Als je ratio zegt dat de markt sowieso gaat verliezen maar je emotie zegt dat je voor hodl kiest omdat je anders je 'verliest moet nemen' dan ben je al een slechte belegger. Je laat je emotie namelijk je verstand overheersen.
Simpele vuistregel: als je nu zeker niet had gekocht als je nog helemaal geen positie had gehad omdat je een daling verwacht dan hoef je ook niet te hodlen. Ik hodl ook wel is als ik denk dat de bodem bijna bereikt is omdat je bang bent de bodemdip niet te kunnen kopen, maar dat is ratio.
Als je verstand nu zegt 6k maar je emotie zegt hodl', dan kies je voor verlies. Betekent natuurlijk niet dat je nooit gaat verliezen als je op je verstand belegt, maar over lange termijn (vele malen coins aankopen, verkopen en hodl) zul je het ongetwijfeld beter doen dan uit angst en hebberigheid al je beslissingen op de markt nemen.
Als hier iemand beweert dat hij sterke redenen heeft om aan te nemen dat 7300$ de bodem gaat zijn dus dat hij nu voor hodl kiest, dan vind ik dat al een stuk beter klinken.
[
Voor 9% gewijzigd door
Malarky op 05-02-2018 16:01
]