Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:54

Vrijdag

De Zwarte

Aschtra schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:52:
...hoeft ze niet meer achterop!
Iedereen wint :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-07 14:26
Mensen achterop = :'(
Aschtra schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:52:
Na het bezichtigen van de motorbeurs is mijn vriendin zo goed als aangestoken met het virus. Ze heeft as we speak haar proefles op de motor. Hoop dat ze het leuk vind, hoeft ze niet meer achterop!
Leuk! Toch wel eens wens van de meeste motorrijders denk ik.
Lijkt mij alleen soms wel lastig met ritjes samen (bijvoorbeeld met een verschillende rijstijl)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07 15:11
FastFred schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:45:
@noes @Thoit ik heb niet eens een eigen parkeerplaats voor de auto en de voordeur zit op 1 hoog :+
Of koop een Honda Grom. Zet je die gewoon binnen neer. Heb je wellicht meer fun mee als met een NC700 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:45
Rukapul schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:05:
[...]

Tussenidee is om eens bij wat buren aan te bellen om een brandgang / pad vrij en schoon te houden ;)
Dat werkte hier ook prima.

Hier hadden de buren waarvan de achtertuin aan de brandgang tegenover mijn tuin grenst, een flinke struik precies ter hoogte van de uitgang van mijn tuin staan. De struik zat achter hun schuur, dus voor hun zelf totaal niet in zicht. Aangebeld, gevraagd of het ding niet weg kon, en niet veel later stonden we samen het ding uit de grond te slopen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:31
Chakotay schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:18:
[...]

Hier hadden de buren waarvan de achtertuin aan de brandgang tegenover mijn tuin grenst, een flinke struik precies ter hoogte van de uitgang van mijn tuin staan. De struik zat achter hun schuur, dus voor hun zelf totaal niet in zicht. Aangebeld, gevraagd of het ding niet weg kon, en niet veel later stonden we samen het ding uit de grond te slopen :)
Precies.

En voor de rest kun je zelf soms ook gewoon wat doen. Heb de motor inmiddels in een garage, maar 1-2x per jaar loop ik even met de elektrische heggeschaar door het gangetje om overhangende groene meuk van diverse achterburen tot minder dan een stoeptegel over te laten hangen. Horen ze zelf te doen, maar doen ze natuurlijk niet voor een gangetje waar ze zelf geen gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:18:
[...]

Tsss..... De gemiddelde Nederlander speelt dat tegenwoordig direct, zónder persoonlijke inmenging, middels een TV programma a'la "De Rijdende Rechter", toch? :P

Ik ga hier volgende maand een nieuwe garage zetten en heb dat uiteraard ook eerst even netjes met de buren besproken...

Komt er op neer dat ik ook nog een taps toelopende strip grond aan de buurman terug ga geven. Tuin is schijnbaar tijdens de oplevering, eind Jaren '70, niet helemaal conform de kadastrale tekening ingericht en daar kwamen we nu achter doordat de architect grond over hield aan het einde van de tuin (0.3Mtr. X 10 Mtr) :D

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:42
Panini schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:12:
[...]

Mensen achterop = :'(

[...]

Lijkt mij alleen soms wel lastig met ritjes samen (bijvoorbeeld met een verschillende rijstijl)
Dat wordt nog wel een dingetje. Zij zou graag een naked willen rijden en Harley's vind ze ook heel mooi. Ik rijd een sport motor. Vinden we wel wat op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-07 22:51
Panini schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:12:
Ik zie het probleem niet. Ik heb me motorrijbewijs en mijn vriendin ook. Ook doen we samen motorritjes. Ja, we hebben allebei een andere rijstijl, maar dat heeft nog nooit voor problemen gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
SlideR NL schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:28:
[...]

Ik zie het probleem niet. Ik heb me motorrijbewijs en mijn vriendin ook. Ook doen we samen motorritjes. Ja, we hebben allebei een andere rijstijl, maar dat heeft nog nooit voor problemen gezorgd.
Probleem is wel een groot woord hiervoor. Maar ik vind het persoonlijk vrij vervelend als mensen niet dezelfde rijstijl hanteren, dan kan best irritant zijn als je bijvoorbeeld met een groep weg gaat.

Het is ook niet voor niks dat bij veel georganiseerde motortrips de organisatie groepen indelen naar rijstijl :).
Aschtra schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:27:
[...]

Dat wordt nog wel een dingetje. Zij zou graag een naked willen rijden en Harley's vind ze ook heel mooi. Ik rijd een sport motor. Vinden we wel wat op
Met een naked kan je nog allebei lekker door rijden, maar een Harley wordt, vaak, toch wel moeilijk als het tempo omhoog gaat. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Panini op 02-03-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07 15:11
wimmel_1 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:27:
[...]

Tsss..... De gemiddelde Nederlander speelt dat tegenwoordig direct, zónder persoonlijke inmenging, middels een TV programma a'la "De Rijdende Rechter", toch? :P

Ik ga hier volgende maand een nieuwe garage zetten en heb dat uiteraard ook eerst even netjes met de buren besproken...

Komt er op neer dat ik ook nog een taps toelopende strip grond aan de buurman terug ga geven. Tuin is schijnbaar tijdens de oplevering, eind Jaren '70, niet helemaal conform de kadastrale tekening ingericht en daar kwamen we nu achter doordat de architect grond over hield aan het einde van de tuin (0.3Mtr. X 10 Mtr) :D
Grond kan ook verjaren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Thoit schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:33:
[...]

Grond kan ook verjaren :P
Klopt!! En dit is ook al lang verjaart ook (20 jaar is de verjaringstermijn). Sowieso heb ik 't gekocht zoals 't nú is maar dat wil niet zeggen dat 't dan zomaar "oké" is.

Komt mij nu ook wel goed uit doordat we nu samen een nieuwe nette schutting kunnen laten opmetselen én er ruimte over blijft voor de aannemer om de achterkant te kunnen voegen (buurman heeft een tuinhuisje tégen de huidige schutting staan) 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 02-03-2018 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:50

A13X

Dude

Panini schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:33:
[...]
Met een naked kan je nog allebei lekker door rijden, maar een Harley wordt, vaak, toch wel moeilijk als het tempo omhoog gaat. :+
Mijn zwager verkoopt om die hele reden zijn Yamaha Dragstar XVS650 om er iets van een naked voor terug te kopen. Prachtig ding en leuk om te verbouwen maar je hoeft er geen rondje mee te gaan rijden met anderen die naked, tour of sport rijden. Die zijn je kwijt zodra je de eerste rotonde over bent. Met een beetje vlotte/sportieve rijstijl houd hij je met geen mogelijkheid bij.

Zou wel in @Vrijdag zijn stijl passen want de stoere bing uithangen en posen gaat er wel weer goed mee :+

@Panini dat ligt wel aan welke Harley, ik heb wel eens lekker zitten bochtjes draaien en dacht wat hoor ik toch? Zat er een sportster achter mij aan te sjeesen, die kunnen toch aardig meekomen door de bochten.

[ Voor 13% gewijzigd door A13X op 02-03-2018 16:00 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Raym09 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:58:
[...]

Mijn zwager verkoopt om die hele reden zijn Yamaha Dragstar XVS650 om er iets van een naked voor terug te kopen. Prachtig ding en leuk om te verbouwen maar je hoeft er geen rondje mee te gaan rijden met anderen die naked, tour of sport rijden. Die zijn je kwijt zodra je de eerste rotonde over bent. Met een beetje vlotte/sportieve rijstijl houd hij je met geen mogelijkheid bij.

Zou wel in @Vrijdag zijn stijl passen want de stoere bing uithangen en posen gaat er wel weer goed mee :+

@Panini dat ligt wel aan welke Harley, ik heb wel eens lekker zitten bochtjes draaien en dacht wat hoor ik toch? Zat er een sportster achter mij aan te sjeesen, die kunnen toch aardig meekomen door de bochten.
Why not both? Snap dat het niet voor iedereen kan, maar een tweede motor erbij zou dan ideaal zijn. :)
Maar wat jij beschrijft komt heel bekend voor.

Klopt, vandaar dat ik ook niet alle Harley's als trage hokken wilde bestempelen :+. Wel eens in Eifel mee gemaakt dat er nog best hard gereden kan worden met een Harley. Maar als het eenmaal echt hard gaat heb je er niks meer aan.

Niks mis mee ook, daar zijn die dingen niet voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Aschtra schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:27:
[...]

Ha kijk, een naakte Harley:

Afbeeldingslocatie: https://mcn-images.bauersecure.com/upload/218445/images/harley-xr1200-trophy.jpg

En deze is oranje, dus die gaat ietsje sneller :+

Wat @Raym09 zegt, posen is ook belangrijk uiteraard 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Hij rijd amper op die dragstar, afgelopen jaren misschien 200-500km/jaar. Kijkt nu rond naar een Z750 of iets in die richting.

Die dragstar is gewoon onpraktisch om even snel een rondje te doen. Woonwerk bevat veel file en aangezien hij er een dragrace stuur van een meter breed erop heeft zitten is filteren een ramp. Los ervan dat het niet echt prettig is om zo laag tussen de file door te rijden. Mijn andere zwager en ik rijden met een naked met een vrij vlotte/sportieve stijl en dan is samen rijden niet leuk meer.

en dan nog de pleuris herrie uit die uitlaten :o , daar maak je de doden nog mee wakker

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
Raym09 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:30:
[...]

Hij rijd amper op die dragstar, afgelopen jaren misschien 200-500km/jaar. Kijkt nu rond naar een Z750 of iets in die richting.

Die dragstar is gewoon onpraktisch om even snel een rondje te doen. Woonwerk bevat veel file en aangezien hij er een dragrace stuur van een meter breed erop heeft zitten is filteren een ramp. Los ervan dat het niet echt prettig is om zo laag tussen de file door te rijden. Mijn andere zwager en ik rijden met een naked met een vrij vlotte/sportieve stijl en dan is samen rijden niet leuk meer.

en dan nog de pleuris herrie uit die uitlaten :o , daar maak je de doden nog mee wakker
Why ;(

Heb je zelf geen open uitlaat op de naked zitten? :+
Hoewel het geluid van een Harley inderdaad gewoon pleuris herrie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:30:
[...]

een dragrace stuur van een meter breed
Wacht, een MÉTER breed? WTF zeg :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Panini schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:37:
[...]

Why ;(

Heb je zelf geen open uitlaat op de naked zitten? :+
Hoewel het geluid van een Harley inderdaad gewoon pleuris herrie is.
Omdat het kan, staat echt wel vet met 28mm dik.

@Panini ik heb helemaal geen uitlaat op de motor >:) maar ja.... Ik heb dan ook geen motor op dit moment :')

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Vrijdag schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:38:
[...]

Wacht, een MÉTER breed? WTF zeg :o
Is een bezuinigings maatregel, je hoeft dan nooit meer deodorant te kopen omdat je oksels vanzelf wel drooggeblazen worden elke rit. Zelfde idee als met die apehanger-sturen die een meter hoog ipv breed zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:50:
[...]

Is een bezuinigings maatregel, je hoeft dan nooit meer deodorant te kopen omdat je oksels vanzelf wel drooggeblazen worden elke rit. Zelfde idee als met die apehanger-sturen die een meter hoog ipv breed zijn.
Okselfris op je werk aankomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.lifeofarider.com/wp-content/uploads/2018/01/Ridiculous-Ape-Hangers-7.jpg

_O-

[ Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 02-03-2018 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Meer schijn dan zijn zo'n motor... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een kennis van me rijdt met zo'n soortgelijke fiets, alleen dan van Honda (Honda Valkyrie 1.5L V6). Ding is écht niet vooruit te branden maar 't rijdt nog best wel grappig zolang je maar op de doorgaande hoofdwegen blijft met 't apparaat.

Dat soort machines maken meestal net zoveel kilometers als dat ze poetsminuten hebben, overigens.

[ Voor 40% gewijzigd door Will_M op 02-03-2018 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:43:
Een kennis van me rijdt met zo'n soortgelijke fiets, alleen dan van Honda (Honda Valkyrie 1.5L V6). Ding is écht niet vooruit te branden maar 't rijdt nog best wel grappig zolang je maar op de doorgaande hoofdwegen blijft met 't apparaat.

Dat soort machines maken meestal net zoveel kilometers als dat ze poetsminuten hebben, overigens.
1.5l V6, daar mag je toch wel wat power van verwachten?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noes schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:58:
[...]

Ding heeft bijna net zoveel PK's als Nm's koppel, 100Pk om 102Nm, en moet dit middels een 5 bak op 't achterwiel overbrengen. Ding is écht gemaakt om te cruisen waarbij 't eigenlijk amper wat uitmaakt in welke versnelling je rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 22:21

Secsytime

Automagisch

Thoit schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:15:
[...]

Of koop een Honda Grom. Zet je die gewoon binnen neer. Heb je wellicht meer fun mee als met een NC700 :>
Zou ik eerder een duke 390 kopen, ook net een brommer qua formaat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
noes schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:58:
[...]

Het zal vast prima vooruit willen, ik denk meer dat er issues zijn met de wendbaarheid op de krappe weggetjes :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

@Vrijdag Op deze kun jij bij de grond en het stuur, kun je goed posen :+ >:)

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/m-wAAOSwcedamUeR/$_84.JPG

Ding is nog te koop ook

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Raym09 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:17:

[afbeelding]

Ding is nog te koop ook
:o :9 8) Echt een motor voor mij!

En natuurlijk circuit mee gaan rijden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:21:
[...]

:o :9 8) Echt een motor voor mij!

En natuurlijk circuit mee gaan rijden _/-\o_
Mag je iedere keer uit gaan leggen waarom je met twee 7.62mm Nato munitiekistjes 't circuit op wil :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:22:
[...]

Mag je iedere keer uit gaan leggen waarom je met twee 7.62mm Nato munitiekistjes 't circuit op wil :P
Harde klappen sneller thuis toch :P

Of gewoon deze uitlaat er onder monteren:

Afbeeldingslocatie: https://tailgunnerexhaust.com/wp-content/uploads/Tailgunner-Stealth-Fighter.jpg

:9

[ Voor 22% gewijzigd door Vrijdag op 02-03-2018 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 22:21

Secsytime

Automagisch

Raym09 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:17:

[afbeelding]

Ding is nog te koop ook
Het is lang geleden dat ik zoeits lelijks heb gezien, holy shit.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Aschtra
Ze heeft het virus te pakken! 26 april avb examen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aschtra schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 19:08:
Ze heeft het virus te pakken! 26 april avb examen
Je zou bijna gaan denken dat 't geen échte vrouw is.... De meeste vrouwen roepen al dat t koud is als 't in huis ónder de 18 graden bóven 0 is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
wimmel_1 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 19:56:
[...]

Je zou bijna gaan denken dat 't geen échte vrouw is.... De meeste vrouwen roepen al dat t koud is als 't in huis ónder de 18 graden bóven 0 is :P
Ja was wel beetje kut moment om te rijden haha. Gevoelstemperatuur -16 hier, uiteraard last van haar linkerhand tijdens lessen door het koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:05
Aschtra schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:42:
[...]

Ja was wel beetje kut moment om te rijden haha. Gevoelstemperatuur -16 hier, uiteraard last van haar linkerhand tijdens lessen door het koppelen.
Ik overweeg al bijna een 'extreme cold start' video te gaan maken voor Youtube :+ :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
HTT-Thalan schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:49:
[...]

Ik overweeg al bijna een 'extreme cold start' video te gaan maken voor Youtube :+ :+.
Geen last van gelukkig. Heb nog niet heel lang de motor maar langste wat die stil heeft gestaan was iets van twee maanden en startte meteen. Verwacht morgen / zondag niet anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

En motorrijden én niet miepen over de kou. Als je het al niet hebt gedaan, @Aschtra , you'd better put a ring on it ^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 08:41
Wel es winters gereden met de verkeerde kleding. 40 minuten naar het werk met -5. Elk verkeerslicht handen op het blok om gevoel te houden. Daarna verwarmde handschoenen gekocht en dat hielp enorm veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:53
Laatst zat ik aan de motor te prutsen, en merkte ik dat de mistlampen niet aan gingen. Zekeringen gecheckt, maar geen defect gevonden. Na wat gerammel klapperde het relais, en toen bleven ze aan.
Mijn elektro-achtergrond liet toen mijn nekharen overeind gaan staan. Dat moest ik gaan uitzoeken.

Ik wist al dat de handvatverwarming was aangesloten op de voeding voor de DC plug. Dat is een geschakelde voeding. Daar had ik weer een verbinding van afgetapt voor de tomtom, en het schakelsignaaltje voor de mistlampen.
Wat ik niet wist, tot ik alles uit elkaar haalde, is dat er zo'n blauwe klem met een snijklem gebruikt was. Daarmee snij je door de isolatie van een bestaande draad, zeker als je ook nog eens de verkeerde diameters gaat mixen. Ziet er leuk uit, lijkt voor de leek ook goed te werken, maar je beschadigt gewoon de koperkern van de draad. Nog een grotere zonde dan kroonsteentjes wat mij betreft.
Dat bleek nu ook, want van de 1 mm2 draad waren nog maar 2 koperdraadjes over. De rest hing er maar wat bij. Dat daar geen brand in is ontstaan snap ik nog steeds niet.

Op het xt1200 forum kwam ik er achter dat er een accessoirestekker beschikbaar zou moeten zijn in de kabelboom. En iemand had de juiste bestelnummers gevonden in een oostenrijkse webshop van die losse stekkers, zodat je het tegendeel zelf kunt knutselen.

Dus, na een avondje knutselen heb ik nu een verloopstekker naar 3 aansluitingen:
- handvatverwarming
- tomtom
- schakelsignaal mistlampen.

Alle drie netjes stekkerbaar met originele onderdelen die Yamaha ook gebruikt. Dit zit al af-fabriek achter een eigen zekering. Nu alleen nog even netjes wegbundelen, en dan kunnen de kappen er weer op.

De verbinding naar de DC plug heb ik gelijk ook maar hersteld, heeft die tenminste ook weer nut. Niet dat ik die ooit gebruik, maar je weet 't nooit.
Nu rechtsachter de rimstriping nog aanbrengen, en dan mag de zomer komen!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Vrijdag schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:16:
[...]

En motorrijden én niet miepen over de kou. Als je het al niet hebt gedaan, @Aschtra , you'd better put a ring on it ^)
Die van mij heeft al een ring, maar gaat waarschijnlijk deze zomer ook lessen. Miept soms wel over kou :P. Maar ze verdedigt me ook altijd fel als iemand haar voor gek verklaart dat ze mij motor laat rijden (en zeker met dit weer). Ze weet dat ik geen snelheidsduivel ben (sowieso niet op de motor, en in de auto word het minder) en dat ik mijn kicks haal uit het leren beheersen van de techniek.

Ik vind het gaaf dat ik de tips, die ik o.a. van jullie heb opgepikt, straks ook door mag gaan geven aan haar :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja ligt ook bijna nooit aan je eigen beheersing, het is of zooi op de weg (ik ben al 2x zo gevallen) of 95% een ander die een fout maakt, je over het hoofd ziet of wat dan ook...

@DrivinUCrazy dat is wel heel leip, mooi dat dat goed is gegaan dan... En netjes gemaakt nu zo!

Ik heb een kabelboom laten maken voor de USB lader en als voorbereiding op dus nu de handvatverwarming, mijn monteur had daar ervaring mee en zeker gezien de beperkte ruimte weet hij wat hij kan gebruiken en niet. :P

Alleen beetje jammer dat nu de ladder continue wegvalt. :/ Maar goed dat kan bijna niet zoveel zijn...

[ Voor 57% gewijzigd door Joopieboy op 03-03-2018 08:48 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:53
@Joopieboy ik had wel een beetje verwacht dat jij zoiets zelf zou doen dan aan een monteur over te laten. :P

Ja, als je bedenkt dat de tomtom en mistlampen altijd aan staan, en in het voor- en najaar ook de verwarming, had dit goed fout kunnen gaan.
Het geluk was denk ik dat de hoofdstroom van de mistlampen direct van de accu komt, en dit alleen de stuurstroom was. Minimaal dus. De grootverbruiker is de verwarming.

Hiermee bleek nog maar eens dat de vorige eigenaar een elektroprutser was. De ABS schakelaar (zit er niet standaard op; zelf bijgemaakt) heb ik vorig jaar al kunnen vervangen omdat er 3 brakke stekkerverbindingen op een halve meter draad zaten, en dat ook nog eens niet goed waterdicht afgewerkt!
Maar goed, de elektra voor de accessoires en de knipperlichten heb ik nu helemaal zelf nagelopen en gecorrigeerd. Zijn prutswerk is nu dan ook zeker er uit.

[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 03-03-2018 10:19 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja normaal zou ik dat ook doen, maar dit is zo speciaal en zo 'ruk' qua ruimte. Ik kan zelf het wiel wel gaan uitvinden maar tegenwoordig heb ik vaak zoiets van lekker laten doen. Kost hem een uurtje, mij een dag. En aangezien ik wat met mijn gezondheid zit laten we dit even. ;)

Maar goed dat je dat zo aanpakt, ook leuk om te doen, zeker om je motor zo te leren kennen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Nou deze vrouw gaat vandaag ook voor de eerste les hoor. :p Thermolegging aan, dat wel. Maar verder moet het prima te overleven zijn.

Dragen jullie helmmutsen onder je helm? Leek me met het oog op de kou misschien wel prettig om de nek bedekt te houden, maar op zich werkt een sjaal dan ook wel.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SmurfLink schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:48:
[...]

Nou deze vrouw gaat vandaag ook voor de eerste les hoor. :p Thermolegging aan, dat wel. Maar verder moet het prima te overleven zijn.

Dragen jullie helmmutsen onder je helm? Leek me met het oog op de kou misschien wel prettig om de nek bedekt te houden, maar op zich werkt een sjaal dan ook wel.
SUCCESS d:)b d:)b

Hier is momenteel alles nog onder een mooie witte deken gehuld dus met twee wielen de weg op gaan is nog een beetje een uitdaging. Een helmmuts gebruik ik persoonlijk nooit (maar ik rijd dan ook niet met dit soort temperaturen), wel heb ik in 't voor / na-jaar vaak een ski-pullie aan waarvan de col lekker hoog aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-07 15:31
Ik draag meestal een col, maar die wil wel eens afzakken waardoor ik toch een koude nek/hals krijg.
Binnenkort even een muts scoren.

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:30
[...]

Helmmuts tot het te warm wordt, dan 'buff' type sjaaltje tot ook dat te warm wordt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
[...]

Nu een helmmuts. Als de echte kou uit de lucht is een wollen sjaal. En alles boven de 25 alleen nog de helm en motorkleding.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Veel plezier!

Ik had met lessen wel een muts op, maar dat was ook omdat het helmen van de rijschool waren. Met mijn eigen helm draag ik doorgaans wel een col totdat het echt erg warm wordt. Ik heb nu de Revit Karma windbreaker. Is ook fijn op de fiets trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://www.motorcorner.nl/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/a/far031_0010uf_300rgb08.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
[...]

Ik heb een stuk of zes buffs liggen, ze zijn goedkoop en praktisch. Buff over je kin en nek, en dan die helm op. Zelfs met 130+ bij -7 graden geen kou :).

Spul van de rijschool nooit gedragen, word volgens mij nooit gewassen en de pasvorm is ook niet altijd geweldig. Ik wist toch al dat ik all in ging dus gelijk alles gekocht :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:31
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 02:58:
Laatst zat ik aan de motor te prutsen, en merkte ik dat de mistlampen niet aan gingen. Zekeringen gecheckt, maar geen defect gevonden. Na wat gerammel klapperde het relais, en toen bleven ze aan.
Mijn elektro-achtergrond liet toen mijn nekharen overeind gaan staan. Dat moest ik gaan uitzoeken.

Ik wist al dat de handvatverwarming was aangesloten op de voeding voor de DC plug. Dat is een geschakelde voeding. Daar had ik weer een verbinding van afgetapt voor de tomtom, en het schakelsignaaltje voor de mistlampen.
Wat ik niet wist, tot ik alles uit elkaar haalde, is dat er zo'n blauwe klem met een snijklem gebruikt was. Daarmee snij je door de isolatie van een bestaande draad, zeker als je ook nog eens de verkeerde diameters gaat mixen. Ziet er leuk uit, lijkt voor de leek ook goed te werken, maar je beschadigt gewoon de koperkern van de draad. Nog een grotere zonde dan kroonsteentjes wat mij betreft.
Dat bleek nu ook, want van de 1 mm2 draad waren nog maar 2 koperdraadjes over. De rest hing er maar wat bij. Dat daar geen brand in is ontstaan snap ik nog steeds niet.

