• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:00
Wat is Videoland
Streamingdienst Videoland is dé plek voor plezier: met een groot en gevarieerd online aanbod van duizenden series en films uit binnen- en buitenland, waaronder een groot aantal exclusieve producties van Nederlandse bodem. Elke dag voegen we nieuwe series, films of tv-programma’s toe.

Videoland heeft wát je wilt, wánneer je het wilt en wáar je het wilt, voor een vast bedrag per maand.

Dat zegt Videoland zelf. Omdat Videoland eigendom is van RTL Nederland kun je veel RTL programma's terug, maar ook vooruit kijken. Ook zijn er een aantal eigen producties zoals De zwarte tulp en de 12 van Oldenheim. Maar ook veel televisie series zoals Expeditie Robinson Belgie - Nederland en Temptation Island zijn hier exclusief te kijken.

Aanbod
Het volledige aanbod is hier te zien.

Wat kost Videoland
Je kunt kiezen uit 3 abonnementen:

Deze prijzen zijn per 18 januari 2022.

Techniek
  • Bijna alle content is SD of HD, Zwarte Tulp is beschikbaar in UHD, hiervoor is wel minimaal een 20MBit verbinding nodig. De speler zal automatisch de kwaliteit aan de verbinding aanpassen.
  • Het geluid is (helaas) alleen stereo beschikbaar bij alle video's
  • Kijken van Videoland kan met verschillende apparaten waaronder een breed aanbod van Smart Tv's, Chromecast, Apple TV, het is ook op een aantal decoders van providers beschikbaar. Klik voor een actueel overzicht hier.
Profielen
  • Je kunt 5 profielen aanmaken. In je profiel wordt bijgehouden waar je bent gebleven met je film of serie (het gedeelte "verder kijken") en kun je een kijklijst aanleggen.
  • Helaas is niet te zien welke aflevering je al gezien hebt van een serie of welke film.
  • In een profiel kun je bepalen welke content getoond wordt. Hierbij kun je kiezen voor kids content en eventueel een pincode instellen.
  • Je kunt alleen met het hoofdprofiel andere profielen aanmaken en aanpassen. Zorg er dus voor dat je deze zelf beheerd (al dan niet met een pincode) anders kunnen ze andere profielen aanpassen (en een pincode aanpassen).

[Voor 30% gewijzigd door jongetje op 18-01-2023 13:13]

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:40
Niet goed gelezen.

[Voor 79% gewijzigd door Arjantje72 op 01-02-2018 10:21]

• jongetje
Arjantje72 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:44:
Dit is gewoon reclame en zet er dan ook duidelijk bij dat het alleen maar stereo geluid is.
Huh? Is gewoon het idee om naast een Ziggo, KPN, Netflix etc. topic gewoon ervaringen uit te wisselen.
Daarnaast staat er gewoon dat het stereo geluid is als je de TS had gelezen.

On topic, wij gebruiken Videoland om RTL programma's en series te kijken zonder reclame. Daarnaast ben ik bezig met "Unforgettable" vind het zelf erg leuk concept en elke aflevering is (zo goed als) los te kijken.

[Voor 21% gewijzigd door jongetje op 01-02-2018 09:52]

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een haat liefde verhouding met videoland.

Het aanbod is mager (voor mij) maar ok. Maar de techniek erachter vind ik heel erg onhandig.
Ik ben zwaar slechthorend en heb dus ondertiteling nodig om een nederlandstalig iets te kunnen bekijken. Dat is niet te zien bij de omschrijving. Je moet dan het programma opstarten om te zien of je dat aan kunt zetten of niet. Het gevolg is dat het dan omdat je het een paar seconden bekijkt het in je kijklijst komt. En die vervuilt zo erg snel. Via de PC kan ik die er wel weer uitgooien, maar het is natuurlijk wel omslachtig.
Een ander iets is dat als je een bepaalde serie kijkt en even een paar weken geen zin hebt verdwijnt hij automatisch uit je kijklijst. Ok, niet zo erg, maar hij vergeet ook gelijk wat je in het verleden al gezien hebt. Zo was ik opeens CSI 'kwijt' en moest ik maar uit gaan zoeken aan de omschrijvingen waar ik gebleven was. Netflix en primevideo kun je jaren laten liggen en dan nog gewoon exact verder waar je was, zoals het hoort.

Ik ben al een paar keer weggegaan en teruggekomen (voor de content) maar weer is de twijfel om te blijven vrij groot. De technische 'mankementen/keuzes' zijn toch echt best storend voor mij.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:00
Hoe zit het met de bitrate p/s van video's in de avond? Blijft dit van hetzelfde niveau?

Ik ben nu geabonneerd op Netflix en heb daarbij opgemerkt dat overdag de bitrate p/s hoger ligt dan in de avond. Dit is vrij irritant want meestal kijk ik in de avond films of een serie, in producties waarin donkere opnames zijn gemaakt merk ik dan vaak ruis op.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ligt dat niet aan je provider? Ik heb altijd het infoschermpje linksboven aan op mijn TV en heb op netflix gewoon altijd hoge bitrates. (Caiway glas)

Bij Videoland heb ik geen directe mogelijkheid om de bitrate te zien. Maar het is me nooit opgevallen dat de kwaliteit echt wisselt.

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:11
kan ik ook ergens vinden wat ze allemaal aan aanbod hebben?

• Lasmibalsingh
Trevor schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:43:
Ligt dat niet aan je provider? Ik heb altijd het infoschermpje linksboven aan op mijn TV en heb op netflix gewoon altijd hoge bitrates. (Caiway glas)

Bij Videoland heb ik geen directe mogelijkheid om de bitrate te zien. Maar het is me nooit opgevallen dat de kwaliteit echt wisselt.
Bij Netflix kan je dat via een knop zien, zo weet ik dat namelijk. In de middag is het meestal 7 of 8 Mbps en in avond meestal onder de 4 Mbps.

Zelf heb ik kpn glasvezel 100/100.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• jongetje
joppe113 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:22:
kan ik ook ergens vinden wat ze allemaal aan aanbod hebben?
Dat is lastig. Daar moet je, net als bij Netflix, voor inloggen. Je kunt wel het blog volgen voor nieuws over wat er gaat komen: https://www.videoland.com/nl/nieuws/

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:44
Ik had een posje een proefabbo van Videoland. Toen was er geen surroundgeluid. Is dat inmiddels verbeterd?

• Arjantje72
Rallye schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:56:
Ik had een posje een proefabbo van Videoland. Toen was er geen surroundgeluid. Is dat inmiddels verbeterd?
Nope en voor mij zeker een no-go daarom.

• jongetje
Rallye schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:56:
Heb ik het voor niets in de Topic Start gezet? Je bent al de 2e.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:27

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Geen UHD, is de rest dan wel gewoon HD of kan dat ook nog een teleurstelling zijn?
Dat het alleen maar stereo is blijft natuurlijk heel karig, maar voor de meeste series zal je dat niet zo heel erg missen denk ik.
Zelf heb ik videoland ook wel eens overwogen, met name om te kijken of je zonder TV abonnement kunt. Voor nu nog niet aantrekkelijk genoeg maar ik houd het in de gaten.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Heb het wel eens gehad bij een zak M&M's, series over het algemeen wel in HD (de niet-NL series iig) maar de films toen niet (die Aziatische/ kungfu films tenminste).

Zie dat je hier nu het volledige aanbod kan zien: https://www.videoland.com/nl/aanbod/?filter=series . Geen Lost meer zie ik (dacht dat ze die toen hadden)? Volgens Film punt nl nog wel bij Videoland ...

[Voor 28% gewijzigd door apis29 op 01-02-2018 21:56]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:50

gws24

Thinking is hard!

Vorige maand ook zitten kijken naar videoland en het aanbod is inderdaad alleen te bekijken dmv de directe link (https://www.videoland.com/nl/aanbod/). Op een of andere manier hebben ze in al hun wijsheid besloten om geen link via de homepage te maken 8)7 . Ze zullen wel hopen dat je een proefabonnement neemt om het aanbod te bekijken en daarna vergeet op te zeggen. Zelf geen abonnement genomen omdat er te weinig content op staat die ik wil zien en veel te veel rtl type programma's waar ik niet van hou.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:50:
[...]
..wij gebruiken Videoland om RTL programma's en series te kijken zonder reclame.
Vreselijk gedrocht dat Videoland. Ik toch niet nog eens betalen om die RTL programma's nog een keer te kunnen bekijken. Dubbel gepakt heet dat. Plus een veel te mager aanbod, het is vooral geldklopperij van RTL Nederland om hier nog 9 euro per maand voor te durven vragen.

Het beroerde aan Videoland en andere krabbelaars is dat ze voor een wel echt goede dienst als Netflix de markt aan het verpesten zijn met al die fragmentatie.

Van mij mogen ze Videoland daarom per direct afschaffen. Voor 1 bedrag heb je dan de meeste content bij dezelfde streaming service. Maar waarschijnlijk valt Videoland wel vanzelf om, het aantal abonnees is dramatisch slecht.

bron: http://www.spreekbuis.nl/...t-zo-groot-hoeven-te-zijn

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:59
Ben zelf wel blij met Videoland. Het was dit of opnemen pakket. Vooral mijn vrouw en kinderen maken er veel gebruik van. Staan behoorlijk goede series op en aanbod aan films neemt ook toe.

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:02
Best wel negatief hier. Ik gebruik Videoland naast Netflix naar tevredenheid. Veel TV programma's kijk ik niet (meer) via TV, maar kijk ik terug via Videoland. Zoals Uitstel van Executie, Chantal blijft slapen, Herrie in de keuken / hotel etc. Verder zeer goed vermaakt met The Handmaid's Tale, de CSI's, Greys Anatomy, Meisje van plezier en Soof.

Iedere maand is er wel iets interessants. Verder deel ik het abonnement met 4 familieleden, scheelt ook weer iets in de kosten.

PSN ID: ChuckDevil

• Hobbykok
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-03-2019
Wij hebben naast netflix en ziggo movies en series ook videoland en vooral mijn vrouw is er heel tevreden over. Nu zaken terugkijken zonder reclame en ze kijkt er the handmades tale op.

Het is ons inziens een fantastische aanvulling op netflix.

We kijken nu ook geen normale tv meer. Journaal via de nos app op android tv en voor de rest streamen en heel soms iets van kodi. Ik heb zelf het idee dat netflix meer voor de man is en videoland meer voor de vrouw qua aanbod.

[Voor 32% gewijzigd door Hobbykok op 02-02-2018 22:40]

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:02
CR2032 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:40:
[...]

Vreselijk gedrocht dat Videoland. Ik toch niet nog eens betalen om die RTL programma's nog een keer te kunnen bekijken. Dubbel gepakt heet dat.
Hoe is dat dubbel gepakt? Want hoe betaal je dubbel voor RTL? Zover ik weet betaald niemand direct aan RTL

Strava, Twitter

• Rallye
Ik heb, zoals hierboven gezegd, een poosje een proefabbo gehad bij Videoland. Ook een paar keer een film kado gehad bij een product. Afgezien van de series die niet op RTL komen (Handmaids Tale, naar ik begrijp nu ook Agents of S.H.I.E.L.D.) en die je toen nog niet had voegt het weinig toe.

Kwaliteit van de laatste aanbieding (van Grolsch) was SD. Tja. Niet echt genereus.....
De audiokwaliteit (geen surround, nog excuses voor het slordig lezen voor mijn vorige post) vind ik, zeker voor die prijs, bedroevend. Ik begrijp echter wel dat dat maar voor een beperkte groep een probleem is. Al begrijp ik ook weer niet wat het probleem voor Videoland is om dit gewoon goed te doen........

Kortom: voor de echte RTL4-kijker een goede toevoeging. Ik hou mijn Prime-abbo (in ieder geval tot de volgende prijsverhoging) en zeker mijn Netflix.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
Wauw, geen surround dat is wel droevig. Net even ingelogd met het account van mijn zus. Maar je kan op 1 account met meerdere profielen dus niet tegelijk kijken?

• ArthurMorgan
  • Niet online
jawel, 4 tegelijk

https://hulp.videoland.co...pparaten-tegelijk-kijken-
--
over die SD aanbieding... weet je dat zeker? want videoland heeft geen aparte SD abonnementen. Er is wel wat content alleen in SD, dat uiteraard wel. Maar dat heeft netflix ook bij het oudere materiaal.

[Voor 46% gewijzigd door ArthurMorgan op 03-02-2018 09:37]

• apis29
  • Niet online
Webgnome schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 06:38:
[...]
Hoe is dat dubbel gepakt? Want hoe betaal je dubbel voor RTL? Zover ik weet betaald niemand direct aan RTL
Voor de doorgifte van RTL Z moesten de aanbieders een hogere vergoeding aan RTL betalen voor het hele RTL pakket en dat is doorberekend in de abo kosten (bij iig KPN en Ziggo).
Las ik toevallig van de week ergens nu RTL Z ophoudt als nieuwszender op tv.

• jongetje
apis29 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:36:
[...]

Voor de doorgifte van RTL Z moesten de aanbieders een hogere vergoeding aan RTL betalen voor het hele RTL pakket en dat is doorberekend in de abo kosten (bij iig KPN en Ziggo).
Las ik toevallig van de week ergens nu RTL Z ophoudt als nieuwszender op tv.
Wat heeft dat te maken met Videoland?

• Rallye
Trevor schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 09:36:
jawel, 4 tegelijk

https://hulp.videoland.co...pparaten-tegelijk-kijken-
--
over die SD aanbieding... weet je dat zeker? want videoland heeft geen aparte SD abonnementen. Er is wel wat content alleen in SD, dat uiteraard wel. Maar dat heeft netflix ook bij het oudere materiaal.
Ik heb Baby Driver gekeken, als gezegd op een eenmalige code van Grolsch. Was echt SD; ik heb geen HD-mogelijkheid gezien. Ik sluit natuurlijk niet uit dat ik iets over het hoofd gezien heb, maar dan heb ik een klacht over de gebruikersomgeving.......

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ah de huursectie... voor zover ik het heb kunnen vinden is dat gedeelte er nu helemaal uit. Volgens mij heeft Videoland nu alleen nog meer een abonnementsvorm. Tot een poos terug bestond videoland uit 2 gedeelten. Een platform als Netflix, maar ook iets als Pathé Thuis. Dat laatste doen ze dus niet meer geloof ik.

Bij verhuursites als pathe, google en andere is het gebruikelijk dat je kunt kiezen tussen SD, HD huur en kopen. Bij Videoland is het gewoon HD wat de klok slaat over het algemeen binnen het abonnement.

[Voor 24% gewijzigd door ArthurMorgan op 03-02-2018 16:12]

• Rallye
Ik moet ff heel erg blozen geloof ik. 😳. Was inderdaad Pathé. Sorry, mooi nieuw topc vervuild......

[Voor 21% gewijzigd door Rallye op 03-02-2018 17:07]

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Webgnome schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 06:38:
[...]

Je betaalt dan dubbel: in je maandelijks televisie abonnement en ook nog eens aan maandelijks aan Videoland. Voor dezelfde programma's nog eens 9 euro per maand extra betalen.

Videoland is van RTL, kassa!

[Voor 5% gewijzigd door CR2032 op 03-02-2018 17:35]

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-03 10:11
Er zijn heel veel interessante series op Videoland. Zoals Handmaid's tale. Maar ook Good doctor (hoef je niet wachten iedere week als die uitgezonden wordt). Babylon Berlin, taboo. Etc.

Wat mij wel een beetje irriteert is dat wij kijken via iPhone en streamen naar Apple tv. Als ik vergeet op niet storen te zetten en iemand belt, na het gesprek springt aflevering op het begin! Jammer dat er geen app op Apple tv (ik heb oude ding, zonder app store).

• apis29
  • Niet online
jongetje schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 13:02:
[...]

Wat heeft dat te maken met Videoland?
Dat dus:
CR2032 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:34:
[...]Je betaalt dan dubbel: in je maandelijks televisie abonnement en ook nog eens aan maandelijks aan Videoland. Voor dezelfde programma's nog eens 9 euro per maand extra betalen.

Videoland is van RTL, kassa!
Als je het zo wilt zien tenminste, ik zou geen Videoland nemen voor de RTL series dus ik zie het zelf ook niet als dubbel betalen voor RTL content (al gaat daar natuurlijk wel een deel van die 9 euro aan op, evenals een overbodige 4 streams). Is wel een jaar of twee geleden alweer dat ik even een Videoland proefabo had en ik zie in een post hierboven dat het huur gedeelte inmiddels al niet meer bestaat dus misschien is er tegenwoordig ook een stuk meer aanbod in het films gedeelte want dat was toen wel heel erg mager ... Qua series als je de NL series wegliet bleef er ook niet veel interessants over maar wel net genoeg om een tijdje vooruit te kunnen. Zal binnenkort weer eens het huidige proefabo testen om te kijken hoe het er nu bij staat (vorige was zoals eerder gezegd bij M&M's gekregen). Ook al kan je het hele aanbod nu aan de hand van de lijst bekijken, echt overzichtelijk is het allemaal niet op die manier ...
edit: zo net de hele lijst series langsgegaan en de helft lijkt NL content en van de andere helft zijn de meest interessante series degenen die ik al ken. En de serie die ik toen o.a. keek staat er tegenwoordig niet meer tussen (Revenge; iirc hadden ze toen ook Nashville maar die zie ik er ook niet meer bij)

[Voor 11% gewijzigd door apis29 op 04-02-2018 13:11]

• jongetje
Hebben er meer mensen "De 12 van Oldenheim" gekeken? Ik vind het een super goede serie. Zeker een aanrader om te kijken.

• Hobbykok
Olga2000 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:07:
Jammer dat er geen app op Apple tv (ik heb oude ding, zonder app store).
in de android tv store is hij ook niet te vinden, vind dat wel een gemis. Dat streamen van de videoland app gaat ook vaak mis hier, dan stopt de aflevering heel vaak en moet ik de hele boel opnieuw starten en dan werkt het weer tot dat je weer bij een nieuwe aflevering komt.

Soms gaat het een tijd goed en dan weer niet. Ik mis vooral daarin verbeteringen in de maanden dat ik videoland heb. Qua aanbod is het wel ok, maar de app is echt matig. In de webbrowser heb ik ook vaak dat ik opnieuw moet inloggen.

Eigenlijk werkt het alleen goed op de apps die bij de tv standaard zitten (zolang je geen android tv hebt). Mijn moeder kijkt videoland via haar panasonic smart tv en dat werkt altijd goed, maar hier met casten is het echt irritant soms. Gelukkig weet iedereen er nu in huis mee om te gaan, maar een goede app is toch wel belangrijk.
jongetje schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:43:
Hebben er meer mensen "De 12 van Oldenheim" gekeken? Ik vind het een super goede serie. Zeker een aanrader om te kijken.
Vond die goed, beter dan die zwarte tulp serie.

