• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Chakotay schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:50:
Hm, weer een mooie aanslag overleefd vanochtend... Afrit vanaf het begin van de A28 Zeist in, dat is een 180° lus die eindigt in 2 banen linksaf, eentje rechtdoor en 2 rechtsaf. Ik wilde rechtsaf waar het licht op groen stond. De rechterbaan daarvoor stond een rijtje langzaam optrekkende auto's, de linkerbaan was al vrij. Ik bleef dus op de linkerbaan, en ga de langzamere auto's voorbij. Komt er opeens een figuur zonder richting aangeven of iets vol uit die rij gehoekt mijn baan op, ongeveer waar ik rij... :X

Paarhonderd meter verderop bij het volgende stoplicht even ernaast gestopt om te kijken wat erin zit, een heel erg strak voor zich uit starende vrouw. Na een flink lange hengst op mijn claxon vlak naast haar raam durfde ze me aan te kijken en kwam er een voorzichtig handje, toen maar even gezwaaid en weer doorgereden :+
Ik heb dit soort situaties ook vaak, maar dan bij de splitsing A4/A44 van Amsterdam richting Den Haag. Ter hoogte van het brugrestaurant begint de file meestal. Ik wil er dan af richting de A44.

De 2 meest rechter banen rijden meestal prima door. De 3e, 4e en 5e rijbaan (=A4) staat dan meestal vast. Ik kies er bewust voor om op de eerste (lees: meest rechter) baan te blijven rijden en rijd nooit de 2e baan op. Juist omdat ik niet in de situatie wil zitten dat er een mongool ineens van de 3e naar de 2e rijbaan komt alleen maar om een stukje file te kunnen skippen.

Wat ook nog wel eens wil gebeuren is dat iemand continu op de 2e rijbaan blijft rijden en dan toch wel érg graag op het laatste moment naar de derde rijbaan wil. Die heeft de file willen skippen en gaat dan op het laatste moment terug. Als je daar achter zit en iemand achter jou let niet op wordt je met minimaal 50 km/h van achter aangepakt.

Nope, ik kies voor mijn leven. Dan maar 20 seconden later thuis.
Watskeburt!? :|

[ Voor 7% gewijzigd door w4rguy op 08-03-2018 11:01 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@noes Zonde!!! En succes met het herstellen denk ik? Zélf niks behalve een deuk in je ego?

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 08-03-2018 11:01 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-12 09:56

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:01:
@noes Zonde!!! En succes met het herstellen denk ik? Zélf niks behalve een deuk in je ego?
Zelf OK, beetje beurs. Ego is ook nog onaangetast. Shaken, not stirred :)
Ja. Bijna stilstaande file, reed 35 ongeveer, mevrouw dacht een baantje op te kunnen schuiven, maar dat was vlak voor me. Vol geremd, maar daarbij gevallen. Weet niet zeker of ik haar auto ook nog aangetikt heb of niet.

Gelukkig is alles snel geregeld daarna: politie, ambulance (niet nodig), berging, rijkswaterstaat. Achter me reed een motorrijder op een Street Triple, even gegevens mee uitgewisseld als getuige. Ook stopte er nog een andere auto, met een chirurg-in-opleiding, klaar om eventuele eerste hulp te bieden. Wat dat betreft, heel blij met alle assistentie.

Ben alleen bang dat door dagwaarde en leeftijd van de motor het een total-loss gaat worden en ik er minder voor terugkrijg dan dat ie eigenlijk waard is -O-
w4rguy schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:00:
[...]

Ik heb dit soort situaties ook vaak, maar dan bij de splitsing A4/A44 van Amsterdam richting Den Haag. Ter hoogte van het brugrestaurant begint de file meestal. Ik wil er dan af richting de A44.

De 2 meest rechter banen rijden meestal prima door. De 3e, 4e en 5e rijbaan (=A4) staat dan meestal vast. Ik kies er bewust voor om op de eerste (lees: meest rechter) baan te blijven rijden en rijd nooit de 2e baan op. Juist omdat ik niet in de situatie wil zitten dat er een mongool ineens van de 3e naar de 2e rijbaan komt alleen maar om een stukje file te kunnen skippen.

Wat ook nog wel eens wil gebeuren is dat iemand continu op de 2e rijbaan blijft rijden en dan toch wel érg graag op het laatste moment naar de derde rijbaan wil. Die heeft de file willen skippen en gaat dan op het laatste moment terug. Als je daar achter zit en iemand achter jou let niet op wordt je met minimaal 50 km/h van achter aangepakt.

Nope, ik kies voor mijn leven. Dan maar 20 seconden later thuis.

[...]

Watskeburt!? :|
Pak je de A44 of de A4? Want ik moet de A4 hebben naar huis (vanaf hoofddorp, dus zelfde stuk) en kies er dan juist voor zo snel mogelijk tussen de twee meest linker stroken te gaan rijden.

[ Voor 36% gewijzigd door noes op 08-03-2018 11:11 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

aidanl schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:19:
Uiteraard blijft de bestuurder altijd verantwoordelijk, zal hopelijk ook nog een tijd duren voordat we rechtzaken krijgen waarbij men kan roepen dat het de schuld van de auto was en dat het dan ook echt geloofd wordt :)

Daarom is de vraag imo niet echt vreemd, wij houden als motor rijders er dan wel rekening mee maar er zal menig mens zijn die meteen 100% vertrouwen in het systeem legt en er van uit gaat dat het systeem foutloos zal functioneren.
Dat is dus het falen van een mens en niet van de techniek. Fabrikanten herhalen tot het irritante aan toe dat de bestuurder verantwoordelijk blijft.

Ben het wel met je eens dat het een risico is wat op de loer ligt. ACC ben ik niet zo bang voor maar de dode hoek waarschuwing wel. Het is heel verleidelijk om die te gebruiken ipv zelf goed te kijken. Zover mijn ervaring gaat met het systeem zijn er 2 situaties waarin het systeem niet goed kan waarschuwen. Het systeem detecteert een voertuig pas als het vlak bij de auto is, dus bij grote snelheidsverschillen (motoren) is het risico dat iemand naar links komt en degene die achterop komt niet op tijd kan remmen. En wanneer je met een aanhanger rijdt, de auto detecteert dat en schakelt de waarschuwing uit omdat die anders continue aan staat. Alleen bij het starten krijg je een waarschuwing maar eens weggeklikt zie je er in de auto niks meer van en is de kans op vergeten/automatisme groot.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-12 13:00
@noes oh dat is echt zuur!

Wel mooi om te zien hoe behulpzaam mensen dan kunnen zijn.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Chakotay
@noes mooi dat iedereen behulpzaam is! Succes met de boel herstellen. Heb je wel een paar telefoonnummers van de getuigen? Dat gaat je heel erg helpen met de verzekering, uit ervaring.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:12:
@noes mooi dat iedereen behulpzaam is! Succes met de boel herstellen. Heb je wel een paar telefoonnummers van de getuigen? Dat gaat je heel erg helpen met de verzekering, uit ervaring.
Ja, één getuige achter me. Mevrouw zelf was ook behulpzaam, dus ik verwacht dat dat goed komt.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:39
@noes Mooi dat je zelf niets hebt in ieder geval! Hoop dat afhandeling goed gaat :-)

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

Bah, gelukkig dat je er zelf niks aan over hebt gehouden. Schade lijkt op de foto's mee te vallen?

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

noes schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:09:

[...]

Pak je de A44 of de A4? Want ik moet de A4 hebben naar huis (vanaf hoofddorp, dus zelfde stuk) en kies er dan juist voor zo snel mogelijk tussen de twee meest linker stroken te gaan rijden.
Ik moet naar de A44 toe (2 rechter rijbanen). Ik ga daarom op de meest rechter baan rijden. De 2e baan gebruik ik als 'buffer' als er toch een mongool van de 3e rijbaan op komt. Ik heb al aardig wat dingen daar bijna fout zien gaan (en genoeg bergingswagens gezien wanneer het al eerder fout was gegaan).

Als je verder rijdt naar de A4 is het logisch om te filteren tussen de 2 meest linker banen ja. Al hoop ik dat je dat snel weer kan, met de schade die je nu hebt opgelopen.

Heeft je motor zelf eigenlijk technische mankementen? Of is het alleen plastic/kappen beschadigd? Ik dacht zo te zien dat je uitlaat los is gekomen. Er ligt wat olie maar dat kan ook uit de overloop komen...

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-12 10:09

Least Inkling

Product of the cold war

Godver dat zijn geen mooie plaatjes @noes
Was dat je pekelhok of je enig(st)e motor?

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Zuur man. Zo wil je de dag niet beginnen :(
Ziet er nog wel herstelbaar uit op het eerste gezicht.

Op de een of andere manier heb ik altijd het gevoel dat blikkers deze tijd van het jaar nog niet bedacht zijn op motoren

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:00

A13X

Dude

@noes pff zuur man

[ Voor 10% gewijzigd door A13X op 08-03-2018 11:19 ]

Awesome

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Thanks guys.

Is mn pekelmotor, maar die had ik wel netjes weer gemaakt met nieuwe uitlaat (vorige was rot), ketting, xenon lamp, etc. Prima motortje, maar dagwaarde volgens tabelletje is natuurlijk erg dichtbij 0.

Schade voor ik nu zien kan:
  • Olie lek (wat/waar weet ik niet). Motor heeft nog even gelopen na het lek, maar er is gelukkig niet heel veel uit.
  • Krassen op motorblok.
  • Einddemper losgekomen van linkpipe, deuken, misschien verbogen.
  • Kapschade, zowel voorkuipje als kontje (maar kontje is voornamelijk krassen, dat is OK).
  • Remhendel afgebroken.
Zelf heb ik alleen last van heup/kont (daar ben ik op gevallen) en mn vinger. Handschoen is beschadigd, tas is beschadigd, laptop en horloge beschadigd. Gelukkig is mn blikje cola heel gebleven, anders had dat een grote bende veroorzaakt.

@w4rguy Als je A44 moet is idd slimmer helemaal rechts te blijven. Stomste vind ik dat dat punt altijd file kent, en mijn theorie is dat dat voornamelijk komt doordat niemand de vrachtwagens wil laten opschuiven: er gaan er vrij weinig de A44 op, de meesten moeten naar de A4. 2 banen opschuiven in een drukke spits is met zo'n lange wagen niet te doen zonder dat de rest een beetje rekening ermee houdt.

[ Voor 23% gewijzigd door noes op 08-03-2018 11:28 ]

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-12 08:33
Gelukkig heb je zelf niks @noes blijft echter altijd erg om te zien als je een motor zo ziet liggen.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44

Winkiller

De Mopperpot

Jezelf onderuit geremd ?
Het overkomt ons allemaal wel een keer, gelukkig heb je zelf weinig, succes met de afhandeling. :Y

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Winkiller schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:37:
[...]

Jezelf onderuit geremd ?
Het overkomt ons allemaal wel een keer, gelukkig heb je zelf weinig, succes met de afhandeling. :Y
Ja, ik moest meesturen met tegenpartij anders had ik haar zeker geraakt. Maar dat zorgde ook voor de onbalans, plus dat er daar een groef in de weg zit. Weet nu niet of ik haar ook aangetikt heb.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44

Winkiller

De Mopperpot

noes schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:40:
[...]

Ja, ik moest meesturen met tegenpartij anders had ik haar zeker geraakt. Maar dat zorgde ook voor de onbalans, plus dat er daar een groef in de weg zit. Weet nu niet of ik haar ook aangetikt heb.
Ja ik herken de reactie, wees maar blij dat je zelf weinig hebt, die motor komt wel weer in orde. :)

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Thoit schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:55:
[...]
Had hem voor mijn verjaardag gekregen (ben in augustus jarig 8)7 ) en gisteren binnengekregen en even gespeeld. Echt een gaaf spel _/-\o_ Het meest realistische motorrace spel wat ik tot nu toe heb gespeeld. Het was echt vallen en op staan :F
Dit is het enige motorspel wat me tot nu toe heeft kunnen vermaken. Het totaalplaatje is gewoon perfect.

- 125-1000cc+ Check
- Politie - check
- Hard gaan - check
- Chaos - check
- Overstekende mensen - Check
- Random objecten - Check
- Afwisselende routes - Check

8)7 Klassiekertje

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:24

Vrijdag

De Zwarte

@noes Jemig zeg :{ Gelukkig dat er behulpzame mensen ter plaatse waren en dat je fysiek geen (zwaar) letsel hebt. Hopelijk dat het een beetje gunstig kan worden afgewikkeld met de verzekering enzo. Misschien voor de zekerheid ook maar even bij de dokter langs?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:06:
@noes Jemig zeg :{ Gelukkig dat er behulpzame mensen ter plaatse waren en dat je fysiek geen (zwaar) letsel hebt. Hopelijk dat het een beetje gunstig kan worden afgewikkeld met de verzekering enzo. Misschien voor de zekerheid ook maar even bij de dokter langs?
Dokter wacht ik nog even af, eens kijken hoe het vanavond/morgen gaat.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:06:
[...]

Dokter wacht ik nog even af, eens kijken hoe het vanavond/morgen gaat.
Beterschap en sterkte in elk geval!

Trouwens, ik zie/zag dezelfde (uitvoering, min of meer) van deze Fazer wel eens bij mij in de buurt staan. Hoek Gramstraat/Antheunisstraat. Ben jij dat misschien?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Auw :/ Sterkte... Nooit grappig dit soort dingen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 10:42:
[...]

He, zit je ook hier in de buurt? Dat stuk is een van de redenen dat ik altijd met de motor naar het werk ga... Staat regelmatig muurvast daar, zowel 's ochtends als 's middags.
Vriendin woont in Zeist, ik werk in Utrecht, dus als ik uit werk naar haar ga sta ik er vaak in de file. :p Zelfs als ik vroeg ben, rond half 5 staat 't al muurvast daar van al die auto's die de A28 op willen. Zouden ze wat nieuws voor mogen verzinnen.

@noes Da's flink klote zeg!

I have stability. The ability to stab.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
noes schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:25:
Thanks guys.

Is mn pekelmotor, maar die had ik wel netjes weer gemaakt met nieuwe uitlaat (vorige was rot), ketting, xenon lamp, etc. Prima motortje, maar dagwaarde volgens tabelletje is natuurlijk erg dichtbij 0.

• Olie lek (wat/waar weet ik niet). Motor heeft nog even gelopen na het lek, maar er is gelukkig niet heel veel uit.
  • Krassen op motorblok.
  • Kapschade, zowel voorkuipje als kontje (maar kontje is voornamelijk krassen, dat is OK).
  • Remhendel afgebroken.
Zelf heb ik alleen last van heup/kont (daar ben ik op gevallen) en mn vinger. Handschoen is beschadigd, tas is beschadigd, laptop en horloge beschadigd. Gelukkig is mn blikje cola heel gebleven, anders had dat een grote bende veroorzaakt.

@w4rguy Als je A44 moet is idd slimmer helemaal rechts te blijven. Stomste vind ik dat dat punt altijd file kent, en mijn theorie is dat dat voornamelijk komt doordat niemand de vrachtwagens wil laten opschuiven: er gaan er vrij weinig de A44 op, de meesten moeten naar de A4. 2 banen opschuiven in een drukke spits is met zo'n lange wagen niet te doen zonder dat de rest een beetje rekening ermee houdt.
Fazer kopen... :P >:)

Sterkte man.. nooit tof zo iets.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:12:
[...]

Beterschap en sterkte in elk geval!

Trouwens, ik zie/zag dezelfde (uitvoering, min of meer) van deze Fazer wel eens bij mij in de buurt staan. Hoek Gramstraat/Antheunisstraat. Ben jij dat misschien?
Nope, ik woon wel in de buurt, maar in Rijswijk, bij de vliet.
Bommes schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:47:
[...]

Fazer kopen... :P >:)

Sterkte man.. nooit tof zo iets.
Als ie totalloss gaat, heb ik wel wat onderdelen te koop staan (wilde mn remmen gaan upgraden). Ik heb nog de BMW voor de zomer en hoop te gaan verhuizen dit jaar, dus weet niet eens of er weer een pekelfiets nodig is (afhankelijk van nieuwe woonplaats). Denk ook niet dat ik weer een Fazer zal kopen van dit bouwjaar. Of een nieuwere, of weer iets heel anders. Fazers zijn leuke motoren en kan ze van harte aanbevelen, maar weer es iets anders is ook leuk.

• Chakotay
SmurfLink schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:25:
[...]

Vriendin woont in Zeist, ik werk in Utrecht, dus als ik uit werk naar haar ga sta ik er vaak in de file. :p Zelfs als ik vroeg ben, rond half 5 staat 't al muurvast daar van al die auto's die de A28 op willen. Zouden ze wat nieuws voor mogen verzinnen.

@noes Da's flink klote zeg!
Heh, "vroeg weggaan om zonder file de A28 op te komen" is meer rond 15:00 hier in Zeist. Waardeloos dorp :+

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
xos schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:13:
Bah, gelukkig dat je er zelf niks aan over hebt gehouden. Schade lijkt op de foto's mee te vallen?
Best wat schade als je de foto's wat beter bekijkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wDfYQB22Oz3MTCKkifyjK0nj/full.jpg
Beterschap en sterkte met de afhandeling! :')
Het is altijd zuur als je op zo'n lage snelheid toch zoveel schade hebt.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

caesar1000 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:10:
[...]

Best wat schade als je de foto's wat beter bekijkt:

[afbeelding]

[...]

Beterschap en sterkte met de afhandeling! :')
Het is altijd zuur als je op zo'n lage snelheid toch zoveel schade hebt.
Inderdaad. Nou is er gelukkig een tegenpartij, maar ik ben dus bang voor een TL. We gaan het merken.

Ik laat de taxatie bij Goedhart doen in Bodegraven overigens.

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Heuj gaat eindelijk de goeie kant op met de temperaturen. Hopelijk is het zaterdag of zondag een dagdeel droog en ligt er geen zout meer op de weg :) En hopelijk start de motor nog :+

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:08:
[...]

Heh, "vroeg weggaan om zonder file de A28 op te komen" is meer rond 15:00 hier in Zeist. Waardeloos dorp :+
nou ja ik kom naar Zeist toe XD maar andersom staat d'r dan net zo goed file. Ga meestal pas laat weer terug richting A27, dan rijdt er geen hond. Maar zit je wel met werkzaamheden, dichte rijstroken, dat soort gedoe. :p

I have stability. The ability to stab.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik kon het niet laten :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/44mtGeop5x7NWT9EpfoWd3oa/full.jpg

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Blokbescherming, als ik t goed zie?

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:25:
[...]

Blokbescherming, als ik t goed zie?
Het is niet voor bescherming gemaakt. Het is een doorzichtige koppelingsdeksel. Je kan de koppeling zien draaien door het stuk plexi heen.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

PilatuS schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:28:
[...]

Het is niet voor bescherming gemaakt. Het is een doorzichtige koppelingsdeksel. Je kan de koppeling zien draaien door het stuk plexi heen.
Ik dacht dat het zo'n tanktas ring was :X

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:28:
[...]

Cool, voor op je KTM?

• PilatuS
  • Niet online
Jep :)

Zo ziet het er straks uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zLqMYb0USMAs1ehTZ21lMm9L/full.jpg

Deze zit op een 1290R, maar hij past op alle LC8 blokken. Kwam het tegen op de motorbeurs en kon het niet laten om te kopen. Het ziet er toch wel erg leuk uit :)

• lolgast
@PilatuS Je bedoelt dit, maar dan net niet :P
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/281b6650068b65d3fb91ce49d2ee9f45.jpg

• PilatuS
  • Niet online
Zou ook kunnen, maar dan moet ik erg veel olie gaan bijvullen :P

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:37:
[...]

Jep :)

Zo ziet het er straks uit.

[afbeelding]

Deze zit op een 1290R, maar hij past op alle LC8 blokken. Kwam het tegen op de motorbeurs en kon het niet laten om te kopen. Het ziet er toch wel erg leuk uit :)
Oh ziet er nog beter uit dan ik verwacht had, gaaf! :)

• lolgast
PilatuS schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:39:
[...]

Zou ook kunnen, maar dan moet ik erg veel olie gaan bijvullen :P
Gewoon af en toe sprayen. Er zit een horizontale pijlstok in, dus het is eenvoudig te controleren :Y)

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
Leuke mod wel. :) Ook ik dacht eerst dat het zo'n tanktasring was.

En mijn motor is dus niet de enige met een peilstokje i.p.v fatsoenlijk kijkglas? :D

[ Voor 21% gewijzigd door darkkingll op 08-03-2018 15:59 ]

• lolgast
Ik bedoelde de 'clutch control rod' ;) Die gaat (bij mijn motor in ieder geval) vanaf de koppelingscilinder naar de andere kant. Nummertje 29. Komt vervolgens tegen nummertje 3 aan :)
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/572f5ea70c53c3ad2e3af4395bdc9f82.png
Afbeeldingslocatie: http://www.forza-moto.com/upload/photo/orig_img-1209-23.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door lolgast op 08-03-2018 16:12 ]

• PilatuS
  • Niet online
darkkingll schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:59:

En mijn motor is dus niet de enige met een peilstokje i.p.v fatsoenlijk kijkglas? :D
Ligt ook aan de kappen. Een 1290R heeft een kijkglaasje. Bij mij zitten daar kappen dus heeft ie een peilstok. Het blok is verder vrijwel gelijk.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
darkkingll schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:59:

Mijn Vespa heeft ook gewoon een peilstok.. 8)
2 zelfs, ook eentje voor de eindoverbrenging in het achterwiel.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• lolgast
Ik zit even te denken, maar ondanks dat ik kappen heb is het wel een kijkglaasje :) In de eerder geposte foto is het de verticale uitsparing onder de koppeling.

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
Joopieboy schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:32:
Zo blij als een klein kind, maar hij is er weer. :D

Is even wat werk geweest en bestellen van de kuipen in Japan duurde even, maar dit is ie dan:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alles is nieuw en origineel, kuipdelen links en kont, spiegel, motordeksel, koppelingsgreep, schakelpedaal, passagierssteun, etc. Verder gelijk een paar led knippers erop gezet, Yamaha handvatverwarming en R&G valdoppen. Klein kapitaal maar hij is weer helemaal nieuw.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dash met de USB lader.
[afbeelding]
Yamaha knopjes.

En dit is waarom ik het uitbesteed, gewoon geen plek voor elektronica en al bijna helemaal niet om het netjes weg te werken:
[afbeelding]
[afbeelding]
Beugel is op maat gemaakt voor op de clipon.
Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/450/154/820.jpeg

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
Mjah, ik heb geen kappen, dus dat kan geen excuus zijn..
Waarschijnlijk waren ze bij Triumph gewoon te lui om het aan te passen. (zelfde blok zit in de Triumph TT)

Ik blijf dat opengewerkte deel van Ducati toch wel erg gaaf vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door darkkingll op 08-03-2018 16:31 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zo, Goedhart heeft de schade bekeken: 1700 euro is de eerste schatting. Tikt toch flink aan.

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:37:
Zo, Goedhart heeft de schade bekeken: 1700 euro is de eerste schatting. Tikt toch flink aan.
Valt mij eigenlijk nog wel mee. Als je het gaat repareren met 2e hands onderdelen ben je vrij goedkoop uit toch ?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:39:
[...]

Valt mij eigenlijk nog wel mee. Als je het gaat repareren met 2e hands onderdelen ben je vrij goedkoop uit toch ?
Ja, dat moet schelen. Eerst maar es kijken wat de verzekering uitkeren wil. Ben bang dat het TL wordt, dagwaarde zal wel lager liggen dan 1700 euro.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een FZS600 zonder gaten in de uitlaatbochten? Hoe doe je dat? :+

Edit: oh.
Is mn pekelmotor, maar die had ik wel netjes weer gemaakt met nieuwe uitlaat (vorige was rot)
Maar gaar hoor, sterkte.

[ Voor 25% gewijzigd door CodeCaster op 08-03-2018 16:47 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

CodeCaster schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:46:
[...]

Een FZS600 zonder gaten in de uitlaatbochten? Hoe doe je dat? :+

Maar gaar hoor, sterkte.
Doordat ik die afgelopen herfst heb vervangen voor een nieuwe bochtenset van RVS + einddemper. Best aardig klusje om te doen, maar mijn tip: pak meteen de slijptol, probeer de oude moeren absoluut niet los te draaien.

Ha, je ninja-edit niet gezien :)

[ Voor 3% gewijzigd door noes op 08-03-2018 16:49 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

noes schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:48:
[...]

Doordat ik die afgelopen herfst heb vervangen voor een nieuwe bochtenset van RVS + einddemper. Best aardig klusje om te doen, maar mijn tip: pak meteen de slijptol, probeer de oude moeren absoluut niet los te draaien.
Het was een van de redenen om de mijne weg te doen, want waar de pijpen samenkomen was het één grote gatenkaas en een nieuwe set kon ik niet zo snel vinden voor onder de 200 euro, een kwart van de aanschafprijs, wat ik het niet waard vond zo net na m'n revisie (CodeCaster in "Het grote motortopic deel 18").

Om dat bij m'n huidige motor te voorkomen, heb ik 'm de laatste tijd braaf afgespoeld na het rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 08-03-2018 16:53 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• PilatuS
  • Niet online
Bij mijn bestelling zaten trouwens nog deze stickers voor op de wielen. Ga ze zelf niet gebruiken, dus als iemand ze wil hebben mag het gratis weg. Het zijn 2 vellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xS1j8Zmrx32sqyNFyPIxAtfz/full.jpg

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
Bedankt voor het meedenken forumleden. Accu is vervangen en de motor start weer zoals normaal.
Het laadcircuit werkt gelukkig ook gewoon normaal. Ik heb 13.5 -14 volt gemeten bij ~3000 rpm.

Nu komend weekend beetje rondrijden met 17 graden 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Xepos op 08-03-2018 19:47 ]

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Xepos schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:43:
Bedankt voor het meehelpen denken. Accu is vervangen en de motor start weer zoals normaal.
Het laadcircuit werkt gelukkig ook gewoon normaal. Ik heb 13.5 -14 volt gemeten bij ~3000 rpm.

Nu komend weekend beetje rondrijden met 17 graden 8)
(y)

Net onderweg hmmm slush... slush??? What the.. erg ligt een halve piste op de weg. Okee kalm blijven beste spoor opzoeken en met je tengels van de voorrem af blijven.
Verder nog heerlijk kunnen genieten van een bliksem schouwpel. 8)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

CodeCaster schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:52:
[...]

Het was een van de redenen om de mijne weg te doen, want waar de pijpen samenkomen was het één grote gatenkaas en een nieuwe set kon ik niet zo snel vinden voor onder de 200 euro, een kwart van de aanschafprijs, wat ik het niet waard vond zo net na m'n revisie (CodeCaster in "Het grote motortopic deel 18").

Om dat bij m'n huidige motor te voorkomen, heb ik 'm de laatste tijd braaf afgespoeld na het rijden.
Tja de Fazer staat daar bekend om. Zaten al wat gaten in toen ik m kocht, gungum hielp maar eventjes.

Je Fazer zag er als naked wel stoer uit :Y

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Over ACC en motoren. De noorse motorrijders club heeft een brief gestuurd naar Telsa aangaande het testen van de auto-pilot i.c.m. motoren. Dit nadat er in ieder geval 1 ongeluk is gebeurt waarbij een tesla een motor rijdster over het hoofd heeft gezien die stil stond achter een andere auto. De Tesla stopte netjes achter de andere auto. Motor er dus tussen in. (http://motorcycleminds.or...-tested-with-motorcycles/)
Later is er nog eens zo'n geintje gebeurt waarna de Europese motorrijders bond en de KNMV een brief gestuurd hebben naar de RDW over de type goedkeuring voor tesla. (http://www.motorrijdersac...ms/uploads/rdw_141016.pdf)

En ook ik werd vandaag bijna van mijn fiets gereden door iemand die op de snelweg wilde invoegen. Ik keek al naar de bestuurder maar die kwam gewoon opzij zonder ook maar de spiegels of opzij te kijken. Gelukkig kon ik met wat accelereren ruimte maken om uit die positie weg te komen. Echt knap dat zulke mensen auto kunnen rijden. Die moeten toch elke 10 km ergens boven op zitten.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:57
hmm... is alle pekel weg door die paar regenbuitjes die zijn gevallen? Morgen leent zich uitstekend om met de MT naar het werk te gaan...

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

homemix25 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:14:
hmm... is alle pekel weg door die paar regenbuitjes die zijn gevallen? Morgen leent zich uitstekend om met de MT naar het werk te gaan...
Garanderen kan ik het niet, maar het asfalt zag er van dichtbij erg schoon uit ;)

• Chakotay
noes schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:16:
[...]

Garanderen kan ik het niet, maar het asfalt zag er van dichtbij erg schoon uit ;)
Heb je er ook even aan gelikt voor de zekerheid? Als het een beetje zout smaakte lag er nog pekel :+

• A13X

A13X

Dude

Derby schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:02:
Echt knap dat zulke mensen auto kunnen rijden. Die moeten toch elke 10 km ergens boven op zitten.
Tsja, vanmiddag op de A73 waar Nijmegen en Venlo samenvoegen en verder gaan richting Arnhem nog zo'n knuppel. Daar word je standaard naar de linkerbaan gestuurd middels een pijl en een rood kruis op de rechterbaan. Terwijl ik al links rij, langzaam/stapvoets zie ik ineens iets in mijn ooghoek schuin rechts achter mij. Komt er een invoegen naar de linkerbaan, op zich niet zo gek behalve dat hij dat halverwege mijn zijkant probeerde te doen. En dan strak langs mij op om zich ervoor proberen te drukken. En totaal geen sjoege als je dan vol op de claxon gaat hangen. Ik dacht stik erin, ik zat in de auto en die van hem was duurder dan die van mij. Ook was het geen klerenkast die erin zat dus ik dacht barst maar. Is hij uiteindelijk een lading auto's door het rode kruis voorbij gereden om daar weer in te voegen. Dus ik kijk eens in mijn achteruitkijkspiegel, zit er gloeiende gewoon een gat van 30 meter achter mij :S WTF....

Awesome

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:50
In Brabant en Limburg niet. Net genoeg regen om het zout op te laten spatten, maar niet genoeg om weg te spoelen. De voorruit van de auto zit dus voortdurend dicht, en kun je weer sproeien.

Net kwam ik ook een strooiwagen tegen trouwens. :'(

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik zou gewoon nog deze week en volgende week afwachten. Volgens weerplaza blijft het de komende twee weken elke dag regenen, dus tegen die tijd zal de meeste pekel wel zijn weggespoeld. Zolang er nog auto's met zo'n grijze waas rondrijden laat ik mijn Hawkje lekker binnen kamperen O+ Ik neem lekker de trein, dat wordt door mijn baas betaald :P

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 23:01:
[...]

In Brabant en Limburg niet. Net genoeg regen om het zout op te laten spatten, maar niet genoeg om weg te spoelen. De voorruit van de auto zit dus voortdurend dicht, en kun je weer sproeien.

Net kwam ik ook een strooiwagen tegen trouwens. :'(
Nu nog strooien? Wtf...

En dus ik zit nu bij een klant van ons in Sevenum, maar de auto ziet er niet uit na een week rijden...

Maar idd, hoe mensen kunnen rijden en alleen maar net zichzelf bezig zijn, levensgevaarlijk. Ben van de week al twee keer ingehaald op een stuk met een uitvoegstrook en dubbele belijning en alles waar ik wacht met de tractor in te halen tot we de kruising voorbij zijn, maar nee hoor. Met de auto invoegen op de snelweg, snelweg leeg op een achterop komende auto op de snelweg na, denk je dan echt dat iemand ruimte maakt voor je?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• lolgast
Zeer zeker niet! Ik rij elke dag van Brabant naar Noord-Holland en kan heb over het hele traject een vies wordende voorruit. Ook vandaag nog veel opspattende pekel

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:50
Ja. Het was een grote tractor met een klein karretje er achter, dus misschien alleen voor de fietspaden of zo. (al zou ik dan een kleinere combinatie verwachten)
Hoe dan ook, de ruitensproeiervloeistof jaag ik er op dit moment hard doorheen, want de voorruit zit iedere keer in no-time dicht met troep.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nou, m'n ZZR is er anders met die enorme regenbui van eergisteren wel een stuk schoner op geworden :P

Maar dat zegt misschien meer over de staat van de motor dan het weer/wegdek :+

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12 09:19

Reley

Zoom Zoom

Gisteren mijn GSX750F ingeruild voor een V-Strom.

GsxfV-Strom 2V-Strom 1

Wereld van verschil ;) Ondanks dat ik van een 750cc 4 cilinder naar een 650cc 2 cilinder ben gegaan merk ik geen verschil in power... dus ik denk dat de GSX in de loop van zijn 20 jarige leven aardig wat heeft moeten inleveren.

Gisteravond meteen lekker gereden.
De voornaamste reden dat ik hem heb ingeruild was de zit positie. Ik zat te ver voorover waardoor mijn handen gingen slapen. Nu geen last meer en heerlijk rijden!

• lolgast
Veel plezier er mee!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:19
Reley schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:10:

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Wereld van verschil ;) Ondanks dat ik van een 750cc 4 cilinder naar een 650cc 2 cilinder ben gegaan merk ik geen verschil in power... dus ik denk dat de GSX in de loop van zijn 20 jarige leven aardig wat heeft moeten inleveren.

De voornaamste reden dat ik hem heb ingeruild was de zit positie. Ik zat te ver voorover waardoor mijn handen gingen slapen. Nu geen last meer en heerlijk rijden!
Power zit nu ook meer onderin waarschijnlijk ;)
Karakteristieken van een twin.

• Thoit
  • Laatst online: 19-12 08:33
Reley schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:10:

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Leuke fiets. Jaren gedacht dat het een V-Storm was i.p.v. V-Strom 8)7

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12 09:19

Reley

Zoom Zoom

kneusteun schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:28:
[...]

Power zit nu ook meer onderin waarschijnlijk ;)
Karakteristieken van een twin.
klopt, bovenin ging de GSX wel. Maar mijn rijstijl is denk ik te rustig om continu op 9000rpm te rijden... :+
[senior modus uit]

Desalwelteplus was het wel een leuke motor.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:05
[...]

[...]

Ja. Bijna stilstaande file, reed 35 ongeveer, mevrouw dacht een baantje op te kunnen schuiven, maar dat was vlak voor me. Vol geremd, maar daarbij gevallen. Weet niet zeker of ik haar auto ook nog aangetikt heb of niet.

Gelukkig is alles snel geregeld daarna: politie, ambulance (niet nodig), berging, rijkswaterstaat. Achter me reed een motorrijder op een Street Triple, even gegevens mee uitgewisseld als getuige. Ook stopte er nog een andere auto, met een chirurg-in-opleiding, klaar om eventuele eerste hulp te bieden. Wat dat betreft, heel blij met alle assistentie.
Thanks guys.

• Krassen op motorblok.
  • Remhendel afgebroken.

noes schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:40:
[...]

Beterschap! Ik heb afgelopen zomer tijdens het wegrijden bij een stoplicht ook een noodstop moeten maken met een onvrijwillige stoppie tot gevolg. Dankzij de getuigen heeft m'n rechtsbijstandverzekering de schade (€ 2000 + persoonlijke spullen die in alle hectiek zijn zoekgeraakt + smartengeld) kunnen verhalen op de bestuurder die vanwege zijn actie mij dwong tot een noodstop. Noteer alle kosten die je hebt moeten maken (bewaar de bonnetjes).

• A13X

A13X

Dude

Reley schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:59:
[...]

klopt, bovenin ging de GSX wel. Maar mijn rijstijl is denk ik te rustig om continu op 9000rpm te rijden... :+
[senior modus uit]

Desalwelteplus was het wel een leuke motor.
Je bent er dan ook alleen op pk's achteruit gegaan, het koppel van de motors is praktisch gelijk en die zijn bij de V-strom al bij een lager toerental beschikbaar. Met een rustige rijstijl ga je dan ook geen verschil merken in het verschil in pk's, dan gebruik je meer het koppel dan de pk's.

Awesome

• Chakotay
Hmm, typte ik hier gisteren nog een verhaal over wegschietende voor- en achterwielen, ga ik net bij de doseerlichten aan het eind van de N11 perongeluk op de nogal dikke teerstrepen van de detectielussen in de remmen. Dag voorwiel :+ Gelukkig wel overeind kunnen houden, en nog voor de streep tot stilstand gekomen ook *O*

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Chakotay schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:23:
Hmm, typte ik hier gisteren nog een verhaal over wegschietende voor- en achterwielen, ga ik net bij de doseerlichten aan het eind van de N11 perongeluk op de nogal dikke teerstrepen van de detectielussen in de remmen. Dag voorwiel :+ Gelukkig wel overeind kunnen houden, en nog voor de streep tot stilstand gekomen ook *O*
Je vraagt je soms echt af waar de mensen aan denken die de wegen ontwerpen... Wel goed dat je hem overeind hebt gehouden maar zo zijn er altijd voorbeelden.:

Putten in een bocht
Lasnaden in de bocht
Een oprit van een snelweg waar je over de geblokte belijning moet, ook in een bocht.

eigenlijk alles in bochten of voor stoplichten/kruispunten 8)7

• Chakotay
w4rguy schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:30:
[...]

Je vraagt je soms echt af waar de mensen aan denken die de wegen ontwerpen... Wel goed dat je hem overeind hebt gehouden maar zo zijn er altijd voorbeelden.:

Putten in een bocht
Lasnaden in de bocht
Een oprit van een snelweg waar je over de geblokte belijning moet, ook in een bocht.

eigenlijk alles in bochten of voor stoplichten/kruispunten 8)7
Dit was mijn eigen schuld, die lasnaden zitten voor elk stoplicht wel zo'n beetje. Zat stomweg niet goed op te letten :) Blijft wel waardeloos materiaal dat daar al jarenlang voor gebruikt word...

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:37
Mensen in de buurt van Apeldoorn opgepast. Mijn broertje is geslaagd voor zijn A rijbewijs en mag sinds gisteren ook de wegen onveilig maken op 2 wielen. Nu staat er uiteraard al wat rondtouren in de planning voor dit weekend, aangezien zijn vader en ik ook motorrijders zijn. Het zijn wel typische mooi-weer rijders, ik ben de enige van het stel die het hele jaar door blijft rijden ;)

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12 13:50
Ik heb vanochtend AVB examen gehaald :D. Had redelijk wat gezonde zenuwen door me lichaam, maar ging allemaal goed. Nu maandag nog theorie en dan door naar AVD :D

• Chakotay
NL-RaVeR schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:28:
Ik heb vanochtend AVB examen gehaald :D. Had redelijk wat gezonde zenuwen door me lichaam, maar ging allemaal goed. Nu maandag nog theorie en dan door naar AVD :D
Gefeliciteerd! Alle oefeningen in 1x goed?

• NL-RaVeR
Chakotay schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:32:
[...]
Gefeliciteerd! Alle oefeningen in 1x goed?
Bijna. Alleen de noodstop nog een keer omdat ik te vroeg remde. 2de keer was prima :). Ben blij dat ik deze binnen heb.

• lolgast
Haha dat had ik ook. Noodstop twee keer. Maar die kun je niet vaak genoeg oefenen :+

• Chakotay
Beter te vroeg dan te laat remmen, toch? :P

• NL-RaVeR
Chakotay schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:28:
Beter te vroeg dan te laat remmen, toch? :P
Dat dacht ik ook. Rare vogels die examinatoren :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maat van me is járen geleden geslaagd nadat niet HIJ remde maar de examinator tijdens z'n rij-examen voor de auto.... Helaas was de auto waarin het examen werd afgenomen (Mercedes 190E, 1990) Total Loss ná de actie van de examinator.

Bij het laatste stoplicht onderweg terug naar het examencentrum van het CBR (de Vliert in 's-Hertogenbosch) ging 't fout. Maatje van me wilde bij een oranje verkeerslicht doorrijden maar de examinator vond dat die actie een ingreep waardig was.... Gevolg: Een 32-ton CHV mengvoeders bulkwagen in de kofferbak (en dat past écht niet....). :P

• AcidBurn
Ik kwam zowel bij uitwijken, precisie en noodstop met 55-60 aanrijden. Alle 3 keurig uitgevoerd, maar precisie en noodstop moesten toch over. Woorden van de examinator: voertuigbeheersing is uitstekend en je bent duidelijk niet bang om hard te remmen, maar doe het voor de vorm toch nog maar even op de juiste snelheid over.

• lolgast
wimmel_1 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:39:
Maat van me is járen geleden geslaagd nadat niet HIJ remde maar de examinator tijdens z'n rij-examen voor de auto.... Helaas was de auto waarin het examen werd afgenomen (Mercedes 190E, 1990) Total Loss ná de actie van de examinator.

Bij het laatste stoplicht onderweg terug naar het examencentrum van het CBR (de Vliert in 's-Hertogenbosch) ging 't fout. Maatje van me wilde bij een oranje verkeerslicht doorrijden maar de examinator vond dat die actie een ingreep waardig was.... Gevolg: Een 32-ton CHV mengvoeders bulkwagen in de kofferbak (en dat past écht niet....). :P
Zo heb ik ook wel eens ruzie in de lesauto gehad. Instructeur vol in de ankers, ik met mijn voorhoofd op de claxon. Hoop geschreeuw mijn kant op dat er een auto van rechts staat. Ik wijzen naar het voorrangsbord. Wel een Twix aan overgehouden :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AcidBurn schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:40:
Ik kwam zowel bij uitwijken, precisie en noodstop met 55-60 aanrijden. Alle 3 keurig uitgevoerd, maar precisie en noodstop moesten toch over. Woorden van de examinator: voertuigbeheersing is uitstekend en je bent duidelijk niet bang om hard te remmen, maar doe het voor de vorm toch nog maar even op de juiste snelheid over.
Tijdens het examen voor m'n D rijbewijs had ik ook zoiets. Examinator was voor "reisleider" aan't spelen en wist me tijdens 't examen te melden dat "WE" verkeerd gereden waren (Dôh... JIJ bent toch de reisleider, ik stuur alleen maar daarheen waar JIJ héén wil :9 ).

Maar: Ik moest die bus dus gaan keren en hij ging wel even uit stappen om te kijken of ik dat bochtje achteruit wel netjes ging maken.... Op het moment dat hij uit de bus was reed ik gewoon rechtdoor en nam de rotonde welke 200Mtr. verderop lag volledig rond....

Tuut-Tuut.... We kunnen weer verder!!! >:)

Voor al m'n rijbewijzen overigens de éérste keer geslaagd behalve voor m'n "B" (auto). Voor dat rijbewijs heb ik 3 pogingen moeten ondernemen, hoofdzakelijk vanwege m'n eigen eigenwijsheid en de rijervaring welke ik al vanaf m'n 12'de ongeveer met (grote) landbouwtractoren opgedaan had.

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 09-03-2018 14:03 ]

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

[...]

[...]

Ben alleen bang dat door dagwaarde en leeftijd van de motor het een total-loss gaat worden en ik er minder voor terugkrijg dan dat ie eigenlijk waard is -O-

[...]

Wat ontzettend rot voor je zeg... Echt kut van zo'n vrouwtje dat even blind stuurt.

Als je je uitlaat terug wilt hebben voor verzekering of de oude er weer op ivm schade, gewoon zeggen hoor! Hij ligt nog gewoon in de berging bij mij.

XBL: DonFrans

• AcidBurn
wimmel_1 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:54:
[...]
Voor al m'n rijbewijzen overigens de éérste keer geslaagd behalve voor m'n "B" (auto). Voor dat rijbewijs heb ik 3 pogingen moeten ondernemen, hoofdzakelijk vanwege m'n eigen eigenwijsheid en de rijervaring welke ik al vanaf m'n 12'de ongeveer met (grote) landbouwtractoren opgedaan had.
Ben momenteel bezig met CE rijbewijs. Twijfel om ook D nog te halen. Simpelweg omdat ik door dat ene rijbewijs nog te halen, alle resterende open vakjes (D/D1/DE/D1E) op het rbw er dan in 1x bij krijg.
Code95 zal ik dan denk ik ook wel meepakken, curssusen voor de vrachtwagen zijn dan toch voldoende om beiden te verlengen. Was niet van plan ooit professioneel op de bus te gaan rijden, maar vind het gewoon een leuk idee dat je werkelijk overal mee mag rijden (op LZV na dan) :)

• mamorunl
  • Laatst online: 01:18
AcidBurn schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:19:
[...]

Ben momenteel bezig met CE rijbewijs. Twijfel om ook D nog te halen. Simpelweg omdat ik door dat ene rijbewijs nog te halen, alle resterende open vakjes (D/D1/DE/D1E) op het rbw er dan in 1x bij krijg.
Code95 zal ik dan denk ik ook wel meepakken, curssusen voor de vrachtwagen zijn dan toch voldoende om beiden te verlengen. Was niet van plan ooit professioneel op de bus te gaan rijden, maar vind het gewoon een leuk idee dat je werkelijk overal mee mag rijden (op LZV na dan) :)
Ik heb mijn C rijbewijs incl code 95. Ben Junior Serverbeheer & Web Developer bij huidig bedrijf. Zou t leuk vinden om af en toe eens een keer op een zaterdag of zo vrachtwagen te sturen, dus heb het gehaald. Probleem ligt hem mijn inziens bij de cursussen. Over een tijd van 5 jaar ben je zo 1000 euro kwijt aan cursussen.

Rijbewijs krijg je in NL trouwens nooit 100% vol door de schuld van de Belgen :+ Die hebben een B1 die je in NL niet kan halen. :/

• NL-RaVeR
Dan haal je hem toch in Belgie, of kan dat niet? :9

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AcidBurn schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:19:
[...]

Ik wil eigenlijk ook nog dat LZV spul eens een keer gaan halen, gewoon omdat 't kán. Heb er wel ooit mee gereden (Bakwagen + 2 x Wipkar) zonder de vereiste papieren, op 't moment dat 't allemaal nét nieuw was in NL, maar ik wil daarmee eigenlijk wachten totdat de nieuwe LZV's toegestaan zijn (Trekker + 2 x 13,60Mtr. (standaard) oplegger).

P.S. Ik werk overigens sinds 1999 al tot volle tevredenheid in de "IT" dus voor m'n dagelijks werk heb ik er "Heul niks aan" ;) Voor dat ik aan m'n IT carrière begon heb ik wel een aantal jaar internationaal gereden met een (eigen) EOS 233 touringcar als chauffeur / reisleider op meerdaagse reizen.

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 09-03-2018 15:12 ]

• Chakotay
mamorunl schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:44:
[...]

Rijbewijs krijg je in NL trouwens nooit 100% vol door de schuld van de Belgen :+ Die hebben een B1 die je in NL niet kan halen. :/
Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/K3oJ0b3U_y7IaWXfCvEmRAyRTec/diocontent/62565902/_crop/0/0/1500/770/_fitwidth/534/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.7

:?

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12 12:24

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Hier in februari m'n A-rijbewijs gehaald en flink aan het rondkijken voor een eerste motor.
Best lastige keuze in wat nu verstandig is...

Fotonerd

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-12 13:33
Vraagje: ik had al een tijdje de afspraak staan om morgen een Honda Hornet uit 2005 op te halen. Het is niet bepaald om de hoek (1,5u rijden) en ik ben van plan de motor naar huis te rijden.

Nu gaf ze verkoper aan dat diegene vandaag een rondje nog heeft gereden en opmerkte dat de motor niet (goed) start. Alleen met 'snelvervliegend spul' in de luchtfilter.

Ik waardeer z'n eerlijkheid maar begin nu wel te twijfelen. Uiteraard was ik sowieso van plan om de motor een kleine beurt te geven maar enig idee of er nog meer achter kan zitten? Of is zoiets is als dit alleen een indicatie van een vieze carburateur oid...

• Chakotay
@MitchellHearth Een Hornet uit 2005 zal geen carburateurs hebben, dat is al een tijdje injectie.Ik lieg, het volgende model had pas injectie. Blijkbaar zijn ze lang doorgegaan met carbs :) Hoe reed & startte hij bij de proefrit, of heb je die nog niet gemaakt?

Een occasion blind kopen is meestal sowieso niet zo'n goed idee.

[ Voor 17% gewijzigd door Chakotay op 09-03-2018 15:24 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht