Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 16:25

Grannd

da Granndest

Zit ik nu met de volgende vraag, ik kan nergens de optie vinden om het uiterlijk van de ondertiteling aan te passen.
Bij andere streaming apps is dat ofwel in de app zelf, in je profiel-instellingen in de browser of door de ondertitel-instellingen van de TV zelf aan te passen, maar bij Videoland lijken geen van die opties de juiste om die zwarte balk achter de tekst weg te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grannd schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:23:
Zit ik nu met de volgende vraag, ik kan nergens de optie vinden om het uiterlijk van de ondertiteling aan te passen.
Bij andere streaming apps is dat ofwel in de app zelf, in je profiel-instellingen in de browser of door de ondertitel-instellingen van de TV zelf aan te passen, maar bij Videoland lijken geen van die opties de juiste om die zwarte balk achter de tekst weg te kunnen krijgen.
Android/Google TV apparaat? Kijk eens in de Android/Google TV instellingen en dan onder Accessibility > Ondertitels (Captoins). Zie je daar ook een zwarte balk in het voorbeeld? Uitschakelen en nog eens opnieuw controleren met Videoland.

Zo te zien (met mijn apparaat), neemt Videoland die instellingen over.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 16:25

Grannd

da Granndest

Klopt Android TV, heb gisteravond inderdaad een aantal keer geprobeerd die instellingen te veranderen/af te dwingen en de app opnieuw op te starten maar zo lijkt het zonder resultaat.

Toen ik (voordat ik mijn TV kon koppelen) via Chromecast keek was het volgens mij wél zo dat die instellingen gevogld werden. Zal je zien, kan ik eindelijk gewoon de afstandsbediening van mijn TV gebruiken ipv chromecast, moet ik toch weer casten om niet met die lelijke zwarte balk te zitten.

Edit: Gisteravond via whatsapp contact gehad met Videoland, erkenden dat het inderdaad een probleem was en vroegen naar de specifieke versies van de app/android TV wat ietwat hoop geeft dat ze dit op zouden willen lossen. Ookal heb ik er niet veel hoop op dat dat snel zal zijn als ze al ruim een week doen over een bug waardoor je uberhaupt niet in kan loggen op de app haha.
Overigens klopt het dat bij kijken via Chromecast de ondertitelinstellingen van mijn TV zelf wél worden gevolgd, dus dat is voorlopig in ieder geval voor Engelse series de manier waarop ik Videoland zal kijken.

[ Voor 38% gewijzigd door Grannd op 22-05-2025 10:28 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste