Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 126 Laatste
Acties:
  • 402.905 views

Onderwerpen

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Wat is er eigenlijk (financieel) gunstiger?
Je alts met BTC pairen of met ETH pairen? Of maakt dat eigenlijk niets uit?

• simlock
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07-2021
anboni schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:55:
Uiteindelijk verwacht ik dat er een aantal grote coins overblijven. In ieder geval BTC als store of value (zeg maar de functie die goud vroeger had voor geld), ETH en een aantal andere voor diverse toepassingen en wellicht een paar voor dagelijkse betalingen.
Leuk dat je dat verwacht, maar als lightning geadopteerd wordt is bitcoin weer een betaalmiddel.

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-10 08:11
Richh schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:53:
[...]

Misschien moet je je eens verdiepen hoe deze cryptomarkt werkt? Dit is hoe de cryptomarkt in elkaar zit verweven en logischerwijs zal dat dus het gevolg zijn.

Eerst zullen alle exchanges een ETH pair voor alle crypto toe moeten voegen, vervolgens moet men massaal in 1x stoppen met BTC trading en tot slot moet alle fiat/BTC trading volume verplaatst worden naar fiat/ETH.
Als dat alle 3 in 1x gebeurd dan zal er niks aan de hand zijn. Echter dat is totaal onrealistisch, 1 van die 3 is al een marktverschuiving die whales nooit toe zullen laten.
Tijd zal het leren... Echter je laatste zin, wie zegt dat "de whales" dat niet toelaten? Misschien zijn ze deze verschuiving juist wel van plan en op dit moment systematisch die kant op aan het duwen? Als de marktwerking die nu plaatsvindt door "whales" komt, zijn ze in mijn ogen juist bezig om dit te veranderen. Anders hadden we nu in een heel ander (stabieler) vaarwater gezeten denk ik.

• pirodr01
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Richh schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:59:
[...]

Als dat geleidelijk gebeurd heeft de waarde van BTC dus nog geleidelijk invloed op de waarde van de rest van de muntjes. Dan sleept het (al dan niet geleidelijk, maar van 50% naar 40% (en ETH die ook weer afhankelijk is) is not steeds gigantisch) de rest gewoon mee. Gevolgd door FUD en onzekerheid en dat is altijd slecht voor de rest van de muntjes.

Hetzelfde voor het in 1x stoppen. Hoe geleidelijker, hoe meer het door zal dringen in de gehele markt.
Maar dat is er vanuit gaande dat ETH ook afhankelijk is, terwijl we meer en meer zien dat Eth zich losmaakt van de grillen van BTC. Een proces als dit zal nog in 1 keer uitgevoerd kunnen worden, daarvoor is het te omvangrijk en zijn er teveel spelers bij betrokken, dus geleidelijk aan is de enige optie. Wellicht meteen de manier om een schifting te maken tussen het overschot aan alts op dit moment.

• simlock
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:36:
Eigenlijk zou ik bitcoin ook best willen zien vallen. Gewoon om te kijken wat er dan gebeurd. Dikke chaos natuurlijk sowieso, maar wat blijft er staan? En wie bovenaan?
Nog steeds bitcoin.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:16
HoppyF schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:00:
[...]

Vraag ik me ook af.
Als Exhanges gewoon ETH trading pairs toevoegen voor de coins die ze hebben is het probleem opgelost.
Voor een Exchange maakt het niet uit want ze verdienen aan iedere trede geld of het nu BTC of ETH is.
Kwestie van doen dus.
- ze moeten eerst die pairs nog eens toevoegen. Dat gaat nog niet zo vlot.
- daarna moeren die pairs daadwerkelijk gebruikt worden (op een exchange heb je geen last van de BTC nadelen, dus waarom zal men dat massaal doen?)
- daarna moeten die pairs fors meer gebruikt worden dan de BTC pairs
- de ETH waarde is in gedeeltelijke mate ook afhankelijk van BTC omdat BTC/ETH een veelgebruikte pair is

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:37
simlock schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:01:
[...]

Leuk dat je dat verwacht, maar als lightning geadopteerd wordt is bitcoin weer een betaalmiddel.
Daar zijn de meningen ook nog over verdeeld. Lightning lijkt ook nogal wat beperkingen te hebben.

• simlock
anboni schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:05:
[...]

Daar zijn de meningen ook nog over verdeeld. Lightning lijkt ook nogal wat beperkingen te hebben.
zoals?

Verwijderd

GlobalHawk schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:58:
Ik wil niet veel zeggen, maar als ik de grafiek van Bitcoin zo eens bekijk (over het afgelopen jaar) dan heeft het verdacht veel weg van een zeepbel die aan het leeglopen is. Met de huidige trend gaat de prijs richting $5000 ergens eind februari/ begin maart.

Het hoogtepunt van de hype was duidelijk rond november/december. En zoals altijd zijn hypes van tijdelijke aard. Op een gegeven moment zijn de media er ook wel klaar mee en valt de grote aanjager van de hype daarmee weg. Alleen al het feit dat er een thema-forum is op Tweakers geeft al te denken. Op naar de volgende hype, wat dat ook mag zijn.

Er zal vast een rol zijn weggelegd voor crypto's, maar welke munt of welk concept het precies wordt weet helemaal niemand. Spreiden heeft dan ook weinig zin als er minimaal 1500 kandidaten zijn.

Wil je iets meer rendement dan op een spaarrekening, dan zul je momenteel al snel naar high yield obligaties moeten. Dat zijn al risicovolle beleggingen te noemen. Alleen dat opmerkelijke feit toont al aan dat de huidige schuldenmarkt totaal uit balans is. Uiteindelijk zal er een afrekening komen voor deze "jacht op rendement", want QE+ZIRP/NIRP kan niet zonder gevolgen blijven. Anders was "geld printen" voor alle problemen een oplossing geweest. Er is een keerzijde, dat kan niet anders.

Hoog potentieel rendement = hoog risico. Hoe hoger het potentiële rendement, hoe meer risico. Zo is het altijd al geweest en zo zal het altijd zijn. Crypto's zijn geen uitzondering op deze uiterst belangrijke beleggingsregel. En de afstand op het risicospectrum tussen een spaarrekening (uiterst defensief) en crypto (uiterst offensief) kan simpelweg niet groter zijn.

Een hoop mensen zullen er bij deze hype op een pijnlijke manier achter komen dat ze gevoelig zijn voor een gokverslaving.
Een zeepbel loopt leeg als er fundamenteel iets verandert, of wanneer een bepaalde markt zeer overgewaardeerd is. Naar een grafiek kijken met een daling en daaruit de conclusie trekken dat een zeepbel leegloopt is imo niet juist, omdat elke asset categorie wel eens een outflow van money heeft. Je kan wel elke snapchot nemen uit het verleden en dan zeggen dat het ‘hopeloos’ er uit ziet. Dit komt en gaat, omdat geld vloeit van sector naar sector. Een voortdurende change op zoek naar rendement.

Welke fundamentele verandering(en) zie jij die een bubble aangeven? Ik zie namelijk alleen maar adoptie om mij heen. Ik verwacht wel een langere stagnerende periode, maar LT ben ik zeer bullish.

Verwijderd

Teveel hoopvolle fanboys.

• Ribo89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:55
HoppyF schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:51:
[...]

Penny shitcoins mogen wel verdwijnen.
Er zijn echter genoeg serieuze coins die beter zijn dan BTC.
Vandaar dat ik het toejuich dat de BTC minder dominant wordt en er concurrentie komt die tegengas kan geven.
Meer mensen zien dit in met als gevolg een groei in alt coins.
Helaas te veel alt coins maar dat filtert zich wel uit.
Deze hoor ik de laatste tijd wel vaker nu BTC in wat onrustig vaarwater terecht is gekomen. Zou je concrete voorbeelden kunnen geven?

Volgens mij zijn er maar weinig coins die zo'n eenduidige use case hebben en al zodanig getest zijn dat het onderliggende protocol (of software) zichzelf heeft bewezen. Mensen (vooral diegene die pas eind vorig jaar zijn ingestapt) vergeten volgens mij dat BTC al 9 jaar bestaat en allerlei problemen, hacks, forks en andere intriges heeft overwonnen.

Het is heel makkelijk om te zeggen dat er wel 20 andere coins zijn die beter zijn, maar dat ligt er ook aan hoe je 'beter' definieert. BTC heeft een duidelijke use case: store of value en medium of exchange (currency). En hoewel de laatste use case op dit moment wat problemen ervaart met lange transfertijden en hoge fees (al neemt dat de laatste tijd wel af), zien we langzaam de adoptie van het Lightning Network zodat ook dit probleem weer kan worden opgelost.

Veel coins die als 'beter' worden beschouwd hebben hele andere use cases (bijv ETH: dApps, VeChain: Iot/supply chain). Daarnaast heeft nog geen enkele coin naast BTC de schaal gehad om überhaupt schalingsproblemen te kunnen hebben. ETH is nu de volgende waar dit probleem zich voordoet.

• Richh
pirodr01 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:02:
[...]

Maar dat is er vanuit gaande dat ETH ook afhankelijk is, terwijl we meer en meer zien dat Eth zich losmaakt van de grillen van BTC. Een proces als dit zal nog in 1 keer uitgevoerd kunnen worden, daarvoor is het te omvangrijk en zijn er teveel spelers bij betrokken, dus geleidelijk aan is de enige optie. Wellicht meteen de manier om een schifting te maken tussen het overschot aan alts op dit moment.
Dat klopt, ETH maakt zich los, maar het is er nog lang niet.
Al helemaal niet als je naar het volume kijkt waarin gehandeld wordt.

Geleidelijk is inderdaad de enige optie maar voordat we daar echt zijn zal de markt serieuze klappen krijgen en zullen er inderdaad heel wat alts verdwijnen.

Ik zeg ook niet dat daar iets mis mee is :P ik wil ook helemaal niet uitsluiten dat BTC in elkaar stort.
Ik verbaas me vooral over het 'wishfull thinking' van een aantal altcoinbezitters hier die maar hopen dat het gebeurd. Wensen dat BTC ineenstort is extreem risicovol voor de totale markt en zal een keiharde impact hebben op alle altcoins. Ik zou niet weten waarom je dat als altcoinbezitter zou willen.

• jorisdeket
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-08-2021
Richh schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:53:
[...]

Misschien moet je je eens verdiepen hoe deze cryptomarkt werkt? Dit is hoe de cryptomarkt in elkaar zit verweven en logischerwijs zal dat dus het gevolg zijn.

Eerst zullen alle exchanges een ETH pair voor alle crypto toe moeten voegen, vervolgens moet men massaal in 1x stoppen met BTC trading en tot slot moet alle fiat/BTC trading volume verplaatst worden naar fiat/ETH.
Als dat alle 3 in 1x gebeurd dan zal er niks aan de hand zijn. Echter dat is totaal onrealistisch, 1 van die 3 is al een marktverschuiving die whales nooit toe zullen laten.
Veel commotie voor niks:
Ook al zou BTC $100,- worden. De projecten (munten) zullen zich stabiliseren naar hun oorspronkelijke Satoshi prijs, te danken aan de ETH markt. De exchanges zullen wel ETH gebruiken als standaard prijs.
Op kort termijn is dit een paniek verkoop voor vele.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
mark-k schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:58:
[...]

Nee n collega van me kreeg die info daadwerkelijk van ene van Wallstreet. Dat Amazon iets met crypto zou gaan doen gaat al langer rond ja, dat ze dat vandaag zouden gaan aankondigen niet.

Maargoed, je hoeft er niet aan mee te doen he, ik/hij kan het best fout hebben.
Ik zou daar geen waarde aan hechten, als hij het zelfs weet dan zou heel wallstreet het al weten en daar op in kunnen spelen, markt manipulatie heet dat dan en daar zitten ze echt boven op, in de crypto wereld gebeurt het nog wel maar wallstreet is het echt een no go.
Als Amazon dat gaat doen dan moeten zij het naar buiten brengen d.m.v. een PB en niet door een gerucht op de beursvloer, handelaren mogen zulke info niet eerder weten en als het gebeurt dan moet een bedrijf daar direct een PB op uitgeven.

Neemt overigens niet weg dat het de hele wereld 1 gemanipuleerde tering zooi is dat mag allemaal, zolang het er maar niet te dik op ligt :+

• Richh
Dakillerbean schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:01:
[...]

Tijd zal het leren... Echter je laatste zin, wie zegt dat "de whales" dat niet toelaten? Misschien zijn ze deze verschuiving juist wel van plan en op dit moment systematisch die kant op aan het duwen? Als de marktwerking die nu plaatsvindt door "whales" komt, zijn ze in mijn ogen juist bezig om dit te veranderen. Anders hadden we nu in een heel ander (stabieler) vaarwater gezeten denk ik.
Ik zie whales niet als een handjevol rijke mensen die in het geheim met elkaar afspreken wat er moet gebeuren :P whales verkeren juist in onzekerheid en trekken er nu hun handen af, daarom stort de koers in. Ik denk niet dat dit een gecoördineerd spel is.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-11 11:57
jorisdeket schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:11:
[...]

Veel commotie voor niks:
Ook al zou BTC $100,- worden. De projecten (munten) zullen zich stabiliseren naar hun oorspronkelijke Satoshi prijs, te danken aan de ETH markt. De exchanges zullen wel ETH gebruiken als standaard prijs.
Wat is het voordeel van ethereum tov bitcoin op een exchange dan?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Richh
Noedels schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:00:
Wat is er eigenlijk (financieel) gunstiger?
Je alts met BTC pairen of met ETH pairen? Of maakt dat eigenlijk niets uit?
De waarde van je alt is van beide pairs afhankelijk, dus onder de streep maakt het niks uit.

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-11 08:48
Ik vind dit een interessant filmpje voor hun jullie :)

YouTube: How to Spot the Bull Flag Continuation Pattern 🏯

• jorisdeket
AtlAntA schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:13:
[...]

Wat is het voordeel van ethereum tov bitcoin op een exchange dan?
Nu, niks. Alles is BTC pairing. Als we die weg ingaan zal de markt wel rood kleuren. Maar ETH neemt de Satoshi prijs over als ETH op 1 staat.

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-11 23:03
jorisdeket schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:16:
[...]

Nu, niks. Alles is BTC pairing. Als we die weg ingaan zal de markt wel rood kleuren. Maar ETH neemt de Satoshi prijs over als ETH op 1 staat.
Maar wat is dan het voordeel?

• AtlAntA
jorisdeket schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:16:
[...]

Ok dat begrijp ik (denk ik :p) maar wat zijn we er nadien dan mee opgeschoten?

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Bmfd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:17:
[...]

Maar wat is dan het voordeel?
more moneyyyy

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• Richh
jorisdeket schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:11:
[...]

Veel commotie voor niks:
Op kort termijn is dit een paniek verkoop voor vele.
Leuk als je alt weer 20 Satoshi waard is en BTC $100 waard is. Dan is je alt dus uiteindelijk minder dan 1 cent waard, precies mijn punt.

Echt, verdiep je eens in hoe het systeem wekt. "ETH als standaard prijs gebruiken" is iets wat niet bestaat. Alle prijzen zijn van elkaar afhankelijk.

Verwijderd

Alle commotie nog aan toe. Als dit zo doordipt heb ik dus eind deze week toch nog mijn zakje Raiblocks Nano voor rond de 10 euro per stuk.

Zo zie je maar er is altijd licht aan het eind van de market.

• jorisdeket
prijs zal zich corrigeren en ETH zal een stabieler netwerk zijn met smart contract en DDAps

• Tripod62
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-04-2024
Oke mijn brein heb ik vandaag thuis gelaten, maar ben even paar dingen door elkaar aan het gooien. Wie kan mij helpen.

Vanochtend VEN voor ETH verkocht direct (VEN/ETH). Gaat niet om een groot bedrag, maar in totaal 0,113ETH. ETH had toen een waarde van 1094,91USDT (is inmiddels 1104USDT, dus beetje winst).
Om nu meer VEN te kunnen kopen van ETH, kan ik wachten tot VEN/ETH verder daalt, zodat ik weer meer VEN voor ETH kan kopen.
Echter... Nu ETH/BTC aan het stijgen is en VEN/BTC soort van stil blijft staan op 58/59k sat.
Zou ik ervoor kunnen kiezen, wachten tot ETH/BTC nog wat hoger staat en dan ETH verkopen voor BTC en van BTC weer VEN te kopen.

Nu heb ik alleen geen idee, omdat ik VEN voor ETH verkocht heb, wat de waarde van ETH/BTC was op het moment van verkopen haha.

Als ik kijk bij Binance naar mijn ETH (BTC) Value, zou ik uit moeten komen op een totale ETH waarde van 0.01313694BTC. Zou ik direct nu mijn ETH inruilen voor BTC, dan kom ik uit op 0.01309670

Zou een verlies zijn?
Kortom, ik denk veel te lastig op deze donderdag, maar wie kan mij even een zetje de goede richting in geven. Tot op heden altijd alleen met BTC gerekend.

[ Voor 196% gewijzigd door Tripod62 op 01-02-2018 12:25 ]

• GlobalHawk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 17:28
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:07:
[...]

Welke fundamentele verandering(en) zie jij die een bubble aangeven? Ik zie namelijk alleen maar adoptie om mij heen. Ik verwacht wel een langere stagnerende periode, maar LT ben ik zeer bullish.
Ik zie de aandacht van de media wegvloeien. Op een gegeven moment is het gewoon verzadigd en interesseert het de nieuwsconsument niet meer. Journalisten hebben het er ook wel mee gehad op een gegeven moment. Het verkoopt niet meer. Welke krant hoor je nu nog over de flippo of tamagotchi berichten? Op straat hoor ik er ook niemand meer over. En in de huidige tijd is de vluchtigheid van nieuws groter dan ooit, nog veel groter dan tien of twintig jaar geleden.

En het uitdoven van de hype lijkt me behoorlijk fundamenteel voor de koers, aangezien veruit het grootste deel van de koersstijging precies hierop gebaseerd was. Namelijk; de massa die bang was iets te missen en snel rijk hoopte te worden.

Het is nu wachten tot de paniek toeslaat, waarna de media er wederom aandacht aan gaan besteden, maar dan in negatieve zin, waarna er gewoon 90% van de koers af kan in een paar maanden. Uiteindelijk komt het allemaal neer op kuddegedrag.

• jorisdeket
Richh schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:18:
[...]

Leuk als je alt weer 20 Satoshi waard is en BTC $100 waard is. Dan is je alt dus uiteindelijk minder dan 1 cent waard, precies mijn punt.

Echt, verdiep je eens in hoe het systeem wekt. "ETH als standaard prijs gebruiken" is iets wat niet bestaat. Alle prijzen zijn van elkaar afhankelijk.
Volgens mij begrijp je het niet. Als BTC $100.- wordt en ETH bv $5000,- neemt de Satoshi prijs van ETH omdat dit nu de officieele pairing is.

[ Voor 10% gewijzigd door jorisdeket op 01-02-2018 12:23 ]

• Bmfd
jorisdeket schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:19:
prijs zal zich corrigeren en ETH zal een stabieler netwerk zijn met smart contract en DDAps
Ik zie niet in waarom dat zou gebeuren als Ethereum op nummer 1 komt. Handelsvolume lijkt me daar een stuk belangrijker voor. Zolang bitcoin daar het grootste aandeel in heeft, zal bitcoin leidend zijn.

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-11 08:29
Nog 6-7% dalen en dan het eerste plukje BTC/XRP/ETH aankopen. Ik zit te denken om ETH eruit te laten, die is al behoorlijk gestegen laatste tijd en daalt niet lekker mee. XRP is dan voor een kort 15% ritje en BTC voor omruilen naar XSX en NEO.

Verwijderd

Na jarenlange ervaring ben ik erachter gekomen dat TA geen voorspellende werking heeft. Dit betekent niet dat er niet winstgevend mee te handelen valt.
Boerenverstand werkt vaak beter.

• Stevie_
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:22:
[...]

Na jarenlange ervaring ben ik erachter gekomen dat TA geen voorspellende werking heeft. Dit betekent niet dat er niet winstgevend mee te handelen valt.
Boerenverstand werkt vaak beter.
Bullflag vind ik anders wel een logische verklaring van afgelopen weken. Maar wat zegt jouw boerenverstand?

• powercoaster
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-10 20:36
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:19:
Alle commotie nog aan toe. Als dit zo doordipt heb ik dus eind deze week toch nog mijn zakje Raiblocks Nano voor rond de 10 euro per stuk.

Zo zie je maar er is altijd licht aan het eind van de market.
Ga je er gemakshalve wel van uit dat ze daarna weer gaan stijgen ;)

• jorisdeket
Bmfd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:21:
[...]

Ik zie niet in waarom dat zou gebeuren als Ethereum op nummer 1 komt. Handelsvolume lijkt me daar een stuk belangrijker voor. Zolang bitcoin daar het grootste aandeel in heeft, zal bitcoin leidend zijn.
Ik zeg ook niet vandaag, op kort termijn visie is dit weer paniek verkoop.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:51
Tripod62 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:19:
Oke mijn brein heb ik vandaag thuis gelaten, maar ben even paar dingen door elkaar aan het gooien. Wie kan mij helpen.

Vanochtend VEN voor ETH verkocht direct (VEN/ETH). Gaat niet om een groot bedrag, maar in totaal 0,113ETH. ETH had toen een waarde van 1094,91USDT (is inmiddels 1104USDT, dus beetje winst).
Om nu meer VEN te kunnen kopen van ETH, kan ik wachten tot VEN/ETH verder daalt, zodat ik weer meer VEN voor ETH kan kopen.
Echter... Nu ETH/BTC aan het stijgen is en VEN/BTC soort van stil blijft staan op 58/59k sat.
Zou ik ervoor kunnen kiezen, wachten tot ETH/BTC nog wat hoger staat en dan ETH verkopen voor BTC en van BTC weer VEN te kopen.

Nu heb ik alleen geen idee, omdat ik VEN voor ETH verkocht heb, wat de waarde van ETH/BTC was op het moment van verkopen haha.

Als ik kijk bij Binance naar mijn ETH (BTC) Value, zou ik uit moeten komen op een totale ETH waarde van 0.01313694BTC. Zou ik direct nu mijn ETH inruilen voor BTC, dan kom ik uit op 0.01309670

Zou een verlies zijn?
Kortom, ik denk veel te lastig op deze donderdag, maar wie kan mij even een zetje de goede richting in geven. Tot op heden altijd alleen met BTC gerekend.
Je maakt het inderdaad wel lekker ingewikkeld voor jezelf. :P Kijk vooral even naar VEN/ETH en VEN/BTC. Kijk dan naar welke voor nu de meest rake klappen heeft gehad. ETH zal echt niet ineens doorstijgen naar 1400$, dus ik denk dat VEN/BTC het meeste winst - voor nu - zal opleveren.

De waarde van ETH/BTC kan je trouwens gewoon terugvinden in de charts. Kijk naar de sell time van je VEN en zoek dat tijdstip op in de chart van ETH/BTC. De ETH/BTC koers zal je vast niet 100% accuraat terugvinden, maar vast wel iets wat er dichtbij komt.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
The amount of bullshit in this topic is too damn high! :D

Verwijderd

GlobalHawk schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:21:
[...]

Ik zie de aandacht van de media wegvloeien. Op een gegeven moment is het gewoon verzadigd en interesseert het de nieuwsconsument niet meer. Journalisten hebben het er ook wel mee gehad op een gegeven moment. Het verkoopt niet meer. Welke krant hoor je nu nog over de flippo of tamagotchi berichten? Op straat hoor ik er ook niemand meer over. En in de huidige tijd is de vluchtigheid van nieuws groter dan ooit, nog veel groter dan tien of twintig jaar geleden.

En het uitdoven van de hype lijkt me behoorlijk fundamenteel voor de koers, aangezien veruit het grootste deel van de koersstijging precies hierop gebaseerd was. Namelijk; de massa die bang was iets te missen en snel rijk hoopte te worden.

Het is nu wachten tot de paniek toeslaat, waarna de media er wederom aandacht aan gaan besteden, maar dan in negatieve zin, waarna er gewoon 90% van de koers af kan in een paar maanden. Uiteindelijk komt het allemaal neer op kuddegedrag.
Ik vind media aandacht geen indicator persoonlijk. Voor 2013 was er helemaal amper aandacht en wat gebeurde er jaren later? Op mijn werk hoor ik iedereen er over praten wanneer het hosanna is, maar in mindere perioden als dit is het stiller. Zegt imo niets over onderliggende technologie. Hoor ook nooit wat over CRISPR CAS bijvoorbeeld.

• Richh
jorisdeket schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:21:
[...]

Volgens mij begrijp je het niet.
8)7

Nee, jij begrijpt het niet. Als BTC $100 waard is en je alt is XX Satoshi waard, dan is je alt gewoon minder dan $0.0001 waard. Dat is feitelijk zo, zo werkt wiskunde.

Wat jij bedoelde is dat BTC $100 waard zou zijn en ETH en alts een hoge waarde zouden vertegenwoordigen. Als dat zo is, dan is die alt niet XX Satoshi waard maar >Y BTC.

Je lijkt in de waan te zijn dat exchanges de BTC waarde tonen en dat dat het probleem is. Maar alle coin waardes zijn met elkaar verweven.

Verwijderd

powercoaster schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:24:
[...]

Ga je er gemakshalve wel van uit dat ze daarna weer gaan stijgen ;)
Dat zou wel mooi zijn. Maar je hebt wel een goed punt. Misschien nog iets langer een beetje besluiteloos toekijken. Ben er wel goed in geworden de afgelopen weken...

• Bmfd
jorisdeket schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:24:
[...]

Ik zeg ook niet vandaag, op kort termijn visie is dit weer paniek verkoop.
Maar dan alsnog, wat is dan precies het voordeel van Ethereum als nummer 1?
ETH zal een stabieler netwerk zijn met smart contract en DDAps
Daarvoor hoeft Ethereum toch niet boven bitcoin te staan?

• Tripod62
Danny.G schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:25:
[...]

Je maakt het inderdaad wel lekker ingewikkeld voor jezelf. :P Kijk vooral even naar VEN/ETH en VEN/BTC. Kijk dan naar welke voor nu de meest rake klappen heeft gehad. ETH zal echt niet ineens doorstijgen naar 1400$, dus ik denk dat VEN/BTC het meeste winst - voor nu - zal opleveren.

De waarde van ETH/BTC kan je trouwens gewoon terugvinden in de charts. Kijk naar de sell time van je VEN en zoek dat tijdstip op in de chart van ETH/BTC. De ETH/BTC koers zal je vast niet 100% accuraat terugvinden, maar vast wel iets wat er dichtbij komt.
Nou precies dat dus haha, ik wist dat ik het veel te lastig maakte haha
Thanks! ETH/BTC gekocht toen ie op 0,1149 stond. Staat nu op 0,1162. Dus winst in BTC gezien.

• AtlAntA
Luuk schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:25:
The amount of bullshit in this topic is too damn high! :D
Wil je hiermee zeggen dat de markt weer bullish wordt? oOo

Verwijderd

Stevie_ schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:24:
[...]

Bullflag vind ik anders wel een logische verklaring van afgelopen weken. Maar wat zegt jouw boerenverstand?
Had dat vanochtend getyped, een langere(maanden) periode van zijwaartse koersen.

Je kan er heel ingewikkeld over doen, maar een bullflag is gewoon: het is erg gestegen, en nu daalt het wat.
Maar wat je daarmee kan? En in hoeverre dit 'voorspellend' zou zijn?

just my 2 xlm

Verwijderd

Bmfd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:28:
[...]

Maar dan alsnog, wat is dan precies het voordeel van Ethereum als nummer 1?

[...]

Daarvoor hoeft Ethereum toch niet boven bitcoin te staan?
Ik denk dat het voordeel vooral is een gigantische berg nieuws (bitcoin has fallen, ethereum is the new bitcoin) met daarbij een flinke bult centjes die de markt weer instromen omdat men hoopt dat de geschiedenis zich opnieuw zal herhalen maar dan met andere muntjes.

Verder niet veel denk ik.

• Tripod62
[...]

Enige wat ik wel aan de hand is, is dat BTC/ETH aan het stijgen blijft en VEN/BTC soort van stil staat rond de 58/59k. Is natuurlijk altijd de vraag, wanneer gaat VEN door stijgen naar de maan en is het verstandig de mooie stijging van ETH te verkopen voor VEN.

• tias86
  • Laatst online: 08-09-2021
ETH maakt zich op voor een run naar 2000 dollar van het weekend!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 06:52
Bitconnect ook !!

• powercoaster
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-10 20:36
En vergeet VEN niet! _O-

[ Voor 11% gewijzigd door powercoaster op 01-02-2018 12:36 ]

• MS-DOOS
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05-2024
[...]

Je hebt helemaal gelijk al zijn deze ingewikkelde constructies alleen relevant als je daadwerkelijk al ETH en BTC in je bezit hebt.

Op het moment dat je VEN wil kopen met fiat of dat je een andere alt om wil zetten in VEN dan zijn BTC en ETH slechts middelen om er te komen, en welk pair het is maakt dan niets uit. Waar je op dat moment naar kijkt zijn de transactiekosten en meer niet. Simpel :-)

• Slux
  • Niet online
tias86 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:32:
ETH maakt zich op voor een run naar 2000 dollar van het weekend!
Top! je bericht is zo goed onderbouwd en geeft mij zoveel vertrouwen dat ik direct alles wat ik heb in ETH ga stoppen :X

• Stevie_
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:30:
[...]

Had dat vanochtend getyped, een langere(maanden) periode van zijwaartse koersen.

Je kan er heel ingewikkeld over doen, maar een bullflag is gewoon: het is erg gestegen, en nu daalt het wat.
Maar wat je daarmee kan? En in hoeverre dit 'voorspellend' zou zijn?

just my 2 xlm
Een bull flag is meer een indicatie dat er grote stijging aan gaat komen. Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar aangezien we in een 'bullish' markt zitten, overall gekeken, is de kans best groot dat dat binnenkort gaat gebeuren. Echter moet dan wel de grens worden behaald en die ligt hoogstwaarschijnlijk tussen de 7000 - 8000 waarde btc, kan zijn dat we nog wel 10 x heen en weer gaan voordat de lijn weer naar boven gaat. Dan kan dan inderdaad nog wel maanden duren, dus dan klopt jouw boerenverstand ook weer (tenzij je niet van een stijging uit gaat natuurlijk).

Dat boerenverstand komt denk ik met de jaren, tot die tijd is mijn enige houvast toch wel TA's / herkennen indicators e.a. :-)

• AtlAntA
Slux schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:37:
[...]

Top! je bericht is zo goed onderbouwd en geeft mij zoveel vertrouwen dat ik direct alles wat ik heb in ETH ga stoppen :X
Ik ook! Heb mijn vrouw bij de weg gezet met een rood lichtje er boven om de vaste lasten nog te betalen.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:13
[...]

Nou, dan kijk je blijkbaar naar de verkeerde media.
Er is juist veel meer aandacht voor crypto coins en niet meer alleen voor de BTC,
Vooral overheden en banken proberen het risico in beeld te brengen en mensen te waarschuwen dat beleggen risicovol is.
Dat lees je bijna dagelijks wel ergens, een paar maanden geleden was die nauwelijks in het nieuws.
Verder is er een enorme toestroom van nieuwe accounts op de exchanges.
Het is niet voor niets dat de exchanges een registratie stop hebben ingelast omdat ze het aantal nieuwe aanmeldingen niet meer konden verwerken.
Dit is nog steeds niet opgelost er is dus een flinke backlog.

Je kunt het een hype noemen maar dat geldt voor zoveel zaken.
Er is altijd wel ergens een hype.
De crypto handel is echter een hype waar geld mee valt te verdienen en daarom is het wel een ander soort hype dan gewoonlijk.

• Bmfd
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:32:
[...]

Ik denk dat het voordeel vooral is een gigantische berg nieuws (bitcoin has fallen, ethereum is the new bitcoin) met daarbij een flinke bult centjes die de markt weer instromen omdat men hoopt dat de geschiedenis zich opnieuw zal herhalen maar dan met andere muntjes.

Om vervolgens weer hetzelfde proces als dat we nu hebben te doorgaan? Er ontstaat een nieuwe hype vanwege de media-aandacht, de koersen gaan in korte tijd door het dak, vervolgens krijgt Ethereum een correctie en sleurt het alle alts weer met zich mee. Hetzelfde proces als dat we afgelopen maand dus meemaken.

Niet op jou gericht, maar het lijkt erop dat er mensen zijn die verwachten dat de dalingen die nu door bitcoin worden veroorzaakt er niet meer zijn als Ethereum #1 is, maar het lijkt mij eerder dat je precies dezelfde situatie behoudt, alleen is het dan niet meer bitcoin, maar Ethereum die het koersverloop van de alts bepaald. Veel veranderd er dan dus niet.

• tias86
Ik hoorde dat ze de smartcontract nog smarter gingen maken vandaar. En naast DDaps nu ook DDips.

Verwijderd

Bmfd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:39:
[...]

Om vervolgens weer hetzelfde proces als dat we nu hebben te doorgaan? Er ontstaat een nieuwe hype vanwege de media-aandacht, de koersen gaan in korte tijd door het dak, vervolgens krijgt Ethereum een correctie en sleurt het alle alts weer met zich mee. Hetzelfde proces als dat we afgelopen maand dus meemaken.

Niet op jou gericht, maar het lijkt erop dat er mensen zijn die verwachten dat de dalingen die nu door bitcoin worden veroorzaakt er niet meer zijn als Ethereum #1 is, maar het lijkt mij eerder dat je precies dezelfde situatie behoudt, alleen is het dan niet meer bitcoin, maar Ethereum die het koersverloop van de alts bepaald. Veel veranderd er dan dus niet.
Klopt dat zei ik ook al, verder niet veel 😂

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-11 16:50
AtlAntA schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:38:
[...]

Ik ook! Heb mijn vrouw bij de weg gezet met een rood lichtje er boven om de vaste lasten nog te betalen.
Kan ik met VEN betalen?

• mark-k
  • Laatst online: 13-11 00:00

mark-k

AKA markkNL

Slux schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:13:
[...]

Ik zou daar geen waarde aan hechten, als hij het zelfs weet dan zou heel wallstreet het al weten en daar op in kunnen spelen, markt manipulatie heet dat dan en daar zitten ze echt boven op, in de crypto wereld gebeurt het nog wel maar wallstreet is het echt een no go.
Als Amazon dat gaat doen dan moeten zij het naar buiten brengen d.m.v. een PB en niet door een gerucht op de beursvloer, handelaren mogen zulke info niet eerder weten en als het gebeurt dan moet een bedrijf daar direct een PB op uitgeven.

Neemt overigens niet weg dat het de hele wereld 1 gemanipuleerde tering zooi is dat mag allemaal, zolang het er maar niet te dik op ligt :+
Crypto is ongereguleerd dus als er iets over uitgelekt zou zijn is dat volgens mij niet strafbaar. Maar nogmaals, ik zeg niet dat het gaat gebeuren, alleen dat het vermoeden sterk is. Wat je daarmee doet moet jezelf weten, we zullen morgen wel zien wie gelijk had.

• Luca
tias86 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:40:
Ik hoorde dat ze de smartcontract nog smarter gingen maken vandaar. En naast DDaps nu ook DDips.
Ja, en heb je ook gehoord van de smart blockclowd? Revolutionair! Werkt perfect voor DDOS aanvallen. 8)

• GlobalHawk
[...]

Oh, en nog iets;

Als er 90% van de koers afgaat, dan zul je 900% rendement moeten maken om je verlies weer goed te maken. Succes daarmee, met een lange termijnrente van misschien een paar procent (bij gem. 3% rente zo'n 78 jaar, ofwel tot 2096) of een lange termijn rendement van wellicht 7% op aandelen (zo'n 34 jaar, ofwel 2052). Exclusief correctie voor inflatie.

Welkom in de wondere wereld van de samengestelde interest, die dus ook negatief kan uitpakken ;)

• Dakillerbean
[...]

Grappig dat je die Tamagotchi aanhaalt als voorbeeld:

Sommige hype dingen uit het verleden komen ook weer terug, zij het in een andere hoedanigheid. De originele Tamagotchi vind je in de euro winkels nog steeds wel hoor, maar tegenwoordig hebben we de Vitamini's en nog meer van die dingen. Je scant het labeltje in de bijbehorende App en voila, een soort van Tamagotchi in de vorm van een Appel en/of Peer is geboren.

Je koopt bij de InterToys een in-game karakter uit een spel voor een paar euro, scant deze en voila, je kunt het karakter gebruiken om het spel mee te spelen. Zie de samenhang en je vindt een hoop hypes uit het verleden heus nog wel ergens in terug. Tamagotchi heeft in ieder geval de basis gelegd voor toepasbaarheid in andere zaken, waar we nu helemaal lyrisch over zijn.

Als crypto echt een hype is, zie ik dat de onderliggende block-chain technologie bijvoorbeeld ook wel doen. Nu is het een hype, uiteindelijk zal de hype stilaan weg ebben, en zal de onderliggende technologie er achter deel gaan uitmaken van ons dagelijks leven, of daar ondersteuning aan gaan leveren. In welke vormen dat zal gaan wezen heb ik geen idee van. We staan pas aan het begin in mijn ogen. Kijk naar de mobiele telefoon. 25 jaar geleden bijna nergens te vinden, vandaag de dag heb ik niet eens meer een laptop/pc nodig en doe ik bijna alles op dat ding.

Oftewel, de tijd zal het leren... Tot die tijd kan iedereen er vanalles van vinden en dat is ook eenieders recht.

• tias86
Danny.G schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:43:
[...]

Ja, en heb je ook gehoord van de smart blockclowd? Revolutionair! Werkt perfect voor DDOS aanvallen. 8)
Nee nog niks van gehoord.. Kan je daar ook geld in pompen dan? Ik bedoel investeren.

• Slux
  • Niet online
mark-k schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:42:
[...]

Crypto is ongereguleerd dus als er iets over uitgelekt zou zijn is dat volgens mij niet strafbaar. Maar nogmaals, ik zeg niet dat het gaat gebeuren, alleen dat het vermoeden sterk is. Wat je daarmee doet moet jezelf weten, we zullen morgen wel zien wie gelijk had.
Klopt maar wallstreet is geen crypto ;)
Maar ik hoop het zou mooi zijn acceptatie door een Amazon, maar dan moet het wel LTC zijn :+

• Bmfd
GlobalHawk schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:45:
[...]

Oh, en nog iets;

Als er 90% van de koers afgaat, dan zul je 900% rendement moeten maken om je verlies weer goed te maken. Succes daarmee, met een lange termijnrente van misschien een paar procent (bij gem. 3% rente zo'n 78 jaar, ofwel tot 2096) of een lange termijn rendement van wellicht 7% op aandelen (zo'n 34 jaar, ofwel 2052). Exclusief correctie voor inflatie.

Welkom in de wondere wereld van de samengestelde interest, die dus ook negatief kan uitpakken ;)
Op basis van wat verwacht jij een daling van 90% procent? Ik vond je eerste reactie prima, een kritische blik ontbreekt hier vaak en kunnen we hier vaker gebruiken denk ik. Vervolgens krijg je ook een duidelijke response en kom je met zo'n reactie aan? Jammer.

• mark-k
  • Laatst online: 13-11 00:00

mark-k

AKA markkNL

Slux schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:47:
[...]

Klopt maar wallstreet is geen crypto ;)
Maar ik hoop het zou mooi zijn acceptatie door een Amazon, maar dan moet het wel LTC zijn :+
Dat klopt, maar ik geloof zoiets eerder van zo'n persoon dan van gekke henkie op de hoek (of John McAfee :X ).

• Tripod62
Ik volg een aantal munten, maar nagenoeg alle lijken compleet stil te staan. op ETH/BTC na, die blijft stijgen.

Ik heb het hier wel over minuten werk, niet over een uur gezien.

[ Voor 23% gewijzigd door Tripod62 op 01-02-2018 12:53 ]

• Richh
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:32:
[...]

Ik denk dat massale nieuwskoppen 'Bitcoin has fallen' zeker geen positief effect heeft op de markt, zeker niet op kortere termijn. Iedereen kent bitcoin, minder mensen kennen Ethereum.

Sowieso, zoals ik al heel vaak heb gezegd, het geleidelijk wegvallen van BTC heeft vergaande gevolgen. Maargoed nu val ik in herhaling :+
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:54:
[...]

Toch ben ik stiekem wel nieuwsgierig wat het allemaal teweeg zou brengen...
Ik ook wel :P al zou ik graag uitcashen voor het gebeurd :+

Wat het sowieso teweeg gaat brengen is een goede buying positie daarna :9

[ Voor 18% gewijzigd door Richh op 01-02-2018 12:55 ]

• Richh
Tripod62 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:52:
Ik volg een aantal munten, maar nagenoeg alle lijken compleet stil te staan. op ETH/BTC na, die blijft stijgen.
Een trading pair is geen munt.

ETH daalt minder hard dan BTC, daardoor heb je straks meer BTC voor jouw ETH. In $$$ ga je er uiteindelijk alleen maar op achteruit ;) alleen iets minder hard op achteruit dan in vergelijking met andere muntjes.

Verwijderd

Richh schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:52:
[...]

Ik denk dat massale nieuwskoppen 'Bitcoin has fallen' zeker geen positief effect heeft op de markt, zeker niet op kortere termijn. Iedereen kent bitcoin, minder mensen kennen Ethereum.

Sowieso, zoals ik al heel vaak heb gezegd, het geleidelijk wegvallen van BTC heeft vergaande gevolgen. Maargoed nu val ik in herhaling :+

Verwijderd

Doe eens niet. Het is wel een slowchat topic, maar dit is overal op het forum ongepast.

[ Voor 76% gewijzigd door janvanduschoten op 01-02-2018 13:06 ]

• Luca
Richh schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:52:
[...]

True. We zijn nog lang niet zover dat er genoeg vertrouwen is in de markt an sich. Het wegvallen van BTC zal een grote klap veroorzaken; het is immers de eerste echte coin die zich voor nu wel degelijk bewezen heeft.

Je kan zeggen en vinden wat je wil van BTC, maar we mogen Bitcoin ook echt wel dankbaar zijn voor wat er daardoor allemaal is ontstaan.

• GlobalHawk
Dakillerbean schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:45:
[...]

Grappig dat je die Tamagotchi aanhaalt als voorbeeld:

Sommige hype dingen uit het verleden komen ook weer terug, zij het in een andere hoedanigheid. De originele Tamagotchi vind je in de euro winkels nog steeds wel hoor, maar tegenwoordig hebben we de Vitamini's en nog meer van die dingen. Je scant het labeltje in de bijbehorende App en voila, een soort van Tamagotchi in de vorm van een Appel en/of Peer is geboren.

Je koopt bij de InterToys een in-game karakter uit een spel voor een paar euro, scant deze en voila, je kunt het karakter gebruiken om het spel mee te spelen. Zie de samenhang en je vindt een hoop hypes uit het verleden heus nog wel ergens in terug. Tamagotchi heeft in ieder geval de basis gelegd voor toepasbaarheid in andere zaken, waar we nu helemaal lyrisch over zijn.

Als crypto echt een hype is, zie ik dat de onderliggende block-chain technologie bijvoorbeeld ook wel doen. Nu is het een hype, uiteindelijk zal de hype stilaan weg ebben, en zal de onderliggende technologie er achter deel gaan uitmaken van ons dagelijks leven, of daar ondersteuning aan gaan leveren. In welke vormen dat zal gaan wezen heb ik geen idee van. We staan pas aan het begin in mijn ogen. Kijk naar de mobiele telefoon. 25 jaar geleden bijna nergens te vinden, vandaag de dag heb ik niet eens meer een laptop/pc nodig en doe ik bijna alles op dat ding.

Oftewel, de tijd zal het leren... Tot die tijd kan iedereen er vanalles van vinden en dat is ook eenieders recht.
Tijdens de dotcom boom kon je kiezen uit honderden aandelen. Niemand die wist dat Amazon eruit zou komen als winnaar. Al die andere paar honderd aandelen zijn helemaal niks meer waard, terwijl ze op het hoogtepunt van de hype (rond 2000) vele duizenden miljarden waard waren. Al had je je inzet gelijkmatig verdeeld over een paar honderd tech-aandelen (en de discipline had gehad om die volledige portefeuille 20 jaar vast te houden, ondanks de gigacrash in 2000), dan was je ondanks de koersstijging van Amazon nog steeds niet boven water geweest. En dan hebben we het nog over een gereguleerde markt.

De tijd zal het inderdaad leren, maar als er toch één les is uit het verleden is dat wel dat hoog potentieel rendement gelijk is aan hoog risico en dat het voor slechts zeer weinigen (gelukvogels) is weggelegd om snel rijk te worden met minimale inspanning. Dat waren in dit geval degenen die vóór najaar 2017 zijn ingestapt.

Wil je gegarandeerd geld verdienen met beleggen, dan moet je op Wall Street zitten, daar waar er toegang is tot insider informatie. Heb je een "edge", dan kun je geld verdienen, met zekerheid. Natuurlijk is het wel een vereiste dat je geen last hebt van een moreel kompas ;)

• Tripod62
Richh schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:54:
[...]

Een trading pair is geen munt.

ETH daalt minder hard dan BTC, daardoor heb je straks meer BTC voor jouw ETH. In $$$ ga je er uiteindelijk alleen maar op achteruit ;) alleen iets minder hard op achteruit dan in vergelijking met andere muntjes.
Waar!

Nu is het wel, dat als ETH blijft stijgen, ik em verkoop voor BTC op een punt. Dat ik dus meer BTC in mijn pocket heb. Zal BTC daarna weer gaan stijgen naar de laten we zeggen 12k, dan ga je er in $$$ wel weer op vooruit.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:00

gws24

Thinking is hard!

We gaan nog veel verder naar beneden, de hype is voorbij. Fundamenteel was er geen reden voor de stijging van de koers de afgelopen maanden en wat hard omhoog gaat kan net zo hard weer omlaag.

Ook wel leuk om even naar google trends te kijken: https://trends.google.com/trends/explore?q=bitcoin, Je ziet duidelijk een piek rond de ath eind december en sindsdien een daling.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Dhr. Satoshi
  • Laatst online: 10-11 02:03
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:54:
[...]

Vooral veel Marioparty ben ik bang voor.

Verwijderd

Ik blijf het zeggen, je hebt er geld ingestoken met in gedachten dat het weg is... als je dr geld ingestoken hebt met de bedoeling veel winst/rijk van te worden dan zou ik onmiddellijk stoppen...

• poderosoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-11 12:03
Ribo89 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:09:
[...]

Volgens mij zijn er maar weinig coins die zo'n eenduidige use case hebben en al zodanig getest zijn dat het onderliggende protocol (of software) zichzelf heeft bewezen. Mensen (vooral diegene die pas eind vorig jaar zijn ingestapt) vergeten volgens mij dat BTC al 9 jaar bestaat en allerlei problemen, hacks, forks en andere intriges heeft overwonnen.
Forks overwonnen? Vandaar dat er nu zoveel Bitcoin hardforks zijn? 8)7
Ribo89 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:09:
[...]

Veel coins die als 'beter' worden beschouwd hebben hele andere use cases (bijv ETH: dApps, VeChain: Iot/supply chain). Daarnaast heeft nog geen enkele coin naast BTC de schaal gehad om überhaupt schalingsproblemen te kunnen hebben. ETH is nu de volgende waar dit probleem zich voordoet.
FYI ETH verwerkt op dit moment meer transacties dan alle andere coins samen. Daarnaast het enige voordeel wat BTC tov ETH heeft op dit moment is het first-mover advantage wat zich uit in meer trading pairs en fiat conversie. IMO slechts een kwestie van tijd voordat ETH dit overneemt. Helemaal met vooruitzichten als Casper en Serenity.

Wot-stats

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:34
We gaan er allemaal aan. Failliet. Laat de curator maar alvast langskomen.

Verwijderd

Dhr. Satoshi schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:59:
[...]

Vooral veel Marioparty ben ik bang voor.
Veel marioparty en veel lange verhalen hoe het sletje op het idee kwam om met z'n allen vlak na de ath in te stappen 😂

Gelukkig begint het buitenseizoen straks weer. Kan ik het misschien enigzins goedmaken 😜

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 00:06
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:01:
Ik blijf het zeggen, je hebt er geld ingestoken met in gedachten dat het weg is... als je dr geld ingestoken hebt met de bedoeling veel winst/rijk van te worden dan zou ik onmiddellijk stoppen...
Rare gedachte... kan je je geld net zo goed aan mij geven. Is het ook weg.

• HoppyF
Wat een negativiteit weer.
Zal wel aan de koers van de BTC liggen he!

Iets anders, waarom staat sommige exchanges dik in de plus en andere in de min?
Je zou toch denken dat de handel ongeveer gelijk verdeeld is een verschil van +25% of -25% is wel erg veel.
https://bitgur.com/map/exchanges

Verwijderd

Machlah schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:05:
[...]

Rare gedachte... kan je je geld net zo goed aan mij geven. Is het ook weg.
Neen is niet hetzelfde, je hoopt stiekem voor winst maar als je je spaarcentjes erin hebt gestoken en je ziet de grafieken alsmaar dalen dan begint de stress en je zit dan uren dagen aan je scherm gekluisterd met de hoop op plus.

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:45
Momenteel toch een safety ingezet. Ik zie de btc wel dalen tot 8000usd.

In het weekend kleurt traditioneel ook altijd alles rood, dus dit kan nog een versterkende factor zijn op de al reeds rode koersen.

Stop limit ingezet op 9500usd.

Verwijderd

Je investeert om winst te maken
Je investeert met de gedachte dat het ook anders kan zijn
Je investeert met een deel wat je kan missen

• wehave
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-08 22:11
Haha wat is dit voor rare opmerking!

Met welke gedachten moest je er precies instappen volgens jou?

• GlobalHawk
Bmfd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:48:
[...]

Op basis van wat verwacht jij een daling van 90% procent? Ik vond je eerste reactie prima, een kritische blik ontbreekt hier vaak en kunnen we hier vaker gebruiken denk ik. Vervolgens krijg je ook een duidelijke response en kom je met zo'n reactie aan? Jammer.
Ik zeg niet dat het zeker is dat er 90% af gaat, maar de kans is wel groot. Er is altijd sprake van een overreactie bij kuddegedrag.

Tussen 1929 en 1932 is er 80% van de koers afgegaan. Daar ging het om de volledige aandelenmarkt van de grootste economie ter wereld. In 1928 was je totaal niet serieus genomen als je met een dergelijke verwachting was gekomen.

Een zeer vooraanstaande econoom als Fisher is destijds volledig van zijn voetstuk gevallen, door vlak voor de crash nog te zeggen dat er niets aan de hand was.

Mijn boodschap is denk ik vooral, als je een gok wil wagen met geld dat je echt niet nodig hebt; be my guest. Beschouw het op voorhand als verloren en kijk er vervolgens niet meer naar om. Maar zie crypto nooit als een alternatief voor de spaarrekening, nog niet in de verste verte.

[ Voor 3% gewijzigd door GlobalHawk op 01-02-2018 13:11 ]

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 00:06
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:08:
[...]

Neen is niet hetzelfde, je hoopt stiekem voor winst maar als je je spaarcentjes erin hebt gestoken en je ziet de grafieken alsmaar dalen dan begint de stress en je zit dan uren dagen aan je scherm gekluisterd met de hoop op plus.
Dan ben je op het verkeerde moment ingestapt met waarschijnlijk te veel geld.

• Richh
Rubberen schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:08:
In het weekend kleurt traditioneel ook altijd alles rood, dus dit kan nog een versterkende factor zijn op de al reeds rode koersen.
Afgelopen weekend was 'ie anders mooi groen hoor :P

• Bmfd
gws24 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:59:
We gaan nog veel verder naar beneden, de hype is voorbij. Fundamenteel was er geen reden voor de stijging van de koers de afgelopen maanden en wat hard omhoog gaat kan net zo hard weer omlaag.

Ook wel leuk om even naar google trends te kijken: https://trends.google.com/trends/explore?q=bitcoin, Je ziet duidelijk een piek rond de ath eind december en sindsdien een daling.
Eens, maar daar is naar mijn mening niets mis mee. De stijgingen van de afgelopen tijd waren absurd. Daarnaast vind ik dat bijvoorbeeld al die ICO's die makkelijk geld denken te kunnen verdienen een bubbel vormen, evenals allerlei shitcoins die op dit moment veel te veel waard zijn. Hopelijk verdwijnt dat als de koers nog verder daalt.

Ik zag deze tweet laatst voorbij komen en ik denk dat dit een realistisch scenario is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:08:
[...]

Je investeert om winst te maken
Je investeert met de gedachte dat het ook anders kan zijn
Je investeert met een deel wat je kan missen
Il investeer ook in vastgoed en daar weet ik van dat ik winst ga maken maar in de crypto-wereld is het me nog niet al duidelijk. Ik geloof er wel in anders zou ik er niet instappen. Ik zeg gewoon ga ervan uit dat het geld weg... ik lees op verschillende forums dat er personen die geld hebben geleend om te investeren... is zelfde gedachten als in de casino, geld in slotjes steken in de hoop voor winst

• Dakillerbean
outlandos schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:03:
We gaan er allemaal aan. Failliet. Laat de curator maar alvast langskomen.
Geen last van. Als crypto tot 0 gaat, heb ik 0% winst... maar ook 0% verlies.

Mijn fiat bankrekening staat er heel "rooskleurig" groen bij hoor. Als ik de rode getalletjes in de Delta App even beu ben, open ik mijn bank App die er naast staat, en is mijn dag weer goed! 8)
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:04:
[...]

Veel marioparty en veel lange verhalen hoe het sletje op het idee kwam om met z'n allen vlak na de ath in te stappen 😂

Gelukkig begint het buitenseizoen straks weer. Kan ik het misschien enigzins goedmaken 😜
Mario Party, speel het nu af en toe nog wel eens met mijn dochter... Blijft geweldig tijdverdrijf. Ooit in de begintijd de Wii gekocht, die gaat ook nooit meer de deur uit. Tenzij die stuk gaat, staat er nu al bijna 10 jaar ;)

Buitenseizoen.... heerlijk.... BBQ aan, buiten zitten, nu crypto nog weer effe de lucht in voor die gratis Weber *O* :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:14:
[...]

Il investeer ook in vastgoed en daar weet ik van dat ik winst ga maken maar in de crypto-wereld is het me nog niet al duidelijk. Ik geloof er wel in anders zou ik er niet instappen. Ik zeg gewoon ga ervan uit dat het geld weg... ik lees op verschillende forums dat er personen die geld hebben geleend om te investeren... is zelfde gedachten als in de casino, geld in slotjes steken in de hoop voor winst
ik begrijp je wel, maar het stond er nog al beroerd.
ook met Vastgoed, is de garantie niet altijd zeker.

• Tripod62
Alles rood hier, behalve ETH

• pictogram
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-10-2021
GlobalHawk schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:09:
[...]

Ik zeg niet dat het zeker is dat er 90% af gaat, maar de kans is wel groot. Er is altijd sprake van een overreactie bij kuddegedrag.

Tussen 1929 en 1932 is er 80% van de koers afgegaan. Daar ging het om de volledige aandelenmarkt van de grootste economie ter wereld. In 1928 was je totaal niet serieus genomen als je met een dergelijke verwachting was gekomen.

Een zeer vooraanstaande econoom als Fisher is destijds volledig van zijn voetstuk gevallen, door vlak voor de crash nog te zeggen dat er niets aan de hand was.

Mijn boodschap is denk ik vooral, als je een gok wil wagen met geld dat je echt niet nodig hebt; be my guest. Beschouw het op voorhand als verloren en kijk er vervolgens niet meer naar om. Maar zie crypto nooit als een alternatief voor de spaarrekening, nog niet in de verste verte.
Vergelijk je tussen 1929 en 1932 met nu? Uberhaupt is de crypto markt niet te vergelijken met de reguliere markt...

[ Voor 0% gewijzigd door pictogram op 01-02-2018 13:22 . Reden: twee woorden vergeten ]

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:25
Leuk, ik zit net zonder ETH nadat in de afgelopen dagen tijdens de dips al mijn buy orders af zijn gegaan. Het plan was al om straks weer 30-40% om te zetten in ETH, maar daar zijn we nu mooi te laat mee. Zit nu niets anders meer op dan HODL'en :X.

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:00
Inmiddels gaat BTC door de 9400 usd barriere

• HoppyF
GlobalHawk schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:09:
[...]

Risico's zijn er zeker er zal niemand zijn die durft te ontkennen.
Echter de aandelenmarkt is niet veel anders, ook daar hebben we enorme dalingen maar ook pieken gezien die niet altijd van tevoren aangekondigd waren.
Zo loopt het nu eenmaal.

Aan de andere kant een spaarrekening is wel een erg slechte belegging.
In feite lever je daar gewoon geld in want het brengt niets op en tegen de tijd dat je je euro's nodig hebt zijn ze minder waard geworden omdat alles ondertussen duurder is geworden.

Zet daar maar eens een goed alternatief tegenover!

• Slux
  • Niet online
Ik snap nog steeds niet dat mensen in deze tijd holden, zo ie zo met crypto, zal nog wel een tijdje duren voor en of we ooit nog op het zelfde niveau komen, als je verkocht had om lager in te kopen had je nu een leuke collectie coins gehad.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 14:55

BLACKfm

O_o

Slux schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:24:
Ik snap nog steeds niet dat mensen in deze tijd holden, zo ie zo met crypto, zal nog wel een tijdje duren voor en of we ooit nog op het zelfde niveau komen, als je verkocht had om lager in te kopen had je nu een leuke collectie coins gehad.
Ja, als ik een jaar geleden ( en 4 jaar terug) alles gehold had dan zat ik nu ergens op mijn eigen eiland...
Pagina: 1 ... 58 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier :)

Verdere regels:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)