Netjes van de verkoper dat die het meldt. Al is het 1,5 uur rijden, toch nog even alles zover mogelijk nakijken. Gekocht heb je het namelijk zoMitchellHearth schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:17:
Vraagje: ik had al een tijdje de afspraak staan om morgen een Honda Hornet uit 2005 op te halen. Het is niet bepaald om de hoek (1,5u rijden) en ik ben van plan de motor naar huis te rijden.
Nu gaf ze verkoper aan dat diegene vandaag een rondje nog heeft gereden en opmerkte dat de motor niet (goed) start. Alleen met 'snelvervliegend spul' in de luchtfilter.
Ik waardeer z'n eerlijkheid maar begin nu wel te twijfelen. Uiteraard was ik sowieso van plan om de motor een kleine beurt te geven maar enig idee of er nog meer achter kan zitten? Of is zoiets is als dit alleen een indicatie van een vieze carburateur oid...
Maareh.... Als die brommer wél in een keer start met het gebruik van een "snelverliegend gas" (waarschijnlijk gewoon een busje AXE Deo) dan zou dat willen zeggen dat 't een gecarbureerde fiets is?
Een injectiefiets starten middels dat soort technieken gaat 't 'm niet worden
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Daar heb je sowieso een goed puntwimmel_1 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:31:
Maareh.... Als die brommer wél in een keer start met het gebruik van een "snelverliegend gas" (waarschijnlijk gewoon een busje AXE Deo) dan zou dat willen zeggen dat 't een gecarbureerde fiets is?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Als je een 2005 zoekt voor een mooi prijsje waar dat ook nog moet gebeuren....deze 2006 CBF600 kwam ik van de week toevallig tegen kun je allicht gebruiken om de prijs te drukkenMitchellHearth schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:17:
Vraagje: ik had al een tijdje de afspraak staan om morgen een Honda Hornet uit 2005 op te halen. Het is niet bepaald om de hoek (1,5u rijden) en ik ben van plan de motor naar huis te rijden.
Nu gaf ze verkoper aan dat diegene vandaag een rondje nog heeft gereden en opmerkte dat de motor niet (goed) start. Alleen met 'snelvervliegend spul' in de luchtfilter.
Ik waardeer z'n eerlijkheid maar begin nu wel te twijfelen. Uiteraard was ik sowieso van plan om de motor een kleine beurt te geven maar enig idee of er nog meer achter kan zitten? Of is zoiets is als dit alleen een indicatie van een vieze carburateur oid...
Awesome
daarna treinen? vliegtuigen?AcidBurn schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:19:
[...]
Ben momenteel bezig met CE rijbewijs. Twijfel om ook D nog te halen. Simpelweg omdat ik door dat ene rijbewijs nog te halen, alle resterende open vakjes (D/D1/DE/D1E) op het rbw er dan in 1x bij krijg.
Code95 zal ik dan denk ik ook wel meepakken, curssusen voor de vrachtwagen zijn dan toch voldoende om beiden te verlengen. Was niet van plan ooit professioneel op de bus te gaan rijden, maar vind het gewoon een leuk idee dat je werkelijk overal mee mag rijden (op LZV na dan)
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Hmm, ik woon aan het water, dus opzich...
Delfzijl, de minst mooie plek in Groningen
Mjah, close enough.. Tegenwoordig woon ik vlakbij Groningen en kan ik vanaf het kanaal voor mijn huis vrij makkelijk naar zowel de grachten als het Zuidlaardermeer varen.
Wat is je budget en war voor soort motor wil je rijden? Adventure, toer, supersport, chopper, scooter, etc?Xilantof schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:10:
Hier in februari m'n A-rijbewijs gehaald en flink aan het rondkijken voor een eerste motor.
Best lastige keuze in wat nu verstandig is...
Voorkeuren voor merken is ook fijn om te weten.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Xilantof schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:10:
Hier in februari m'n A-rijbewijs gehaald en flink aan het rondkijken voor een eerste motor.
Best lastige keuze in wat nu verstandig is...

Gewoon altijd in deze uitvoering
In geval van twijfel, kan je ook voor deze gaan:

Dat is zeg maar waar Yamaha hun Niken van heeft afgekeken
[ Voor 20% gewijzigd door Vrijdag op 09-03-2018 17:57 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Er staat een nieuw barrel te koop:
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/31497/10465373
"let op, motor loopt niet".
Wie raad het juiste bedrag waarvoor deze motor verkocht gaat worden?
.
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/31497/10465373
"let op, motor loopt niet".
Wie raad het juiste bedrag waarvoor deze motor verkocht gaat worden?
Ik speel bijna elke werkdag met Bombardierwimmel_1 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:18:
@Vrijdag Daar heb je al snel een "Klein Vaarbewijs II" voor nodig (is vrij simpel te behalen als je "I" al hebt).
Ga hier in de zomer ooit wel eens wat spelen met een Yamaha of Bombardier
Maar dan waarschijnlijk met de dingen die niet in / op 't water thuis horen maar in de lucht
Leuk om te lezen dat er meerdere zijn die meer rijbewijzen hebben voor de 'fun'. Heb zelf ook naast m'n A en B rijbewijs, C en CE + code 95. Puur omdat het kan!
Ten slotte vaarbewijs 1 en 2 gehaald. Woon in de buurt van Delfzijl, leek me wel handig
Momenteel zoekende naar mijn eerste motor.
Bijna, zie hierbovenwimmel_1 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:20:
[...]
Maar dan waarschijnlijk met de dingen die niet in / op 't water thuis horen maar in de lucht
In mijn geval is C en CE niet "voor de fun", maar om mijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten.BlueHD schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:25:
Leuk om te lezen dat er meerdere zijn die meer rijbewijzen hebben voor de 'fun'. Heb zelf ook naast m'n A en B rijbewijs, C en CE + code 95. Puur omdat het kan!Ten slotte vaarbewijs 1 en 2 gehaald. Woon in de buurt van Delfzijl, leek me wel handig
![]()
Was nog gewoon zelfstandig koerier toen ik besloot C te halen. Inmiddels 3 maanden ervaring op de bakwagen, en nu dus bezig om ook met combi's te mogen rijden. Het is wel allemaal eigen initiatief geweest, voor het werk dat ik toen deed had ik het niet nodig. Diploma voor internationaal begroeps-goederenvervoer heb ik ook, en de Euro vergunning om je volledige laadvermogen te mogen gebruiken.
Verwijderd
Ik mijn KVB. Tegenwoordig is dat echt een heel pittig examen om te halen, dat was vroeger niet zo. Zie ook:
https://www.telegraaf.nl/...arbewijs-bijna-helft-zakt
Dat bijna de helft van de aanvragers zakt voor 't examen (volgens de Telegraaf) wil nog niet zeggen dat 't examen pittig is, hé... 't Is helaas wel zo dat iedere "Jan-Doedel" met wat vrije tijd en teveel geld tegenwoordig denkt dat 'ie met een Jet-Ski zomaar even kan gaan varen en daarvoor op een ochtend een papiertje kan verkrijgen zonder enige kennis.Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:04:
[...]
Ik mijn KVB. Tegenwoordig is dat echt een heel pittig examen om te halen, dat was vroeger niet zo. Zie ook:
https://www.telegraaf.nl/...arbewijs-bijna-helft-zakt
Daarom ook tussen haakjesAcidBurn schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:55:
[...]
In mijn geval is C en CE niet "voor de fun", maar om mijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten.
Was nog gewoon zelfstandig koerier toen ik besloot C te halen. Inmiddels 3 maanden ervaring op de bakwagen, en nu dus bezig om ook met combi's te mogen rijden. Het is wel allemaal eigen initiatief geweest, voor het werk dat ik toen deed had ik het niet nodig. Diploma voor internationaal begroeps-goederenvervoer heb ik ook, en de Euro vergunning om je volledige laadvermogen te mogen gebruiken.
Verwijderd
Ik heb deze maand samen met een collega ons KVB gehaald. En wij vonden het een heel pittig examen. Wij hebben zes weken lang elke avond geleerd.wimmel_1 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:08:
[...]
Dat bijna de helft van de aanvragers zakt voor 't examen (volgens de Telegraaf) wil nog niet zeggen dat 't examen pittig is, hé... 't Is helaas wel zo dat iedere "Jan-Doedel" met wat vrije tijd en teveel geld tegenwoordig denkt dat 'ie met een Jet-Ski zomaar even kan gaan varen en daarvoor op een ochtend een papiertje kan verkrijgen zonder enige kennis.
Nja ik kwam dus vanochtend richting Limburg gewoon echt vers gepekelde wegen tegenDrivinUCrazy schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:48:
[...]
Ja. Het was een grote tractor met een klein karretje er achter, dus misschien alleen voor de fietspaden of zo. (al zou ik dan een kleinere combinatie verwachten)
Hoe dan ook, de ruitensproeiervloeistof jaag ik er op dit moment hard doorheen, want de voorruit zit iedere keer in no-time dicht met troep.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Toch wel met je auto, hoop ik?Joopieboy schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:31:
[...]
Nja ik kwam dus vanochtend richting Limburg gewoon echt vers gepekelde wegen tegen
Ik gebruik de laatste dagen méér ruitensproeiervloeistof dan dat ik eerder nodig heb gehad sinds 't voorjaar van 2017.
Uiteraard, gixxer staat lekker binnen, veilig en droog te glimmenwimmel_1 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:54:
[...]
Toch wel met je auto, hoop ik?
Ik gebruik de laatste dagen méér ruitensproeiervloeistof dan dat ik eerder nodig heb gehad sinds 't voorjaar van 2017.
Maar het is idd erg, zie ook overal het asfalt hard achteruit gaan...
Nu nog strooien
Ik dacht dat we vanaf nu toch wel ruim boven vriespunt bleven
's Nachts niet, op bruggen, viaducten en schaduwplekken kan bijvoorbeeld rijp nog voor gladheid zorgen.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
3500-4500 EUR. En ik wil of een naked, of een all road/sports tourer type. Uiteraard al zitten kijken en ben ondermeer een Yamaha ER6N tegen gekomen en een Suzuki V-strom DL650 of Transalp.Grubeater schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:42:
[...]
Wat is je budget en war voor soort motor wil je rijden? Adventure, toer, supersport, chopper, scooter, etc?
Voorkeuren voor merken is ook fijn om te weten.
Moet beide nog gaan rijden. Maar dat soort types spreken me aan.
Fotonerd
Kawa Versys misschien wat voor je?Xilantof schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:53:
[...]
3500-4500 EUR. En ik wil of een naked, of een all road/sports tourer type. Uiteraard al zitten kijken en ben ondermeer een Yamaha ER6N tegen gekomen en een Suzuki V-strom DL650 of Transalp.
Motoren die je noemt zijn allemaal 2 cilinders, ben je specifiek op zoek naar een 2 cilinder? Anders kun je ook kijken naar bijv. Tiger 955i of street triple (3 cilinder) of bijv. een kawasaki z750 of Yamaha Diversion F (4 cilinder). Noem maar een aantal op, alleen biased naar de street triple ofcXilantof schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:53:
[...]
3500-4500 EUR. En ik wil of een naked, of een all road/sports tourer type. Uiteraard al zitten kijken en ben ondermeer een Yamaha ER6N tegen gekomen en een Suzuki V-strom DL650 of Transalp.
Ik vind 't toch wel behoorlijk knap dat @Xilantof een Yamaha ER6N heeft kunnen vinden.... Die zou ik dan ook meteen kopen en veiligstellen voor de komende jaren
Alleen het onderhoud.. Probeer daar maar eens onderdelen via de dealer van te vinden
Die hebben ze vast wel bij KTM dan, toch?lolgast schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:29:
Alleen het onderhoud.. Probeer daar maar eens onderdelen via de dealer van te vinden
Verplicht voer voor alle nieuwe rijders.
Niet echt op YouTube maar voor de handige downloaders vast ergens te vinden.
Ik heb hier de dvd's liggen.
Blijft echt een geweldig programma, 3 vrienden op de motor die Europa doorkruisen, muziek, lachen, gave beelden, super sfeertje.
* Bommes loves it
Niet echt op YouTube maar voor de handige downloaders vast ergens te vinden.
Ik heb hier de dvd's liggen.
Blijft echt een geweldig programma, 3 vrienden op de motor die Europa doorkruisen, muziek, lachen, gave beelden, super sfeertje.
* Bommes loves it
[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 09-03-2018 22:04 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Doe jezelf een plezier en rijd zeker eens met een street triple... Da's echt een geweldig ding. Ik rijd er zelf niet op (cb500x), maar een ritje heeft me ervan overtuigd dat ik er zeker ooit een moet hebbenXilantof schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:53:
[...]
Dat treft, daarvan zit een dealer hier om de hoek! Ik neem hem!
Dit dus.Dryhte schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:37:
[...]
Doe jezelf een plezier en rijd zeker eens met een street triple... Da's echt een geweldig ding. Ik rijd er zelf niet op (cb500x), maar een ritje heeft me ervan overtuigd dat ik er zeker ooit een moet hebben
Máár onthoud, je eerste motor onvrijwillig neerleggen behoort altijd tot de mogelijkheden...
bij je tweede ook trouwens
[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 09-03-2018 22:20 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Of derde. En soms word je er bij geholpen. Je eerste motor kan ook met 4 dagen gejat zijn.steveman schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:19:
[...]
Dit dus.
Máár onthoud, je eerste motor onvrijwillig neerleggen behoort altijd tot de mogelijkheden...
bij je tweede ook trouwens
Anyway, des te meer reden gewoon te rijden wat je leuk vindt: het leven (en soms dat van je motor ook
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
M'n eerste motor heb ik nooit neergelegd (m'n vader die em nu rijdt wel, vorige week...). M'n tweede wel, twee keer in een half jaar 
Dat is bijna vier jaar geleden ondertussen, gelukkig is het geen gewoonte geworden
Dat is bijna vier jaar geleden ondertussen, gelukkig is het geen gewoonte geworden
Bij mij zit er gemiddeld 8 jaar tussen, en beide erg lullig en op relatief lage snelheid, vind ik eigenlijk wel prima zo.
2x in de blubber bij lage snelheid, een keer bij stilstand (maar dat was echt letterlijk neer leggen) omdat ik net 4u had gereden en uitgeput was, hield het niet meer.
Het zal vast nog wel vaker gebeuren, o.a. bij de 110km offroad met de Transalp club binnenkort. Gelukkig is de motor goed beschermd
.
Het zal vast nog wel vaker gebeuren, o.a. bij de 110km offroad met de Transalp club binnenkort. Gelukkig is de motor goed beschermd
* w4rguy klopt af.
Heb de Hornet nog niet neergelegd in de 13 maanden dat ik nu motor rijd. En dat wilde ik graag zo houden
. Maarja ze zeggen altijd: er zijn twee soorten motorrijders. Zij die zijn gevallen en zij die nog zullen vallen...
Heb de Hornet nog niet neergelegd in de 13 maanden dat ik nu motor rijd. En dat wilde ik graag zo houden
All-Round nerd | iRacing Profiel
met dat budget zou ik hard langs de transalp rennen en naar ene Africa twin kijken.Xilantof schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:53:
[...]
Misschien een hele nette xtz750 of een xt660z
ER6N is een KawasakiXilantof schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:53:
[...]
Als je aan de bovengrens van je budget kijkt kan je ook een Kawasaki Versys 650 van rond die leeftijd vinden. Zit iets comfortabeler dan de ER-6N, wat meer rechtop, toer achtig.
Vind zelf beiden ook erg leuk, uiteindelijk wil ik een Versys maar tot ik dat budget heb denk ik dat ik eerst de ER-6N of F haal. Nou heb ik nog een paar maandjes te gaan voor ik m'n A heb, maargoed.
De Z750 is overigens ook erg tof. Wel iets duurder over 't algemeen dan de Z650/ER-6n.
[ Voor 4% gewijzigd door SmurfLink op 10-03-2018 09:57 ]
I have stability. The ability to stab.
*meldt zich ook bij de lullige omvallers*
De motor de achtertuin uit rijden, rechtsaf het voetgangerspad op, daarop stoppen om het hek weer te kunnen sluiten. had in het donker niet gezien dat er takken op het pad lagen waar ik dus precies op stond toen ik remde. gevolg: voorwiel schuift weg en ik houdt hem niet meer, gelukkig viel de motor op zand. Enige schade van die valpartij: spiegelhouder krom. Maar rubber/plastic, dus dat was zo weer recht gebogen.
De echte schade kwam 2 maanden geleden met die zware storm. Motor is omgewaaid van de standaard en viel zo op de grond tegen wat onderdelen die achter het huis liggen. De tank heeft de grootste klap opgevangen met een flinke deuk door op een trekhaak te vallen, voor de rest alleen een paar krassen.
De spiegel hing zelfs nog 2 cm boven de grond
De motor de achtertuin uit rijden, rechtsaf het voetgangerspad op, daarop stoppen om het hek weer te kunnen sluiten. had in het donker niet gezien dat er takken op het pad lagen waar ik dus precies op stond toen ik remde. gevolg: voorwiel schuift weg en ik houdt hem niet meer, gelukkig viel de motor op zand. Enige schade van die valpartij: spiegelhouder krom. Maar rubber/plastic, dus dat was zo weer recht gebogen.
De echte schade kwam 2 maanden geleden met die zware storm. Motor is omgewaaid van de standaard en viel zo op de grond tegen wat onderdelen die achter het huis liggen. De tank heeft de grootste klap opgevangen met een flinke deuk door op een trekhaak te vallen, voor de rest alleen een paar krassen.
De spiegel hing zelfs nog 2 cm boven de grond
Nou nou... Een AT is een geweldige motor maar daarmee is de TA niet ineens troep gewordenkneusteun schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 08:20:
[...]
met dat budget zou ik hard langs de transalp rennen en naar ene Africa twin kijken.
Met de dop er af er eens van boven in schijnen al geprobeerd?erik23 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 11:27:
Vandaag toegekomen aan het vullen van het blok. Moet 3 liter in...Wie heeft de verpakking van Eurol bedacht? Zou 4 liter in deze fles moeten zitten maar ik zie er niks van, zelfs niet met een zaklamp.
[afbeelding]
Koelvloeistofniveau van de brommer kan ik op vergelijkbare wijze alleen zien als ik er van achteren doorheen schijn.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Haha nee de fles is vol. Er in schijnen heb ik ook al gedaan.
Had nog een slim idee. Heb nog een fles van een liter, ook van Eurol die bijna op is. Dus ik denk, dan gooi ik die vol en dan kan de overige 3 liter de motor in.
Maar die fles van een liter houdt op met aangeven bij 800ml
.
Had nog een slim idee. Heb nog een fles van een liter, ook van Eurol die bijna op is. Dus ik denk, dan gooi ik die vol en dan kan de overige 3 liter de motor in.
Maar die fles van een liter houdt op met aangeven bij 800ml
En in de keuken is geen maatbeker te vinden?
Nu zou ik toch geen technische vloeistoffen in mijn keukengerei durven toelaten... Bah, het idee alleen...Accident schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:10:
En in de keuken is geen maatbeker te vinden?
Even een potje of een blikje vullen met 1 liter(indien je een maatbeker hebt) water en afstrepen op die 1 liter.
Hoe monteer ik het best een TomTom Rider 450 op een Kawasaki Ninja 650 (2017)?
Er zit een RAM mount (kogel) bij de de TomTom, met het idee dat je deze ergens op de stuur vastmaakt, maar die vlieger gaat bij de Ninja (2017) niet op.
1) Er zit een grote hex opening in de stuur-as, met plastic afdekdopje. Kan ik daar wat mee?
2) Aan de voorkant van het stuur zit wel een plaatje gemonteerd met houders voor de (rem)kabels, ik zou daar een plaatje tussen kunnen zetten...
Iemand toevallig dit al opgelost?
Er zit een RAM mount (kogel) bij de de TomTom, met het idee dat je deze ergens op de stuur vastmaakt, maar die vlieger gaat bij de Ninja (2017) niet op.
1) Er zit een grote hex opening in de stuur-as, met plastic afdekdopje. Kan ik daar wat mee?
2) Aan de voorkant van het stuur zit wel een plaatje gemonteerd met houders voor de (rem)kabels, ik zou daar een plaatje tussen kunnen zetten...
Ja, daar kun je een fork stem mount in gebruiken. 
Ik denk dat ik dan inderdaad zelf de keuken niet meer in kom.Dryhte schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:36:
[...]
Nu zou ik toch geen technische vloeistoffen in mijn keukengerei durven toelaten... Bah, het idee alleen...
Maar hij staat weer heerlijk te brommen. Ben toch wel trots aangezien hij er vorig weekend nog zo bij stond:
Was mijn eerste grote sleutelklus en uiteindelijk de hele bovenkant van het blok uit elkaar gehad.
Bedankt, ik wist de Engelse term niet.Joopieboy schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 14:01:
Ja, daar kun je een fork stem mount in gebruiken.
Ik had gehoopt dat er een mount was die *in* de hex opening past. Hier een video over een work-around:
YouTube: Ram Mount Install - 2018 Ninja 1000 / Z1000SX
(Het hex gat van de 1000 lijkt identiek aan Ninja 650)
[ Voor 4% gewijzigd door likewise op 10-03-2018 16:06 ]
Waypoint heeft per merk/type oplossingen op de site staan.likewise schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:16:
Hoe monteer ik het best een TomTom Rider 450 op een Kawasaki Ninja 650 (2017)?
Misschien zelfs minder dan een euro bij action. Heb 'm thuis ook.Dryhte schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:36:
[...]
Nu zou ik toch geen technische vloeistoffen in mijn keukengerei durven toelaten... Bah, het idee alleen...
Zeker mooi spul, maar erg duur (EUR 120) gezien ik alleen de basis nodig heb. Ik was op zoek naar zo iets:Rukapul schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 16:20:
[...]
Waypoint heeft per merk/type oplossingen op de site staan.
https://www.ebay.co.uk/it...or-Rider-410/141995903481
waar dan de TomTom RAM mount op gaat. Ik vind echter deze ook mooi gedaan; door het rubber tussen bout en stem dempt dit waarschijnlijk nog beter de trillingen:
YouTube: Ram Mount Install - 2018 Ninja 1000 / Z1000SX
Met een van beiden kom ik er wel uit, bedankt voor de reacties!
[ Voor 12% gewijzigd door likewise op 10-03-2018 16:46 ]
Vandaag geen weer om te rijden, dus dan maar poetsen!

Bandenspanning weer goed gezet, klaar voor mooi weer!

Bandenspanning weer goed gezet, klaar voor mooi weer!
Temperatuur is goed, dat klopt. De weg is een groot bagger festijn, van de week nog gestrooid, nee dankjewel.Aschtra schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:08:
Geen weer om te rijden? Het is hier 15 graden haha
Same here..Joopieboy schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:10:
[...]
Temperatuur is goed, dat klopt. De weg is een groot bagger festijn, van de week nog gestrooid, nee dankjewel.
Na gebruik ff afwassen, het trekt er niet in heDryhte schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:36:
[...]
Verschil is best groot hoor. TA heeft nog net wat meer last van te weinig power ten opzichte van de AT.HTT-Thalan schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 11:10:
[...]
Nou nou... Een AT is een geweldige motor maar daarmee is de TA niet ineens troep geworden. AT is ook meer techniek, meer gewicht, moeilijker een harde te vinden...
Nee echt, beter voorkomen dan genezen... BahAccident schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:39:
[...]
Na gebruik ff afwassen, het trekt er niet in he
EDIT: kijk wat ik online tegenkwam:
https://rideapart.com/art...es-675-daytona-cafe-build

Wat een pareltje...
[ Voor 37% gewijzigd door Dryhte op 10-03-2018 20:57 ]
De mijne niet hoorkneusteun schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 18:46:
TA heeft nog net wat meer last van te weinig power ten opzichte van de AT.
Het ging me meer om het 'hard voorbij rennen' aan de Alp. Je hebt niet snel 'te weinig vermogen' bij zo'n beetje alle motoren die hier de revue passeren, dat is m.i. toch meer een stukje persoonlijke voorkeur dan een universele waarheid.
Ik begrijp helemaal dat er hier een aantal mensen tussen zitten voor wie mijn motor totaal ongeschikt zou zijn qua vermogen (zithouding en gebruiksdoel daargelaten) omdat ze nou eenmaal meer gewend zijn en een andere rijstijl.
Je kunt echter niet van te voren roepen, naar iemand die zoekende is dat een Alp geen goede keuze zou kunnen zijn, en dat zeg ik echt niet omdat ik er eentje heb
Enige met een AT of TA is dat ze redelijk prijzig zijn dus weinig waar voor hun geld bieden, je zit al snel met wat verouderds en over het algemeen met enorm veel afgereden zut. Een AT is vaak al helemaal vergane glorie terwijl het echt serieus leuke motoren zijn, maar niet 4-5-6k leuk... Voor die 4k koop je ook een ietwat verouderde 650 van de eerste generatie die vaak ook behoorlijk afgereden zijn of gewoon erg veel kilometers hebben en nog redelijk netjes zijn. Nee dan kun je beter een GSX650/Bandit/Honda CB500 of zoiets kopen...
Dat is een heel ander punt en daarin ben ik geneigd met je mee te gaan. Ik vind mijn Alp serieus heel vet en gaaf om op te rijden maar ik zou er aanschaf geen 5k voor geven, de hele aantrekkingskracht is juist betaalbare en sleutelbare fun.Joopieboy schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 19:57:
Enige met een AT of TA is dat ze redelijk prijzig zijn dus weinig waar voor hun geld bieden, je zit al snel met wat verouderds en over het algemeen met enorm veel afgereden zut. Een AT is vaak al helemaal vergane glorie terwijl het echt serieus leuke motoren zijn, maar niet 4-5-6k leuk... Voor die 4k koop je ook een ietwat verouderde 650 van de eerste generatie die vaak ook behoorlijk afgereden zijn of gewoon erg veel kilometers hebben en nog redelijk netjes zijn. Nee dan kun je beter een GSX650/Bandit/Honda CB500 of zoiets kopen...
Ze worden schaars en in plaats van dat mensen er dan zuiniger op worden proberen ze het afgeragd voor veel te veel te verkopen. Gelukkig is de TA club een uitzondering.
Los van de prijs: enorm veelzijdige motor die je in de bochten nog flink (positief) kan verrassen.
O absoluut, gewoon super leuk spul en rijdt serieus goed, mits onderhouden.
Gelukkig zijn er nog liefhebbers maar ze worden schaars. Ik schrok er afgelopen jaar van hoe de prijzen van mijn model Gixxer behoorlijk begonnen te zakken (zo rond de 3,5-4k), bijna allemaal economisch total loss vanwege achterstallig onderhoud, en het merendeel aardig versjonnied (helaas). Daarom is het juist leuk om zo een ding te koesteren en netjes te houden.
Helaas kwam het ongelukje tussendoor maar daar is ie alleen maar beter van geworden, verzekering ging gelukkig mee met de garage en krikte de dagwaarde op gezien de staat en de 1500~2000 euro aan onderhoud afgelopen jaar die ik erin heb gestoken...
Mja
Mja
Ik kwam overigens dit filmpje net tegen op dumpert. Wat een geluid zit hierin
Deze is ook lekker, 250cc 6 cilinder. Volgens mij hebben ze ook nog een 8 cilinder met 20.000 toeren of zo.
Voor mij persoonlijk is er geen enkele andere motor die dit geluid verslaat.
Vind het hoogtoerige F1 geluid geweldig, en wat rij je dan ? Een V-Twin
Of je koopt bij de Action / Blokker er een voor in de schuur van een paar euroAccident schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:39:
[...]
Na gebruik ff afwassen, het trekt er niet in he
Vandaag 6 uur gedaan over het wisselen van de voorband.
Net maar zo'n apparaat besteld en dan van de week hopen dat het wat sneller gaat met de achterband:

Velg is wel flink beschadigd aan de binnenzijde door het kloten met de bandenlichters. Ik heb gezien dat bij de eerste oppompbeurt de binnenwand tegen de velg aanplopt, kan ik dit gewoon bij het tankstation doen? Ik heb geen compressor namelijk.

Velg is wel flink beschadigd aan de binnenzijde door het kloten met de bandenlichters. Ik heb gezien dat bij de eerste oppompbeurt de binnenwand tegen de velg aanplopt, kan ik dit gewoon bij het tankstation doen? Ik heb geen compressor namelijk.
Wou de alp niet uitsluiten maar een AT is denk ik de betere investering en net wat exclusiever. Het komt meer neer op dat je voor dat budget bij dessert motors een uitstekende AT kan vinden. En wat power betreft is een alp net wat minder en dat merk je wel en vooral als het wat vlotter gaat of op de lange rit en snelweg.HTT-Thalan schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 19:43:
[...]
De mijne niet hoor.
Het ging me meer om het 'hard voorbij rennen' aan de Alp. Je hebt niet snel 'te weinig vermogen' bij zo'n beetje alle motoren die hier de revue passeren, dat is m.i. toch meer een stukje persoonlijke voorkeur dan een universele waarheid.
Ik begrijp helemaal dat er hier een aantal mensen tussen zitten voor wie mijn motor totaal ongeschikt zou zijn qua vermogen (zithouding en gebruiksdoel daargelaten) omdat ze nou eenmaal meer gewend zijn en een andere rijstijl.
Je kunt echter niet van te voren roepen, naar iemand die zoekende is dat een Alp geen goede keuze zou kunnen zijn, en dat zeg ik echt niet omdat ik er eentje heb.
Maar als ik eerlijk ben zou ik voor dat budget misschien eerder naar wat nieuwers als een xt660z kijken om meer waar voor je geld te krijgen. De AT en TA zijn meer historie en liefhebberij voor je geld.
Heb de xtz750 gehad en als je daar nog een mooie van kan vinden is dat ook een hele leuke fiets, vlotter en levendiger dan AT en TA. En de echt mooie zie je nog weinig.
Dat is zeker wel een motor die ik erg mooi vind. Maar heb ik nog niet (veel) in mijn budget gevonden...
De huidige serie staat wel hoog op mijn lijstje van "zou ik ooit wel willen hebben".
Niet specifiek opzoek naar een 2 cilinder. Ik heb nu alleen ervaring met de motor waarop ik gelest heb en ga nu puur af op "esthetica" en "wat me praktisch lijkt" met hoe ik de motor zal gebruiken. en budgetSecsytime schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:20:
[...]
Motoren die je noemt zijn allemaal 2 cilinders, ben je specifiek op zoek naar een 2 cilinder? Anders kun je ook kijken naar bijv. Tiger 955i of street triple (3 cilinder) of bijv. een kawasaki z750 of Yamaha Diversion F (4 cilinder). Noem maar een aantal op, alleen biased naar de street triple ofc![]()
Excuses, betreft een Kawasaki.wimmel_1 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:27:
Ik vind 't toch wel behoorlijk knap dat @Xilantof een Yamaha ER6N heeft kunnen vinden.... Die zou ik dan ook meteen kopen en veiligstellen voor de komende jaren
Ziet er gaaf uit. Zal eens kijken wat die doen qua budget en eens proefritje zoeken.Dryhte schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:37:
[...]
Doe jezelf een plezier en rijd zeker eens met een street triple... Da's echt een geweldig ding. Ik rijd er zelf niet op (cb500x), maar een ritje heeft me ervan overtuigd dat ik er zeker ooit een moet hebben
Dankje voor de tips!kneusteun schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 08:20:
[...]
met dat budget zou ik hard langs de transalp rennen en naar ene Africa twin kijken.
Volgens mij hebben we dan inderdaad dezelfde overwegingenSmurfLink schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 09:54:
[...]
ER6N is een KawasakiDie kan je voor dat budget van ongeveer rond 2008 vinden. Deze is vorig jaar overgegaan in de Z650.
Als je aan de bovengrens van je budget kijkt kan je ook een Kawasaki Versys 650 van rond die leeftijd vinden. Zit iets comfortabeler dan de ER-6N, wat meer rechtop, toer achtig.
Vind zelf beiden ook erg leuk, uiteindelijk wil ik een Versys maar tot ik dat budget heb denk ik dat ik eerst de ER-6N of F haal. Nou heb ik nog een paar maandjes te gaan voor ik m'n A heb, maargoed.Misschien heb je wat aan mn bevindingen.
De Z750 is overigens ook erg tof. Wel iets duurder over 't algemeen dan de Z650/ER-6n.
Ik moet vooral ook proefritjes gaan regelen...
Fotonerd
Deze is niet helemaal origineel - maar wel geinigPilatuS schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 22:36:
[video]
It's funny. But not ha-ha funny.
Misschien heb ik het even gemist, maar waar wil je je motor voornamelijk voor gaan gebruiken?Xilantof schreef op zondag 11 maart 2018 @ 08:44:
[...]
Dat is zeker wel een motor die ik erg mooi vind. Maar heb ik nog niet (veel) in mijn budget gevonden...
De huidige serie staat wel hoog op mijn lijstje van "zou ik ooit wel willen hebben".
[...]
Niet specifiek opzoek naar een 2 cilinder. Ik heb nu alleen ervaring met de motor waarop ik gelest heb en ga nu puur af op "esthetica" en "wat me praktisch lijkt" met hoe ik de motor zal gebruiken. en budget
[...]
Excuses, betreft een Kawasaki.
[...]
Ziet er gaaf uit. Zal eens kijken wat die doen qua budget en eens proefritje zoeken.
[...]
Dankje voor de tips!
[...]
Volgens mij hebben we dan inderdaad dezelfde overwegingen![]()
![]()
Ik moet vooral ook proefritjes gaan regelen...
Voor veel woon-werkverkeer en/of snelweg lijkt zoiets als een Versys me inderdaad ideaal, voor voornamelijk plezier ritjes binnendoor zou ik zelf eerder voor een naked (maar eigenlijk natuurlijk supersport) kiezen en dan is die Street Triple zeker een mooie optie.
.
Een supersport is binnendoor geen lolletje hoor, doe mij dan maar een transalp, kun je veel leuker spelen, of een leuke naked. 
Supersport is pas echt leuk op hogere snelheden en mooie ruime bochtencombinaties. Sterker nog, als het echt krap wordt moet je echt serieus je best doen, en vaak met achterrem erbij, om hem de bocht om te krijgen. Plus je drukt hem niet even lekker de bocht of een rotonde in zoals je met een breed stuur wel kan, je moet met je hele lichaam moeite doen.
Supersport is pas echt leuk op hogere snelheden en mooie ruime bochtencombinaties. Sterker nog, als het echt krap wordt moet je echt serieus je best doen, en vaak met achterrem erbij, om hem de bocht om te krijgen. Plus je drukt hem niet even lekker de bocht of een rotonde in zoals je met een breed stuur wel kan, je moet met je hele lichaam moeite doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 11-03-2018 12:13 ]
Inmiddels de mapping van @Taygeta geladen op mijn SMT. Vanochtend voor het eerst een goede 20 km mee gereden. De mapping maakt samen met het verwijderen van de 2nd files, de sas en het plaatsen van een ITG filter een enorm verschil. Ding trekt nu nog harder door de toeren en is onderin zoveel soepeler. In de eerste versnelling 10kmh deed zelfs de Honda Transalp waar ik op gelest heb niet zonder bokken
[ Voor 8% gewijzigd door ephymerous op 11-03-2018 11:57 ]
XXXVI
offtopic:
"Lijkt me ideaal" is toch wel verantwoord NL? Is in deze context niet hetzelfde als "me fiets" of "me brommer".
"Lijkt me ideaal" is toch wel verantwoord NL? Is in deze context niet hetzelfde als "me fiets" of "me brommer".
[ Voor 16% gewijzigd door Osiris op 11-03-2018 12:10 ]
Osiris schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:10:
[...]
offtopic:
offtopic:
Denk je gelijk hebt eigenlijk, sorry ik werd getriggerd
Denk je gelijk hebt eigenlijk, sorry ik werd getriggerd
Edit: wat een wijsheid van de onderbuurman
[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 11-03-2018 12:24 ]
"Me" is in deze eigenlijk ook niet goed als je het in correct Nederlands wilt schrijven overigens. Ook in deze context is het "spreektaal" 
Je moet in die zin de woorden maar eens in een andere volgorde gaan gebruiken zónder daarbij de essentie van de zin aan te passen:
Je moet in die zin de woorden maar eens in een andere volgorde gaan gebruiken zónder daarbij de essentie van de zin aan te passen:
- Het lijkt me wel oké?
- Me lijkt het wel oké?
Het is eigenlijk beiden correct, in dit geval wordt me gebruikt als de onbeklemtoonde versie van mij. Dan ligt er minder nadruk op. Het lijkt me correct = focus op het. Het lijkt mij correct = focus op mijn mening.wimmel_1 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:22:
"Me" is in deze eigenlijk ook niet goed als je het in correct Nederlands wilt schrijven overigens. Ook in deze context is het "spreektaal"
Je moet in die zin de woorden maar eens in een andere volgorde gaan gebruiken zónder daarbij de essentie van de zin aan te passen:Die tweede zin "loopt" gewoon niet zoasls 't hoort terwijl dat dat wel het geval is als je het woord "me" door "mij" vervangt
- Het lijkt me wel oké?
- Me lijkt het wel oké?
Als je 'm omschrijft moet je inderdaad mij gebruiken, zelfde met je en jij/jou. Ik nodig je uit = algemeen, niet benadrukt... ik nodig jou uit = specifiek jou als persoon, je bent speciaal.
Hmmm.... Waar gaan we naar toe? Én ja, dat laatste is zeer zeker correctSmurfLink schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:08:
[...]
Het is eigenlijk beiden correct, in dit geval wordt me gebruikt als de onbeklemtoonde versie van mij. Dan ligt er minder nadruk op. Het lijkt me correct = focus op het. Het lijkt mij correct = focus op mijn mening.
Als je 'm omschrijft moet je inderdaad mij gebruiken, zelfde met je en jij/jou. Ik nodig je uit = algemeen, niet benadrukt... ik nodig jou uit = specifiek jou als persoon, je bent speciaal.
Haha, goed punt
nou, wanneer ik m'n papiertje heb wil ik je best eens uitnodigen voor een ritje. Tweakers tripje door 't land ofzo?
Is dat een tripje waar je bij allemaal tweakers op de koffie gaat?SmurfLink schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:38:
Haha, goed puntnou, wanneer ik m'n papiertje heb wil ik je best eens uitnodigen voor een ritje. Tweakers tripje door 't land ofzo?
Over tripjes gesproken: Wat is nou een goede iPhone app om routes te plannen? Ik heb net "Scenic" geinstalleerd, nog geen ervaring mee.
De Rider 450 gaat terug want kan niet eens een rit naar een contact (uit mijn telefoon) opzetten.
De Rider 450 gaat terug want kan niet eens een rit naar een contact (uit mijn telefoon) opzetten.
Dat werkt gewoon maar dan heb je ook de app op je telefoon nodig. Tomtom mydrive.likewise schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:42:
Over tripjes gesproken: Wat is nou een goede iPhone app om routes te plannen? Ik heb net "Scenic" geinstalleerd, nog geen ervaring mee.
Daarin kun je gewoon door je contact personen zoeken, route er naar toe maken en via de cloud naar je TomTom "sturen".
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik heb met een aantal niet tweakers al eens een rondje NL gemaakt waarbij we toen alle 12 provinciën aangedaan hebben zónder daarbij gebruik te maken van A / Snel-wegen. Stiekem ben je dan best wel een "stevig" rondje aan 't maken zonder dat je de landgrens over steekt.SmurfLink schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:38:
Haha, goed puntnou, wanneer ik m'n papiertje heb wil ik je best eens uitnodigen voor een ritje. Tweakers tripje door 't land ofzo?
Volgens mij heb ik de toen gereden route nog wel ergens liggen als .gpx bestand doordat de Garmin Zümo automatisch een tracklog aanmaakt.
Heeft iemand de Ninja 650 (2017) maintenance manual, of waar kan ik deze krijgen?
En waar kopen de klussers onder ons al die boutjes, moertjes, grommets, pop bits etc. die je kwijtraakt tijdens het klussen?
En waar kopen de klussers onder ons al die boutjes, moertjes, grommets, pop bits etc. die je kwijtraakt tijdens het klussen?
PilatuS schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 22:36:
[video]
Maar als je graag ook ABS hebt, is een BMW K1600 ook wel iets
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Ooo0mOqkvig]
Misschien dat je op voorhand al beter niet aan je (2017) motor kunt gaan klussen als je hier bang voor bent?likewise schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:00:
Heeft iemand de Ninja 650 (2017) maintenance manual, of waar kan ik deze krijgen?
Ik heb voor m'n Yamaha MT-10 overigens de officiële Yamaha werkplaatshandleiding (digitaal als .PDF) gewoon van de dealer gekregen nadat ik daar om vroeg. Als ik onverhoopt onderdelen nodig heb dan kan ik die ook gewoon op de Yamaha site vinden én vervolgens bestellen bij de dealer.
De standaard gebruikershandleiding welke je in "tig" talen bij aanschaf van een nieuwe motor mee geleverd krijgt is bij Yamaha overigens gewoon voor iedereen gratis te downloaden (tot aan motoren van het jaar 2000 aan toe).
[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 11-03-2018 14:30 ]
Ik ben techneut, maar geen werktuigbouwkundige. Bij mijn GPZ500s had ik twee service manuals (originele, Hayes) en dan kom er echt wel uit. Ik wil wat electrische mods aanbrengen.wimmel_1 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:15:
[...]
Misschien dat je op voorhand al beter niet aan je motor kunt gaan klussen als je hier bang voor bent?
Vroeger had Hein Geriche nog veel spul op voorraad liggen, nu is de metaalwarenzaak op elke hoek verdwenen en zoek ik wat hulp om de juiste spullen in huis te halen. Daar heb ik het liefst de service manual voor nodig en wat tips over waar jullie je klusspul halen.... niet teveel gevraagd, of wel?
Zie "edit"?likewise schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:22:
[...]
Ik ben techneut, maar geen werktuigbouwkundige. Bij mijn GPZ500s had ik twee service manuals (originele, Hayes) en dan kom er echt wel uit. Ik wil wat electrische mods aanbrengen.
Vroeger had Hein Geriche nog veel spul op voorraad liggen, nu is de metaalwarenzaak op elke hoek verdwenen en zoek ik wat hulp om de juiste spullen in huis te halen. Daar heb ik het liefst de service manual voor nodig en wat tips over waar jullie je klusspul halen.... niet teveel gevraagd, of wel?
Die "Haynes" boeken ben ik persoonlijk overigens niet echt van gecharmeerd. Zijn leuke boeken om te kijken hoe iets mechanisch "ongeveer" in elkaar hoort te zitten maar zijn, vooral met de huidige motoren, totaal niet meer accuraat.
[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 11-03-2018 14:31 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht