Live Views of Starman
[Video: https://www.pscp.tv/w/1DXxyXggQenJM]
[Video: https://www.pscp.tv/w/1DXxyXggQenJM]
[ Voor 20% gewijzigd door Aapie op 06-02-2018 23:22 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Aapie op 06-02-2018 23:22 ]
Maar waarom is er geen refreshrate in de ruimte? Licht dat aan de moleculen soms?arjan1995 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:20:
[...]
Het refresht niet, maar "dont panic" is natuurlijk 1 frame dus hoeft het niet te refreshen ;p
[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 06-02-2018 23:23 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Dat is een 'nerd' reference naar de Hitchhikers Guide to the Galaxy. Daar speelt een handdoek een hoofdrol.dennisschr17 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:21:
Hoe weten mensen dat er een handoek in het dashboardkastje zit? Of is dat onbekend?
Elon zegt het:dennisschr17 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:21:
Hoe weten mensen dat er een handoek in het dashboardkastje zit? Of is dat onbekend?
[ Voor 8% gewijzigd door Tourniquet op 06-02-2018 23:25 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
"We've lost the Center core"Lye schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:23:
Is er ondertussen al wat meer bekend over wat er met de center core is gebeurd?
Doe maar een onsje meer...
[ Voor 8% gewijzigd door GoldenBE op 06-02-2018 23:26 ]
U kent de hitchhiker's guide to the galaxy niet?AW_Bos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:15:
Konden ze nou niks leukers maken van dat schermpje met "Don't panic". Is het nou lastig om er een LCD-schermpje van te maken met de koers ofzo? Zo iets met navigatie en dan de planeten tonen ofzo.
Dat snap ik, ik heb genoten van de serie. Het is alleen dat ik mensen erover zie schrijven zonder dat ik weet of het echt zo isalwind schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:23:
[...]
Dat is een 'nerd' reference naar de Hitchhikers Guide to the Galaxy. Daar speelt een handdoek een hoofdrol.
Die heb ik ook gezien ja, maar zoals ook zovaak vermeld is zegt dit niets concreets over wat er nou gebeurd is en kan het net zo goed de feed naar de center core zijn wat verloren is (wat in ieder geval sowieso het geval is)Intheweb schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:24:
[...]
"We've lost the Center core"
YouTube: SpaceX Falcon heavy Fate of center core Lost (clip from live video o...
Als LCD in de ruimte zou werken, was het toch weinig extra werk geweestHumma Kavula schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:25:
[...]
U kent de hitchhiker's guide to the galaxy niet?
LCD werkend in een baan rond de zon lijkt mij nou niet echt boeiend aangezien er een 50/50 kans was dat het überhaupt zou slagen.
[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 06-02-2018 23:27 ]
Er werken ondertussen een paar duizend man, dat draait nog wel even door.coelho schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:24:
Even een stukkie serieuzer:
We hebben SpaceX met dank aan Musk, maar in hoeverre is het huidige bestaansrecht nog afhankelijk van Musk? Er zijn schitterende toekomstplannen, maar wat als Elon vanavond een iets te lang lijntje neemt om het succes van vandaag te vieren? Zijn daar al ooit uitspraken over gedaan?
Met andere woorden, heeft het bedrijf bestaansrecht vanwege zijn groot-/(enige?)aandeelhouder of is er inmiddels een situatie gecreëerd waarbij hij alleen nog het uithangbord is?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
| Youtube |
Ga er maar van uit dat de center core niet meer bestaat, anders was dit 100% zeker wel getoond en bejubeld door SpaceX. Tot nu toe niks officieels.Lye schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:26:
[...]
Die heb ik ook gezien ja, maar zoals ook zovaak vermeld is zegt dit niets concreets over wat er nou gebeurd is en kan het net zo goed de feed naar de center core zijn wat verloren is (wat in ieder geval sowieso het geval is)
Doe maar een onsje meer...
Musk doet ook weinig met de day-to-day van SpaceX. Hij is vooral de eigenaar.Ethirty schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:27:
[...]
Er werken ondertussen een paar duizend man, dat draait nog wel even door.
Maar voor dit soort zaken heb je een visionair nodig, niet alleen iemand die de aandeelhouders geld laat zien.
Er gaat niks naar Mars, de Tesla komt in een baan rond de zon die ongeveer tussen de baan van de aarde en die van Mars ligt. In een elipse, niet in een cirkel rond de zon.SV3NNER schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:27:
Gaat de Tesla nou mee naar Mars, of is deze losgekoppeld?
[ Voor 7% gewijzigd door redfoxert op 06-02-2018 23:29 ]
1) We blijven tweakersErazzzer schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:27:
Maken jullie je nou druk over een fucking LCD schermpje wat aan had gekund? Je hebt net een lancering mogen meemaken die geschiedenis geschreven heeft en je maakt je druk over een schermpje?
De auto zal sowieso speciaal geprepareerd zijn. De wielen draaien niet en ik gok dat er verder weinig giftige stoffen aan boord zijn. Zou me niks verbazen als alles op het metaal en plastic na gestripped is.AW_Bos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:26:
[...]
Als LCD in de ruimte zou werken, was het toch weinig extra werk geweest
maar de verwijzing naar de Hitchhiker's guide to the Galaxy is wel leuk bedacht inderdaad
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Dit gebeurt al tijdens de vlucht zelf (zodra de motoren dus worden uitgezet). Er worden daarna nog wel (succesvol?) entry burn en landing burns gedaan. Ben zeer benieuwd wat er dan precies mis is gegaan.GoldenBE schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:25:
"Center core defect on shut down" : YouTube: Falcon Heavy Test Flight
Het ziet er niet goed uit voor de center core, maar hij leek achteraf toch nog redelijk normaal te landen dus ik vraag me af wat ze bedoelen met "defect".
Top duidelijk. dank je,redfoxert schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:28:
[...]
Er gaat niks naar Mars, de Tesla komt in een baan rond de zon die ongeveer tussen de baan van de aarde en die van Mars ligt. In een elipse, niet in een cirkel rond de zon.
| Youtube |
Bensimpel
Positieve meneer
Er is een hele hele hele hele kleine kleine kans dat de tesla in de atmosfeer van mars terecht komt en daar te pletter slaat. Heeft elon zelf gezegtredfoxert schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:28:
[...]
Er gaat niks naar Mars, de Tesla komt in een baan rond de zon die ongeveer tussen de baan van de aarde en die van Mars ligt.
😆 - Denk ook eens om ;)
Nee hoor, wou alleen zeggen dat het toch niet konErazzzer schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:27:
Maken jullie je nou druk over een fucking LCD schermpje wat aan had gekund? Je hebt net een lancering mogen meemaken die geschiedenis geschreven heeft en je maakt je druk over een schermpje?
Gewoon negeren, werkt het best. Je krijgt anders toch altijd een tegenreactieErazzzer schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:27:
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Sorry maar wat boeit dat nou, de hele launch is nagenoeg geslaagd, de verwijzing is gewoon leuk evenals de prachtige beelden die we nu zien.AW_Bos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:26:
[...]
Als LCD in de ruimte zou werken, was het toch weinig extra werk geweest
maar de verwijzing naar de Hitchhiker's guide to the Galaxy is wel leuk bedacht inderdaad
[ Voor 7% gewijzigd door Humma Kavula op 06-02-2018 23:33 ]
Inderdaad. Screenshot uit de livestream waarin het werd uitgelegd:redfoxert schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:28:
[...]
Er gaat niks naar Mars, de Tesla komt in een baan rond de zon die ongeveer tussen de baan van de aarde en die van Mars ligt. In een elipse, niet in een cirkel rond de zon.
En juist dát maakte alles gewoon helemaal 'wauw'!arjan1995 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:30:
[...]
Nee hoor, wou alleen zeggen dat het toch niet kon
Het was inderdaad een geniale lancering, vooral toen de twee boosters tegelijk landden.
Het ging trouwens ook ontzettend snel! In nog geen 10 minuten naar de ruimte.
Nog erger, kent HHGTTG niet en denkt dat een werkende LCD cooler is dan Don't Panic.Erazzzer schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:27:
Iets wat ik hoop ooit nog eens in het echt te zien.Lintesir schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:29:
YouTube: Любительсl...
Ander filmpje van de landing. Dat geluid is machtig!
#team_UTC+1
Maar ik neem aan dat er nog steeds veel geld bij moet, misschien dat het F9 programma langzaam aan breakeven is, maar gezien de hoeveelheid R&D en ontwikkelingen als de FH en BFR zijn er ook een aantal posten waar honderden miljoenen (miljarden?) in gaan. Ik weet niet hoeveel Musk voor PayPal gekregen heeft, maar zijn funds zullen ook niet bodemloos zijn. Dus waar haalt SpaceX zijn geld vandaan en staat er een stabiel bedrijf zonder Musk of wordt het dan heel lastig omdat de hoofd(geld)kraan dichtgedraaid wordt?RocketKoen schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:28:
[...]
Musk doet ook weinig met de day-to-day van SpaceX. Hij is vooral de eigenaar.
Zijn meeste tijd zit in Tesla, waar hij net voor 10 jaar heeft bijgetekend.
Wat een geweldig filmpje!Lintesir schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:29:
20k+ maar volgens mij volgt er nog een boost richting zijn definitieve orbit.eborn schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:33:
Wat zou de snelheid van die roadster nu zijn? Op welke velocity is hij losgekoppeld?
#team_UTC+1
Wordt het niet uitgezonden op NASA TV?Snoz Lombardo schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:33:
Press conference over klein half uurtje. Wordt niet gestreamed dus volg op Twitter (of hier).
Bensimpel
Positieve meneer
Jup over 5 uur, eerste lange cruise, hoop dat de straling in de van allen belt niet teveel kapot maakt en dat er de brandstof niet bevriest.Ethirty schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:35:
[...]
20k+ maar volgens mij volgt er nog een boost richting zijn definitieve orbit.
😆 - Denk ook eens om ;)
over een uur of 3 á 4 als ik goed gelezen heb. Hopelijk blijft de camera het dan ook doen.Ethirty schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:35:
[...]
20k+ maar volgens mij volgt er nog een boost richting zijn definitieve orbit.
#team_UTC+1
Zal toch wel meevallen. De Apollo kwam er ook doorheen met mensen aan boord.Bensimpel schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:36:
[...]
Jup over 5 uur, eerste lange cruise, hoop dat de straling in de van allen belt niet teveel kapot maakt en dat er de brandstof niet bevriest.
#team_UTC+1
Bensimpel
Positieve meneer
Hoop het ook, maar dit is de eerste keer dat spacex zo'n lange cruise doet, dus alsnog wel spannend.Ethirty schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:38:
[...]
Zal toch wel meevallen. De Apolla kom er ook doorheen met mensen aan boord.
😆 - Denk ook eens om ;)
[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 06-02-2018 23:42 ]
EngiBenchi
8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3
Wat ontzettend gaaf om zo te zienLintesir schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:29:
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Is met opzet, en gebruikelijk voor coast. Het doel is om de verwarming van de zon gelijkmatig te verdelen over de upper stage en payload. Het wordt ook wel 'bbq roll' genoemd.engibenchi schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:41:
Dat was bijzonder indrukwekkend.
Weet er iemand of het de bedoeling is dat de Tesla langzaam tolt?
Het levert mooie plaatjes op for sure. Maar ik kan mij ook voorstellen dat een onbedoeld bijeffecten.
Ze hebben net $350 miljoen opgehaald tegen een valuatie van 21 miljard.coelho schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:33:
[...]
Maar ik neem aan dat er nog steeds veel geld bij moet, misschien dat het F9 programma langzaam aan breakeven is, maar gezien de hoeveelheid R&D en ontwikkelingen als de FH en BFR zijn er ook een aantal posten waar honderden miljoenen (miljarden?) in gaan. Ik weet niet hoeveel Musk voor PayPal gekregen heeft, maar zijn funds zullen ook niet bodemloos zijn. Dus waar haalt SpaceX zijn geld vandaan en staat er een stabiel bedrijf zonder Musk of wordt het dan heel lastig omdat de hoofd(geld)kraan dichtgedraaid wordt?
Na de laatste burn, als 'ie richting de baan van Mars gaat: ongeveer 42,000 kilometer per uur. Maar nu: ik heb geen idee.eborn schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:33:
Wat zou de snelheid van die roadster nu zijn? Op welke velocity is hij losgekoppeld?
I don't like facts. They have a liberal bias.
26603km/u op het moment van 2nd stage shutdown. Als het goed is blijft die snelheid constant.burne schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:45:
[...]
Na de laatste burn, als 'ie richting de baan van Mars gaat: ongeveer 42,000 kilometer per uur. Maar nu: ik heb geen idee.
Ze zouden wel een keer de voorruitverwarming aan kunnen zetten... lijkt een beetje te beslaanmimic schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:45:
[...]
Welnee. Soms geen verbinding, dan zie je het logo. Back as I speak.
Die snelheid blijft niet constant. Op perigee is die het hoogst en op apogee het laagst.RocketKoen schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:46:
[...]
26603km/u op het moment van 2nd stage shutdown. Als het goed is blijft die snelheid constant.
Net zoals diesel bevriest RP-1. Mijn diesel blijft goed tot -32ºC, maar RP-1 gaat stollen bij -15ºC. Ik hoop dat ze een verwarmingselement in de tank hebben.AW_Bos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:36:
over een uur of 3 á 4 als ik goed gelezen heb.
Uhu....Felyrion schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:46:
[...]
Ze zouden wel een keer de voorruitverwarming aan kunnen zetten... lijkt een beetje te beslaan
#team_UTC+1
My favorite programming language is solder.
Bandjes zien er wel goed uit.... ik gok dat ze de banden gevuld hebben met iets dat niet uit gaat zetten.
Top! bedank.Duesenberg J schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:44:
[...]
Is met opzet, en gebruikelijk voor coast. Het doel is om de verwarming van de zon gelijkmatig te verdelen over de upper stage en payload. Het wordt ook wel 'bbq roll' genoemd.
EngiBenchi
Nederlandse tv slaagt er, zoals gewoonlijk, weer in om een onderwerp als dit volledig verkeerd te behandelen.Ethirty schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:48:
RTL noemt de engineers die op de achtergrond juichten "ruimtevaartfans". Technisch juist, maar een beetje misplaatste qualificatie voor deze groep briljante mensen.
[ Voor 23% gewijzigd door Snoz Lombardo op 06-02-2018 23:54 ]
In een documentaire over Omega horloges die astronauten dragen werd verteld dat deze altijd met plexiglas voorzien werden, omdat de kans te groot is dat glas de druk niet aan kan. Denk dat de voorruit ook wel vervangen is dan voor een kunststof. En zo zullen nog wel 100 aanpassingen gedaan zijnmimic schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:48:
[...]
Uhu....
Wat ik mij wel serieus afvraag; hoe groot is de kans op ruimtepuin door je raam? Steenslag in de ruimte. Ster(haha nee niet de zon) in je voorruit... CarGlass-dekking zal wel verschrikkelijk zijn!
Het is niet alsof TV zenders überhaupt veel aandacht hebben besteed aan de launch. In de US wellicht wat meer, maar hier? Hier laten we liever reclame zien van Fransje Bauer die stamppot eet.
#team_UTC+1
there, i fixed itThe-Priest-NL schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:01:
[afbeelding]
[DarthVadermode]
"Take a left past Earth"
[/DarthVaderMode]
The live stream of the event was the second biggest in YouTube’s history. The event reached over 2.3 million concurrent views on YouTube, coming in second to the Red Bull Stratos jump, which racked up a ridiculous 8 million concurrent views back in 2012.
De banden van mijn auto moeten tot 2.4 bar opgepompt worden. Voor de gein heb ik wel eens 3.5 bar geprobeerd. Het rijdt serieus beroerd, maar doet verder niets. Had ik ook niet verwacht, want de bandjes van mijn racefiets pomp ik op tot 9 bar.
Genoeg internetsattelieten in de buurt.AW_Bos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:54:
Nog interessanter is om te weten hoe ze dit zo blijven streamen of vele kilometers naar de aarde toe. Welke zendapparatuur en datacommunicatie gebruiken ze?
#team_UTC+1
Waarschijnlijk het Deep Space netwerk van NASA.AW_Bos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:54:
Nog interessanter is om te weten hoe ze dit zo blijven streamen of vele kilometers naar de aarde toe. Welke zendapparatuur en datacommunicatie gebruiken ze?
WaahSnoz Lombardo schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:53:
Damn! Eerste remote camera plaatjes komen binnen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Is dat niet de reflectie van de stellage waar de camera opzit?
Dat moet wel, anders exploderenFelyrion schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:53:
[...]
Bandjes zien er wel goed uit.... ik gok dat ze de banden gevuld hebben met iets dat niet uit gaat zetten.
Denk dat het vanaf de 2nd stage afkomt.MoiZie schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:54:
Wat vliegt er nou van die auto af? Het lijkt wel ijs wat van de auto af spat. je ziet ook duidelijk afkoeling op het moment dat de auto in het donker is geweest... Condensatie? Maar het is vacuum... Hmz. #complottheorie
Wat het verschil maakt is de druk aan de buitenkant. Wel eens gedoken? Maar dan omgekeerd. De constructie van banden is niet per se geschikt voor een vacuum.burne schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:56:
[...]
De banden van mijn auto moeten tot 2.4 bar opgepompt worden. Voor de gein heb ik wel eens 3.5 bar geprobeerd. Het rijdt serieus beroerd, maar doet verder niets. Had ik ook niet verwacht, want de bandjes van mijn racefiets pomp ik op tot 9 bar.
Dat is vergelijkbaar met vrachtwagenbanden. En vliegtuigbanden gaan tot 40 bar en worden getest op het dubbele.
Één bar meer of minder boeit geen enkele band ook maar een heel klein beetje.
#team_UTC+1
beantherio schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:53:
[...]
Nederlandse tv slaagt er, zoals gewoonlijk, weer in om een onderwerp als dit volledig verkeerd te behandelen.
Wel mooie wallpaper voor je mobieljip_86 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:58:
[...]
Waah![]()
Alleen jammer dat dat soort plaatjes nooit landscape zijn om als wallpaper te kunnen gebruiken
Ik verwacht dat de "houder" waar die auto aan vast zit aan de onderzijde helemaal vol zit met accu's en zendapparatuur.AW_Bos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:54:
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Verwijderd
Toch verwacht ik wel problemen in de ruimte, waar ze of (in de schaduw) heel koud worden of (in de zon) heel heet worden. Je wil echt niet dat er zo'n band tijdens de lancering of nu ploft. Ze moeten nu de 2e trap nog uittesten etc, en dat is weer een 'serieus' experiment die ze wel maximale kans van slagen willen geven. Ze zullen vast gewoon de ventielen er uit hebben gedraait. Maakt ook niet uit verder.burne schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:56:
[...]
Dat is vergelijkbaar met vrachtwagenbanden. En vliegtuigbanden gaan tot 40 bar en worden getest op het dubbele.
Één bar meer of minder boeit geen enkele band ook maar een heel klein beetje.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2018 00:01 ]
Dat is niet hoe satellieten werken.Ethirty schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:56:
Genoeg internetsattelieten in de buurt.
Zo'n communicatie satelliet kan toch wel sociaal doen en even een wifi hotspotje opzetten?
Er komen ook beelden langs de stream van de binnenkant van de payload adapter (de camera die straks de 2e stage ontkoppeling moet bevestigen). Dat ding is helemaal leeg.APClll schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:59:
[...]
Ik verwacht dat de "houder" waar die auto aan vast zit aan de onderzijde helemaal vol zit met accu's en zendapparatuur.
[afbeelding]
Bensimpel
Positieve meneer
Damn je hebt gelijk hahaDijkstraat schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:58:
[...]
Is dat niet de reflectie van de stellage waar de camera opzit?
😆 - Denk ook eens om ;)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq