Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 126 Laatste
Acties:
  • 402.954 views

Onderwerpen

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-11 22:21
CrazyFool schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:16:
Drie banken in VS besluiten verbod op aankoop bitcoin met creditcard
http://nu.nl/economie/511...tcoin-met-creditcard.html

Jeuj! :+ :/
FUD of graven ze echt hun eigen graf?

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Ypuh schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:23:
[...]

Haha, mooi. Dat zijn ook zo'n beetje de 3 banken die eigenhandig de financiele crisis in 2008 veroorzaakt hebben en hetzelf overleefden door alles en iedereen gewoon te f*'en.
Gelukkig heeft de gemiddelde Amerikaan 6 credit cards :9

Fijn overigens als je bank voor je gaat bepalen waaraan jij je geld mag uitgeven. Ik weet wel wat ik zou doen met zo'n bank.

[ Voor 15% gewijzigd door FaceDown op 04-02-2018 14:30 ]

Groetjes, FaceDown.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:17
The Redman schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:24:
[...]

Beiden.
Ze proberen onrust te zaaien alleen om hun eigen belang veilig te stellen.
Banken interesseert het helemaal niets hoe het met hun klanten gaat ze kijken alleen maar hoeveel geld ze mensen af kunnen troggelen.
Credit card maatschappijen doen precies het zelfde.

Dit soort negatieve berichtgeving door de media als NU.nl en de Telegraaf zorgt er bij mij voor dat ik precies het tegenovergestelde ga doen en mijn hakken in het zand zet.
Het maakt mij alleen maar strijdbaarder!

• two-one
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-10 16:02

Is dat niet een beetje absurd? Kunnen banken bepalen wat we wel en niet kopen?
Whats next?

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:33
[...]

Vind het eigenlijk alleen maar positief (op een manier dat als je auto total loss rijdt je een nieuwe uit mag zoeken). Laat wel zien dat ze oprecht 'bang' zijn en het in de kiem willen smoren. De banken hebben imo ook het meest te verliezen van de 'cut out the middleman' technologie wanneer ze niet mee innoveren

Eerder al een discussie gehad dat banken altijd zullen blijven bestaan, alleen hebben ze weinig baat bij een transparant/concurrerend systeem. Wanneer crypto geadopteerd wordt door de massa kan ik me niet voorstellen dat mijn vader zijn eigen wallet gaat beheren etc, waardoor er weer een nieuwe of bestaande bank ontstaat die deze dienst gaat leveren.

Banken zijn sowieso too big to fail en ze spelen in op de FUD van de massa die hieruit hun bevestiging halen dat het allemaal een bubbel is (wat crypto currency misschien ook wel is, maar de technologie erachter niet).

[ Voor 26% gewijzigd door Ypuh op 04-02-2018 14:39 ]

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

[...]

Ze hebben volgens mij gewoon geen flauw idee wat ze er mee aan moeten. Straks klapt alles en gaan klanten weer lopen janken dat de banken het makkelijk maakten met geleend geld Crypto te kopen. Waarschijnlijk alles te maken met indekken iig.

En zeg nou zelf, met geleend geld Crypto kopen wie adviseert dat hier wel dan? :)

Dat de yanks alles met hun cc moeten doen omdat hun financiële infrastructuur nog uit het jaar kruik komt, hadden ze maar niet weg moeten gaan hier. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• tias86
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-09-2021
Op 9feb rise ook verwijderd van litebit.

• HoppyF
toineneman schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:35:
[...]

Is dat niet een beetje absurd? Kunnen banken betalen wat we wel en niet kopen?
Whats next?
Als banken het zo goed voorhebben met hun klanten zouden ze moeten voorkomen dat er geld overgemaakt kan worden naar oplichters. Daar doen ze nog steeds niets aan hoewel dit technisch gezien wel kan.
De bekende naam/adres/rekeningnummer controle.
Hier zijn ze al jaren mee bezig en nog steeds is dit niet goed uitgevoerd.
Net als het per direct over kunnen boeken van geld van betaler naar ontvanger.
Ook iets wat nog steeds niet rond is. Overboeken moet binnen een minuut kunnen ongeacht om welke bank of rekening het gaat en waar het is.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Zouden ze ook stoppen nu met het aanbieden van optiecontracten? Opties zijn namelijk vele malen risicovoller dan crypto. Bescherm jullie arme klantjes daartegen, nobele banken!

Groetjes, FaceDown.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
jorisdeket schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:55:
Wacht nog een paar weekjes en dan zijn het dolle kortings dagen. Om nu te investeren of een postitie in te nemen is dol dwaas.
Nogal een zware uitspraak zonder enige onderbouwing. Ben jij de persoon hier op Tweakers die als enige een werkende glazenbol heeft ?

• HoppyF
FaceDown schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:42:
Zouden ze ook stoppen nu met het aanbieden van optiecontracten? Opties zijn namelijk vele malen risicovoller dan crypto. Bescherm jullie arme klantjes daartegen, nobele banken!
En geen leningen meer verstrekken tegen woekerrentes?
Zou ook in het belang zijn van de klant.
Je weet wel: "geld lenen kost geld".

• Flagg
  • Niet online

Flagg

HoppyF schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:39:
[...]

Als banken het zo goed voorhebben met hun klanten zouden ze moeten voorkomen dat er geld overgemaakt kan worden naar oplichters. Daar doen ze nog steeds niets aan hoewel dit technisch gezien wel kan.
De bekende naam/adres/rekeningnummer controle.
Hier zijn ze al jaren mee bezig en nog steeds is dit niet goed uitgevoerd.
Net als het per direct over kunnen boeken van geld van betaler naar ontvanger.
Ook iets wat nog steeds niet rond is. Overboeken moet binnen een minuut kunnen ongeacht om welke bank of rekening het gaat en waar het is.
We hebben het over amerikaanse banken he. Vergelijk nooit maar dan ook nooit de Amerikaanse banken met de Europese /nederlandse.

Mensen hier halen banken nogal eens door elkaar. Bijvoorbeeld dat de Europese banken net zo rot zijn als de Amerikaanse bankensector. Als de Amerikanen hun economie voor elkaar hadden gehad was de hele crisis hier niet gebeurd, Europese banken waren zo slecht nog niet, al waren ze wel slecht genoeg dat ze de crisis niet behoorlijk konden opvangen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-11 23:40
Flagg schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:08:
[...]

Ik heb nxt gekocht omdat ie op dat moment in het midden van mijn scherm stond. En als ik hier winst mee gehaald heb ga ik FUN kopen vanwege het leuke logo (staat fun in namelijk das altijd leuk)

En ik ga met beide winst behalen uiteindelijk.

Want speculeren in Crypto is volledig dom. Je behaalt uiteindelijk altijd winst want alles gaat de hele tijd op en neer samen met de Bitcoin.

Als je je daadwerkelijk verdiept in de waarde van cryptocurrency trek je direct je geld er helemaal uit, je moet dus onderzoek doen naar diegene die het meest vermakelijke verkooppraatje van gebakken lucht heeft,en gokken dat je diegene kiest waar de meeste mensen intrappen.

Het helpt dus om net zo goedgelovig te zijn als de massa van dat moment in feite.

Tias is niet zo goedgelovig als de massa, en dat siert hem.
Dus volgens jou is het volledig overbodig om iets van onderzoek te doen? Van mij hoef je zeker niet uren onderzoek te gaan doen, maar in dit geval

- De roadmap lijkt niet verder te gaan dan januari 2018
- Het team op de site heeft geen Linkedin/Twitter/andere site en als je de namen/foto's opzoekt is er niks over te vinden, vaak zie je nog dat ze een neppe Linkedin of whatever aanmaken, maar zelfs dat was hier niet het geval

Daarnaast zijn er nog een aantal andere twijfelachtige punten, maar daar moet je al wat verder voor kijken:
- Visa heeft laatst de samenwerking met WaveCrest opgezegd en Wavecrest leverde prepaid creditcards aan cryptocurrencies als TenX. Alsnog claimt Monero Gold een samenwerking met Wavecrest te hebben en vanuit daar creditcards aan te bieden, wat dus niet kan.
- Monero heeft zijn eigen blockchain. Monero Gold is een ERC-20 token. Het unieke aan Monero valt weg als het een ERC-20 token wordt.

Sorry, maar dit alles samen komt nogal shady over, het heeft me niet eens 5 minuten gekost en dan heb ik het whitepaper niet eens hoeven lezen.

• HoppyF
Flagg schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:44:
[...]

We hebben het over amerikaanse banken he. Vergelijk nooit maar dan ook nooit de Amerikaanse banken met de Europese /nederlandse.

Mensen hier halen banken nogal eens door elkaar. Bijvoorbeeld dat de Europese banken net zo rot zijn als de Amerikaanse bankensector. Als de Amerikanen hun economie voor elkaar hadden gehad was de hele crisis hier niet gebeurd, Europese banken waren zo slecht nog niet, al waren ze wel slecht genoeg dat ze de crisis niet behoorlijk konden opvangen.
Ik zie weinig verschillen.
Als grote banken in de USA inderdaad credit card betalingen naar crypto gaan tegenhouden dan zou het mij niet verbazen dat banken in de EU en NL braaf zullen gaan volgen.
Het is een ons-kent-ons kiekje ook al zijn ze onderling concurrenten van elkaar.

• Ypuh
Flagg schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:44:
[...]

Het mooie is dat Amerika juist pretendeert dat ze de burgers zo veel mogelijk hun eigen beslissingen willen laten maken. Wil jij een pistool kopen? Prima, eigen verantwoordelijkheid. Wil jij geen zorgverzekering? Geen probleem, maar als je ziek bent heb je pech.

Leuk om te zien dat de banken dan wel gaan beslissen waar jij je geld aan uitgeeft. What's next, geen sigaretten meer kopen met een pinpas? Een beperkte hoeveelheid alcohol? Een pas die alleen nog werkt bij de AH?

Dat laatste is natuurlijk overdreven, maar het laat wel zien hoeveel macht de too-big-to-fail banken hebben in de VS (de #1 business daaro).

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Bmfd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:46:
[...]

Dus volgens jou is het volledig overbodig om iets van onderzoek te doen? Van mij hoef je zeker niet uren onderzoek te gaan doen, maar in dit geval

- De roadmap lijkt niet verder te gaan dan januari 2018
- Het team op de site heeft geen Linkedin/Twitter/andere site en als je de namen/foto's opzoekt is er niks over te vinden, vaak zie je nog dat ze een neppe Linkedin of whatever aanmaken, maar zelfs dat was hier niet het geval

Daarnaast zijn er nog een aantal andere twijfelachtige punten, maar daar moet je al wat verder voor kijken:
- Visa heeft laatst de samenwerking met WaveCrest opgezegd en Wavecrest leverde prepaid creditcards aan cryptocurrencies als TenX. Alsnog claimt Monero Gold een samenwerking met Wavecrest te hebben en vanuit daar creditcards aan te bieden, wat dus niet kan.
- Monero heeft zijn eigen blockchain. Monero Gold is een ERC-20 token. Het unieke aan Monero valt weg als het een ERC-20 token wordt.

Sorry, maar dit alles samen komt nogal shady over en het heeft me niet eens 5 minuten gekost en dan heb ik het whitepaper niet eens hoeven lezen.
Mijn theorie is dat je nooit geld hoeft te verliezen en er altijd winst is als je geduld hebt met crypto's. Wil je snel winst maken zal je de juiste Crypto moeten kiezen en veel winst ook. Maar je kan met iedere Crypto winst maken. N
En de factor tijd kan je verkorten door bij te kopen bij een daling.

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
ksborg schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:11:
Een tijdje terug hadden we het hier over een simpel display dat de koers van je favoriete coins/tokens weergeeft. Er zijn kant en klaar oplossingen, maar er is ook een GitHub project dat het in feite prima omschrijft, incl. een Youtube video, hier te vinden

Materialen besteld laatst. Code ietwat naar eigen wens gewijzigd. En hier het resultaat. Nu nog een case maken/vinden :)
Cool! Wil er zelf ook nog steeds eentje hebben maar het moet in een mooie case en dat is het grootste probleem... Als je er eentje vindt laat het me aub weten! ;)
Wat heb je gewijzigd aan de code trouwens?

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ypuh schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:49:
[...]

Het mooie is dat Amerika juist pretendeert dat ze de burgers zo veel mogelijk hun eigen beslissingen willen laten maken. Wil jij een pistool kopen? Prima, eigen verantwoordelijkheid. Wil jij geen zorgverzekering? Geen probleem, maar als je ziek bent heb je pech.

Leuk om te zien dat de banken dan wel gaan beslissen waar jij je geld aan uitgeeft. What's next, geen sigaretten meer kopen met een pinpas? Een beperkte hoeveelheid alcohol? Een pas die alleen nog werkt bij de AH?

Dat laatste is natuurlijk overdreven, maar het laat wel zien hoeveel macht de too-big-to-fail banken hebben in de VS (de #1 business daaro).
Ze doen het echt niet om hun klant te helpen, ze doen het om zichzelf in te dekken voor toekomstige claims daar volgens mij.

Ik heb volgens mij nooit gezegd dat ze het doen om hun klant te helpen...

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

HoppyF schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:48:
[...]

Ik zie weinig verschillen.
Als grote banken in de USA inderdaad credit card betalingen naar crypto gaan tegenhouden dan zou het mij niet verbazen dat banken in de EU en NL braaf zullen gaan volgen.
Het is een ons-kent-ons kiekje ook al zijn ze onderling concurrenten van elkaar.
Ik geloof niet dat Europese banken kunnen bepalen waar hun klanten hun geld aan uitgeven. Bovendien denk ik dat het ze veel klanten gaat kosten. Als mijn bank zoiets flikt, ben ik meteen weg.

Groetjes, FaceDown.

• Bmfd
Flagg schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:50:
[...]

Mijn theorie is dat je nooit geld hoeft te verliezen en er altijd winst is als je geduld hebt met crypto's. Wil je snel winst maken zal je de juiste Crypto moeten kiezen en veel winst ook. Maar je kan met iedere Crypto winst maken. N
Ik denk dat die theorie in veel gevallen opgaat, maar dan moet het wel om legitieme projecten gaan. Ik geloof best dat je winst gaat maken op NXT en Fun, maar als zou blijken dat die projecten een scam zouden zijn, zou je daar ook geen winst meer op gaan maken, en dat is een beetje mijn punt: de scam van Monero Gold had je best aan zien kunnen komen met 5 minuten onderzoek.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Flagg schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:53:
[...]

Ze doen het echt niet om hun klant te helpen, ze doen het om zichzelf in te dekken voor toekomstige claims daar volgens mij.

Ik heb volgens mij nooit gezegd dat ze het doen om hun klant te helpen...
Ze doen het om het weglekken van spaargeld te stoppen. Dat kost de banken namelijk veel geld.
Tegen claims zijn ze heus wel ingedekt, anders zouden ze ook risico lopen bij alcohol, rookwaren, medicijnen, prostitutie etc etc..

[ Voor 17% gewijzigd door FaceDown op 04-02-2018 14:56 ]

Groetjes, FaceDown.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Bmfd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:54:
[...]

Ik denk dat die theorie in veel gevallen opgaat, maar dan moet het wel om legitieme projecten gaan. Ik geloof best dat je winst gaat maken op NXT en Fun, maar als zou blijken dat die projecten een scam zouden zijn, zou je daar ook geen winst meer op gaan maken, en dat is een beetje mijn punt: de scam van Monero Gold had je best aan zien kunnen komen met 5 minuten onderzoek.
Maar is Monero gold helemaal weg nu dan? Of alleen gekelderd? Mocht dat laatste het geval zijn gewoon wachten, komt vanzelf weer terug zo gauw je een hysterische Bitcoin stijging krijgt.

Verwijderd

Flagg schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:50:
[...]

Voor deze theorie moet je dus wel eindeloos vertrouwen hebben in crypto en er vanuit gaan dat er een immer stijgende lijn is. Dat laatste is tot december 2017 het geval geweest. Of we nu nog steeds in die stijgende lijn zitten weten we pas weer als er weer een piek komt.

Er komt echter een moment dat er geen nieuwe ATH's meer volgen, alleen niemand weet wanneer. Zolang het verband tussen de token en bedrijfsactiviteit niet verbeterd blijft dat risico gewoon bestaan.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:57:
[...]

Voor deze theorie moet je dus wel eindeloos vertrouwen hebben in crypto en er vanuit gaan dat er een immer stijgende lijn is. Dat laatste is tot december 2017 het geval geweest. Of we nu nog steeds in die stijgende lijn zitten weten we pas weer als er weer een piek komt.

Er komt echter een moment dat er geen nieuwe ATH's meer volgen, alleen niemand weet wanneer. Zolang het verband tussen de token en bedrijfsactiviteit niet verbeterd blijft dat risico gewoon bestaan.
Het is vooralsnog ook theorie, ben bezig met de praktijktest nu. :P

En je hebt geen ath nodig als je bijkoopt bij sterke dalingen natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 04-02-2018 15:03 ]

• Bmfd
Flagg schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:56:
[...]

Maar is Monero gold helemaal weg nu dan? Of alleen gekelderd? Mocht dat laatste het geval zijn gewoon wachten, komt vanzelf weer terug zo gauw je een hysterische Bitcoin stijging krijgt.
Daar zou ik zelf niet op rekenen. Het is niet weg, maar de enige exchange waar het op verhandeld wordt heeft de handel stopgezet, omdat het een scam is. Grote kans dat die ook gedelist gaat worden. Het team achter Monero Gold gaat natuurlijk geen moeite meer doen om op een andere exchange terecht te komen, en al zouden ze het proberen, dan worden ze toch afgewezen.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

FaceDown schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:55:
[...]

Ze doen het om het weglekken van spaargeld te stoppen. Dat kost de banken namelijk veel geld.
Tegen claims zijn ze heus wel ingedekt, anders zouden ze ook risico lopen bij alcohol, rookwaren, medicijnen, prostitutie etc etc..
Volgens mij kunnen ze nog steeds coins kopen alleen niet met een creditcard. Wat wellicht niet onverstandig is.

• HoppyF
Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:57:
[...]

Er zal geen continu stijgende lijn zijn.
Dit gaat op en neer met pieken en dalen. Niks mis mee.
In de huizenmarkt zie je ook geen continu opgaande lijn.
Huizen worden meer waard maar niet iedere dag maar meer soms is er een terugval maar komt er ook een herstel. De basis, een huis met grond blijft gelijk.
Crypto is geen huis of product maar ik zie niet in waarom het daar ook niet zo zou werken.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Bmfd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:00:
[...]

Daar zou ik zelf niet op rekenen. Het is niet weg, maar de enige exchange waar het op verhandeld wordt heeft de handel stopgezet, omdat het een scam is. Grote kans dat die ook gedelist gaat worden. Het team achter Monero Gold gaat natuurlijk geen moeite meer doen om op een andere exchange terecht te komen, en al zouden ze het proberen, dan worden ze toch afgewezen.
Dan is het wel redelijk definitief ja. :+

Mijn theorie wankelt... :P

• PilatuS
  • Niet online
FaceDown schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:55:
[...]

In het geval van de USA en creditcards is het om te voorkomen dat mensen crypto kopen met geleend geld. Er is dan ook wel een flink verschil tussen betalingen helemaal stoppen of wat er via de creditcard gekocht word. Als jij spaargeld hebt in de USA kan je dit gewoon gebruiken om crypto te blijven kopen. Verder is het natuurlijk wel onzin dat de bank bepaald dat je geen creditcard kan gebruiken voor crypto maar wel voor iets als bijvoorbeeld een auto.

• HoppyF
Flagg schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:00:
[...]

Volgens mij kunnen ze nog steeds coins kopen alleen niet met een creditcard. Wat wellicht niet onverstandig is.
Als je een creditcard ziet als geleend geld is dit te overwegen.
Immers, crypto is en blijft een risico wat je moet doen met geld wat je kunt missen.
Niet al je spaargeld en ook niet geleend geld.
Mensen hebben zelf een verantwoordelijkheid. Als iemand per maand 20 Staatsloten wil kopen kan dat.

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
[...]

ja het is een scam, zijn heel veel mensen de bietenbrug mee opgegaan lees ik.

triest:) die ico's mogen ze wel reguleren wat mij betreft. ik ben ook genept door een scamsite van beetoken. was niet van echt te onderscheiden. was druk met heel veel tegelijk te doen veel sites open en god mag weten hoe ik op deze site terechtgekomen ben. 0.5 ETH weg.

ja het is dom, punt is wel dat er nu niks aan gedaan wordt en de oplichters freeroaming alles naar de klote helpen.

Verwijderd

HoppyF schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:01:
[...]

Er zal geen continu stijgende lijn zijn.
Dit gaat op en neer met pieken en dalen. Niks mis mee.
In de huizenmarkt zie je ook geen continu opgaande lijn.
Huizen worden meer waard maar niet iedere dag maar meer soms is er een terugval maar komt er ook een herstel. De basis, een huis met grond blijft gelijk.
Crypto is geen huis of product maar ik zie niet in waarom het daar ook niet zo zou werken.
Punt is dat ik reageerde op een post die stelde dat je op termijn altijd winst maakt met crypto. Daarvoor heb je op lange termijn een stijgende lijn nodig, dat dit met pieken en dalen gaat is logisch.

De huizenprijzen stijgen op lange termijn ook, waarschijnlijk gaan we ook weer boven het niveau van voor de crisis terugkomen. Maar dat is gewoon een kwestie van inflatie+vraag groeit sneller dan het aanbod.

Dat kun je absoluut niet vergelijken met crypto. Het is twijfelachtig hoe de vraag naar cryptomunten ontwikkeld omdat niemand ze nodig heeft zoals huizen. De huidige vraag is grotendeels gebaseerd op de verwachting dat de vraag toeneemt. Pas als het verband met het achterliggende product/bedrijf duidelijk is kan de vraag naar crypto's ook op iets anders gebaseerd zijn dan een groeiende vraag naar cryptomunten.

• PilatuS
  • Niet online
shakespeare schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:05:
[...]

ja het is dom, punt is wel dat er nu niks aan gedaan wordt en de oplichters freeroaming alles naar de klote helpen.
Wat kan je er aan doen ? Als zo'n malafide bedrijf in het buitenland zit is het nogal lastig er iets aan te doen. Of je moet crypto in zijn geheel verbieden, maar daar zit niemand op de wachten.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Flagg schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:00:
[...]

Dat is in Amerika zowat hetzelfde: die doen alles met hun creditcard(s).

• Flagg
  • Niet online

Flagg

HoppyF schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:04:
[...]

Als je een creditcard ziet als geleend geld is dit te overwegen.
Immers, crypto is en blijft een risico wat je moet doen met geld wat je kunt missen.
Niet al je spaargeld en ook niet geleend geld.
Mensen hebben zelf een verantwoordelijkheid. Als iemand per maand 20 Staatsloten wil kopen kan dat.
Wat een probleem daar is dat mensen 5 creditcards hebben en de ene afbetalen met de andere. En dan heb je nu dus hopen mensen die denken een 6de aan te vragen en in een weekje met de cryptowinst de andere 5 ook meteen af te betalen. :)

Je hebt nauwelijks nog een middenklasse in Amerika met een volledige baan en dito inkomen. Je bent daar of arm of verdomd rijk (overdreven natuurlijk) er zit bijna niks meer tussen. Iedereen die hier met crypto bezig is heeft nog een redelijk inkomen en dan schaar ik bijstand ook onder een redelijk inkomen in vergelijking met dat eerder genoemde derde wereld land. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:07:
[...]

Punt is dat ik reageerde op een post die stelde dat je op termijn altijd winst maakt met crypto. Daarvoor heb je op lange termijn een stijgende lijn nodig, dat dit met pieken en dalen gaat is logisch.

De huizenprijzen stijgen op lange termijn ook, waarschijnlijk gaan we ook weer boven het niveau van voor de crisis terugkomen. Maar dat is gewoon een kwestie van inflatie+vraag groeit sneller dan het aanbod.

Dat kun je absoluut niet vergelijken met crypto. Het is twijfelachtig hoe de vraag naar cryptomunten ontwikkeld omdat niemand ze nodig heeft zoals huizen. De huidige vraag is grotendeels gebaseerd op de verwachting dat de vraag toeneemt. Pas als het verband met het achterliggende product/bedrijf duidelijk is kan de vraag naar crypto's ook op iets anders gebaseerd zijn dan een groeiende vraag naar cryptomunten.
Huizenprijzen stijgen niet, geld daalt continu in waarde.

Als je in fiat zit kan je dit vergelijken alsof je in een lift staat die langzaam zakt, het lijkt dan alsof de omgeving stijgt.

Maar omdat we gewend zijn in fiat te denken zien we dat als standaard, terwijl dit ook maar een store in value is.

En daarom vinden je ouders het vaak belachelijk hoeveel je moet neertellen voor een huis, maar het is gewoon geldontwaarding

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:12:
[...]

Als je in fiat zit kan je dit vergelijken alsof je in een lift staat die langzaam zakt, het lijkt dan alsof de omgeving stijgt.

Maar omdat we gewend zijn in fiat te denken zien we dat als standaard, terwijl dit ook maar een store in value is.

En daarom vinden je ouders het vaak belachelijk hoeveel je moet neertellen voor een huis, maar het is gewoon geldontwaarding
Daarom sturen ze ook op een lichte inflatie, je schuldenlast wordt "minder". Al zit er wel iets van stijging in onroerend goed, het stijgt meestal ietsjes harder dan inflatie.

• outlandos
[...]

Huizenprijzen gaan veel harder omhoog dan de inflatie. Sinds de tweede wereldoorlog eigenlijk al, tot en met 2007 en sinds 2012 tot ? ook weer.

Verwijderd

[...]

Het is natuurlijk maar vanaf welke kant je het bekijkt :), de vraag is natuurlijk wat je dan als uitgangspunt moet nemen. Daarom spreek je ook van reëel rendement (rendement-inflatie), ik denk dat je op huizen dan alsnog winst maakt op lange termijn dus dan stijgt de prijs alsnog.

Maargoed, voor crypto's maakt dat allemaal niet zo veel uit. Die percentages, of het nu winst of verlies is, zijn zo groot dat de inflatie erbij in het niet valt.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

outlandos schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:08:
[...]

Dat is in Amerika zowat hetzelfde: die doen alles met hun creditcard(s).
Zowat wel ja. Maar als je het vanuit je lopende rekening koopt heb je het geld om te doen. Dat kan ook het geval zijn met je cc, maar dat hoeft dus niet.

Gebruiken ze toch een debetcard, probleem ook opgelost.

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Ja, ongeveer net zo effectief als een hekje plaatsen in Volendam-Zuid en daarmee hopen te voorkomen dat mensen nog langer op phisingmail klikken.

Dus wat krijgen we nu, inlogportalen waarbij je een kilo aardappels koopt van $900 en daarbij gratis 1 ETH spaarpunt ontvangt.

Dat is ook precies waarom banken op den duur zullen moeten inkrimpen. Ze zijn nog steeds van mening dat de hele wereldbevolking behalve hun eigen bestuursraad de intelligentie heeft van een aapmens. Gek genoeg blijken mensen opeens een stuk creatiever en slimmer als het om geld gaat, en de ironie wil dat het dan opeens blijkt dat die sigaren roken pakken zelf diegene zijn die een paar eeuwen achterlopen met het enige verschil dat zij een systeem hebben dat de geldomloop tot kort geleden 100% beheerde, Nu komt de grote boze crypto om de hoek kijken, slaat de paniek daar toe, en gaan we bergen achterhaalde onzin bedenken om dat de kop in te drukken.

Je moet toch serieus het verstand in je reet hebben zitten als je denkt dat je met deze regel ook maar voor 1% het verschil kunt gaan maken....je voldoet je hooguit iets meer aan zgn. zorgplicht die je als bank hebt, maar nadat jan en allemaal genaaid is tot op het bot door al die banken hoef je die wet ook al niet meer serieus te nemen.

Leuke dat verbod, komt geen reet van terecht ... zodra blijkt dat dit op resultaat drukt, dan wordt de regel zelfs zo weer omver geworpen....neem van mij aan dat er (bewust) ook geen enkele controle op komt.

Verwijderd

Regel nummer 1, blijf altijd van de groene weg :) Het is grappig om te zien hoeveel mensen nu nog denken hoe je overnacht een miljonair kan worden,echter is de realiteit momenteel helemaal anders. Met de juiste research naar coins, het nakijken van de marketcap en het doorlezen van de whitepaper ben je al een heel stuk voorruit geholpen.
nemesis2212 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:01:
[...]

het is gewoon een feit dat sommige mensen in een munt stappen als zij een stijgende lijn zien in een munt (hierbij denken mensen, hey deze schiet omhoog, snel instappen). uiteraard is het handig om wat onderzoek te doen naar een munt maar niet iedereen doet dat.

kan mij niet voorstellen dat jij niet een keer een misser hebt gemaakt omdat je dacht dat een coin zou stijgen en vervolgens de afgrond in knalt.

• Crypts
[...]

Nope, etherdelta is er nog! De thuishaven voor de meest obscure muntjes en scams. :D

Ik maak er een grapje van maar eigenlijk is het prachtig dat dit mogelijk is, anarchie ten top. :+

Edit: overigens zijn ze nog steeds die xmrg aan het rondpompen, zag net nog wat transacties voorbij vliegen...

[ Voor 7% gewijzigd door Crypts op 04-02-2018 15:28 ]

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Turbo-Puppy schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:18:
[...]

Ja, ongeveer net zo effectief als een hekje plaatsen in Volendam-Zuid en daarmee hopen te voorkomen dat mensen nog langer op phisingmail klikken.

Dus wat krijgen we nu, inlogportalen waarbij je een kilo aardappels koopt van $900 en daarbij gratis 1 ETH spaarpunt ontvangt.

Dat is ook precies waarom banken op den duur zullen moeten inkrimpen. Ze zijn nog steeds van mening dat de hele wereldbevolking behalve hun eigen bestuursraad de intelligentie heeft van een aapmens. Gek genoeg blijken mensen opeens een stuk creatiever en slimmer als het geld gaat, en de ironie wil dat het dan opeens blijkt dat die sigaren roken pakken zelf diegene zijn die een paar eeuwen achter lopen Het enige verschil is dat zij een systeem hebben dat de geldomloop tot kort geleden 100% beheerde, Nu komt de grote boze crypto om de hoek kijken, slaat de paniek daar toe, en gaan we bergen achterhaalde onzin bedenken om dat de kop in te drukken.

Je moet toch serieus het verstand in je reet hebben zitten als je denkt dat je met deze regel ook maar voor 1% het verschil kunt gaan maken....je voldoet je hooguit iets meer aan zgn. zorgplicht die je als bank hebt, maar nadat jan en allemaal genaaid is tot op het bot door al die banken hoef je die wet ook al niet meer serieus te nemen.

Leuke dat verbod, komt geen reet van terecht ... zodra blijkt dat dit wel op resultaat drukt, dan wordt de regel zelfs zo weer omver geworpen....neem van mij aan dat er (bewust) ook geen enkele controle op komt.
Joehoe alleen met creditcard, er wordt weinig verboden, debetcard en je probleem is al opgelost. Je hoeft geen constructies met aardappelen te verzinnen.

Tenzij je geen geld hebt om op een debetcard te zetten en in dat geval is het een prima regel.

Heeft weinig zin om er fud van te gaan maken, of met de anarchie vlag te gaan zwaaien.

• outlandos
Flagg schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:17:
[...]

Zowat wel ja. Maar als je het vanuit je lopende rekening koopt heb je het geld om te doen. Dat kan ook het geval zijn met je cc, maar dat hoeft dus niet.

Gebruiken ze toch een debetcard, probleem ook opgelost.
Alles gaat via cc's omdat bewezen is dat er dan meer wordt gekocht, en dat is uiteindelijk ook wat wij willen toch, dat er meer geld in de crpto's wordt gestopt. Even het morele/etische aspect daargelaten natuurlijk.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

outlandos schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:26:
[...]

Alles gaat via cc's omdat bewezen is dat er dan meer wordt gekocht, en dat is uiteindelijk ook wat wij willen toch, dat er meer geld in de crpto's wordt gestopt. Even het morele/etische aspect daargelaten natuurlijk.
Oh wacht nee hoor, ik hoef geen winst als daar ergens een familie van naar de klote gaat. Sorrie, ik zit hier voor het spelletje, ik heb genoeg geld.

• outlandos
Flagg schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:27:
[...]

Oh wacht nee hoor, ik hoef geen winst als daar ergens een familie van naar de klote gaat. Sorrie, ik zit hier voor het spelletje, ik heb genoeg geld.
Ik zeg ook niet dat ze naar de kloten gaan/moeten, maar het hele geld systeem is op lenen gebaseerd:

YouTube: The American Dream - Understanding Money and the Banking System

• Flagg
  • Niet online

Flagg

outlandos schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:29:
[...]

Ik zeg ook niet dat ze naar de kloten gaan/moeten, maar het hele geld systeem is op lenen gebaseerd:

YouTube: The American Dream - Understanding Money and the Banking System
Volgens mij zei je dat net wel, alleen niet met zoveel woorden. "Even het morele/ethische aspecten daargelaten"

En dat linkje was niet nodig ik heb je net al uitgelegd dat ze de ene cc met een andere dekken geloof ik. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Flagg op 04-02-2018 15:33 ]

• no11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-10 01:41
[...]

Huizenprijzen stijgen op lange termijn wel.

De reële waarde van cash daalt (inflatie).

• outlandos
Flagg schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:31:
[...]

Volgens mij zei je dat net wel, alleen niet met zoveel woorden. "Even het morele/ethische aspecten daargelaten"
Nee hoor, ik heb liever dat alles en iedereen stijgt en gelukkig is :+

• Flagg
  • Niet online

Flagg

outlandos schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:33:
[...]

Nee hoor, ik heb liever dat alles en iedereen stijgt en gelukkig is :+
Haha bloedende hippie jij. :)

Da's ook bijzonder, zag weer een stijging bij NXT, eerste gedachte "hè jammer voorlopig niet bijkopen dus".

Ik ben zo ongeschikt voor dit spelletje. :')

[ Voor 25% gewijzigd door Flagg op 04-02-2018 15:36 ]

Verwijderd

outlandos schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:15:
[...]

Huizenprijzen gaan veel harder omhoog dan de inflatie. Sinds de tweede wereldoorlog eigenlijk al, tot en met 2007 en sinds 2012 tot ? ook weer.
Je maandelijkse lasten aan je woning zal altijd ongeveer (grofweg natuurlijk) een vast percentage van het besteedbare inkomen zijn. Dit fluctueert ook wel wat over tijd, maar heel langzaam. Het kan niet zo zijn dat mensen 50% van hun inkomen aan woonlasten kwijt zijn of maar 10% bijvoorbeeld

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 10:04
outlandos schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:26:
[...]

Zonder het morele/ethische aspect welke zich veelal uit in drogredenen als een ongereguleerd en oncontroleerbaar alternatief voor fiat zonder garanties blijft er toch niks anders over dan TO THE MOON!! AND FYA?

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 10:04
Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:36:
[...]

Je maandelijkse lasten aan je woning zal altijd ongeveer (grofweg natuurlijk) een vast percentage van het besteedbare inkomen zijn. Dit fluctueert ook wel wat over tijd, maar heel langzaam. Het kan niet zo zijn dat mensen 50% van hun inkomen aan woonlasten kwijt zijn of maar 10% bijvoorbeeld
Over het algemeen stijgen salarissen met de jaren (iig tot om en nabij inflatie) en neemt het aandeel eigenwoningschuld af in absolute (door aflossing en salarisverhoging boven inflatie) en relatieve (door inflatie) zin.

Sorry voor de dubbelpost, jullie zijn langzaam vandaag :Z

[ Voor 4% gewijzigd door De Rikster op 04-02-2018 15:41 ]

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
[...]

Que? Waarom niet? Ik ken toch echt mensen die 5000 eu / maand verdienen met z'n tweetjes en 600 euro per maand kwijt zijn aan hypotheek...

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

[...]

Mensen met hetzelfde inkomen bedoel je dan neem ik aan? Dan klopt het wel redelijk. Anders niet, hoe meer je inkomen is hoe minder de woonlastendruk is volgens mij.

Verwijderd

Flagg schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:44:
[...]

Mensen met hetzelfde inkomen bedoel je dan neem ik aan? Dan klopt het wel redelijk. Anders niet, hoe meer je inkomen is hoe minder de lastendruk is volgens mij.
Ik bedoel hiermee te zeggen, de woonlasten stijgen of dalen mee met 'wat men kan betalen'. Dit is natuurlijk geen zwart wit regel zoals hierboven gesuggereerd wordt zoals vrijwel geen enkel stelling of hypothese altijd geldt,maar een general rule. Net als wanneer de rente daalt, de maandlasten dan gelijk blijven omdat de waarde van huizen stijgt om de toegenomen vraag te compenseren.
En inderdaad, de echt wat rijkeren kunnen relatief lagere woonlasten hebben.

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:53
tias86 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:38:
Op 9feb rise ook verwijderd van litebit.
Ik had het gezien ja, mooi ruk want ik had 200 euro Rise gekocht op ath (sowieso 8)7 ) in december. Dat is nu zo'n 25 waard lol. Ik heb Rise al veel eerder willen verkopen maar dat ging niet omdat Litebit dit simpelweg niet ondersteund daar ze geen wallet hebben voor Rise en een Bittrex account kan je niet registreren sinds december. Door dat gekut van Bittrex besluiten ze ook nog eens de airdrop niet door te laten gaan in de hoop dat Bittrex ze gelist laat.

Persoonlijk vind ik het hele crypto gebeuren met de dag minder interessant worden eerlijk gezegd. Van het een op het andere moment verdwijnt er zonder enige aanleiding 1000-2000$ uit de bitcoin prijs en zie je weer alles oproken om vervolgens een kleine opwaartse beweging te maken en het hele verhaal herhaalt zich opnieuw. Het hele verhaal stinkt naar prijsmanipulatie/massa oplichting en lijkt op een grote pump and bleed. Gedegen onderzoek in munten en gewoon hodlen werkt niet meer, als je verlies wilt beperken moet je swing en daytraden en daar heb ik geen zin in of tijd voor.

Idempotent.

• Goh
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-08-2023

Goh

Valt het niemand op dat LTC nog steeds blijft stijgen. Toch bijzonder tussen veel rode cijfers.

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:25
Goh schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:22:
Valt het niemand op dat LTC nog steeds blijft stijgen. Toch bijzonder tussen veel rode cijfers.
Pump and dump.....

Verwijderd

Inderdaad een opvallerT

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Over paar dagen komt LitePay uit, maar had je op zich ook zelf even op kunnen zoeken. Had je je antwoord sneller gehad.

• Helix
  • Laatst online: 00:17
Kans is aanwezig dat het gedumpt gaat worden, maar so far so good. Ben toch blij dat ik LTC gehold heb al die tijd, viel niet mee. Deze stijging komt door de Litepay announcement:

https://www.express.co.uk...in-ripple-ethereum-launch

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

MainframeX schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:14:
[...]

Het hele verhaal stinkt naar prijsmanipulatie/massa oplichting en lijkt op een grote pump and bleed. Gedegen onderzoek in munten en gewoon hodlen werkt niet meer, als je verlies wilt beperken moet je swing en daytraden en daar heb ik geen zin in of tijd voor.
Allereerst welkom in 2018.

Dagelijkse kost ... ik begon ooit webshops met het idee dat ik het verschil op service en kennis kon maken.
Heeft letterlijk 3 maanden stand gehouden, mensen willen maar 1 ding..GELD!!! GELD IS ALLES!!

Dat uit zich dan bij mij in zoiets als ... je mag het wel verkopen, maar dan moet je de goedkoopste zijn, en ze laten apparaten van 3 ruggen staan op 5 euro verschil. :)

Geld regeert alles, kennis is bijzaak.

Vertaald naar crypto .. inlezen, leuk, ergens interesse voor hebben, leuk.. maar dan sta je er wel knap alleen in. Een munt is interessant omdat er geld te verdienen is, of wordt afgebrand omdat de prijs niet goed is.

Mijn standpunt in deze weet ik niet eens, ik doe er maar gewoon aan mee omdat het spel kennelijk zo gespeeld dient te worden.

• tias86
Ja dat is klote zulke dingen, je moet erg oppassen en je moet alles checken, ze trekken doodleuk de stekker uit een project, of de intensie om er wat van te maken is er niet eens.
Maar goed als het goed gaat is het natuurlijk wel leuk, en heeft iedereen erover in welk project ze gaan `investeren` .
Maar als je serieus wat geld had willen verdienen had je in mei vorig jaar nog prima zaken gedaan, alleen als je nu nog niet verkocht hebt dan sta je misschien wat minder honderden procenten in de plus (of verlies was het toch?). En nu is dat gewoon lastiger om dat de prijs vergleken met toen ook na deze dips/crashes nog steeds een stuk hoger is. Monero gold dan toevallig niet, maar die zou ik je niet aanraden om te kopen is scam.
Er word her en der wel gemanipuleerd heb ik het idee, maar ja het is toch gewoon gokken.
MainframeX schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:14:
[...]

Ik had het gezien ja, mooi ruk want ik had 200 euro Rise gekocht op ath (sowieso 8)7 ) in december. Dat is nu zo'n 25 waard lol. Ik heb Rise al veel eerder willen verkopen maar dat ging niet omdat Litebit dit simpelweg niet ondersteund daar ze geen wallet hebben voor Rise en een Bittrex account kan je niet registreren sinds december. Door dat gekut van Bittrex besluiten ze ook nog eens de airdrop niet door te laten gaan in de hoop dat Bittrex ze gelist laat.

Persoonlijk vind ik het hele crypto gebeuren met de dag minder interessant worden eerlijk gezegd. Van het een op het andere moment verdwijnt er zonder enige aanleiding 1000-2000$ uit de bitcoin prijs en zie je weer alles oproken om vervolgens een kleine opwaartse beweging te maken en het hele verhaal herhaalt zich opnieuw. Het hele verhaal stinkt naar prijsmanipulatie/massa oplichting en lijkt op een grote pump and bleed. Gedegen onderzoek in munten en gewoon hodlen werkt niet meer, als je verlies wilt beperken moet je swing en daytraden en daar heb ik geen zin in of tijd voor.

• RedHat
Elke dip van BTC heb je in bijna alle communitys hetzelfde gezeur van mensen die zich opgelicht voelen of het ineens een scam vinden.

Als dat je mening is dan is crypto niets voor je, überhaupt elke financiële markt niet. Als je financiële markten niet begrijpt, en instapt op het moment dat iedereen instapt en je je vervolgens bestolen voelt omdat je geld verdampt is, dan ben jij precies degene die geld betaald aan mensen die zich wel inlezen hoe financiële markten in het algemeen werken. De crypto hype is leuk, maar geld cashen op hypemensen is niet nieuw. Ik klaag voor de rest niet hoor, zulke mensen zijn nodig om geld te verplaatsen, maar hoeveel mensen hier zitten die het een aantal maanden geleden helemaal hadden uitgevogeld en nu somber zijn omdat ze hun geld kwijt zijn, of zelfs de markt een scam noemen moeten zelf misschien eens nagaan hoe dat gekomen is.

Misschien een tip voor de mensen met dit gevoel en die zich wel wat beter willen inlezen in financiële markten en crypto, zijn de video’s van Thomas Carter zwaar oké.

[ Voor 9% gewijzigd door RedHat op 04-02-2018 16:41 ]

• Goh

Goh

RedHat schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:25:
[...]

Over paar dagen komt LitePay uit, maar had je op zich ook zelf even op kunnen zoeken. Had je je antwoord sneller gehad.
Dat had ik zelf ook wel gelezen :+ maar ik vraag me af waarom de prijs niet enorm stijgt terwijl het blijkbaar wel groot nieuws is.
De stijging zelf houdt overigens wel aan, zei het dat het minimaal is.

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 08:39
Tot op heden doet de BTC precies wat verwacht wordt, behalve dat de bounce vanaf $8000 nog minder was dan verwacht. De alts gaan zoals voorspeld (nog) niet echt mee in de daling (in sat waarde niet althans).

Ik ben bang dat met dit tempo zelfs niet een dubbele bodem op $8000 gezet gaat worden...

• tias86
De laatste tweet van @Litecoin official is aug 2017 , staat niks over litepay oid hoe kan dat dan?

• RedHat
gabn88 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:41:
Tot op heden doet de BTC precies wat verwacht wordt, behalve dat de bounce vanaf $8000 nog minder was dan verwacht. De alts gaan zoals voorspeld (nog) niet echt mee in de daling (in sat waarde niet althans).

Ik ben bang dat met dit tempo zelfs niet een dubbele bodem op $8000 gezet gaat worden...
Volgens wie? Met wat ter grondslag? Evidente info in een topic met heel veel “ze zeggen, hun zeggen, iemand zei”

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:27
tias86 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:42:
De laatste tweet van @Litecoin official is aug 2017 , staat niks over litepay oid hoe kan dat dan?
Officiele Litecoin ontwikkelaar is eruit gestapt, community is verder gegaan.

• Goh

Goh

Geen idee, maar stond zelfs op de Daily Express

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 08:39
RedHat schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:43:
[...]

Volgens wie? Met wat ter grondslag? Evidente info in een topic met heel veen “ze zeggen, hun zeggen, iemand zei”
Hun zeggen? Ik heb het zelf bedacht op basis van mijn matige TA-skills en door het bestuderen van verschillende bubbels en het meemaken van verschillende crashes (o.a. dotcom en 2008/2009).

Zie ook mijn vorige post...

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

LiteCoinFoundation en SatoshiLite ( Charlie Lee )
Die 2 brengen meestal wel aardig nieuws omtrent de LTC ontwikkelingen.

• Goh

Goh

Op de website van Litepay staat Litcoin ook als betaalmiddel genoemd.

• RedHat
gabn88 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:45:
[...]

Hun zeggen? Ik heb het zelf bedacht op basis van mijn matige TA-skills en door het bestuderen van verschillende bubbels en het meemaken van verschillende crashes (o.a. dotcom en 2008/2009).

Zie ook mijn vorige post...
Waarop is de bounce op $8000 gebaseerd dan? Enige wat er is gebeurd dat er heel veel stop losses zijn afgegaan maar dat er meer restiance zat waardoor hij er niet doorheen ging. Maar dat is geen reden (zelfs met matige TA skills) dat hij verder of minder ver moet bouncen.

• tias86
Nou dat word wat , en wat is de ongefundeerde prijsverwachting dan.

En litepay is ook in 2018 opgericht, niet dat dat erg is maar kan nooit een enorm bedrijf zijn dan toch?
Oftwel ik zie niet in waarom dit nou zo fantastich nieuws is. Behalve dan dat het nieuws is en dat is altijd goed

• Ypuh
Hebben jullie ook wel eens een hekel aan een bepaalde coin gekregen omdat de koers niet/nooit doet wat je wil?

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-11 12:33
tias86 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:51:
Nou dat word wat , en wat is de ongefundeerde prijsverwachting dan.

En litepay is ook in 2018 opgericht, niet dat dat erg is maar kan nooit een enorm bedrijf zijn dan toch?
Oftwel ik zie niet in waarom dit nou zo fantastich nieuws is. Behalve dan dat het nieuws is en dat is altijd goed
Weer een stukje dichterbij mass-adoption is altijd mooi nieuws. LitePay wil eenzelfde soort dienst als BitPay (vrij groot) creëeren waardoor je dus ook in reguliere webshops met LTC kan betalen. Toch alleen maar positief? :)

Verwijderd

Ypuh schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:52:
Hebben jullie ook wel eens een hekel aan een bepaalde coin gekregen omdat de koers niet/nooit doet wat je wil?
neuh joh, ik word altijd heeeeul blij als een coin niet doet wat ik wil en dat is stijgen

• tias86
Danny.G schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:54:
[...]

Weer een stukje dichterbij mass-adoption is altijd mooi nieuws. LitePay wil eenzelfde soort dienst als BitPay (vrij groot) creëeren waardoor je dus ook in reguliere webshops met LTC kan betalen. Toch alleen maar positief? :)
Zeker positief!, alleen dat staat dus ook nog in de kinderschoenen wil ik maar zeggen.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:34
Verwijderd schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:55:
[...]

neuh joh, ik word altijd heeeeul blij als een coin niet doet wat ik wil en dat is stijgen
we zijn toch wel wat gewend als VERGE fans toch? :+

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ypuh schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:52:
Niet zozeer omdat hij niet deed wat ik wilde, wel omdat hij helemaal niks deed, dat was digibyte wel een leuke coin volgens mij maar was zo boooooring. :P

• Ypuh
BTC @ €6.666. Ergens in de 6.1 - 6.4k range ga ik ff wat fiat in BTC omzetten.

[ Voor 73% gewijzigd door Ypuh op 04-02-2018 17:10 ]

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Flagg schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:03:
[...]

Niet zozeer omdat hij niet deed wat ik wilde, wel omdat hij helemaal niks deed, dat was digibyte wel een leuke coin volgens mij maar was zo boooooring. :P
Dat zal best als de prijs gestaafd wordt aan een variabele die in principe zijn dienst al heeft bewezen, en waar de echte groei wellicht uit is.

Ik snap er werkelijk geen reet van wat DGB denkt te bereiken ook ... in principe kom je er na 10 pagina's achter dat alles wat ze willen eigenlijk het schuiven van een komma is ... een soort satoshi software moordenaar spelen.

Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden, maar het begon denk ik ooit met ... hey de BTC, die doet het goed, wij gaan iets maken wat daar op mee kan liften en mensen met kommalectie zeker kan helpen wanneer ze met crypto willen betalen ... ehm, zoiets?

Als ik het verkeerd heb, don't bother ... DGB interesseert me geen bal namelijk. :+

• tias86
Voor mei 2017 was DgB saai ja , daarna kan je dat niet zeggen eigenlijk als je naar de grafiek kijkt.

• Luca
Ik kan me vergissen, maar had BTC gisteren niet iets van $10B volume? Daar is nu nog 6 van over. :P

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:34
Danny.G schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:15:
Ik kan me vergissen, maar had BTC gisteren niet iets van $10B volume? Daar is nu nog 6 van over. :P
tja kan volgende week weer hoog staan

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:27
Danny.G schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:54:
[...]
Positief voor mass adoption. Maar niet per se voor de waarde van een munt.

Crypto als alternatief voor fiat kan alleen werken bij een redelijk stabiele koers. De enorme koersstijgingen en -dalingen van crypto zorgen ervoor dat het nog niet als alternatief betaalmiddel gebruikt kan worden.

Het probleem is dat je als "winkel" geen idee hebt wat je binnen krijgt.
Stel jij koopt bij mij iets dat vandaag een waarde van 150 euro heeft en betaalt dat met 1 LTC.
Ik heb dan 1 LTC, en jij hebt iets dat 150 euro waard is.

Morgen heb jij dan nog steeds iets wat ongeveer 150 euro waar is (beetje waardevermindering wellicht), maar ik heb geen idee wat die LTC morgen waard is. In een stijgende markt is dat prima, dan heb ik morgen meer...maar in een dalende markt kan het zomaar zijn dat ik nog maar 100 euro heb. Prima als je op een exchange aan het handelen bent...niet prima als je morgen je leverancier in harde euro moet betalen.

De dollar vs euro koers fluctueert ook, maar bij lange na niet zo hard als die van crypto currency.
Pas als -bijvoorbeeld- BTC ook gebruikt kan worden in de grote stroom handel die er is, kan het een alternatief zijn. Maar dat is dus een kip-ei verhaal.
Tot die tijd is het leuk om te speculeren op crypto currency, maar de waarde van bijna alle coins staat volledig los van een waarde in de echte wereld. En als het wel zo ver is, zal het ook afgelopen zijn met de grote winsten en verliezen die je kunt maken op crypto coins.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-11 16:48
Het is ook zondag he. Thee, koekjes, chillen, dat soort dingen. Vandaar dat het zo langzaam keldert, vanaf morgen gaat dat weer een stuk sneller en tikken we hopelijk in een rechte lijn die 6000 aan.

Ik bedoel, morgen moon en naar 10k en rest van de week doorstijgen! :p

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:15
Heel bijzonder hoor, als een of andere random Aziaat (die toevallig zelf de grondlegger van een munt is en behoefte aan groei heeft) een Facebook livestream start... dan gaat het allemaal heel speciaal worden, to the moon, dit is de toekomst, bla bla.

Maar als de gevestigde media het gerucht van een aankondiging al noemt, terwijl de achterliggende developers zich verstandig genoeg nog even stil houden tot de officiële announcement, dan is het allemaal maar onzeker, wantrouwen, stelt niet zoveel voor...

|:(

Ik snap ook wel dat je het meeste geld aan pumps kan verdienen die in principe helemaal nergens op gebaseerd zijn, maar deze trend gaat imho echt de verkeerde kant op.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Turbo-Puppy schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:10:
[...]

Dat zal best als de prijs gestaafd wordt aan een variabele die in principe zijn dienst al heeft bewezen, en waar de echte groei wellicht uit is.

Ik snap er werkelijk geen reet van wat DGB denkt te bereiken ook ... in principe kom je er na 10 pagina's achter dat alles wat ze willen eigenlijk het schuiven van een komma is ... een soort satoshi software moordenaar spelen.

Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden, maar het begon denk ik ooit met ... hey de BTC, die doet het goed, wij gaan iets maken wat daar op mee kan liften en mensen met kommalectie zeker kan helpen wanneer ze met crypto willen betalen ... ehm, zoiets?

Als ik het verkeerd heb, don't bother ... DGB interesseert me geen bal namelijk. :+
Oh nee mij ook niet, en ik hecht niet aan Crypto, als ik er klaar mee ben ben ik er klaar mee. Dat hele fanboyisme in Crypto ontgaat me nogal, vooral het ongefundeerd afkraken van een coin die iemand zelf niet heeft of wil snap ik echt niks van. Beetje Playstation/Xbox zielig. Je ziet het cryptocompare ook veel. Mensen die in muntje x zitten gaan in het forum van muntje y lopen zeuren. Das het grootste nadeel van dit spelletje eigenlijk teveel cryptofanboys.

Alsof de aandeelhouders van shell gaan rellen op BP forum. :')

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Richh schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:19:
Heel bijzonder hoor, als een of andere random Aziaat (die toevallig zelf de grondlegger van een munt is en behoefte aan groei heeft) een Facebook livestream start... dan gaat het allemaal heel speciaal worden, to the moon, dit is de toekomst, bla bla.

Maar als de gevestigde media het gerucht van een aankondiging al noemt, terwijl de achterliggende developers zich verstandig genoeg nog even stil houden tot de officiële announcement, dan is het allemaal maar onzeker, wantrouwen, stelt niet zoveel voor...

|:(

Ik snap ook wel dat je het meeste geld aan pumps kan verdienen die in principe helemaal nergens op gebaseerd zijn, maar deze trend gaat imho echt de verkeerde kant op.
Xrp heeft daar ook last van, bank van Abu Dhabi gaat het ripple network (nog niets bekend over xrp gebruiken binnen het netwerk overigens) nu daadwerkelijk gebruiken... Merk je niks van. Muntje roept rebrand! Hoppa there we go.

Hoe meer solide het nieuws is hoe minder effect het heeft op de koers volgens mij. :) Je moet echt alles met zoveel mogelijk glittertjes en lichteffecten brengen wil iemand reageren. :+

Maakt niet zoveel uit op de lange termijn maar dat kudde gedrag als er ergens een confettibommetje wordt afgestoken is wel tekenend voor de Crypto "speculanten".

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:15
sanderb schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:16:
[...]

Euhm... het hele idee van mass adoption is dat de vraag steeds groter gaat worden naar een munt. Daardoor stijgt de waarde.
Stel jij koopt bij mij iets dat vandaag een waarde van 150 euro heeft en betaalt dat met 1 LTC.
"LitePay instantly converts the Litecoin, shielding you from any volatility risk." - Je krijgt per direct dollars als winkel zijnde.
Bitpay doet trouwens exact hetzelfde. Als de "winkel" dit wil natuurlijk.
De dollar vs euro koers fluctueert ook, maar bij lange na niet zo hard als die van crypto currency.
En waarom fluctueren die koersen niet zo hard? Juist, omdat mass adoption.
Pas als -bijvoorbeeld- BTC ook gebruikt kan worden in de grote stroom handel die er is, kan het een alternatief zijn. Maar dat is dus een kip-ei verhaal.
Precies! En het zijn de concepten als BitPay/LitePay die de eerste stappen zetten.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• outlandos
Stevie_ schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:19:
[...]

Het is ook zondag he. Thee, koekjes, chillen, dat soort dingen. Vandaar dat het zo langzaam keldert, vanaf morgen gaat dat weer een stuk sneller en tikken we hopelijk in een rechte lijn die 6000 aan.

Ik bedoel, morgen moon en naar 10k en rest van de week doorstijgen! :p
6000? Ik ga short!

• Luca
sanderb schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:16:
[...]

Crypto als alternatief voor fiat kan alleen werken bij een redelijk stabiele koers. De enorme koersstijgingen en -dalingen van crypto zorgen ervoor dat het nog niet als alternatief betaalmiddel gebruikt kan worden.

Morgen heb jij dan nog steeds iets wat ongeveer 150 euro waar is (beetje waardevermindering wellicht), maar ik heb geen idee wat die LTC morgen waard is. In een stijgende markt is dat prima, dan heb ik morgen meer...maar in een dalende markt kan het zomaar zijn dat ik nog maar 100 euro heb. Prima als je op een exchange aan het handelen bent...niet prima als je morgen je leverancier in harde euro moet betalen.

Tot die tijd is het leuk om te speculeren op crypto currency, maar de waarde van bijna alle coins staat volledig los van een waarde in de echte wereld. En als het wel zo ver is, zal het ook afgelopen zijn met de grote winsten en verliezen die je kunt maken op crypto coins.
In dit geval converteren partijen als LitePay en BitPay de crypto en krijgt de webshop dus het bedrag zelf in fiat. Mocht de koers zo erg schommelen, dan hebben de winkels daar verder geen last van.

Voor de rest zeker mee eens, de koers is nog erg volatiel en daardoor zal het ook nog wel even duren voordat het overal gebruikt zal worden. Het is tevens ook nog maar de vraag of het ooit gebruikt gaat worden op de manier zoals BitPay en LitePay dat doen. De ideale manier zou zijn dat alle prijzen puur in sats waarden worden vermeld, zodat alles onafhankelijk is van hoe de koers mogelijk in verhouding staat met de euro of dollar. Voor de weg naar massa adoptie is iets als BitPay voor nu mooi, maar volgens velen dit is niet hoe het uiteindelijk zou moeten zijn.

Maar goed, dat is wellicht niks meer dan ideaal die mogelijk nooit verwezenlijkt zal worden.

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
Crypts schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:51:
[...]

Cool! Wil er zelf ook nog steeds eentje hebben maar het moet in een mooie case en dat is het grootste probleem... Als je er eentje vindt laat het me aub weten! ;)
Wat heb je gewijzigd aan de code trouwens?
Initieel staat alleen de afkorting in beeld (16pts), de waarde (24pts) en 24h (16pts)

Hij werkt op de Coinmarketcap API en de library voor dit display ondersteunt 3 verschillende lettergroottes (10, 16, 24). Dus je kunt alle info uit de Coinmarketcap API gebruiken tot het scherm vol is. Heb nu naam, waarde, 24h en 7d. Dus nog anders dan in de vorige foto.

• Crypts
ksborg schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:43:
[...]

Initieel staat alleen de afkorting in beeld (16pts), de waarde (24pts) en 24h (16pts)

Hij werkt op de Coinmarketcap API en de library voor dit display ondersteunt 3 verschillende lettergroottes (10, 16, 24). Dus je kunt alle info uit de Coinmarketcap API gebruiken tot het scherm vol is. Heb nu naam, waarde, 24h en 7d. Dus nog anders dan in de vorige foto.
Ah nice! Daar ga ik wel uitkomen denk ik en anders dm ik je wel. Enige drempel voor mij blijft wel de behuizing, die moet er gewoon strak en netjes uitzien maar ik heb vanalles bekeken en tot nu niks kunnen vinden nog.. Heb jij al een idee?

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Crypts schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:55:
[...]

Ah nice! Daar ga ik wel uitkomen denk ik en anders dm ik je wel. Enige drempel voor mij blijft wel de behuizing, die moet er gewoon strak en netjes uitzien maar ik heb vanalles bekeken en tot nu niks kunnen vinden nog.. Heb jij al een idee?
BOHS Toy RC Robots Walking and English Speaking
http://s.aliexpress.com/NzEjQjAz?fromSns=

Hier in bouwen. Cryptobot!!!! :P

[ Voor 4% gewijzigd door Flagg op 04-02-2018 18:16 ]

Verwijderd

Wat overigens ook opvalt is de dalende lijn in de overall market cap sinds gisteren. Beweegt inmiddels richting < USD 400 Mrd. ... :F
Pagina: 1 ... 89 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier :)

Verdere regels:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)