Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-06 18:38
Bedankt voor de feedback! Ik ga het voorlopig dan maar op getint vizier zonder pinlock en een apart transparent met pinlock houden. Pinlock is misschien inderdaad niet zo noodzakelijk wanneer het weer toch wat warmer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:13

Secsytime

Automagisch

DragonSlayer666 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:52:
Over de verduisterende vizieren gesproken, ik ben eigenlijk nog op zoek naar een gepolariseerd donker vizier, of helm met gepolariseerd zonnevizier. Helaas ben ik deze nog nooit ergens tegengekomen, weet iemand of er zoiets is, of dat er een reden is waarom het niet bestaat?
Afbeeldingslocatie: https://www.schuberth.com/typo3temp/_processed_/e/b/csm_233f7618941a3afe9fd42be0503714fc501dea6e-fp-10-10-476-0-0_a0e65aeb92.png

Bedoel je zoiets? Dat heeft Schuberth namelijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:43
Eens, gewoon getint vizier met heldere pinlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 11:54
Secsytime schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:03:
[...]

[afbeelding]

Bedoel je zoiets? Dat heeft Schuberth namelijk gewoon.
Dat is volgens mij gewoon een spiegelend vizier?
Een gepolariseerd vizier houdt bepaalde lichtsoorten en hoeken tegen, en alle overige laat hij doorgaan. Hierdoor verduisterd een gepolariseerd vizier/bril amper, terwijl hij wel fel licht tegenhoud en irritante glinsteringen van het wegdek en dergelijke voor 90% wegfiltert. Ideaal.

Het klinkt als voorbeeld, ziet er ook zo uit maar het werkt echt zoals dit

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/AZMd92Q2GDc/maxresdefault.jpg

[YouTube: https://youtu.be/ZWtUgpPcCl4]

[ Voor 14% gewijzigd door DragonSlayer666 op 08-02-2018 15:25 ]

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-06 10:38
DragonSlayer666 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:52:
Over de verduisterende vizieren gesproken, ik ben eigenlijk nog op zoek naar een gepolariseerd donker vizier, of helm met gepolariseerd zonnevizier. Helaas ben ik deze nog nooit ergens tegengekomen, weet iemand of er zoiets is, of dat er een reden is waarom het niet bestaat?
Bedoel je een photochromic vizier?

Shoei heeft dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 11:54
Barrybobslee schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:19:
[...]

Bedoel je een photochromic vizier?

Shoei heeft dit.

[video]
Is ook een oplossing, maar heeft niet de voordelen van een gepolariseerd vizier. En enkel voor een aantal merken en niet te betalen vizieren...

Voor iedereen die het nog nooit gedaan heeft, raad ik je aan om even naar een brillenwinkel te gaan en een polaroid bril tov een normale zonnebril te proberen.

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:02

A13X

Dude

DragonSlayer666 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:24:
[...]
Is ook een oplossing, maar heeft niet de voordelen van een gepolariseerd vizier. En enkel voor een aantal merken en niet te betalen vizieren...

Voor iedereen die het nog nooit gedaan heeft, raad ik je aan om even naar een brillenwinkel te gaan en een polaroid bril tov een normale zonnebril te proberen.
Photochromatische inserts bestaand ook Hyper Optics

Hou er wel rekening mee dat met een gepolariseerde/polaroid bril/vizier het aflezen van een digitaal dashboard/navigatie/telefoon wel eens onmogelijk kan gaan worden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 08-02-2018 15:36 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
op mijn vorige helm (Marushin 999rs) had ik een photochromatische 'pinlock' van Ralieri ofzo; werkte goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 22:35
Imperial_Master schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:03:
op mijn vorige helm (Marushin 999rs) had ik een photochromatische 'pinlock' van Ralieri ofzo; werkte goed!
Hoe zit dat, kleef je dat er vast in? Ze hebben maar drie maten, vrij universeel dan?

Werkte dat ook tegen damp?

https://www.raleri.com/sh...oducts_id=&products_id=58

[ Voor 19% gewijzigd door Dryhte op 08-02-2018 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
[...]

Erg fijn dat je ineens bestuurders kan zien zitten, en dus zien of ze kijken, bellen, eten of make up aan het gebruiken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

[...]

Het een sluit het ander toch niet uit? Ik heb een gepolariseerde zonnebril met prizm van Oakley. En die is daarnaast ook reflecterend.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

kneusteun schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:50:
[...]

Erg fijn dat je ineens bestuurders kan zien zitten, en dus zien of ze kijken, bellen, eten of make up aan het gebruiken zijn.
Ik ga er sowieso vanuit dat bestuurders niet zitten op te letten. Er rijden nogal wat vaatdoeken rond namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:43
Ik draag altijd het donkere vizier dat bij mijn HJC RPHA11 Pro zat. Daarin gewoon de heldere pinlock. Wist persoonlijk niet eens dat er donkere pinlocks bestaan.

Hoe maken jullie je vizier / helm goed schoon? Ik doe het nu met warm water maar is soms lastig om goed schoon te krijgen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:49
(Microvezel)doek nat maken met warm water, over de helm leggen. Een minuutje of zo wachten, en je veegt alles er zo af.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:14
Met bovenstaande :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien handig om je foto's kleiner te maken, je trekt het hele forum uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

DrivinUCrazy schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:42:
(Microvezel)doek nat maken met warm water, over de helm leggen. Een minuutje of zo wachten, en je veegt alles er zo af.
Ik heb nog steeds bloedvlekken erop :(

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik gebruik hier altijd de achterkant (zachte kant dus) van een schuursponsje. Die even nat maken en je veegt alles zonder krassen weg. Daarna met de handdoek er overheen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:32
Ik doe mijn helm altijd schoonmaken met een nat stuk keukenpapier :+. En bij hardnekkige vlekken ga ik gewoon harder boenen :9. Vizier maak ik ook schoon met een nat stuk keukenpapier en met hijgen op het vizier en dan boenen.

Volgens mij ben ik lui :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb het idee dat keukenpapier wat sneller krassen zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:54

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik moet toegeven dat ik m'n helm niet vaak echt schoonmaak, toevallig na m'n laatste rit wel gedaan (achterband op en ik wist dat ik op korte termijn geen tijd zou hebben om 'm te vervangen, en dus voorlopig ook niet meer zou rijden). Meestal idd gewoon met een stuk keukenpapier, kort onder de kraan houden en boenen maar.

Het vizier moet natuurlijk regelmatig schoon gemaakt worden, niet alleen met de warme dagen om de dode vliegjes eraf te poetsen, maar het is sowieso belangrijk om goed zicht te hebben :) Buiten dat moet je met een schone helm een nieuw seizoen beginnen. Normaal rijd ik door tot het begint te vriezen/er pekel op straat ligt en stap ik weer op op het moment dat die periode voorbij is. Deze keer duurt mijn winterstop al wat langer, het idee dat zo'n helm dan een maand of 3 (zoiets zal het worden voor ik weer rijdt) met rans van het seizoen ervoor op de kapstok staat, vind ik niet wat :/

[ Voor 54% gewijzigd door Destruction op 08-02-2018 22:20 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
PilatuS schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:16:
Ik heb het idee dat keukenpapier wat sneller krassen zal maken.
Nu ik erover nadenk snap ik je opmerking, maar heb er nooit op gelet.. Scheelt ook denk ik dat mijn helm én mat is én niet mega duur was (200€).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-06 01:58
Ik heb zelf een pinlock vizier erin wat dus donkerder wordt in de zon. Werkt alleen niet echt goed aangezien mijn vizier uv licht tegenhoudt. Misschien naar polarisedvizier gaan zoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Leviathius schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:19:
[...]

Nu ik erover nadenk snap ik je opmerking, maar heb er nooit op gelet.. Scheelt ook denk ik dat mijn helm én mat is én niet mega duur was (200€).
Goedkoop of duur, krassen in je vizier blijven verschrikkelijk irritant. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Joopieboy schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:26:
[...]

Vertel mij wat, kwam aan het begin van de zomer, met mijn nieuwe donkere vizier per ongeluk tegen de muur aan toen ik de tuin uit wilde manoeuvreren (vraag me niet hoe :+). Zit nu in mijn linker ooghoek/blikveld twee krasjes van 1cm...

Met zacht keukenpapier valt prima te poetsen als je het nat maakt hoor, nog geen problemen tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ik laat altijd gewoon nat toiletpapier op men vizier liggen zodat de vliegjes nat weken, veeg je ze er daarna gewoon af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:11

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

In december moest ik de pekel van mijn helm afpoetsen. :+
Tijdens het rijden in het donker heb ik last van de schittering van de koplampen van tegenliggers. Ligt dat aan mijn bril, pinlock of vizier?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Grubeater schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:40:
Tijdens het rijden in het donker heb ik last van de schittering van de koplampen van tegenliggers. Ligt dat aan mijn bril, pinlock of vizier?
Heb ik ook last van, denk vettig vizier ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Als je je ogen sluit, is het dan weg? Dan lijken me dat de boosdoeners te zijn. :+

Pinlock zorgt inderdaad voor een klein beetje schittering, dat merk ik zelf ook een beetje. Hoe dan ook, een beslagen vizier is helemaal niks.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:39

Vrijdag

De Zwarte

Misschien kan een gele nachtbril dat verhelpen? Of een geel vizier?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Nee, een gele bril/vizier werkt contrastverhogend. Dat doet vrijwel niets tegen schitteringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Joopieboy schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:26:
[...]

Vorig jaar met mijn twee weken oude Neotec tegen de afzuigkap gelopen, (diepe) kras van 5cm recht in mijn gezichtsveld. Had de helm in promo gekocht, plots was ie 60 euro duurder... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Waarschijnlijk combinatie van alle drie. Vizier en bril (en pinlock) goed schoonhouden helpt al een hoop. Vooral met nattigheid op de weg krijg je veel vuil op je vizier.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
Anoshky schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 08:47:
[...]

Vorig jaar met mijn twee weken oude Neotec tegen de afzuigkap gelopen, (diepe) kras van 5cm recht in mijn gezichtsveld. Had de helm in promo gekocht, plots was ie 60 euro duurder... 8)7
Jij doet aan 'extreme cooking'? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:27
Sinds ik op de Diversion een superflip scherm heb gemonteerd merk ik goed dat de wind grotendeels over mij heen gaat. De helm heb ik sinds dien nog niet hoeven schoon te maken. Met het originele (veel lagere) windscherm moest ik de helm na iedere rit schoonmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Leviathius schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 08:49:
[...]

Jij doet aan 'extreme cooking'? :+
Better safe than sorry O-)
(Ik kwam thuis en mijn vrouw was lekker aan het koken. Ik wilde eens ruiken en proeven... :+ )

Mijn helm (matzwarte Neotec, dus gevoelig!) maak ik proper met een vochtige microvezeldoek zonder schoonmaakspul. Afdrogen met een keukenhanddoek.
Het vizier met zo'n spray voor brillen en keukenpapier.
De binnenkant eigenlijk nog nooit gewassen, moeder natuur heeft mij gezegend met een lijf die letterlijk nooit zweet, hoe actief ik ook ben 8)

[ Voor 39% gewijzigd door Anoshky op 09-02-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:42:
Geen sopje oid? Ga dit weekend mijn helm schoonmaken (oude helm van buddy, nieuw vizier is onderweg met de post want die was flink bekrast, zitten nogal wat vliegenlijkjes op de helm). De binnenvoering kan ik in de handwas doen dus dat scheelt ook wel. Maar de helm zelf met alleen water? Geen allesreiniger of afwasmiddel?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

SmurfLink schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:01:
[...]

Geen sopje oid? Ga dit weekend mijn helm schoonmaken (oude helm van buddy, nieuw vizier is onderweg met de post want die was flink bekrast, zitten nogal wat vliegenlijkjes op de helm). De binnenvoering kan ik in de handwas doen dus dat scheelt ook wel. Maar de helm zelf met alleen water? Geen allesreiniger of afwasmiddel?
Geen schoonmaakmiddelen op gebruiken. Gewoon warm/lauw kraanwater is voldoende.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Mijn vrouw heeft 1 keer zeep gebruikt bij haar helm. Meteen een vlek op het vizier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:06

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja pinlock!.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 20:19

Frans92

VFR800

@Ghostrider Ik heb het idee dat je niet zo'n fan bent van pinlock? Ik ben benieuwd waarom, vind je het niet prettig?

XBL: DonFrans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
Frans92 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:55:
@Ghostrider Ik heb het idee dat je niet zo'n fan bent van pinlock? Ik ben benieuwd waarom, vind je het niet prettig?
Zie een van de eerdere posts:

"Beetje onzinnig, beslagen visier gebeurt meestal met natte / koude omstandigheden. Dan rijdt je meestal met een helder of geel visier.

Donker visier + Helder of geel visier met pinlock is meer dan voldoende.

Buiten dat heb ik de pinlocks erafgehaald, die onzin geeft zo'n vertekend beeld waardeloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja klopt wel ongeveer, op advies van motorzaken heb ik meerdere miskopen gedaan. Voortaan denk ik eerst zelf wel goed na voordat ik iets koop wat niet echt bij mij past.

Maar goed schitteringen met pinlock komt volgens mij zeer veel voor. Als je een beetje doorrijdt beslaat een vizier echt niet hoor. Desnoods even groene zeep gebruiken of autowax.

Maar goed diezelfde mening heb inmiddels voor motorbanden, het is echt niet zo dat elke motorband ongeveer net zoveel grip en gevoel geeft. Maar daar kom je pas achter als je serieus hard gaat of regelmatig het circuit op gaat.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ghostrider schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:20:
Ja klopt wel ongeveer, op advies van motorzaken heb ik meerdere miskopen gedaan. Voortaan denk ik eerst zelf wel goed na voordat ik iets koop wat niet echt bij mij past.

Maar goed schitteringen met pinlock komt volgens mij zeer veel voor. Als je een beetje doorrijdt beslaat een vizier echt niet hoor. Desnoods even groene zeep gebruiken of autowax.

Maar goed diezelfde mening heb inmiddels voor motorbanden, het is echt niet zo dat elke motorband ongeveer net zoveel grip en gevoel geeft. Maar daar kom je pas achter als je serieus hard gaat of regelmatig het circuit op gaat.
hmm... mijn ervaring is eerder, als het echt vochtig en koud is beslaat je vizier zelfs met pinlock ;) maar er is een serieus verschil tussen met en zonder, ik zie in mijn vizier deze dagen een mooi beslagen rand rondom mijn pinlock en een helder pinlock insert. Maar de situatie is daarvoor natuurlijk ook ideaal: wel koud (dus beslaat het vizier rond de pinlock) en niet extreem vochtig (dus pinlock blijft helder).

EDIT: en als er één ding is dat ik niet durf is het 'een beetje doorrijden' met beslagen vizier... :X

[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 09-02-2018 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperial_Master
Dryhte schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:42:
[...]

Hoe zit dat, kleef je dat er vast in? Ze hebben maar drie maten, vrij universeel dan?

Werkte dat ook tegen damp?

https://www.raleri.com/sh...oducts_id=&products_id=58
Precies, er zit een plakkende rand waarmee je hem aan de binnenkant van je vizier kleeft; blijft prima zitten en omdat er een luchtlaagje tussen je vizier en de 'pinlock' zit beslaat het niet (dubbel glas, any one?)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 06:48:
Nee, een gele bril/vizier werkt contrastverhogend. Dat doet vrijwel niets tegen schitteringen.
Ohja, da's waar ook :)
Anoshky schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 08:58:
[...]

Better safe than sorry O-)
(Ik kwam thuis en mijn vrouw was lekker aan het koken. Ik wilde eens ruiken en proeven... :+ )
Dus je dacht "laat ik die helm maar ophouden voordat ik een mep krijg met de deegroller"? :P

jaja mensen, het is vrijdag!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015

Least Inkling

Product of the cold war

Was zijn oplossing voor het "ik wil je niet meer zien!!"- probleem

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Least Inkling schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:46:
Was zijn oplossing voor het "ik wil je niet meer zien!!"- probleem
Je motor inruilen voor een dikke 4x4 amerikaan :9

Of gewoon meer gasgeven en er snel voorbij. Maar soms heb je ook inhalers op landweggetjes die er wat van kunnen. Blijf gewoon rechts met je auto :(

[ Voor 24% gewijzigd door Ghostrider op 09-02-2018 13:00 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ghostrider schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:20:

Met vorige helm in zomer wel eventjes gereden zonder pinlock nadat ik m eruit gehaald had om schoon te maken. Werkte wel aardig, tot je in de file of in een regenbui komt: met warme vochtige lucht beslaat je vizier ook heel snel.

Wat ik eigenlijk nog steeds niet begrijp, is dat helmfabrikanten niet zelf een vizier kunnen leveren wat een luchtbel erin bevat, zodat je geen Pinlock meer nodig hebt. Het werkt best goed, maar is toch altijd een beetje gepiel met die pinnetjes, kwetsbaar qua krassen en als ie niet 100% zit heb je alsnog vocht ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Wat ook erg goed werkt, zijn de helmen met zo'n "neuskapje".

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ghostrider schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:35:
Bij mij niet, dan beslaat m'n helm alsnog namelijk.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dat werkt echt voor geen meter in mijn helm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

@Vrijdag Idd vrijdag plaatjes dag! Geen vrouw maar wat een plaatje O+

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-xwW4dniAiUA/VbEDiAnBr5I/AAAAAAAAUAg/RsoSJU4PdwI/s1600/Made%252Bin%252BMetal%252BMotorcycles%252B-%252BAprilia%252BTuono%252BCR_730848127044163_9050783628251456572_n.jpg

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
Raym09 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:39:
@Vrijdag Idd vrijdag plaatjes dag! Geen vrouw maar wat een plaatje O+

[afbeelding]
Lijkt wel erg op de nieuwe Z900rs Café:
Afbeeldingslocatie: https://storage.kawasaki.eu/public/kawasaki.eu/en-EU/model/th_18ZR900E_101GN1SRF00D_A_001.jpg

Of is het toch appels met peren vergelijken? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Had die helm wel, maar werkte maar matig. Wellicht dat mn huidige helm het beter doet zonder Pinlock, want ventilatie grotendeels op vizier gemikt. Dit is die Pinlock Max ofzo, die beslaat bijna het hele vizier, ik houd m er toch graag in :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Leviathius schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:50:
[...]

Lijkt wel erg op de nieuwe Z900rs Café:
[afbeelding]

Argh, toon mij die niet :9~ . (niet dat deze kleurstelling me veel doet)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

* Vrijdag is gonna vrijdag:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.static.flickr.com/195/503812574_e190b4e408_b.jpg

milde :P
spoiler:
https://farm5.static.flic...75243268_2e9a4951c1_b.jpg rood(bruin) met groen is best een prima combinatie :9

@SmurfLink : ze zit op een naked ;) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Vrijdag schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:05:
* Vrijdag is gonna vrijdag:

[afbeelding]

milde :P
spoiler:
https://farm5.static.flic...75243268_2e9a4951c1_b.jpg rood(bruin) met groen is best een prima combinatie :9

@SmurfLink : ze zit op een naked ;) :P
Volgens mij heb jij een of andere website als bron waar alleen foto's staan van roodharige dames die op/met een motor poseren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Niks mis mee, want redheads :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
:p Redheads zijn niet geheel m'n type maar ik waardeer het idee zeer zeker. Heb je ook een mooie blondine op een naked? Of brunette met lichte ogen?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:11:
[...]

Volgens mij heb jij een of andere website als bron waar alleen foto's staan van roodharige dames die op/met een motor poseren :+
Ik heb er wel een boek van... :$
SmurfLink schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:19:
:p Redheads zijn niet geheel m'n type maar ik waardeer het idee zeer zeker. Heb je ook een mooie blondine op een naked? Of brunette met lichte ogen?
Afbeeldingslocatie: https://static1.squarespace.com/static/561ffc04e4b0ed5d048718e8/5a1d99cd53450a9c54bf3b5e/5a1d99e54192021369817527/1511889382941/XXFFINAL2017_09_04_wahl_day_02166136.jpg?format=500w
Brunette met lichte ogen?

Afbeeldingslocatie: http://www.myconfinedspace.com/wp-content/uploads/2017/03/Britt-Linn.jpg
Wel kort haar en ergens tussen rood/brunette in maar wel lichte ogen.

Blondjes zijn er zat, maar de meeste foto's zijn niet zo geschikt voor hier vrees ik :P

[ Voor 51% gewijzigd door Vrijdag op 09-02-2018 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

/oeps dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Vrijdag op 09-02-2018 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Leviathius schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:50:
[...]
Mwoa zie toch wel aardig wat verschillen, appels en peren is meer 4 in lijn vs V-twin >:)

De basis van die foto is een Aprilia Tuono/Mille, daarmee zit het met het stukje RACER in Caferacer wel snor 8)

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Raym09 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:39:
[...]

Mwoa zie toch wel aardig wat verschillen, appels en peren is meer 4 in lijn vs V-twin >:)

De basis van die foto is een Aprilia Tuono/Mille, daarmee zit het met het stukje RACER in Caferacer wel snor 8)
Nu ik nog een paar keer ernaar gekeken heb is het inderdaad appels met peren vergelijken en die Aprilia heeft een toch iets grotere metamorfose ondergaan dan de Z900rs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 20:19

Frans92

VFR800

@Ghostrider Ik vind pinlock juist heel prettig. Mijn vizier beslaat echt niet met pinlock. Merk weinig van schitteringen of een vertekend beeld. Misschien heb ik gewoon geluk met de helm i.c.m. pinlock.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:11

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Beetje rond blubberen in Wales. Toch wat anders dan die supersports waar ze normaal mee bezig zijn. Hun Budget Bike Challenge is interessant.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Grubeater schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:22:
Beetje rond blubberen in Wales. Toch wat anders dan die supersports waar ze normaal mee bezig zijn. Hun Budget Bike Challenge is interessant.
[video]
super kanaal, ook hun superbike filmpjes zijn erg tof!
Baron von Grumble is sowieso goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
Even voor de sleutelaars onder ons.

Wat vinden jullie van deze doppenset? Vrij complete set met de meest gangbare doppen voor de motor zitten erbij, geloof ik.

Kan eventueel ook deze van Stanley Iets minder uitgebreid qua doppen maar wel een set steeksleutels erbij.

En dan koop ik nog 2 losse momentsleutels erbij eentje voor 1-25NM en eentje met een bereik van 25-210 NM.

Zou dit voldoende om zelf het onderhoud uit te voeren?

Moet nu inmiddels de ketting al een beetje strakker zetten maar ik heb alleen een waterpomptang hier liggen. Al zou het daarmee moeten lukken maar ik ben bang dat ik dan de achterwielbout niet strak genoeg kan draaien.

[ Voor 35% gewijzigd door Xepos op 09-02-2018 15:56 . Reden: Ander setje toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Xepos schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:49:

Wat vinden jullie van deze doppenset? Vrij complete set met de meest gangbare doppen voor de motor zitten erbij, geloof ik.

En dan koop ik nog 2 losse momentsleutels erbij eentje voor 1-25NM en eentje met een bereik van 25-210 NM.

Afhankelijk van hoeveel je gaat sleutelen. Voor af en toe wat vast of los te draaien is zo'n setje prima. Ga je het wat meer gebruiken zou ik een wat duurder setje pakken. Ben zelf erg tevreden over Teng Tools, goed spul voor relatief weinig geld. Hazet vind ik bijv. echt een van het beste spul, maar daar betaal je dan ook voor.

Je kan trouwens ook voor een moment sleutel van 10 - 120 NM kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Thoit op 09-02-2018 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-06 10:32
Xepos schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:49:

Kan eventueel ook deze van Stanley Iets minder uitgebreid qua doppen maar wel een set steeksleutels erbij.

Moet nu inmiddels de ketting al een beetje strakker zetten maar ik heb alleen een waterpomptang hier liggen. Al zou het daarmee moeten lukken maar ik ben bang dat ik dan de achterwielbout niet strak genoeg kan draaien.
Ik heb nu een paar jaar zo'n doppenset van de Lidl, doet het prima. Als je het wekelijks of zelfs dagelijks 'zwaar' gebruikt is het wellicht geen goede keuze. Maar voor af en toe gebruik voldoet het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
Hm ja momentsleutel van 10-120NM heb ik ook gezien maar van reviews heb ik begrepen dat ze dan in de onderkant niet nauwkeurig zijn. Dus daarom een voorkeur voor 2 aparte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Xepos schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:59:
Hm ja momentsleutel van 10-120NM heb ik ook gezien maar van reviews heb ik begrepen dat ze dan in de onderkant niet nauwkeurig zijn. Dus daarom een voorkeur voor 2 aparte.
Klopt inderdaad. Verder zijn dingen die op 20 moeten vaak vrij klein en is een sleutel die 200 doet vrij groot. Niet echt ideaal om dan kleine dingen aan te draaien met zo'n lompe sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hoelang kan je een motor eigenlijk op zijn banden laten "staan"? Mijn Hawk staat inmiddels alweer een maand of twee/drie in de stalling zonder bok of paddockstands. Is het misschien raadzaam om gewoon eens in de zoveel tijd de motor wat heen en weer te rijden zodat ie op een ander gedeelte van de band komt te staan ivm erodering van het rubber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Een keer op zijn kop zetten?

Volgens mij als de bandenspanning goed is, maakt het allemaal niet zoveel uit.
Nog nooit er vanaf gestuitert omdat de banden ingedeukt waren, nog nooit gezien zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Vrijdag schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:36:
Hoelang kan je een motor eigenlijk op zijn banden laten "staan"? Mijn Hawk staat inmiddels alweer een maand of twee/drie in de stalling zonder bok of paddockstands. Is het misschien raadzaam om gewoon eens in de zoveel tijd de motor wat heen en weer te rijden zodat ie op een ander gedeelte van de band komt te staan ivm erodering van het rubber?
Ik zou het risico niet nemen :+ Gewoon wat meer rijen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Least Inkling schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:44:
Een keer op zijn kop zetten?

Volgens mij als de bandenspanning goed is, maakt het allemaal niet zoveel uit.
Nog nooit er vanaf gestuitert omdat de banden ingedeukt waren, nog nooit gezien zelfs.
:P

Zat het me af te vragen omdat banden kunnen uitdrogen en het me niet zo goed lijkt als er te lang teveel gewicht op een klein stukje rubber zit. Er staat hier in de buurt een auto (helemaal bemost/begroeid) waar de banden ook van aan het rotten zijn. Vroeg me af of zoiets ook kan op een motor maar drie maanden is misschien niet lang genoeg.
Dryhte schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:45:
[...]

Ik zou het risico niet nemen :+ Gewoon wat meer rijen ;)
Jamaar het is hier zeg maar dit weer:

Afbeeldingslocatie: https://weerplaza5.blob.core.windows.net/weerinhetnieuws/articles/article_2640_29a9a40e-6f6_image_large.png

* Vrijdag dan liever binnen blijft ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:30
Wat betreft de vizier discussie. Ik vind een donker vizier een stoer zicht enkel lijkt het mij verrot onhandig... ik rijd ( met goed weer ) best veel met vrienden die een uur verder wonen. Als ik daarna nog even blijf hangen komt het wel eens voor dat ik in het donker terug moet... of door de Westerschelde tunnel (6km)...
Secsytime schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:34:
Ik laat altijd gewoon nat toiletpapier op men vizier liggen zodat de vliegjes nat weken, veeg je ze er daarna gewoon af :P
Jup doe ik hier ook. Werkt perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:36:
Tegenwoordig staat mijn fiets van de grond in de winter. Eerst stond ie makkelijk 5 maanden op dezelfde plek. Nooit problemen mee gehad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Wordt niet specifiek iets over geroepen op het boze internet, anders dan bij opslag van banden, maar dat doe je niet.

Ik noem het een broodje primaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Laatst online: 14-06 10:51
Vraagje

In de eerste post van TS staat dat je je motor best laat afstellen na het vervangen van de uitlaat. Bedoel je dan bij het vervangen van de hele uitlaatlijn?
Ik heb namelijk een ander eindstuk voor mijn bobber besteld, maar verder niet over nagedacht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
R0y. schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:05:
Wat betreft de vizier discussie. Ik vind een donker vizier een stoer zicht enkel lijkt het mij verrot onhandig... ik rijd ( met goed weer ) best veel met vrienden die een uur verder wonen. Als ik daarna nog even blijf hangen komt het wel eens voor dat ik in het donker terug moet... of door de Westerschelde tunnel (6km)...

[...]

Jup doe ik hier ook. Werkt perfect!
Als ik weet dat ik in het donker terug moet neem ik ook mijn heldere vizier mee. Vizier kan ik gewoon om mijn middel doen zonder dat ik er last van heb. Moet je niet te dik zijn ofcourse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Spacewide schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:36:
Vraagje

In de eerste post van TS staat dat je je motor best laat afstellen na het vervangen van de uitlaat. Bedoel je dan bij het vervangen van de hele uitlaatlijn?
Ik heb namelijk een ander eindstuk voor mijn bobber besteld, maar verder niet over nagedacht :?
De meeste motoren staan standaard al vrij arm. Ook als je alleen de einddemper vervangt word dat nog een stukje erger. Niet dat het perse nodig is om gelijk de hele boel te laten mappen, maar beter is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

kneusteun schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:25:
[...]

super kanaal, ook hun superbike filmpjes zijn erg tof!
Baron von Grumble is sowieso goud.
Ik had pas heel laat door dat die een in 44 teeth Baron von Grumble is (ik keek geen BvG filmpjes, maar inmiddels dus wel). De budget bike is erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Waar kan ik zoiets laten uitvoeren? Ben afkomstig van BE, grenzend aan Eindhoven.

Mijn motordealer is 60+ en doet geen remaps.

Dit is mijn eerste recente Motor aankoop :)

Bedankt!
PilatuS schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:43:
[...]

De meeste motoren staan standaard al vrij arm. Ook als je alleen de einddemper vervangt word dat nog een stukje erger. Niet dat het perse nodig is om gelijk de hele boel te laten mappen, maar beter is het wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Spacewide op 09-02-2018 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Spacewide schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:14:
Waar kan ik zoiets laten uitvoeren? Ben afkomstig van BE, grenzend aan Eindhoven.

Mijn motordealer is 60+ en doet geen remaps.

Dit is mijn eerste recente Motor aankoop :)

Bedankt!

[...]
Welke motor heb je? Volgens mij zit in Weert iemand die motoren goed kan mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Thoit schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:25:
[...]

Welke motor heb je? Volgens mij zit in Weert iemand die motoren goed kan mappen.
Een indian scout bobber 2018.
Vance & Hines slash slip ons vanaf 1km..

Ik zoek het op, nu ik me verdiep in lucht/benzine voel ik me schuldig :')

Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Thoit schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:25:
[...]

In Weert zit Ritzen. Daar heb ik mijn motor ook laten mappen. Hij is zo'n beetje de gene met het meeste verstand van deze dingen in het land.

Edit: Het is trouwens niet goedkoop om te laten doen. Voor mijn motor was het echt nodig omdat ie heel arm liep en daardoor ook slecht reed. (Bokken tot 45km/u in de 1 8)7) Als je motor verder goed loopt en je hebt er geen klachten over weet ik niet of ik het zou laten doen.

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 09-02-2018 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Aschtra schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:39:
[...]

Als ik weet dat ik in het donker terug moet neem ik ook mijn heldere vizier mee. Vizier kan ik gewoon om mijn middel doen zonder dat ik er last van heb. Moet je niet te dik zijn ofcourse.
Ik ben alles behalve dik maar lijkt mij nogal wat onhandig eerlijk gezegd... dat weerhoud mij gelijk om zo’n vizier te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
R0y. schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:33:
[...]

Ik ben alles behalve dik maar lijkt mij nogal wat onhandig eerlijk gezegd... dat weerhoud mij gelijk om zo’n vizier te kopen.
Tja jouw keuze. Ik kan niet zonder donker vizier meer rijden :p. Je merkt er echt niets van. Totaal niet onhandig. Probeer het maar eens ;)
Gewoon in je jas, om je middel. Niets aan de hand.
En zovaak komt het ook weer niet voor. Meestal is de vriendin dan mee die het in de tas stopt. Maar als het moet, dan kan het.

[ Voor 18% gewijzigd door Aschtra op 09-02-2018 18:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Spacewide schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:28:
[...]

Bedankt!
Deze?

Afbeeldingslocatie: https://media2.cycleonline.com.au/wp-content/uploads/2017/07/2018-indian-scout-bobber.jpg

Gaaf ding! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
Yes, dat is em.
Door social media slip ons erop gezet zonder remap. Maar ik geloof jullie zeker en vast dat ik hem eens op een dyno moet zetten.

Ik zal een update brengen als het achter de rug is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je kan ook eens een run op de dyno laten doen om te zien wat het A/F ratio is. Mogelijk is het helemaal nog niet zo slecht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:27

xos

Exact, gewoon eerst meten en pas beginnen met iets aan te passen als het nodig is. Aangezien het gaat om een nieuwe motor (leuk ding trouwens) verlies je hoogst waarschijnlijk wel je garantie.

Heb het al eerder gezegd, Ritzen is een specialist met een tarief wat bij een specialist past. Een motor afstellen is tegenwoordig standaard werk wat iedere garage kan die benodigde spullen heeft. Een kennis van mij heeft een motorzaak met dyno en de hele rambam en die is maximaal twee uurtjes bezig met een map op maat. Dan heb je geen map die het maximale uit de motor haalt maar wel eentje met een nette AF, voorspelbaare koppel curve en prima gasresponse. In de praktijk zijn daar 99% van de mensen happy mee.

Mijn advies zou zijn om je eigen dealer te vragen wat er mogelijk is. Dan kan hij je direct informeren over de gevolgen voor de garantie. Kan hij het niet heeft hij vast wel een adres in de buurt die het wel kan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spacewide
Bedankt allen, buiten een hand opsteken naar andere motorrijders zit de sfeer hier ook goed :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
@Spacewide Gave motor! Ik wou dat ik zoveel geld over had, dat is echt mijn droom motor!! _/-\o_ _/-\o_

Volgens mij heb ik op het Indian forum een keer een dyno chart gezien van wat het doet als je andere dempers erop zet. In dit topic de eerste post staan een aantal dyno charts in van dat ze een Scout Sixty opvoeren naar de performance van een Scout 'gewoon'. En volgens mij maakt het qua performance op de normale scout niet heel veel uit als je de uitlaatdempers vervangt.

Wel staat er dit zie ik nu net:
"A note about S60 vs S69 for "power junkies".
FM's tune development for the S69 indicates that a performance Intake and exhaust (a "stage 1" type setup) + PVCX will exceed 100 hp (102/72). This tune and chart are using the S&S intake and Khrome Werks slip-ons as the Stage 1 components, on a S69, and is posted in the forum.. "

Oftewel met een 'stage 1' uitlaatsysteem, een speciaal lucht filter en een PVCX (soort powercommander) kun je de performance verbeteren. Dan krijg je dus uiteindelijk 10pk extra. Maar ik denk persoonlijk dat dat de moeite niet is, maar het geen kwaad kan om hem een keer goed af te laten stellen met hoe hij nu is.

[ Voor 14% gewijzigd door Leviathius op 09-02-2018 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
xos schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:09:
Heb het al eerder gezegd, Ritzen is een specialist met een tarief wat bij een specialist past. Een motor afstellen is tegenwoordig standaard werk wat iedere garage kan die benodigde spullen heeft. Een kennis van mij heeft een motorzaak met dyno en de hele rambam en die is maximaal twee uurtjes bezig met een map op maat. Dan heb je geen map die het maximale uit de motor haalt maar wel eentje met een nette AF, voorspelbaare koppel curve en prima gasresponse. In de praktijk zijn daar 99% van de mensen happy mee.
Hij is een specialist en een perfectionist. Hij gaat nogal lang door om het zo goed mogelijk te krijgen, en inderdaad daar betaal je voor. Of je het verschil echt gaat merken bij de gemiddelde fiets, geen idee. Wat ik bij mijn motor wel mooi vond is dat ik aangaf vooral in de lage toeren het slecht lopen beter wou hebben. Hier heeft hij dan ook extra aandacht aan besteed. Vooral onderin staat de motor erg rijk waardoor ie daar vloeiender loopt. Het verschil is bokken tot 45km/u naar bokken tot 35km/u, dat is een extreem verschil bij langzaam rijden. Ik denk dat dit voor de meeste mensen inderdaad niet nodig is, maar voor het blok wat mijn fiets heeft denk ik dat het zeker nut gehad heeft tegenover een snelle standaard tune.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Spacewide schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:28:
[...]

Bedankt!
Dikke motor! Heb niks met choppers, maar op de een of andere manier vind ik een Indian altijd wel wat hebben *; Veel gaver dan een Harley. Zou zoals gezegd idd eerst even checken of het geen invloed op je garantie heeft en even een meting laten doen. Dan weet je het zeker :) veel plezier met je fiets _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Aschtra schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:35:
[...]

Tja jouw keuze. Ik kan niet zonder donker vizier meer rijden :p. Je merkt er echt niets van. Totaal niet onhandig. Probeer het maar eens ;)
Gewoon in je jas, om je middel. Niets aan de hand.
En zovaak komt het ook weer niet voor. Meestal is de vriendin dan mee die het in de tas stopt. Maar als het moet, dan kan het.
Maar ik vraag mij af of er ook een voordeel is tegenover zo'n ingebouwde zonnenbril in je helm (die er bij mij in zit). Anders zou het puur voor de looks zijn...

Misschien op de motorbeurs maar eens kijken of ik er 1 kan scoren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
R0y. schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 21:06:
[...]

Maar ik vraag mij af of er ook een voordeel is tegenover zo'n ingebouwde zonnenbril in je helm (die er bij mij in zit). Anders zou het puur voor de looks zijn...

Misschien op de motorbeurs maar eens kijken of ik er 1 kan scoren :X
Mwa voordeel denk ik niet echt. Al zou ik persoonlijk last gaan hebben van zo'n ingebouwde zonnebril omdat je tegen het randje aankijkt onderin?
Pagina: 1 ... 3 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht