Sorry als het zo overkomt, ik las dat je dus niet alles begreep vandaar dat ik wat steek woorden heb neer gezet zo dat er een balletje gaat rollen.
De oplossing van @
Tonnaer staat hierboven.
Het leest handige als WIJ niet x pagina's terug moeten gaan zoeken.. van wat iemand bedoelt..
Dus even en foto of copie /qoute , zou wat handiger zijn.. Als vrijwillgers zijn, hebben we tijd tekort.. dus voor ons zo efficiënt mogelijk.. alvast bedank
Wat voor veren zet je dan tussen balk en tegel?
Daar is al veel over geschreven.. gewoon staal zonder rubber er in of afstel mogelijkheden.
Met opmerkingen als 'gelijk goed doen aub' kan ik niet zoveel.
Er is geen MOET.. maar zoals ik al zo vaak geschreven heb, doe alles in een keer goed dan is je kans van slagen 99% en anders moet je volgende keer na de winter weer het dak op.
En A.U.B is een fatsoens norm toch.
En over omgekeerde rubbertegels ' daar zijn redenen voor'. Tja, wat kan ik daarmee? Raden naar de redenen?
Lezen .................is ook al voldoende over geschreven.
-Laatste restant trillingen dempen.
-Dak belasting verdelen.
-Het defrost water weg houden van de "demping" en de tegel.
Ik post mijn vraag omdat ik meer wil leren, veel gelezen heb en nu zelf aan het puzzelen ga. Als ik het allemaal wist had ik geen vraag gesteld.
Ik las je woorden al en begreep dat dat je niet alle info had, vandaar mijn bericht.
Heb ook de commentaren gelezen op de constructie van je voorbeeld, en daarnaast nog geen extra gewichten aan gebracht op de foto van je voorbeeld.
Dus nog even lezen . een mooie tekening maken van de constructie.. en ook een tekening/ beschrijving zoals de constructie komt te staan.
En type gewicht etc van je WP monoblok / split ...
Er is veel ervaring in dit topic.
En water in de buizen is een simpel probleem, gaten in de onderzijde ( is gebruikelijk bij hek constructies), en RVS/ Aluminium heeft daar geen last van.
[
Voor 4% gewijzigd door
X21r op 06-09-2026 11:38
]