewoon een schep in de rand van je band en er een keer op springen dan komt hij ook wel los van de rand van de velg.
Of zoals ik het meestal doe, band tussen de bankschroef klemmen en op die manier gewoon "plat" drukken. Dan komt hij ook wel los van de rand.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:54:
[...]

Ik heb met een aantal niet tweakers al eens een rondje NL gemaakt waarbij we toen alle 12 provinciën aangedaan hebben zónder daarbij gebruik te maken van A / Snel-wegen. Stiekem ben je dan best wel een "stevig" rondje aan 't maken zonder dat je de landgrens over steekt.

Volgens mij heb ik de toen gereden route nog wel ergens liggen als .gpx bestand doordat de Garmin Zümo automatisch een tracklog aanmaakt.
Kijk, dat klinkt al gaaf! :D Ik heb sowieso wanneer ik dat rijbewijs heb veel te leren, dan begint het echte werk. Dus dan lijkt het me best wel tof om een groepje te hebben om mee te rijden. Mooi weertje, beetje eigen land ontdekken. Vriendinlief wilde dat sowieso al achterop doen, wel leuker met meer motoren natuurlijk (stiekem hoop ik dat ze door mijn enthousiasme snel ook begint, ze stelt 't lessen steeds uit haha).

I have stability. The ability to stab.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Om heel eerlijk te zijn zou ik eerst eens zelf zorgen dat je de motor kent en wat meer zadeluren hebt voordat je iemand meeneemt. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12 12:24

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Wekko306 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:08:
[...]

Misschien heb ik het even gemist, maar waar wil je je motor voornamelijk voor gaan gebruiken?
Voor veel woon-werkverkeer en/of snelweg lijkt zoiets als een Versys me inderdaad ideaal, voor voornamelijk plezier ritjes binnendoor zou ik zelf eerder voor een naked (maar eigenlijk natuurlijk supersport) kiezen en dan is die Street Triple zeker een mooie optie.
.
De motor zal echt voor de hobby gebruikt worden. Ben wel van plan ermee op pad te gaan en idealiter zou ik ook een koffer erop hebben zitten. Vandaar dat een Versys me zeker aanspreekt. Maar dat is even goed zoeken nog vrees ik.

Fotonerd

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:49
Net een rondje walcheren gedaan, heerlijk weer! Schrok mij wel kapot toen ineens twee meter voor mijn neus een hert besloot om over te steken :X

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:24

Vrijdag

De Zwarte

Xilantof schreef op zondag 11 maart 2018 @ 08:44:
[...]

Dat is zeker wel een motor die ik erg mooi vind. Maar heb ik nog niet (veel) in mijn budget gevonden...
De huidige serie staat wel hoog op mijn lijstje van "zou ik ooit wel willen hebben".
Deze valt in je budget denk ik: http://www.motor-forum.nl...urer-inruil-mogelijk.html

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
ephymerous schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:56:
Inmiddels de mapping van @Taygeta geladen op mijn SMT. Vanochtend voor het eerst een goede 20 km mee gereden. De mapping maakt samen met het verwijderen van de 2nd files, de sas en het plaatsen van een ITG filter een enorm verschil. Ding trekt nu nog harder door de toeren en is onderin zoveel soepeler. In de eerste versnelling 10kmh deed zelfs de Honda Transalp waar ik op gelest heb niet zonder bokken :)
mij te veel moeite, denk dat ik em volgende winter alweer inruil :+

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verkoper ken ik persoonlijk (ex collega) en zal je écht geen rommel aan proberen te smeren. Overigens wel grappig dat íe weer op zoek is naar een SS .... Hij reed in 't verleden altijd alléén maar met dat spul en is daar mee gestopt toen 'ie z'n eerste kind kreeg, een jaar of 8 geleden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

R0y. schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:19:
Net een rondje walcheren gedaan, heerlijk weer! Schrok mij wel kapot toen ineens twee meter voor mijn neus een hert besloot om over te steken :X
Zo heb ik eens op een paar cm na bijna een buizerd gekopt. Was er toen ook wel even stil van. Voor de niet vogel kenners een buizerd is een behoorlijk grote roofvogel:

Wikipedia: Buizerd

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:13
Maegrim schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:41:
[...]

mij te veel moeite, denk dat ik em volgende winter alweer inruil :+
Snap ik dan. Mijn intentie is om m wat langer te houden. Ik zou niet weten waarop ik de SMT zou moeten inruilen. Met 2m05 is de keuze ook zeer beperkt.

XXXVI

• Maegrim
ephymerous schreef op zondag 11 maart 2018 @ 17:15:
[...]

Snap ik dan. Mijn intentie is om m wat langer te houden. Ik zou niet weten waarop ik de SMT zou moeten inruilen. Met 2m05 is de keuze ook zeer beperkt.
Tracer 900 met ohlins vering ofzo :)

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:13
Maegrim schreef op zondag 11 maart 2018 @ 17:41:
[...]

Tracer 900 met ohlins vering ofzo :)
Die is inderdaad ruim genoeg, ik houd het in gedachten :)

XXXVI

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12 12:24

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Ruim binnen zelfs...! Dankjewel voor het meekijken.
wimmel_1 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:47:
[...]

Verkoper ken ik persoonlijk (ex collega) en zal je écht geen rommel aan proberen te smeren. Overigens wel grappig dat íe weer op zoek is naar een SS .... Hij reed in 't verleden altijd alléén maar met dat spul en is daar mee gestopt toen 'ie z'n eerste kind kreeg, een jaar of 8 geleden.
Kijk, dat helpt ook mee. Heb er zelf nog niet veel verstand van en dan zoek ik soms liever een betrouwbare zaak op waar ik ook naar terug kan. Maar aanbevelingen werken ook natuurlijk.

Fotonerd

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:00

A13X

Dude

Raym09 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 14:40:
Hallo koos motorloos ;w

Hornet zojuist verkocht aan een medetweaker, @lolgast hij mag dus achter mijn naam weg...
Doei Koos!

Vanmiddag geslaagd in mijn zoektocht *O*

Het is een Yamaha Fz1n uit 2006 geworden <3

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KVu7ytC.jpg?1l

Toch een 4 cilinder maar wel een met erg veel power >:)

Nu nog even goed poetsen, reclame stickers eraf en een mooie foto voor de start post maken.

[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 12-03-2018 08:39 ]

Awesome

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:29:
[...]

Nu nog even goed poetsen, reclame stickers eraf en een mooie foto voor de start post maken.
Of je koopt een matchende outfit ;)

Dikke fiets! d:)b

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Mooi zeg! er staat hier beneden in de gemeenschappelijke fietsenberging ook een Fazer, een zwarte. Maar jouw uitvoering ziet er echt veel gaver uit!

I have stability. The ability to stab.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Doei Koos!

[afbeelding]

Mooie ding, donkerblauw met grijs staat m erg goed! Enjoy :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• A13X

A13X

Dude

Vrijdag schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:20:
[...]

Of je koopt een matchende outfit ;)

Dikke fiets! d:)b
Heb van alle merken erop wel iets behalve van alpine stars :+

Wil het gewoon net wat anders dan de stickers die je bij je spullen krijgt.

@SmurfLink & @noes thx! Had eerst zo iets van mehhh grijs was de standaard leasebak kleur, maar in het echt staat het hem erg goed.

Awesome

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Doei Koos!

[afbeelding]

*O*

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12 13:50
@Raym09 mooi ding. Ziet er erg netjes uit!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:42

Secsytime

Automagisch

[...]

Doei Koos!

[afbeelding]

Mooie sc project conic ook! Daar komt vast een prachtig geluidje uit :D

• A13X

A13X

Dude

Secsytime schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:02:
[...]
Mooie sc project conic ook! Daar komt vast een prachtig geluidje uit :D
:Y

maar de db killer blijft er denk ik wel in, nu is het precies genoeg herrie en plofjes :P

Awesome

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-12 14:59
Iemand hier ervaring met bandenleader.nl ?
Bestel normaal op oponeo.nl, nooit problemen mee gehad, maar die verkopen de pilot road 5 niet...
Vind over bandenleader een aantal niet ok recensies, wel van vorig jaar, maar toch...

• Maegrim
Zeelandbanden en onrust pneus online altijd prima :P

[ Voor 12% gewijzigd door Maegrim op 11-03-2018 22:39 ]

• DraZ666
Die zeelandbanden website is of niet voor tablet/foon gebruik gemaakt, of het is een teken om het niet te doen...en pneus is wrs net zo niet nederlands als de rest met hun "op voorraad 3 tot 5 dagen levertijd"

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Na 3 maanden niet mogen rijden ( belasting regeling) vandaag weer de eerste rit gemaakt van 75 km. Weer was echt top !

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:41

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Raym09 94dB(a) bij 5000 toeren vind ik best veel geluid, dat is 4x harder dan mijn Alp origineel.
Ook handig het frame- en bloknummer, kunnen we je helpen als je onderdelen nodig hebt. :+

En gefeliciteerd natuurlijk. *O*

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Maegrim
DraZ666 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 23:11:
Die zeelandbanden website is of niet voor tablet/foon gebruik gemaakt, of het is een teken om het niet te doen...en pneus is wrs net zo niet nederlands als de rest met hun "op voorraad 3 tot 5 dagen levertijd"
Dus? Bij beide sites meerdere malen besteld en altijd snel geleverd voor een goede prijs.

• A13X

A13X

Dude

Grubeater schreef op zondag 11 maart 2018 @ 23:25:
@Raym09 94dB(a) bij 5000 toeren vind ik best veel geluid
En dat is met de standaard pot :o >:)
dat is 4x harder dan mijn Alp origineel.
Maar ik heb ook bijna 3x zoveel pk's dus dan mag het geluid toch ook exponentieel mee omhoog? Dat dat nou logaritmisch wat meer inhoud dan het drievoud :+
Ook handig het frame- en bloknummer, kunnen we je helpen als je onderdelen nodig hebt. :+
Van onderdelen af helpen zeker :(
En gefeliciteerd natuurlijk. *O*
Thx, Jij zat in Nijmegen toch? Snel een ritje inplannen met de tweakers hier uit de buurt. oOo

@DraZ666 Of een van de vele websites die minimaal in hun website investeren en een website die geen eigen voorraad hanteert maar hun voorraad bij de groothandel houd. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door A13X op 12-03-2018 08:22 ]

Awesome

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:39
Proficiat @Raym09!

Edit: Ik ben zo vrij geweest de OP aan te passen met je nieuwe motor :D

[ Voor 66% gewijzigd door lolgast op 12-03-2018 08:28 ]

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

[...]

Doei Koos!

[afbeelding]

Nice! Hoeveel power dan precies eigenlijk? :P

deze jongen was ook blij vanochtend trouwens. Het was weer eens bonje op A44 bij Kaag, de brug over de ringvaart (geloof ik?) Er gebeuren daar zó vaak ongelukken. En dus ook vandaag: 7 auto's op elkaar, weg afgesloten.

Gelukkig had ik gepland om met de Hornet te gaan vandaag, dus tufte zo langs de file. alleen bij de oprit even vast gezeten omdat direct tegemoetkomend verkeer het anders wel erg spannend maakte. Voor een andere brug bleven automobilisten stil staan. Dus ik vroeg even of ze door de politie instructie hadden gekregen om te wachten. De reactie was: "Nee hoor, we willen de brug niet blokkeren als er hulpdiensten lang moeten. jij bent smal genoeg, rijd maar door' _/-\o_

All-Round nerd | iRacing Profiel

• DraZ666
Maegrim schreef op maandag 12 maart 2018 @ 00:41:
[...]

Dus? Bij beide sites meerdere malen besteld en altijd snel geleverd voor een goede prijs.
Dus bij zeelandbanden is niks te bestellen, wanneer ik zoek op michelin pilot road 4 krijg ik alleen haakse ventielen.
En de ander heeft wel de road 5, maar is 15,- duurder dan de andere niet Nederlandse website, bandenleader, waarover mijn ervaring vraag ging ;)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

w4rguy schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:58:
[...]
Voor een andere brug bleven automobilisten stil staan. Dus ik vroeg even of ze door de politie instructie hadden gekregen om te wachten. De reactie was: "Nee hoor, we willen de brug niet blokkeren als er hulpdiensten lang moeten. jij bent smal genoeg, rijd maar door' _/-\o_
Faith in humanity restored! d:)b

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Vrijdag schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:24:
[...]

Faith in humanity restored! d:)b
Misschien waard om te vermelden dat de man die ik aansprak een duitser was. Dat noem ik dan maar 'professioneel bestuurder' omdat die waarschijnlijk veel voor zijn werk op de weg is. Op de andere baan was een vrachtwagen, dus ook een 'professioneel bestuurder'. Dat scheelt al vaak een hoop.

Trouwens, ik zag dat de inschrijving voor de Elfstedentocht (op de motor) voor het publiek is open gegaan. De rit is op 2e pinksterdag (maandag 21 mei). Meer mensen van hier interesse? Inschrijving is 15 euro.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-12 09:56
Prima weertje weer vandaag, ik heb de zomerhandschoenen maar weer aangedaan :)
wimmel_1 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:47:
[...]

He, dat ken ik :P 10 jaar SS gereden, in 2016 een kind gekregen en vorig jaar de SS ingeruild op een allroad. Nu mis ik de supersport eigenlijk wel, en overweeg ik (als ik ergens geld kan vinden) een leuke youngtimer erbij te halen. GSX-R 750 K1 oid :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

w4rguy schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:32:
[...]

Misschien waard om te vermelden dat de man die ik aansprak een duitser was. Dat noem ik dan maar 'professioneel bestuurder' omdat die waarschijnlijk veel voor zijn werk op de weg is. Op de andere baan was een vrachtwagen, dus ook een 'professioneel bestuurder'. Dat scheelt al vaak een hoop.

Trouwens, ik zag dat de inschrijving voor de Elfstedentocht (op de motor) voor het publiek is open gegaan. De rit is op 2e pinksterdag (maandag 21 mei). Meer mensen van hier interesse? Inschrijving is 15 euro.
In dat geval:

Glauben an die Menschheit wieder hergestellt! :P

Die Elfstedentocht ziet er wel leuk uit maar met die minitank van mij is dat echt niet te doen. Het zijn ook wel heul veul mensen die rijden :o

Verwijderd

[...]

Circa 150pk :)

Echt een hele gave motor en ook een kunst om je te beheersen op zo'n ding :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2018 09:43 ]

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:41

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Raym09 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:21:
[...]

[...]

Thx, Jij zat in Nijmegen toch? Snel een ritje inplannen met de tweakers hier uit de buurt. oOo
Ik heb ook geen standaard uitlaat hoor, wel een db-killer in laten zetten.

:Y Als je bij Termaat bent, ben je binnen 1 minuut bij mijn voordeur.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• A13X

A13X

Dude

[...]
Max vermogen 150 pk (@ 11000 tpm)
Max koppel 106 Nm (@ 8000 tpm)

@w4rguy Lijkt me erg leuk maar dan zit ik heel vervellend op vakantie in Turkije :*)

@Grubeater Ik komt niet vaak bij Termaat maar kom zo nu en dan nog wel eens bij Toon.

@Verwijderd Zaterdag nog proefrit gemaakt op een 2007 Aprilia Tuono, daarop is het toch een stuk lastiger om je te beheersen :o

[ Voor 14% gewijzigd door A13X op 12-03-2018 09:56 ]

Awesome

• NL-RaVeR
w4rguy schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:32:
[...]
Als ik tegen die tijd mijn rijbewijs + motor heb, dan lijkt me dat zeker interessant :)

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

NL-RaVeR schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:57:
[...]
Als ik tegen die tijd mijn rijbewijs + motor heb, dan lijkt me dat zeker interessant :)
ervaring leert wel dat de elfstedentocht altijd uitverkoopt. Je zal dus wel op tijd moeten inschrijven.
Raym09 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:55:
[...]
Max vermogen 150 pk (@ 11000 tpm)
Max koppel 106 Nm (@ 8000 tpm)
@w4rguy Lijkt me erg leuk maar dan zit ik heel vervellend op vakantie in Turkije :*)
Holy shiet! aardig was paardjes! enne, wel flauw dat je dan weer in Turkije zit.
Vrijdag schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:35:
[...]
Het zijn ook wel heul veul mensen die rijden :o
Precies waarom het me zo tof lijkt :)

• NL-RaVeR
Ah oke. Nou, dan zien we het tegen die tijd wel. En anders moeten we daarna maar een GoT-stedentocht doen? :9

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

NL-RaVeR schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:04:
Ah oke. Nou, dan zien we het tegen die tijd wel. En anders moeten we daarna maar een GoT-stedentocht doen? :9
Alle steden/dorpjes langs waar Tweakers wonen? Dat wordt me een enorme rit denk ik :9

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-12 15:05

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:41:
[...]
...
Echt een hele gave motor en ook een kunst om je te beheersen op zo'n ding :)
let op bij de gedachte "even snel". Eerste week dat ik op mijn FZ1 reed dacht ik ook even snel een auto inhalen die een beetje langzaam reed op de snelweg. Gas even open, en op het moment dat ik naast de auto zit die iets onder de 120 reed, knalde ik er al met 180 voorbij. Natuurlijk stonden ze net op dat stuk te flitsen zag ik later. maar gelukkig 2 jaar later nog niets binnen :)

Verder een FZ1 is puur genot :)
@Raym09 Ik wens je heel veel plezier met je motor!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
[...]

Doei Koos!

[afbeelding]

Nice! Heel wat meer peekaatjes dan de hornet 8) Ga je vast veel plezier van hebben!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
@lolgast Je mag de TS aanpassen :*)
De Z1000SX staat eindelijk thuis.

Er volgt in het voorjaar nog wel eens een leukere foto dan dit ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6LTEgwMl.jpg

@likewise Service manual kun je meestal wel vinden op een modelspecifiek forum.
Waarom btw niet gewoon de originele Kawasaki gps mount, blijft in mijn ogen de beste en meest propere oplossing.
Ik vermoed dat de mount helemaal hetzelfde is als mijn 1000:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2SQjBKgl.jpg

• lolgast
@Anoshky De Versys heb je ook nog toch? Voor ik hem niet goed wijzig :)

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

w4rguy schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:30:
[...]

Je vraagt je soms echt af waar de mensen aan denken die de wegen ontwerpen... Wel goed dat je hem overeind hebt gehouden maar zo zijn er altijd voorbeelden.:
Onlangs is in Noordwijk een weg richting de boulevard op de schop gegaan. Daar wisten ze ook totaal niet wat ze wilden:
Afbeeldingslocatie: http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/nwpd1.PNG
(opklikken voor locatie).

Eerst een putdeksel in het midden, dus dan zou ik in de linker bandensporen gaan rijden, totdat ze daar ook putdeksels neer plempten. Rechts erlangs is wel erg krap langs het fietspad en de bocht komt er ook nog aan.

Afbeeldingslocatie: http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/nwpd2.PNG
In de bocht heb je gelukkig ook voldoende keuzes om te maken: alsof het opletten op de bocht, het zebrapad en de witte lijnen ontwijken nog niet genoeg was, hebben ze ook hier een niet-te-nemen putdekselcombinatie aangelegd 8)7 Het zal wel aan mij liggen dat ik daarover val (niet letterlijk), maar soms vraak ik me inderdaad af wat men bezielt.

Aan de andere kant weten gemeentes net zo goed niet hoe weginrichting hoort of werkt als ik het lukraak gebruik van borden af en toe zie om bijvoorbeeld parkeerverboden aan te geven, dus ergens begrijp ik het ook wel, maar man man man man man.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-12 20:56

Investig8or

What goes up, could come down

Even een knutselvraagje: Mijn VFR heeft bij de vorige eigenaar niet de beste behandeling ooit gekregen en vochtig gestaan, dus ik kom overal wel wat roest/oxidatie tegen. Heeft iemand tips om dit weg te krijgen? De lak en kappen zijn prima, het gaat echt om het metalen deel zoals blok, voorvork, remblokken enz. (frame heeft ook wat oxidatie bij het typeplaatje...)

Idiocracy: it is real!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
lolgast schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:18:
@Anoshky De Versys heb je ook nog toch? Voor ik hem niet goed wijzig :)
Versys mag je schrappen, ik mis hem zelfs niet :9

• BannerFigurezZz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
tdw schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:32:
[...]

Onlangs is in Noordwijk een weg richting de boulevard op de schop gegaan. Daar wisten ze ook totaal niet wat ze wilden:
[afbeelding]

Eerst een putdeksel in het midden, dus dan zou ik in de linker bandensporen gaan rijden, totdat ze daar ook putdeksels neer plempten. Rechts erlangs is wel erg krap langs het fietspad en de bocht komt er ook nog aan.

[afbeelding]
In de bocht heb je gelukkig ook voldoende keuzes om te maken: alsof het opletten op de bocht, het zebrapad en de witte lijnen ontwijken nog niet genoeg was, hebben ze ook hier een niet-te-nemen putdekselcombinatie aangelegd 8)7 Het zal wel aan mij liggen dat ik daarover val (niet letterlijk), maar soms vraak ik me inderdaad af wat men bezielt.

Aan de andere kant weten gemeentes net zo goed niet hoe weginrichting hoort of werkt als ik het lukraak gebruik van borden af en toe zie om bijvoorbeeld parkeerverboden aan te geven, dus ergens begrijp ik het ook wel, maar man man man man man.
Wat bedoel je precies? Het lijkt mij juist een hartstikke duidelijke en veilige keus.

Stel je voor, je rijdt daar, ziet putdeksels links en rechts en een fietspad er naast... Oei! Geen duidelijk eenvoudig pad te vinden. Dus even goed nadenken hoe ik hier veilig door kom.

Zeker met dit prachtige weer zitten mensen nog weleens dromerig op de (super) brommer en zo trek je ze gelijk de realiteit weer in.

Kortom: Goed vooruit gedacht door de jongens en meisjes (en gevechtshelikopters) van de riolering! :+

• lolgast
Anoshky schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:40:
[...]

Versys mag je schrappen, ik mis hem zelfs niet :9
Okidoki, is bijgewerkt :)

Vwb het putdeksel verhaal: Zo moeilijk is het toch niet? De eerst pak je rechts, langs het fietspad (past makkelijk) en die twee daarna ga je tussendoor :?

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:52
Ik denk dat de enige conclusie die je uit bovenstaand putdeksel verhaal kunt trekken, is: Er werkt geen enkele motorrijder bij die gemeente, straatbedrijf, stratenmakers of rioleringsbedrijf. Anders had die vast wel aan de bel getrokken lijkt me. Want de gemeente en rioleringswerkers zullen denk ik niet erbij stilstaan dat motorrijders een schurfthekel (angst? :+) hebben aan putdeksels.

YouTube: MotorcycleGeek

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
BannerFigurezZz schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:41:
[...]

Kortom: Goed vooruit gedacht door de jongens en meisjes (en gevechtshelikopters) van de riolering! :+
:(:)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
tdw schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:32:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat is kinderspel. Hier 5 stuks in een bocht :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oeHpr9B2Dv9w0B2vWsv5Xtwk/full.jpg

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Nieuw AVB onderdeel introduceren dan maar? Snelle slalom in een bocht :P

• Dryhte
Zo ken ik er ook nog wel een paar. Deze is niet in een bocht maar vlak erna:
https://www.google.be/map...XFlw7g!2e0!7i13312!8i6656

EDIT: da's trouwens vlakbij (en op de enige logische route naar) een grote motorspullenwinkel (RAD Drongen).

Dus daar zijn echt massa's motorrijders per dag ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Dryhte op 12-03-2018 13:53 ]

• PilatuS
  • Niet online
Vrijdag schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:47:
Als ik daar rij ga ik op de linkerbaan er langs. Dat is de enige manier om die bocht normaal te pakken. Grappige is ook nog eens dat er eens iemand flink onderuit gegaan is. Die heeft vervolgens geld gekregen door de slechte situatie, maar er veranderd natuurlijk niets. Blijkbaar is het goedkoper om af en toe eens iemand geld te geven dan om het aan te passen.

• Chakotay
Vrijdag schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:47:
Dat heb ik bij mijn VRO-3 nog gehad ongeveer. Ipv rechtdoor met 50kph, noodstop & uitwijk-oefening in een bocht met 70 kph. Best nuttig :)

• Leviathius
Zojuist binnen gekomen:
Ledjes

Vanavond even erin zetten. Ben heel benieuwd naar het verschil!

• Dryhte
Leviathius schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:09:
Zojuist binnen gekomen:
[afbeelding]

Vanavond even erin zetten. Ben heel benieuwd naar het verschil!
Zijn dat de lichten die @Joopieboy aangeraden had?

• Leviathius
Dryhte schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:25:
[...]

Zijn dat de lichten die @Joopieboy aangeraden had?
Yep, H4 Lumileds 'LUXEON Z ES'. Wat dat dan ook mag betekenen :9.

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Leviathius schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:29:
[...]

Yep, H4 Lumileds 'LUXEON ZES'. Wat dat dan ook mag betekenen :9.
Nou, dat betekent dat er zes luxeons in de lamp zitten. ;)

XBL: DonFrans

• lolgast
Frans92 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:31:
[...]

Nou, dat betekent dat er zes luxeons in de lamp zitten. ;)
Je verwacht het niet he.. ;)

• Frans92

Frans92

VFR800

lolgast schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:33:
[...]

Je verwacht het niet he.. ;)
@Leviathius verwachtte het niet denk ik :+

• Leviathius
@hierboven Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9ZOgqGO.png

Om verwarring te voorkomen (en lolbroeken :9) zal ik de spatie tussen Z en ES toevoegen :+

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-12 10:49
Net naar mijn werk op de motor, god god wat een heerlijk weer!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Robbie T schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:37:
Net naar mijn werk op de motor, god god wat een heerlijk weer!
Ik wil ook dat soort werktijden! Lekker uitslapen! :P

Vanmiddag met een omweggetje terug naar huis :D

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-12 10:49
w4rguy schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:40:
[...]

Ik wil ook dat soort werktijden! Lekker uitslapen! :P

Vanmiddag met een omweggetje terug naar huis :D
Normaliter werk ik ook gewoon van 8 tot 5 ;-). Had vanochtend een paar vrije uurtjes opgenomen.

Verwijderd

Beste motorliefhebbers!

Als het even meezit, heb ik met 2 maanden mijn motorrijbewijs. En natuurlijk sta ik dan te popelen om gelijk een motor te kopen.

Ik ben echter relatief nieuw tot de motorwereld en daarom roep ik jullie hulp in!

Ik ben op zoek naar een motor die je zowel voor woon/werk-verkeer kan gebruiken (ik rijd ongeveer 100 km per dag naar mijn werk), als even lekker scheuren in het weekend. Ik heb een budget van 6.000 euro en heb graag een motor met minimaal 115/120 pk.

Ik heb al met enkele motoreigenaren gesproken en hoor veel verschillende verhalen. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een naked bike (maar is dit wel te doen voor woon/werk-verkeer?).

Tevens vraag ik mij af of je hedendaags eigenlijk niet meer zonder ABS kan (ik les ook op een motor met ABS).

Ik hoor graag jullie gedachtes en voorstellen voor een motor. Dank jullie wel!

• A13X

A13X

Dude

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:55:
Deze vraag is al een aantal keren gesteld en hiervoor hebben we collectief het volgende antwoord gestandaardiseerd:

> Rode Hayabusa met verlengde achterbrug <

:+

Awesome

• Dryhte
Beste motorliefhebbers!

Als het even meezit, heb ik met 2 maanden mijn motorrijbewijs. En natuurlijk sta ik dan te popelen om gelijk een motor te kopen.

Ik ben echter relatief nieuw tot de motorwereld en daarom roep ik jullie hulp in!

Ik ben op zoek naar een motor die je zowel voor woon/werk-verkeer kan gebruiken (ik rijd ongeveer 100 km per dag naar mijn werk), als even lekker scheuren in het weekend. Ik heb een budget van 6.000 euro en heb graag een motor met minimaal 115/120 pk.

Ik heb al met enkele motoreigenaren gesproken en hoor veel verschillende verhalen. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een naked bike (maar is dit wel te doen voor woon/werk-verkeer?).

Tevens vraag ik mij af of je hedendaags eigenlijk niet meer zonder ABS kan (ik les ook op een motor met ABS).

ivm je requirements: Tracer 900, Versys 1000, V-Strom 1000. Misschien net voor je budget te vinden. Een rode 'Busa met verlengde achterbrug misschien ook wel.

Stel je wel de vraag of het zo verstandig is om als beginner meteen op zo'n zware motor te beginnen; ik heb zelf alvast (ook met onbeperkt A rijbewijs) een A2 motor gekocht (35kw) en rijd daar nu mijn derde seizoen mee; begin zachtjes uit te kijken naar iets zwaarders maar eerlijk? Zo dringend is het niet. (ik denk wel dat er een groot verschil is tussen een geknepen motor en één die voor A2 gebouwd is; mijne is voor A2 gebouwd, Honda CB500X).

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-12 08:33
Beste motorliefhebbers!

Beetje rare requirements, met dat vermogen. Al een keer op een fiets gereden met bijv. 100 PK en ze ook een keer volledig benut?

Wat had je zelf in gedachten? Met een SS kan je namelijk ook WW doen.. Verhaal over ABS is een beetje onzin, men doet tegenwoordig alsof je op een motor zonder ABS niet kan rijden 8)7 Ik snap natuurlijk wel dat het een mooie toevoeging is, maar ik heb nog geen motor met ABS gehad en ook nog niet echt gemist.

• lolgast
Ik zie dat het allesomvattende antwoord gelukkig al is gegeven door @Raym09 :+

Waar komt de wens voor het vermogen vandaan? Bang dat je te weinig hebt, moet hij gewoon (mega) snel zijn? Mijn 749s heeft 110pk en de volgende mag ook minder hebben hoor..

• Chakotay
@Verwijderd of naked geschikt is voor woonwerk, dat verschilt per persoon. Met mooi weer is het vast prima, al moet je langdurig een bak wind op je nek niet erg vinden. Met kou en regen ga je de beschutting wel missen waarschijnlijk.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dryhte schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:01:
[...]

Stel je wel de vraag of het zo verstandig is om als beginner meteen op zo'n zware motor te beginnen; ik heb zelf alvast (ook met onbeperkt A rijbewijs) een A2 motor gekocht (35kw) en rijd daar nu mijn derde seizoen mee; begin zachtjes uit te kijken naar iets zwaarders maar eerlijk? Zo dringend is het niet. (ik denk wel dat er een groot verschil is tussen een geknepen motor en één die voor A2 gebouwd is; mijne is voor A2 gebouwd, Honda CB500X).
Zware motor? 115/120 pk is niet zo zwaar. Maar dan nog vind ik dat altijd overtrokken. Gewoon beginnen op wat jezelf wilt. Als die 35Kw of 230pk heeft. Boeie. Het zit tussen de oren. Zelf ben ik begonnen op een R6 (ook rond de 115/120pk). Dat ging perfect.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
... een motor met minimaal 115/120 pk.
Klinkt als een hele nuttige vereiste voor iemand die alleen op een les motor gereden heeft. Waar denk je dat vermogen voor nodig te hebben? Ga je een caravan trekken ofzo? ;(

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

• Dryhte
Tylen schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:24:
[...]

Zware motor? 115/120 pk is niet zo zwaar. Maar dan nog vind ik dat altijd overtrokken. Gewoon beginnen op wat jezelf wilt. Als die 35Kw of 230pk heeft. Boeie. Het zit tussen de oren. Zelf ben ik begonnen op een R6 (ook rond de 115/120pk). Dat ging perfect.
Ik verplicht 'm (uiteraard) tot niets, maar 'k vind het wel vreemde requirements. dat je nu geen auto wil met <100pk, dat snap ik, maar een motor van 'minstens 115pk' dat vind ik serieus overdreven...

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
Heerlijk motorweer afgelopen weekend.
Een toertje omgeving Eindhoven/Den Bosch proberen te doen, ging prima totdat de batterij van mijn telefoon het niet meer deed.

Dus ergens in het platteland terecht gekomen en dan gewoon rond gereden totdat ik het op de ouderwetse manier met behulp van de bewegwijzering terug naar de hoofdwegen genavigeerd.

Nu dus een manier vinden om zonder een te grote investering mijn telefoon van stroom te voorzien zodat ik mijn toer kan afmaken.

• mamorunl
  • Laatst online: 01:18
Mijn motor heeft volgens Wikipedia 66pk (v-strom 650). Mijn lesmotor was zo'n honda CBRFXFRT 1000. Ik rijd veel lekkerder op mijn Strom dan op die verrekte Honda die nooit deed wat ik wilde. Een millimeter was het verschil tussen vol gas of afslaan leek het.

En natuurlijk vandaag ook weer lekker op de motor naar het werk geweest. Heerlijk.

• PilatuS
  • Niet online
Mijn eerste motor had 100pk en je weet niet wat je mee maakt als je voor het eerst volgas naar de toerenbegrenzer gaat. Minimaal 115pk als eerste motor is inderdaad nergens voor nodig. Persoonlijk vind ik een 600cc 4 cilinder als eerste motor wel aan te raden. Dat rijd lekker makkelijk en heeft zat vermogen. Of het dan 80pk of 120pk is maakt eigenlijk weinig. Die minimaal 115pk voor een eerste motor als eis snap ik compleet niet.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:11
PilatuS schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:35:
Mijn eerste motor had 100pk en je weet niet wat je mee maakt als je voor het eerst volgas naar de toerenbegrenzer gaat. Minimaal 115pk als eerste motor is inderdaad nergens voor nodig. Persoonlijk vind ik een 600cc 4 cilinder als eerste motor wel aan te raden. Dat rijd lekker makkelijk en heeft zat vermogen. Of het dan 80pk of 120pk is maakt eigenlijk weinig. Die minimaal 115pk voor een eerste motor als eis snap ik compleet niet.
Dat had ik ook met mijn 40Pk op de R3 :')

• PilatuS
  • Niet online
Thoit schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:12:
[...]

Verhaal over ABS is een beetje onzin, men doet tegenwoordig alsof je op een motor zonder ABS niet kan rijden 8)7 Ik snap natuurlijk wel dat het een mooie toevoeging is, maar ik heb nog geen motor met ABS gehad en ook nog niet echt gemist.
Voor woon/werk vind ik ABS eigenlijk wel een heel goed plan. Heb zelf ook een motor zonder ABS, maar rij dan ook nooit met regen. Als je iedere dag op de motor stapt voor woon/werk, ook met regen, dan vind ik het best een goed plan.

Verwijderd

Beste motorliefhebbers!

Laat die minimale pk eis eens vallen en begin even overnieuw ;)

• A13X

A13X

Dude

Xepos schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:27:
Een toertje omgeving Eindhoven/Den Bosch proberen te doen, ging prima totdat de batterij van mijn telefoon het niet meer deed.

Dus ergens in het platteland terecht gekomen en dan gewoon rond gereden totdat ik het op de ouderwetse manier met behulp van de bewegwijzering terug naar de hoofdwegen genavigeerd.

Nu dus een manier vinden om zonder een te grote investering mijn telefoon van stroom te voorzien zodat ik mijn toer kan afmaken.
Ik kwam deze van de week op FB tegen, lijkt me wel wat i.p.v. een ram mount.

X-grip met USB voeding (sorry mobiele site link)

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1zul9kPoIL1JjSZFyq6zFBpXag/Mountain-fietsen-en-motorfietsen-handvat-7-8-1-1-8-USB-cradle-gebruikt-met-een-meer.jpg_640x640q90.jpg

Awesome

• PilatuS
  • Niet online
Raym09 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:41:
[...]

[afbeelding]
Het voordeel van RAM is dat het enorm universeel is. Ga je naar een andere motor of wil je een andere houder dan is er altijd enorm veel te krijgen. Koop je bijvoorbeeld een andere fiets en moet de houder 10cm hoger komen bestel je even een tussenstuk. Zolang je een RAM kogel op de motor hebt kan je alles monteren op welke manier je maar wil. Mijn vorige fiets had een RAM kogel en voor mijn huidige heb ik er 1tje gekocht, dan zet je alles zo even over. Niet dat het systeem van je in de foto niet iets kan zijn, maar bij RAM zit je de komende 30 jaar goed voor iedere motor.

• Frans92

Frans92

VFR800

PilatuS schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:38:
[...]

Voor woon/werk vind ik ABS eigenlijk wel een heel goed plan. Heb zelf ook een motor zonder ABS, maar rij dan ook nooit met regen. Als je iedere dag op de motor stapt voor woon/werk, ook met regen, dan vind ik het best een goed plan.
Ik stap bijna elke dag op de motor, met regen, vrieskou etc. Geen ABS en ook nog nooit nodig gehad op de motor. Op de snelweg met een plotselinge rempartij ook een keer een stoppie gemaakt :D.
Natuurlijk is het wel prettig om te hebben, maar het is in mijn ogen geen must.

@Verwijderd Ik heb zelf een motor (Yamaha FZS600 Fazer) met 95 pk en dat is ook mijn eerste motor. Is in principe snel zat.
Maar als jij graag een motor wilt met meer vermogen, dan ben je daar helemaal vrij in. Ik ben wel benieuwd wat uiteindelijk de keuze wordt.

• lolgast
@Frans92 Met een budget van €6000 voor Woon/Werk zou ik eerst kijken naar ABS, dan naar > 100pk ;)

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
Raym09 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:41:
[...]

[afbeelding]
Ziet er wel interessant uit alleen ziet het er niet echt veilig uit wanneer het plotseling kan regenen?
Open usb contact...

@nieuwe motor discussie
Ik zou inderdaad een motor zoeken inclusief ABS, het is gewoon een geruststelling. Hopen dat je nooit nodig hebt maar zeker handig dat je het hebt voor de enkele keer dat je het wel moet gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Xepos op 12-03-2018 15:49 ]

• PilatuS
  • Niet online
Frans92 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:45:
[...]

Ik stap bijna elke dag op de motor, met regen, vrieskou etc. Geen ABS en ook nog nooit nodig gehad op de motor. Op de snelweg met een plotselinge rempartij ook een keer een stoppie gemaakt :D.
Natuurlijk is het wel prettig om te hebben, maar het is in mijn ogen geen must.
Het kan natuurlijk ook prima gaan, maar er zijn veel beginners die zichzelf onderuit remmen. Voor alleen plezier ritjes met mooi weer vind ik het niet echt nodig, maar voor rijden met regen als een beginner vind ik het toch wel een aanrader.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-12 17:51

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

PilatuS schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:47:
[...]

Het kan natuurlijk ook prima gaan, maar er zijn veel beginners die zichzelf onderuit remmen. Voor alleen plezier ritjes met mooi weer vind ik het niet echt nodig, maar voor rijden met regen als een beginner vind ik het toch wel een aanrader.
Exact, zonder ABS had ik me waarschijnlijk wel 1 of 2 keer onderuit geremd in m'n eerste jaar op de motor, was dus blij dat ik het wel had en bleef staan.

• Frans92

Frans92

VFR800

PilatuS schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:47:
[...]

Dat ligt natuurlijk ook aan het budget. Zeker met een budget van €6000 (zoals de vraagsteller) zou ik kijken voor een motor met ABS. Mijn budget was een stuk kleiner toentertijd (max €2000, heb er toen €1350 voor betaald). In die prijsklasse was met ABS gewoon niet te krijgen.
Dus vandaar de opmerking dat ik ABS wel handig vind, maar geen must.

• A13X

A13X

Dude

Xepos schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:47:
[...]
Ziet er wel interessant uit alleen ziet het er niet echt veilig uit wanneer het plotseling kan regenen?
Open usb contact...
Dat is een van de dingen waar ik aan twijfel, plus ga ik mijn €600 telefoon toevertrouwen aan een houdertje van 17euro :/

USB zijdig zal ik eerder een aansluiting maken onder het zaden en dan een lange USB-C kabel voor de telefoon naar het stuur toe halen.

@PilatuS Klopt maar het prijsverschil is wel erg groot, moet nog eens even kijken wat de mogelijkheden zijn op de FZ1n. Ik vermoed namelijk dat bijv. mijn tanktas onbruikbaar is geworden i.v.m. een kunststof tank...

@deabsdiscussie zeker nice to have, al heeft deze gek ook al eens een meter of 5-6 met een geblokkeerd voorwiel geschoven. Al moet ik toegeven, de enige reden dat ik waarschijnlijk niet op mijn plaat ging was dat de rijinstructeur gelijk instructies begon te bleren over waar te kijken etc. Kwam wat hard aan en greep te hard in bij het oefenen van de remproef.

Alle andere 15jaar prima zonder gekund, voor wat betreft pk's. Ga kijken wat je mooi vind en hoe dat rijd. Deze gek gaat zo nog even genieten van 150pk :9~ O+

[ Voor 26% gewijzigd door A13X op 12-03-2018 16:02 ]

Awesome

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-12 10:09

Least Inkling

Product of the cold war

Effe afkloppen, maar euh...ik heb na 500k km nog nooit in de ABS gezeten, behalve in een cursus daarvoor.
Dus een must, neuh...heb je het wel, mooi.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• Thoit
  • Laatst online: 19-12 08:33
Raym09 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:58:
[...]

Dat is een van de dingen waar ik aan twijfel, plus ga ik mijn €600 telefoon toevertrouwen aan een houdertje van 17euro :/

USB zijdig zal ik eerder een aansluiting maken onder het zaden en dan een lange USB-C kabel voor de telefoon naar het stuur toe halen.

@PilatuS Klopt maar het prijsverschil is wel erg groot, moet nog eens even kijken wat de mogelijkheden zijn op de FZ1n. Ik vermoed namelijk dat bijv. mijn tanktas onbruikbaar is geworden i.v.m. een kunststof tank...
Dat blijft altijd de vraag met de producten uit China. Er is volgens mij een kopie van de RAM mount uit China die erg goed schijnt te zijn is hier volgens mij al een aantal keren voorbij gekomen.

Bij een RAM mount kan je idd altijd het spul monteren op een andere fiets, maar de opzetstukjes zijn waarschijnlijk duurder dan de hele set.

Wil je zekerheid, koop dan gewoon een RAM Mount, weet je zeker dat het goed is.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Xepos schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:27:

Das toch het mooiste. Lekker ronddwalen :9

• lolgast
@Least Inkling Na 500km? Dat is toch geen maatstaaf 8)7 ABS is gewoon een fantastisch stukje techniek wat je in mijn ogen niet moet onderschatten.
Ninja edit :( Mijn verhaal blijft staan ;)
Natuurlijk zou je je motor onder controle moeten kunnen houden, maar in noodsituatie knijpt 95% van de rijders gewoon kneiterhard in zijn remhendel en ga je op je smoel.

[ Voor 9% gewijzigd door lolgast op 12-03-2018 16:08 ]

• PilatuS
  • Niet online
500k km :P

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
lolgast schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:06:
@Least Inkling Na 500km? Dat is toch geen maatstaaf 8)7 ABS is gewoon een fantastisch stukje techniek wat je in mijn ogen niet moet onderschatten.
Natuurlijk zou je je motor onder controle moeten kunnen houden, maar in noodsituatie knijpt 95% van de rijders gewoon kneiterhard in zijn remhendel en ga je op je smoel.
500k KM AKA 500Mm :+

He verdikkie, @PilatuS was mij voor.

[ Voor 5% gewijzigd door DragonSlayer666 op 12-03-2018 16:08 ]

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1 ... 23 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht