• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
Bommes schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:31:
[...]

Ik heb hem ook gekocht in het donker bruin.. ;)
Yep leuke jas. Mijne is ook donkerbruin met wit. 'k heb er een D3O rugbeschermer bijgekocht maar die zit niet helemaal lekker, zonder is fijner.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:41:
[...]

Ik vond het niet toepasselijk om dat zo openbaar te gooien, aardige modderput. Maar goed jij weet er ook al van, das genoeg. :)
Ik ken die mensen + zaak, en dus ook Marcel, al véél langer dan vandaag. M'n Honda MBX-110 is daar destijds vaak genoeg van nieuwe onderdelen voorzien als in: De onderdelen werden daar bestelt door me waarna ik ze eigenhandig mocht monteren doordat ze daar als officiële NL Honda dealer dat model niet kenden :9

En ik als snotneus van nét 16 ook niet met dat ding op de openbare weg mocht rijden, hé..... O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 04-03-2018 15:01 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dryhte schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:53:
[...]

Yep leuke jas. Mijne is ook donkerbruin met wit. 'k heb er een D3O rugbeschermer bijgekocht maar die zit niet helemaal lekker, zonder is fijner.
Rugbeschermer moet vaak even inzitten en met name warm worden eer die soepel wordt. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:41
@Dryhte zonder bescherming is lijkt mij altijd prettiger... tot je het nodig hebt uiteraard!

In mijn geval merk ik amper dat ik rugprotectie heb overigens (Ook D3O).. maar zonder is uiteraard meer comfortabel, in mijn hoofd echter niet ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Thalaron op 04-03-2018 17:20 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:37
Joopieboy schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:41:
[...]

Ik vond het niet toepasselijk om dat zo openbaar te gooien, aardige modderput. Maar goed jij weet er ook al van, das genoeg. :)
Hebben we eindelijk écht iets om over te roddelenpraten in plaats van @maximiliaan_nl een complex aan te doen, en dan wil 'ie niks zeggen...

Dan maar weer over het weer lullen, banden, verbruik... hebben we het al over olie gehad?

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:39
Gewoon 10W40 erin. Koppelingsplaten bekijken het maar :D

• HTT-Thalan
lolgast schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:47:
Je koppeling gaat er niet aan van 10W40 persé hoor, je moet alleen geen auto-olie gebruiken :P.

* HTT-Thalan weet helaas waarom niet

Ik denk even na over een onderwerp dat de revu nog níet gepasseerd is, maar wel motor-gerelateerd is...

[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-03-2018 18:15 ]

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

De meeste motors hebben een natte koppeling. Als je autoolie gebruikt dan kunnen de frictieplaten in de koppeling niet genoeg weerstand krijgen en gaan dus slippen. Motorolie heeft speciale additieven om dit te voorkomen.

• HTT-Thalan
xos schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:14:
De meeste motors hebben een natte koppeling. Als je autoolie gebruikt dan kunnen de frictieplaten in de koppeling niet genoeg weerstand krijgen en gaan dus slippen. Motorolie heeft speciale additieven om dit te voorkomen.
Symptoom: Als je volgas geeft in zijn 4, 5 of 6 en de toeren stijgen, maar de snelheidsmeter blijft waar hij is :P.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:47:
Als we je een keer IRL treffen dan neem ik wel een litertje extra gratis (lees: goedkope) olie voor je mee.... Dat gerammel en gerinkel van zo'n Italiaanse koppeling zal toch wel in te dammen zijn?

>:)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 04-03-2018 18:21 ]

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:02

Fuelke

Forza Ferrari

Ik zag deze fiets langskomen op facebook en bij de plaatsing van de nummerplaat heb ik toch wel wat vragen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0qF0RJzvR30HjaxaJQfkhQnW/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VmHBqAIm3SD0EMAmACdRZkvN/full.jpg

Is dat een legale positie voor de plaat? De hellingshoek is toch wel vrij extreem.

En heb je niet nog meer kans om op deze manier staande gehouden te worden om vragen te stellen over de plaatsing van de nummerplaat?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Fuelke schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:42:
Ik zag deze fiets langskomen op facebook en bij de plaatsing van de nummerplaat heb ik toch wel wat vragen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Is dat een legale positie voor de plaat? De hellingshoek is toch wel vrij extreem.

En heb je niet nog meer kans om op deze manier staande gehouden te worden om vragen te stellen over de plaatsing van de nummerplaat?
Sowieso is de maximale hoek 45 graden. Dit komt niet eens in de buurt om daar aan te voldoen. Verder zit de plaat veel te ver naar binnen toe waardoor een hoge flitspaal of trajectcontrole de plaat niet kan zien. Hier ga je sowieso problemen mee krijgen.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:56

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Fuelke In Nederland mag dit in ieder geval niet: http://wetten.overheid.nl/BWBR0009071/2017-01-01#Artikel7
6 De kentekenplaat moet loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig zijn aangebracht en zich in verticale stand bevinden, met een tolerantie van 5%. Indien de vorm van het voertuig zulks vereist, mag de kentekenplaat evenwel de volgende helling ten opzichte van de verticale stand hebben:
a. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt,

b. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar beneden is gekeerd, een hoek van ten hoogste 15°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich op een grotere hoogte dan 1.20 m boven het wegdek bevindt.
@PilatuS Een hoek van 45 graden ten opzichte van de vertikale as is dus ook te veel.

[ Voor 4% gewijzigd door Grubeater op 04-03-2018 18:50 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• PilatuS
  • Niet online
Grubeater schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:48:
@Fuelke In Nederland mag dit in ieder geval niet: http://wetten.overheid.nl/BWBR0009071/2017-01-01#Artikel7

@PilatuS Een hoek van 45 graden ten opzichte van de vertikale as is dus ook te veel.
a. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°
30 graden zelfs dus. Dit is bijna 90 graden :P

Ben zelf een keer staande gehouden voor de kentekenplaat. De mijne zit zo rond de 40 tot 45 graden en de agent vond het wel prima. Ik kwam langs een controle en die stuurde een motoragent die verderop stond naar mij toe.

Zo zit de mijne dus en ik kwam er zonder problemen mee weg :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mpxXHsWTNEeg2fFU5410k0Hc/full.jpg

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:54:
[...]

[...]

30 graden zelfs dus. Dit is bijna 90 graden :P

Ben zelf een keer staande gehouden voor de kentekenplaat. De mijne zit zo rond de 40 tot 45 graden en de agent vond het wel prima. Ik kwam langs een controle en die stuurde een motoragent die verderop stond naar mij toe.

