Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:59
Af en toe leuke series, beetje veel Hollandse shit. Verder prima…
Maar, uitzenden in stereo. Daar vind ik wel iets van…

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
Serena schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:53:
Maar, uitzenden in stereo. Daar vind ik wel iets van…
Ja, heb ik al een aantal keer gemeld bij Videoland maar heeft er blijkbaar geen prioriteit. Op internet veel meer klachten hierover. Misschien helpt het al meer mensen het melden, lijkt me technisch niet een enorme uitdaging. Alle content op RTL (wat de eigenaar van Videoland is) is wel gewoon in 5.1, snap niet dat je portal dat dan niet is. Eigenlijk is dat dus kwalitatief minder dan de reguliere TV uitzendingen...

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:40
De vraag is denk ik ook hoe goed is die 5.1? Dat iets is opgenomen in 5.1 en vervolgens hoor je in feite gewoon full channel stereo ( 5.1 kanalen zelfde geluid) heb je er nog geen.. aan.

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• jongetje
  • Nu online
Webgnome schreef op zondag 26 januari 2020 @ 11:39:
De vraag is denk ik ook hoe goed is die 5.1? Dat iets is opgenomen in 5.1 en vervolgens hoor je in feite gewoon full channel stereo ( 5.1 kanalen zelfde geluid) heb je er nog geen.. aan.
Bij programma's op RTL (maar ook NPO) is, zo ver ik het kan beoordelen, echt 5.1 afgemixt. Spraak komt dan netjes van voor en geluid wat van achter kan ook echt van achter zoals muziek.

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
thieske1 schreef op maandag 9 september 2019 @ 07:28:
[...]

Ja dit hebben wij ook soms bij het starten van een app op de AppleTV, maar is mij nog niet opgevallen dat dit alleen bij de videoland app is. Ik ga het eens in de gaten houden.
Lijkt nu steeds erger te worden.
Ook einde-aflevering Expeditie Robinson NLvsBE bijvoorbeeld.
Daar hoor je ook die "bass"-toon van Videoland. Laat halve huis trillen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 31-03 22:27
Alle James Bond films op Videoland _/-\o_
Ga ze allemaal kijken.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14:38

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Hellboy! schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:29:
Alle James Bond films op Videoland _/-\o_
Ga ze allemaal kijken.
En wacht niet te lang... de licentie die Videoland op de 007-films heeft, loopt alweer af in mei 2020.

In vergelijkbaar nieuws: Videoland is de licentie op The Handmaid's Tale kwijt. Seizoenen 1 & 2 worden per 1 april verwijderd, seizoen 3 staat er een jaartje langer op.

Onbekend wat dit voor een gevolg heeft voor seizoen 4 (dat eind van dit jaar verwacht wordt). Mogelijk is dat seizoen niet op Videoland te zien.

Ook onbekend is waar The Handmaid's Tale naar toe gaat. Mogelijk naar de Europese HULU-versie die in 2021 wordt gelanceerd, maar dat is speculatie van mijn kant. Het lijkt me in ieder geval onwaarschijnlijk dat het naar Disney+ gaat (want: ongeschikt voor de doelgroep).

Achtergrond:
The Handmaid's Tale wordt geproduceerd voor HULU+ in de VS. Buiten de VS wordt de serie verleend aan de hoogste bieder omdat HULU daar niet actief is. HULU is sinds een tijdje eigendom van Disney en Disney heeft al laten weten (nog geen echte aankondiging) dat HULU+ ook naar Europa komt; waarschijnlijk in 2021 al. Feit is dat de meeste content van Disney-bedrijven steeds voor zeer korte periode's in licentie wordt gegeven aan derden. Zo wordt ABC Studios-content (oa Grey's Anatomy) steeds maar voor 6 maanden gelicencieerd. Dit zorgt ervoor dat Disney, als het zover is, die content geruisloos kan overhevelen naar HULU+.

Such Heroic Nonsense

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Toevallig zag ik gisteren op IMDB een plaat van The Handmaidens Tale met een aanzienlijke HULU banner. Het scenario van een eigen dienst schoot daarbij door mijn hoofd en nu ik dit lees kan ik niet anders dan de speculatie van @Heroic_Nonsense delen.
Ik volg de ontwikkelingen met enige scepsis. Fragmentatie is niet per definitie slecht, maar de groei is niet oneindig en ergens gaan ze elkaar tegen werken. Nog buiten het feit dat mensen minder wenselijke of illegale oplossingen gaan zoeken.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art ~ 100-400 Contemporary

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14:38

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

Gonadan schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:59:
Toevallig zag ik gisteren op IMDB een plaat van The Handmaidens Tale met een aanzienlijke HULU banner. Het scenario van een eigen dienst schoot daarbij door mijn hoofd en nu ik dit lees kan ik niet anders dan de speculatie van @Heroic_Nonsense delen.
Ik volg de ontwikkelingen met enige scepsis. Fragmentatie is niet per definitie slecht, maar de groei is niet oneindig en ergens gaan ze elkaar tegen werken. Nog buiten het feit dat mensen minder wenselijke of illegale oplossingen gaan zoeken.
Mee eens, nóg een streamingdienst erbij maakt het niet makkelijker of overzichtelijker.

Gelukkig hebben we het wel over HULU+, dat in ieder geval in de VS wel interessante content heeft, en niet over een streamingdienst met maar één of twee leuke series. Als men dat niveau hier weet te evenaren, dan kan het wel eens een interessante dienst zijn. In de VS wordt een combipakket met HULU+ en Disney+ aangeboden tegen een korting. Ik hoop stiekem dat ze dat ook in Europa gaan doen.

Wij nemen Videoland alleen af voor Grey's Anatomy (mijn vriendin is er gek op) en The Handmaid's Tale. We gebruiken het sporadisch om zonder reclameonderbrekingen naar The Voice te kijken, maar dan houdt het wel op. Dan is het wel een dure dienst.

Such Heroic Nonsense

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Geen idee wat Hulu in de VS biedt, maar zolang ik het niet weet mis ik ook niets. Ik merk dat het opzeggen van diensten vaak toch een drempel is en dat is natuurlijk waar ze graag op inspelen. In mijn optiek heb ik er nu eigenlijk al te veel voor de hoeveelheid uren die ik per week kijk.

Videoland hadden we initieel voor m'n dochter vanwege de grote hoeveelheid leuke kinderseries, aangevuld met wat series en RTL-spul voor m'n vriendin. Ondertussen heeft Netflix zijn Nederlandstalige kinderaanbod stevig uitgebreid en het is dat NPO Start zo brak is anders had Videoland al op losse schroeven gestaan.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art ~ 100-400 Contemporary

• alienfruit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 03:05

alienfruit

the alien you never expected

Wat is Videoland waardelos zeg. Ik kan de Videoland niet eens downloaden in een buitenlandse App Store. Wat stom zeg? Waarom moet dat niet kunnen?

[Voor 9% gewijzigd door alienfruit op 14-03-2020 10:51]

• jongetje
  • Nu online
Omdat de licenties van videoland voor Nederland zijn. Netflix bijvoorbeeld is een internationale dienst en ligt dus anders.

Vanaf nu het 7e seizoen van de black list op videoland. De eerste 3 afleveringen staan er op.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True