lekker makkelijk praten nu alles net gedipt isSlux schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:24:
Ik snap nog steeds niet dat mensen in deze tijd holden, zo ie zo met crypto, zal nog wel een tijdje duren voor en of we ooit nog op het zelfde niveau komen, als je verkocht had om lager in te kopen had je nu een leuke collectie coins gehad.
Glazen bol? Misschien is hij over 2 weken wel weer 20.000 USD na wat positief crypto nieuws. Wie zal het vertellen.Slux schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:24:
Ik snap nog steeds niet dat mensen in deze tijd holden, zo ie zo met crypto, zal nog wel een tijdje duren voor en of we ooit nog op het zelfde niveau komen, als je verkocht had om lager in te kopen had je nu een leuke collectie coins gehad.
En iedereen die laag bijkoopt, kan inmiddels ook alweer bijgekocht hebben.
Zie ik daar een drupje bloed in de BTC grafiek? Even de Ammies door laten rammen vanmiddag en dan kan er weer gekocht worden! Alles gaat wel snel in cryptoland zeg!gabn88 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:59:
[...]
Helaas zie ik geen bloed, maar alleen geleidelijke, vastberaden, daling.
Tsja makkelijk praten achteraf. Als ik dit had geweten had ik alles in USDT gezet. ( Ja USDT want is immers nog niet gevallen.) En dan nu lager ingekocht.Slux schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:24:
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
echt van die waan vd dag opmerkingen.Slux schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:24:
Als je tante ballen had dan was het je oom geweestSlux schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:24:
Achteraf waren we allemaal miljonair.
Nee had ik die maar, wat ik al eerder zij ik verkoop altijd als ik op 5% verlies sta en als je de markt/forums leest dan zie je dat het sentiment slecht is, imo erg dom om dan te blijven zitten.BraX schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:27:
[...]
Glazen bol? Misschien is hij over 2 weken wel weer 20.000 USD na wat positief crypto nieuws. Wie zal het vertellen.![]()
En iedereen die laag bijkoopt, kan inmiddels ook alweer bijgekocht hebben.
Maar ja iedereen handelt op hun eigen manier voor die werkt dan en de ander dat.
Bagholder zeker ?
[ Voor 13% gewijzigd door Slux op 01-02-2018 13:31 ]
Wat wil je dan? Als je verkoopt en gekocht hebt op hogere niveau's dan weet je zeker dat je verlies pakt.Slux schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:24:
Hilarisch dat mensen het nu ineens hebben over het wegvallen van BTC, hoeveel we er aan te danken hebben etc etc. Alsof BTC al dood en begraven is.
En dat terwijl de vorige bullrun van BTC amper anderhalve maand geleden is (en ook nog eens echt van epische proporties was). Mensen zijn echt zo korte termijn gericht in deze markt, niet normaal gewoon.
En dat terwijl de vorige bullrun van BTC amper anderhalve maand geleden is (en ook nog eens echt van epische proporties was). Mensen zijn echt zo korte termijn gericht in deze markt, niet normaal gewoon.
[ Voor 7% gewijzigd door Stoffa op 01-02-2018 13:40 ]
Natuurlijk is het te vergelijken. Er zijn genoeg boeken geschreven over zeepbellen, die in alle soorten en maten zijn voorgekomen. Er zijn altijd overeenkomsten te vinden. Het lastige is alleen, zie het maar eens te herkennen als een zeepbel als je er middenin zit. Uiteindelijk weet je het pas achteraf met zekerheid of iets een zeepbel was.pictogram schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:21:
[...]
Vergelijk je tussen 1929 en 1932 met nu? Uberhaupt is de crypto markt niet te vergelijken met de reguliere markt...
Bij de crisis van 2007/2008 kon je dat nog doen door rond 2005/2006 de pakketjes hypotheken tot op de bodem uit te pluizen. Dan was je er uiteindelijk achtergekomen dat de markt op het punt stond om in te storten. Enkele slimmeriken hebben dat ook ontdekt en hebben met die kennis veel verdiend tijdens de crash.
Maar waar zijn in dit geval (cryptocurrency) de onderliggende waarden uit te pluizen? Dat is haast onmogelijk. De cryptomarkt is een nog veel grotere black box dan de subprime markt in 2008 (dat ook al een behoorlijke black box was dankzij de ongereguleerde OTC derivatenmarkt).
De manier waarop je het omschrijft kan iets subtieler, maar holden wordt zeker overschat binnen crypto, dat ben ik met je eens.Slux schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:24:
Ook in dat geval kan je geld verdienen door meer coins te kopen op lagere koersen, moet je wel vertrouwen hebben dat die coins gaan herstellen natuurlijk anders moet je zo ie zo niet kopenSunri5e schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:31:
[...]
Wat wil je dan? Als je verkoopt en gekocht hebt op hogere niveau's dan weet je zeker dat je verlies pakt.
Ik heb even zitten knutselen in Excel en voor elke dag van het jaar gekeken wat de waarde ontwikkeling is vanaf 1 januari dat jaar en 1 februari dat jaar.
Het gemiddelde resultaat per dag sinds 1 januari 2011, heb ik losgelaten op de waarde van de bitcoin op 1 januari en 1 februari 2018.
Er van uit gaande dat dit jaar dus gemiddeld net zo verloopt als de afgelopen 7 jaar, krijg je dit plaatje:

Als ik dan de grafiek vanaf 1 februari pak, kom ik op 3 februari met de laagste waarde: $8267,-
Dus we kunnen nog iets lager
Edit: Plaatje toegevoegd met alleen de ontwikkeling van 1 februari.

Als de grafiek heel heel letterlijk gevolgd wordt, krijgen we op 10 april een dip naar $6715,- Maar ik zou er mijn geld niet op inzetten
Het gemiddelde resultaat per dag sinds 1 januari 2011, heb ik losgelaten op de waarde van de bitcoin op 1 januari en 1 februari 2018.
Er van uit gaande dat dit jaar dus gemiddeld net zo verloopt als de afgelopen 7 jaar, krijg je dit plaatje:

Als ik dan de grafiek vanaf 1 februari pak, kom ik op 3 februari met de laagste waarde: $8267,-
Dus we kunnen nog iets lager
Edit: Plaatje toegevoegd met alleen de ontwikkeling van 1 februari.

Als de grafiek heel heel letterlijk gevolgd wordt, krijgen we op 10 april een dip naar $6715,- Maar ik zou er mijn geld niet op inzetten
[ Voor 31% gewijzigd door powercoaster op 01-02-2018 13:51 ]
Met mijn speelgeld ben ik een paar dagen geleden uitgestapt, gisteren is mijn buy order ingegaan. Echter hij zit nu alleen nog maar nóg lagerSlux schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:24:
Uitstappen heeft ook altijd het risico dat je net in een dal uitstapt. Sowieso; wanneer stap je weer in? Het bezorgt mij teveel kopzorgen iig, ik beperk het.
Mijn tactiek:
1. Bezitten van de grote coins (vooral BTC en ETH) in een eigen wallet. Hier niks afhalen (tot ik het geld wil gebruiken).
2. Klein beetje speelgeld overhouden om in de alts te stoppen en 'weektraden'. Is het bedrag groter dan X > afromen en in 1 van de vermogens bij 1 stoppen.
Zeker niet de meest winstgevende tactiek in de huidige markt waarin altcoins steeds meer marktaandeel verkrijgen; sowieso niet in de huidige dalende trendlijn. Maar wel de tactiek waar ik me het meest prettig bij voel, waar ik vertrouwen in heb
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Bijkopen maar weer...Voorlopig wel de laatste keer blijf aan de gang hehe
Je kan toch geen twee verschillende sell orders instellen voor dezelfde hoeveelheden munt? Eentje 10% omhoog en eentje 5% omlaag bvb? Of wel?Slux schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:33:
[...]
Ook in dat geval kan je geld verdienen door meer coins te kopen op lagere koersen, moet je wel vertrouwen hebben dat die coins gaan herstellen natuurlijk anders moet je zo ie zo niet kopen
Bv: 100 Neo gekocht op 0.1 Eth
Je kan toch niet én een sellorder voor 100 Neo op 0.11 én een sellorder voor 100 Neo op 0.95 hebben? Hoe pak je dat dan aan?
Ik zei het al eerder BTC gaat onder $8000. Wellicht bounce tussen 10-15k eind van de maand.
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Ik wacht nog even, ik vertrouw het voor geen meter.
Wat vertrouw je niet?rav994 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:42:
Niet
Zou dit een verband hebben met de aanhoudende daling? Misschien een hoop mensen die de winsten van de afgelopen jaren mooi genoeg vinden, en speelgoed kopen?
https://www.nu.nl/auto/51...rdaantal-sportwagens.html
https://www.nu.nl/auto/51...rdaantal-sportwagens.html
Ik denk dat de bodem nog niet in zicht is.
Ik wacht nog even met instappen dus.
Ik wacht nog even met instappen dus.
Ja hoezo niet, je hebt toch je huiswerk gedaan en ~geinvesteerd in goed product/bedrijf waa`r je helemaal achter staatrav994 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:42:
Het gevolg van die lage spaarrente (of beter gezegd geen spaarrente) is juist dat andere soorten beleggingen overgewaardeerd raken en er dus zeepbellen ontstaan. Het is net als communicerende vaten. Afhankelijk van je risicoprofiel kan het veel verstandiger zijn om die lage rente maar te accepteren voor wat het is. Dit zijn nu eenmaal unieke tijden, op economisch gebied. Nog nooit eerder in de geschiedenis is de rente zo laag geweest.HoppyF schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:24:
[...]
Aan de andere kant een spaarrekening is wel een erg slechte belegging.
In feite lever je daar gewoon geld in want het brengt niets op en tegen de tijd dat je je euro's nodig hebt zijn ze minder waard geworden omdat alles ondertussen duurder is geworden.
Zet daar maar eens een goed alternatief tegenover!
Een dalende BTC is misschien nog wel te begrijpen maar ik begrijp helemaal niet waarom de ETH (in BTC waarde) maar blijft stijgen. Nu al bijna 0,12 BTC.
Je zou denken als er een dip in de hele cryptomarkt zit dat de ETH net zo hard naar beneden gaat.
In Euro's wel wat maar niet zo schrikbarend.
Best lastig om dat te begrijpen.
Je zou denken als er een dip in de hele cryptomarkt zit dat de ETH net zo hard naar beneden gaat.
Jah, behalve als het mij geld kost.tias86 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:44:
[...]
Ja hoezo niet, je hebt toch je huiswerk gedaan en ~geinvesteerd in goed product/bedrijf waa`r je helemaal achter staat
Succes met je goede product.
Hier snap ik dus ook niks van. Heb me er wel lelijk in vergist, kocht de ETH pak-em-beet 2 weken terug nog voor €678, destijds voor €805 alweer verkocht met als intentie om lager bij te kopen (wat nog steeds niet gelukt is). Baal hier behoorlijk van, mijn hele plannetje valt in het honderd. Zou Amazon dan toch aankondigen ETH te gaan gebruiken?HoppyF schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:45:
Een dalende BTC is misschien nog wel te begrijpen maar ik begrijp helemaal niet waarom de ETH (in BTC waarde) maar blijft stijgen. Nu al bijna 0,12 BTC.
Accepteren is min of meer verplicht omdat je je geld toch ergens moet bewaren.GlobalHawk schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:44:
[...]
Het gevolg van die lage spaarrente (of beter gezegd geen spaarrente) is juist dat andere soorten beleggingen overgewaardeerd raken en er dus zeepbellen ontstaan. Het is net als communicerende vaten. Afhankelijk van je risicoprofiel kan het veel verstandiger zijn om die lage rente maar te accepteren voor wat het is. Dit zijn nu eenmaal unieke tijden, op economisch gebied. Nog nooit eerder in de geschiedenis is de rente zo laag geweest.
Dan maar liever op een bankrekening met 0 procent rente dan in een oude sok.
Je ziet wel een neiging van veel mensen om dan toch maar te gaan beleggen in welke vorm dan ook.
Je zou kunnen zeggen dat is de schuld van de banken want als zij wel een fatsoenlijke rente zouden bieden van laten we zeggen 7 procent dan zou iedereen zijn geld keurig op de bankrekening laten staan.
ETH heeft z'n dagjeHoppyF schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:45:
Meestal gaat dat enkele dagen later gevolgd in een correctie trouwens.
Daarnaast is het denk ik ook interessant om dit grafiekje te bekijken https://coinmarketcap.com/currencies/ethereum/#charts en dan enkel naar Price (BTC) te kijken.
haha, was een geintje. persoonlijk word ik helemaal doodmoe van al die termen blockchain dit, smart contract dat, apis hier, the first this and that blabla.rav994 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:45:
[...]
Jah, behalve als het mij geld kost.
Succes met je goede product.
Ik snap je niet helemaal, ik stap er helemaal uit om lager in te kopen.Imgnrydrmr schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:42:
[...]
Je kan toch geen twee verschillende sell orders instellen voor dezelfde hoeveelheden munt? Eentje 10% omhoog en eentje 5% omlaag bvb? Of wel?
Bv: 100 Neo gekocht op 0.1 Eth
Je kan toch niet én een sellorder voor 100 Neo op 0.11 én een sellorder voor 100 Neo op 0.95 hebben? Hoe pak je dat dan aan?
traden doe ik voornamelijk met EURO pairs op dit moment, ondanks de markt in een downtrend zit kan je toch verdienen je ziet vrij duidelijk wanneer de continenten openen en sluiten, zo gaat US open en zal er wel weer een kleine opleving komen zo rond 14:00/14:30 mooi instap moment
Je hebt een aantal goede punten. Wat we met zijn allen hier natuurlijk willen is er zo snel mogelijk uitspringen op het moment dat het een zeepbel blijkt te zijn en het klapt. Maar hoe herken je dat moment? Zoals je zelf terecht opmerkt, zijn er een hele hoop mensen hierop plat gegaan in het verleden, zij het Tulpen, internet-startups of hypotheken die kwalitatief uitermate teleurstellend waren. Er zaten een hoop slimme mensen die zich daarmee bezig hielden, desondanks zijn ze allemaal plat gegaan. Hoe kunnen wij dat voorkomen?GlobalHawk schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:32:
[...]
Natuurlijk is het te vergelijken. Er zijn genoeg boeken geschreven over zeepbellen, die in alle soorten en maten zijn voorgekomen. Er zijn altijd overeenkomsten te vinden. Het lastige is alleen, zie het maar eens te herkennen als een zeepbel als je er middenin zit. Uiteindelijk weet je het pas achteraf met zekerheid of iets een zeepbel was.
Bij de crisis van 2007/2008 kon je dat nog doen door rond 2005/2006 de pakketjes hypotheken tot op de bodem uit te pluizen. Dan was je er uiteindelijk achtergekomen dat de markt op het punt stond om in te storten. Enkele slimmeriken hebben dat ook ontdekt en hebben met die kennis veel verdiend tijdens de crash.
Maar waar zijn in dit geval (cryptocurrency) de onderliggende waarden uit te pluizen? Dat is haast onmogelijk. De cryptomarkt is een nog veel grotere black box dan de subprime markt in 2008 (dat ook al een behoorlijke black box was dankzij de ongereguleerde OTC derivatenmarkt).
Mijn gedachten hierover is naar de achterliggende technologie te kijken. Deze hele markt hangt op de potentie van de blockchain en die is momenteel zeer groot. Van financiele transacties en auditing, supply chains alswel de potentie om het internet zelf fundamenteel te veranderen. Dit is de enige reden waarom veel munten zoveel waard zijn, want laten we eerlijk zijn, bijna geen enkele kan op dit moment een product of dienst leveren.
Persoonlijk is mijn trigger om uit te stappen dan ook het moment dat wordt bewezen dat de technologie zijn beloftes niet kan inlossen. Wellicht is dit een van de achterliggende redenen dat Bitcoin zo erg zakt de laatste tijd - gezien de fees en transactie tijden is het gewoon geen aantrekkelijk betaamiddel momenteel. Wat dat betreft wordt 2018 een heel spannend jaar voor Ethereum - ze willen overgaan van een Proof of Work naar Proof of Stake systeem en daarmee de transactie snelheid omhoog gooien. Het wel of niet halen van deze mijlpaal zal een belangrijke indicator zijn voor hoe toekomstvast deze markt en technologie is.
Off-topic:HoppyF schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:48:
[...]
Accepteren is min of meer verplicht omdat je je geld toch ergens moet bewaren.
Dan maar liever op een bankrekening met 0 procent rente dan in een oude sok.
Je ziet wel een neiging van veel mensen om dan toch maar te gaan beleggen in welke vorm dan ook.
Je zou kunnen zeggen dat is de schuld van de banken want als zij wel een fatsoenlijke rente zouden bieden van laten we zeggen 7 procent dan zou iedereen zijn geld keurig op de bankrekening laten staan.
Je hoeft alleen naar deze grafieken te kijken om te zien dat er een afrekening zal volgen, ergens in de komende 1-2-3 jaar (zet tijd op max, de grijze strepen zijn recessies):
Eén van de belangrijkste vroege indicatoren voor een recessie: https://fred.stlouisfed.org/series/T10Y2Y
Werkloosheid (onder de 4,5% gaan de tandwielen kraken): https://fred.stlouisfed.org/series/UNRATE#0
Pak dan de VIX, CAPE en Market Cap/GDP er nog bij en het beeld is redelijk helder, van wat er op de middellange termijn te wachten staat.
Dat laatste lijkt te kloppen.Slux schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:50:
[...]
Ik snap je niet helemaal, ik stap er helemaal uit om lager in te kopen.
traden doe ik voornamelijk met EURO pairs op dit moment, ondanks de markt in een downtrend zit kan je toch verdienen je ziet vrij duidelijk wanneer de continenten openen en sluiten, zo gaat US open en zal er wel weer een kleine opleving komen zo rond 14:00/14:30 mooi instap moment
Opleving van nu....
Geen idee of het tijdelijk is want dat hebben we de laatste dagen al vaker gezien dat er nog een dip volgt.
Ik hou natuurlijk ook de boekjes goed in de gaten, zit hier met 3, 27inch schermen en heb nog te weinig ruimte voor alle dataHoppyF schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:55:
[...]
Dat laatste lijkt te kloppen.
Opleving van nu....
Geen idee of het tijdelijk is want dat hebben we de laatste dagen al vaker gezien dat er nog een dip volgt.
Loopt die laat overall op dan stap ik niet in, zijn nog veel meer dingen waar ik ook op let hoor sentiment, nieuws enz en het werkt lang niet altijd even goed maar in mijn geval beter dan holden
[ Voor 13% gewijzigd door Slux op 01-02-2018 14:02 ]
heb alles naar ETH gezet.........
geef me een saver gevoel
pakt tot nu toe goed uit
geef me een saver gevoel
pakt tot nu toe goed uit
[ Voor 18% gewijzigd door sourcecode op 01-02-2018 14:01 ]
Prepare for the next ATH
Verwijderd
ETH/BTC stijgt fors maar de waarde van ETH/EUR daalt.
Is de verklaring misschien dat er velen hun BTC inruilen voor ETH (maar niet noodzakelijk met €'s ETH wordt aangekocht)?
Is de verklaring misschien dat er velen hun BTC inruilen voor ETH (maar niet noodzakelijk met €'s ETH wordt aangekocht)?
ETH/EUR daalt omdat alles daalt. Maar het daalt veel minder hard dan BTC/EUR. Ik zie overal waar ik kijk Dash opduiken als hoopvolle crypto, zijn er hier liefhebbers/haters met argumenten voor/tegen Dash?
Edit: Het feit dat de BTC bij opening van de VS niet eens tegen de $9450 weerstand aan ging schuren belooft niet veel goeds voor vanmiddag. Ik zou zeggen, helm op en parachute goed vast...
Edit2: En ETH stijgt maar door! Straks nog boven de €900 op zo'n bash dagje. Bestaat het dan toch dat mensen pump en dump doen met zulke volumes?
Edit: Het feit dat de BTC bij opening van de VS niet eens tegen de $9450 weerstand aan ging schuren belooft niet veel goeds voor vanmiddag. Ik zou zeggen, helm op en parachute goed vast...
Edit2: En ETH stijgt maar door! Straks nog boven de €900 op zo'n bash dagje. Bestaat het dan toch dat mensen pump en dump doen met zulke volumes?
[ Voor 47% gewijzigd door gabn88 op 01-02-2018 14:08 ]
Paar weken terug nog zo dapper tegen mezelf gezegd dat ik dat beetje btc wat ik heb lekker hodl. Wordt steeds moeilijker als ik zulke berichten lees.Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:00:
Wie goed doet, die goed ontmoet.
How low can we go? Die voorspelde 8k begint in zicht te komen.
Wie geniet en wie heeft last van paniek?
wel een schouwspel zo, denken denken etc...
deze drop is toch wel historisch
blij dat alles nu in ETH staat
deze drop is toch wel historisch
blij dat alles nu in ETH staat
Prepare for the next ATH
Ben wat sadomagodinges aangelegd dus beetje van beideDanny.G schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:05:
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Genieten niet maar ook geen paniek...
Ik laat alles maar met rust en zie het wel, sta ondertussen op 700 in de min dus dat is wel balen maar ja... als ik er nu alles uit ga trekken is het verlies definitief. Beschouwde dit ook als het risico van het vak, maar blijft zonde.
Hoop dus dat het snel weer een beetje de goede kant op gaat want dit gaat wel erg hard naar beneden zo
Ik laat alles maar met rust en zie het wel, sta ondertussen op 700 in de min dus dat is wel balen maar ja... als ik er nu alles uit ga trekken is het verlies definitief. Beschouwde dit ook als het risico van het vak, maar blijft zonde.
Hoop dus dat het snel weer een beetje de goede kant op gaat want dit gaat wel erg hard naar beneden zo
Doe je dat manueel of werk je met sell/limit orders?Slux schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:50:
[...]
Ik snap je niet helemaal, ik stap er helemaal uit om lager in te kopen.
Ik heb alles verkocht met verlies.
Heb alleen Dgb, Verge staat vast op litebit met min 800eu echte euros (dus geen 800 minder winst)
en coinfi coin op kucoin.
net ook 2 eth verkocht aan btc direct.
Heb alleen Dgb, Verge staat vast op litebit met min 800eu echte euros (dus geen 800 minder winst)
Hoe lager BTC nu, hoe sterker de bull later heb ik het idee.Danny.G schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:05:
Ach jongens alles komt goed vanavond als Amazon aankondigt alleen nog maar BTC te accepteren
Ik hoop dat je een grapje maakt.tias86 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:07:
WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS
Geloof ik ook in. Je ziet nu wel weer; de stijging eind vorig jaar was groots en de correctie ook.Adamoland schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:08:
[...]
Hoe lager BTC nu, hoe sterker de bull later heb ik het idee.
Iets dat zo snel kan stijgen, kan ook zo snel dalen. En wederzijds geldt dat ook naar mijn mening. De vraag is alleen wanneer dat gaat plaatsvinden. Het lijkt me niet heel gek als we een tijd een relatief rustige koers gaan krijgen.
Ik vind het wel lachen, iedereen rolt over elkaar om het maar uit te leggen ( in hun voordeel) en tegelijkertijd is iedereen volledig clueless en proberen vooral zichzelf te overtuigen.Danny.G schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:05:
Ik verdubbel mijn positie iedere keer dat de koers halveert. Dus of ik heb straks redelijk vroeg weer winst, of ik zit met een onmeunige berg waardeloze muntjes.
Beide uitkomsten zijn grappig.
Edit *Kijkt even naar nxt*
Optie 2 is op dit moment het meeste plausibel.
[ Voor 6% gewijzigd door Flagg op 01-02-2018 14:12 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
ja en dat riepen we bij de vorige daling ook, en die daarvoor en die daarvoor en toen was het eind 2017 en ik heb nou niet het gevoel dat de rebounds de verliezen compenseren.. eerder een tijdelijke opleving om dan weer net zo hard naar beneden te duiken.Adamoland schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:08:
[...]
Hoe lager BTC nu, hoe sterker de bull later heb ik het idee.
blup
Een koe in de kont kijken kan iedereen.Slux schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:24:
Nee dat is geen geintje.
Ik maak alle fouten die je maar kan maken in deze bussines.
Maar snel XRP van de hand gedaan met een minimale winst (200 sat per stuk of zo), om snel in ICX in te stappen. Alle 3 mijn buy orders erdoor op 65k, 64,5k en 64k sats
.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Ik verwacht nogsteeds een goede toekomst voor Bitcoin. Geen enkele paniek hierDanny.G schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:05:
http://www.coindaily.co/2...to-be-bullish-on-bitcoin/
Deze stijging is juist alleen maar mogelijk omdat mensen fiat in ETH stoppen. BTC inruilen voor ETH zorgt ook voor een stijging bij een sterke verkoopmarkt, maar minder hard dan fiat.Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:00:
Dat zie je ook https://coinmarketcap.com/currencies/ethereum/#markets, 8 van de 10 trading pairs zijn ETH/USD(T), KRW of EUR.
Waarom verkoop je nu? En waarom alles?tias86 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:12:
[...]
Nee dat is geen geintje.
[ Voor 17% gewijzigd door Richh op 01-02-2018 14:16 ]
Je moet het zelf weten natuurlijk, maar je verlies nemen is naar mijn mening niet verstandig.tias86 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:12:
[...]
Nee dat is geen geintje.
Afgelopen weken heb ik geld verloren, maar sta momenteel nog op winst.
Afgelopen weken heb ik ook gezien hoe snel een markt kan corrigeren.(in positieve zin, weer omhoog na een dip)
Investeer in een crypto met toekomst en ga niet daytraden.
Iniedergeval, ik hoop dat je het bedrag kan missen wat je verloren hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door Mortel op 01-02-2018 14:20 ]
WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS
ETH de nieuwe BTC
Prepare for the next ATH
Dit is ook precies waarom ik het leuk vind om mee te lezen in dit topic, maar zelf geen crypto's heb. De meerderheid van de motivaties om te kopen of verkopen zijn m.i. niet meer dan gambler's fallacy (vorig jaar daalde het ook, het stijgt al heel lang dus er komt een daling aan, of andersom). Ik zou sowieso uitstappen als je geen vertrouwen erin hebt dat jouw gekozen crypto over 5 jaar nog gebruikt wordt en (veel) meer waard is.Flagg schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:10:
[...]
Ik vind het wel lachen, iedereen rolt over elkaar om het maar uit te leggen ( in hun voordeel) en tegelijkertijd is iedereen volledig clueless en proberen vooral zichzelf te overtuigen.
Ik hold omdat ik besta.Slux schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:24:
Ik heb er geld ingestopt, ben geen day trader, en zal dus altijd te laat zijn op welke beweging dan ook. Als ik nu eruit stap dan zou het zijn om het verlies te beperken, niet om later weer opnieuw in te kopen, want die beweging mis ik gegarandeerd.
Dus m'n speelgeld blijft vrolijk staan, ik zie het wel gebeuren.
blup
Ik kan er stiekem wel van genieten, heb er toch 0 eigen geld in zitten. als dat straks of over 3 maanden ook weer 0 aangeeft in de Delta app dan is dat maar zo. Kan er echt helemaal niet mee zitten. Vind het spelletje an sich leuker dan het eventuele geld wat het op KAN leveren. En daarnaast de soap in dit topic niet te vergeten, 1000x meer waard als die paar 100 $ waarmee ik erin zit...Danny.G schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:05:
Mijn werk heb ik nog, mijn inkomsten, mijn huis staat nog rechtop.... Mijn vrouw is nog steeds bij me en mijn kinderen komen ook net weer binnen wandelen na een voor hun "lange" dag school.
Kan me wel voorstellen dat wanneer je er WEL eigen geld in hebt zitten, ook al kan je het missen, het wel erg zuur vindt om alles te zien "verdampen" maar ach, dat had iedereen kunnen weten voor je hieraan mee ging doen.
Regel 1: Doe niet mee met geld wat je niet KAN maar ook vooral niet WIL missen. Beschouw het als verloren, alles wat je over houdt is meegenomen....
Maar waarom verkopen? Schrijf het geld af sluit alle pagina's en kijk over een jaar nog een keertje.tias86 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:12:
[...]
Nee dat is geen geintje.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Als ik je historie bekijk reageer je hier nog maar 1 week en wellicht zit je ook nog maar 1 week in crypto; je hebt net een panic sell gedaan, ga je spijt van krijgen :-).tias86 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:07:
Nee da's lang niet zo leuk, het is net als met sport, er alleen maar naar kijken is echt volledig onzinnig, je moet het zelf doen wil je het echt leuk maken.Groever schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:17:
[...]
Dit is ook precies waarom ik het leuk vind om mee te lezen in dit topic, maar zelf geen crypto's heb. De meerderheid van de motivaties om te kopen of verkopen zijn m.i. niet meer dan gambler's fallacy (vorig jaar daalde het ook, het stijgt al heel lang dus er komt een daling aan, of andersom). Ik zou sowieso uitstappen als je geen vertrouwen erin hebt dat jouw gekozen crypto over 5 jaar nog gebruikt wordt en (veel) meer waard is.
Enige waar ik over twijfel is als VEN en ICX wat dichter bij elkaar liggen 50% van mijn VEN over te hevelen naar ICX.
Ik heb ICX een beetje bekeken over de laatste weken en deze komt toch elke keer wat sterker terug.
Wat jullie?
Ik heb ICX een beetje bekeken over de laatste weken en deze komt toch elke keer wat sterker terug.
Wat jullie?
Ik heb ook een leuke computer..
Hangt er van af hoe je zelf bent. Ik heb meer plezier aan sport als ik er (een klein beetje) geld op inzet. Maar al zou ik met grote bedragen gaan gokken dan zou ik er echt aan ten onder gaan.Flagg schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:20:
[...]
Nee da's lang niet zo leuk, het is net als met sport, er alleen maar naar kijken is echt volledig onzinnig, je moet het zelf doen wil je het echt leuk maken.
Hetzelfde met crypto. Als je er eigenlijk in wilt met de gedachte meer te verdienen dan met een spaarrekening kan je best wel eens flink nerveus worden van de klappen die gemaakt worden.
En ja ik weet, je moet alleen maar investeren met geld dat je kan missen, maar dan nog. Gisteren had ik X euro's en vandaag Y en dat is gewoon vervelend.
blup
Wasa wasa wasa wsaaaaaaapRichh schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:19:
https://coinmarketcap.com/currencies/bitconnect/
Bitconnect doet vandaag opeens +20%
icx moet toch nog uitkomen op wat exchanges in Korea ?
Tranzy schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:21:
Enige waar ik over twijfel is als VEN en ICX wat dichter bij elkaar liggen 50% van mijn VEN over te hevelen naar ICX.
Wat jullie?
Prepare for the next ATH
Ik heb nog wat coins die ik maar laat staan.
Zit sinds eind vorig jaar in crypto, en ben nu een weekje hier aan het reaguren, daarvoor wel veel fora waaronder deze doorgespit.
Maar goed je moet er een beetje voor gemaakt zijn denk ik, laat mij tveel door gevoel leiden. Ipv zakelijker te benaderen. Maar dat blijkt lastig als de koers omlaag gaat.
Zit sinds eind vorig jaar in crypto, en ben nu een weekje hier aan het reaguren, daarvoor wel veel fora waaronder deze doorgespit.
Maar goed je moet er een beetje voor gemaakt zijn denk ik, laat mij tveel door gevoel leiden. Ipv zakelijker te benaderen. Maar dat blijkt lastig als de koers omlaag gaat.
Van €116 naar €73 ... op dit moment ben ik blij dat ik maar met een klein bedrag aan het spelen ben.
Heb 77% ICX en 23% VEN, eigenlijk gehoopt dat ik er vandaag wat kon verkopen en XRP kon kopen.
Maar tegen deze koers gewoon echt niet interessant... dus ik ga deze storm maar uitzitten en hopen dat het bij trekt.
Heb 77% ICX en 23% VEN, eigenlijk gehoopt dat ik er vandaag wat kon verkopen en XRP kon kopen.
Maar tegen deze koers gewoon echt niet interessant... dus ik ga deze storm maar uitzitten en hopen dat het bij trekt.
Yep als je je geld om wat voor reden dan ook niet kan missen niet aan beginnen. Zeker als je al zenuwachtig denkt te worden van een waardedaling moet je heel ver weg blijven.Bezulba schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:22:
[...]
Hangt er van af hoe je zelf bent. Ik heb meer plezier aan sport als ik er (een klein beetje) geld op inzet. Maar al zou ik met grote bedragen gaan gokken dan zou ik er echt aan ten onder gaan.
Hetzelfde met crypto. Als je er eigenlijk in wilt met de gedachte meer te verdienen dan met een spaarrekening kan je best wel eens flink nerveus worden van de klappen die gemaakt worden.
En ja ik weet, je moet alleen maar investeren met geld dat je kan missen, maar dan nog. Gisteren had ik X euro's en vandaag Y en dat is gewoon vervelend.
Maar dan is zo'n topic als dit ook niet echt leuk om door te lezen. Tenzij je ook stopt bij ernstige verkeersongelukken om te gaan kijken.
Klopt, dat is het enige, snel cashen zit er niet meer in dan. weer tot December wachten ofzoDanny.G schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:10:
[...]
Geloof ik ook in. Je ziet nu wel weer; de stijging eind vorig jaar was groots en de correctie ook.
Iets dat zo snel kan stijgen, kan ook zo snel dalen. En wederzijds geldt dat ook naar mijn mening. De vraag is alleen wanneer dat gaat plaatsvinden. Het lijkt me niet heel gek als we een tijd een relatief rustige koers gaan krijgen.
Tijd om extra fiat klaar te zetten! :-)
9000 is mij in ieder geval niet goedkoop genoeg nog maar vermoed dat BTC rond de 9000 wel eventjes terug veert. Ik heb de grens voor mijzelf op 8500 gezet; als we dat halen dan pomp ik er 1 deel extra geld in, tweede deel rond 8000 en derde deel rond 7500, mits we dat halen.
Vermoed dat we nog heel wat heen en weer gaan, maar dalen richting die 8000 geloof ik maar al te graag. Ik zie het als een hele mooie kans voor crypto om in te stappen of fiat erbij te gooien, wie wil er nou niet even terug scrollen rondom november en dan instappen? Psychologisch is het raar maar statistisch gezien het beste moment om in te stappen aangezien crypto altijd nog een bullish markt is :-).
9000 is mij in ieder geval niet goedkoop genoeg nog maar vermoed dat BTC rond de 9000 wel eventjes terug veert. Ik heb de grens voor mijzelf op 8500 gezet; als we dat halen dan pomp ik er 1 deel extra geld in, tweede deel rond 8000 en derde deel rond 7500, mits we dat halen.
Vermoed dat we nog heel wat heen en weer gaan, maar dalen richting die 8000 geloof ik maar al te graag. Ik zie het als een hele mooie kans voor crypto om in te stappen of fiat erbij te gooien, wie wil er nou niet even terug scrollen rondom november en dan instappen? Psychologisch is het raar maar statistisch gezien het beste moment om in te stappen aangezien crypto altijd nog een bullish markt is :-).
Grappig om alle reacties te lezen zo, de een zet op rood in en de ander op zwart...
Waar ik op de (middel)lange termijn een beetje mee zit met alles coins is het feit dat steeds meer wet- en regelgeving zich gaat bemoeien met deze 'vrije' technologie, waardoor deze in potentie minder waardevol is.
Zoals bijvoorbeeld AFM en DNB plus Wiebes die onderzoek doen naar potentieel verbieding in NL bijvoorbeeld..
Voor nu laat ik de muntjes staan maar er komt steeds meer van dit soort ongein..
Waar ik op de (middel)lange termijn een beetje mee zit met alles coins is het feit dat steeds meer wet- en regelgeving zich gaat bemoeien met deze 'vrije' technologie, waardoor deze in potentie minder waardevol is.
Zoals bijvoorbeeld AFM en DNB plus Wiebes die onderzoek doen naar potentieel verbieding in NL bijvoorbeeld..
Voor nu laat ik de muntjes staan maar er komt steeds meer van dit soort ongein..
- Nee -
[ Voor 91% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2018 14:39 ]
* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz
Maar als je veel verder wilt groeien wordt regulering noodzakelijk om het 'grote geld' aan te trekken. Veel van de (nuttige) usecase's van crypto's zijn juist in het bedrijfsleven, niet de consument. Regulering is dus een must op termijn.R0D1NZ schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:32:
Grappig om alle reacties te lezen zo, de een zet op rood in en de ander op zwart...
Alweer toepasselijk YouTube: BTFD - Buy The F*#!ING Dip - "OFFICIAL MUSIC VIDEO"
Ik kan soms op binance echt heel lang naar die sell walls en buy walls gaan zitten kijken die elkaar de hele tijd opvreten. Beter dan Netflix.
Beauty is in the eye of the beerholder
Gewoon niet naar omkijken. Ik sta nu ook met flink wat eigen geld in de min. Maar ik slaap er geen seconde minder om. Want ik heb nog steeds hetzelfde aantal muntjes dan vorige week. En na deze dip springen we weer omhoog. En anders is het gewoon een duur avondje (of weekje) in het casino geweest. Ben wel blij dat ik me heb kunnen inhouden met mijn spaargeld. Ik ga binnenkort mijn huis laten verbouwen door een aannemer en als het moet betaal ik hem met eigen geld. Maar een paar duizend meer of minder doet me gelukkig niks. Snap dan ook niet dan mensen er meer inzetten dat ze eigenlijk niet kunnen missen. Wat een stress heb je dan. Het moet een leuk gokje blijven en denk vooral niet dat je er financieel onafhankelijk van gaat worden. Als is dat wel een leuke bonus.tias86 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:23:
Ik heb nog wat coins die ik maar laat staan.
Dat doen wij ook wel eens als we een avondje met vrienden bij elkaar zitten...HellBeast schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:38:
Ik kan soms op binance echt heel lang naar die sell walls en buy walls gaan zitten kijken die elkaar de hele tijd opvreten. Beter dan Netflix.
Binance and chill?HellBeast schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:38:
wat een geld is er verdamt zeg, bizar
Prepare for the next ATH
Dat artikel moet je wel met 'n flinke korrel zout nemen, de auteur snapt blijkbaar al niet heel goed hoe de techniek van bitcoin werkt als 'ie dingen schrijft als "Another explanation is that a large amount of new hashing power has come online, which has increased the frequency at which blocks are found. This would increase the capacity of the network."Luuk schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:12:
[...]
Ik verwacht nogsteeds een goede toekomst voor Bitcoin. Geen enkele paniek hier![]()
http://www.coindaily.co/2...to-be-bullish-on-bitcoin/
Op basis van de daling op 16 januari heb ik berekend dat we vandaag de $8200 gaan aantikken. Daar ligt mijn eerste kooporder (25%). Dan $7600 (25%). En uiteindelijk nog wat voor als de wereld vergaat (~$6000), de laatste 50%. Mocht het dan nog verder dalen dan is dat pech gehad. Ga er geen €100.000 in stoppen, dus verlies blijft beperkt
Ik ga vanavond mijn laatste schijfje fiat overhevelen naar Coinbase, dan zit de € 500 die ik had voorzien als speelgeld volledig in de crypto.
Bij deze zijn jullie gewaarschuwd: het gaat vanavond ofwel als een gek stijgen ofwel nog weken verder aanmodderen
Bij deze zijn jullie gewaarschuwd: het gaat vanavond ofwel als een gek stijgen ofwel nog weken verder aanmodderen
Verwijderd
Ik heb vertrouwen in deze nieuwe startup en er 200 dollar ingestoken. Hun verkoop tokens is net gestart https://legolas.exchange/
Het was eerst ook al "out of thin air" gemaakt, dus niks om je zorgen over te maken. Zoals al vaker gezegd, er gaat geen enkele cent verloren in crypto en er komt ook geen cent bij.sourcecode schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:40:
oops dubbel
[ Voor 96% gewijzigd door Bezulba op 01-02-2018 14:45 ]
blup
Toch gaat dat wel op, tijdelijk... om de x bloks word het herberekend. Daartussen is 2x zo veel hashingpower 2x zo veel blocks op een dag vinden...anboni schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:40:
[...]
Dat artikel moet je wel met 'n flinke korrel zout nemen, de auteur snapt blijkbaar al niet heel goed hoe de techniek van bitcoin werkt als 'ie dingen schrijft als "Another explanation is that a large amount of new hashing power has come online, which has increased the frequency at which blocks are found. This would increase the capacity of the network."
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
ik ga niet eens op de site klikken want de naam alleen al schreeuwt naar mij toe: SCAM SCAM SCAMVerwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:42:
Ik heb vertrouwen in deze nieuwe startup en er 200 dollar ingestoken. Hun verkoop tokens is net gestart https://legolas.exchange/
De enige reden dat je een herkenbare naam als Legolas gaat gebruiken is om merkherkenning te krijgen om zo veel mogelijk mensen je product te laten kopen en dan gelijk te laten ploffen.
Want waarom zou je moeite steken in een daadwerkelijk product die verschilt van de ongeveer 20000 coins die er nu zijn als een flitsende naam en een leuke PR campagne ook werken om te cashen?
blup
dat is niet bizar, dit is gewoon de crypto wereld. zo kan je 200% winst maken in paar weken of net zo veel verliessourcecode schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:40:
dat komt door al die bevers die zich opeens in de cryptowereld bevinden.sourcecode schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:40:
De volume op Binance is niet zo groot. Ik kijk daarom liever naar Bitfinex:HellBeast schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:38:
https://www.bfxdata.com/orderbooks/btcusd
hoe wel er bij mijn ook een hoop verdampt is maak ik me helemaal geen zorgen,vraag niet waarom maar ik zie het nog wel zonnig in gek genoeg
Da's niet verdampt hoor, is alleen bij de een van zijn bankrekening verdwenen en bij de andere weer bijgeschreven.sourcecode schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:40:
In mijn geval heb ik mijn eigen muntjes "gedrukt" (gemined) en blijkbaar had iemand daar geld voor over. Dat geld staat nu op de bankrekening van CenterParks, ik ga een leuk weekend hebben en die "iemand" heeft nu virtuele muntjes. Dat die nu geen drol meer waard zijn, tijdelijk of niet kan me niet zo heel veel boeien....
Klinkt hard? Tsja, misschien.... maar zo is het leven... Eten of gegeten worden....
Verwijderd
Waarom weet ik niet maar hardop gelachen. Zo droogBBBrt schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:47:
[...]
dat komt door al die bevers die zich opeens in de cryptowereld bevinden.
Wordt wel een dierentuin zoo, bevers, whales
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier
Verdere regels:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier
Verdere regels:
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)