Op het xt1200 forum kwam ik er achter dat er een accessoirestekker beschikbaar zou moeten zijn in de kabelboom. En iemand had de juiste bestelnummers gevonden in een oostenrijkse webshop van die losse stekkers, zodat je het tegendeel zelf kunt knutselen.

Dus, na een avondje knutselen heb ik nu een verloopstekker naar 3 aansluitingen:
- handvatverwarming
- tomtom
- schakelsignaal mistlampen.

Alle drie netjes stekkerbaar met originele onderdelen die Yamaha ook gebruikt. Dit zit al af-fabriek achter een eigen zekering. Nu alleen nog even netjes wegbundelen, en dan kunnen de kappen er weer op.

De verbinding naar de DC plug heb ik gelijk ook maar hersteld, heeft die tenminste ook weer nut. Niet dat ik die ooit gebruik, maar je weet 't nooit.
Nu rechtsachter de rimstriping nog aanbrengen, en dan mag de zomer komen!
Bijzonder hoe sommige mensen prutsen met elektra. Ik heb deze winter een gearindicator, handvatverwarming en mistlampen aangesloten. Alle verbindingen gesoldeerd en alles geschakeld dmv een relais :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@SmurfLink succes! Ik draag hier ook een winstopper-kraag vergelijkbaar met wat @Vrijdag heeft. een complete helmmuts vind ik persoonlijk niet zoveel toevoegen, het is veel belangrijker dat er een wind-dicht stuk stof tussen je jas en je helm zit. Mijn kraag valt zowel onder mijn jas als onder mijn helm, en sluit daardoor de nek compleet af. Er kan dan geen koude lucht meer onder je jas of helm terechtkomen, dat scheelt gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

@DrivinUCrazy @ephymerous Af en toe inderdaad griezelen om te zien hoe sommigen met nul verstand van zaken dingen oplossen. Ik heb bij mijn motor een gelijkrichter in de bedrading van de knipperlichtindicator gesoldeerd puur omdat ik ledlampjes (gelijkstroom) wilde gebruiken. En dan te bedenken dat sommige van die scotch gebruiken voor veel fundamentelere zaken (terwijl die helemaal niet waterdicht zijn meestal...)

[ Voor 4% gewijzigd door 712641 op 03-03-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:32
Zo’n windstopper kraag is wel lekker ja. Ik rij bijna nooit als het < 15 graden is, maar af en toe ontkom je er niet aan met onderhoud ofzo en dan is zo’n kraag echt wel lekker :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Bedankt voor de tips guys! Ik was uiteraard m'n helmmuts vergeten. :p Maar gelukkig had ik een sjaal en een hoog vest aan, dat hielp wel. En niet boven de 20 km/h ook! Die windstoppers zien er erg lekker uit, ga ik ook eens naar kijken. Lijkt me inderdaad prettiger dan zo'n helmmuts.

Heb gelukkig m'n eigen helm, dus hoef geen met andermans zweet aan :p zelfde met handschoenen, merkte toen ik ze uitdeed dat ik inderdaad aardige zweetpootjes had! Heb het zeker niet koud gehad. Pfoe, dit was heftig... heeeeel gaaf. Rijles op een Ninja, kon niet mooier. Hebben beetje de basics doorgenomen, en wat rondjes door de buurt gereden. Gelukkkig ken ik die buurt, ben opgegroeid in die ernaaast, maar was toch echt zwaar vermoeiend. Lig nu total loss op de bank. Woensdag eerste officiele les. :D Zou weer wat warmer moeten worden, dus dat scheelt vooral in het fietsen erheen. :p Hopelijk heb ik snel de basics onder de knie, dan hoef ik niet zo veel na te denken en wordt het minder vermoeiend. Gaan beginnen met 1 uur les voor AVB, AVD gaat 1,5 uur per les worden. Ben benieuwd hoe lang ik nodig ga hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@maximiliaan_nl als je niet weet waarover je praat kun je soms beter even je mond houden...
ephymerous schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:01:
[...]

Bijzonder hoe sommige mensen prutsen met elektra. Ik heb deze winter een gearindicator, handvatverwarming en mistlampen aangesloten. Alle verbindingen gesoldeerd en alles geschakeld dmv een relais :)
Ja dus dat, da's gewoon netjes maar helaas zie je veel gekke storingen door gepruts...

Bij mij was een draadje gebroken, ik vermoed door spanning op de kabel. De lader moest dus vervangen worden. ;( Natuurlijk geen garantie (logisch ook wel ergens) maar toch zonde geld...

Iig wel goed nieuws, @wimmel_1 wist te melden dat de gixxer er weer als nieuw bij stond. :Y

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 03-03-2018 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Joopieboy schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:50:
@maximiliaan_nl als je niet weet waarover je praat kun je soms beter even je mond houden...
Ik was al monddood gemaakt hier, maar blijkbaar is de repressie nog gaande...

Ik stop wel gewoon met Tweakers want het enige dat ze hier kunnen is je tegenspreken en de grond in trappen.

[ Voor 16% gewijzigd door 712641 op 03-03-2018 18:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@maximiliaan_nl Eerlijk gezegd snap ik 't gebruik van een gelijkrichter in de bedrading ook niet, aangezien voor zover ik weet zo goed als alles in de kabelboom al gelijkstroom is.. Mijn ZZR in ieder geval wél volgens 't elektrische schema. Alternator gaat direct naar de gelijkrichter :)

[ Voor 22% gewijzigd door Osiris op 03-03-2018 18:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

712641 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 18:10:
[...]

Ik stop wel gewoon met Tweakers want het enige dat ze hier kunnen is je tegenspreken en de grond in trappen.
Een keertje zuchten en vervolgens gewoon doorgaan met ademhalen ;)

Tekst op een forum is helaas altijd vrij emotieloos / zonder intonatie en dus op meerdere manieren te interpreteren, ongeacht het aantal "smiley's" wat er ooit aan toegevoegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Misschien wel beter ja, wisselspanning en een gelijkrichter... Kom op man... Wel eens gekeken wat voor accu je hebt of de mogelijkheid van een elektrisch relais?

Goed :W

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
[...]

ISBN-13: 978-0071446433. Leuk boek. Ik zeg dat oprecht omdat ik het bezit, gelezen heb (enkele keren) en er oprecht wat aan gehad heb.

Niemand maakt jou hier monddood:

http://www.encyclo.nl/begrip/monddood

er is geen repressie gaande:

http://www.encyclo.nl/begrip/repressie

en voorzover ik kan beoordelen word hier veel meer besproken dan alleen maar het tegenspreken van elkaars argumenten:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=kQFKtI6gn9Y]

Waar @Joopieboy op doelt is dat het elektrisch systeem in jouw motorfiets (en vziw elk voertuig na WO2) uitsluitend gelijkstroom, 6, 12 ofwel 24 volt. Het behoeft dus geen gelijkrichters. Ja, dat had hij op meerdere manieren kunnen uitdrukken, ik vermoed dat er een bepaalde tendens is ontstaan naargelang het type opmerkingen dat sommige mensen van je zijn gaan verwachten.

Je bent absoluut welkom welke bijdrage dan ook te komen (en blijven) leveren in dit topic. Wees je er bewust van dat wat je zegt niet bij iedereen op dezelfde manier zal landen, en dat je een bepaalde vorm hebt gegeven aan je online persona die ertoe heeft geleid dat je dit soort reacties krijgt. Dat is geenzins een waardeoordeel over jou als persoon - puur een reactie op je identiteit hier in dit topic zoals wij die interpreteren.

Ik roep ook wel eens dingen die hier (of elders) niet lekker landen, iemand tegen het verkeerde been raakt of wat anders. Daar krijg je soms reactie op, daar kan je wat mee doen, of niet. Als je mijn advies wilt: Maak jezelf er wat vaker van bewust dat dit een relatief anonieme aangelegenheid is, wij kennen jou niet persoonlijk, dus er kan eigenlijk alleen ge (re) ageerd worden op de dingen die je zegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
SmurfLink schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:57:
[...]
Zou weer wat warmer moeten worden, dus dat scheelt vooral in het fietsen erheen. :p
[...]
Hoe doe je dat eigenlijk, in volledige outfit aan op de fiets naar de rijschool? :P Zoiets heb ik wel eens gedaan bij een garage die het begrip 'leenfiets' bij een onderhoudsbeurt wat letterlijk nam, dan krijg je best rare gezichten onderweg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:02:
[...]

Hoe doe je dat eigenlijk, in volledige outfit aan op de fiets naar de rijschool? :P Zoiets heb ik wel eens gedaan bij een garage die het begrip 'leenfiets' bij een onderhoudsbeurt wat letterlijk nam, dan krijg je best rare gezichten onderweg :+
Wat dacht je van in tweedelig leder (race) pak in de sprinter naar de dealer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Ik fiets in motorjas en m'n timberlands die kant op, helm en handschoenen in m'n fietstas. :p Past echt net. Broek leen ik van de rijschool, die heb ik nog niet. Ging vanochtend na les boodschappen halen, was wel hilarisch. Met m'n helm onder de arm, daarna vroeg de mevrouw of ik een tasje wou. Neuh, *propt alles in helm* gaat prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
SmurfLink schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:20:
[...]

Ik fiets in motorjas en m'n timberlands die kant op, helm en handschoenen in m'n fietstas. :p Past echt net. Broek leen ik van de rijschool, die heb ik nog niet. Ging vanochtend na les boodschappen halen, was wel hilarisch. Met m'n helm onder de arm, daarna vroeg de mevrouw of ik een tasje wou. Neuh, *propt alles in helm* gaat prima zo.
Hmm, pas daar wel mee op. Spullen in je helm proppen word over het algemeen afgeraden. Zacht spul als handschoenen zonder harde protectie kan niet zoveel kwaad, maar boodschappen met harde scherpe hoeken kan snel in de schuimlaag aan de binnenkant gaan prikken. Die schuimlaag is redelijk single-use, als het eenmaal ingedeukt is kan het geen klap meer opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik heb in volledig leren motorpak in de trein gezeten hoor :+
ik krijg no way een complete outfit mee zonder grote koffer, en een koffer krijg ik no way mee terug als ik op de motor zit. Dus dan maar full on via de trein naar de dealer. Kon er wel om lachen :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Toen ik aan het lessen was ging ik in compleet pak van textiel op de brommer er naartoe.

Sinds ik de KTM heb is de dealer die het dichtste bij mij zit alsnog 90km verderop. Ben toen met de trein terug gegaan en er later weer heen in volledig racepak :P Vroeg nog iemand of ik een artikel 5 had gekregen dat ik met die kleding op de trein stond te wachten _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik reed in volledige gear (helm op de passagiersstoel) gewoon naar de rijschool met de auto.
Als ik naar de 'dealer' ga is dat tot nu toe altijd rijdend geweest, mijn dealer is de clubgarage waar ik rijdend binnen en buiten kom, met iets zwartere handen dan op de heenrit :+.

Heb het gelukkig nog niet mee hoeven maken dat ik door een ANWB o.i.d. opgehaald hoefde te worden.

Mijn motorjas draag ik ook wel eens gewoon als normale jas, zeker met dit weer. Lijk ik toch weer net wat breder op de juiste plekken 8).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
lolgast schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:26:
Ik heb in volledig leren motorpak in de trein gezeten hoor :+
ik krijg no way een complete outfit mee zonder grote koffer, en een koffer krijg ik no way mee terug als ik op de motor zit. Dus dan maar full on via de trein naar de dealer. Kon er wel om lachen :P
Heh, dat geeft de standaardvraag "ben je op de motor?" -"nee, ik vertrouw de machinist niet" toch weer een andere wending :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:24:
[...]

Hmm, pas daar wel mee op. Spullen in je helm proppen word over het algemeen afgeraden. Zacht spul als handschoenen zonder harde protectie kan niet zoveel kwaad, maar boodschappen met harde scherpe hoeken kan snel in de schuimlaag aan de binnenkant gaan prikken. Die schuimlaag is redelijk single-use, als het eenmaal ingedeukt is kan het geen klap meer opvangen.
Goed punt. Waren gelukkig een paar broodjes en een bakkie filet american dit keer :p zal het in gedachten houden voor de toekomst! Normaal heb ik ook wel een tas bij me hoor.

Lijkt me stiekem best grappig om eens in full gear incl helm op de fiets te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:08:
Lijkt me stiekem best grappig om eens in full gear incl helm op de fiets te gaan.
Je had mij op de Duke van @caesar1000 moeten zien. Schol niet veel 8).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Full gear in de bus geeft ook rare blikken :') En vooral de nog stommere vragen. Je maakt ook geen vrienden als je zegt dat je de chauffeur niet vertrouwd. :+

Ook in de trein zijn er echt mensen die je de hele rit aan blijven staren. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Joopieboy Misschien volgende keer weer gewoon de helm opzetten dan? :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Gewoon in een Ikea-tas proppen, die krijg je op de motor ook nog wel weer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Uhm, met een goeie tas dan wel, ik heb mijn gereedschapssetje eruit om een (verplicht) schijfremslot erin te kunnen doen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:21:
Gewoon in een Ikea-tas proppen, die krijg je op de motor ook nog wel weer mee :)
Zelfs om een Ikea tas mee terug te krijgen op de motor zal ik een rugzak mee moeten nemen :P Laat staan voor de rest van de kleding.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 03-03-2018 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:24:
[...]

Behalve dat het grove deel van de klittenband wel je voering kan laten pluizen. Bij mn oude helm zitten er een paar vezels los, kunnen flink kriebelen op je wang :+

Alleen mn col van zachte stof stop ik er wel es in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:25:
[...]

Zelfs om een Ikea tas mee terug te krijgen op de motor zal ik een rugzak mee moeten nemen :P Laat staan voor de rest van de kleding.
Da's niet zo'n grote moeite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:51:
[...]

Da's niet zo'n grote moeite ;)
Vaak genoeg op die manier gedaan. In de rugzak die ik heb past precies alle kleding die nodig is inculsief schoenen. Maar echt lekker rijd het niet met rugzak, nog los van het risico als je zou vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:54:
[...]

Vaak genoeg op die manier gedaan. In de rugzak die ik heb past precies alle kleding die nodig is inculsief schoenen. Maar echt lekker rijd het niet met rugzak, nog los van het risico als je zou vallen.
Ach, dat ene keertje. Je kunt ook dodelijk gewond raken zónder rugzak, blijft altijd een risico als je de deur achter je dichttrekt.

Merendeel van de tijd heb ik genoeg aan m'n royale tanktas, maar als ik voor een hele week aan kleren mee neem, dan gaat er toch echt een rugzak om :P

Moet nog altijd m'n 54 liter topkoffer in Kawa-groen spuiten, al ziet dat ding er natuurlijk zoooooo niet uit op een ZZR _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:38

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:31:
Toen ik aan het lessen was ging ik in compleet pak van textiel op de brommer er naartoe.

Sinds ik de KTM heb is de dealer die het dichtste bij mij zit alsnog 90km verderop. Ben toen met de trein terug gegaan en er later weer heen in volledig racepak :P Vroeg nog iemand of ik een artikel 5 had gekregen dat ik met die kleding op de trein stond te wachten _O-
Haha, 2x gedaan in Delft, Delft naar Delft-Zuid en weer terug om op te halen (Overkamp motoren). De daadwerkelijke vraag niet, maar wel de blikken gehad :o

Was m'n 33-ste hands motorsportlifestyle overal, MET sponsorbadges... dat leek dus ook gelijk heul wat :+

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 03-03-2018 22:40 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-07 22:39
* Bommes heeft net een nieuwe jas gekocht..
http://www.tenkateshop.co...123?kleur=17005&maat=1698

Eigenlijk een onbedoelde uitgave..
Ja ik wilde al heel lang en echte gave leren jas, maar niet nu eigenlijk zeg maar.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:49
Aaah ik heb dezelfde maar dan in donkerbruin. Erg fijne leren jas! Goed waterdicht vind ik, maar als je echt in de pleuris regen rijdt dan wordt je borst nat via die twee ritsjes 8)7 Volgens mij heeft @Dryhte dezelfde.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-07 23:54

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Heb dit vorig jaar ook gedaan toen ik mijn motor voor winterstalling ging opbergen in de garagebox van een maat van me :) De dag van te voren m'n fiets daar neergezet, zodat ik daarmee naar huis kon.

Na een beetje ongemakkelijk klooien met de helm in m'n hand maar besloten om 'm gewoon op te zetten, de handschoenen aan te doen en dus in full gear te gaan fietsen :+

Op een gegeven moment stond ik bij een stoplicht naast 2 jongens (ik denk een jaar of 15, not sure), 1 vroeg: "Meneer, meneer.. bent u bang dat u valt ofzo? Want fietsen gaat toch niet zo hard?"

* Destruction zette een beetje een krakend stemmetje op en zei "Dat weet je maar nooit, jongeman" :P De blikken op de gezichten van die jochies, priceless :*)

In full gear in de trein... Ik ga nooit met de trein, maar als ik met de trein zou gaan zou ik eigenlijk een wit motorpak willen, met witte helm, witte laarzen en ehm... Naja, dat mensen zich afvragen of ze tegenover een of andere mafkees zitten of dat ze met de Stig te maken hebben :P Gewoon, om te kijken of en zoja hoe lastig het voor de gast in dat pak soms geweest kan zijn om je lach in te houden :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Zondag tip:

https://www.bva-auctions.com/auction/index/31892

beperkte selectie motorkleding, laarzen en helmen. Er zitten een paar Held Conan laarzen in mijn maat tussen voor een op zich nette prijs (50% van de winkel verkoopprijs) maar niet enduro genoeg voor me, ik wil iets met meer bescherming tegen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die prijzen gaan toch wel over de winkelwaarde heen, niet te vergeten dat de kosten van de veiling er nog bij komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
De bedoeling is natuurlijk ook dat iedereen in een opwelling koopt zonder check van te voren. Dat is het hele bestaansrecht :+

Maar je kunt echt wel geluk hebben hoor :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op zondag 4 maart 2018 @ 09:46:
Die prijzen gaan toch wel over de winkelwaarde heen, niet te vergeten dat de kosten van de veiling er nog bij komen...
Nee hoor, sommige zaken zijn echt goedkoper dan in de winkel, je moet gewoon goed kijken en jezelf informeren (zoals jij overduidelijk al doet, en terecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
En daadwerkelijk kort voor het einde van de veilig pas eens een bod doen, ipv 3 weken van te voren al zoals je vaak ziet, waardoor de prijs alleen maar omhoog gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

O zeker, je kan mazzel hebben maar zoals ik al laatst wat spullen in de gaten heb gehouden gingen de prijzen naderhand nergens meer over. :P

Ik hoop dat het je lukt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-07 22:39
Leviathius schreef op zondag 4 maart 2018 @ 00:05:
Aaah ik heb dezelfde maar dan in donkerbruin. Erg fijne leren jas! Goed waterdicht vind ik, maar als je echt in de pleuris regen rijdt dan wordt je borst nat via die twee ritsjes 8)7 Volgens mij heeft @Dryhte dezelfde.
Ik heb hem ook gekocht in het donker bruin.. ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joopieboy schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:22:
O zeker, je kan mazzel hebben maar zoals ik al laatst wat spullen in de gaten heb gehouden gingen de prijzen naderhand nergens meer over. :P

Ik hoop dat het je lukt! :)
Meh, dit zijn van die 'top lots' wat gewoon ingekocht spul is. Beste deals kun je slaan bij executieveilingen.
Bovendien heb ik nét ff een andere laars nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:34:
[...]

Meh, dit zijn van die 'top lots' wat gewoon ingekocht spul is. Beste deals kun je slaan bij executieveilingen.
Bovendien heb ik nét ff een andere laars nodig.
Ik heb persoonlijk meer 't vermoeden dat dit nog een restant is van de veiling n.a.v. het faillissement van "van der Heijden"? Daar is afgelopen week de hele winkel incl. meubilair leeg gehaald.

Was wel sneu om te zien dat de eigenaar (Marcel) er redelijk anoniem rond liep en zag hoe z'n écht mooie zaak letterlijk werd afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:37:
[...]

Ik heb persoonlijk meer 't vermoeden dat dit nog een restant is van de veiling n.a.v. het faillissement van "van der Heijden"? Daar is afgelopen week de hele winkel incl. meubilair leeg gehaald.

Was wel sneu om te zien dat de eigenaar (Marcel) er redelijk anoniem rond liep en zag hoe z'n écht mooie zaak letterlijk werd afgebroken.
Dat vind ik inderdaad het lastigste aan dat soort veilingen. Er is iemand die de kosten draagt voor die koopjes die wij scoren, en dat voelt niet geweldig. Maar de veiling is al een feit, en dan dus het faillissement ook, daar doe je niks meer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:37:
[...]

Ja het is absoluut triest en zonde, maar jij kent het verhaal erachter (ook Marc weet er veel van) ook wel, en ook persoonlijk. Ook gelijk de valkuil van Van Der Heijden, een bepaalde motor willen en prijzen tegen elkaar uitspelen en aangezien VDH altijd de goedkoopste wilde zijn en graag wilt verkopen kan die daar bijna niks mee verdienen. En dat gebeurde niet een keer, bijna continue. Marc heeft zoiets van dat is het, kan ik goed van leven, heb jij een eerlijke prijs voor en een goede motor, take it or leave it. Plus dat kneiterdure nieuwe pand van hem in de hoop dat het daarmee zou aantrekken, erg jammer.

Al met al gewoon doodzonde, verkeerde bedrijfsvoering door niet mee te gaan met de veranderende markt en een aantal verkeerde beslissingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:52:
[...]

Ja het is absoluut triest en zonde, maar jij kent het verhaal erachter (ook Marc weet er veel van) ook wel, en ook persoonlijk. Ook gelijk de valkuil van Van Der Heijden, een bepaalde motor willen en prijzen tegen elkaar uitspelen en aangezien VDH altijd de goedkoopste wilde zijn en graag wilt verkopen kan die daar bijna niks mee verdienen. En dat gebeurde niet een keer, bijna continue. Marc heeft zoiets van dat is het, kan ik goed van leven, heb jij een eerlijke prijs voor en een goede motor, take it or leave it. Plus dat kneiterdure nieuwe pand van hem in de hoop dat het daarmee zou aantrekken, erg jammer.

Al met al gewoon doodzonde, verkeerde bedrijfsvoering door niet mee te gaan met de veranderende markt en een aantal verkeerde beslissingen.
Als je weet waarom dat nieuwe pand er gekomen is terwijl 't pand op de oude locatie 100% eigen familiebezit was, en nog steeds is, dan wordt 't nog veel triester.... :/ Met zo'n vrienden (familie!!) heb je géén andere vijanden meer nodig....

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 04-03-2018 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Tsjah vd Heijden. Mooie grote winkel, ben er regelmatig geweest. Maar uiteindelijk nooit wat gekocht. Denk dat dat het verhaal in een notendop wel is helaas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb Januari 2012 m'n 2008 R6 daar ingeruild op een 2012 model. Die 2008 was 'ie toen binnen 2 weken weer kwijt aan een ander en die persoon rijd er nú nog steeds met veel plezier mee rond. Huybers in Schijndel wilde die inruil toen terecht niet doen vanwege een elektronische storing in die fiets waar zelfs Yamaha Nederland niet uit kwam (alle electronica is praktisch vervangen/teruggezet op de kabelboom ná). Grappige is dat die jongen welke 'm gekocht heeft er de eerste dag al voor onderhoud mee bij Huybers komt... En van die storing géén notie heeft terwijl die storing er nog steeds in zit.

Voor de rest kwam ik er wel eens voor handschoenen en dat soort dingen. Kleding afdeling was er altijd wel oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:38

steveman

Comfortabel ten onder

In (zuidelijk) Chili de afgelopen tijd ontzettend veel GS1200's gezien, twee acteurs de wereld rond laten rijden heeft ze bepaald geen windeieren gelegd zeg.

Gek genoeg zien we ze alleen steeds bij de veerpont...

Zo nu en dan een KTM, zoals een knakker uit British Columbia, die zal ook wel een behoorlijke rit achter de rug hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ktZtt5M.png

Voorbeeld Oostenrijker... Op een BMW.

[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 04-03-2018 14:06 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:55:
[...]

Als je weet waarom dat nieuwe pand er gekomen is terwijl 't pand op de oude locatie 100% eigen familiebezit was, en nog steeds is, dan wordt 't nog veel triester.... :/ Met zo'n vrienden (familie!!) heb je géén andere vijanden meer nodig....
Ik vond het niet toepasselijk om dat zo openbaar te gooien, aardige modderput. Maar goed jij weet er ook al van, das genoeg. :)

Pagina: 1 ... 18 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht