Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 126 Laatste
Acties:
  • 402.956 views

Onderwerpen

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

orf schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:43:
[...]

Toch is het volgens mij behoorlijk omgedraaid. De media besteedt aandacht aan een forse koersstijging. Niet andersom. Door die aandacht gaat een vliegwiel draaien en krijg je meer stijging en dus weer meer aandacht. Als Bitcoin heel fors herstelt, zal daar zeker weer veel aandacht voor zijn.
En het zijn institutionele beleggers en industrieën die we nodig hebben. Niet Henk en Ingrid die een paar k in bitcoins willen stoppen. Institutionele beleggers lezen geen nu.nl of Telegraaf.

Groetjes, FaceDown.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

gws24 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:03:
Zo, heb ik iets gemist sinds gisteravond? :+

Op reddit heeft iemand wel een geinig grafiekje gemaakt van een aantal bitcoin bubbels maar dan de nasleep ervan (% daling t.o.v ath geplot over dagen):

[afbeelding]

[glazenbol]
De bodem is nog niet bereikt!
[/glazenbol]
Als je even de ATH van 20k meeneemt zitten we allang onder de -50% in deze dip dus dat grafiekje is niet heel accuraat gemaakt vind ik.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:32

gws24

Thinking is hard!

HoppyF schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:41:
[...]

Media aandacht is er al maanden vooral negatief en waarschuwend over de risico's.
Daar moet je het dus niet van hebben.
Dat de "massa" volgens jou ingestapt is klopt niet. Het gaat nog steeds maar om een paar honderd duizend Nederlanders. Dat is niet veel. Bovendien is het ingelegde bedrag ook niet hoog.
Er zit dus geen "dik" spaargeld in maar een erg klein percentage van het spaargeld.
Daarbij komt dat niet iedereen nu opeens uitgestapt is.
Een kleine groep paniekhazen wel maar de rest is gewoon gebleven.
n=1 natuurlijk maar als ik kijk naar mensen in mijn omgeving zijn de meeste er wel klaar mee en uitgestapt. Zeker ook omdat nu goed duidelijk is dat het niet allemaal hosanna is. De fomo die heerste is in ieder geval mijn directe omgeving verdwenen.
Dan is er nog een groep die wel in wilde stappen maar dit niet kon omdat er een registratiestop bij veel Exchanges was. Ook het verificatie proces heeft voor vertraging gezorgd.
De aanwas van nieuwe instappers is dus wat geremd maar niet gestopt.
Ben ik niet met je eens. Ik denk dat veel mensen die dat wilden doen niet eens meer de moeite gaan nemen. Waar zijn alle posts van newbies die je in december zag en vroegen waar ze coin x of y konden kopen en waar zijn alle posts over litebit gebleven? Imho zie je duidelijk een verminderde interesse.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• tias86
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-09-2021
Afgelopen vrijdag toen de koersen weer groen waren was dat ook in de media, dit blijft denk ik wel interresant voor ze omdat er nogal wat gebeurt ups downs regels bannen etc

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

lighting_ schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:45:
Sommige voorspellen 40k eind 2018. Dan moet er heel wat gebeuren.
Natuurlijk, anders koopt niemand.
Kijk maar wat je geloofd, 40K of 2200 dollar :X

XRP = trash

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:17
Adamoland schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:42:
[...]

Juist daarom moet je de marketcap in de gaten houden zeg ik...
Nou nee eigenlijk.
Je kunt hier hooguit uit afleiden dat de koersen omhoog gaan of dalen.
Je kunt dus net zo goed naar de koers van de BTC en andere coins kijken.

Wat zorgelijk zou zijn is als het volume opeens sterk zou instorten.
Dat zou betekenen dat de verkoop en koop inkakt en er geen interesse meer is.
Stel (erg overdreven) dat er maar 1 BTC per dag verhandeld wordt dan valt er weinig te verwachten.
Veel volume is veel handel.
Niet perse een hogere of lagere koers maar wel activiteit.

• Sanalologo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-11-2023
Laat het trollen s.v.p. achterwege.

[ Voor 90% gewijzigd door defiant op 04-02-2018 23:07 ]

• tias86
ik ben ook supporter van de marketcap

• tias86
Zou wel leuk zijn als er marketcapcoin was

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

HoppyF schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:49:
[...]

Nou nee eigenlijk.
Je kunt hier hooguit uit afleiden dat de koersen omhoog gaan of dalen.
Je kunt dus net zo goed naar de koers van de BTC en andere coins kijken.

Wat zorgelijk zou zijn is als het volume opeens sterk zou instorten.
Dat zou betekenen dat de verkoop en koop inkakt en er geen interesse meer is.
Stel (erg overdreven) dat er maar 1 BTC per dag verhandeld wordt dan valt er weinig te verwachten.
Veel volume is veel handel.
Niet perse een hogere of lagere koers maar wel activiteit.
Volume of totale marketcap, beide gelinkt aan elkaar. Je kan ook veel handelen stel bijv. 1 BTC in en 1 BTC uit, maar de totale marktwaarde groeit dan niet. Dus ik ben niet hier volledig mee eens.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• Sanalologo
Adamoland schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:54:
[...]

Ga jij eens ergens anderen trollen mannetje.
Oh jongens er is support op de 4bn marketcap! laat ik eens Neo gaan inkopen!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Is er geen Spacexcoin, die gaat nog veel verder dan de moon.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:15
GlobalHawk schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:34:
[...]

Om een prijs als 40k te kunnen bereiken zullen de media er nog een keer massaal aandacht aan moeten besteden, net zoals in nov/dec 2017. Om een dergelijke prijs te bereiken zal er zelfs nog een flinke schep bovenop moeten qua media-aandacht, om de grote massa (de kudde) opnieuw te mobiliseren, in nog grotere getale. Let wel, een massa die net flink op de blaren heeft moeten zitten en waarbij de angst er goed in zit.

Ik zie dat niet gebeuren. De hoeveelheid media-aandacht was eind 2017 al redelijk bizar te noemen. De media zijn er op een gegeven moment ook wel klaar mee, zeker in deze vluchtige tijden. De massa al helemaal. Een dergelijke cyclus van boom&bust kan zich niet oneindig blijven herhalen, aangezien de negatieve uitwerkingen van de steeds grotere boom&busts ook steeds groter zullen worden (denk bijv. aan het astronomische stroomverbruik bij een prijs van 40k). Zeker in zo'n kort tijdsbestek kan een dergelijke cyclus zich niet blijven herhalen. Op een gegeven moment is de fut eruit. Crashende koersen, daar zullen de media zich wel op storten. Slecht nieuws en leedvermaak verkopen nu eenmaal het best.

Uiteindelijk was de enige reden voor de gigantische prijsstijging eind 2017 de massa die snel rijk hoopte te worden. En zoals altijd is dat het aller-allerslechtste moment om in te stappen. Je bent gewoon een geluksvogel als dit begin 2017 (of eerder) op je pad is gekomen en je toen ook de vooruitziende blik hebt gehad om in te stappen (en te blijven zitten), nog voordat het op de radar van de media kwam. Niets meer, niets minder.

En als het een gespreksonderwerp wordt op verjaardagen en de kapster het erover heeft, dan is dat altijd een uitstekende contra-indicator om z.s.m. uit te stappen. Beurswijsheid nr. zoveel.
Even vooropgesteld: ik zeg niet dat we die 40k sowieso gaan halen, ik zeg alleen dat ik het niet onmogelijk acht. Ik ben het eens met wat je zegt, het moet wel gek lopen. Maar onmogelijk is het niet. Daarvoor zijn er teveel onmogelijke dingen al gebeurd in cryptokoersenland.

In 2016 konden we ook 4x over de kop naar de $1000 en dat ging net zo goed gepaard met media-aandacht, wat ook iedereen onmogelijk leek nadat het jaar daarvoor hetzelfde gebeurde. In 2017 stegen we zelfs nog verder.

Het is sowieso niet per sé diezelfde massa die op de blaren heeft moeten zitten. Meer nieuwe mensen beginnen aan crypto. De verliezen van anderen is men allang vergeten. Als BTC over een paar weken op de 2000 dollar zit en het toont daarna gestaag 3 maanden lang groei naar 4000 dollar, dan stappen mensen gewoon weer in tot hij op 5000 zit en zo verder.

Het is heus niet zo dat mensen eind 2017 er niet bewust van waren dat ze in een bubbel stapten. Dat dat nu nog eens bevestigd is gaat geen gigantisch verschil maken denk ik. Ja, misschien dat we van 8x over de kop (van $1000 naar $8000 nu, laat ik dan nog niet eens die 20k pakken) nu maar 5x over de kop gaan. En wat is 5x 8000? :+

We moeten nog even flink branden, een paar weken, maanden of misschien jaren stil staan, maar op een gegeven moment is iedereen dit net zo hard vergeten als Mt. Gox.

Dat zou ook kunnen :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Marketcap zegt inderdaad helemaal niks. Hooguit leuk om coins onderling te vergelijken op een bepaald moment maar that's it.

Groetjes, FaceDown.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:17
gws24 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:48:
[...]

n=1 natuurlijk maar als ik kijk naar mensen in mijn omgeving zijn de meeste er wel klaar mee en uitgestapt. Zeker ook omdat nu goed duidelijk is dat het niet allemaal hosanna is. De fomo die heerste is in ieder geval mijn directe omgeving verdwenen.

[...]
Ben ik niet met je eens. Ik denk dat veel mensen die dat wilden doen niet eens meer de moeite gaan nemen. Waar zijn alle posts van newbies die je in december zag en vroegen waar ze coin x of y konden kopen en waar zijn alle posts over litebit gebleven? Imho zie je duidelijk een verminderde interesse.
Geeft niets als er even wat minder toeloop komt.
Negatieve berichtgeving zal wel wat mensen afschrikken maar daar kan ik niet mee zitten.
Ik blijf gewoon en laat mij niet zo gemakkelijk afschrikken.
Het is niet onmogelijk dat de afgehaakte newbies straks opnieuw een fomo gaan beleven als de koersen over enige tijd weer omhoog schieten.
Dan missen ze alsnog de boot.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

mark-k schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:47:
[...]

Als je even de ATH van 20k meeneemt zitten we allang onder de -50% in deze dip dus dat grafiekje is niet heel accuraat gemaakt vind ik.
Dat grafiekje is wel accuraat maar was toen ik het poste ook al een week oud (grafiekje is van 25 januari).

Grafiek poste ik meer om aan te geven dat de nasleep van vorige bubbels een koersdaling van 70 tot 90% tov ath was. Nou kan je discussieren over hoeveel het dit keer wordt maar ik denk persoonlijk dat het minimaal 80% gaat zijn omdat de koerstijging in 2017 (20x) gewoon erg groot was. De 2013 bubbel was het 'maar' 12x en ik denk dat hoe groter de bubbel, hoe groter de daling er na is ;) . Tenzij er op eens super positief nieuws komt zie ik geen ander scenario.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Adamoland schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:42:
[...]

Support op marketcap, we verliezen marketcap. Waarom is dat slecht? Op dit moment is de crypto markt nog steeds een zero-sum game. Dus er kan nooit meer geld uitgehaald worden dan er tot nu toe in is gegaan, dus als het op een gegeven moment instort gaat het verkeerd voor gehele markt (lees: coins).
Waar kun je meer geld uithalen dan er in gaat dan? Die magische wensput zou ik graag eens willen vinden. Enige die ik me kan bedenken is de grote centrale banken die soms wat bijprinten.
gws24 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:57:
[...]

Dat grafiekje is wel accuraat maar was toen ik het poste ook al een week oud (grafiekje is van 25 januari).

Grafiek poste ik meer om aan te geven dat de nasleep van vorige bubbels een koersdaling van 70 tot 90% tov ath was. Nou kan je discussieren over hoeveel het dit keer wordt maar ik denk persoonlijk dat het minimaal 80% gaat zijn omdat de koerstijging in 2017 (20x) gewoon erg groot was. De 2013 bubbel was het 'maar' 12x en ik denk dat hoe groter de bubbel, hoe groter de daling er na is ;) . Tenzij er op eens super positief nieuws komt zie ik geen ander scenario.
Ah ja dat stond er niet bij (ofja stond er wel bij maar over het hoofd gezien :P ).

[ Voor 39% gewijzigd door mark-k op 04-02-2018 23:01 ]

• Richh
FaceDown schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:56:
Marketcap zegt inderdaad helemaal niks. Hooguit leuk om coins onderling te vergelijken op een bepaald moment maar that's it.
Dat zegt niemand.

Maar tot op zekere hoogte ben ik het wel met je eens. Omdat er allerlei shitcoins bestaan met een lage waarde en een milardensupply is marketcap bij de <1$ muntjes een loos getal. Doordat er letterlijk 1000 van die muntjes (ook wel shitcoins genoemd) bestaan maakt dit de totale market cap ook irrelevant.
FaceDown schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:00:
[...]

Meneer lijkt te denken dat marketcap de waarde is die men betaald heeft voor de coins. Dat is natuurlijk bij lange na niet het geval.
Daar heb je wel gelijk in ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Richh op 04-02-2018 23:01 ]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

mark-k schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:59:
[...]

Waar kun je meer geld uithalen dan er in gaat dan? Die magische wensput zou ik graag eens willen vinden. Enige die ik me kan bedenken is de grote centrale banken die soms wat bijprinten.
Meneer lijkt te denken dat marketcap de waarde is die men betaald heeft voor de coins. Dat is natuurlijk bij lange na niet het geval.

Groetjes, FaceDown.

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Mjah wellicht is het handig de 'intake' op zondag een beetje te beperken, morgen is weer een werkdag. ;)

Lijkt me handiger de support op de koers zelf (cross exchange) in de gaten te houden. Marketcap blijft een variabele van twee componenten en zegt wel iets maar imho niet zo gek veel.

Ik ga mee met volume, handel is omzet en + en - worden daarin meegenomen dus volume zegt iets over de interesse en bereidheid om te handelen. Welke kant dat op gaat zegt het natuurlijk geen flikker over. :+
Combineer het een beetje en je krijgt een beetje een idee van het sentiment in de markt alhoewel dat in het geval van crypto's ernstig en ongeneeslijk bipolair is. :D

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

HoppyF schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:57:
[...]

Geeft niets als er even wat minder toeloop komt.
Negatieve berichtgeving zal wel wat mensen afschrikken maar daar kan ik niet mee zitten.
Ik blijf gewoon en laat mij niet zo gemakkelijk afschrikken.
ik ook niet ;)
Het is niet onmogelijk dat de afgehaakte newbies straks opnieuw een fomo gaan beleven als de koersen over enige tijd weer omhoog schieten.
Dan missen ze alsnog de boot.
Klopt, maar dat gaat denk ik nog een hele tijd duren. Eerst moet iedereen zoals Richh hierboven ergens poste deze bubbel vergeten zijn.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

FaceDown schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:00:
[...]

Lolwhut? Heb je het nu over mij of over degene die eerder al gequote werd? Indien het eerste moet je misschien nog eens even zoeken naar mijn posts in dit topic.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

gws24 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:01:

[...]
Klopt, maar dat gaat denk ik nog een hele tijd duren. Eerst moet iedereen zoals Richh hierboven ergens poste deze bubbel vergeten zijn.
Beurssentiment is veranderlijker dan het weer. Als we hard omhoog bouncen kan de dip weer in een dag vergeten zijn (als het herstel door zet).

Groetjes, FaceDown.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ton Hasselt schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:55:
Is er geen Spacexcoin, die gaat nog veel verder dan de moon.
En als je die hold krijg je voor iedere 10 coins een nieuwe Tesla Roadster per maand.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:33
Volgens mij beredeneer je hier gewoon volledig vanuit je eigen situatie. Voor zover het om Nederlandse FOMO'ers, media en verjaardagen gaat moet ik je 100% gelijk geven. We zijn echter maar een <1% van het crypto volume ten opzichte van Azie en de VS. Mijn vertrouwen ligt dus ook absoluut niet bij de Telegraaf, Nu.nl en Henk en Ingrid, maar eerder in Japan, Zuid Korea, China, Rusland, VS etc. Als er ook maar 1 oliesjeik hier de humor van in gaat zien dan ben je er al bijna, zo klein en fragiel is het nog.

Overigens is er ook bijna nergens zo korte termijn dekend dan bij de Nederlanders (de VS misschien). De Aziaten bijvoorbeeld denken véél meer lange termijn en kijken eerder op een schaal van 5-10 jaar dan wij Nederlanders die liever vandaag een lambo kopen dan morgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Ypuh op 04-02-2018 23:07 ]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

mark-k schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:02:
[...]

Lolwhut? Heb je het nu over mij of over degene die eerder al gequote werd? Indien het eerste moet je misschien nog eens even zoeken naar mijn posts in dit topic.
Degene die je quote inderdaad ;)

Groetjes, FaceDown.

• Sanalologo
Richh schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:56:
[...]

Even vooropgesteld: ik zeg niet dat we die 40k sowieso gaan halen, ik zeg alleen dat ik het niet onmogelijk acht. Ik ben het eens met wat je zegt, het moet wel gek lopen. Maar onmogelijk is het niet. Daarvoor zijn er teveel onmogelijke dingen al gebeurd in cryptokoersenland.

In 2016 konden we ook 4x over de kop naar de $1000 en dat ging net zo goed gepaard met media-aandacht, wat ook iedereen onmogelijk leek nadat het jaar daarvoor hetzelfde gebeurde. In 2017 stegen we zelfs nog verder.

Het is sowieso niet per sé diezelfde massa die op de blaren heeft moeten zitten. Meer nieuwe mensen beginnen aan crypto. De verliezen van anderen is men allang vergeten. Als BTC over een paar weken op de 2000 dollar zit en het toont daarna gestaag 3 maanden lang groei naar 4000 dollar, dan stappen mensen gewoon weer in tot hij op 5000 zit en zo verder.

Het is heus niet zo dat mensen eind 2017 er niet bewust van waren dat ze in een bubbel stapten. Dat dat nu nog eens bevestigd is gaat geen gigantisch verschil maken denk ik. Ja, misschien dat we van 8x over de kop (van $1000 naar $8000 nu, laat ik dan nog niet eens die 20k pakken) nu maar 5x over de kop gaan. En wat is 5x 8000? :+

We moeten nog even flink branden, een paar weken, maanden of misschien jaren stil staan, maar op een gegeven moment is iedereen dit net zo hard vergeten als Mt. Gox.

Dat zou ook kunnen :+
40k price lijkt me vrij aannemelijk en een logische prijs op de ontwikkeling die kan gaan gebeuren. Op dit moment bezit 3% van de Nederlanders een vorm van cryptomunten(Bron: M. De Hond). Dan moet je er ook nog eens vanuit gaan dat Nederland altijd een early adapter is betreft dit soort dingen. In bijv. de Balkan weten ze echt amper wat bitcoin is laat staan dat ze het kopen. Daarom is er nog een enorme markt die aangeboord kan worden. Digitale + internationale valuta is mijn inziens een logisch gevolg van de globalisering en de technologische ontwikkelingen. Wetende dat Bitcoin voor kleine betalingen niet geschikt is, is het toch zeer geschikt als een store of value of voor het verichten van grotere betalingen.

Uiteindelijk gaan overheden en bedrijven bitcoin ook accepteren en erkennen als een store of value. 100+k is helemaal niet gek.

• WouterOomen
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-04 16:50

• appelflap1992
  • Laatst online: 20-11 12:59
Sanalologo schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:06:
[...]

40k price lijkt me vrij aannemelijk en een logische prijs op de ontwikkeling die kan gaan gebeuren. Op dit moment bezit 3% van de Nederlanders een vorm van cryptomunten(Bron: M. De Hond). Dan moet je er ook nog eens vanuit gaan dat Nederland altijd een early adapter is betreft dit soort dingen. In bijv. de Balkan weten ze echt amper wat bitcoin is laat staan dat ze het kopen. Daarom is er nog een enorme markt die aangeboord kan worden. Digitale + internationale valuta is mijn inziens een logisch gevolg van de globalisering en de technologische ontwikkelingen. Wetende dat Bitcoin voor kleine betalingen niet geschikt is, is het toch zeer geschikt als een store of value of voor het verichten van grotere betalingen.

Uiteindelijk gaan overheden en bedrijven bitcoin ook accepteren en erkennen als een store of value. 100+k is helemaal niet gek.
Dromen mag altijd.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:24
Store value = wat goud vroeger voor de dollar was?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Sanalologo
AtlAntA schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:09:
Store value = wat goud vroeger voor de dollar was?
Nee, dollar was gebacked bij goud.

Store of value als in een oppotmiddel.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Hij heeft wel een punt. Bovendien.. als de koers naar 20k kan en dan terug naar 8k, waarom zou deze dan niet naar 40k kunnen, maar wel naar 4k? My point: niemand hier had ooit 20k verwacht anders zou diegene allang miljardair zijn geweest. Alles is mogelijk in cryptoland. Je kunt nog zo rationeel proberen te denken, een koers daarmee voorspellen gaat je niet lukken.

Groetjes, FaceDown.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Jij hebt geen coins? Maar je gelooft niet in een nieuwe ATH?

Groetjes, FaceDown.

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Eind dec dacht ik: "Ik koop voor €200 euro coins, ga die hodl'n en jaren vergeten".

Toen vond ik deze slowchat.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

FaceDown schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:12:
[...]

Jij hebt geen coins? Maar je gelooft niet in een nieuwe ATH?
We zijn weer bijna onder de 8000, tijd om te verkopen. :P

Sorrie sorrie flauw grapje... ;)

Desalniettemin moest ie gemaakt worden.
Chris.nl schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:15:
Eind dec dacht ik: "Ik koop voor €200 euro coins, ga die hodl'n en jaren vergeten".

Toen vond ik deze slowchat.
Deze post was best confronterend... Ik was nog bij die rivier in Egypte. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Flagg op 04-02-2018 23:17 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• WouterOomen
FaceDown schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:11:
[...]

Hij heeft wel een punt. (...) Je kunt nog zo rationeel proberen te denken, een koers daarmee voorspellen gaat je niet lukken.
Ik reageer ook op een heel specifiek aspect van zijn betoog: Maurice de Hond.

Uiteraard is deze hele gekkigheid niet te voorspellen, ik zou de laatste zijn om dat te beweren. Ironisch genoeg lijkt Sanalologo juist wél een poging tot het rationeel voorspellen van de koers (aan de hand van cijfers van, jawel, Maurice de Hond).

• Sanalologo
Heeft gewoon onderzoek gedaan.. wat is het probleem?

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Flagg schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:16:
[...]

We zijn weer bijna onder de 8000, tijd om te verkopen. :P

Sorrie sorrie flauw grapje... ;)

Desalniettemin moest ie gemaakt worden.
Ach ja.. Er is niet 1 cryptomiljonair die ook panic seller is, in een dip verkocht, of niet in nieuwe ATH's geloofde (ook in bearish tijden). Ik geloof niet dat er geen nieuwe cryptomiljonairs zullen ontstaan. Als je dat wel gelooft moet je eigenlijk al je muntjes nu meteen verkopen.

Groetjes, FaceDown.

• Mr_Ripple

Mr_Ripple

BTC only

FaceDown schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:19:
[...]

Ach ja.. Er is niet 1 cryptomiljonair die ook panic seller is, in een dip verkocht, of niet in nieuwe ATH's geloofde (ook in bearish tijden). Ik geloof niet dat er geen nieuwe cryptomiljonairs zullen ontstaan. Als je dat wel gelooft moet je eigenlijk al je muntjes nu meteen verkopen.
Die gaan zeker ontstaan, na een gigadip en dito bearmarket kan het zo naar 60K.
Nog wel ff een paar nieuwe landen aanboren, dat wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_Ripple op 04-02-2018 23:22 ]

XRP = trash

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

WouterOomen schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:18:
[...]

Ik reageer ook op een heel specifiek aspect van zijn betoog: Maurice de Hond.

Uiteraard is deze hele gekkigheid niet te voorspellen, ik zou de laatste zijn om dat te beweren. Ironisch genoeg lijkt Sanalologo juist wél een poging tot het rationeel voorspellen van de koers (aan de hand van cijfers van, jawel, Maurice de Hond).
Voor de statistiek die hij aanhaalt is het een prima referentie. Of het nu precies klopt of een factor 2 ernaast zit, punt is dat er weinig NL'ers crypto bezitten. Om dan die ene naam eruit te halen en daarmee zijn hele betoog belachelijk te maken is behoorlijk flauw.

Groetjes, FaceDown.

• GlobalHawk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 17:28
WouterOomen schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:38:
[...]

Dat je die media-aandacht niet nog een keer gaat krijgen ben ik het wel mee eens, maar hij is niet per sé noodzakelijk. Je kan ook de meer institutionele partijen aan je binden of bijvoorbeeld bedrijven. Sterker nog: daar kun je meer van verwachten dan van een kudde schapen die drie tientje in bitcoin knallen omdat de neef van Patricia er rijk mee is geworden.
Vergeet niet; institutioneel = smart money. Die zullen dus ook altijd zeer vroeg instappen, veruit de meeste winst pakken en weinig overlaten voor de simpele belegger.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is dat crypto een belangrijke valuta wordt, maar het is (veel) te makkelijk gedacht om de exponentiële lijn van de huidige grotere cryptovaluta (zoals bitcoin, etheruem, ripple) door te trekken naar 40k, 100k of zelfs een miljoen. Parabolische gehypte koersstijgingen houden vrijwel nooit stand tot in het oneindige. Geen "to the moon" dus, althans niet met de huidige bekende namen.

Aandelen- en obligatiekoersen zijn al zeer lastig te voorspellen, laat staan koersen van cryptovaluta. Heel het crypto gebeuren is gigantisch onvoorspelbaar, juist omdat het zo'n black box is. Er valt relatief zeer weinig (objectief) te meten of te analyseren. Er is werkelijk waar geen peil op te trekken welk concept uiteindelijk als "winnaar" uit de bus zal komen. Dat is aan zo gigantisch veel factoren onderhevig dat het vrijwel onmogelijk is om daar een helder beeld bij te verkrijgen.

Vergelijk het met de slag van een vlinder die een orkaan kan veroorzaken. Het is volstrekt onmogelijk om precies die vlinder te herleiden, terwijl het toch echt dat ene beestje is dat die orkaan veroorzaakt heeft. Zelfs als je over een meteorologisch detectiesysteem (grid) beschikt met een dichtheid van enkele meters is het nog steeds onmogelijk om die ene vlinderslag te herleiden. Je zult de bewegingen van zo ongeveer alle moleculen in de gehele atmosfeer continu moeten registreren en er dan een supercomputer van epische proporties op los moeten laten, wat natuurlijk een totaal onmogelijke taak is met de huidige stand van de techniek.

Vraag je ook af; waarom zijn sommige hedge funds (zoals Rennaissance Technologies) zo succesvol? Dat komt simpelweg doordat ze continu een enorm informatievoordeel t.o.v. de rest van de markt hebben, door heel slimme tactieken te hanteren, bedacht door de knapste koppen, die anders als codebreker bij de NSA of een topuniversiteit als onderzoeker o.i.d. zouden werken.

Dat soort hedge funds huren satellieten in om bijv. auto's te tellen op parkeerplaatsen of om scheepsroutes te analyseren, om daar weer allerlei informatievoordelen aan te onttrekken middels de meest geavanceerde algoritmes. Dat soort informatie kost $$$ en dat is dan ook precies de reden waarom zij wel succesvol de markt kunnen verslaan en de simpele belegger altijd als laatste eindigt.

Zomaar aan- en verkopen van aandelen of cryptovaluta zonder over een "edge" te beschikken is dan ook gelijk aan puur gokken. Op de korte termijn kun je misschien succes hebben (als je het geluk aan je zijde hebt), op de langere termijn zul je echter onherroepelijk onderuit gaan.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Mr_Ripple schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:21:
[...]

Die gaan zeker ontstaan, na een gigadip en dito bearmarket kan het zo naar 60K.
Nog wel ff een paar nieuwe landen aanboren, dat wel.
Of een goed juridisch kader in bijv VS en China zodat beleggers weten waar ze aan toe zijn. Ready for launch?

Groetjes, FaceDown.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Volgens mij staat hier wel goede uitleg over wat het betekent, die totale marktwaarde (marketcap). Het is simpel weg de hoeveelheid dollars het geheel wat ervoor betaald is. Het zegt mogelijk iets over het groei potentieel (als die ondergewaardeerd is) en geeft indicatie bij over de marktwaarde (of deze hoger of lager is ligt aan de werkelijke waarde). Op dit moment is er gewoon geld uit de markt gepompt. We weten/denken te weten, dat die waarde van de crypto hoger moet zijn, maar ik zeg, als die totale marktwaarde daalt (waarde nog verder omlaag dan die van crypto value) dan is dit indirect een teken dat de crash eventueel verder gaat (emotie, gevoel), maar niemand weet het zeker, en zoals ik eerder zei dit is een zero-sum game. Anders dan bij echte beleggingsmarkt, wat je hier instopt moet iemand anders voor verliezen.

• Richh
Sanalologo schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:06:
Wetende dat Bitcoin voor kleine betalingen niet geschikt is
En dan nog te bedenken dat dit tijdelijk is, ook dat probleem gaat vanzelfsprekend worden opgelost.

• Mr_Ripple

Mr_Ripple

BTC only

FaceDown schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:23:
[...]

Of een goed juridisch kader in bijv VS en China zodat beleggers weten waar ze aan toe zijn. Ready for launch?
Mogelijk, aan de andere kant is een hele grote dip helemaal niet slecht.
Net nu best wel landen zich beraden wat ze met bitcoin aan moeten is er vast wel 1 die opstaat en zegt: We hoeven niets te doen, het gaat vanzelf kapot.
Zoals wel vaker zitten ze er net naast :*)

Maar ook vorig jaar zijn we getuige geweest dat nieuwe landen aanboren enorm loont, juist omdat de mensen die erin stappen minder overheidsbemoeienis wil.

XRP = trash

• Richh
GlobalHawk schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:22:
Ik zeg niet dat het onmogelijk is dat crypto een belangrijke valuta wordt, maar het is (veel) te makkelijk gedacht om de exponentiële lijn van de huidige grotere cryptovaluta (zoals bitcoin, etheruem, ripple) door te trekken
Exponentieel lijkt me ook erg sterk inderdaad.
naar 40k
Maar dit is 'slechts' een verdubbeling van de ATH.

Zo bizar zou ik dat echt niet vinden :P

• WouterOomen
Sanalologo schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:19:
[...]

Heeft gewoon onderzoek gedaan.. wat is het probleem?
FaceDown schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:22:
[...]

Voor de statistiek die hij aanhaalt is het een prima referentie. Of het nu precies klopt of een factor 2 ernaast zit, punt is dat er weinig NL'ers crypto bezitten. Om dan die ene naam eruit te halen en daarmee zijn hele betoog belachelijk te maken is behoorlijk flauw.
Maurice zal vast prima geteld en geturfd hebben en uiteraard is het flauw; ik had ook niet verwacht dat jullie er hard op zouden gaan. Ik ga mr. I-pad-school alleen nooit serieus nemen, maar dat had ik dan wellicht voor mezelf moeten houden. Laten we het maar weer over cointjes hebben.

Wat dat betreft: ik vind een analyse over hoeveel Nederlandse mensen precies in BTC zitten en of het al een beetje doorgedrongen is tot de Balkan niet zo'n gek goeie voorspeller. Temeer omdat, zoals FaceDown zelf al zegt elke voorspelling op de koers een beetje waanzin is.

• GlobalHawk
FaceDown schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:44:
[...]

Hij lult ook maar wat. Misschien wordt er komende week wel regulering aangekondigd in de US waardoor er een stabielere basis ontstaat voor institutionele beleggers en de koers knalt omhoog. Misschien komt er een algeheel verbod en gaan we nog 90% omlaag. Hij weet totaal niks en wij ook niet. Het enige wat je kunt doen is kopen/verkopen en hopen.
Zoals men hier weet zet ik vol in op VEN. Gaat het 100x over de kop in de komende jaren dan ben ik rijk. Spat het uit elkaar dan is mijn inleg weg. Gegokt en verloren, maar wat erin zit kan ik missen. Alles daar tussenin is ook goed.
Volgens mij zeg ik zojuist in net zoveel woorden dat ik ook niet weet welk concept uiteindelijk als "winnaar" uit de bus zal komen (dat weet werkelijk niemand, als het al ooit zal gebeuren), maar één ding weet ik wel en dat is dat hoop en angst slechte raadgevers zijn, zeker in de beleggingswereld.

In je tweede alinea geef je volgens mij ook ruiterlijk toe dat je puur aan het gokken bent. Nu, dan kan in het casino ook, aan de roulettetafel. Krijg je er ook nog wat ambiance bij ;)

• Sanalologo
Hoop mensen onderschatten ook hoe weinig 21 miljoen (btc) is op wereldwijde schaal. En dan heb ik het niet eens over die miljoenen bitcoins die voorgoed verloren zijn.

Overigens ben ik van mening dat je alleen van hodl'en geen miljonair meer wordt.. Tenzij je natuurlijk voor erg grote bedragen inkoopt. Mijn inziens moet je de waves rijden.

• Richh
Adamoland schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:24:
Volgens mij staat hier wel goede uitleg over wat het betekent, die totale marktwaarde (marketcap). Het is simpel weg de hoeveelheid dollars het geheel wat ervoor betaald is.
Dat klopt echt niet hoor :P

Stel, coin X heeft een supply van 10. Tien mensen hebben dus een muntje. Ze hebben dit muntje allemaal gekocht voor €1. De market cap is €10.

Stel dat 1 persoon verkoopt zijn muntje aan iemand anders. Voor €2. De market cap zal dan opeens €20 worden.

In het geheel is er dus slechts €11 wat er 'in het geheel' voor is betaald. Geen €20.
Anders dan bij echte beleggingsmarkt, wat je hier instopt moet iemand anders voor verliezen.
Dat hoeft dus ook niet.

Edit: dit maakt dus vooral de zeer kleine muntjes met een enorme supply heel erg gevoelig. Je hoeft maar 0,001 cent meer te geven voor een muntje, maar als er vervolgens letterlijk honderd miljard coins van zijn, dan stijgt je market cap alsnog met miljoenen.

[ Voor 13% gewijzigd door Richh op 04-02-2018 23:43 ]

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-11 23:40
Adamoland schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:24:
Volgens mij staat hier wel goede uitleg over wat het betekent, die totale marktwaarde (marketcap). Het is simpel weg de hoeveelheid dollars het geheel wat ervoor betaald is.
Dat de marketcap nu 400 miljard is, betekent niet dat er voor 400 miljard aan coins is gekocht.

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Brengt Azië vanavond dan eindelijk eens goed nieuws?

• Richh
Sanalologo schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:32:
Overigens ben ik van mening dat je alleen van hodl'en geen miljonair meer wordt.. Tenzij je natuurlijk voor erg grote bedragen inkoopt. Mijn inziens moet je de waves rijden.
Die mening deel ik, maar daar hoort ook een risico bij ;) en een stukje tijdsinvestering, stress...

Ik zit er zelf in voor een leuke B-segmenter, niet voor de Lambo, om het maar in cryptotermen uit te drukken :P

• Ton Hasselt
Turbo-Puppy schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:35:
Zou voor het eerst zijn dit jaar.

• tias86
Bmfd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:33:
[...]

Dat de marketcap nu 400 miljard is, betekent niet dat er voor 400 miljard aan coins is gekocht.
Dat betekent nu dus als alles nu verkocht word voor deze koers dat dat 400 mijard kost?

En dat er bijvoorbeeld maar 1 miljoen fiat in zit

• Richh
tias86 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:37:
[...]

Dat betekent nu dus als alles nu verkocht word voor deze koers dat dat 400 mijard kost?

De laatst verhandelde Bitcoin kostte $8360. Er zijn 16,8xxx miljoen Bitcoin. Dat maakt de market cap 141 miljard. Als nu alles verkocht zou worden voor $8360 dan zou dat inderdaad 141 miljard opleveren.

Echter is dat niet realistisch, als iemand zijn Bitcoin verkoopt aan iemand voor $8360, dan is er op een gegeven moment niemand meer die er $8360, maar misschien slechts $8350 voor wil geven. En zo verder en verder.

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-11 23:40
tias86 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:37:
[...]

Als alles precies op dit moment tegen precies de huidige koersen verkocht zou worden, dan zou dat op dit moment $402.863.562.478 kosten, ja. Wat dus nooit kan, want er zit veel minder geld dan dat in de markt.

@Richh gaf er net een goede uitleg van
Stel, coin X heeft een supply van 10. Tien mensen hebben dus een muntje. Ze hebben dit muntje allemaal gekocht voor €1. De market cap is €10.

Stel dat 1 persoon verkoopt zijn muntje aan iemand anders. Voor €2. De market cap zal dan opeens €20 worden.

In het geheel is er dus slechts €11 wat er 'in het geheel' voor is betaald. Geen €20.

• tias86
Check!

het vergt ook wel een bijzonder goede timing en organisatie om alles en iedereen tegelijk te laten verkopen;)

• Ton Hasselt
tias86 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:45:
Check!

het vergt ook wel een bijzonder goede timing en organisatie om alles en iedereen tegelijk te laten verkopen;)
Misschien koopt Apple alle muntjes wel.

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 13:30

hmr

Ton Hasselt schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:47:
[...]

Misschien koopt Apple alle muntjes wel.
Of de Rabobank.

Afbeeldingslocatie: https://www.rtlz.nl/sites/default/files/styles/inline_large/public/content/images/2015/10/30/schuld_0.jpg?itok=ack0sz6p

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• GlobalHawk
tias86 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:45:
Check!

Tenzij je een overnamebod doet, dat ook geaccepteerd wordt. Dat gaat alleen niet bij cryptovaluta....

• Chris.nl
  • Niet online
Bmfd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:43:
[...]

Als alles precies op dit moment tegen precies de huidige koersen verkocht zou worden, dan zou dat op dit moment $402.863.562.478 kosten, ja. Wat dus nooit kan, want er zit veel minder geld dan dat in de markt.
Kan wel als het verkocht wordt tegen die prijs, dan maakt wat erin zit niets meer uit want de koper is 't kwijt :+

• Ypuh
Turbo-Puppy schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:35:
Nee :(:)

• Ton Hasselt
Ik haal pas weer Chinees als we op de 10k staan.

• Chris.nl
  • Niet online
_O-

• AtlAntA
Ton Hasselt schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:58:
[...]

Enige wat je daarmee bereikt is dat de katten populatie in de buurt van de buurtchinees weer groeit.

• Ypuh
[...]

Ik doe met je mee!

Shing shang sjokkie, alle Chinezen op een stokkie :)F

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
[...]

Ik boycot Hyundai , mmmmm eigenlijk deed ik dat al. :)

• hmr

hmr

RaptorXS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 00:01:
[...]

Not sure if trolling.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Richh schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:33:
[...]

Dat klopt echt niet hoor :P
Ja, ik ben in dat zinnetje letterlijk kort door de bocht gegaan :) . De nuance is dat wat geheel voor betaald is, niet perse de waarde is, maar niet het geld waar er daadwerkelijk in is gegaan. Dus dat zinnetje heb ik anders moeten zeggen " Het is simpel weg de hoeveelheid dollars het aandeel waard is maal de totale hoeveelheid aandelen."

Maar nogmaals de perceptie van een zero-sum game zijn de meningen over verdeeld. Ik ben van mening dat het een zero-sum game is (maar geen gok vergelijking), maar het is nu te onduidelijk om dit een positive-sum game te noemen. Als je dan kijkt naar de groei van marketcap dan krijg je een indruk van het potentieel maar ook het negatieve effect bij een marktdip. Ik zie een sterke correlatie tussen de marketcap en de crash. Toeval? Ik zeg nee.

• Richh
RaptorXS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 00:01:
[...]

Dit berichtje is fout aan zo veel kanten dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen :/

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Zover mij bekend is Hyundai een Koreaans produkt en is die cryptomarkt daar momenteel groter als de Chinese markt.

• hmr

hmr

RaptorXS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 00:06:
[...]

Zover mij bekend is Hyundai een Koreaans produkt en is die cryptomarkt daar momenteel groter als de Chinese markt.
Dan zitten we op één lijn.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• tias86
ebitcoin is grooeeennn!

• AtlAntA
BTC zat net weer even 6666 euro op gdax })

• hmr

hmr

Heb jij inmiddels die link van mij gelezen? :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• tias86
hmr schreef op maandag 5 februari 2018 @ 00:11:
[...]

Heb jij inmiddels die link van mij gelezen? :)
Ik ben er aan begonnen laten we het daar op houden.

Ga het nog wel een keer helemaal lezen , het is toch al te laat om verstandig te doen.

• Ton Hasselt
Slaap wel allemaal. 😴😴😴

Verwijderd

Nachtdienst!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-11 13:19

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik roep sinds mei 2017 toen ik instapte dat ik denk ik rond de zomer 2018 ga cashen op het hoogtepunt. Ook ik geloof in de massa theorie. Maar de massa om mij heen die handig is heeft coins maar slechts voor 50-100€. Nog is een grote groep is net niet ingestapt en lacht nu op elke verjaardag dat ze de 0 al hadden geroepen. En de grote beurzen waren gesloten op hoogtepunt weken van de hype. Er wilde veel (instutioneel) geld in wat er simpelweg door technische limitaties niet in kon. De beurzen zijn nu hun achterstanden aan tickets aan het wegwerken. Net zoals de Bitcoin fees en achterstanden zijn weggewerkt.

Daarom zou 6000$ dal mooi zijn. Dan is de stijging naar 10.000$ spectaculair procentueel en zullen beide groepen groter gaan inleggen. Ben ik van overtuigd sinds mei.

Iedereen kan nu op gemakje account aanmaken, paspoort verifieren, inlezen. Etc. Allemaal geld wat klaar staat voor de volgende run.

Ik zeg altijd, coins testen 2x hun piek, als de 2e keer faalt is het vaak over en uit. Ik zie de bitcoin nog een keer de 20.000 testen. Mijn mamma heb ik al heel lang geleden beloofd op 19.900 uit te stappen. Ergens in 2018. Hou me eraan ;)

Daar komt nog bij dat de BTC in 2017 ondanks alle crashes keer op keer zijn eigen ATH overtuigend heeft getest en verbroken. Was op 3000 en 4000 dollar al zo. Dus al de bitcoin serieus onderweg is zie ik veel vertrouwen richting in ieder geval de 20k.

Dan kun je zeggen, waarom stapte de massa dan niet in bij $8000 gisteren? Laten we eerlijk zijn, 90% van ons is begonnen in een hype in 2017, niet in een zware periode als deze. Hoe stom dat ook is, dat is menselijk. Daarom moet instutioneel geld van bijvoorbeeld $6000 een run naar $10.000 maken en de pappa en mamma gaan de rest doen. Die herinneren zich allemaal de 20k en zien dat die “pas” 10k is.

Ik hoop en ben er van overtuigd dat de whales nog zeker 1x de pappa en mammas gaan melken. En zij weten heel goed dat zij dan eerst de markt om moeten buigen. Maar dat zal vanaf $6000 oid nog veel makkelijker gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Malarky op 05-02-2018 00:57 ]

• AtlAntA
Malarky schreef op maandag 5 februari 2018 @ 00:41:
Ik roep sinds mei 2017 toen ik instapte dat ik denk ik rond de zomer 2018 ga cashen op het hoogtepunt. Ook ik geloof in de massa theorie. Maar de massa om mij heen die handig is heeft coins maar slechts voor 50-100€. Nog is een grote groep is net niet ingestapt en lacht nu op elke verjaardag dat ze de 0 al hadden geroepen. En de grote beurzen waren gesloten op hoogtepunt weken van de hype. Er wilde veel (instutioneel) geld in wat er simpelweg door technische limitaties niet in kon. De beurzen zijn nu hun achterstanden aan tickets aan het wegwerken. Net zoals de Bitcoin fees en achterstanden zijn weggewerkt.

Daarom zou 6000$ dal mooi zijn. Dan is de stijging naar 10.000$ spectaculair procentueel en zullen beide groepen groter gaan inleggen. Ben ik van overtuigd sinds mei.

Iedereen kan nu op gemakje account aanmaken, paspoort verifieren, inlezen. Etc. Allemaal geld wat klaar staat voor de volgende run.

Ik zeg altijd, coins testen 2x hun piek, als de 2e keer faalt is het vaak over en uit. Ik zie de bitcoin nog een keer de 20.000 testen. Mijn mamma heb ik al heel lang geleden beloofd op 19.900 uit te stappen. Ergens in 2018. Hou me eraan ;)
Dat veel exchanges een ledenstop moesten invoeren op het hoogtepunt en pas weer leden aan gingen nemen toen de daling al lang en breed was ingezet heeft inderdaad niet echt geholpen.

• tias86
Dan was de piek misschien hoger geweest en de crash ook harder denk.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

tias86 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 00:45:
Dan was de piek misschien hoger geweest en de crash ook harder denk.
Maar dit is wat profesionals ook weten. Dus alle reden voor hen er nog een keer een grote zwengel aan te geven. Tussen de 15k en 20k stappen zij echt niet meer in.

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03:51
Mijn glazen bol geeft aan dat we binnen de 2 dagen de 6k aantikken. Ik vermoed dat de negatieve FOMO die er nu al is, enkel en alleen zal worden versterkt door de usa horing op 6feb.

https://cointelegraph.com...dicated-hearing-next-week

• tias86
Ik ga ook never 16k aan 1 btc uitgeven, vind 1k al ontzettend veel voor 1 crypto munt.

• DeKoetsier
  • Laatst online: 18-11 12:02
Serieus wel grappig om te zien dat als je de berichten van de afgelopen weken er naast legt, de bodem van 'als hij de 10k raakt, dan gaan we weer omhoog!' steeds verder naar beneden bijgesteld wordt. Nu is 6000 echt de ondergrens hoor! ;)

Hoop doet leven!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

200-day MA geraakt. Benieuwd hoeveer we nog gaan zakken.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DVOWoWaX4AEmXo9.jpg:large
eBTC is tradeable op kucoin sinds een uur dacht ik.

[ Voor 21% gewijzigd door MrJames op 05-02-2018 00:58 ]

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11 11:41
Ik wordt een beetje gek van al die exchanges. Nu kan ik weer geen R versturen naar mijn Cryptopia adres wegens 'insufficient funds' of 'must be an integer'. Wat is het nou??? En het kost nog 2 R ook? :S

• SeelenSchmerz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 18:04
Blijf kalm en hodl, er is niets om je zorgen over te maken. Gewoon rustig door blijven lopen.

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/f972a95183bc2d936eabdce358559326/tenor.gif?itemid=9274989

• GlobalHawk
SeelenSchmerz schreef op maandag 5 februari 2018 @ 00:57:
Blijf kalm en hodl, er is niets om je zorgen over te maken. Gewoon rustig door blijven lopen.

[afbeelding]
YouTube: This is Fine

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

DeKoetsier schreef op maandag 5 februari 2018 @ 00:53:
Serieus wel grappig om te zien dat als je de berichten van de afgelopen weken er naast legt, de bodem van 'als hij de 10k raakt, dan gaan we weer omhoog!' steeds verder naar beneden bijgesteld wordt. Nu is 6000 echt de ondergrens hoor! ;)

Hoop doet leven!
Tja, uiteindelijk is de cryptomarkt een pokertafel gebleken waarbij profesionals gediciplineerd geld van de “armen en simpelen” naar zich toe hebben getrokken. Hoe de banken waren maar dan in het groot. En ja, velen hebben er vrijwillig aan meegedaan, net als die veel te mooie bankproducten trouwens.

Dus nieuw simpel geld is nodig om de markt weer echt omhoog te stuwen. Maar de markt stuwen moeten de professionals doen, want 90% van ons koopt voor het eerst in een hype. De vraag is wanneer gaan ze het doen.

En over de 10.000k er was daar hele serieuze support maar sinds de 10k zijn er vrijwel dagelijks nieuwe landelijke bitcoin limitaties aangekondigd. Elke run naar 12k 13k 14k werdt afgestraft door beroerd crypto nieuws afgelopen weken. Een keer houdt die support op 10k dan ook op.

• AtlAntA
Ik vind het echt prachtig die grafiekjes hoor. Met die berekende voorspellingen enzo. Die grafieken inclusief berekeningen komen overwaaien vanuit de traditionele financiële wereld neem ik aan. Maar zoals tot nu toe wel bewezen is, is de crypto wereld niet echt of zelfs nauwelijks vergelijkbaar met de traditionele financiële wereld.

Desondanks dat ben ik even nieuwsgierig als jij bent ;)

• jorisdeket
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-08-2021
Relativeren en bezinken. Waarom zakt de BTC? Omdat BTC meerdere keren dit liet zien in het verleden. Of BTC terug boven de 20k komt? Dat is de vraag of de support er voor is.
Vorige crahen liet inderdaad zien dat BTC hoger uit kwam dan er voor. Het kan. Maar uiteindelijk zal BTC zien titel af moeten geven en zullen projecten die hoogwaardig zijn en token waardig mogen zijn de markt overnemen is dat in 2018? Niemand weet dit.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Nog een uitleg over de crypto marketcap en waarom je er niet al te veel waarde aan moet hechten

https://www.forbes.com/si...-misleading/#5f85bf592509

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 08:39
Als de koers boven $8400 uitbreekt zie ik hem ook wel naar $9600 gaan weer. Andersom, als hij onder $7800 gaat, dan is $6000 dichtbij. Zal even afwachten zijn vandaag wat er gebeurd.

• ion
  • Niet online

ion

Als we nog een volgende alt run krijgen dan stap ik uit. Stond op ath in januari op 1500%, nu nog 600%. Ben benieuwd of de volgende alt run het kan overtreffen

• Ypuh
Is het sjinees nieuwjaar al eens voorbij?

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:29
Dat is toch wel een dingetje met Crypto, had ik maar... :F

Is er überhaupt iemand op het hoogtepunt uitgestapt?

• lighting_
  • Laatst online: 04-11 12:50
Danielson schreef op maandag 5 februari 2018 @ 07:55:
Dat is toch wel een dingetje met Crypto, had ik maar... :F

Is er überhaupt iemand op het hoogtepunt uitgestapt?
In deze forum was iemand die van de 10 btc 9 had verkocht op 16.5k euro.
Pagina: 1 ... 92 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier :)

Verdere regels:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)