Zo zit de mijne dus en ik kwam er zonder problemen mee weg :)

[afbeelding]
Als je wat extra gas geeft dan staat 'ie gewoon loodrecht ten opzichte van 't asfalt, toch? :9

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:58:
[...]

Als je wat extra gas geeft dan staat 'ie gewoon loodrecht ten opzichte van 't asfalt, toch? :9
In het begin had ie wel de neiging om dat te doen. Gelukkig zorgt het lampje er voor dat ie niet verder kan. Heb toen de schroeven iets vaster gezet zodat ie niet meer omhoog gaat :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:00:
[...]

In het begin had ie wel de neiging om dat te doen. Gelukkig zorgt het lampje er voor dat ie niet verder kan. Heb toen de schroeven iets vaster gezet zodat ie niet meer omhoog gaat :)
Wat zou er gebeuren als je een wheelie maakt? Zou die plaat dan ook beter zichtbaar worden op de foto..... :+

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:02:
[...]

Wat zou er gebeuren als je een wheelie maakt? Zou die plaat dan ook beter zichtbaar worden op de foto..... :+
Zeker :P

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:42
kneusteun schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:52:
[...]

Nero, heeft zo'n ding gehad.
Hij kan je vast vertellen hoe snel dat ding is etc.

Ik was erbij toen hij een drag race deed tegen een hayabusa 8)7
Heb zelf zo'n ding, rijd erg leuk. 0-100 in 5 a 6 seconden, afhankelijk van eigen gewicht, bepakking en wind mee of tegen :P . Heb er zelf de 170 mee aangetikt, toen schoot er een auto voor, maar duurt tergend lang om vanaf 150 naar 170 te komen. Haal 1 op 25 op langere stukken, kan zuiniger als je een stugge rechterpols hebt :)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:56
wimmel_1 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:18:
[...]

Als we je een keer IRL treffen dan neem ik wel een litertje extra gratis (lees: goedkope) olie voor je mee.... Dat gerammel en gerinkel van zo'n Italiaanse koppeling zal toch wel in te dammen zijn?

>:)
Ducati's lopen toch alleen goed op olijfolie?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:07
Chakotay schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:02:
[...]

Hoe doe je dat eigenlijk, in volledige outfit aan op de fiets naar de rijschool? :P Zoiets heb ik wel eens gedaan bij een garage die het begrip 'leenfiets' bij een onderhoudsbeurt wat letterlijk nam, dan krijg je best rare gezichten onderweg :+
Ik had rijles in Haarlem toen ik nog in Utrecht woonde. Gewoon in m'n motorkleding (textiel) en met motorlaarzen de trein en bus in. *O*

Afgelopen zomer heb ik van de politie (met hun auto) ook een lift naar het station gekregen nadat ik onderuit ging. Leuk joh, met motorkleding en al uit een politieauto stappen bij een station. 8)

Sinds dat motorongeluk heb ik niet meer gereden (motor kreeg ik pas medio november terug ivm gedoe met verzekering) en ben ik ook wat aangekomen geloof ik. Binnenkort maar eens m'n kleding passen en eventueel nieuwe kopen. :X
FastFred schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:55:
Gister na m'n werk de container weer in de schuur gezet. Nee, een motorrijbewijs en een motor komt er voorlopig niet. Dat hele gangetje staat tjokvol met containers en zooi. Zelfs met zo'n smalle kliko kom ik er amper door. Dan zou ik de motor bij m'n ouders in de achtertuin moeten parkeren, maar dat zullen ze ook niet handig vinden.

Eerst eens langzamerhand op zoek naar een nieuwe keet met berging/garage.
Hoe krap is het? Het gangpad bij mij is wel lekker breed, maar niet breed genoeg om 'm zo m'n berging in te kunnen rijden. In het begin moest ik het achterwiel optillen en de motor indraaien. Daarna heb ik een motor mover gekocht, beste € 77 die ik ooit heb uitgegeven. ;) Het is nu een fluitje van een cent. Zolang de motor in de breedte past zou het geen probleem moeten zijn zou ik zeggen. :P

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:33
SmurfLink schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:57:
Bedankt voor de tips guys! Ik was uiteraard m'n helmmuts vergeten. :p Maar gelukkig had ik een sjaal en een hoog vest aan, dat hielp wel. En niet boven de 20 km/h ook! Die windstoppers zien er erg lekker uit, ga ik ook eens naar kijken. Lijkt me inderdaad prettiger dan zo'n helmmuts.

Heb gelukkig m'n eigen helm, dus hoef geen met andermans zweet aan :p zelfde met handschoenen, merkte toen ik ze uitdeed dat ik inderdaad aardige zweetpootjes had! Heb het zeker niet koud gehad. Pfoe, dit was heftig... heeeeel gaaf. Rijles op een Ninja, kon niet mooier. Hebben beetje de basics doorgenomen, en wat rondjes door de buurt gereden. Gelukkkig ken ik die buurt, ben opgegroeid in die ernaaast, maar was toch echt zwaar vermoeiend. Lig nu total loss op de bank. Woensdag eerste officiele les. :D Zou weer wat warmer moeten worden, dus dat scheelt vooral in het fietsen erheen. :p Hopelijk heb ik snel de basics onder de knie, dan hoef ik niet zo veel na te denken en wordt het minder vermoeiend. Gaan beginnen met 1 uur les voor AVB, AVD gaat 1,5 uur per les worden. Ben benieuwd hoe lang ik nodig ga hebben.
Als je een helm van andere moet lenen snap ik wel waarom je een helmmuts op doet.

Bij het crossen heb ik met de kou zo'n dun helmmutsje op, omdat je neus anders in de kou zit. Met de wegmotor heb ik altijd zo'n col om. Een dikke voor de winter en in de zomer altijd zo'n dunne. Had eerst in de zomer niks, maar had na het rijden altijd last van mijn nek. Nadat ik die om heb nooit meer last gehad :)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:08
sylvesterrr schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:07:
Hoe krap is het? Het gangpad bij mij is wel lekker breed, maar niet breed genoeg om 'm zo m'n berging in te kunnen rijden. In het begin moest ik het achterwiel optillen en de motor indraaien. Daarna heb ik een motor mover gekocht, beste € 77 die ik ooit heb uitgegeven. ;) Het is nu een fluitje van een cent. Zolang de motor in de breedte past zou het geen probleem moeten zijn zou ik zeggen. :P
3 stoeptegels breed. Links de bergingen met tegen de muren kliko's van een 10 woningen (en iedere woning heeft 3 containers...). En rechts struiken die wat overhangen. De deuropening is 90 centimeter. De draai die ik moet maken om door de deur te komen is 90 graden.

Maar dat verhaal hebben we in het vorige topic ook al breed (hahahah) besproken.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 05-03-2018 09:41 ]

• lolgast
Chakotay schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:41:
[...]

Ducati's lopen toch alleen goed op olijfolie?
Lopen gaat als de beste, rijden daarentegen :+ Overigens heb ik echt geen flauw idee wat voor olie er ingegooid is, maar ik neem aan dat de dealer de juiste heeft gepakt.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:07
FastFred schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:22:
[...]

3 stoeptegels breed. Links de bergingen met tegen de muren kliko's van een 10 woningen (en iedere woning heeft 3 containers...). En rechts struiken die wat overhangen. De deuropening is 90 centimeter. De draai die ik moet maken om door de deur te komen is 90 graden.

Maar dat verhaal hebben we in het vorige topic ook al breed (hahahah) besproken.
Ah, dat krijg je ervan als je niet ver genoeg terugleest. :+

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:19
SmurfLink schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:48:
Dragen jullie helmmutsen onder je helm? Leek me met het oog op de kou misschien wel prettig om de nek bedekt te houden, maar op zich werkt een sjaal dan ook wel.
Ik draag altijd een helmmuts onder me helm. Niet per se voor de kou of wind, maar voor de hygiëne. Ja het is mijn eigen helm, dat klopt. Toch wil ik de binnenkant zo lang mogelijk goed en netjes houden. Het spul wat ik in mijn haar stop, gel/wax, hoef ik niet in mijn helm te hebben.
Vergeet dan niet eens in de zoveel tijd je helmmuts te wassen.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

SlideR NL schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:56:
[...]

Ik draag altijd een helmmuts onder me helm. Niet per se voor de kou of wind, maar voor de hygiëne. Ja het is mijn eigen helm, dat klopt. Toch wil ik de binnenkant zo lang mogelijk goed en netjes houden. Het spul wat ik in mijn haar stop, gel/wax, hoef ik niet in mijn helm te hebben.
Doe jij gel/wax in je haar en dan een helm op? Dat gaat toch ontzettend jeuken? Ik moet er niet aan denken :X

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Chakotay
Ik gebruik juist geen wax/gel/etc omdat ik vaak een helm op heb :P

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:19
Vrijdag schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:09:
[...]

Doe jij gel/wax in je haar en dan een helm op? Dat gaat toch ontzettend jeuken? Ik moet er niet aan denken :X
Het liefst niet...

Maar 's ochtends naar me werk zonder me haar te doen. Op me werk me haar een beetje in model prutsen met wat gel of wax.
Maar ik moet 's middags ook weer naar huis. En ik heb geen mogelijk om me haar te wassen voordat ik me helm op doe.

Dus ja, dan eindig je met gel/wax in je haar in je helm.

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
SlideR NL schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:56:
[...]

Daarom heb ik een helmvriendelijk kapsel. De tondeuse heb je in 2 keer terug verdiend op de kapper kosten :+

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-12 19:23

BioHazard

*\o/*

Ik was de liner van mn GT-Air gewoon eens in de zoveel tijd. Ik heb inderdaad ook niet altijd zin om eerst mn haren te wassen om even een ritje te gaan maken.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SlideR NL schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:31:
[...]

Het liefst niet...

Maar 's ochtends naar me werk zonder me haar te doen. Op me werk me haar een beetje in model prutsen met wat gel of wax.
Maar ik moet 's middags ook weer naar huis. En ik heb geen mogelijk om me haar te wassen voordat ik me helm op doe.

Dus ja, dan eindig je met gel/wax in je haar in je helm.
Ah op die manier. Ik doe dan hooguit met wat water mijn haar wat fatsoeneren. Dan blijft het gelukkig ook nog wel redelijk zitten.

En anders kan ik natuurlijk indruk maken op mijn vrouwelijke collega's door te zeggen dat mijn haar zo raar zit omdat ik een Éckten Biker ben. Kantoorposen 101 8) :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Dryhte
Vrijdag schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:32:
[...]

En anders kan ik natuurlijk indruk maken op mijn vrouwelijke collega's door te zeggen dat mijn haar zo raar zit omdat ik een Éckten Biker ben. Kantoorposen 101 8) :+
Voila da's ook mijn oplossing (@wilco1985 samen met een serieus kort kopje - maar ook dat ziet er soms wat bizar uit na een rit).

De zware Adventure bottines helpen ook wat met posen ;)

EDIT: van posen gesproken, vanavond naar een lezing over ethisch bankieren - in biker jeans en hi-viz touring jas >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Dryhte op 05-03-2018 13:13 ]

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Dryhte schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:47:
[...]

Voila da's ook mijn oplossing (@wilco1985 samen met een serieus kort kopje - maar ook dat ziet er soms wat bizar uit na een rit).

De zware Adventure botten helpen ook wat met posen ;)

EDIT: van posen gesproken, vanavond naar een lezing over ethisch bankieren - in biker jeans en hi-viz touring jas >:)
Als jij over botten praat, dan moet ik het altijd drie keer lezen voordat ik doorheb dat botten laarzen zijn in het Vlaams. 8)7

XBL: DonFrans

• Dryhte
Frans92 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:11:
[...]

Als jij over botten praat, dan moet ik het altijd drie keer lezen voordat ik doorheb dat botten laarzen zijn in het Vlaams. 8)7
:)B Laarzen is voor mij iets van groen rubber ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 05-03-2018 13:14 ]

• lolgast
Nog niet zo heel lang geleden: lolgast in "Het grote motortopic deel 20" O-)

• Chakotay
Ik ga er gewoon van uit dat @Dryhte hiermee rijdt, probleem opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://www.polyvore.com/cgi/img-thing?.out=jpg&size=l&tid=11804659

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:47:
[...]

Om het helemaal verantwoord te doen: http://www.alienmoto.se/Alien-Moto-Products.html

Vegan motorkleding :P

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 05-03-2018 14:49 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wilco1985 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:12:
[...]

Daarom heb ik een helmvriendelijk kapsel. De tondeuse heb je in 2 keer terug verdiend op de kapper kosten :+
*O* hier nog één. Wel weer jammer dat de tondeuse wekelijks gehanteerd moet worden, anders groeit het me echt te lang. Ik scheer dan ook zonder opzetkammetjes. Nadeel als ik het nét heb geschoren is dat mn haar dan net schuurpapier is, blijft hangen in mn col als ik die niet wat wijder maak bij het opzetten.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Dryhte
hmm blij met de gestegen temperatuur. 70km commute zonder koude vingers!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Zojuist bestelling geplaatst:

2x oliefilter (1 voor mij, 1 voor mijn huisgenoot)
1x liter remvloeistof (voor 2 motoren)
5x bougies (4 voor vervanging, 1 als reserve)
1x bougiesleutel, die had ik nog niet
1x luchtfilter

en ik heb nog staan:
9 liter 10w40 motorolie
1x kettingreiniger
1x kettingsmeer

* w4rguy gaat sleutelen binnenkort

All-Round nerd | iRacing Profiel

• wilco1985
w4rguy schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:11:
Zojuist bestelling geplaatst:

1x kettingsmeer

* w4rguy gaat sleutelen binnenkort
Ik hoop dat je vaker je ketting smeert dan alleen bij de grote beurt :+

Vanavond ook even wat spullen bestellen. Ongeveer zo'n zelfde lijstje. De nieuwe hornet even een basis beurtje geven, dan weet ik zeker dat er weer versie olie, filter en bougies in zitten en kan hij er weer een jaartje tegen.

De TA heeft wat meer werk. Carbs voorzien van nieuwe naaldjes en pakkingen. Die beginnen langzaam te zweten. Klep speling checken en eventueel stellen. Daarnaast nieuwe olie en filters erin.
Genoeg voor een weekendje sleutel vermaak. :9

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:56
Waar bestellen jullie?

• PilatuS
  • Niet online
Moet ook hier wat kleine dingen doen. Olie heb ik een paar 1000km terug nog gedaan dus dat zit wel goed. Helaas is de persoon die voor de banden aan huis kwam er mee gestopt, maar heb gelukkig al een ander gevonden in de buurt. Moet dan alleen even de wielen er uit halen en met de auto er langs.

Zit alleen nog wel met nieuwe remvloeistof en een nieuwe slave koppelingcilinder. Die vloeistoffen vervangen heb ik nog niet eerder gedaan en vooral ook de koppeling ontluchten bij een nieuwe cilinder lijkt mij lastig. Helaas is het zo dat zelfs voor deze 2 kleine dingen ik de motor bij een motorzaak achter moet laten. Dat komt toch wel erg onhandig uit voor iets wat nog geen half uur werk zou moeten zijn. Weet nog niet hoe ik dat ga doen.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:25
Zo het blijkt dat het startprobleem aan de accu ligt.
Accu is opgeladen en heb ongeveer een uurtje gereden maar zo'n 200 meter voor mijn huis bij een stoplicht is de motor helemaal uitgevallen. Accu is dus dood.

Is het nu een kwestie van accu vervangen en gaan of zijn er nog andere zaken waar ik naar moet kijken zoals de dynamo? Heb de how to's doorgenomen en blijkt dat je wel een volle accu moet hebben en dan pas het oplaadsysteem kan checken.

[ Voor 15% gewijzigd door Xepos op 05-03-2018 17:46 ]

• Chakotay
@w4rguy hou er rekenening mee dat als een verpakking remvloeistof het eenmaal open is het niet lang houdbaar is, die liter op voorraad houden als je klaar bent is niet zo nuttig.

@PilatuS ontluchten is niet heel spannend. Heb je iets van hulpmiddelen (mitivac of vergelijkbaar vacuumpompje? Zonee kom je met een slangetje en een leeg potje ook een heel eind:

Ring/steeksleutel op de nippel zetten, slangetje erop, rem/koppeling inknijpen, nippel even open en weer dicht draaien, rem/koppeling weer los. Dat herhalen tot hij hard aanvoelt, en je geen lucht meer in het slangetje ziet :) Het belangrijkste hierin is de volgorde, zorg dat je de nippel weer terugdraait voordat je de hendel loslaat, anders zuig je van onderaf weer lucht aan.

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:17:
@PilatuS ontluchten is niet heel spannend. Heb je iets van hulpmiddelen (mitivac of vergelijkbaar vacuumpompje? Zonee kom je met een slangetje en een leeg potje ook een heel eind:

Ring/steeksleutel op de nippel zetten, slangetje erop, rem/koppeling inknijpen, nippel even open en weer dicht draaien, rem/koppeling weer los. Dat herhalen tot hij hard aanvoelt, en je geen lucht meer in het slangetje ziet :) Het belangrijkste hierin is de volgorde, zorg dat je de nippel weer terugdraait voordat je de hendel loslaat, anders zuig je van onderaf weer lucht aan.
Ik heb geen enkel hulpmiddel hiervoor. Als ik het zelf zou doen moet ik die dus ook kopen. Ik weet dat het opzich niet zo heel lastig moet zijn, maar het is toch iets wat ik liever laat doen. Nu alleen een plek vinden waar dat kan terwijl ik er op wacht. De motor een paar dagen kwijt zijn voor zoiets simpels en weer terug moeten reizen vind ik nogal onhandig.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Op een VFR kan je maar moeilijk ram mounts kwijt, dus heb ik nu een ram mount op m'n ram mount geknutseld. Exzibit zou trots op me zijn :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2A3LZfR.jpg

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@w4rguy Met een flesje 250 ml remvloeistof heb ik mijn remmen doorgespoeld en nog een keer de remleiding achter vervangen en nog had ik over. Met 1L kun je waarschijnlijk 4-6+ motoren voorzien van nieuwe remvloeistof. En wat @Chakotay, het blijft niet eeuwig goed.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:25
PilatuS schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:19:
[...]

Ik heb geen enkel hulpmiddel hiervoor. Als ik het zelf zou doen moet ik die dus ook kopen. Ik weet dat het opzich niet zo heel lastig moet zijn, maar het is toch iets wat ik liever laat doen. Nu alleen een plek vinden waar dat kan terwijl ik er op wacht. De motor een paar dagen kwijt zijn voor zoiets simpels en weer terug moeten reizen vind ik nogal onhandig.
Een flesje en een aquariumslang is toch wel te verkrijgen? Hier is een video voor het verwisselen van remvloeistof bij een auto maar werkt voor de motor ook. Stapsgewijze instructies en ook handig om het te zien in beeld.

• wilco1985
Spullen voor onderhoud vaak bij mlm
Olie bij de goedkoopste webshop die ik kan vinden.
Specifiek revisie spul via ten kate.

• Chakotay
[...]

Probeer je het bij grote dealers, of kleinere zaakjes? Vooral bij de eenmanszaakjes valt zoiets er meestal wel tussendoor te wiebelen. Zeker met een vacuumpomp die aan de compressor hangt is het met een paar minuten* wel klaar.

*Bij een gewoon gescheiden remsysteem. Fancy spul als gecombineerde remsystemen met een centrale ABSpomp word het vast complexer van :P

Ik haal mijn spullen bij diverse zaken. Algemeen onderhoudsspul bij MLM, mpartz of wat ik toevallig tegenkom. Olie bij misteroil.be, en spul dat geen standaard vervangingsdelen zijn haal ik 2e hands bij 2ehandsonderdelen.nl.

Incidenteel koop ik merkspecifieke nieuwe onderdelen, voor de Aprilia bij /aprilia-parts.nl, en voor de Japanners bij cmsnl.com.

Daarnaast zijn ebay en amazon.de ook wel eens handig voor lastig te vinden spul :)

[ Voor 28% gewijzigd door Chakotay op 05-03-2018 20:13 . Reden: linkjes typen is moeilijk ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:25
Xepos schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:46:
Accu is opgeladen en heb ongeveer een uurtje gereden maar zo'n 200 meter voor mijn huis bij een stoplicht is de motor helemaal uitgevallen. Accu is dus dood.

Is het nu een kwestie van accu vervangen en gaan of zijn er nog andere zaken waar ik naar moet kijken zoals de dynamo? Heb de how to's doorgenomen en blijkt dat je wel een volle accu moet hebben en dan pas het oplaadsysteem kan checken.
Ik weet niet hoe het bij een motor zit, maar bij een auto kun je in principe gewoon door blijven rijden met een dode accu (been there done that), zolang je dynamo maar goed is. Die levert genoeg stroom voor normaal gebruik. Andersom, als je dynamo brak is kun je een tijdje op een volgeladen accu rijden, maar als die leeg is houdt het op. Simpele test is even een multimeter op de accu te zetten en je motor te starten, zoals hier beschreven. Daarvoor zal je wel inderdaad eerst je accu moeten opladen.
Ik heb geen enkel hulpmiddel hiervoor. Als ik het zelf zou doen moet ik die dus ook kopen.
Tja, wat @Chakotay al zei, aan gereedschap heb je genoeg aan een schroevendraaier, een sleutel en een slangetje. Bij mijn motor zitten die eerste twee al in het standaard gereedschapssetje, ik was een stuk sneller klaar met even langs de bouwmarkt op en neer rijden dan m'n motor naar een garage te brengen.

Alleen remvloeistof is vervelend: blijft niet goed als je het flesje open trekt, en je moet ook verdraaid goed opletten dat je niks morst, anders gaat je lak eraan.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:07:
[...]

Probeer je het bij grote dealers, of kleinere zaakjes? Vooral bij de eenmanszaakjes valt zoiets er meestal wel tussendoor te wiebelen. Zeker met een vacuumpomp die aan de compressor hangt is het met een paar minuten* wel klaar.

*Bij een gewoon gescheiden remsysteem. Fancy spul als gecombineerde remsystemen met een centrale ABSpomp word het vast complexer van :P
Bij de kleine zaken maak ik inderdaad meer kans. Binnenkort maar eens even rond bellen wat er mogelijk is :)
FragFrog schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:13:
[...]

Tja, wat @Chakotay al zei, aan gereedschap heb je genoeg aan een schroevendraaier, een sleutel en een slangetje. Bij mijn motor zitten die eerste twee al in het standaard gereedschapssetje, ik was een stuk sneller klaar met even langs de bouwmarkt op en neer rijden dan m'n motor naar een garage te brengen.

Alleen remvloeistof is vervelend: blijft niet goed als je het flesje open trekt, en je moet ook verdraaid goed opletten dat je niks morst, anders gaat je lak eraan.
De remvloeistof is denk ik wat makkelijker dan de koppelingsvloeistof als er een nieuwe slave cilinder op komt. Heb bij de remvloeistof wel eens eerder gezien dat het vrij makkelijk is als je het bovenaan blijft bijvullen zodat er geen lucht in kan komen. Dat het enorme zooi is weet ik :)

• Chakotay
PilatuS schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:25:
[...]

Bij de kleine zaken maak ik inderdaad meer kans. Binnenkort maar eens even rond bellen wat er mogelijk is :)

[...]

De remvloeistof is denk ik wat makkelijker dan de koppelingsvloeistof als er een nieuwe slave cilinder op komt. Heb bij de remvloeistof wel eens eerder gezien dat het vrij makkelijk is als je het bovenaan blijft bijvullen zodat er geen lucht in kan komen. Dat het enorme zooi is weet ik :)
Over de kleine zaak: toen ik een paar weken terug mijn koppeling even wilde laten ontluchten & vers sap geven kwam ik onaangekondigd binnen en stond ik 15 min later en 5 euro armer weer buiten :)

Ik zie overigens niet echt een verschil in moeilijkheid tussen rem en koppeling, het werkt precies hetzelfde, en er gaat ook dezelfde vloeistof in. Optijd bijvullen bovenaan is wel handig inderdaad, anders blijf je bezig :+

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-12 21:36
Toevallig net m'n remvloeistof vervangen, met 3 remcilinders in totaal maar iets van 150ml in het opvangflesje terechtgekomen, ook nog 300ml remvloeistof over. Ben ik lui door te weinig te spoelen of doe ik iets verkeerd?

• Chakotay
Woask schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:02:
Toevallig net m'n remvloeistof vervangen, met 3 remcilinders in totaal maar iets van 150ml in het opvangflesje terechtgekomen, ook nog 300ml remvloeistof over. Ben ik lui door te weinig te spoelen of doe ik iets verkeerd?
Nope, gaat prima zo. Er zit helemaal niet zoveel volume in een remsysteem :)

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:01:
[...]

Over de kleine zaak: toen ik een paar weken terug mijn koppeling even wilde laten ontluchten & vers sap geven kwam ik onaangekondigd binnen en stond ik 15 min later en 5 euro armer weer buiten :)
Dat is wel erg fijn inderdaad :)
Ik zie overigens niet echt een verschil in moeilijkheid tussen rem en koppeling, het werkt precies hetzelfde, en er gaat ook dezelfde vloeistof in. Optijd bijvullen bovenaan is wel handig inderdaad, anders blijf je bezig :+
Ik wil de slave cilinder vervangen omdat de koppeling dan van belachelijk zwaar naar flink zwaar gaat :P Dat zou zo'n 25% moeten schelen dus die nieuwe wil ik er wel op hebben. Alleen als die vervangen gaat worden kom je denk ik toch problemen tegen met ontluchten, vandaar. Er moet trouwens bij mijn koppeling mineralen olie in, geen DOT4 of DOT 5.1 zoals bij de remmen :)

• Chakotay
PilatuS schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:07:
[...]

Ik wil de slave cilinder vervangen omdat de koppeling dan van belachelijk zwaar naar flink zwaar gaat :P Dat zou zo'n 25% moeten schelen dus die nieuwe wil ik er wel op hebben. Alleen als die vervangen gaat worden kom je denk ik toch problemen tegen met ontluchten, vandaar. Er moet trouwens bij mijn koppeling mineralen olie in, geen DOT4 of DOT 5.1 zoals bij de remmen :)
Bedoel je dat er DOT5 (op siliconenbasis) in moet ipv de gebruikelijke polyethyleen DOT4/5.1? Dat zou kunnen inderdaad :)

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:11:
[...]

Bedoel je dat er DOT5 (op siliconenbasis) in moet ipv de gebruikelijke polyethyleen DOT4/5.1? Dat zou kunnen inderdaad :)
Dit moet er in: https://www.motorex.com/e...-care/hydraulic-fluid-75/

• Chakotay
Hm, ik wist niet dat dat ook in motoren gebruikt werd. Maffe Oostenrijkers, weer iets geleerd :P

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:16:
[...]

Hm, ik wist niet dat dat ook in motoren gebruikt werd. Maffe Oostenrijkers, weer iets geleerd :P
In het ene LC8 blok wel en in de andere weer niet. Bij het bedrijf waar ik de slave cilinder ga kopen hebben ze voor mijn fiets ook 2 soorten waarvan er 1tje voor mineralen olie is. De pakking of o-ring zal wel anders zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 05-03-2018 21:19 ]

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:33
Hier had toch iemand een sloop Diversion XJ900s 4KM? Heb hem vandaag namelijk uit elkaar gehaald voor hem klaar te maken voor de zomer. Hierbij de volgende zaken tegengekomen:

- Knutselwerk aan kabels voor toeters, dit is een apart kabelboompje.
- Knutselwerk aan stadslicht. Dit is dus ook een apart stukje.
- Benzine meter doet het niet (goh). Hiervoor zoek ik dus de vlotter.
- Topkuip is de bevestiging rechts afgebroken. Iemand die hier handig is om dit te maken? Hoeft alleen aan de achterkant gefixt te worden.

Iemand die mij hieraan kan helpen?

Heb iig alvast alle stekkers los gehad en ingespoten met contactspray. Veel stekkers waren volgens mij nog nooit los geweest.

Tevens wil ik de TomTom netjes aansluiten via het stadslicht. Zijn er Y kabels oid te koop zodat ik het netjes via stekkers kan aansluiten? Heb er even op gezocht maar kan zo snel niks vinden.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:29

Secsytime

Automagisch

Thoit schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:27:
Hier had toch iemand een sloop Diversion XJ900s 4KM? Heb hem vandaag namelijk uit elkaar gehaald voor hem klaar te maken voor de zomer. Hierbij de volgende zaken tegengekomen:

- Knutselwerk aan kabels voor toeters, dit is een apart kabelboompje.
- Knutselwerk aan stadslicht. Dit is dus ook een apart stukje.
- Benzine meter doet het niet (goh). Hiervoor zoek ik dus de vlotter.
- Topkuip is de bevestiging rechts afgebroken. Iemand die hier handig is om dit te maken? Hoeft alleen aan de achterkant gefixt te worden.

Iemand die mij hieraan kan helpen?

Heb iig alvast alle stekkers los gehad en ingespoten met contactspray. Veel stekkers waren volgens mij nog nooit los geweest.

Tevens wil ik de TomTom netjes aansluiten via het stadslicht. Zijn er Y kabels oid te koop zodat ik het netjes via stekkers kan aansluiten? Heb er even op gezocht maar kan zo snel niks vinden.
motorsloop?

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Voor degene die zeiden:
1 liter remvloeistof is wat veel en niet houdbaar
Dat weet ik, maar het is mijn eerste keer en ik ga 2 motoren doen. t kost 11 euro dus val me er echt geen buil aan op deze manier. ALs het fout gaat spoel ik er wat meer vloeistof doorheen. No harm done Wat over blijft gaat naar KCA

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-12 10:03
Aangezien mijn crash bars hun werk gedaan hebben en ik nu het metaal er door zie, wil ik ze wat bijwerken met nieuwe lak. Zijn de volgende stappen voldoende: bijschuren, primer, verf en eventueel nog lak? Eerste keer dat ik dit probeer.

Ondanks de 6°C toch nog een ijsplek tegengekomen vanochtend.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Thoit Als je kap van ABS plastic is kun je met MEK aan de gang.
Werkt goed kan ik uit eigen ervaring vertellen.

• lolgast
@Thorchy Klinkt als voldoende. Als je niet de hele bar spuit ga je het uiteraard wel zien, maar de vraag is of dat echt erg is. In het ergste geval kun je ze weglaten bij verkoop. Tegen die tijd hebben ze hun geld toch al opgeleverd :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:03

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteravond de motor ontdaan van alle kappen en tank. Sommige kunnen nog her gebruikt worden dus die worden, samen met de nieuwe kuipset, ook zwart gespoten.

Beetje laat allemaal want de eerste dag staat geplant op 14 april hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
Voor de mensen die nog eens proef willen rijden op een superduke of super adventure:
http://www.ktm.com/ktmontour/

Ik ga zelf bij Mulders motoren op de duke 790 en aventure 1090 R rijden.. De Super duke is mij nog net iets too much.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Hoe trek je die conclusie? Een volle accu kan je op rijden tot ie leeg is, als je dynamo of ander onderdeel in je laadsysteem het niet doet. Een uur klinkt wel realistisch om een accu van vol naar leeg te rijden. Tip om uit te sluiten: Accu weer helemaal opladen met je externe lader en daarna weer starten. Daarna spanning meten tussen de polen: zit die rond de 12V, is je accu vol maar wordt hij niet opgeladen. Rond de 13.8V, dan is je motor de accu aan het laden.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• wilco1985

Het startprobleem misschien wel :+ maar ik raad je aan om het laad circuit even te controleren.
Ik heb even gemist om wat voor motor het gaat maar ik vermoed dat er een dynamo of spanningsregelaar aan het opspelen is. Dat kan ook een kapotte accu tot gevolg hebben. Makkelijk testen is bij veel motoren wat gas geven (3-4k) en kijken of je verlichting feller gaat branden. Wil je precies meten moet je een voltmeter op de polen zetten en dan gas geven. Zoals al aangegeven moet de spanning dan omhoog gaan richting de 14v
De dynamo zou bij draaiende motor genoeg vermogen moeten leveren om je motor van ontsteking en verlichting te voorzien en een beetje extra. Anders zou je namelijk steeds je accu moeten bijladen O-)

Ik hoop dat het snel gaat regenen. Krijg een beetje de balen van het iedere dag wassen van de motor om de pekel te verwijderen. :X

[ Voor 5% gewijzigd door wilco1985 op 06-03-2018 09:19 ]

• Frans92

Frans92

VFR800

wilco1985 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:15:
[...]

Het startprobleem misschien wel :+ maar ik raad je aan om het laad circuit even te controleren.
Ik heb even gemist om wat voor motor het gaat maar ik vermoed dat er een dynamo of spanningsregelaar aan het opspelen is. Dat kan ook een kapotte accu tot gevolg hebben. Makkelijk testen is bij veel motoren wat gas geven (3-4k) en kijken of je verlichting feller gaat branden. Wil je precies meten moet je een voltmeter op de polen zetten en dan gas geven. Zoals al aangegeven moet de spanning dan omhoog gaan richting de 14v
De dynamo zou bij draaiende motor genoeg vermogen moeten leveren om je motor van ontsteking en verlichting te voorzien en een beetje extra. Anders zou je namelijk steeds je accu moeten bijladen O-)

Ik hoop dat het snel gaat regenen. Krijg een beetje de balen van het iedere dag wassen van de motor om de pekel te verwijderen. :X
Als ik het goed lees: is je laadcircuit of dynamo niet goed als de lichten feller gaan branden als je gas geeft?

• Dryhte
Frans92 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:21:
[...]

Als ik het goed lees: is je laadcircuit of dynamo niet goed als de lichten feller gaan branden als je gas geeft?
Zoals ik het lees is dan je laadcircuit of dynamo wel goed (als je gas geeft zou je meer stroom moeten produceren)

Als je geen stroom produceert brandt je koplamp gewoon op de batterij en gebeurt er niks.

Vermoedelijk gaat dit enkel werken op een halogeen koplamp (lijkt me niet zo goed voor een LED)...

[ Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 06-03-2018 09:34 . Reden: halogeen vs. LED ]

• wilco1985
Frans92 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:21:
[...]

Andersom, stationair is de laadspanning lager. Als je dan wat toeren maakt gaat het voltage omhoog en gaat de verlichting feller branden. Er zullen vast uitzonderingen zijn maar het is een snelle indicatie.

• Frans92

Frans92

VFR800

Bij is het namelijk zo als ik gas geef, dat de lampen feller gaan branden. Dat is dus goed :)
Goed om te weten!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wilco1985 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:15:
[...]

Voor Den Haag ziet het er "veelbelovend" uit. Twee weken regen, zout wegspoelen en daarna hogere temperaturen (y)

https://www.weerplaza.nl/nederland/den-haag/8584/

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 06-03-2018 09:50 ]

• Dryhte
@Xepos De batterij die in mijn CB500X zat toen ik 'm kocht (demo bike, was 2 jaar oud en had 200km gereden) laadde niet goed, zonder dat dat duidelijk was voor de lader. (dus na het laden was de batterij zeer snel weer leeg).

Nadat ik 2x onderweg niet meer kon starten (zelfs na de vorige dag 150km gereden te hebben, en 's morgens nog eens 70) heb ik een andere batterij gehaald (binnen garantie) en daarmee nooit een centje pijn gehad.

Ik zou een nieuwe batterij proberen. Zo duur is dat niet. @wilco1985 Eerst meten!

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 06-03-2018 09:58 . Reden: argh verwarring ]

• wilco1985
Dryhte schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:51:

Ik zou een nieuwe batterij proberen. Zo duur is dat niet.
Ik zou persoonlijk nog steeds eerst meten voordat je er een nieuwe accu in zet. Als er wat mis is met het laadsysteem kan je maar zo je nieuwe accu weer om zeep helpen. Na een paar accu's wordt het vanzelf duur :+

@Vrijdag Na een paar dagen gaan we wel weer klagen dat het droog mag zijn 8)

• Frans92

Frans92

VFR800

Dryhte schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:51:
@Frans92 De batterij die in mijn CB500X zat toen ik 'm kocht (demo bike, was 2 jaar oud en had 200km gereden) laadde niet goed, zonder dat dat duidelijk was voor de lader. (dus na het laden was de batterij zeer snel weer leeg).

Nadat ik 2x onderweg niet meer kon starten (zelfs na de vorige dag 150km gereden te hebben, en 's morgens nog eens 70) heb ik een andere batterij gehaald (binnen garantie) en daarmee nooit een centje pijn gehad.

Ik zou een nieuwe batterij proberen. Zo duur is dat niet.
Ik heb zeker geen problemen met mijn accu. Ook in -6 graden en de hele nacht buiten startte die zonder problemen.
Er was iemand anders met accuproblemen en ik zag deze simpele check ook als een goede check voor mijn motor.

EDIT: foutje kan gebeuren @Dryhte :)

• Dryhte
'k zou toch moeten werken ipv hier op 't forum rond te hangen ;)

• darkkingll
Herkenbaar.. Maar, ik heb vandaag al een handleiding voor GitLab gemaakt..

Gelukkig heb ik nog geen accu perikelen meegemaakt met de Triumph.. Alleen een kapotte dynamo tijdens de TT. Als de accu dan ook al leeg is, helpt aanduwen niet meer. :X

[ Voor 54% gewijzigd door darkkingll op 06-03-2018 10:08 ]

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:00
Derby schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:35:
[...]

Die afstand is te kort voor het opwarmen van de motor en olie. De motor blijft, procentueel gezien, veel (heel vaak een koude start t.o.v. constante snelheid) in het koude start programma draaien. Het koude start programma betekend veel brandstof inspuiten omdat er maar een klein deel van de brandstof daadwerkelijk verbrand. De rest gaat via de cilinderwanden de motor olie in en een deel via de uitlaat naar buiten.
Nu met deze lage temperaturen blijft elke motor nog langer in de koude start fase hangen.

Het verbruik van een motorfiets is hoog door de hoge cw (luchtweerstand). Het frontaal oppervlak is klein maar de fiets plus rijder heeft een aërodynamische vorm die slecht te noemen is. Veel uitsteeksels, rare gaten in de fiets. Een SS is met kappen al een stuk beter. Dan nog het toerental. Het is vast opgevallen dat het motor toerental hoger ligt dan bij auto's. De auto kan dus langer (tijd) gebruik maken van de expansie tijdens de verbrandings slag. Zie het honda nc blok. En de meeste SS rijden met een fors hoog toerental bij 120 km/h. Omdat motoren gezien worden als hobby, is verbruik voor de fabrikanten niet echt een issue. Als de reviewers er meer op zouden focussen verschuift de interesse van de fabrikanten vanzelf.
Dank voor je uitleg, klinkt logisch. Betekent eigenlijk dat ik voor W/W ipv 15km per rit gewoon even 100km moet omrijden om te zorgen dat hij zuinig loopt :P

Dank ook @Anoshky, gelukkig ben ik dan niet de enige met hoog verbruik.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:10
Toevallig moest ik gister tanken, 273 km gereden op 21,75 liter benzine. Een geweldige 1 op 12,5. (FJR 1300). Nou had ik aardig doorgereden, maar meestal red ik 1 op 15 wel, dus het weer zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dryhte schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:03:
'k zou toch moeten werken ipv hier op 't forum rond te hangen ;)
Tja :p da's het voordeel aan werken in de IT.. als er even geen tickets zijn, toch eventjes rondkijken of er nieuwe Motorposts zijn. Wel weinig foto's de laatste tijd guys!

I have stability. The ability to stab.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-12 09:31
SmurfLink schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:58:
[...]

Tja :p da's het voordeel aan werken in de IT.. als er even geen tickets zijn, toch eventjes rondkijken of er nieuwe Motorposts zijn. Wel weinig foto's de laatste tijd guys!
+1 :+
Daardoor te veel mogelijkheden om rond te kijken voor een andere motor.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Waar zit je ergens? Ik vanuit mijn professie waarschijnlijk (héél veel kans) wel wat tickets genereren bij je 8)

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

SmurfLink schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:08:
[...]

Lijkt me stiekem best grappig om eens in full gear incl helm op de fiets te gaan.
Niet doen. Automobilisten kijken je dan zo raar aan dat ze spontaan vergeten te sturen en zo vluchtheuvels/tegemoetkomende rijstroken op rijden.

Ja, ik spreek uit ervaring.
Vrijdag schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:09:
[...]

Doe ik ook. Je moet wat om op werk er niet als een compleet warhoofd uit te zien... Op werk m'n haar doen heeft geen zin, dan is het namelijk al opgedroogd en is het on-gel/waxbaar :')

Hoe zit het met het zoutgehalte op de weg? Ik wil eigenlijk zometeen snel ergens zijn, maar heb niet zoveel in zout op m'n motor(spullen) :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:10
tdw schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:36:

Hoe zit het met het zoutgehalte op de weg? Ik wil eigenlijk zometeen snel ergens zijn, maar heb niet zoveel in zout op m'n motor(spullen) :)
Lastig te zeggen want het wegdek was nat vanochtend. En mijn motor zit nog net zo onder de pekel als gister, dus dat is ook geen maatstaf. Maar ik geloof niet dat het allemaal al weg is, er lag zoveel.

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:50
Hier zijn de straten nog steeds wit van al het zout/pekel op de weg. Zal denk ik eerst een goede regenbui nodig zijn om dat weg te laten spoelen.

• lolgast
[...]

Mijn vrouw snapt ook nooit dat ik tijd heb om te internetten tussen het werk door. Eerst inloggen op Tweakers, dan pas de rest beheren :+

• darkkingll
Haha, hier net zo. Ik werk aan software dat afhankelijk is van berichten die via een stukje hardware worden verzonden en waar een delay van minimaal 5 minuten in zit. Tijdens het testen is er dus voldoende tijd om even tweakers en reddit etc bij langs te gaan. :)

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:54

A13X

Dude

SmurfLink schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:08:
[...]

Goed punt. Waren gelukkig een paar broodjes en een bakkie filet american dit keer :p zal het in gedachten houden voor de toekomst! Normaal heb ik ook wel een tas bij me hoor.

Lijkt me stiekem best grappig om eens in full gear incl helm op de fiets te gaan.
Zo bedoel je?

Awesome

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:32:
[...]

Waar zit je ergens? Ik vanuit mijn professie waarschijnlijk (héél veel kans) wel wat tickets genereren bij je 8)
Gedetacheerd bij de overheid, mijn voornaamste werk is een intern systeem ;) dus die kans is vrij klein denk ik.
Half februari lag er een licensie plat, alle werkzaamheden lagen ook plat maarja je moet wel je uren maken. Dus in die tijd zat ik vrij veel in dit topic, en daarnaast zat ik voltijds m'n motortheorie te leren. :p Dat was erg productief!

[ Voor 25% gewijzigd door SmurfLink op 06-03-2018 12:29 ]

I have stability. The ability to stab.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:11
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aaIZjVj.jpg

doet me eraan denken dat ik hem moet wassen :p

[ Voor 6% gewijzigd door Aschtra op 06-03-2018 12:36 ]

• SmokingSig
  • Laatst online: 03:28
Vandaag eerste korte rit van het jaar en direct eerste keer met de moto naar het werk :D

[ Voor 5% gewijzigd door SmokingSig op 06-03-2018 12:43 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Wel weinig foto's de laatste tijd guys!
Zal ik een poll maken over IT en motoren.... :P

• Dryhte
:+ IT? wat is dat?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

De boze broer van deze:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.static.flickr.com/122/256579750_da70f93fa2.jpg

Zo, en nog ontopic ook :P

• Chakotay
Aschtra schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:36:
[...]

[afbeelding]

doet me eraan denken dat ik hem moet wassen :p
Leuk ding!

Ik heb net mijn lunchpauze gebruikt om de Caponord ook weer eens zijn na-de-winter-sopje te geven :P Vanaf de herfst een laag troep opbouwen om de pekel te overleven werkt nog steeds prima, de velgen kwamen prima glimmend onder de drek vandaan :+

Pagina: 1 ... 19 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht