Ik heb dit soort situaties ook vaak, maar dan bij de splitsing A4/A44 van Amsterdam richting Den Haag. Ter hoogte van het brugrestaurant begint de file meestal. Ik wil er dan af richting de A44.Chakotay schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:50:
Hm, weer een mooie aanslag overleefd vanochtend... Afrit vanaf het begin van de A28 Zeist in, dat is een 180° lus die eindigt in 2 banen linksaf, eentje rechtdoor en 2 rechtsaf. Ik wilde rechtsaf waar het licht op groen stond. De rechterbaan daarvoor stond een rijtje langzaam optrekkende auto's, de linkerbaan was al vrij. Ik bleef dus op de linkerbaan, en ga de langzamere auto's voorbij. Komt er opeens een figuur zonder richting aangeven of iets vol uit die rij gehoekt mijn baan op, ongeveer waar ik rij...
Paarhonderd meter verderop bij het volgende stoplicht even ernaast gestopt om te kijken wat erin zit, een heel erg strak voor zich uit starende vrouw. Na een flink lange hengst op mijn claxon vlak naast haar raam durfde ze me aan te kijken en kwam er een voorzichtig handje, toen maar even gezwaaid en weer doorgereden
De 2 meest rechter banen rijden meestal prima door. De 3e, 4e en 5e rijbaan (=A4) staat dan meestal vast. Ik kies er bewust voor om op de eerste (lees: meest rechter) baan te blijven rijden en rijd nooit de 2e baan op. Juist omdat ik niet in de situatie wil zitten dat er een mongool ineens van de 3e naar de 2e rijbaan komt alleen maar om een stukje file te kunnen skippen.
Wat ook nog wel eens wil gebeuren is dat iemand continu op de 2e rijbaan blijft rijden en dan toch wel érg graag op het laatste moment naar de derde rijbaan wil. Die heeft de file willen skippen en gaat dan op het laatste moment terug. Als je daar achter zit en iemand achter jou let niet op wordt je met minimaal 50 km/h van achter aangepakt.
Nope, ik kies voor mijn leven. Dan maar 20 seconden later thuis.
Watskeburt!?
[ Voor 7% gewijzigd door w4rguy op 08-03-2018 11:01 ]
All-Round nerd | iRacing Profiel