Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Stel dat BTC nu op 35.000 dollar stond, Ripple de $5.50 doorbrak en ETH voor $2590 werd verhandeld en zelfs de Gulden een ATH liet zien. Wat zou je dan zeggen?apekoek schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:12:
[...]
Ja hou maar op! Had ik ook moeten doen, een maat van mij heeft het ook gedaan. Heb nu geleerd dat je op ATHjes toch eens wat moet uitbetalen![]()
Gelukkig heb ik nog een affiliate site waar ik wat mee bijverdien, maar dat staat niet in verhouding tot dit.
"Ik heb zo blij dat ik niet verkocht heb, maat van mij wel. Die verkocht wel en ging op een vakantie van 2 weken naar Ibiza. Ik ga zo voor 3 maanden naar de Maladiven
Wat ik bedoel te zeggen: met de kennis van nu is het niet zo moeilijk achteraf te zeggen wat de beste beslissingen zijn geweest
En ja, met wat ik nu weet had ik eind december ook alles moeten verkopen. Had ik nu een mooie auto van kunnen kopen
Do { Ping } while ( LOL )
Eind 2017 hadden we media aandacht, maar in 2013 ook. Daar zat dus 4 jaar tussen. Ik weet niet op welk moment, maar het komt toch steeds weer terug in de media. Zowel positief als negatief. Tja uitzingen maar en niet wachten op snelle stijgingen, maar langzaam aan.kazz1980 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:27:
[...]
Degene die dat met zekerheid kan vertellen kan die lambo vast gaan bestellen
Ik heb gekozen om te hodlen. Dus ik hoop dat we nu rond het dieptepunt zitten. Maar ik acht de kans zeker aanwezig dat we nog eens 50% omlaag gaan tov nu - en dus inderdaad op 4k uit gaan komen.
Als dat gebeurt verwacht ik daarna wel een keer een bounce waarmee we weer terug stuiteren naar 5 of 6k. Daarna keert de rust wellicht weer terug. Gaat iedereen de wonden likken en kijken we weer vooruit en verwacht ik dat we geleidelijk weer gaan stijgen. Grote vraag is of er na een tijdje stijgen ergens ineens een tweede hype ontstaat als bijvoorbeeld de media er op springt met grote koppen als "De crypto is uit de dood herrezen!" en "Jongen van 16 uit Hardegarijp koopt Tesla met bitcoins"
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
wat ?hmr schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:37:
Wat mij wel opvalt is dat mijn BTC waarde tamelijk gelijk blijft of maar echt een verlies van 10% heeft gepakt..
De rest is diep in de min.. Tot begin deze week kon ik mijn verlies wegstrepen met mijn winst op ripple maar dat punt zijn we nu voorbij.. Overall verlies dus. In euro's zo'n -500 euro tov mijn inleg.
Ik blijf wel gewoon hodlen, we zien het wel. Ik heb alle tijd en anders was het een leuke dure ervaring.
Zero.
Wat wat?
De BTC waarde van mijn portfolio is ~10% gezakt. Dus mijn XRP / XVG / VEN zijn in BTC (niet in fiat) niet ongelofelijk gedaald.
[ Voor 31% gewijzigd door hmr op 02-02-2018 09:40 ]
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Like a boss!NotSoSteady schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:41:
Joh, het is toch gewoon een gok. Ik heb er zelf 2,5k inzitten en daarvan is de helft nu weg. Persoonlijk verlies ik liever alles, dan dat ik als een angsthaas wegren.
Maar is dat wel zo? Stel een munt daalt tot 0.00000001 sat....wat dan? Niks toch? Pas als de makers van de munt er mee ophouden is het einde verhaal lijkt me.
Of ligt het aan het feit dat een munt dan gedelist wordt van exchanges oid? Wie kan er iets zinnigs over zeggen?
Waarom ? Heb je het geld nu nodig?outlandos schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:40:
Twijfel om er definitief uit te stappen, maar met een verlies van 55% op m'n inleg is het wel heel zuur. En dan ben ik toch pas echt na die eerste flinke correctie instapt. Ik zit er voor net iets meer dan een netto maand salaris in. Dus het is allemaal geen ramp, maar wel kut dat ik ben ingestapt toen iedereen eruit ging
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Verwijderd
De gouden regel is:Shadow_Agent schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:30:
[...]
Stel dat BTC nu op 35.000 dollar stond, Ripple de $5.50 doorbrak en ETH voor $2590 werd verhandeld en zelfs de Gulden een ATH liet zien. Wat zou je dan zeggen?
"Ik heb zo blij dat ik niet verkocht heb, maat van mij wel. Die verkocht wel en ging op een vakantie van 2 weken naar Ibiza. Ik ga zo voor 3 maanden naar de Maladiven."
Wat ik bedoel te zeggen: met de kennis van nu is het niet zo moeilijk achteraf te zeggen wat de beste beslissingen zijn geweest![]()
En ja, met wat ik nu weet had ik eind december ook alles moeten verkopen. Had ik nu een mooie auto van kunnen kopen
- Speel met wat je kunt missen
- Room wat af in tijden wanneer het zeer goed gaat (zoals December 2017).
Ik heb zelf de regel om op pieken (zover te voorspellen) gewoon af te romen
Dat heb ik ook gedaan op 1 januari.
Wanneer er weer een aanzienlijk bedrag behaald wordt: stel 10k, dan pak ik weer 25% en laat ik de rest (7500) staan tot 15k en pak ik weer een leuk bedrag (bv 5k) en van die 10k die dan weer overblijft probeer ik 20k te maken wanneer ik weer afroom.
Hier komt geen emotie bij kijken, gewoon een keiharde afspraak met mezelf.. (En me vrouw die me eraan houd
Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz
Nee, maar ik houd niet van zelfkastijding.
Verwijder gewoon alles, blokkeer sites in je hosts en kijk over een half jaar nog eens.outlandos schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:44:
[...]
Waarom zelfkastijding? Laat gewoon lekker staan en kijk over een tijdje weer eens hoe het gaat..outlandos schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:44:
[...]
Ben zelf begin vorig jaar ingestapt met enkele honderden euro's in xrp en xvg. Toen ik november weer een keer keek had ik een leuk weekend
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Ik zit er voor veel meer in en ik zie echt geen reden om er uit te stappen. Ik ben er met geld ingestapt dat ik kan missen, waar ik niet wakker van lig als het weg is (maar wel zou balen uiteraard)...outlandos schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:40:
Twijfel om er definitief uit te stappen, maar met een verlies van 55% op m'n inleg is het wel heel zuur. En dan ben ik toch pas echt na die eerste flinke correctie instapt. Ik zit er voor net iets meer dan een netto maand salaris in. Dus het is allemaal geen ramp, maar wel kut dat ik ben ingestapt toen iedereen eruit ging
Het moet écht geld zijn wat je bereid bent om kwijt te raken. In dat geval gewoon laten staan en over een paar maanden weer kijken. Tenzij je het plan hebt om lager weer in te kopen, dan kan je nog eens een gok wagen.
Idd...begrijp het ook niet zo goed. Waarom zou je als je het geld niet nodig hebt, en eveneens kon missen (anders had je de investering niet met dat bedrag gedaan) er nu weer uithalen met zoveel verlies ? Laat het gewoon staan en wacht tot het weer begint te klimmen. Dat kan even duren maar dacht je echt op een paar weken tijd binnen te zijn zonder een of andere tegenslag ?
Dramaqueen.outlandos schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:44:
[...]
Hehe gewoon niet meer kijken over 6 maanden eens polsen hoe het gaat.
Als je dit al zelfkastijding noemt kan je wel stoppen maar dan vind je wel iets anders om je over op te winden.
Laat gaaaaaan. Goosfraaabaaaaa.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Maar even een korte gedachte van mij, ben benieuwd naar jullie mening. Sowieso blijf ik holden, maar ben toch benieuwd.
Eind 2017 was BTC helemaal in de shit in de media, iedereen en zijn moeder stapte in het grote succesverhaal en je was bijna gek als je het niet deed. Maar ook coin-makers (shit coins, mwoah-coins en top coins) gingen maximaal aan de productie, waardoor de markt steeds meer verspreidt werd. De boel knalt in elkaar, maar de pool met hoeveelheid coins vergroot. Dus met de huidige onzekere en dippende markt, die over een steeds groter terrein verdeeld wordt, geeft het weinig vertrouwen (op dit moment).
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Mooi he?miicker schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:49:
Gister nog blij met mijn aanschaf van VEN op 55K, maar nu staat hij op 51K
same here, was niet veel, maar nu blij dat ik met wat verlies uitgestapt ben. Ik denk dat het beter is het hele weekend ff af te wachten...Slux schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:36:
Slechte keus om paar plukjes te kopen vanochtend, net met verlies verkocht, probeer het vanmiddag wel weer rond 12/13 en 14/15 komt er meestal wat extra beweging in
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Ben in januari ook in verschillende crypto gestapt. Dus inderdaad hevige verliezen.hmr schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:49:
Merk toch dat er echt heeel veel mensen zijn hier die, zoals ik het inschat, ergens in januari zijn ingestapt met het idee dat ze in een maandje een rolex konden kopen en de volgende maand een leuke nieuwe BMW. Helaas, zo makkelijk is het niet en is er een risico van het vak. Mensen komen van de koude kermis thuis en raken nu in paniek omdat het toch geen gratis geld is binnen een week.
Maar heb wel een nieuwe BMW gekocht
Het zou zomaar mijn reactie kunnen zijn. Exact zo gehandeld. Juni 2017 begonnen en doelen gesteld. Eind december doel 1 gehaald: gratis weekend weg. Afgeroomd en weer verder. Volgende doel: gratis zomervakantie... wordt het niet dit jaar dan maar volgend jaar. Of misschien wel niet.Verwijderd schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:43:
[...]
De gouden regel is:
Wanneer er weer een aanzienlijk bedrag behaald wordt: stel 10k, dan pak ik weer 25% en laat ik de rest (7500) staan tot 15k en pak ik weer een leuk bedrag (bv 5k) en van die 10k die dan weer overblijft probeer ik 20k te maken wanneer ik weer afroom.
Hier komt geen emotie bij kijken, gewoon een keiharde afspraak met mezelf.. (En me vrouw die me eraan houd)
Vorig jaar augustus stonden mijn geminede coins op $48 en collega’s lachten me uit. Diezelfde zijn begin december ingestapt. Toen mijn muntjes al $200 waard waren. Eind december kon het niet op en nu allemaal huiliehuilie... ik heb gecashed en hun niet want het kon allemaal nog veeeeeel hoger... ik zit over een uur een weekend gratis op CenterParcs, mijn collega’s aan het werk, en mijn muntjes van juni 2017 nog 300% in het groen. Weliswaar $600 naar $300 zien gaan maar ach, wie weet zijn ze rond de zomer $1500 en tik ik doel 2 bijna aan.
Haha dat is niet eerlijk. Jij bent dus al veel eerder ingestapt. Maar gratz bro, wat voor biemert heb je gekauft?SonyEricsson schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:55:
[...]
Ben in januari ook in verschillende crypto gestapt. Dus inderdaad hevige verliezen.
Maar heb wel een nieuwe BMW gekocht. Maar meer van btc die ik op $300 had ingekocht toendertijd
Wordtwel geslacht momenteel in nieuwe investeringen
, vooralsnog kan ik het hebben.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
was op een lezing in frankfurt waar een expert in dec (piek ) al zei dat btc in 2 maanden naar de $5000 gaat.hellsau schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:56:
Als de BTC onder de 8000 dollar komt dan koop ik extra in. Mogelijk zakt hij nog verder maar dat is wel een vrij laag punt.
vooralsnog lijkt hij gelijkt te kunnen krijgen,
Hij voorspelde ook dat hoogstwaarschijnlijk btc aan het eind van dit jaar weer op 30k-50k stond.
3 serie touring M sporthmr schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:57:
[...]
Haha dat is niet eerlijk. Jij bent dus al veel eerder ingestapt. Maar gratz bro, wat voor biemert heb je gekauft?.
Die afspraak had ik ook met mijzelf maar heb mij er niet aangehoudenVerwijderd schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:43:
[...]
De gouden regel is:
Hier komt geen emotie bij kijken, gewoon een keiharde afspraak met mezelf.. (En me vrouw die me eraan houd)
Om een bekende Nederlandse held te quoten: "Dan liever de lucht in!" Kan in dit geval tweeledig worden opgevat, ofwel naar de krochten van het binnenste der aarde ofwel high in the sky!!
We gaan het zien. Behouden vaart
Do { Ping } while ( LOL )
Er zit een groot verschil in dat het geen gratis geld blijkt of dat je in zo'n korte tijd al 60% kwijt bent.hmr schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:49:
Merk toch dat er echt heeel veel mensen zijn hier die, zoals ik het inschat, ergens in januari zijn ingestapt met het idee dat ze in een maandje een rolex konden kopen en de volgende maand een leuke nieuwe BMW. Helaas, zo makkelijk is het niet en is er een risico van het vak. Mensen komen van de koude kermis thuis en raken nu in paniek omdat het toch geen gratis geld is binnen een week.
Totale paniek, maar de whales gaan hier profijt uit halen. De daling houdt een keer op, maar kan nog even doorzetten. Whales hebben liever op 5k een btc dan 8k. Dat zullen ze gaan beïnvloeden. Kopen en daarna weer op long.SonyEricsson schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:00:
[...]
was op een lezing in frankfurt waar een expert in dec (piek ) al zei dat btc in 2 maanden naar de $5000 gaat.
vooralsnog lijkt hij gelijkt te kunnen krijgen,
Hij voorspelde ook dat hoogstwaarschijnlijk btc aan het eind van dit jaar weer op 30k-50k stond.
Verwijderd
zo.. ik had gisteren al mijn Ripple omgezet in LSK, zowaar het enige ding wat groen staat t.o.v. ETH.Greymore1 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:54:
Heb er 4k euro inzitten, op binance staat nu 2,7k$ waarde, 0,5Eth CPC, 300euro op kucoin en 250 op cryptopia.. beetje verlies, maar vooral veel in HODL coins zitten. Trekt het aan dan zie ik het leven weer zitten.
voor de rest zit ik in hetzelfde schuitje. Ingestapt op een verkeerd moment in de 2e week van januari.
Sta nu op 40% verlies ... en dan... verlies nemen nu en wegrennen
Er is altijd wel weer een gek die gaat investeren aangezien iedereen aan korte termijn denken doet (zo ook in 2013 toen ook alle doemscenarios er waren). Voorlopig laat ik al mijn alt coins staan (ICX, LSK, XLM en VEN). Ik doe niets meer, beschouw mijn geld als verloren en kijk over een 1/2 jaar wel weer
Het was in ieder geval een mooi tijdverdrijf + lering en het mooiste is dat ik niet alleen ben hier
Gedeelde smart is halve smart
Tot vanmiddagthestiffmeister schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:02:
[...]
zo.. ik had gisteren al mijn Ripple omgezet in LSK, zowaar het enige ding wat groen staat t.o.v. ETH.
voor de rest zit ik in hetzelfde schuitje. Ingestapt op een verkeerd moment in de 2e week van januari.
Sta nu op 40% verlies ... en dan... verlies nemen nu en wegrennen.
Er is altijd wel weer een gek die gaat investeren aangezien iedereen aan korte termijn denken doet (zo ook in 2013 toen ook alle doemscenarios er waren). Voorlopig laat ik al mijn alt coins staan (ICX, LSK, XLM en VEN). Ik doe niets meer, beschouw mijn geld als verloren en kijk over een 1/2 jaar wel weer![]()
Het was in ieder geval een mooi tijdverdrijf + lering en het mooiste is dat ik niet alleen ben hier
De trend is gewoon dalende, waarom niet uitstappen en goedkoper weer inkopen
Kan is bijna nihil dat het direct gaat stijgen...
Ik ben blij dat ik uitgestapt ben, inmiddels (als ik zou kopen) dit 10% meer munten dan paar dagen geleden, wacht echter nog even af.
Omdat buy the dip bij Bitonic niet op gaat...ybos schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:07:
Aan iedereen die maar hold roept in het kader van omhoog:
Ik ben blij dat ik uitgestapt ben, inmiddels (als ik zou kopen) dit 10% meer munten dan paar dagen geleden, wacht echter nog even af.
Je kunt bij hen gewoon laag niet kopen...
Dat kan ook een voordelige keuze zijn. Ik heb alleen zelf ervaring dat ik daarmee zelf altijd fouten maak, dus hodl liever. Kost mij minder tijd en gedoe.ybos schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:07:
En @outlandos heel kut dat je 60% kwijt bent. Mijn laatste fiat inleg van 1000 euro is ook 60% in de min in anderhalve week. Komt wel weer goed, en zo niet. Dan niet. Zoals gezegd: ik maak in maart de voorlopige balans op.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Paniek sellen is erg dom want dan weet je immers 100% zeker dat je verlies maakt.
Gewoon HODL is de beste strategie. Waarom zou je met verlies verkopen als er kans bestaat op winst?
Ok, de winst is misschien niet morgen of overmorgen maar dat gegeven is bekend.
Als je instapt weet je nooit hoe snel je winst maakt.
Dat kan de volgende dag zijn maar ook over 6 maanden.
Veel mensen hebben een verkeerd verwachtingspatroon en raken in paniek of zijn er te veel emotioneel bij betrokken.
Denk logisch na na iedere dip (hoe diep ook) volgt altijd herstel.
Buiten dat heb ik nog steeds GEEN enkel goed onderbouwd argument gelezen WAAROM de BTC zo snel daalt. Correcties zijn normaal maar er moet wel een reden voor zijn.
Bedenk verder dat als jij je BTC met verlies verkoopt er iemand anders is die het graag koopt....
Lol. mijn nieuwe 3 serie is twee weken geleden afgeleverd, ook betaald met sub 300 dollar BTC.SonyEricsson schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:55:
[...]
Ben in januari ook in verschillende crypto gestapt. Dus inderdaad hevige verliezen.
Maar heb wel een nieuwe BMW gekocht. Maar meer van btc die ik op $300 had ingekocht toendertijd
Wordtwel geslacht momenteel in nieuwe investeringen
, vooralsnog kan ik het hebben.
De rest hou ik lekker vast. Sta voorlopig nog lang niet in de min
ik weet nog dat ik een panic sell deed toen btc van 1300 naar 6xx zakte.ybos schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:07:
btc kwam maar niet op kraken toen....en toen het eindelijk erop kwam verkocht op slechte moment ooit, want 8uur erna ging alles weer omhoog
je hebt dus geen glazen bal met andere woorden, anders was iedereen hier al miljonair
kost toch ook geld als je het verkoopt snap de insteek niet dan kan je het net zo goed vast houdenybos schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:07:
- De huidige daling is een algehele reset aan het worden van alle coins.
- Straks staan we weer op het niveau van 3-4 jaar geleden.
- De bubbel is niet de kleine dalingen die we kennen die elk jaar wel plaatsvinden, nee, de bubbel omvat de volledige stijging en daling zoals we in de afgelopen jaren zien, die gehele tijdspanne.
- Komende maanden/jaren blijft alles weer bedroevend laag, om vervolgens weer te gaan stijgen zoals we jaren terug zagen.
Het is maar een idee hea..
Professioneel Heftruck Syndroom
Ik ben blij met mijn nieuwe mini cooper sinds oktoberLuuk schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:10:
[...]
Lol. mijn nieuwe 3 serie is twee weken geleden afgeleverd, ook betaald met sub 300 dollar BTC.![]()
De rest hou ik lekker vast. Sta voorlopig nog lang niet in de min
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Ik ben ook hebberig geweest en heb steeds na de crashes bijgekocht. Ben in sept begonnen met 1000 euro in te leggen, maar door mijn hebberigheid en het vertrouwen.. t komt wel weer goed (eind 2017 volgde na elke correctie een flinke stijging), nu inmiddels 4.000 euro erin zitten en nu 600 euro verlies.
Ik wacht wel gewoon weer af, maar ga ook wat afromen bij een volgende stijging. Afgelopen weken regelmatig m'n inleg er helemaal uit kunnen halen, terwijl ik dat wel met mezelf afsprak. Ach.. kijk het rustig aan, maar met verlies verkopen doe ik niet.
Kost geld als je verkoopt ?bie100 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:11:
[...]
kost toch ook geld als je het verkoopt snap de insteek niet dan kan je het net zo goed vast houden
Mooie winst kunnen maken in 2 maandjes. Heb er zo'n € 1100,- uitgehaald en nog $ 200,- laten staan verdeeld over wat altcoins en ETH. Dit is inmiddels nog $ 150,- waard maar dat laat ik rustig staan.
Dus een netto winst van zo'n € 800,- met relatief weinig inleg. Wilde het eens proberen, maar merk dat het handelen me teveel tijd en energie kost. Heb hierdoor wel besloten om me eens in aandelen te gaan verdiepen. Daar gaat alles net iets rustiger gelukkig..
Dus helaas geen BMW winst voor mij, maar met de kleine inleg die ik heb gedaan om te spelen ben ik wel tevreden. En blij dat ik kennelijk op tijd ben uitgestapt.
Onze magazijnmedewerker die een maandsalaris erin gestopt heeft begin januari is wat minder vrolijk momenteel....
When you are standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...
"vrij laag punt"?hellsau schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:56:
Als de BTC onder de 8000 dollar komt dan koop ik extra in. Mogelijk zakt hij nog verder maar dat is wel een vrij laag punt.
Staat nog steeds op X8 tov een jaar geleden....
https://www.rtlz.nl/crypt...u-26-reist-van-cryptogeld
als je het verkoopt voor minder dan je er voor gegeven heb kost dat geld toch
- Ik weet niet wat je met een reset bedoelt.NeFoRcE schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:11:
Wat mijn idee zo langzaam is hieromtrent:
- De huidige daling is een algehele reset aan het worden van alle coins.
- Straks staan we weer op het niveau van 3-4 jaar geleden.
- De bubbel is niet de kleine dalingen die we kennen die elk jaar wel plaatsvinden, nee, de bubbel omvat de volledige stijging en daling zoals we in de afgelopen jaren zien, die gehele tijdspanne.
- Komende maanden/jaren blijft alles weer bedroevend laag, om vervolgens weer te gaan stijgen zoals we jaren terug zagen.
Het is maar een idee hea..
- Ik denk ook niet dat BTC terugzakt naar $500 dollar.
- Misschien is het een bubbel, misschien niet. Uiteraard bevat een bubbel stijging en daling...Maar dat geldt voor de cryptomarkt al jaren. Als BTC nu echt terugzakt naar onder de 1k dan durf ik het wel een bubbel te noemen. Maar zelfs dán is het mogelijk dat het over een 2 jaar (of zo) weer op 10k staat.
- Eens
Dat vraag ik mij ook af...HoppyF schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:10:
Heel veel reacties wat wel logisch is met zo'n enorme daling.
Paniek sellen is erg dom want dan weet je immers 100% zeker dat je verlies maakt.
Gewoon HODL is de beste strategie. Waarom zou je met verlies verkopen als er kans bestaat op winst?
Ok, de winst is misschien niet morgen of overmorgen maar dat gegeven is bekend.
Als je instapt weet je nooit hoe snel je winst maakt.
Dat kan de volgende dag zijn maar ook over 6 maanden.
Veel mensen hebben een verkeerd verwachtingspatroon en raken in paniek of zijn er te veel emotioneel bij betrokken.
Denk logisch na na iedere dip (hoe diep ook) volgt altijd herstel.
Buiten dat heb ik nog steeds GEEN enkel goed onderbouwd argument gelezen WAAROM de BTC zo snel daalt. Correcties zijn normaal maar er moet wel een reden voor zijn.
Bedenk verder dat als jij je BTC met verlies verkoopt er iemand anders is die het graag koopt....
Is er trouwens ook een reden voor deze crash is of het gewoon het vrijdagdipje?
Groetjes, FaceDown.
Vroeg ingestapt op XVG, XRP en DGB de rest dik in de min sinds aanschaf. Wel aangeschaft met winst uit die drie maar ook nog wat extra geld erin gestopt. Sta nu nog 50% plus maar het is in een nachtje slaap van 100% naar 50 gegaan
Ik zie het zo dat de grote jongens in deze wereld nu heel hard aan de boom schudden om iedereen die sinds november zijn ingestapt er te laten uitstappen d.m.v. FUD. Zo verschuift alle cryptomuntjes naar de grote jongens die het straks weer laten stijgen. Rinse, repeat...
Ik hold nu nog, en zien waar het schip strand...
En ja, achteraf had ik moeten uitstappen... had ook een nivo bepaald om dat te doen, maar dat is net niet gehaald...
[ Voor 10% gewijzigd door Cliffie op 02-02-2018 10:18 ]
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Zucht. Wat dacht hij dan? Neem ook aan dat de magazijnmedewerker dat maandsalaris gewoon vrij had staan.Marty__Mouse schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:13:
Onze magazijnmedewerker die een maandsalaris erin gestopt heeft begin januari is wat minder vrolijk momenteel....
*met een vooroordeel* ben ik bang dat hij dat niet had en nu een boze vrouw heeft een wellicht wat geldproblemen deze maand.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Je zij dat je dan beter kon vast houden, waardoor je nu letterlijk je waarde ziet verdampen, als je verkocht had kon je nu meer inkopen dan waarvoor je ze verkochtbie100 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:15:
[...]
als je het verkoopt voor minder dan je er voor gegeven heb kost dat geld toch
ja klopt maar als het door blijft zakken schiet het nog niet opSlux schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:18:
[...]
Je zij dat je dan beter kon vast houden, waardoor je nu letterlijk je waarde ziet verdampen, als je verkocht had kon je nu meer inkopen dan waarvoor je ze verkocht
Dat denk ik dus ook. Dat is ook de reden waarom er zoveel 'amateur'-beleggers waren met honderden/duizenden bitcoins een paar jaar geleden en o zo weinig bitcoin-miljonairs/miljardairs onder hen momenteel. Allemaal veel te vroeg winst gepakt of in paniek verkocht.Cliffie schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:17:
Sinds de ATH van begin januari ben ik ook ongeveer een dikke 7-serie kwijt, maar ja, die heb ik ook verdiend in het afgelopen jaar. Zuur, natuurlijk, maar komt wel weer goed.
Ik zie het zo dat de grote jongens in deze wereld nu heel hard aan de boom schudden om iedereen die sinds november zijn ingestapt er te laten uitstappen d.m.v. FUD. Zo verschuift alle cryptomuntjes naar de grote jongens die het straks weer laten stijgen. Rinse, repeat...
Ik hold nu nog, en zien waar het schip strand...
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Respect voor iedereen die in deze markt durft te blijven. Mensen die verkopen met verlies, hoewel ik dat zelf nooit zou doen, kan ik ook nog begrijpen. En je kan het allemaal met elkaar oneens zijn, part of the game.C6DL schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:08:
lol @ alle HOLDL mensen .. ik lach me rot.
En je geld maar verder zien verdampen en stiekem weten dat het gewoon klaar is :-)
Maar deze opmerking is werkelijk het laagste van het laagste. Het lijkt me heel vervelend om jou te zijn, als je genoegen put uit dit soort leedvermaak. Jij gaat het helemaal maken makker
hopelijk wordt die ooit wat groter.
Kan gebruikt worden door telco's i.c.m. betalingen etc.
Ik hou wel van die mini muntjes die misschien groot worden. Gewoon een klein bedrag erin zetten en dan kijken hoe het gaat.
Dat klopt maar je krijgt er wel meer coins voor dan dat je ze blijft holden.bie100 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:19:
[...]
ja klopt maar als het door blijft zakken schiet het nog niet op
Als je toch verwacht dat holden beter is en nu al onder water zit waarom niet uitstappen om meer te kunnen kopen ?
tuurlijk wel.bie100 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:19:
[...]
Ik had bijvoorbeeld 10LTC van 100 euro en die verkocht. 1000 cash
Op 90 koop ik weer in, heb ik meer LTC dan eerst.
Waarde zakt door tot 80 euro. Echter omdat ik meer LTC heb dan wnneer ik niks had gedaan is mijn verlies lager in eurootjes...
juist wel.bie100 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:19:
[...]
stel je hold. je ziet je winst van verdampen van 1000 naar 500 over 1 dag.
als je bv 500 gister had verkocht dan zou je nu van 500 naar 250 zijn gegaan, maar je hebt nog 500 euro extra achter de hand die je al verkocht had. als je die had laten staan had je daar ook de helft minder van gehad. en nu houd je dus eigelijk 750 euro over ipv 500
soms is verkopen in een dip (waarvan je niet weet hoe ver hij zakt) helemaal niet zo slecht idee
[ Voor 3% gewijzigd door nemesis2212 op 02-02-2018 10:24 ]
Iemand enig idee waarom?
[ Voor 6% gewijzigd door Nila op 02-02-2018 10:24 ]
You're not completely useless, you can always serve as a bad example!
Klopt, maar met zoveel dingen is dit ook alleen achter te beoordelen. Een net zo valide scenario is namelijk dat als jij verkoopt de hele zooi weer stijgt en je dus achter het net vist... als je dan weer moet inkopen heb je minder muntjes.nemesis2212 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:22:
[...]
juist wel.
stel je hold. je ziet je winst van verdampen van 1000 naar 500 over 1 dag.
als je bv 500 gister had verkocht dan zou je nu van 500 naar 250 zijn gegaan, maar je hebt nog 500 euro extra achter de hand die je al verkocht had. als je die had laten staan had je daar ook de helft minder van gehad. en hou je dus eigelijk 750 euro over ipv 500
soms is verkopen in een dip (waarvan je niet weet hoe ver hij zakt) helemaal niet zo slecht idee
Achteraf kijk je een koe in zijn kont... Met de juiste beslissingen had ik ook al niet meer hoeven werken, maar helaas!
Overigens denk ik dat het interessanter is om te zien welke coins achter zullen blijven bij een volgende stijging van de markt dan de huidige crash van de markt.
Ok de kans dat dit gebeurd als je op 15 bent uitgestapt tegen 8 nu is klein. Maar wat als we bij 12 of 10 weer in de raket gestapt waren? Dan was er een reele kans dat je minder BTC zou hebben gehad dan met hodl.
Daarom blijft het verstandiger om af en toe af te romen en pas weer te kopen bij een dip. Zoals iedereen nu wel weet komt deze altijd
tip: hou in een schrift of text bestand de fouten bij die je nu hebt gemaakt. De komende jaren kan dat wel van pas komen. (b.v. afromen, future data en mogelijke impact, seizoens dipjes, voorspelbaar gedrag van een bepaalde munt of tijdstippen/data, etc.) Pas daar je trading gedrag op aan.
[ Voor 17% gewijzigd door sh4d0wman op 02-02-2018 10:30 ]
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
klopt, maar ik neem aan dat de meeste hier kopen of verkopen op gevoel, want niemand weet hoever het stijgt of daalt. ik had bijvoorbeeld gisteravond niet het idee dat azie even de boel ging opkrikken. daarom maar de helft eruit gehaald en dit zet ik even apart om te wachten tot we klaar zijn met dalenCliffie schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:24:
[...]
Klopt, maar met zoveel dingen is dit ook alleen achter te beoordelen. Een net zo valide scenario is namelijk dat als jij verkoopt de hele zooi weer stijgt en je dus achter het net vist... als je dan weer moet inkopen heb je minder muntjes.
Achteraf kijk je een koe in zijn kont... Met de juiste beslissingen had ik ook al niet meer hoeven werken, maar helaas!
true maar ik krijg nou minder euro's terug voor mijn LTC dus ik verkoop ze en koop terug ff kijken dan kan ik net zoveel terug kopen als ik nu heb ,dus ik moet ze nu verkopen een dagje wachten en hopen dat ze nog minder waard zijn dan kan heb ik er meer tja dat is ook een gok voor het zelfde geld stijgt die weerSlux schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:21:
[...]
Dat klopt maar je krijgt er wel meer coins voor dan dat je ze blijft holden.
Als je toch verwacht dat holden beter is en nu al onder water zit waarom niet uitstappen om meer te kunnen kopen ?
Ach mini, das ook BMWhmr schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:12:
[...]
Ik ben blij met mijn nieuwe mini cooper sinds oktober
Spijker, kop!Cliffie schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:27:
Verder is het ook raar dat nu alles heel laag staat mensen niet durven te kopen. Terwijl in een stijgende markt mensen wel dure munten kopen. Eigenlijk heel contraintuitief...
De mens, een raar wezen.
raar? Het klapt naar beneden.. dan is het niet verwonderlijk dat mensen niet willen kopen als hij over een uur weer $1000 lager zou kunnen staan. Bij een stijgende lijn heb je meer het gevoel dat de koers de goede richting op gaat.Cliffie schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:27:
Verder is het ook raar dat nu alles heel laag staat mensen niet durven te kopen. Terwijl in een stijgende markt mensen wel dure munten kopen. Eigenlijk heel contraintuitief...
blup
Heel laag is relatief, wat als je nu koopt, en BTC zakt nog even verder door richting 4000-5000 USD?Cliffie schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:27:
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Ergens bekruipt mij dan het gevoel dat de grote jongens onderling afspreken welke munt ze nu nemen...
Hoezo? Ik vind het wel logisch. In een economische crisis gebeurt in principe hetzelfde. Zat mensen die niet geraakt worden door zo'n crisis, die besluiten ook niet ineens als een gek in te slaan, dat gebeurt weer als de markt weer aantrekt. Zie je met de huizenmarkt precies hetzelfde. Enorm dalende prijzen, huizen worden amper verkocht, nu schieten de prijzen de lucht in en iedereen koopt een huis, terwijl die nu ook zo'n beetje op een ATH staan.Cliffie schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:27:
Verwijderd
Het is een heel onvolwassen markt.Cliffie schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:27:
en dan bedoel ik niet onze leeftijden uiteraard.
Het sentiment op het forum zegt al genoeg
Heel divers en vooral niet voorbij het hier en nu
Omdat je de bodem niet weet...Slux schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:21:
[...]
Dat klopt maar je krijgt er wel meer coins voor dan dat je ze blijft holden.
Ik gok altijd mis, ik heb het eerder geprobeerd, ik verkocht om weer nieuwe lager te kopen. Bleek het de bodem te zijn....
Dus kon minder terugkopen...
Maar toch, je kunt met wat durf meer munten ophalen, omhoog gaat hij toch wel weer een keer. Maar goed, ik koop/verkoop zelden dus dan heb ik ook niet zo veel moeite met timen, want dat kun je eigenlijk alleen maar verkeerd doen.Bezulba schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:28:
[...]
raar? Het klapt naar beneden.. dan is het niet verwonderlijk dat mensen niet willen kopen als hij over een uur weer $1000 lager zou kunnen staan. Bij een stijgende lijn heb je meer het gevoel dat de koers de goede richting op gaat.
Met een dag wachten ben je wel te laat, je moet mee liften op de ups en down zoals vanochtend, geloof je in je munt om te holden en je hebt geen tijd om mee te liften hou ze danbie100 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:27:
[...]
true maar ik krijg nou minder euro's terug voor mijn LTC dus ik verkoop ze en koop terug ff kijken dan kan ik net zoveel terug kopen als ik nu heb ,dus ik moet ze nu verkopen een dagje wachten en hopen dat ze nog minder waard zijn dan kan heb ik er meer tja dat is ook een gok voor het zelfde geld stijgt die weer
Voor die werkt dat en die dat, laat je vooral niet meeslepen door de verhalen hier, doe wat voor jezelf het beste voelt, je koop en verkoop momenten doen aan de hand van iemand zijn advies is het slechtste wat je kan doen, niemand heeft een glazenbol, mensen delen alleen hoe ze zelf handelen
Elke situatie is verschillend. Voor mensen die enkele weken terug begonnen zijn, is dit geen lekker rendement. Super dat jij je inleg eruit hebt kunnen halen, zij duidelijk niet. Beetje inlevingsvermogen kan geen kwaadmich78 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:13:
Wat een paniek.. we staan nog steeds gemiddeld ruim 10% hoger dan begin november.. waar krijg je elders een dergelijk rendement? Het is gewoon een beetje gokken en doe dit dan ook met speelgeld.
Ik ben ook hebberig geweest en heb steeds na de crashes bijgekocht. Ben in sept begonnen met 1000 euro in te leggen, maar door mijn hebberigheid en het vertrouwen.. t komt wel weer goed (eind 2017 volgde na elke correctie een flinke stijging), nu inmiddels 4.000 euro erin zitten en nu 600 euro verlies.
Ik wacht wel gewoon weer af, maar ga ook wat afromen bij een volgende stijging. Afgelopen weken regelmatig m'n inleg er helemaal uit kunnen halen, terwijl ik dat wel met mezelf afsprak. Ach.. kijk het rustig aan, maar met verlies verkopen doe ik niet.
Als iedereen zijn of haar geld eruit blijft trekken hoeft hij niet omhoog te gaan. Maar ik bewonder je optimisme.Cliffie schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:34:
[...]
Maar toch, je kunt met wat durf meer munten ophalen, omhoog gaat hij toch wel weer een keer.
Ik blijf gewoon zitten, omdat ik de ultieme gave heb om verkeerd te timen. Had ik meer kunnen hebben door niet te hodl-en? Natuurlijk, maar ook veel minder... Uiteindelijk heb ik het geld nu niet nodig, dus ik zie wel weer over een half jaar. Er staat nog zoveel geld aan de zijlijn te wachten, het is allemaal nog in de beginfase.
Dit topic is gesloten.
![]()
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier
Verdere regels:
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)