• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:21

masauri

aka qwybyte

Na lang mee te volgen en offertes te vragen heb ik een installateur gevonden die wil meedenken.
"Voor de sokkel voorzie je best een afmeting van 1,20 m x 1,20 m. Zo kunnen wij de buitenunits rug aan rug plaatsen op rubberen draagbalken."
Langs ons huis tussen de 2 onderste ramen op de grond wil ik dus deze sokkel maken (als extra uitdaging: de grond loopt af naar beneden, dus waterpas maken wordt een uitdaging.).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tf_plFrUXyTPRTGVGwVPG3Kbewk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/x4uPcb255vBMHnXdZtf0yPk2.jpg?f=user_large

Dus niet met beugels tegen de muur omdat dit de slaapkamer muren zijn en er enkel een spouwmuur is van 5 cm zonder isolatie in. Dit zou er dan ook voor moeten zorgen dat de buren geen geluidsoverlast hebben. Omdat de openingen naar boven en onder blazen.

De units worden op veren en big blocks geplaatst.
Mijn vraag waar ik op stuk loop is, hoe bouw ik de sokkel op?
Maak ik een kader met boordstenen, dat ik opvul met stabilise?
Of moet ik een betonnen platform gieten, daar de stabilise op?
Rubberen matten ertussen gooien?
Ik weet het ff niet meer omdat bijna alle constructies hier op een dak of muur worden voorzien.
Het water dat er op valt moet ook vlot afgevoerd kunnen worden natuurlijk.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• X21r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:05
masauri schreef op woensdag 23 september 2026 @ 20:57:
Na lang mee te volgen en offertes te vragen heb ik een installateur gevonden die wil meedenken.
"Voor de sokkel voorzie je best een afmeting van 1,20 m x 1,20 m. Zo kunnen wij de buitenunits rug aan rug plaatsen op rubberen draagbalken."
Langs ons huis tussen de 2 onderste ramen op de grond wil ik dus deze sokkel maken (als extra uitdaging: de grond loopt af naar beneden, dus waterpas maken wordt een uitdaging.).

[Afbeelding]

Dus niet met beugels tegen de muur omdat dit de slaapkamer muren zijn en er enkel een spouwmuur is van 5 cm zonder isolatie in. Dit zou er dan ook voor moeten zorgen dat de buren geen geluidsoverlast hebben. Omdat de openingen naar boven en onder blazen.

De units worden op veren en big blocks geplaatst.
Mijn vraag waar ik op stuk loop is, hoe bouw ik de sokkel op?
Maak ik een kader met boordstenen, dat ik opvul met stabilise?
Of moet ik een betonnen platform gieten, daar de stabilise op?
Rubberen matten ertussen gooien?
Ik weet het ff niet meer omdat bijna alle constructies hier op een dak of muur worden voorzien.
Het water dat er op valt moet ook vlot afgevoerd kunnen worden natuurlijk.
Ik neem aan dat het over de blackbird gaat..?????
Omdat de openingen naar boven en onder blazen.)
Slecht idee..die blazen hun lucht niet voldoende ver weg, en gedeeltelijk tegen je niet geisoleerde muur ..) en de rest tegen de heg/hek.
Wp blaast ongeveer 3000m2 per uuur aan lucht..
Dat is 2 huizen van 5 meter naast elkaar ( 10 meter).
Lengte huis plus tuin = 15 meter
En dan 20 meter hoog .....
Dat wil hij wel hebben aan lucht.. beetje te kleine ruimte daar lijkt mij.( wind kan er nauwenlijks langs).

Voor geluid zijn we hier ..maar voor installeren kan je in de ander topics de plaatjes eens bekijken..en zo je ideenen opdoen.
Hoeft geen gestorte vloer van beton, wel stevige stenen en een grind bed.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:19
@masauri Wil je er ook mee gaan verwarmen? Ik zou ze op betonnen U-elementen zetten.
Dan staan ze stevig met genoeg ballast én ook gelijk wat hoger zodat ze dooiwater van het defrosten goed kwijt kunnen en niet ingesneeuwd raken (dakje erboven evt).

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:21

masauri

aka qwybyte

ThinkPad schreef op donderdag 24 september 2026 @ 13:22:
@masauri Wil je er ook mee gaan verwarmen? Ik zou ze op betonnen U-elementen zetten.
Dan staan ze stevig met genoeg ballast én ook gelijk wat hoger zodat ze dooiwater van het defrosten goed kwijt kunnen en niet ingesneeuwd raken (dakje erboven evt).
Ik wil er inderdaad ook mee gaan verwarmen.
Aan betonnen U elementen had ik totaal nog niet gedacht, wel om iets vergelijkbaars te maken.
Ik vraag me af of ik dan wel een volledige oppervlakte moet voorzien ipv gewoon 2 stroken met u-elementen dan.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste