Van keuze warmtepomp naar locatie, naar de keerzijde van die locatie. In een eerder topic in het bouwforum getoetst of mijn beoogde opstelling op een dakkapel i.c.m. de Weheat blackbird constructief zou kunnen. Naast constructie kwam natuurlijk geluid en trilling voorbij. Als ook de locatie i.r.t. storingen en dan m.n. bij vorst. Er is weliswaar nog een alternatieve locatie op een j50 betonnen dakje gedragen door een staalconstructie als onderdeel van uitbouw, maar wellicht met gelijke strekking als het gaat om trillingen.
Specifiek op trillingen werd ik gewezen op dit topic. Daarom zou ik graag hier toetsen of dit kan werken.
Hieronder een schets van de beoogde situatie.
Doel is om de blackbird zoveel als mogelijk te laten rusten op de 10cm muur die op 1/3e van de dakkapel aanwezig is. Dit door recht op de muur een rij rubbertegels te leggen met hierop een betonnen balk dwars op de muur voor de achterpoten. De betonbalk zal dus 1-2cm zweven aan de zijkanten.
De voorpoot zit exact in het midden en zal dus volledig op de muur komen te staan met ook daar weer de betonbalk en rubbertegels ertussen.
In het eerdere topic kwam al naar voren dat er eigenlijk nog een tegel onder de rubbertegel moet zodat bij defrosts en vorst de rubbertegel niet in een blok ijs veranderd maar 'droog' blijft. Als ook voldoende hoogte bij sneeuwval. Verder zou een alternatieve manier van plaatsing dus een h-frame kunnen zijn dat deels op die muur rust en deels op de zijkant van de dakkapel (met nog even het vraagteken hoe daar dan aan te komen).
Benieuwd naar jullie mening/adviezen