[Voor 12% gewijzigd door Hobbykok op 03-02-2018 22:22]

• Hobbykok
hebben jullie ook weleens gedoe met casten vanuit de app? Hier lukt het soms niet en ik heb nu al 2 keer gehad dat de ipad (vermoedelijk) opeens een uur of 12 tot 15 later wel gaat casten, van de week ging om 06.00 hierdoor de soundbar e.d. automatisch aan en kwam er opeens een kinderprogramma hard de slaapkamer binnen...

ik ben er nog niet 100% zeker van dat videoland de schuldige is, maar heb nu al wel 2 keer gehad dat het een videoland programma was dat mij wakker maakte. Het casten gaat soms ook niet goed, dan proberen de kinderen of mijn vrouw het een paar keer en werkt het opeens, maar die sessies die niet werken starten dus kennelijk gewoon op een willekeurig ander moment op en dat is rete irritant omdat ik alles met hdmi cec heb verbonden en als die shield aangaat, dan gaat ook de soundbar en tv aan.

• jongetje
In de begintijd van Videoland had de app veel problemen met het casten. Ik moet zeggen dat dit de laatste tijd (zeker half jaar) wel goed werkt.

• Gonadan

Gonadan

Een proefabonnementje aan geklikt, komende tijd eens kijken of het wat is.
Ook met het oog op terug kijken van die RTL-meuk waar ik ander van die buggy Ziggo tools voor moet gebruiken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hobbykok
Hier komt elke dag te staan wat er nieuw is:
https://nieuwdezeweek.nl/videoland/

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:46
Kan mij niet echt bekoren het aanbod. Die RTL programma's geloof ik wel. Geloof dat ze bij de jaar cijfers claimen dat ze 400K abonnees hebben. Het is jammer dat ze de streaming rechten van bv. Agents of Shield hebben. Ik zie ook The Blacklist, maar die is volgens mij ook bij Netflix te zijn (wel een seizoen achter).

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• rotjeknor54
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-03 15:33
Check ook eens NLziet (zelfde bedrag) twee vliegen in klap, als het om reguliere rtl programma's (gemist) gaat. Heb je gelijk NPO start en de meuk van SBS.

Streaming werkt via Apple TV goed, via Cast loopt hij bij mij nog wel eens vast op mijn android TV.

• jongetje
loekf2 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:56:
[...]
Ik zie ook The Blacklist, maar die is volgens mij ook bij Netflix te zijn (wel een seizoen achter).
Blacklist siezoen 1 t/m 4 is bij Netflix en (alleen) seizoen 5 bij Videoland.

• Gonadan

Gonadan

Gonadan schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:28:
Een proefabonnementje aan geklikt, komende tijd eens kijken of het wat is.
Ook met het oog op terug kijken van die RTL-meuk waar ik ander van die buggy Ziggo tools voor moet gebruiken.
Een maand verder en hooguit wat kinderfilmpjes aangezet want er is meer Nederlands spul dan op Netflix. Verder nog niets bekeken en vrouwlief ook niet. Ik zal nog eens peilen of die dat wel van plan is anders gaat het abonnement gewoon weer overboord denk ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hobbykok
ziggo komt op hopelijk korte termijn met een android tv app, ze gaan nu ook stoppen met analoge tv, dus ik vermoed dat die betere app er snel is en dan hoef je voor het terugkijken niet naar videoland.

Videoland bevalt mijn vrouw hier nog altijd goed, zelf kijk ik momenteel vooral wat dingen op netflix en vooral films op film1.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jongetje
Wel erg grappig. Een hele actie om Bassie en Adriaan op Netflix te krijgen: https://www.facebook.com/bassieadriaanopnetflix/

Regelt Videoland vervolgens de rechten en daar zijn nu alle series te bekijken 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-03 15:03
Videoland op mijn pc kijken is waardeloos,negen van de 10 keer gaat dat ding bufferen en komt er niks.
Het is is dat mijn vrouw er gtst op kijkt en wel via de tv maar in een browser is het waardeloos.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:02
Wij gebruiken videoland eigenlijk alleen maar voor de handmaid's tale. Verder niet. Netflix heeft toch wel een beter aanbod

Strava, Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Webgnome schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 07:19:
Wij gebruiken videoland eigenlijk alleen maar voor de handmaid's tale. Verder niet. Netflix heeft toch wel een beter aanbod
Hangt ervan af wat je wil kijken, met mijn smaakprofiel ben ik het wel met je eens. Ik ben een tijdje terug ook aan The Handmaid's Tale begonnen en het is echt een pareltje. In vele opzichten gaat het niet over een dystopische toekomst maar over het heden. De Hulu-MGM co-productie is echt van een buitencategorie niveau, daar kunnen Netlflix-producties niet aan tippen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-03 10:52

Jeroen87

Bier Connaisseur

Wij hebben keurig Videoland en Netflix, waar ik voornamelijk Netflix op zet, zet mijn vriendin juist vaak Videoland op. Nu moet ik wel zeggen dat het assortiment films en series wel met de dag groeit en er inmiddels toch een hoop leuks op te vinden is.
Ze overlappen een beetje met Netflix, maar hebben toch hoop films die niet op Netflix staan, een perfecte aanvulling dus.

Craft beer specialist

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:36
Zelf kijk ik niet zo veel videoland maar als ik kijk wil ik wel zien waar ik ben gebleven. Na een maand volgens mij word dat verwijderd maar dit belemmerd mij enorm. Nu moet ik blijven gissen waar ik ben gebleven met een serie.

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Xbox Series X | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Edifier R2000DB

• Gonadan

Gonadan

Waarom wordt dat überhaupt verwijderd?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
volgens mij na 2 weken al vaak. Het waarom ontgaat mij ook, heb er al meerdere malen over geklaagd. (Hoe meer klachten hoe beter in dit soort kwesties, dus gewoon mailen.)

Ik gebruik nu de app series guide op mijn telefoon, maar het is natuurlijk bizar dat dat nodig is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hobbykok
Wisten jullie dat er opeens een videoland android tv app uitgekomen is?

Net op de nvidia shields hier geinstalleerd, versie 1.0.0 van 4 juni.
Voor de android tv liefhebbers erg fijn.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ah dank!

Ik had op mijn Philips TV met android TV wel een videoland app, maar sinds 2 dagen (Na een android update) deed die het niet meer. Nu in google play gezocht en inderdaad deze app gevonden. En die werkt wel.

Heb nu dus 2 apps voor Videoland. :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hobbykok
ik las het per toeval in een comment op totaaltv.nl , raar dat ze dat niet bekend maken, niet eens een mail terwijl ik een abonnement heb?

Ik heb alleen wel last dat videoland steeds meer wist wat ik gezien heb, ik moet gewoon bijhouden wat ik kijk, het lijkt wel erger te worden. Het was eerst om de zoveel weken, maar nu wissen ze na 3 dagen ofzo al wat ik gezien heb. Beetje raar. Maar fijn dat die app er is, dit kijkt toch fijner dan casten naar de tv omdat ik dan toch wel geregeld problemen had.

• Gonadan

Gonadan

Hobbykok schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:45:
Wisten jullie dat er opeens een videoland android tv app uitgekomen is?
Nope, maar ik kan de normale app al niet eens gebruiken. Die slaat gewoon altijd meteen vast.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tiboluk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-12-2022
ik woon in belgie maar kan de app niet vinden op de LG oled C8 .
Is er een beperking op dat dit enkel voor NL locatie is?

• Arjantje72
Tsja nog steeds enkel stereo geluid, onbegrijpelijk deze tijd.

• Hobbykok
Tiboluk schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:11:
ik woon in belgie maar kan de app niet vinden op de LG oled C8 .
Is er een beperking op dat dit enkel voor NL locatie is?
Kan je hem niet via https://play.google.com/s...id=nl.rtl.videoland&hl=nl installeren op jouw tv?

• Tiboluk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-12-2022
is webos van LG heeft geen google play. Het is me niet gelukt om ernaar te surfen en te installeren.

• Oekol
  • Laatst online: 22:30

Oekol

waka waka hey hey

Gonadan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:11:
[...]

Nope, maar ik kan de normale app al niet eens gebruiken. Die slaat gewoon altijd meteen vast.
Kan hem wel aanraden. Te koppelen met een code via je mobiel dus niet moeilijk doen met inloggen en het werkt gewoon smooth. Geen 1 vastloper gehad of iets dat ik dacht geef me alsjeblieft Netflix. Behalve bij 't aanbod :+

Maargoed, we hebben dit alleen voor 1 speciale serie en dan gaat 't weer weg (betalen er ook niet voor maar doet iemand anders).
Lasmibalsingh schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:36:
[...]

Bij Netflix kan je dat via een knop zien, zo weet ik dat namelijk. In de middag is het meestal 7 of 8 Mbps en in avond meestal onder de 4 Mbps.

Zelf heb ik kpn glasvezel 100/100.
Welke knop is dit dan? Wil dit best gaan testen, hebben 750/750 glasvezel benieuwd of dit ook gebeurd bij UHD content.

[Voor 27% gewijzigd door Oekol op 15-06-2018 08:16]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Situatie:
Wij hebben een prima werkende FttH verbinding met daarbij de hele IPTV mikmak via Xs4all.
Zaken als Netflix e.d. werken gewoon prima. :Y

Nu heeft echter een gezinslid zelf een abonnement afgesloten bij Videoland, alleen kan ik nergens concrete informatie vinden waar/hoe ik toegang krijg naar de Videoland content via de STB.
Kijken via een mobiel/laptop/desktop gaat prima.
Maar hoe nu via het STB menu?

Kan me iets vaag herinneren dat voorheen de Videoland app/button gewoon aanwezig was bij de menuutjes op het IPTV platform. Alleen kan ik die tegenwoordig nergens (meer) vinden. :?

Oh ja, onze smart-TV is niet zo smart, dat ik daar nog de Videoland app op kan krijgen. :-(

Speurende door de KPN/Xs4all forums vind ik alleen info dat je de Videoland app zou moeten hebben, MITS je via KPN/Xs4all het Videoland abonnement hebt afgesloten. Maar het gezinslid heeft dit zelf afgesloten, dus niet via ISP.
En ja, ik heb de vraag al neergelegd bij Xs4all, maar krijg daar tot nu toe geen concreet antwoord op.

Mooie Plaatjes   

• Lasmibalsingh
Leoon. schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:12:

Welke knop is dit dan? Wil dit best gaan testen, hebben 750/750 glasvezel benieuwd of dit ook gebeurd bij UHD content.
Ik kijk via de ps4 app, als je op de options-knop drukt dan krijg je wat informatie over de stream.

• Oekol
  • Laatst online: 22:30

Oekol

waka waka hey hey

Lasmibalsingh schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:23:
[...]

Ik kijk via de ps4 app, als je op de options-knop drukt dan krijg je wat informatie over de stream.
Ah dit is mijn gelukt om te reproduceren door op de informatieknop te drukken van de afstandsbediening. Bij 4k netflix heb ik 15.26Mbps, is eerst een tijdje wat minder rond de ~7-9 en daarna schiet die wel naar 2160p met 15.26Mbps, wat nog best weinig is. Maar lees overal dat dit ook direct het maximum is bij netflix.. Geen verschil in avond of middag, zal vanmiddag weer eens testen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kolere mag ik even over die klote dienst die Videoland is klagen. Wat een tyfus zooi zeg, blijkt dat het allemaal zo beladen is van tracking cookies en meuk dat het niet werkt achter een PiHole (Niet kunnen inloggen, app heeft geen internet, niet kunnen afspelen enz)

Oftewel je betaald maar bent alsnog het product.

#haat

[Voor 12% gewijzigd door Donstil op 05-07-2018 21:04]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 21:52

zAo

GPLv2 Fanboy

Dank voor je melding, kan ik het direct skippen. Dank!

• jongetje
Volgens mij is er op dit moment een storing waardoor het niet werkt... bij mij nu iig niet (Via Ziggo)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Caiway zelfde verhaal. Maar ik geloof wel dat het cookieverhaal klopt. op de PC heb ik ook ghostery uit staan omdat het anders niet echt lekker werkt geloof ik.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 23:21
Donstil schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:54:
Kolere mag ik even over die klote dienst die Videoland is klagen. Wat een tyfus zooi zeg, blijkt dat het allemaal zo beladen is van tracking cookies en meuk dat het niet werkt achter een PiHole (Niet kunnen inloggen, app heeft geen internet, niet kunnen afspelen enz)

Oftewel je betaald maar bent alsnog het product.

#haat
Ik heb dit maanden geleden al bij ze gemeld maar er is dus niet veranderd :(.
Was voor mij een van de redenen om daar weer snel te vertrekken, naast het magere aanbod.

• Hobbykok
Het aanbod is vrij goed geworden de laatste tijd, ik ben er wel tevreden over. Ik gebruik het ook alleen op mijn android tv boxen en geen idee hoe die met cookies omgaan, maar ik vind het best. Het abonnement staat geregistreerd op een emailadres waar we verder niets mee doen behalve het toendertijd aanmelden op videoland, maar ik zie daar ook geen spam ofzo binnenkomen.

Wat tracken ze dan waar jullie zo veel ergernis van hebben?

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik zat even te kijken of het weer werkte... blijkbaar staat ghostery gewoon aan, RTLXL was degene waar ik niet kon inloggen met ghostery aan of zo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tigertje
Hobbykok schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:07:
[...]

Het aanbod is vrij goed geworden de laatste tijd, ik ben er wel tevreden over. Ik gebruik het ook alleen op mijn android tv boxen en geen idee hoe die met cookies omgaan, maar ik vind het best. Het abonnement staat geregistreerd op een emailadres waar we verder niets mee doen behalve het toendertijd aanmelden op videoland, maar ik zie daar ook geen spam ofzo binnenkomen.

Wat tracken ze dan waar jullie zo veel ergernis van hebben?
Ik weet het niet meer uit mijn hoofd wat ze tracken maar ik kon gewoon niks op die site.
Zelfs simpelweg aanmelden lukt niet. En ik weiger gewoon third party cookie toe te laten omdat anders de site niet werkt (staat in hun eigen FAQ).
en uBlock loopt dus helemaal rood aan, ook geen goed teken

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-03 13:37
iemand een idee of er binnenkort een optie is dat het " verderkijken" blijf onthouden? Nogal irritant dat je zelf elke keer moet nadenken waar je bent gebleven

• Thijs?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-03 08:14
Dit heb ik een tijdje terug ook gevraagd op Twitter, en de reactie was:
Hoi Thijs, de kijkgeschiedenis wordt twee weken bewaard. Hier is jammer genoeg niets anders aan te doen. Je kan wel proberen om de series die je wil bekijken toe te voegen aan je kijklijst, maar dit garandeert niet dat de kijkgeschiedenis langer dan twee weken wordt bewaard.
Daar kan je dus niets mee. Ik heb gevraagd om dit op te rekken.

En over het probleem dat, op in ieder geval iOS, de app nogal wat data in z'n cache vast houdt (enkele GB's dus op een 16GB apparaat):
Je geeft aan dat je op de app geen series of films hebt gedownload, dus dan moet ik je vertellen dat je verder niets kan doen. Wij hebben geen andere versie die minder ruimte in beslag neemt.
Volgens mij snapte ze het niet helemaal... Ik heb haar maar verwezen naar de Netflix app, om daar eens te kijken hoe het wél moet. :X

• Gonadan

Gonadan

Hoi Thijs, de kijkgeschiedenis wordt twee weken bewaard. Hier is jammer genoeg niets anders aan te doen. Je kan wel proberen om de series die je wil bekijken toe te voegen aan je kijklijst, maar dit garandeert niet dat de kijkgeschiedenis langer dan twee weken wordt bewaard.
Welk stuk *knip* heeft zoiets nu weer bedacht? 8)7
Mag het iets beschaafder s.v.p.?

[Voor 9% gewijzigd door defiant op 21-07-2018 01:07]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jongetje
Gonadan schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:56:
[...]

Welk stuk *knip* heeft zoiets nu weer bedacht? 8)7
Gewoon allemaal mailen naar Videoland dat je dit anders wilt hebben. Ik heb het ook gedaan en hetzlfde standaard antwoord gekregen, misschien als meer mensen het doen er ooit iets veranderd (net zoals dat het geluid nog steeds alleen stereo is, zelfs de uitzendingen op RTL zijn al Dolby D).

[Voor 2% gewijzigd door defiant op 21-07-2018 01:07]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb daar al in de eerste maanden dat videoland begon over gemaild....

Binnenkort bij het opzeggen da ik het ook als argument gebruiken.

• linuxontherocks
  • Laatst online: 18-03 17:52
jongetje schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:01:
[...]
net zoals dat het geluid nog steeds alleen stereo is, zelfs de uitzendingen op RTL zijn al Dolby D.
Op mijn Sony Televisie (Opera) in combinatie met Videoland App heb ik gewoon dolby Digital bij sommige series. Kijk ik de zelfde serie via Chromecast blijft het PCM.

Tot heden geen echt klachten met Videoland. Indien je gelijk voor een heel jaar betaal, betaal je nog maar 6,5 per maand. Deel je dit met je familie blijft er ongeveer 1,6 euro per maand over.

Dat Videoland bestaat als aparte dienst voor Nederlandse films en series vind ik totaal niet erg, zo lang het bedrag niet te gek wordt!

Heb meer moeite dat partijen zo als Disney enz met internationale films en series eigen diensten gaan opzetten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tigertje
linuxontherocks schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 23:37:
[...]

Heb meer moeite dat partijen zo als Disney enz met internationale films en series eigen diensten gaan opzetten!
Waarom? Dat worden diensten met een grote collectie films en series die lang (of voor altijd) beschikbaar zijn. Dat soort partijen zijn juist een zege voor de streaming diensten. En vergroot de mogelijkheden voor ons als consument enorm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• linuxontherocks
  • Laatst online: 18-03 17:52
Tigertje schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:41:
[...]

Waarom? Dat worden diensten met een grote collectie films en series die lang (of voor altijd) beschikbaar zijn. Dat soort partijen zijn juist een zege voor de streaming diensten. En vergroot de mogelijkheden voor ons als consument enorm.
Ik betaal liever Netflix iets meer en dan content van Disney er bij dan apart 10 euro per maand en dat ze eigen dienst opzetten met eigen techieken met hun gebreken.

Als ze samen de krachten bundelen en samen hun platform heeft er iedereen profijt van. Maar heb het niet alleen over Disney ook andere maatschappijen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
linuxontherocks schreef op zondag 22 juli 2018 @ 16:49:
[...]

Ik betaal liever Netflix iets meer en dan content van Disney er bij dan apart 10 euro per maand en dat ze eigen dienst opzetten met eigen techieken met hun gebreken.

Als ze samen de krachten bundelen en samen hun platform heeft er iedereen profijt van. Maar heb het niet alleen over Disney ook andere maatschappijen.
We gaan nu wel offtopic, met jouw beredenatie krijg je een mega video dienst met mega bedrag per maand. Jij wilt Disney, paar euro erbij. Hij wilt anime, paar euro erbij, zij wilt hindi, paar euro erbij, mijn buurman wilt bollywood, paar euro erbij ( en zo kan ik nog even doorgaan).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:13:
[...]

We gaan nu wel offtopic, met jouw beredenatie krijg je een mega video dienst met mega bedrag per maand. Jij wilt Disney, paar euro erbij. Hij wilt anime, paar euro erbij, zij wilt hindi, paar euro erbij, mijn buurman wilt bollywood, paar euro erbij ( en zo kan ik nog even doorgaan).
Ik zou daar overigens geen enkel probleem mee hebben. Als ik nu kan tekenen voor een dienst van bijvoorbeeld €100,- waar alle series uit de VS + Netflix + Amazon op staan doe ik het gelijk.

Netflix, Amazon, VideoLand, VPN, Usenet en NzbDing zijn nu samen ook al een slordige €55,- zonder muziek.

Als ik dan voor wat extra tientjes het gemak van Netflix heb met de (serie) content van Usenet dan ben ik verkocht.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ja! ik herken dat wel. Ik merk dat ik als ik een film of serie wil zien ik bepaalde diensten vaak oversla.
Zo heb ik movies en series XL van Ziggo. Maar ik gebruik het nooit. Dat is vooral omdat ik het apart moet opstarten.

Het zou in utopie geweldig zijn wanneer je 1 streamingservice hebt waarbij je dan de content van verschillende aanbieders kan kopen.
Wil je Disney? koop je dat erbij
Amazon? idem
etc...

Imeand met Disney in zijn pakket kan 'The Lion King' wel vinden en kijken en als je dat niet hebt kan je hem vinden met de melding dat je daar een Disney abonnement voor moet afsluiten.

Gaat ooit misschien wel gebeuren, maar we staan nog aan het begin van het on demand tijdperk nu helaas.

• Hobbykok
readytoflow schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:34:
Ja! ik herken dat wel. Ik merk dat ik als ik een film of serie wil zien ik bepaalde diensten vaak oversla.
Zo heb ik movies en series XL van Ziggo. Maar ik gebruik het nooit. Dat is vooral omdat ik het apart moet opstarten.
Als ziggo net als videoland (om weer wat ontopic te komen) nou eens een goede android tv app maakt, dan ga je het vanzelf meer bekijken is mijn ervaring. Videoland heeft echt een goede app voor de meeste apparaten nu, dat vind ik wel erg fijn en had ik abosluut niet zo snel verwacht. Mijn kinderen kijken nu ook vaak videoland naast netflix voor kindermateriaal sinds we die app overal hebben draaien.

• Tigertje
Donstil schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:26:
[...]

Ik zou daar overigens geen enkel probleem mee hebben. Als ik nu kan tekenen voor een dienst van bijvoorbeeld €100,- waar alle series uit de VS + Netflix + Amazon op staan doe ik het gelijk.

Netflix, Amazon, VideoLand, VPN, Usenet en NzbDing zijn nu samen ook al een slordige €55,- zonder muziek.

Als ik dan voor wat extra tientjes het gemak van Netflix heb met de (serie) content van Usenet dan ben ik verkocht.
Waarom zou ik 100 euro betalen als ik ook voor onder de 20 euro klaar kan zijn?
Gewoon switchen tussen de verschillende aanbieders. Regel je in 5 minuten.
Als iedereen dat nu eens zou gaan doen, dan komt vanzelf de beste aanbieder boven drijven met de beste films/series en service. Uiteindelijk krijg je dan toch de gewenste bundeling voor veel minder geld.

• Donstil
  • Niet online
Tigertje schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:53:
Waarom zou ik 100 euro betalen als ik ook voor onder de 20 euro klaar kan zijn?
Als dat zou kunnen dan zou dat mooi zijn inderdaad, voor mij is dat niet mogelijk en kom ik simpelweg duurder uit als ik het zo legaal mogelijk wil doen.

• Tigertje
Donstil schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:16:
[...]

Als dat zou kunnen dan zou dat mooi zijn inderdaad, voor mij is dat niet mogelijk en kom ik simpelweg duurder uit als ik het zo legaal mogelijk wil doen.
Snap ik niet. Welke aanbieder is duurder dan 20 euro?

• Donstil
  • Niet online
Tigertje schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:53:
[...]
Snap ik niet. Welke aanbieder is duurder dan 20 euro?
Maar je kunt niet met een enkele aanbieder uit de voeten. Dat is nou net mijn punt :)

Ook als je wisselt tussen de beschikbare aanbieders ga je dingen simpelweg niet kunnen zien.

[Voor 15% gewijzigd door Donstil op 23-07-2018 19:11]

• Tigertje
Donstil schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:09:
[...]

Maar je kunt niet met een enkele aanbieder uit de voeten. Dat is nou net mijn punt :)

Ook als je wisselt tussen de beschikbare aanbieders ga je dingen simpelweg niet kunnen zien.
Mijn punt is dat het wel kan. En ik denk dat met meer verschillende aanbieders de content steeds stabieler gaat worden dus het verdwijnt ook niet meer. Dus je kan zelf bepalen wanneer je wat wil kijken.
Als je het je kan permiteren om meer aanbieders tegelijk af te nemen, dan is dat je goed recht natuurlijk maar ik denk dat het niet nodig is.

• Gonadan

Gonadan

jongetje schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:13:
Nou, een paar euro? Netflix klimt al richting de €15 per maand, en veel partijen gaan richting een tientje. Onder de streep gaat het je gewoon tientallen euro's kosten aan verschillende abonnementen als je dan een beetje keuze wilt hebben. (lees: per se je eigen keuze wilt maken)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Donstil
  • Niet online
Tigertje schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:56:
[...]
Mijn punt is dat het wel kan. En ik denk dat met meer verschillende aanbieders de content steeds stabieler gaat worden dus het verdwijnt ook niet meer. Dus je kan zelf bepalen wanneer je wat wil kijken.
Als je het je kan permiteren om meer aanbieders tegelijk af te nemen, dan is dat je goed recht natuurlijk maar ik denk dat het niet nodig is.
Een groot gedeelte van de content is simpelweg niet beschikbaar op de huidige aanbieders en daardoor heeft continu switchen geen zin, buiten dat het mij heel irritant lijkt.

Vandaar dus die wens voor een “alles-in-1” oplossing zoals hierboven aangehaald.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03 15:09
De vraag is ook ‘moet je wel alles willen zien?’ Die drang had ik ook altijd, maar nu echt niet meer. Waar ik voorheen nog elke serie wel probeerde, check ik nu alleen series die me op voorhand interesseren. Probleem is wel zoals ook al door anderen aangegeven, dat elke zender/dienst interessante dingen heeft. Dus alles legaal zien is niet mogelijk. Maar 1 overkoepelende dienst zou op dit moment wel heel duur worden.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-03 07:09
Videoland ook maar eens geprobeerd. Maar wat een bagger. Bijvoorbeeld Mission: Impossible 4 trailer in 21:9 letterboxed en dan ga je de film krijgen krijg je een opgeblazen 16:9 versie met slechte beeldkwaliteit.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:58
(jarig!)
paragon schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:19:
Videoland ook maar eens geprobeerd. Maar wat een bagger. Bijvoorbeeld Mission: Impossible 4 trailer in 21:9 letterboxed en dan ga je de film krijgen krijg je een opgeblazen 16:9 versie met slechte beeldkwaliteit.
Zal wel aan mij liggen, maar het formaat van de trailer is toch nog nooit bepalend geweest voor de uiteindelijke film? Anders gezegd: daar heb ik nu nog nooit naar gekeken.

• Hobbykok
Jorgen schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:12:
[...]

Zal wel aan mij liggen, maar het formaat van de trailer is toch nog nooit bepalend geweest voor de uiteindelijke film? Anders gezegd: daar heb ik nu nog nooit naar gekeken.
16:9 formaat voor een film is wel brak hoor, dan is er in 9 van de 10 gevallen flink gesneden. Nu valt het nog mee in vergelijking met de 4:3 formaat tv's uit het verleden. Hier een voorbeeld van wat je mist als het op 16:9 is gesneden:

Nu heeft deze film meen ik wel een stuk imax materiaal erin, dan zou je kunnen stellen dat 16:9 formaat wel een keuze is waarover nagedacht is. Als je een film in 21:9 gaat uitzenden en een stuk is imax, dan wordt het wel heel raar. Ik durf dus niet zo te stellen dat het een verkeerde keuze van Videoland is, ik kijk niet zoveel films en heb even niet helder of alles op 16:9 formaat is, de rest van het huis slaapt al en ik kan niet echt testen nu.

[Voor 30% gewijzigd door Hobbykok op 25-08-2018 00:02]

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-03 07:09
Jorgen schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:12:
[...]

Er is dus flink gesneden en opgeblazen. Wat de beeldkwaliteit niet ten goede komt. Op Netflix ziet het er stukken beter uit.

@Hobbykok ik ervaar zelf het schakelen tussen 16:9 en 21:9 bij films met Imax materiaal niet als vervelend.

[Voor 11% gewijzigd door paragon op 25-08-2018 08:23]

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
paragon schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 08:21:
[...]

Er is dus flink gesneden en opgeblazen. Wat de beeldkwaliteit niet ten goede komt. Op Netflix ziet het er stukken beter uit.

@Hobbykok ik ervaar zelf het schakelen tussen 16:9 en 21:9 bij films met Imax materiaal niet als vervelend.
Net even getest, Mission Impossible. Videoland vs Netflix vs Primevideo, allen in de browser:
https://imgur.com/a/gwiG4as

Videoland is behoorlijk geknipt. Netflix heeft wel balken t.o.v. Primevideo.

[Voor 22% gewijzigd door Cyb op 26-08-2018 16:05]

• Hobbykok
Wat is de beste? Amazon prime video zo te zien?

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hobbykok schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:26:
Wat is de beste? Amazon prime video zo te zien?
Yep, wat mij betreft Amazon Prime. Het beeld lijkt iets scherper en minder compressie te bevatten. Maar tijdens het afspelen zal het misschien niet direct echt merkbaar zijn.
Zowel Prime als Netflix zijn in Dolby Digital 5.1, maar Videoland zendt deze film uit in standaard pcm stereo.

Zowel Prime als Netflix zijn dus in 21:9, wat resulteert in zwarte balken op een 16:9 breedbeeld tv (wat de meesten zijn). De extra zwarte balken van Netflix zijn niet zichtbaar op mijn Samsung smart TV via de Samsung Netflix app, omdat de TV in 16:9 is en dus ruimte heeft voor de zwarte balken met maximale breedte. Dus ziet het er in Prime en Netflix kwa formaat hetzelfde uit. Videoland is dan wel volledig beeldvullend op een breedbeeld TV, want zij gebruiken 16:9, maar wel met geknipte zijkanten (wat niet mijn voorkeur heeft).

De film (MI) op Videoland is geknipt, maar het knippen is wel handmatig gedaan door een filmeditor lijkt het. Het knippen is dusdanig gedaan dat belangrijke film elementen wel zichtbaar zijn. Dus de ene keer wordt er links geknipt, andere keer rechts, andere keer beide zijkanten. Kan zijn dat Videoland misschien gewoon een andere versie heeft gekregen i.p.v. zelf het materiaal in kwaliteit te verminderen?

(Die screenshots die ik had geplaatst zijn op een 21:9 PC LCD scherm.)

Interessanter zou misschien zijn om het verschil te zien bij nieuwe films (i.p.v. Mission Impossible uit 1996), maar dan moet ik een recente film vinden die op alle drie de platvormen aanwezig zijn.

[Voor 6% gewijzigd door Cyb op 26-08-2018 20:42]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-03 10:55
Ik heb nu even 2 weekjes Videoland op de proef. De beeldkwaliteit is zeer matig als ik het vergelijk met Netflix en Amazon Prime. Jammer, want bijvoorbeeld The Handmaid's Tale is een hele goede serie, alleen echt matig qua beeldkwaliteit. Herkennen mensen dit?

En klopt het dat 4K alleen beschikbaar is op Samsung tv's? Ik kijk zelf via de ingebouwde app op m'n LG C7

• Birgit19368
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 30-10-2018
Hallo,

Sinds een paar dagen verdwijnen mijn gedownloade afleveringen van videoland.
Ik klik op download bij de aflevering, daarna ga ik naar de submap "Gedownloade video's". Dan zie ik dat hij aan het downloaden is en dan (bij iphone) klik ik dubbel op de homeknop en veeg ik videoland weg. dan start ik de app weer opnieuw op. dan zie ik dat hij klaar is met downloaden en dan verdwijnt de aflevering alsof hij nooit is begonnen met downloaden.
ik kan hier niets van vinden op het internet.

Ik hoop dat iemand hier meer van weet???

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-03 04:48
Net Mocro Maffia in zijn geheel gezien en ondanks dat de makers zeggen dat het een fictief verhaal is, komt het akelig dicht bij de werkelijkheid ;) Uiteraard zeggen ze dat, uit angst voor bedreigingen etc. Goede Nederlandse serie met geloofwaardige acteurs, zeker Robert De Hoog speelt zijn rol met verve. Aanradertje.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee